Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VorteXLP
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 08-12-2024
Ethirty schreef op vrijdag 14 oktober 2016 @ 17:27:
[...]

Net nog de Nest (v2) van 20,5 naar 21 gezet en hij springt hier direct aan. Mogelijk is de werkelijke temperatuur bij jou iets hoger dan die halve graad waardoor het verschil te klein is?

Ik heb in het verleden al geconstateerd dat het display tot ongeveer 0,4 over een hele waarde de hele waarde blijft geven. Er zit wat speelruimte in de ring voordat je display een halve graad verhoogt. Doe je dit via de app, dan maak je mooie sprongetjes van 0,5.
Aan de ring draaien om een halve graad hoger te zetten en hij gaat meteen aan. Via de app of website moet het minimaal een hele graad zijn voordat er iets gebeurt hier.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Hebben meerdere mensen van een gare Nest Home?

[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=8w6J3qD3Z50]

Of ben ik de enige die zich hier aan stoort? :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn Nest wil maar niet goed werken. Ik zit inmiddels een maand zonder fatsoenlijke verwarming.

Kan iemand mij helpen?

Wanneer ik OpenTherm in mijn Nest 3rd-gen configureer werkt het systeem totdat de temperatuur is bereikt die ik heb ingesteld. Dan schakelt de Nest mijn CV-ketel uit (Remeha Tzerra 2013/4) en verlies ik direct warm water. De Nest schakelt mijn ketel vervolgens niet meer in.

Mijn Nest meldt dat de Heat-Link niet goed kan werken met mijn CV-ketel. Als ik de Nest opnieuw instel (eerst op aan/uit en vervolgens weer op OpenTherm) doet mijn CV-ketel + warm water het, tot de cyclus zich herhaalt.

Dus Nest AAN > OpenTherm AAN > CV AAN > Temp OK >> CV UIT >> OpenTherm UIT >> Nest Error >> Opnieuw instellen ( ieder uur)

:'( Brrrr. 13c

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peptalk
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 23:16
Osiris schreef op vrijdag 14 oktober 2016 @ 21:32:

Ik heb hetzelfde, maar was me niet opgevallen. Ik stoor me er ook (nog??) niet aan. Stoor me er wel aan dat als ik de Nest hoger zet dat hij niet direct gaat verwarmen, al lijkt dat minder te worden. Tevens heb ik nog steeds het idee dat het moduleren met mijn vorige thermostaat beter ging, dat hij de temperatuur lager hield en de radiatoren constanter warm. De Nest schiet nog regelmatig over de ingestelde temperatuur heen, al lijkt het wel beter te worden. Auto-away lijkt prima te werken, hoewel ik net keek en hij niet op Auto-away stond, maar mischien is hij er net vanaf omdat ik meestal om 22:00 klaar ben met werken, morgen even kijken. Al heb ik het automatisch leren uit staan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

[video]

Klopt, hier ook. Een van de vele typische dingen van Nest. Support? ;w

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Siewert
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 16-09 14:27

[video]

Niet dat ik het wil verdedigen aangezien ik ook liever zie dat het 0.5 graden een trigger moet zijn.
Maar uit eerdere bevindingen van iemand hier op het forum (geen idee wie) ook zelf op onderzoek uit geweest.
Schijnt dat de Nest (mijn geval v3) drie verschillende temperaturen uit zijn interne sensoren haalt als referentie.
Hoe de daadwerkelijke temp word berekend is mij onduidelijk.
Maar volgens de Nest v3 word de ketel getriggerd bij een verschil tussen de 0.6 en 0.8 graden.
Terwijl als ik in mijn tests met verschillende losse temp sensoren en oude thermostaat direct naast de Nest of verspreid door de kamer pas aanspringt bij 1.0 of 1.5graden verschil.
Wat dus weer zorgt voor je gevoel dat het chillie aanvoelt.
Nest kan dit relatief gezien simpel software matig aanpassen door de calibratie tussen de sensoren aan te passen en de trigger temp met 0.1 danwel 0.2 graden te verlagen.
Maar goed, dit weigeren ze pertinent en blijven met een Nest zitten die 1.0 graden te veel aangeeft en pas aanspringt bij een temp verschil van 0.6 tot 0.8 graden verschil.

Enphase IQ8+ PV @ 8,1kWp (Oost/West °51) \-/ Segway E125s \-/ DIY 7.5kWh Thuisbatterij \-/ My piBattery Project @ GitHub

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Siewert
peptalk schreef op vrijdag 14 oktober 2016 @ 22:00:
[...]

Ik heb hetzelfde, maar was me niet opgevallen. Ik stoor me er ook (nog??) niet aan. Stoor me er wel aan dat als ik de Nest hoger zet dat hij niet direct gaat verwarmen, al lijkt dat minder te worden. Tevens heb ik nog steeds het idee dat het moduleren met mijn vorige thermostaat beter ging, dat hij de temperatuur lager hield en de radiatoren constanter warm. De Nest schiet nog regelmatig over de ingestelde temperatuur heen, al lijkt het wel beter te worden. Auto-away lijkt prima te werken, hoewel ik net keek en hij niet op Auto-away stond, maar mischien is hij er net vanaf omdat ik meestal om 22:00 klaar ben met werken, morgen even kijken. Al heb ik het automatisch leren uit staan...
Heb het idee dat moduleren nu wel beter gaat dan afgelopen winter.
Heb zo geen charts meer beschikbaar.
Maar onderstaande chart van mijn gasmeter toont aan dat er daadwerkelijk een opbouw in gas verbruik te zien is.
Alhoewel ik de Nest deze week een volle reset heb gegeven moet ie alles weer leren.

Kamer temp moet om 16:30 20.5 graden zijn.
Vandaag ff in de gaten gehouden, maar omstreeks 14:30 bij een kamer temp van 17.6 graden is de Nest gaan voorverwaren.
vanaf 15:30 is ie op volle toeren gaan draaien en na 16:00 is hij in fases minder gaan verwarmen.
En dit is terug te zien in mijn gas verbruik.

Tussen 14:00 en 15:00 = 0.6m3
Tussen 15:00 en 16:00 = 1.1m3
Tussen 16:00 en 17:00 = 0.8m3
Tussen 17:00 en 18:00 = 0.1m3

Alhoewel de Nest nog moet inleren had hij de temp om 16:50 op de gewenste temp in huis.

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/23213779/Tweakers_Pics/Nest_chart.png

Enphase IQ8+ PV @ 8,1kWp (Oost/West °51) \-/ Segway E125s \-/ DIY 7.5kWh Thuisbatterij \-/ My piBattery Project @ GitHub

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Repi3
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online
Siewert schreef op vrijdag 14 oktober 2016 @ 22:47:
[...]

Heb het idee dat moduleren nu wel beter gaat dan afgelopen winter.
Heb zo geen charts meer beschikbaar.
Maar onderstaande chart van mijn gasmeter toont aan dat er daadwerkelijk een opbouw in gas verbruik te zien is.
Alhoewel ik de Nest deze week een volle reset heb gegeven moet ie alles weer leren.

Kamer temp moet om 16:30 20.5 graden zijn.
Vandaag ff in de gaten gehouden, maar omstreeks 14:30 bij een kamer temp van 17.6 graden is de Nest gaan voorverwaren.
vanaf 15:30 is ie op volle toeren gaan draaien en na 16:00 is hij in fases minder gaan verwarmen.
En dit is terug te zien in mijn gas verbruik.

Tussen 14:00 en 15:00 = 0.6m3
Tussen 15:00 en 16:00 = 1.1m3
Tussen 16:00 en 17:00 = 0.8m3
Tussen 17:00 en 18:00 = 0.1m3

Alhoewel de Nest nog moet inleren had hij de temp om 16:50 op de gewenste temp in huis.

[afbeelding]
met welke sensor doe je de meeting van je gas? (in domoticz?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Siewert
Repi3 schreef op vrijdag 14 oktober 2016 @ 23:50:
[...]

met welke sensor doe je de meeting van je gas? (in domoticz?)
Youless op een analoge meter in Domoticz idd....

[ Voor 3% gewijzigd door Siewert op 14-10-2016 23:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Work around, vergeet moduleren en sluit hem aan/uit aan terwijl je met Nest support aan de haal gaat. Heb je in ieder geval een warm huis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Regato76
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 13-06 21:11
Ik heb na aanschaf van enkele Nest Protect rookmelders, besloten om ook maar een Thermostaat eraan te koppelen. Dit loopt echter iets minder soepel dan ik hoopte. Ik zie dat ik niet de enige ben, maar mijn probleem heb ik nog niet kunnen terugvinden......

Ik heb een Nefit Trendline HRC30/CW5 ketel van 2,5 jaar oud. Hierop wilde ik de Nest aansluiten, maar al snel bleek ik hiervoor een EMS/OT converter nodig te hebben. Deze dus aangesloten, exact zoals in de beschrijving vermeld staat via de OT contacten van de heatlink via de converter naar de EMS contacten van de Nefit.

De heatlink kleurt netjes groen, de thermostaat heeft draadloze verbinding met de heatlink, maar dan:

Wanneer ik de ketel weer onder spanning zet, ontsteekt deze vrijwel direct, terwijl er GEEN warmtevraag is van de thermostaat. De thermostaat geeft foutcode H73 wat zoveel inhoud alsdan hij geen Opentherm protocol herkent.

Ik heb al geruime tijd met Nest aan de telefoon gezeten, maar we komen er niet uit; ik ben er 100% zeker van dat qua bedrading alles ok is; zelfs de converter is al omgeruild om uit te sluiten dat deze defect was (nieuw uit de doos, maar het kan).

Herkent iemand dit? Ervaringen met een soortgelijke ketel? Alle ideeën zijn welkom!

PS; via aan/uit aansluiting, dus zonder converter en aangesloten op contacten 2/3 van de heatlink werkt e.e.a. wel, maar dat is met een modulerende ketel uiteraard niet wenselijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tcviper
  • Registratie: April 2010
  • Nu online
Heb zelf 2 van die Nefit's aangesloten bij vrienden inderdaad ook met zo'n OT module ertussen (heb zelf een Bosch HR42 met OT), dat ging eigenlijk vrijwel automatisch en zonder problemen moet ik zeggen (opentherm dus), wat je eens zou kunnen proberen is om via de Nest het type ketel te veranderen van bijv combi naar iets anders, kijken of dat verschil maakt. In ieder geval heb ik bij die 2 dat probleem niet gehad, het werktte vrijwel meteen. Ligt misschien aan het type dat weer net iets anders is.

[ Voor 3% gewijzigd door tcviper op 15-10-2016 13:19 ]

PSN: tcviper | Steam: Viper | TechConnect - MikeRedfields

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cky
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 06-08 16:44

cky

Als ik hier zo de reacties lees zijn er wel mensen die 100% tevreden zijn met zijn/haar Nest v3?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dikke prima hier in combinatie met die warmtepomp. Mijn setup is heel wat complexer dan het gemiddelde maar alles werkt zoals ik zou willen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• __R__
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 22:26
cky schreef op zaterdag 15 oktober 2016 @ 14:06:
Als ik hier zo de reacties lees zijn er wel mensen die 100% tevreden zijn met zijn/haar Nest v3?
Yup. Icm met een nefit combiketel voorlopig alleen op de aan uit mode. Maar perfect. Ik kijk niet op een halve graad. Voel ik niet en dus geen last van.

Op afstand even aan of uit zetten net telefoon als je afwijkt van je "schema" en hij staat nog mooi ook.

Nee hoor geen problemen. En binnenkort maar kijken hoe ik hem modulerend aan de praat kan krijgen.ukte in eerste instantie niet tijdens installatie en ik had geen zin meer die avond. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZiSE
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 22:18
cky schreef op zaterdag 15 oktober 2016 @ 14:06:
Er zitten hier en daar nog wel wat 'oneigenaardigheden' in, met name de logica ontgaat me regelmatig.
Scenario 1: temperatuur staat ingesteld op 21 graden - op het display zie ik dat het 22 graden is icm met de kleur oranje (dus nog steeds aan het verwarmen).
Scenario 2: gevraagde temperatuur op 21 - op het display zie ik dat het 20,5 is maar dan geen oranje (opwarmen).
Dan ziet het er allemaal leuk uit en werkt het leuk met een appje maar zulke basale zaken zouden toch gewoon moeten werken (en zeker in een v3 product).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Regato76
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 13-06 21:11
tcviper schreef op zaterdag 15 oktober 2016 @ 13:19:
wat je eens zou kunnen proberen is om via de Nest het type ketel te veranderen van bijv combi naar iets anders, kijken of dat verschil maakt.
Nee, reeds geprobeerd, geen verschil.

Heeft iemand ervaring met de helpdesk van Nefit? Zou het zin hebben om hen te bellen?

Update: probleem opgelost! Nest heeft een nieuwe heatlink gestuurd en probleem is hiermee opgelost.....
In tegenstelling tot sommige slechte ervaringen, mag in deze worden vermeld dat ze hun best deden. Ondanks het feit dat ik mijn Nest via marktplaats heb verkregen, toch een nieuwe heatlink opsturen, klasse!

[ Voor 29% gewijzigd door Regato76 op 17-10-2016 23:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb ook.de v3 en ben zeer te spreken over nest.

App wordt hier niet vaak gebruikt hiet voor had ik toon dat was pas een drama.

Ons huis is nu veel beter op tempratuur en verbruik ook nog eens minder dan.met toon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Niet online
Regato76 schreef op zaterdag 15 oktober 2016 @ 21:46:
[...]

Update: probleem opgelost! Nest heeft een nieuwe heatlink gestuurd en probleem is hiermee opgelost.....
In tegenstelling tot sommige slechte ervaringen, mag in deze worden vermeld dat ze hun best deden. Ondanks het feit dat ik mijn Nest via marktplaats heb verkregen, toch een nieuwe heatlink opsturen, klasse!
Dat is idd zeer nette service d:)b Fijn ook dat 't nu allemaal werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VorteXLP
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 08-12-2024
De Nest service is inderdaad wel klasse. Had ze gemaild dat alle 3 mijn 1e generatie Nest Protects vaak false positives gaven, natuurlijk elke keer midden in de nacht. Een ging op een gegeven moment zelfs drie dagen achter elkaar af; onbruikbaar, en dus zonde van het geld. Nest heeft meteen 3 vervangende exemplaren opgestuurd van de 2e generatie, en verzendlabels om de oude Protects terug te sturen. _/-\o_ So far so good!

Nu nog iets betere Thermostaat software :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi1986
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 08:43
De auto away functie werkt bij mij perfect sinds ik alleen de telefoons gebruik die bepalen of ik thuis ben zonder dat de nest thermostaat dat bepaald.

Als mijn schema om 19:00 naar 21 graden gaat maar er is op dat moment niemand thuis gaat deze dan alsnog verwarmen? Of begint nest daar pas mee als je in de buurt bent?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dan pas wanneer je in de buurt bent, de auto away overschrijft het schema normaal gesproken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimK1990
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 17-09 07:59
Aller eerst: ik vind de nest ver uit een van de mooiste thermostaten. was ook altijd erg fan van de honeywell round.

Nu heb ik zelf een 15 jaar oude Atag Enigma. Dit wereld apparaat bezit geen opentherm maar een een eigen protocol waarbij je dus een Atag Brain hebt (een van de eerste versie's). Uiteraard heeft de ketel ook gewoon een aan/uit aansluiting.

Nu staan er op marktplaats wel een aantal V2's voor rond de 100 euro. Zijn het die extra euro's waard om een V3 te kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 21-09 19:17

Ethirty

Who...me?

Heb een mail van Nest ontvangen dat ze "auto-away" volgende week gaan hernoemen naar "eco". Geen idee wat dat verder betekent nog qua functionaliteit en wat dan nog het nut is van het blaadje, dat ook al aangaf dat je eco bezig was. Maar verwacht binnenkort dus een nieuwe firmware.
Verwijderd schreef op woensdag 19 oktober 2016 @ 12:58:
Dan pas wanneer je in de buurt bent, de auto away overschrijft het schema normaal gesproken.
Dat ligt ook een beetje aan je schema. Heb je zelfgedefinieerde punten in je schema (18:00, 20°) dan zal de Nest uit zijn auto-away schieten om op te warmen. Zijn alle punten in je schema door zelfleren ingeprogrammeerd dan zal de Nest zich gedragen zoals jij aangeeft.

Heb zelf overigens nog niet zelf getest met geo-location, dus wellicht dat de Nest dan wat slimmer omgaat met het aanspringen als je een keer wat later thuis komt.

#team_UTC+1

An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nu wel de melding van die wijziging via de webapp gekregen maar de software op de thermostaat is nog niet geupdate. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• racoon
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18-09 22:32

racoon

mooowwww

Binnenkort ga ik verhuizen, daar zit een thermomaster 2 hr cv ketel van awb in, kan hierop de nest 3e generatie aangesloten worden?

24 flesjes in een krat 24 uur in een dag toeval??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Niet online
M'n nekharen gingen omhoog staan bij dat hernoem-bericht.. Man man man :')

Noem het gewoon Auto-away, daar is niets "Eco" aan. 't Is andersom juist pure verspilling als je je thermostaat hoog zou laten staan. IMO is verlagen bij afwezigheid de norm 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

Osiris schreef op woensdag 19 oktober 2016 @ 20:20:
M'n nekharen gingen omhoog staan bij dat hernoem-bericht.. Man man man :')

Noem het gewoon Auto-away, daar is niets "Eco" aan. 't Is andersom juist pure verspilling als je je thermostaat hoog zou laten staan. IMO is verlagen bij afwezigheid de norm 8)7
Veranderen om het veranderen, verder gebeurt er al tijden niks structureels meer met de Nest firmware. Maar geen tijd hebben voor features waar mensen al sinds het begin om vragen. :/

#team_UTC+1

You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb ook weer een feature request ingediend om correctie van de temperatuur mogelijk te maken en een bug in de webapp gemeld. Je zou toch zeggen dat het niet de wereld is om dat te implementeren, dagje werk of iets dergelijks.. Lijkt wel of de ontwikkeling van Nest niet echt een hoge prio meer heeft bij Google.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

Verwijderd schreef op woensdag 19 oktober 2016 @ 21:17:
Ik heb ook weer een feature request ingediend om correctie van de temperatuur mogelijk te maken en een bug in de webapp gemeld. Je zou toch zeggen dat het niet de wereld is om dat te implementeren, dagje werk of iets dergelijks.. Lijkt wel of de ontwikkeling van Nest niet echt een hoge prio meer heeft bij Google.
Vergeet het maar. Mensen vragen al sinds de v1 om de werkelijke en doel temperatuur om te draaien op het display. Als je daar al een reactie op krijgt is het iets als "ga maar stemmen op onze site". Wat uiteraard al talloze keren is gedaan, maar compleet genegeerd wordt.

#team_UTC+1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi1986
Ethirty schreef op woensdag 19 oktober 2016 @ 18:29:
[...]

Dat ligt ook een beetje aan je schema. Heb je zelfgedefinieerde punten in je schema (18:00, 20°) dan zal de Nest uit zijn auto-away schieten om op te warmen. Zijn alle punten in je schema door zelfleren ingeprogrammeerd dan zal de Nest zich gedragen zoals jij aangeeft.

Heb zelf overigens nog niet zelf getest met geo-location, dus wellicht dat de Nest dan wat slimmer omgaat met het aanspringen als je een keer wat later thuis komt.
Mijn nest staat op zelf leren maar heeft ondertussen in het schema wel gewoon temperaturen aan tijd gehangen om 19:15 naar 21 en om 22:30 naar 12

Gisteren was er niemand thuis om 19:00 en nest stond op auto-away toch begon nest het huis te verwarmen om uiteindelijk om 19:15 het huis naar 21 te verwarmen.

Nu heb ik sinds 1 week dat ik nest gebruik wel zelf de thermostaat savonds hoger gezet en bij het naar bed gaan ook weer lager, had ik nest dit allemaal zelf moeten laten bepalen?

Ik begrijp de functie van auto-away niet echt als de thermostaat alsnog gaat verwarmen als niemand thuis is, ik had gehoopt dat aangezien nest nu zelf een schema heeft gemaakt ook beter zou werken met auto-away

-Nest wil om 19:15 naar 21
-Nest ziet dat er niemand thuis is dus blijft op 12
-Nest ziet dat er om 19:45 iemand thuis komt en verwarmt naar 21

Dit doet nest niet dus vraag mij nu af wat de functie van auto-away is?

[ Voor 17% gewijzigd door schumi1986 op 20-10-2016 11:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

schumi1986 schreef op donderdag 20 oktober 2016 @ 10:55:
Nu heb ik sinds 1 week dat ik nest gebruik wel zelf de thermostaat savonds hoger gezet en bij het naar bed gaan ook weer lager, had ik nest dit allemaal zelf moeten laten bepalen?
Nee, je moet uiteraard wel zelf aangeven wanneer je welke temperatuur wil. Nest leert daarvan en past je schema daar op aan. Als je voortaan structureel de temperatuur veranderd, zal dit uiteindelijk in je schema verwerkt worden.
Dit doet nest niet dus vraag mij nu af wat de functie van auto-away is?
Primair is auto-away bedoeld om je thermostaat lager te zetten als je niet volgens schema thuis bent. Dus eigenlijk bedoeld voor mensen zoals ik die vergeten de thermostaat lager te zetten als je het huis uit gaat.

Mijn idee was altijd dat je alleen met een hard geprogrammeerd schema de boel kon overrulen, maar kennelijk gebeurd dat dus ook gewoon als je de thermostaat helemaal gebruikt zoals Nest bedacht heeft.

Ergens ook wel logisch dat je huis op temperatuur is als je thuis komt, maar dat dat systeem niet snapt dat je een keer een avondje overwerkt en 3u later thuis komt. Het Nest-schema kan alleen overweg met regelmatige en herhalende weken. Dat is waarom ze met geo-location zijn begonnen en er apps als Skylark zijn.

#team_UTC+1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi1986
Ethirty schreef op donderdag 20 oktober 2016 @ 12:35:
[...]

Primair is auto-away bedoeld om je thermostaat lager te zetten als je niet volgens schema thuis bent. Dus eigenlijk bedoeld voor mensen zoals ik die vergeten de thermostaat lager te zetten als je het huis uit gaat.

Mijn idee was altijd dat je alleen met een hard geprogrammeerd schema de boel kon overrulen, maar kennelijk gebeurd dat dus ook gewoon als je de thermostaat helemaal gebruikt zoals Nest bedacht heeft.

Ergens ook wel logisch dat je huis op temperatuur is als je thuis komt, maar dat dat systeem niet snapt dat je een keer een avondje overwerkt en 3u later thuis komt. Het Nest-schema kan alleen overweg met regelmatige en herhalende weken. Dat is waarom ze met geo-location zijn begonnen en er apps als Skylark zijn.
Dus eigenlijk mist nest een optie dat je zelf kunt kiezen of nest je huis gaat verwarmen volgens schema ook al staat het op auto-away of dat je er voor kiest om pas te verwarmen als je thuis komt.

Want ik vraag mij nu ook af of nest stopt met verwarmen als je het huis uit gaat terwijl volgens schema het huis nog verwarmt moet worden, zoals ik heb ondervonden volgt nest gewoon zijn schema en dan maakt het niet uit of je thuis bent of dat deze op auto-away staat

Ik heb nu dus het schema uitgeschakeld en ga eens testen hoe het zit als ik weg ga terwijl het huis verwarmd wordt ik hoop dat auto-away er dan dus wel voor zorgt dat de verwarming wordt uitgeschakeld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

schumi1986 schreef op donderdag 20 oktober 2016 @ 12:59:
[...]

Want ik vraag mij nu ook af of nest stopt met verwarmen als je het huis uit gaat terwijl volgens schema het huis nog verwarmt moet worden, zoals ik heb ondervonden volgt nest gewoon zijn schema en dan maakt het niet uit of je thuis bent of dat deze op auto-away staat
Ja hoor, al duurt dat 1 a 2 uur.

Ik heb maar een heel simpel schema: 's ochtends en om 18u staat deze op 20 graden en vlak voor bedtijd zet ik hem lager. Zo gebruik ik auto-away om tijdens werkdagen mijn verwarming uit te zetten en als ik dan een keer thuiswerk is het toch lekker in huis zonder dat ik iets moet doen.

#team_UTC+1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loonatick78
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 20-09 20:53
Goedemorgen,

Ik twijfel of ik de Nest V3 aan moet schaffen, lees hier zowel een hoop positieve als negatieve verhalen.
Zelf heb ik ook een vraag, kan je het auto aanleren ook uit zetten en zelf een programma erin zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [RNMC] Viper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23:19

[RNMC] Viper

📱13mini ⌚️8 💻14" M1

ja dat kan

He who controls the past, commands the future. He who commands the future, conquers the past.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb al een tijdje de nest V3 nu wil ik met een schema werken omdat ik merk dat nest moeite heeft met autoway (mijn partner werk maar 400M van ons huis af)

nu heb ik de heb in gesteld dat hij om 8.15 20 graden moet zijn en om 21.30 terug naar 18 graden
moet ik daar tussen ook nog wat aan geven of is dit zat ?het huis moet dus de hele dag 20 graden zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barns
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 12-09 16:21
Sinds begin deze week zijn we weer aan het stoken. Geef de Nest (2 jaar geleden gekocht bij first release) toch nog maar weer een kans deze 3e winter. Ik blijft drie problemen hebben, waarbij ik twijfel of het aan mij / mijn huis ligt of dat m'n Nest faulty is.

Probleem 1: standaard overshoots van 1.5 tot soms 2 graden.
Probleem 2: temperatuur indicatie is te hoog (ongeveer 1 tot 2 graden), de Nest staat op 22, maar 4 (!) andere thermometers geven 20 graden aan.
Probleem 3: Auto-afwezig (of nu 'ECO') gaat er echt veel te laat op (dus onnodig stoken). Waarom kan ik die tijd niet zelf instellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 21 oktober 2016 @ 09:25:
ik heb al een tijdje de nest V3 nu wil ik met een schema werken omdat ik merk dat nest moeite heeft met autoway (mijn partner werk maar 400M van ons huis af)

nu heb ik de heb in gesteld dat hij om 8.15 20 graden moet zijn en om 21.30 terug naar 18 graden
moet ik daar tussen ook nog wat aan geven of is dit zat ?het huis moet dus de hele dag 20 graden zijn
Auto away uitzetten denk ik, just in case.

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• degroot
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 21 oktober 2016 @ 09:25:

Waarom gebruik je niet de Skylark app? Die schakelt de nest uit zodra je uit de aangegeven cirkel om je huis bent. Dus als je die op 300M zet , dan schakelt die de nest uit zodra je partner op het werk is

www.degroot-it.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
degroot schreef op vrijdag 21 oktober 2016 @ 10:02:
[...]

Waarom gebruik je niet de Skylark app? Die schakelt de nest uit zodra je uit de aangegeven cirkel om je huis bent. Dus als je die op 300M zet , dan schakelt die de nest uit zodra je partner op het werk is
Is dat er ook voor Android?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• degroot
  • Niet online
Geen idee. Draai hier iOS

www.degroot-it.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peptalk
DennusB schreef op vrijdag 21 oktober 2016 @ 10:05:
[...]

Is dat er ook voor Android?
Kan bijvoorbeeld met Yonomi, maar weet niet of het goed werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

degroot schreef op vrijdag 21 oktober 2016 @ 10:02:
[...]

En dan de nest app niet gebruike .of neemt.deze dat gewoon over

Helaaas ook hier andriod

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 21-10-2016 10:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

Barns schreef op vrijdag 21 oktober 2016 @ 09:25:
Sinds begin deze week zijn we weer aan het stoken. Geef de Nest (2 jaar geleden gekocht bij first release) toch nog maar weer een kans deze 3e winter. Ik blijft drie problemen hebben, waarbij ik twijfel of het aan mij / mijn huis ligt of dat m'n Nest faulty is.

Probleem 1: standaard overshoots van 1.5 tot soms 2 graden.
Probleem 2: temperatuur indicatie is te hoog (ongeveer 1 tot 2 graden), de Nest staat op 22, maar 4 (!) andere thermometers geven 20 graden aan.
Probleem 3: Auto-afwezig (of nu 'ECO') gaat er echt veel te laat op (dus onnodig stoken). Waarom kan ik die tijd niet zelf instellen?
Overshoots zou je alleen in het begin mogen hebben als de Nest nog lerende is. Misschien eens helemaal resetten en opnieuw laten inleren?

Verder zou je kunnen uitzetten dat het display aangaat als je langs loopt, als het scherm aangaat raken de sensoren van slag door eigen warmte. Hier is hij redelijk nauwkeurig als ik het vergelijk met een ouderwetse analoge thermometer. Anders heb je denk ik maar 2 opties: garantie proberen te claimen (succes na 2 jaar) of structureel 2 graden warmer stoken.

Auto-away is een balans tussen besparen en comfort. Als je te lang stil zit op de bank (bijv een film) of je zit een tijdje in je werkkamer en de detectietijd zou korter zijn, dan gaat de verwarming uit als je gewoon thuis bent. Daarom hebben ze denk ik ook de geo-location toegevoegd.

#team_UTC+1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niekfct
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 31-08 18:56
Ik heb sinds een maand ook de Nest v3, en lees veel over Skylark.
Wat zijn de features van Skylark, en is er echt zoveel vraag naar voor Android? Wat missen bestaande apps bijvoorbeeld?

Ik ben Android developer, dus wellicht is het wel leuk om na mijn Hue projectje hier ook een beetje mee te spelen :)

[ Voor 6% gewijzigd door Niekfct op 21-10-2016 23:13 ]

Dear Sir/Madam, Fire! Fire! Help me! Looking forward to hearing from you.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnoud2
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 27-07 02:30
Niekfct schreef op vrijdag 21 oktober 2016 @ 23:12:
Wat zijn de features van Skylark, en is er echt zoveel vraag naar voor Android? Wat missen bestaande apps bijvoorbeeld?

Ik ben Android developer, dus wellicht is het wel leuk om na mijn Hue projectje hier ook een beetje mee te spelen :)
Een Nest+ App met betere geofencing en logging (per 15 minuten of zo) zou niet verkeerd zijn :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Irminsul
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 07-09 16:13
Niekfct schreef op vrijdag 21 oktober 2016 @ 23:12:

Het enige dat skylark doet is je nest op afwezig / thuis zetten op basis van geofencing. Heb voor mij en m'n vriendin een cirkel van 300 m rond ons huis ingesteld. Indien we die overschrijden gaat de nest aan of uit, rekening houdend met of er nog iemand thuis is.
De nest doet dit zelf dus niet, en stookt rustig een paar uur door ook al ben je van huis weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sunri5e
  • Laatst online: 21-09 10:15
Sunri5e schreef op vrijdag 14 oktober 2016 @ 18:00:
Ik zit te twijfelen om een Nest aan te schaffen. Een V2 wel ter verstaan. Dit omdat wij stadsverwarming hebben. Dan hebben wij aan OpenTherm niets toch? Daarnaast hebben wij op de begane grond vloerverwarming liggen met daar op een PVC vloer. De badkamer is ook voorzien van vloerverwarming. Is een bied een Nest ons dan voordelen?
Niemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Irminsul
Een V2 is goedkoper, ik gebruik hem ook met stadsverwarming. Over vloerverwarming weet ik niet zo veel. Is dat niet juist een systeem waar je continue niet al te heet water door laat stromen? Hoe gaat dat nu bij je thuis?

De nest heeft in mijn optiek een hoog gadget en gemaksfunctie, ik vraag me af of je echt iets bespaart. Ik had voorheen een vrij sober programma op mijn klokthermostaat en vergat hem eigenlijk nooit uit te zetten als ik weg ging. Denk dat de bespaarde energie daarmee niet groot is.

In mijn optiek koop je hem meer voor het op afstand aan en uit zetten, de looks en het gemak. Als je hem echt gebruikt zoals Nest het zelf wil (met auto-away etc) denk ik dat je niks bespaart ten opzichte van een strak afgesteld klokprogramma, omdat de Nest altijd doorstookt op het moment dat je het huis verlaat en pas na een tijdje uit gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

Tja, welk voordeel zoek je? Vloerverwarming heeft baat bij langdurig aanstaan, omdat opwarmen en afkoelen heel lang duurt.

#team_UTC+1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niekfct
Irminsul schreef op zondag 23 oktober 2016 @ 21:00:
[...]

Het enige dat skylark doet is je nest op afwezig / thuis zetten op basis van geofencing. Heb voor mij en m'n vriendin een cirkel van 300 m rond ons huis ingesteld. Indien we die overschrijden gaat de nest aan of uit, rekening houdend met of er nog iemand thuis is.
De nest doet dit zelf dus niet, en stookt rustig een paar uur door ook al ben je van huis weg.
Dat lijkt te doen moeten zijn. Kijk ik echter op de Nest Developers site, dan staat er dat een change naar Home/Away altijd gepaard moet gaan met een user confirmation.
Hoe gaat Skylark hier mee om? Als ik de documentatie zo doorlees lijkt het me dat ze redelijk strict zijn in dit soort dingen.
Wellicht is dat ook een van de redenen waarom er geen Android apps zijn die dit doen. Hoe Skylark het dan wel voor elkaar krijgt is de vraag..

[ Voor 7% gewijzigd door Niekfct op 24-10-2016 14:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peptalk
Zoals ik al eerder aangaf kan dat als het goed is wel met de Yonomi app voor Android. Het kan iig ingesteld worden, heb het zelf niet getest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Irminsul
Niekfct schreef op maandag 24 oktober 2016 @ 12:43:
[...]

Dat lijkt te doen moeten zijn. Kijk ik echter op de Nest Developers site, dan staat er dat een change naar Home/Away altijd gepaard moet gaan met een user confirmation.
Hoe gaat Skylark hier mee om? Als ik de documentatie zo doorlees lijkt het me dat ze redelijk strict zijn in dit soort dingen.
Wellicht is dat ook een van de redenen waarom er geen Android apps zijn die dit doen. Hoe Skylark het dan wel voor elkaar krijgt is de vraag..
Geen idee hoe skylark dit doet. Je logt bij skylark eenmalig in met je nest account en verder heb je er geen omkijken meer naar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niekfct
peptalk schreef op maandag 24 oktober 2016 @ 15:46:
Zoals ik al eerder aangaf kan dat als het goed is wel met de Yonomi app voor Android. Het kan iig ingesteld worden, heb het zelf niet getest.
Ik heb het even getest, en je krijgt hierbij een notificatie waarbij je moet bevestigen. Hij zal dus niet ongemerkt de Home/Away status veranderen.
Irminsul schreef op maandag 24 oktober 2016 @ 16:23:
[...]

Geen idee hoe skylark dit doet. Je logt bij skylark eenmalig in met je nest account en verder heb je er geen omkijken meer naar.
Dit heb ik ook voor mekaar, maar dit lijkt in strijd met de voorwaarden van Nest helaas..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ethirty schreef op maandag 24 oktober 2016 @ 12:28:
Tja, welk voordeel zoek je? Vloerverwarming heeft baat bij langdurig aanstaan, omdat opwarmen en afkoelen heel lang duurt.
Zo lang je het verschil tussen opwarmen en uit niwt groot maakt .maakt dat niet uit.

Hier op.advies van de installateur aan op 20 graden en uit op.18 graden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 24 oktober 2016 @ 23:40:
[...]

Zo lang je het verschil tussen opwarmen en uit niwt groot maakt .maakt dat niet uit.

Hier op.advies van de installateur aan op 20 graden en uit op.18 graden
Ik pak hier ook nachtverlaging toe, de Nest houdt netjes rekening met de aanwarmtijden en het feit dat een vloer wat overshoot kan veroorzaken. Tot nu toe erg tevreden :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Blik1984
  • Registratie: Juli 2008
  • Nu online
Misschien een stomme vraag, maar heeft Nest een soort van vast update-patroon? Dus is er enig zicht op wanneer een V4 eraan zit te komen? Zit ook te denken aan het kopen van een Nest (V3), maar wil er niet achter komen dat er net een nieuwe versie aan zit te komen dus dat ik door even te wachten ofwel een lagere prijs had kunnen krijgen danwel meer functionaliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

boe2

'-')/

Ik ben al een tijdje aan het overwegen om een nest termostaat te kopen. Ik besloot nu net even om naar de tweakers user reviews voor de V3 te kijken, en schrok toch wel even van de negatieve scores: Hoewel de nest op papier modulerend beweert te werken zou het in realiteit gewoon aan-uit werken?

Slecht idee om deze te kopen dan?

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Niet online
Moduleren via OpenTherm hebben ze later alsnog toegevoegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

boe2

'-')/

Goed om weten, maar dat maakt alle andere reviews nogal onbetrouwbaar dan, aangezien ze de nest nogal afrekenen op het gebrek aan die functionaliteit toen.

Met de winter in vooruitzicht wil ik zo snel mogelijk een beslissing maken. Kan ik ervan uitgaan dat met opentherm ondersteuning de nest gewoon correct het vermogen van mijn ketel moduleert en niet gewoon stiekem aan en afzet?

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Irminsul
Ik heb zelf een aan/uit stadsverwarminginstallatie maar volg het topic al een tijdje en hij schijnt wel echt te moduleren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• degroot
  • Niet online
boe2 schreef op dinsdag 25 oktober 2016 @ 15:40:
Goed om weten, maar dat maakt alle andere reviews nogal onbetrouwbaar dan, aangezien ze de nest nogal afrekenen op het gebrek aan die functionaliteit toen.

Met de winter in vooruitzicht wil ik zo snel mogelijk een beslissing maken. Kan ik ervan uitgaan dat met opentherm ondersteuning de nest gewoon correct het vermogen van mijn ketel moduleert en niet gewoon stiekem aan en afzet?
Modulatie werkt gewoon. De reviews zullen niet bijgewerkt zijn. Modulatie werkt sinds dit voorjaar ongeveer

www.degroot-it.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rammes
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 09:13

rammes

koekebakker 1e klas

ik zit er ook aan te denken een Nest te kopen. Maar ik heb ook een houtkachel die ik vaak opstook. Ik wil eigenlijk niet dat de Nest ingezet wordt om te "leren" waar en wanneer ik binnen ben. Is het mogelijk dat uit te zetten? of adviseer je dan een ander merk?

de nest zou dan ook op andere kamers geplaatst worden (dit ivm de houtkachel)

Ik zou het doen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keitje
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 04-09 10:05
rammes schreef op dinsdag 25 oktober 2016 @ 17:14:
ik zit er ook aan te denken een Nest te kopen. Maar ik heb ook een houtkachel die ik vaak opstook. Ik wil eigenlijk niet dat de Nest ingezet wordt om te "leren" waar en wanneer ik binnen ben. Is het mogelijk dat uit te zetten? of adviseer je dan een ander merk?

de nest zou dan ook op andere kamers geplaatst worden (dit ivm de houtkachel)
Geen enkel probleem. Je kan de learning gewoon uitzetten en eventueel met de hand een schema maken.
Ik werk zelf in ploegendiensten en dat learning ging er helemaal gek door. Aangezien ik niet elke werkdag zelfde ritme draai.
Tevens heb ik ook geen schema zelf aangemaakt ivm vloerverwarming. Tis voor mij meer een mooie gadget aan de muur en cijfertjes uitlezen :D
Zie screenshot van de webinterface van de Nest:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/Guyhhmj.jpg

[ Voor 5% gewijzigd door keitje op 25-10-2016 18:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tim Schuhmacher
  • Laatst online: 21-09 18:04

Tim Schuhmacher

abasios

Is er vandaag een firmware update geweest van de nest?

Edit: ah worden gefaseerd uitgerold, dus zou kunnen

Mijn thermostaat heeft meer dan een jaar probleemloos gewerkt en nu miept hij dat er te weinig stroom is om met Wi-Fi te verbinden. Herkent iemand dit?

Edit 2: never mind, de schoonmaakster heeft de stekker uit de ketel getrokken en daardoor is de batterij leeggeraakt

[ Voor 35% gewijzigd door Tim Schuhmacher op 28-10-2016 20:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tristan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10-09 10:37
Tim Schuhmacher schreef op vrijdag 28 oktober 2016 @ 19:31:
Edit 2: never mind, de schoonmaakster heeft de stekker uit de ketel getrokken en daardoor is de batterij leeggeraakt
_O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djdani
  • Laatst online: 18-08 11:57
van de 111 bovenstaande volgeschreven pagina's zal 98% van de beschreven cvketels niet gaan moduleren puur omdat het kw onder vermogen in het huidige nl klimaat dat niet toe laat.

Elke thermostaat/cv combi zal dan gaan pendelen op het onder vermogen.

dus de thermostaat zal zich gaan gedragen als een aan/uit thermostaat of dit nu een nest of een honeywell is.

edit: stelling * moduleren is niet meer van deze tijd *

[ Voor 25% gewijzigd door djdani op 29-10-2016 00:39 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Osiris
  • Niet online
Bron van deze "wijze" woorden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaveD1109
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 21-09 07:57
Ik heb nu een jaar de nest V2 welke geïnstalleerd is door een monteur.
Nu zat ik eens in de instellingen te kijken en mijn nest is bedraad aangesloten met de HL welke op zolder hangt naast de valiant ketel.
De HL is volgens het instellingen menu ook draadloos te koppelen met de nest maar dit lukt niet.
Ik wilde dit proberen omdat, volgens het menu, de HL geen software updates kan ontvangen.
Kan ik hieruit concluderen dat het verkeerd is aangesloten?

DaveD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djdani
logisch toch dat het minimale kw vermogen meer is dan menig begane grond in een geisoleerde schil met een temperatuurbereik van gemiddeld 5 graden. kijk maar eens naar de onderwaarde van jouw huidige cv.

offtopic: @osiris
sinds januari, je reply op de review, schaar je je onder de 99% negatieve gebruikers van de Nest, de thermostaat heeft bij jouw vanaf het begin al geen kans.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Dit klopt overigens wel hoor, de CV-ketel in NL is echt zwaar overbemeten, van meet af aan, zeker in relatief nieuwe woningen. Het enige moment dat die dingen op de toppen lopen is over het algemeen als je het bad vol laat lopen, maar zelfs bij het aanwarmen van het systeem kom je zelden op de maximale vermogens uit of je moet 90/70 gaan stoken en dan slaat 'ie binnen notime af omdat de boel veel te snel op temperatuur is.

Die ketel hier pruttelde ook vrijwel permanent op de laagste modulatie (+-6kw) en had dan alsnog teveel vermogen. Vanuit de bouw hing hier een 24kw ketel, de warmtepomp heb ik nu ook geknepen naar een 5kw warmteafgifte en zelfs dat is met name met vloerverwarming aan de hoge kant nog (wp moduleert niet op het moment, staat een supportcall voor uit, ik wil 'em op het minimale vermogen hebben met 30 graden aanvoer).

Zelfs bij mijn ouders staat die 28-32kw ketel 90% van de tijd op het minimum vermogen te draaien en dan heb je het over een lel van een vrijstaande woning uit de jaren 80 (wel redelijk geisoleerd).

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 29-10-2016 14:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djdani
@Daved1109

volgens mij communiceert "hl?" bedraad of RF en alleen de thermostaat met wifi voor input van buitenaf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I_stealth_I
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-09 17:30

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

Mooi produkt die Nest, ik gebruik de V2 al meer dan een jaar.

Mooi produkt, ik vind echter dat er te weinig naar de gebruikers wordt geluisterd. Ik heb ze al eens ingediend, maar ze doen er helemaal niets mee!

1. Temperatuur wordt zeker 1 á 1.5 graad te hoog weergegeven. (graag wil ik een correctie kunnen instellen!)
2. Graag huidige temperatuur tonen op de V2.
3. Een functie om de temperatuur continu in te stellen. 'voor de komende x uur', 'Voor vandaag', 'tot middennacht', 'tot ik vertrek'.
4. De Honywell functie; 'vandaag als zondag' maar dan dat je een willekeurige dag kan kiezen en dan neemt ie het schema over van de geselecteerde dag.
5. waarom maar 10 dagen geschiedenis......waar slaat dat op! Maak daar op z'n minst een 90 dagen van.
6. mogelijkheid tot het toevoegen van meerdere draadloze temperatuur sensoren.

Als ze dit eens zouden fixen, zou het echt een top apparaat zijn.

[ Voor 4% gewijzigd door I_stealth_I op 29-10-2016 15:56 ]

/dev/null

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tcviper
  • Nu online
Al dat soort dingen kun je ook doen dmv een koppeling met bijv Fibaro, nHome, Home assistant of Domoticz domotica systemen, met Homebridge verbinden we dan ook nog de Nest aan homekit (Apple) voor extra informatie en instellen via Siri. Bij ons werkt de Nest v3 daar mee samen en kan ik het gros van wat jij noemt gewoon instellen/gebruiken. Inclusief historie tot zolang als ik wil terug (in ons geval 2 jaar).

[ Voor 19% gewijzigd door tcviper op 29-10-2016 16:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Repi3
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online
Jij doet dat natuurlijk allemaal via een externe tool...
Hij wil het graag met de Nest zelf... en terecht...

En als ze er iets aan willen verdienen moeten ze maar een 'pro' account maken, die extra functies aankan...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

We zouden eens kunnen kijken of we een petitie kunnen starten om Nest in beweging te krijgen. De support is uiterst vriendelijk maar de betrokkenheid van development lijkt nihil inmiddels. De afgelopen maanden hebben ze een search and replace op auto away -> eco gedaan in de code. Nou woepie :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

Verwijderd schreef op zondag 30 oktober 2016 @ 22:58:
We zouden eens kunnen kijken of we een petitie kunnen starten om Nest in beweging te krijgen. De support is uiterst vriendelijk maar de betrokkenheid van development lijkt nihil inmiddels. De afgelopen maanden hebben ze een search and replace op auto away -> eco gedaan in de code. Nou woepie :P
Onderschat de revolutie van die wijziging niet hoor. :+

Eentje die je overigens nooit in het echt zal zien, want tegen de tijd dat je voor je thermostaat staat, is de melding al weg. :F

#team_UTC+1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I_stealth_I
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-09 17:30

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

Verwijderd schreef op zondag 30 oktober 2016 @ 22:58:
Exact. Wat een bombarie is er gemaakt om die ECO functie.

Ik snap dat ze het apparaat simpel willen houden, maar extra toekomstige mogelijkheden zouden ze toch onder een 'advanced' menu kunnen duwen waarmee je naar behoefte extra functionaliteit kan activeren.
De ontwikkeling daar gaat zo traag....

/dev/null

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ha, Heb met veel interesse veel reacties gelezen. Ik zou graag de Nest v3 kopen, gaaf ding. Maar vroeg me af hoe een soort financiële kosten batenanalyse er uit zou komen te zien.

Situatie nu:
- Tussenwoning uit 1880.
- Open haard.
- Niet veel tocht.
- Verouderde isolatie, wel dubbele muren.
- Enkel glas.
- Remeha 28 CW4 ketel.
- Oude en nieuwe type radiatoren.
- Twee badkamers, warm water komt van cv ketel.
- Warm water in de keuken komt uit elektrische boiler,
- iSense programmeerbare thermostaat.
- Ben net verhuisd, maar NLE schat op basis van gezinssamenstelling en huidige verbruik in dat we 140 euro gas en electra verbruiken.
- Twee volwassenen, twee kleine kinderen. Dus regelmatig leefpatroon als we thuis zijn.

Welk verschil zou een Nest v3 kunnen maken? Behalve gebruiksgemak uiteraard. Indien hier niets zinnigs over te zeggen is, welke info heb ik nog meer nodig om een inschatting te kunnen maken?

Uiteraard gaan we tot ook de enkele ramen vervangen door dubbelslag en isolatie vernieuwen.

Dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roel-online
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 21:59
Hier wellicht een interessante uitdaging. Ik heb een appartement met vloerverwarming en vloerkoeling via stadsverwarming. De huidige WTH thermostaat is defect en dus mooi moment om er een Nest Thermostat van te maken. Maar verwarmen en koelen met een Nest in Europa - is dat vragen om problemen of is het misschien niet zo moeilijk als het lijkt?

De Europese Nest Thermostat kan natuurlijk alleen verwarmen. Doe ik er goed aan om een Amerikaanse Nest Thermostat te kopen? Als ik kijk naar de aansluitingen op de huidige thermostaat is er één draad voor koelen, één draad voor verwarmen, twee voor power en twee voor de condenssensor. Wat betreft de verwarmen en koelen draden - die schakelen op aan/uit - betekent dat dat dit op een Amerikaanse Nest prima moet werken?

Bij de huidige thermostaat werkt het dus zo:
Afbeeldingslocatie: https://s16.postimg.org/czdxjdxw5/d606_schema1.png

Laat ik de fan aansluiting weg en verbind ik de rest netjes op deze manier:
Afbeeldingslocatie: http://michaelsenergy.com/wp-content/uploads/2015/09/nest3-3.jpg

Zie ik iets gigantisch over het hoofd of moet dit wel werken?

De condenssensor is een andere uitdaging, maar misschien kan ik ook wel zonder? Ik heb geen houten vloer die krom trekt bij teveel condens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mocht je aan dat avontuur willen beginnen, misschien moet je dit even lezen: artikel

Ik heb eenzelfde avontuur achter de rug en dit gaat je avonden tijd besparen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roel-online
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 21:59
Verwijderd schreef op donderdag 03 november 2016 @ 20:00:
Mocht je aan dat avontuur willen beginnen, misschien moet je dit even lezen: artikel

Ik heb eenzelfde avontuur achter de rug en dit gaat je avonden tijd besparen ;)
Thanks! Goede info!

Mijn situatie lijkt echter wat makkelijker nog - in de technische gegevens van de huidige D606 thermostaat staat 'Bedrijfsspanning AC 24 V (20...30V) 50/60Hz' - wat precies overeenkomt met de Nest Thermostat (ook AC). Geen converter nodig dus?
Zelfde voor de aansturing van de thermomotoren - die zouden ook op 24V AC moeten werken.

Ik ga 't maar proberen :)

Is bij jou instellen van de locatie (en tijd) ook goed gegaan? In wat hele oude informatie kwam ik tegen dat Amerikaanse Nest Thermostats alleen Amerikaanse postal codes accepteren - is dat nog steeds zo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxnl
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 20-12-2024
boe2 schreef op dinsdag 25 oktober 2016 @ 15:40:
Nest wordt daarbij niet enkel afgerekend op het gebrek aan functionaliteit zelf, maar ook over het feit dat ze glashard tegen hun klanten logen dat het ding kon moduleren, terwijl dat geheel niet geimplementeerd was.
Hetgeen inderdaad uiteindelijk alsnog is gebeurt nadat hier ophef over was ontstaan.

Je kan je dan afvragen in hoeverre de overige marketinguitlatingen van Nest wel juist zijn, hoever ze gaan om hun producten te verkopen, en of je met een dergelijk bedrijf wel zaken wilt doen.
Is bijvoorbeeld een Nest Protect die aan het plafond wordt gemonteerd inderdaad zo geadvanceerd dat het koolmonoxide tijdig kan detecteren?!

Of kan je wellicht toch beter naar de brandweer luisteren, die schrijft:
Kies niet voor een combimelder waarbij een rookmelder en een koolmonoxidemelder in één apparaat zijn gevoegd. Kies ervoor om zowel aparte rookmelders te plaatsen én aparte koolmonoxidemelders, omdat ze op verschillende plaatsen gemonteerd dienen te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

roel-online schreef op vrijdag 04 november 2016 @ 10:59:
Is bij jou instellen van de locatie (en tijd) ook goed gegaan? In wat hele oude informatie kwam ik tegen dat Amerikaanse Nest Thermostats alleen Amerikaanse postal codes accepteren - is dat nog steeds zo?
Geen enkel probleem :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fonta
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 09-09 21:14
Kan de Nest eigenlijk slimme meters uitlezen? Of ben je dan aangewezen op concurrentie?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tcviper
  • Nu online
Fonta schreef op vrijdag 04 november 2016 @ 14:18:
Kan de Nest eigenlijk slimme meters uitlezen? Of ben je dan aangewezen op concurrentie?
Nee, de nest doet niks met p1/slimme meters. Daarvoor gebruik ik een Raspberry PI 2 met Domoticz erop en P1 usb kabel :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fallout
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20-09 13:55
Ik ben aan het overwegen om mijn huidige thermostaat te vervangen voor een Nest of Honeywell Lyric T6R. Momenteel heb ik meer vertrouwen in een Lyric T6R, maar hoop stiekem op nieuws van Nest, bijvoorbeeld in de vorm van een Nest v4.
Heeft iemand idee wanneer Nest de v4 uitbrengt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

M'n glazenbol is kapot, dus ik kan je niet vertellen wanneer de Nest v4 uitkomt...

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fallout
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20-09 13:55
Dan hoop ik dat je m snel laat repareren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blik1984
  • Nu online
Fietsbel schreef op zaterdag 05 november 2016 @ 15:38:
M'n glazenbol is kapot, dus ik kan je niet vertellen wanneer de Nest v4 uitkomt...
Ik heb ook geen glazenbol, maar ik durf met 99% zekerheid te zeggen dat er een nieuwe iphone komtt in september 2017

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Blik1984 schreef op zaterdag 05 november 2016 @ 15:47:
[...]

Ik heb ook geen glazenbol, maar ik durf met 99% zekerheid te zeggen dat er een nieuwe iphone komtt in september 2017
Want de frequentie waarop Nest hun thermostaten uitbrengt is even hoog en gelijk aan hun vorige producten? zo ja, dan is het relevant.

Zelf verwacht ik geen Nest v4 op kort termijn. De markt begint ook redelijk te verzadigen, praktisch alle hardware functies zitten er wel op en het verschil met een v3 moet ook aanzienlijk zijn willen ze nieuwe klanten lokken en bestaande klanten met een v2 of v3 te laten upgraden naar een v4.
Beste is om er eentje (gesealed) van marktplaats te halen, genoeg aanbod en geeft je nog meer voordeel dan de thermometer "gratis" te krijgen bij een contract. Mocht je gebruik maken van Apple Homekit is de Lyric de betere keuze want dat ondersteunt Nest niet.

[ Voor 43% gewijzigd door Fietsbel op 05-11-2016 16:10 ]

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hans4759
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 16-06-2021
Sinds kort in het bezit van de Nest v3, maar ook bij mij wijkt de temp. 3 Gr.af naar beneden.
Ook de luchtvochtigheid geeft 0% aan.
Gemeld bij Nest en stuurden keuring een nieuw af.
Ook hierbij wordt de juiste temp. En vochtigheidsgraad niet goed aangegeven.
Is er iemand bij wie dit wel is goed gekomen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb er geen problem mee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barns
  • Laatst online: 12-09 16:21
Ethirty schreef op vrijdag 21 oktober 2016 @ 11:52:
[...]

Overshoots zou je alleen in het begin mogen hebben als de Nest nog lerende is. Misschien eens helemaal resetten en opnieuw laten inleren?
Dit heb ik geprobeerd, maar heeft niets opgeleverd tot nu toe.
Verder zou je kunnen uitzetten dat het display aangaat als je langs loopt, als het scherm aangaat raken de sensoren van slag door eigen warmte. Hier is hij redelijk nauwkeurig als ik het vergelijk met een ouderwetse analoge thermometer. Anders heb je denk ik maar 2 opties: garantie proberen te claimen (succes na 2 jaar) of structureel 2 graden warmer stoken.
Deze fix werkte wel goed. Minder comfortabel en gemak, maar in ieder geval de juiste temperatuur.
Auto-away is een balans tussen besparen en comfort. Als je te lang stil zit op de bank (bijv een film) of je zit een tijdje in je werkkamer en de detectietijd zou korter zijn, dan gaat de verwarming uit als je gewoon thuis bent. Daarom hebben ze denk ik ook de geo-location toegevoegd.
Ja dit is helemaal waar, maar laat het mij als user dan op z'n minst instellen. Ik vind het ontzettend jammer dat de config mogelijkheden erg beperkt zijn voor zo'n relatief slim apparaat. Geo-location is leuk, maar werkt in een binnenstad erg matig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cerv47
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 05-09 09:24
Als gadget freak wil ik al lang een NEST in huis, maar toen ik las dat NEST geen modulatie voor de gasketel ondersteunde bleef ik maar afhaken. Ik kon beter bij mij Vaillant Calormatic thermostaat blijven gebruiken die wel heel mooi moduleert, extra gas gaan verbruiken voor een gadget is wel helemaal lomp.

Blij ben ik echter om te zien dat ze sedert dit jaar daar verandering in gebracht hebben. Maar hoe goed werkt die modulatie van de NEST nu? Op de website lees ik dat "True Radiant" moet ingeschakeld zijn. Als ik de uitleg lees van True Radiant op de website praten ze in dat artikel over voorgrammatie op de NEST icm True Radiant. Maar wat als je geen programmatie of learning wilt gaan gebruiken? Ik werk met onregelmatige uren (werk soms thuis, laat op de baan, halve dagen, ...) en mijn vrouw werkt in shiften. De learning functionaliteit zou helemaal doldraaien van ons. :)

Wij hebben nog nooit enig schema gebruikt op onze verwarming, gewoon aanzetten wanneer we thuiskomen.. Werkt prima. Kan ik al deze overbodige instellingen negeren? Ja, ik wil het puur als gadget en als mooi ding aan de muur. Ook uiteraard voor de bediening op afstand en in combinatie met NEST protect, waar er dit jaar nog 2 van in huis komen. :9

Ik heb mij al rot gelezen over de NEST, daar ook heel veel negatieve zaken te lezen zijn. Wil een doordachte keuze maken want het is niet de bedoeling dat mijn verbruik omhoog gaat! Hoe zit het trouwens met die grote temperatuurschommelingen die ik vaak zie terugkomen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blik1984
  • Nu online
Cerv47 schreef op dinsdag 08 november 2016 @ 14:00:
Als gadget freak wil ik al lang een NEST in huis, maar toen ik las dat NEST geen modulatie voor de gasketel ondersteunde bleef ik maar afhaken. Ik kon beter bij mij Vaillant Calormatic thermostaat blijven gebruiken die wel heel mooi moduleert, extra gas gaan verbruiken voor een gadget is wel helemaal lomp.

Blij ben ik echter om te zien dat ze sedert dit jaar daar verandering in gebracht hebben. Maar hoe goed werkt die modulatie van de NEST nu? Op de website lees ik dat "True Radiant" moet ingeschakeld zijn. Als ik de uitleg lees van True Radiant op de website praten ze in dat artikel over voorgrammatie op de NEST icm True Radiant. Maar wat als je geen programmatie of learning wilt gaan gebruiken? Ik werk met onregelmatige uren (werk soms thuis, laat op de baan, halve dagen, ...) en mijn vrouw werkt in shiften. De learning functionaliteit zou helemaal doldraaien van ons. :)

Wij hebben nog nooit enig schema gebruikt op onze verwarming, gewoon aanzetten wanneer we thuiskomen.. Werkt prima. Kan ik al deze overbodige instellingen negeren? Ja, ik wil het puur als gadget en als mooi ding aan de muur. Ook uiteraard voor de bediening op afstand en in combinatie met NEST protect, waar er dit jaar nog 2 van in huis komen. :9

Ik heb mij al rot gelezen over de NEST, daar ook heel veel negatieve zaken te lezen zijn. Wil een doordachte keuze maken want het is niet de bedoeling dat mijn verbruik omhoog gaat! Hoe zit het trouwens met die grote temperatuurschommelingen die ik vaak zie terugkomen?
geofencing, that's it

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
En dat werkt prima. Elke keer als ik thuis kom schiet de verwarming netjes aan, als ik wegga schiet ie in ECO stand (5 graden). Top systeem!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blik1984
  • Nu online
DennusB schreef op dinsdag 08 november 2016 @ 14:07:
[...]

En dat werkt prima. Elke keer als ik thuis kom schiet de verwarming netjes aan, als ik wegga schiet ie in ECO stand (5 graden). Top systeem!
Ik ben nog in dubio. We hebben 5 apple-apparaten thuis (2 iPhones, 2 iPads en 1 Apple-TV), en ik baal er een beetje van dat die geen Homekit ondersteunt. Het lijkt me wel een ideaal systeem verder i.c.m. de geofencing.

Aan de andere kant zou ik ook nog een AppleTv v4 moeten kopen om het allemaal werkend te krijgen via Homekit, dus dat is ook niet ideaal qua kostenoogpunt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tcviper
  • Nu online
Blik1984 schreef op dinsdag 08 november 2016 @ 14:14:
[...]

Ik ben nog in dubio. We hebben 5 apple-apparaten thuis (2 iPhones, 2 iPads en 1 Apple-TV), en ik baal er een beetje van dat die geen Homekit ondersteunt. Het lijkt me wel een ideaal systeem verder i.c.m. de geofencing.

Aan de andere kant zou ik ook nog een AppleTv v4 moeten kopen om het allemaal werkend te krijgen via Homekit, dus dat is ook niet ideaal qua kostenoogpunt
Homekit kun je eenvoudig toevoegen aan de Nest met een Raspberry pi en homebridge (https://github.com/nfarina/homebridge en https://www.npmjs.com/package/homebridge-nest) wij gebruik dit ook dagelijks en werkt prima. Nest word herkend (inclusief protects) en je kunt alles instellen via homekit, ook op afstand :)

[ Voor 9% gewijzigd door tcviper op 08-11-2016 14:36 ]

Pagina: 1 ... 28 ... 72 Laatste