Mijn Intergas (en de Vailliant bij pa) leveren 24VDC. Je hebt echter 24VAC nodig helaas, dus een transformator en relais om de boel aan te sturen.
Verwijderd
Goedendag,
Op het internet circuleren er veel berichten dat de nest zich niet goed kan aanpassen bij een onregelmatige leefstijl.
Zo hebben wij en druk gezinsleven met kinderen die de ene dag eerder uit zijn dan de andere, en mijn vrouw werkt soms thuis op een niet vaste dag.
Stel dat mijn vrouw thuiswerkt en de nest denkt dat iedereen om 7 uur weg is, kan de verwarming dan nog wel aan? En gaat hij dan niet telkens uit omdat hij denkt dat wij weg zijn? Kan de nest zich dus aanpassen aan een onregelmatige levensstijl? En zo nee, levert dit dan juist niet energieverspilling op?
Ik heb al ergens gelezen dat dit met de app weer uit te zetten is als 'ie ongewenst aanspringt, maar ik heb geen behoefte om de hele dag als een havik te controleren of de verwarming het wel goed doet. Ik ben daar dus bang voor, dat ik mij moet aanpassen aan de nest i.p.v de nest aan mij. Of heb ik het verkeerd?
Ik ben dus benieuwd of hier mensen ervaring hebben met de nest i.c.m een drukke, onregelmatige familie en wat hun ervaringen over het algemeen zijn? Is de nest dus goed te combineren met een druk gezinsleven?
Alvast hartelijk dank!
Groet,
M.Adriaans
Op het internet circuleren er veel berichten dat de nest zich niet goed kan aanpassen bij een onregelmatige leefstijl.
Zo hebben wij en druk gezinsleven met kinderen die de ene dag eerder uit zijn dan de andere, en mijn vrouw werkt soms thuis op een niet vaste dag.
Stel dat mijn vrouw thuiswerkt en de nest denkt dat iedereen om 7 uur weg is, kan de verwarming dan nog wel aan? En gaat hij dan niet telkens uit omdat hij denkt dat wij weg zijn? Kan de nest zich dus aanpassen aan een onregelmatige levensstijl? En zo nee, levert dit dan juist niet energieverspilling op?
Ik heb al ergens gelezen dat dit met de app weer uit te zetten is als 'ie ongewenst aanspringt, maar ik heb geen behoefte om de hele dag als een havik te controleren of de verwarming het wel goed doet. Ik ben daar dus bang voor, dat ik mij moet aanpassen aan de nest i.p.v de nest aan mij. Of heb ik het verkeerd?
Ik ben dus benieuwd of hier mensen ervaring hebben met de nest i.c.m een drukke, onregelmatige familie en wat hun ervaringen over het algemeen zijn? Is de nest dus goed te combineren met een druk gezinsleven?
Alvast hartelijk dank!
Groet,
M.Adriaans
Jij moet Skylark op de telefoons van je gezinsleden installeren. Dat is een App die met de Nest praat , en adhv GPS ziet of er iemand thuis is of niet.
Tegenwoordig kan het ook met de app zelf. Echter was dit nog niet goed genoeg geimplementeerd in het begin van het jaar dat ik het goed heb kunne testen. Ik blijf voorlopig bij Skylark.
Wij hebben ook een vrij druk gezin en leven vrij onregelmatig ( zowiezo weekenden , maandag beide weg maar wel oppas in huis. etc etc) en met de Skylark app werkt dat echt perfect
www.degroot-it.nl
Verwijderd
Ik moet zeggen dat ik de Nest iets anders gebruik, ik zet hem met de hand hoger of of basis van het schema als ik echt zeker weet als ik thuis ben. Ik laat de Nest niet het schema automatisch aanpassen, maar gebruik wel de auto away functie zodat ik niet kan vergeten de kachel lager te zetten. In combinatie met de app op Android heeft de Nest feilloos in de gaten dat ik onderweg ben van werk naar huis en deactiveert de auto away waardoor het schema gaat gelden.
Werkt tot op heden prima hier als ik het gedrag van de Nest volg, maar het is nog even wachten tot het stookseizoen begint, dan kan ik dit definitief bevestigen. De app is voor de geofencing wel een vereiste.
Werkt tot op heden prima hier als ik het gedrag van de Nest volg, maar het is nog even wachten tot het stookseizoen begint, dan kan ik dit definitief bevestigen. De app is voor de geofencing wel een vereiste.
Ik kan me nog herinneren dat ik dat ook geprobeerd heb , maar op een of andere reden schoot de nest nooit in de auto-away. Hij bleef dus stoken.
Soms deed ie het wel , maar na een uur of 2.
Maar dat was toen ze net die functie in de app hadden geintroduceerd , dat zal inmiddels ook wel verbeterd zijn
Daarom had ik Skylark geinstalleerd. Die werkt echt heel accuraat. Maar voorlopig staat de nest hier nog altijd volledig uit
Soms deed ie het wel , maar na een uur of 2.
Maar dat was toen ze net die functie in de app hadden geintroduceerd , dat zal inmiddels ook wel verbeterd zijn
Daarom had ik Skylark geinstalleerd. Die werkt echt heel accuraat. Maar voorlopig staat de nest hier nog altijd volledig uit
www.degroot-it.nl
Verwijderd
Dankjewel voor jullie reacties!
Ik zie dat Skylark niet op android te downloaden is... Is er ook een alternatief voor Android?
Met zo'n app is de NEST dus beter te combineren met een druk gezinsleven?
Ik lees vaak dat die gaat stoken als je weg bent (omdat hij dus denkt dat wij thuis zijn), is dit aan te passen via de app of is deze functie ook uit te zetten o.i.d?
Ik twijfel nog of ik hem zal aanschaffen of niet...
Ik zie dat Skylark niet op android te downloaden is... Is er ook een alternatief voor Android?
Met zo'n app is de NEST dus beter te combineren met een druk gezinsleven?

Ik lees vaak dat die gaat stoken als je weg bent (omdat hij dus denkt dat wij thuis zijn), is dit aan te passen via de app of is deze functie ook uit te zetten o.i.d?
Ik twijfel nog of ik hem zal aanschaffen of niet...

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 24-09-2016 15:54 ]
De Nest app zelf ondersteunt tegenwoordig toch meerdere gebruikers en geo locatie? Werkt prima daarmee hoor, we gebruiken het al maanden met een aantal mensenVerwijderd schreef op zaterdag 24 september 2016 @ 15:54:
Dankjewel voor jullie reacties!
Met zo'n app is de NEST dus beter te combineren met een druk gezinsleven?![]()
Ik twijfel nog of ik hem zal aanschaffen of niet...![]()
Je kunt letterlijk in de app bepalen wie met welk apparaat wel of niet meedoet met de aanwezigheidsdetectie.
Daarnaast hebben wij ook een 3 tal Nest Protects in huis, die doen ook nog eens mee, dus als er lang geen beweging in hun buurt is geven ze dat ook door. En dan is er nog een koppeling bij ons met het Fibaro domotica systeem, die geeft ook nog eens door aan Nest als het alarm erop staat (Satel > Fibaro), zijn we er niet
[ Voor 23% gewijzigd door tcviper op 24-09-2016 16:37 ]
PSN: tcviper | Steam: Viper | TechConnect - MikeRedfields
Vraagje, misschien dat het wel ergens staat, maar is er al bekend wanneer de volgende generatie Nest Thermostaat en Nest protect uitkomt ?
Hoezo moet er alweer een nieuwe komen?
Deze (Protect V2 en Thermostaat V3) is net uit sinds December afgelopen jaar... hoop eigenlijk dat ze wat langer doorborduren op de huidige versie.
[ Voor 8% gewijzigd door tcviper op 30-09-2016 11:50 ]
V3 heeft toch last van modulatie problemen of is dat inmiddels helemaal verholpen ?
Dat is inmiddels allemaal verholpenLightStar schreef op vrijdag 30 september 2016 @ 19:00:
V3 heeft toch last van modulatie problemen of is dat inmiddels helemaal verholpen ?
Ow kijk dat had ik dan nog niet meegekregen.
Verwijderd
Hallo,
Weet iemand of de Nest V3 opentherm gaat samenwerken met een Brink Allure B16 heteluchtverwarming uit 2005? De ketel ondersteund Opentherm, maar heeft wat afwijkingen toe een normale CV.
Gr. Remco
Weet iemand of de Nest V3 opentherm gaat samenwerken met een Brink Allure B16 heteluchtverwarming uit 2005? De ketel ondersteund Opentherm, maar heeft wat afwijkingen toe een normale CV.
Gr. Remco
IK zou zeggen app de klantenservice via twitter of bel ze evenVerwijderd schreef op dinsdag 04 oktober 2016 @ 14:27:
Hallo,
Gr. Remco
Ik heb sinds een week een Nest. Deze stuurt een Remeha Calenta 28c aan. Nou krijg ik het idee dat de Nest de "comfort" instelling voor het warme tapwater, waarmee de wisselaar in de ketel warm wordt gehouden, aan heeft gezet via Open Therm. Dit omdat ik af en toe (minimaal) gasverbruik 's nachts zie. Op de Remeha heet dit Eco Stand.
Ik wil dit echter uit hebben. Kan dat via de Nest?
In de app of via de site nest.com inloggen dan klikken op je Hot water/Heet water icoontje en dan onderin Schedule/programma wijzigen (of verwijderen) en/of rechts boven via tandwieltje ON/OFFbasmq schreef op dinsdag 04 oktober 2016 @ 14:54:
Ik heb sinds een week een Nest. Deze stuurt een Remeha Calenta 28c aan. Nou krijg ik het idee dat de Nest de "comfort" instelling voor het warme tapwater, waarmee de wisselaar in de ketel warm wordt gehouden, aan heeft gezet via Open Therm. Dit omdat ik af en toe (minimaal) gasverbruik 's nachts zie. Op de Remeha heet dit Eco Stand.
Ik heb geen schedule of programma in dat scherm staan...tcviper schreef op dinsdag 04 oktober 2016 @ 14:56:
[...]
In de app of via de site nest.com inloggen dan klikken op je Hot water/Heet water icoontje en dan onderin Schedule/programma wijzigen (of verwijderen) en/of rechts boven via tandwieltje ON/OFF
Ik heb de zelfde ketel en het zelfde probleem. Volgens mij kan dit niet met deze ketel.basmq schreef op dinsdag 04 oktober 2016 @ 15:04:
[...]
Ik heb geen schedule of programma in dat scherm staan...
Blog over Smart Homes: https://www.hellosmarthome.nl
Hmmmm, ik zie met mijn Bosch HR42 daar wel instellingen staan, thermostaat staat gewoon op Opentherm ingesteld, heb verder nooit niks verandert. Apart. Dan zou ik ff met support bellen.
Hiervoor had ik een Toon aan de muur hangen, daar kon ik het wel instellen. Volgens mij heet het daar "Tapwater voorverwarmen". Zou dan dus combinatie tussen Nest en deze ketel zijn.HeroS schreef op dinsdag 04 oktober 2016 @ 15:09:
[...]
Ik heb de zelfde ketel en het zelfde probleem. Volgens mij kan dit niet met deze ketel.
Zal idd maar contact opnemen met Support dan.
Vandaag een installateur (Nest Pro) over de vloer gehad voor de installatie van onze Nest thermostat. Helaas moest hij bevestigen wat ik al vreesde: onze modulerende gasketel ondersteunt geen OpenTherm en enkel aan/uit is in ons geval zeker geen vooruitgang ten opzichte van de huidige thermostaat.
Officieel is er geen mogelijkheid om de (eBUS) ketel geschikt te maken voor OpenTherm. Zijn er hier echter mensen die zoiets wel aan het werken hebben gekregen? Of zit er helaas niet anders op dan te wachten tot er ooit eens een nieuwe ketel moet komen?
*edit: misschien handig om te weten: het gaat over een Bulex ThemaCondens F30.
Officieel is er geen mogelijkheid om de (eBUS) ketel geschikt te maken voor OpenTherm. Zijn er hier echter mensen die zoiets wel aan het werken hebben gekregen? Of zit er helaas niet anders op dan te wachten tot er ooit eens een nieuwe ketel moet komen?
[ Voor 6% gewijzigd door Darkstar op 05-10-2016 11:52 ]
MacBook Pro | iPhone 6 64GB Space Gray | iPad (2017) | Apple Watch series 0 - Some people just need a high five... in the face... with a chair
Zo te zien kun je weldegelijk een OpenTherm thermostaat aansluiten; zie:Darkstar schreef op woensdag 05 oktober 2016 @ 11:50:
Vandaag een installateur (Nest Pro) over de vloer gehad voor de installatie van onze Nest thermostat. Helaas moest hij bevestigen wat ik al vreesde: onze modulerende gasketel ondersteunt geen OpenTherm en enkel aan/uit is in ons geval zeker geen vooruitgang ten opzichte van de huidige thermostaat.
https://www.gebruikershan...ing-260396.html?page=0022
Connector X32. In de legenda punt 2.
Ik heb al heel wat gegoogled vanochtend maar deze was ik nog niet tegengekomen. Straks even controleren of mijn ketel effectief deze aansluiting heeft.EddoH schreef op woensdag 05 oktober 2016 @ 12:06:
[...]
Zo te zien kun je weldegelijk een OpenTherm thermostaat aansluiten; zie:
https://www.gebruikershan...ing-260396.html?page=0022
Connector X32. In de legenda punt 2.
Wel vreemd dat de Nest installateur hier over zou hebben gekeken...
Waanzinnig bedankt voor de info in ieder geval!
MacBook Pro | iPhone 6 64GB Space Gray | iPad (2017) | Apple Watch series 0 - Some people just need a high five... in the face... with a chair
Hou er rekening mee dat de gemiddelde installateur helaas niet veel meer weet dan 'deze 2 draadjes moeten in een connector'.Darkstar schreef op woensdag 05 oktober 2016 @ 12:12:
[...]
Ik heb al heel wat gegoogled vanochtend maar deze was ik nog niet tegengekomen. Straks even controleren of mijn ketel effectief deze aansluiting heeft.
Wel vreemd dat de Nest installateur hier over zou hebben gekeken...
Waanzinnig bedankt voor de info in ieder geval!
Als die connector dan niet een aanduiding 'OT'of iets dergelijks heeft houdt het al gauw op voor ze.
Hoe beginnen jullie aan 'een nieuw seizoen'?
instelling laten van vorig jaar of opnieuw laten leren? (laatste lijkt me niet verkeerd toch?)
instelling laten van vorig jaar of opnieuw laten leren? (laatste lijkt me niet verkeerd toch?)
Ik laat alles gewoon staan en hij mag het zelf uitzoekenRepi3 schreef op woensdag 05 oktober 2016 @ 13:33:
Kun je bij een Nest V3 ook het zelflerende gedeelte uitschakelen. En hem dan als een gewone modulerende, vast geprogrammeerde, klokthermostaat gebruiken?
Ja hoor, je kunt alle opties gewoon uit en aanzetten.Von Henkel schreef op woensdag 05 oktober 2016 @ 15:42:
Kun je bij een Nest V3 ook het zelflerende gedeelte uitschakelen. En hem dan als een gewone modulerende, vast geprogrammeerde, klokthermostaat gebruiken?
Hij leert ook wanneer je aan- en afwezig bent buiten het seizoen, waarom zou je die kennis willen resetten?Repi3 schreef op woensdag 05 oktober 2016 @ 13:33:
#team_UTC+1
An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper Mini '12 i7/16/256 Air '13 i5/8/256 iPad mini 5 64GB iPhone SE 128GB
oh ik heb sinds maart op af staan...Ethirty schreef op woensdag 05 oktober 2016 @ 18:25:
[...]
Hij leert ook wanneer je aan- en afwezig bent buiten het seizoen, waarom zou je die kennis willen resetten?
Waarom resetten, omdat je 'gewoontes' van vorige winter veranderd zijn?
Daarom ook mijn vraag wat jullie doen...
Als je nu ineens nachtdienst hebt ipv overdag wellicht, maar anders leert hij dat ook wel snel genoeg. En dat je thermostaat uit staat wil niet zeggen dat de sensoren niet registreren, hij geeft alleen geen signaal naar de ketel.
#team_UTC+1
You can call me McOverloper Mini '12 i7/16/256 Air '13 i5/8/256 iPad mini 5 64GB iPhone SE 128GB
Ik heb ook een Intergas Kombi Kompakt HR22 (of HR28 weet ik niet helemaal precies) en ben ook geinteresseerd in een Nest v3. Heb jij inmiddels een Nest aangeschaft, werkt dat goed samen en wat zijn je verdere ervaringen?erikmo schreef op zaterdag 18 juni 2016 @ 16:34:
Ik ben aan het denken over aanschaf van de Nest.
Wat is de beste plek om deze te monteren? Mijn huidige thermostaat (Essent e-Thermostaat) hangt momenteel naast de deur naar de hal, maar daar loopt bijna nooit iemand langs. Dit heeft tot gevolg dat de thermostaat na verloop van tijd denkt dat er niemand meer thuis is omdat er geen beweging is.
Een betere plek zou dan denk ik centraler in de huiskamer zijn, maar dan zitten we met invallend zonlicht, waardoor de temperatuur meting denk ik niet okee is. Plus ik moet dan draadloos gaan omdat op de huidige plek de aansluiting naar de ketel zit.
Hebben jullie ook deze afwegingen moeten maken, en waar ben je op uit gekomen?
Installatie is neem ik aan ook zonder monteur goed te doen? Heb een Intergas Kombi Kompakt HR22.
Verwijderd
Aan/uit op de Intergas met de Nest US werkt zelfs uitstekend, OT geen ervaring mee hier op de Nest
Gisteren nagekeken en helaas is de X32 wel degelijk aanwezig op de printplaat maar staat er simpelweg geen connector op. De vraag is dus maar of OpenTherm ondersteuning wel degelijk aanwezig is.EddoH schreef op woensdag 05 oktober 2016 @ 12:16:
[...]
Hou er rekening mee dat de gemiddelde installateur helaas niet veel meer weet dan 'deze 2 draadjes moeten in een connector'.
Als die connector dan niet een aanduiding 'OT'of iets dergelijks heeft houdt het al gauw op voor ze.
Ik heb ondertussen van Bulex zelf nog een mail ontvangen met een eBUS-OpenTherm module, maar ik vind veel tegenstrijdige berichten hierover. Volgens sommige bronnen zou dit een module zijn om een eBUS thermostaat aan te sluiten op een OpenTherm-ketel, terwijl andere bronnen het omgekeerde zeggen.
Iemand ervaring met dergelijke modules? https://www.desco.be/nl-b...omaster-bulex?qpid=150721
Even voor de volledigheid: wat zou het effect zijn als ik de Nest toch laat aansluiten op aan/uit? Is het verschil met mijn huidige modulerende thermostaat merkbaar?
[ Voor 7% gewijzigd door Darkstar op 06-10-2016 13:29 ]
Ik neem aan dat Bulex dat zelf wel weet, welke richting de conversie gaat? Dat kun je ze vragen lijkt me.Darkstar schreef op donderdag 06 oktober 2016 @ 13:23:
[...]
Gisteren nagekeken en helaas is de X32 wel degelijk aanwezig op de printplaat maar staat er simpelweg geen connector op. De vraag is dus maar of OpenTherm ondersteuning wel degelijk aanwezig is.
Ik heb ondertussen van Bulex zelf nog een mail ontvangen met een eBUS-OpenTherm module, maar ik vind veel tegenstrijdige berichten hierover. Volgens sommige bronnen zou dit een module zijn om een eBUS thermostaat aan te sluiten op een OpenTherm-ketel, terwijl andere bronnen het omgekeerde zeggen.
Iemand ervaring met dergelijke modules? https://www.desco.be/nl-b...omaster-bulex?qpid=150721
Even voor de volledigheid: wat zou het effect zijn als ik de Nest toch laat aansluiten op aan/uit? Is het verschil met mijn huidige modulerende thermostaat merkbaar?
Op zichzelf is er niets mis met dergelijke conversie oplossingen.
Ik heb nu sinds een paar dagen een Nest v3. Ik moet zeggen dat het aansluiten op mijn Intergas Kompact HRE ketel redelijk simpel was. Ik moest alleen een extra stukje 24v stroomkabel kopen die tussen de ketel en Nest module geplaatst moest worden. Verder spreekt het configureren en bedienen voor zich. Hij is nu nog aan het leren maar hij heeft nu al het volgende schema bedacht:

Toch aardig netjes zo!

Toch aardig netjes zo!
Ik heb inderdaad de vraag gesteld aan Bulex, maar ik ben vooral ook benieuwd of er hier mensen met ervaringen zijn op dat vlak.EddoH schreef op donderdag 06 oktober 2016 @ 13:32:
[...]
Ik neem aan dat Bulex dat zelf wel weet, welke richting de conversie gaat? Dat kun je ze vragen lijkt me.
Op zichzelf is er niets mis met dergelijke conversie oplossingen.
Verwijderd
Ligt aan je verwarming, ik heb vloerverwarming, in de praktijk was het moduleren nutteloos: kwam maar 1 temperatuur water uit de ketel.Darkstar schreef op donderdag 06 oktober 2016 @ 13:23:
Had ik inderdaad moeten vermelden: in ons geval gaat het om radiatoren met thermostatische kranen. In de praktijk worden die op de bovenverdieping nooit gebruikt (behalve op de badkamer, nieuwbouw dus best goed geïsoleerde woning). Op de benedenverdieping staan de thermostatisch kranen volledig open zodat de thermostaat daar de temperatuur regelt.Verwijderd schreef op donderdag 06 oktober 2016 @ 15:31:
[...]
Ligt aan je verwarming, ik heb vloerverwarming, in de praktijk was het moduleren nutteloos: kwam maar 1 temperatuur water uit de ketel.
Verwijderd
Dan zul je zien dat hij in het begin 60-70 graden door de radiatoren gooit (afhankelijk van het gewenste tempverschil) en daarna afvlakt richting de 35-40 graden. Althans, zo deed m'n Honeywell het.
Door de vloer gooi ik altijd water van een graad of 32, dus dan is moduleren nogal nutteloos.
Door de vloer gooi ik altijd water van een graad of 32, dus dan is moduleren nogal nutteloos.
Op welke aansluitingen heb je de stroomkabel in de ketel aangesloten?Tristan schreef op donderdag 06 oktober 2016 @ 14:04:
Ik heb nu sinds een paar dagen een Nest v3. Ik moet zeggen dat het aansluiten op mijn Intergas Kompact HRE ketel redelijk simpel was. Ik moest alleen een extra stukje 24v stroomkabel kopen die tussen de ketel en Nest module geplaatst moest worden.
Dear Sir/Madam, Fire! Fire! Help me! Looking forward to hearing from you.
Je voorbeeld is toch in het geval de ketel wél moduleert neem ik aan? Want aan/uit lijkt me dan dat hij er 60 graden of meer door gooit totdat de gewenste temperatuur bereikt is. Of begrijp ik het dan verkeerd? (wat best kan, ben helemaal niet bekend met dit soort technieken)Verwijderd schreef op donderdag 06 oktober 2016 @ 15:52:
Dan zul je zien dat hij in het begin 60-70 graden door de radiatoren gooit (afhankelijk van het gewenste tempverschil) en daarna afvlakt richting de 35-40 graden. Althans, zo deed m'n Honeywell het.
Verwijderd
Yes, dat is met modulatie, anders stel je een vaste temp in en dan moduleert de ketel alleen het vermogen om aan die temperatuur te blijven voldoen.Darkstar schreef op donderdag 06 oktober 2016 @ 16:07:
[...]
Je voorbeeld is toch in het geval de ketel wél moduleert neem ik aan? Want aan/uit lijkt me dan dat hij er 60 graden of meer door gooit totdat de gewenste temperatuur bereikt is. Of begrijp ik het dan verkeerd? (wat best kan, ben helemaal niet bekend met dit soort technieken)
Niekfct schreef op donderdag 06 oktober 2016 @ 15:57:
[...]
Op welke aansluitingen heb je de stroomkabel in de ketel aangesloten?

De opentherm aansluiting van de module zit op 11 en 12 van de 24v kant en de 230v voor stroom naar de module heb ik gewoon bijgeprikt op 2 en 4.
Ah, ok toch wel. Thanks! Ik heb het tot nog toe opgelost met een extra stekker.
Sinds mei heb ik een nieuwbouw woning (appartement van 71 vierkante meter) gekocht. Ik zit op de derde (tevens hoogste) verdieping. We hebben links en rechts buren, dus zitten redelijk ingesloten. Daarbij komt dat het appartement beschikt over energielabel A. Ik woon er samen met mijn vriendin en het is geheel gelijkvloers. Helaas hebben we geen vloerverwarming.
Mijn vraag is nu: op het moment hangt er een 'doodgewone' Honeywell. Heeft een slimme thermostaat zoals die van Nest voor ons toegevoegde waarde, zo ja, hoe precies? Ik probeer namelijk mijn vriendin over te halen, maar heb tot op heden nog niet bepaald steekhoudende argumenten kunnen verzinnen.
En valt te verwachten dat er elk najaar een nieuwe generatie uit komt? (gen 2 eind 2014, gen 3 eind 2015, etc.?)
Mijn vraag is nu: op het moment hangt er een 'doodgewone' Honeywell. Heeft een slimme thermostaat zoals die van Nest voor ons toegevoegde waarde, zo ja, hoe precies? Ik probeer namelijk mijn vriendin over te halen, maar heb tot op heden nog niet bepaald steekhoudende argumenten kunnen verzinnen.
En valt te verwachten dat er elk najaar een nieuwe generatie uit komt? (gen 2 eind 2014, gen 3 eind 2015, etc.?)
[ Voor 7% gewijzigd door outlandos op 06-10-2016 16:51 ]
Verwijderd
Gemak, comfort, leuk speelgoed, huis altijd op gewenste temperatuur? Ik zou minimaal een klokthermostaat willen hebben, maar een Nest is wel gewoon leuk
Ook ik ben wel geinteresseerd in de Nest maar ik kom hier niet helemaal uit na zoeken op Google.
Huidige situatie:
- CV ketel van Intergas Kombi Kompakt 28/24 A op de 2e etage
- Honeywell Wireless thermostaat in de woonkamer op de begane grond welke gevoed wordt met batterijen. Dus geen kabeltjes die ernaartoe gaan vanaf de CV ketel.
Ik zie overal dat de Nest 3e generatie die aan de muur gehangen worden bedraad zijn. Maar als ik het goed begrijp zou dat dan alleen gelden wanneer een bedrade thermostaat wordt vervangen door de Nest. Aangezien het bij mij om een draadloze thermostaat gaat zou de setup als onderstaande zijn toch?
Setup met Nest:
- Heatlink wordt aan mijn CV aangesloten
- 3e generatie Nest thermostaat komt op de plek waar nu mijn huidige thermostaat staat. Gevoed door de meegeleverde adapter en usb kabel via een stopcontact. Gelukkig is er een stopcontact onder de huidige Honeywell thermostaat.
- Nest thermostaat communiceert met de heatlink via WiFi systeem van Nest, welke onafhankelijk is van mijn eigen Wifi netwerk en stuurt de CV ketel aan
- Nest thermostaat communiceert met mijn Wifi router voor toegang tot internet om via de app aangestuurd te worden
Vragen:
- Is dit de correcte aanname?
- Ik hoef toch geen kabels te trekken naar de Nest thermostaat vanaf de CV/heatlink? Zolang deze maar prik krijgt via de adapter/lader en communiceert met de heatlink via Nest WiFi verbinding?
- De heatlink wordt van prik voorzien via de CV ketel toch? Of moet dat ook via een adapter/lader?
Hopelijk is mijn casus helder en kunnen jullie mij helpen want ik kan de antwoorden op mijn vragen niet zo 1,2,3 vinden. Of ik google gewoon erg slecht.
Huidige situatie:
- CV ketel van Intergas Kombi Kompakt 28/24 A op de 2e etage
- Honeywell Wireless thermostaat in de woonkamer op de begane grond welke gevoed wordt met batterijen. Dus geen kabeltjes die ernaartoe gaan vanaf de CV ketel.
Ik zie overal dat de Nest 3e generatie die aan de muur gehangen worden bedraad zijn. Maar als ik het goed begrijp zou dat dan alleen gelden wanneer een bedrade thermostaat wordt vervangen door de Nest. Aangezien het bij mij om een draadloze thermostaat gaat zou de setup als onderstaande zijn toch?
Setup met Nest:
- Heatlink wordt aan mijn CV aangesloten
- 3e generatie Nest thermostaat komt op de plek waar nu mijn huidige thermostaat staat. Gevoed door de meegeleverde adapter en usb kabel via een stopcontact. Gelukkig is er een stopcontact onder de huidige Honeywell thermostaat.
- Nest thermostaat communiceert met de heatlink via WiFi systeem van Nest, welke onafhankelijk is van mijn eigen Wifi netwerk en stuurt de CV ketel aan
- Nest thermostaat communiceert met mijn Wifi router voor toegang tot internet om via de app aangestuurd te worden
Vragen:
- Is dit de correcte aanname?
- Ik hoef toch geen kabels te trekken naar de Nest thermostaat vanaf de CV/heatlink? Zolang deze maar prik krijgt via de adapter/lader en communiceert met de heatlink via Nest WiFi verbinding?
- De heatlink wordt van prik voorzien via de CV ketel toch? Of moet dat ook via een adapter/lader?
Hopelijk is mijn casus helder en kunnen jullie mij helpen want ik kan de antwoorden op mijn vragen niet zo 1,2,3 vinden. Of ik google gewoon erg slecht.
| Fuji X-T1, 10-24, 18-55, 35 f2, 56 f1.2 | Surface Pro 2017 | Nintendo Switch | Apple iPad 2021 | Samsung Watch 6 Classic 47mm | Google Pixel 9 Pro XL |
Staat allemaal in het stappenplan op nest.com;-)
Ik zit te twijfelen of ik wel of geen nest moet nemen.
Ik wil graag weten of de nest als ik 's morgens om 6:45 benenden kom de kamer al op gewenste temperatuur kan krijgenen als ik dan 15 minute later weer vertrek dat hij de kachel dan automatisch uitzet, kom ik in de avond om 16:30 of iets later thuis dan zou ik graag automatisch de kachel al aan willen hebben.
Ik wil graag weten of de nest als ik 's morgens om 6:45 benenden kom de kamer al op gewenste temperatuur kan krijgenen als ik dan 15 minute later weer vertrek dat hij de kachel dan automatisch uitzet, kom ik in de avond om 16:30 of iets later thuis dan zou ik graag automatisch de kachel al aan willen hebben.
24 flesjes in een krat 24 uur in een dag toeval??
Ja, ja en ja. Zolang je maar regelmaat in je patroon hebt gaat dat best lukken. Maar verwacht niet dat een thermostaat begrijpt dat je de ene werkdag om 6:45 beneden bent en de volgende werkdag om 8:00 (tenzij dat elke week zo is).racoon schreef op vrijdag 07 oktober 2016 @ 14:41:
Ik zit te twijfelen of ik wel of geen nest moet nemen.
#team_UTC+1
Wat ik jammer vindt (of het moet inmiddels al wel mogelijk zijn) is dat je niet je wekken kan koppelen aan Nest.
Stel het duurt ongeveer 20 minuten om het huis op te waren.
Ik zet de wekker om 06:00 dat Nest dan weet om 5:40 moet ik gaan stoken.
Zet ik de wekker de volgende dag om 7:00 (lekker uitslapen) dat Nest dan weet om 6:40 gaan stoken.
Dit is vele malen flexibeler en comfortabler dan een schema. Die bij mij niet altijd constant is.
Zet ik de wekker de volgende dag om 7:00 (lekker uitslapen) dat Nest dan weet om 6:40 gaan stoken.
Dit is vele malen flexibeler en comfortabler dan een schema. Die bij mij niet altijd constant is.
There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.
http://www.withings.com/eu/en/with-withings/app/nestDarkSide schreef op vrijdag 07 oktober 2016 @ 15:44:
Wat ik jammer vindt (of het moet inmiddels al wel mogelijk zijn) is dat je niet je wekken kan koppelen aan Nest.
Ah ok. Moest iets duidelijker zijn. Bedoel een android clock. Gebruik gewoon mijn telefoon als wekker.
Zie wel iets wat op apple werkt.
Maar nog niet op android.
There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.
Met Tasker kun je veel regelen. Ik heb een tablet welke ik als wekker gebruik. Daar heb ik tasker op draaien welke een aantal zaken stuurt naar mijn domotica systeem. Waaronder de verwarming.DarkSide schreef op vrijdag 07 oktober 2016 @ 15:54:
Ah ok. Moest iets duidelijker zijn. Bedoel een android clock. Gebruik gewoon mijn telefoon als wekker.
Volgens mij kun je ook rechtstreeks met de Nest praten.
Heb nog geen nest. Zit er nog over te twijfelen.
Nu een icy slimme thermostaat die ook doet wat ik wil. Maar Nest wel meer mogelijkheden, voor als ik dat wil gebruiken.
Zal eens kijken of ik iets kan vinden met tasker idd.
Tnx
Nu een icy slimme thermostaat die ook doet wat ik wil. Maar Nest wel meer mogelijkheden, voor als ik dat wil gebruiken.
Zal eens kijken of ik iets kan vinden met tasker idd.
Tnx
Weet er iemand waar de zwarte nest verkrijgbaar is?
Engeland of de USA, verder nog niet verkrijgbaar. Of pak een spuitbus plastidip (kun je er namelijk zo afhalen) ;Pracoon schreef op vrijdag 07 oktober 2016 @ 21:12:
Weet er iemand waar de zwarte nest verkrijgbaar is?
[ Voor 13% gewijzigd door Fietsbel op 07-10-2016 21:18 ]
39
Welke combinatie van apps gebruiken jullie eigenlijk, of is de Nest app voldoende? Ik moest vanavond redelijk wat moeite te doen om m'n Nest niet te laten verwarmen omdat ik niet na het werk direct richting huis ging
Hier meer mensen met het probleem dat de Nest Android app CONSTANT uitlogt? Als ik de app een paar uur niet gebruik en open moet ik opnieuw inloggen... erg irritant. Herinstalleren heeft t helaas niet opgelost
Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer
Zelfde hier op iOS, maar enkel op iPhone, geen last van op iPad...DennusB schreef op zaterdag 08 oktober 2016 @ 00:30:
Hier meer mensen met het probleem dat de Nest Android app CONSTANT uitlogt? Als ik de app een paar uur niet gebruik en open moet ik opnieuw inloggen... erg irritant. Herinstalleren heeft t helaas niet opgelost
Hoe gaat de nest om met het volgende,elke dag om 16:30 mag het 21,5 graad in de woonkamer zijn, stel dat de temeratuur in huis hoger is, weet hij dan dat hij niet aan hoeft?
Of de nest gaat netjes aan maar ik doe de houtkachel aan, gaat hij dan vanzelf uit?
Of de nest gaat netjes aan maar ik doe de houtkachel aan, gaat hij dan vanzelf uit?
[ Voor 20% gewijzigd door racoon op 08-10-2016 16:37 ]
jaracoon schreef op zaterdag 08 oktober 2016 @ 16:34:
Hoe gaat de nest om met het volgende,elke dag om 16:30 mag het 21,5 graad in de woonkamer zijn, stel dat de temeratuur in huis hoger is, weet hij dan dat hij niet aan hoeft?
23x330Wp NNO & 8x405Wp op Zuid = 10.830Wp
Ik zit even te stoeien met een 2e hands Nest V2 welke ik van marktplaats heb gehaald. De thermostaat krijgt stroom, enkel wil hij niet zorgen dat het huis warmer word
Dit was mijn vorige thermostaat:

En dit is hoe ik de nest met de ketel heb verbonden:

Draadje nummer 3 en 4 gaan naar de poorten 2 en 3 op de heathlink.
Kan iemand mij vertellen wat ik fout doe

Dit was mijn vorige thermostaat:

En dit is hoe ik de nest met de ketel heb verbonden:

Draadje nummer 3 en 4 gaan naar de poorten 2 en 3 op de heathlink.
Kan iemand mij vertellen wat ik fout doe
Zo maar een wilde gok: je vervangt een opentherm thermostaat door een aan/uit en sluit hem op de verkeerde draden aan? Bij 1 en 2 zie ik een relais symbooltje namelijk.
Geen idee wat voor thermostaat of ketel je hebt, dus ik zou het niet zomaar proberen overigens voordat je weet of het kwaad kan.
Geen idee wat voor thermostaat of ketel je hebt, dus ik zou het niet zomaar proberen overigens voordat je weet of het kwaad kan.
#team_UTC+1
De ketel is een Nefit Ecomline hrc 23v
Verwijderd
Pak een multimeter erbij, meten is weten. Als de voltages niet te rampzalig zijn kan het niet heel verkeerd uitpakken. De OT lijn verschilde hier nauwelijks van de 24VDC lijn (27 in werkelijkheid), weinig aan de hand.
Overigens klopt er soms geen bal van de voltagemeting van de Nest US, die geeft hier vrolijk 43V aan (buiten spec) terwijl het in werkelijkheid 31V is (1V buiten spec, dat durf ik dan wel weer aan).
[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 09-10-2016 00:03 ]
Ik zeg niks over de parallel met de andere sensoren...Verwijderd schreef op zaterdag 08 oktober 2016 @ 23:59:
Overigens klopt er soms geen bal van de voltagemeting van de Nest US, die geeft hier vrolijk 43V aan (buiten spec) terwijl het in werkelijkheid 31V is (1V buiten spec, dat durf ik dan wel weer aan).
#team_UTC+1
Nefit ketels hebben een eigen protocol waarmee de thermostaat en ketel met elkaar praten weten. Volgens mij heb je een extra kastje nodig om jouw ketel met een Nest te kunnen laten praten. Deze Easy Connect adapter: https://www.cv-shop.nl/nefit-easy-connect-adapter.html.markisoke schreef op zaterdag 08 oktober 2016 @ 20:00:
De ketel is een Nefit Ecomline hrc 23v
The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.
Laatst een aantal reviews zitten lezen/kijken en de Nest v3 lijkt aan mijn verwachtingen te voldoen. Ik heb alleen nog één vraagje voordat ik er eentje ga halen: hoe is het bereik tussen de Nest en de Heat Link? Mijn ketel staat op de zolder, maar de Nest zelf moet in de woonkamer komen. Gaat dat goed?
"The test of a work of art is, in the end, our affection for it, not our ability to explain why it is good." - Stanley Kubrick | Trakt
Dat gaat bij mij echt primaChester schreef op dinsdag 11 oktober 2016 @ 11:07:
Laatst een aantal reviews zitten lezen/kijken en de Nest v3 lijkt aan mijn verwachtingen te voldoen. Ik heb alleen nog één vraagje voordat ik er eentje ga halen: hoe is het bereik tussen de Nest en de Heat Link? Mijn ketel staat op de zolder, maar de Nest zelf moet in de woonkamer komen. Gaat dat goed?
Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer
Verwijderd
Houdt de Nest ook rekening met vanaf waar je de website opent om de thermostaat te bedienen. Ik zie nu al voor de tweede keer dat 'ie me automatisch afwezig zet, maar nadat ik via een RDP sessie thuis de thermostaat benader (via de website) ik weer home zou zijn. Ik ben incl telefoon wel gewoon op het werk.
Werkt hier prima. Nieuwbouw en zelfde situatie als dat jij schetst.Chester schreef op dinsdag 11 oktober 2016 @ 11:07:
Is het niet gewoon dat zodra je de thermostaat oo welke manier dan ook bedient, dat deze van afwezig afspringt? Je stelt tenslotte een aanpassing van de doeltemp in.Verwijderd schreef op dinsdag 11 oktober 2016 @ 11:46:
Houdt de Nest ook rekening met vanaf waar je de website opent om de thermostaat te bedienen. Ik zie nu al voor de tweede keer dat 'ie me automatisch afwezig zet, maar nadat ik via een RDP sessie thuis de thermostaat benader (via de website) ik weer home zou zijn. Ik ben incl telefoon wel gewoon op het werk.
#team_UTC+1
Wat zou een Nest V2 nu tweedehands nog moeten kosten?
[ Voor 2% gewijzigd door Arnoud2 op 12-10-2016 19:47 . Reden: foutje ]
Kijk op marktplaats en je weet het....Arnoud2 schreef op dinsdag 11 oktober 2016 @ 23:37:
Wat zou een Nest V2 nu tweedehands nog op moeten kosten?
39
inmiddels een Nest aangeschaft en aangesloten. Mooi apparaat. Nu via het aan/uit protocol. Zit toch nog even verder te kijken dan m'n neus langer is, en de Intergas Kombi compact hr 22 kan blijkbaar ook gebruik maken van het OpenTherm protocol. Heb de nest nu vanwege het feit dat de oude thermostaat op de Aan/Uit zat aangesloten daar ook opgezet, maar switchen naar 11 en 12 (zie foto) zou moet kunnen.Verwijderd schreef op woensdag 05 oktober 2016 @ 22:27:
Aan/uit op de Intergas met de Nest US werkt zelfs uitstekend, OT geen ervaring mee hier op de Nest
of zie ik iets over het hoofd?

[ Voor 3% gewijzigd door monsieurpinot op 12-10-2016 00:29 ]
Nope. Switchen!monsieurpinot schreef op woensdag 12 oktober 2016 @ 00:25:
[...]
inmiddels een Nest aangeschaft en aangesloten. Mooi apparaat. Nu via het aan/uit protocol. Zit toch nog even verder te kijken dan m'n neus langer is, en de Intergas Kombi compact hr 22 kan blijkbaar ook gebruik maken van het OpenTherm protocol. Heb de nest nu vanwege het feit dat de oude thermostaat op de Aan/Uit zat aangesloten daar ook opgezet, maar switchen naar 11 en 12 (zie foto) zou moet kunnen.
[afbeelding]
Switchen! Heb mijn Intergas HR ook op 11/12 Opentherm.monsieurpinot schreef op woensdag 12 oktober 2016 @ 00:25:
[...]
inmiddels een Nest aangeschaft en aangesloten. Mooi apparaat. Nu via het aan/uit protocol. Zit toch nog even verder te kijken dan m'n neus langer is, en de Intergas Kombi compact hr 22 kan blijkbaar ook gebruik maken van het OpenTherm protocol. Heb de nest nu vanwege het feit dat de oude thermostaat op de Aan/Uit zat aangesloten daar ook opgezet, maar switchen naar 11 en 12 (zie foto) zou moet kunnen.
[afbeelding]
Aan mijn posts kunnen geen rechten worden ontleend.
50Miles schreef op woensdag 12 oktober 2016 @ 07:23:
[...]
Switchen! Heb mijn Intergas HR ook op 11/12 Opentherm.
Hey, ik denk na over de nest V3
Ik heb beneden vloerverwarming en boven thermostatische radiatoren. Bij ons huidige systeem zet de kamerthermostaat de ketel aan/uit om de vloerverwarming te reguleren en is er een buitenvoeler gedreven stooklijn om ervoor te zorgen dat de aanvoertemperatuur hoog genoeg is dat de radiatoren voldoende warmte geven.
Nu overweeg ik de nest met opentherm te kopen.
Ik begrijp dat het niet mogelijk is om in de nest de stooklijn te beïnvloeden. Gaat hij dan zijn stooklijn zelf bepalen op basis van de verwarming van de kamer waar hij in hangt? Want de vloerverwarming werkt op 25 - 40 graden. Als nest dat als ideale stooklijn bepaalt is prima voor mijn woonkamer. Alleen krijg ik dan de kamers met radiatoren, die een stooklijn van 40-65 graden nodig hebben niet meer warm.
Hoe is jullie ervaring daarmee met de nest? Kan je nog steeds boven de kamers warmstoken zelfs als je nest in combinatie met vloerverwarming hebt? Of moet je hem dan toch als aan/uit thermostaat aansluiten met een stooklijn en buitenvoeler van de ketel blijven gebruiken.
Ik heb beneden vloerverwarming en boven thermostatische radiatoren. Bij ons huidige systeem zet de kamerthermostaat de ketel aan/uit om de vloerverwarming te reguleren en is er een buitenvoeler gedreven stooklijn om ervoor te zorgen dat de aanvoertemperatuur hoog genoeg is dat de radiatoren voldoende warmte geven.
Ik begrijp dat het niet mogelijk is om in de nest de stooklijn te beïnvloeden. Gaat hij dan zijn stooklijn zelf bepalen op basis van de verwarming van de kamer waar hij in hangt? Want de vloerverwarming werkt op 25 - 40 graden. Als nest dat als ideale stooklijn bepaalt is prima voor mijn woonkamer. Alleen krijg ik dan de kamers met radiatoren, die een stooklijn van 40-65 graden nodig hebben niet meer warm.
Hoe is jullie ervaring daarmee met de nest? Kan je nog steeds boven de kamers warmstoken zelfs als je nest in combinatie met vloerverwarming hebt? Of moet je hem dan toch als aan/uit thermostaat aansluiten met een stooklijn en buitenvoeler van de ketel blijven gebruiken.
Verwijderd
Ik heb hier het zelfde maar dan zonder buitenvoeler.voor zo.ver ik weet .DaZZle schreef op woensdag 12 oktober 2016 @ 19:49:
Hey, ik denk na over de nest V3
Zowel boven als.onder is het goed warm te krijgen. Instelling op de verdeller is gewoon 40 graden en de radiatoren boven zijn gewoon heet .
Nest V3 ot gestuurd
Hier hetzelfde, al hoewel ik boven bijna niet stook (op badkamer na), zover ik gezien heb begint de cv vaak gewoon op een graad 40-65, en naarmate de temperatuur beneden in de buurt komt van de vraag gaat hij naar een 30-40 graden.
He who controls the past, commands the future. He who commands the future, conquers the past.
De auto-away met telefoon functie van de Nest weer een poging gegeven. Gisteren weer 1,5 uur gestookt terwijl m'n vriendin en ik de hele dag weg waren. Snap oprecht niet waarom een bedrijf Nest zoiets niet werkend kan krijgen. Nu weer Skylark aangezet, voor de zomer uitgezet. Doet tenminste gewoon wat het belooft.
We zijn een zomer-seizoen verder en ik moet zeggen: de Nest is nog steeds niet tip-top in orde 
Zojuist denk ik, hmm, wel wat frisjes: ga naar `home.nest.com` en zie inderdaad dat 't maar 18 °C is, wat ook ingesteld staat. Dus ik zet de Nest op 19 °C..
Gaat de Nest nu wat doen? M'n huis verwarmen ofzo? WELNEEEEEEEEEEEEEEE. Waarom zóu 'ie? De gebruiker zet actief de gewenste temperatuur een graad hoger dan dat het nu daadwerkelijk is. Waarom zou ik in vredesnaam het huis vervolgens gaan verwarmen? Nergens voor nodig toch?
Echt, serieus.. Nest.. Ga je schamen voor je wanproduct..
En we weten allemaal wat voor nut 't heeft om als enkele user te klagen op 't forum: geen.

Zojuist denk ik, hmm, wel wat frisjes: ga naar `home.nest.com` en zie inderdaad dat 't maar 18 °C is, wat ook ingesteld staat. Dus ik zet de Nest op 19 °C..
Gaat de Nest nu wat doen? M'n huis verwarmen ofzo? WELNEEEEEEEEEEEEEEE. Waarom zóu 'ie? De gebruiker zet actief de gewenste temperatuur een graad hoger dan dat het nu daadwerkelijk is. Waarom zou ik in vredesnaam het huis vervolgens gaan verwarmen? Nergens voor nodig toch?

Echt, serieus.. Nest.. Ga je schamen voor je wanproduct..
En we weten allemaal wat voor nut 't heeft om als enkele user te klagen op 't forum: geen.
[ Voor 7% gewijzigd door Osiris op 13-10-2016 16:42 ]
@Nest Support:
Er is ook iets goed mis met de manier waarop jullie halve graden verwerken. Ingesteld dat het om 17:30 21.5°C moet zijn. Kom ik om 18:15 binnen, is het al 22.5°C en blijft hij oranje staan met opwarmen. Zodra de temperatuur bereikt is moet hij gewoon meteen afslaan...
Ander voorbeeld: hij begint pas met verwarmen als je hem een hele graad hoger zet, en stopt pas als je 'm een hele graad lager zet.
Kunnen jullie dit alsjeblieft doorgeven aan de developers?
Er is ook iets goed mis met de manier waarop jullie halve graden verwerken. Ingesteld dat het om 17:30 21.5°C moet zijn. Kom ik om 18:15 binnen, is het al 22.5°C en blijft hij oranje staan met opwarmen. Zodra de temperatuur bereikt is moet hij gewoon meteen afslaan...

Ander voorbeeld: hij begint pas met verwarmen als je hem een hele graad hoger zet, en stopt pas als je 'm een hele graad lager zet.
Ik geef jullie allebei iets meer kans als je het bij Nest neerlegt ipv hier plaatst.
#team_UTC+1
Nest Support is actief in dit topic, maar inderdaad, een extra mailtje kan geen kwaad.
Nest = Google = EverywhereVorteXLP schreef op donderdag 13 oktober 2016 @ 18:56:
Nest Support is actief in dit topic, maar inderdaad, een extra mailtje kan geen kwaad.
Maar even serieus, hier is de link naar de Support
https://nest.com/nl/about/#contact
Mijn ervaring met Nest "support" dat als je daadwerkelijk iets voor mekaar wil boksen, je professionele support zoals Tweakers en/of andere media-aandacht nodig hebt
Dat is een feit en helaas geldt dat niet alleen voor Nest.
#team_UTC+1
Het duurt even tot hij is ingeleerd. Weet niet hoelang je hem al hebt maar bij mij duurde het wel 1,5 week.VorteXLP schreef op donderdag 13 oktober 2016 @ 18:25:
@Nest Support:
Er is ook iets goed mis met de manier waarop jullie halve graden verwerken. Ingesteld dat het om 17:30 21.5°C moet zijn. Kom ik om 18:15 binnen, is het al 22.5°C en blijft hij oranje staan met opwarmen. Zodra de temperatuur bereikt is moet hij gewoon meteen afslaan...![]()
Vandaag ook een nest v3 aangeschaft, dit na de zoveelste storing van Toon om nog maar niet te spreken over de app..
Heb de nest modulerend aangesloten op de ketel maar hoe kan ik zien of deze nu ook echt moduleert? Bij toon kun je namelijk aan de vlammetjes zien dat deze moduleert
Of is het zodra nest op de modulerende aansluitingen van de ketel is aangesloten en dat werkt dat deze alleen maar kan moduleren?
Het eerste wat opvalt is dat het scherm donker is als ik op de bank zit en deze pas oplicht als nest mij ziet, had liever gezien dat zodra nest aan het verwarmen is het scherm gewoon aanblijft, voor de rest ziet het er erg strak uit
Heb de nest modulerend aangesloten op de ketel maar hoe kan ik zien of deze nu ook echt moduleert? Bij toon kun je namelijk aan de vlammetjes zien dat deze moduleert
Of is het zodra nest op de modulerende aansluitingen van de ketel is aangesloten en dat werkt dat deze alleen maar kan moduleren?
Het eerste wat opvalt is dat het scherm donker is als ik op de bank zit en deze pas oplicht als nest mij ziet, had liever gezien dat zodra nest aan het verwarmen is het scherm gewoon aanblijft, voor de rest ziet het er erg strak uit
Neeeeeeeeee, dat wil je écht niet! Dan veroorzaken de interne warmte-genererende onderdelen nog veel meer warmte, waardoor je Nest nog veel meer de temperatuur verkeerd gaat meten.schumi1986 schreef op donderdag 13 oktober 2016 @ 20:54:
(…) had liever gezien dat zodra nest aan het verwarmen is het scherm gewoon aanblijft, voor de rest ziet het er erg strak uit
Ah nee dat wil ik dat idd nietOsiris schreef op donderdag 13 oktober 2016 @ 20:57:
[...]
Neeeeeeeeee, dat wil je écht niet! Dan veroorzaken de interne warmte-genererende onderdelen nog veel meer warmte, waardoor je Nest nog veel meer de temperatuur verkeerd gaat meten.
Zit er aan te denken om de Nest aan te schaffen. Ik heb stadsverarming en dit word ook ondersteund. Word dit een gevalletje plug en play voor mij? De nest gaat een zeer oude Honeywell vervangen 
Edit: spuitelf11, RTFM TS en Nest website.
Edit: spuitelf11, RTFM TS en Nest website.
[ Voor 14% gewijzigd door JerX op 14-10-2016 10:30 ]
Bijna een jaar nu?HeroS schreef op donderdag 13 oktober 2016 @ 20:19:
[...]
Het duurt even tot hij is ingeleerd. Weet niet hoelang je hem al hebt maar bij mij duurde het wel 1,5 week.
[ Voor 14% gewijzigd door VorteXLP op 14-10-2016 12:34 ]
Dat is niet een specifiek ding van Nest, mijn Honeywell doet dat ook. Persoonlijk vind ik dat niet erg, want anders krijg je heel snel dat de verwarming aan het werk moet om bij te verwarmen.VorteXLP schreef op vrijdag 14 oktober 2016 @ 11:40:
[...]
Bijna een jaar nu?Wel eergisteren het schema aangepast ja, maar toch is er iets mis met halve graden.
Net nog de Nest (v2) van 20,5 naar 21 gezet en hij springt hier direct aan. Mogelijk is de werkelijke temperatuur bij jou iets hoger dan die halve graad waardoor het verschil te klein is?VorteXLP schreef op vrijdag 14 oktober 2016 @ 11:40:
[...]
Bijna een jaar nu?Wel eergisteren het schema aangepast ja, maar toch is er iets mis met halve graden.
Ik heb in het verleden al geconstateerd dat het display tot ongeveer 0,4 over een hele waarde de hele waarde blijft geven. Er zit wat speelruimte in de ring voordat je display een halve graad verhoogt. Doe je dit via de app, dan maak je mooie sprongetjes van 0,5.
#team_UTC+1
Ik zit te twijfelen om een Nest aan te schaffen. Een V2 wel ter verstaan. Dit omdat wij stadsverwarming hebben. Dan hebben wij aan OpenTherm niets toch? Daarnaast hebben wij op de begane grond vloerverwarming liggen met daar op een PVC vloer. De badkamer is ook voorzien van vloerverwarming. Is een bied een Nest ons dan voordelen?