Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

gisten aan de slag gegaan met nest .

de ketel is een rehmea calenta uit 2014 deze is OT mijn vorige thermostaat werkte dast gewoon

nest is in de woonkamer aan gesloten met de bestaande kabels.
en als k nu bij de instelling open therm kies krijg ik fout code H73
open therm wordt niet gedetecteerd

en als k bij de instelling kijk bij heat link geeft deze aan bedraad en draadloos verbonden

wat gaat hier niet goed...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

@Mikerosauer: Het wil nog wel eens helpen om de Nest Heat-Link terug te zetten naar fabrieksinstellingen. . Hier kun je zien hoe je dit kunt doen: https://nest.com/nl/suppo...-factory-default-settings

Tevens is het interessant om te kijken naar apparaten en andere factoren die zich zouden kunnen inmengen met het draadloze signaal van de Heat-Link naar de Nest Thermostat. Mocht dit het probleem niet verhelpen, dan zouden wij je willen adviseren om telefonisch contact met ons op te nemen. Wij willen dan zo spoedig mogelijk naar een oplossing gaan toe werken.

@Tjorim: Jij hebt gelijk, Afstandsweergave is er voor de derde generatie Nest Thermostat. Naast dat er een verschil zit in de grootte van het scherm, zit er ook een verschil in de sensoren. Het lijkt er dan ook op dat de nieuwste software versie allereerst alleen voor de derde generatie Nest Thermostat zal zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt voor de reactie .wordt vervolgd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Irminsul
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 07-09 16:13
Verwijderd schreef op donderdag 16 juni 2016 @ 09:01:

@Tjorim: Jij hebt gelijk, Afstandsweergave is er voor de derde generatie Nest Thermostat. Naast dat er een verschil zit in de grootte van het scherm, zit er ook een verschil in de sensoren. Het lijkt er dan ook op dat de nieuwste software versie allereerst alleen voor de derde generatie Nest Thermostat zal zijn.
Het zou fijn zijn als de weergave van de huidige temperatuur ook naar de V2 komt. Zijn veel klanten die hier al jaren op wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• degroot
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Lijkt mij ook ja. Heb ook een V2. gewoonweg omdat ik stadsverwarming heb , en dus niet kan moduleren.
Zo heel lastig lijkt het mij ook niet om die 2 getalletjes van plek te verwisselen.

www.degroot-it.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 08:00

Ethirty

Who...me?

degroot schreef op donderdag 16 juni 2016 @ 16:54:
Lijkt mij ook ja. Heb ook een V2. gewoonweg omdat ik stadsverwarming heb , en dus niet kan moduleren.
Zo heel lastig lijkt het mij ook niet om die 2 getalletjes van plek te verwisselen.
Laten we het er op houden dat het ze gewoon niet interesseert wat wij willen. :)
Ze doen nu net alsof het hun eigen idee was om het aan Farsight toe te voegen, maar volgens mij roepen mensen hier al om sinds de v1.

#team_UTC+1

An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Klopt inderdaad, het is een feature die de mensen al wilde sinds de NEST v1 (zoals ik). Nu het er eindelijk is, is het er alleen voor v3. Zoiets simpel, en heeft niks met hardware verschillen te maken, maken ze tot nu toe exclusief voor v3. :') :N

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 16 juni 2016 @ 09:01:
@Mikerosauer: Het wil nog wel eens helpen om de Nest Heat-Link terug te zetten naar fabrieksinstellingen. . Hier kun je zien hoe je dit kunt doen: https://nest.com/nl/suppo...-factory-default-settings

Tevens is het interessant om te kijken naar apparaten en andere factoren die zich zouden kunnen inmengen met het draadloze signaal van de Heat-Link naar de Nest Thermostat. Mocht dit het probleem niet verhelpen, dan zouden wij je willen adviseren om telefonisch contact met ons op te nemen. Wij willen dan zo spoedig mogelijk naar een oplossing gaan toe werken.
en op gelost door een harde reset en opnieuw verbinden .

nu rest mij nog 1 vraag .in de thermostaat kan je een nest id code ophalen waar gebruik je die voor en als k daar kijk zie ik staan nest acound geen . terweijl ik wel al een acound heb voor de op de laptop/tablet en gsm

nu al 100% meer tevreden dan toen ik tado op hing werkt alleemaal net ff rotter op dat plastic ding 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

@Ethirity @Fietsbel: Er zitten andere sensoren in de Nest Thermostat derde generatie in vergelijking met de tweede generatie. Tevens is het scherm anders, er is dan ook een verschil in hardware.

@Mikosauer: Na de installatie kan er een Nest Pro-Id ingevuld worden, dit is voor de gecertificeerde installateur bedoeld. Als u de Nest Thermostat zelf heeft geïnstalleerd kunt u deze stap overslaan.

Wij begrijpen dat je op dit moment al wel de app hebt gedownload en een Nest Account hebt aangemaakt, nu wil je graag je Nest Thermostat zichtbaar maken in je Nest Account. Dit kan als volgende:
1. Je logt in met je Nest Account
2. Je klikt op het tandwiel, rechtsbovenin in je scherm.
3. Je kiest voor "Voeg Product toe" en je selecteert de Nest Thermostat.
4. Op het einde zal gevraagd worden naar je toegangscode, deze vindt je in de instellingen van je Nest Thermostat onder het kopje "Account"

Wij gaan er vanuit dat u met deze stappen de Nest Thermostat kunt toevoegen aan je account. Wij zijn blij om te horen dat je tevreden bent met de Nest Thermostat. Wij horen het graag als we je verder kunnen helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 17 juni 2016 @ 11:49:
@Ethirity @Fietsbel: Er zitten andere sensoren in de Nest Thermostat derde generatie in vergelijking met de tweede generatie. Tevens is het scherm anders, er is dan ook een verschil in hardware.

@Mikosauer: Na de installatie kan er een Nest Pro-Id ingevuld worden, dit is voor de gecertificeerde installateur bedoeld. Als u de Nest Thermostat zelf heeft geïnstalleerd kunt u deze stap overslaan.

Wij begrijpen dat je op dit moment al wel de app hebt gedownload en een Nest Account hebt aangemaakt, nu wil je graag je Nest Thermostat zichtbaar maken in je Nest Account. Dit kan als volgende:
1. Je logt in met je Nest Account
2. Je klikt op het tandwiel, rechtsbovenin in je scherm.
3. Je kiest voor "Voeg Product toe" en je selecteert de Nest Thermostat.
4. Op het einde zal gevraagd worden naar je toegangscode, deze vindt je in de instellingen van je Nest Thermostat onder het kopje "Account"

Wij gaan er vanuit dat u met deze stappen de Nest Thermostat kunt toevoegen aan je account. Wij zijn blij om te horen dat je tevreden bent met de Nest Thermostat. Wij horen het graag als we je verder kunnen helpen.
gelukt bedankt voor de hulp _/-\o_

nu zit ik een beetje met in de instelling te kijken maar waar kan ik dingen aanpassen zo als
ik wil graag dat mijn ketel stopt tussen 23.00 en 0600 met het tap water op tempratuur te houden.
en nog meer van dit soort aanpassingen
of moeten dit soort verandering in de ketel gedaan worden ?

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 18-06-2016 08:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erikmo
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 28-09-2024
Ik ben aan het denken over aanschaf van de Nest.
Wat is de beste plek om deze te monteren? Mijn huidige thermostaat (Essent e-Thermostaat) hangt momenteel naast de deur naar de hal, maar daar loopt bijna nooit iemand langs. Dit heeft tot gevolg dat de thermostaat na verloop van tijd denkt dat er niemand meer thuis is omdat er geen beweging is.

Een betere plek zou dan denk ik centraler in de huiskamer zijn, maar dan zitten we met invallend zonlicht, waardoor de temperatuur meting denk ik niet okee is. Plus ik moet dan draadloos gaan omdat op de huidige plek de aansluiting naar de ketel zit.

Hebben jullie ook deze afwegingen moeten maken, en waar ben je op uit gekomen?

Installatie is neem ik aan ook zonder monteur goed te doen? Heb een Intergas Kombi Kompakt HR22.

[ Voor 6% gewijzigd door erikmo op 18-06-2016 16:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tcviper
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 11:49
Dat maakt bij Nest iets minder uit omdat ie nl via de app tegenwoordig ook ziet of je thuis bent of niet :)

Maar het beste is en blijft natuurlijk in de woonkamer, zon word rekening mee gehouden bij Nest, daar is een functie voor ingebouwd. Als je enigszins handig bent en zelf ook dingen op kunt zoeken via google kom je er wel uit ;)

PSN: tcviper | Steam: Viper | TechConnect - MikeRedfields

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowo
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 29-06 23:27
Hier net ook de update 5.5-5 binnen gekregen op mijn Nest V2.
Helaas niet de mogelijkheid om het scherm zo in te stellen dat je de huidige temperatuur groot uitgelezen krijgt en de ingestelde temperatuur in het klein. Hopelijk komt dit ook nog in een volgende update voor de V2 :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Irminsul
Als je in de hal aansluitingen voor de ketel hebt (ook stroom) raad ik je af hem in de woonkamer te zetten. De nest heeft dan wel stroom nodig via een USB kabel; plus je hebt in de hal een gat zitten dat je weer moet afwerken.

Installatie is te doen hoor!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Irminsul
lowo schreef op zaterdag 18 juni 2016 @ 17:41:
Hier net ook de update 5.5-5 binnen gekregen op mijn Nest V2.
Helaas niet de mogelijkheid om het scherm zo in te stellen dat je de huidige temperatuur groot uitgelezen krijgt en de ingestelde temperatuur in het klein. Hopelijk komt dit ook nog in een volgende update voor de V2 :?
Hier ook een update gehad, helaas. Ik verwacht het ook niet meer hoor, vind dat Nest totaal niet naar hun klanten luisteren.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

Ja en? Een programmeur hoeft zich maar 5 minuten te concentreren om die nummertjes om te draaien. Daar heb je geen sensoren voor nodig hoor en het heeft al helemaal niks met Farsight te maken. Zou het fijn vinden als jullie lezen wat je klanten vragen, dan krijgen we wellicht nuttige antwoorden.

#team_UTC+1

You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Mikerosaur: Wij denken dat je ons het beste even kunt bellen. Wij willen je graag verder helpen met het maken van een schema. Je geeft aan dat je ook meer wilt weten over: "meer van dit soort aanpassingen" Als je met ons telefonisch contact opneemt, kunnen wij deze naar alle waarschijnlijkheid allemaal beantwoorden. Je vindt onze contactgegevens op onze website: www.nest.com/help

@Erikmo: Wij zouden je adviseren om onderstaand artikel te lezen, dit geeft je meer informatie over de plaatsing van de Nest Thermostat.

https://nest.com/nl/suppo...-Nest-Learning-Thermostat

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• degroot
  • Niet online
Ethirty schreef op zaterdag 18 juni 2016 @ 21:47:
[...]

Ja en? Een programmeur hoeft zich maar 5 minuten te concentreren om die nummertjes om te draaien. Daar heb je geen sensoren voor nodig hoor en het heeft al helemaal niks met Farsight te maken. Zou het fijn vinden als jullie lezen wat je klanten vragen, dan krijgen we wellicht nuttige antwoorden.
Dat dus , vooral die 5 minuten , meer is het echt niet. komop zeg. laat hem er een uur vooruit trekken om dan ook nog een voorkeurskeuze te laten maken in het instellingen menu.

www.degroot-it.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 20 juni 2016 @ 09:03:
@Mikerosaur: Wij denken dat je ons het beste even kunt bellen. Wij willen je graag verder helpen met het maken van een schema. Je geeft aan dat je ook meer wilt weten over: "meer van dit soort aanpassingen" Als je met ons telefonisch contact opneemt, kunnen wij deze naar alle waarschijnlijkheid allemaal beantwoorden. Je vindt onze contactgegevens op onze website: www.nest.com/help

@Erikmo: Wij zouden je adviseren om onderstaand artikel te lezen, dit geeft je meer informatie over de plaatsing van de Nest Thermostat.

https://nest.com/nl/suppo...-Nest-Learning-Thermostat
zodra nest weer op zijn plek hangt meld ik me nu wordt er geklust .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Zoals andere users ook aangeven, positie omwisselen van de 2 waardes is echt geen groter scherm voor nodig of andere sensoren. Maargoed, de klant is "dom".

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xenor
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 26-12-2024
Ik heb een Nest V3 aangeschaft en ben redelijk tevreden. Echter geeft de Nest, volgens mij, een veel te hoge temperatuur aan. Weet iemand hoe dit komt? Nest draait nu al 3 maanden. Nest hangt op een normale muur, zonder dat daar andere voorwerpen in de buurt zijn die hitte afgeven. Nest hangt op 1,70 meter hoogte aan een normale muur.... Wie weet of en hoe ik dat kan verhelpen?

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

xenor schreef op dinsdag 21 juni 2016 @ 20:33:
Ik heb een Nest V3 aangeschaft en ben redelijk tevreden. Echter geeft de Nest, volgens mij, een veel te hoge temperatuur aan. Weet iemand hoe dit komt? Nest draait nu al 3 maanden. Nest hangt op een normale muur, zonder dat daar andere voorwerpen in de buurt zijn die hitte afgeven. Nest hangt op 1,70 meter hoogte aan een normale muur.... Wie weet of en hoe ik dat kan verhelpen?
Hoe weet je dat nest te hoog zit ?
Misschien was je andere niet correct

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Fietsbel schreef op dinsdag 21 juni 2016 @ 18:14:
[...]

Zoals andere users ook aangeven, positie omwisselen van de 2 waardes is echt geen groter scherm voor nodig of andere sensoren. Maargoed, de klant is "dom".
Hoe weet je dat zo zeker dat alleen maar dat is?

Als dat zo simpel zou zijn dan zouden ze dat toch gedaan hebben ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• greatgonzo
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19-09 20:43

greatgonzo

schit-te-rend!

een stomme vraag misschien, maar wij denken erover een Nest V3 aan te schaffen. Echter, in de hoek waar hij komt te hangen hebben wij ook konijnen :)

Ziet hij de beestjes als beweging (waardoor hij aanspringt), of moet er echt een volwassen persoon langs lopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Verwijderd schreef op woensdag 22 juni 2016 @ 14:02:
[...]

Hoe weet je dat zo zeker dat alleen maar dat is?

Als dat zo simpel zou zijn dan zouden ze dat toch gedaan hebben ..
Not sure if serious or .....
De Nest heeft een normaal scherm, wat erop komt te staan/positie is afhankelijk van de software. Of heb je de hardware ook veranderd bij de recente update toen de interface veranderde? (retorische vraag)

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

greatgonzo schreef op donderdag 23 juni 2016 @ 13:08:
een stomme vraag misschien, maar wij denken erover een Nest V3 aan te schaffen. Echter, in de hoek waar hij komt te hangen hebben wij ook konijnen :)

Ziet hij de beestjes als beweging (waardoor hij aanspringt), of moet er echt een volwassen persoon langs lopen?
De Nest heeft een bepaalde horizontale en verticale detectiehoek. Ik gok dat een konijn daar niet binnen komt, tenzij ze heel hoog springen.

#team_UTC+1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• greatgonzo
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19-09 20:43

greatgonzo

schit-te-rend!

Ethirty schreef op donderdag 23 juni 2016 @ 14:10:
[...]

De Nest heeft een bepaalde horizontale en verticale detectiehoek. Ik gok dat een konijn daar niet binnen komt, tenzij ze heel hoog springen.
je zult versteld staan ;)

Ander vraagje: mijn vrouw werkt onregelmatig (oproepdienst). Een zelflerende functie gaat dus niet werken ben ik bang, aangezien geen dag voor haar hetzelfde is.
Is het mogelijk deze uit te schakelen, en hem echt tijdgestuurd te laten werken?

We willen wel een nest, vanwege de app functie (zodat we hem op afstand kunnen inschakelen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
greatgonzo schreef op donderdag 23 juni 2016 @ 16:03:
[...]

je zult versteld staan ;)

Ander vraagje: mijn vrouw werkt onregelmatig (oproepdienst). Een zelflerende functie gaat dus niet werken ben ik bang, aangezien geen dag voor haar hetzelfde is.
Is het mogelijk deze uit te schakelen, en hem echt tijdgestuurd te laten werken?

We willen wel een nest, vanwege de app functie (zodat we hem op afstand kunnen inschakelen)
Uiteraard :) Sense kan je gewoon per functie aan of uit zetten :) Je kan wel de "Automatische aanwezigheid" laten detecteren bijvoorbeeld :)

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

Zo gebruik ik het. Een vast schema en auto-afwezig. Verder niks.

#team_UTC+1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Fietsbel schreef op donderdag 23 juni 2016 @ 13:12:
[...]

Not sure if serious or .....
De Nest heeft een normaal scherm, wat erop komt te staan/positie is afhankelijk van de software. Of heb je de hardware ook veranderd bij de recente update toen de interface veranderde? (retorische vraag)
Ik was al.in het bezit van een v3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Verwijderd schreef op donderdag 23 juni 2016 @ 21:58:
[...]

Ik was al.in het bezit van een v3
Hoe is dat relevant? :F

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mijn vrouw werkt onregelmatig (oproepdienst). Een zelflerende functie gaat dus niet werken ben ik bang, aangezien geen dag voor haar hetzelfde is.

Gewoon je gps aanzetten op je telefoon en de app toegang geven. Dan ziet het ding of je thuis bent ja of nee. Dat werkt super!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xenor
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 26-12-2024
Verwijderd schreef op dinsdag 21 juni 2016 @ 21:58:
[...]

Hoe weet je dat nest te hoog zit ?
Misschien was je andere niet correct
omdat het nu bijvoorbeeld 21,5 graad in huis is en het erg koud is. Ik moet de verwarming op 23 graden zetten om het een beetje warmen te stoken. Het lijkt echt alsof de temperatuur van de Nest te hoog is...

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@xenor.
Ik heb mijn V3 sinds januari 2016. Hij geeft continu 1 graad te hoog weer.
Dit heb ik ca 2 maanden gevolgd met een gekalibreerde thermometer welke op gelijke hoogte en plaats hangt als de V3. Wifi uitgeschakeld, oplichten van display uitgeschakeld lost het probleem niet op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

xenor schreef op maandag 27 juni 2016 @ 15:36:
[...]

omdat het nu bijvoorbeeld 21,5 graad in huis is en het erg koud is. Ik moet de verwarming op 23 graden zetten om het een beetje warmen te stoken. Het lijkt echt alsof de temperatuur van de Nest te hoog is...
21.5 te koud

Goede isolatie lijk me geen slecht plan. Ik stook nooit hoger dan 20 graden

Temple die mijn nest aan geeft geeft mijn digitale temperatuur meter ook aan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ruudvee
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 08-02 00:58
Verwijderd schreef op dinsdag 28 juni 2016 @ 00:12:
[...]

21.5 te koud
Goede isolatie lijk me geen slecht plan. Ik stook nooit hoger dan 20 graden
Hij zegt niet dat het 21,5 gr. is, maar dat het wordt aangegeven door de Nest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheesy
  • Niet online
Omdat er geen Nest Protect-topic is hier maar even:

Gaat een Protect na het detecteren van rook (de "rode" waarschuwing) niet meer vanzelf uit? Onlangs ging namelijk onze Protect af in verband met een BBQ bij de buren. Ik was echter de hele avond niet in de gelegenheid om het ding uit te schakelen... O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tcviper
Cheesy schreef op maandag 04 juli 2016 @ 21:21:
Omdat er geen Nest Protect-topic is hier maar even:

Gaat een Protect na het detecteren van rook (de "rode" waarschuwing) niet meer vanzelf uit? Onlangs ging namelijk onze Protect af in verband met een BBQ bij de buren. Ik was echter de hele avond niet in de gelegenheid om het ding uit te schakelen... O-)
Dat kun je toch in de app doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheesy
  • Niet online
tcviper schreef op maandag 04 juli 2016 @ 21:55:
[...]

Dat kun je toch in de app doen?
Nee. Er is wel een knop 'dempen' maar dan volgt de mededeling dat je dit handmatig moet doen. Ik vermoed uit veiligheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je hebt gelijk, Kees_B,

Het is mogelijk om de Nest Protect tweede generatie tijdelijk te dempen. Het is echter niet mogelijk om de Nest Protect vanaf een afstand uit te zetten. Deze optie zit er wegens veiligheidsredenen niet in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn Nest V3 thermostaat geeft continu 1 graad te hoog aan. Zijn er meerdere gebruikers die dit geconstateerd hebben?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zit me te verdiepen in de Nest, maar het lijkt erop dat ik eigenlijk de US versie moet hebben. Mijn situatie: ik heb een CV-ketel en een LG warmtepomp. Op de Amerikaanse Nest lijk je ook de koelfunctie van de airco te kunnen gebruiken en ze geven aan dat er een functie op zit om tussen de warmtepomp en de CV-ketel te kunnen switchen.

https://nest.com/support/article/What-is-Heat-Pump-Balance

De Nederlandse versie met heat link rept hier met geen woord over. Kan de Nederlandse wel tussen de verschillende warmtebronnen schakelen en de koeling aansturen?

http://www.ebay.com/itm/B...6a47de:g:6OAAAOSwRQlXfI0D

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 07-07-2016 22:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnoud2
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 27-07 02:30
Verwijderd schreef op donderdag 07 juli 2016 @ 22:29:
Ik zit me te verdiepen in de Nest, maar het lijkt erop dat ik eigenlijk de US versie moet hebben. Mijn situatie: ik heb een CV-ketel en een LG warmtepomp. Op de Amerikaanse Nest lijk je ook de koelfunctie van de airco te kunnen gebruiken en ze geven aan dat er een functie op zit om tussen de warmtepomp en de CV-ketel te kunnen switchen.

De Nederlandse versie met heat link rept hier met geen woord over. Kan de Nederlandse wel tussen de verschillende warmtebronnen schakelen en de koeling aansturen?

De vraag over warmtepomp comptabiliteit heb hier ook al eens gesteld. Verwarmen kan wel maar koelen volgens mij niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat dacht ik al ja, maar de vraag is of de besparingsoptie van de US versie mee is gekomen naar de EU:

Dit is precies wat je wilt in een bivalente opstelling. Het lijkt erop dat ik de US versie naar de EU moet laten komen dan, vraag is alleen of die in celcius is in te stellen, maar ik vermoed van wel :)

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 07-07-2016 22:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
De VS-versies hebben dan weer geen OpenTherm voor zover ik weet..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Klopt maar dat heb ik in dit geval niet nodig, die warmtepomp is een aan/uit regeling en de ketel kan ik ook vastzetten qua temperatuur: die wordt nu met Opentherm aangestuurd maar in de praktijk betekent dat er altijd 36 graden wat uit komt zetten (of bij langdurig stoken 38-39 omdat het minimum vermogen van de ketel hoger is dan de warmtevraag op dat moment). Ook voor de ketel volstaat een aan/uit regeling

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 08-07-2016 10:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1942jan
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 08-09 16:53
Verwijderd schreef op donderdag 07 juli 2016 @ 22:29:

Ja u zou de Amerikaanse moeten hebben, die kan verwarmen en koelen.
ik heb zelf toen de Nest voor het eerst in Amerika uitkwam ook een Amerikaan gehad en dat werkte op de verwarming prima.
en je hebt ook een aansluiting voor koelen
op de Nest zit ook de Nederlandse taal , dus ook celsius

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij deze, twee stuks besteld uit de US, incl alle kosten voor 260 euro per stuk. Valt nog hard mee dus, nu maar wachten tot 'ie er is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zit net nog even goed te kijken, in de US is het 24vAC wat ze gebruiken voor de C-draad en de schakeldraden, maar in NL wordt 24vDC gebruikt. Levert dit problemen op of moet ik toch echt een circuitje bouwen met een relais zodat de Nest 24vac geleverd krijgt over zowel de C-draad als schakeldraden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1942jan
Verwijderd schreef op maandag 11 juli 2016 @ 09:36:
Ik zit net nog even goed te kijken, in de US is het 24vAC wat ze gebruiken voor de C-draad en de schakeldraden, maar in NL wordt 24vDC gebruikt. Levert dit problemen op of moet ik toch echt een circuitje bouwen met een relais zodat de Nest 24vac geleverd krijgt over zowel de C-draad als schakeldraden?
Ik had toen Nefit turbo en dat gaf geen probleem.
Een draad aan W1 en Rh en dan moet hij het doen.
En anders er een ICY power converter er tussen zetten.

[ Voor 5% gewijzigd door 1942jan op 11-07-2016 11:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt voor de tips beiden trouwens, die Nefit turbo is dat 24vDC? Ik heb de installatiehandleiding gevonden maar daar wordt alleen over 24v gesproken, niet welke variant het is :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 1942jan
Verwijderd schreef op maandag 11 juli 2016 @ 16:02:
Bedankt voor de tips beiden trouwens, die Nefit turbo is dat 24vDC? Ik heb de installatiehandleiding gevonden maar daar wordt alleen over 24v gesproken, niet welke variant het is :)
Ja dat is gewoon 24 volt.
Plus aan Rh en min aan W1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb net een Nest thermostaat binnen gehaald en al een beetje geexperimenteerd met de IFTTT.
Vooral voor de geofencing en dit werkt met de Android toestellen van mijn huisgenoten, maar ik heb een Windows phone en daar loop ik vast.

Heeft er al iemand ervaring met de geofencing op een Windows phone?

Bedankt voor jullie hulp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

1942jan schreef op maandag 11 juli 2016 @ 18:02:
[...]

Ja dat is gewoon 24 volt.
Plus aan Rh en min aan W1
Punt zat ook niet zozeer in het 24V deel maar in het AC/DC verhaal :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Irminsul
Weer een heel raar rapport voor juni gehad, 0 uur aangehad (hele maand uit) maar toch 29 blaadjes verdiend... Misschien kan Nest mij uitleggen hoe ik energiezuiniger kan zijn :p
Jammere is dat het niet te verifiëren is omdat de geschiedenis niet ver gaat, en je op 13 juli pas een overzicht van juni krijgt.

Blijft zo apart, en zegt zoveel over de onzin en willekeur van die maandrapporten. Maar blijft me toch intrigeren.

[ Voor 12% gewijzigd door Irminsul op 14-07-2016 08:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

Ik kijk al niet eens meer naar die rapporten, onzinnige info.

28 blaadjes over juni en 0 branduren, maar gemiddelde over alle Nest gebruikers is 6. Is het ergens anders winter nu?

Tenzij je blaadjes-fan bent, zeggen die rapporten helemaal niks.

#team_UTC+1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [RNMC] Viper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08:02

[RNMC] Viper

📱13mini ⌚️8 💻14" M1

ik vermoed dat wanneer we straks weer gaan stoken niemand meer blaadjes krijgt.

He who controls the past, commands the future. He who commands the future, conquers the past.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Ook zo fijn dat het in het Engels is.. Hallo, we wonen in Nederland. Jullie zetten het product op de Nederlandse markt. Met een Nederlandse site.

Of krijgen jullie 'em wél in het Engels? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1942jan
Osiris schreef op donderdag 14 juli 2016 @ 17:38:
Ook zo fijn dat het in het Engels is.. Hallo, we wonen in Nederland. Jullie zetten het product op de Nederlandse markt. Met een Nederlandse site.

Ik heb de mail in de Nederlandse taal .
En de link naar Nest ook Nederland

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Osiris schreef op donderdag 14 juli 2016 @ 17:38:

Nieuwsbrieven krijg ik ook in het engels met promoties naar de Amerikaanse webshop :')
Nest 3 met 50 dollar korting, gelukkig is prijs in nederland lekker hoog en geen akties :N

[ Voor 10% gewijzigd door Fietsbel op 14-07-2016 18:01 ]

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

[RNMC] Viper schreef op donderdag 14 juli 2016 @ 17:22:
ik vermoed dat wanneer we straks weer gaan stoken niemand meer blaadjes krijgt.
Ik krijg juist meer blaadjes in het stookseizoen dan als de verwarming uitstaat. :')

#team_UTC+1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is gelukt, de Nest draait en kan nu in ieder geval de ketel aansturen :) De relais voor de aansturing van de warmtepomp moeten nog komen. Weten jullie trouwens of de Europese Nest Protect op de US versie van de Thermostaat werkt? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@neographikal: De Europese Nest Protect kan samen werken met de Amerikaanse versie van de Nest Thermostat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt voor het antwoord. Welke mogelijkheden gaan er overigens schuil achter het Pro Id verhaal. Ik wil graag de meer geavanceerde parameters van de thermostaat instellen (temperatuurcorrectie & schakelsnelheid zijn twee belangrijke). Hoe kom je hierbij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• belrpr
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 11:17
Verwijderd schreef op woensdag 13 juli 2016 @ 16:49:
Ik heb net een Nest thermostaat binnen gehaald en al een beetje geexperimenteerd met de IFTTT.
Vooral voor de geofencing en dit werkt met de Android toestellen van mijn huisgenoten, maar ik heb een Windows phone en daar loop ik vast.

Heeft er al iemand ervaring met de geofencing op een Windows phone?

Bedankt voor jullie hulp
Zit dit niet standaard in de nest app. Op android zeker al.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

Verwijderd schreef op dinsdag 26 juli 2016 @ 14:27:
Bedankt voor het antwoord. Welke mogelijkheden gaan er overigens schuil achter het Pro Id verhaal. Ik wil graag de meer geavanceerde parameters van de thermostaat instellen (temperatuurcorrectie & schakelsnelheid zijn twee belangrijke). Hoe kom je hierbij?
Volgens mij doet dat weinig meer dan de contactgegevens van de installateur laten zien. Ik heb in ieder geval nog nooit gehoord van die parameters en met name de eerste is zeer gewenst bij velen.

#team_UTC+1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zit er geen installateursmenu in ala Honeywell? Daar kun je redelijk netjes regelen wat voor systeem je hebt, hoeveel schakelmomenten per uur er in de regeling zitten, etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Neographikal: De optie om tijdens de installatie gegevens in te vullen in het menu "Pro ID" is voor de gecertificeerde Nest installateur bedoeld. Als hier een Pro ID wordt ingevuld, krijg je hierna niet de mogelijkheid om in een installateursmenu te gaan. Gecertificeerde Nest installateurs kunnen hier hun eigen ID code invullen, hierdoor kunnen zij kans maken op prijzen van Nest.

Het is op dit moment nog niet mogelijk om het aantal schakelmomenten per uur via de Nest Thermostat in te stellen. Ook het kalibreren van de temperatuur is momenteel nog niet mogelijk. Wij willen je bedanken voor je feedback hierover.

@David Tournay: Geofencing werkt via de Nest App, helaas is er momenteel nog geen officiële Nest App voor de Windows Phone. Onze excuses voor het ongemak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt voor het antwoord, aan wat voor extra mogelijkheden moet ik denken in het installateursmenu?

Met name het aantal schakelmomenten per uur is belangrijk voor de mensen met een warmtepomp (/airco) en/of traag verwarmingssysteem. Een warmtepomp slijt van vele starts en het heeft bij vloerverwarming helemaal geen zin om in korte bursts te verwarmen (standaard instelling van Honeywell, low load control noemen zij het).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Neographikal: Onze excuses voor het niet duidelijk uitleggen wat er met het Pro-ID kan worden ingesteld. Als er gebruik wordt gemaakt van een gecertificeerde installateur, kan deze zijn Pro-ID invullen. De klant kan hierdoor achterhalen wie dit heeft gedaan en als er problemen voorkomen contact opnemen met de installateur.

Er zijn verder geen mogelijkheden om in een apart installateursmenu te gaan. het is wel mogelijk om tijdens de installatie het verwarmingstype in te stellen. Hier kan gekozen worden tussen radiatoren en vloerverwarming. De Nest Thermostat gebruikt deze informatie om te kijken hoe de Nest Thermostat het beste energiezuinig te werk kan gaan.

Het is niet mogelijk om het aantal schakelmomenten in te stellen in een bepaald menu. De Nest Thermostat zal zich zoveel mogelijk houden aan het schema van de Nest Thermostat. Afhankelijk van verschillende aspecten (zoals isolatie), zal de Nest Thermostat bepalen wanneer het verwarmingssysteem in te schakelen. Tevens is het niet mogelijk om binnen een kwartier verschilende setpoint in te stellen. Dit zou er namelijk voor kunnen zorgen dat de Nest Thermostat het verwarmingssysteem onnodig veel in en uit moet schakelen.

Wij hopen dat we jou zo voldoende informatie hebben kunnen geven.

• scifoflux
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 09:31
Hey,

Binnekort ga ik verhuizen naar een huurwoning.
Nu heb ik al beslist om een slimme thermostaat te kopen, namelijk een nest V3.

Echter biedt de centrale verwarming geen openterm en dergelijke. De centrale verwarming werkt op stookolie. Deze is een simpele aan/uit principe. We verwarmen thuis door middel van radiatoren. Kan ik dan de V3 ook gebruiken? Want ik lees overal dat de V3 modulerend is. Of is hij modulerend en klassiek aan/uit?

Is de installatie van de Nest thermostaat eenvoudig of vereist dit enige kennis? Zou de thermostaat draadloos willen gebruiken om geen gaten in de muur te hoeven boren en kan ik later makkelijk de oude thermostaat terug plaatsen. Ik moet de heatlink dan aansluiten op de ketel.

De brander zelf is van het merk weishaupt. De ketel zelf weet ik niet op dit moment. De eigenaar wist me te vertellen dat dit vane en zusterbedrijf van junkers was.

Moet ik me ergens zorgen over maken of kan ik met een gerust hart de V3 kopen.

Alvast bedankt voor de hulp!!! _/-\o_

Verwijderd

@Scifioflux

Allereerst gefeliciteerd met je nieuwe huurwoning,Wij hopen dat je hier veel plezier aan zult beleven.

Wij begrijpen uit je bericht dat je graag de Nest Thermostat V3 wil kopen, Het klopt dat deze modulerend kan werken, het is echter ook mogelijk om deze aan te sluiten via het Aan/uit principe. De Heat-Link wordt dan op de 2 en de 3 van de Heat-Link.

Wij adviseren onze klanten altijd om een gecertificeerde Nest installateur in te schakelen, deze kan je helpen bij het installeren van de Nest Thermostat. In sommige gevallen moet er namelijk naast de aansluiting van de Nest Thermostat enkele instellingen binnen het verwarmingssysteem worden aangepast. Je kunt een gecertificeerde Nest installateur bij jou in de buurt vinden via onze website: https://nest.com/nl/#pro/?from-footer=true

Doordat er een hoge spanning op het netstroom staat, bieden wij geen exacte support voor het installeren van de Nest Thermostat. Tevens kunnen wij via de telefoon en/of e-mail niet precies zien hoe het systeem eruit ziet. Dit zou in sommige gevallen voor gevaarlijke situaties kunnen zorgen, deze willen wij ten alle tijde voorkomen. Hierdoor adviseren wij om een gecertificeerde Nest installateur in de hand te nemen.

Mocht de gecertificeerde Nest installateur je vertellen dat jouw verwarmingssysteem incompatibel is, dan vergoeden wij de kosten voor de Nest Thermostat en voor de installatiekosten.

WIj hopen dat we je zo voldoende hebben geïnformeerd, wij wensen je een fijne dag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnoud2
scifoflux schreef op donderdag 11 augustus 2016 @ 07:38:
Hey,

Echter biedt de centrale verwarming geen openterm en dergelijke. De centrale verwarming werkt op stookolie. Deze is een simpele aan/uit principe. We verwarmen thuis door middel van radiatoren. Kan ik dan de V3 ook gebruiken? Want ik lees overal dat de V3 modulerend is. Of is hij modulerend en klassiek aan/uit?
Ter info. Mijn V2 stuurt ook een oliegestookte ACV combiketel aan volgens aan/uit. Dit werkt prima. De V3 kan ook in aan/uit mode werken. Je zou volgens mij gewoon de bedrading van de huidige thermostaat kunnen gebuiken, de heatlink voorziet dan je Nest van stroom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

scifoflux schreef op donderdag 11 augustus 2016 @ 07:38:
Hey,

Is de installatie van de Nest thermostaat eenvoudig of vereist dit enige kennis? Zou de thermostaat draadloos willen gebruiken om geen gaten in de muur te hoeven boren en kan ik later makkelijk de oude thermostaat terug plaatsen. Ik moet de heatlink dan aansluiten op de ketel.

De brander zelf is van het merk weishaupt. De ketel zelf weet ik niet op dit moment. De eigenaar wist me te vertellen dat dit vane en zusterbedrijf van junkers was.

Moet ik me ergens zorgen over maken of kan ik met een gerust hart de V3 kopen.

Alvast bedankt voor de hulp!!! _/-\o_
Het is heel.goed.zelf te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scifoflux
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 09:31
Verwijderd schreef op maandag 15 augustus 2016 @ 08:14:
[...]

Het is heel.goed.zelf te doen.
Inderdaad vrij eenvoudig zelf te doen.
Heb in de huurwoning een droogcontact. Dus moest ik de ketel aansluiten op poort 2 & 3.
In de buurt van de ketel heb ik ook 230V aansluiting en deze aangesloten op de heatlink.
Gebruik de nest draadloos op een mobiele stand.

Nu ben ik momenteel nog aan het schilderen en huisbaas aan het renoveren in de woning. Dus heb ik de Nest ook op een lagere temperatuur gezet 16graden (Het is zomer en warm genoeg nu).
Echter als ik er definitief in woon zou ik graag temperatuur hebben van 21-22 graden.
Nu als ik er in woon in oktober gaat de nest dan mijn nieuwe temperatuur automatisch aannemen als ik thuis ben of moet ik dan iets veranderen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnoud2
scifoflux schreef op dinsdag 16 augustus 2016 @ 13:02:
[...]

Inderdaad vrij eenvoudig zelf te doen.
Heb in de huurwoning een droogcontact. Dus moest ik de ketel aansluiten op poort 2 & 3.
In de buurt van de ketel heb ik ook 230V aansluiting en deze aangesloten op de heatlink.
Gebruik de nest draadloos op een mobiele stand.

Nu ben ik momenteel nog aan het schilderen en huisbaas aan het renoveren in de woning. Dus heb ik de Nest ook op een lagere temperatuur gezet 16graden (Het is zomer en warm genoeg nu).
Echter als ik er definitief in woon zou ik graag temperatuur hebben van 21-22 graden.
Nu als ik er in woon in oktober gaat de nest dan mijn nieuwe temperatuur automatisch aannemen als ik thuis ben of moet ik dan iets veranderen?
Je hoeft de Nest niet op 16°C te zetten, je kunt de stookfunctie ook gewoon uitzetten.
Als je auto away inschakelt samen met de geo fencing functie van de app, dan moet de Nest zien dat je thuis komt. Via IFTTT kun je de geo fencing ook nog wat verbeteren, als ik >500m van m'n werk weg ben ziet IFTTT dat ik onderweg ben en geeft dat netjes aan de Nest door.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@scifoflux: Als je de Nest Thermostat momenteel vaak op 16 graden zet, vanwege de verhuizing kan het verstandig zijn om na een langere periode het verwarmingsschema te controleren. Mochten er via het leerende vermogen van de Nest Thermostat verkeerde setpoints in jouw schema staan, dan zijn deze gemakkelijk te verwijderen. Je kunt meer informatie vinden over ons verwarmingsschema op onze website:https: //nest.com/nl/support/article/How-do-I-program-a-heating-and-cooling-schedule

Het is zoals Arnoud2 ook mogelijk om het verwarmingssysteem uit te zetten. Dit kan ingesteld worden in het eerste menu van de Nest Thermostat.

Wij hopen dat we je zo voldoende hebben geïnformeerd, wij wensen je een fijne dag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tcviper
Yep, dat doen wij ook altijd, als de temperatuur flink op loopt en het boven de 19 blijft (over dag that is) dan zetten we de HEATING functie op uit. Totdat dalijk de temperaturen weer flink gaan zakken en dan zetten we HEATING weer op aan :) Als je op de thermostaat klikt (via nest.com of met de app) krijg je onderin dat verwarmings icoontje, als je daar op klikt kun je het verwarmings stuk uitzetten (of aan).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

Yep, zo staat die van mij ook 6-8 maanden per jaar uit. Geen gedoe met schema's of per ongeluk stoken terwijl een uur later de zon vol in de kamer staat.

#team_UTC+1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Arnoud2 schreef op woensdag 17 augustus 2016 @ 01:00:
[...]

Je hoeft de Nest niet op 16°C te zetten, je kunt de stookfunctie ook gewoon uitzetten.
Als je auto away inschakelt samen met de geo fencing functie van de app, dan moet de Nest zien dat je thuis komt. Via IFTTT kun je de geo fencing ook nog wat verbeteren, als ik >500m van m'n werk weg ben ziet IFTTT dat ik onderweg ben en geeft dat netjes aan de Nest door.
Hoe is jouw ervaring met IFTTT en de Nest? Mijn ervaring is dat het allemaal maar slecht doorkomt, overigens ook op de iFTTT app: die geofencing is echt onwerkbaar, hij doet het hier meer dan wel. De Nest app is redelijk maar de Nest is ook niet altijd betrouwbaar, zeker in de avonduren werkt auto-away niet zo best.

Het leek me prachtig, auto-away doorroepen via IFTTT naar mijn domotica maar het valt in de praktijk wat tegen.. Ik ben inmiddels zover dat ik de API van de Nest aan het uitpluizen ben, misschien zelf maar wat schrijven als bridge tussen de Nest en de domotica (pimatic in dit geval)

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 17-08-2016 12:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

Ik heb helemaal in het begin even met IF(TTT) gespeelt, maar het werkte vaker niet dan wel.

#team_UTC+1

• Arnoud2
Verwijderd schreef op woensdag 17 augustus 2016 @ 12:24:
[...]

Hoe is jouw ervaring met IFTTT en de Nest? Mijn ervaring is dat het allemaal maar slecht doorkomt, overigens ook op de iFTTT app: die geofencing is echt onwerkbaar, hij doet het hier meer dan wel. De Nest app is redelijk maar de Nest is ook niet altijd betrouwbaar, zeker in de avonduren werkt auto-away niet zo best.

Het leek me prachtig, auto-away doorroepen via IFTTT naar mijn domotica maar het valt in de praktijk wat tegen.. Ik ben inmiddels zover dat ik de API van de Nest aan het uitpluizen ben, misschien zelf maar wat schrijven als bridge tussen de Nest en de domotica (pimatic in dit geval)
Nu we toch niet meer in het stookseizoen zitten kijk ik niet echt dagelijks. Het is voor mij maar 15 minuten fietsen vanaf het werk, maar als ik op het pontje op het IJ sta zien ik toch regelmatig dat de Nest niet meer op auto away staat als ik onderweg ben en mijn vrouw ook niet thuis is...

Verwijderd

Nu detecteert hij wel dat je vermoedelijk onderweg naar huis bent en zal de auto away uitgooien. Dat gebeurt hier als ik enigszins in de buurt kom bij het huis vanaf het werk. Ben benieuwd hoe dat learning verhaal gaat werken, maar anders maar gewoon m'n schemaatje aanhouden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Kecin

Je keek.

In een huis dat we gekocht hebben zit ook een Nest thermostaat. Nu is mijn vraag:

- hebben mensen ervaring met het ontkoppelen van een nest en een nieuw wachtwoord (o.i.d) in te stellen?
- ik ben van plan Nest rookmelders te halen, deze kan ik aan elkaar koppelen. Kan de bewegingssensor als alarm dienen (desnoods met "IF")
- de Nest cam is een leuk product en is stijlvol. Zijn het de abonnementen waard? (Heb nu 4 x een Foscam met NVR 1TB en 30m nachtzicht. Kan ik van de Nest hetzelfde verwachten?

Bedankt albast voor het delen van jullie ervaringen.
Ter referentie, domotica die ik nu heb:
Nefit Easy thermostaat
Foscam cams
Hue lampen
Robomow grasmaaier
Ik bedien alles met een iPhone of iPad. Heb nog wel een paar nieuwe Android tablets liggen maar nooit tijd voor gehad om in gebruik te nemen.

[ Voor 9% gewijzigd door Kecin op 22-08-2016 14:59 ]

I am not a number, I am a free man! Geld over? Check m'n V&A

• Gadgeteer
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 19-09 09:25
Verwijderd schreef op zaterdag 25 juni 2016 @ 11:05:
[...]

Gewoon je gps aanzetten op je telefoon en de app toegang geven. Dan ziet het ding of je thuis bent ja of nee. Dat werkt super!
In een gezin met kinderen wordt het al wat lastiger.
Het lukt mij ook (nog) niet om een goede oplossing te vinden voor de autoaway.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Je kunt hem resetten, dan misschien aan een nieuw account eraan koppelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

je kan meerder telefoons koppelen aan auto away!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• degroot
  • Niet online
Gadgeteer schreef op donderdag 25 augustus 2016 @ 12:53:
[...]

In een gezin met kinderen wordt het al wat lastiger.
Het lukt mij ook (nog) niet om een goede oplossing te vinden voor de autoaway.
Skylark App gebruiken , werkt vele malen beter

www.degroot-it.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gadgeteer
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 19-09 09:25
degroot schreef op woensdag 31 augustus 2016 @ 11:33:
[...]

Skylark App gebruiken , werkt vele malen beter
Daar zal ik deze week eens naar gaan kijken. Dank voor de tip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnoud2
lolwuz schreef op maandag 09 maart 2015 @ 16:30:
Zojuist NEST gekocht voor op mijn Remeha M 28c Plus. De installatie roept toch wel wat vragen op omdat de Tzerra andere woorden gebruikt. Kan iemand mij adviseren hoe aan te sluiten? Aangezien mijn huidige thermostaat kapot is wil ik hem graag snel aansluiten en niet wachten op een te dure NEST PRO.

De aansluiting van de Tzerra staat hier..
Op pagina 40 t/m 44 staan de schakelingen.

In de praktijk ziet het er zo uit. Dit is de andere print plaat waarop alles wordt aangesloten.

Hopelijk komt het zo over en alvast bedankt voor de hulp!
Gr.
Da's jammer alle links in het antwoord werken niet meer :?

• Tristan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10-09 10:37
Kleurtjes!

Afbeeldingslocatie: https://cdn.macrumors.com/article-new/2016/09/thermo_hero_2x-bd4f017cda-800x486.jpg

Voor maar een bepaalde tijd te koop (geen idee hoe lang) en het is ook niet bekend of de kleuren ook in NL te koop zijn.

Verwijderd

Vandaag uitgebreid met de tweedelijns support aan de lijn gehangen, schema's opgestuurd en al, moet zeggen dat ze erg geduldig zijn. Hopelijk komt er ook nog een oplossing, dat zou dan wel weer fijn zijn :P

• Arnoud2
Tristan schreef op donderdag 08 september 2016 @ 17:44:
Kleurtjes!

[afbeelding]

Voor maar een bepaalde tijd te koop (geen idee hoe lang) en het is ook niet bekend of de kleuren ook in NL te koop zijn.
@ Nest

Hou ons op de hoogte van de leverbaarheid van deze kleurvarianten in Nederland!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Arnoud2: De nieuwe kleuren zijn verkrijgbaar in de VS, het Verenigd Koninkrijk en Ierland, we houden de markt in de gaten maar hebben nog geen plannen om de versie met nieuwe kleuren ook in andere landen uit te brengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1942jan
Tristan schreef op donderdag 08 september 2016 @ 17:44:
Kleurtjes!

[afbeelding]

Vieze kleurtjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tristan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10-09 10:37
Verwijderd schreef op maandag 12 september 2016 @ 13:50:
@Arnoud2: De nieuwe kleuren zijn verkrijgbaar in de VS, het Verenigd Koninkrijk en Ierland, we houden de markt in de gaten maar hebben nog geen plannen om de versie met nieuwe kleuren ook in andere landen uit te brengen.
En werken die versies ook in NL?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Tristan: De Nest Thermostats die uit het Verenigd Koninkrijk en Ierland komen, werken op 240V. Deze Nest Thermostats zullen in tegenstelling tot de Amerikaanse Nest Thermostat werken in Nederland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tristan schreef op maandag 12 september 2016 @ 18:59:
[...]

En werken die versies ook in NL?
Als je geen Opentherm nodig hebt werkt het prima, zolang de power stealing je ketel niet beinvloedt. Heb je de C-draad nodig, dan wordt het lastiger, in dat verhaal zit ik nu..... Het relais dat ik voor de warmtepomp gebruik is gevoelig en chattert vrolijk mee met de Nest.

Mijn Intergas en de Valliant van mijn vader kunnen dan weer moeiteloos omgaan hiermee.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 13-09-2016 17:29 ]

Verwijderd

Okay, na een lang gevecht en een Nest support die de handen in de lucht gooide ben ik er toch uitgekomen. Korte versie, je hebt echt 24vAC nodig bij de US Nest, lang verhaal met meer detail: hier. Ik zal binnenkort een schema maken van de gehele setup.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 22-09-2016 21:58 ]

• Fietsbel
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Verwijderd schreef op donderdag 22 september 2016 @ 21:57:
Okay, na een lang gevecht en een Nest support die de handen in de lucht gooide ben ik er toch uitgekomen. Korte versie, je hebt echt 24vAC nodig bij de US Nest, lang verhaal met meer detail: hier. Ik zal binnenkort een schema maken van de gehele setup.
Klopt, sommige ketels ondersteunen 12volt en 24volt en anders kun je een voltage injector gebruiken.

39

Pagina: 1 ... 26 ... 72 Laatste