Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tcviper
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 19-09 13:54
Waarom moet ie perse uit? Ik laat em gewoon zijn gang gaan en verstook niks want temperatuur blijft binnen toch boven de 20 en stookkosten zijn bijna 0 nu.

PSN: tcviper | Steam: Viper | TechConnect - MikeRedfields

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Irminsul
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 07-09 16:13
Dat verandert niet veel, dan staat er bijv '18' in het display, terwijl het 22,5 graad is binnen. Ik zou in de zomer (en liever het hele jaar) liever de actuele temperatuur willen aflezen, en klein de gewenste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Irminsul schreef op dinsdag 10 mei 2016 @ 16:48:
Dat verandert niet veel, dan staat er bijv '18' in het display, terwijl het 22,5 graad is binnen. Ik zou in de zomer (en liever het hele jaar) liever de actuele temperatuur willen aflezen, en klein de gewenste.
Een van de meest gevraagde features voor jaren en is totaal niet moeilijk om te realiseren, maargoed lekker stug de oogkleppen ophouden mbt de community.

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fonta
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 09-09 21:14
Ik heb eigenlijk best wel heel erg lang uitgekeken naar de Nest.
Eerst toen hij alleen nog in Amerika te verkrijgen was, daarna dat hij ook zou gaan moduleren en daarna nog eens dat het moduleren goed werkend gemaakt werd.
Nu dat zo'n beetje zo is, ben ik helaas wederom dik in twijfel of ik wel aan de Nest wil beginnen.
Vooral om al die kleine dingetjes die niet goed lijken te werken, het geringe luisteren naar de community en het slechte communiceren zijn voor mij dingen om aan het twijfelen te blijven.
Als ik dan lees dat de auto away functie niet goed werkt, de huidige temperatuur steevast te hoog weergegeven wordt en het dan ook nog eens een te grote moeite is om een simpele functie in te bouwen waarbij je kan kiezen tussen huidige of gewenste temperatuur, dan is bij mij toch wel het vertrouwen een beetje weg.
Toch wel jammer want keek wel echt uit naar de Nest.

Iemand hier die me toch kan overhalen om voor de Nest te gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beugeldop
  • Laatst online: 30-08 09:44
Fonta schreef op dinsdag 10 mei 2016 @ 18:09:
Eerst toen hij alleen nog in Amerika te verkrijgen was, daarna dat hij ook zou gaan moduleren en daarna nog eens dat het moduleren goed werkend gemaakt werd.
Nu dat zo'n beetje zo is, ben ik helaas wederom dik in twijfel of ik wel aan de Nest wil beginnen.
Vooral om al die kleine dingetjes die niet goed lijken te werken, het geringe luisteren naar de community en het slechte communiceren zijn voor mij dingen om aan het twijfelen te blijven.
Als ik dan lees dat de auto away functie niet goed werkt, de huidige temperatuur steevast te hoog weergegeven wordt en het dan ook nog eens een te grote moeite is om een simpele functie in te bouwen waarbij je kan kiezen tussen huidige of gewenste temperatuur, dan is bij mij toch wel het vertrouwen een beetje weg.

Ik helaas niet... Je hebt mijn gedachten perfect verwoord; Ik was er zeker van dat ik een Nest zou kopen zodra modulatie ondersteund werd. Echter ben ik behoorlijk aan het twijfelen inmiddels, in verschillende posts zie ik teveel haken, ogen en andere kleine ongemakken. Het enige absolute pluspunt dat voor mij blijft is dat de thermostaat er perfect uit ziet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tcviper
Ik sta er vrij neutraal in, maar sinds de laatste update werkt het ding prima. Ik mis er persoonlijk niks aan nu, maar goed dat is bij iedereen anders natuurlijk. Wij hebben em ook gekoppeld met ons Fibaro systeem en Domoticz plus met ons Daikin Airco systeem via IFTTT, waardoor alles samenwerkt in huis. Word het te heet dan geeft Nest dat aan en gaat onze Airco aan (boven 25 graden), zodra het weer beneden 23 graden is gaat airco automatisch uit :P

[ Voor 19% gewijzigd door tcviper op 11-05-2016 13:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peptalk
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 01:03
Moduleren lijkt goed te gaan, Auto-away werkt bij mij nu ook super sinds de laatste update, maar ik heb nog wel het idee dat de temperatuur nog wat te hoog is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Nee, ik kan en zal je niet overhalen.
Ik was destijds zo enthousiast dat ik de Amerikaanse NEST kochten en keek uit naar de "upgrade" mogelijkheden van de software etc. Ook met het oog op community feedback etc. Maar helaas, tevergeefs. Nu met 3.0 is er ondersteuning voor Opentherm en ook dat is nog niet vlekkeloos. Voor 250 euro koop je iets beters.

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Repi3
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online
Wat er nog leuk zou zijn, is wat meer statistieken kunnen bekijken...
Handig voor de klant en voor Nest een goed marketing verkoop trucje... (zoveel € gewonnen, vandaag/deze week/deze maand/ dit jaar...)

En ondertussen kunnen wij exact zien hoeveel en waanneer we verbruikt hebben... (ipv 1 week en dan is het weg)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snappie88
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 22:45

Snappie88

Mr. Hollywood

Ik zit er precies zo in. Iets later dan jij, ik was echt aan het wachten op modulatie. Ook omdat ik een nieuwe HRE ketel heb. Maar nu het zover is, zit ik nog steeds te twijfelen. Ik had nog hoop toen Nest een serviceagent op ons forum neerdonderde, maar het niveau en de antwoorden waren redelijk standaard (sorry kerel). Ik zit dus nog steeds te twijfelen... Het is dat de andere opties zoals Toon zo oerlelijk zijn.

Surfin' paradise!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fonta
Thanks voor de antwoorden allemaal. Voor zover ik kan beoordelen is het eigenlijk beter om naar iets anders te kijken en dan maar voor lief te nemen dat deze er dan iets minder mooi uit ziet.
Snappie88 schreef op donderdag 12 mei 2016 @ 10:18:
[...]

Ik zit er precies zo in. Iets later dan jij, ik was echt aan het wachten op modulatie. Ook omdat ik een nieuwe HRE ketel heb. Maar nu het zover is, zit ik nog steeds te twijfelen. Ik had nog hoop toen Nest een serviceagent op ons forum neerdonderde, maar het niveau en de antwoorden waren redelijk standaard (sorry kerel). Ik zit dus nog steeds te twijfelen... Het is dat de andere opties zoals Toon zo oerlelijk zijn.
De Toon heb ik ook naar zitten kijken, heb hem ook bij een aantal vrienden zien hangen en vind hem eigenlijk nog niet eens zo heel erg oerlelijk.
Ook is het best wel een erg groot voordeel imho dat je precies je verbruik van het gas en elektra kan zien.
Nadeel is dan wel weer dat het systeem niet te combineren is met ifttt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik twijfel ook nog steeds.... Groot voordeel van de Nest vind ik ook de "looks".
Maar als ik lees wat er nog allemaal voor problemen zijn en het niet, goed, luisteren naar de community wensen blijft het moeilijk.
De alternatieven zoals de Toon zien er lang niet zo goed uit. Bijkomend nadeel van de Toon vind ik het bijbehorende abonnement.
Voor mij blijven dan eigenlijk 2 alternatieven over: de Nefit Easy en de Remeha eTwist.
De laatste komt pas uit in juni dus dat is is ook nog afwachten of en wat voor problematiek daar nog naar voren komt na de introductie.

Al met al wacht ik alle ontwikkelingen maar rustig af tot het nieuwe stookseizoen weer gaat beginnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ruudvee
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 08-02 00:58
Ik zie alleen maar Nefit gebruikers problemen hebben met de Nest 3.
Op mijn Vaillant werkt hij perfect, aanradertje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit opent volgens mij wel enkele deuren voor interessante toepassingen!

http://www.theverge.com/c...en-source-thread-protocol

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tcviper
Werkt ook prima op een Bosch 42HRC :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bzm
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 08-03-2024

Bzm

Met de laatste update van mn v3 in april werkt de nest modulerend prima. Niets te klagen. En ik had daarvoor ook al geen last van overshoots of rare opwarm tijden of dergelijke. Kan zeggen dat ik echt wel tevreden ben over dit product.

Boyzonderman houd van stekkers!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iAR
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

iAR

Irminsul schreef op dinsdag 10 mei 2016 @ 11:08:
Nu ik de Nest na de kou op Koningsdag heb uitgezet in mijn appartement stoor ik me mateloos aan het 'UIT' op het schermpje met klein in de bovenhoek de temperatuur.
@Nest support lijkt me toch een kleine moeite om de huidige temperatuur dan in het midden weer te kunnen geven? Snap niet dat dat na al die jaren van verzoek niet is geïmplementeerd. Tot en met oktober staat de thermostaat hier uit in het appartement.
tcviper schreef op dinsdag 10 mei 2016 @ 11:47:
Waarom moet ie perse uit? Ik laat em gewoon zijn gang gaan en verstook niks want temperatuur blijft binnen toch boven de 20 en stookkosten zijn bijna 0 nu.
Omdat, zoals vandaag, het ding continue aan gaat... nu is het even iets koeler en dus zetten we alles tegen elkaar open waardoor de temperatuur daalt tot 18 graden... en hop de Nest gaat aan. Stookt de boel lekker op tot 20 graden met de deuren open: lekker besparend.

Uit met een display die de werkelijke temperatuur aangeeft zou dus zeer handig zijn!

[ Voor 29% gewijzigd door iAR op 14-05-2016 14:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tcviper
iAmRenzo schreef op zaterdag 14 mei 2016 @ 14:17:
[...]

[...]

Omdat, zoals vandaag, het ding continue aan gaat... nu is het even iets koeler en dus zetten we alles tegen elkaar open waardoor de temperatuur daalt tot 18 graden... en hop de Nest gaat aan. Stookt de boel lekker op tot 20 graden met de deuren open: lekker besparend.

Uit met een display die de werkelijke temperatuur aangeeft zou dus zeer handig zijn!
Dan draai je em toch terug naar 15? Dan heb je dat hele probleem niet, of programma uitschakelen of heating uit. Maar goed je hebt gelijk het zou fijn zijn als je ook de werkelijke temp kon weergeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZiSE
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 09:21
Sinds een paar weken een Nest v3 aan de muur hangen in combinatie met een AWB Thermomaster 3HR28. Het viel me vannacht (5 uur) op dat de ketel continu aanslaat. Je hoort 'm na een tijd afslaan en 0,1 seconde laten slaat ie weer aan. De verwarming staat uit (sowie so staat die om 5 uur 's nachts niet aan en staat ingesteld op 13 graden) - lijkt het water te zijn dat het triggert. Zie ik een instelling over het hoofd of iemand een verklaring / suggestie?

[ Voor 9% gewijzigd door ZiSE op 16-05-2016 00:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ZiSE: Wij zouden dit probleem graag verder onderzoeken. Zou het voor u mogelijk zijn om ons een e-mail te sturen met uw Energie-geschiedenis en uw schema? Het is tevens voor ons interresant voor ons om te weten op welke tijdstippen dit probleem zich voor doet. Zodra u ons deze informatie heeft toegezonden, zullen wij zo spoedig mogelijk contact met u opnemen. U kunt deze informatie per email versturen naar: support@nest.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo, heb uiteindelijk ook gekozen om een Nest thermostaat v3 aan te kopen.

Gisteren de installatie gedaan waarbij ik toch tegen enkele kleine issues aanliep.

Mijn ketel is een combi Bulex thermomaster F28E
Deze ketel heeft een opentherm ondersteuning maar ze konden mij geen 100% compatibiliteit geven icm modulatie.

De techniekers van Bulex waren zo vriendelijk om aan te geven welke kabels waar diende te worden aangesloten. (Dus niet het standaard antwoord dat er beter een technieker kan komen voor de installatie)

De nest had ik als volgt ingesteld:

- combi
- modulatie
- Opentherm
- Gas
- Radiator
- ...

Echter merkte ik dat op die manier de verwarming wel werkte, ook het moduleren ging goed, maar ik kon geen warm water aanvragen.
De ketel gaf zelf aan in de "enkel verwarming" modus te staan.

Na het loskoppelen van de stroom van de heatlink kwam mijn ketel automatisch terug in de "verwarming/warm water" modus te staan.

Na wat lezen op diverse fora heb ik de instelling op de nest licht aangepast.

Ik heb het type ketel aangepast van "combi" naar "andere ketel"
Voor de rest heb ik alles betreffende opentherm en modulatie laten aanstaan.

Je krijgt dan een extra "warm water" menu waarin ik de schedule heb aangepast zodat er iedere dag warm water gevraagd kan worden tss 00:00 en 23:30 (23:59) neemt hij blijkbaar niet aan.
Dit warmt het water niet de hele dag op, het geeft gewoon aan dat er tss deze uren warm water verkregen kan worden.

En idd, nu werken zowel de verwarming als de warm water aanvraag correct.
Enige issue is nu alleen nog dat de thermostaat blijft aangeven dat het 22 - 22.5 graden is terwijl een andere thermometer die er naast hangt ter controle mooi 21 graden aangeeft.
Heb de setting al aangepast dat het scherm enkel aan gaat na het drukken op de nest dus het scherm is zelden aan, check de temp via de app maar nog steeds is het verschil aanwezig.

Een optie om een correctie toe te passen zou dus wel welkom zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Kevintjew: Goed om te horen dat het gelukt is met de installatie, Wij begrijpen dat je nog vragen hebt over de temperatuur die de Nest Thermostat weergeeft, deze geeft een te hoge waarde aan. Wij zouden je adviseren om tijdelijk de Wi-Fi uit te schakelen op de Nest Thermostat, op deze manier kunnen wij controleren of deze hogere temperatuur waarde te maken heeft met het warm worden van de Wi-Fi-chip. Mocht dit het geval zijn, dan adviseren we jou om de aanbevolen Wi-Fi instellingen in combinatie met Nest producten te controleren. Deze kun je hier vinden: https://nest.com/nl/suppo...or-use-with-Nest-products

WIj zouden je adviseren om de Wi-Fi voor in ieder geval 5 uur uit te zetten op de Nest Thermostat, dit zou voldoende moeten zijn om te controleren of de temperatuur waarde dichter ligt bij de andere thermostaat.

Mocht dit het probleem niet verhelpen, dan zouden wij je adviseren om telefonisch contact met ons op te nemen. Zo kunnen we jou extra vragen stellen om te kijken wat er precies aan de hand is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenlung
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21-03-2022
@nest support
Stop aub toch met die antwoorden over wi-fi uitzetten en instellingen controleren.
Het is inmiddels echt wel duidelijk dat de nest gewoon 0.5-1.0 graden afwijkt, of het nu is door wi-fi chip of welk ander excuus het is en blijft gewoon een "ontwerp fout"
Ook ik heb samen met jullie dit hele traject doorlopen inclusief een nieuwe vervangende nest, welke net zo fout de temperatuur aangeeft.
Een thermostaat slim of dom hoort gewoon goed en accuraat de temperatuur weer te geven, en dit doet de nest toch echt niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fonta
Hahaha het lijkt de upc servicedesk wel van een paar jaar geleden. Heeft u de modem al gereset? :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tcviper
Dit hele probleem kan @Nest Support oplossen door een update te maken waarbij men de temperatuur afwijking in kan stellen. Dat gebruikt bijv Eneco's Toon ook, en volgens mij kunnen nog wel meer thermostaten dat. Dan is het hele probleem opgelost.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bonyuri
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 19-09 16:18

bonyuri

Investigator!

tcviper schreef op vrijdag 20 mei 2016 @ 09:51:
Dit hele probleem kan @Nest Support oplossen door een update te maken waarbij men de temperatuur afwijking in kan stellen. Dat gebruikt bijv Eneco's Toon ook, en volgens mij kunnen nog wel meer thermostaten dat. Dan is het hele probleem opgelost.
tado

* bonyuri rent weg

[ Voor 83% gewijzigd door bonyuri op 20-05-2016 10:36 ]

What Do You Call An Alligator In A Vest?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• EddoH
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online

EddoH

Backpfeifengesicht

bonyuri schreef op vrijdag 20 mei 2016 @ 10:35:
[...]

tado

* bonyuri rent weg
Vrijwel elke thermostaat kan dat ;)
behalve Nest uiteraard

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iAR
  • Niet online

iAR

Fietsbel schreef op dinsdag 10 mei 2016 @ 16:55:
Een van de meest gevraagde features voor jaren en is totaal niet moeilijk om te realiseren, maargoed lekker stug de oogkleppen ophouden mbt de community.

De Nest is nu een prima apparaat, zeker nu met modulatie.
Vergeet niet dat een producent alles kan inbouwen wat iedereen maar wil. Er moeten keuzes gemaakt worden. Als je AutoAway zo belangrijk vind, dan moet je je conclusie trekken. Hier werkt het prima (behalve met het huisdier). Met schema en remote app heb ik autoaway helemaal niet nodig. Dat was pro nest.

De slechte communicatie, niet luisteren naar de community en duidelijk aangeven: doen we wel/niet is jammer. Ik denk (nee, ik hoop) dat men daar nu wel over nadenkt na de laatste crisis. Maar dat weet je niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Irminsul
Ik ben ook tevreden met mijn Nest V2. Auto away gebruik ik niet omdat het niet werkt (schakelt veel te laat in). Hier gebruik ik Skylark voor, wat perfect werkt. Wel bizar dat Nest zoiets niet kan programmeren. Temperatuurafwijkingen ervaar ik niet, en met stadsverwarming heb ik een aan/uit installatie dus modulatie is niet mogelijk.

Enige waar ik dus echt van baal is het niet kunnen weergeven van de huidige temperatuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tcviper
bonyuri schreef op vrijdag 20 mei 2016 @ 10:35:
[...]

tado

* bonyuri rent weg
We weten het inmiddels ;)
Er is een reden waarom dit het Nest topic is ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhilipsFan
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 19-09 22:01
Ik begrijp niet zo goed wat er wordt bedoeld met 'auto-away werkt niet goed'. Hoe zou het moeten werken dan? Dat is toch voor idereen anders? Als je 10 minuten weg bent wil je niet dat auto-away wordt geactiveerd. Wat nu als je 's avonds een paar uur weg bent maar de kinderen alleen thuis laat? Dan moet auto-away niet geactiveerd worden. Ik zie niet in hoe een thermostaat dit zelf kan bepalen en ook niet wat goed of fout is. Er zou meer controle via de instellingen moeten zijn vind ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tcviper
Zojuist geprobeerd de Nest v3 aan te sluiten op de Thermomaster 2HR ketel die we in het tuinhuis aka gastenverblijf hebben hangen. (in huis werkt ie prima met de Bosch 42HR). Maar hij blijft stoken, en heb het idee dat de ketel geen opentherm module heeft (krijg de nest ook niet draadloos verbonden met de heatlink gek genoeg, ook niet na volle reset), maar ook als ik Nest op aan/uit zet, blijft ie doorstoken. Iemand enig idee? http://www.heluto.nl/uplo...ents/ThermoMaster-2hr.pdf

Nest support telefoon heb ik een uur in de wacht gehangen en vind het wel goed.

Update inmiddels opgelost, door de niet opentherm ketel aan te sluiten op aansluiting 2 en 3 van de heatlink (ipv OT1,2) :P

[ Voor 9% gewijzigd door tcviper op 22-05-2016 15:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb gisteren een nieuwe ketel opgehangen een Intergast hre 28/24 met een nest thermostaat v3.
alles ging als een zonnetje, snap niet dat Nest zegt dat het door een monteur gedaan moet worden, maar vooruit dat terzijde.

De oude thermostaat gaf 21 graden aan en de Nest 22,5 a 23 graden, dus 1,5 a 2 graden teveel.
Heb de Display verlichting op uit staan, dus zo ingesteld dat hij niet elke keer oplicht als je in het gezichtsveld van de nest komt.
Echter ook dan blijft het nog 1,5 a 2 graden meer aangeven dan mijn oude thermostaat ( wat een plieger aan/uit thermostaat was van 19.95 bij de gamma... duszzz )

Ben opzich tevreden, maar als een thermostaat van 2 tientjes een betere temperatuur aangeeft dan een thermostaat die 10 maal duurder is.. vraag ik mij af... hoe is dat toch mogelijk. 8)7
Opzich nog geen probleem als je dus zoals al aangegeven is in vorige topics de temp afwijking zou kunnen overrulen door zelf dat aan te passen in de config dat je wilt dat hij -1.5 of -2 graden moet afwijken zodat hij wel de correcte waarde kan aangeven.

Voor de rest installatie ging best, accountje gemaakt app geïnstalleerd, en gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bever
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-09 16:03
Nest:
Tijdens het vergelijken van de gegevens van echte klanten met de bovengenoemde schattingen kwamen de volgende resultaten naar voren:
Klanten in Nederland hebben 11,9% tot 19,9% bespaard
Mijn energiemaatschappij:
Uw nieuw ingeschat jaarverbruik voor gas ligt 14% hoger dan uw oude jaarverbruik.
Ze zijn het niet helemaal met elkaar eens :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 08:00

Ethirty

Who...me?

Bever schreef op zondag 22 mei 2016 @ 13:04:
Nest:

[...]

Mijn energiemaatschappij:

[...]

Ze zijn het niet helemaal met elkaar eens :/
Gemiddeld over het land vs persoonlijke situatie. Niet echt een goed vergelijk dus ;)

#team_UTC+1

An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stef87
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 08-09 21:00
Verwijderd schreef op zondag 22 mei 2016 @ 08:42:

Ben opzich tevreden, maar als een thermostaat van 2 tientjes een betere temperatuur aangeeft dan een thermostaat die 10 maal duurder is.. vraag ik mij af... hoe is dat toch mogelijk. 8)7
Opzich nog geen probleem als je dus zoals al aangegeven is in vorige topics de temp afwijking zou kunnen overrulen door zelf dat aan te passen in de config dat je wilt dat hij -1.5 of -2 graden moet afwijken zodat hij wel de correcte waarde kan aangeven.

Voor de rest installatie ging best, accountje gemaakt app geïnstalleerd, en gaan.
Hoe weet je dan dat de nest het verkeerd weergeeft en niet je oude?

Model Y -P, Hyundai Inster, Daikin FTXM & 5kW Monoblock. Ex-Autotechnisch Specialist. www.GewoonDuurzaamAdvies.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PhilipsFan
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 19-09 22:01
Verwijderd schreef op donderdag 21 april 2016 @ 21:12:
Nu een melding met storing geen opentherm gedetecteerd :(. Met als gevolg doorstoken tot de voorloop temperatuur en wederom een overshoot. Daarna een geel symbooltje met een vlammetje erin. Vermoedelijk omdat hij na het resetten van de ketel (omdat je geen commando's meer kan geven vanwege de opentherm melding) de ketel de voorloop temperatuur overschrijdt. Toch opentherm nog niet onder controle..?? Denk dat ik eerst weer mijn Isense terughang totdat alles opgelost is en stabiel is.

Zijn er trouwens meer mensen met een Remeha Avanta met dit probleem??
Ik heb exact dit probleem gehad (sorry, had je bericht nog niet eerder gezien), af en toe de melding 'Opentherm werd niet gedetecteerd' en onvoorspelbaar stookgedrag bij mijn Remeha Avanta. Ik had echter al het vermoeden dat de printplaat van de ketel kapot was, dus die heb ik vervangen (2e hands exemplaar via Marktplaats) en dit heeft mijn problemen opgelost. De Avanta werkt nu probleemloos samen met de Nest V3 en sinds de update van eind maart werkt het moduleren ook goed. Heb alleen af en toe nog een overshoot...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Stef87 schreef op zondag 22 mei 2016 @ 16:38:
[...]

Hoe weet je dan dat de nest het verkeerd weergeeft en niet je oude?
simpel ik had die Plieger tijdelijk als vervanger van mn honeywell en beiden gaven dezelfde temperatuur aan, dus als je van 3 thermostaten er 2 hebt die 20 graden aangeven maar de nest 22 graden, dan neem ik aan dat het merendeel ( dus honeywell en plieger ) juist zijn en de nest toch een behoorlijke afwijking heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iAR
  • Niet online

iAR

PhilipsFan schreef op vrijdag 20 mei 2016 @ 13:00:
Ik begrijp niet zo goed wat er wordt bedoeld met 'auto-away werkt niet goed'. Hoe zou het moeten werken dan? Dat is toch voor idereen anders? Als je 10 minuten weg bent wil je niet dat auto-away wordt geactiveerd. Wat nu als je 's avonds een paar uur weg bent maar de kinderen alleen thuis laat? Dan moet auto-away niet geactiveerd worden. Ik zie niet in hoe een thermostaat dit zelf kan bepalen en ook niet wat goed of fout is. Er zou meer controle via de instellingen moeten zijn vind ik.
Daarom is de functie ook niet handig.
Als je weet dat je weg gaat, dan zet je zelf de CV lager. Als je op auto-away moet wachten dan kost het 30 minuten om te detecteren dat je daadwerkelijk weg bent... kost weer 30 minuten energrie. Het is handig voor als je het vergeten bent of je bent ongepland niet thuis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bever
  • Laatst online: 18-09 16:03
Ethirty schreef op zondag 22 mei 2016 @ 16:27:
[...]

Gemiddeld over het land vs persoonlijke situatie. Niet echt een goed vergelijk dus ;)
Klopt, ik was ook niet van besparing uitgegaan. Voor mij gaat het meer om comfort.
Ook is werkelijke besparing berekenen op 1 winter niet mogelijk natuurlijk. Maar toch jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Helaas stopt hier het Nest avontuur voor mij.
De iets of wat vreemde settings die ik moest doen vond ik niet zo'n probleem.
De afwijking in temp die de nest aangaf (ja, ook na de tips van support ivm wifi) nam ik er ook nog maar bij.
Maar gisteren kreeg ik ineens de melding op de thermostaat dat mijn heatlink zonder stroom zat.

Even gaan dubbel checken, heatlink op een ander stopcontact geplaatst, maar idd, geen teken van leven meer. Heeft het toch zo'n 6 volle dagen uitgehouden 8)7

De Nest gaat vandaag nog terug retour naar coolblue waarna er een tado in de plaats komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik hoop dat ze geen verkeerde batch hebben bij coolblue, want daar komt de mijne ook vandaan moehahaha, veel suc6 met je Tado.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tcviper
Inmiddels 2x Nest hier aktief in huis (1x in woonkamer en 1x in ons gastenverblijf (ca 75m van huis)). Werkt heel fijn samen tot nu toe en ook icm de Nest Protects wij zijn super happy, en de koppeling met onze airco's en Fibaro plus Domoticz werkt ook uitstekend. Opentherm werkt op beide plekken ook prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien moet ik idd die main pcb maar eens gaan vervangen.
PhilipsFan schreef op zondag 22 mei 2016 @ 16:59:
[...]

Ik heb exact dit probleem gehad (sorry, had je bericht nog niet eerder gezien), af en toe de melding 'Opentherm werd niet gedetecteerd' en onvoorspelbaar stookgedrag bij mijn Remeha Avanta. Ik had echter al het vermoeden dat de printplaat van de ketel kapot was, dus die heb ik vervangen (2e hands exemplaar via Marktplaats) en dit heeft mijn problemen opgelost. De Avanta werkt nu probleemloos samen met de Nest V3 en sinds de update van eind maart werkt het moduleren ook goed. Heb alleen af en toe nog een overshoot...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tcviper
Overigens, nog meer mensen die zien dat de luchtvochtigheid van Nest niks van klopt?
Gemiddeld wijkt die sensor met ca 15-20% af tov andere meters, zoals Netatmo of daadwerkelijk analoge vochtmeters. Geeft nu aan in huis: 54% terwijl de Netatmo en oude vochtmeter beiden aangeven dat het 70% nu is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

tcviper schreef op maandag 30 mei 2016 @ 13:45:
Overigens, nog meer mensen die zien dat de luchtvochtigheid van Nest niks van klopt?
Gemiddeld wijkt die sensor met ca 15-20% af tov andere meters, zoals Netatmo of daadwerkelijk analoge vochtmeters. Geeft nu aan in huis: 54% terwijl de Netatmo en oude vochtmeter beiden aangeven dat het 70% nu is.
Dat zou wel verklaren waarom het gisteren leek alsof ik in een jungle zat tijdens de moesson, terwijl mijn Nest maar 53% aangaf. Ik ga toch maar eens kijken voor een goedkoop setje sensoren voor referentiedoeleinden. Netatmo is me net even te duur als alternatief.

#team_UTC+1

You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nog problemen met moduleren ? Bij V3?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tcviper
Verwijderd schreef op woensdag 01 juni 2016 @ 15:05:
Nog problemen met moduleren ? Bij V3?
Voor zover ik kan zien in de afgelopen maand werkt moduleren nu prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [RNMC] Viper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08:02

[RNMC] Viper

📱13mini ⌚️8 💻14" M1

Hier heeft hij weinig gemoduleerd, ketel is niet meer aangeweest :)

He who controls the past, commands the future. He who commands the future, conquers the past.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tcviper schreef op woensdag 01 juni 2016 @ 15:15:
[...]

Voor zover ik kan zien in de afgelopen maand werkt moduleren nu prima.
Ok fijn om te horen , zit er net ook een bridge die gekoppeld aan de modum hangt ? Heb nu tado maar ben nog niet echt tevreden gelukkig huur ik hem ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tcviper
Verwijderd schreef op woensdag 01 juni 2016 @ 15:24:
[...]

Ok fijn om te horen , zit er net ook een bridge die gekoppeld aan de modum hangt ? Heb nu tado maar ben nog niet echt tevreden gelukkig huur ik hem ...
De heatlink komt bij de cv ketel te hangen, deze word aangesloten op de cv ketel, stroom en 2 draadjes gaan naar de nest thermostaat. De Thermostaat (nest zelf dus) is weer verbonden via die 2 kabeltjes (en krijgt zo ook de stroom) plus communiceert ook draadloos met de heatlink. De thermostaat zelf verbind via Wifi met internet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tcviper schreef op woensdag 01 juni 2016 @ 15:28:
[...]

De heatlink komt bij de cv ketel te hangen, deze word aangesloten op de cv ketel, stroom en 2 draadjes gaan naar de nest thermostaat. De Thermostaat (nest zelf dus) is weer verbonden via die 2 kabeltjes (en krijgt zo ook de stroom) plus communiceert ook draadloos met de heatlink. De thermostaat zelf verbind via Wifi met internet.
Nest krijg ze stroom dus van de 2 draden ?
Is er ook een.mogelijkheid tot altijd display aan functie? Zodat je altijd de huidige temperatuur kan aflezen.?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tcviper
Ja stroom komt via kabels en het ding heeft daarnaast nog eigen accu voor als stroom uitvalt ;) als je er langs loopt gaat display meteen aan en krijg je alles te zien, constant aan geen idee volgens mij niet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
tcviper schreef op maandag 30 mei 2016 @ 13:45:
Als ze al niet eens de cruciale temperatuur fatsoenlijk kunnen meten, verbaast dit me eigenlijk ook weer niets :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zo na 1dag lees 24 uur tado gebruikt te hallo nest

totaal niet wat ik van verwacht had,

1: redelijk ingewikkeld om ff snel de temp in te stellen . je kunt er niet ff een slinger aan geven.
2 de bride moet aan de modem dus extra stopcontact nodig deze is niet en ik ga niet werken met een verleng snoer.
3 je moet er op drukken om de tempratuur te zien

hopelijk bevalt nest beter ..
nu alleen ff een oplossing zoeken voor de kamers boven de wil ik apart kunnen regelen met radiator kranen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmy
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 09:38
Verwijderd schreef op donderdag 02 juni 2016 @ 10:21:
1: redelijk ingewikkeld om ff snel de temp in te stellen . je kunt er niet ff een slinger aan geven.
2 de bride moet aan de modem dus extra stopcontact nodig deze is niet en ik ga niet werken met een verleng snoer.
3 je moet er op drukken om de tempratuur te zien
Nest laat de actuele temperatuur ook niet zien, alleen de ingestelde temperatuur. De heatlink van Nest heeft zeer waarschijnlijk ook een stopcontact nodig (alleen zit die dan bij je CV).

Instellen van de temperatuur op de Tado thermostaat gaat inderdaad niet al te handig maar zelf stel ik de temperatuur zelden of nooit in. Het schema voldoet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Timmy schreef op donderdag 02 juni 2016 @ 11:11:
[...]

Nest laat de actuele temperatuur ook niet zien, alleen de ingestelde temperatuur. De heatlink van Nest heeft zeer waarschijnlijk ook een stopcontact nodig (alleen zit die dan bij je CV).

Instellen van de temperatuur op de Tado thermostaat gaat inderdaad niet al te handig maar zelf stel ik de temperatuur zelden of nooit in. Het schema voldoet.
klopt maar ik zie wel de ingestelde temp , zonder dat ik op iets hoeft te drukken.
ja dat klopt alleen die voorziening zit daar wel al....

en het feit dat tado gewoon heel omslachtig werkt .

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• [RNMC] Viper

[RNMC] Viper

📱13mini ⌚️8 💻14" M1

[...]
Nest laat de actuele temperatuur ook niet zien,...
Ik zie beide (actueel en ingesteld) temperaturen in mijn scherm staan (mits voldoende verschil)
[...]
De heatlink van Nest heeft zeer waarschijnlijk ook een stopcontact nodig (alleen zit die dan bij je CV)...
Klopt, maar daar heb je vaak al stroom, aangezien je CV niet op batterijen werkt ;)

[ Voor 37% gewijzigd door [RNMC] Viper op 02-06-2016 16:31 ]

He who controls the past, commands the future. He who commands the future, conquers the past.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tcviper
[RNMC] Viper schreef op donderdag 02 juni 2016 @ 16:25:
[...]

Ik zie beide (actueel en ingesteld) temperaturen in mijn scherm staan (mits voldoende verschil)
Exact, ik ook :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

fijn om te horen. standaart instelling ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tcviper
Yep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [RNMC] Viper

[RNMC] Viper

📱13mini ⌚️8 💻14" M1

ik heb er ook niets voor gedaan, snap de discussie er ook niet over die ik al vaker voorbij heb zien komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[RNMC] Viper schreef op donderdag 02 juni 2016 @ 16:51:
ik heb er ook niets voor gedaan, snap de discussie er ook niet over die ik al vaker voorbij heb zien komen.
voor mij was het geen discussie maar een vraag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [RNMC] Viper

[RNMC] Viper

📱13mini ⌚️8 💻14" M1

Snap ik, maar dit is al vaker voorbij gekomen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxnl
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 20-12-2024
iAmRenzo schreef op vrijdag 20 mei 2016 @ 11:25:
Ik denk (nee, ik hoop) dat men daar nu wel over nadenkt na de laatste crisis. Maar dat weet je niet.
Denk dat ze bij Alphabet ook wakker zijn geworden.
Exit CEO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

Las het net ook op de FP: nieuws: Nest-ceo en mede-oprichter Tony Fadell stapt op

Kan het speculeren weer beginnen.

#team_UTC+1

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tcviper
Jep, en natuurlijk weer de 'alu hoedjes figuren' en mensen met privacy problemen en 'betere oplossingen' ;) Heb 1 reply gedaan, en verder laat ik die nieuwspost maar :P

Er is al een nieuwe CEO aangesteld voor Nest, dat zou misschien nog wel eens goed kunnen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hoe krijgt de nest bride stroom ? (v3)

krijg hij die via de 2 kabels van de ketel .?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ruudvee
Gewoon via een stekker in het stopcontact.

[ Voor 95% gewijzigd door ruudvee op 05-06-2016 12:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bzm
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 08-03-2024

Bzm

Is er iets bekend over de nieuwe firmware 5.5-5? Zojuist binnen gekregen.

Boyzonderman houd van stekkers!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tcviper

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ruudvee
"Other improvements", nou nou, geen hoog tweakers gehalte

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1942jan
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 08-09 16:53
Bzm schreef op dinsdag 07 juni 2016 @ 08:26:
Is er iets bekend over de nieuwe firmware 5.5-5? Zojuist binnen gekregen.
Is er nog wat gewijzigd op de thermostaat ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

1942jan schreef op dinsdag 07 juni 2016 @ 21:53:
[...]

Is er nog wat gewijzigd op de thermostaat ?
Misschien de 2 posts boven je eigen post lezen?....

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Alsof die changelog zoveel zegt 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

Op zich wel, ze hebben kennelijk een heleboel bugs te fixen en daarom is er dus geen tijd over voor functionele verbeteringen :P

#team_UTC+1

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zenlung
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21-03-2022
Versie 5.5 (volledige naam: 5.5-5) - uitgebracht op 6 juni 2016

Verbeterde Afstandsweergave
Bugfixes en andere verbeteringen

Voor wat betreft afstandsweergave is er nu eindelijk een request van alle toegevoegd.
Men kan nu kiezen voor: huidige temp, gewenste temp en ook nog weer voorspelling.
Ik ben persoonlijk blij dat er nu eindelijk huidige temp en gewenste temp mogelijkheid is, de weer voorspelling ziet er ook leuk uit.
Andere verbeteringen heb ik nog niet gevonden maar heb ook nog nog echt verder gekeken, wie weet of er in de andere instellingen nog iets nieuws is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sepio
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 09:41
Zenlung schreef op donderdag 09 juni 2016 @ 07:37:

Voor wat betreft afstandsweergave is er nu eindelijk een request van alle toegevoegd.
Men kan nu kiezen voor: huidige temp, gewenste temp en ook nog weer voorspelling.
Ik ben persoonlijk blij dat er nu eindelijk huidige temp en gewenste temp mogelijkheid is, de weer voorspelling ziet er ook leuk uit.
Andere verbeteringen heb ik nog niet gevonden maar heb ook nog nog echt verder gekeken, wie weet of er in de andere instellingen nog iets nieuws is.
Vooral de mogelijkheid om te zien wat de huidige temperatuur is is geweldig. Dit was echt iets wat ik miste.
Bedankt voor je post!

Ps Je kunt het op de nest instellen via "instellingen/scherm/afstandweergave"

[ Voor 4% gewijzigd door Sepio op 09-06-2016 09:13 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rimave
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-09 20:43
Verwijderd schreef op zondag 05 juni 2016 @ 08:19:
hoe krijgt de nest bride stroom ? (v3)

krijg hij die via de 2 kabels van de ketel .?
Met wie is ie getrouwd dan? :+

The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tcviper
Ik zie het inderdaad, zojuist ook de update gekregen naar 5.5-5 het weergeven van Huidige Temperatuur ipv Ingestelde is wel heel fijn ja, vooral nu in de zomer, zie je meteen hoeveel graden het nu is binnen. Update werkt tot nu toe prima :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

Zenlung schreef op donderdag 09 juni 2016 @ 07:37:

Oeh nice, daar zat de hele wereld al jaren op te wachten. *O*

#team_UTC+1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frevo
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 31-03-2024
[RNMC] Viper schreef op donderdag 02 juni 2016 @ 16:25:
[...]

[...]

Klopt, maar daar heb je vaak al stroom, aangezien je CV niet op batterijen werkt ;)
Dat geldt toch ook voor je router? Daarnaast hebben veel routers een USB poort die je kunt gebruiken als stroomvoorziening voor de hub van de Tado.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnoud2
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 27-07 02:30
Er komen volgend jaar ook Nests in nieuwe kleurtjes, alsof dat nu een belangrijke verbetering zou zijn...
http://www.nu.nl/gadgets/...uwe-kleuren-verkopen.html
http://www.techinsider.io...ersion-of-nest-cam-2016-6

[ Voor 29% gewijzigd door Arnoud2 op 09-06-2016 20:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [RNMC] Viper

[RNMC] Viper

📱13mini ⌚️8 💻14" M1

Frevo schreef op donderdag 09 juni 2016 @ 16:55:
[...]

Dat geldt toch ook voor je router? Daarnaast hebben veel routers een USB poort die je kunt gebruiken als stroomvoorziening voor de hub van de Tado.
Eens, maar de nest zit netjes aan de muur met de 2 oude draadjes, kan de tado dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Irminsul
tcviper schreef op donderdag 09 juni 2016 @ 09:46:
Ik zie het inderdaad, zojuist ook de update gekregen naar 5.5-5 het weergeven van Huidige Temperatuur ipv Ingestelde is wel heel fijn ja, vooral nu in de zomer, zie je meteen hoeveel graden het nu is binnen. Update werkt tot nu toe prima :)
Heb je een v3 of V2 nest? Mijn V2 geen update tot nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tcviper
Versie 3, met opentherm hebben we het over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Frevo schreef op donderdag 09 juni 2016 @ 16:55:
[...]

ja maar die stroom voorziening ligt er al en ik ga niet met een verleng snoer werken .heb net alle kabels al in gefreesd en afwerkt door te stukken. bij de CV zitten 2 stop contacten.

de mijne dus niet..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[RNMC] Viper schreef op donderdag 09 juni 2016 @ 20:20:
[...]

Eens, maar de nest zit netjes aan de muur met de 2 oude draadjes, kan de tado dat?
dat kan ook met tado alleen zul je regelmatig de baterijen moeten vervangen en de bride van tado moet aan de rooter hangen dat kan niet anders

daarbij is mijn ervaring dat tado gewoon een plastic onding is. instellen gaat lastig .ook toen ik op de plus of min drukte deed raar 1 keer dukken en gewoon doodleuk de temp en paar graden verspringen..

maar goed het gaat hier over NEST _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Ik heb hier nu een Toon van Eneco hangen en ga morgen een Nest V3 oppikken.
De vraag is alleen hoe ik hem aan moet sluiten.... bij m'n CV ketel zit nu de Toon module die maar met 2 kabeltjes is aangesloten (bij de thermostaat komen ook maar 2 kleuren uit).
Zo zit hij nu :

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/SOUl1kGzGBGP0v2hm8KvS573/thumb.jpg

Is de Nest V3 ook aan te sturen met 2 kabeltjes of heb ik er meer nodig..?

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marteltor
  • Laatst online: 17-09 18:50
-foutje-

[ Voor 98% gewijzigd door marteltor op 10-06-2016 23:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ruudvee
DennusB schreef op vrijdag 10 juni 2016 @ 23:01:
De vraag is alleen hoe ik hem aan moet sluiten
Er zit een handleiding bij de Nest, gaat goed komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DennusB schreef op vrijdag 10 juni 2016 @ 23:01:
Ik heb hier nu een Toon van Eneco hangen en ga morgen een Nest V3 oppikken.
De vraag is alleen hoe ik hem aan moet sluiten.... bij m'n CV ketel zit nu de Toon module die maar met 2 kabeltjes is aangesloten (bij de thermostaat komen ook maar 2 kleuren uit).
Zo zit hij nu :

[afbeelding]

Is de Nest V3 ook aan te sturen met 2 kabeltjes of heb ik er meer nodig..?
je zal hem moet voeden met stroom N en L en dan 2 aansluitingen op de opentherm ingang

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [RNMC] Viper

[RNMC] Viper

📱13mini ⌚️8 💻14" M1

Zag dat er nieuwe modi was voor de far sight, helaas nog geen update binnen, maar de weerfunctie lijkt me wel handig.

https://nest.com/blog/2016/06/14/new-views-for-farsight/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Kan je die update niet forceren om nu te doen?

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fonta
Nee, dat kan niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

[RNMC] Viper schreef op woensdag 15 juni 2016 @ 13:28:
Zag dat er nieuwe modi was voor de far sight, helaas nog geen update binnen, maar de weerfunctie lijkt me wel handig.

https://nest.com/blog/2016/06/14/new-views-for-farsight/
Dus dit is alleen voor de v3 eigenaren en de v2 eigenaren hebben pech na jaren lobbyen? -O-

#team_UTC+1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Irminsul
Dat zou wel zuur zijn zeg. Eerst maar wachten tot v5.5 ook naar de V2 komt.

Naar mijn weten is dat 'farsight' gewoon het aanspringen van het display als je langs loopt, doet de V2 ook.

[ Voor 42% gewijzigd door Irminsul op 15-06-2016 20:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

Farsight is volgens mij een specifieke feature op de v3 vanwege het grotere scherm. Daarom lieten ze daar de (doel)temperatuur al groot op zien.

Overigens moet je je afvragen of je wil dat je scherm continue aanspringt, het heeft nogal effect op de gemeten temperatuur in huis. :+

#team_UTC+1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Irminsul
Ach, als het er niet in zit zit het er niet in. Maar eerst de update afwachten, kan nog wel ff duren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tjorim
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 10:01
Inderdaad, geen 'Afstandsweergave' op de Nest v2.
Welke thermostaten hebben Afstandsweergave?

Afstandsweergave is beschikbaar op de 3e generatie Nest Thermostat met softwareversie 5.0 of hoger. De 3e generatie Nest Thermostat bevat de geavanceerde sensoren die nodig zijn om je aanwezigheid op grotere afstand te detecteren en is voorzien van het grotere scherm met hoge resolutie waardoor hij makkelijk kan worden afgelezen.
Bron

[ Voor 49% gewijzigd door tjorim op 15-06-2016 23:09 ]

Pagina: 1 ... 25 ... 72 Laatste