• lowo
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 19-04 16:15
@SamFox

Helaas heb ik de oorzaak kunnen vinden.
Inderdaad, helaas!
Het blijkt dat het door http://openweathermap.org/ gebruikte weerstation in mijn directe omgeving blijkbaar (gedeeltelijk) defect is :?
Ik heb me suf lopen zoeken naar een eventuele oorzaak en uiteindelijk kwam ik op het idee om maar eens een heel andere postcode dan de mijne te proberen.
Postcodes in de directe omgeving ( Enschede ) gaven hetzelfde resultaat maar toen ik een postcode uit Amsterdam probeerde kreeg ik heel andere waarden in mijn data en op mijn grafieken!

Nu vertonen de grafieken ook het te verwachten gedrag.

Het lijkt er dus sterk op dat Openweather een meetstation ergens in Twente gebruikt en dat er van dit meetstation geen juiste waarden doorgeseind worden :(

• SamFox
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 31-03 08:51
lowo schreef op zondag 21 december 2014 @ 16:57:
@SamFox

Inderdaad, helaas!
Het blijkt dat het door http://openweathermap.org/ gebruikte weerstation in mijn directe omgeving blijkbaar (gedeeltelijk) defect is :?
Ik heb me suf lopen zoeken naar een eventuele oorzaak en uiteindelijk kwam ik op het idee om maar eens een heel andere postcode dan de mijne te proberen.
Postcodes in de directe omgeving ( Enschede ) gaven hetzelfde resultaat maar toen ik een postcode uit Amsterdam probeerde kreeg ik heel andere waarden in mijn data en op mijn grafieken!

Het lijkt er dus sterk op dat Openweather een meetstation ergens in Twente gebruikt en dat er van dit meetstation geen juiste waarden doorgeseind worden :(
ja dat is jammer...probeer eens die links die ik in de vorige post gezet heb, experimenteer eens met postcode's of plaatsnamen, kijk goed naar de te verwachten data...

• lowo
SamFox schreef op zondag 21 december 2014 @ 17:01:
[...]

ja dat is jammer...probeer eens die links die ik in de vorige post gezet heb, experimenteer eens met postcode's of plaatsnamen, kijk goed naar de te verwachten data...
Google Maps erbij en dan maar plaatsnamen in de buurt proberen..
In een straal van zo'n 35 kilometer rondom Enschede krijg ik dezelfde foutieve meetwaarden voor windrichting, -snelheid en luchtvochtigheid..
Uiteindelijk dan maar een plaatsje in Duitsland uitgekozen dat nog een beetje in de buurt ligt met hopelijk vergelijkbare weerstomstandigheden.
Vanaf nu "woon" ik dan ook in Neuenkirchen :P

Nu weer een paar dagen laten lopen om te kijken of het deze keer wel goed gaat :)

• SamFox
mail het even naar de site : info@openweathermap.org

ik denk dat ze het wel willen weten.

• lowo
SamFox schreef op zondag 21 december 2014 @ 18:57:
mail het even naar de site : info@openweathermap.org

ik denk dat ze het wel willen weten.
Done :)

( Was inmiddels ook alweer "verhuisd" naar Coesfeld; blijkbaar lag Neuenkirchen precies op de rand en ineens werkte het ook daar niet meer. )

Update: ben nu "Almelo" aan het proberen; het schijnt dat de metingen boven Almelo wel goed werken.
Ik heb nu dan ook de postcode van mijn oude werkgever ingegeven, ff kijken of dit wil.

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 30-05 10:35
Zo.. Hier hangtie nu ook. Was wat zoekwerk met mijn Agpo Econpact 225c. Die ketel is modulerend, de eerste thermostaat die er hing ook, de tweede thermostaat OpenTherm. Dus daar was de ketel op ingesteld. Gewoon toch geprobeerd, werkt natuurlijk niet. Foutcode op ketel.
Handleiding van ketel erbij, blijkt dat OpenTherm op stekker 9 en 10 zit, en aan/uit op 1 en 2. Maar 1 en 2 zijn bij die ketel nergens te zien. Lang gezocht en gegoogled. Uiteindelijk schema gevonden en blijkt dat er een kabel rechtstreeks op de print zit, waar een kroonsteentje op zit. Nest daarop en klaar. Hij werkt. Phew.

- Baal toch stiekem een beetje dat zo'n slimme software als Nest niet kan moduleren. Blijf het raar vinden. (Weet dat het een uitgekauwd onderwerp is hier). Hoop dat ze het middels een update er toch nog in sleutelen.
- De Nest hangt hier naast de deur van de woonkamer naar de hal. Wordt best veel gebruikt. En iedere keer als je er langs loopt gaat dat ding aan. Wordt op gegeven moment best irritant. Is daar iets aan te doen?
- Ik dacht dat de onderste rand op het display een sticker was omdat daar hoogteverschil te voelen was. Blijkbaar niet, en dat leverde me wat krasjes op. Jammer. Of is het toch een sticker? (Eerste sticker is er al af).

• Ethirty
  • Registratie: September 2007
  • Nu online

Ethirty

Who...me?

UltraSub schreef op maandag 22 december 2014 @ 20:22:
- De Nest hangt hier naast de deur van de woonkamer naar de hal. Wordt best veel gebruikt. En iedere keer als je er langs loopt gaat dat ding aan. Wordt op gegeven moment best irritant. Is daar iets aan te doen?
- Ik dacht dat de onderste rand op het display een sticker was omdat daar hoogteverschil te voelen was. Blijkbaar niet, en dat leverde me wat krasjes op. Jammer. Of is het toch een sticker? (Eerste sticker is er al af).
Je kan uitzetten dat het scherm alsmaar aan gaat als je langsloopt.
Nee, geen sticker. Wel knap dat je krassen op het glas heb weten te krijgen. Tenminste, volgens mij is het glas. Onderste rand zitten sensoren in, lekker vanaf blijven.

#team_UTC+1

An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

• SamFox
Nu ik wat meer de grafieken kan bestuderen van de NEST valt mij op dat de overshoot nog steeds aardig groot is... weet iemand of de NEST gaandeweg die overshoot gaat compenseren, door uit te rekenen wanneer de kachel uitmoet voordat de gewenste temperatuur bereikt wordt ?

• Ethirty
  • Nu online

Ethirty

Who...me?

Denk het wel, maar ligt misschien ook aan je huis en verwarmingsbron. Ik zie wel af en toe een overshoot, maar niet meer dan 0,5gr volgens het display. Ik heb nu al een paar weken cijfers verzameld met mijn scriptje, maar nog steeds geen tijd gehad om de database te gaan uitlezen. Misschien zegt dat wat anders.

#team_UTC+1

You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

• SamFox
Hier zie je 2 overshoots.
beide keren schiet de temperatuur +1 graad door.

http://i.imgur.com/MOsn78q.png

blauw is gemeten temperatuur binnen, oranje is de ingestelde temperatuur

[Voor 23% gewijzigd door SamFox op 22-12-2014 23:40]

• lowo
SamFox schreef op maandag 22 december 2014 @ 23:29:
Nu ik wat meer de grafieken kan bestuderen van de NEST valt mij op dat de overshoot nog steeds aardig groot is... weet iemand of de NEST gaandeweg die overshoot gaat compenseren, door uit te rekenen wanneer de kachel uitmoet voordat de gewenste temperatuur bereikt wordt ?
Bij ontstaat er een flinke overshoot als ik s'avonds de gordijnen dicht heb gedaan.
Met dit rotweer soms al voor 5 uur s'middags :(

Ook zie ik een raar verschijnsel in mijn grafieken: de Windchill is verdwenen uit de grafiek na 1 volle dag goed gewerkt te hebben.
( Het enige dat ik heb gewijzigd is de postcode; het weerstation in mijn omgeving werkt niet goed meer )

Ze ook dat er onder kolom L geen data meer verschijnt en onder kolom P de foutmelding "foutmelding van de functie AVERAGE wegens delen door nul" 8)7 :? 8)7

Zie grafiek hieronder

Misschien moet je de ketelwatertemperatuur ietwat omlaag draaien, bij mij is dit nu maximaal 70 graden uitgaand. ( mag zelfs op dit moment - buiten 11 graden - nog wel een stuk lager )

[Voor 7% gewijzigd door lowo op 23-12-2014 09:36]

• SamFox
even een korte reactie over de windchill/gevoels temperatuur : boven de 10 graden voldoet deze formule niet meer (zie KNMI site voor uitleg). En laat het nu sinds gisteren boven de 10 graden zijn :)

ik moet de formules in de sheet nog even aanpassen hierop....kom hier op terug.

[Voor 17% gewijzigd door SamFox op 23-12-2014 09:41]

• UltraSub
Waar vind ik die energie historie eigenlijk? Zie het niet in de app?

• SamFox
UltraSub schreef op dinsdag 23 december 2014 @ 10:21:
Waar vind ik die energie historie eigenlijk? Zie het niet in de app?
even dit topic doorlezen, de sheet, de download en de aanpassingen staan allemaal vermeld... 8)

• UltraSub
Ja topic ga ik nog ff doorspitten, maar ik doelde eigenlijk op de functie die ik op de Nest site vind. Daar lijkt het er op alsof het op de site en de apps standaard moet zitten, hoewel beperkt qua terug kunnen kijken. Maar ik zie het daar nergens.

Ik ga zodra ik tijd vind wel thuis in een mysql database loggen inderdaad.

• Upper
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 02-06 15:26
De site en app geeft maar een beperkt beeld. Alleen wat hij de afgelopen week aan heeft gestaan, en waarom er misschien meer of minder dan gemiddeld op een dag gestookt is.
Ik had wellicht ook het liefst in eerste instantie gelogd via een sql-database, maar als ik zie wat voor sheet er nu gemaakt is door SamFox, heb ik die behoefte helemaal niet meer. Alle informatie die ik denk dat je nodig hebt (en meer), staat in de sheet, en is nog eenvoudig op te zetten ook, weer dankzij Fox.

Btw, het punt met de gevoelstemperatuur heb ik aangepast door de formule met temp boven de 10 graden, de outside_temp te laten weergeven. Klopt volgens mij goed met datgene wat het KNMI weergeeft, alleen het jammere is dat je nu in feite twee lijnen hebt die hetzelfde doen. Mocht iemand een betere oplossing hebben, dan zijn we denk ik allemaal benieuwd :)

[Voor 27% gewijzigd door Upper op 23-12-2014 22:14]

• UltraSub
Wat me opvalt na dik 24 uur met Nest tov mijn REV200 met opentherm is dat mijn vloer koud is. Ijskoud. Dat lijkt logisch, gezien het feit dat de Nest niet aan hoeft te slaan omdat het warmer is dan de ingestelde temperatuur, maar de waardes die ik zie zijn gelijk aan wat ingesteld en gemeten werd op de REV200. Dat zou dus kunnen zijn dat de ketel wel degelijk modulerend werd aangestuurd. Met lage temperatuur water dan. Maar als er 20-25 graden water door een vloer loopt voelt dat heel anders dan wanneer er niks doorheen gaat. Too short to tell, maar wel verdacht.

Over de sheet, ziet er inderdaad cool uit SamFox. Maar ik ben niet zo van sheets, meer van de webpagina's. :)
Ik zal na de kerst eens kijken.

• SamFox
je kan de spreadsheet van google eenvoudig publiceren als web pagina,
er is een optie " Publish to Web"

https://support.google.com/docs/answer/183965?hl=en-GB

[Voor 25% gewijzigd door SamFox op 24-12-2014 11:12]

• SamFox
Notificaties,

ik heb getest met de mail notificatie en dat werkt op zich prima...op dit moment weet ik geen betere notificatie. Wat heb ik gemaakt :
- In sheet 1 een paar instel opties voor het mailen : wil je een mail als de verwarming aan gaat En/Of wil je een mail als de verwarming uit gaat (Ja of Nee)

neem dit over :

(kolom AB zorgt ervoor dat je maar 1 mail kijgt als de verwarming aan staat), zet hier initieel een 0 in, en kom hier verder niet meer aan.

Dan de code aanpassing, ga naar je code: Tools, Script editor
En zoek de functie function getNestWeather()

Kopieer onderstaande stukje code en vervang in de functie TOT regel (dus laat onderstaande regel staan)
:
if (Tcountdown==15) // every 15 minutes a new line in the sheet

function getNestWeather()
{
var time = new Date();
var notityHeatingOnStatus=-1;
var notityHeatingOn="Nee";
var notityHeatingOffStatus=-1;
var notityHeatingOff="Nee";

var ss = SpreadsheetApp.getActiveSpreadsheet();
var sheet = ss.getSheets()[0];

// update countdown timer in sheet
var Tcountdown=sheet.getRange('N13').getValue();
if (Tcountdown==1) { Tcountdown=15 } else { Tcountdown--;}
sheet.getRange('N13').setValue(Tcountdown);

if ((Tcountdown % 5)==0) // timer every minute...but check every 5 minutes
{
var login_auth = performLogin();

var headers = {
"Authorization" : 'Basic '+login_auth['access_token'],
"X-nl-user-id" : login_auth['userid'],
"X-nl-protocol-version" : '1',
'Accept-Language': 'en-us',
'Connection' : 'keep-alive',
'Accept' : '*/*',
};

var options = {
'headers' : headers
};

var request=UrlFetchApp.fetch(login_auth['urls']['transport_url']+'/v2/mobile/user.'+login_auth['userid'], options);
var result=JSON.parse(request.getContentText());

var structure_id = result['user'][login_auth['userid']]['structures'][0].split('.')[1]
var device_id = result['structure'][structure_id]['devices'][0].split('.')[1]

var heater_state = result["shared"][device_id]["hvac_heater_state"];
var current_temp = result["shared"][device_id]["current_temperature"];
var target_temp = result["shared"][device_id]["target_temperature"];
var humidity = result["device"][device_id]["current_humidity"];
var auto_away = result["shared"][device_id]["auto_away"];

if ((notityHeatingOn = sheet.getRange('AA1').getValue())=="Ja")
{
notityHeatingOnStatus=sheet.getRange('AB1').getValue();
}

if (heater_state) // Heating is ON, update cell for Verwarmen in last row
{
var numMaxRow = sheet.getLastRow();

var current=sheet.getRange('E'+numMaxRow ).getValue();
current+=5;
sheet.getRange('E'+numMaxRow ).setValue(current);

notityHeatingOffStatus=1;
if ((notityHeatingOnStatus==0) && (notityHeatingOn=="Ja"))// First heating on this cyclus, so mail....
{
notityHeatingOnStatus=1;
MailMe("Verwarmen Aan: " + current_temp.toFixed(1) + " -> " + target_temp.toFixed(1),"Verwarming aan : " + time.toLocaleTimeString());
}
}
else // Heating is OFF
{
notityHeatingOnStatus=0;
if ((notityHeatingOff = sheet.getRange('AA2').getValue())=="Ja") //Notify on heating OFF
{
notityHeatingOffStatus = sheet.getRange('AB2').getValue();
if (notityHeatingOffStatus==1)
{
notityHeatingOffStatus=0;
MailMe("Verwarmen Uit: Nu" + current_temp.toFixed(1) + " (" + target_temp.toFixed(1) + ")","Verwarming uit : " + time.toLocaleTimeString());
}
}
else
{
}
}
sheet.getRange('AB1').setValue(notityHeatingOnStatus);
sheet.getRange('AB2').setValue(notityHeatingOffStatus);
}

En dan dit nieuwe stukje code bovenin de pagina erbij, vervang het mail adres naar jou mail adres:

function MailMe(Titel,Body)
{
MailApp.sendEmail
({
to: "Jou@mailAdres.nl",
subject: "NEST " + Titel,
htmlBody: Body,
});
}

• UltraSub
Fancy sheet SamFox! Thanks!
(Nooit geweten dat Google sheets inmiddels zo uitgebreid was :P )

Krijg het alleen nog niet aan de gang. Als ik de functies run krijg ik geen foutmeldingen, dus het is me (nog) een raadsel waarom de rijen niet gevuld worden. Een stripped versie (die van github met wat eerste aanpassingen uit dit topic) liep vlekkeloos.

code:
1
sheet.appendRow( [ time, current_temp, target_temp, humidity, heater, auto_away,outside_temp, outside_humidity,outside_pressure,outside_wind_direction,outside_wind_beaufort,WindChill ] );

Dat zijn er toch 12?
SamFox schreef op zaterdag 20 december 2014 @ 19:22:
[...]

dan in je sheet 1 " NEST"
L12 type hier in " Windchill"

...
Dat snap ik ff niet, er komt een extra kolom bij doordat Windchill is toegevoegd aan de appendrow, dus als ik daar een "header" in zet in die kolom, dan kan hij daar toch niet meer een appendrow op doen? Is dat niet een typefoutje?

/edit
Net eens ff fout wachtwoord in het script gezet, kan ik meteen getNestWeather niet meer draaien. Krijg ik netjes foutmelding. Goede login gegevens en alles runned succesvol, maar ik zie er dus geen rijen bij komen.
Wie o wie, wat doe ik fout? :)

/edit 2
Valt me trouwens op dat zowel Safari, Firefox, als de Google Spreadsheet app voor iOS crashed op deze sheet. Chrome doet niet moeilijk.
Zie nu net ook dat mijn eerste sheet nog steeds betrouwbaar data binnen trekt.

/edit 3
https://productforums.goo.../#!topic/docs/g8RkXItHY0M
Eeuh, met het huidige amount aan cell count zitten we toch vrij snel aan de max van een Google spreadsheet. En dan? :P

En ik krijg data nu. Functies maar eens regel voor regel doorgelezen, en toen zag ik dit:
code:
1
if ((Tcountdown % 5)==0) // timer every minute...but check every 5 minutes

en dit:
code:
1
if (Tcountdown==15)   // every 15 minutes a new line in the sheet

Aaaah... mijn trigger stond op 15 minuten. Vond het al raar dat die waarde "Volgende update" nergens op sloeg bij mij :)

Overigens op de sheet Nest staat bij mij in het midden nog: Failed to execute 'ReplaceChild' on 'Node'. The node to be replaced is not a child of this node. Ik vermoed dat dat is waar Safari en consorten op crashen. Maar verdwijnt die nog zodra er meer data komt?

[Voor 93% gewijzigd door UltraSub op 24-12-2014 16:53]

• SamFox
Overigens op de sheet Nest staat bij mij in het midden nog: Failed to execute 'ReplaceChild' on 'Node'. The node to be replaced is not a child of this node. Ik vermoed dat dat is waar Safari en consorten op crashen. Maar verdwijnt die nog zodra er meer data komt?

Ja zal morgen verdwenen zijn...dus alles werkt nu ?

• SamFox
Eeuh, met het huidige amount aan cell count zitten we toch vrij snel aan de max van een Google spreadsheet.

Alle beperkingen voor spreadsheets die hierboven zijn beschreven, zijn niet meer van toepassing op de nieuwe versie van Google Spreadsheets. De nieuwe versie van Google Spreadsheets ondersteunt 2 miljoen cellen met gegevens. Houd er echter wel rekening mee dat zeer grote spreadsheets trager kunnen reageren.

Daarom worden de daggegevens en maand gegevens gekopieerd naar aparte tab bladen.

Waar ik aan zit te denken is :
- om de gegevens na 13 maanden automatisch op te schonen. dus dan hou je altijd alle detail gegevens van de laatste 13 maanden
- heb je voor elke dag gegevens totalen in de dag totaal tab
- heb voor je maand in de maand totalen
- en automtisch het aantal regels in de zomermaanden April tm September op 1 per uur te zetten ipv elke 15 minuten in de zomer

wat denken jullie ?

[Voor 29% gewijzigd door SamFox op 24-12-2014 18:31]

• UltraSub
Daar zat ik ook al aan te denken. Maar ik wist niet dat de beperkingen ruimer waren geworden. :)
Bij mij werkt het nu. Kan even niet kijken of nog steeds zo is, maar toen ik vertrok werkte werd er data gepulled en werkte de sheet.

Top! Thanks!

• HeroS
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 02-06 19:52

HeroS

SmartHome Nerd

Ik heb nu dat alle maanden in een aparte tabs komen en dat de hoofdsheets wordt leeg gehaald aan het einde van de maand. Je kunt namelijk ook maar geloof ik iets van 60.000 cellen onder elkaar zetten.

Daarnaast wil ik de totalen van de maand (staan los naast de data) even kopiëren zodat deze er statistisch in staan, dan kan ik bv na 13 maanden de data eruit gooien maar hou ik wel mijn max/gemid./min/etc.

Blog over domotica: http://www.hellosmarthome.nl

• lowo
SamFox schreef op woensdag 24 december 2014 @ 11:24:
Notificaties,

ik heb getest met de mail notificatie en dat werkt op zich prima...op dit moment weet ik geen betere notificatie. Wat heb ik gemaakt :
- In sheet 1 een paar instel opties voor het mailen : wil je een mail als de verwarming aan gaat En/Of wil je een mail als de verwarming uit gaat (Ja of Nee)

neem dit over :

[afbeelding]

(kolom AB zorgt ervoor dat je maar 1 mail kijgt als de verwarming aan staat), zet hier initieel een 0 in, en kom hier verder niet meer aan.

Dan de code aanpassing, ga naar je code: Tools, Script editor
En zoek de functie function getNestWeather()

Kopieer onderstaande stukje code en vervang in de functie TOT regel (dus laat onderstaande regel staan)
:
if (Tcountdown==15) // every 15 minutes a new line in the sheet

.
.
.

En dan dit nieuwe stukje code bovenin de pagina erbij, vervang het mail adres naar jou mail adres:

function MailMe(Titel,Body)
{
MailApp.sendEmail
({
to: "Jou@mailAdres.nl",
subject: "NEST " + Titel,
htmlBody: Body,
});
}
Stap voor stap gedaan maar ik krijg het niet voor elkaar een mail te ontvangen als de kachel aan gaat.
Bedoel je met "En dan dit nieuwe stukje code bovenin de pagina erbij" dat die function direct boven de functie function "getNestWeather()" moet komen te staan of moet hij nog verder naar boven in het script?
Ik dacht de oplossing te hebben gevonden door bij hulpbronnen / triggers de trigger "MailMe" aan te maken maar dit heeft ook niet geholpen. ( MailMe - Uit spreadsheet - Bij wijziging ).

Ik zie wel in de sheet als de kachel aangaat bij "Ja" in plaats van de "0" een "-1" verschijnen en bij "Nee"komt er dan in plaats van de "0" een "1" te staan. Gaat de kachel weer uit dan wijzigen de waarden weer terug naar "0".
Natuurlijk heb ik ook mijn eigen e-mailadres ingevuld bij "Jou@mailAdres.nl" :)

Kun je mij een stukje op weg helpen?

• SamFox
vreemd,

dus als de verwarming aan gaat , dat wordt AB1 = -1 en AB2 = 1, als de verwarming uit gaat dan beide weer 0 ?

• lowo
SamFox schreef op woensdag 24 december 2014 @ 23:38:
vreemd,

dus als de verwarming aan gaat , dat wordt AB1 = -1 en AB2 = 1, als de verwarming uit gaat dan beide weer 0 ?
Inderdaad:
verwarming is uit => AB1=0 en AB2=0 ( Standaard had ik hier "0" ingevuld )
verwarming gaat aan => AB1=-1 en AB2=1 ( ook wordt M5 dan rood van kleur en cijfer 5 komt in de cell te staan = verwarming aan )
verwarming is weer uit => AB1=0 en AB2=0

Moeten de waarden AB1 en AB2 dan niet veranderen, dus "0"blijven?

Doordat de waarden wijzigen meende ik op te mogen maken dat de rest van de formule goed werkt.
Alleen het gedeelte van het mailen naar het ingestelde e-mailadres wil blijkbaar niet :?

• SamFox
lowo schreef op donderdag 25 december 2014 @ 00:20:
[...]

Inderdaad:
verwarming is uit => AB1=0 en AB2=0 ( Standaard had ik hier "0" ingevuld )
verwarming gaat aan => AB1=-1 en AB2=1 ( ook wordt M5 dan rood van kleur en cijfer 5 komt in de cell te staan = verwarming aan )
verwarming is weer uit => AB1=0 en AB2=0

Moeten de waarden AB1 en AB2 dan niet veranderen, dus "0"blijven?

Doordat de waarden wijzigen meende ik op te mogen maken dat de rest van de formule goed werkt.
Alleen het gedeelte van het mailen naar het ingestelde e-mailadres wil blijkbaar niet :?
een leuke breinbraker...zeker omdat ik je code niet kan debuggen....

het vreemde is dat bij verwarming aan beide AB1 and AB2 op 1 moeten komen te staan.
Dus AB1 wordt niet goede gezet, dan kan komen omdat AA1 misschien niet goed wordt ingelezen (als ik de code uit mijn hoofd goed volg, aangezien er bij jou -1 komt.

Ik heb wat extra checks ingebouwd in 3 regels, vervang deze even :

if ((notityHeatingOn = sheet.getRange('AA1').getValue().replace(/^\s+|\s+$/g,"").toUpperCase() )=="JA")
{
notityHeatingOnStatus=sheet.getRange('AB1').getValue();
}

if (heater_state) // Heating is ON, update cell for Verwarmen in last row

het gaat om de regel waar de JA wordt vergeleken, vervang alleen deze even (rest regels erbij gezet zodat je weet waar deze regel staat)

EN

else // Heating is OFF
{
notityHeatingOnStatus=0;
if ((notityHeatingOff = sheet.getRange('AA2').getValue().replace(/^\s+|\s+$/g,"").toUpperCase())=="JA") //Notify on heating OFF
{
notityHeatingOffStatus = sheet.getRange('AB2').getValue();
if (notityHeatingOffStatus==1)
{
MailMe("Verwarmen Uit: Nu" + current_temp.toFixed(1) + " (" + target_temp.toFixed(1) + ")","Verwarming uit : " + time.toLocaleTimeString());
}
}

het gaat om de regel waar de JA wordt vergeleken, vervang alleen deze even (rest regels erbij gezet zodat je weet waar deze regel staat)

EN

notityHeatingOffStatus=1;
if ((notityHeatingOnStatus==0) && (notityHeatingOn=="JA")) // First heating on this cyclus, so mail....
{
notityHeatingOnStatus=1;
MailMe("Verwarmen Aan: " + current_temp.toFixed(1) + " -> " + target_temp.toFixed(1),"Verwarming aan : " + time.toLocaleTimeString());
}

ben benieuwd !

[Voor 7% gewijzigd door SamFox op 26-12-2014 00:07]

• SamFox

Ik zag dat de grafiek in OUTPUT tab links boven, " Verloop 2 dagen" de waarden weergeeft tussen 0 en 25. Dit was in het begin goed, ging toen vooral om ingestelde temepratuur en gemeten binnen temperatuur. Echter ondertussen staan de buiten temperatuur en de gevoels temperatuur hier ook bij.

Je moet zelf even spelen met de waarden van de Y-as (de verticale as) wat mooi is om weer tegeven. gezien de temperatuur voorspelling voor dit weekend, zou ik het even veranderen...Hoe?

Klik op de chart
Nu zal je rechtsbovenin de chart een zwart driehoekje zien, klik hier op
Kies 1e menu item : Advanced edit (bij mij Engels)
Kies nu bij AXIS (zie plaatje), Left vertical
En verander dan de Min en Max waarden....
en druk onderaan op UPDATE

Succes!

• UltraSub
Er wordt hier veel code gepost. :)
Jullie weten dat er code tags zijn op GoT? Leest (en quote) stukken makkelijker! ;)
[ code ] ... Plak hier je code ... [ / code ]
(Natuurlijk zonder de spaties tussen de brackets dan..

Krijg hier trouwens best vaak melding van het script dat er geen verbinding gemaakt kan worden met de api. Limit reached. Vannacht in totaal keer of 10. En vanochtend tot nu ook weer een keer of 5 al. Zet de notificaties van trigger failure maar eens om immediately, zie je ze langs komen. Of ben ik de enige?

• SamFox
ja ik heb er ook een paar per dag van die meldingen, ik hoop dat iemand met verstand van de code en inloggen etc er eens naar kan kijken, het lijkt of de verbinding niet goed wordt afgesloten....ik weet het nog niet...

The relevant documentation for rate limits is at https://developer.nest.com/documentation/data-rate-limits

It looks like you're hitting the per device/structure limit which is described as

Every write to the data model requires the device to wake up and synchronize state. This drains the battery, so we limit the number of writes to devices and structures. We also monitor the battery state of all devices. If they drop below a certain threshold we will reject write requests until the battery has recharged.

Het wordt dus gedaan voor battery life... aangezien de meeste hier in NL bedraad werken hebben we daar geen last van, helaas niet uit te zetten volgens mij.

Dus daarom had ik de notificaties uitgezet,

[Voor 67% gewijzigd door SamFox op 25-12-2014 14:51]

• UltraSub
Maar dat betreft specifiek writes. En als goed is wordt er alleen maar gelezen. Ook daar zit natuurlijk wel een limit op. Ik zal ook eens kijken zodra ik weer tijd heb.

• lowo
SamFox schreef op donderdag 25 december 2014 @ 11:18:
[...]

een leuke breinbraker...zeker omdat ik je code niet kan debuggen....

het vreemde is dat bij verwarming aan beide AB1 and AB2 op 1 moeten komen te staan.
Dus AB1 wordt niet goede gezet, dan kan komen omdat AA1 misschien niet goed wordt ingelezen (als ik de code uit mijn hoofd goed volg, aangezien er bij jou -1 komt.

Ik heb wat extra checks ingebouwd in 3 regels, vervang deze even :

ben benieuwd !
It's an Christmas Miracle, It works :)
Nu krijg ik wel twee 1-tjes èn een e-mail :Y
Zal de komende dagen even testen, het lijkt er namelijk op dat de melding van kachel aan nogal naijlt.
Inmiddels is het hier in huis bijna een sauna dus ik wacht gewoon af wat de komende dagen gaan doen en zet de kachel op een normale temperatuur.

Heel erg bedankt voor alweer een mooie toevoeging en natuurlijk... Prettige Kerstdagen o<:)

• UltraSub
3 dagen Nest. Het smart gedeelte is leuk. Maar zou me niks verwonderen als hij het einde van januari niet gaat halen. Vloer voelt structureel veel kouder. Niet moduleren is gewoon kut.

Ook wel te zien aan het feit dat de Nest vannacht om 0300 al aansloeg om de boel om 0715 op kamertemperatuur te hebben (van 19 naar 21). De vloer reageert traag, dat weet ik, maar het aan/uit effect is dus erg erg groot. Ik ben er niet meer zo blij mee. Hele ochtend al weer koude voeten, ga liever de schoenen aantrekken. Kosten besparen was niet mijn doel met aanschaf van de Nest. Comfort is wel een issue. En ik heb het gevoel dat ik nu op beide inlever, alleen om een fancy thermostaatje te hebben die me wat data kan laten zien en ik remote kan bedienen.

Heb ook nog gedacht aan het feit dat de thermostaat misschien afwijkt qua temperatuur. Dat het dus geen 21 is, maar lager. De vorige Siemens week ook af. Weet ik veel, wellicht moet ik de Nest hoger instellen. Aan de andere kant, ik heb het totaal niet koud, het is alleen de vloer die veel kouder voelt.

Iemand met tips? Zie ik iets over het hoofd?

[Voor 71% gewijzigd door UltraSub op 26-12-2014 11:01]

• 1942jan
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 30-05 11:07
UltraSub schreef op vrijdag 26 december 2014 @ 10:00:
3 dagen Nest. Het smart gedeelte is leuk. Maar zou me niks verwonderen als hij het einde van januari niet gaat halen. Vloer voelt structureel veel kouder. Niet moduleren is gewoon kut.

Ook wel te zien aan het feit dat de Nest vannacht om 0300 al aansloeg om de boel om 0715 op kamertemperatuur te hebben (van 19 naar 21). De vloer reageert traag, dat weet ik, maar het aan/uit effect is dus erg erg groot. Ik ben er niet meer zo blij mee. Hele ochtend al weer koude voeten, ga liever de schoenen aantrekken. Kosten besparen was niet mijn doel met aanschaf van de Nest. Comfort is wel een issue. En ik heb het gevoel dat ik nu op beide inlever, alleen om een fancy thermostaatje te hebben die me wat data kan laten zien en ik remote kan bedienen.

Heb ook nog gedacht aan het feit dat de thermostaat misschien afwijkt qua temperatuur. Dat het dus geen 21 is, maar lager. De vorige Siemens week ook af. Weet ik veel, wellicht moet ik de Nest hoger instellen. Aan de andere kant, ik heb het totaal niet koud, het is alleen de vloer die veel kouder voelt.

Iemand met tips? Zie ik iets over het hoofd?
Ik heb ook vloerverwarming ( en ook de Nest ) in de kamer ik laat de pomp van de vloerverwarming met een pompschakelaar aan en uitgaan bij 37 graden en de vloer heb ik heerlijk warm

• UltraSub
Hier ook zo'n regeling hoor. Aparte zelfschakelende pomp nog. Wellicht heeft het te maken met het feit dat er een behoorlijk dik pakket boven de vloerverwarmingleidingen zit en het dus erg lang duurt voor de vloer warm voelt. Maar dat werkt twee kanten op. Is ook lang stabiel warm. Misschien heeft deze vloer meer baat bij moduleren. Weet het niet. Roep ook maar wat.

• HeroS
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 02-06 19:52

HeroS

SmartHome Nerd

De Nest moet ook de eerste 2 weken leren hierna krijg je pas een juiste werking

Blog over domotica: http://www.hellosmarthome.nl

• Kozzmozz
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 02-06 22:58
Wij hebben op onze slaapkamers gietijzeren radiatoren staan die verbonden zijn door ijzeren verwarmingsbuizen. Als NEST beslist om op te warmen dan ontwikkeld er zich geluid op de buizen, alsook bij het stopzetten van de bijverwarming. Dit geluid is verspreid over de verschillende slaapkamers en lijkt op getik en geklop. Wellicht komt dit doordat NEST het water snel laat opwarmen om tot de gewenste temperatuur door te sturen naar de radiatoren. Is er een mogelijkheid om NEST te laten weten dat dit opwarmproces langzamer moet gestuurd worden = wellicht TRUE RADIANT resetten?

|| AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F | INNO3D RTX 4090 iCHILL X3 | Fractal Design Meshify 2 | 2x LG Ergo 32UN880 | Thermalright Peerless Assasin 120 SE | G.Skill Trident Z5 Neo 32GB DDR5 | BE QUIET! Pure Power 12 M 850W | WD Black SN850X 2TB ||

• UltraSub
HeroS schreef op vrijdag 26 december 2014 @ 14:29:
De Nest moet ook de eerste 2 weken leren hierna krijg je pas een juiste werking
Weet ik. Maar hard hoofd in dat het nog zal verbeteren:
- True radiant lijkt al goed te zijn, slaat precies op tijd aan om op gewenste tijdstip de ruimte op ingestelde temperatuur te hebben
- Heb programma er al in gezet. Zal best nog wel bijgestuurd kunnen worden door leren, maar het klopt eigenlijk.

Mijn probleem is niet de ruimtetemperatuur maar het gevoel van de vloer. Wat met modulatie niet zo erg was. We gaan het zien. Even tijdje laten draaien.

/edit
Zie nu net trouwens dat de sheet wel erg vaak wordt ge-update. Trigger staat op iedere minuut, maar de api wordt ook iedere minuut aangeroepen. Zie net in summary een hele rits limit reached achter elkaar staan om de minuut. Ik meen toch echt te hebben gezien dat de trigger wel iedere minuut zou lopen maar de api maar ieder kwartier.
Later maar eens kijken.

[Voor 22% gewijzigd door UltraSub op 27-12-2014 08:19]

• Upper
  • Laatst online: 02-06 15:26
Kozzmozz schreef op vrijdag 26 december 2014 @ 16:17:
Wij hebben op onze slaapkamers gietijzeren radiatoren staan die verbonden zijn door ijzeren verwarmingsbuizen. Als NEST beslist om op te warmen dan ontwikkeld er zich geluid op de buizen, alsook bij het stopzetten van de bijverwarming. Dit geluid is verspreid over de verschillende slaapkamers en lijkt op getik en geklop. Wellicht komt dit doordat NEST het water snel laat opwarmen om tot de gewenste temperatuur door te sturen naar de radiatoren. Is er een mogelijkheid om NEST te laten weten dat dit opwarmproces langzamer moet gestuurd worden = wellicht TRUE RADIANT resetten?
Kan dit niet gewoon te maken hebben met het moeten ontluchten van je verwarming?

• 1942jan
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 30-05 11:07
Kozzmozz schreef op vrijdag 26 december 2014 @ 16:17:
Volgens mij komt dat door het uitzetten van de buizen die door de muur lopen en door de warmte uitzetten.
Op de duur zal dat minder worden omdat de ruimte tussen buis en muur groter worden

• UltraSub
Dat wordt niet minder. Is hier ook. Nieuwbouw. In een koof waar leidingen naar benedenverdieping gaan is goed te horen. Heeft te maken met klemming van de buis. Buis zet uit en daar is te weinig ruimte voor. Vandaar het getik. Buis warm en het is weg. Maar ik had dat ook met de REV200 en die moduleerde. Verschil is nu dat de Nest al ergens om 0330 's nachts begint te stoken en dan hoor ik het niet :P

Vloer blijft probleem hier. Steenkoude poten weer inmiddels. Of hij moet vaker gaan aanslaan, of ze regelen modulatie. Beide zie ik niet gebeuren dus ik hou mijn hart vast dat ik dit schatje over een maand weer op marktplaats kan gaan pleuren :(

• W.Zijlstra.
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 10-05 13:32
UltraSub schreef op zaterdag 27 december 2014 @ 13:46:
Dat wordt niet minder. Is hier ook. Nieuwbouw. In een koof waar leidingen naar benedenverdieping gaan is goed te horen. Heeft te maken met klemming van de buis. Buis zet uit en daar is te weinig ruimte voor. Vandaar het getik. Buis warm en het is weg. Maar ik had dat ook met de REV200 en die moduleerde. Verschil is nu dat de Nest al ergens om 0330 's nachts begint te stoken en dan hoor ik het niet :P

Vloer blijft probleem hier. Steenkoude poten weer inmiddels. Of hij moet vaker gaan aanslaan, of ze regelen modulatie. Beide zie ik niet gebeuren dus ik hou mijn hart vast dat ik dit schatje over een maand weer op marktplaats kan gaan pleuren :(
Hangt je Nest wel op de goeie plek? Ik merk juist (met radioatoren) dat Nest vaak de woning te vroeg warm heeft.

Dat modulerende herken ik verder wel, ik heb iets meer temperatuurschommelingen t.o.v vorige thermostaat (al stond die altijd STRAK op 20 en dan is dat ook wel logisch).

Je nest heeft dus nog niet goed door hoe lang het duurt voordat de boel op temperatuur heeft, dit kan volgens de Nest site 2 weken duren.

Anders stel je toch gewoon in dat hij niet om 7.15 het huis warm moet hebben maar 7.00?

• Ethirty
  • Nu online

Ethirty

Who...me?

Nest leert niet alleen hoe snel je huis opwarmt, maar ook hoe snel het weer afkoelt. Het lastige van vloerverwarming is dat het langzaam opwarmt en langzaam afkoelt. Misschien werkt een modulerende thermostaat qua comfort beter, omdat de vloer op een lage temperatuur niet te veel afkoelt.

#team_UTC+1

• UltraSub
Precies dat denk ik ook Ethirty. Modulerend blijft gewoon warm water door de vloer sturen. Waar de Nest te lang wacht. Hij heeft inmiddels wel al perfect door hoe lang hij nodig heeft om vanaf een bepaalde temp te komen. Slaat af precies op schedule. Dat hebben ze goed voor elkaar.
Net temperatuur op 21.5 gezet. Kijken of hij misschien beetje liegt. Zag dat op internet mensen afwijkingen hebben gemeten tot 3-4 graden.

• W.Zijlstra.
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 10-05 13:32
UltraSub schreef op zaterdag 27 december 2014 @ 14:15:
Precies dat denk ik ook Ethirty. Modulerend blijft gewoon warm water door de vloer sturen. Waar de Nest te lang wacht. Hij heeft inmiddels wel al perfect door hoe lang hij nodig heeft om vanaf een bepaalde temp te komen. Slaat af precies op schedule. Dat hebben ze goed voor elkaar.
Net temperatuur op 21.5 gezet. Kijken of hij misschien beetje liegt. Zag dat op internet mensen afwijkingen hebben gemeten tot 3-4 graden.
Kun je niet ergens instellen wat de temperatuur van je voeten is zodat hij dat verwarmt in plaats van de ruimte ? _O-

• Ethirty
  • Nu online

Ethirty

Who...me?

Aangezien ik wat bedrevener ben in Excel dan in Google ben ik vandaag eens wat aan het rommelen geweest met de data die ik al een tijdje log naar mijn eigen database.

Scatterchart van de laatste 4 dagen

Nu valt mij op:
- Groot gat: de thermostaat stond toen op away, kennelijk logt mijn script dan geen gegevens meer.
- Er lijkt toch in beperkte mate sprake te zijn van overshoot, al lijkt het meer een foutje dat het de afgelopen 24u >22 graden in huis is geweest.

Dat wordt weer puzzelen :')

#team_UTC+1

• SamFox
Ethirty schreef op maandag 29 december 2014 @ 17:43:
Nu valt mij op:
- Groot gat: de thermostaat stond toen op away, kennelijk logt mijn script dan geen gegevens meer.
- Er lijkt toch in beperkte mate sprake te zijn van overshoot, al lijkt het meer een foutje dat het de afgelopen 24u >22 graden in huis is geweest.

Dat wordt weer puzzelen :')
- bij Auto-away gaat de import gewoon door, dus dat kan het niet zijn
- ik zie in je grafiek niet, wanneer de kachel aan staat
- je overshoot lijkt niet al te veel zo'n 0,5 tot 1 graad, dat heb ik ook. Hier hoop ik dat de NEST van gaat leren....

• Ethirty
  • Nu online

Ethirty

Who...me?

SamFox schreef op maandag 29 december 2014 @ 19:20:
- bij Auto-away gaat de import gewoon door, dus dat kan het niet zijn
Heb al meer gaten in mijn data gevonden, zowel bij auto-away als bij handmatig. Er gaat dus wel degelijk iets niet goed bij mij. :/
- ik zie in je grafiek niet, wanneer de kachel aan staat
Klopt, maakte het niet echt overzichtelijker. Moet daar nog iets op verzinnen. Heb het wel vastgelegd in de database.
- je overshoot lijkt niet al te veel zo'n 0,5 tot 1 graad, dat heb ik ook. Hier hoop ik dat de NEST van gaat leren....
Als ik inzoom op de hoge pieken blijkt dat midden op de dag te zijn. Zonlicht kan hier zelfs in de winter de temperatuur in huis makkelijk tot >22 krijgen. Overschrijding van 0,5 beschouw ik niet als overschoot, al benoem ik het wel zo voor ieders duidelijkheid.

[Voor 4% gewijzigd door Ethirty op 29-12-2014 19:42]

#team_UTC+1

• Miki
  • Laatst online: 12:36
Sinds dit weekend ook bezitter van een Nest, de knoop dus eindelijk doorgehakt :)

De installatie heb ik zelf gedaan en dat ging prima, klein uurtje bezig geweest. De meeste tijd ging zitten in het mooi aanleggen van draden van de zoneklep VC8015(stadsverwarming) naar de heatlink. Als je dan toch bezig bent kun je beter het in 1x goed en mooi aanleggen.

Ik kan er nog vrij weinig over zeggen omdat de Nest nog het programma aan het leren is maar het valt me op dat het wel snel leert. Eerste dag een behoorlijke overshoot van 3gr nadat ik de thermostaat op 21gr had gezet maar de dag erop was het maar 1gr. Daarnaast had ie voor de tweede dag ook alvast bedacht dat ik om 22.00u s'avonds wel weer de temperatuur zou terugzetten naar 17gr. Al met al dus wel onder de indruk van het stukje techniek.

Wat me trouwens enorm meevalt is dat de mobiele webpagina niet onder doet voor de native app. Ik heb zelf een Windows Phone en dinlief een iPhone dus ik kan e.e.a. mooi vergelijken. Op meldingen/berichten na is het 1 op 1 hetzelfde. Je kunt dus als Windows Phone gebruiker gerust een Nest aanschaffen, account pagina pinnen op je homescreen en gaan 8)

Samsung TV QE55Q9F 2018 | Sonos Beam gen1 | Sonos Sub gen3 | Sonos One 2x | APsystems 14x315Wp - ZW |  MacBook Pro 13" 2017 |  MacBook Air 13" 2017 I  iPad 2018 |  iPhone 12 |  TV 2021 4K |  AirPods Pro gen2

• SamFox
Ik heb de afgelopen tijd de sheet nog verder aangepast en een nieuwe kopie neergezet, waarin :

- Gevoels temperatuur
- Mail mogelijkheid bij aan en uit gaan van de verwarming
- automatische data opschoning, instelbaar hoeveel data je wil bewaren (staat standaard op 3 maanden). Dus nu blijft de sheet beperkt...dag totalen en maand totalen zijn natuurlijk wel onbeperkt!
- Sheet 1 met alle getallen, aangepast naar nieuwe situatie
- foutjes en kleine aanpassingen

https://docs.google.com/a...5RKY1hFk/edit?usp=sharing

de triggers zijn niet ingesteld, dus die moet je zelf instellen:

- Als je bovenstaande sheet hebt, dan maak een kopie voor jezef in je eigen docs
- Open Tools - Script editor
- edit de script : bovenaan Email adres en password EN verderop je postcode en je mail adres...even rustig de code door scrollen, zie je vanzelf !

Dan nog de 2 triggers installeren:
- menu in script editor : Resources - all your triggers
Copy totals - time driven - day timer - 11:00 PM to midnight + No notifications
Get Nest weather - time drive - minutes timer - every minute + No notifications

SUCCES!

-> Laat het even weten.... !

de data zal dan worden binnegehaald, echter let op:

In sheet 1 wordt de data neergezet in kolom A tm K echter deze heb ik gehide !

-> kan iemand die de sheet al heeft en deze update sheet gaat gebruiken, de stappen beschrijven hoe je van de vorige versie naar deze versie....

• Dolemans
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 21-03 13:27
Tip:

Essent is niet de enige met een aanbieding voor een NEST.

Budgetenergie blijkt er ook een te hebben: gratis nest + gratis installatie bij 3-jarig contract! Aanbieding is niet via de website te vinden. Ik kwam via Goochel hier op uit:

https://www.budgetenergie.nl/gratis-nest

Gebeld met klantenservice die de deal eerst niet kende en vervolgens aangaf dat het alleen voor bestaande klanten was. Ik heb ze keurig de link doorgegeven waar het tegendeel stond: actievoorwaarden maken duidelijk dat het ook voor nieuwe klanten is.

Heb daarom gisteren gelijk via de link online mij aangemeld als nieuwe klant. Kreeg keurig bevestigingen op de mail met mijn deal, nieuws over de nest en de rest van de procedure. Ik zit nu in mijn 14 dagen wachttijd en daarna laten ze Coolblue eentje opsturen en kan ik Feenstra bellen voor gratis installatie.

Energieprijzen lijken ook kosher. Ik wacht nog even januari af of de prijzen nog verder dalen, want dan cancel ik de huidige deal en ga gelijk een nieuwe aan met de nieuwe tarieven.

Maar ja, je weet niet hoelang deze deal blijft. Aangezien ze er niet actief reclame voor maken, vermoed ik dat ze er ook wel vanaf willen.

• Stoffel
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 29-05 08:57

Stoffel

Engineering the impossible

Is er hier al iemand die het aandurft om zijn Nest te rooten? Het kan, zelfs met kant en klare instructies en script: http://blog.gtvhacker.com...-exploiting-dfu-for-root/

Ik heb er wel interesse in, vooral om eens te kijken naar hoe het allemaal is opgebouwd en hoe de Nest en de Nest Protect met elkaar communiceren. Het risico om in de winter zonder verwarming te komen zitten als de Nest gebricked is houdt me wel een beetje tegen :+

Misschien eens kijken voor een tweedehandse om mee te experimenteren.

• Crazy-
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:45

Crazy-

Best life ever

Dolemans schreef op dinsdag 30 december 2014 @ 13:57:
Tip:

Essent is niet de enige met een aanbieding voor een NEST.

Budgetenergie blijkt er ook een te hebben: gratis nest + gratis installatie bij 3-jarig contract! Aanbieding is niet via de website te vinden. Ik kwam via Goochel hier op uit:

https://www.budgetenergie.nl/gratis-nest

Gebeld met klantenservice die de deal eerst niet kende en vervolgens aangaf dat het alleen voor bestaande klanten was. Ik heb ze keurig de link doorgegeven waar het tegendeel stond: actievoorwaarden maken duidelijk dat het ook voor nieuwe klanten is.

Heb daarom gisteren gelijk via de link online mij aangemeld als nieuwe klant. Kreeg keurig bevestigingen op de mail met mijn deal, nieuws over de nest en de rest van de procedure. Ik zit nu in mijn 14 dagen wachttijd en daarna laten ze Coolblue eentje opsturen en kan ik Feenstra bellen voor gratis installatie.

Energieprijzen lijken ook kosher. Ik wacht nog even januari af of de prijzen nog verder dalen, want dan cancel ik de huidige deal en ga gelijk een nieuwe aan met de nieuwe tarieven.

Maar ja, je weet niet hoelang deze deal blijft. Aangezien ze er niet actief reclame voor maken, vermoed ik dat ze er ook wel vanaf willen.
Oef 3 jarig contract... niet beetje lang? Zeker daar je elders bij 1 jaar contracten met nette prijzen ook nog eens 100-200 euro cadeau krijgt.

12,85kWp - ZB 7,5m2/400l - 5kW Pana H WP (CV&SWW) - gasloos

• Repi3
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online
mss een dom vraagje, maar ik zie er over denk ik...

Ik wil mijn nest gewoon even handmatig instellen op een bepaalde temperatuur...
We moeten zorgen voor enkele huisdieren van vrienden en we willen in huis altijd 20° voorzien...
(ook als we gaan werken zijn...)

Nu vandaag nam hij constant het schema terug over en auto afwezig sloeg aan.
Heb nu via website, auto afwezig en auto schema afgezet, maar is dit de goeie werking?

Zo iets simpels moet toch gewoon standaard kunnen?

• Cheesy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 02-06 22:07
Repi3 schreef op dinsdag 30 december 2014 @ 22:34:
mss een dom vraagje, maar ik zie er over denk ik...

Ik wil mijn nest gewoon even handmatig instellen op een bepaalde temperatuur...
We moeten zorgen voor enkele huisdieren van vrienden en we willen in huis altijd 20° voorzien...
(ook als we gaan werken zijn...)

Nu vandaag nam hij constant het schema terug over en auto afwezig sloeg aan.
Heb nu via website, auto afwezig en auto schema afgezet, maar is dit de goeie werking?

Waar kan ik mijn Afwezig-temperatuur kiezen?
Tijdens de configuratie kies je de Afwezig-temperatuur die de Nest Thermostat gebruikt voor de functie Afwezig of Auto-Afwezig.

Je kunt deze temperatuur bekijken of wijzigen via 'INSTELLINGEN' > 'AFWEZIG' op de Nest Learning Thermostat of in de Nest-app.

https://nest.com/nl/support/article/What-is-Auto-Away

ᴘᴠᴏᴜᴛᴘᴜᴛ

• Repi3
  • Niet online
Ja maar zodra het schema inschakeld gaat hij van auto afwezig naar het schema.

Als ik mijn autoafwezig -> 20° gaat hij om 16h30 naar 17,5° (en dus zakt hij gewoon...)

• kipfel
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 02-06 21:31
Ik weet niet om wat voor huisdieren het gaat, maar de meesten hebben geen 20graden nodig

• SamFox
Repi3 schreef op dinsdag 30 december 2014 @ 22:48:
Ja maar zodra het schema inschakeld gaat hij van auto afwezig naar het schema.

Als ik mijn autoafwezig -> 20° gaat hij om 16h30 naar 17,5° (en dus zakt hij gewoon...)
tropische vogels ?

• Repi3
  • Niet online
Eigenlijk doet dit er niet toe stel dat je dit nu gewoon wil?
Das toch de basis functie van een thermostaat?

Maar het gaat om 5 kittens (6weken oud) dus hebben echt nig niets van vacht :)

• SamFox
Repi3 schreef op dinsdag 30 december 2014 @ 23:02:
Eigenlijk doet dit er niet toe stel dat je dit nu gewoon wil?
Das toch de basis functie van een thermostaat?

Maar het gaat om 5 kittens (6weken oud) dus hebben echt nig niets van vacht :)
serieus...ik zou het niet weten en eerlijk gezegd mis ik die functie ook wel... de thermostaat bij mijn ouders heeft 3 basis functies :

- klok
- uit
- hand matig... dus gewoon temp instellen en go.... en deze functie zoek jij toch ?!

• Repi3
  • Niet online
Inderdaad gewoon handmatige functie die de rest overschrijft. (Daar Is de nest niet voor gemaakt maar je moet het uitzonderlijk wel kunnen)

• SamFox
lowo schreef op zondag 21 december 2014 @ 16:57:
@SamFox

Inderdaad, helaas!

hoe zijn je bevindingen met de weer gegevens nu ?

ik zie bij mij ook wel soms wat rare dingen, zoals een vochtigheid die op 100% blijft en wat temperatuur verschillen met het KNMI...ook loopt de wind niet helemaal gelijk...

ik ga hier wat aan doen...heb een meer betrouwbare site gevonden en nog gratis ook...ik hou je op de hoogte

• Ethirty
  • Nu online

Ethirty

Who...me?

Repi3 schreef op dinsdag 30 december 2014 @ 22:34:

Volgens mij is dit de enige manier. Nest is meer gericht op slim energie besparen door hun auto-functies. Een vaste temperatuur instellen past daar niet in.

Een andere omweg is de away temperatuur op 20 zetten en handmatig voor away kiezen. Die blijft actief tot je weer aangeeft thuis te zijn, ook buiten je normale schema om.

#team_UTC+1

• Repi3
  • Niet online
mijn manier ging zelfs niet... op een of andere redenen ging hij tot aan de temperatuur van mijn schema deze nacht.
Nu de away temp op 20° gezet hem op afwezig gezet, kijk ik nu een 30min later, staat hij in 'offline' modus.

Begint redelijk op mijn zenuwen te werken en probeer zoiets maar eens aan de vriendin uit te leggen...
een thermostaat van 200€ die zoiets nie kan...

• Miki
Repi3 schreef op woensdag 31 december 2014 @ 10:06:
mijn manier ging zelfs niet... op een of andere redenen ging hij tot aan de temperatuur van mijn schema deze nacht.
Nu de away temp op 20° gezet hem op afwezig gezet, kijk ik nu een 30min later, staat hij in 'offline' modus.

Begint redelijk op mijn zenuwen te werken en probeer zoiets maar eens aan de vriendin uit te leggen...
een thermostaat van 200€ die zoiets nie kan...
Je was goedkoper uit geweest met een ouderwetse klokthermostaat of zelfs een ordinaire round on/off. Dat de Nest het niet kan is gewoon simpel omdat dat ding niet ontworpen is voor de situatie die je voor ogen hebt.
Eerlijk gezegd kun je beter je Nest te koop aanbieden :)

[Voor 4% gewijzigd door Miki op 31-12-2014 10:11]

Samsung TV QE55Q9F 2018 | Sonos Beam gen1 | Sonos Sub gen3 | Sonos One 2x | APsystems 14x315Wp - ZW |  MacBook Pro 13" 2017 |  MacBook Air 13" 2017 I  iPad 2018 |  iPhone 12 |  TV 2021 4K |  AirPods Pro gen2

• DonJunior
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 02-06 15:43
Sinds kort heb ik een woning gekocht met daarin vloerverwarming. Nu heb ik van de week bij de MediaMarkt even kunnen spelen met de NEST en stiekem ben ik een beetje verliefd geworden. Wat een mooi ding is dat zeg!

Mijn vraag is als volgt:
Heeft iemand enig idee of het mogelijk is (of het zin heeft daargelaten) om een NEST aan te sluiten op een vloerverwarming systeem in combinatie met stadsverwarming. Er is hierbij dus geen aparte CV installatie aanwezig. En hoe zit het met de voeding van de NEST?

Overigens heb ik ook geen warmtewisselaar in de woning. In mijn vorige woning had ik ook stadsverwarming welke werkte i.c.m. een warmtewisselaar.

Alvast heel erg bedankt allemaal.

• Repi3
  • Niet online
Miki schreef op woensdag 31 december 2014 @ 10:10:
[...]

Je was goedkoper uit geweest met een ouderwetse klokthermostaat of zelfs een ordinaire round on/off. Dat de Nest het niet kan is gewoon simpel omdat dat ding niet ontworpen is voor de situatie die je voor ogen hebt.
Eerlijk gezegd kun je beter je Nest te koop aanbieden :)
Daarmee dak al vertelde dat dit ook een uitzonderlijke situatie is... (zie vorige posts)
Wij gebruiken hem effectief ook als slimme thermostaat en hij werk tot nu goed! (juist sinds de laatste update, staat hij via de app of site geregeld eens 'offline', niets gewijzigd met netwerk, dus bug volgens mij...)

Maar nu hebben we deze functie tijdelijk nodig en is het gewoon 'lullig' dat je zoiets eens niet tijdelijk kan doen. (zoals ik al zei, ik weet dat dit niet de bedoeling is van de nest)

• lowo
SamFox schreef op woensdag 31 december 2014 @ 00:05:
[...]

hoe zijn je bevindingen met de weer gegevens nu ?

ik zie bij mij ook wel soms wat rare dingen, zoals een vochtigheid die op 100% blijft en wat temperatuur verschillen met het KNMI...ook loopt de wind niet helemaal gelijk...

ik ga hier wat aan doen...heb een meer betrouwbare site gevonden en nog gratis ook...ik hou je op de hoogte
Dankjewel :)

Op dit moment lijken de waarden voor mijn woonplaats weer goed te zijn.
Blijkbaar heeft mijn mailtje aan Openweather toch geholpen.
Blijft echter dat de waarden zoals Openweather weergeeft niet echt kloppen met de KNMI-waarden.
Nest zit zelf veel dichter in de buurt van de juiste (?) temperatuurwaarden.

Fijne jaarwisseling en alvast een heel goed 2015!

• Miki
DonJunior schreef op woensdag 31 december 2014 @ 10:13:
Sinds kort heb ik een woning gekocht met daarin vloerverwarming. Nu heb ik van de week bij de MediaMarkt even kunnen spelen met de NEST en stiekem ben ik een beetje verliefd geworden. Wat een mooi ding is dat zeg!

Mijn vraag is als volgt:
Heeft iemand enig idee of het mogelijk is (of het zin heeft daargelaten) om een NEST aan te sluiten op een vloerverwarming systeem in combinatie met stadsverwarming. Er is hierbij dus geen aparte CV installatie aanwezig. En hoe zit het met de voeding van de NEST?

Overigens heb ik ook geen warmtewisselaar in de woning. In mijn vorige woning had ik ook stadsverwarming welke werkte i.c.m. een warmtewisselaar.

Alvast heel erg bedankt allemaal.
Ik heb een Nest i.c.m. met stadsverwarming maar dan dien je wel een zoneklep(a.k. regelmotor) te hebben van Honeywell of Danfoss. Wat betreft vloerverwarming neem ik aan dat deze al apart en geknepen is aangesloten op stadsverwarming.

• DonJunior
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 02-06 15:43
@Miki: Dank voor de vlotte reactie.
Voor wat betreft de vloerverwarming, geen idee eigenlijk. Deze heeft wel een separate pomp dus denk het wel. Ben op het moment niet thuis dus kan niet even snel kijken. Sorry.
Of er een zoneklep in het systeem hangt, dat moet ik dus ook even bekijken dan. Mocht dat niet zo zijn, dan wordt het een duur grapje zo'n NEST

• Ethirty
  • Nu online

Ethirty

Who...me?

Repi3 schreef op woensdag 31 december 2014 @ 10:16:
[...]

Daarmee dak al vertelde dat dit ook een uitzonderlijke situatie is... (zie vorige posts)
Wij gebruiken hem effectief ook als slimme thermostaat en hij werk tot nu goed! (juist sinds de laatste update, staat hij via de app of site geregeld eens 'offline', niets gewijzigd met netwerk, dus bug volgens mij...)

Maar nu hebben we deze functie tijdelijk nodig en is het gewoon 'lullig' dat je zoiets eens niet tijdelijk kan doen. (zoals ik al zei, ik weet dat dit niet de bedoeling is van de nest)
Dat hij offline gaat door netwerkproblemen hoeft toch niet te betekenen dat hij nu niet permanent op 20 blijft zolang afwezig aan staat? Je kan het op het display checken.

#team_UTC+1

• Repi3
  • Niet online
Ethirty schreef op woensdag 31 december 2014 @ 11:36:
[...]

Dat hij offline gaat door netwerkproblemen hoeft toch niet te betekenen dat hij nu niet permanent op 20 blijft zolang afwezig aan staat? Je kan het op het display checken.
ik heb 3 maand geen problemen gehad (nooit offline), sinds hij die laatste update ontvangen geeft, gebeurd het geregeld. Er is sindsdien ook niets aan mijn (draadloos) netwerk aangepast...

Zal straks op het display checken, maar nu geeft hij via de site weer alles correct aan...

• SamFox
Ik wens iedereen een erg goed NEST-jaar :)

[Voor 6% gewijzigd door SamFox op 01-01-2015 10:46]

• twixx
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
SamFox schreef op dinsdag 30 december 2014 @ 10:01:

-> Laat het even weten.... !

de data zal dan worden binnegehaald, echter let op:

In sheet 1 wordt de data neergezet in kolom A tm K echter deze heb ik gehide !
Ik heb net een kopie gemaakt van je sheet. Met het afvuren van Get Nest weather zie ik echter geen regels verschijnen (kolom A t/m K).
De functie performLogin werkt wel juist.

Is er een debug mogelijkheid? Log's van de functie zijn als volgt:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
[15-01-01 12:28:04:936 CET] Starting execution
[15-01-01 12:28:04:974 CET] SpreadsheetApp.getActiveSpreadsheet() [0 seconds]
[15-01-01 12:28:05:005 CET] Spreadsheet.getSheets() [0.03 seconds]
[15-01-01 12:28:05:041 CET] Sheet.getRange([N13]) [0.035 seconds]
[15-01-01 12:28:05:088 CET] Range.getValue() [0.046 seconds]
[15-01-01 12:28:05:123 CET] Sheet.getRange([N13]) [0.031 seconds]
[15-01-01 12:28:05:124 CET] Range.setValue([6.0]) [0.001 seconds]
[15-01-01 12:28:05:469 CET] Execution succeeded [0.151 seconds total runtime]

Ik heb een andere sheet draaien van github, met een 10' trigger, en die werkt wel.

PS ik krijg wel een mailtje dat de verwarming aan ging! Het lijkt wel of het script niet weet in welke sheet hij het schrijven moet? Terwijl ik wel bij het script kom door vanuit de bewuste sheet, die ik 'Nest advanced' heb genoemd, te navigeren naar de scripteditor.

[Voor 10% gewijzigd door twixx op 01-01-2015 12:35]

9x Canadian Solar + Enphase IQ7+ 3,4 kWp ZZW 20º
4x Yingli + Enphase IQ7 1 kWp ZZW 25º
4x Yingli + Enphase IQ7 1 kWp ZZW 90º

• SamFox
de data wordt in de 1e sheet weggeschreven vanaf regel 50, dus scroll even naar beneden en unhide kolom A-K...

zet de trigger op 1 minuut zoals aangegeven en zie je de timer in sheet 1 aflopen ?
elke 15 minuten wordt er data opgehaald....controleer dat als de timer weer op 15 staat...

[Voor 44% gewijzigd door SamFox op 01-01-2015 12:52]

• lowo
Hoi SamFox,

Is het ook bij jou zo dat in de maandtotalen ( is nu de eerste keer dat je dit krijgt ) de max- en min-waarden verkeerd om staan?
Voorbeeld: in mijn spreadsheet staat voor de maandtotalen vochtigheid buiten minimaal 100% en maximaal 70%.
Dit geldt voor alle waarden dus ook temperatuur enz.
Bij de dagtotalen staan de waardes overal wel juist vermeld.
Ik heb bij de maandtotalen de teksten aangepast en overal Maand max en Maand min omgewisseld zodat de waarden goed staan.
Weet echter niet of dit ook voor de komende maanden zo blijft of dat dit een hikje was ivm de jaarwisseling ( niet alleen een nieuwe maand maar ook een nieuw jaar )

• twixx
  • Niet online
Er zit blijkbaar toch een foutje in ergens; de trigger meldingen geven:
code:
1
The coordinates or dimensions of the range are invalid. (regel 150, bestand 'Code')

Het gaat om:
code:
1
newRange = s.getRange(startRow, startCol, numRows, numCols);

Van de functie expandCharts()

Goede nieuws is dat er na 2 uur (en dus minstens 40 triggers) nu twee regels in het document staan met data.

Bij de errors zie ik ook vaak:
code:
1
Request failed for https://home.nest.com/user/login returned code 429. Truncated server response: Too many requests (use muteHttpExceptions option to examine full response). (regel 16, bestand 'Code')

Jullie ook?

• SamFox
lowo schreef op donderdag 01 januari 2015 @ 16:08:
Hoi SamFox,

Is het ook bij jou zo dat in de maandtotalen ( is nu de eerste keer dat je dit krijgt ) de max- en min-waarden verkeerd om staan?
Voorbeeld: in mijn spreadsheet staat voor de maandtotalen vochtigheid buiten minimaal 100% en maximaal 70%.
Dit geldt voor alle waarden dus ook temperatuur enz.
Bij de dagtotalen staan de waardes overal wel juist vermeld.
Ik heb bij de maandtotalen de teksten aangepast en overal Maand max en Maand min omgewisseld zodat de waarden goed staan.
Weet echter niet of dit ook voor de komende maanden zo blijft of dat dit een hikje was ivm de jaarwisseling ( niet alleen een nieuwe maand maar ook een nieuw jaar )
ja klopt, dat is een foutje van mijn kant, je kan dat aanpassen inderdaad door de teksten te veranderen !

• SamFox
twixx schreef op donderdag 01 januari 2015 @ 19:29:
Er zit blijkbaar toch een foutje in ergens; de trigger meldingen geven:
code:
1
The coordinates or dimensions of the range are invalid. (regel 150, bestand 'Code')

Het gaat om:
code:
1
newRange = s.getRange(startRow, startCol, numRows, numCols);

Van de functie expandCharts()

Goede nieuws is dat er na 2 uur (en dus minstens 40 triggers) nu twee regels in het document staan met data.

Bij de errors zie ik ook vaak:
code:
1
Request failed for https://home.nest.com/user/login returned code 429. Truncated server response: Too many requests (use muteHttpExceptions option to examine full response). (regel 16, bestand 'Code')

Jullie ook?
dat 1e zal zich vanzelf oplossen als er data in staat denk ik...

dat 2e van het inloggen heb ik (en andere) ook... ik hoop dat er iemand met verstand van inloggen etc. ons hierbij kan helpen...bij ij heeft die het sinds 10 december tot 30 december bijna feilloos gedaan (misschien 1 a 2 metingen per dag missen), maar de laatste 2 dagen mis ik ook de helft...ik weet niet wat het is.

• lowo
SamFox schreef op donderdag 01 januari 2015 @ 22:18:
[...]

dat 1e zal zich vanzelf oplossen als er data in staat denk ik...

dat 2e van het inloggen heb ik (en andere) ook... ik hoop dat er iemand met verstand van inloggen etc. ons hierbij kan helpen...bij ij heeft die het sinds 10 december tot 30 december bijna feilloos gedaan (misschien 1 a 2 metingen per dag missen), maar de laatste 2 dagen mis ik ook de helft...ik weet niet wat het is.
Ik mis ook heel veel data na 30 december.
Zou het misschien te maken kunnen hebben met de 5-minuteninterval voor het bepalen of de verwarming aan staat of niet?
Mijn Nest is nu ook bijna continue "offline" dus zou het kunnen dat de ingebouwde accu geen tijd krijgt om weer op te laden door de vele data-aanvragen ??

• SamFox
lowo schreef op vrijdag 02 januari 2015 @ 09:25:
[...]

Ik mis ook heel veel data na 30 december.
Zou het misschien te maken kunnen hebben met de 5-minuteninterval voor het bepalen of de verwarming aan staat of niet?
Mijn Nest is nu ook bijna continue "offline" dus zou het kunnen dat de ingebouwde accu geen tijd krijgt om weer op te laden door de vele data-aanvragen ??
ik sluit niks uit...maar de aanvraag per 5 minuten moet gewoon kunnen en die is niet veranderd, dat was al een hele tijd zo. Als een accu daar niet tegen kan..?

• lowo
SamFox schreef op vrijdag 02 januari 2015 @ 10:58:
[...]

ik sluit niks uit...maar de aanvraag per 5 minuten moet gewoon kunnen en die is niet veranderd, dat was al een hele tijd zo. Als een accu daar niet tegen kan..?
Ja zou ik idd ook denken alleen gek dat pas sinds eind vorig jaar er grote gaten vallen in het verzamelen van de data :?
Jou toevoeging van het verzenden van een e-mail bij kachel aan heb ik sinds begin van deze week pas toegevoegd, vandaar dat ik dit dacht.

Betreffende het offline zijn van mijn Nest heb ik experimentje gestart:

Ik zit bij Ziggo en heb nu hotspot gedisabled ( gekeken met Wifi-Analyser app op m'n gsm en de hotspot zat qua signaalsterkte vlakbij de Nest zelfs hoger dan m'n prive-wifi ).
Daarnaast heb ik mijn Wifi-repeater uit het stopcontact getrokken.
Het bleek ( weer met dezelfde app gekeken ) dat de signaalsterkte van die repeater op de plek waar de Nest hangt nagenoeg even groot was als die van mijn Ziggo modem/router.
Kan mij voorstellen dat de Nest soms even niet weet met welke hij verbinding moet houden.
( beide hetzelfde WW maar een andere SSID )

Even aanzien of dit verbetering brengt in het al dan niet offline zijn en natuurlijk in het kunnen ophalen van de data. ( Aangenomen dat je van een "offline Nest" online geen data kunt trekken.)

• Ethirty
  • Nu online

Ethirty

Who...me?

Ik merk ook nog steeds wel verbindingsproblemen hoor. De Nest blijft ook enorm hoge pingtijden hebben.

Wat het voordeel nu is van de Protect, is dat ik daar bij het 2 weken overzicht kan zien wanneer er geen connectie was met internet. En dat is vaker (en soms ook langer) dan ik dacht :/

#team_UTC+1

• SamFox
lowo schreef op vrijdag 02 januari 2015 @ 11:43:
[...]

Ja zou ik idd ook denken alleen gek dat pas sinds eind vorig jaar er grote gaten vallen in het verzamelen van de data :?
Jou toevoeging van het verzenden van een e-mail bij kachel aan heb ik sinds begin van deze week pas toegevoegd, vandaar dat ik dit dacht.
ik ben ook een experiment gestart :P :

haal nu 's nachts tussen 24:00 en 05:00 nog maar 1x per uur iets op van de NEST, misschien dat door deze break de accu bij kan laden (?) zodat de volgende uren de data beter kan worden binnengehaald....ik hou jullie op de hoogte

• Dolemans
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 21-03 13:27
Crazy- schreef op dinsdag 30 december 2014 @ 15:28:
[...]

Oef 3 jarig contract... niet beetje lang? Zeker daar je elders bij 1 jaar contracten met nette prijzen ook nog eens 100-200 euro cadeau krijgt.
Ach. Alleen als ik het eerste jaar vertrek, dan kost het me aardig wat. Als ik langer dan een jaar blijf, ook dan kan ik eerder weg tegen een opzegvergoeding van € 75,-. Zit dus niet aan 3 jaar vast en die 75 piek is niet veel voor een nest + installatie.

• Crazy-

Crazy-

Best life ever

Sinds gisteravond half 8 geen updates meer in de sheet helaas... kan nergens terugvinden wat het probleem is

mijn eigen logging grafiek werkt namelijk gewoon door

ga hem wellicht ombouwen dan maar en zelf loggen ipv via de google sheet ;)

• SamFox
ik heb dus sinds 30 december veel meer fouten in de data ophalen.

wat me opvalt echter, zodra ik de functie handmatig start, werkt het altijd !!??

iemand die kan aangeven wat het verschil is ?

• SamFox
ik heb de login code herschreven...en de 1e resultaen lijken positief, ik laat het nu draaien en als die goed blijft gaan, laat ik het weten...

• twixx
  • Niet online
SamFox schreef op vrijdag 02 januari 2015 @ 14:16:
ik heb de login code herschreven...en de 1e resultaen lijken positief, ik laat het nu draaien en als die goed blijft gaan, laat ik het weten...
Ben benieuwd naar je wijzigingen.

• the-edge
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 26-05 11:56
Niet slim van me, heb via MP een geïmporteerde Nest gekocht. Deze Nest is uit de US geïmporteerd. Nu ben ik bang dat ik deze niet op mijn Nefit Ecomline HR Classic kan, maar ik krijg het niet bevestigd en durf het niet goed te proberen. Wie kan me uit de Nest(en) helpen ? :p

Anoniem: 627183

de Nest is niet meer…

BAM! De kogel is door de kerk, de Nest heeft weer plaats moeten maken voor de oude Chronoterm IV thermostaat. Nu (jan ’15) het al enkele weken kouder weer is viel op dat de temperatuur in huis regelmatig als te koud werd ervaren. Het was echt aftellen tot het moment dat de Nest de ketel op 100% vermogen aanjoeg waarna het vrij snel weer behaaglijk werd, soms te warm.

Met de Chronoterm eigenlijk geen klachten meer, meer comfort en een stabielere temperatuur in huis. De eventuele besparing die de Nest met zich mee zou brengen – als die er al is…. – weegt wat mij betreft niet op tegen het verlies in comfort.Uiteindelijk is een prettig warm huis voor mij het belangrijkste criteria. Bijkomend voordeel, de ketel maakt minder lawaai want draait nu regelmatig op minder vermogen.

En nu? afwachten maar of Nest met een modulerende versie komt met ondersteuning voor het opentherm protocol. De Nest dient nu tijdelijk als – vrij prijzige :( – temperatuur sensor in de woonkamer om data te blijven verzamelen, ik hoop het verschil in comfort nog cijfermatig te gaan onderbouwen.

https://hrubingh.wordpress.com/nest-thermostaat/

• twixx
  • Niet online
Anoniem: 627183 schreef op vrijdag 02 januari 2015 @ 20:01:
de Nest is niet meer…

BAM!

En nu? afwachten maar of Nest met een modulerende versie komt met ondersteuning voor het opentherm protocol. De Nest dient nu tijdelijk als – vrij prijzige :( – temperatuur sensor in de woonkamer om data te blijven verzamelen, ik hoop het verschil in comfort nog cijfermatig te gaan onderbouwen.
Zonde! Hij staat zo mooi :)

Eens kijken of het hier wel lukt.

Ik log temperatuur al >1 jaar met een 433Mhz sensor en homewizard:

Ik hoop juist dat de Nest meer begrijpt van onze vloerverwarming en hoe lang het duurt voordat het hier warm is.

Heb wel het ketelvermogen aangepast en de max. watertemperatuur om te compenseren voor het non-OT.

• Firefly III
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Firefly III

Bedrijfsaccount Firefly III
-

[Voor 115% gewijzigd door Firefly III op 19-10-2019 17:30. Reden: Leeg ivm privacy]

Hulp nodig met Firefly III? ➡️ Gitter ➡️ GitHub ➡️ Mastodon

• Crazy-

Crazy-

Best life ever

de Nest is niet meer…

BAM! De kogel is door de kerk, de Nest heeft weer plaats moeten maken voor de oude Chronoterm IV thermostaat. Nu (jan ’15) het al enkele weken kouder weer is viel op dat de temperatuur in huis regelmatig als te koud werd ervaren. Het was echt aftellen tot het moment dat de Nest de ketel op 100% vermogen aanjoeg waarna het vrij snel weer behaaglijk werd, soms te warm.
Heb hem hier ook, maar herken je probleem niet. Al eens gedacht aan een defect? Wat ik wel weet is dat er een temperatuur afwijking is.

Heb op 1,5 meter afstand een losse temp sensor staan (weerstation) echter zit er een 0,5 graad tussen. Geen punt, maar kan negatieve resultaten geven ja

Anoniem: 627183

Nee, ik verwacht geen defect. Dit is blijkbaar het verschil tussen aan/uit schakelen en opentherm. De eerlijkheid gebiedt te zeggen dat ik instellingen als ketelvermogen ook niet heb aangepast. Toch een beetje apart om ketelinstellingen aan te passen om optimaal te werken met een thermostaat???. De Nest zou de ketel juist optimaal moeten bedienen naar mijn mening. Ik kijk het even aan de komende periode...

• Ethirty
  • Nu online

Ethirty

Who...me?

Ketel en thermostaat moeten samenwerken. En aangezien Nest geen OT praat zal je dat waarschijnlijk handmatig moeten bijregelen. Maar ik pretendeer niet iets van ketels te weten.
Slarioux schreef op vrijdag 02 januari 2015 @ 21:00:
[...]

Ik heb inmiddels de API ontdekt, ik ga een appje bouwen iig :9. Die spreadsheets met je wachtwoord er in, dat hoeft van mij niet. :P
Hou er rekening mee dat je met de officiële API minder kan dan met de Github versie, al kent die ook zijn beperkingen.

#team_UTC+1

• twixx
  • Niet online
Slarioux schreef op vrijdag 02 januari 2015 @ 21:00:
[...]

In welke zin? Temperatuur omlaag? Ketelvermogen ook omlaag? Ik zit met hetzelfde probleem als hrubix. De hele avond koud en dan vijf voor tien (om tien uur slaat-ie af volgens schedule) gooit-ie alle registers open 8)7

Ik heb inmiddels de API ontdekt, ik ga een appje bouwen iig :9. Die spreadsheets met je wachtwoord er in, dat hoeft van mij niet. :P
Zeker. (AU = Aan/Uit)

OT situatie: max. ketel vermogen 60%
AU situatie: max. ketel vermogen verder terug gezet naar 50%

OT situatie: max. water temperatuur 50C, min. 35C 49(omdat anders radiatoren boven niets doen)
AU situatie: max. (is nu ook min.) temperatuur: 45C

De Nest reageert hier direct. Als ik 's ochtends wakker wordt heb ik al een mailtje dat de thermostaat een aan signaal heeft verzonden. Alle 'wijsheid' uit dit topic overigens.

Resultaat van datzelfde topic is overigens zo'n 20% besparing op gas (vergelijk van 2 jaren via mindergas.nl).

[Voor 0% gewijzigd door twixx op 03-01-2015 08:19. Reden: Auto correct :(]

• Firefly III
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Firefly III

Bedrijfsaccount Firefly III
-

[Voor 100% gewijzigd door Firefly III op 19-10-2019 17:30. Reden: Leeg ivm privacy]

Hulp nodig met Firefly III? ➡️ Gitter ➡️ GitHub ➡️ Mastodon

• tcviper
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 08:20
de Nest is niet meer…

Met de Chronoterm eigenlijk geen klachten meer, meer comfort en een stabielere temperatuur in huis. De eventuele besparing die de Nest met zich mee zou brengen – als die er al is…. – weegt wat mij betreft niet op tegen het verlies in comfort.Uiteindelijk is een prettig warm huis voor mij het belangrijkste criteria. Bijkomend voordeel, de ketel maakt minder lawaai want draait nu regelmatig op minder vermogen.

https://hrubingh.wordpress.com/nest-thermostaat/
Heb daar totaal geen last van wat jij beschrijft en we hebben een best wel flink losstaand huis met een Bosch HR42 ketel. Vantevoren hadden we Toon met Opentherm enabled en nu dan Nest. Het is nog net zo wam en na een weekje had Nest alles goed door en als we thuis zijn is het gewoon lekker altijd, ook niet te warm. Gas en energie verbruik is ongeveer gelijk in vergelijking met Toon (Opentherm), tot nu toe (na 6 weken).

PSN: tcviper | Steam: Viper | TechConnect - MikeRedfields

Pagina: 1 2 3 ... 69 Laatste

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee