• carpebios
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 15:26
Ik bedoel inderdaad poort 3&4. Zou het kunnen zijn dat ik het bruggetje bij 1&2 vergeten ben te plaatsen?

Dat was het inderdaad. Installatie stelt eigenlijk niets voor (als je dat bruggetje niet vergeet)

[ Voor 32% gewijzigd door carpebios op 24-12-2015 16:38 ]

O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

carpebios schreef op woensdag 23 december 2015 @ 21:39:
Kan iemand mij helpen met een Remeha avant 28c ketel. Ik wil de T1 en T2 aansluiten. Maar zie deze twee kabels nergens op de printplaat van de ketel. Iemand enig idee waar ik deze kan vinden in mijn ketel?
ik heb dezelfde ketel zal ik morgen even bij daglicht een foto maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
carpebios schreef op donderdag 24 december 2015 @ 10:35:
Ik bedoel inderdaad poort 3&4. Zou het kunnen zijn dat ik het bruggetje bij 1&2 vergeten ben te plaatsen?

Dat was het inderdaad. Installatie stelt eigenlijk niets voor (als je dat bruggetje niet vergeet)
Wel suf, want bij mijn aan/uit-thermostaat zat dat bruggetje óók al.. Zoals het ook hoort volgens de installatiehandleiding ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R1
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

R1

zijn er hier v3 gebruikers waarbij de temperatuur structureel ook 3 graden te laag aangeeft en de luchtvochtigheid op 0 staat?

heeft het slechts een paar dagen wel correct weergegeven. Heb coolblue gemailed welke verwijst naar bekende problemen bij Nest (denk het niet moduleren probleem, iets anders...)

Nest mailt terug dat ze het telefonisch met mij op afstand gaan oplossen :?

*-Specs-*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sojony
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 26-01 00:38
Je kan proberen je Nest opnieuw op te starten door hem 10sec in te drukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mastamasta
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 31-08 02:01
Ik heb een Nest 2e gen en ben erg ontevreden over het product, omdat hij niet modulerend werkt. Wil mijn oude lelijk uitziende Honeywell modulerende thermostaat weer gebruiken, omdat die de temperatuur gewoonweg wel goed kan regelen ipv alleen aan/uit te gaan.
Nu heb ik de Nest laten plaatsen door een installatiebedrijf, maar wil graag de deinstallatie zelf doen. Nu ben ik wel in staat om de thermostaat te vervangen, maar is dit voldoende en werkt hij dan weer modulerend of moet ik het kastje van Nest dat nu onder mijn ketel hangt ook geheel demonteren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Niet online
Dat kastje van Nest onder je ketel (de Heat Link) zul je ook moeten demonteren ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mastamasta
Bedankt Osiris. Hmmm ik ben bang dat ik daarvoor iemand in moet huren, want zag behoorlijk wat draden. Heb heel internet al afgezocht of er instructies te vinden over het de Nest te deinstalleren, maar zie alleen maar installatiehandleidingen en weet niet precies hoe mijn oude Honeywell bevestigd was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HeroS
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 10-10 10:54

HeroS

SmartHome Nerd

mastamasta schreef op vrijdag 25 december 2015 @ 21:25:
Bedankt Osiris. Hmmm ik ben bang dat ik daarvoor iemand in moet huren, want zag behoorlijk wat draden. Heb heel internet al afgezocht of er instructies te vinden over het de Nest te deinstalleren, maar zie alleen maar installatiehandleidingen en weet niet precies hoe mijn oude Honeywell bevestigd was.
Zoek gewoon even de handleiding van de ketel op dan kom je er wel uit.

Blog over Smart Homes: https://www.hellosmarthome.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mastamasta
Bedankt Hero, ben nu YouTube filmpjes aan het bekijken en ga een heel eind komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jpm.lensen
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 11-10 16:14

jpm.lensen

2900Wp solar @roof

@jurr, bedankt voor de script uitbreiding, maar misschien is het wat beter leesbaar/ copieerbaar met de quote of code brackets eromheen ?

Ik heb zelf aan de hand van de site:
https://hrubingh.wordpress.com/nest-thermostaat/

ook de google spreadsheet integratie, aan de praat, echter wat problemen met de frequentie. Ik heb hem ingesteld op 5 minuten, maar hij deed:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
26-12-2015 10:26:05
26-12-2015 10:27:55
26-12-2015 10:36:50
26-12-2015 10:42:57
26-12-2015 11:03:38
26-12-2015 11:15:54
26-12-2015 12:19:25
26-12-2015 13:15:57
26-12-2015 13:22:08
26-12-2015 14:00:55
26-12-2015 14:07:30
26-12-2015 16:23:25

waarbij ik het een paar keer handmatig heb gedaan, maar de 5 minuten interval zie ik niet echt.

om te kijken, of het nodig was, wat uitmaakte, heb ik de web app ook gebubliceerd, met een 15 minuten interval, maar ook dat lijkt het niet te doen.

hebben jullie ideeen wat ik fout doe?

Phenom 9650 @ msi k9n sli-f v2/ 4096mb ddr2 ram/ SSD/ Club 3d ATi 5770/ AOC U2879VF/MacBook Pro Retina 13 i7/ pixel 7 pro/ LG OLED55C8PLA/ pioneer dv 77 home cinema/ surface pro en laptop en book 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jur
  • Niet online

Jur

Dus....

jpm.lensen schreef op zaterdag 26 december 2015 @ 22:10:

Heb je het geudate script wel als nieuw script geplubiceerd? Anders gaat het niet goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jpm.lensen

jpm.lensen

2900Wp solar @roof

Jur schreef op zaterdag 26 december 2015 @ 22:35:
[...]

Heb je het geudate script wel als nieuw script geplubiceerd? Anders gaat het niet goed.
zojuist nogmaals gedaan als webapp, en dan heb je ook een knopje web app testen voor nieuwste code, en als ik daar naar toe ga, krijg ik:
Scriptfunctie niet gevonden: doGet
maar in onderstaande code:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
function performLogin(email, password) {
  var payload = {
    "username" : email,
    "password" : password
  };

var options = {
    "method"  : "post",
    "payload" : payload
  };

var response = JSON.parse(UrlFetchApp.fetch('https://home.nest.com/user/login', options).getContentText());
  if ('error' in response) {
    throw "Invalid login credentials";
  }

return response
}

function getData() {
  var login_auth = performLogin('?@?.com','?');

var headers = {
    "Authorization" : 'Basic '+login_auth['access_token'],
    "X-nl-user-id"  : login_auth['userid'],
    "X-nl-protocol-version" : '1',
    'Accept-Language': 'en-us',
    'Connection'    : 'keep-alive',
    'Accept'        : '*/*',
  };

var options = {
    'headers' : headers
  };

var request=UrlFetchApp.fetch(login_auth['urls']['transport_url']+'/v2/mobile/user.'+login_auth['userid'], options);
  var result=JSON.parse(request.getContentText());

var structure_id = result['user'][login_auth['userid']]['structures'][0].split('.')[1]
  var device_id    = result['structure'][structure_id]['devices'][0].split('.')[1]

var current_temp = result["shared"][device_id]["current_temperature"];
  var target_temp  = result["shared"][device_id]["target_temperature"];
  var humidity     = result["device"][device_id]["current_humidity"]/100;
  var auto_away    = result["shared"][device_id]["auto_away"];
  var heater_state = result["shared"][device_id]["hvac_heater_state"];

Logger.log("Current Temp: "+current_temp+", Target Temp: "+ target_temp +", Humidity: "+ humidity*100 + "%" );
  var time = new Date();

var wxrequest=UrlFetchApp.fetch('http://api.openweathermap.org/data/2.5/weather?q=???&APPID=???');
  var wxresult=JSON.parse(wxrequest.getContentText());

var outside_temp = (wxresult["main"]["temp"] - 273);

var ss = SpreadsheetApp.getActiveSpreadsheet();
  var sheet = ss.getSheets()[0];

// Appends a new row with 3 columns to the bottom of the
  // spreadsheet containing the values in the array
  sheet.appendRow( [ time, current_temp, target_temp, outside_temp, humidity, heater_state, auto_away ] );
}

zie ik geen doGet ?

als ik het script gewoon uitvoer voor getData, gaat het goed?

ik ben beetje lost...

[ Voor 1% gewijzigd door jpm.lensen op 26-12-2015 22:50 . Reden: spelling, extra info ]

Phenom 9650 @ msi k9n sli-f v2/ 4096mb ddr2 ram/ SSD/ Club 3d ATi 5770/ AOC U2879VF/MacBook Pro Retina 13 i7/ pixel 7 pro/ LG OLED55C8PLA/ pioneer dv 77 home cinema/ surface pro en laptop en book 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jur
  • Niet online

Jur

Dus....

De eerste regel bij mij is:

function doGet() {

Voeg deze eens toe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jpm.lensen

jpm.lensen

2900Wp solar @roof

ik heb nu de apps rapportage, en die komt met:
Onverwachte fout: https://home.nest.com/user/login (regel 12, bestand 'Code') 34
Service gebruikt te veel computertijd op een dag 63
Time-out: https://czfe07-front01-ia...om/v2/mobile/user.2660018 (regel 36, bestand 'Code') 1
Time-out: https://home.nest.com/user/login (regel 12, bestand 'Code') 8
Verzoek voor https://home.nest.com/user/login is mislukt. Foutcode: 429. Ingekorte serverreactie: Too many requests (Gebruik de optie muteHttpExceptions om de volledige reactie te onderzoeken.) (regel 12, bestand 'Code') 20
en ik zag net toevallig, dat jullie dat al eerder gezien hadden.

ik heb nu
code:
1
2
3
function doGet() {
... alle eerdere code
}

en zal die weer eens opnieuw deployen met 15 minuten interval, laat het later vandaag weten.

de trigger nu ook aangepast, opnieuw gedeployed.

maar bij handmatig runnen, zag ik het niet dynamisch in de sheet verschijnen, wel ging het runnen van de webapp nu goed, maar wel met de melding, dat er niets geretourneerd was?

[ Voor 12% gewijzigd door jpm.lensen op 27-12-2015 07:53 . Reden: nieuwe/ extra info ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22:34

Ethirty

Who...me?

jpm.lensen schreef op zaterdag 26 december 2015 @ 22:10:
@jurr, bedankt voor de script uitbreiding, maar misschien is het wat beter leesbaar/ copieerbaar met de quote of code brackets eromheen ?

Ik heb zelf aan de hand van de site:
https://hrubingh.wordpress.com/nest-thermostaat/

ook de google spreadsheet integratie, aan de praat, echter wat problemen met de frequentie. Ik heb hem ingesteld op 5 minuten, maar hij deed:
<knip>
om te kijken, of het nodig was, wat uitmaakte, heb ik de web app ook gebubliceerd, met een 15 minuten interval, maar ook dat lijkt het niet te doen.

Datum/tijd zijn die van wanneer je Nest voor het laatst contact had met de server. Met de api lees je de server uit en niet je Nest zelf.

Mijn script draait ook elke 5 minuten om gegevens in de database te zetten, maar soms verandert er 20 minuten niks aan de uitgelezen waarde. Die regels schrijf ik dan ook alleen maar weg als de datum/tijd veranderd is.

Misschien is dat wat jij ook ziet?

#team_UTC+1

An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jpm.lensen

jpm.lensen

2900Wp solar @roof

ik heb nu de doGet overkoepelende functie er weer uit gehaald.

de trigger weer op getData gezet, en bij handmatig draaien, zie ik output.

nu weer even afwachten.

de webapp, heb ik NIET opnieuw gepubliceerd, maar ik vermoed dat die niet eens nodig is.

ik lees inderdaad de server uit, maar lijkt me sterk dat er dan niets wijzigd, en bij handmatig runnen, krijg ik het wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jur
  • Niet online

Jur

Dus....

jpm.lensen schreef op zondag 27 december 2015 @ 07:48:

maar bij handmatig runnen, zag ik het niet dynamisch in de sheet verschijnen, wel ging het runnen van de webapp nu goed, maar wel met de melding, dat er niets geretourneerd was?
Ook ik krijg bij het testen van de url dat er niets geretourneerd is, hij schrijft echter wel weg in excel, dat is dus " normaal " :)

Ik kreeg na het vele testen ook: Service gebruikt te veel computertijd op een dag en Too many requests , dit is dus ook normaal.

Het nieuwe versie nummer gebruiken bij het publiceren loste bij mij veel op,intervallen (15 minuten bij mij) gaan nu perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jpm.lensen

jpm.lensen

2900Wp solar @roof

@jur, maar jij hebt nu elke 15 minuten data? en als je test, dan zie je het wel in de excel verschijnen? ik neit namelijk ?

ik heb nu de doget er weer in.

update:
en nu de doget er weer uit, en ook de webapp weggehaald, eens kijken wat hij nu doet, of wat er morgen in de app rapportage staat.....

[ Voor 31% gewijzigd door jpm.lensen op 27-12-2015 23:41 . Reden: extra info ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• degroot
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Ik heb sinds vanochtend dat mijn heatlink geen contact meer maakt met mijn thermostaat. Op mijn thermostaat kwam de melding dat er geen spanning meer was vanuit de heatlink(of iets in die trend).
De heatlink brand ook geel continu. Heb hem al herstart , maar dat heeft niet geholpen.
Ik heb hem niet draadloos ingesteld , maar juist bekabeld. Iemand een idee?

Werkt alweer :)

[ Voor 3% gewijzigd door degroot op 29-12-2015 10:36 ]

www.degroot-it.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peptalk
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 22:25
Twee mailtjes er aan moeten wagen, maar nu heb ik verlenging gekregen van de terugstuur termijn. Mag na de FW update begin 2016 de V3 nog 2 weken proberen en hem dan alsnog terugsturen als hij niet bevalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Niet online
peptalk schreef op woensdag 30 december 2015 @ 17:55:
Twee mailtjes er aan moeten wagen, maar nu heb ik verlenging gekregen van de terugstuur termijn. Mag na de FW update begin 2016 de V3 nog 2 weken proberen en hem dan alsnog terugsturen als hij niet bevalt.
Idem, zo ongeveer. "Begin 2016" is "uiterlijk 1e kwartaal 2016" begreep ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardtarget
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 27-08 16:56
Als ze het bij Nest al lukt om dat ding fatsoenlijk te laten functioneren, is de winter al voorbij.
Ik ben blij dat ik dat ding teruggestuurd heb, heb ik in elk geval flinke gas besparing en meer comfort.

Wat ik al wel mis is dat ik de temperatuur op afstand niet kan verhogen of verlagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

Die besparing zal op dit moment meer aan het weer liggen dan aan welke thermostaat dan ook. :)

#team_UTC+1

You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardtarget
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 27-08 16:56
Ethirty schreef op woensdag 30 december 2015 @ 22:10:
Die besparing zal op dit moment meer aan het weer liggen dan aan welke thermostaat dan ook. :)
Dat natuurlijk ook ;)

• maxnl
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 20-12-2024
Osiris schreef op woensdag 30 december 2015 @ 18:30:
Idem, zo ongeveer. "Begin 2016" is "uiterlijk 1e kwartaal 2016" begreep ik.
Maar de vraag blijft dan nog steeds, wat zijn ze van plan dan op te leveren?

Gaat er daadwerkelijk een serieuze poging gedaan worden om moduleren te implementeren.
Of blijft men liever alleen in woord spelletjes en marketing investeren?

I.p.v. de software zijn ze nu zelfs de persberichten met terugwerkende kracht aan het updaten...

https://nest.com/nl/press...-now-available-in-europe/
London, UK — november 17, 2015

[...]

• OpenTherm support (exclusive to Europe) - Nest now uses OpenTherm to enable two-way communication between compatible boilers and the 3rd generation Nest Thermostat. The Nest Learning Thermostat continues to get better over time through over-the-air software updates, and the modulation experience will continue to improve in the future.

[...]

This press release has been updated to better describe OpenTherm compatibility.
Wordt nog steeds geen echte modulatie belooft, maar wel een verbeterde "modulation experience" :P

• Osiris
  • Niet online
Tja, we gaan 't wel meemaken. Zolang ik 'em na de update nog maar in kan leveren en m'n geld terug kan krijgen zodra 'ie nog niet goed moduleert :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Timmy
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 22:42
maxnl schreef op donderdag 31 december 2015 @ 01:51:
Maar de vraag blijft dan nog steeds, wat zijn ze van plan dan op te leveren?
Dit is exact wat ik al een tijdje boven water probeer te krijgen maar de personen die de antwoorden formuleren hebben erg hun best gedaan om zo veel mogelijk tekst te genereren zonder iets prijs te geven.

• peptalk
Idd, als ik het nog steeds niet comfortabel vind gaat hij alsnog retour en misschien dat ik in de tussentijd weer mijn oude modulerende thermostaat aansluit.Moet wel zeggen nu het wat kouder begint te worden het comfort al wat aan het toenemen is omdat hij nu vaker verwarmt, tevens lijkt het er op dat het display wat minder vaak onnodig aangaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iAR
  • Niet online

iAR

Is er iemand die mij op weg kan helpen met een grafiek in Sheets? Sheets is wat mij betreft nog lomper met grafieken dan Excel :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NVD
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 21:12

NVD

Ik heb hulp nodig bij de installatie van de Nest in combinatie met stadsverwarming.

Om de stadsverwarming the reguleren is er een Caleffi klep gemonteerd (http://www.caleffi.com/ne...entiel-met-adapter-642622).

Nu lukt de aansluiting met de Heat Link niet. Ik wil de Nest draadloos aansluiten. Hoe zou het kabel schema er dan uit moeten zien? Met andere woorden, waar moeten A en B in de Heat Link?
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/Bja2IQq.png?2

Ik denk dat:
- "N" en "L" aparte voeding nodig heeft.
- "2" en "3" aangesloten moeten worden op "A" en "B".
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/uy0yaLS.jpg?1

Iemand die mij verder wilt helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0fbe
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21:43
Tussen N en L moet 230V aangesloten worden. Het praktische is om er een (platte)stekker aan te maken (in de bouwmarkt te halen). Hoewel de labeling anders suggereert maakt het niet uit welke van de twee aders uit de kabel aan de N of L wordt aangesloten. Hiermee krijgt je HeatLink stroom.

Dan de sturing van je klep: Je sluit op de draden A en B (op die kroonsteen) op de aansluitingen 2 en 3 om bij een Call-For-Heat de klep te openen. Ook hier maakt het niet uit welke waar zit.

Eventueel sluit je T1 en T2 met een losse kabel aan op op de Nest zelf. En ook weer hier maakt het niet uit welke waar zit. Maar aangezien je de Nest draadloos wilt aansluiten heb je deze dus niet nodig.

[ Voor 20% gewijzigd door 0fbe op 04-01-2016 21:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrfatmen
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:58
Ik heb de Nest icm een Bosch 30 HRC.
Ik had hem ingesteld op Combiketel echter blijft dan WarmWater continue op verwarmen staan klopt dit wel?
Hij moet naar 60 graden maar het zakt steeds terug naar rond de 30 graden.

Heeft uw auto pijn? Ga dan naar de onderdelenlijn
Het bedrijf waar ik met veel plezier werk - Mijn eigen vertrouwde domein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tcviper
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 21:25
mrfatmen schreef op maandag 04 januari 2016 @ 21:19:
Ik heb de Nest icm een Bosch 30 HRC.
Ik had hem ingesteld op Combiketel echter blijft dan WarmWater continue op verwarmen staan klopt dit wel?
Hij moet naar 60 graden maar het zakt steeds terug naar rond de 30 graden.
Ja dat klopt heb ik ook met de Bosch 42 HRC ;) Die warmwater functie klopt niet daarbij, kun je negeren. Althans, bij mij werkt warm water gewoon en is er niet meer verbruik. Hot water moet er uberhaupt niet staan dat is bij combi ketels niet van toepassing.

[ Voor 7% gewijzigd door tcviper op 05-01-2016 14:14 ]

PSN: tcviper | Steam: Viper | TechConnect - MikeRedfields

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NVD
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 21:12

NVD

TimC schreef op maandag 04 januari 2016 @ 21:10:
Tussen N en L moet 230V aangesloten worden. Het praktische is om er een (platte)stekker aan te maken (in de bouwmarkt te halen). Hoewel de labeling anders suggereert maakt het niet uit welke van de twee aders uit de kabel aan de N of L wordt aangesloten. Hiermee krijgt je HeatLink stroom.

Dan de sturing van je klep: Je sluit op de draden A en B (op die kroonsteen) op de aansluitingen 2 en 3 om bij een Call-For-Heat de klep te openen. Ook hier maakt het niet uit welke waar zit.

Eventueel sluit je T1 en T2 met een losse kabel aan op op de Nest zelf. En ook weer hier maakt het niet uit welke waar zit. Maar aangezien je de Nest draadloos wilt aansluiten heb je deze dus niet nodig.
Bedankt voor je reactie; ik zal dit woensdag uitproberen en koppel het resultaat terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrfatmen
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:58
Mag ik vragen waarop je de voorloopwarmte hebt ingesteld van de ketel
Ik heb hem op 60 graden gezet maar heb het idee dat hij trager opwarmt dan met de oude chromotherm.

Heeft uw auto pijn? Ga dan naar de onderdelenlijn
Het bedrijf waar ik met veel plezier werk - Mijn eigen vertrouwde domein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tcviper
mrfatmen schreef op maandag 04 januari 2016 @ 21:40:
Mag ik vragen waarop je de voorloopwarmte hebt ingesteld van de ketel
Ik heb hem op 60 graden gezet maar heb het idee dat hij trager opwarmt dan met de oude chromotherm.
Op 65 zoals aanbevolen door Nest. Het kan tot een week duren voordat ie beter weet hoe, waar en wat. Wij hebben Nest v3 nu sinds 4 december hangen en hij werkt nu prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• master_viper
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11-10 10:41

master_viper

Attack Of The Bunnies!!!

tcviper schreef op dinsdag 05 januari 2016 @ 09:43:
[...]

Op 65 zoals aanbevolen door Nest. Het kan tot een week duren voordat ie beter weet hoe, waar en wat. Wij hebben Nest v3 nu sinds 4 december hangen en hij werkt nu prima.
Prima, maar geen modulatie. Het hele verhaal waarom de V3 eigenlijk is geïntroduceerd. Ik begrijp niet dat sommige consumenten genoegen nemen met een product wat niet functioneert volgens de specificaties.

-= Very annoying forum person =-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmy
master_viper schreef op dinsdag 05 januari 2016 @ 10:14:
Prima, maar geen modulatie. Het hele verhaal waarom de V3 eigenlijk is geïntroduceerd. Ik begrijp niet dat sommige consumenten genoegen nemen met een product wat niet functioneert volgens de specificaties.
Het gros van de mensen heeft geen idee wat modulatie is. En als Nest vervolgens je huis op een aangename temperatuur weet te houden dan zal je ook niet zo snel op onderzoek uit gaan. Ik zag overigens bij een kennis dat er wel (beperkt) sprake van modulatie is maar ik weet niet welke rol de ketel daarin speelt.

[ Voor 11% gewijzigd door Timmy op 05-01-2016 10:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tcviper
Hij moduleert nogmaals prima bij mij hoor, en ik monitor het de hele dag met Domoticz.
Vanmorgen begonnen met voor verwarming van 45, toen naar 56 even en een half uur later weer naar 50 totdat ie op 19 graden stond. Ik zie em nu om de zoveel tijd even bij warmen tot een max van 65 graden (wat vnl alleen savonds is). Zou dus niet weten wat er nog meer moduleren zou moeten zijn. Zo werktte Toon van Eneco eerst ook hier bij ons..

[ Voor 72% gewijzigd door tcviper op 05-01-2016 10:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• master_viper

master_viper

Attack Of The Bunnies!!!

tcviper schreef op dinsdag 05 januari 2016 @ 10:21:
Hij moduleert nogmaals prima bij mij hoor, en ik monitor het de hele dag met Domoticz.
Vanmorgen begonnen met voor verwarming van 45, toen naar 56 even en een half uur later weer naar 50 totdat ie op 19 graden stond. Ik zie em nu om de zoveel tijd even bij warmen tot een max van 65 graden (wat vnl alleen savonds is). Zou dus niet weten wat er nog meer moduleren zou moeten zijn. Zo werktte Toon van Eneco eerst ook hier bij ons..
Wel vreemd dat het bij jou als enige werkt blijkt te werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tcviper
master_viper schreef op dinsdag 05 januari 2016 @ 10:27:
[...]

Wel vreemd dat het bij jou als enige werkt blijkt te werken.
Geen idee? Ik gebruik het ding gewoon vanaf dag 1 en monitor em via ons domotica systeem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HeroS
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 10-10 10:54

HeroS

SmartHome Nerd

tcviper schreef op dinsdag 05 januari 2016 @ 10:31:
[...]

Geen idee? Ik gebruik het ding gewoon vanaf dag 1 en monitor em via ons domotica systeem.
Wat voor een ketel heb je?

Blog over Smart Homes: https://www.hellosmarthome.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tcviper
HeroS schreef op dinsdag 05 januari 2016 @ 10:33:
[...]

Wat voor een ketel heb je?
Zoals hierboven vermeld een Bosch 42 HRC uit 2001 met Opentherm aansluiting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• master_viper

master_viper

Attack Of The Bunnies!!!

tcviper schreef op dinsdag 05 januari 2016 @ 10:33:
[...]

Zoals hierboven vermeld een Bosch 42 HRC uit 2001 met Opentherm aansluiting.
Dus je kunt merkbaar horen dat de brander zichzelf regelt en dat de verwarming geleidelijk warm wordt, zonder overshoots?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tcviper
master_viper schreef op dinsdag 05 januari 2016 @ 10:35:
[...]

Dus je kunt merkbaar horen dat de brander zichzelf regelt en dat de verwarming geleidelijk warm wordt, zonder overshoots?
Voor zover ik dat kan inschatten wel ja. Ze zijn nu bijv lauw, vanmorgen waren ze warm en gisteren avond heet tot een paar uur later gewoon warm. Ik ga puur af op vergelijking met Toon en de waardes die ik zie in Domoticz. Temp op display van de ketel geeft nu aan 48. Let wel het enige wat nog niet 100% werkt bij mij is heet water, dat blijft blijkbaar constant op aan en wisselt tussen 30 en 60 graden (volgens GUI). Warm water hebben we wel gewoon prima.

In domoticz kun je trouwens mooi zien wat temperatuur doet door verschillende temperatuur regelaars naast elkaar te vergelijken. Wij hebben de Netatmo bijv vlak bij Nest staan om het in de gaten te houden. Zit meestal 0,2 graden verschil in.

[ Voor 34% gewijzigd door tcviper op 05-01-2016 10:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pingelmonster
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online
In ons nieuwbouwhuis hebben we momenteel een ronde, modulerende thermostaat van Honeywell. Aangesloten op een Intergas HRE 24/28 CV-ketel met een Inventum warmtepomp.

De huidige thermostaat werkt prima, maar zo'n Nest heeft uiteindelijk toch meer toekomst.
Via Essent kunnen we "goedkoop" aan een Nest v3 komen dus we zitten te kijken of we dat gaan doen.

Ik lees nu echter wisselende verhalen over het moduleren middels OpenTherm.
Wat zeggen jullie, is het verstandiger om nog even te wachten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tcviper
Pingelmonster schreef op dinsdag 05 januari 2016 @ 10:36:
In ons nieuwbouwhuis hebben we momenteel een ronde, modulerende thermostaat van Honeywell. Aangesloten op een Intergas HRE 24/28 CV-ketel met een Inventum warmtepomp.

De huidige thermostaat werkt prima, maar zo'n Nest heeft uiteindelijk toch meer toekomst.
Via Essent kunnen we "goedkoop" aan een Nest v3 komen dus we zitten te kijken of we dat gaan doen.

Ik lees nu echter wisselende verhalen over het moduleren middels OpenTherm.
Wat zeggen jullie, is het verstandiger om nog even te wachten?
Volgens Nest zou het gros van 'modulatie' opgelost moeten worden in de update die in Q1 - 2016 uitgebracht zou worden. Ik weet op dit moment alleen dat het bij mij prima werkt, kan niet voor anderen praten maar zie dat het bij een aantal niet juist werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Niet online
Ik zou maar even wachten als ik jou was.. Sowieso is mijn ervaring met de Nest dat 'ie niet comfortabel is. Ongeacht z'n "intelligentie" en geadverteerde foefjes schommelt de temperatuur bij de Nest zélf al enorm (hij wacht totdat 'ie vér onder z'n ingestelde temperatuur is voordat 'ie aanslaat en stookt vervolgens veels te lang door...), dus nee, tot nog toe een prutsding.

tcviper: je hebt zeker geen OT Gateway ertussen hangen hè? Want stiekem geloof ik er geen snars van dat jouw Nest wél moduleert. Waarom zou Nest anders zo erg terugkrabbelen als het daadwerkelijk een geval was van "enkele klanten" zoals ze eerder beweerden versus de "hij moduleert überhaupt niet" zoals het verhaal nu is? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxnl
tcviper schreef op dinsdag 05 januari 2016 @ 10:21:
Maar Nest geeft inmiddels toe de water temperatuur niet te moduleren.
Elke modulatie die je alsnog krijgt moet dus op initiatief van de ketel zijn.
Volgens Nest zou het gros van 'modulatie' opgelost moeten worden in de update die in Q1 - 2016 uitgebracht zou worden.
Heb jij als Nest Pro partner hier meer informatie over dan ons?
Want tegenover Tweakers hebben ze eerder alleen maar verklaard met updates te gaan komen, waarvan de eerste begin 2016.
Wat er daadwerkelijk in de eerste update zal zitten, doen ze uiterst geheimzinnig over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• master_viper

master_viper

Attack Of The Bunnies!!!

maxnl schreef op dinsdag 05 januari 2016 @ 12:21:
[...]

Maar Nest geeft inmiddels toe de water temperatuur niet te moduleren.
Elke modulatie die je alsnog krijgt moet dus op initiatief van de ketel zijn.

[...]

Want tegenover Tweakers hebben ze eerder alleen maar verklaard met updates te gaan komen, waarvan de eerste begin 2016.
Wat er daadwerkelijk in de eerste update zal zitten, doen ze uiterst geheimzinnig over.
Het is zelfs zo dat het voor alle kopers geheel onduidelijk is of er ooit echte modulatie komt, er zal waarschijnlijk het eea verbeterd worden in de algoritmes.
Het is jammer dat, juist in deze koude periode, het nog steeds niet werkt zoals geadverteerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St@m
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 00:15

St@m

@ Your Service

Ik ben ondanks de negatieve berichten toch doorgegaan met mijn bestelling bij Essent. (Aanbieding bij Essent, gratis Nest en gratis installatie).

In het ergste geval werkt het straks niet comfortabel. Dan stuur ik hem gewoon terug. In het beste geval werkt het prima (na update).
Op de site van Essent staat overigens nog gewoon dat het ding moduleert.
OpenTherm (nieuw):
De Nest gebruikt nu ook OpenTherm-technologie om je compatibele HR-condensatieketel modulerend aan te sturen. Dit betekent dat de ketel niet alleen aan/uit geschakeld wordt, maar dat ook geregeld wordt of de ketel meer of minder warmte produceert. In andere woorden: een manier om nog meer energie te besparen!
Uiteraard een screenshot van gemaakt.

[ Voor 4% gewijzigd door St@m op 05-01-2016 13:01 ]

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperKneus
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10-10 14:17
Osiris schreef op dinsdag 05 januari 2016 @ 11:35:
Ik zou maar even wachten als ik jou was.. Sowieso is mijn ervaring met de Nest dat 'ie niet comfortabel is. Ongeacht z'n "intelligentie" en geadverteerde foefjes schommelt de temperatuur bij de Nest zélf al enorm (hij wacht totdat 'ie vér onder z'n ingestelde temperatuur is voordat 'ie aanslaat en stookt vervolgens veels te lang door...), dus nee, tot nog toe een prutsding.

tcviper: je hebt zeker geen OT Gateway ertussen hangen hè? Want stiekem geloof ik er geen snars van dat jouw Nest wél moduleert. Waarom zou Nest anders zo erg terugkrabbelen als het daadwerkelijk een geval was van "enkele klanten" zoals ze eerder beweerden versus de "hij moduleert überhaupt niet" zoals het verhaal nu is? ;)
Deze ervaring heb ik dus niet. Ik heb hem nu een jaar in gebruik en ben er nog steeds tevreden over. Ik heb nog nooit gemerkt dat het onconfortabel in huis was. Ik heb het even opgezocht en ik zie heel af en toe dat hij gaat verwarmen als hij 1 graad onder de ingestelde temperatuur zit. Eigenlijk gaat hij altijd verwarmen als het verschil kleiner is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iAR
  • Niet online

iAR

Ik kreeg onlangs deze reactie:
Bedankt dat u contact heeft opgenomen met ons. U heeft gemerkt dat er na de installatie van de Nest Learning Thermostat temperatuurschommelingen waren en de Nest Learning Thermostat niet langer voor het gewenste comfort zorgde.

De 3de generatie Nest Learning Thermostat maakt verbinding via het Open Therm protocol met uw modulerende CV-ketel, die vervolgens de temperatuur naar de radiatoren zal regelen. Recent hebben wij ontdekt dat wij meer kunnen doen voor het comfort van klanten met een modulerende CV-ketel die Open Therm ondersteunt. Totdat de update uitgerold is, willen wij u vragen om de volgende instellingen te controleren in uw Nest Thermostat:

Als u de functie ‘True-Radiant’ inschakelt onder Instellingen > Nest Sense > True Radiant, dan zal de Nest Learning Thermostat leren hoe lang uw radiatoren de stralingswarmte af blijven geven en hier ook rekening mee houden.

Ook zouden wij u willen adviseren om de voorloop temperatuur van het water te verlagen naar 65°C. Dit kunt u doen onder Instellingen > Apparaat > Pro Setup.

Een software update die zal zorgen voor meer comfort met de 3de generatie Nest Thermostat voor modulerende ketels met Open Therm zal begin 2016 uitkomen. Deze update zal automatisch worden geïnstalleerd op uw Nest Thermostat als deze verbinding heeft met internet.
Overigens heb ik nog steeds niet goed door hoe ik op mijn Vaillant ecoTec ketel kan monitoren of hij met aan/uit werkt of toch moduleert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Niet online
SuperKneus schreef op dinsdag 05 januari 2016 @ 13:10:
[...]

Deze ervaring heb ik dus niet. Ik heb hem nu een jaar in gebruik en ben er nog steeds tevreden over. Ik heb nog nooit gemerkt dat het onconfortabel in huis was. Ik heb het even opgezocht en ik zie heel af en toe dat hij gaat verwarmen als hij 1 graad onder de ingestelde temperatuur zit. Eigenlijk gaat hij altijd verwarmen als het verschil kleiner is.
"Gelukkig" is 't hier maar 0,5 graad met 0,5 graad overshoot, maar da's in de gang. En de gang koelt hier schijnbaar minder snel af (en warmt minder snel op) dan de woonvertrekken. Dus daar is de schommeling groter dan in de gang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• master_viper

master_viper

Attack Of The Bunnies!!!

SuperKneus schreef op dinsdag 05 januari 2016 @ 13:10:
[...]

Hoe kan jij de V3 een jaar in gebruik hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tcviper
maxnl schreef op dinsdag 05 januari 2016 @ 12:21:
[...]

[...]

Dat hebben ze zowel naar Nest Pro's gecommuniceerd als via Twitter als in de email newsletter. Ik weet dat ook niet precies maar vertrouw erop dat het goed komt.

[ Voor 16% gewijzigd door tcviper op 05-01-2016 14:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperKneus
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10-10 14:17
master_viper schreef op dinsdag 05 januari 2016 @ 13:44:
[...]

Hoe kan jij de V3 een jaar in gebruik hebben?
Ik heb nergens aangegeven dat ik een v3 heb ;) , ik reageerde gewoon op de reactie dat de nest niet comfortabel is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• master_viper

master_viper

Attack Of The Bunnies!!!

SuperKneus schreef op dinsdag 05 januari 2016 @ 14:20:
[...]

Ik heb nergens aangegeven dat ik een v3 heb ;) , ik reageerde gewoon op de reactie dat de nest niet comfortabel is
Je doet het overkomen alsof je de v3 hebt, immers gaat het al tijden alleen maar over de v3. Vergelijking maken tussen v2 en v3 is niet mogelijk, het zou immers een totaal ander apparaat moeten zijn met een totaal ander comfort.
Helaas is het verschil tussen de v2 en v3 op dit moment minimaal, ondanks een groter schermpje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tristan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 02-10 23:05
/subscribe

Ik ben ook geintreseerd in de Nest V3, maar dan moet hij wel gaan moduleren. Dus ik wacht de update met spanning af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tribunus
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 00:45
Wellicht dat jullie mij kunnen informeren of ik iets fout doe. Ik heb nu sinds 5-12-2015 de V3 in huis hangen en bij ons presteerrt de NEST voor geen meter. Ik lees de NEST elke 15 minuten uit met google spreadsheet en het is gewoon belachelijk hoe lang de NEST bezig is met het verwarmen van het huis. Het is zelf zo erg dat de NEST vandaag van 17 graden naar 19 graden is gegaan in 5(!!!) uur tijd terwijl deze ingesteld stond op 20,5 graden.

Ik heb al meerdere keren contact gehad met NEST en inderdaad voorloop temp etc aangepast en wat andere wijzigen op advies van de helpdesk maar niets lijkt te werken.

Mijn NEST is aangesloten op een Vaillant VHR NL 18-22 C (2004) op de B-A OpenTherm aansluiting.

Hiervoor een simpele Honeywell bij de ketel en deze werkt prima!

Wellicht dat iemand van jullie mij vooruit kan helpen ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxnl
Janaart schreef op dinsdag 05 januari 2016 @ 23:33:
Het is zelf zo erg dat de NEST vandaag van 17 graden naar 19 graden is gegaan in 5(!!!) uur tijd terwijl deze ingesteld stond op 20,5 graden.
Was je oude thermostaat aan/uit, en je wilt hem precies even snel laten opwarmen?

Kijk eens in de instellingen van je ketel wat er als CV-aanvoertemperatuur staat ingesteld.
En gebruik dezelfde waarde op je Nest als voorloop temperatuur.

[ Voor 33% gewijzigd door maxnl op 06-01-2016 01:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peptalk
Wel de software instelling in de Vaillant aangepast, beste is dit te doen zonder dat er wat aangesloten is :

Eerst in menu d10 naar 16 en opslaan om in het installateursmenu te komen. Dan d20 op 00 en opslaan. (-01 is aan/uit, 00 is OpenTherm)

YouTube: Vaillant Solide (oud) van aan/uit naar OpenTherm

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• thezahir
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 08-09 14:38
Vandaag contact gehad met Nest over het niet correct werkende moduleren. Dit was hun antwoord:
"Recent hebben wij ontdekt dat wij meer kunnen doen aan het comfort van klanten met een modulerende cv-ketel die werkt met OpenTherm. We hebben de mogelijkheden al ontdekt en zullen deze dan ook verwerken in een software update die begin 2016 zal uitkomen."
Helaas nog niet meer info over wat zij verstaan onder 'begin 2016'...

[ Voor 9% gewijzigd door thezahir op 06-01-2016 13:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tristan
thezahir schreef op woensdag 06 januari 2016 @ 13:45:
Vandaag contact gehad met Nest over het niet correct werkende moduleren. Dit was hun antwoord:
"Recent hebben wij ontdekt dat wij meer kunnen doen aan het comfort van klanten met een modulerende cv-ketel die werkt met OpenTherm. We hebben de mogelijkheden al ontdekt en zullen deze dan ook verwerken in een software update die begin 2016 zal uitkomen."
Helaas nog niet meer info over wat zij verstaan onder 'begin 2016'...
Ik ben benieuwd, op dit moment houdt het mij tegen om een nest aan te schaffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• master_viper

master_viper

Attack Of The Bunnies!!!

Tristan schreef op woensdag 06 januari 2016 @ 15:15:
[...]

Ik ben benieuwd, op dit moment houdt het mij tegen om een nest aan te schaffen.
Standaard antwoord wat hier al vaker is langsgekomen. Zegt niks en geeft totaal niet aan wat er gaat gebeuren, kans is aanwezig dat ze totaal iets anders doen dan het echt implementeren van modulatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ro8in
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 15:07
Vraagje voor iedereen.. Wat zijn het gemiddeld aantal uren dat je verwarming volgens de NEST per dag aan staat? Ik zit zo op 2,5 uur, maar geen idee of dit normaal is.

Ik heb meteen bij het verhuizen naar mijn nieuwe huis een Nest geïnstalleerd, alleen vraag ik mij soms af of hij wel goed werkt. Bijvoorbeeld als ik hem op 12 graden zet en ik laat hem de hele nacht zo staan dan is het s'ochtends misschien op zijn kouds 18 graden in mijn huis met een buiten temperatuur van 10 graden ofzo. Ik weet niet hoe snel temperatuur daalt in een huis? Zou niet zo kunnen zijn dat de Nest het altijd op 18 graden houd ondanks dat ik hem lager zet toch?

Voorheen woonde ik in een vrij oud huis en daar werd het echt snel een stuk kouder zodra ik de termostaat omlaag draaide, maar vraag me nu af of mijn nieuwe huis nou zo goed geïsoleerd is of dat mijn Nest nu loopt te kloten.

Als ik hem hoger zet dan gaat de verwarming wel netjes aan zoals het hoort en bij 21 gaat hij ook echt naar 21..

[ Voor 30% gewijzigd door ro8in op 06-01-2016 16:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rengin
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 13-08-2023
ro8in schreef op woensdag 06 januari 2016 @ 16:29:
Vraagje voor iedereen.. Wat zijn het gemiddeld aantal uren dat je verwarming volgens de NEST per dag aan staat? Ik zit zo op 2,5 uur, maar geen idee of dit normaal is.

Ik heb meteen bij het verhuizen naar mijn nieuwe huis een Nest geïnstalleerd, alleen vraag ik mij soms af of hij wel goed werkt. Bijvoorbeeld als ik hem op 12 graden zet en ik laat hem de hele nacht zo staan dan is het s'ochtends misschien op zijn kouds 18 graden in mijn huis met een buiten temperatuur van 10 graden ofzo. Ik weet niet hoe snel temperatuur daalt in een huis? Zou niet zo kunnen zijn dat de Nest het altijd op 18 graden houd ondanks dat ik hem lager zet toch?

Voorheen woonde ik in een vrij oud huis en daar werd het echt snel een stuk kouder zodra ik de termostaat omlaag draaide, maar vraag me nu af of mijn nieuwe huis nou zo goed geïsoleerd is of dat mijn Nest nu loopt te kloten.

Als ik hem hoger zet dan gaat de verwarming wel netjes aan zoals het hoort en bij 21 gaat hij ook echt naar 21..
Klinkt vergelijkbaar als bij ons de afgelopen dagen. Nu het buiten 4 graden is ipv 7/8 zakt hij wel naar 17,5 graad ipv 18 graden, maar dat lijkt me normaal.

Hangt trouwens natuurlijk wel af van hoe lang je thuis bent. Wij werken allebei maar worden na elkaar wakker, dus de verwarming staat 's ochtends wat langer aan. Hebben de Nest nog maar 2 dagen geïnstalleerd maar hier geeft hij 3,5 en 2,75 uur aan (met stadsverwarming, dus alleen aan/uit)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iAR
  • Niet online

iAR

Dat viel mij ook mee. Door de week zit hij op 1 tot max 2 uurtjes.
Hij staat standaard op 15 graden, 's ochtends gaat hij 20 minuten op 18,5 en 's avonds van 17:00 - 22:00 op 20 graden.
De afgelopen weken was het zo warm dat hij 's ochtends niet eens aan ging omdat het nog rond 18,5 graden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tristan
master_viper schreef op woensdag 06 januari 2016 @ 15:18:
[...]

Standaard antwoord wat hier al vaker is langsgekomen. Zegt niks en geeft totaal niet aan wat er gaat gebeuren, kans is aanwezig dat ze totaal iets anders doen dan het echt implementeren van modulatie.
Dat is prima en dan is de Nest geen geschikte thermostaat voor mij ;w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 06-10 07:22
master_viper schreef op woensdag 06 januari 2016 @ 15:18:
[...]

Inderdaad ja. Ze gaan dat echt niet meer aanpassen in het komende jaar. Hoe ze met de vorige twee versies omgingen met klantvragen is al veelzeggend. Dat combinerend met het feit dat ze hun marketing teksten al hebben aangepast, walk away. Just. Walk. Away. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• degroot
  • Niet online

Hier hetzelfde, als we overdag weg zijn, verbruiken we zon 1,5 tot 2,5 uur aan warmte(afhankelijk van weer buiten). Weet niet hoeveel dit eerst was ivm "domme" thermostaat.

Snachts komt temp huis ook niet onder de 17 a 18 graden. Sinds deze week net iets onder de 17graden terwijl thermostaat op 16,5 staat. Dus denk dat onze waardes wel overeenkomen.

We hebben wel tuin op het zuiden(en dus zon hele dag op het raam). Dus als de zon flink schijnt, hoeft de verwarming niet eens aan. Dat scheelt weer in de verbruik uren

www.degroot-it.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

Met de hoge temperaturen de afgelopen tijd? 15-30 minuutjes per dag. :P
Nu het kouder wordt zit ik op een half uur tot een uur per dag. Dat is dan vooral in de ochtend en vlak voor ik thuis kom. Dan moet er een graadje bijgestookt worden.

Als je thermostaat laag staat en je huis koelt nauwelijks af heb je gewoon een goed geïsoleerd huis.

#team_UTC+1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Niet online
Oh met ons kartonnen bouwval en permanent aanwezige bewoners stoken wij toch wel enkele uren hoor, vooral nu de temperatuur weer aan het dalen is :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tribunus
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 00:45
peptalk schreef op woensdag 06 januari 2016 @ 01:22:
Wel de software instelling in de Vaillant aangepast, beste is dit te doen zonder dat er wat aangesloten is :

Eerst in menu d10 naar 16 en opslaan om in het installateursmenu te komen. Dan d20 op 00 en opslaan. (-01 is aan/uit, 00 is OpenTherm)

YouTube: Vaillant Solide (oud) van aan/uit naar OpenTherm
Deze instelling stond al aan, aangezien mijn oude thermostaat ook een modulerende variant is.

Wat mij verder nog wel opvalt is dat mijn radiatoren beneden aan de onderkant een heel stuk kouder zijn
als de bovenkant van de radiator. Vandaag ook weer een hele trage opwarming van de huiskamer waar de nest ook aan de muur hangt, hieronder even een lijst die ik via google spreadsheets maak. Ik weet niet of mijn verwachting te hoog is maar het lijkt me wel dat het na 3 uur wel eens 20 graden mag zijn...

Ik moet nog even uitzoeken en kijken hoe ik de voorlooptemp van de ketel zelf kan uitlezen en veranderen.

Update: Voorlooptemp op 65 gezet, stond op 60

Tijd --- Huidige Temp --- Ingestelde Temp

15:07:56 --- 15.97 --- 18.07
15:22:56 --- 16.53 --- 18.07
15:37:56 --- 17.07 --- 18.07
15:52:57 --- 17.52 --- 18.07
16:07:57 --- 17.52 --- 18.07
16:22:56 --- 17.52 --- 20
16:37:56 --- 18.03 --- 20
16:52:56 --- 18.03 --- 20
17:07:57 --- 18.03 --- 20
17:22:57 --- 18.03 --- 20
17:37:57 --- 18.03 --- 20
17:52:57 --- 17.99 --- 20
18:07:56 --- 17.99 --- 20
18:22:57 --- 17.99 --- 20
18:37:57 --- 18 --- 20
18:52:56 --- 18 --- 20
19:07:56 --- 18 --- 20
19:37:57 --- 18 --- 20
19:52:57 --- 17.95 --- 20

[ Voor 19% gewijzigd door Tribunus op 06-01-2016 23:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robnieuw
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 26-09 15:31
Hallo

Ik heb een vraag. Ik heb net mijn nieuwe nest geïnstalleerd. En het werkt allemaal.
Wat mij wel opvalt is dat ik het niet zo warm vind en dat op mijn Nest 22 graden aangeeft

Nu heb ik er 2 ander thermometers naast gezet, gelijke hoogte zelfde plaats.

Echter deze geven aan dat ze 20C en 20,2 aangeven.

Is het mogelijk dat ik de nest ook naar 20 graden zet?
Is dat te programmeren? Ik weet zeker dat het geen 22 graden in huis is.

Ik hoor graag hoe ik dit kan oplossen

Gr Robert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LtGruber
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 29-06-2024
robnieuw schreef op donderdag 07 januari 2016 @ 20:34:
Is het mogelijk dat ik de nest ook naar 20 graden zet?
Is dat te programmeren? Ik weet zeker dat het geen 22 graden in huis is.
Dat gaat niet bij een Nest.

Je kan je eventueel bij deze schare gebruikers aansluiten:

https://community.nest.com/ideas/1142

Die vragen daar ondertussen wel al 3 jaar vruchteloos naar, dus ik zou in de toekomst ook niet direct op deze mogelijkheid rekenen.
Nest heeft er blijkbaar zelf nogal veel vertrouwen in dat hun meting de (enige) juiste is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmy
robnieuw schreef op donderdag 07 januari 2016 @ 20:34:
Wat mij wel opvalt is dat ik het niet zo warm vind en dat op mijn Nest 22 graden aangeeft

Nu heb ik er 2 ander thermometers naast gezet, gelijke hoogte zelfde plaats.

Echter deze geven aan dat ze 20C en 20,2 aangeven.
Houd er rekening mee dat het display van de Nest warmte afgeeft. Hoe langer het display actief blijft hoe hoger de temperatuur is die Nest zal aangeven.

Ik merkte dat als ik de Nest met rust liet de aangegeven temperatuur dicht bij door een andere thermometer gemeten temperatuur lag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvdgaag
  • Laatst online: 21:32
Nest site is down zaterdagavond laat, misschien een update ??

Deye 12kW Hybrid, 8,77 kW peak solar, 62,4 kWH Seplos batteries, Panasonic K-series 5kW all-electric heatpump

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goodLUCk1951
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 21-05-2024
Constateer net ook dat er geen verbinding via de Nest app. mogelijk is. Heeft mogelijk te maken met de recente update van de app, of dat dit de aanloop is van de gewenste software update naar een hopelijk nu wel modulerende werking van de thermostaat !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvdgaag
  • Laatst online: 21:32
Lees net bij Nest dat het een server storing is, updates lijken aangekondigd te worden dus helaas.

Deye 12kW Hybrid, 8,77 kW peak solar, 62,4 kWH Seplos batteries, Panasonic K-series 5kW all-electric heatpump

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• degroot
  • Niet online
Kwam vandaag terug van vakantie, dus wilde de nest aanzetten. Was ie offline. Bij thuiskomst bleek de nest helemaal uit te staan. Na een herstart kwam de nest weer up. Hij gaf aan dat de batterij leeg was. Dat is raar want hij zit bekabeld op de heatlink aangesloten.

Heeft dit met de storing van gister te maken gehad? Ik las op nu.nl ook dat er eerder een storing was geweest waardoor de batterij leegliep. Zou dat met dit ook te maken kunnen hebben?

www.degroot-it.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxnl
degroot schreef op maandag 11 januari 2016 @ 00:23:
Kwam vandaag terug van vakantie, dus wilde de nest aanzetten. Was ie offline. Bij thuiskomst bleek de nest helemaal uit te staan. Na een herstart kwam de nest weer up. Hij gaf aan dat de batterij leeg was. Dat is raar want hij zit bekabeld op de heatlink aangesloten.

Heeft dit met de storing van gister te maken gehad? Ik las op nu.nl ook dat er eerder een storing was geweest waardoor de batterij leegliep. Zou dat met dit ook te maken kunnen hebben?
Wifi schijnt meer stroom te kunnen verbruiken dan er wordt bijgeladen. 8)7

https://community.nest.com/thread/11971
https://nest.com/support/...sponsive-or-won-t-turn-on

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• master_viper

master_viper

Attack Of The Bunnies!!!

Het moet niet gekker worden daar... 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• robertwebbe
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 12-10 10:27

robertwebbe

Robert Webbe

Ik ben met de dag blijder dat ik toch maar even de eerste resultaten heb afgewacht van de 3e generatie en dat ik niet direct op de 1e dag besteld heb :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• degroot
  • Niet online
Haha , dit is met de 2e generatie. Heb ik express gekocht , omdat ik toch geen modulerende ketel heb ( stadsverwarming ).
Maar zag inderdaad op twitter vanochtend ook al veel meldingen. Dacht dat die battery drain eerder was , bleek dus toch gisteren te zijn.

www.degroot-it.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goodLUCk1951
Ik zou graag eens een beeld willen hebben van de merken CV-ketels waarbij de Nest 3the WEL en GEEN modulerende werking toepast. Gaarne reacties in deze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tcviper
goodLUCk1951 schreef op maandag 11 januari 2016 @ 10:39:
Ik zou graag eens een beeld willen hebben van de merken CV-ketels waarbij de Nest 3the WEL en GEEN modulerende werking toepast. Gaarne reacties in deze.
Bij deze, wel (voor zover ik dat kan beoordelen): Bosch 42 HRC.

[ Voor 5% gewijzigd door tcviper op 11-01-2016 11:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EddoH
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online

EddoH

Backpfeifengesicht

tcviper schreef op maandag 11 januari 2016 @ 10:44:
[...]

Bij deze, wel: Bosch 42 HRC.
No offence, maar ik weet bijna zeker dat jouw ketel zelf moduleert op retourtemperatuur (of een andere instelling) en dat de Nest hier weinig invloed op heeft.

Ik heb het hier wel eens eerder gepost; uit betrouwbare bron heb ik vernomen dat de Nest gewoon niet modulerend aanstuurt. Het is ook door Nest zelf toegegeven, en de marketingteksten zijn veranderd.

Alleen tcviper claimt dat er wel modulerend wordt aangestuurd, maar ik ben er vrij(99,9%) zeker van dat dit niet gebeurd, en dat de effecten die je ziet een andere oorzaak hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LtGruber
  • Laatst online: 29-06-2024
Bij een Daalderop Combifort werkt het in elk geval niet modulerend.

Pas op, er is wel degelijk een verschil tussen echt aan/uit-schakelen en hetgeen de Nest v3 doet. Ik begrijp dat door menige sarcastische opmerking in dit topic gemaakt (ook mea culpa), daar enige verwarring over kan bestaan.

Een echte aan/uit-thermostaat verbreekt (uit) of verbindt (aan) een contactje op de ketel. Dat is dus echt alles of niets, daar komt geen digitale communicatie aan te pas.

De Nest v3 stuurt óf een nulwaarde (uit), óf de waarde ingesteld bij "voorlooptemperatuur" (aan) naar de ketel, maar niets daar tussenin. Hij gedraagt zich de facto dus als een aan/uit-thermostaat, maar communiceert wel degelijk digitaal met de ketel; anders zou de "aan-waarde" niet veranderen als je in het instellingenmenu een andere temperatuur instelt als voorlooptemperatuur.
Dat heb ik al proefondervindelijk gezien op mijn ketel, waarop je naast de huidige aanvoertemperatuur, ook het setpunt dat door de thermostaat wordt gevraagd kunt zien.

[ Voor 8% gewijzigd door LtGruber op 11-01-2016 11:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EddoH
  • Niet online

EddoH

Backpfeifengesicht

LtGruber schreef op maandag 11 januari 2016 @ 11:09:
Bij een Daalderop Combifort werkt het in elk geval niet modulerend.

Pas op, er is wel degelijk een verschil tussen echt aan/uit-schakelen en hetgeen de Nest v3 doet. Ik begrijp dat door menige sarcastische opmerking in dit topic gemaakt (ook mea culpa), daar enige verwarring over kan bestaan.

Een echte aan/uit-thermostaat verbreekt (uit) of verbindt (aan) een contactje op de ketel. Dat is dus echt alles of niets, daar komt geen digitale communicatie aan te pas.

De Nest v3 stuurt óf een nulwaarde (uit), óf de waarde ingesteld bij "voorlooptemperatuur" (aan) naar de ketel, maar niets daar tussenin. Hij gedraagt zich de facto dus als een aan/uit-thermostaat, maar communiceert wel degelijk digitaal met de ketel; anders zou de "aan-waarde" niet veranderen als je in het instellingenmenu een andere temperatuur instelt als voorlooptemperatuur.
Dat heb ik al proefondervindelijk gezien op mijn ketel, waarop je naast de huidige aanvoertemperatuur, ook het setpunt dat door de thermostaat wordt gevraagd kunt zien.
Hoe de aan/uit sturing gerealiseerd wordt maakt natuurlijk niet heel veel uit ;) Al ging het via 4G of een glasvezelverbinding. Op het moment dat een ouderwetse thermostaat het contactje 'maakt' gaat jouw ketel ook gewoon op de door jou op de ketel ingestelde maximale temperatuur verwarmen. Het enige verschil bij de Nest is dat deze door de Nest wordt ingesteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goodLUCk1951
Vwb op mijn Remeha 28c CW4 is het toepassen van de nieuwe Nest ook een achteruitgang t.o.v. oude honeywell chronotherm 4 modulation. De Nest schakelt alleen aan/uit met ook nog temp. schommelingen naar boven en beneden t.o.v. de ingestelde gewenste temperatuur. Heb ook het gevoel dat dit een behoorlijke toename betekent in gasverbruik t.o.v. de oude Honeywell ! Zijn er lotgenoten in deze ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• master_viper

master_viper

Attack Of The Bunnies!!!

tcviper schreef op maandag 11 januari 2016 @ 10:44:
[...]

Bij deze, wel: Bosch 42 HRC.
Nogmaals, i call BS.

Jij kan op geen 1 manier aantonen dat er daadwerkelijk gemoduleerd wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tcviper
Ik ben blij dat alles hier zwart op wit aangetoond moet worden, maar goed, dan moduleert die niet, ook prima. Ik ga mijn domoticz en Fibaro data hier niet zomaar zitten delen, het werkt bij mij prima en verder weet ik het ook niet, het zal best dat het ding niet alles moduleert maar nogmaals geeft mijn CV ketel echt gedurende de dag andere temperaturen aan op de display bij opwarmen, dit verschuift en is dus niet constant vol open. Ben eigenlijk wel klaar met deze eindeloze discussie.

En ik hoef hier ook niks aan te zitten te tonen, ik werk niet voor Nest (dat mag Nest zelf doen), vertel puur wat ik zelf zie, meet en lees.

[ Voor 38% gewijzigd door tcviper op 11-01-2016 11:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EddoH
  • Niet online

EddoH

Backpfeifengesicht

tcviper schreef op maandag 11 januari 2016 @ 11:55:
Ik ben blij dat alles hier zwart op wit aangetoond moet worden, maar goed, dan moduleert die niet, ook prima. Ik ga mijn domoticz en Fibaro data hier niet zomaar zitten delen, het werkt bij mij prima en verder weet ik het ook niet. Ben eigenlijk wel klaar met deze eindeloze discussie.
Het is natuurlijk niet erg dat het voor jou allemaal prima werkt :) Maar als je iets claimt wat haaks staat op de bevindingen van alle anderen, dan is het toch niet zo gek dat er om iets van een bewijs of redenatie gevraagd wordt?
Het is gewoon vrijwel onmogelijk dat hij bij jou als enige wel modulerend aanstuurt. Helemaal na de toegevingen van Nest zelf. Als dit wel zo is, dan wil iedereen dat natuurlijk graag zien, zodat ze hiermee zelf wellicht hun voordeel kunnen gaan doen. Of hiermee de communicatie richting Nest support verduidelijken.

Als de temperatuur in huis voor jou nu goed geregeld is ondanks dat de Nest niet modulerend aanstuurt, dan is dat toch prima? :)

[ Voor 9% gewijzigd door EddoH op 11-01-2016 11:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tcviper
EddoH schreef op maandag 11 januari 2016 @ 11:58:
[...]

Het is natuurlijk niet erg dat het voor jou allemaal prima werkt :) Maar als je iets claimt wat haaks staat op de bevindingen van alle anderen, dan is het toch niet zo gek dat er om iets van een bewijs of redenatie gevraagd wordt?
Het is gewoon vrijwel onmogelijk dat hij bij jou als enige wel modulerend aanstuurt. Helemaal na de toegevingen van Nest zelf. Als dit wel zo is, dan wil iedereen dat natuurlijk graag zien, zodat ze hiermee zelf wellicht hun voordeel kunnen gaan doen. Of hiermee de communicatie richting Nest support verduidelijken.

Als de temperatuur in huis voor jou nu goed geregeld is ondanks dat de Nest niet modulerend aanstuurt, dan is dat toch prima? :)
Dat is uiteraard ook prima, dan zeg me maar wat je wilt hebben of zien, want buiten grafiekjes van Domoticz en Netatmo die de temperatuur bij houd en een paar foto's die ik kan maken van de CV ketel gedurende de dag weet ik het verder ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EddoH
  • Niet online

EddoH

Backpfeifengesicht

tcviper schreef op maandag 11 januari 2016 @ 12:01:
[...]

Dat is uiteraard ook prima, dan zeg me maar wat je wilt hebben of zien, want buiten grafiekjes van Domoticz en Netatmo die de temperatuur bij houd en een paar foto's die ik kan maken van de CV ketel gedurende de dag weet ik het verder ook niet.
Ik hoef geen bewijs van je te zien, ik bedoelde alleen dat je niet gepikeerd moet zijn dat mensen bewijs willen zien als je als enige iets anders claimt en er vaak als eerste bij bent om te melden dat hij bij jou wél moduleert.
Als je het toch echt zou willen aantonen dan zou er een log van de OpenTherm communicatie moeten komen, maar dat is zonder extra apparatuur niet zomaar mogelijk.

[ Voor 11% gewijzigd door EddoH op 11-01-2016 12:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tcviper
EddoH schreef op maandag 11 januari 2016 @ 12:05:
[...]

Ik hoef geen bewijs van je te zien, ik bedoelde alleen dat je niet gepikeerd moet zijn dat mensen bewijs willen zien als je als enige iets anders claimt en er vaak als eerste bij bent om te melden dat hij bij jou wél moduleert.
Als je het toch echt zou willen aantonen dan zou er een log van de OpenTherm communicatie moeten komen, maar dat is zonder extra apparatuur niet zomaar mogelijk.
Prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 12-10 10:27

robertwebbe

Robert Webbe

Volgens mij gaat de modulatie discussie toch over 2 verschillende dingen:

1) de communicatie tussen de thermostaat met de ketel (bijvoorbeeld via aan/uit contact of via OpenTherm modulatie)

2) de aansturing tussen thermostaat met de ketel (bijvoorbeeld 100% aan/uit of in verschillende deellasten).

Zover ik begrepen heb doet de Nest v3 wel aan modulatie voor communicatie tussen de thermostaat en de ketel maar niet aan verschillende deellasten, toch?

Blijkbaar vinden sommigen dat ook aan de 2e voorwaarden voldaan moet worden om te kunnen spreken over een modulerende thermostaat en anderen weer niet. Kunnen we in de discussie dit wellicht beter benoemen zodat de gemoederen niet te hoog gaan oplopen?

[ Voor 5% gewijzigd door robertwebbe op 11-01-2016 12:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• master_viper

master_viper

Attack Of The Bunnies!!!

robertwebbe schreef op maandag 11 januari 2016 @ 12:44:
Volgens mij gaat de modulatie discussie toch over 2 verschillende dingen:

1) de communicatie tussen de thermostaat met de ketel (bijvoorbeeld via aan/uit contact of via OpenTherm modulatie)

2) de aansturing tussen thermostaat met de ketel (bijvoorbeeld 100% aan/uit of in verschillende deellasten).

Zover ik begrepen heb doet de Nest v3 wel aan modulatie voor communicatie tussen de thermostaat en de ketel maar niet aan verschillende deellasten, toch?

Blijkbaar vinden sommigen dat ook aan de 2e voorwaarden voldaan moet worden om te kunnen spreken over een modulerende thermostaat en anderen weer niet. Kunnen we in de discussie dit wellicht beter benoemen zodat de gemoederen niet te hoog gaan oplopen?
Wat je hierboven zegt klopt. Echter is er door NEST duidelijk aangegeven dat de modulatie over beide punten zou gaan. Waar ze nu helaas op terug lijken te komen. Communicatie via OT is er zeker, echter functioneert de V3 daarbuiten als een simpele aan/uit thermostaat.

Pagina: 1 ... 15 ... 72 Laatste