Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 18 december 2015 @ 13:31:
Beste mensen,

jullie laten je misleiden door de Nest opentherm benaming, het is de Heatlink die opentherm is en niet de Nest zelf.

er is niks modulerend aan de Nest,

De Nest kan draadloos geconnect worden met de Heatlink, maar dan is je batterij met een uur leeg, want opentherm of welke modulerende kamerthermostaat dan ook praten continu met elkaar, dus data over en weer= batterij drain.
En wie of wat stuurt de Heat Link aan? Juist, de "Nest Learning Thermostat"... Gelukkig krijgt de "Nest Learning Thermostat" z'n stroom gewoon via de kabeltjes, dus kan 'ie probleemloos draadloos communiceren met de Heat Link. Da's zeg maar de standaardsituatie: draadjes én daarnaast de draadloos communicatie. Ja óf draadloos en stroom via USB als je hem in de standaard neerzet. En zo kan 'ie de Heat Link dus probleemloos instrueren om te moduleren? :?

Dus ik snap jouw probleem niet zo goed, behalve dat Nest loopt te falen..

[ Voor 8% gewijzigd door Osiris op 18-12-2015 14:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• degroot
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
EricDH schreef op vrijdag 18 december 2015 @ 14:00:
[...]

Ik heb precies hetzelfde... ik mis sinds dinsdag de data online maar kan inderdaad wel de Nest gewoon bedienen via de app.
Ik zit met hetzelfde probleem. Sinds dinsdag geen data

www.degroot-it.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Zijn er mensen die inmiddels hebben geüpgraded naar de nieuwste versie? Ik ben nieuwsgierig of deze nog gewoon past op de oude (houder) of dat zowel de houder als heatlink kunnen blijven behouden.

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• master_viper
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11-10 10:41

master_viper

Attack Of The Bunnies!!!

BtM909 schreef op vrijdag 18 december 2015 @ 18:15:
Zijn er mensen die inmiddels hebben geüpgraded naar de nieuwste versie? Ik ben nieuwsgierig of deze nog gewoon past op de oude (houder) of dat zowel de houder als heatlink kunnen blijven behouden.
Zou je op het moment ten zeerste afraden om te upgraden. Een verschil zit er op het moment namelijk niet in.

-= Very annoying forum person =-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bonyuri
  • Laatst online: 10-10 22:59

bonyuri

Investigator!

BtM909 schreef op vrijdag 18 december 2015 @ 18:15:
Ik zou niet upgraden.
Past niet op de oude houder, en HeatLink is ook niet compatibel
https://nest.com/nl/suppo...earning-Thermostat-I-have

What Do You Call An Alligator In A Vest?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• filoor
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 04-06-2022
@SamFox zou je me kunnen vertellen waar ik triggers op moet zetten op jou sheet bedankt alvast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnoud2
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 27-07 02:30
filoor schreef op vrijdag 18 december 2015 @ 20:53:
@SamFox zou je me kunnen vertellen waar ik triggers op moet zetten op jou sheet bedankt alvast
Waar kan ik deze sheet vinden???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kijk op de eerste pagina van dit draadje...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jur
  • Niet online

Jur

Dus....

Alle scripts die ik heb geprobeerd genereren helemaal nix 8)7 , misschien dat het wat te maken heeft met het ontbreken van de data de afgelopen 2 dagen....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Darklance
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10-10 19:44
Hier staat een mooie tutorial om de Nest via Homekit / Siri te besturen:
http://www.idownloadblog....-homekit-siri-homebridge/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tcviper
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 18:52
Darklance schreef op zaterdag 19 december 2015 @ 07:18:
Hier staat een mooie tutorial om de Nest via Homekit / Siri te besturen:
http://www.idownloadblog....-homekit-siri-homebridge/
Ja dat Homebridge is gaaf spul, werkt goed (gebruik het met nest, hue, fibaro en domoticz hier), alleen ben ik er nog niet achter hoe je zegt dat ie Nest op away moet gooien. "Zet temperatuur 20 graden werkt wel overigens".

PSN: tcviper | Steam: Viper | TechConnect - MikeRedfields

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Niet online
Is zoiets d'r ook voor Google/Android? :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peptalk
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 16:49
Yep, via Google Now. Kun je via de nest website activeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

master_viper schreef op vrijdag 18 december 2015 @ 18:18:
[...]
Zou je op het moment ten zeerste afraden om te upgraden. Een verschil zit er op het moment namelijk niet in.
Het is niet zozeer een crave naar de nieuwe, maar meer dat ik nu de mogelijkheid heb om te kunnen vervangen.
bonyuri schreef op vrijdag 18 december 2015 @ 19:15:
[...]

Ik zou niet upgraden.
Past niet op de oude houder, en HeatLink is ook niet compatibel
https://nest.com/nl/suppo...earning-Thermostat-I-have
Ik heb gezocht op de website, maar dit artikel bewust overgeslagen (want ik weet heus wel welke ik heb :+). Thanks iig voor het linkje

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uil
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 25-09 23:30

Uil

Ik heb sinds vrijdag de Nest v3 op een AGPO Ultima S3 HR-ketel aangesloten.
Echter knalt de Nest de themperatuur tot wel 24,5 C. Terwijl ik om 18 C vraag.
S nachts blijft de verwaring hoorbaar lopen.
Als ik de thermostaat uitzet blijft de radiator heel warm. Wat doe ik verkeerd?
Ik heb nu alle radiatoren dicht gezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MXL
  • Laatst online: 04-09 23:49

MXL

Een nest kopen?? :)

Geen idee, wat ik wel weet is dat de radiatoren dichtdraaien geen goede keuze is. Kennelijk is of de ketel niet compatibel of heb je de knop op de heat link ingedrukt. Dan gaat hij gewoon handmatig verwarmen

Powered by Solarfrontier 3060 Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dikketienes
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 20-09 09:24
Vandaag een mooie stabiele lijn. Nog steeds geen modulatie maar hij lijkt wel slimmer te worden.
's ochtends nog wel vaak een overshot.
Ook nog steeds geen reactie van NestNL dat vind ik misschien nog wel het ergst.

Afbeeldingslocatie: http://f.cl.ly/items/350e3Z3p2v3Q0b430X1W/temp-19-12-2015.png
http://cl.ly/3S3p3m1O3l31

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Niet online
Statuslampje van de Heat Link checken (en even op support.nest.com/nl checken wat t precies betekent ;))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sepio
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 14:50
dikketienes schreef op zaterdag 19 december 2015 @ 23:26:
Ook nog steeds geen reactie van NestNL dat vind ik misschien nog wel het ergst.
Ik heb afgelopen dinsdag avond via de website support aangevraagd. Buiten een automatische mail waarin staat dat ze binnen 1 werkdag reageren, heb ik ook nog geen reactie gehad.

[ Voor 26% gewijzigd door Sepio op 20-12-2015 11:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tcviper
Ik ben eigenlijk vooral benieuwd naar Olaf, tweakers of er nog nieuws is mbt Nest in NL? Want het is weer een tijdje geleden nu en een officiële response is er ook nog steeds niet. Ik wil er ook bij zeggen dat het bij mij redelijk goed werkt nu met opentherm, kijk maar na grafiek vanuit Domoticz (die meet dat constant), temperatuur blijft vrijwel stabiel over de dag. Je ziet ook precies waar de update is gekomen en hij stookt bij mij nu met beetjes:

Afbeeldingslocatie: http://www.techconnect.nl/tmp/temp1.jpg

[ Voor 49% gewijzigd door tcviper op 20-12-2015 11:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MXL

MXL

Ik denk dat ze het gewoon niet weten. Ze waren bij mij in eerste instantie redelijk actief totdat bleek dat echt alle aansluitingen en instellingen goed waren, daarna niets meer gehoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SamFox
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 05-06 14:48
ik heb nu een jaar data verzameld, wel gaaf dat het allemaal nog werkt.
Ophalen data van de servers van NEST nog steeds niet 100% goed, wel vreemd, maar gemiddeld tussen de 100% en 80%, wel voldoende.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SamFox
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 05-06 14:48
oh ja voor diegene die de sheet hebben, ergens in dit forum staan alle aanwijzingen hoe je eea aan de praat moet krijgen. (effe terug lezen)...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uil
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 25-09 23:30

Uil

Osiris schreef op zaterdag 19 december 2015 @ 23:40:
Statuslampje van de Heat Link checken (en even op support.nest.com/nl checken wat t precies betekent ;))
Ja, dat hielp. De fout was dat de huidige bedrading van de (Nest) thermostaat nog aan de ketel zat i.p.v. aan de Heatlink T1 en T2. Dit nu gecorrigeerd.

Consequentie tot nu, de HR-ketel lijkt een beetje overbelast te zijn geweest, door vol belast gewerkt te hebben de afgelopen 40 uur. Hij druppelt nu ergens water.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvdgaag
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 13:26
Nu na een kleine 14 dagen lijkt de temperatuur constanter in de woonkamer, de fluctuatie is ongeveer 0,5 graad celcius, wel teveel, geeft zo nu en dan een kil gevoel.

Afbeeldingslocatie: http://i65.tinypic.com/2laa4hg.png

Grafiek is uit mijn digitalSTROM domotica systeem

Hij blijft echter de ketel als hij draait op vol vermogen draaien.

[ Voor 8% gewijzigd door rvdgaag op 20-12-2015 14:13 ]

Deye 12kW Hybrid, 8,77 kW peak solar, 62,4 kWH Seplos batteries, Panasonic K-series 5kW all-electric heatpump

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxnl
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 20-12-2024
Sepio schreef op zondag 20 december 2015 @ 11:29:
[...]

Ik heb afgelopen dinsdag avond via de website support aangevraagd. Buiten een automatische mail waarin staat dat ze binnen 1 werkdag reageren, heb ik ook nog geen reactie gehad.
Als je daar bij de winkel waar je hem hebt gekocht over klaagt, kunnen die er wel voor zorgen dat je door support teruggebelt wordt heb ik gemerkt. ;)

Die staan je vervolgens vriendelijk en correct te woord, en doen hun best, maar heb niet de indruk dat ze over meer informatie beschikken dan in hun script staat, dat bestaat uit instellingen controleren (in mijn geval lastig, gezien ik hem al van de muur had gehaald) en vragen of je de Nest al lang hebt.
Dat de Nest daadwerkelijk de water temperatuur kan moduleren durven ze ook niet te zeggen, dat moet dan nagevraagd worden.

Daarnaast had ik ondertussen ook per e-mail een ander antwoord van een andere medewerker gehad, dat de "true radient" modulering sinds de laatste update zou moeten werken. Maar ook daar wordt niet over water temperatuur modulering gesproken, maar hun eigen techniek.

Mijn Nest is inmiddels retour afzender, nu mijn betaling nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cmdr_Satan
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11-10 19:29

Cmdr_Satan

MemleaK Powah

Ik sluit mij aan bij de Nest V3 klanten met een Intergas ketel (bij de nieuwbouw) binnenkort.
Op voorhand eentje gehaald bij de mediagigant.

Nest heeft ook voor mij even om ontdekte problemen met modulatie te gaan oplossen anders gaat deze voorlopig direct ongeopend in de verpakking terug :). Ik ga het risico niet nemen met dit product.

Ik ben benieuwd, ook naar jullie bevindingen met eventuele nieuwe software.

[ Voor 13% gewijzigd door Cmdr_Satan op 20-12-2015 23:20 ]

System specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iAR
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

iAR

Helaas werkt dat niet (meer). Krijg continue script errors :(
tcviper schreef op zaterdag 19 december 2015 @ 10:24:
Ja dat Homebridge is gaaf spul, werkt goed (gebruik het met nest, hue, fibaro en domoticz hier), alleen ben ik er nog niet achter hoe je zegt dat ie Nest op away moet gooien. "Zet temperatuur 20 graden werkt wel overigens".
Ik heb dat destijds ook geprobeerd met Domoticz. Maar zodra ik de deur uitging en weer terug kwam was de connectie kwijt ofzo. Iemand dit al wel goed aan de praat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tcviper
AppleTV lokaal hebben ;) Dan werkt het ook via internet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

iAmRenzo schreef op maandag 21 december 2015 @ 08:34:
[...]

Ik kan ook nergens een script vinden welke zonder errors draait, heeft iemand nog een werkend script?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dikketienes
iAmRenzo schreef op maandag 21 december 2015 @ 08:34:
Verwijderd schreef op maandag 21 december 2015 @ 11:09:
Ik kan ook nergens een script vinden welke zonder errors draait, heeft iemand nog een werkend script?
Weet niet of je hier iets aan hebt. Deze gebruikte ik in het begin zelf, wat dingen uitgehaald die niet nodig waren.
https://gist.github.com/9fe75def907de1d12e2d

Zelf dus even je gegevens boven in invullen.
En daarna de comments er onder even volgend dan zou het moeten werken.

[ Voor 15% gewijzigd door dikketienes op 21-12-2015 11:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

_/-\o_ Top deze doet het in 1 keer _/-\o_ (had er echt al een stuk of 10 geprobeerd....)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Olaf
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 23-07-2024
Straks op de frontpage maar nu alvast hier. Ik heb een verklaring van Nest gehad en 'begin 2016' komt er een softwareupdate die verbetering moet brengen.
“We've heard from a small number of customers that the modulation experience with the 3rd generation Nest Learning Thermostat for Europe and their OpenTherm boilers is not as they expected. One of the great things about the Nest Thermostat is that it continues to get better over time. In fact, we’ve already identified opportunities for improved control and will be deploying these via software updates, with the first update going out in early 2016.

In the meantime, the 3rd generation Nest Learning Thermostat for Europe will continue to control your OpenTherm boiler and hot water tank, as well as deliver comfort and energy-efficiency features such as Auto-Away, Auto-Schedule and True Radiant."
Onduidelijk statement en ik heb aanvullende vragen over de identified opportunities gesteld en verzocht of ze bijvoorbeeld een lijst konden overleggen van ketels die wel/niet ondersteund worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dikketienes
Dank Olaf,

Inderdaad niet erg duidelijk.
Fijn dat je er achter aan zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• master_viper

master_viper

Attack Of The Bunnies!!!

Olaf schreef op maandag 21 december 2015 @ 14:59:
Straks op de frontpage maar nu alvast hier. Ik heb een verklaring van Nest gehad en 'begin 2016' komt er een softwareupdate die verbetering moet brengen.

[...]

Onduidelijk statement en ik heb aanvullende vragen over de identified opportunities gesteld en verzocht of ze bijvoorbeeld een lijst konden overleggen van ketels die wel/niet ondersteund worden.
Juist. Kunnen ze een nog meer ontwijkend antwoord geven?

Volgens hun treft het maar een aantal klanten en moet je maar gewoon geduld hebben, maar of het echt opgelost wordt is niet duidelijk want ze ontwijken de complete vraagstelling. Behoorlijke domper. Zeker gezien de beloftes op alle reclame uitingen etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Niet online

[...]

Ik ben vooral benieuwd naar reports van Nest-users waarbij modulatie wel werkt. Want tot nog toe heb ik daar in dit topic nog maar één report van gelezen en die is niet meer verder ingegaan op m'n precieze vragen over de watertemperatuur op de ketel zelf geloof ik :+

Ik heb namelijk mijn ernstige twijfels over de betrouwbaarheid van de "a small number of customers"-statement.

Voor zover ik het nu enigszins geloof zijn er X % klagende gebruikers over niet-modulerende Nest-thermostaten en hebben 100-X % Nest-klanten een niet-modulerende Nest-thermostaat hangen, maar klagen ze er niet over. :)

[ Voor 18% gewijzigd door Osiris op 21-12-2015 15:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• master_viper

master_viper

Attack Of The Bunnies!!!

Osiris schreef op maandag 21 december 2015 @ 15:29:
[...]

Ik ben vooral benieuwd naar reports van Nest-users waarbij modulatie wel werkt. Want tot nog toe heb ik daar in dit topic nog maar één report van gelezen en die is niet meer verder ingegaan op m'n precieze vragen over de watertemperatuur op de ketel zelf geloof ik :+

Ik heb namelijk mijn ernstige twijfels over de betrouwbaarheid van de "a small number of customers"-statement.

Voor zover ik het nu enigszins geloof zijn er X % klagende gebruikers over niet-modulerende Nest-thermostaten en hebben 100-X % Nest-klanten een niet-modulerende Nest-thermostaat hangen, maar klagen ze er niet over. :)
Lijkt mij sterk dat er maar 1 iemand is waar de Nest wel correct moduleert, er zijn hier immers gebruikers die de OT communicatie kunnen uitlezen, waaruit blijkt dat er geen modulatie plaats vindt. Iedereen heeft dezelfde software release.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EddoH
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online

EddoH

Backpfeifengesicht

Osiris schreef op maandag 21 december 2015 @ 15:29:
[...]

Ik geloof niet dat er 1 ketel is die modulerend (in de Opentherm zin van het woord) wordt aangestuurd. Nest lult er vakkundig omheen en gebruikt het woord 'moduleren' voor hun True Radiant functionaliteit, waarbij ze dus 'moduleren' doormiddel van een aan/uit patroon.
Technisch gezien kun je dit ook 'moduleren' noemen, echter is het niet de vorm van moduleren die de meesten hier willen zien.
Ik geloof ook niet dat de update in 2016 wel 'OpenTherm modulatie' zal toevoegen. He maken van een regeling die dat op een goede manier doet is,uit eigen ervaring, best lastig en rol je niet even bij al je klanten uit in een maandje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty
  • Registratie: September 2007
  • Nu online

Ethirty

Who...me?

[...]

Dat is een persbericht geschreven door marketingmensen en bedrijfsjuristen. Jammer weer :/
"Niet werken" wordt: kansen voor een klein aantal mensen.
"Weinig comfort" wordt: we hebben andere features bedacht die wij belangrijkere verkoopargumenten vinden.

#team_UTC+1

An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Ben juist erg blij met dit statement van Nest, hiermee laten ze duidelijk zien dat de klant als een dom schaap zien. Voor mij geen Nest producten meer en mijn thermostaat gaat dan ook in de verkoop.

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Niet online
Ik heb voor de zekerheid het via JavaScript opgehaalde bronbestand van de Nest Support pagina wat betreft de beloofde modulatiemogelijkheden ook eventjes beschikbaar gemaakt op The Way Back Machine (UK versie), zodat 'ie in ieder geval ergens "gebackupped" staat bij een "third party", zodat Nest die belofte iig niet meer kan verwijderen :)

Maargoed, early 2016 is voor mij te laat t.o.v. m'n 30 dagen probeer-window.. Dus ik moet wel even heeeeeel erg goed achter mijn oren krabben of ik wel met Nest in zee wil blijven gaan, vooral na zo'n flut-statement als dit.

[ Voor 24% gewijzigd door Osiris op 21-12-2015 15:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Preaper
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11-10 09:44

Preaper

...

'Begin 2016' is nogal een rekbaar begrip. Dat kan dus nog maanden gaan duren.

Ik objecteer, u eer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty
  • Nu online

Ethirty

Who...me?

Ga er maar vanuit dat begin 2016 in dit soort gevallen vaak ergens Q2 of later wordt. :P

#team_UTC+1

You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bonyuri

bonyuri

Investigator!

Fietsbel schreef op maandag 21 december 2015 @ 15:41:
Ben juist erg blij met dit statement van Nest, hiermee laten ze duidelijk zien dat de klant als een dom schaap zien. Voor mij geen Nest producten meer en mijn thermostaat gaat dan ook in de verkoop.
Ik had vorige week deze conclusie al voorzichtig getrokken. Mijn Nest is al retour gegaan, ik geloof er simpelweg niet meer in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeNoOne
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 18:25
Weet niet of ik dit mag quoten, maar na een gesprek met een nest senior support.

"Mocht deze update naar je mening niet voldoende zijn om het gedrag van de Nest te verbeteren, dan is het altijd een optie om de Nest terug te sturen en het volledige aankoopbedrag terug te krijgen. We gaan ons uiterste best doen om te zorgen dat je tevreden bent met onze producten, maar mocht dat niet lukken, dan is dit een optie waar je gebruik van kunt maken."

Dus je kunt gerust ook na 30 dagen de nest terug sturen als hij niet doet wat nest belooft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• master_viper

master_viper

Attack Of The Bunnies!!!

Komt er dus op neer dat overgang van V2 naar V3 niks brengt, behalve een grote schermpje en wat andere overbodige functies. Zoals iedereen hier ging het mij om comfort en besparing, iets wat niet wordt waargemaakt ondanks advertenties.

Juist, deze gaat ook retour afzender.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18:53

DarkSide

theres no place like ::1

Het is eigenlijk een heel logisch antwoord. Want ze willen zichzelf niet zwart maken natuurlijk.
Dus geven ze aan dat er issues gemeld zijn. En dat zie die onderhanden nemen.
Natuurlijk om zo aan te geven dat ze er boven op zitten.
Ze zullen nooit zeggen. We hebben een stom product gemaakt en je kan beter een andere thermostaat kopen.
Het is opzich geen ramp, vind ik, deze manier van communiceren. Heb het ook met intel die niet wil toegeven dat DTS-HD op een n3700 gewoon zou moeten werken onder windows. Maar niet met een juiste driver op de proppen wil komen.

Verder vermoed ik idd dat 90% van de mensen gewoon tevreden met hun nest is. Omdat ze niet in de gaten hebben dat deze niet moduleert.
Wel hoop ik dat ze het probleem daadwerkelijk op lossen.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hendrikbene
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 25-08 08:51
Wel erg jammer van Nest niet "moduleert" als dat zo blijkt te zijn(kan zelf niet meten), ik ben op zich tevreden. Erg benieuwend wat dan de update gaat doen.

Wel heb ik dat hij nu aanslaat en dan altijd voor bij de gewenste temperatuur schiet met te minste 1 graden. Hebben jullie dat ook?

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxnl
Osiris schreef op maandag 21 december 2015 @ 15:42:
Ik heb voor de zekerheid het via JavaScript opgehaalde bronbestand van de Nest Support pagina wat betreft de beloofde modulatiemogelijkheden ook eventjes beschikbaar gemaakt op The Way Back Machine (UK versie), zodat 'ie in ieder geval ergens "gebackupped" staat bij een "third party", zodat Nest die belofte iig niet meer kan verwijderen :)
Zijn nog wel meer pagina's waar ze het beloven.
Bijvoorbeeld in het wettelijk verplichte ErP ding, wat samen met de ErP van de ketel uiteindelijk het energielabel van de CV installatie bepaalt.

http://support-assets.nes...025-FD-A_A2_ErP_Dutch.pdf
Nest Learning Thermostat* installed in an OpenTherm heating system

Regelklasse VI

Weercompensatieregeling plus kamersensor, voor gebruik met modulerende
verwarmings toestellen: een watertemperatuurregelaar voor het
verwarmingstoestel die het instelpunt van de temperatuur van het water
dat de verwarmingsketel verlaat, varieert naargelang van de heersende
buitentempe ratuur en de geselecteerde weercompensatiecurve. Een
kamertemperatuursensor monitort de kamertem peratuur en past de parallelle
verplaatsing van de compensatiecurve aan om het kamercomfort te ver
beteren. De regeling wordt bereikt door modulering van de output van het
verwarmingstoestel.

* Thermostaatmodel A0001 in combinatie met Heat Link A0003
==
hendrikbene schreef op maandag 21 december 2015 @ 16:37:
Wel erg jammer van Nest niet "moduleert" als dat zo blijkt te zijn(kan zelf niet meten), ik ben op zich tevreden. Erg benieuwend wat dan de update gaat doen.

Wel heb ik dat hij nu aanslaat en dan altijd voor bij de gewenste temperatuur schiet met te minste 1 graden. Hebben jullie dat ook?
Ja, en laat dat nu net een van de kenmerken van een gebrek aan modulatie zijn.

Als hij wel moduleerde en zo slim was om een lagere water temperatuur door je radiatoren te laten stromen, als de kamer temperatuur slechts ietsje omhoog moet, dan schoot hij ook niet zo ver door...
Maar nee, zodra de kamer iets afkoelt, schakelt hij de ketel met de op de Nest ingestelde maximale water temperatuur in, waardoor het vervolgens al snel weer net iets te warm wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Niet online
Wat ik me nóu weer voor raar mailtje van Nest Support gekregen heb:
Bedankt voor het sturen van uw informatie naar ons. U heeft gemerkt dat er na de installatie van de Nest Learning Thermostat temperatuurschommelingen waren en de Nest Learning Thermostat niet langer voor het gewenste comfort zorgde. Zoals gezegd zouden wij jullie op de hoogte houden van nieuwe ontwikkelingen.

De 3e generatie Nest Learning Thermostat maakt verbinding via het OpenTherm protocol met uw modulerende CV-ketel, die vervolgens de temperatuur naar de radiatoren zal regelen. Recent hebben wij ontdekt dat wij meer kunnen doen voor het comfort van klanten met een modulerende CV-ketel die OpenTherm ondersteunt.

Als u de functie ‘True-Radiant’ inschakelt onder Instellingen > Nest Sense > True Radiant, dan zal de Nest Learning Thermostat leren hoe lang uw radiatoren de stralingswarmte af blijven geven en hier ook rekening mee houden. Ook zouden wij u willen adviseren om de voorlooptemperatuur van het water te verlagen naar 65°C. Dit kunt u doen onder Instellingen > Apparaat > Pro Setup.

De software update die zal zorgen voor meer comfort met de 3e generatie Nest Thermostat voor modulerende ketels met OpenTherm zal begin 2016 uitkomen. De update zal automatisch worden geïnstalleerd op uw Nest Thermostat als deze verbinding heeft met internet.
Wat fijn dat mijn "Pro Setup" instellingen die ik via Twitter heb doorgegeven blijkbaar totáál niet meegenomen zijn in dit """advies""", aangezien mijn voorlooptemperatuur allang verlaagd ís (naar 60 °C zelfs).. Dus dát is al bullshit. True Radiant heb ik slechts éénmalig tijdelijk uitgeschakeld om te kijken of er wellicht een of andere bug in de Nest software zat waardoor daardoor wellicht de modulatie-schakeling niet actief zou worden o.i.d.. Toen dat niet zo bleek heb ik True Radiant onmiddelijk weer aangezet. Niet dat dit enig effect heeft op het (abominabele) comfort wat de Nest poogt te leveren.. :')

Verder komen ze nu opeens wél met een update-melding, maar wordt in de rest van het mailtje totaal niet aan gerefereerd, wellicht hooguit met de zin "Recent hebben wij ontdekt dat wij meer kunnen doen voor het comfort van klanten met een modulerende CV-ketel die OpenTherm ondersteunt.", maar da's ook wel weer lekker kort door de bocht :N

Goed bezig Nest :X Zelfs al zouden ze het allemaal wél goed fixen twijfel ik ernstig of ik nog in zee wil met dit bedrijf :N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tcviper
Lekker negatief zeg, je kunt ook denken dat er tenminste wel iets van een reactie komt van Nest en dat ze er wel mee bezig zijn. Als je het zo slecht vind, zou ik het produkt gewoon terugsturen en be done with it :) Bij mij werkt het opzich prima dus ik blijf em voorlopig aanhouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Niet online
tcviper schreef op maandag 21 december 2015 @ 17:56:
Lekker negatief zeg, je kunt ook denken dat er tenminste wel iets van een reactie komt van Nest en dat ze er wel mee bezig zijn. Als je het zo slecht vind, zou ik het produkt gewoon terugsturen en be done with it :) Bij mij werkt het opzich prima dus ik blijf em voorlopig aanhouden.
Ze gaan voor 75 % niet in op de rest van mijn support-vraag dus ja, wat wil je :) Ik schrijf letterlijk in mijn support-vraag: "Ondanks het feit (…) en dat True Radiant volgens het "Nest Sense"-menu op "On, Ready" staat (…)" en dan zou ik het áán moeten gaan zetten? :D Kom nou toch eventjes snel en ga terug naar de basisschool voor een lesje "begrijpend lezen" ofzo :X

[ Voor 24% gewijzigd door Osiris op 21-12-2015 17:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmy
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 18:38
Osiris schreef op maandag 21 december 2015 @ 17:54:
Wat ik me nóu weer voor raar mailtje van Nest Support gekregen heb:
Ik heb exact dezelfde mail gehad. Ook in mijn geval geen antwoord dat correspondeert met mijn instellingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty
  • Nu online

Ethirty

Who...me?

Gewoon standaard reactie dus op een klacht over de werking. Getuigd van bevlogen support die de klanten echt wil helpen.

#team_UTC+1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tcviper
Naja, in ieder geval is de verwarming bij ons in huis prima, en zoals ook al gepost, grafieken in zowel Fibaro als Domoticz laten wij mij zien dat het prima werkt. Aantal graden blijft stabiel en ik zie ook beetjes met verwarmen qua gas verbruik. De Toon die ik hiervoor had deed precies hetzelfde. Merk geen verschil in verwarmen tot nu toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pino112
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 08:56
Hier ook een aanvraag gedaan om de Nest terug te doen. Had hem na alle berichten nog niet aangesloten, maar de Honeywell Modulation die er nu hangt moduleert wél. Is alleen niet in te stellen en van afstand te besturen, dat is wel jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MXL

MXL

Kreeg dezelfde mail ook vandaag. Vooral de zin "recent hebben we ontdekt..." prutsers!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muncher
  • Laatst online: 13:29
Door gebrekkige support van Nest, richt ik mij tot jullie. Zo te lezen ben ik niet de enige die de support-afdeling niet kan helpen.

Ik kom er achter dat Nest niet de actuele temperatuur in de kamer weergeeft waar hij is aangesloten. Hij wijkt af met ongeveer 3 graden celcius. Iemand enig idee hoe dit te fixen is? Kan geen off-set functie vinden. Heb een tweede generatie Nest.

Daarnaast zie ik dat de Heatlink bedraad is aangesloten, maar volgens mij ontvangt deze geen updates. Weet iemand hoe ik dit kan checken en oplossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iBrigitte
  • Laatst online: 06-12-2022
Ook vandaag het standaard mailtje met antwoord ontvangen....

"Bedankt dat u contact heeft opgenomen met ons. U heeft gemerkt dat er na de installatie van de Nest Learning Thermostat temperatuurschommelingen waren en de Nest Learning Thermostat niet langer voor het gewenste comfort zorgde.

De 3e generatie Nest Learning Thermostat maakt verbinding via het OpenTherm protocol met uw modulerende CV-ketel, die vervolgens de temperatuur naar de radiatoren zal regelen. Recent hebben wij ontdekt dat wij meer kunnen doen voor het comfort van klanten met een modulerende CV-ketel die OpenTherm ondersteunt.
Als u de functie ‘True-Radiant’ inschakelt onder Instellingen > Nest Sense > True Radiant, dan zal de Nest Learning Thermostat leren hoe lang uw radiatoren de stralingswarmte af blijven geven en hier ook rekening mee houden. Ook zouden wij u willen adviseren om de voorlooptemperatuur van het water te verlagen naar 65°C. Dit kunt u doen onder Instellingen > Apparaat > Pro Setup.

De software update die zal zorgen voor meer comfort met de 3e generatie Nest Thermostat voor modulerende ketels met OpenTherm zal begin 2016 uitkomen. De update zal automatisch worden geïnstalleerd op uw Nest Thermostat als deze verbinding heeft met internet....
"

Ben benieuwd, want de voorgestelde instellingen had ik al vanaf het begin zo ingesteld, zonder comfort resultaat...

Ik wacht de update af en als er dan nog geen modulerende activiteit is gaat ie retour!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Niet online
Jouw bericht is al ietsjes anders.. Maar ze zijn wel érg voorzichtig met daadwerkelijk een modulerende thermostaat te beloven. Kortom, ik heb er een hard hoofd in.
Onduidelijk statement en ik heb aanvullende vragen over de identified opportunities gesteld (…)
Ik wil eigenlijk simpelweg van ze horen of ze OpenTherm Data-Id 1 "Control setpoint" gaan ondersteunen, waarbij de temperatuur van dat setpoint lager is dan de 'voorlooptemperatuur' ingesteld in je thermostaat is. Tot nog toe alleen vage, wollige reclamepraat waar we maar weinig mee kunnen..

[ Voor 61% gewijzigd door Osiris op 22-12-2015 00:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kgb545
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 03-09 21:22
kgb545 schreef op vrijdag 23 oktober 2015 @ 08:01:
Helaas werkt mijn spreadsheet niet meer. Ik krijg een foutmelding:

Request failed for https://czfe64-front01-ia...om/v2/mobile/user.xxxxxxx returned code 401 (line 310, file "")

Line 310 zit in de "getNestWeather" function. Als ik zelf naar de genoemde link browse krijg ik gewoon een witte pagina. Hoe kan ik dit weer aan de praat krijgen?
Iemand ? Het werkt helaas nog steeds niet.

[ Voor 16% gewijzigd door kgb545 op 22-12-2015 07:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dikketienes
Heb maar een mail gestuurd naar Nest aangezien ik geen contact met ze krijg via Twitter.
Terwijl andere wel gewoon beantwoord worden. Wat een bedrijf.

Heb ook het idee dat heel het systeem achter de Nest niet geschikt is voor Modulatie.
Als je ook naar de API kijkt zie je alleen maar hvac_heater_state nergens een water temperatuur, of hvac temp. wat me wel lijkt dat je dit uit de API zou moeten kunnen halen.

Ook is de historische weergaven van een dag die Nest gebruikt niet geschikt om de echte besparing aan te geven.
Wat bij modulatie het geval kan zijn is dat de CV iets langer draait maar minder hard wat beter is.
Waarbij de besparing dus hoger is maar de tijd ook hoger.
Terwijl bij de Aan/Uit de besparing lager is en de tijd dat de CV echt draait ook.

Dit is dus niet uit te drukken in de manier die nu gebruikt wordt door Nest.
Ik weet niet heel veel van CV's maar dit lijkt me toch te kloppen.

[ Voor 3% gewijzigd door dikketienes op 22-12-2015 08:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Misterflits
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 03-10 12:48
Sinds 5 dagen ook een Nest v3 thermostaat in combinatie een nieuwe Remeha Calenta c40 ketel.
Thermostaat leek zich direkt te gedragen als een ouderwetse aan/uit thermostaat, als ik hem op 21 zet dan worden de radiatoren gloeiend heet en zit ie al snel op de 22, en dan duurt het weer een tijdje voordat ie aangaat, zeer oncomfortabel, zeker in vergelijking met mijn oude agpo ketel en chronotherm 4 thermostaat, ik heb toen ook nog de true radiant optie aangezet, leek wel wat invloed te hebben maar nog steeds niet comfortabel, ik wilde hem eigenlijk al terugsturen :( , het ziet er namelijk allemaal wel heel mooi & fancy uit, installatie & app werken ook prima, maar de thermostaat functie moet natuurlijk wel goed werken...
Ben me daarom als ict-er maar een beetje in ketelland gaan verdiepen..., op de Remeha ketel kan je in percentages zien of deze modulerend werkt, die zie je inderdaad oplopen 1,4,8,21 %, dus de ketel lijkt wel modulerend te werken, dus niet 0 of 100%, ik kan echter niet nagaan of dat door de Nest komt, maar waarschijnlijk wel. Toen dacht ik en las ik ook het advies van Nest om de voorlooptemperatuur aan te passen via het Pro setup menu, dan worden de radiatoren in ieder geval niet gloeiend heet, deze stond namelijk op 80, aangepast naar 65. Nu merk ik al direct dat als de ketel aanslaat de radiatoren niet meer gloeiend heet worden, schiet ook niet meer door naar 22, het voelt een stuk comfortabeler, misschien duurt het opwarmen iets langer, Nest zegt over 2 uur, in werkelijkheid 15 minuten, zie hem dan ook heel licht moduleren 0,1,2%, zie ook de aanvoertemperatuur t1 (68,72) & retourtemperatuur t2 waarden (50,51..56) langzaam oplopen.
Ben nog wel benieuwd naar het lerende & true radiant gedrag in de toekomst, en hoe de nest zich in extremere weers omstandigheden gaat houden, maar voorlopig voorzichtig positief :) ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EddoH
  • Niet online

EddoH

Backpfeifengesicht

jhumpig schreef op dinsdag 22 december 2015 @ 11:13:
Toen dacht ik en las ik ook het advies van Nest om de voorlooptemperatuur aan te passen via het Pro setup menu, dan worden de radiatoren in ieder geval niet gloeiend heet, deze stond namelijk op 80, aangepast naar 65. Nu merk ik al direct dat als de ketel aanslaat de radiatoren niet meer gloeiend heet worden, schiet ook niet meer door naar 22, het voelt een stuk comfortabeler, misschien duurt het opwarmen iets langer,
Als je bij een aan-uit thermostaat de radiator temperatuur limiteert dan voelt het ook comfortabeler en duurt het opwarmen langer....
Een goede thermostaat zou juist zelf moeten zorgen dat de watertemperatuur geregeld wordt. Mijn thermostaat zorgt voor radiatoren van ~30-35 graden als de temperatuur bijvoorbeeld op 20.9 zit, terwijl 21 is ingesteld. Dat is wat de mensen hier ook van een Nest mogen verwachten.

[ Voor 3% gewijzigd door EddoH op 22-12-2015 13:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muncher
Misterflits schreef op dinsdag 22 december 2015 @ 11:13:
Sinds 5 dagen ook een Nest v3 thermostaat in combinatie een nieuwe Remeha Calenta c40 ketel.
Thermostaat leek zich direkt te gedragen als een ouderwetse aan/uit thermostaat, als ik hem op 21 zet dan worden de radiatoren gloeiend heet en zit ie al snel op de 22, en dan duurt het weer een tijdje voordat ie aangaat, zeer oncomfortabel, zeker in vergelijking met mijn oude agpo ketel en chronotherm 4 thermostaat, ik heb toen ook nog de true radiant optie aangezet, leek wel wat invloed te hebben maar nog steeds niet comfortabel, ik wilde hem eigenlijk al terugsturen :( , het ziet er namelijk allemaal wel heel mooi & fancy uit, installatie & app werken ook prima, maar de thermostaat functie moet natuurlijk wel goed werken...
Ben me daarom als ict-er maar een beetje in ketelland gaan verdiepen..., op de Remeha ketel kan je in percentages zien of deze modulerend werkt, die zie je inderdaad oplopen 1,4,8,21 %, dus de ketel lijkt wel modulerend te werken, dus niet 0 of 100%, ik kan echter niet nagaan of dat door de Nest komt, maar waarschijnlijk wel. Toen dacht ik en las ik ook het advies van Nest om de voorlooptemperatuur aan te passen via het Pro setup menu, dan worden de radiatoren in ieder geval niet gloeiend heet, deze stond namelijk op 80, aangepast naar 65. Nu merk ik al direct dat als de ketel aanslaat de radiatoren niet meer gloeiend heet worden, schiet ook niet meer door naar 22, het voelt een stuk comfortabeler, misschien duurt het opwarmen iets langer, Nest zegt over 2 uur, in werkelijkheid 15 minuten, zie hem dan ook heel licht moduleren 0,1,2%, zie ook de aanvoertemperatuur t1 (68,72) & retourtemperatuur t2 waarden (50,51..56) langzaam oplopen.
Ben nog wel benieuwd naar het lerende & true radiant gedrag in de toekomst, en hoe de nest zich in extremere weers omstandigheden gaat houden, maar voorlopig voorzichtig positief :) ...
Hoe heb je toegang gekregen tot het Nest Pro menu? Ik moet een Pro ID invullen, wat ik natuurlijk niet heb...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricDH
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 18:18
Muncher schreef op dinsdag 22 december 2015 @ 13:40:
[...]

Hoe heb je toegang gekregen tot het Nest Pro menu? Ik moet een Pro ID invullen, wat ik natuurlijk niet heb...
Nee Pro ID hoeft niet... in het instellingen menuutje kun je naar de Pro setup.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bzm
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 08-03-2024

Bzm

Verwijderd schreef op maandag 21 december 2015 @ 14:06:
_/-\o_ Top deze doet het in 1 keer _/-\o_ (had er echt al een stuk of 10 geprobeerd....)
Ben er ook mee aan het stoeien, loop steeds tegen een probleem aan dat tie niet consequent data ophaalt/krijgt. Als het hem wel lukt is het trouwens wel volledig.
Trigger ingesteld op een kwartier (getdata) maar vult het excelsheetje veel minder vaak aan. Ook bij dit script is dit het geval. Heb jij soortgelijke problemen?

Boyzonderman houd van stekkers!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxnl
Nest is inmiddels begonnen met het aanpassen van hun reclame materiaal.
Dat is een stap in de goede richting, maar geeft niet aan of ze het wel of niet alsnog gaan implementeren.

https://nest.com/be/nl/su...ing-Thermostat-do-with-it
Will my Nest Thermostat modulate my OpenTherm boiler?

At this time the Nest thermostat does not directly modulate the water temperature of your boiler. The Nest Thermostat currently uses OpenTherm to tell your boiler when to turn on and off. It will tell your boiler if the temperature in your home is falling below the target temperature, and your condensing boiler will use this information to modulate internally.

[ Voor 4% gewijzigd door maxnl op 22-12-2015 15:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Niet online
Hmmkay, interessant wel. Vraag je je toch af waar die "a small number of customers" vandaan komt _O-

Maargoed, inderdaad, kleine stap in de goede richting van open- en eerlijkheid. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LtGruber
  • Laatst online: 29-06-2024
maxnl schreef op dinsdag 22 december 2015 @ 15:40:
Dat is een stap in de goede richting, maar geeft niet aan of ze het wel of niet alsnog gaan implementeren.

[...]
Ik weet niet of dit wel een stap in de goede richting is. Qua transparantie wel natuurlijk.
Maar zoals je zelf aangeeft, staat er in de nieuwe tekst geen enkele garantie dat ze de software nog gaan aanpassen zodat de beloftes van de vorige tekst nagekomen worden.
Beloftes nochtans waar flink wat gebruikers hun keuze voor een Nest v3 op gebaseerd hebben.

Dan heb ik nog liever dat ze nog wat geheimzinnig doen, onder de radar blijven en ondertussen werken om hun verplichtingen na te komen, dan de specificaties gewoon onderweg doodleuk te veranderen.

Op de nederlandstalige supportpagina over Opentherm, wordt trouwens momenteel nog de Engelse tekst weergegeven.
Blijkbaar hebben de vertalers nog geen tijd gehad om het aanpassinkje te vertalen...

@Osiris: jij had die vorige versie toch "gebetonneerd" he?

[ Voor 8% gewijzigd door LtGruber op 22-12-2015 16:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Irminsul
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 07-09 16:13
Ik ben eerlijk gezegd zeer tevreden met mijn Nest (V2). In mijn woonplaats is er stadsverwarming, ik heb een aan/uit verwarmingsinstallatie, dus geen opentherm beschikbaar. Ik ervaar dat de temperatuur redelijk goed constant wordt gehouden, merk dat true radiant wel effectief werkt. Woon in een appartement dat trouwens niet snel afkoelt.

Ik laat de thermostaat uit gaan met de app Skylark, zodra zowel ik als mijn vriendin weg zijn gaat hij op 'afwezig'. Ik mis efficiënte geofencing voor meerdere personen in de app zelf of IFTTT.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muncher
EricDH schreef op dinsdag 22 december 2015 @ 14:01:
[...]

Nee Pro ID hoeft niet... in het instellingen menuutje kun je naar de Pro setup.
Waar zit dat precies? Ik zie in instellingen alleen Pro setup staan, waarbij ik een Pro ID moet invoeren. Instellingen menu heb ik bereikt door de Nest in te drukken en dan voor instellingen te kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sepio
LtGruber schreef op dinsdag 22 december 2015 @ 15:58:
Hieronder de oude Nederlandse tekst. De Engelse tekst had ik een paar dagen terug al in dit forum toegevoegd.

Wat is OpenTherm en wat kan de 3e generatie Nest Learning Thermostat hiermee?
OpenTherm is een taal waarin ondersteunde thermostaten en cv-installaties met elkaar kunnen communiceren. De 3e generatie Nest Thermostat kan deze taal gebruiken om informatie te verzenden naar een verwarmingssysteem dat compatibel is met OpenTherm. Zo helpt de thermostaat je energie te besparen en houdt hij het nog behaaglijker in huis.

Via OpenTherm kan de Nest Thermostat de temperatuur regelen van zowel het warme water in je boiler als het water dat wordt gebruikt om je huis te verwarmen. Dat is belangrijk omdat de meeste oudere verwarmingsketels alleen een eenvoudige aan/uit-regeling hebben: ze staan ofwel aan en verwarmen op volle kracht, of ze staan uit en verwarmen helemaal niet. Ze kunnen niet de specifieke temperatuur bepalen van het water waarmee je ketel je huis verwarmt. Maar modernere ketels kunnen moduleren, een techniek die een middenweg mogelijk maakt tussen op volle kracht en helemaal niet verwarmen. Hiermee kan de hoeveelheid gas die wordt gebruikt om je huis te verwarmen indien nodig worden vermeerderd of verminderd.

Het is vergelijkbaar met rijden op de snelweg: je geeft meestal gemiddeld gas om een aangename snelheid te behouden, zodat je op een prettige manier en op tijd op je bestemming aankomt. Maar soms moet je even versnellen om een langzamere auto in te halen of gevaar te ontwijken. Modulatieketels werken ongeveer hetzelfde: ze kunnen als dat nodig is meer of minder gas gebruiken om je te helpen energie te besparen zonder dat je aan comfort inboet. Maar je hebt iets nodig om de ketel aan te sturen. In dit geval zit de Nest Thermostat achter het stuur. Hij gebruikt zijn geavanceerde algoritmen om je ketel te instrueren meer of minder gas te gebruiken.

Hoe verbetert de Nest Thermostat de modulatie met OpenTherm?
De 3e generatie Nest Thermostat kan modulatie nog efficiënter maken. Met behulp van zijn lerend vermogen en geavanceerde algoritmen houdt hij rekening met factoren zoals de huidige weersomstandigheden, de temperatuur in je huis, de temperatuur die je hebt ingesteld en nog veel meer om ervoor te zorgen dat de ketel altijd optimaal moduleert. Als het weer bijvoorbeeld omslaat en het begint te sneeuwen, laat de Nest Thermostat de ketel weten dat er meer gas nodig is om de temperatuur in huis aangenaam te houden.

Wat moet ik doen om OpenTherm met de Nest Thermostat te laten werken?
Er zijn een aantal dingen waar je rekening mee moet houden tijdens de installatie, zodat je Nest Thermostat en je verwarmingssysteem met ondersteuning voor OpenTherm goed kunnen samenwerken. Je hebt een paar extra draden nodig voor de Heat Link van de Nest Thermostat. Als je een bedrade OpenTherm-thermostaat vervangt, kun je de bestaande OpenTherm-signaaldraden opnieuw gebruiken voor je Nest Learning Thermostat. Maar om je Nest Thermostat en OpenTherm optimaal te benutten, moet je de Nest Thermostat draadloos verbinden met de Heat Link. Dit werkt niet hetzelfde als het verbinden van je thermostaat met het wifi-netwerk in je huis, maar het maakt allemaal deel uit van het normale instellingsproces.

Belangrijk: De Heat Link wordt op je verwarmingssysteem aangesloten met elektrische bedrading. De Nest Thermostat moet daarom door een professional worden geïnstalleerd.

Hoe weet ik of mijn verwarmingssysteem compatibel is met OpenTherm?
Je kunt eenvoudig zien of je verwarmingssysteem OpenTherm ondersteunt door te kijken of het logo (zie rechts) op je ketel staat. De Nest Thermostat werkt met OpenTherm. Je vindt het OpenTherm-logo daarom ook op de verpakking.

Als je je ketel niet goed kunt bereiken of het OpenTherm-logo niet ziet, betekent dat niet meteen dat je ketel niet compatibel is. Neem contact op met de fabrikant van je verwarmingssysteem en vraag naar het model dat je hebt om het zeker te weten.

Sommige ketels zijn niet direct compatibel met OpenTherm maar kunnen er wel mee werken via een OpenTherm-adapter. Veel thermostaten gebruiken een OpenTherm-adapter. Het is dus mogelijk dat je ketel er al een heeft. In dat geval kan een Nest Pro de adapter gebruiken voor de Nest Thermostat. Een Nest Pro kan je ook vertellen of je systeem een adapter nodig heeft en of hier extra installatiekosten aan verbonden zijn.

Laatst bijgewerkt: 17-11-2015

In de nieuwe tekst blijft er weinig van het bovenstaande mooie "verhaal" over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Niet online
LtGruber schreef op dinsdag 22 december 2015 @ 15:58:
[...]

Jupz, de "data" die door de javascript op de pagina's wordt binnengehengeld in ieder geval. Want met alleen de HTML kom je er niet.. :P Die archive.org-linkjes heb ik een paar pagina's in het verleden al wel staan, met een edit erbij dat 't toch niet zo succesvol bleek :+ Maar een directe link naar de data-URL's werkte blijkbaar ook, gelukkig :) Even openen met Notepad ofzo, zie je vanzelf de tekst/HTML die uiteindelijk door de support-pagina binnengehengeld wordt staan. Dus tenzij archive.org failliet gaat, staan hun initiële beloftes permanent online. Net op tijd ook zo te merken :X :P

[ Voor 10% gewijzigd door Osiris op 22-12-2015 16:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dikketienes
maxnl schreef op dinsdag 22 december 2015 @ 15:40:

[...]
Hmm oke dit is voor mij duidelijk genoeg.
De mensen die geklaagd hebben proberen ze nog tevreden te houden met "we zijn er naar aan het kijken".
Maar eigenlijk weten ze al dat ze het niet goed gecommuniceerd hebben.

Iedereen die nu de Nest koopt kan dus verwezen worden naar dit stukje tekst en kan Nest zeggen "Er staat dat we het niet ondersteunen". Voor de mensen die hem al gekocht hadden zullen ze niet heel veel gaan doen behalve wat software updates over een maand of 3. En hopen tegen die tijd dat het allemaal wat afgekoeld is.

Al met al dus duidelijk.
Wil je een Nest V2 met groter scherm en net wat meer features koop dan een v3 maar verder is deze precies het zelfde. En denk niet dat dit gaat wijzigen.

Vraag is of ik er blij genoeg mee ben om niet terug te sturen? Ken verder weinig andere goede thermostaten die er goed uit zien en een lekkere interface hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LtGruber
Het aanpassen van hun publicatiemateriaal loopt wel wat achter, blijkbaar is het allemaal wat paniekerig haastwerk momenteel.

Op de homepage van de nest (https://nest.com/be/nl/thermostat/meet-nest-thermostat/) staat namelijk nog altijd:
Nu met OpenTherm.

De Nest Thermostat gebruikt nu OpenTherm-technologie om je compatibele HR-ketel modulerend aan te sturen. Zo bespaar je nog meer energie.
In combinatie met het zonet gepubliceerde...
It will tell your boiler if the temperature in your home is falling below the target temperature, and your condensing boiler will use this information to modulate internally.
... is het welhaast tragikomisch dat een modulerende thermostaat voor het eigenlijke moduleren op de ketelfabrikanten moet terugvallen 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Niet online
Vooral omdat bij een simpele aan/uit-thermostaat, heck, voor mijn part bij een kwikschakelaarthermostaat al, een modulerende ketel óók prima weet te moduleren ;)

Daar heb je écht geen hypermoderne, peperdure Nest (die zichzelf door z'n LCD/LED-jes opwarmt _O-) voor nodig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricDH
Muncher schreef op dinsdag 22 december 2015 @ 16:01:
[...]
Waar zit dat precies? Ik zie in instellingen alleen Pro setup staan, waarbij ik een Pro ID moet invoeren. Instellingen menu heb ik bereikt door de Nest in te drukken en dan voor instellingen te kiezen.
Via instellingen - apparaat - doorgaan- pro configuratie - doorgaan - etc....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eXisTa
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
...

[ Voor 99% gewijzigd door eXisTa op 22-12-2015 16:49 . Reden: Spuit11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muncher
EricDH schreef op dinsdag 22 december 2015 @ 16:47:
[...]

Via instellingen - apparaat - doorgaan- pro configuratie - doorgaan - etc....
Ik zie daar geen Nest Pro. Alleen de volgende opties:

https://dl.dropboxusercon...-12-22%2019%3A10%3A24.jpg

Wellicht loop ik achter met mijn softwareversies? Heatlink lijkt ook niet bij te werken.

https://dl.dropboxusercon...-12-22%2019%3A10%3A37.jpg
https://dl.dropboxusercon...-12-22%2019%3A10%3A43.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricDH
Muncher schreef op dinsdag 22 december 2015 @ 19:11:
[...]

Ik zie daar geen Nest Pro. Alleen de volgende opties:

https://dl.dropboxusercon...-12-22%2019%3A10%3A24.jpg

Wellicht loop ik achter met mijn softwareversies? Heatlink lijkt ook niet bij te werken.

https://dl.dropboxusercon...-12-22%2019%3A10%3A37.jpg
https://dl.dropboxusercon...-12-22%2019%3A10%3A43.jpg
Dat is inderdaad vreemd; misschien inderdaad verschil in software tussen de Nest versies (ik heb een V3 en dit lijkt een V1 of V2?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jur
  • Niet online

Jur

Dus....

Bzm schreef op dinsdag 22 december 2015 @ 14:40:
[...]

Ben er ook mee aan het stoeien, loop steeds tegen een probleem aan dat tie niet consequent data ophaalt/krijgt. Als het hem wel lukt is het trouwens wel volledig.
Trigger ingesteld op een kwartier (getdata) maar vult het excelsheetje veel minder vaak aan. Ook bij dit script is dit het geval. Heb jij soortgelijke problemen?
Zowel google als nest doen moeilijk als je te vaak data wil ophalen, google zegt dat je te veel server tijd gebruikt en nest zegt " to many requests".

Dit zie je overigens pas als je 24 uur later een mailtje krijg van google met de foutmeldingen.

Ik heb de data ophaal interval nu op een 1/2 uur staan en handmatig niets meer gestart, er komt nu keurig al 24uur elk 1/2 uur een update binnen. Ga 'm straks wel even op 15 minuten interval zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iAR
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

iAR

dikketienes schreef op maandag 21 december 2015 @ 11:15:
Weet niet of je hier iets aan hebt. Deze gebruikte ik in het begin zelf, wat dingen uitgehaald die niet nodig waren.
https://gist.github.com/9fe75def907de1d12e2d

Zelf dus even je gegevens boven in invullen.
En daarna de comments er onder even volgend dan zou het moeten werken.
Gelijk even proberen...

Al begrijp ik dit niet helemaal: Set your timebased() trigger to run getData() which just does a url fetch of this script and invokes doGet()

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bzm
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 08-03-2024

Bzm

Jur schreef op dinsdag 22 december 2015 @ 20:06:
[...]

Zowel google als nest doen moeilijk als je te vaak data wil ophalen, google zegt dat je te veel server tijd gebruikt en nest zegt " to many requests".

Dit zie je overigens pas als je 24 uur later een mailtje krijg van google met de foutmeldingen.

Ik heb de data ophaal interval nu op een 1/2 uur staan en handmatig niets meer gestart, er komt nu keurig al 24uur elk 1/2 uur een update binnen. Ga 'm straks wel even op 15 minuten interval zetten.
Beetje tegenstrijdig is dan wel dat bij 2x achter elkaar handmatige 'GetData' er geen probleem ontstaat. De trigger nu op 30 min. gezet, kijken wat dat oplevert :)

Ik heb overigens geen last van temp. wisselingen of overshoots.
Leuk ding met hippe interface. Benieuwd wat de nieuwe firmware gaat opleveren.

Boyzonderman houd van stekkers!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muncher
EricDH schreef op dinsdag 22 december 2015 @ 19:28:
[...]

Dat is inderdaad vreemd; misschien inderdaad verschil in software tussen de Nest versies (ik heb een V3 en dit lijkt een V1 of V2?)
Klopt, ik heb een V2. Hier vind je hoe dat uit te zoeken: https://nest.com/support/...earning-Thermostat-I-have

Ik zit wel op de laatste software versie (5.15rc7) volgens de app. Software is 11 december uitgekomen (https://nest.com/support/...t-software-update-history).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even zitten spelen met het script:

Thermostaat aan/uit nu aangegeven door getallen (0/5 ipv true/false) zodat deze goed in een grafiek kunnen worden weergegeven,
Auto away ipv 0/1 nu 0/10
Zowel weather underground data als openweather data ophalen mogelijk (ik vond sommige gegevens van weather underground beter en vice versa).

Vergeet nu bij het updaten van het script in google docs te kiezen voor een nieuwe versie! anders werkt het niet !

Script:

function doGet() {
// you only need to modify the next four lines of this code then publish web app
var email = 'login email nest'; //what you use to login to nest
var password = 'password nest' ////what you use to login to nest
var CityID = 'openweather cityid'; //Openweather prefers the 6 digit city code to the zipcode. Find your city and check the url for the 6 digit city id code.
var AppID = 'openweather appid' // get your free Openweather AppID and enter it here
var City = 'weatherunderground city'; //WeatherUnderground City Name.
var APIKey = 'weatherunderground apikey' // get your free WeatherUnderground APIKey and enter it here
var sheetid = 'sheet id'; //on your spreadsheet url its everything between /d/ <sheet id> /edit

/* to publish web app just:
1) Make sure the four variables are set above before you publish
2) Click Publish --> Deploy as web app
3) Describe the web app and save a new version
4) Execute the app as: me (your google account)
5) Who has access to the app: Anyone, even anonymous (this what allows the timebased() triggers to run as expected)
6) Click Deploy
7) Set your timebased() trigger to run getData() which just does a url fetch of this script and invokes doGet()
*/

var login_auth = performLogin(email,password);

var headers = {
"Authorization" : 'Basic '+login_auth['access_token'],
"X-nl-user-id" : login_auth['userid'],
"X-nl-protocol-version" : '1',
'Accept-Language': 'nl-nl',
'Connection' : 'keep-alive',
'Accept' : '*/*',
};

var options = {
'headers' : headers
};

var request=UrlFetchApp.fetch(login_auth['urls']['transport_url']+'/v2/mobile/user.'+login_auth['userid'], options);
var result=JSON.parse(request.getContentText());
var structure_id = result['user'][login_auth['userid']]['structures'][0].split('.')[1]
var device_id = result['structure'][structure_id]['devices'][0].split('.')[1]
var current_temp = result["shared"][device_id]["current_temperature"];
var target_temp = result["shared"][device_id]["target_temperature"];
var humidity = result["device"][device_id]["current_humidity"]/100;
var auto_away = result["shared"][device_id]["auto_away"];
var away = 0
if ( auto_away ) {away = 10;}
var heater_state = result["shared"][device_id]["hvac_heater_state"];
var heater_val = 5
if ( heater_state ) {heater_val = 10; //use +60 for heat on, 55 for heat off. These two valyes are chosen so my temperature line graph can be zoomed in on the 55-80F raage instead of 0-80
}
var time = new Date();

var wxrequest=UrlFetchApp.fetch('http://api.openweathermap.org/data/2.5/weather?id=' + CityID + '&APPID=' + AppID + '&units=metric');
var wxresult=JSON.parse(wxrequest.getContentText());
var outside_temp = (wxresult["main"]["temp"]);
var outside_humidity = (wxresult["main"]["humidity"]/100);
var max_out_tmp = (wxresult["main"]["temp_max"]);
var min_out_tmp = (wxresult["main"]["temp_min"]);
var avg_out_tmp = (max_out_tmp + min_out_tmp)/2;
var pressure = (wxresult["main"]["pressure"]);
var weather = (wxresult["weather"][0]["main"]);
var outside_clouds = (wxresult["clouds"]["all"]/100);

var wxrequest=UrlFetchApp.fetch('http://api.wunderground.com/api/'+ APIKey + '/conditions/q/' + City + '.json');
var wxresult=JSON.parse(wxrequest.getContentText());
var outside_temp2 = (wxresult["current_observation"]["temp_c"]);
var outside_humidity2 = (wxresult["current_observation"]["relative_humidity"]);
var wind_speed = (wxresult["current_observation"]["wind_kph"]);
var precip_today = (wxresult["current_observation"]["precip_today_metric"]);
var pressure2 = (wxresult["current_observation"]["pressure_mb"]);
var weather2 = (wxresult["current_observation"]["weather"]);
var solar_radiation = (wxresult["current_observation"]["solarradiation"]);
var ss = SpreadsheetApp.openById(sheetid);
var sheet = ss.getSheets()[0];

var ss = SpreadsheetApp.openById(sheetid);
var sheet = ss.getSheets()[0];

// Appends a new row with 14 columns to the bottom of the
// spreadsheet containing the values in the array
// Remember heater_val is 5 for running and 0 for not running, this helps for those who want to graph data.
// Remove any items you don't want in the output. I'm still testing.. the max, min, avg...I may end up removing this data.
sheet.appendRow( [ time, current_temp, target_temp, outside_temp, heater_val, humidity, outside_humidity, weather, outside_clouds, pressure, away, wind_speed, precip_today ] );
}

function performLogin(email, password) {
var payload = {
"username" : email,
"password" : password
};

var options = {
"method" : "post",
"payload" : payload
};

var response = JSON.parse(UrlFetchApp.fetch('https://home.nest.com/user/login', options).getContentText());
if ('error' in response) {
throw "Invalid login credentials";
}
return response
}

function getData(){
var url = ScriptApp.getService().getUrl();
var response = UrlFetchApp.fetch(url);
}

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sepio
Verwijderd schreef op woensdag 23 december 2015 @ 11:00:
Even zitten spelen met het script:
Thermostaat aan/uit nu aangegeven door getallen (0/5 ipv true/false) zodat deze goed in een grafiek kunnen worden weergegeven,
Bedankt!

Misschien is het handiger om van Thermostaat aan/uit 0 en 100 van te maken. Dan kun je dit uitlezen als een percentage en kan de toekomstig modulatie van bijvoorbeeld 20% vermogen (Ik blijf optimistisch :P ) misschien ook worden verwerkt.

Ik ga vanavond eens met jouw versie aan de slag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LtGruber
Even mezelf quoten:
LtGruber schreef op dinsdag 22 december 2015 @ 16:40:
Het aanpassen van hun publicatiemateriaal loopt wel wat achter, blijkbaar is het allemaal wat paniekerig haastwerk momenteel.

Op de homepage van de nest (https://nest.com/be/nl/thermostat/meet-nest-thermostat/) staat namelijk nog altijd:

Nu met OpenTherm.

De Nest Thermostat gebruikt nu OpenTherm-technologie om je compatibele HR-ketel modulerend aan te sturen. Zo bespaar je nog meer energie.
Dit hebben ze vandaag aangepast naar:
Nu met OpenTherm.

De Nest Thermostat gebruikt nu OpenTherm-technologie om je modulerende HR-condensatieketel aan te sturen.
Merk op dat de frase "zo bespaar je nog meer energie" is weggevallen.
Blijkbaar hebben ze zich (terecht) gerealiseerd dat hun huidige manier van aansturen allesbehalve de energiebesparendste is.

[ Voor 10% gewijzigd door LtGruber op 23-12-2015 15:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bonyuri

bonyuri

Investigator!

Wel "mooi" om te zien dat ze het woord "moduleren" er toch nog in hebben gekregen, zonder dat het onwaar is... marketing, je moet er van houden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxellaar
  • Registratie: April 2007
  • Niet online
Ach ja, zelfs Honeywell stoeit al jaren met OT om het vlekkeloos te laten samenwerken met alle merken ketels.

Ik wens Nest en jullie veel sterkte toe :+

Samsung A3050/AR7000 - Elga 3.0 - ME WSH-LN25I Diamond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LtGruber
Ja, maar Honeywell doet tenminste nog een verdienstelijke poging om modulerend te sturen.

De Nest kent maar 2 stuurcommando's: ofwel uit, ofwel de gepredefinieerde supply temperature.
Of zoals hier al een paar keer geschreven: dezelfde intelligentie als een kwikthermostaat, maar dan voor tienmaal de prijs.

Maar toch bedankt voor je bemoedigende woorden :)

[ Voor 27% gewijzigd door LtGruber op 23-12-2015 15:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sepio schreef op woensdag 23 december 2015 @ 14:54:
[...]

Bedankt!

Misschien is het handiger om van Thermostaat aan/uit 0 en 100 van te maken. Dan kun je dit uitlezen als een percentage en kan de toekomstig modulatie van bijvoorbeeld 20% vermogen (Ik blijf optimistisch :P ) misschien ook worden verwerkt.

Ik ga vanavond eens met jouw versie aan de slag.
Hier:

var heater_val = 5
if ( heater_state ) {heater_val = 10;

Kan je de waardes invullen welke je zelf wilt, ik heb gekozen voor 5 en 10 om het zo in het bereik van de temperatuurgrafiek te houden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carpebios
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 15:26
Kan iemand mij helpen met een Remeha avant 28c ketel. Ik wil de T1 en T2 aansluiten. Maar zie deze twee kabels nergens op de printplaat van de ketel. Iemand enig idee waar ik deze kan vinden in mijn ketel?

O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HeroS
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 10-10 10:54

HeroS

SmartHome Nerd

carpebios schreef op woensdag 23 december 2015 @ 21:39:
Kan iemand mij helpen met een Remeha avant 28c ketel. Ik wil de T1 en T2 aansluiten. Maar zie deze twee kabels nergens op de printplaat van de ketel. Iemand enig idee waar ik deze kan vinden in mijn ketel?
Zoek even de handleiding in daar staat duidelijk uitgelegd waar de opentherm aansluitingen zitten. 3 en 4 geloof ik.

Blog over Smart Homes: https://www.hellosmarthome.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carpebios
Dat zijn de aansluitingen naar de termostaat toch?
Edit: Volgens mij ben ik blond, je moet natuurlijk van T1 en T2 weer terug naar de aansluiting die ik eruit gehaald heb......

[ Voor 55% gewijzigd door carpebios op 23-12-2015 21:48 ]

O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel

• carpebios
Nu dacht ik alles goed te hebben geïnstalleerd. Power, electra richting de nest, werkt ook prima en T1 en T2 naar poort 2&3 van mijn ketel. Echter ik wil gaan douchen vanochtend, en niets. Alleen maar koud water. Iemand een idee wat ik fout kan hebben gedaan?

• Ethirty
  • Nu online

Ethirty

Who...me?

Ik zou zeggen lees even terug, dit is al meerdere keren langs gekomen. Zal te maken hebben met het soort ketel dat je hebt gekozen.

Dit is dus precies de reden dat Nest "eist" dat je het ding laat installeren en niet zelf doet.

Even los van de daadwerkelijke problemen met het ding uiteraard

#team_UTC+1

• bonyuri

bonyuri

Investigator!

carpebios schreef op donderdag 24 december 2015 @ 09:16:
Nu dacht ik alles goed te hebben geïnstalleerd. Power, electra richting de nest, werkt ook prima en T1 en T2 naar poort 2&3 van mijn ketel. Echter ik wil gaan douchen vanochtend, en niets. Alleen maar koud water. Iemand een idee wat ik fout kan hebben gedaan?
Volgens het aansluitschema moet je poort 3&4 hebben...
https://www.feenstra.com/...ten-check-Thermosmart.pdf

Hoe ben je bij poort 2&3 gekomen?

• Sepio
Ethirty schreef op donderdag 24 december 2015 @ 09:47:
Ik zou zeggen lees even terug, dit is al meerdere keren langs gekomen. Zal te maken hebben met het soort ketel dat je hebt gekozen.

Dit is dus precies de reden dat Nest "eist" dat je het ding laat installeren en niet zelf doet.

Even los van de daadwerkelijke problemen met het ding uiteraard
Dit is voor zover ik weet opgelost in de software update van afgelopen week.
Voorheen werkte "Combiketel" niet goed en moest je het type "Andere Ketel" kiezen.

• Sepio
bonyuri schreef op donderdag 24 december 2015 @ 10:11:
[...]

Volgens het aansluitschema moet je poort 3&4 hebben...
https://www.feenstra.com/...ten-check-Thermosmart.pdf

Hoe ben je bij poort 2&3 gekomen?
OT1 en OT2 moeten naar de ketel. T1 en T2 gaan naar de adapterplaat waar de nest op bevestigd wordt.
Pagina: 1 ... 14 ... 72 Laatste