Sinds afgelopen zaterdag het spel binnen voor de Xbox One. Mijn eerste indruk: wat een awe-some game!
Een waardige opvolger van Arkham Asylum en Arkham City. Arkham Origins heeft mij nooit zo weten te boeien, omdat de gameplay voornamelijk teveel van hetzelfde was. Arkham Knight voegt gewoon een heel scala aan nieuwe mogelijkheden toe! Het grootste voorbeeld is dan toch echt de Batmobile! Ik had in een aantal reviews gelezen dat je té vaak met die bolide opgezadeld werd, maar dat vind ik wel meevallen. Ik vind het een frisse toevoeging om met behulp van de Batmobile puzzels op te lossen of op nieuwe plekken te komen.
Naast de toevoeging van diverse nieuwe mogelijkheden op gameplaygebied ben ik ook onwijs te spreken over de 'look & feel' van het spel. Naar mijn mening is Arkham Knight één van de mooiere - al dan niet het mooiste - spel op de Xbox One op dit moment. De overgangen van in-game combat naar in-game cutscenes zijn onwijs vloeiend, zo heb ik dat nog niet eerder gezien.

Daarnaast speelt het allemaal vertrouwd en prima weg.
Dit is een spel waar ik mij, als groot Batman-liefhebber, weer erg goed mee zal vermaken!
Oh, en switchen van skins tijdens storymode? Het is zoiets kleins, maar ik waardeer dat enorm!