Van het weekend zag ik hem liggen voor een tientje, goeie deal toch?
i3-7320, 4GB RAM, 2x RX580 8GB en het werkt goed, eigenlijk het eerste spel wat goed werkt met Crossfire. Geen last van performance bugs ofzo, ondanks dat het spel constant zegt dat ik een betere GPU moet kopen en meer RAM moet installeren. Alles staat op vol, vsync aan, 60Hz refresh en motionblur uit (haat dat).
Ik had de vorige versies op mijn XB360 gespeeld en nooit de stap naar XBone gedaan. Dit spel is duidelijk gemaakt voor een console, op een PC zijn de controles te lastig. Bijvoorbeeld, je moet de RMK ingedrukt houden om in battlemode te blijven en tegelijk op de MMK klikken om te schieten, dat is vragen om kramp in je vingers. Daarnaast zijn de knoppen overal op het toetsenbord en ik moet soms 3x denken voor ik het juiste knopje heb gevonden.
Het verhaal is tot nu toe ijzersterk maar ik had ook niet anders verwacht. Wat ik wel zo jammer vind is dat de toevoeging van de auto en een wegwijzer het hele aspect van verkennen weghaalt. Ik heb ook het idee dat de map veel kleiner is als de andere spellen. Bij voorgaande spellen was het altijd leuk om een beetje rond te vliegen om zo de kleine side quests te ontdekken, die kon je nog snel even mee pikken.
Dat zweven en van gebouw naar gebouw springen is echt een klus. Ik weet niet maar de controles van de voorgaande spellen waar veel simpeler. Misschien is het omdat ik het speel met KB&muis maar ik krijg dat zweven maar niet onder de knieen. Ik heb ook geen idee wat ik aan het doen ben, de reactie op commandos van de muis voelen onnatuurlijk.
Volgens mij is de map ook anders als de voorgaande spellen. Veel gebouwen kan ik herkennen maar de layout van de stad is compleet anders.
Achteraf kan ik wel inzien waar het commentaar destijds van kwam, de performance problemen hebben toen uiteindelijk het spel de nek omgedraaid.
Voor een tientje is het een goed spel, maar zorg ervoor dat je een controller hebt.
[
Voor 4% gewijzigd door
Verwijderd op 22-11-2017 10:06
]