[MULTI] Batman: Arkham Knight - Problemen topic

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryan_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 15:42
Naar aanleiding van de vele problemen met dit spel (vooral de PC versie) een topic waar we deze problemen kunnen bespreken.

Afbeeldingslocatie: http://i59.photobucket.com/albums/g286/RobertGjaltema/Batman10_zpsa9d0f014.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilpin0
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20-05-2024
Het verwijderen van de Blur effecten leek bij mij het grootste stotteren op te lossen

http://www.twitch.tv/jannustitannus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chester
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
evilpin0 schreef op donderdag 25 juni 2015 @ 16:19:
Het verwijderen van de Blur effecten leek bij mij het grootste stotteren op te lossen
Het verwijderen van de blureffecten zorgde er bij mij voor dat het spel altijd crasht zodra ik in het menu kwam.

"The test of a work of art is, in the end, our affection for it, not our ability to explain why it is good." - Stanley Kubrick | Trakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reuzekabouter
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 01-09-2023
De blur effecten zijn te verwijderen wanneer je ook Depth of Field uit zet. Echter dat levert het nadeel op dat bepaalde textures in detective mode gaan glitchen, dus een aanrader is dat niet.

Hopelijk krijgen we straks meer opties in het graphics menu zodat we de graphics beter kunnen tweaken. Normaliter ben ik al tevreden wanneer je dit in het .ini bestand kan doen, maar om een of andere reden gaat dat niet geheel vlekkeloos bij deze game.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zipperman
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 01-05-2023
Aangezien er veel meer problemen zijn met de PC dan met de consoles versie, lijkt het me misschien handiger een losse PC en console versie te maken.

Anders zouden de console problemen worden overdonderd door de PC problemen.

Ook deze link gevonden welke misschien wat mensen zal helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ambition88
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 14:07
waarom moeten wij allerlei dingen gaan veranderen komop zeg, wacht lekker de patch af, je betaalt er 50 euro voor wil ik hem ook met alle toeters en belle kunnen spelen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchzilla
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 25-07 21:17
PS4 versie kan de update niet downloaden, bij 52% failed. en redhood story pack idemdito.
de rest van de games gaat prima! psn probleem?

You act like you've never seen a German U-boat in the jungle before

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cascade
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 30-07 16:35
Een tip voor de PC versie, misschien dat het helpt voor sommigen.

De framerate is over het algemeen bij mij eigenlijk gewoon goed, rond de 60. De grootste problemen zijn de enorme framerate drops als je met de Batmobiel aan de slag gaat of een stuk gaat vliegen / grapplen. Hier stond het soms een paar seconden stil als je dat doet.

Voor de grap eens bekeken wat het geheugen doet tijdens het spelen. Ik heb 8 GB RAM, en de virtual memory paging file staat op 'system managed' wat neerkomt op 8GB en een beetje, dus totaal iets meer dan 16 GB.

Process Explorer van SysInternals laat na het draaien van het spel zien: een peak commit charge van 11 GB (69%), oftewel dit gaat over de 8 GB RAM heen en maakt gebruik van de swap file.

Mijn idee was dan ook: swap file is traag, hoe krijg ik dat sneller?

Mijn config:
  • GTX 970 (EVGA SSC)
  • 8 GB RAM
  • spel op een SSD (850 EV0 512GB).
  • Windows 7 op een vrij oude harddisk.
  • spel alles maximaal/aan, alleen de smoke/fog gameworks UIT.
  • MaxFPS in BmSystemSettings.ini staat op 60.0 (refresh rate van monitor).
  • resolutie is wel 1680x1050 maar dat maakt niet veel uit voor de drops.
De paging file heb ik nu verhuisd van de trage harddisk naar een SSD (een 840 Pro 120GB) en het resultaat is dat de framerate drops voor Batmobiel en grappling nu veel minder merkbaar zijn, en zeker niet de boel bevriezen. Het is nu goed speelbaar!

Kan iemand dat testen en bevestigen?

Ik ben benieuwd of je hier geen last van hebt met 16 GB RAM, of dat de game altijd dingen in de paging file gaat zetten ondanks genoeg RAM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mike30
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 29-05 20:07
Lijkt wel random dat mensen problemen hebben met de framerates. Was vanavond bij een vriend die in z'n systeem geloof een 4770k, 16gb ram en titan x heeft zitten. Niets overgeklokt en game liep buttersmooth. Alleen een stotter heel af en toe bij nieuwe delen van de stad laden als je rijd met de batmobile. En op internet lees ik verhalen van 10 fps of massive drops met een systeem met een 5820k 32 gb ram en titan x's in SLI. Dat er grote problemen zijn geloof ik wel anders word de game niet gepulled. Mensen met de oudere high end kaarten 780 en 780Ti en zo lijken het minst problemen te hebben. Had het graag willen testen. Wilde hem vanaaf halen maar zal helaas moeten wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Interfico
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 22-07 08:19
Ik speel met een GTX 780, SSD en 8GB en de game draait nog best OK op 1080p. Settings op max (met uitzondering van Gameworks) en framerate op zo'n 60fps.

Merk eigenlijk niet zo heel veel tijdens rijden in de batmobile of gebruiken van de grappling hook.

Ik hoop dat het met de komende updates mogelijk wordt om ook wat opties van Gameworks aan te kunnen zetten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geert1
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 25-07 23:38
Ik post het hier ook maar even:

Er is een patch uitgekomen voor de PC-versie. Deze doet helaas nog niets aan de performance, maar lost wel enkele bugs en problemen op. Onder andere de bug die zorgde voor minder / geen regeneffecten en ambient occlusion is opgelost, waardoor het spel er nog beter uit ziet.

Er is ook een lijstje uitgegeven met zaken die in komende patches opgelost gaan worden. Daar zitten volgens mij alle problemen in die spelers hebben, dus dat stemt hoopvol, naar mijn mening. Ze zien het probleem in elk geval. Het feit dat de eerste patch er nu is, en uitgegeven op een zondag, laat volgens mij zien dat ze er serieus mee bezig zijn. Wellicht hebben we over enkele weken een waardige PC-versie.

Alle info hier: http://steamcommunity.com...detail/145587678178226617

-----------

Bij mij draait het spel goed op 30fps locked en de meeste settings op "normal". Mijn hardware: AMD R9 280X 3GB, AMD FX 8320, Samsung 840 Evo 256GB, 8GB RAM. Nog niet geprobeerd om de fps lock of de instellingen te verhogen. Het installeren op een SSD, en vooral het gebruik van de pagefile op een SSD, helpt enorm om het gestotter tijdens het rijden / gliden te verhelpen. Dat werd hierboven ook gemeld en ik kan dit bevestigen.

[ Voor 5% gewijzigd door geert1 op 28-06-2015 11:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtr3me4me
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 27-08-2024

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

Euhm hoe zit het met die update? Ik heb hem gekoppeld aan steam maar volgens mij krijg ik geen updates binnen. Moet je deze ergens apart downloaden?

-- My Gaming Rig Power -- -- <SG> Diabolic --

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yonix
  • Registratie: April 2004
  • Nu online
Heb sinds vandaag Arkham Knight voor de PC (gratis via Nvidia) en ben eens even met wat instellingen gaan lopen klooien om te kijken hoe ik het spel goed lopend kreeg.

Dit zijn mijn bevindingen:

[YouTube: https://youtu.be/aFBtP9_2Wkk]

Het valt mij sowieso op dat het spel de GPU nooit 99%-100% benut, ook niet op 2560x1440. Daarnaast is het RAM en VRAM gebruik een blamage te noemen! :S

[ Voor 25% gewijzigd door Yonix op 05-07-2015 19:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glydoscoop
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 18:43
goedenavond ..

Na de game 2 keer helemaal te hebben uitgespeeld bleef ik me ergeren aan de drops dus toch maar eens msi afterburner ernaast gehad. en ik schrok er nogal van dat de game maar alles op max 50% gebruikt

mijn specs:

AMD FX-8320@ 4GHz
AMD HD7970Ghz edition
8GB ram
Samsung 840 Evo ( Windows 10 ) ( pagefile )
Seagate 1TB 7200rpm drive ( staat de game op ) (pagefile )

als ik dus MSI Afterburner in de gaten hou zie ik dat mijn gpu op peak gebruik rond de 60% licht en mijn cpu gebruik ongeveer 50% . ook gebruikt mijn systeem max 6GB werkgeheugen en 1,7Gb videogeheugen van de 3GB beschikbaar en nog is er zware lag vooral in de batmobile en het rondvliegen . ook zie ik vaak doffe en niet geladen textures .

licht dit aan mij of heb ik misschien iets verkeerds aan staan?

game settings:

Vsync : off
Level of Detail : high
Shadows : low
Textures : normal
Resolution: 1920:1080
AA: off

alvast bedankt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullettooth
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17-07 15:10

Bullettooth

--VR--

Waar blijft die beloofde augustus patch?

Gravity is a habit that is hard to shake off.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• New Yorker
  • Registratie: Augustus 2013
  • Niet online
Bullettooth schreef op dinsdag 18 augustus 2015 @ 14:21:
Waar blijft die beloofde augustus patch?
Ze bedoelden volgende jaar.

Weg

• luigi87
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 17:14

luigi87

Domotica Fanaticus

- leeg -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robolokotobo
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 31-07 21:08
Vanaf vandaag ligt de game weer in de winkels. Ik hoop dat er nog wat meer keuzes komen in het graphic settings menu. Met mijn GTX960 moet ik alles op Low zetten en kan geen PhysX functies inschakelen. Ik vind dit ronduit belachelijk voor een 200 euro videokaart. In Asylum en City was er nog de mogelijkheid om de interactieve rook op medium te zetten, maar in Knight kan het alleen maar uit of aan. Ik heb de game net opgestart maar ik zie weinig veranderingen in de settings. Misschien dat de patch in de loop van de dag nog uitrolt. Het is dat ik zo graag op de pc game achter een monitor op een bureaustoel en dat ik zoveel games heb voor de pc, anders zou ik waarschijnlijk overstappen naar de console. In het verleden kon je de Arkham games met een recente GTX x60 kaart op vrij hoge instellingen spelen. Ik voel me belazert door Nvidia.

Ryzen 7 5700X 16GB RTX 5060 1TB NVMe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geert1
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 25-07 23:38
Robolokotobo schreef op woensdag 28 oktober 2015 @ 16:10:
Vanaf vandaag ligt de game weer in de winkels. Ik hoop dat er nog wat meer keuzes komen in het graphic settings menu. Met mijn GTX960 moet ik alles op Low zetten en kan geen PhysX functies inschakelen. Ik vind dit ronduit belachelijk voor een 200 euro videokaart. In Asylum en City was er nog de mogelijkheid om de interactieve rook op medium te zetten, maar in Knight kan het alleen maar uit of aan. Ik heb de game net opgestart maar ik zie weinig veranderingen in de settings. Misschien dat de patch in de loop van de dag nog uitrolt. Het is dat ik zo graag op de pc game achter een monitor op een bureaustoel en dat ik zoveel games heb voor de pc, anders zou ik waarschijnlijk overstappen naar de console. In het verleden kon je de Arkham games met een recente GTX x60 kaart op vrij hoge instellingen spelen. Ik voel me belazert door Nvidia.
Er wordt bij mij nog geen patch gedownload in Steam; bij jou wel? Er wordt ook nog niet over gesproken op het Steam-forum. Hij moet volgens mij nog komen. Dat zal later vandaag zijn. Pas dan kunnen we kijken of en hoeveel de patch helpt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robolokotobo
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 31-07 21:08
Ok ik wacht af. Vervelend vind ik dat mensen overal zeiden dat 4GB op een GTX 960 geen nut heeft. Maar dat ik dan BAK fimpjes bekijk op youtube bekijk en zie dat mensen met een 4GB GTX 960 de instellingen wel veel hoger kunnen schroeven

[ Voor 3% gewijzigd door Robolokotobo op 28-10-2015 17:34 ]

Ryzen 7 5700X 16GB RTX 5060 1TB NVMe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dannbla
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 07-07 10:34
Ik lees veelal positieve dingen op steam tegenwoordig over deze game. Ik heb m toch maar eens aangeschaft (CD-key).

There's no school like the old school and i'm the headmaster

Pagina: 1