- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙
Goh, dat had ik nog niet door, net zoals het me nog geen 10 seconde kostte om door te hebben dat hij hem op de console speelt, want wat ik zei klopt als een bus, maar hey zolang ie op de ps4 maar lekker draait toch?Jackal131 schreef op woensdag 24 juni 2015 @ 15:13:
[...]
![]()
Ik denk dat hij het meer over jou schrijfstijl heeft...

anyway, we zullen het maar even afwachten ik ben iig enorm teleurgesteld.
[ Voor 8% gewijzigd door Ambition88 op 24-06-2015 15:38 ]
Dude, lighten up. Had het over je schrijfstijl; je post was moeilijk te volgen. Heb dat hele spel nog geen seconde gespeeld.Ambition88 schreef op woensdag 24 juni 2015 @ 15:37:
[...]
Goh, dat had ik nog niet door, net zoals het me nog geen 10 seconde kostte om door te hebben dat hij hem op de console speelt, want wat ik zei klopt als een bus, maar hey zolang ie op de ps4 maar lekker draait toch?
anyway, we zullen het maar even afwachten ik ben iig enorm teleurgesteld.
Toch wel erg zonde hoor, want wat ik van de game gezien heb is de gameplay toch wel erg leuk.
Het blijkt dat pc versie gedowngrade is. PS4 is duidelijk mooier.
Weg
Verwijderd
Ik dacht fix dit even voor de taalpuristen.Jackal131 schreef op woensdag 24 juni 2015 @ 15:13:
[...]
![]()
Ik denk dat hij het meer over jouw schrijfstijl heeft...
Excuses voor de pc vs console mensen en de wat loopt het slecht mensen en de mensen die een meta discussie over de topic voeren maar ik ga wat zeggen over het spel.
Hoe vinden jullie de sidemissions tot nu toe? Zijn ze te doen op 3 sterren? Heb City niet af kunnen maken vanwege twee predator missies. Hoop dat ze dit keer 1 slag makkelijker zijn maar hou mijn hart vast voor de banks clearen binnen enkele minuten. Ben benieuwd hoe jullie dit ervaren in Knight.
Wat ik tot 50% van de story mis is bossbattles. In eerdere delen had je er veel meer. Dat is tot nu toe (naast te veel batmobile aan het begin) mijn enige teleurstelling. Verder is Arkham Knight mijn Witcher 3 van de One. Goty is misschien wat vroeg maar ik vind hem echt briljant weg spelen.
Net effe de ingame benchmark gedraaid, de " interactive smoke/fog" is op zijn eentje verantwoordelijk voor een framedrop van 69 fps ( van 98 >29 ) op mijn gtx970.
Hairworks in the witcher 3 was net het zelfde verhaal. Wat voor hardware heb je eigenlijk nodig om dat een beetje soepel te kunnen draaien ?
Met het verhaal zit het tot nu toe ook wel lekker. De stad voelt precies goed qua grootte, groot -maar niet Witcher 3 overweldigend groot - wat ik in dit geval alleen maar kan waarderen. Er zitten ver der veel characters in en de voice acting is van hoog niveau.
De Batmobile dan. Hij is heel cool om te zien en om in en uit te lanceren. Hij voelt wel zweverig aan maar je leert er mee om gaan en dan is het wel te doen. Ik vermaak me er mee!
ja pc versiebram1984 schreef op woensdag 24 juni 2015 @ 19:18:
Neem aan dat je PC bedoelt? Of console? Ik zet mijn PS4 altijd in Rest Mode dus sluit games nooit af.
Je bereikt er niks mee?corset schreef op woensdag 24 juni 2015 @ 12:58:
Sorry maar 1 en 0 geven op Metacritic is een knee jerk reaction. Niemand neemt die scores serieus, je bereikt er niks mee.
Zo'n review score springt voor potentiële kopers toch net wat meer in het oog dan de forum threads die 3 clicks verderop zitten. Daarnaast rankt Steam tegenwoordig de zichtbaarheid van titels in de store ook voor een flink deel op basis van de populariteit.
Een review bombing van deze orde werkt dus echt een stuk meer motiverend voor een publisher dan je wellicht op het eerste gezicht zou denken. Is waarschijnlijk ook behoorlijk motiverend geweest voor Valve en Bethesda om het hele misvatte concept van paid-for mods voor Skyrim terug te draaien, mocht je dat voorval al weer vergeten zijn.
[ Voor 21% gewijzigd door R4gnax op 24-06-2015 20:09 ]
Qua instellingen heb ik (nog) niks aangepast. Alle specifieke nVidia opties staan off (zoals Interactive Smoke and Fog).
justmike schreef op woensdag 24 juni 2015 @ 20:08:
ahahahhahaha
Weg
ja.. helaas niet. Ik ken echt niemand, (consument en/of gamer) die de metacritic user scores serieus neemt. Sorry, maar als je de gemiddelde reactie leest vol met spelfouten, dreigementen etc dan weet je wat het niveau is.R4gnax schreef op woensdag 24 juni 2015 @ 20:08:
[...]
Je bereikt er niks mee?
Zo'n review score springt voor potentiële kopers toch net wat meer in het oog dan de forum threads die 3 clicks verderop zitten. Daarnaast rankt Steam tegenwoordig de zichtbaarheid van titels in de store ook voor een flink deel op basis van de populariteit.
Een review bombing van deze orde werkt dus echt een stuk meer motiverend voor een publisher dan je wellicht op het eerste gezicht zou denken. Is waarschijnlijk ook behoorlijk motiverend geweest voor Valve en Bethesda om het hele misvatte concept van paid-for mods voor Skyrim terug te draaien, mocht je dat voorval al weer vergeten zijn.
Leuke gedachte, de manier waarop is alleen zeer slecht uitgevoerd.
"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."
To dare is to do
Verwijderd
Wordt veel minder. En de stukken doe er zijn worden veel leuker dan die verplichte oefeningen.Slaapje schreef op woensdag 24 juni 2015 @ 21:37:
Ik heb er nu twee uurtjes inzitten, maar het heeft me nog niet echt te pakken, heeft ook wel echt te maken met de batmobile dus ik niets vind. Hopelijk verandert het nog, want asylum en city zijn zo ongeveer mijn favoriete games van de afgelopen generatie.
To dare is to do
Dat is goed nieuws!Verwijderd schreef op woensdag 24 juni 2015 @ 22:09:
[...]
Wordt veel minder. En de stukken doe er zijn worden veel leuker dan die verplichte oefeningen.
Die verplichte race van riddler is anders behoorlijk irritant.Verwijderd schreef op woensdag 24 juni 2015 @ 22:09:
[...]
Wordt veel minder. En de stukken doe er zijn worden veel leuker dan die verplichte oefeningen.
Vond ik juist wel vet en is een side mission dus hoef je volgens mij niet verplicht te doen alleen om een bepaald character te unlockenPannekoek81 schreef op woensdag 24 juni 2015 @ 22:46:
[...]
Die verplichte race van riddler is anders behoorlijk irritant.
Verder vind ik de auto besturing best afentoe rot. Maar om van een hoog gebouw af te springen en daarna L1 (ps4 ) te drukken om in je auto te jumpen is epic. Ook de mogelijkheid om hulp van je auto te krijgen in moeilijke gevechten en finishers is best vet gedaan.
[ Voor 27% gewijzigd door DidierB op 24-06-2015 22:50 ]
It gets worse - Batman: Arkham Knight on PC lacks console visual features
It's unusual to see PC multi-platform titles failing to match up to their console equivalents - Xbox One and PS4 are based on PC technology, after all - but in Batman: Arkham Knight we have a rare example. Having tested the PC game on a Intel Core i7 3770K machine, with 16GB of memory and a GTX 780 Ti, a solid all-round experience should be within easy reach. In reality, performance levels are poor with this setup, and to throw salt into the wound, the PC's top tier settings miss out on visual effects found in the PlayStation 4 release.
Let's start with performance - the big bone of contention with the game at launch. Out of the box, the game is capped to 30fps - a number that hides lurches in performance we see on this machine, but compared to the unlocked frame-rate in the last two games it's a definite shortcoming. However, by navigating to Arkham Knight's config folder, it's easy enough to change this to 60 or beyond with the 'BmSystemSettings.ini' file. In our case, we choose 120 to see the state of the game's full performance profile - and it isn't pretty.
Even at low settings, holding 60fps on the 780 Ti is out of the question. With Nvidia's 353.30 driver (apparently optimised for Arkham Knight) installed, our setup suffers from hiccups and lurches to as low as 38fps as we glide across Gotham or drive in the Batmobile. Frame-times are highly variable, reaching a nadir of 410ms for a single frame as the game crosses a checkpoint. Amazingly, dropping to the worst quality textures, shadows and level of detail (while turning off anti-aliasing, v-sync and all Nvidia Gameworks features) still has us dropping to 40fps and lower while at 1080p.
With no other settings to drop down further, 1080p60 is off the table. And sadly, in-game graphics options are fairly limited too, missing any option to tweak post settings such as chromatic aberration or the grain filter. Even editing these in the .ini file doesn't change anything - meaning that those who dislike these effects are stuck with them.
The apparent cause of these drops is an ineffective streaming of textures and geometry, particularly as we race across Gotham at any real speed. Battles, cut-scenes and interior missions run above the 60fps line for the most part, but any fast travel outdoors gives us disappointing frame-rates below 50fps. Camera motion becomes very uneven in these scenes, and that makes targeting with the grappling hook considerably harder than it should be.
Looking at the game's diagnostics using MSI Afterburner's OSD, all eight threads of our CPU are engaged at between 60-70 per cent here - somewhat high bearing in mind the potency of this processor, but clearly we have enough processor power to handle the game logic. However, despite this, the GPU isn't static at the 100 per cent utilisation we should see, dipping in the troublesome Batmobile sections. Meanwhile, VRAM usage is monstrous, with a reported 2.7GB used, even on low settings.
Just as baffling is the fact PC lacks key visual effects seen on PS4 even at its top settings. Ambient occlusion is cut from the game, bokeh depth of field is noticeably dialed back, and the transparency layer used for raindrops is cut from all surfaces as well. Gotham City is stripped of a great deal of atmosphere as a result, with areas appearing lighter without SSAO in place - despite this setting clearly being enabled in the .ini file.
Likewise, rain doesn't appear on Batman or the Batmobile as it does on PS4. The reflective, dewy sheen is missing across the city, though specular and normal maps remain identical to the console release. The PC's highest settings show very little difference otherwise to Sony's console, barring a tweak to motion blur velocity settings.
Right now, the state of Arkham Knight on PC is somewhat at odds with the quality of Rocksteady's predecessors. Both of the earlier releases reserved the premiere visual experience for PC owners, with a far greater range of toggles and presets to adjust the balance of visuals and performance. As it currently stands, Arkham Knight's issues are at least acknowledged by Warner Bros, but the recently released, performance guide paints a remarkable picture of minimum hardware requirements.
Let's put it this way: it's the first time we've seen a Radeon HD 7950 3GB - a GPU far more capable than the hardware found in Xbox One or PS4 - recommended for 720p gameplay, paired with a Core i5 to boot. It's not advised to remove the 30fps cap, not even if you have a Core i7 with a GTX 980! There's also recognition of poor streaming from mechanical hard drives, with a note that an SSD will improve performance here - something we can confirm. However, that's quite a remarkable state of affairs bearing in mind that the console versions stream in from slower 5400rpm laptop drives.
With its crippled frame-rate, poor streaming, pared back feature set and bloated minimum and recommended hardware spec, Arkham Knight is bitterly disappointing and should never have been released in this sorry state. There's a massive amount of work required to get this version of the game into shape - as things stand, the experience is totally unacceptable.
http://www.eurogamer.net/...s-console-visual-features
"May our framerates be high and our temperatures low."
De auto is op sommige punten een leuke toevoeging. Inderdaad het eruit springen enzo is gaaf. Maar soms vervloek ik dat ding ook haha.DidierB schreef op woensdag 24 juni 2015 @ 22:49:
[...]
Vond ik juist wel vet en is een side mission dus hoef je volgens mij niet verplicht te doen alleen om een bepaald character te unlockenspoiler:Catwoman
Verder vind ik de auto besturing best afentoe rot. Maar om van een hoog gebouw af te springen en daarna L1 (ps4 ) te drukken om in je auto te jumpen is epic. Ook de mogelijkheid om hulp van je auto te krijgen in moeilijke gevechten en finishers is best vet gedaan.
Vind leuk om meer te doen dan alleen het hoofd verhaal. Al aardig wat tijd in zitten maar met het hoofd verhaal ben ik nog niet zover.
Edit: ik denk dat dat character maar blijft waar die is. Pfff. Morgen nieuwe dag. Verslavend gedoe. Nu een uitdaging van de riddler die toch wel erg lastig is. Voor mij tenminste op dit uur.
[ Voor 10% gewijzigd door Pannekoek81 op 25-06-2015 00:41 ]
Vanavond weer 2 uur gespeeld en de game wordt steeds bruter. Heb nu de MKII grapnel boost en de eject boost unlocked en nu kun je nagenoeg oneindig zweven.
De Batmobile vind ik persoonlijk ook wel tof tot nu toe. Besturing is weliswaar even wennen. Heb net een AR pursuit missie een paar keer achter elkaar gedaan. Binnen een tijd zoveel mogelijk armored vehicles uitschakelen. Ik begon met 2 en eindigde op 8, waar 10 drie sterren geeft. Later een nieuwe poging.
Ben vooral XP punten in de combat en mijn suit aan het stoppen. Lijken me de belangrijkste.
Grafisch toch zeer indrukwekkend voor een open wereld game op de console. Ook de draw distance is uitstekend.
Ik kijk nu al uit naar NG+.
Let op vanaf 24 seconden... en luister vooral.
De stemmen klinken als chipmunks en dat komt doordat ze de boel versneld hebben naar 60fps om ons de illusie te wekken dat de game smooth en soepel loopt. Nvidia met hun resources krijgt het zelf niet eens voor elkaar om hun eigen (rook)effecten smooth 60fps te laten weergeven. Dit is pure misleiding.

[ Voor 16% gewijzigd door Deem op 25-06-2015 00:07 ]
Wat wil je nu helemaal bereiken met al die lappen tekst en videos in dit topic ?
Warner Brothers leest hier toch niet mee en overgrote deel van de members hier is supertevreden met BAK
- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙
Verwijderd
Ieder zijn ding maar ik vond het puzzelen tijdens het racen best wel oke. En het is niet verplicht toch? Of bedoel je dat de Riddler missies zo vet zijn dat je ze niet kan laten liggen?Pannekoek81 schreef op woensdag 24 juni 2015 @ 22:46:
[...]
Die verplichte race van riddler is anders behoorlijk irritant.
Verwijderd
Ik doe juist de gadget upgrades. Ben je tenminste van die vervelende sentry guns af. Ook handig om jammers en medics te irriteren. Heb in combat de combos en special moves nog niet echt nodig gehad. Counters en meppen is wel genoeg voor een goon smackdown.bram1984 schreef op woensdag 24 juni 2015 @ 23:13:
Ben vooral XP punten in de combat en mijn suit aan het stoppen. Lijken me de belangrijkste.
Het is inderdaad niet verplicht, maar de uitdaging zit erin om ze toch te doenVerwijderd schreef op donderdag 25 juni 2015 @ 06:46:
[...]
Ieder zijn ding maar ik vond het puzzelen tijdens het racen best wel oke. En het is niet verplicht toch? Of bedoel je dat de Riddler missies zo vet zijn dat je ze niet kan laten liggen?
spoiler:Wat ik wel apart vind is dat je geen verplicht percentage riddles moet oplossen voordat je de challenges doet. Heb Catwomen op 5 sleutels over en heb maar 10 riddles gedaan.
De batmobile vindt ik eigenlijk wel een hele dikke toevoeging, las veel negatieve dingen dat die overused is en bv het race parkoers gedeelte gewoon vulling is. Ik vind het wel erg vet als race fan
[ Voor 3% gewijzigd door evilpin0 op 25-06-2015 08:35 ]
http://www.twitch.tv/jannustitannus
Je krijgt extra XP als je meer variëert, dus ik gebruik ze wel.Verwijderd schreef op donderdag 25 juni 2015 @ 08:12:
[...]
Ik doe juist de gadget upgrades. Ben je tenminste van die vervelende sentry guns af. Ook handig om jammers en medics te irriteren. Heb in combat de combos en special moves nog niet echt nodig gehad. Counters en meppen is wel genoeg voor een goon smackdown.
[ Voor 84% gewijzigd door Destiny op 25-06-2015 09:04 ]
Verwijderd
Ach XP. Ik gok dat die extra paar honderd punten voor mij geen verschil gaan maken. Met alle challenges erbij zwem je in de upgrade muntjes.bram1984 schreef op donderdag 25 juni 2015 @ 08:57:
[...]
Je krijgt extra XP als je meer variëert, dus ik gebruik ze wel.
Er zitten wel erg scripted zaken in
Richting het einde
Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
Verwijderd
Ze hadden de game nooit moeten uitbrengen in deze staat. Maar gelukkig doen ze er wat aan.
TB had ook een port report:
Ja, want alleen tevreden gebruikers mogen hier postenjustifire schreef op donderdag 25 juni 2015 @ 01:17:
overgrote deel van de members hier is supertevreden met BAK

Steam/XBL: Avioto
Bedoel je hiermee dat wanneer je de game afsluit je een scherm krijgt met "batman arkham knight stopped working blablabla" Ik heb dezelfde foutmelding en geen idee waar het vandaan komt.
Daarnaast gisteren geprobeerd alles low te zetten, en 2 NVidia dingen(smoke en rain ) aan te laten, nog steeds constant lag spikes en onspeelbare game. Nadat ik het omgewisseld had. Nvidia zaken uit, en de rest max en Vscync off. liep het wel redelijk soepel kwartiertje ff rondgereden en gevlogen/gevechten weinig lagspikes meer gehad.
Vanavond maar eens zien of hij dit ook een uur vast kan houden.
Ik denk dat hij meer bedoelt dat de PC problemen inmiddels bekend en erkend zijn. Het voegt niets meer toe om er meer over te vermelden, tenzij je een oplossing hebt. Het beste idee is dan ook een problemen topic te openen, speciaal voor PC spelers. Dan kan de rest het inhoudelijk over de game hebben.Avioto schreef op donderdag 25 juni 2015 @ 11:10:
[...]
Ze hadden de game nooit moeten uitbrengen in deze staat. Maar gelukkig doen ze er wat aan.
[video]
[...]
Ja, want alleen tevreden gebruikers mogen hier postenIk weet niet of je het gezien heb, maar het woord 'PC' staat ook in de titel van dit topic. Aangezien de PC versie verknalt is, lijkt me het logisch dat je daar ook berichten over ziet.
Mensen nemen hem nog serieus? weer wat geleerdAvioto schreef op donderdag 25 juni 2015 @ 11:10:
[...]
[video]
"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."
Zijn analyses zijn vaak wel spot-on, zo ook in dit geval. Er zijn nogal wat mensen die dit toch serieus nemen, iets meer dan 2.000.000 mensen op presies te zijn.corset schreef op donderdag 25 juni 2015 @ 11:43:
[...]
Mensen nemen hem nog serieus? weer wat geleerd
ach ja, met zijn scheld tirade op twitter heeft hij wat fans gekregen.. blijkbaar zijn mensen blij met dat volkDeem schreef op donderdag 25 juni 2015 @ 12:41:
[...]
Zijn analyses zijn vaak wel spot-on, zo ook in dit geval. Er zijn nogal wat mensen die dit toch serieus nemen, iets meer dan 2.000.000 mensen op presies te zijn.

Dat zegt toch verder niets over de analyse die hij publiceert? Of over de dubieuze kwaliteit van deze game?corset schreef op donderdag 25 juni 2015 @ 12:42:
[...]
ach ja, met zijn scheld tirade op twitter heeft hij wat fans gekregen.. blijkbaar zijn mensen blij met dat volk
[ Voor 12% gewijzigd door Deem op 25-06-2015 12:45 ]
Zegt wat over de persoon, hij staat er om bekend totaal niet met kritiek om te kunnen gaan en alles wat eenegzins daarop zou kunnen tonen levert bans etc op.Deem schreef op donderdag 25 juni 2015 @ 12:44:
[...]
Dat zegt toch verder niets over de analyse die hij publiceert
Analyses zijn ok, behalve z'n gehele "PC master race" gedrag, maar dat is niet alleen bij hem.
Zijn video's zijn ok, maar op het moment dat je bij het kleinste stukje kritiek al mensen dood gaat wensen op twitter verspeel je toch een zekere mate van geloofwaardigheid. (vind ik)
[ Voor 17% gewijzigd door corset op 25-06-2015 12:47 ]
Zonet stelde je nog dat ik zijn analyses niet serieus moest nemencorset schreef op donderdag 25 juni 2015 @ 12:46:
[...]
Zegt wat over de persoon, hij staat er om bekend totaal niet met kritiek om te kunnen gaan en alles wat eenegzins daarop zou kunnen tonen levert bans etc op.
Analyses zijn ok, behalve z'n gehele "PC master race" gedrag, maar dat is niet alleen bij hem.
Zijn video's zijn ok, maar op het moment dat je bij het kleinste stukje kritiek al mensen dood gaat wensen op twitter verspeel je toch een zekere mate van geloofwaardigheid. (vind ik)
[ Voor 30% gewijzigd door Deem op 25-06-2015 12:51 ]
Ik ga denk ik deze week de game nog wel halen voor de PS4, zat aan de PC te denken. maar toch maar niet voorlopig
Ik neem zijn analyses ook niet al te serieus, soms is hij wel leuk sarcastisch, dat waardeer ik wel.
[ Voor 20% gewijzigd door corset op 25-06-2015 12:52 ]
Dat dit soort dingen gebeuren is slecht voor de reputatie van de game-industrie in het algemeen. Als je dit niet afkeurt en dit accepteert, dan geeft het ontwikkelaars een vrijbrief om zoiets de volgende keer weer te flikken. Nu is het toevallig de PC port die getroffen is, maar het had ieder ander platform kunnen zijn.
Ik denk dat niemand het accepteert. Het gaat er meer om dat het geen nut heeft om het hier heel vaak te melden, want Warner Brothers leest hier niet mee. Het signaal is al lang gegeven in de vorm van Steam reviews en refunds.Deem schreef op donderdag 25 juni 2015 @ 12:59:
Als gamer van welk platform dan ook, of je nu Xbox, Playstation of PC hebt, moet je het hele PC debacle gewoon afkeuren.
Dat dit soort dingen gebeuren is slecht voor de reputatie van de game-industrie in het algemeen. Als je dit niet afkeurt en dit accepteert, dan geeft het ontwikkelaars een vrijbrief om zoiets de volgende keer weer te flikken. Nu is het toevallig de PC port die getroffen is, maar het had ieder ander platform kunnen zijn.
Dit topic dient voor het bespreken van de game en het geven van tips en informatie. Het was eventjes goed om te melden dat er problemen zijn met de PC-versie en dat is nu gedaan. Als iemand tweaks of suggesties heeft voor betere performance, dan is dat nuttig. Simpelweg klagen is dat niet. Schrijf dan een Steam-review of meld het aan WB zelf.
Mijn tips: het Nvidia rookeffect is erg zwaar, ook voor Nvidia-kaarten, dus ik raad aan om die als eerste uit te schakelen als je gestotter ervaart. Een tweede hoofdbron van gestotter is het streamen vanaf een harde schijf. Het spel is op dit moment dusdanig inefficiënt dat een traditionele HDD het niet altijd goed kan bijbenen, vooral bij snel voortbewegen door de wereld (gliden, batmobiel). Wie de optie heeft doet er dus goed aan om het spel op een SSD te installeren, want dat helpt behoorlijk. Wie geen SSD heeft en veel gestotter ervaart bij het bewegen door de stad op hoge snelheid, zal moeten wachten op de patches die de situatie hopelijk gaan verbeteren in de komende weken. Of de instellingen verlagen, hoe onterecht dat ook is.
http://www.twitch.tv/jannustitannus
Lezen is ook een vak heAvioto schreef op donderdag 25 juni 2015 @ 11:10:
Ja, want alleen tevreden gebruikers mogen hier postenIk weet niet of je het gezien heb, maar het woord 'PC' staat ook in de titel van dit topic. Aangezien de PC versie verknalt is, lijkt me het logisch dat je daar ook berichten over ziet.
Iedereen mag hier uiteraard gewoon posten, maar om nu continue problemen met de PC te posten en maar door te zagen over iets wat hier toch niet opgelost kan worden lijkt me ook niet bevordelijk voor dit topic ?
Je kan elke dag posten dat het spel ruk loopt op jouw pc of je kan het spel verkopen en een leuk spel gaan spelen toch ?
Of je wacht gewoon even de patch af, ze zijn er mee bezig, blijven mopperen totdat die patch uitgebracht word voegt toch ook niets toe aan dit topic ?
Laten we hopen dat er een 'BAK problemen topic' geopend word zodat we het hier gewoon inhoudelijk over de game kunnen hebben.
Ja dat blijkt
Helemaal mee eens!Deem schreef op donderdag 25 juni 2015 @ 12:59:
Als gamer van welk platform dan ook, of je nu Xbox, Playstation of PC hebt, moet je het hele PC debacle gewoon afkeuren.
Het invoeren van Steam refunds had wat dat betreft een goede timing. WB zal wel even geschrokken zijn, al verbaast het me wel dat ze zelf mensen aanmoedigen om er gebruik van te maken. Dat zie ik veel grote publishers niet zo snel doen.
Steam/XBL: Avioto
Denk dat WB het refunden aanmoedigt omdat ze weten dat heel veel mensen de retail versie hebben en die groep niet kunnen refunden via steam.Avioto schreef op donderdag 25 juni 2015 @ 14:58:
[...]
Ja dat blijktAlles in je post is namelijk niet aan de orde. Er is niemand die de hele tijd 'door zaagt', of 'moppert over een patch'.
[...]
Helemaal mee eens!
Het invoeren van Steam refunds had wat dat betreft een goede timing. WB zal wel even geschrokken zijn, al verbaast het me wel dat ze zelf mensen aanmoedigen om er gebruik van te maken. Dat zie ik veel grote publishers niet zo snel doen.
Ze hebben waarschijnlijk ook een stevige deal met Nvidia gesloten gezien Nvidia de game 'gratis' geeft bij hun grafische kaarten. De retail versie van deze game was ook al maanden voor 20 euro via verschillende key retailers te verkrijgen. Al die mensen kunnen niet refunden en voor die mensen is de opmerking "dan refund je toch via steam" extra zout in hun wonden.
[MULTI] Batman: Arkham Knight - Problemen topic
Prima, maar daarmee neem je de discussie over het handelen van de developer niet weg uit dit topic.Ryan_ schreef op donderdag 25 juni 2015 @ 15:17:
Maar even een problemen topic aangemaakt zodat we dit topic hiervan vrij houden.
Ryan_ schreef op donderdag 25 juni 2015 @ 15:17:
Maar even een problemen topic aangemaakt zodat we dit topic hiervan vrij houden.
Controls van de Batmobile omgegooid en waar ik eerst zo min mogelijk van dat ding gebruik maakte pak ik hem nu zowat zelfs al hoef ik enkel maar de straat over te steken
Met de controls op orde is het toch echt wel vet om lekker door de stad heen te scheuren !
[ Voor 33% gewijzigd door justifire op 25-06-2015 15:35 ]
Met ^^justifire schreef op donderdag 25 juni 2015 @ 15:32:
[...]
Controls van de Batmobile omgegooid en waar ik eerst zo min mogelijk van dat ding gebruik maakte pak ik hem nu zowat zelfs al hoef ik enkel maar de straat over te steken
Met de controls op orde is het toch echt wel vet om lekker door de stad heen te scheuren !
Ik hou van de batmobile
"The test of a work of art is, in the end, our affection for it, not our ability to explain why it is good." - Stanley Kubrick | Trakt
Ga ik ook maar eens doen. Remmen onder de X knop is niet handig. Gaat geregeld mis haha.justifire schreef op donderdag 25 juni 2015 @ 15:32:
[...]
leuk bedoeld maar een beetje overbodig imo, zolang er geen nieuws bekend is, valt er vrij weinig over te discussieren/zeggen.Ryan_ schreef op donderdag 25 juni 2015 @ 15:17:
[ Voor 5% gewijzigd door Ambition88 op 25-06-2015 15:45 ]
Ja hoe zit dat nou? Normaal doe je remmen, reverse en sliden toch met vierkantje? En dan doe je remmen met L2 en de rest alsnog met vierkantje?justifire schreef op donderdag 25 juni 2015 @ 15:32:
[...]
Werkt dat automatisch in dit spel of moet het eerst in het menu getoggled worden? (nadat de drivers geïnstalleerd zijn)
[ Voor 0% gewijzigd door Wee Man op 25-06-2015 16:43 . Reden: Typo ]
Orgin limited199
Ik zou meteen voor de X1 controller gaan. Werkt stuk beter!Wee Man schreef op donderdag 25 juni 2015 @ 16:42:
Ik vind dit nog steeds een geweldig spel maar het speelt gewoon niet lekker met MKB. Dus ik ga even shoppen voor een 360 controller.
Werkt dat automatisch in dit spel of moet het eerst in het menu getoggled worden? (nadat de drivers geïnstalleerd zijn)
Xbox Live: AlpBJK PSN: alp1903
Balen, meer mensen zoiets gehad?
PSN / Steam: Voxalizer // Battle.net: Plaguehead#2325 // Common sense isn't very common.
Speelt het daadwerkelijk beter met een X1 controller of ligt ie gewoon beter in de hand?Kartale schreef op donderdag 25 juni 2015 @ 17:02:
[...]
Ik zou meteen voor de X1 controller gaan. Werkt stuk beter!
Ik ben mijn 360 controller gewend.
Ja, gas geven met right trigger.bram1984 schreef op donderdag 25 juni 2015 @ 16:33:
[...]
Ja hoe zit dat nou? Normaal doe je remmen, reverse en sliden toch met vierkantje? En dan doe je remmen met L2 en de rest alsnog met vierkantje?
Reverse met left trigger.
Slide met X / vierkantje.
Voelt natuurlijker aan, net of X / vierkantje de handrem is.
Heeft veel weg van de handling van Need for Speed.
Verwijderd
One controller ligt gewoon beter in de hand. Speelt ook net fijner qua XYAB knoppen. Die hoef je minder te klikken.Wee Man schreef op donderdag 25 juni 2015 @ 17:54:
[...]
Speelt het daadwerkelijk beter met een X1 controller of ligt ie gewoon beter in de hand?
Ik ben mijn 360 controller gewend.
Thx voor de besturingstips mbt batmobile!
Net even geprobeerd. Veel logischer ja. Ik drukte steeds L2 in, waardoor ik Battle Mode activeerde. Dit is nu ook afremmen. Nice.justifire schreef op donderdag 25 juni 2015 @ 17:57:
[...]
Ja, gas geven met right trigger.
Reverse met left trigger.
Slide met X / vierkantje.
Voelt natuurlijker aan, net of X / vierkantje de handrem is.
Heeft veel weg van de handling van Need for Speed.
Volgens mij kan ik dit uren doen. Beetje rondscheuren en af en toe ejecten, beetje zweven. Hier en daar een clubje goons aan gort trappen. En repeat.
Nou ik ookbram1984 schreef op donderdag 25 juni 2015 @ 18:37:
[...]
Net even geprobeerd. Veel logischer ja. Ik drukte steeds L2 in, waardoor ik Battle Mode activeerde. Dit is nu ook afremmen. Nice.
Volgens mij kan ik dit uren doen. Beetje rondscheuren en af en toe ejecten, beetje zweven. Hier en daar een clubje goons aan gort trappen. En repeat.
Eerst vond ik nog dat The Witcher III game of the year moest worden maar mijn stem gaat nu zeker naar BAK !
PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer
Verwijderd
Hopelijk hebben mensen hun gevoel voor humor nog:

Grafisch gaaf, speelt erg goed. Top!
Het rijden gaat me steeds beter af. Ook weer stuk verder met de main story.
TotalBiscuit is een van de eerlijkste reviewers die er is, en ja je mag als PC user die meer geld investeerd in betere hardware echt wel verwachten dat er ook naar jouw gekeken wordt.corset schreef op donderdag 25 juni 2015 @ 12:46:
[...]
Zegt wat over de persoon, hij staat er om bekend totaal niet met kritiek om te kunnen gaan en alles wat eenegzins daarop zou kunnen tonen levert bans etc op.
Als je een first class ticket koopt, verwacht je ook niet dat economy performance krijgt.
Ik was naar The Witcher 3(Waar ik geen problemen had) aan het kijken welke game ik eens zou oppakken, maar zo te zien kan ik beter eerste de oude games spelen.
Het is de laatste tijd nogal hopeloos met de grote AAA titels en hun problematiek, ik download nu tegenwoordig de game van te voren, omdat je geen garantie meer hebt dat het ook werkt.
Verder zijn er ook geen demo's of trails meer, dus weinig kans om te testen.
Als je een dure auto koopt, koop je hem ook niet zodat hij hetzelfde is als een simpel toyatatje.
Zoals al eerder vermeld, je zou sowieso recht op refund moeten hebben mits de game niet werkt, hoe wil je anders op een LEGALE manier tegenwoordig nog erachter komen of een game draait?
Hier ben ik het compleet mee eens, demo's, trials etc moeten weer terugkomen!Bjorn89 schreef op vrijdag 26 juni 2015 @ 11:54:
[...]
Verder zijn er ook geen demo's of trails meer, dus weinig kans om te testen.
Zoals al eerder vermeld, je zou sowieso recht op refund moeten hebben mits de game niet werkt, hoe wil je anders op een LEGALE manier tegenwoordig nog erachter komen of een game draait?
En de refund, ja, dat was nodig.
Maar helaas, wat ze nu ook doen, het is kut volgens de gamer. Ik herhaal, damned if you do, damned if you don't
Het klagen op de fora, en de self-entitlement is wel de spuigaten uitgelopen! Vaak is er nog niet eens inhoudelijke reactie wat er mis is, maar puur gewhine dat 'kut' is. Alhoewel ik het zelf zeker vervelend vind als iets niet werkt, snap ik niet dat men zich niet van te voren voorbereid. We weten de trend de laatste tijd, games worden vaker wel dan niet onafgewerkt uitgebracht. Dan bescherm jij jezelf toch?corset schreef op vrijdag 26 juni 2015 @ 11:56:
[...]
Hier ben ik het compleet mee eens, demo's, trials etc moeten weer terugkomen!
En de refund, ja, dat was nodig.
Maar helaas, wat ze nu ook doen, het is kut volgens de gamer. Ik herhaal, damned if you do, damned if you don't
Wat ik raar vind is dat het zo lang heeft geduurd voordat je games kon refunden, als je iets fysieks koopt in de winkel dan krijg je ook je geld terug. Maar dan komt het bedrijven ineens wel uit dat het geen 'fysiek-object' is, maar zodra je gaat downloaden zijn het wel allemaal fysieke objecten die ze mis lopen
Ik ga hem vanavond eens testen, kijken hoe hij draait maar ben helaas bang
Wanneer snappen bedrijven nu eens dat goedkoop duurkoop is wat dit betreft, puur door bugs/performance en bad quality control missen ze enorm veel omzet, je zou toch verwachten dat een bedrijf leert van hun fouten
p.s Waarom hebben AMD kaarten meer geheugen nodig om goed te werken t.o.v Nvidia kaarten, ik was de links aan het bekijken? Dat klopt sowieso al niet
Het halve internet ontploft als een game niet op 120FPS draait en ze niet elke grafische optie kunnen tweaken die je je maar kan bedenken. Als een console versie maar 16vs16 online multiplayer bevat voelen ze zich 'bedrogen' en 'opgelicht'. Men verwacht 3182 auto's en tracks bij een racegame, en een nieuwe generatie consoles moet backwards compatible zijn met de oude generatie, en voor 300 euro meer grafische kracht bezitten dan de hoogste high-end GPU die op dat moment op de markt is.
Vroeger kocht je na zorgvuldig reviews uit gameblaadjes gelezen te hebben een cartridge voor 140 gulden, en nam je het spel zoals het was.
Op pc hoorde het tweaken van een game er altijd een beetje bij. Als je pech had kreeg je het spel gewoon helemaal niet aan de praat.
Again, ik keur niet de hedendaagse draken van ports goed, maar moest dit ook wel even kwijt.
Met dit soort crappy ports laten ze de pc gamer met lege handen achter.. als deze settings er niet in zitten is de game meestal gewoon regelrecht geport wat ook de bugs en crashes en zware specs verklaard.
Mensen betalen 60 euro voor de game die amper speelbaar is, dit is gewoon oplichting.
Je verwacht in 2015 gewoon een betere versie op de pc, als die op de console ( dit is hardware van 400 euro )
De oudere games hadden amper bugs.. zeker geen crashes! de laaste 2 jaar is het een drama geworden op de pc vandaar ik tegen alle principes in overgestapt ben op de ps4, maar heb hier geen spijt van!
console aan en spelen maar! Alhoewel ik op de ps4 ook fps drops zie bij zware games.. dit vindt ik eigenlijk ook niet kunnen... maar begrijp het wel! (witcher3)
Misschien moet je m'n post even beter lezen. Ik keur de port van Arkham Knight niet goed. Evenmin die van AC:Unity bijvoorbeeld.shakespeare schreef op vrijdag 26 juni 2015 @ 12:15:
Allemaal gelul.. je verwachte gewoon de standaard grafische settings, deze horen er in een pc versie gewoon in te zitten.
Met dit soort crappy ports laten ze de pc gamer met lege handen achter.. als deze settings er niet in zitten is de game meestal gewoon regelrecht geport wat ook de bugs en crashes en zware specs verklaard.
Mensen betalen 60 euro voor de game die amper speelbaar is, dit is gewoon oplichting.
Je verwacht in 2015 gewoon een betere versie op de pc, als die op de console ( dit is hardware van 400 euro )
De oudere games hadden amper bugs.. zeker geen crashes! de laaste 2 jaar is het een drama geworden op de pc vandaar ik tegen alle principes in overgestapt ben op de ps4, maar heb hier geen spijt van!
console aan en spelen maar! Alhoewel ik op de ps4 ook fps drops zie bij zware games.. dit vindt ik eigenlijk ook niet kunnen... maar begrijp het wel! (witcher3)
Daarnaast: ik game al een jaar of 20, en alle pc games die ik gespeeld heb hadden bugs. Sommige veel bugs ook. De eerste Prince of persia heb ik nooit uit kunnen spelen vanwege een level-laod bug. Bij de 3 eerste NFS games had ik last van grafische issues. De eerste Unreal draaide voor geen kont op mijn toenmalig snelle systeem, etc etc.
Bugs (vooral) op pc zijn van alle tijden. Het is gewoon moeilijk(er) testen op dat platform.
Dan ga je toch ook geen klacht bij de Shell neerleggen ?Bjorn89 schreef op vrijdag 26 juni 2015 @ 11:54:
[...]
Als je een dure auto koopt, koop je hem ook niet zodat hij hetzelfde is als een simpel toyatatje.
Immers in jouw dure auto gaat dezelfde benzine als in dat simpele toyotatje

Zal WB worst wezen of jij op een pc speelt van 100 euro of een van 10000 euro.
Ze verdienen op beide afnemers even veel.
Nee, maar de benzine mag geen reden zijn dat je auto niet meer fatsoenlijk werkt. Of het nu een Toyotatje is, of een dure auto.justifire schreef op vrijdag 26 juni 2015 @ 12:21:
[...]
Dan ga je toch ook geen klacht bij de Shell neerleggen ?
Immers in jouw dure auto gaat dezelfde benzine als in dat simpele toyotatje![]()
Zal WB worst wezen of jij op een pc speelt van 100 euro of een van 10000 euro.
Ze verdienen op beide afnemers even veel.

Als het Toyotatje met dezelfde benzine geen mankementen vertoond, ligt het dan toch aan de benzine ?Bjorn89 schreef op vrijdag 26 juni 2015 @ 12:22:
[...]
Nee, maar de benzine mag geen reden zijn dat je auto niet meer fatsoenlijk werkt. Of het nu een Toyotatje is, of een dure auto.
ik game nog iets langer.. maakt verder niks uit. dat waren puur pc games.. die hadden bugs, maar dit zijn gewoon fout gemaakte versies waar op voorhand al wat gedaan kon worden. game breaking errors..EddoH schreef op vrijdag 26 juni 2015 @ 12:21:
[...]
Misschien moet je m'n post even beter lezen. Ik keur de port van Arkham Knight niet goed. Evenmin die van AC:Unity bijvoorbeeld.
Daarnaast: ik game al een jaar of 20, en alle pc games die ik gespeeld heb hadden bugs. Sommige veel bugs ook. De eerste Prince of persia heb ik nooit uit kunnen spelen vanwege een level-laod bug. Bij de 3 eerste NFS games had ik last van grafische issues. De eerste Unreal draaide voor geen kont op mijn toenmalig snelle systeem, etc etc.
Bugs (vooral) op pc zijn van alle tijden. Het is gewoon moeilijk(er) testen op dat platform.
Je ziet nu dat de developers geen aandacht meer hebben voor pc games, dit verklaard ook de veel fout geporte versies... kijk naar de COD series.. ook allemaal issues.
Het is het gewoon niet echt meer op de pc.. helaas. mischien bo3 nog of bf5 maar voor mij houdt het op.
wellicht komt dit ook door de cracked versions etc..
mortal kombat X < ook veel problemen.
[ Voor 6% gewijzigd door shakespeare op 26-06-2015 12:25 ]
Maar het werkt niet op een hele range auto's, maar op een specifiek type auto(de console).justifire schreef op vrijdag 26 juni 2015 @ 12:23:
[...]
Als het Toyotatje met dezelfde benzine geen mankementen vertoond, ligt het dan toch aan de benzine ?
Dus je wilt zeggen dat alle hardware configuraties fout zijn.
Fout niet, iets te gecompliceerd misschien wel.Bjorn89 schreef op vrijdag 26 juni 2015 @ 12:25:
[...]
Maar het werkt niet op een hele range auto's, maar op een specifiek type auto(de console).
Dus je wilt zeggen dat alle hardware configuraties fout zijn ;-)?
Maar goed het ging hier om de stelling dat ik met een Jaguar meer recht heb op goede benzine dan de buurman met zijn Toyotatje, immers heb ik meer betaald voor mijn auto
Lees je nou gewoon echt niet? Ik zeg toch 3x dat ik de hele slechte ports niet goedkeur? Ik zeg alleen dat gamers de laatste jaren op echt elke slak zout leggen en dan het steeds slechter wordt, wat ook wel meevalt.shakespeare schreef op vrijdag 26 juni 2015 @ 12:23:
[...]
ik game nog iets langer.. maakt verder niks uit. dat waren puur pc games.. die hadden bugs, maar dit zijn gewoon fout gemaakte versies waar op voorhand al wat gedaan kon worden. game breaking errors..
Je ziet nu dat de developers geen aandacht meer hebben voor pc games, dit verklaard ook de veel fout geporte versies... kijk naar de COD series.. ook allemaal issues.
Het is het gewoon niet echt meer op de pc.. helaas. mischien bo3 nog of bf5 maar voor mij houdt het op.
wellicht komt dit ook door de cracked versions etc..
mortal kombat X < ook veel problemen.
het wordt wel slechter op de pc, dat valt niet mee.EddoH schreef op vrijdag 26 juni 2015 @ 12:31:
[...]
Lees je nou gewoon echt niet? Ik zeg toch 3x dat ik de hele slechte ports niet goedkeur? Ik zeg alleen dat gamers de laatste jaren op echt elke slak zout leggen en dan het steeds slechter wordt, wat ook wel meevalt.
Is het voor de beleving van Batman: Arkham Knight bevorderlijk dat ik de vorige delen gespeeld heb? Ik heb namelijk nog nooit een Batman game gespeeld, maar na het bekijken van wat gameplay ben ik heel erg benieuwd geworden naar deze game!
iRacing Profiel XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1
Misschien raar, maar ik speel de game op de pc (gtx 970) heb totaal geen problemen, gewoon steady 60fps geen vastlopers niks.EddoH schreef op vrijdag 26 juni 2015 @ 12:21:
[...]
Misschien moet je m'n post even beter lezen. Ik keur de port van Arkham Knight niet goed. Evenmin die van AC:Unity bijvoorbeeld.
Het helpt wel, maar het vormt zeker geen belemmering om van de game te genieten, qua gameplay en sfeer zit het wel goed namelijk. Je kan je altijd even inlezen, de verhalen van Asylum en City zijn niet zo heel uitgebreid.Rossi46 schreef op vrijdag 26 juni 2015 @ 12:49:
Even een kort n00b vraagje:
Is het voor de beleving van Batman: Arkham Knight bevorderlijk dat ik de vorige delen gespeeld heb? Ik heb namelijk nog nooit een Batman game gespeeld, maar na het bekijken van wat gameplay ben ik heel erg benieuwd geworden naar deze game!
Er zitten wel aardig wat verwijzingen naat de vorige games in, dus het kan geen kwaad om even een samenvatting op YT te kijken. Het blijft een direct vervolg.Rossi46 schreef op vrijdag 26 juni 2015 @ 12:49:
Even een kort n00b vraagje:
Je gaat meer last van de besturing hebben en met name de combat. Die is redelijk complex. Dat heb ik zelfs nog niet helemaal onder de knie na 3 delen.
Gewoon op vierkantje rammen toch?bram1984 schreef op vrijdag 26 juni 2015 @ 13:28:
[...]
Er zitten wel aardig wat verwijzingen naat de vorige games in, dus het kan geen kwaad om even een samenvatting op YT te kijken. Het blijft een direct vervolg.
Je gaat meer last van de besturing hebben en met name de combat. Die is redelijk complex. Dat heb ik zelfs nog niet helemaal onder de knie na 3 delen.
Werkt tot nu toe aardig.... zal vast verandering inkomen.
Daarbij ga je later in de game steeds grotere groepen tegenkomen, en dan is het handig dat je gasten wat sneller kan uitschakelen dan wachten tot vierkantje zijn werk doet. En het is sowieso bruter.
-Let op er is een: [MULTI] Batman: Arkham Knight - Problemen topic