The #1 programmer excuse for legitimately slacking off: "My code's compiling"
Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.
En het doet me nadenken over de nadelen van moderne techniek:
Net als de hedendaagse zapsnelheid van tv tuners, de opstarttijd van pc's, de koude kleur van ledverlichting, de slechte kwaliteit van mp3's, de ..."In these days of digital radio, the times taken to process signals can vary significantly across equipment meaning precise timing using the Pips is almost impossible."
En ik ben nog niet eens oud. Nouja. Niet heel oud dan.
Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.
Hah geniaalEddoH schreef op dinsdag 28 april 2015 @ 13:19:
[...]
http://onlinetonegenerator.com/dtmf.html
Even je telefoon voor je speakers houden
Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
Volgens mij, omdat browsers zelf de elementen implicit aanvullen, werkt de CSS zelfs wanneer je niet zelf THEAD/TBODY tags in je HTML zet.ThomasG schreef op dinsdag 28 april 2015 @ 13:15:
[...]
Dat is natuurlijk om correcte HTML te forceren, omdat anders de CSS niet werkt
Let op: Mijn post bevat meningen, aannames of onwaarheden
Het enige wat ik ervan kan maken is dit:Gamebuster schreef op dinsdag 28 april 2015 @ 12:57:
code:
1 2 3 4 5 6 .table-condensed > thead > tr > th, .table-condensed > thead > tr > td, .table-condensed > tbody > tr > th, .table-condensed > tbody > tr > td, .table-condensed > tfoot > tr > th, .table-condensed > tfoot > tr > td {
Kwam net deze tegen in onze CSS: Best CSS selector EVAR
1
2
| .table-condensed > * > tr > th, .table-condensed > * > tr > td { |
Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
Het is de vraag of de selector wel zo specifiek moet zijn, dat lijkt mij over het algemeen niet. Dus alle onnodige elementen er tussen uit.oisyn schreef op dinsdag 28 april 2015 @ 14:32:
[...]
Het enige wat ik ervan kan maken is dit:
Cascading Stylesheet:
1 2 .table-condensed > * > tr > th, .table-condensed > * > tr > td {
.
1
2
| .table-condensed th, .table-condensed td { |
“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.
Ze vullen ze alleen aan in hun eigen parsing. Volgens mij wordt dat dan weer niet exposed als je bijvoorbeeld met jQuery tegen de tabel aan gaat leuteren. Tenminste, voor zover ik weet. Er zijn namelijk diverse (js) controls op de markt waar je zelf de tbody en thead in de html moet proppen, anders weigerden ze te werken.Gamebuster schreef op dinsdag 28 april 2015 @ 14:19:
[...]
Volgens mij, omdat browsers zelf de elementen implicit aanvullen, werkt de CSS zelfs wanneer je niet zelf THEAD/TBODY tags in je HTML zet.
The #1 programmer excuse for legitimately slacking off: "My code's compiling"
Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.
Dus het werkt niet als truc om thead/tbody/tfooter af te dwingen.
{signature}
En dan ben je screwed op het moment dat je een table in een table-cell plaatst. Of dat ook semantisch logisch is laten we maar even in het middenOkkE schreef op dinsdag 28 april 2015 @ 14:38:
[...]
Het is de vraag of de selector wel zo specifiek moet zijn, dat lijkt mij over het algemeen niet. Dus alle onnodige elementen er tussen uit
.
Cascading Stylesheet:
1 2 .table-condensed th, .table-condensed td {
Overigens kun je nog wegkomen met:
1
| .table-condensed > * > tr > * { |
(en dan kan de tr ook nog een * zijn), omdat andere elementen gewoonweg niet mogen.
Ze horen in ieder geval gegenereerd te worden in de DOM volgens mij..Gertjan. schreef op dinsdag 28 april 2015 @ 14:46:
[...]
Ze vullen ze alleen aan in hun eigen parsing. Volgens mij wordt dat dan weer niet exposed als je bijvoorbeeld met jQuery tegen de tabel aan gaat leuteren. Tenminste, voor zover ik weet. Er zijn namelijk diverse (js) controls op de markt waar je zelf de tbody en thead in de html moet proppen, anders weigerden ze te werken.
[ Voor 42% gewijzigd door .oisyn op 28-04-2015 14:56 ]
Je kunt het op twee manieren doen. De DOM zelf opbouwen via createElement, of het in een string stoppen en via de innerHTML property invoegen. En het lullige is dat het bij tables verschilt per browser of ze daarbij wel of niet implicit het tbody element aanmaken, explicit is dat wel altijd het geval. Het kan zijn dat het inmiddels al gelijk getrokken is, maar dat was voorheen niet zo..oisyn schreef op dinsdag 28 april 2015 @ 14:51:
[...]
Ze horen in ieder geval gegenereerd te worden in de DOM volgens mij.
Mocht je al een table binnen een table zetten, hangt het weer van de CSS af of het gewenst is dat die overerft of niet..oisyn schreef op dinsdag 28 april 2015 @ 14:51:
[...]
En dan ben je screwed op het moment dat je een table in een table-cell plaatst. Of dat ook semantisch logisch is laten we maar even in het midden.
“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.
Dat is gecopy-paste uit bootstrap.css.OkkE schreef op dinsdag 28 april 2015 @ 13:00:
Dat moet toch wel door een processor gegenereerd zijn, of heeft iemand dat echt zelf getypt?
Niet dat een processor een goed excuus is overigens...
Ik kwam hem daar toevallig net zelf tegen.
iOS developer
Dat zou technisch gezien allemaal kunnen, maar dan stap je weer af van de standaard. Zeker wanneer je de code-base public maakt. Hoewel dit stukje wellicht een enorm rot voorbeeld is wil je meestal wel alles zo uitschrijven als 'best practice' en om dus uniform te blijven. Naarmate je bestand groter wordt, je meer elementen krijgt en imports gaat gebruiken wil je niet te generiek worden maar nest je zo diep en fatsoenlijk mogelijk..oisyn schreef op dinsdag 28 april 2015 @ 14:51:
[...]
En dan ben je screwed op het moment dat je een table in een table-cell plaatst. Of dat ook semantisch logisch is laten we maar even in het midden.
Overigens kun je nog wegkomen met:
Cascading Stylesheet:
1 .table-condensed > * > tr > * {
(en dan kan de tr ook nog een * zijn), omdat andere elementen gewoonweg niet mogen.
[...]
Ze horen in ieder geval gegenereerd te worden in de DOM volgens mij.
Als je vervolgens een snippet pakt ziet het er dom uit, maar in zijn geheel niet. En ja, één stukje kopiëren en plakken is wellicht dan vreemd vooral als je eigen css maar voor één pagina is oid.
Ik tegen school; zus en zo, kan er wat geregeld worden dat ik dit onder de minor laat vallen? School: Dat wordt moeilijk. Ik: Wat is het verschil met zoiets en een project hier op school doen voor mijn minor? School: ja, daar doe je namelijk niets nieuws.

Er staat misschien wel een vergoeding tegen over (wat je overhoudt is niets vergeleken met "gewoon" aan het werk). Maar om nou te zeggen dat je niets nieuws daar doet. Het is een startup voor financiële innovatie nota bene.
Zou er überhaupt graag heen gaan, al is het maar voor de ervaring en contacten die je op doet.
Vaag.
Originally, a hacker was someone who makes furniture with an axe.
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
| div#logo a[style*="background-image:url('../../g/if/v3/framework/tweakers_logo_v2_x2.png')" ] { background: url( "../../g/if/v3/framework/tweakers_logo_x2.png" ); background-size: 203px 44px; width: 203px; margin-left: -60px; } div#logo a[style*="background-image:url('../../g/if/v3/framework/tweakers_logo_v2_x1.png')" ] { background: url( "../../g/if/v3/framework/tweakers_logo.png" ); background-size: 203px 44px; width: 203px; margin-left: -60px; } |
En nee,
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
| @media not all, only screen and (min-resolution: 120dpi) { div#logo { left: -60px; } div#logo a { background: url( "../../g/if/v3/framework/tweakers_logo_x2.png" ); background-size: 203px 44px; width: 203px; } } div#logo a { background: url( "../../g/if/v3/framework/tweakers_logo.png" ); background-size: auto auto; } |
Feel free to toy with it
[ Voor 6% gewijzigd door RoestVrijStaal op 28-04-2015 22:09 ]
[verzamel] CSS-styles; 'Hoe ziet jouw T.net eruit?'RoestVrijStaal schreef op dinsdag 28 april 2015 @ 20:21:
Ik ben nu de header aan het tweaken met Tweakers' custom css om het oude logo terug te krijgen (dat staat nog gehost). Ik heb het gevoel dat ik er bijna ben voor universele custom css, maar in de attribute selector gaat nog iets mis:
[....]
Feel free to toy with it
Here you go, genoeg mensen die die afbeelding al eens vervangen hebben.
2x Dell UP2716D | R9 7950X | 128GB RAM | 980 Pro 2TB x2 | RTX2070 Super
.oisyn: Windows is net zo slecht in commandline als Linux in GUI
Koffie?

Always looking for developers wanting to work with Erlang.
Ik zou het gewoon doen en later of tijdens wel bakkeleien over of je er punten voor kan krijgen. Niets nieuws, nee, het onderwijs hier in Nederland leert je nieuwe dingenMartijn19 schreef op dinsdag 28 april 2015 @ 18:49:
Heb een mogelijkheid om voor 3 maand voor een startup in Singapore te gaan werken. Ze zijn door met het 3 maanden durende accelerator programma van Startupbootcamp Singapore. Toevallig moet ik straks ook met mijn minors doen.
Ik tegen school; zus en zo, kan er wat geregeld worden dat ik dit onder de minor laat vallen? School: Dat wordt moeilijk. Ik: Wat is het verschil met zoiets en een project hier op school doen voor mijn minor? School: ja, daar doe je namelijk niets nieuws.
![]()
Er staat misschien wel een vergoeding tegen over (wat je overhoudt is niets vergeleken met "gewoon" aan het werk). Maar om nou te zeggen dat je niets nieuws daar doet. Het is een startup voor financiële innovatie nota bene.
Zou er überhaupt graag heen gaan, al is het maar voor de ervaring en contacten die je op doet.
Doet RabbitMQ ook scheduling? Ik zoek eigenlijk nog een persistente scheduler die in een multiuser omgeving kan werken.
[ Voor 10% gewijzigd door wackmaniac op 29-04-2015 08:35 ]
Read the code, write the code, be the code!
Verwijderd
Zelf heb ik voor mijn studie een buitenlandse stage gedaan en dit is inderdaad even wat meer werk om te regelen dan het normale "standaard" traject. Wat ik je kan adviseren is om er zelf actief achteraan te gaan en vooral geen passieve "School zorgt er maar voor dat het allemaal kan" houding aan neemt. Ga zelf eens in gesprek met het bedrijf in Singapore zodat je de school kan laten zien wat je allemaal voor activiteiten gaat ondernemen. Stel voor jezelf een aantal leerdoelen op met een bijbehorend plan van aanpak waarmee je aantoont dat je net zoveel (waarschijnlijk meer) zal leren van je activiteiten in Singapore dan een saaie muffe Minor in Nederland.Martijn19 schreef op dinsdag 28 april 2015 @ 18:49:
Heb een mogelijkheid om voor 3 maand voor een startup in Singapore te gaan werken. Ze zijn door met het 3 maanden durende accelerator programma van Startupbootcamp Singapore. Toevallig moet ik straks ook met mijn minors doen.
![]()
Succes en onthoudt: Nee heb je, Ja kun je krijgen!
waarom @media not all, only screen en niet @media screen?RoestVrijStaal schreef op dinsdag 28 april 2015 @ 20:21:
Ik ben nu de header aan het tweaken met Tweakers' custom css om het oude logo terug te krijgen (dat staat nog gehost). Ik heb het gevoel dat ik er bijna ben voor universele custom css, maar in de attribute selector gaat nog iets mis:
code:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 div#logo a[style*="background-image:url('../../g/if/v3/framework/tweakers_logo_v2_x2.png')" ] { background: url( "../../g/if/v3/framework/tweakers_logo_x2.png" ); background-size: 203px 44px; width: 203px; margin-left: -60px; } div#logo a[style*="background-image:url('../../g/if/v3/framework/tweakers_logo_v2_x1.png')" ] { background: url( "../../g/if/v3/framework/tweakers_logo.png" ); background-size: 203px 44px; width: 203px; margin-left: -60px; }
En nee,code:Gaat niet. Werkt wel op de desktop, maar niet op de smartphone.
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 @media not all, only screen and (min-resolution: 120dpi) { div#logo { left: -60px; } div#logo a { background: url( "../../g/if/v3/framework/tweakers_logo_x2.png" ); background-size: 203px 44px; width: 203px; } } div#logo a { background: url( "../../g/if/v3/framework/tweakers_logo.png" ); background-size: auto auto; }
Feel free to toy with it
https://github.com/rabbit...delayed-message-exchange/ maar dat is een on-off scheduler, persistent klinkt niet echt als een taak voor een message queue. Wat je kan doen is aan het einde van de scheduled job een nieuw job inschieten met een tijd waarop deze moet worden uitgevoerd.wackmaniac schreef op woensdag 29 april 2015 @ 08:34:
[...]
Ik zou het gewoon doen en later of tijdens wel bakkeleien over of je er punten voor kan krijgen. Niets nieuws, nee, het onderwijs hier in Nederland leert je nieuwe dingen
[...]
Doet RabbitMQ ook scheduling? Ik zoek eigenlijk nog een persistente scheduler die in een multiuser omgeving kan werken.
Driving a cadillac in a fool's parade.
Niet direct, er is wel het één en ander over te vinden maar die methoden voelen een beetje hacky aan. @kwaakvaak_v2 was me voor.wackmaniac schreef op woensdag 29 april 2015 @ 08:34:
[...]
Wat is je use-case want wellicht dat er andere methoden zijn dan RabbitMQ een message later te laten afleveren.
Always looking for developers wanting to work with Erlang.

Gebruikers kunnen "jobs" aanmaken die op een bepaald moment dienen te worden uitgevoerd. De jobs moeten blijven bestaan als een van de nodes onverhoopt down gaat. At is niet persistent, dus dat valt af. De tijdspannen kunnen enorm verschillen.Brakkie41 schreef op woensdag 29 april 2015 @ 09:26:
[...]
Wat is je use-case want wellicht dat er andere methoden zijn dan RabbitMQ een message later te laten afleveren.
Een en ander is redelijk simpel op te lossen met een cronjob oid die elke minuut draait en kijkt of er jobs zijn, maar een daemon die op de achtergrond draait heeft wat minder performance impact is mijn vermoeden; er draaien een hele berg met sites en applicaties op het systeem en elke site/applicatie draait onder zijn eigen user. Voor elke user een minutely cron draaien lijkt mij daarom een performance penalty te hebben.
Het is ook nog vroeg in het ontwikkelstadium, maar de kans deed zich voor om even een vraag erover te stellen
[ Voor 5% gewijzigd door wackmaniac op 29-04-2015 10:02 ]
Aha, daar ben ik nu iets voor aan het ontwikkelen, met het plan het voor iedereen beschikbaar te maken. Ik post het hier als het af iswackmaniac schreef op woensdag 29 april 2015 @ 10:02:
[...]
Gebruikers kunnen "jobs" aanmaken die op een bepaald moment dienen te worden uitgevoerd. De jobs moeten blijven bestaan als een van de nodes onverhoopt down gaat. At is niet persistent, dus dat valt af. De tijdspannen kunnen enorm verschillen.
We are shaping the future
Echt weer typisch. Zo'n mislukte docent die weer niet inziet wat voor mooie mogelijkheid dit is. Zelfde dat ik bijv. wel stage mocht lopen op een fkcing basisschool ipv een niet nader te noemen groot gerenommeerd bedrijf want dat bedrijf "zit te ver weg, dus als ik moet langs komen voor de verslagen (2x langs komen in een half jaar) red ik dat niet"...Martijn19 schreef op dinsdag 28 april 2015 @ 18:49:
![]()
Zal eens kijken of er een php-equivalent van deze oplossingen zijn. Thanks.Alex) schreef op woensdag 29 april 2015 @ 10:06:
Je zoekt dus een task scheduler met iets van persistency. In de Java-wereld is daar bijvoorbeeld Quartz voor, met Quartz.NET als tegenhanger in de Microsoft-wereld. Iets soortgelijks zal er op jouw platform ook wel zijn toch?
Bij ons was dat allemaal geen probleem... Als het echt ver was kwamen docenten gewoon niet langs. Met minors kon je ook gewoon naar andere scholen toe als je dat wilde.Douweegbertje schreef op woensdag 29 april 2015 @ 10:06:
[...]
Echt weer typisch. Zo'n mislukte docent die weer niet inziet wat voor mooie mogelijkheid dit is. Zelfde dat ik bijv. wel stage mocht lopen op een fkcing basisschool ipv een niet nader te noemen groot gerenommeerd bedrijf want dat bedrijf "zit te ver weg, dus als ik moet langs komen voor de verslagen (2x langs komen in een half jaar) red ik dat niet"...
Ja, zo hoort het ook gewoon. Helaas denkt niet iedere docent/school zo na over dingen.Erwin537 schreef op woensdag 29 april 2015 @ 10:32:
[...]
Bij ons was dat allemaal geen probleem... Als het echt ver was kwamen docenten gewoon niet langs. Met minors kon je ook gewoon naar andere scholen toe als je dat wilde.
Ik zie eerlijk gezegd niet in waarom een Cronjob cpu intensiever zou moeten zijn dan een daemon die constant op de achtergrond draait.wackmaniac schreef op woensdag 29 april 2015 @ 10:02:
[...]
Gebruikers kunnen "jobs" aanmaken die op een bepaald moment dienen te worden uitgevoerd. De jobs moeten blijven bestaan als een van de nodes onverhoopt down gaat. At is niet persistent, dus dat valt af. De tijdspannen kunnen enorm verschillen.
Een en ander is redelijk simpel op te lossen met een cronjob oid die elke minuut draait en kijkt of er jobs zijn, maar een daemon die op de achtergrond draait heeft wat minder performance impact is mijn vermoeden; er draaien een hele berg met sites en applicaties op het systeem en elke site/applicatie draait onder zijn eigen user. Voor elke user een minutely cron draaien lijkt mij daarom een performance penalty te hebben.
Het is ook nog vroeg in het ontwikkelstadium, maar de kans deed zich voor om even een vraag erover te stellen
Jep, helemaal mee eens.wackmaniac schreef op woensdag 29 april 2015 @ 08:34:
[...]
Ik zou het gewoon doen en later of tijdens wel bakkeleien over of je er punten voor kan krijgen. Niets nieuws, nee, het onderwijs hier in Nederland leert je nieuwe dingen
Ondertussen al met een andere docent gesproken. Die was een stuk enthousiaster, ditmaal wel duidelijker gemaakt dat het hier om een bootcamp gaat waar gewerkt wordt aan een nieuw project en waar een boel leer elementen bij komen (classes, praten met mentoren etc).Verwijderd schreef op woensdag 29 april 2015 @ 09:03:
[...]
Zelf heb ik voor mijn studie een buitenlandse stage gedaan en dit is inderdaad even wat meer werk om te regelen dan het normale "standaard" traject. Wat ik je kan adviseren is om er zelf actief achteraan te gaan en vooral geen passieve "School zorgt er maar voor dat het allemaal kan" houding aan neemt. Ga zelf eens in gesprek met het bedrijf in Singapore zodat je de school kan laten zien wat je allemaal voor activiteiten gaat ondernemen. Stel voor jezelf een aantal leerdoelen op met een bijbehorend plan van aanpak waarmee je aantoont dat je net zoveel (waarschijnlijk meer) zal leren van je activiteiten in Singapore dan een saaie muffe Minor in Nederland.
Succes en onthoudt: Nee heb je, Ja kun je krijgen!
Uiteindelijk beslist de examencommissie, zolang ik maar een goede onderbouwing heb en duidelijk maak wat ik ga doen maak ik wel een reële kans.
Gelukkig is ver weg / buitenland in principe geen probleem. Skype o.i.d. is altijd wel een optie. Maar de voorbeelden die werden aangehaald waren wel studenten die gewoon een minor volgden bij een andere hogeschool en niet zoals mij zelf een minor samenstellen.Douweegbertje schreef op woensdag 29 april 2015 @ 10:06:
[...]
Echt weer typisch. Zo'n mislukte docent die weer niet inziet wat voor mooie mogelijkheid dit is. Zelfde dat ik bijv. wel stage mocht lopen op een fkcing basisschool ipv een niet nader te noemen groot gerenommeerd bedrijf want dat bedrijf "zit te ver weg, dus als ik moet langs komen voor de verslagen (2x langs komen in een half jaar) red ik dat niet"...
Dan maak je een cronjob die voor alle users de scheduling check doet? Anyway, die discussie hoort waarschijnlijk thuis in zijn eigen topicwackmaniac schreef op woensdag 29 april 2015 @ 11:18:
Totaal niet wetenschappelijk of emperisch onderbouwd: als ik voor elke user (200+) een cronjob moet draaien denk ik dat dat cpu-intensiever is dat 1 daemon per node die voor alle users de scheduling regelt.
Gewoon een geheel nieuw logo hoorD-Raven schreef op woensdag 29 april 2015 @ 11:32:
Hey een nieuwe site icon. Weer even wennen.
Verwijderd
Eeeeeyyy, I see what you did thereOtherside1982 schreef op woensdag 29 april 2015 @ 11:36:
Ik vind het nieuwe logo niet zo geslaagd, volgens mij moet er nog wat aan gesleuteld worden.
Ik geef niet zo om het logo.. de linker kant is bij mij vaag/pixelig (dacht dat dat opgelost was en heb al CTRL + F5 gedaan, to no end), maar verder vind ik hem wel oke. Ik vind alleen de T zo raar geplaatst.. en ik zou zeggen dat je er in ieder geval een moer bij doet
Misschien de T als een bout met zeskantige kop en van schuin boven gezien, dan valt het misschien ook beter op dat het een steeksleutel is.Erwin537 schreef op woensdag 29 april 2015 @ 11:44:
[...]
Eeeeeyyy, I see what you did there![]()
Ik geef niet zo om het logo.. de linker kant is bij mij vaag/pixelig (dacht dat dat opgelost was en heb al CTRL + F5 gedaan, to no end), maar verder vind ik hem wel oke. Ik vind alleen de T zo raar geplaatst.. en ik zou zeggen dat je er in ieder geval een moer bij doet
Ondertussen zijn vele die minieme aanpassingen hebben gedaan aan het huidige logo waardoor de verhoudingen op zich kloppen. Nu ben ik eens benieuwd of tweakers hier iets mee gaat doen.diabolofan schreef op woensdag 29 april 2015 @ 11:46:
De T vind ik inderdaad ook vreemd geplaats. Misschien alleen voor het oog, maar van mij mag de T een paar pixels naar rechts. Inderdaad geen scherp logo in de menubalk..
RTFM!
Volgens wat ik gisteren gelezen heb gingen ze het niet meer aanpassen._Moe_ schreef op woensdag 29 april 2015 @ 12:01:
[...]
Ondertussen zijn vele die minieme aanpassingen hebben gedaan aan het huidige logo waardoor de verhoudingen op zich kloppen. Nu ben ik eens benieuwd of tweakers hier iets mee gaat doen.
Met het idee is op zich niks mis, de uitwerking daarentegen lijkt toch een beetje tevee gedaan door iemand die een half uurtje in paint heeft geknutseld. En dat vind ik wel zonde.
Never explain with stupidity where malice is a better explanation

Het is niet het eind van de wereld, wellicht vooral ff wennen. En als je opmerkingen over aantal chromosomen of 'half uurtje paint' richting je dev/design collega's maakt heb je (*&%#% ook wel een behoorlijk reality check nodig.
{signature}
Oh ja laten we nu vooral lief zijn naar elkaar en zeggen "wowwww wat mooiiiii". Please zeg, als zoveel mensen zeggen dat het niet mooi is, dan moet je wellicht even achter je oren krabben. Of wil je altijd voorgelogen worden? Daarbij zijn het niet mijn collega's en is dit een devschuur wat je als uitlaatklep kunt gebruiken. Mijn opmerking was wellicht niet gepast, dat had ik toen al laten blijken dus je hoeft dat ook niet elke keer erbij te halen als je op je paard stapt.Voutloos schreef op woensdag 29 april 2015 @ 12:59:
Holy shit wat een standaard nieuw-logo-gezeik.
Het is niet het eind van de wereld, wellicht vooral ff wennen. En als je opmerkingen over aantal chromosomen of 'half uurtje paint' richting je dev/design collega's maakt heb je (*&%#% ook wel een behoorlijk reality check nodig.
Dus laat mensen hun mening hebben, niemand heeft een 'reality check' nodig. Net zoals jij mag zeuren om het gezeur kun je ons ook gewoon laten zeiken om een plaatje.
[ Voor 89% gewijzigd door Douweegbertje op 29-04-2015 13:06 ]
Correct me if I'm wrong, maar volgens mij heeft Voutloos het over het gezeik over het logo in het algemeen, niet zozeer over de redelijk betrekkelijke discussie erover die hier plaatsvindtDouweegbertje schreef op woensdag 29 april 2015 @ 13:01:
De lat voor een goed alternatief ligt ook niet zo hoog nu
[...]
Oh ja laten we nu vooral lief zijn naar elkaar en zeggen "wowwww wat mooiiiii". Please zeg, als zoveel mensen zeggen dat het niet mooi is, dan moet je wellicht even achter je oren krabben. Of wil je altijd voorgelogen worden? Daarbij zijn het niet mijn collega's en is dit een devschuur wat je als uitlaatklep kunt gebruiken. Mijn opmerking was wellicht niet gepast, dat had ik toen al laten blijken dus je hoeft dat ook niet elke keer erbij te halen als je op je paard stapt.
Tsja er is gewoon iets fout gegaan daar. Iederen heeft het over de verhoudingen in het icoon en de rare e in tweakers. Om dan nog maar niet te spreken over het feit dat het logo er ontzettend korrelig uitziet in de header (gewoon een technische fout) en de rare licht strepen tussen zwart en groen (of misschien is dat een optisch effect?)Voutloos schreef op woensdag 29 april 2015 @ 12:59:
Holy shit wat een standaard nieuw-logo-gezeik.
Jij bent zeker zelf geen (ervaren) designer?StM schreef op woensdag 29 april 2015 @ 13:02:
30 min is nog lang voor een ervaren designer...
Nope, werk wel vaak genoeg met ze samen om te weten dat na weken zoniet maanden lang gezanik van alle stakeholders ze zoiets zo uit hun mouw schudden. Vaak als onderdeel van het maken van tien(tallen) varianten.
nah, die opmerkingen waren hier gemaakt.oisyn schreef op woensdag 29 april 2015 @ 13:14:
[...]
Correct me if I'm wrong, maar volgens mij heeft Voutloos het over het gezeik over het logo in het algemeen, niet zozeer over de redelijk betrekkelijke discussie erover die hier plaatsvindt
Woot crocoduck?
[ Voor 8% gewijzigd door Gamebuster op 29-04-2015 15:05 ]
Edit: oh de redirect... hahaha. Die zag ik wel, dacht hetzelfde en ging vervolgens verder

[ Voor 41% gewijzigd door Rhapsody op 29-04-2015 15:11 ]
🇪🇺 pro Europa! | Puinhoop Veroorzaken en Vertrekken (PVV)
Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Echter, ze stelden voor om een oven van Whirlpool mee te leveren die we dan tijdelijk in de nis kunnen zetten waar de uiteindelijke inbouwoven komt, en dan komt Bosch tzt het bestelde apparaat inbouwen en mogen we de Whirlpool houden, zonder extra kosten

Kijk, dát is nou fatsoenlijke service. Tulp Keukens
Mag ook wel voor dat geld

Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir

I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

Ook een keer gehad
Dit is de DOA harddisk. Met wat moeite draait'ie nu, en kan ik hopelijk de zooi weer naar de volgende disk schrijven, alvorens deze te retourneren.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!
Ben benieuwd hoeveel Visual Studio Code tov de normale VS heeft aan features.BM schreef op woensdag 29 april 2015 @ 18:19:
Sterker nog, Visual Studio Code komt vandaag ook naar Mac en Linux
Voor zover ik heb gezien, alleen Code. Geen visueel gedoe.Megamind schreef op woensdag 29 april 2015 @ 18:31:
[...]
Ben benieuwd hoeveel Visual Studio Code tov de normale VS heeft aan features.
Wel Codelens (verbaasd me, want is volgens mij VS Ultimate).
Vannacht maar de preview downloaden!
Blijf de hele nacht op.
Die snap ik niet. Dat zou opgaan voor algemeen onderhoud zoals verven, de CV ketel etc. maar normaliter heb je al totaal geen keuze qua keuken en badkamer. Iets veranderen is ook niet zo mogelijk en als je iets nieuws wilt mag je gewoon een xx-bedrag per maand erbij gaan betalen.Soultaker schreef op woensdag 29 april 2015 @ 18:04:
Van dit soort verhalen wordt ik erg blij dat ik gewoon een appartement huur.
Mijn keuken is relatief oud, maar als ik een nieuwe wil gaat mijn huur met ~80 euro omhoog p/m. Misschien niet veel als je dat doorberekend dat je dan gewoon in termijnen de keuken zelf zit te betalen, maar wel als je al gewoon een redelijk huur hebt..
En los van dat, of je nu huur of koop hebt.. in beide gevallen kan het fout gaan qua leveren. Als je dan ook nog eens alles via je huur-partij moet regelen ben je meestal verder van huis
Gelukkig zie ik dat er niet veel veranderd is(Behalve dan dat logo waarvan de favicon bijna niet te zien is
Heb de komende dagen eindelijk weer eens wat meer tijd. Misschien ga ik die maar eens aangrijpen om een nieuwe laptop uit te zoeken
Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three
Voor mijn collega's is dit wel heel interessant (NAV ERP ontwikkelaars).
Leuk, nu naar Office
Laatste tijd veel mee bezig, Office als Platform!
[ Voor 21% gewijzigd door Ryur op 29-04-2015 18:54 ]
Sowieso komt Codelens ook naar een "lagere" versie van VS toe: in 2015 zit het ook in de Pro versie (https://www.visualstudio....l-studio-2015-products-vs onder het IDE tabje)Ryur schreef op woensdag 29 april 2015 @ 18:32:
[...]
Voor zover ik heb gezien, alleen Code. Geen visueel gedoe.
Wel Codelens (verbaasd me, want is volgens mij VS Ultimate).
Vannacht maar de preview downloaden!
Blijf de hele nacht op.
Programmer's Drinking Song: 99 little bugs in the code, 99 bugs in the code, Fix one bug, compile it again, 100 little bugs in the code. (go to start if bugs>0)
Visual Studio Code ... link is now live! code.visualstudio.com
[ Voor 9% gewijzigd door Ryur op 29-04-2015 19:08 ]
Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.
Misschien een "Devschuur Coffee Corner" voor .NET5 (met de nieuwe Build & VS Code)?BtM909 schreef op woensdag 29 april 2015 @ 19:09:
Is het niet handiger om het VS Code stuk af te snijden naar een nieuw topic?
Zo te zien is het een editor vergelijkbaar met Atom, Brackets en Sublime Text, maar dan met .NET ingebouwd. Volgens deze tweet is VS Code gebouwd op Atom Shell (de basis van Atom, Shell heet nu Electron) en komt de .NET integratie van Omnisharp, een plugin die dat al biedt voor o.m. de eerder genoemde editors.Megamind schreef op woensdag 29 april 2015 @ 18:31:
[...]
Wat heb ik me op m'n hals gehaald!
Hij kent in ieder geval nog geen Xcode projecten. Wel zijn al de .m en .h files te coden.Megamind schreef op woensdag 29 april 2015 @ 18:31:
[...]
Hoop dat Microsoft ook ondersteuning gaat toevoegen om een geheel Xcode project erin te behandelen.
Verwijderd
Vanavond eens uittesten in linux. Maar ik verwacht niet dat ik over ga stappen.
Roses are red, violets are blue, unexpected '{' on line 32.
Verwijderd
Ik denk ook niet dat je Python of PHP ondersteuning moet verwachten van een .NET IDE. Voor deze talen zijn al langer uitstekende IDE's beschikbaar die wel cross-platform support hebben.WernerL schreef op donderdag 30 april 2015 @ 08:47:
Lijkt erop dat er alleen goede ondersteuning is voor C# maar dat andere talen zoals Python en PHP geen codecompletion ed hebben. Of heb ik dat mis?
Vanavond eens uittesten in linux. Maar ik verwacht niet dat ik over ga stappen.
Hier dus: https://code.visualstudio.com/Docs/languages
Maar die link lijkt nu dood te zijn.
[ Voor 28% gewijzigd door WernerL op 30-04-2015 08:54 ]
Roses are red, violets are blue, unexpected '{' on line 32.
Verwijderd
Het ergste is dat dit eigenlijk standaard hoort te zijn, maar dat we door de Mandenmakers/Keukenconcurrenten en andere beunhazen het gewoon zijn gaan vinden dat er niet meer zoiets als service bestaat..oisyn schreef op woensdag 29 april 2015 @ 17:50:
And the misery continues... Keuken wordt morgen geleverd, staat de combi-oven van Bosch op backorder, levertijd ergens in mei
Echter, ze stelden voor om een oven van Whirlpool mee te leveren die we dan tijdelijk in de nis kunnen zetten waar de uiteindelijke inbouwoven komt, en dan komt Bosch tzt het bestelde apparaat inbouwen en mogen we de Whirlpool houden, zonder extra kosten.
Kijk, dát is nou fatsoenlijke service. Tulp Keukens
Mag ook wel voor dat geld
Helaas heeft hij default maar een kleine SSD, die ik na een paar weken wil vervangen. Nu is het probleem dat er een sticker over 1 van de schroeven zit, waardoor je hem niet zomaar kan openen -.-"
Ik heb een mailtje naar coolblue gestuurd om te vragen of dit je garantie zou doen verlopen, en zij zeggen doodleuk dat dat inderdaad het geval is omdat de opslag niet uitbreidbaar zou zijn. (Dit klopt niet, want er is nog een M2 aansluiting vrij en de hdd heeft ook ruimte voor uitbreiding...).
Ik meen me te herinneren dat dit zelfs tegen de wet zou zijn? Helaas vind ik niet zo snel een fatsoendelijk artikel op internet wat precies aangeeft waarom
Ik denk niet zo veel maar dat is uiteraard ook niet de intentie van Microsoft. VS Code is voor een andere doelgroep bedoeld dan VS Pro. Ze willen - terecht - een deel van die SublimeText en whatnot ontwikkelaars overhalen om deze editor te gaan gebruiken. En ik denk belangrijker nog, ze willen het eenvoudiger maken om te starten met bijv. ASP.net op niet-Windows omgevingen.Verwijderd schreef op donderdag 30 april 2015 @ 08:37:
Heel leuk hoor, Visual Studio Code, maar ik vraag me af hoeveel developers (met een Mac) nu gaan overstappen van hun volledige Visual Studio versie op Windows, naar deze kale "Notepad+++?"-achtige versie van Visual Studio.
Plus ze laten zien dat ze cross-platform echt behoorlijk serieus nemen, dus wellicht komt er ooit ook nog wel een echte IDE. Al is dat wel echt veel, veel meer werk dan wat ze nu gemaakt hebben.
Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana
Niet op de Mac.Caelorum schreef op donderdag 30 april 2015 @ 08:37:
ER zit toch een tool bij waarmee je een xcode project kan omzetten naar een VS solution
(En anders op de volgende Mac maar weer bootcamp installeren, nu heb ik daarvoor ruimte gebrek
Zie daar inderdaad nog niet zoveel voordelen in ten opzichte van bijvoorbeeld Sublime, maar het is een begin. Hopelijk in de toekomst meer features.Verwijderd schreef op donderdag 30 april 2015 @ 08:37:
Heel leuk hoor, Visual Studio Code, maar ik vraag me af hoeveel developers (met een Mac) nu gaan overstappen van hun volledige Visual Studio versie op Windows, naar deze kale "Notepad+++?"-achtige versie van Visual Studio.
De hele site is momenteel dood. Ik vermoed dat ze een capaciteitsprobleempje hebben. Iedereen probeert die meuk natuurlijk uit nu ^^WernerL schreef op donderdag 30 april 2015 @ 08:54:
[...]Hier dus: https://code.visualstudio.com/Docs/languages
Maar die link lijkt nu dood te zijn.
Wat ik mij afvraag is of je de editor ook kan gebruiken voor .net projecten die gebruik maken van makefiles. Ik hoef niet perse code completion van externe libraries, maar van de eigen codebase zou dat wel enorm handig zijn.
Dit topic is gesloten.
Dit topic is niet de plaats om te lopen helpdesken. De Coffee Corner is primair bedoeld als uitlaatklep voor iedereen in de Devschuur® en niet als vraagbaak.