De Devschuur Coffee Corner - Iteratie ➑ Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 97 ... 100 Laatste
Acties:
  • 366.273 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F.West98
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 00:51

F.West98

Alweer 16 jaar hier

Hoe groot is het risico dat iemand mijn MySQL server kan hacken als ze in het bezit zijn van een gebruikersnaam/wachtwoord combinatie, maar van een account dat (volgens de instellingen) enkel vanaf localhost kan worden gebruikt?

Ergo: is het verstandig om die gegevens te laten staan in code die op GitHub gezet gaat worden? (anders moet ik gaan zeiken met externe bestanden enzo)

[ Voor 25% gewijzigd door F.West98 op 26-04-2015 23:20 ]

2x Dell UP2716D | R9 7950X | 128GB RAM | 980 Pro 2TB x2 | RTX2070 Super
.oisyn: Windows is net zo slecht in commandline als Linux in GUI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 16-09 09:06

Firesphere

Yoshis before Hoshis

NMe schreef op zondag 26 april 2015 @ 23:18:
[...]

Hoe vaak zie je mij posten in dit topic? :+
Momenteel bijna dagelijks :Y)
F.West98 schreef op zondag 26 april 2015 @ 23:19:
Hoe groot is het risico dat iemand mijn MySQL server kan hacken als ze in het bezit zijn van een gebruikersnaam/wachtwoord combinatie, maar van een account dat (volgens de instellingen) enkel vanaf localhost kan worden gebruikt?
Als er een localhost interface is (PHPMyAdmin bijvoorbeeld?), heul groot.
Als die interface er niet is, alsnog direct je wachtwoorden veranderen en eventueel dus je interface weggooien.

[ Voor 57% gewijzigd door Firesphere op 26-04-2015 23:21 ]

I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F.West98

F.West98

Alweer 16 jaar hier

[...]

Niet veel posten, vooral veel spammen :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• azerty
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 17-09 08:24

Ergo: is het verstandig om die gegevens te laten staan in code die op GitHub gezet gaat worden? (anders moet ik gaan zeiken met externe bestanden enzo)
Ik zou sowieso geen logingegevens op github zetten. En als het php is, 1 include van een bestand dat niet in je github staat is voldoende? (ik doe het zo)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 00:53
wsitedesign schreef op zondag 26 april 2015 @ 23:21:
[...]

Ik zou sowieso geen logingegevens op github zetten. En als het php is, 1 include van een bestand dat niet in je github staat is voldoende? (ik doe het zo)
Ja of gewoon een Apache Environment Variable. Files niet inchecken is geen goed idee, dat breekt je code.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrc4nl
  • Laatst online: 17-09 15:43

mrc4nl

Procrastinatie expert

[...]

ja sorry, daar kwam ik ook een beetja laat achter.

Maar onwijs bedankt voor deze koningsgezinde achtergrond :D

ora et labora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Errrr, juist ja, "is het een goed idee om username/password combinaties op GitHub te zetten".....

Geef mij dan ook meteen je pinpas en pincode? Als je toch bezig bent?

.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F.West98

F.West98

Alweer 16 jaar hier

wsitedesign schreef op zondag 26 april 2015 @ 23:21:
[...]

.NET in dit geval. Op internet geven ze het advies een extern settings bestand te maken wat je in AppConfig dan importeert, maar dat werkt kennelijk niet in dit project (andere projecten wel)..... Dus vandaar.
Firesphere schreef op zondag 26 april 2015 @ 23:25:
[...]

Errrr, juist ja, "is het een goed idee om username/password combinaties op GitHub te zetten".....

Geef mij dan ook meteen je pinpas en pincode? Als je toch bezig bent?
Nee. Dit account heeft enkel lees/schrijf (insert) rechten op één database vanaf enkel localhost. Daarom twijfel ik :P

edit:
Beter nog, enkel rechten op één specifieke tabel in één database. Je kan dus enkel via PHPMyAdmin die achter nóg een ander wachtwoord staat en enkel vanaf mijn IP te bereiken is (SQL zelf is niet extern te bereiken) eventueel de gegevens zien :+

[ Voor 41% gewijzigd door F.West98 op 26-04-2015 23:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

F.West98 schreef op zondag 26 april 2015 @ 23:25:
[...]

.NET in dit geval. Op internet geven ze het advies een extern settings bestand te maken wat je in AppConfig dan importeert, maar dat werkt kennelijk niet in dit project (andere projecten wel)..... Dus vandaar.

[...]

Nee. Dit account heeft enkel lees/schrijf (insert) rechten op één database vanaf enkel localhost. Daarom twijfel ik :P

edit:
Beter nog, enkel rechten op één specifieke tabel in één database. Je kan dus enkel via PHPMyAdmin die achter nóg een ander wachtwoord staat en enkel vanaf mijn IP te bereiken is (SQL zelf is niet extern te bereiken) eventueel de gegevens zien :+
Ok, laat ik't anders zeggen:
Een *whatever* wachtwoord op een publieke site plempen is het domste idee dat ik heb gehoord sinds ik Sarah Palin heb horen praten.
En daarvoor ook trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21-08 11:20
F.West98 schreef op zondag 26 april 2015 @ 23:25:
[...]

Fix dat dan? :?

We are shaping the future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F.West98

F.West98

Alweer 16 jaar hier

Firesphere schreef op zondag 26 april 2015 @ 23:32:
[...]

Ok, laat ik't anders zeggen:
Een *whatever* wachtwoord op een publieke site plempen is het domste idee dat ik heb gehoord sinds ik Sarah Palin heb horen praten.
En daarvoor ook trouwens.
abcdef
Dat is vast een wachtwoord van iemand. Is het dan een dom idee om dit te posten?
Ja daar ben ik dus al de hele dag mee bezig geweest :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

F.West98 schreef op zondag 26 april 2015 @ 23:33:
[...]

abcdef
Dat is vast een wachtwoord van iemand. Is het dan een dom idee om dit te posten?
Vast een wachtwoord van iemand, maar niet herleidbaar perse naar jou.

Hoe dik is die plaat beton eigenlijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F.West98

F.West98

Alweer 16 jaar hier

Firesphere schreef op zondag 26 april 2015 @ 23:35:
[...]

Vast een wachtwoord van iemand, maar niet herleidbaar perse naar jou.

Hoe dik is die plaat beton eigenlijk?
Ik zie niet in waarom het een enorm risico is als de potentiële schade vrijwel nihil is. Het toevoegen van extra data in één tabel voor een bijna nooit gebruikte tool waarbij anderen die rijen ook nog eens niet kunnen zien. Big deal.
Verder is het een random gegenereerd wachtwoord, dus is het ook niet zo dat men andere toepassingen kan hacken. Enige mogelijkheid is een beveiligingsprobleem in MySQL EN de firewall.
Kan zijn dat ik iets over het hoofd zie, maar geef anders eens een scenario waarin de aanvaller met enkel deze gegevens mijn site kan defacen/server kan hacken/whatever (wat wél erg is)? Ik ben nu best wel benieuwd namelijk

edit: Vergeten te melden: private repository

[ Voor 4% gewijzigd door F.West98 op 26-04-2015 23:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

F.West98 schreef op zondag 26 april 2015 @ 23:50:
[...]

Ik zie niet in waarom het een enorm risico is als de potentiële schade vrijwel nihil is. Het toevoegen van extra data in één tabel voor een bijna nooit gebruikte tool waarbij anderen die rijen ook nog eens niet kunnen zien. Big deal.
Verder is het een random gegenereerd wachtwoord, dus is het ook niet zo dat men andere toepassingen kan hacken. Enige mogelijkheid is een beveiligingsprobleem in MySQL EN de firewall.
Kan zijn dat ik iets over het hoofd zie, maar geef anders eens een scenario waarin de aanvaller met enkel deze gegevens mijn site kan defacen/server kan hacken/whatever (wat wél erg is)? Ik ben nu best wel benieuwd namelijk
Omdat het, hoe dan ook, stupide is om wachtwoorden publiek te zetten.

Jij denkt misschien "ach, het is 1 tabel". Maar ik weet niet hoe goed jouw firewall of database configuratie in elkaar zit. 1 lek, wat jij over het hoofd hebt gezien, en dat "ene simpele wachtwoordje ter voorbeeld", blijkt ineens toegang te geven tot de hele database.

Oftewel, het is totaal stupide om welk wachtwoord dan ook live te zetten, al helemaal als dit wachtwoord aan jou en/of 1 van jouw systemen kan worden gekoppeld.
edit: Vergeten te melden: private repository
Veranderd de zaak een klein beetje, maar still no.

[ Voor 4% gewijzigd door Firesphere op 26-04-2015 23:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F.West98

F.West98

Alweer 16 jaar hier

Firesphere schreef op zondag 26 april 2015 @ 23:54:
[...]

Omdat het, hoe dan ook, stupide is om wachtwoorden publiek te zetten.

Jij denkt misschien "ach, het is 1 tabel". Maar ik weet niet hoe goed jouw firewall of database configuratie in elkaar zit. 1 lek, wat jij over het hoofd hebt gezien, en dat "ene simpele wachtwoordje ter voorbeeld", blijkt ineens toegang te geven tot de hele database.

Oftewel, het is totaal stupide om welk wachtwoord dan ook live te zetten, al helemaal als dit wachtwoord aan jou en/of 1 van jouw systemen kan worden gekoppeld.
Zoals ik al zei moet er dus een groot beveiligingsprobleem in MySQL zitten als dat ineens mogelijk blijkt te zijn. En moet er ook een fout in de configuratie van de firewall zitten.
Tuurlijk, als ik zelf iets verkeerd instel kan het zijn dat dat account ineens wél alle rechten heeft. Maar het kan best zijn dat ik dan alles openbaar zet, per ongeluk (ok, less likely).
[...]

Veranderd de zaak een klein beetje, maar still no.
Zelf gehoste gitserver?

Maar goed, ik zal nog eens wat zoeken op Google om die externe bestanden werkend te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Topicstarter
ObiTewodros schreef op zondag 26 april 2015 @ 23:11:
[afbeelding]

Dat staat dus in google analytics tussen mijn schermen. Dat kan nooit vanuit mijn app gekomen zijn. WTF? Als ik naar die link ga wordt ik doorverwezen naar aliexpress.
Er zijn SEO en GA topics in de Devschuur®. Volgende keer gewoon even verder kijken in die subfora ;)

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Laat ik het anders zeggen:

Een wachtwoord delen, op welke manier dan ook, hoe prive je ook denkt dat het is, is stupide.

Je kan de betreffende bestanden ook wel in git zetten, met dummy-data, en daarna de origelen ignoren bijvoorbeeld. Dat is al een veel betere manier.

[ Voor 38% gewijzigd door Firesphere op 27-04-2015 00:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F.West98

F.West98

Alweer 16 jaar hier

Firesphere schreef op maandag 27 april 2015 @ 00:02:
Laat ik het anders zeggen:

Een wachtwoord delen, op welke manier dan ook, hoe prive je ook denkt dat het is, is stupide.
Dus LastPass gebruiken is stupide? O-)
KeePass icm Dropbox ook?
Je kan de betreffende bestanden ook wel in git zetten, met dummy-data, en daarna de origelen ignoren bijvoorbeeld. Dat is al een veel betere manier.
Die bestanden veranderen nogal vaak, maar dat zal dan maar moeten....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

F.West98 schreef op maandag 27 april 2015 @ 00:07:
[...]

Dus LastPass gebruiken is stupide? O-)
Aangezien LastPass met een single-side password de boel nog extra encrypt, ligt dat iets anders. Maar op zich heb je een punt dat het een single point of failure is ja.
KeePass icm Dropbox ook?
Ja, je keepass data mag niet in een publieke dienst staan in dit geval. Dus ook geen OneDrive of Copy of Whatever je gebruikt. Backup dat liever naar NAS en OwnCloud.

Daarnaast is LastPass of KeePass natuurlijk niet "delen" maar "secure storage" (voor zover dat secure is, dat laat ik even buiten beschouwing)
Dat is heel iets anders dan een plain-text leesbaar wachtwoord.
[...]

Die bestanden veranderen nogal vaak, maar dat zal dan maar moeten....
Dan moet je includes gaan gebruiken misschien? En daarnaast, als je al geen externe include gebruikt (blijkbaar), waarom moet je op zoveel plaatsen die data hebben staan???? Dat soort zaken hoor je centraal te regelen.

[ Voor 10% gewijzigd door Firesphere op 27-04-2015 00:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 13:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

True. :Y)
F.West98 schreef op zondag 26 april 2015 @ 23:20:
Niet veel posten, vooral veel spammen :Y)
Hoe dacht je anders dat ik aan mijn postcount kom? Ik zit bijna in de top-5! :P
mrc4nl schreef op zondag 26 april 2015 @ 23:24:
Maar onwijs bedankt voor deze koningsgezinde achtergrond :D
Dat was ik niet, dat was Creepy in "De Devschuur Coffee Corner - Iteratie ➑". :P

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
F.West98 schreef op zondag 26 april 2015 @ 23:33:
[...]

Ja daar ben ik dus al de hele dag mee bezig geweest :>
Procmon al gebruikt om te kijken wat er mis gaat?

Mijn voorkeur gaat in veel gevallen uit naar Windows Integrated authentication, zodat je niet nog eens een account hebt waarvan je de credentials moet bewaken. Het is niet in alle situaties ideaal, maar ik vind het fijner dan username+password dat je met versiebeheer in sync moet zien te houden...

[ Voor 5% gewijzigd door Alex) op 27-04-2015 00:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xesxen
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 17-09 16:26
He bah bah, wat is dit nou weer voor achtergrond :')

Rare vogel in spe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZaZ
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19-08 14:24

ZaZ

Tweakers abonnee

Mooi oranje is niet lelijk :P

Lekker op de bank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Xesxen schreef op maandag 27 april 2015 @ 00:20:
Een oranje achtergrond! Het is feest!

Behalve hier bij mij. Dafuq waarom werkt m'n code niet maar m'n tests wel? :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrc4nl
  • Laatst online: 17-09 15:43

mrc4nl

Procrastinatie expert

Xesxen schreef op maandag 27 april 2015 @ 00:20:
Koningsdag jongeuh

ora et labora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tribits
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 01:21

Tribits

Onkruid vergaat niet

code:
1
<style>#layout,#contentArea { background-color: orange !important; }</style>

OMG, de topic warning is besmet met het oranje virus!

Master of questionable victories and sheer glorious defeats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F.West98

F.West98

Alweer 16 jaar hier

Firesphere schreef op maandag 27 april 2015 @ 00:12:
[...]

Dan moet je includes gaan gebruiken misschien? En daarnaast, als je al geen externe include gebruikt (blijkbaar), waarom moet je op zoveel plaatsen die data hebben staan???? Dat soort zaken hoor je centraal te regelen.
In de AppConfig staan ze nu, redelijk centraal. En volgens MS moet het mogelijk zijn in die AppConfig een extra bestand als externe locatie op te geven waar dan die credentials staan, in andere projecten lukt dat ook. In dit project helaas niet.
Alex) schreef op maandag 27 april 2015 @ 00:19:
[...]

Procmon al gebruikt om te kijken wat er mis gaat?

Mijn voorkeur gaat in veel gevallen uit naar Windows Integrated authentication, zodat je niet nog eens een account hebt waarvan je de credentials moet bewaken. Het is niet in alle situaties ideaal, maar ik vind het fijner dan username+password dat je met versiebeheer in sync moet zien te houden...
Nee, zal ik eens doen.
En heel handig met MySQL ja :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
Waarom gebruik je MySQL en niet MSSQL Express? MySQL is toch een beetje een buitenbeentje in een MS-wereld. :)

[ Voor 41% gewijzigd door Alex) op 27-04-2015 03:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gropah
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Gropah

Admin Softe Goederen

Oompa-Loompa 💩

Waarom moet de achtergrond oranje zijn? Ja, het is koningsdag, maar genoeg mensen die er niets mee te maken (willen) hebben. Daarnaast zijn we als nederland al gek genoeg dat we een koning hebben, daarvoor hoeft niet ook nog eens 1 van mijn lurk topics een oranje achtergrond voor te krijgen? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• azerty
Gropah schreef op maandag 27 april 2015 @ 10:42:
Waarom moet de achtergrond oranje zijn? Ja, het is koningsdag, maar genoeg mensen die er niets mee te maken (willen) hebben. Daarnaast zijn we als nederland al gek genoeg dat we een koning hebben, daarvoor hoeft niet ook nog eens 1 van mijn lurk topics een oranje achtergrond voor te krijgen? :+
Niets wat wat custom CSS niet kan oplossen? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WernerL
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 21:31
Dit is geen orange, dit is geel.
Iemand van de T.net crew is kleurenblind :P

[ Voor 13% gewijzigd door WernerL op 27-04-2015 12:18 ]

Roses are red, violets are blue, unexpected '{' on line 32.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Afbeeldingslocatie: https://s-media-cache-ak0.pinimg.com/736x/01/29/08/0129087eba6938fde9ed82fb7efc7917.jpg
Ik ben weer een beetje wakker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Douweegbertje
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 15-09 05:50

Douweegbertje

Wat kinderachtig.. godverdomme

Als je al zo'n ranzige kleur neer zet, kun je dan op zijn minst de borders e.d. ook nog mee nemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
WernerL schreef op maandag 27 april 2015 @ 12:18:
Dit is geen orange, dit is geel.
Dat ben jij dan toch ;)
code:
1
Gropah schreef op maandag 27 april 2015 @ 10:42:
Dan blijf je een dagje uit dit topic ;)
Douweegbertje schreef op maandag 27 april 2015 @ 12:57:
Als je al zo'n ranzige kleur neer zet, kun je dan op zijn minst de borders e.d. ook nog mee nemen?
Sure :Y)

[ Voor 59% gewijzigd door RobIII op 27-04-2015 13:28 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 17-09 18:39

Matis

Rubber Rocket

Welke boef heeft er in de Topic-warning de Oranje-style zitten te hacken :|

If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• azerty
Matis schreef op maandag 27 april 2015 @ 13:33:
Welke boef heeft er in de Topic-warning de Oranje-style zitten te hacken :|
Gisteren was het Creepy, nu Roblll die er nog een tandje bijgestoken heeft. Ik zie toch niks ervan :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WernerL
RobIII schreef op maandag 27 april 2015 @ 13:18:
[...]

Dat ben jij dan toch ;)
code:
1
Dit is hoe het eruit ziet. Alleen de sidebar is nu orange geworden. De rest is toch echt geel hier :P

got is geel, niet orange

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• azerty
WernerL schreef op maandag 27 april 2015 @ 14:32:
[...]

Dit is hoe het eruit ziet. Alleen de sidebar is nu orange geworden. De rest is toch echt geel hier :P

[afbeelding]
Je sidebar is "orange-red" en de rest is "orange". Toch volgens de css tenminste :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BikkelZ
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21-02 08:50

BikkelZ

CMD+Z

Projectje vol met NuGet koppelingen overgenomen. Ding buildt niet maar zegt wel dat hij de packages geïnstalleerd heeft.

WTF :?

iOS developer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

WTF, na 1 dode harddisk en een DOA ter vervanging te hebben ontvangen, is m'n laatste platterdisk het nu ook aan het begeven :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F.West98

F.West98

Alweer 16 jaar hier

Alex) schreef op maandag 27 april 2015 @ 03:52:
Waarom gebruik je MySQL en niet MSSQL Express? MySQL is toch een beetje een buitenbeentje in een MS-wereld. :)
Ja dat is weer een heel ander verhaal...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mercatres
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 17-09 10:40
BikkelZ schreef op maandag 27 april 2015 @ 14:43:
Projectje vol met NuGet koppelingen overgenomen. Ding buildt niet maar zegt wel dat hij de packages geïnstalleerd heeft.

WTF :?
Huy NuGet \o\

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 17-09 15:26
Ow... dit doet pijn aan mijn ogen. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• azerty
Jolke schreef op maandag 27 april 2015 @ 16:14:
Ow... dit doet pijn aan mijn ogen. :X
Custom CSS aanzetten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Moe_
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 04-08 14:45
Firesphere schreef op maandag 27 april 2015 @ 15:09:
WTF, na 1 dode harddisk en een DOA ter vervanging te hebben ontvangen, is m'n laatste platterdisk het nu ook aan het begeven :X
F.West98 op bezoek gehad :?

RTFM!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

_Moe_ schreef op maandag 27 april 2015 @ 16:26:
[...]

F.West98 op bezoek gehad :?
Nee, maar erg blij wordt ik er ook niet van :|

Het begint hier trouwens wel heel erg oranje te worden!

[ Voor 13% gewijzigd door Firesphere op 27-04-2015 16:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
Ik vind het wel leuk om Duitse collega's te pesten. >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• azerty
Jolke schreef op maandag 27 april 2015 @ 16:42:
[...]

Ik vind het wel leuk om Duitse collega's te pesten. >:)
Doe maar :p

Ik heb het allemaal teruggezet naar de originele waarden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Otherside1982
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 21:01
Dat oranje doet pijn aan de ogen en de tracker is daardoor kapot, ik kan hem niet inklappen of uitklappen, gelukkig wel kunnen inklappen op een andere pagina zodat het toch iets minder oranje is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• azerty
Otherside1982 schreef op maandag 27 april 2015 @ 20:08:
Dat oranje doet pijn aan de ogen en de tracker is daardoor kapot, ik kan hem niet inklappen of uitklappen, gelukkig wel kunnen inklappen op een andere pagina zodat het toch iets minder oranje is
Cascading Stylesheet:
1
2
3
4
5
6
7
div#layout, div#layout div#contentArea { background-color: white !important; }

div.message > div.post { background-color: #EDEEEE !mportant; }

body div#searchbar, body div#tracker, body div#bottom {
 background-color: #313232 !important;
}

Dat als custom css gebruiken en je hebt er geen last meer van :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zilla
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 17-09 18:08
Deze firefox plugin icm met bovenstaande css zorgt voor een "minder oranje" achtergrond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• azerty
Zilla schreef op maandag 27 april 2015 @ 21:50:
Deze firefox plugin icm met bovenstaande css zorgt voor een "minder oranje" achtergrond.
Of, als je dus genoeg karma hebt, Custom CSS feature die je kunt "kopen" :)

On a sidenote: terug geaccepteerd voor GSoC *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryur
  • Laatst online: 20:54
Zo Koningsdag is voorbij. Kan die vreselijke kleur nu ook weg?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 17-02 21:20

.Gertjan.

Owl!

Ryur schreef op dinsdag 28 april 2015 @ 06:44:
Goed idee... Zo op de vroege ochtend, zo gaar als boter tijdens mijn eerste 2 bakjes koffie is dit niet echt rustgevend :X

Afgelopen weekend een nieuwe laptop uitgezocht, maar volgens mij iets te veel tijd in gestoken. Vond het nog best lastig om een passend model te vinden. Voor mijn nieuwe werk wil ik een nieuwe laptop. Nu zeul ik rond met een Asus N550JV, mooie krachtige machine, maar niet echt lekker portable. Aangezien ik straks wat meer ga reizen wilde ik een lichte laptop met wat kracht... Nou valt dat even tegen om een goede te vinden...

De meeste lichte laptops hebben een touchscreen en dus een glanzend scherm. Als ik ergens geen behoefte aan heb, is het een laptop die mij letterlijk een spiegel voor houdt ;) Daarnaast vind ik touch een redelijk zinloze toevoeging voor mijn gebruik. Maar met deze eis valt een hoop spul af (ook de nieuwe XPS13 die zo geroemd werd). Daarnaast wil ik wel wat kracht hebben, maar schijnbaar zijn er tegenwoordig niet veel i7 notebooks met een quadcore (mijn huidige heeft dat wel) en ga ik er qua performance absoluut op achteruit. Viel mij op dat door de dual core i7 de verschillen tussen de i5 en i7 in veel gevallen redelijk minimaal zijn.

Uiteindelijk maar gegaan voor de i5 van de XPS 13, die heeft geen touch en dus een matte finish :) Dat verschil tussen de i5 en i7 ga ik waarschijnlijk niet echt merken. Maar al met al toch een paar uurtjes zoet geweest met zoeken :/

The #1 programmer excuse for legitimately slacking off: "My code's compiling"
Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
Ryur schreef op dinsdag 28 april 2015 @ 06:44:
:Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rutix
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 05-09-2024
Het is geen koningsdag meer :+ waarom zie ik nog steeds oranje ;)?

Edit: Spuit11

[ Voor 11% gewijzigd door Rutix op 28-04-2015 08:05 ]

Nothing to see here!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Douweegbertje

Douweegbertje

Wel weer typisch voor de dev schuur om de meest afschuwelijke style neer te pleuren en dan nog een div#hr te vergeten mee te nemen.. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Nou vooruit dan maar :)

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

Jeej *O*
Leve de republiek :+

Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Moe_
.Gertjan. schreef op dinsdag 28 april 2015 @ 07:57:
[...]
...Voor mijn nieuwe werk wil ik een nieuwe laptop....
Niet meer zelfstandig dan :?

RTFM!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rutix
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 05-09-2024
_Moe_ schreef op dinsdag 28 april 2015 @ 08:29:
[...]

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Nothing to see here!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

_Moe_ schreef op dinsdag 28 april 2015 @ 08:29:
[...]

Nope, tijdje geleden de knoop doorgehakt en besloten om bij een van mijn opdrachtgevers in dienst te treden als hoofd-ICT/Lead Developer/CIO/etc. :)

Members only:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeluxZ
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 15-09 11:49

DeluxZ

Livin' the good life

.Gertjan. schreef op dinsdag 28 april 2015 @ 08:39:
[...]

Nope, tijdje geleden de knoop doorgehakt en besloten om bij een van mijn opdrachtgevers in dienst te treden als hoofd-ICT/Lead Developer/CIO/etc. :)

Members only:
Members only:

]|[ Apple Macbook Pro Retina 13" ]|[

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• azerty
DeluxZ schreef op dinsdag 28 april 2015 @ 08:54:
[...]

Members only:
Members only:

Hmm, wat zou ik toch kunnen doen met een Lumia 925, Moto G2 en Iphone5? :P

[ Voor 12% gewijzigd door azerty op 28-04-2015 09:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

DeluxZ schreef op dinsdag 28 april 2015 @ 08:54:
[...]

Members only:
Members only:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wackmaniac
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 17-09 10:24
Members only:

Read the code, write the code, be the code!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjolk
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 17-09 16:29
wackmaniac schreef op dinsdag 28 april 2015 @ 09:09:
Members only:
+1.

Tjolk is lekker. overal en altijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeluxZ
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 15-09 11:49

DeluxZ

Livin' the good life

.Gertjan. schreef op dinsdag 28 april 2015 @ 09:06:
[...]

Members only:
Members only:

]|[ Apple Macbook Pro Retina 13" ]|[

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoietyMe
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 26-05 08:10

MoietyMe

zij/haar

Iemand al wat CSS geschreven om het oude logo weer terug te zetten? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Good Fella schreef op dinsdag 28 april 2015 @ 09:33:
Daar heb ik op het moment nog geen CSS voor nodig hoor ;)

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EddoH
  • Niet online

EddoH

Backpfeifengesicht

Het nieuwe logo lijkt wel wat last te hebben van aliasing...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Douweegbertje

Douweegbertje

EddoH schreef op dinsdag 28 april 2015 @ 10:06:
Het nieuwe logo lijkt wel wat last te hebben van aliasing...
Of een missend chromosoom (of bij de maker dan). :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EddoH
  • Niet online

EddoH

Backpfeifengesicht

Douweegbertje schreef op dinsdag 28 april 2015 @ 10:08:
[...]

Seriously?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

Volgens mij heeft de groep waar je op doelt een aanvullend chromosoom. In plaats van een paar hebben ze ergens een trio zitten. Maar is niet liev he, wat je zegt :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
Douweegbertje schreef op dinsdag 28 april 2015 @ 10:08:
[...]

-O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ObiTewodros
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 05-04 22:22
Ik probeer google chrome te downloaden via:
https://www.google.nl/chrome/browser/desktop/
Maar als ik op Download chrome->Accepteren en installeren druk, dan wordt er niets gedownload. Ik wordt dan doorverwezen naar de pagina voor de mobiele app met de melding dat het wel gedownload is.

Ben ik de enige die hier last van heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• incaz
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 15-11-2022
Good Fella schreef op dinsdag 28 april 2015 @ 09:33:
Ik dacht, er is toch niks veranderd... maar oi, toch wel erg lelijk nu!!

Grmbl. Had ik helemaal hip met jquery eea overzichtelijker gemaakt door dingen die je niet nodig hebt te verbergen, blijken die dingen wel nodig te zijn wegens onhandige keuze in de backend. En 'hide' gebruikt display: none. Kan het wel omschrijven maar om de animatie te gebruiken (en die is wel handig om te laten zien wat er gebeurt) heb je dan weer custom callbacks nodig etc.

De onlogische keuze in de backend zegt overigens ook wel ongeveer alles over hoe eenvoudig het is om zoiets in de backend te veranderen: bepaald niet.

Het was bedoeld als een 5-regelig simpel scriptje om een paar verwarrende invulvelden iets minder verwarrend te maken... -O- Ik zou beter moeten weten.

Never explain with stupidity where malice is a better explanation

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:27

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoofd31
  • Laatst online: 06-07-2023
ObiTewodros schreef op dinsdag 28 april 2015 @ 10:20:
Ik probeer google chrome te downloaden via:
https://www.google.nl/chrome/browser/desktop/
Maar als ik op Download chrome->Accepteren en installeren druk, dan wordt er niets gedownload. Ik wordt dan doorverwezen naar de pagina voor de mobiele app met de melding dat het wel gedownload is.

Ben ik de enige die hier last van heeft?
Onderaan:
Als je download niet automatisch wordt gestart, klik dan hier om het opnieuw te proberen.

Bij mij start hij trouwens wel automatisch (in chrome zelf).

[ Voor 5% gewijzigd door hoofd31 op 28-04-2015 10:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Douweegbertje

Douweegbertje

.Gertjan. schreef op dinsdag 28 april 2015 @ 10:12:
[...]

Volgens mij heeft de groep waar je op doelt een aanvullend chromosoom. In plaats van een paar hebben ze ergens een trio zitten. Maar is niet liev he, wat je zegt :>
Blijkbaar een gevoelig onderwerp.. maar ok noted. Laat ik dan zo zeggen dat ik het geen mooi logo vind of beter gezegd gewoon een enorme achteruitgang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

Douweegbertje schreef op dinsdag 28 april 2015 @ 10:57:
[...]

Blijkbaar een gevoelig onderwerp.. maar ok noted. Laat ik dan zo zeggen dat ik het geen mooi logo vind of beter gezegd gewoon een enorme achteruitgang.
Och, het is niet zo dat ik nu helemaal geschokt achter mijn bureau zit. Heb wel ergere dingen gezien op het internet hoor ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EddoH
  • Niet online

EddoH

Backpfeifengesicht

Douweegbertje schreef op dinsdag 28 april 2015 @ 10:57:
[...]

Wat mij betreft niet gevoelig. Wel smakeloos, vergezocht en een gewoon ronduit slechte 'grap'.

Vind het idee achter het logo wel een verbetering, minder kiddy. Alleen de uitwerking vind ik wat matig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Douweegbertje

Douweegbertje

In het groot is het wat beter, dat dan weer wel..

Afbeeldingslocatie: http://ic.tweakimg.net/ext/i/imagenormal/2000606282.jpeg

[ Voor 43% gewijzigd door Douweegbertje op 28-04-2015 11:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxtz0r
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 17-12-2022
Ik vind hem opzich wel mooi maar vind de T eigenlijk niet passen. Lijkt er nu een beetje ingeplempt zo van oh ja die moet er ook nog in. Als ze die op een subtiele manier in een moer hadden kunnen verwerken, dan had ik hem beter gevonden

[ Voor 5% gewijzigd door maxtz0r op 28-04-2015 11:26 ]

Dying is God's way of telling you, you've been FIRED.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeIT
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 15-09 21:49

CodeIT

Code IT

maxtz0r schreef op dinsdag 28 april 2015 @ 11:25:
Ik vind hem opzich wel mooi maar vind de T eigenlijk niet passen. Lijkt er nu een beetje ingeplempt zo van oh ja die moet er ook nog in. Als ze die op 1 of andere manier op een subtiele manier in een moer hadden kunnen verwerken had ik hem beter gevonden
Ik had precies hetzelfde. Ik begrijp dat je de exacte kleuren wil blijven gebruiken, maar nu lijkt die T er later opgeplempt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThomasG
  • Laatst online: 23:40
Het "probleem" met het logo is dat het een steeksleutel moet voorstellen, maar gebaseerd is op een perfecte cirkel terwijl een werkelijke steeksleutel meer weg heeft van een ui/ovaal vorm. De verhoudingen kloppen daardoor niet, de "tanden" steken uit, etc. Het oude logo was blijkbaar ook een steeksleutel, maar dat had ik er niet in gezien. Ik vond het altijd op een gek kevertje lijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WernerL
Wat ik in mijn browser krijg:
"Database Error! See debug.log for details"

Wat er in debug.log staat:
"Succesfully established connection to MySQL-Server"

Tyfusding doe het eens.. :(

//edit
Ow database was niet goed geïmporteerd door externe partij. Hopelijk na de lunch gefixed.

[ Voor 21% gewijzigd door WernerL op 28-04-2015 12:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geerrrt
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 15-09 17:51
Hij doet het toch ook? Hij heeft kunnen connecten ;)

De acties die erna komen, tjah dat is bijzaak :+

Eury#2434

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• azerty
Noes :(

Ze hebben de favicon voor het forum ook aangepast naar het nieuwe logo :'(

Ik vond het juist leuk dat er een afscheiding was (visueel) in tweakers als nieuwssite en het forum:

Afbeeldingslocatie: http://cihs.cf/k

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WernerL
Ik heb nog steeds de oude favicons. Zal nog wel uit de browsercache komen. Ik vind het wel goed. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17-09 14:05

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Goddomme. Probeer telefonisch in contact te komen met de keukenleverancier maar ze registreren mijn keuze in het keuzemenu niet |:(

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• azerty
WernerL schreef op dinsdag 28 april 2015 @ 12:26:
Ik heb nog steeds de oude favicons. Zal nog wel uit de browsercache komen. Ik vind het wel goed. :P
Op mijn favorietenbalk zijn het nog de oude, in de tabbladen helaas al de nieuwe... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17-09 14:05

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

WernerL schreef op dinsdag 28 april 2015 @ 12:26:
Chrome is heel weird daarin. Ik opende http://tweakers.net/favicon.ico in een nieuwe tab en deed CTRL-F5. Toen ik de browser opnieuw opstartte had alles de nieuwe icon... voor een seconde of 5, daarna sprongen ze ineens weer terug naar de oude 8)7

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamebuster
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 15-09 23:08
code:
1
2
3
4
5
6
  .table-condensed > thead > tr > th, 
  .table-condensed > thead > tr > td, 
  .table-condensed > tbody > tr > th, 
  .table-condensed > tbody > tr > td, 
  .table-condensed > tfoot > tr > th, 
  .table-condensed > tfoot > tr > td {

Kwam net deze tegen in onze CSS: Best CSS selector EVAR

[ Voor 5% gewijzigd door Gamebuster op 28-04-2015 12:57 ]

Let op: Mijn post bevat meningen, aannames of onwaarheden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OkkE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-09 08:16

OkkE

CSS influencer :+

Gamebuster schreef op dinsdag 28 april 2015 @ 12:57:
code:
1
2
3
4
5
6

Dat moet toch wel door een processor gegenereerd zijn, of heeft iemand dat echt zelf getypt? :o
Niet dat een processor een goed excuus is overigens...

“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamebuster
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 15-09 23:08
Het zit in een SCSS source file. Of iemand het heeft zitten typen, geen idee, maar het staat zo in onze source. Het is dus ook echt een SCSS file, niet CSS.

Nu ook dit pareltje:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
input[type="text"]:active,
input[type="text"]:focus,
input[type="email"]:active,
input[type="email"]:focus,
input[type="search"]:active,
input[type="search"]:focus,
input[type="password"]:active,
input[type="password"]:focus,
input[type="number"]:active,
input[type="number"]:focus,
input[type="tel"]:active,
input[type="tel"]:focus,

Dit is denk inderdaad gegenereerd en dan in een SCSS file geplakt. Ach ja, daar ben ik voor. REFACTOR HAMER

Let op: Mijn post bevat meningen, aannames of onwaarheden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThomasG
  • Laatst online: 23:40
Gamebuster schreef op dinsdag 28 april 2015 @ 12:57:
code:
1
2
3
4
5
6

Dat is natuurlijk om correcte HTML te forceren, omdat anders de CSS niet werkt :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EddoH
  • Niet online

EddoH

Backpfeifengesicht

.oisyn schreef op dinsdag 28 april 2015 @ 12:27:
Goddomme. Probeer telefonisch in contact te komen met de keukenleverancier maar ze registreren mijn keuze in het keuzemenu niet |:(
http://onlinetonegenerator.com/dtmf.html

Even je telefoon voor je speakers houden :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OkkE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-09 08:16

OkkE

CSS influencer :+

Gamebuster schreef op dinsdag 28 april 2015 @ 13:03:
Het zit in een SCSS source file. Of iemand het heeft zitten typen, geen idee, maar het staat zo in onze source. Het is dus ook echt een SCSS file, niet CSS.

Nu ook dit pareltje:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
input[type="text"]:active,
input[type="text"]:focus,
input[type="email"]:active,
input[type="email"]:focus,
input[type="search"]:active,
input[type="search"]:focus,
input[type="password"]:active,
input[type="password"]:focus,
input[type="number"]:active,
input[type="number"]:focus,
input[type="tel"]:active,
input[type="tel"]:focus,

Dit is denk inderdaad gegenereerd en dan in een SCSS file geplakt. Ach ja, daar ben ik voor. REFACTOR HAMER
En zorgen dat de persoon die verantwoordelijk is voor bovenstaande nooit meer aan de CSS komt. :+

“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Moe_
Douweegbertje schreef op dinsdag 28 april 2015 @ 11:12:
In het groot is het wat beter, dat dan weer wel..

[afbeelding]
Ik zal even klaar en duidelijk zijn: "Lelijk"

Verhoudingen kloppen voor geen meter en dat gene ik zou moeten zien, zie ik in het eerste opzicht niet.

"Wij stellen technologie op de proef", maar het oog wil ook wat >:)

RTFM!

Pagina: 1 ... 97 ... 100 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is niet de plaats om te lopen helpdesken. De Coffee Corner is primair bedoeld als uitlaatklep voor iedereen in de Devschuur® en niet als vraagbaak.