De Devschuur Coffee Corner - Iteratie ➑ Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 10 ... 100 Laatste
Acties:
  • 366.226 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 11-09 05:38

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Krijg ik me toch een dikke aanbieding in de mail!
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/t9AGV0Q8yNY135qDqX3tXx3a/thumb.png

Hmmm, het verschil tussen spanken en de manier waarop ik mep moet nog doordringen begrijp ik.

I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElkeBxl
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 02-07 09:03

ElkeBxl

Tassendraagster

Firesphere schreef op dinsdag 25 november 2014 @ 19:19:
[afbeelding]
Haha :D
Hmmm, het verschil tussen spanken en de manier waarop ik mep moet nog doordringen begrijp ik.
Je weet niet wat ik graag heb he :>

Without nipples, boobs are pointless - 365 project - In mijn hoofd is het alle dagen Kerstmis - What type of bees make milk? Boobies! - What type of bees are scary? BoooOOOOOooobeees! - Cactusliefhebster

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

ElkeBxl schreef op dinsdag 25 november 2014 @ 19:30:
[...]

Je weet niet wat ik graag heb he :>
Jij kent mij overduidelijk niet.

.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElkeBxl

ElkeBxl

Tassendraagster

Firesphere schreef op dinsdag 25 november 2014 @ 19:48:
[...]

Jij kent mij overduidelijk niet.
Jij mij toch ook niet? :)

Without nipples, boobs are pointless - 365 project - In mijn hoofd is het alle dagen Kerstmis - What type of bees make milk? Boobies! - What type of bees are scary? BoooOOOOOooobeees! - Cactusliefhebster

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 10-09 18:14

alienfruit

the alien you never expected

Ik moet met de Central line naar Chancery Lane vanuit Lancaster Gate. Rete irritant. Reis nog liever een uur naar Hayes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mbarie
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 04-08-2021
[afbeelding]

[...]

Bestaat die krant nog? Die mogen ze echt de nek omdraaien. Iedere keer dat ik bij mijn ouders ben moet ik er weer van huilen wat een prutswerk. Helaas zijn ze de enige die bezorgen in het gebied waar mijn ouders wonen. Andere kranten worden 1 of 2 dagen later per post bezorgd...

Storyteller @ soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21-08 11:20

We are shaping the future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BikkelZ
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21-02 08:50

BikkelZ

CMD+Z

* BikkelZ reikt cricketbat aan

Afbeeldingslocatie: http://www.sportsmafia.info/wp-content/uploads/2012/09/Cricket-Bat-05.jpg

iOS developer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 11-09 20:27

Matis

Rubber Rocket

Pff, afgelopen week eens flink met de vuist op tafel geslagen op de zaak. Aangegeven dat ik vind dat ik toch een lage rol en daarmee te weinig verdien met de verantwoordelijkheden die ik moet nemen.
Mijn werkgever toonde zich bereidwillig en stelde mij voor om met een reëel salaris (groeipad) te komen.

Nu ben ik op zoek naar vacatures en/of loonwijzers voor een Embedded (Linux) Software Engineer, maar ik kan niet echt concrete bedragen vinden of het is zo'n globale functie-omschrijving dat ik er niets mee kan.

* Matis zet de snorkel op
:/

If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
BikkelZ schreef op dinsdag 25 november 2014 @ 20:25:
[...]

* BikkelZ reikt cricketbat aan

[afbeelding]
:9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BikkelZ

BikkelZ

CMD+Z

Pak een vergelijkbare baan (Linux Software Engineer bijvoorbeeld) waarvan je wel in Nederland een goed beeld krijgt van de marktwaarde en kijk in de VS wat het verdient en hoe het vergelijkt. Bereken aan de hand van de verhouding VS / VS hoe de baan zou betalen in Nederland. Doe daar dan 20% onderhandelingsruimte bovenop. Poets je tanden en kam je haren. Neem op rare momenten een halve dag vrij met vage smoesjes.

[ Voor 27% gewijzigd door BikkelZ op 25-11-2014 20:32 ]

iOS developer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ealanrian
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 10:08
Lees even het onderschrift van .Gertjan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• armageddon_2k1
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 27-07 10:18
Matis schreef op dinsdag 25 november 2014 @ 20:27:
Pff, afgelopen week eens flink met de vuist op tafel geslagen op de zaak. Aangegeven dat ik vind dat ik toch een lage rol en daarmee te weinig verdien met de verantwoordelijkheden die ik moet nemen.
Mijn werkgever toonde zich bereidwillig en stelde mij voor om met een reëel salaris (groeipad) te komen.

Nu ben ik op zoek naar vacatures en/of loonwijzers voor een Embedded (Linux) Software Engineer, maar ik kan niet echt concrete bedragen vinden of het is zo'n globale functie-omschrijving dat ik er niets mee kan.

He? Je vind dat je te weinig verdient, maar je hebt geen beeld van wat je wel zou moeten verdienen? Hoe kom je er dan bij dat je te weinig verdient als je niet weet wat een reëlere beloning is?

Ja, iedereen vindt dat ie te weinig verdient :+

[ Voor 5% gewijzigd door armageddon_2k1 op 25-11-2014 20:47 ]

Engineering is like Tetris. Succes disappears and errors accumulate.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis

Matis

Rubber Rocket

armageddon_2k1 schreef op dinsdag 25 november 2014 @ 20:46:
He? Je vind dat je te weinig verdient, maar je hebt geen beeld van wat je wel zou moeten verdienen? Hoe kom je er dan bij dat je te weinig verdient als je niet weet wat een reëlere beloning is?

Ja, iedereen vindt dat ie te weinig verdient :+
Zo bedoel ik het niet. Ik heb al onderzoek gedaan; gesnuffeld in de markt, bij ex-klasgenoten nagevraagd, maar dat zijn nog steeds geen concrete gegevens waarmee ik mijn wens kracht bij zet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 09:14
Matis schreef op dinsdag 25 november 2014 @ 20:27:

Hier al rondgekeken, gezocht en gevraagd? Wat verdient de ICT'er / GoT'er? (deel 12)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis

Matis

Rubber Rocket

Ja, dat houd ik natuurlijk ook met een schuin oog in de gaten. Ik krijg altijd het gevoel dat er daar alleen mensen posten die trots zijn op hun salaris, dus het geeft wel een vertekend beeld. Ik zal mijn vraag daar ook eens neerplempen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Douweegbertje
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 08-09 15:03

Douweegbertje

Wat kinderachtig.. godverdomme

Zitten daar genoeg posts met juist het tegenovergestelde hoor.Die posten juist met de vraag; kan ik niet beter bij mcdonalds werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Eerder extremen dan? Mensen die trots zijn en het willen posten en mensen die te weinig denken te krijgen en vragen hoe ze meer kunnen krijgen. Zelf post ik er niet omdat ik *denk ik* redelijk marktconform salaris krijg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WernerL
  • Registratie: December 2006
  • Nu online
Wat gaat hier in hemelsnaam fout? Ik gebruik een apache library om een XML-RPC api te gebruiken. Ik krijg iedere keer 'invalid arguments' terug.

Even wireshark aangeslingerd en het wat er verstuurd wordt komt exact overeen met wat er in de documentatie staat. :')

[ Voor 49% gewijzigd door WernerL op 25-11-2014 22:37 ]

Roses are red, violets are blue, unexpected '{' on line 32.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
  • Laatst online: 30-04 12:52
Die '>' staat toch op het einde van lijn twee?

Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WernerL
  • Nu online
Ja ik zag het na het posten.. Mijn fout. Dan gaat er iets anders fout. En ninja-edit in mijn vorige post. :P

//edit
Mijn code werkt eindelijk. De desbetreffende java library wilde persee java objecten hebben. Dus een java.lang.long in plaats van een Scala Long, en in plaats van een Array een java.util.vector. Heeft me weer een paar uur gekost. :+

met Scala types kwam er toch een klein foutje in de XML terecht.

[ Voor 61% gewijzigd door WernerL op 25-11-2014 23:47 ]

Roses are red, violets are blue, unexpected '{' on line 32.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Douweegbertje

Douweegbertje

Nou dan begin ik maar weer; goedemorgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Welke issue tracker gebruiken jullie op het werk? En bestaan er easy issue trackers voor klanten (dus geen jira tickets)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Douweegbertje

Douweegbertje

Dit topic is niet de plaats om te lopen helpdesken.
O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RayNbow
  • Laatst online: 12:39

RayNbow

Kirika <3

Verwijderd schreef op woensdag 26 november 2014 @ 09:27:
Welke issue tracker gebruiken jullie op het werk?
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/IDCWrg9.jpg

Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• farlane
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11-09 12:01

Somniferous whisperings of scarlet fields. Sleep calling me and in my dreams i wander. My reality is abandoned (I traverse afar). Not a care if I never everwake.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wackmaniac
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11-09 10:21
Wij hebben hier een eigen issue tracker in ons intranet ingebouwd en gekoppeld aan ons extranet, zodat klanten zelf meldingen kunnen doen en issues kunnen volgen.

Read the code, write the code, be the code!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 06:48

Sebazzz

3dp

Welke issue tracker gebruiken jullie op het werk?
Bugtracker.NET, niet de meest up-to-date bugtracker maar redelijk uitgebreid en gratis te gebruiken :)

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EddoH
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online

EddoH

Backpfeifengesicht

Inderdaad, compleet absurd.
Over een paar jaar wordt er tijdens de toelating voor bepaalde universiteiten gekeken hoe je het op de basisschool gedaan hebt en gaat je verzekeringspremie omlaag als je een high-potential kleuter hebt rondlopen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• farlane
Fuck die automatisering, laat ze maar lekker weer op een schoolbord/in een schrift schijven en leren lezen schrijven en rekenen. (Bij voorkeur door iemand die die dingen ook machtig is)

Somniferous whisperings of scarlet fields. Sleep calling me and in my dreams i wander. My reality is abandoned (I traverse afar). Not a care if I never everwake.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mercatres
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 11-09 12:17
Jira hier, maar aangezien ik hier de enige developer ben, heb ik meestal een papieren lijstje liggen. Af en toe (als het te veel is), komt er toch iets in Jira.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 09-09 12:00

TheNephilim

Wtfuzzle

Jira, daar wil ik ook nog eens mee aan de slag. We hebben nu Trello en dat werkt wel, maar structureren is erg lastig voor de wat grotere projecten. Een beetje planning en todo wil dan wel weer prima.

Gezien we al HipChat en Bitbucket gebruiken, zou Jira een mooie toevoeging zijn! :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mercatres
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 11-09 12:17
TheNephilim schreef op woensdag 26 november 2014 @ 11:00:
Jira, daar wil ik ook nog eens mee aan de slag. We hebben nu Trello en dat werkt wel, maar structureren is erg lastig voor de wat grotere projecten. Een beetje planning en todo wil dan wel weer prima.

Gezien we al HipChat en Bitbucket gebruiken, zou Jira een mooie toevoeging zijn! :o
Dan is de stap inderdaad heel makkelijk (en logisch). De integratie tussen die drie (en andere Atlassianproducten) is heerlijk om mee te werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Merethil
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 10:43
Wij hebben momenteel Jira, Confluence en Fisheye. Die drie bij elkaar houden het heel makkelijk om de boel gedocumenteerd en gestructureerd te houden alsook onze urenregistratie te vergemakkelijken (lekker je uren loggen in Jira en met een simpele query die boel uit de DB trekken in een overzichtje voor wat je die week hebt gedaan).

Fisheye hebben we genomen omdat dat het supersimpel maakt om elkaars changes in te kijken alsook het makkelijker nakijken welke aanpassingen er op welke services hebben plaatsgevonden, en voor welke issues die wijzigingen zijn gedaan. Daarvoor moesten we wel een commit hook in onze SVN repo maken, anders kregen we gezeik dat we allemaal vergaten de juiste issue-nummers te noteren bij het commiten :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-09 08:45

Bosmonster

*zucht*

TheNephilim schreef op woensdag 26 november 2014 @ 11:00:

We gebruiken hier ook HipChat en Bitbucket, maar Jira blijf ik toch een beetje een draak vinden.

Gelukkig gebruiken we meestal een intern ontwikkelde issuetracker. Die is ook gekoppeld aan het urenboekingsysteem bijvoorbeeld, wat wel erg fijn is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

Mercatres schreef op woensdag 26 november 2014 @ 11:02:
[...]

Dan is de stap inderdaad heel makkelijk (en logisch). De integratie tussen die drie (en andere Atlassianproducten) is heerlijk om mee te werken.
Ja vooral de integratie lijkt me gewoon heel handig, alles bij elkaar. Hoe zit dat trouwens als ik Jira zelf zou hosten?
Merethil schreef op woensdag 26 november 2014 @ 11:26:
Wij hebben momenteel Jira, Confluence en Fisheye. Die drie bij elkaar houden het heel makkelijk om de boel gedocumenteerd en gestructureerd te houden alsook onze urenregistratie te vergemakkelijken (lekker je uren loggen in Jira en met een simpele query die boel uit de DB trekken in een overzichtje voor wat je die week hebt gedaan).
Uren loggen, ja dat zou ook wat zijn. Al is het dan waarschijnlijk heel treurig hoeveel uren en daadwerkelijk in code kloppen zitten :+
Bosmonster schreef op woensdag 26 november 2014 @ 11:31:
[...]

We gebruiken hier ook HipChat en Bitbucket, maar Jira blijf ik toch een beetje een draak vinden.

Gelukkig gebruiken we meestal een intern ontwikkelde issuetracker. Die is ook gekoppeld aan het urenboekingsysteem bijvoorbeeld, wat wel erg fijn is.
Nou het lijkt me wat veel werk... éven een project aanmaken met Jira is er volgens mij niet bij.

De meeste opdrachten hier zijn gewoon kleine bedrijfswebsites (home, over ons & contact). Dus het is voor ons dan weer net niet compleet, want die kleine dingen ga je er niet in zetten. Opzetten Jira project kost dan meer tijd dan het project zelf :9

Maarja, voor grotere projecten lijkt het me wel handig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Merethil
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 10:43
TheNephilim schreef op woensdag 26 november 2014 @ 11:36:

Uren loggen, ja dat zou ook wat zijn. Al is het dan waarschijnlijk heel treurig hoeveel uren en daadwerkelijk in code kloppen zitten :+
Ja om heel eerlijk te zijn moet ik nog steeds driekwart erbij verzinnen om op de 40 uur uit te komen, maar goed, zie het als een "bodempje" die een kwart van je uren opvult... :+ :P

[ Voor 7% gewijzigd door Merethil op 26-11-2014 11:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit

alienfruit

We gebruiken bij de klant een vaag Windows applicatie van HP :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PrisonerOfPain
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 26-05 17:08
TheNephilim schreef op woensdag 26 november 2014 @ 11:36:
Maarja, voor grotere projecten lijkt het me wel handig.
Wij gebruiken Jira hier voor de meeste projecten binnen EA. Wat mij betreft is het best een goede tool met goede workflows, het jammere is dat het belachelijk duur is (en af en toe traag).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RayNbow

RayNbow

Kirika <3

Ah, eindelijk een korte samenvatting van category theory... :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gleighton
  • Registratie: November 2008
  • Niet online
Ah van Erik, heb hem wel eens even gesproken. Aardige kerel en zijn talks zijn ook wel interessant om te zien (en dan ook leuk om de de boze reacties te lezen van de Amerikanen die de Nederlandse directheid niet helemaal snappen ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjolk
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 13:42
We gebruikten eerst Mantis, maar dat was eigenlijk alleen maar voor mij en mijn directe collega. De rest snapte er niets van en gebruikte het dus niet. Resulteerde erin dat men naar ons toeliep en wij steeds zelf alles aan het noteren waren in Mantis. Schoot niet op.

Sinds kort gebruiken we Trello. Eigenlijk geen bugtracker natuurlijk, maar simpelweg een takenlijst. Laten we zeggen dat het voors en tegens heeft. :P

Tjolk is lekker. overal en altijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RayNbow

RayNbow

Kirika <3

Gleighton schreef op woensdag 26 november 2014 @ 11:49:
Ah van Erik, heb hem wel eens even gesproken.
Helaas nog nooit de kans gehad om met hem te spreken; wel vaak genoeg gezien hier in Delft. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
alienfruit schreef op woensdag 26 november 2014 @ 11:42:
We gebruiken bij de klant een vaag Windows applicatie van HP :(
Niet toevallig HP Quality Center (HPQC)?

Die Q is echt niet terecht, wat een gaar baggerproduct is dat HPQC...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

De pleuris wat is internet in de trein traag!
Een vpn opzetten is gewoon onmogelijk. Constant time-out

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Raven
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10-09 20:32
RayNbow schreef op woensdag 26 november 2014 @ 11:43:
[video]
Propositie logica vertaald naar functies. Maar verder niet te volgen. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
Firesphere schreef op woensdag 26 november 2014 @ 12:18:
Sessies worden tegenwoordig beperkt zodat iedereen nog een beetje kan internetten.. VPN is dan vrij waardeloos, maar daar is het ook niet voor bedoeld. Ik geloof dat de limiet op 100 Kbps staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orf
  • Registratie: Augustus 2005
  • Nu online

orf

Ik ben wel erg tevreden over 4G in de trein van KPN. Eerst met een dongel, nu al een tijdje met een iPhone aan het tetheren. De dongel heeft een iets betere antenne en haalt daardoor wat hogere snelheden, maar alsnog heb ik vaak rond de 30mbit. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

ja, ik heb geen 4G, maar m'n 3G is inderdaad sneller en stabieler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sig69
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13:50
Firesphere schreef op woensdag 26 november 2014 @ 12:18:
Ga je voor het eerst in je leven met de trein ofzo? ;)
Ik weet nog van een paar jaar geleden toen ik nog in Amsterdam werkte dat het rond CS echt drama was, onmogelijk een pagina te openen. Een kilometer uit het station ging het wel, maar dan zat ik al op m'n 3G te surfen en had ik meestal geen zin meer om te switchen.

Roomba E5 te koop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

sig69 schreef op woensdag 26 november 2014 @ 12:45:
[...]

Ga je voor het eerst in je leven met de trein ofzo? ;)
Ik weet nog van een paar jaar geleden toen ik nog in Amsterdam werkte dat het rond CS echt drama was, onmogelijk een pagina te openen. Een kilometer uit het station ging het wel, maar dan zat ik al op m'n 3G te surfen en had ik meestal geen zin meer om te switchen.
Haha, nee, niet voor het eerst. En het internet is al beter dan in Duitsland, maar toch, waarom is het zo moeilijk om een fatsoenlijke verbinding op te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcm360
  • Niet online

dcm360

Moderator Discord

HD7767 powered

Oh, op zich is het wel fijn dat een VPN opzetten nu weer überhaupt kan in de trein. Dit was zonder vermelding waar dan ook (oké, 1 veel te late reactie op het NS-forum dan) geblokkeerd, terwijl het nog wel gewoon op de portal stond als optie om veilig gebruik te kunnen maken van internet in de trein :') Het afknijpen is de oplossing om tegen te gaan dat mensen met VPN alsnog diensten gaan gebruiken die anders geblokkeerd zijn vanwege een te hoge bandbreedtevraag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voutloos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Firesphere schreef op woensdag 26 november 2014 @ 12:48:
waarom is het zo moeilijk om een fatsoenlijke verbinding op te zetten.
Ik vraag mij juist af waarom er uberhaupt lui zijn die denken dat het fatsoenlijk - zonder significante kosten naar klant - zou moeten kunnen.

{signature}

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha
  • Laatst online: 09:54

Rannasha

Does not compute.

[video]
Ah, category theory. Daar heb ik nog goede herinneringen aan uit mijn studie-tijd. Dat vak had een aparte opzet: De onderwerpen uit de syllabus werden verdeeld onder de studenten en iedereen moest twee keer college geven over zijn onderwerp, inclusief huiswerkopgave selecteren en nakijken. Het zorgde er wel voor dat je jouw gedeelte echt goed door had.

Anyway, hier heeft men deze week een "phishing test" gedaan. IT Security heeft een phishing mail opgesteld met het standaard geleuter over een zogenaamd beveiligingsprobleem en dat iedereen accuut zijn wachtwoord moest aanpassen via de meegeleverde link (die naar een AWS site verwees).

Van de 1800 werknemers waar de email naar verstuurd is, hebben er binnen 24 uur ruim 400 op de link geklikt :X En dat nadat er de afgelopen weken juist extra campagne is gevoerd door IT Security om phishing meer aandacht te geven, met overzichtjes hoe je phishing mails moet herkennen, enz...

|| Vierkant voor Wiskunde ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit

alienfruit

Alex) schreef op woensdag 26 november 2014 @ 12:17:
[...]

Niet toevallig HP Quality Center (HPQC)?

Die Q is echt niet terecht, wat een gaar baggerproduct is dat HPQC...
Ja 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kenneth
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

[video]
Ah Erik Meijer, de man die mij mezelf dom doet voelen in drie seconden, ipv de gebruikelijke drie minuten bij andere IT-experts :+

Ik ga het filmpje maar kijken :P
edit:
Yup, ik ben dom onvoldoende opgeleid. Nog maar hard doorstuderen komende jaren, vind het wel allemaal enorm interessant.

[ Voor 14% gewijzigd door kenneth op 26-11-2014 13:13 ]

Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wouterwouter2
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 23-09-2021
Rannasha schreef op woensdag 26 november 2014 @ 13:01:
[...]

Anyway, hier heeft men deze week een "phishing test" gedaan. IT Security heeft een phishing mail opgesteld met het standaard geleuter over een zogenaamd beveiligingsprobleem en dat iedereen accuut zijn wachtwoord moest aanpassen via de meegeleverde link (die naar een AWS site verwees).

Van de 1800 werknemers waar de email naar verstuurd is,
Ook verstuurd via IT Security? :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha
  • Laatst online: 09:54

Rannasha

Does not compute.

wouterwouter2 schreef op woensdag 26 november 2014 @ 13:06:
[...]

Ook verstuurd via IT Security? :Y)
Nee, ze hebben een adres gebruikt wat binnen het bedrijf niet bekend is en for good measure hebben ze in de domeinnaam van het afzenderadres nog even een "g" vervangen door een "q".

Er zaten meer dan genoeg hints in om te bedenken dat het ging om een phishing mail (dat was tenslotte ook het doel van de test).

|| Vierkant voor Wiskunde ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Voutloos schreef op woensdag 26 november 2014 @ 12:59:
[...]
Ik vraag mij juist af waarom er uberhaupt lui zijn die denken dat het fatsoenlijk - zonder significante kosten naar klant - zou moeten kunnen.
Waar zeg ik dat het kosteloos moet :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grijze Vos
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 28-02 22:17
Is er toevallig iemand anders die ook issues heeft met Chrome 39 die crasht bij bepaalde CSP headers? Fijne bug hier. :/

Op zoek naar een nieuwe collega, .NET webdev, voornamelijk productontwikkeling. DM voor meer info

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voutloos
  • Niet online
Firesphere schreef op woensdag 26 november 2014 @ 13:14:
[...]

Waar zeg ik dat het kosteloos moet :?
Dat zeg je inderdaad nergens. Maar je beoordeelt ze wel op basis van de huidige realiteit waar er geen kosten afgewenteld worden.

{signature}

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Voutloos schreef op woensdag 26 november 2014 @ 13:43:
[...]
Dat zeg je inderdaad nergens. Maar je beoordeelt ze wel op basis van de huidige realiteit waar er geen kosten afgewenteld worden.
Nee. Ik vind dat het beter moet dan de huidige situatie, waar zelfs een gprs verbinding beter is. En beoordelen op hoe het nu is, is een stuk makkelijker dan beoordelen op hoe het niet is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz
  • Laatst online: 06:48

Sebazzz

3dp

Dat is niet nix.

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markvt
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12:08

markvt

Peppi Cola

Gefeliciteerd!

Kan je aangeven waarmee jullie de "Best Technical Achievement" hebben gewonnen? Gaat dat over de hele port of een specifiek onderdeel?

van-tilburg.info -=- meka (sega emulator) - Proud MEDION fanclub member - KOPPIG VOLHOUDEN !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• farlane
Wat houdt "Best technical achievement" in dan?

[edit]
Oh ja *O*

[ Voor 20% gewijzigd door farlane op 26-11-2014 15:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Creepy
  • Laatst online: 10:03

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn
  • Nu online

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

markvt schreef op woensdag 26 november 2014 @ 14:33:
Kan je aangeven waarmee jullie de "Best Technical Achievement" hebben gewonnen? Gaat dat over de hele port of een specifiek onderdeel?
Tomb Raider: The Definitive Edition. De hele port dus.
farlane schreef op woensdag 26 november 2014 @ 14:35:
Wat houdt "Best technical achievement" in dan?
Best Technical Achievement
De meest indrukwekkende technische prestatie binnen de Nederlandse gamesindustrie. Denk hierbij aan performance, engines, ports en tools. LET OP: indien sprake is van een samenwerking dient de uitvoerende partij Nederlands te zijn.
Al moet je daar niet te zwaar aan tillen, uiteindelijk oordeelt de jury ook alleen maar op basis van uiterlijk en aangeleverde info. Het is niet dat ze in-depth kennis van het project hebben oid. Plus, politiek speelt ook nog een beetje mee. Je kunt je afvragen wat de technical achievement is van het porten van een prev-gen game naar een next-gen platform 8)7

[ Voor 18% gewijzigd door .oisyn op 26-11-2014 15:31 ]

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• afraca
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 13-08 16:46

afraca

Open Source!

Chill, dus ook nog eens voor je eigen werk! d:)b

IMDB vote history | Next-gen OS, audio en video player, search engine en Movie DB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit

alienfruit

Ah, een kennis heeft Best Browser Game gewonnen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
  • Laatst online: 10-09 08:45

Bosmonster

*zucht*

.oisyn schreef op woensdag 26 november 2014 @ 15:27:
[...]
Je kunt je afvragen wat de technical achievement is van het porten van een prev-gen game naar een next-gen platform 8)7
Ik vind porten van platform X naar platform Y altijd een achievement. Nooit gesnapt hoe jullie dat nu doen zonder die halve game te herschrijven :P

Maar ik ben dan ook een enorme noob op dat vlak... Ik zou het vast goed doen in zo'n jury :+

[ Voor 10% gewijzigd door Bosmonster op 26-11-2014 15:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

Bosmonster schreef op woensdag 26 november 2014 @ 15:47:
[...]

Ik vind porten van platform X naar platform Y altijd een achievement. Nooit gesnapt hoe jullie dat nu doen zonder die halve game te herschrijven :P

Maar ik ben dan ook een enorme noob op dat vlak... Ik zou het vast goed doen in zo'n jury :+
Gewoon een emulator schrijven natuurlijk :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• farlane
.oisyn schreef op woensdag 26 november 2014 @ 15:27:
Je kunt je afvragen wat de technical achievement is van het porten van een prev-gen game naar een next-gen platform 8)7
Geeft dit aan hoe je er zelf over denkt? ;)

Anyways, prijzen winnen is natuurlijk altijd leuk al was het alleen maar om deze sector meer op de (internationale) kaart te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZaZ
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19-08 14:24

ZaZ

Tweakers abonnee

Volgens mij is de concurentie ook niet echt moordend toch? Zoveel serieuze game bedrijven zijn er niet in Nederland dacht ik. Davilex en de browsergame developers enzo tel ik niet mee :+

Daarmee bagatelliseer ik overigens niet het werk wat jullie doen.
Enneh, proficiat!

Lekker op de bank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PrisonerOfPain
Bosmonster schreef op woensdag 26 november 2014 @ 15:47:
[...]

De meeste code in een game is niet platform specifiek, d'r is wel redelijk wat platformspecifieke code maar dat zit (meestal) netjes achter een interface of een define :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn
  • Nu online

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

ZaZ schreef op woensdag 26 november 2014 @ 16:53:
Davilex en de browsergame developers enzo tel ik niet mee :+
Davilex games bestaat al heel lang niet meer, en browsergamedevelopers tellen nou juist wél mee :). Is ook een categorie, Best Browser Game :P

[ Voor 7% gewijzigd door .oisyn op 26-11-2014 17:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PrisonerOfPain
Verder werkt er minstens één ex-davilex dev bij Nixxes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZaZ
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19-08 14:24

ZaZ

Tweakers abonnee

Een remake van Inspecteur Banaan in de pijplijn?

Lekker op de bank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BikkelZ

BikkelZ

CMD+Z

Gefeliciteerd! Wat was de concurrentie?

iOS developer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn
  • Nu online

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Hier staan alle nominaties: http://dutchgameawards.nl/2014/bekendmaking-nominaties-2014/. Killzone en Bezircle dus

[ Voor 12% gewijzigd door .oisyn op 26-11-2014 19:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis

Matis

Rubber Rocket

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Eindelijk weer echt internet *O*

• ElkeBxl

ElkeBxl

Tassendraagster

Het is VRIJDAG!!! *O* oOo

Morgen dagske congé gepakt om vanavond zwaar te gaan feesten met de studentenkring op Duvel TD d:)b :9~

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 10:57
Ehh zit je er niet een dag naast?

• ElkeBxl

ElkeBxl

Tassendraagster

Nee hoor :p Maar voor mij voelt het nu aan alsof het een vrijdag is doordat ik morgen vrij heb :)

• Ryur
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 11-09 15:41
ElkeBxl schreef op donderdag 27 november 2014 @ 08:06:
Morgen dagske congé gepakt om vanavond zwaar te gaan feesten met de studentenkring op Duvel TD d:)b :9~
Zuiplap!
Dus zaterdag lig jij lam met een kater op bed? :P

• ElkeBxl

ElkeBxl

Tassendraagster

Ryur schreef op donderdag 27 november 2014 @ 08:23:
[...]

Zuiplap!
Dus zaterdag lig jij lam met een kater op bed? :P
Mogelijk lig ik morgen met een kater op bed ja :p Maar het is dan ook verraderlijk, duvel spotgoedkoop! 4 duvels voor 5 euro, je zou van minder op je kop gaan staan draaien oOo

• Bv202
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 14-11-2021
Zo, ik mag als junior voor het eerst als consultant naar een klant. Op zich leuk, tot ik meer informatie kreeg...

Oude technologie en een programmeertaal met een heel andere syntax die ik niet ken. Op zich allemaal geen probleem uiteraard, tot ik gisteren een mail ontving waarin stond dat IT-consultants geen internet mogen gebruiken...

Geen idee wat ze verwachten van mij 8)7

• Gleighton
  • Niet online
Misschien is de afstand tussen de ontwikkelaars en het koffiezetapparaat te lang en wordt je straks ingezet om dat proces te stroomlijnen :p

• Otherside1982
  • Registratie: Februari 2009
  • Nu online
Leuk probleempje, ik roep een functie op met een parameter met de waarde 1. In die functie zitten er verschillende if/else stukken waarbij er getest wordt of die parameter = 1. Volgens de debugger is die parameter 1, maar toch wordt de else tak uitgevoerd. 8)7

• Hipska
  • Laatst online: 08-09 09:58
Er staat een uitroepteken voor ? :p

• .Gertjan.
  • Laatst online: 17-02 21:20

.Gertjan.

Owl!

Welke issue tracker gebruiken jullie op het werk? En bestaan er easy issue trackers voor klanten (dus geen jira tickets)?
Ik gebruik al een tijdje YouTrack voor diverse klanten en moet zeggen dat dat best lekker werkt! Redelijk begrijpelijk voor de klanten en erg visueel (houden klanten vaak van). Enige nadeel is dat de gratis licentie maar een beperkt aantal seats heeft en dat JetBrains niet uitblinkt in gestroomlijnde major releases.

Mijn upgrade van 5->6 was een ware hel... :'(

Overigens, de grootste uitdaging is de klant zover krijgen dat hij de tracker gebruikt... Helaas blijven ze vaak ontiegelijk eigenwijs en mikken ze alles op de mail... :/
Bv202 schreef op donderdag 27 november 2014 @ 09:06:
Op zich allemaal geen probleem uiteraard, tot ik gisteren een mail ontving waarin stond dat IT-consultants geen internet mogen gebruiken...
:F Vraag mij altijd af wie zulke regels bedenkt en vooral waarom...

[ Voor 8% gewijzigd door .Gertjan. op 27-11-2014 09:26 ]

The #1 programmer excuse for legitimately slacking off: "My code's compiling"
Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.

• hiekikowan
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 07-09 17:37
Hipska schreef op donderdag 27 november 2014 @ 09:22:
Er staat een uitroepteken voor ? :p
Of een semicolon achter...

• Afvalzak
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 31-08 12:02

Afvalzak

Zet jij mij even buiten?

Ik kreeg gisteren deze vraag van een collega of ik even wilde helpen met een PHP scriptje voor een privé website van hem.
Geen probleem. Code was als volgt (heel simpel uitgetypt ;-)):
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
$blaat = "12345";

echo ($someVar = $row["dbfield"] . "<br>");

if($someVar ==  $blaat){
echo "hi";
}else{
echo "bye";
}

Stonden natuurlijk nog wat regels text om en doorheen. Ik moest toch een paar min. zoeken naar wat er fout ging :') .

Last.fm | Code Talks

• Soundless
  • Laatst online: 24-07 14:19
Afvalzak schreef op donderdag 27 november 2014 @ 09:36:
Ik kreeg gisteren deze vraag van een collega of ik even wilde helpen met een PHP scriptje voor een privé website van hem.
Geen probleem. Code was als volgt (heel simpel uitgetypt ;-)):
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
$blaat = "12345";

echo ($someVar = $row["dbfield"] . "<br>");

if($somevar ==  $blaat){
echo "hi";
}else{
echo "bye";
}

Stonden natuurlijk nog wat regels text om en doorheen. Ik moest toch een paar min. zoeken naar wat er fout ging :') .
Duurde ff voor ik het zag :+
Dit werkt trouwens op een Windows bak omdat daar de variabelen case-insensitive zijn. Heb ik een aantal jaar geleden meegemaakt :'(

[ Voor 9% gewijzigd door Soundless op 27-11-2014 09:41 ]

• Voutloos
  • Niet online
Ik denk dat dat een typefoutje hier is, er staat een betere fout in. ;)

{signature}

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13:23
Dan zou de else niet uitgevoerd worden.

Die variable is misschien een double ...

https://fgheysels.github.io/

• Soundless
  • Laatst online: 24-07 14:19
Voutloos schreef op donderdag 27 november 2014 @ 09:44:
Ik denk dat dat een typefoutje hier is, er staat een betere fout in. ;)
Ah, dan gaat het zeker om de assignment in de echo die toch iets te goed gaaat :+

spoiler:
$somevar eindigt op <br /> terwijl je wss alleen de db value wilt
Pagina: 1 ... 10 ... 100 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is niet de plaats om te lopen helpdesken. De Coffee Corner is primair bedoeld als uitlaatklep voor iedereen in de Devschuur® en niet als vraagbaak.