De Devschuur Coffee Corner - Iteratie ➑ Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 87 ... 100 Laatste
Acties:
  • 366.289 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17:16

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

.oisyn schreef op donderdag 02 april 2015 @ 23:27:
Wordt er veel waarde aan gehecht in het bedrijfsleven (voor non-juniors bedoel ik)?
Bij ons niet in elk geval. Voorlopig hebben we meer kandidaten met certificering afgewezen dan aangenomen :/ ... Misschien dat het in de detachering wat meer doet, maar hier letten we eigenlijk niet eens meer op de certificering.

De mening van Firesphere deel ik dan ook niet. Dat papiertje geeft wat mij betreft aan dat je uit een boek stampwerk kan doen en het lang genoeg kan onthouden om het op het moment van examen te kunnen herproduceren. Maar het daadwerkelijk snappen waarom iets op een bepaalde manier gedaan wordt en dat kunnen uitleggen ontbreekt te vaak (in elk geval bij de sollicitanten die hier langs kwamen met certificering)

[ Voor 32% gewijzigd door Creepy op 03-04-2015 11:22 ]

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweakez
  • Registratie: Maart 2015
  • Niet online
Struikrover schreef op vrijdag 03 april 2015 @ 11:06:
[...]

Even testen of je wel overweg kan met de terugkerende onderwerpen :P

PHP is...?
Post je internetsnelheid
Git is veel beter dan SVN, toch?
SCRUM, OTAP enzo :+
Heb je ook zo'n kut dev bak om op te werken? :o
SAP is echt het meest lelijke wat wat ooit gezien hebben, wat jij?
Koffie >>> alles

Barely scratched the surface :>
PHP is Pre hypertext Preprocessing, kortweg, een programmeertaal :)

Mijn internetsnelheid is 100/100 glasvezel KPN

GIT en SVN zijn allebei repositorie oplossingen, dus is exact hetzelfde m.i

SCRUM, OTAP. Heb nog nooit op basis van zo'n methode gewerkt, maar het zijn richtlijnen om te programmeren. (toch? ) :P

Mijn dev bak, is op mijn werk een Intel Pentium dual core E2180, 1.8Ghz. met 2 GB werkgeheugen en een ATI videokaart 6470 van Club3D.. Draait op ubuntu, en is ZWAAR RUK.. :+

Ik hou niet van sapjes, doe mij maar cola :) Maar zonder gekheid, geen mening nog nooit mee gewerkt met SAP.

En koffie, tja.. dag in dag uit.. apparaat maakt overuren ..

Automatische meldingen voor Marktplaats en 2dehands? MarktAlert.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn19
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 28-07 12:47
[...]

Even testen of je wel overweg kan met de terugkerende onderwerpen :P

PHP is...?
Post je internetsnelheid
Koffie >>> alles

Barely scratched the surface :>
Je vergeet de IDE discussies. Of is Sublime Text genoeg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweakez
  • Niet online
Martijn19 schreef op vrijdag 03 april 2015 @ 11:26:
[...]

Je vergeet de IDE discussies. Of is Sublime Text genoeg?
Als ik persoonlijk eerlijk moet zijn, heb ik voldoende aan Sublime Text. PHPDesigner heeft een IDE voor html/php etc.etc. automatisch functies tonen op basis van wat je ingetypt hebt.. Ja het maakt je leven makkelijker en simpeler. Maar als je letterlijk alles met de hand moet typen leer je mijn insziens meer dan dat je je hele leven gebruik maakt van een IDE die alles letterlijk aan je voorkauwt.

Alhoewel het wel een verademing is om niet alle functies constant voluit te schrijven. :)

[ Voor 7% gewijzigd door Tweakez op 03-04-2015 11:33 . Reden: add ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rem
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 16:19

Rem

PHP is KUT
Inet is 220/22
Git is veel beter als SVN, TFS > all.
SCRUM is yeay
Mijn dev bak is kut omdat firefox de hele tijd vastloopt.
SAP is voor wannabe accountants
Visual studio for life, sublime tekst is handig voor mass text editing

This message made possible by Koffie(tm)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweakez
  • Niet online
Rem schreef op vrijdag 03 april 2015 @ 11:32:
PHP is KUT
Git is veel beter als SVN, TFS > all.
Waarom is PHP KUT? Als je procedureel werkt, is PHP zeker poep ja.. Dat werkt tegenwoordig alleen voor de 14 jarige nieuwkomers, die te lui zijn om een framework te leren..

Ik ontwikkel al mijn applicaties met Kohana/Yii of AgileToolkit, ondersteund met AngularJS. Briljante combinatie.

Wat is dan het verschil tussen GIT en SVN etc.. ? Ik bedoel het zijn allebei repository's ... *Gaat op onderzoek* 8)7 :+

Edit:
LOL,, oke ik ben dus echt in de war met van alles en nog wat.. SVN is een versiebeheersysteem. :+

[ Voor 8% gewijzigd door Tweakez op 03-04-2015 11:44 . Reden: SVN = Versiebeheersysteem.. Ik ben lame. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn19
Tweakez schreef op vrijdag 03 april 2015 @ 11:30:
[...]

Als ik persoonlijk eerlijk moet zijn, heb ik voldoende aan Sublime Text. PHPDesigner heeft een IDE voor html/php etc.etc. automatisch functies tonen op basis van wat je ingetypt hebt.. Ja het maakt je leven makkelijker en simpeler. Maar als je letterlijk alles met de hand moet typen leer je mijn insziens meer dan dat je je hele leven gebruik maakt van een IDE die alles letterlijk aan je voorkauwt.

Alhoewel het wel een verademing is om niet alle functies constant voluit te schrijven. :)
Helaas, fout antwoord. Als PHP moet, dan is PhpStorm het juiste antwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rem

Rem

Tweakez schreef op vrijdag 03 april 2015 @ 11:35:
[...]

Waarom is PHP KUT? Als je procedureel werkt, is PHP zeker poep ja.. Dat werkt tegenwoordig alleen voor de 14 jarige nieuwkomers, die te lui zijn om een framework te leren..

Ik ontwikkel al mijn applicaties met Kohana/Yii of AgileToolkit, ondersteund met AngularJS. Briljante combinatie.

Wat is dan het verschil tussen GIT en SVN etc.. ? Ik bedoel het zijn allebei repository's ... *Gaat op onderzoek* 8)7 :+
Je snapt het niet. Als je bij het wolfpack wilt horen moet je zeggen wat het wolfpack wilt horen! ;)
Dev mantra lijkt te zijn dat als je iets niet kent, je zegt dat het ruk is. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZaZ
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19-08 14:24

ZaZ

Tweakers abonnee

Tweakez schreef op vrijdag 03 april 2015 @ 11:35:
[...]

Afbeeldingslocatie: http://1.bp.blogspot.com/_i0kiD-6jeeI/TRq1fzwZh8I/AAAAAAAAAGw/2ggLbFod4II/s1600/newbie.png

Lekker op de bank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WernerL
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 20:35
Inderdaad, je hoort er niet bij als je PHP een goede taal vind. :+
Scala Play FTW !

* WernerL is nu voor een project in C bezig, maar zo low-level programmeren is ook niet echt helemaal mijn kopje thee trouwens. Dat krijg je als je verwend wordt met higher level talen die handige syntactische suiker hebben en memory managment voor je doen.

[ Voor 61% gewijzigd door WernerL op 03-04-2015 11:40 ]

Roses are red, violets are blue, unexpected '{' on line 32.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Raven
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10-09 20:32
Creepy schreef op vrijdag 03 april 2015 @ 11:19:
[...]

Bij ons niet in elk geval. Voorlopig hebben we meer kandidaten met certificering afgewezen dan aangenomen :/ ... Misschien dat het in de detachering wat meer doet, maar hier letten we eigenlijk niet eens meer op de certificering.

De mening van Firesphere deel ik dan ook niet. Dat papiertje geeft wat mij betreft aan dat je uit een boek stampwerk kan doen en het lang genoeg kan onthouden om het op het moment van examen te kunnen herproduceren. Maar het daadwerkelijk snappen waarom iets op een bepaalde manier gedaan wordt en dat kunnen uitleggen ontbreekt te vaak (in elk geval bij de sollicitanten die hier langs kwamen met certificering)
Dit is precies waarom ik gestopt ben met het halen van MCTS certificaten.(al zijn ze volgens mij tegenwoordig ook niet meer beschikbaar, zoveel veranderd in dat gebied). Zo'n certificaat bevestigd dat je hebt kunnen blokken om een examen te halen. Maar het is een slechte vervanger voor daadwerkelijk ervaring in het desbetreffende onderdeel.

Heb voor mezelf al voorgenomen dat als ik weer met certificering aan de slag ga/moet dat het dan ook iets is wat meerwaarde heeft. (Scrum cert en dat soort dingen kan wel handig zijn).
Maar waarschijnlijk zal het er op neerkomen dat ik het ga halen omdat het bedrijf waar ik werk dit graag heeft.

Nadeel is alleen wel dat in het geval van het bedrijf van Creepy hechten ze niet zoveel waarde aan certs. Maar dit is niet universeel in het bedrijfsleven. Sommige bedrijven nodigen je niet eens uit als je geen certificaten hebt.
Maargoed, ik ben van mening dat dit meteen een goede lakmoes proef is. Als je binnenkomt bij een bedrijf waar ze je alleen maar kunnen beoordelen op basis van de certificaten die je hebt. Moet je je sterk afvragen of je wel voor zo'n bedrijf wilt werken.. (ik niet in ieder geval)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Moe_
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 04-08 14:45
[...]
...
...
Als je Comic Sans niet incalculeert tenminste :+

RTFM!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• incaz
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 15-11-2022
Je IDE instellen op comic sans!

Never explain with stupidity where malice is a better explanation

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korben
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13-07 01:53

Korben

() => {};

Tweakez schreef op vrijdag 03 april 2015 @ 11:23:
[...]
PHP is Pre hypertext Preprocessing, kortweg, een programmeertaal :)
[...]
GIT en SVN zijn allebei repositorie oplossingen, dus is exact hetzelfde m.i
Afbeeldingslocatie: https://sslimgs.xkcd.com/comics/duty_calls.png

.oisyn: Échte programmeurs haten PHP met een passie. Ben jij soms geen echte programmeur?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweakez
  • Niet online
Martijn19 schreef op vrijdag 03 april 2015 @ 11:35:
[...]

Helaas, fout antwoord. Als PHP moet, dan is PhpStorm het juiste antwoord.
Correctie, jou mening is dat ik een fout antwoord geef, het programma wat je gebruikt om je PHP applicaties te ontwikkelen maakt geen BAL uit... Ik moet wel eerlijk toegeven, als je een IDE gebruikt als PHPStorm of NetBeans, is het wel een snellere mogelijkheid om sneller je scripts uit de grond te stampen _/-\o_

Ik heb zelfs voldoende aan Kladblok, ik heb geen PHPStorm nodig, PHPDesigner, NetBeans. Of welk ander programma dan ook.. haha maar dat is mijn mening.

Quote aan alle haters, haha :+
Iedereen mag zijn eigen mening hebben toch, en een favoriete programmeertaal hebben? Ik ben helaas echt van de tijd dat ik alles in PHP heb geleerd en kan ontwikkelen.. Door de jaren heen steeds meegaan met nieuwe versies etc..

Maargoed.. Wat is voor jullie de vervanger voor PHP dan ? :) Ik bedoel oke, ben dan wel een newbie, maar ben altijd bereid overal te leren, en verbetering toe te passen.. Zie mij dan ook niet als een aanval, en zomaar ergens bijhoren is ook niet iets wat je zomaar even doet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rem

Rem

Tweakez schreef op vrijdag 03 april 2015 @ 11:42:
[...]

Correctie, jou mening is dat ik een fout antwoord geef, het programma wat je gebruikt om je PHP applicaties te ontwikkelen maakt geen BAL uit... Ik moet wel eerlijk toegeven, als je een IDE gebruikt als PHPStorm of NetBeans, is het wel een snellere mogelijkheid om sneller je scripts uit de grond te stampen _/-\o_

Ik heb zelfs voldoende aan Kladblok, ik heb geen PHPStorm nodig, PHPDesigner, NetBeans. Of welk ander programma dan ook.. haha maar dat is mijn mening.

Quote aan alle haters, haha :+
Iedereen mag zijn eigen mening hebben toch, en een favoriete programmeertaal hebben? Ik ben helaas echt van de tijd dat ik alles in PHP heb geleerd en kan ontwikkelen.. Door de jaren heen steeds meegaan met nieuwe versies etc..

Maargoed.. Wat is voor jullie de vervanger voor PHP dan ? :) Ik bedoel oke, ben dan wel een newbie, maar ben altijd bereid overal te leren, en verbetering toe te passen.. Zie mij dan ook niet als een aanval, en zomaar ergens bijhoren is ook niet iets wat je zomaar even doet :)
Nee nu is het te laat, ik voel me aangevallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ValHallen
  • Registratie: September 2005
  • Niet online

ValHallen

Fryslân Boppe!

[...]
PHP is...?
Post je internetsnelheid
Koffie >>> alles
Je vergeet de discussie over toetsenborden :P

Intel i7-12700KF/Giga-Byte B760I Aorus Pro DDR4/MSI Geforce 1080Ti 11Gb/Corsair 2x16.384MB DDR4-3200/Samsung SSD 980 Pro 1 Tb/Crucial MX500 1 Tb/Seagate 1 Tb
.Gertjan.: Er is maar een goede Mac en dat is die gele M langs de snelweg :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweakez
  • Niet online
Rem schreef op vrijdag 03 april 2015 @ 11:44:
[...]

Nee nu is het te laat, ik voel me aangevallen.
Sorry dat je je aangevallen voelt, dat is volledig je recht :+

Kusje d'r op ? :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Moe_
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 04-08 14:45
Tweakez schreef op vrijdag 03 april 2015 @ 11:42:
[...]
...
...
Wauw, er heeft hier iemand genoeg aan kladblok! _/-\o_

RTFM!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13:06

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

* .oisyn wijst Tweakez op een quote van mij in Korben's signature :Y)

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RayNbow
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 19:53

RayNbow

Kirika <3

incaz schreef op vrijdag 03 april 2015 @ 11:41:
Je IDE instellen op comic sans!
Ik heb dit ingesteld op T.net. Telt dit ook? :p
Cascading Stylesheet:
1
2
3
4
#menuwrapper
{
    font-family: "Comic Sans MS"
}

Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rem

Rem

ValHallen schreef op vrijdag 03 april 2015 @ 11:45:
[...]

Je vergeet de discussie over toetsenborden :P
Ah, ja! Mechanisch uiteraard. Met het soort switches die het meest herrie maken, om mijn collega's bij me weg te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Creepy

Creepy

Hmm, volgende keer dan toch maar voor Cherry MX blue kiezen, i.p.v. mijn "stille" browns en blacks :+

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Struikrover
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 14-09 13:09
Hahaha episch dit. Meer kolen op het vuur!

Toetsenbord mag idd alleen een IBM Model M zijn, anders hoor je er niet bij.
Oh ja, iedereen heeft genoeg aan Kladblok, maar wie geen mechanisch toetsenbord heeft houdt niet van typen en kiest voor een IDE.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweakez
  • Niet online
.oisyn schreef op vrijdag 03 april 2015 @ 11:49:
* .oisyn wijst Tweakez op een quote van mij in Korben's signature :Y)
Haha. Ik zie het ja, waarom wordt PHP eigenlijk zo gehaat door jullie ? Omdat het gewoon te zwaar is als een bepaalde applicatie te groot word? Of is PHP gewoon niet efficient genoeg om om te gaan met de resources die beschikbaar zijn...

Even serieus, wat is voor jullie dan de vervangende programmeertaal voor web-applicaties? Je kan moeilijk C in een browser draaien? Toch ? ... 8)7

// noobmode..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RayNbow

RayNbow

Kirika <3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Struikrover
Tweakez schreef op vrijdag 03 april 2015 @ 11:52:
[...]

Haha. Ik zie het ja, waarom wordt PHP eigenlijk zo gehaat? Omdat het gewoon te zwaar is als een bepaalde applicatie te groot word? Of is PHP gewoon niet efficient genoeg om om te gaan met de resources die beschikbaar zijn...

Even serieus, wat is voor jullie dan de vervangende programmeertaal voor web-applicaties? Je kan moeilijk C in een browser draaien? Toch ? ... 8)7

// noobmode..
Het is mode om PHP te haten >:) .
Daarnaast is het een quirky taal met rare dingen en een fucked up API die zijn argumenten altijd omwisseld in functies, net als Javascript. Maar Node.JS en IO.JS zijn heel hipster, dus daarom wordt er nu minder op JS gebitcht.

En heel veel mensen misbruiken PHP waardoor het een soort n00b taal is geworden.

On another note: De hele dag nog bezig om een Multi-Agent System simulatie met drones uit te programmeren in python ;w

[ Voor 6% gewijzigd door Struikrover op 03-04-2015 11:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Javascript is gewoon consistent.

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 16:44

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rem

Rem

[...]

Haha. Ik zie het ja, waarom wordt PHP eigenlijk zo gehaat door jullie ? Omdat het gewoon te zwaar is als een bepaalde applicatie te groot word? Of is PHP gewoon niet efficient genoeg om om te gaan met de resources die beschikbaar zijn...

// noobmode..
Jij kan wel PHP in je browser draaien? :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RayNbow

RayNbow

Kirika <3

JavaScript is de bytecode van het web. :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RayNbow

RayNbow

Kirika <3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweakez
  • Niet online
Heel eerlijk ik heb nog nooit met Node.js en IO.js gewerkt... ik denk dat ik me daar maar eens echt in moet gaan verdiepen dan..

@Rem, tuurlijk niet haha, dat draait op de server, althans over het algemeen ;) maar ik bedoel meer te zeggen C kan je niet als HTML uitvoeren naar een client die de pagina bezoekt? Of ben ik ook daar verkeerd? Omtrent C etc. ben ik echt niet thuis in deze talen..

Ps.. heb wel gehoord van Node ,, maar goed.. heeft mijn interesse nog niet echt gewekt, en ga er dit weekend (pasen handig! :D ) eens wat informatie over opzoeken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korben

Korben

() => {};

[...]

// noobmode..
Ehm. Je weet hopelijk dat PHP niet in de browser draait. Vroege webapplicaties draaiden wel degelijk in C, en dat is ook de reden dat PHP zo populair werd; het was makkelijker dan C. Het probleem is dat het ontworpen door een hark die niet wist hoe je een effectieve programmeertaal moest ontwerpen, of de runtime-library die daar bij hoort. Zie RayNbow's link voor onderbouwing.

Wat 'beter' is, is trendafhankelijk. Momenteel is Node.js populair, en de wat stabielere dingen zijn Ruby en ASP.NET (MVC).

.oisyn: Échte programmeurs haten PHP met een passie. Ben jij soms geen echte programmeur?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mercatres
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 19:50
.oisyn schreef op vrijdag 03 april 2015 @ 11:55:
Consistent slecht.
PHP is inderdaad niet consistent. Maar ook slecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Struikrover
En als je alles zelf wilt doen werk je in Go. Niet vergeten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rem

Rem

Nee, maar nu even serieus. Dit is natuurlijk gewoon een non-discussie.
C# is duidelijk de beste taal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RayNbow

RayNbow

Kirika <3

Rem schreef op vrijdag 03 april 2015 @ 12:00:
Hoe doe je generics in C# waarbij je de type parameter beperkt tot numerieke types? :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mercatres
Als een PHP-dev die nu in C# werkt: I agree.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rem

Rem

RayNbow schreef op vrijdag 03 april 2015 @ 12:01:
[...]

Hoe doe je generics in C# waarbij je de type parameter beperkt tot numerieke types? :p
Ik begin altijd gewoon te typen en dan zegt visual studio wat ik bedoel en druk ik op enter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Wat is er dan zo slecht aan javascript (de taal, niet de redelijk beperkte browser API)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Struikrover
Rem schreef op vrijdag 03 april 2015 @ 12:01:
[...]

Ik begin altijd gewoon te typen en dan zegt visual studio wat ik bedoel en druk ik op enter.
_O- _O-

We zijn er uit. De beste programmeertaal is Visual Studio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincentio
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Creepy schreef op vrijdag 03 april 2015 @ 11:19:
[...]

Wij hebben inderdaad wel eens gehad dat iemand niet door de selectie kwam bij een klant omdat hij een bepaalde openSAP training niet had gevolgd en andere kandidaten wel.

Verder is voor ons certificering wel belangrijk in verband met SAP Recognized Expertise Partner te zijn op bepaalde vlakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Merethil
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 10:24
Struikrover schreef op vrijdag 03 april 2015 @ 12:02:
[...]

_O- _O-

Ik schrijf mijn Visual Studio altijd met die hippe IDE, PHP ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mercatres
.oisyn schreef op vrijdag 03 april 2015 @ 12:02:
[...]

Wat is er dan zo slecht aan javascript (de taal, niet de redelijk beperkte browser API)?
De redelijk beperkte browser API.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Struikrover
[...]

Second that. Al wacht ik al heel lang op wat functionele candy zoals indexing op strings e.d., beetje Lodash flavor er in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Creepy

Creepy

* Creepy duikt weer verder in Z80 assembly, daar zouden ze eens certificering voor moeten aanbieden :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RayNbow

RayNbow

Kirika <3

Rem schreef op vrijdag 03 april 2015 @ 12:01:
[...]

Succes. :p
[...]

Dat we nog geen ECMAScript 6+ in de browser hebben. :p
Creepy schreef op vrijdag 03 april 2015 @ 12:04:
* Creepy duikt weer verder in Z80 assembly, daar zouden ze eens certificering voor moeten aanbieden :+
Mijn geweldige prestaties in Z80: een TI-83+ mollen. :+

[ Voor 22% gewijzigd door RayNbow op 03-04-2015 12:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Topicstarter
Struikrover schreef op vrijdag 03 april 2015 @ 12:02:
[...]

_O- _O-

Nope: ReAngular is da shit! http://moduscreate.com/reangular-angular-react-merger/

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geerrrt
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 18-09 13:00
[...]

Onder andere de String.replace die alleen de 1e occurence replaced.

https://jsfiddle.net/rrebcLkz/

Eury#2434

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZaZ

ZaZ

Tweakers abonnee

code:
1
++++++++++[>+++++++>++++++++++>+++>+<<<<-]>++.>+.+++++++..+++.>++.<<+++++++++++++++.>.+++.------.--------.>+.>.
8)

Lekker op de bank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Struikrover
Dit vind ik persoonlijk de meest esthetische taal:
http://www.dangermouse.net/esoteric/piet.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mercatres
Nuhja, ik moet ook wel toegeven dat ik liever visueel programmer, zoals in Blockly

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kayr
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 13-09 16:01
GeertJam schreef op vrijdag 03 april 2015 @ 12:06:
[...]

Onder andere de String.replace die alleen de 1e occurence replaced.

https://jsfiddle.net/rrebcLkz/
FTFY: https://jsfiddle.net/rrebcLkz/1/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geerrrt
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 18-09 13:00
Ja het kan inderdaad zaar waarom doet hij het niet gewoon standaard

Eury#2434

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Merethil
GeertJam schreef op vrijdag 03 april 2015 @ 12:11:
[...]

Of waarom bestaat er niet gewoon een functie die dan "replaceAll" heet ofzo...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rem

Rem

Merethil schreef op vrijdag 03 april 2015 @ 12:11:
[...]

Of waarom bestaat er niet gewoon een functie die dan "replaceAll" heet ofzo...
Is visual studio toch gewoon weer beter! Ctrl + H, Alt + A! >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

GeertJam schreef op vrijdag 03 april 2015 @ 12:11:
[...]

Omdat dat gewoon een regex optie is 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Raven
QFT :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RayNbow

RayNbow

Kirika <3

* RayNbow wacht nog steeds op hoe je generics voor numerieke types doet in C# :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Merethil
RayNbow schreef op vrijdag 03 april 2015 @ 12:26:
[...]

* RayNbow wacht nog steeds op hoe je generics voor numerieke types doet in C# :p
http://stackoverflow.com/...nt-to-match-numeric-types ? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RayNbow

RayNbow

Kirika <3

Niet echt een bevredigend antwoord. ;)

Het probleem is dat je geen operators kunt aanroepen. Operators zijn static members en helaas kun je static members niet vastleggen in een of andere interface.

Ik heb het zelf ooit opgelost met behulp van een struct met daarin de numerieke operaties (in feite een emulatie van Haskell type classes).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwaakvaak_v2
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 02-06 12:29
als het niet in 6502 assembly geschreven is, is het per definitie allemaal ruk.

En ja hoor, daar heb je tools voor die net zo hip zijn als voor andere talen..

http://www.theweb.dk/KickAssembler/Main.php en een package voor Sublime https://packagecontrol.io/packages/Kick%20Assembler%20(C64) of anders eclipse http://www.wudsn.com/index.php/ide

Of gewoon net als voor PHP een fullblown JAVA based IDE : http://www.popelganda.de/relaunch64.html

Dus...

</spuit (n=11)>

Driving a cadillac in a fool's parade.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Douweegbertje
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 15-09 05:50

Douweegbertje

Wat kinderachtig.. godverdomme

true story, de helft haat PHP hier omdat het stoer is om dat gewoon überhaupt te zeggen. Niet dat ze daar ervaring mee hebben of zelfs met PHP ooit gewerkt hebben. Als je dat inhoudelijk zou vragen 1 op 1 in bijvoorbeeld een sollicitatiegesprek hoor je alleen gestotter of kansloze argumenten. PHP is dan beetje het debiele kindje in de klas. In feite niets mis mee, en heeft zeker zijn goede punten en flaws maar is heel makkelijk de pispaal vooral voor de nieuwe stoere mensen die het makkelijkste doelwit willen pakken zodat je er bij hoort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

En de andere helft heeft gewoon gelijk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Raven
Douweegbertje schreef op vrijdag 03 april 2015 @ 12:34:
true story, de helft haat PHP hier omdat het stoer is om dat gewoon überhaupt te zeggen. Niet dat ze daar ervaring mee hebben of zelfs met PHP ooit gewerkt hebben. Als je dat inhoudelijk zou vragen 1 op 1 in bijvoorbeeld een sollicitatiegesprek hoor je alleen gestotter of kansloze argumenten. PHP is dan beetje het debiele kindje in de klas. In feite niets mis mee, en heeft zeker zijn goede punten en flaws maar is heel makkelijk de pispaal vooral voor de nieuwe stoere mensen die het makkelijkste doelwit willen pakken zodat je er bij hoort.
Voel je je eigen persoonlijk aangesproken ofzo? Dat je PHP zit te verdedigen :P :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZaZ

ZaZ

Tweakers abonnee

Gaat het nou nog steeds over die kuttaal?

Lekker op de bank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Douweegbertje

Douweegbertje

D-Raven schreef op vrijdag 03 april 2015 @ 12:36:
[...]

Voel je je eigen persoonlijk aangesproken ofzo? Dat je PHP zit te verdedigen :P :+
Waar verdedig ik PHP precies? Ik voel me wel aangesproken dat ik bepaalde mensen dingen zie zeggen gewoon onder het mom van "haha ik hoor er nu bij.. PHP is kut!". Los daarvan is overdrijven natuurlijk ook een vak en kun je wel degelijk stellen dat PHP aardig wat minpunten heeft, maar zeker geen 'slechte' taal is.
En ja, ik programmeer al jaren in PHP maar ik gebruik nu ondertussen ook zat andere talen, uiteindelijk is het deels appels met peren vergelijken en kan PHP gewoon met gemak gebruikt worden want zo slecht is het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• incaz
.oisyn schreef op vrijdag 03 april 2015 @ 11:55:
Ja, over dat javascript he?

JavaScript:
1
2
3
4
5
6
7
function isApril1() {
    var today = new Date();
    var april1 = new Date(2015, 3, 1); // <- behold!!!
    return april1.getFullYear() === today.getFullYear()
        && april1.getMonth() === today.getMonth()
        && april1.getDate() === today.getDate();
}

Drie uur onder de douche gestaan en nog voel ik me niet helemaal schoon. :'(

PHP:
1
   return date("Ymd") == "20150401";

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korben

Korben

() => {};

RayNbow schreef op vrijdag 03 april 2015 @ 12:34:
[...]

Niet echt een bevredigend antwoord. ;)

Het probleem is dat je geen operators kunt aanroepen. Operators zijn static members en helaas kun je static members niet vastleggen in een of andere interface.

Ik heb het zelf ooit opgelost met behulp van een struct met daarin de numerieke operaties (in feite een emulatie van Haskell type classes).
C# ondersteunt tenminste dynamic typing. 8) ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn19
incaz schreef op vrijdag 03 april 2015 @ 12:42:
[...]

JavaScript:
1
2
3
4
5
6
7
function isApril1() {
    var today = new Date();
}

PHP:
1
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
function isApril3() {
    var today = new Date();
    var april1 = new Date(2015, 3, 3); // <- behold!!!
}

isApril3(); // true

Of mis ik iets hier?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Raven
Douweegbertje schreef op vrijdag 03 april 2015 @ 12:41:
[...]

Waar verdedig ik PHP precies? Ik voel me wel aangesproken dat ik bepaalde mensen dingen zie zeggen gewoon onder het mom van "haha ik hoor er nu bij.. PHP is kut!". Los daarvan is overdrijven natuurlijk ook een vak en kun je wel degelijk stellen dat PHP aardig wat minpunten heeft, maar zeker geen 'slechte' taal is.
En ja, ik programmeer al jaren in PHP maar ik gebruik nu ondertussen ook zat andere talen, uiteindelijk is het deels appels met peren vergelijken en kan PHP gewoon met gemak gebruikt worden want zo slecht is het niet.
Godsakker zeg. Hou eens op met happen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• incaz
Ja, die code faalt mijn unittest!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

incaz schreef op vrijdag 03 april 2015 @ 12:42:
[...]

JavaScript:
1
2
3
4
5
6
7
function isApril1() {
    var today = new Date();
}

PHP:
1
Niet alleen Javascript heeft daar "last" van. Waar het om gaat is dat een maand een ordinaal getal is, itt dagen van de maand en jaren wat gewoon integers zijn. De mogelijke maanden zijn onderdeel van een set { januari, februari, ... }, en men kent gewoon een getal toe aan elk element van de set. Zoals standaard in de meeste programmeertalen begint men dus te tellen vanaf 0.

Ik ben het met je eens dat het wellicht tegenintuitief is, maar er zit weldegelijk een wiskundig goed gedefinieerde gedachtengang achter.

The real WTF is waarom je in hemelsnaam een hardcoded datum gebruikt ;)

[ Voor 5% gewijzigd door .oisyn op 03-04-2015 13:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Struikrover
Maar je bent het vast met me eens dat het een stuk beter kan: http://momentjs.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 17-09 11:07

TheNephilim

Wtfuzzle

Struikrover schreef op vrijdag 03 april 2015 @ 13:00:
Maar je bent het vast met me eens dat het een stuk beter kan: http://momentjs.com/
Oeh nice, die sla ik even op! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• incaz
.oisyn schreef op vrijdag 03 april 2015 @ 12:54:
Ik ben het met je eens dat het wellicht tegenintuitief is, maar er zit weldegelijk een wiskundig goed gedefinieerde gedachtengang achter.
Da's leuk, maar ... het blijft tegenintuitief en dus een bron van bugs. De rest van de wereld kent april als de vierde maand... dan kun je wel heel dogmatisch vasthouden aan 'wij beginnen te tellen met 0' maar het blijft gewoon een afschuwelijke implementatie van een datumtype als new Date(2015,4,1) niet slaat op 1 april.

Daarnaast - het handmatig vergelijken van al die zaken ipv een simpele compare of een simpele formatfunctie te hebben vond ik ook niet echt spreken voor de handigheid.
Struikrover schreef op vrijdag 03 april 2015 @ 13:00:
11k beter zelfs :Y En met locales zelfs 42. Dat leek me wat overkill.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Struikrover
Ohja, dat brengt ons op discussiepunt "Ik gebruik alleen vanilla JS want alle libs zijn zo groot en mijn gebruikers wonen nog in 1995, of gebruiken WAP" :D

En vanuit daar glijden we naar "Ontwikkel je voor je eigen gemak of voor die van de gebruiker?" :P

[ Voor 24% gewijzigd door Struikrover op 03-04-2015 13:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• incaz
Ergens is er een optimum, maar het optimum ligt niet per se bij het gebruiken van een 11k library voor een bijzonder simpele check die (zoals de naam doet vermoeden) ook eigenlijk maar eenmalig nodig is. :)

Overigens staat 'ie wel gebookmarkt, als er wel meer datums verwerkt moeten worden ziet het er prima uit. Maar dat een taal die wel een Date-type implementeert niet de moeite neemt om een bruikbaar Date-type te implementeren vind ik gewoon nogal gek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

incaz schreef op vrijdag 03 april 2015 @ 13:03:
[...]

Da's leuk, maar ... het blijft tegenintuitief en dus een bron van bugs. De rest van de wereld kent april als de vierde maand...
Maar de rest van de programmeerwereld doet wel hetzelfde. C, Java, PHP, ... Goed, de oorzaak ligt natuurlijk bij C, maar je kunt je afvragen of het nou zo handig zou zijn om in een C-achtige taal af te wijken van iets wat andere C-achtige talen op een bepaalde manier doen.

Overigens, het ís toch ook de vierde maand :? Net als dat array element 3 het 4e element is.

[ Voor 8% gewijzigd door .oisyn op 03-04-2015 13:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RayNbow

RayNbow

Kirika <3

incaz schreef op vrijdag 03 april 2015 @ 13:03:
De rest van de wereld kent april als de vierde maand...
April was de 2e maand in de kalender van Romulus? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Struikrover
incaz schreef op vrijdag 03 april 2015 @ 13:09:
Ergens is er een optimum, maar het optimum ligt niet per se bij het gebruiken van een 11k library voor een bijzonder simpele check die (zoals de naam doet vermoeden) ook eigenlijk maar eenmalig nodig is. :)

Overigens staat 'ie wel gebookmarkt, als er wel meer datums verwerkt moeten worden ziet het er prima uit. Maar dat een taal die wel een Date-type implementeert niet de moeite neemt om een bruikbaar Date-type te implementeren vind ik gewoon nogal gek.
Ja dat is zo. Echter, je moet wel kijken naar echte use-cases. Hoe vaak komt het voor dat je in een app maar 1 datum checkt? Uit ervaring weet ik, dat als ik eenmaal een datum check nodig heb, dat ik hem dan waarschijnlijk vaker nodig ga hebben. Een keertje kan nog, maar na 2 of 3 keer stop ik toch wel snel die 11K extra in m'n build.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• incaz
.oisyn schreef op vrijdag 03 april 2015 @ 13:10:
Maar de rest van de programmeerwereld doet wel hetzelfde. C, Java, PHP, ...
PHP doet het niet zo hoor?

PHP:
1
2
3
$date->setDate(2001, 2, 28);
echo $date->format('Y-m-d') . "\n";
// output: 2001-02-28

http://php.net/manual/en/datetime.setdate.php

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

http://php.net/manual/en/function.localtime.php
"tm_mon" - month of the year, 0 (Jan) to 11 (Dec)
En dat is zo omdat het in C zo werkt. En de reden waarom het in Javascript zo werkt is omdat ze direct het design van Java's Date class hebben overgenomen.

[ Voor 43% gewijzigd door .oisyn op 03-04-2015 13:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korben

Korben

() => {};

.oisyn schreef op vrijdag 03 april 2015 @ 13:10:
[...]

Maar de rest van de programmeerwereld doet wel hetzelfde. C, Java, PHP, ... Goed, de oorzaak ligt natuurlijk bij C, maar je kunt je afvragen of het nou zo handig zou zijn om in een C-achtige taal af te wijken van iets wat andere C-achtige talen op een bepaalde manier doen.

Overigens, het ís toch ook de vierde maand :? Net als dat array element 3 het 4e element is.
Dat jouw legacy-voorbeeld zo werkt, wil niet zeggen dat 'de rest' zo werkt. Win32 doet het niet, bijvoorbeeld, net als Cocoa, .NET, Ruby, Python, PHP dus, en zo ongeveer elke moderne taal die niet vasthoudt aan die tegenintuïtieve en foutgevoelige API.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• incaz
.oisyn schreef op vrijdag 03 april 2015 @ 13:20:
http://php.net/manual/en/function.localtime.php

En dat is zo omdat het in C zo werkt. En de reden waarom het in Javascript zo werkt is omdat ze direct het design van Java's Date class hebben overgenomen.
Alleen is dat in php niet de standaardmanier om met datums om te gaan, er is niet voor niets een keurige DateTime-lib die het anders doet :) Deze functie is dan ook een expliciete mapping van de C-function, voor compatibility maar niet voor gewoon gebruik.

PHP heeft begrepen dat het verstandig is om de date-functions/objects uit te breiden met dingen die handig zijn in het gebruik. Javascript heeft die denkstap blijkbaar nog niet gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 16:44
Laten we gewoon met z'n allen ontkennen dat PHP bestaat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryur
  • Registratie: December 2007
Avalaxy schreef op vrijdag 03 april 2015 @ 13:45:
Laten we gewoon met z'n allen ontkennen dat PHP bestaat!
Wat bestaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WernerL
Joda time (wat ik gebruik in Scala) telt ook vanaf 1 voor alle velden behalve tijd:
http://www.joda.org/joda-...g.joda.time.DateTimeZone-
Dat is ook gewoon consistenter en logischer. Vanuit technisch oogpunt kan ik het wel begrijpen om de maand vanaf 0 te laten tellen als je maanden als een set ziet, echter ziet het er gewoon niet logisch uit als je 1 januari op deze manier aan moet maken:
code:
1
var bla = new Date(2015,0,1)

[ Voor 3% gewijzigd door WernerL op 03-04-2015 13:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZaZ

ZaZ

Tweakers abonnee

Ik maak me nooit zo druk om tijd. Is toch relatief.

Lekker op de bank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mercatres
ZaZ schreef op vrijdag 03 april 2015 @ 14:19:
Ik maak me nooit zo druk om tijd. Is toch relatief.
Afbeeldingslocatie: https://zayaan27.files.wordpress.com/2014/04/tumblr_lb7h95ojlo1qzxfyto1_500.gif?w=560

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

incaz schreef op vrijdag 03 april 2015 @ 13:29:
[...]

Alleen is dat in php niet de standaardmanier om met datums om te gaan
Tja, ik programmeer in PHP sinds versie 4.0, toen had je die classes nog niet eens. Hence mijn opmerking dat PHP er ook van erft. Dat dat nú niet meer standaard is, soit, ik hou het niet bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• incaz
.oisyn schreef op vrijdag 03 april 2015 @ 14:50:
[...]

Tja, ik programmeer in PHP sinds versie 4.0, toen had je die classes nog niet eens. Hence mijn opmerking dat PHP er ook van erft. Dat dat nú niet meer standaard is, soit, ik hou het niet bij.
Php4? }:O Good grief. Je gaat toch niet werkelijk een discussie aan op basis van PHP4? De class is aanwezig vanaf php 5.2 en php 5.2 kwam uit in november 2006. 8)7

Kom op zeg. Ja, als je nog leeft in het stenen tijdperk zal het vast heel logisch zijn dat je een 0-based maand neemt omdat dat overhead scheelt in je c-charachter-pointer-array-thingy. Maar eh... dat is het mooie van vooruitgang - soms komen er nieuwe dingen die het leven beter en handiger maken. Gluur eens om het hoekje!

Maar goed, los van dat, ook in php4 had je al date() (wat voldoende is om mijn probleem simpel, eenduidig en voor iedereen begrijpelijk op te lossen) en strtotime() die welliswaar wat caveats heeft als je het gaat proberen met '4-1-15' of zulke onverstandige zaken, maar toch perfect werkt als je het Y-m-d-strings voert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

incaz schreef op vrijdag 03 april 2015 @ 15:01:
[...]

Php4? }:O Good grief. Je gaat toch niet werkelijk een discussie aan op basis van PHP4? De class is aanwezig vanaf php 5.2 en php 5.2 kwam uit in november 2006. 8)7

Kom op zeg. Ja, als je nog leeft in het stenen tijdperk zal het vast heel logisch zijn dat je een 0-based maand neemt omdat dat overhead scheelt in je c-charachter-pointer-array-thingy. Maar eh... dat is het mooie van vooruitgang - soms komen er nieuwe dingen die het leven beter en handiger maken. Gluur eens om het hoekje!

Maar goed, los van dat, ook in php4 had je al date() (wat voldoende is om mijn probleem simpel, eenduidig en voor iedereen begrijpelijk op te lossen) en strtotime() die welliswaar wat caveats heeft als je het gaat proberen met '4-1-15' of zulke onverstandige zaken, maar toch perfect werkt als je het Y-m-d-strings voert.
Volgens mij ben jij het verloop van de discussie even uit het oog verloren, en ik stel voor dat je even terugleest. To recap:
• Ik stel nergens dat 0-based beter is, ik stel dat daar een wiskundig gedachtengoed achter zit, en kwam met de kanttekening dat het wellicht niet handig was om af te wijken van wat anderen doen. Ook zei ik zelfs dat ik het ermee eens was dat het tegenintuitief is.
• Ik stelde dat PHP er ook last van heeft. Jij beweerde van niet aan de hand van een voorbeeld, ik kwam met een tegenvoorbeeld. Dat tegenvoorbeeld ken ik omdat dat altijd al in PHP zat. Het hele "ja maar dat is oud" is irrelevant, daar ik de functionaliteit nergens verdedig, maar alleen stel dat het erin zit. Oud of niet, dat is gewoon een feit. Je bent nu dus behoorlijk spijkers op laag water aan het zoeken.

[ Voor 10% gewijzigd door .oisyn op 03-04-2015 15:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Douweegbertje

Douweegbertje

.oisyn schreef op vrijdag 03 april 2015 @ 14:50:
[...]

...ik programmeer in PHP...
Busted. :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Ik behoor dan ook niet tot die ene helft waar jij het over had ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RayNbow

RayNbow

Kirika <3

WernerL schreef op vrijdag 03 april 2015 @ 13:51:
Joda time (wat ik gebruik in Scala) telt ook vanaf 1 voor alle velden behalve tijd:
http://www.joda.org/joda-...g.joda.time.DateTimeZone-
Dat is ook gewoon consistenter en logischer. Vanuit technisch oogpunt kan ik het wel begrijpen om de maand vanaf 0 te laten tellen als je maanden als een set ziet, echter ziet het er gewoon niet logisch uit als je 1 januari op deze manier aan moet maken:
code:
1
var bla = new Date(2015,0,1)
Beter zou zijn:
code:
1
var ides = new Date(2015, Date.MARCH, 15);

:p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WernerL
RayNbow schreef op vrijdag 03 april 2015 @ 16:12:
[...]

Beter zou zijn:
code:
1
var ides = new Date(2015, Date.MARCH, 15);

:p
Nog beter inderdaad. En dan kan Date.JANUARI op de achtergrond stiekem alsnog 0 zijn. Dan is iedereen tevreden. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• incaz
.oisyn schreef op vrijdag 03 april 2015 @ 15:15:
• Ik stelde dat PHP er ook last van heeft. Jij beweerde van niet aan de hand van een voorbeeld, ik kwam met een tegenvoorbeeld. Dat tegenvoorbeeld ken ik omdat dat altijd al in PHP zat. Het hele "ja maar dat is oud" is irrelevant, daar ik de functionaliteit nergens verdedig, maar alleen stel dat het erin zit. Oud of niet, dat is gewoon een feit. Je bent nu dus behoorlijk spijkers op laag water aan het zoeken.
Nou ja... je recapt een beetje verkeerd. Ik beweer namelijk dat je er in php geen last van hebt, omdat er (al meer dan een decennium 8)7 ) prima alternatieven zijn die maken dat je die functies links kunt laten liggen. Mijn stelling was niet 'in php bestaat er geen 0-based month', mijn punt was dat je als programmeur (godzijdank) geen 0-based month hoeft te gebruiken. En dat weerlegt jouw voorbeeld niet.
(Het laat me werkelijk siberisch hoeveel obscure backwardscompatible functies er nog inzitten. Zolang ik maar beter bruikbare tot mijn beschikking heb.)

In javascript is dt alternatief er niet tenzij je een externe lib gaat gebruiken, en dat is mijn bezwaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryur
  • Registratie: December 2007
Zo iedereen die nog op het werk is, nu aan het bier? ;)
Pagina: 1 ... 87 ... 100 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is niet de plaats om te lopen helpdesken. De Coffee Corner is primair bedoeld als uitlaatklep voor iedereen in de Devschuur® en niet als vraagbaak.