Roses are red, violets are blue, unexpected '{' on line 32.
Vandaag was het opeens weer eens “bug-meldingen die niet te reproduceren zijn”-dag.

“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.
Nogmaals, de keren dat je zoiets hardcoded in je code hebt staan zijn vrij zeldzaam. Meestal creëer je een date aan de hand van input ergens vandaan, dus dan heb je een string of getal die de maand representeert. Dan moet je alsnog de conversie naar enum doenRayNbow schreef op vrijdag 03 april 2015 @ 16:12:
[...]
Beter zou zijn:
code:
1 var ides = new Date(2015, Date.MARCH, 15);
Fair point, maar je ontkomt er niet aan dat je in javascript sowieso externe libraries moet gaan gebruiken omdat het out of the box in een browser gewoon nog minder kan dan niets (ook het Date object zelf is hopeloos spartaans), dus hoe groot is dat probleem dan daadwerkelijk?incaz schreef op vrijdag 03 april 2015 @ 16:16:
Nou ja... je recapt een beetje verkeerd. Ik beweer namelijk dat je er in php geen last van hebt, omdat er (al meer dan een decennium) prima alternatieven zijn die maken dat je die functies links kunt laten liggen. Mijn stelling was niet 'in php bestaat er geen 0-based month', mijn punt was dat je als programmeur (godzijdank) geen 0-based month hoeft te gebruiken. En dat weerlegt jouw voorbeeld niet.
(Het laat me werkelijk siberisch hoeveel obscure backwardscompatible functies er nog inzitten. Zolang ik maar beter bruikbare tot mijn beschikking heb.)
In javascript is dt alternatief er niet tenzij je een externe lib gaat gebruiken, en dat is mijn bezwaar.
Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
Ik heb dus echt een probleem met datums omdat ik heel erg afhankelijk ben van 3e partijen en ik krijg mijn data op allerlei manieren. En dan denk je van.. je maakt een grapje? Nou nee. Ik krijg gewoon spul terug in formats als dd-mm-yyyy, maar soms ook met 2x yy (handig?!). De andere keer weer omgedraaid dus yyyy-mm-dd maar ook dan met een slash of geen delimiter. Zelfs heb ik ze gehad met een punt.
Vervolgens ook nog met gewoon 08-01-2015 of dan weer 8-1-2015 (dat is leuk, als ze soms dan dingen om draaien zoals mm-dd-yyyy en je voorbeeld data bevat niets boven de 12.
Dus ja, fuck my life soms.
Behalve dan dat het grootste gedeelte van de wereld niet de maand "March" heeft en het dus daardoor niet duidelijker wordt.RayNbow schreef op vrijdag 03 april 2015 @ 16:12:
[...]
Beter zou zijn:
code:
1 var ides = new Date(2015, Date.MARCH, 15);
Somniferous whisperings of scarlet fields. Sleep calling me and in my dreams i wander. My reality is abandoned (I traverse afar). Not a care if I never everwake.
Lekker op de bank
En dat dan in een 64 bit, dan gaat het lang goed
Lekker op de bank
Ik start een Bluetooth Low Energy Scan in de main activity als volgt:
1
| bluetoothAdapter.startLeScan(mLeScanCallBack); |
mLeScanCallback wordt elke keer aangeroepen als een BLE device gevonden is. Dit gebeurt veel te vaak waardoor mijn main(UI) thread blijft hangen. Hoe krijg ik mLeScanCallBack op een aparte thread?
Dit werkt niet:
1
2
3
4
5
6
7
| new Thread(new Runnable() { @Override public void run() { bluetoothAdapter.startLeScan(mLeScanCallback); } }).start(); |
2: verdiep je in java en open eventueel je eigen topic voor je vraag
3: ????
4: Profit!
Managers die aan je kop zeuren
Kill me please
]|[ Apple Macbook Pro Retina 13" ]|[
Ik hoef niet per se een antwoord. Mijn post was meer bedoeld om mijn frustratie te uiten. Ik zit hier namelijk de hele dag mee te klooien.Gleighton schreef op vrijdag 03 april 2015 @ 17:11:
1: lees de topic warning.
2: verdiep je in java en open eventueel je eigen topic voor je vraag
3: ????
4: Profit!
Been there!Douweegbertje schreef op vrijdag 03 april 2015 @ 16:48:
Ik heb dus echt een probleem met datums omdat ik heel erg afhankelijk ben van 3e partijen en ik krijg mijn data op allerlei manieren. En dan denk je van.. je maakt een grapje? Nou nee. Ik krijg gewoon spul terug in formats als dd-mm-yyyy, maar soms ook met 2x yy (handig?!). De andere keer weer omgedraaid dus yyyy-mm-dd maar ook dan met een slash of geen delimiter. Zelfs heb ik ze gehad met een punt.
Vervolgens ook nog met gewoon 08-01-2015 of dan weer 8-1-2015 (dat is leuk, als ze soms dan dingen om draaien zoals mm-dd-yyyy en je voorbeeld data bevat niets boven de 12.
Dus ja, fuck my life soms.
Was wel grappig - men wilde graag internationalisation van ons pakket (lang, lang geleden trouwens.) Zowel een Amerikaanse vestiging als een Nederlandse die dat wilde gebruiken. Ok, kan. Ging in eerste instantie natuurlijk een paar keer fout (Amerikaans datumformaat vs Nederlands, mismatchende weeknummers waarop trouwens ook een boel kalenders stukgingen...)
Redelijk afgehandeld... tot het punt dat mensen op dezelfde machine (zelfde user etc) zowel Engelse als Nederlandse datums in wilden voeren. Toch maar even uitgelegd dat er dingen zijn die zelfs de meest briljante conversielib niet aankan
Never explain with stupidity where malice is a better explanation
Maar de rest van de wereld heeft wel het woord "Date"?farlane schreef op vrijdag 03 april 2015 @ 16:48:
[...]
Behalve dan dat het grootste gedeelte van de wereld niet de maand "March" heeft en het dus daardoor niet duidelijker wordt.
Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir
Voor de invoer van datums probeer ik altijd een date-picker te gebruiken. Datum-velden kun je niet met de hand bewerken, het moet via de date-picker en dan gaat het gewoon goed.incaz schreef op vrijdag 03 april 2015 @ 17:27:
[...]
Been there!
Was wel grappig - men wilde graag internationalisation van ons pakket (lang, lang geleden trouwens.) Zowel een Amerikaanse vestiging als een Nederlandse die dat wilde gebruiken. Ok, kan. Ging in eerste instantie natuurlijk een paar keer fout (Amerikaans datumformaat vs Nederlands, mismatchende weeknummers waarop trouwens ook een boel kalenders stukgingen...)
Redelijk afgehandeld... tot het punt dat mensen op dezelfde machine (zelfde user etc) zowel Engelse als Nederlandse datums in wilden voeren. Toch maar even uitgelegd dat er dingen zijn die zelfs de meest briljante conversielib niet aankan
Never explain with stupidity where malice is a better explanation
Toch is't in dat geval ook handig om een nieuw topic aan te makenObiTewodros schreef op vrijdag 03 april 2015 @ 17:24:
[...]
Ik hoef niet per se een antwoord. Mijn post was meer bedoeld om mijn frustratie te uiten. Ik zit hier namelijk de hele dag mee te klooien.

Vermoeiend als je op vrijdag slecht geslapen hebt en tegen problemen aanloopt die zich niet op je devomgeving voordoen, maar wel op de staging.
[ Voor 17% gewijzigd door Firesphere op 03-04-2015 19:16 ]
I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!
Duidelijk, SourceTree is echt traag (Java tool zo te zien?Avalaxy schreef op donderdag 02 april 2015 @ 15:06:
[...]
SourceTree is traag geworden vanaf 1.6.0. Versie 1.5.2 werkt nog perfect: http://downloads.atlassia...SourceTreeSetup_1.5.2.exe
Ben er ook al achter dat Fetch + Rebase soms een beter idee is, Pull met meerdere mensen zorgt soms echt voor een rangeerterrein in de log

Mother north, how can they sleep while their beds are burning?
Ik vind rebase altijd prettiger dan een merge. Ik heb daarom ook git geforced om bij een git pull standaard git pull --rebase te doen ipv git merge te doen.Down schreef op vrijdag 03 april 2015 @ 19:17:
[...]
Duidelijk, SourceTree is echt traag (Java tool zo te zien?). Voor nu gebruik ik gewoon maar ToirtoseGit vanuit de explorer en dat ben ik nu inmiddels wel behoorlijk gewend. Ik kan er alles mee wat ik moet verder. De snelheid t.o.v. b.v. SVN is wel mooi meegenomen.
Ben er ook al achter dat Fetch + Rebase soms een beter idee is, Pull met meerdere mensen zorgt soms echt voor een rangeerterrein in de log.
Nothing to see here!
The most fucking annoying way to say girlfriend, boyfriend, crush, or any other sort of significant other. Commonly used by ghetto folks, swagfags, and annoying fucktards
Yo Yo she's my bae
Jesus Christ, this person is fucking retartded.
Wilde toch even weten wat het nu precies betekende. Geen spijt van m'n google opdracht.
Paar week geleden: "Hey, Firesphere, wil jij binnenkort even je USB-naar-SATA geval meenemen?"
* Firesphere kijkt verbaasd "Hoe weet je dat ik zo'n ding heb?"
Woensdag: "Hey, Firesphere, wil jij je PS/2 toetsenbord morgen meenemen?"
Vandaag: "Hey, Firesphere, kan ik jouw ratelset met verlengde bussen lenen?"
* Firesphere kijkt verbaasd "Hoe de fuck weet jij dat ik dat heb?!"
Reactie:
"Als jij het niet hebt, bestaat het niet"
Duidelijk
*edit*
Ow, wow, krijg ik net een mailtje of ik mijn DisplayPort naar VGA wil meenemen (De "oude" versie, dus de HDMI-size adapter).
En ja, ook dat heb ik hier gewoon naast me liggen op m'n bureau.
[ Voor 24% gewijzigd door Firesphere op 03-04-2015 20:50 ]
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!
Nee, ook niet "(int)eger", maar wel 0 en 1.RayNbow schreef op vrijdag 03 april 2015 @ 17:49:
[...]
Maar de rest van de wereld heeft wel het woord "Date"?
Somniferous whisperings of scarlet fields. Sleep calling me and in my dreams i wander. My reality is abandoned (I traverse afar). Not a care if I never everwake.
Ja, bizar is dat! Men gaat er gewoon van uit dat als het bestaat, je het hebt (vooral op tech/gereedschap dingen in mijn geval).Ryur schreef op vrijdag 03 april 2015 @ 21:55:
[...]
Zo'n persoon ben ik ook op het werk
Dus ik weet precies wat jij bedoeld!
Ik vind het geen probleem ofzo, maar het is wel bijna consequent een "Wat" gevoel
Heb je ook een dikke DP mini-DP kabel? Die zoek ik nog.Firesphere schreef op vrijdag 03 april 2015 @ 20:32:
Hmmm....
Paar week geleden: "Hey, Firesphere, wil jij binnenkort even je USB-naar-SATA geval meenemen?"
Woensdag: "Hey, Firesphere, wil jij je PS/2 toetsenbord morgen meenemen?"
Vandaag: "Hey, Firesphere, kan ik jouw ratelset met verlengde bussen lenen?"
* Firesphere kijkt verbaasd "Hoe de fuck weet jij dat ik dat heb?!"
Reactie:
"Als jij het niet hebt, bestaat het niet"
Duidelijk
*edit*
Ow, wow, krijg ik net een mailtje of ik mijn DisplayPort naar VGA wil meenemen (De "oude" versie, dus de HDMI-size adapter).
En ja, ook dat heb ik hier gewoon naast me liggen op m'n bureau.
2x Dell UP2716D | R9 7950X | 128GB RAM | 980 Pro 2TB x2 | RTX2070 Super
.oisyn: Windows is net zo slecht in commandline als Linux in GUI
Heb ik wel ergens ja, maar je kan'm beter zelf bestellen bij dx ofzo.F.West98 schreef op zaterdag 04 april 2015 @ 02:39:
[...]
Heb je ook een dikke DP mini-DP kabel? Die zoek ik nog.
Zoek er vandaag 1, maar vind alleen maar webshops die ze verkopen.
http://allekabels.nlF.West98 schreef op zaterdag 04 april 2015 @ 02:39:
[...]
Nee, die heb ik niet meer sinds ik m'n auto heb verkocht.Martijn19 schreef op zaterdag 04 april 2015 @ 10:18:
ISO Aux kabel dan?
Zoek er vandaag 1, maar vind alleen maar webshops die ze verkopen.
Verwijderd
[Magento] Malware of niet?
Eerste reactie: Ja, Magento is malware

*poke *poke leeft-ie nog?
[ Voor 17% gewijzigd door Gamebuster op 04-04-2015 16:12 ]
Let op: Mijn post bevat meningen, aannames of onwaarheden
Nothing to see here!
Jij hebt echt allesFiresphere schreef op zaterdag 04 april 2015 @ 08:40:
[...]
Heb ik wel ergens ja, maar je kan'm beter zelf bestellen bij dx ofzo.
In NL webshops zijn die dingen echt duur dus nog niet besteld. Maar als ik weer eens iets ga bestellen bij dx zal ik daar eens kijken idd
Het is gewoon handiger dat je'm zelf kooptF.West98 schreef op zaterdag 04 april 2015 @ 17:07:
[...]
Jij hebt echt alles
In NL webshops zijn die dingen echt duur dus nog niet besteld. Maar als ik weer eens iets ga bestellen bij dx zal ik daar eens kijken idd
Voor degenen die vragen hebben:
Ja, ik heb een DIN naar PS/2
Ja, ik heb een PS/2 naar USB
Ja, ik heb een DIN naar AUX
Ja, ik heb een AUX naar USB
Ja, ik heb een loszwervende kabel ergens.
Was ook niet de bedoeling om te lenen hoor. Maar in NL zijn ze toch al snel €20. Bij DX de helftFiresphere schreef op zaterdag 04 april 2015 @ 17:14:
[...]
Het is gewoon handiger dat je'm zelf kooptIk kan je mijn verloopje wel lenen, maar daar heb jij niets aan, en die dingen kosten echt geen ruk. Dus zelf bestellen is handiger.
Ik heb het gewoon, ooit gekocht via DX of bol.com, whatever. Ik heb die meest rare kabels gewoon in huis

Originally, a hacker was someone who makes furniture with an axe.
Da's een easter egg. Zalig PasenFiresphere schreef op zaterdag 04 april 2015 @ 22:21:
WTF? Sinds 4 uur geleden werkt PHP5.6 niet meer op sommige sites. De meesten werken nog, maar de grootsten geven een socket IO error. WUT?
Mja, probleem voor Serverpilot wat mij betreft
Dat betekent dus dat het pas dinsdag weer werkt, gok ik?Firesphere schreef op zaterdag 04 april 2015 @ 22:27:
[...]
Mja, probleem voor Serverpilot wat mij betreftIk betaal ze voor een werkende environment, laat ze't dan ook maar lekker zelf oplossen
Nee, het werkt allemaal prima onder 5.5. Maar dat is niet wat ik wil, dus ik heb alles op 5.5 gezet en een pissed-off mailtje gestuurd dat't niet werkt onder 5.6 en dat ik wil dat ze doen waar ik ze voor betaalCor453 schreef op zaterdag 04 april 2015 @ 22:29:
[...]
Dat betekent dus dat het pas dinsdag weer werkt, gok ik?
Daarnaast, ik betaal die lui om er voor te zorgen dat m'n belangrijkste servers in goede conditie zijn, 24/7 service betaal ik voor, 24/7 service wil ik hebben.
[ Voor 17% gewijzigd door Firesphere op 04-04-2015 22:32 ]
Ik neem aan dat dezelfde algoritmes gewoon toepasbaar zijn op sockets (de signature cryptografie), maar is de verbinding dan ook met gebruik van SSL?Douweegbertje schreef op zaterdag 04 april 2015 @ 22:55:
over sockets gesproken. Net eindelijk een redelijk veilige auth aan de praat gekregen met socket.io. Hoewel ik het idee van socket.io e.d. heel leuk vind, mis ik echt dat stukje auth. Het enige wat ik een beetje tegenkwam was half brak, of met een oudere versie of domweg onveilig (of een mix van alles...).
EDIT: nvm, even gegoogled, je hebt idd wss:// met TLS. Cool
[ Voor 5% gewijzigd door Struikrover op 05-04-2015 09:57 ]
allekabels.nl heeft zeF.West98 schreef op zaterdag 04 april 2015 @ 02:39:
[...]
Ja, en socket.io doet eigenlijk standaard checken wat je hebt. Dus als je verbinding maakt met een https server, gebruik je SSL.Struikrover schreef op zondag 05 april 2015 @ 09:57:
[...]
Ik neem aan dat dezelfde algoritmes gewoon toepasbaar zijn op sockets (de signature cryptografie), maar is de verbinding dan ook met gebruik van SSL?
EDIT: nvm, even gegoogled, je hebt idd wss:// met TLS. Cool
Ik heb eigenlijk lang lopen kloten, maar nu is het vrij simpel. In feite open je de con, maar je mag niets tot je credentials mee stuurt via de socket en deze natuurlijk valid zijn.
Het is wel leuk op zich om met zo'n techniek even te knutselen (socket.io dus) vooral als je van het PHP kamp komt waar dit niet echt kan behalve een beetje pollen met ajax etc.
Dat kon ik me niet voorstellen en met een enkele Google query zag ik dit: http://socketo.me/.Douweegbertje schreef op zondag 05 april 2015 @ 18:17:
[...]
Ja, en socket.io doet eigenlijk standaard checken wat je hebt. Dus als je verbinding maakt met een https server, gebruik je SSL.
Ik heb eigenlijk lang lopen kloten, maar nu is het vrij simpel. In feite open je de con, maar je mag niets tot je credentials mee stuurt via de socket en deze natuurlijk valid zijn.
Het is wel leuk op zich om met zo'n techniek even te knutselen (socket.io dus) vooral als je van het PHP kamp komt waar dit niet echt kan behalve een beetje pollen met ajax etc.
In PHP kostte mij het iig veel meer moeite (vanilla PHP dan).
[ Voor 33% gewijzigd door F.West98 op 05-04-2015 19:29 ]
Een WebSocket verbinding kreeg ik in PHP niet aan de praat terwijl het met .NET veel makkelijker was.
1
2
3
| import akka.actor.PoisonPill self ! PoisonPill |
Ik vind de naam "PoisonPill" wel goed bedacht
Ok, met kunnen bedoel ik op een beetje 'nette' manier. Gewoon native kun je namelijk al een socket gebruiken met PHP maar PHP op zich zelf is nogal.. statisch, om het dan maar zo te noemen.Devilly schreef op zondag 05 april 2015 @ 18:51:
[...]
Dat kon ik me niet voorstellen en met een enkele Google query zag ik dit: http://socketo.me/.
Om eerlijk te zijn had ik zelf nog niet van ratched c.q. socketo.me gehoord, maar zelf nu nog blijf ik er liever van af.
Dat ligt dan wel een beetje aan jou. Het is zelf nog heel makkelijk in PHP, gewoon een socket. Echter is het weer heel lastig / onmogelijk om dit goed te implementeren naar mate je er meer en meer functionaliteiten in wilt hebben. In elk geval is de 'truc' om te zorgen dat je data blijft 'uitgooien' terwijl je script constant draait. Denk dan aan bijvoorbeeld flush.F.West98 schreef op zondag 05 april 2015 @ 21:58:
In Vanilla PHP kan ik met één bestand een 'interactieve' pagina hebben (DB verbinding opzetten e.d.). Geen frameworks voor nodig. In C# met MVC kan dat met vergelijkbare moeite. Dat vind ik geen appels en peren.
Een WebSocket verbinding kreeg ik in PHP niet aan de praat terwijl het met .NET veel makkelijker was.
Nja al met al gewoon tamelijk ranzige code, maar 'gewoon een socket' is heel makkelijk an sich.
[ Voor 45% gewijzigd door Douweegbertje op 05-04-2015 22:18 ]
Ziet er eerlijk gezegd niet heel ingewikkeld uit.F.West98 schreef op zondag 05 april 2015 @ 19:25:
Ik heb een WebSocket-applicatie geprobeerd te maken met PHP, maar in .NET MVC kon ik het veel sneller opzetten en koppelen aan controllers. In de Action in de Controller roep je aan dat hij een WebSocket moet openen, en dan kan je relatief makkelijk berichten versturen en ontvangen (met een lib).
In PHP kostte mij het iig veel meer moeite (vanilla PHP dan).
https://php.net/manual/en/ref.sockets.php
Dan heb je nog geen websocket verbinding. De browser verwacht dat de communicatie volgens bepaalde afspraken verloopt. Ooit eens een websocket server geschreven, was nog een hele klus. Gewoon iets gebruiken waar al websocket ondersteuning in zit.Firesphere schreef op zondag 05 april 2015 @ 22:43:
[...]
Ziet er eerlijk gezegd niet heel ingewikkeld uit.
https://php.net/manual/en/ref.sockets.php
"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney
* Firesphere was zo trots op z'n google-fuCreepy schreef op zondag 05 april 2015 @ 22:53:
Sockets != WebSockets idd
Laat ook maar

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag
Workflow is namelijk: request opent websocket, server stuurt resultaat van andere specifieke requests door en sluit verbinding.
Behalve dat er nu wel een verkapte vorm van AUTH achter zit, althans als ik ook daadwerkelijk de DB check maak (nu is alles true zeg maar
Overigens wel redelijk wat resource materiaal beschikbaar, al heb ik dit dan wel weer helemaal zelf gemaakt. Achteraf even wat repo's bekeken en heb ik het nagenoeg nagemaakt. Zelfs van sommige dingen vond ik mijn 'oplossing' beter

Open sourcen die handel.Douweegbertje schreef op maandag 06 april 2015 @ 01:36:
Overigens wel redelijk wat resource materiaal beschikbaar, al heb ik dit dan wel weer helemaal zelf gemaakt. Achteraf even wat repo's bekeken en heb ik het nagenoeg nagemaakt. Zelfs van sommige dingen vond ik mijn 'oplossing' beter
[afbeelding]
http://sailsjs.org/#!/documentation/reference/websockets
Makkelijker wordt het niet
Ik was er helemaal klaar mee. Dan maar zelf de A/B testresultaten opslaan. Was nog een leuk uitdaginkje ook
Ja dat is natuurlijk gewoon onzin. Jij gooit er een compleet framework tegenaan in C#, terwijl je vanilla PHP gebruikt. Importeer dat ook gewoon even een php package (composer install ...) en dan kan je ook in 1 PHP file de hele bende voor elkaar hebbenF.West98 schreef op zondag 05 april 2015 @ 21:58:
In Vanilla PHP kan ik met één bestand een 'interactieve' pagina hebben (DB verbinding opzetten e.d.). Geen frameworks voor nodig. In C# met MVC kan dat met vergelijkbare moeite. Dat vind ik geen appels en peren.
Achteraf maakte het toch niet uit, want wat ik verderop uitlegde gaat afaik ook heel moeilijk/niet in PHPAloys schreef op maandag 06 april 2015 @ 14:07:
[...]
Ja dat is natuurlijk gewoon onzin. Jij gooit er een compleet framework tegenaan in C#, terwijl je vanilla PHP gebruikt. Importeer dat ook gewoon even een php package (composer install ...) en dan kan je ook in 1 PHP file de hele bende voor elkaar hebben.
Er zijn prima packages in PHP te vinden waarbij je van de ene naar de andere websocket zou kunnen schrijven (als je dat wilt). Daarnaast kan je heel erg veel zaken via oa. session opvangen en mocht je heb spul persistent willen krijgen dan schrijf je de boel gewoon naar de database (als log, niet communiceren via de db uiteraard).F.West98 schreef op maandag 06 april 2015 @ 15:07:
[...]
Achteraf maakte het toch niet uit, want wat ik verderop uitlegde gaat afaik ook heel moeilijk/niet in PHP
Ik zeg niet dat het niet mogelijk is (nouja, ik wist het niet zeker), maar dat het niet makkelijk en snel kan. Een static list is veel makkelijker te maken dan tig packages toevoegen en leren hoe die weer werken enzovoorts. Voor mij in die situatie was .NET veel makkelijker en sneller.Aloys schreef op maandag 06 april 2015 @ 15:11:
[...]
Er zijn prima packages in PHP te vinden waarbij je van de ene naar de andere websocket zou kunnen schrijven (als je dat wilt). Daarnaast kan je heel erg veel zaken via oa. session opvangen en mocht je heb spul persistent willen krijgen dan schrijf je de boel gewoon naar de database (als log, niet communiceren via de db uiteraard).
Dat .NET is jouw geval handiger is zal ik niet ontkennen. Je moet alleen niet vergeten dat je er gewoon een veel groter framework omheen heb gezet. Als ik in PHP hetzelfde moet doen dan doe ik het daar sneller, want werk nooit met .Net voor web. Ik heb overigens in het verleden in PHP een applicatie geschreven waarin oa. websockets gebruikt werden voor real-time communicatie met een iPhone App en wat chat spul, dus ik weet wel waar ik het over hebF.West98 schreef op maandag 06 april 2015 @ 15:13:
[...]
Ik zeg niet dat het niet mogelijk is (nouja, ik wist het niet zeker), maar dat het niet makkelijk en snel kan. Een static list is veel makkelijker te maken dan tig packages toevoegen en leren hoe die weer werken enzovoorts. Voor mij in die situatie was .NET veel makkelijker en sneller.
^^ Dit.Aloys schreef op maandag 06 april 2015 @ 15:19:
[...]
Dat .NET is jouw geval handiger is zal ik niet ontkennen. Je moet alleen niet vergeten dat je er gewoon een veel groter framework omheen heb gezet. Als ik in PHP hetzelfde moet doen dan doe ik het daar sneller, want werk nooit met .Net voor web. Ik heb overigens in het verleden in PHP een applicatie geschreven waarin oa. websockets gebruikt werden voor real-time communicatie met een iPhone App en wat chat spul, dus ik weet wel waar ik het over heb.
Het interesseert me echt geen ruk in welke taal je't probeert, maar als je zegt "Vanilla vs Framework", dan is Vanilla per definitie kansloos omdat het veel meer moeite gaat kosten.
De meeste frameworks of modules hebben wel een soort-van ondersteuning. Dit is gewoon niet vergelijkbaar met Vanilla.
Iemand cafeïne? Opstarten is zwaar.
Ja graag!Merethil schreef op dinsdag 07 april 2015 @ 08:04:
Teveel gegeten dit weekend ook. Gister voor de verjaardagen van mijn zwager (1 april), mijn pa (5 april) & ik (gister) naar de sushi bar gegaan. Dus teveel gegeten.
Vandaag weer taart op het werk, moet er niet aan denken!
Nog gefelicitaart! Alle drie de keren naar de sushibar? Zelf laatst ook met mijn verjaardag gedaan maar dat was voldoende om me twee dagen vol te voelenRyur schreef op dinsdag 07 april 2015 @ 08:13:
[...]
Ja graag!
Teveel gegeten dit weekend ook. Gister voor de verjaardagen van mijn zwager (1 april), mijn pa (5 april) & ik (gister) naar de sushi bar gegaan. Dus teveel gegeten.
Vandaag weer taart op het werk, moet er niet aan denken!
Dankje!Merethil schreef op dinsdag 07 april 2015 @ 08:15:
[...]
Nog gefelicitaart! Alle drie de keren naar de sushibar? Zelf laatst ook met mijn verjaardag gedaan maar dat was voldoende om me twee dagen vol te voelen
Nee dan zou ik ook teveel sushi hebben gehad
Ja ik zit echt stampvol, ben benieuwd of ik nog productief ben vandaag
ThanksMerethil schreef op dinsdag 07 april 2015 @ 08:04:Iemand cafeïne? Opstarten is zwaar.

Pfff, ja. Ik houd niet zo van caffeïne als excuus voor een slechte nachtrust maar ik heb twee nachten goed geslapen en ben nog steeds enorm moe. Zaterdag 10km wandelen, zondag 18km hardlopen, maar dat zou geen reden zijn voor zulke vermoeidheid.Merethil schreef op dinsdag 07 april 2015 @ 08:04:
/me schenkt nog een kop sterke thee in
Na morgen heb ik gelukkig een week vrij

Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.
Ik merk dat ik na slapen na een flinke workout juist beter wakker word en minder moe ben. Eet je niet te weinig / te veel ofzo? Zelf heb ik vooral dat als ik te weinig vlees eet ik na een paar dagen me nogal slapjes en moe voel... Beste reden voor een lekker biefstukjekenneth schreef op dinsdag 07 april 2015 @ 10:12:
[...]
Pfff, ja. Ik houd niet zo van caffeïne als excuus voor een slechte nachtrust maar ik heb twee nachten goed geslapen en ben nog steeds enorm moe. Zaterdag 10km wandelen, zondag 18km hardlopen, maar dat zou geen reden zijn voor zulke vermoeidheid.
/me schenkt nog een kop sterke thee in
Na morgen heb ik gelukkig een week vrij
Ja dat is ook precies waar ik op doelde... Of mis ik je punt nu?
Ik eet redelijk gezond maar door het Paasweekeinde was het allemaal wel wat minder regelmatig. Misschien was dat het gewoon.Merethil schreef op dinsdag 07 april 2015 @ 10:14:
[...]
Ik merk dat ik na slapen na een flinke workout juist beter wakker word en minder moe ben. Eet je niet te weinig / te veel ofzo?
Ik probeer trouwens meer eiwitten binnen te krijgen de laatste tijd maar dat is nog best lastig zonder bergen vlees en liters kwark te eten.
Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.
Ik heb het zelf een tijd gedaan door inderdaad de dag te beginnen met kwark en 's avonds meer vlees te eten, maar tussen de middag of als tussendoortje maakte ik eierkoekjes:kenneth schreef op dinsdag 07 april 2015 @ 10:30:
[...]
Ik eet redelijk gezond maar door het Paasweekeinde was het allemaal wel wat minder regelmatig. Misschien was dat het gewoon.
Ik probeer trouwens meer eiwitten binnen te krijgen de laatste tijd maar dat is nog best lastig zonder bergen vlees en liters kwark te eten.
http://foodness.nl/recipe...ccoli_wortel_en_courgette
Dit is een voorbeeld, ik heb zelf een recept waar ei een grotere rol in speelt maar die heb ik hier zo niet liggen. Ik moet zeggen dat deze tussendoor eten ervoor zorgde dat ik makkelijker mijn vitamines binnenkreeg en daardoor 's avonds daar niet zo op hoefde te letten waardoor ik 's avonds gewoon vooral voor rijst en vlees kon gaan.
Niet iedereen legt die link tussen biefstuk en eiwit.Merethil schreef op dinsdag 07 april 2015 @ 10:27:
[...]
Ja dat is ook precies waar ik op doelde... Of mis ik je punt nu?
[ Voor 5% gewijzigd door Douweegbertje op 07-04-2015 10:40 ]
Maar je moet dan ook niet proberen in 1x voor 3 verjaardagen te eten, gewoon eten alsof het 1 verjaardag was is genoegRyur schreef op dinsdag 07 april 2015 @ 08:18:
[...]
Dankje!
Nee dan zou ik ook teveel sushi hebben gehad. Gister voor alle 3 verjaardagen in 1x.
Ja ik zit echt stampvol, ben benieuwd of ik nog productief ben vandaag
Ik zie inderdaad dat ik even wat duidelijker had kunnen zijn dat ik doelde op eiwittenDouweegbertje schreef op dinsdag 07 april 2015 @ 10:40:
[...]
Niet iedereen legt die link tussen biefstuk en eiwit.
Het probleem van een tekort aan eiwitten viel me op toen ik een keer op reis naar Engeland was met veertig man en we de ene dag wel vlees hadden, maar de andere niet. We waren elke dag zwaar actief bezig en dan voel je je opeens de ene dag heel goed en de andere alsof je gewoon in bed wil blijven liggen. Was de eerste keer dat ik me realiseerde dat je je leven best kan veranderen door kleine aanpassingen in je voedingspatroon.

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
Ik weet het, je hoort gewoon heul veul vlees te eten want 't is lekker, maar soms heb je van die dagen dat mensen die vegetariër zijn de boel mochten bepalen en dan kregen we geen vlees....
Lekker op de bank
Klinkt lekker en is gezond, dank voor de tip. Van het weekend maar eens proberen. Je kan ze gewoon laten afkoelen en dan een paar dagen later nog eten?Merethil schreef op dinsdag 07 april 2015 @ 10:34:
Ik heb het zelf een tijd gedaan door inderdaad de dag te beginnen met kwark en 's avonds meer vlees te eten, maar tussen de middag of als tussendoortje maakte ik eierkoekjes:
http://foodness.nl/recipe...ccoli_wortel_en_courgette
Genoeg en gevarieerd groente eten blijft lastig om een of andere manier. Die koekjes zien er goed uit
Dat mensen zo lang achter zo'n vergissing kunnen blijven staan
Ja, op zich zijn ze een dag of twee á drie goed houdbaar in de koelkast. Let wel op dat je verse eieren gebruikt anders wordt de boel sneller slecht.kenneth schreef op dinsdag 07 april 2015 @ 11:36:
[...]
Klinkt lekker en is gezond, dank voor de tip. Van het weekend maar eens proberen. Je kan ze gewoon laten afkoelen en dan een paar dagen later nog eten?
Je kan variëren ermee, meestal gooi ik er bijvoorbeeld spinazie doorheen, maar heb ook wel eens met doperwtjes en mais gemaakt en het is eigenlijk altijd wel lekker. Gezond is 't zeker
x = 1 he, ik ken genoeg mensen die veganist/vegetariër werden en binnen no-time allerlei kleine kwaaltjes kregen die kwamen door een tekort aan eiwitten. En laten we wel wezen: Zonder vis, vlees en eieren is het best moeilijk om voldoende eiwitten binnen te krijgen, vooral als je bijvoorbeeld mijn formaat hebt (2 meter, 120 kg...
Maar heel netjes! Ik snap op zich de gedachte achter vegetariër / veganist zijn wel, maar ik houd zelf teveel van vlees om die stap te maken
Wat ook goed werkt is een poffertjespan pakken, ei in deponeren, vullen met groenten en, indien gewenst, stukjes vlees (spek werkt bijvoorbeeld ook goed, meestal bak ik dat zelf wel eerst even een beetje en laat 't dan uitlekken op keukenrol), gewoon in de oven (vorige keer was ik klaar met een minuutje of 15, maar is variabel merkte ik) en binnen no-time heb je een soort van "cupcakes" uit je poffertjes-vormpjes. Ze krijgen een bruin laagje maar blijven van binnen nog best romig en zacht, dus je zit geen keiharde dingen te eten maar meer een soort mini-omeletje.WernerL schreef op dinsdag 07 april 2015 @ 11:43:
Ik ga die link ook even bookmarken.
Genoeg en gevarieerd groente eten blijft lastig om een of andere manier. Die koekjes zien er goed uit
[ Voor 59% gewijzigd door Merethil op 07-04-2015 11:56 ]
Dit topic is gesloten.
Dit topic is niet de plaats om te lopen helpdesken. De Coffee Corner is primair bedoeld als uitlaatklep voor iedereen in de Devschuur® en niet als vraagbaak.