Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.
2x Dell UP2716D | R9 7950X | 128GB RAM | 980 Pro 2TB x2 | RTX2070 Super
.oisyn: Windows is net zo slecht in commandline als Linux in GUI
Wie heeft mij allemaal lopen bannen?
Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.
JaBtM909 schreef op woensdag 01 april 2015 @ 17:48:
Dat bannen bedoel je?
Waar heb je het over?
Wie heeft mij allemaal lopen bannen?![]()

1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
| var s = () => { var rand = Math.round(Math.random() * (30000 - 10000)) + 10000; setTimeout(() => { $('body').css('transform', 'scaleX(-1)'); setTimeout(() => { $('body').css('transform', 'scaleX(1)'); s(); }, 2500); }, rand); }; s(); |
Browser lagt een beetje
I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!
A
/|\
B | C
\|/
D
Ik heb een class D die inherit van A, B en C; B en C inherit weer van A. Niet de klassieke diamond problem; ik heb echt de inheritance van A in D nodig, los van B en C.
Er gaat een wereld voor me open. Voor mij 1 van de eerste vrij significant nuttige features in C++ die ik nog niet eerder op deze manier ben tegengekomen in de talen waar ik veel mee werk. Ik sta zowaar verbaast dat het kan in een taal als C++.
Sure, je kan het "faken" in vele talen waar ik mee werk, maar ik vind de C++ manier best geinig.
Wel benieuwd of er nog gekke bijwerkingen zijn bij "virtual inheritance".
[ Voor 107% gewijzigd door Gamebuster op 01-04-2015 20:49 ]
Let op: Mijn post bevat meningen, aannames of onwaarheden
Automatisch krijg ik'm op m'n bordje omdat ik'm indien natuurlijk.
* Firesphere hoopt op collaborators
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!
Nothing to see here!
Sure?
Bijna alles kan in C++ maar dat wil dus absoluut niet zeggen dat je 't dan ook maar moet doen. Multiple inheritance heeft z'n nut maar laat 't vooral zo veel mogelijk met rust.Gamebuster schreef op woensdag 01 april 2015 @ 20:42:
Ik sta zowaar verbaast dat het kan in een taal als C++.
Waar C++ echter keihard mee faalt is interface inheritance waarbij je zowel een interface inheritance tree hebt als een concrete class tree. Zeg maar zoiets:Gamebuster schreef op woensdag 01 april 2015 @ 20:42:
Multiple inheritance + diamond problem support in c++...
A
/|\
B | C
\|/
D
Ik heb een class D die inherit van A, B en C; B en C inherit weer van A. Niet de klassieke diamond problem; ik heb echt de inheritance van A in D nodig, los van B en C.
Er gaat een wereld voor me open. Voor mij 1 van de eerste vrij significant nuttige features in C++ die ik nog niet eerder op deze manier ben tegengekomen in de talen waar ik veel mee werk. Ik sta zowaar verbaast dat het kan in een taal als C++.
Sure, je kan het "faken" in vele talen waar ik mee werk, maar ik vind de C++ manier best geinig.
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
| class IAnimal { public: virtual void Eat() = 0; }; class IDog : public IAnimal { public: virtual void Bark() = 0; }; class ConcreteAnimal : public IAnimal { public: void Eat() { /* ... */ } }; class ConcreteDog : public ConcreteAnimal, public IDog { public: void Bark() { /* ... */ } }; ConreteDog snuffie; |
Ra ra waarom compilet dit niet (typfouten voorbehouden)

Virtual inheritance is ook niet fantastisch, zo heb je altijd dynamic_cast nodig om te downcasten, en is de most derived class altijd verantwoordelijk voor construction van alle virtual base classes (dat is nogal irritant als zo'n base class constructor parameters verwacht)Wel benieuwd of er nog gekke bijwerkingen zijn bij "virtual inheritance".
Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
Ga ik maar even lekker werken, wie weet val ik zo wel weer lekker in slaap!
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
| bool koffie = false; while(1) { if(koffie) { koffie = false; return "Pak nieuwe koffie"; } else { koffie = true; return "Drink je koffie"; } } |
i.v.m. nog te weinig koffie fouten voorbehouden.
[ Voor 1% gewijzigd door Schuurdeur op 02-04-2015 08:24 . Reden: Noob actie string veranderd in bool :9 ]
Een string die je als boolean gebruikt? Hoeveel koffie moet er in jou voor de basic programmeerskills actief raken?Antagion schreef op donderdag 02 april 2015 @ 08:13:
Goedemorgen allen! Weer een nieuwe dag en gelukkig zonder 1 april grappen
C#:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 string koffie = false; while(1) { if(koffie) { koffie = false; return "Pak nieuwe koffie"; } else { koffie = true; return "Drink je koffie"; } }
i.v.m. nog te weinig koffie fouten voorbehouden.
*schaamt zich diep!
[ Voor 3% gewijzigd door Schuurdeur op 02-04-2015 08:27 ]
Lambda' s in JS? Welke taal is dit? Lijkt me geen javascript.Megamind schreef op woensdag 01 april 2015 @ 18:36:
Heb al wat verbaasde bugreports binnen
code:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 var s = () => { var rand = Math.round(Math.random() * (30000 - 10000)) + 10000; setTimeout(() => { $('body').css('transform', 'scaleX(-1)'); setTimeout(() => { $('body').css('transform', 'scaleX(1)'); s(); }, 2500); }, rand); }; s();
Roses are red, violets are blue, unexpected '{' on line 32.
ES6.WernerL schreef op donderdag 02 april 2015 @ 08:45:
[...]
Lambda' s in JS? Welke taal is dit? Lijkt me geen javascript.
Edit: Hier kun je zien welke browsers het al ondersteunen (niet veel): https://kangax.github.io/compat-table/es6/
[ Voor 23% gewijzigd door RayNbow op 02-04-2015 08:52 ]
Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir
Jammer dat we ES6 goodness pas over tig jaar kunnen gebruiken vanwege oude IE browsers die nog ondersteund moeten worden.
Zit nu even te bladeren door de draft op de mozilla website en er zitten leuke/handige nieuwe features tussen.
IE support moet je gewoon droppen wanneer men upgradet naar Windows 10.WernerL schreef op donderdag 02 april 2015 @ 08:53:
Jammer dat we ES6 goodness pas over tig jaar kunnen gebruiken vanwege oude IE browsers die nog ondersteund moeten worden.
Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir
Schrijf even expres op een aparte branch, zou ik het dus morgen kunnen weggooien
Wij gebruiken in onze mockups altijd de correcte tekst voor navigatie, titels en knoppen. Alleen content tekst is Lorem Ipsum. Eigenlijk nooit klanten die het dan niet snappen.Avalaxy schreef op woensdag 01 april 2015 @ 14:44:
Arghh... Klanten die veel te letterlijk naar UI mockups kijken en klagen dat de data niet klopt. No shit
“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.
Know the feelingAvalaxy schreef op donderdag 02 april 2015 @ 09:33:
Ik moet hier dus m'n schetsen maken aan de hand van productiedata ipv onze testdata omdat er anders opmerkingen over komen dat de data niet klopt... Zucht.

RTFM!
Laat ons nu niet in spanning wachten, waarom compiled het niet!?.oisyn schreef op woensdag 01 april 2015 @ 23:51:
[...]
Waar C++ echter keihard mee faalt is interface inheritance waarbij je zowel een interface inheritance tree hebt als een concrete class tree. Zeg maar zoiets:
C++:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 class IAnimal { public: virtual void Eat() = 0; }; class IDog : public IAnimal { public: virtual void Bark() = 0; }; class ConcreteAnimal : public IAnimal { public: void Eat() { /* ... */ } }; class ConcreteDog : public ConcreteAnimal, public IDog { public: void Bark() { /* ... */ } }; ConreteDog snuffie;
[...]
Virtual inheritance is ook niet fantastisch, zo heb je altijd dynamic_cast nodig om te downcasten, en is de most derived class altijd verantwoordelijk voor construction van alle virtual base classes (dat is nogal irritant als zo'n base class constructor parameters verwacht)
Ik zal je een hint geven: de error is dat ConcreteDog abstract is (dus is regel 25 fout)
Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
@.oisyn: thanks
[ Voor 16% gewijzigd door Feanathiel op 02-04-2015 18:58 ]
Mother north, how can they sleep while their beds are burning?
Je zit in de goede richtingFeanathiel schreef op donderdag 02 april 2015 @ 10:37:
Ik snap er nog steeds weinig van, al is het alleen maar omdat mijn c++ kennis karig is. Moet je nu 2x Eat() implementeren (1x van IDog en 1x van IAnimal)? Wel raar als dat zo is (tegenover bv c#).
Het punt is dat een ConcreteDog 2x van IAnimal overerft. Één via ConcreteAnimal en één via IDog. Hoewel ConcreteAnimal al een Eat() implementatie heeft, blijft die van IDog ongeïmplementeerd. Het is dus niet zo dat de ene base class een virtual method van een andere base class kan implementeren, want het zijn effectief twee verschillende subobjecten. Ze hebben ook verschillende this pointers.
De logica hierachter wordt wat meer evident op het moment dat je membervariabelen toe gaat voegen aan de classes (en vergeet even de juistheid van class design). Stel we geven IAnimal een bool hasEaten, die we op true zetten in ConcreteAnimal::Eat(). Het is belangrijk om te realiseren dat ConcreteDog dan feitelijk 2x die member heeft. De implementatie in ConcreteAnimal is dan niet meer juist voor het IAnimal subdeel dat via IDog binnenkomt, want die zal alleen ConcreteAnimal::hasEaten aanpassen en niet IDog::hasEaten.
Dit hele probleem wordt puur en alleen veroorzaakt door het feit dat C++ geen verschil kent tussen classes en interfaces. Op het moment dat je zou kunnen afdwingen dat een interface geen members kan hebben, dan is het altijd veilig om de implementatie van IDog::Eat() door te routen naar ConcreteAnimal::Eat(). Er zijn weliswaar nog wel verschillende this-pointers, maar die zijn in het geval van interfaces puur en alleen voor de vtables dus dat is niet zo'n issue.
Dit is de fix trouwens:
1
2
3
4
5
6
| class ConcreteDog : public ConcreteAnimal, public IDog { public: void Eat() { ConcreteAnimal::Eat(); } void Bark() { /* ... */ } }; |
Een andere oplossing is idd virtual base classes, maar dat levert vaak alleen maar meer kopzorgen op
[ Voor 3% gewijzigd door .oisyn op 02-04-2015 11:01 ]
Ik vind zelf sourcetree wel een erg fijne applicatieDown schreef op donderdag 02 april 2015 @ 10:57:
Gisteren al onze SVN repositories gemigreerd naar Git. Bevalt goed maar de enorme hoeveelheid aan opties/commando's is wel overwhelming. Heeft iemand nog tips voor (Windows) tooling om het hele pad aan branches een beetje inzichtelijk te maken? Nu gebruik ik TortoiseGit, maar dat is niet spectaculair.
erg overzichtelijk wat er nu klaar staat voor commit enz.
In C# kun je Eat() ook twee keer implementeren (of zelfs drie keer) door expliciete implementatie te gebruiken:Feanathiel schreef op donderdag 02 april 2015 @ 10:37:
Ik snap er nog steeds weinig van, al is het alleen maar omdat mijn c++ kennis karig is. Moet je nu 2x Eat() implementeren (1x van IDog en 1x van IAnimal)? Wel raar als dat zo is (tegenover bv c#). Ah: public virtual IAnimal/IDog.
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
| class Corgi: IDog, IAnimal { public void Eat() { // eat chair } void IDog.Eat() { // eat turd } void IAnimal.Eat() { // eat food } } |
.oisyn: Échte programmeurs haten PHP met een passie. Ben jij soms geen echte programmeur?
Ik denk dat je je Corgi toch wat beter moet trainen als hij stoelen eetKorben schreef op donderdag 02 april 2015 @ 11:01:
[...]
In C# kun je Eat() ook twee keer implementeren (of zelfs drie keer) door expliciete implementatie te gebruiken:
C#:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 class Corgi: IDog, IAnimal { public void Eat() { // eat chair } void IDog.Eat() { // eat turd } void IAnimal.Eat() { // eat food } }
Ik werk zelf veel met GitExtensions.Down schreef op donderdag 02 april 2015 @ 10:57:
Gisteren al onze SVN repositories gemigreerd naar Git. Bevalt goed maar de enorme hoeveelheid aan opties/commando's is wel overwhelming. Heeft iemand nog tips voor (Windows) tooling om het hele pad aan branches een beetje inzichtelijk te maken? Nu gebruik ik TortoiseGit, maar dat is niet spectaculair.
https://code.google.com/p/gitextensions/
Heb ook een tijdje sourcetree gebruikt maar die vind ik minder overzichtelijk.
Thanks, nu snap ik het!
SourceTree gebruikte ik ook altijd, maar het laatste half jaar is de applicatie slechter en slechter geworden. Niet meer voor uit te branden met onze repository. Zelf nu over naar de command line omdat die altijd wel snel is. Maar voor de main repo op mijn werk zijn we over naar Hg, werkt toch net wat lekkerder met grote repositories (thanks facebook!tomcool schreef op donderdag 02 april 2015 @ 11:00:
[...]
Ik vind zelf sourcetree wel een erg fijne applicatie
SourceTree is inderdaad wel erg traag... vooral met .min.css bestandenroy-t schreef op donderdag 02 april 2015 @ 11:21:
@.oisyn
Thanks, nu snap ik het!
[...]
SourceTree gebruikte ik ook altijd, maar het laatste half jaar is de applicatie slechter en slechter geworden. Niet meer voor uit te branden met onze repository. Zelf nu over naar de command line omdat die altijd wel snel is. Maar voor de main repo op mijn werk zijn we over naar Hg, werkt toch net wat lekkerder met grote repositories (thanks facebook!

Of nu al met Babel (vroeger 6to5).WernerL schreef op donderdag 02 april 2015 @ 08:53:
Aah in Firefox werken lambda' s inderdaad. In Chrome nog niet.
Ik vind het op zich wel meevallen, al switch ik ook regelmatig naar de commandline omdat dat dan sneller is.TheNephilim schreef op donderdag 02 april 2015 @ 11:41:
[...]
SourceTree is inderdaad wel erg traag... vooral met .min.css bestandenDat schiet echt niet op
Wou dat er wat meer blogjes van dit was, beetje hap klare info.
In het begin ook veel SourceTree gebruikt. Toen ik Git eenmaal een beetje door had direct overgestapt op CLI. Dat werkt sneller, is duidelijker wat je doet / er gebeurt en werkt overal (SSH bijv.).tomcool schreef op donderdag 02 april 2015 @ 11:00:
[...]
Ik vind zelf sourcetree wel een erg fijne applicatie
“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.
Als ik in commandline cd naar een map die een git repo is, dan zie ik status van de repo in de prompt.
Als je dagelijks C++ programmeert kom je al deze situaties vanzelf wel tegen hoorDouweegbertje schreef op donderdag 02 april 2015 @ 12:28:
En tot zover Coding C++ with .oisyn.![]()
Wou dat er wat meer blogjes van dit was, beetje hap klare info.
Jammer genoeg wel ja, stomme classes met 5 parents en god-weet-waar die method call waar vandaan komen of naar toe gaan. GameplayEddoH schreef op donderdag 02 april 2015 @ 13:27:
[...]
Als je dagelijks C++ programmeert kom je al deze situaties vanzelf wel tegen hoorHeb je geen blog voor nodig.

[ Voor 98% gewijzigd door ThomasG op 02-04-2015 13:55 . Reden: flauw grapje ]
Klinkt als iets wat ik zelf vaak tegenkom: het is ongelovelijk veel makkelijker om nette code te schrijven als je libraries/sdk's/api maakt dan dat je ze gebruikt in een concrete applicatie. In een applicatie (gameplay in jouw voorbeeld) heb je vage uitzonderingen, niet-standaard regeltjes, moeilijk om abstracties te maken of dingen algemeen te maken. Hoe goed je je best ook doet, ik krijg het nooit zo netjes als ik zou willen.PrisonerOfPain schreef op donderdag 02 april 2015 @ 13:31:
[...]
Jammer genoeg wel ja, stomme classes met 5 parents en god-weet-waar die method call waar vandaan komen of naar toe gaan. Gameplay
Terwijl je bij een api/helper lib/whatever juist alles zo algemeen mogelijk houdt, wat resulteert in veel netter code.
...of ik doe gewoon iets fout
TypeScriptWernerL schreef op donderdag 02 april 2015 @ 08:45:
[...]
Lambda' s in JS? Welke taal is dit? Lijkt me geen javascript.
Moest dat nou?ThomasG schreef op donderdag 02 april 2015 @ 13:37:
[...]
Dus daarom zit Battlefield 4 nog steeds vol met bugs. Spaghetti code
Dat valt eigenlijk wel mee - het is eerder omdat 't een plek is waar verschillende disciplines bij elkaar komen en er dus verschillend met verschillende abstracties gecommuniceerd moet worden.EddoH schreef op donderdag 02 april 2015 @ 13:39:
[...]
Klinkt als iets wat ik zelf vaak tegenkom: het is ongelovelijk veel makkelijker om nette code te schrijven als je libraries/sdk's/api maakt dan dat je ze gebruikt in een concrete applicatie. In een applicatie (gameplay in jouw voorbeeld) heb je vage uitzonderingen, niet-standaard regeltjes, moeilijk om abstracties te maken of dingen algemeen te maken.
[ Voor 61% gewijzigd door PrisonerOfPain op 02-04-2015 13:46 ]
BT Faults have said it will likely be days before the fault is repaired and have mentioned that the fire is actually still burning!
“A road in central London remains closed as an electrical fire continues to burn under the pavement.”
http://www.bbc.co.uk/news/uk-england-london-32157618
Als je er toch niets mee bedoelt, zeg het dan ook niet.ThomasG schreef op donderdag 02 april 2015 @ 13:48:
[...]
Was een flauw grapje. Bedoel er verder niets mee
Verklaart wel enigszins waarom frontend code veelal een gruwelijke bende wordt. Meestal juist omdat je de api's/libraries netjes en clean probeert te houden. De achterlijke uitzonderingen moeten dan toch ergens gebouwd worden, maar je wil niet je mooie api vervuilen met uitzonderingen.EddoH schreef op donderdag 02 april 2015 @ 13:39:
[...]
Terwijl je bij een api/helper lib/whatever juist alles zo algemeen mogelijk houdt, wat resulteert in veel netter code.
...of ik doe gewoon iets fout
Aan de andere kant heeft een API vaak veel meer validatie en pre/post parsing code omdat je weer diverse ingangen en uitgangen moet ondersteunen. Ook kan je bij een api ontiegelijk veel lelijke troep verbergen achter abstractie (wat men niet ziet is er niet
The #1 programmer excuse for legitimately slacking off: "My code's compiling"
Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.
Lekker op de bank
Behalve in .net, beetje decompiler produceert een redelijk overeenkomende decompiled versie
Hoewel ze bij LINQ en Lambda's nog steeds wel een beetje de mist in gaan.
The #1 programmer excuse for legitimately slacking off: "My code's compiling"
Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.
Zit het je zo hoog? Of komt het doordat je dit soort zooi al maanden aan moet horen/lezen?PrisonerOfPain schreef op donderdag 02 april 2015 @ 13:50:
[...] Als je er toch niets mee bedoelt, zeg het dan ook niet.
A) Het is al lang niet meer zo,Caelorum schreef op donderdag 02 april 2015 @ 14:28:
[...]
Zit het je zo hoog? Of komt het doordat je dit soort zooi al maanden aan moet horen/lezen?
Mailcatcher FTW
Je vergeet D) het is waarPrisonerOfPain schreef op donderdag 02 april 2015 @ 14:41:
[...]
A) Het is al lang niet meer zo,er is inmiddels een nieuwe game C) het is kinderachtig etc etc.

SourceTree is traag geworden vanaf 1.6.0. Versie 1.5.2 werkt nog perfect: http://downloads.atlassia...SourceTreeSetup_1.5.2.exeTheNephilim schreef op donderdag 02 april 2015 @ 11:41:
[...]
SourceTree is inderdaad wel erg traag... vooral met .min.css bestandenDat schiet echt niet op

Somniferous whisperings of scarlet fields. Sleep calling me and in my dreams i wander. My reality is abandoned (I traverse afar). Not a care if I never everwake.
En ik programmeer niet in C++, althans niet dagelijks. Desalniettemin vind ik het leuk om te lezen omdat ik het alsnog snap.EddoH schreef op donderdag 02 april 2015 @ 13:27:
[...]
Als je dagelijks C++ programmeert kom je al deze situaties vanzelf wel tegen hoorHeb je geen blog voor nodig.
Gewoon niet-reproduceerbare error, tenzij je lang genoeg op rebuild ramt. Ik hoop dat't een monkeytest bug is.
Verder even in zo'n 3 uur 40+ storypoints verbrand. Ook een lekker gevoel
[ Voor 5% gewijzigd door Firesphere op 02-04-2015 16:47 ]
Resharper C++, vind ik, als .NET developer, wel een must.
Mailtrap = alle e-mail opvangen in 1 inbox, zonder dat ze echt verzonden worden. Dus maakt niet uit naar wie je de mail adresseert, hij komt toch in je test inbox. Ideaal om op je productie omgeving echt te zien naar wie er gemaild wordt en hoe het er uit ziet ed., met alleen andere smtp server.
Mandrill/Mailgun etc = transactionele emails ipv lokale mail.
Al heeft Mandrill misschien wel een test modus, als je dat bedoeld.
Dat eerste doet Mailcatcher dus ook. Daarnaast heeft een beetje framework wmb ook een systeem om in development-modus mails alleen naar de dev te sturen, ipv publiek.Barryvdh schreef op donderdag 02 april 2015 @ 16:56:
[...]
Mailtrap = alle e-mail opvangen in 1 inbox, zonder dat ze echt verzonden worden. Dus maakt niet uit naar wie je de mail adresseert, hij komt toch in je test inbox. Ideaal om op je productie omgeving echt te zien naar wie er gemaild wordt en hoe het er uit ziet ed., met alleen andere smtp server.
Oh ja, maar het is gewoon ook leuk om af en toe te 'relaxen' en dat toch wat 'moeilijkere' stof te lezen dan een gemiddeld tweakers of telegraaf nieuwsbericht.EddoH schreef op donderdag 02 april 2015 @ 16:27:
Zie het als een uitnodiging om zelf wat te klooien met C++. Daar leer je veel meer van en kom je ook veel meer tegen dan een willekeurig stukje text over C++, bedoelde ik
Mailcatcher is inderdaad hetzelfde. Ik reageerde dan ok op MandrillFiresphere schreef op donderdag 02 april 2015 @ 17:06:
[...]
Dat eerste doet Mailcatcher dus ook. Daarnaast heeft een beetje framework wmb ook een systeem om in development-modus mails alleen naar de dev te sturen, ipv publiek.
Bijv met Laravel kan je ook wel instellen dat je doet alsof, en logt ipv mailt. Of e-mailadres uit configuratie, maar vindt mailcatcher/mailtrap wel fijner omdat je dan ook ziet naar wie het echt zou gaan en hoe het er uit ziet in een email inbox.
Mailcatcher gebruikte ik eerst maar Mailtrap is wel ideaal online en toch gratis. Hoef je verder ook niks te installeren.
Mjah, ik draai MailCatcher op al m'n machines, dus voor mij is het niet de moeite waardBarryvdh schreef op donderdag 02 april 2015 @ 17:37:
[...]
Mailcatcher is inderdaad hetzelfde. Ik reageerde dan ok op Mandrill
Bijv met Laravel kan je ook wel instellen dat je doet alsof, en logt ipv mailt. Of e-mailadres uit configuratie, maar vindt mailcatcher/mailtrap wel fijner omdat je dan ook ziet naar wie het echt zou gaan en hoe het er uit ziet in een email inbox.
Mailcatcher gebruikte ik eerst maar Mailtrap is wel ideaal online en toch gratis. Hoef je verder ook niks te installeren.
[ Voor 92% gewijzigd door Firesphere op 02-04-2015 17:49 ]
Wat is er erg aan dynamic cast?.oisyn schreef op woensdag 01 april 2015 @ 23:51:
[...]
Waar C++ echter keihard mee faalt is interface inheritance waarbij je zowel een interface inheritance tree hebt als een concrete class tree. Zeg maar zoiets:
C++:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 class IAnimal { public: virtual void Eat() = 0; }; class IDog : public IAnimal { public: virtual void Bark() = 0; }; class ConcreteAnimal : public IAnimal { public: void Eat() { /* ... */ } }; class ConcreteDog : public ConcreteAnimal, public IDog { public: void Bark() { /* ... */ } }; ConreteDog snuffie;
[...]
Virtual inheritance is ook niet fantastisch, zo heb je altijd dynamic_cast nodig om te downcasten, en is de most derived class altijd verantwoordelijk voor construction van alle virtual base classes (dat is nogal irritant als zo'n base class constructor parameters verwacht)
En, los van een typo, kreeg ik deze bij je code:
1
2
3
4
5
6
| ./main.cpp:31:15: error: variable type 'ConcreteDog' is an abstract class ConcreteDog snuffie; ^ ./main.cpp:8:18: note: unimplemented pure virtual method 'Eat' in 'ConcreteDog' virtual void Eat() = 0; ^ |
Echter, dit kan je toch gewoon als volgt fixen:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
| class IAnimal { public: virtual void Eat() = 0; }; class IDog : public virtual IAnimal { public: virtual void Bark() = 0; }; class ConcreteAnimal : public virtual IAnimal { public: void Eat() { /* ... */ } }; class ConcreteDog : virtual public IDog, public ConcreteAnimal { public: void Bark() { /* ... */ } }; |
Ofwel, de abstract classes als "virtual" gebruiken. Of heeft dit weer gekke bijwerkingen?
Let op: Mijn post bevat meningen, aannames of onwaarheden
Ik bedoelde dus de test modus van mandrill, wat naar mijn inziens gelijk is aan wat mailtrap doet.Barryvdh schreef op donderdag 02 april 2015 @ 16:56:
[...]
RTFM!
Traag. static_cast is niets meer dan een pointer addition (if any), dynamic_cast doet een complete lookup van het daadwerkelijke type.
Wat ik al zei. Plus, je moet daar bij je interface-ontwerp rekening mee houden. Het is niet common practice om alle interfaces virtual base classes te geven. Nou strooide jij nogal wat met virtual, er is feitelijk maar 1 virtual base class essentieel: de IAnimal base class van IDog.Echter, dit kan je toch gewoon als volgt fixen:
C++:
1/* virtual base classes */
Ofwel, de abstract classes als "virtual" gebruiken. Of heeft dit weer gekke bijwerkingen?
Ow, wacht, ik ben al thuis.
Mag ik stoppen met deze SoapKoppeling?

Het examen blijkt toch altijd eenvoudiger te zijn dan de oefenexamens die her en der op internet te vinden zijn.
* Firesphere is bezig met SCJP 8
Ik neem aan dat je OCAJP of OCPJP bedoelt? Java is al een tijdje niet meer van Sun
Boek heet inderdaad OCJP 7. Ik heb hier toevallig een SCJP boek van Java 5 voor me liggen. Moe enzoBoktor schreef op donderdag 02 april 2015 @ 22:28:
Bedankt
Ik neem aan dat je OCAJP of OCPJP bedoelt? Java is al een tijdje niet meer van Sun
(Ja, ik bedoelde zonet ook 7. Blargh ik ga maar naar bed denk ik)
Ben bijna afgestudeerd (en momenteel even een rustig blok), eens kijken welke ik wil gaan doen en hoeveel het gaat kosten.
Mijn ervaring is dat't zeker een plus is als je solliciteert. Ook voor non-juniors. Juist een medior/senior met de "juiste" certificaten, geeft mij persoonlijk (ik neem zo af en toe ook gesprekken af) best een meerwaarde. Ook omdat je weet dat degene die tegenover je zit niet perse iets kan, maar ook bepaalde standaarden hanteerd bijvoorbeeld. Die kennis en wetenschap van standaarden zorgt er bij mij (en ik ben niet de enige trouwens binnen ons bedrijf) voor, dat we zekerheid hebben dat degene tegenover ons ook volgens een bepaald principe kan werken..oisyn schreef op donderdag 02 april 2015 @ 23:27:
Wordt er veel waarde aan gehecht in het bedrijfsleven (voor non-juniors bedoel ik)?
Puur vanuit de techniek gezien heeft het eerlijk gezegd echter minder meerwaarde wat mij betreft, en is het niet een bewijs dat iemand ook echt de taal beheerst, aangezien dat meestal blijkt uit de manier van doen en laten en niet uit een papiertje.
tl;dr:
Papiertje geeft in ieder geval aan dat je er iets van snapt. Niet perse dat je't ook kan.
p.s.
Ik kan niet slapen
Dying is God's way of telling you, you've been FIRED.

* WernerL zit op kantoor met koffie.
Maandag wel vrij.

Het was vanochtend overigens wel iets rustiger in de trein ja.
[ Voor 20% gewijzigd door WernerL op 03-04-2015 09:31 ]
[ Voor 4% gewijzigd door kwaakvaak_v2 op 03-04-2015 09:42 ]
Driving a cadillac in a fool's parade.
De meeste bedrijven zijn gewoon open vandaag toch? Alleen banken, overheid en de meeste scholen niet.WernerL schreef op vrijdag 03 april 2015 @ 09:31:
Het bedrijf waar ik werk is gewoon open vandaag...![]()
* WernerL zit op kantoor met koffie.[...]
Kortom: Alle instanties waar ze zoiezo al een te veel aan vakantie hebben zijn vandaag gesloten.Caelorum schreef op vrijdag 03 april 2015 @ 10:09:
[...]
De meeste bedrijven zijn gewoon open vandaag toch? Alleen banken, overheid en de meeste scholen niet.
RTFM!
Jammer, dat ik vandaag ook op kantoor, koffie moet gaan drinken... Weinig te beleven zo op een "goede vrijdag"
Hehe..
PS.. Ik kom zomaar binnen vallen, mijn excuses. Mijn naam is Kevin, 23 jaar jong, en werk als VOIP Engineer
Automatische meldingen voor Marktplaats en 2dehands? MarktAlert.nl
Even testen of je wel overweg kan met de terugkerende onderwerpenTweakez schreef op vrijdag 03 april 2015 @ 10:45:
Helaas zijn de meeste overheidsbedrijven, waar ambtenaren werken vandaag gesloten..
Jammer, dat ik vandaag ook op kantoor, koffie moet gaan drinken... Weinig te beleven zo op een "goede vrijdag"
Hehe..
PS.. Ik kom zomaar binnen vallen, mijn excuses. Mijn naam is Kevin, 23 jaar jong, en werk als VOIP EngineerMeer weten? Ask raak. Hehe.
PHP is...?
Post je internetsnelheid
Git is veel beter dan SVN, toch?
SCRUM, OTAP enzo
Heb je ook zo'n kut dev bak om op te werken?
SAP is echt het meest lelijke wat wat ooit gezien hebben, wat jij?
Koffie >>> alles
Barely scratched the surface
SAP GUI / (Netweaver) Portal eensch. SAP als geheel, nah UI5 / Fiori ziet er best goed uit.Struikrover schreef op vrijdag 03 april 2015 @ 11:06:
[...]
Even testen of je wel overweg kan met de terugkerende onderwerpen
PHP is...?
Post je internetsnelheid
Git is veel beter dan SVN, toch?
SCRUM, OTAP enzo
Heb je ook zo'n kut dev bak om op te werken?![]()
SAP is echt het meest lelijke wat wat ooit gezien hebben, wat jij?
Koffie >>> alles
Barely scratched the surface
Dit topic is gesloten.
Dit topic is niet de plaats om te lopen helpdesken. De Coffee Corner is primair bedoeld als uitlaatklep voor iedereen in de Devschuur® en niet als vraagbaak.