De Devschuur Coffee Corner - Iteratie ➑ Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 79 ... 100 Laatste
Acties:
  • 366.300 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dido
  • Registratie: Maart 2002
  • Nu online

Dido

heforshe

ObiTewodros schreef op donderdag 19 maart 2015 @ 13:16:
Bij meervoud gebruik je "de Proof of Concept's"
Wat heeft dat er in hemelsnaam mee te maken?

Los van het feit dat ik de apostrof-s op zijn zachts gezegd twijfelachtig vind (proofs of concept of desnoods proof-of-concepts), zou dus volgens jouw logica het nooit meer gebruikt hoeven te worden:

Bij meervoud gebruik je "de huizen", "de meisjes" en "de boeken".

Waarom dan moeilijk doen en bij enkelvoud "het huis", "het meisje" of "het boek" gebruiken?

(Natuurlijk is de proof of concept correct, maar dat heeft natuurlijk niets te maken met het feit dat het bepaald lidwoord in het meervoud de is!

Wat betekent mijn avatar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThomasG
  • Registratie: Juni 2006
  • Nu online
Het is gewoon verwarrend. In het Nederlands is het "het concept" en daardoor lijkt "het proof of concept" logisch, en klinkt ook beter. Maar omdat het uit het Engels komt gelden andere regels. Maar het klinkt gewoon fout met de ervoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dido
  • Nu online

Dido

heforshe

ThomasG schreef op donderdag 19 maart 2015 @ 13:25:
Het is gewoon verwarrend. In het Nederlands is het "het concept" en daardoor lijkt "het proof of concept" logisch, en klinkt ook beter. Maar omdat het uit het Engels komt gelden andere regels. Maar het klinkt gewoon fout met de ervoor.
Het is zo verwarrend als je het zelf wilt maken.
Denken dat "proof of concept" onzijdig is omdat "concept" in het Nederlands onzijdig is, is toch echt heel erg je best doen om het moeilijk te maken.

Als we werkwoorden als zelfstandig naamwoord gebruiken zijn ze onzijdig: "het slagen". Dus zou volgens jouw verwarde logica sprake moeten zijn van "het kans van slagen" :?

Als je zou denken dat het onzijdig is omdat bewijs onzijdig is, soit - hoewel dat ook als kut op Dirk slaat, want dan zou je "het IT-girl" moeten zeggen (vanwege "het meisje").

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThomasG
  • Registratie: Juni 2006
  • Nu online
You must be fun at parties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soultaker
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16:20
ThomasG schreef op donderdag 19 maart 2015 @ 13:25:
Het is gewoon verwarrend. In het Nederlands is het "het concept" en daardoor lijkt "het proof of concept" logisch, en klinkt ook beter.
Dat is ook niet echt logisch, want als je Nederlandse regels toepast dan moet het lidwoord moet corresponderen met het geslacht van proof, niet concept. (Zie ook Dido's voorbeeld.)

De reden dat men toch denkt dat het het proof of concept zou moeten zijn, is dat men proof mentaal vertaalt naar bewijs (wat inderdaad onzijdig is), maar volgens de TaalUnie-regels gaat dat argument alleen op voor woorden die bijna letterlijk hetzelfde zijn (het e-book, bijvoorbeeld, want book=boek). De reden daarvoor is ook logisch: je kunt een woord vaak op meerdere manieren vertalen, waardoor het niet duidelijk is van welke vertaling je het geslacht moet gebruiken.

Ik vind de regels van de TaalUnie ook niet altijd zaligmakend, trouwens, maar ze hebben in ieder geval geprobeerd enige consistentie aan te brengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hylke94
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 07-07 18:59
Kunnen we ook terug naar de koffie oid? Nederlands is ook niet mijn goedste vak ;)...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OkkE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-09 08:16

OkkE

CSS influencer :+

hylke94 schreef op donderdag 19 maart 2015 @ 13:48:
Kunnen we ook terug naar de koffie oid? Nederlands is ook niet mijn goedste vak ;)...
Het koffie?

Afbeeldingslocatie: http://www.espresso.com.pk/img/home_coffee.jpg

Wie wil er allemaal een bakkie?

[ Voor 18% gewijzigd door OkkE op 19-03-2015 13:56 ]

“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dido
  • Nu online

Dido

heforshe

You have no idea >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hylke94
De koffie...
[afbeelding]

Wie wil er allemaal een bakkie?
Doe mij maar een bakkie :)

[ Voor 25% gewijzigd door hylke94 op 19-03-2015 13:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OkkE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-09 08:16

OkkE

CSS influencer :+

* OkkE geeft koffie

Alstublieft, het bakkie koffie. :+

“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Douweegbertje
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 15-09 05:50

Douweegbertje

Wat kinderachtig.. godverdomme

De sarcasme.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 07:45
Tweakers wil graag iets weten over jullie ideale werkplek. Wie helpt mee de Tweakers Approved Workplace te verzinnen? Op zoek naar de ultieme Tweakers Approved Workplace

:*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZaZ
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19-08 14:24

ZaZ

Tweakers abonnee

Iets met paaldanseressen bier en pizza.
kthxbye

Lekker op de bank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hylke94
zeef schreef op donderdag 19 maart 2015 @ 15:21:
Tweakers wil graag iets weten over jullie ideale werkplek. Wie helpt mee de Tweakers Approved Workplace te verzinnen? Op zoek naar de ultieme Tweakers Approved Workplace

:*
Deze tab wordt gepinned. Ik zie allerlei leuke dingen voorbij komen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 07:45
Is ook een leuke vraag. :P Ben heel benieuwd wat er uit gaat komen. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn
  • Laatst online: 19-09 21:24

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Dit ligt echter niet aan onze taal, maar aan het gebruik van een vreemde taal. Het is "het bewijs", dus neig je naar "het proof". Maar "proof" is Engels. Het vervelende is dat "the" klinkt als "de", waardoor je sneller geneigd bent "de proof of concept" te zeggen.

.edit: oh hoi nieuwe pagina :w

[ Voor 11% gewijzigd door .oisyn op 19-03-2015 16:19 ]

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PrisonerOfPain
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 26-05 17:08
hylke94 schreef op donderdag 19 maart 2015 @ 15:44:
[...]

Deze tab wordt gepinned. Ik zie allerlei leuke dingen voorbij komen...
Men heeft kwa dev-machine redelijk lage standaarden zo te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 16-09 09:06

Firesphere

Yoshis before Hoshis

PrisonerOfPain schreef op donderdag 19 maart 2015 @ 17:28:
[...]

Mwoah, of men is tevreden met wat men heeft.

Qua hardware hoor je mij niet klagen over m'n laptop. Qua software daarentegen...!

I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kenneth
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

Taalregels zijn heel duidelijk. Vind je van niet, dan heb ik nog een taalregel die al jarenlang goed werkt op GoT:
Dido heeft gelijk
Duidelijk?

Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16:42
Hi Robert,

Ik stuur je dit bericht aangezien ik voor twee top klanten in de regio opzoek ben naar top profielen. Via het uitgebreid zoeken binnen LinkedIN kwam jouw profiel bovenaan te staan die de meeste overeenkomsten heeft met de gevraagde kennis! Is er een mogelijkheid dat ik je hier telefonisch verder over kan toelichten deze week?

Als je goed op je plek zit kan je dit ook laten weten, wellicht dat we in de toekomst iets voor elkaar kunnen betekenen.

Mvg,

<knip>
Bonque - Senior Business Developer
020 <knip>

(PS: We werken open en transparant dus ik kan direct de vacature met je doornemen!)
Die laatste zin blijkt al meteen niet te kloppen op basis van de rest van het bericht. Als ze zo open en transparant werken kunnen ze ook meteen locatie (en bedrijf, of op mijn minst functieomschrijving/werkzaamheden) omschrijven in het bericht.

Ook het "via uitgebreid zoeken binnen LinkedIN". Dat klinkt ook al meteen als "Open LinkedIn. Klik aan 'programmeur omgeving Maastricht'" en toen kwam mijn naam naar voren. Ja, dat is hoe die recruiters werken, maar deze zet het eigenlijk al (dubbelzinnig) gewoon in zijn bericht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21-08 11:20
Die Akka.net bootcamp die hier ergens vorige week langskwam is best interessant. En ook goed te volgen omdat ze niet te veel informatie in één les stoppen.

Ik hou het wel bij lezen (onderweg in de trein), de voorbeelden daadwerkelijk uitwerken vind ik niet zo interessant omdat ik er op dit moment geen echte use case voor heb.

We are shaping the future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WernerL
  • Registratie: December 2006
  • Nu online
TinyMCE heel lang niet van een update voorzien resulteert in deze warning:
The top sending script was /home/<websitenaam>/domains/website.nl/public_html/tiny_mce/plugins/tabfocus/title99.php(1476) : eval()'d code:278, at 511 emails, (102%).
Because the bulk of the emails have been sent by the script, please check it to confirm it has not been compromised.
FFFUUU, welke klapjostie gebruikt er nou eval()? Wachtwoord maar gelijk gereset. Ow en de gehele website was door dit geintje ook voorzien van een redirect naar een of andere gare website.

Roses are red, violets are blue, unexpected '{' on line 32.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Douweegbertje

Douweegbertje

Ik gebruik eval. Probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Zo, donatie aan Heidi is eindelijk door. Geen gezeik meer met paypal-knoppen! *O*

.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rutix
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 05-09-2024
RobertMe schreef op donderdag 19 maart 2015 @ 18:44:
[...]

Die laatste zin blijkt al meteen niet te kloppen op basis van de rest van het bericht. Als ze zo open en transparant werken kunnen ze ook meteen locatie (en bedrijf, of op mijn minst functieomschrijving/werkzaamheden) omschrijven in het bericht.

Ook het "via uitgebreid zoeken binnen LinkedIN". Dat klinkt ook al meteen als "Open LinkedIn. Klik aan 'programmeur omgeving Maastricht'" en toen kwam mijn naam naar voren. Ja, dat is hoe die recruiters werken, maar deze zet het eigenlijk al (dubbelzinnig) gewoon in zijn bericht.
Ik heb precies dezelfde bericht gehad. ECHT tot op de letter :+

Nothing to see here!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EddoH
  • Niet online

EddoH

Backpfeifengesicht

ZaZ schreef op donderdag 19 maart 2015 @ 15:23:
Iets met paaldanseressen bier en pizza.
kthxbye
Ik weet niet waarom, maar ik las paarddanseressen. Heb enkele minuten zitten denken waarom je die op je werkplek zou willen hebben.

Tijd voor weekend

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

RobertMe schreef op donderdag 19 maart 2015 @ 18:44:
[...]

Ik krijg dergelijke mailtjes ook.

Ik heb geen LinkedIn ;)

EddoH schreef op donderdag 19 maart 2015 @ 21:03:
[...]

Ik weet niet waarom, maar ik las paarddanseressen. Heb enkele minuten zitten denken waarom je die op je werkplek zou willen hebben.

Tijd voor weekend
Ieder z'n voorkeur....? Ehhh.... Nee, still does not compute.

[ Voor 19% gewijzigd door Firesphere op 19-03-2015 21:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 13:48
ARG. net een HDMI kabel uit elkaar gehaald om pin 13 er uit te slopen. Alles weer netjes in elkaar en op het oog perfect. Geen verschil met de andere uiteinde. Doet de kabel het niet. Ik dat vertellen tegen mijn vriendin, zegt ze leuk: "maar we hadden toch een applicatie om de raspberry pi aan te sturen? Dan hebben we die afstandsbediening toch niet nodig?"
Oh..... ja.... crap.... |:( |:( |:(

Soms sta ik echt versteld van mijzelf ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rutix
[...]

Misschien hebben ze ook niet meer nodig. Niet iedereen heeft 10 VS'es open staan en maakt super zware software :).

Nothing to see here!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WernerL
  • Nu online
Waarvoor? Leuk als blijkt dat door een programmeerfout mensen ineens sendmail() of andere code kan uitvoeren en 500 emailadressen spammen.

Ik heb nog nooit de noodzaak gehad eval() in productie te gebruiken.

[ Voor 4% gewijzigd door WernerL op 19-03-2015 21:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

* Firesphere fluit onschuldig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Blue
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05-09 10:36

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Firesphere schreef op donderdag 19 maart 2015 @ 20:59:
Zo, donatie aan Heidi is eindelijk door. Geen gezeik meer met paypal-knoppen! *O*
Als iedereen mij nou zou betalen voor minder gezeik, dan zou ik echt de héle dag door z... o, wait. :{

:+

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

-

nvm

[ Voor 96% gewijzigd door Firesphere op 19-03-2015 21:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamebuster
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 15-09 23:08
Encoding gezeik... kom er zojuist achter dat al onze database shizzle Latin1 is... Fuck

Let op: Mijn post bevat meningen, aannames of onwaarheden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Douweegbertje

Douweegbertje

WernerL schreef op donderdag 19 maart 2015 @ 21:26:
[...]

Waarvoor? Leuk als blijkt dat door een programmeerfout mensen ineens sendmail() of andere code kan uitvoeren en 500 emailadressen spammen.

Ik heb nog nooit de noodzaak gehad eval() in productie te gebruiken.
Moet ik nu antwoord geven als je het zelf al doet?

Eval is kut als jij dus een fout maakt. Waar ligt dan nu het probleem? Oh nee, queries zijn evil want injections.. oh nee sessies zijn evil want hijack. oh nee.. etc

We gebruiken eval om PHP code te executen wat in onze DB staat. Eigenlijk om berekeningen te maken. Daar is het prima voor, sterker nog perfect. Niets vies aan.
Om in jouw termen te blijven; elke klapjostie die denkt dat het zo niet goed is, snapt er niets van.

Men moet eens leren niet "iets" te blamen (zoals eval dus) , maar wel eventueel de "manier", implementatie, gebruik etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ValHallASW
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
WernerL schreef op donderdag 19 maart 2015 @ 20:02:
TinyMCE heel lang niet van een update voorzien resulteert in deze warning:

[...]

FFFUUU, welke klapjostie gebruikt er nou eval()? Wachtwoord maar gelijk gereset. Ow en de gehele website was door dit geintje ook voorzien van een redirect naar een of andere gare website.
Je hebt neem ik aan door dat 'title99.php' geen onderdeel is van TinyMCE, maar door een worm geplaatst is1? Die worm is door een lek in een ander deel van je site naar binnen gekomen. En die eval()? Dat is gewoon een manier om de code van de worm te verbergen. Grote kans dat er iets van eval(base64_decode("...")) staat, waarbij datzelfde trucje nog meerdere malen op verschillende manieren wordt toegepast.

1 Immers: TinyMCE is javascript, dus dat maakt remote execution lastig. Daarnaast bestaat title99.php niet in de source distributie, en als je googlet op https://www.google.nl/search?q="title99.php" dan vind je een hoop dirlistings die er niet helemaal koosjer uit zien.

[ Voor 11% gewijzigd door ValHallASW op 19-03-2015 22:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HuHu
  • Registratie: Maart 2005
  • Niet online
Er zijn ook upload modules voor TinyMCE (om bijvoorbeeld plaatjes toe te voegen). Als je daar een brakke module voor hebt, die ook broncode toelaat... dan ben je de Sjaak.
Douweegbertje schreef op donderdag 19 maart 2015 @ 22:11:
[...]

Moet ik nu antwoord geven als je het zelf al doet?

Eval is kut als jij dus een fout maakt. Waar ligt dan nu het probleem? Oh nee, queries zijn evil want injections.. oh nee sessies zijn evil want hijack. oh nee.. etc

We gebruiken eval om PHP code te executen wat in onze DB staat. Eigenlijk om berekeningen te maken. Daar is het prima voor, sterker nog perfect. Niets vies aan.
Om in jouw termen te blijven; elke klapjostie die denkt dat het zo niet goed is, snapt er niets van.

Men moet eens leren niet "iets" te blamen (zoals eval dus) , maar wel eventueel de "manier", implementatie, gebruik etc.
eval = evil, omdat 90% van het gebruik ervan onjuist is en gevaarlijk. Ik heb mensen variabele variabelenamen zien maken met eval, omdat ze eigenlijk op zoek waren naar een associatieve array maar dat niet kenden.

Ik denk dat gemiddeld genomen eval() onjuist wordt gebruikt en voornamelijk door mensen met beperkte programmeerkennis. Ze zoeken iets specifieks (of eigenlijk vrij algemeens, maar door kennisgebrek weten ze het niet) en gebruiken eval() om te doen wat ze willen. Niet omdat het goed is, maar "omdat het werkt".

Dat sluit het valide gebruik van eval() niet uit en ik geloof best dat jouw situatie daar onder valt. Maar als algemene richtlijn kun je prima zeggen dat mensen eval() moeten vermijden (tenzij ze exact weten waarom niet).

[ Voor 81% gewijzigd door HuHu op 19-03-2015 23:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
Ik heb voor de gein eens de Joel Test gedaan voor het project waar ik op zit. Ik kom uit op 4 van de 12 punten... :')

[ Voor 3% gewijzigd door Alex) op 19-03-2015 23:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Douweegbertje

Douweegbertje

HuHu schreef op donderdag 19 maart 2015 @ 22:54:
Er zijn ook upload modules voor TinyMCE (om bijvoorbeeld plaatjes toe te voegen). Als je daar een brakke module voor hebt, die ook broncode toelaat... dan ben je de Sjaak.
[...]

eval = evil, omdat 90% van het gebruik ervan onjuist is en gevaarlijk. Ik heb mensen variabele variabelenamen zien maken met eval, omdat ze eigenlijk op zoek waren naar een associatieve array maar dat niet kenden.

Ik denk dat gemiddeld genomen eval() onjuist wordt gebruikt en voornamelijk door mensen met beperkte programmeerkennis. Ze zoeken iets specifieks (of eigenlijk vrij algemeens, maar door kennisgebrek weten ze het niet) en gebruiken eval() om te doen wat ze willen. Niet omdat het goed is, maar "omdat het werkt".

Dat sluit het valide gebruik van eval() niet uit en ik geloof best dat jouw situatie daar onder valt. Maar als algemene richtlijn kun je prima zeggen dat mensen eval() moeten vermijden (tenzij ze exact weten waarom niet).
Ik heb mensen $_GET en $_POST variabelen als sessie naam zien gebruiken

code:
1
2
//zoals dit
$_SESSION[$_GET['foo']] = $_GET['bar'];

Sessions = evil, of niet omdat het maar misschien ~25% achterlijk wordt gebruikt?

Dus ja, ik snap sowieso gewoon niet hoe iets simpels als evil bestempelt kan worden, terwijl het per definitie domweg -niet- evil is. Ja woooeiii het voert code uit, net zoals als alle andere regels. Per definitie is ALLES wat niet van jezelf komt potentieel gevaarlijk. Of dit nu door een eval heen gaat, in je sessie komt of in je non prepared statement bouwt, maakt dan geen (pardon my french) fuck uit.

Het enige waarom mensen beginnen te zeiken (want immers ervaar ik het gewoon zo) is omdat dit relatief simpel te begrijpen is en nooit andere 'flaws' recht voor hun knoepert kunnen zien. Lekker simpel om zo'n gevaren label erbij te zetten, maar sure.. bij elke andere functionaliteit van een taal doen we alsof het allemaal niet gevaarlijk is.
PHP rand is niet -echt- rand.
Sessions zijn niet veilig.
MySQL API is niet veilig.
php.ini is een broeinest van potentiële veiligheids issues.
Vrijwel elke site die ik 'check' bevat meerdere XSS vulns.

Maar ja, eval is evil. Het heeft totaal geen logica, maar op de één of andere manier is dit het enige wat men roept of überhaupt kan bedenken of iets dergelijks. Volgens mij is dat meer het probleem, dan dat eval zo evil is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
Alex) schreef op donderdag 19 maart 2015 @ 23:51:
Ik heb voor de gein eens de Joel Test gedaan voor het project waar ik op zit. Ik kom uit op 4 van de 12 punten... :')
Dat is toch twee keer meer dan ik ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Douweegbertje

Douweegbertje

Vinden jullie punt 11 goed dan trouwens? Wij hadden laatst een kandidaat en tja toen kwam het ook wel ter discussie. In feit had ik zoiets van 'mwah..'. Als ik ook even zo out of the blue iets moet schrijven dan zegt dat nog steeds niet veel over mijzelf. IMO moet dan de opdracht wel enorm "goed" zijn om er iets uit te kunnen halen. Dus goed, uiteindelijk ook niet gedaan, maar na zo'n gesprek zit je wel met een aardige twijfel. Een leuke en voornamelijk goede opdracht zou dan een mooie doorslaggevende factor kunnen zijn.
Punt is, voor PHP zou ik (nog) niet zo'n opdracht kunnen verzinnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
Douweegbertje schreef op vrijdag 20 maart 2015 @ 00:36:
Vinden jullie punt 11 goed dan trouwens? Wij hadden laatst een kandidaat en tja toen kwam het ook wel ter discussie. In feit had ik zoiets van 'mwah..'. Als ik ook even zo out of the blue iets moet schrijven dan zegt dat nog steeds niet veel over mijzelf. IMO moet dan de opdracht wel enorm "goed" zijn om er iets uit te kunnen halen. Dus goed, uiteindelijk ook niet gedaan, maar na zo'n gesprek zit je wel met een aardige twijfel. Een leuke en voornamelijk goede opdracht zou dan een mooie doorslaggevende factor kunnen zijn.
Een programmeeropdracht, hoe stom ook, is een goede manier om te achterhalen hoe een kandidaat een probleem aanpakt en in hoeverre hij zelfredzaam is. Het moet dan wel relevant zijn voor de rol die je vervuld wilt hebben, aan een junior dev stel je eerder de vraag om FizzBuzz te implementeren dan aan een senior artistarchitect met 15 jaar ervaring op z'n cv.

Je hebt bepaalde verwachtingen van een kandidaat en juist door hem een brokje werk te geven kun je kijken of hij voldoet aan die verwachtingen. Zo wil ik graag zien dat...

1) ... de kandidaat de vraagstelling begrijpt en zo niet, om wat meer uitleg vraagt
2) ... hij in staat is om iets te programmeren wat bij benadering print wat ik zoek
3) ... hij me kan uitleggen waarom hij bepaalde keuzes heeft gemaakt

Als de kandidaat in kwestie knikt en meteen begint met code te kloppen, maar na 30 minuten nog niet eens in de buurt is van een werkend resultaat, dan is het misschien geen slecht idee om toch maar eens verder te zoeken.

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RayNbow
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 16:47

RayNbow

Kirika <3

Douweegbertje schreef op donderdag 19 maart 2015 @ 22:11:
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/jkEQtMk.jpg

Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Douweegbertje

Douweegbertje

Alex) schreef op vrijdag 20 maart 2015 @ 01:41:
[...]

Een programmeeropdracht, hoe stom ook, is een goede manier om te achterhalen hoe een kandidaat een probleem aanpakt en in hoeverre hij zelfredzaam is. Het moet dan wel relevant zijn voor de rol die je vervuld wilt hebben, aan een junior dev stel je eerder de vraag om FizzBuzz te implementeren dan aan een senior artistarchitect met 15 jaar ervaring op z'n cv.

Je hebt bepaalde verwachtingen van een kandidaat en juist door hem een brokje werk te geven kun je kijken of hij voldoet aan die verwachtingen. Zo wil ik graag zien dat...

1) ... de kandidaat de vraagstelling begrijpt en zo niet, om wat meer uitleg vraagt
2) ... hij in staat is om iets te programmeren wat bij benadering print wat ik zoek

Als de kandidaat in kwestie knikt en meteen begint met code te kloppen, maar na 30 minuten nog niet eens in de buurt is van een werkend resultaat, dan is het misschien geen slecht idee om toch maar eens verder te zoeken.

Members only:
Leuke test, nog nooit van gehoord (moet ik me nu schamen? :P)
Zijn er nog meer van dat soort testen? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincentio
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
[...]

Ach alles is een upgrade voor mijn MacBook Air 2011... :X
Ben blij als ik over paar maandjes kan upgraden naar een MacBook Pro Retina, dit keer hoeft er geen iPad bij uit het budget.

Valt mij wel op dat ik de enige ben die een Mac gebruikt in dat draadje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
Klagen over een macbook air uit 3011... Echt... Het leven is zwaar, he? ^^

[ Voor 19% gewijzigd door Caelorum op 20-03-2015 08:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wackmaniac
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 19-09 18:02
Vincentio schreef op vrijdag 20 maart 2015 @ 08:16:
[...]

Ben blij als ik over paar maandjes kan upgraden naar een MacBook Pro Retina, dit keer hoeft er geen iPad bij uit het budget.

Op dev-gebied denk ik wel; gebruik op kantoor Linux en thuis een Macbook en een Windows-machine.

Read the code, write the code, be the code!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn19
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 28-07 12:47
Vincentio schreef op vrijdag 20 maart 2015 @ 08:16:
[...]

Ik ben van het standaard 2011 model naar het 2013 model gegaan, alleen dan wel met 8GB ram en 256GB SSD. Ik kom niets te kort hoor, ik sluit er thuis een 23" monitor op aan.
Alleen Windows in Parallels draaien en op Os X nog wat Jetbrains IDE window's open hebben staan, dat valt wel een beetje tegen.

Hierna komt er voor mij overigens ook wel een Pro Retina.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stigandr
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 15:34
Douweegbertje schreef op vrijdag 20 maart 2015 @ 08:13:
[...]

Op deze site staan er een aantal http://codingdojo.org/cgi-bin/index.pl?KataCatalogue

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn19
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 28-07 12:47
Douweegbertje schreef op vrijdag 20 maart 2015 @ 08:13:
[...]

Je kan CodeWars proberen. Ooit een keer voor aangemeld, niet veel mee gedaan moet ik toegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barryvdh
  • Laatst online: 19-09 21:09
Alex) schreef op vrijdag 20 maart 2015 @ 01:41:
[...]

Members only:
Hoelang geven jullie voor zo'n test?

Wij hebben een redelijk simpele assessment, om een CRUD applicatie te maken. Dus geen algoritmes of wiskundige problemen, aangezien dat dat zo'n junior meestal toch niet gaat doen.

Wij geven 3 uur de tijd voor om, met de middelen die zelf willen gebruiken (google, frameworks, ORMs etc), de opdracht te doen. En als ze tijd over hebben na de basis-opdracht wat extra opdrachten. Denk aan gewoon database uitlezen/updaten, gebruikers registratie, input validatie, relaties tussen tabellen etc.

Laat iig zien dat ze op basis van opdracht een projectje kunnen starten, dat ze überhaupt wat verstand hebben van php/mysql, hoe netjes ze zijn en hoe snel ze werken. En je kan er daarna samen doorheen lopen waardoor je wat extra vragen kan stellen om een goed beeld te krijgen van de kandidaat.

Maar dat werkt vooral voor stagiairs/juniors, bij een medior/senior is het al snel te simpel natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

HuHu schreef op donderdag 19 maart 2015 @ 22:54:
En dát is waaraan SO op dit moment ten onder aan het gaan is. Er wordt niet meer gevraagd "Weet je wel zeker dat je dit nodig hebt?", er wordt door repwhores een stuk copypastabare code gepost zonder uitleg, het werkt, het antwoord wordt geaccepteerd en men hackt vrolijk verder.

Op /r/ProgrammerHumor waren vanmorgen ook weer een lading butthurt reacties à la "Mijn stomme, niet-specifieke vraag wordt meteen gesloten".

Om de gemiddelde vraag goed te beantwoorden, moeten gewoon een hoop meer vragen gesteld worden om alle requirements, randvoorwaarden en grensgevallen boven tafel te krijgen, en daar is die site niet voor. Kleine, specifieke vragen die met een paar regels uitleg en code zjin te beantwoorden.

Toch kom ik er nog elke dag met plezier, maar leuke vragen vinden om te beantwoorden wordt steeds moeilijker.

[ Voor 4% gewijzigd door CodeCaster op 20-03-2015 09:57 ]

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PrisonerOfPain
Douweegbertje schreef op vrijdag 20 maart 2015 @ 00:36:
Vinden jullie punt 11 goed dan trouwens?
Lijkt me vrij cruciaal. Wij hebben hier sind jaar een dag een test waarbij je een simpele space invaders kloon in elkaar moet zetten en iedere developer hier heeft 'm gedaan (of bedacht ;)). Bepaalde aspecten zijn al voor je geleverd (zoals sprite rendering en file loading) maar voor de rest is het aan jou. Meestal zit er ook nog een bepaalde opdracht bij als er om bepaalde skils gevraagt word.
Maak een simpele applicatie, een die vrijwel iedereen kent. Ik zou voor PHP devs een simpele blog opzetten (aangezien al die frameworks dat ook doen kun je redelijk verwachten dat iemand weet wat 't is & hoe 't werkt) en dan bijvoorbeel comments laten toevoegen (of iets anders wat in een paar uurtjes gedaan zou moeten kunnen zijn). En dan tijdens het interview uit laten leggen wat er gebeurt is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Live feed van de zonsverduistering in Svalbard, nog 10 minuten tot totale zonsverduistering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PrisonerOfPain
Mijn eerste reactie: hm Svalbard, dat klinkt also 't hier in de buurt ligt.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/JOncvpe.png

Not...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
Ik moest aan Skyrim denken, maar ja, die Nords zijn dan ook wel een beetje gebaseerd op dat volk in het noorden :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mercatres
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 19-09 19:50
PrisonerOfPain schreef op vrijdag 20 maart 2015 @ 11:10:
[...]

Mijn eerste reactie: hm Svalbard, dat klinkt also 't hier in de buurt ligt.

[afbeelding]

Not...
Verkapte 'kijk mij in Zweden wonen'-post?
* Mercatres is lichtjes jaloers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geerrrt
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 18-09 13:00
Development is like sex. One mistake, and you will have to support it for the rest of your life

Eury#2434

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Komt hier een bevriend bedrijf ineens binnen, parkeert 3 kratten (koud) bier midden in't pand, en loopt weer weg terwijl hij roept "Bedankt he!"

:D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Merethil
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 12:54
Firesphere schreef op vrijdag 20 maart 2015 @ 16:06:
Komt hier een bevriend bedrijf ineens binnen, parkeert 3 kratten (koud) bier midden in't pand, en loopt weer weg terwijl hij roept "Bedankt he!"

:D
Wauw, hadden wij dat ook maar eens :o
...Oh das waar... Wij hebben geen bevriende bedrijven :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dido
  • Nu online

Dido

heforshe

Da's knap klote als je net naar huis wilde 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Merethil schreef op vrijdag 20 maart 2015 @ 16:08:
[...]

Wauw, hadden wij dat ook maar eens :o
...Oh das waar... Wij hebben geen bevriende bedrijven :+
Is een SEO specialisten bedrijf.

En dan zo'n bedrijf wat eigenlijk meer data-analisten etc. zijn dan "gewoon" SEO specialisten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Merethil
Firesphere schreef op vrijdag 20 maart 2015 @ 16:11:
[...]

Is een SEO specialisten bedrijf.

En dan zo'n bedrijf wat eigenlijk meer data-analisten etc. zijn dan "gewoon" SEO specialisten.
Ah op die manier. Nee, wij hebben geen bevriende bedrijven... Hoogstens leveranciers, maar die komen eigenlijk altijd alleen met een flesje wijn aanzetten :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PrisonerOfPain
Mercatres schreef op vrijdag 20 maart 2015 @ 15:41:
[...]

Verkapte 'kijk mij in Zweden wonen'-post?
* Mercatres is lichtjes jaloers
Meh, Nederland is een prima land om te wonen, je mist niet zo veel door niet hier te wonen. :) En het sneeuwde vandaag :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Merethil
PrisonerOfPain schreef op vrijdag 20 maart 2015 @ 16:20:
[...]

Meh, Nederland is een prima land om te wonen, je mist niet zo veel door niet hier te wonen. :) En het sneeuwde vandaag :/
Ik heb vandaag de hele dag de zon niet gezien, en da's niet vanwege de zonsverduistering. Dikke mist, daarna dikke bewolking. Hallo, lente, kom je nog eens aanwaaien? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devilly
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online
PrisonerOfPain schreef op vrijdag 20 maart 2015 @ 16:20:
[...]

Your point being? Ik hoop ieder jaar weer op echt goede sneeuw in Nederland, maar word vaak teleurgesteld en als dat niet zo is, blijft het maar heel kort liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PrisonerOfPain
Devilly schreef op vrijdag 20 maart 2015 @ 17:11:
[...]

Your point being? Ik hoop ieder jaar weer op echt goede sneeuw in Nederland, maar word vaak teleurgesteld en als dat niet zo is, blijft het maar heel kort liggen.
Sneeuwen doet 't hier ook niet echt hoor ;) (als in, 't haalt de 10 centimeter nooit, mocht je dat verwachten) dan moet je nog verder in het noorden gaan zitten. Stockholm is de afgelopen 2 jaar redelijk sneeuwvrij geweest en verder hou ik absoluut niet van sneeuw.

[ Voor 6% gewijzigd door PrisonerOfPain op 20-03-2015 17:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Douweegbertje

Douweegbertje

Waarom doen jullie alsof je ooit buiten komt? ..

[ Voor 3% gewijzigd door Douweegbertje op 20-03-2015 17:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
Ik moet wel naar buiten, om naar m'n werk te gaan :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PrisonerOfPain
Douweegbertje schreef op vrijdag 20 maart 2015 @ 17:45:
Waarom doen jullie alsof je ooit buiten komt? ..
Waarom denk jij dat ik doe alsof :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

[...]

Ik was een keer te laat
Baas: Je bent te laat
Ik: Ja sorry, ik kon niet door de sneeuw
Baas: :? :? Waar ligt er sneeuw dan?
Ik: Nergens, daarom kon ik er ook niet doorheen

*Badum tss*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WernerL
  • Nu online
ValHallASW schreef op donderdag 19 maart 2015 @ 22:28:
[...]

Je hebt neem ik aan door dat 'title99.php' geen onderdeel is van TinyMCE, maar door een worm geplaatst is1? Die worm is door een lek in een ander deel van je site naar binnen gekomen. En die eval()? Dat is gewoon een manier om de code van de worm te verbergen. Grote kans dat er iets van eval(base64_decode("...")) staat, waarbij datzelfde trucje nog meerdere malen op verschillende manieren wordt toegepast.

1 Immers: TinyMCE is javascript, dus dat maakt remote execution lastig. Daarnaast bestaat title99.php niet in de source distributie, en als je googlet op https://www.google.nl/search?q="title99.php" dan vind je een hoop dirlistings die er niet helemaal koosjer uit zien.
Dat realiseerde ik me inderdaad ook. Maar de file staat wel in de tinyMCE folder dus ik ga er voor het gemak vanuit dat de upload plugin die ik voor TinyMCE gebruikte misbruikt is op een of andere manier.

Aan mijn code ligt het niet. O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.
  • Laatst online: 17-02 21:20

.Gertjan.

Owl!

Vandaag de prijs betaald voor mijn eigenwijsheid :X
Had een tijdje W10 op mijn werklaptop draaien, just for shit and giggles. Ging redelijk goed (op wat kleine frustraties na) en dacht gisteren leuk even naar de laatste build te upgraden.

In eerste instantie ging dat al niet erg soepel, maar dat "teken" heb ik gewoon genegeerd en alsnog de install doorgezet. Met als resultaat dat ik in de loop van de ochtend met een dode laptop (of iig Windows) zat... Nou ja, dan maar opnieuw W8.1 erop mikken, pak ik ondertussen wel een andere laptop/machine...

Nou.... Niet dus... De demo laptop was het domein kwijt en ik was de local login vergeten, de Mac was aan het bokken en RDP had ook verdomd weinig zin.... Echt zo'n typische dag dat alles wat fout kan gaan ook daadwerkelijk fout gaat... :'(

Viel me overigens wel mee hoe snel ik alles weer up en running had, in een kleine 2 uur had ik mijn laptop weer in een staat dat ik kon werken (dus Windows, Office, Visual Studio, SQL en R#). Dat viel mij absoluut niet tegen. :)

Wat hebben we geleerd vandaag, eigenlijk niets vrees ik :+ Ik blijf eigenwijs en ik zou zomaar in de toekomst weer een preview installeren op een "productie" bak :D

Volgende stap is de demo laptop weer eens opschonen, kijken of ik mijn nieuwe Zalman VE300 daarvoor kan gebruiken :)

The #1 programmer excuse for legitimately slacking off: "My code's compiling"
Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RayNbow

RayNbow

Kirika <3

Waarom heb je geen dual boot gedaan? :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.
  • Laatst online: 17-02 21:20

.Gertjan.

Owl!

RayNbow schreef op vrijdag 20 maart 2015 @ 18:36:
Waarom heb je geen dual boot gedaan? :p
Op een 256GB SSD ga je met dual boot redelijk rap door je bits en bytes ;)
Daarnaast weet ik van mijzelf dat ik bij een dual boot toch 1 systeem primair gebruik, dus dan zou de impact net zo groot zijn geweest. Vond het juist een uitdaging om W10 volledig te proberen te gebruiken :)

The #1 programmer excuse for legitimately slacking off: "My code's compiling"
Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HuHu
  • Registratie: Maart 2005
  • Niet online
[...]

Ik zit nu in Boston en daar hebben ze andere ideeën over sneeuw :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RayNbow

RayNbow

Kirika <3

.Gertjan. schreef op vrijdag 20 maart 2015 @ 18:41:
[...]

Op een 256GB SSD ga je met dual boot redelijk rap door je bits en bytes ;)
Daarnaast weet ik van mijzelf dat ik bij een dual boot toch 1 systeem primair gebruik, dus dan zou de impact net zo groot zijn geweest. Vond het juist een uitdaging om W10 volledig te proberen te gebruiken :)
M'n SP2 heeft ook maar 256 GB, maar dual boot gaat prima. :)

* RayNbow moet alleen ff kijken hoe ie aan een .iso moet komen voor de nieuwe build.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herko_ter_Horst
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

"Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acid_Burn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19-09 11:23

Acid_Burn

uhuh

Members only:

Glass Eye Photography | Zelfbouw wireless fightstick | Mijn puzzel site

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damic
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11:18

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

man man leuk is anders

@raynbow: heb je officiële code http://www.microsoft.com/en-us/software-recovery

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• azerty
  • Laatst online: 10:57
Acid_Burn schreef op zaterdag 21 maart 2015 @ 00:16:
Members only:
Members only:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
Members only:
Zo dan, dat is even klote zeg. Sterkte.

Members only:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RayNbow

RayNbow

Kirika <3

Via het Win10 topic heb ik al de links naar de officiële .esd files gevonden, dus ik kan nu een bootable iso bakken. :)

(Win10 kan helaas nog steeds niet updaten als je rechtstreeks van een VHD boot)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damic
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11:18

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

Ha w10, tja dat stond er niet bij =)

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herko_ter_Horst
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Members only:
Members only:

"Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RayNbow

RayNbow

Kirika <3

Damic schreef op zaterdag 21 maart 2015 @ 09:28:
Ha w10, tja dat stond er niet bij =)
Wel in de post die ik quotete. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HMS
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21-08 23:06

HMS

Herko_ter_Horst schreef op zaterdag 21 maart 2015 @ 09:50:
[...]

Members only:
Members only:

Hier ook Windows 10 als main OS trouwens, werkt erg fijn. Hoewel ik zit te twijfelen om weer terug te gaan naar 8.1, had gisteren een paar keer dat het hele OS bleef hangen. Ik vermoed een probleem met de NVIDIA driver, maar geen idee eigenlijk. De event log stond ook niks in :(. Weet wel dat ik direct overstap zodra het uitkomt :).

[ Voor 27% gewijzigd door HMS op 21-03-2015 10:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acid_Burn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19-09 11:23

Acid_Burn

uhuh

Members only:

Glass Eye Photography | Zelfbouw wireless fightstick | Mijn puzzel site

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 00:16

Matis

Rubber Rocket

Balen dat je er op zo'n lullige manier wordt uitgewerkt...
Mijn vriendin en ik zijn op zoek naar een nieuwe nieuwe auto, maar het lijkt er naar of er alleen nog maar nieuwe auto's geleased worden. Sorteringen gaan standaard op bijtelling of op bedrag per maand.
Als particulier een auto kopen, heeft kennelijk weinig tot geen rendement meer voor dealers...

If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickH89
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 16-09 21:41
Acid_Burn schreef op zaterdag 21 maart 2015 @ 13:18:
Members only:
Members only:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

1 van mijn servers draait backups naar een server die ik niet ken 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• azerty
Firesphere schreef op zondag 22 maart 2015 @ 01:33:
O-)

Uitzoeken maar zou ik zeggen :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-09 22:45
Dat ken ik :P Ik heb hier nog een VM draaien genoemd BackupPC, die blijkbaar backups maakt van *iets*. Ik zit er maar niet aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rutix
Megamind schreef op zondag 22 maart 2015 @ 02:05:
Dat ken ik :P Ik heb hier nog een VM draaien genoemd BackupPC, die blijkbaar backups maakt van *iets*. Ik zit er maar niet aan.
>:) vooral niet doen dan blijf ik temninste je data ontvangen :+
PatrickH89 schreef op zaterdag 21 maart 2015 @ 15:55:
[...]

Members only:
Members only:

Nothing to see here!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mercatres
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 19-09 19:50
Firesphere schreef op zondag 22 maart 2015 @ 01:33:
Dat heet 'de cloud' :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Nee, bleek een oude server te zijn die nog wel aan stond. Backup en dienst maar beeindigt :P

Hmmm, nginx blokkeert robots.txt om onduidelijke redenen :(

[ Voor 12% gewijzigd door Firesphere op 22-03-2015 15:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15:25

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• azerty
Pagina: 1 ... 79 ... 100 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is niet de plaats om te lopen helpdesken. De Coffee Corner is primair bedoeld als uitlaatklep voor iedereen in de Devschuur® en niet als vraagbaak.