Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.
Kwestie van betere talen gebruiken.
Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir
Welke taal dan niet?bwerg schreef op dinsdag 17 maart 2015 @ 21:17:
[...]
Niet elke taal heeft het standaard aan boord. Ja, als je het meer dan 1 keer moet doen ga je wel op zoek naar iets handigers (of flans je even wat in elkaar).
php represents
1
| $foo = implode(',', $bar); |
Dit klinkt meer als 'ik ken al mijn features van m'n taal niet'
Geen idee, maar wat een kut siteHatsieflatsie schreef op dinsdag 17 maart 2015 @ 23:13:
Hoe kijken jullie trouwens tegen Clojure aan?
[ Voor 20% gewijzigd door Douweegbertje op 17-03-2015 23:14 ]
Zodanig dat het voor elke situatie goed en snel werkt? De meeste talen, denk ik. Ja, voor een simpele string wel maar als je het dan met een stringbuilder of stream of file of weet ik wat wil doen dan weer niet.
Dan nog fix je het alsnog met een paar extra regeltjes maar het is gewoon een veel simpelere one-liner in welke taal dan ook als je trailing comma's kan toevoegen.
C-achtige talen hebben trouwens altijd trailing semicolons, stel je voor hoe irritant het zou zijn als dat niet zo was.
[ Voor 10% gewijzigd door bwerg op 17-03-2015 23:49 ]
Geen hands-on ervaring met de taal, maar de eerste paar presentaties over Clojure gegeven door Rich Hickey zijn best goed.Hatsieflatsie schreef op dinsdag 17 maart 2015 @ 23:13:
bwerg schreef op dinsdag 17 maart 2015 @ 23:43:
C-achtige talen hebben trouwens altijd trailing semicolons, stel je voor hoe irritant het zou zijn als dat niet zo was.
Semicolons as statement separators
Pascal adopted many language syntax features from the ALGOL language, including the use of a semicolon as a statement separator. This is in contrast to other languages, such as PL/I, C etc. which use the semicolon as a statement terminator.
[...] The presence of an extra semicolon was not permitted in early versions of Pascal. [...]
Maar het lijkt me echt mega-irritant. Voeg een regel toe, oh, syntax error op de vorige regel. Haal een regel weg, oh, syntax error. Nou ja, het mag.
[ Voor 65% gewijzigd door bwerg op 18-03-2015 08:31 ]
Even de site bekeken, maar het lijkt een concurrent van Scala te zijn? Functionele taal en compiled naar java bytecode.Hatsieflatsie schreef op dinsdag 17 maart 2015 @ 23:13:
Doe mij maar Scala.
//edit
Even over clojure gelezen. Het ziet er eigenlijk best wel als een leuk taaltje uit. In tegenstelling tot Scala is clojure wel puur functioneel. En de syntax ziet er een heel stuk cleaner uit. Misschien eens een keer mee experimenteren. :-)
[ Voor 29% gewijzigd door WernerL op 18-03-2015 08:59 ]
Roses are red, violets are blue, unexpected '{' on line 32.
Iemand nog wat lekkers bij de koffie vandaag?
Gefeliciteerd Hylke.hylke94 schreef op woensdag 18 maart 2015 @ 09:44:
Goedemorgen!
De jarige trakteert toch?

* WernerL wacht met smacht op een stuk taart voor bij de koffie
Bij deze:WernerL schreef op woensdag 18 maart 2015 @ 09:50:
[...]
Gefeliciteerd Hylke.
De jarige trakteert toch?![]()
* WernerL wacht met smacht op een stuk taart voor bij de koffie

Dankje.
Pak ook een stukje zou ik zeggen

Taart

Gefeliciteerd en nog vele jaren overigens
[ Voor 53% gewijzigd door ZaZ op 18-03-2015 10:03 ]
Lekker op de bank
Gefeliciteerd en thanks voor de taart.
“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.
Gefeliciteerd! ^^hylke94 schreef op woensdag 18 maart 2015 @ 09:44:
Goedemorgen!
Declaring that your argument is invalid because you’re a Windows user and therefore obviously mentally deficient, would be an ad hominem attack.alienfruit schreef op woensdag 18 maart 2015 @ 10:52:
"Invalid argument" is toch wel de meest bruikbare foutmelding van IE9. *not*
Pascal is dan ook totaal geen C-achtige taal. dus ik snap je punt niet helemaalRayNbow schreef op woensdag 18 maart 2015 @ 07:28:
[...]
Geen hands-on ervaring met de taal, maar de eerste paar presentaties over Clojure gegeven door Rich Hickey zijn best goed.
[...]
[...]

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
Net zo bruikbaar als...alienfruit schreef op woensdag 18 maart 2015 @ 10:52:
"Invalid argument" is toch wel de meest bruikbare foutmelding van IE9. *not*
1
| undefined is not a function |

“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.
In de vroege ochtend interpreteerde ik het tweede deel van de zin als iets in 't algemeen, niet specifiek voor C-achtige talen..oisyn schreef op woensdag 18 maart 2015 @ 11:19:
[...]
Pascal is dan ook totaal geen C-achtige taal. dus ik snap je punt niet helemaal
Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
Hoe kan ik een poll voorstel doen bij Tweakers?

Zelfde traject hier, tussen Haren en Groningen, maar ik reis meestal buiten de spits. Dan is de wifi wel te doen in ieder geval. Kan me voorstellen dat het niet vooruit te branden is met volle trein, meestal wil muziek streamen ook voor geen meterAloys schreef op woensdag 18 maart 2015 @ 11:33:
Reizen hier trouwens ook mensen naar hun werk met de trein? Ik heb bij de NS met 'Wifi in de Trein' praktisch nooit op internet.Af en toe laad een pagina, maar het nieuws lezen is al zelfs niet te doen. Mijn traject is overigens tussen Zwolle en Groningen.
Ja maar, daar hebben we allemaal niks aan in IE9. Maar goed, klapperde gisteren nog met mijn oren dat een grote multinational overschakelt van IE8 naar IE11. IE11! Echt waar!!Struikrover schreef op woensdag 18 maart 2015 @ 11:27:
Ik geloof dat ergens in de nabije toekomst die vage melding wordt aangepakt in de Chrome Dev tools. Dan krijg je daadwerkelijk de naam van de functie te zien die 'undefined' is
[ Voor 5% gewijzigd door .oisyn op 18-03-2015 11:48 ]
Dat kan niet!.oisyn schreef op woensdag 18 maart 2015 @ 11:47:
Stond vandaag in mijn nieuwe huis. Ik zie een telefoonmast vanuit mijn raam, maar heb geen 4G(Vodafone)
Vanochtend hoorde ik nog in een radio commercial dat Vodafone overal in Nederland de maximale 4G snelheid aanbied.....
Battle.net - Jandev#2601 / XBOX: VriesDeJ
Overal, maar niet aan iedereenJan_V schreef op woensdag 18 maart 2015 @ 11:53:
[...]
Dat kan niet!
Vanochtend hoorde ik nog in een radio commercial dat Vodafone overal in Nederland de maximale 4G snelheid aanbied.....
Wie zegt dat .oisyn Vodafone heeft ?Jan_V schreef op woensdag 18 maart 2015 @ 11:53:
[...]
Dat kan niet!
]|[ Apple Macbook Pro Retina 13" ]|[
Nja, misschien hijzelf tussen de ()?
Nou ja dat weet ik niet, ik bedoelde vooral dat ik Vodafone hebGleighton schreef op woensdag 18 maart 2015 @ 11:57:
Wie zegt dat die zendmast van VF is?
[ Voor 23% gewijzigd door .oisyn op 18-03-2015 12:17 ]
Wat die heren hierboven ook zeggen. Tussen Leiden en Amsterdam werkt het ook nooit. Access time is enorm hoog, maar als je eenmaal een verbinding hebt, is de throughput wel goed. Helaas moet er voor het weergeven van één webpagina vaak al een tiental verbindingen worden gemaakt, wat erop neerkomt dat surfen niet werkt.Aloys schreef op woensdag 18 maart 2015 @ 11:33:
Reizen hier trouwens ook mensen naar hun werk met de trein? Ik heb bij de NS met 'Wifi in de Trein' praktisch nooit op internet.Af en toe laad een pagina, maar het nieuws lezen is al zelfs niet te doen. Mijn traject is overigens tussen Zwolle en Groningen.
[ Voor 10% gewijzigd door CodeCaster op 18-03-2015 12:09 ]
https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...
Ja, dat zie ik toch niet die edits
Het kan nog erger. Ik zit vrij dicht bij 2 masten van T-Mobile, maar geen tot heel slecht bereik. Blijkt dat deze masten van mijn huis weggericht staan en dat mijn telefoon constant verbind met een mast die in het dorp verderop staat zo'n 6-8KM. Doordat ik zo ver weg sta is mijn verbinding de eerste die wordt gedropped. In ieder geval dat is wat de techneut van T-Mobile mij kon melden nadat ik een klacht had ingediend. Met de komst van 4g masten is het een klein beetje beter geworden. Ik heb nu zowaar af en toe 3g ipv g, maar er op internetten kan ik nog steeds niet ^^.oisyn schreef op woensdag 18 maart 2015 @ 11:47:
Stond vandaag in mijn nieuwe huis. Ik zie een telefoonmast vanuit mijn raam, maar heb geen 4G(Vodafone)
Let op: Mijn post bevat meningen, aannames of onwaarheden
Ik had eerst ook T-Mobile en altijd slecht bereik; ik ben maar overgestapt naar KPN, nu altijd overal prima bereik en 4g ontvangst.Caelorum schreef op woensdag 18 maart 2015 @ 12:18:
[...]
Het kan nog erger. Ik zit vrij dicht bij 2 masten van T-Mobile, maar geen tot heel slecht bereik.
Ik zit ook te twijfelen om over te stappen. Ik heb nu ook T-Mobile, maar thuis (in het noorden) vreselijk bereik en geen 4g. Hier in het zuiden valt het nog wel mee (en is de 4g zelfs sneller dan de vdsl van KPN), maar ik denk dat ik na mijn stage wel weer terug ga naar het noorden. Dan heb ik het liefst wel altijd bereik en ook 4g-dekking (ik betaal er tenslotte ook voor).OkkE schreef op woensdag 18 maart 2015 @ 12:38:
[...]
Ik had eerst ook T-Mobile en altijd slecht bereik; ik ben maar overgestapt naar KPN, nu altijd overal prima bereik en 4g ontvangst.

In Zeeland had ik anders nooit 4g van T-Mobile en ook de 3g was niet overal geweldig. Ook bellen/sms'en ging vaak niet (goed) door slecht bereik.hylke94 schreef op woensdag 18 maart 2015 @ 12:47:
[...]
Hier in het zuiden valt het nog wel mee (en is de 4g zelfs sneller dan de vdsl van KPN), [...]
Regio Delft-Rotterdam bedoel ik dan. Dat is voor mij een eind weg en het zuidenOkkE schreef op woensdag 18 maart 2015 @ 12:56:
[...]
In Zeeland had ik anders nooit 4g van T-Mobile en ook de 3g was niet overal geweldig. Ook bellen/sms'en ging vaak niet (goed) door slecht bereik.
Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.
Het gore lef...Gamebuster schreef op woensdag 18 maart 2015 @ 12:29:
Er zit een vogel in m'n tuin
DankjeBtM909 schreef op woensdag 18 maart 2015 @ 13:04:
Feli hylke94
Ik had tot een maandje of 2 terug ook T-mobile via Tele2. Eind vorig jaar werd het signaal echt enorm slecht bij ons in het dorp (Midden Brabant). Heel veel gedoe later kwam men tot de conclusie dat er een zendmast niet meer functioneerde zoals het hoorde o.i.d. Ik vragen wat er dan aan gedaan zou worden en wanneer.hylke94 schreef op woensdag 18 maart 2015 @ 12:47:
[...]
Ik zit ook te twijfelen om over te stappen. Ik heb nu ook T-Mobile, maar thuis (in het noorden) vreselijk bereik en geen 4g. Hier in het zuiden valt het nog wel mee (en is de 4g zelfs sneller dan de vdsl van KPN), maar ik denk dat ik na mijn stage wel weer terug ga naar het noorden. Dan heb ik het liefst wel altijd bereik en ook 4g-dekking (ik betaal er tenslotte ook voor).
Antwoord: nooit.
Men was niet van plan nog te investeren in 3G aangezien alle pijlen op 4G gericht zijn. 3G was EoL. Erg fijn als 4G nog niet beschikbaar is in je regio...

Abonnement per direct stop laten zetten ook al zat ik er eigenlijk nog een paar maanden aan vast. Dat kon gelukkig omdat zij niet leverden en ik dus weigerde nog te betalen. Zit nu via Ziggo bij Vodafone, stuk beter.
Tjolk is lekker. overal en altijd.
(Plus, m'n beltegoed is onbeperkt houdbaar.
Thuis in Delft heb ik met Vodafone gewoon 0 bereik. T-Mobile en KPN daarentegen werken perfect.
Ik zit dus met hetzelfde. Er staat wel een zendmast in de buurt (heb alleen geen idee van wie die is), maar het bereik is tering slecht thuis. En de uitrol van 4g in het noorden, verloopt nou ook niet bepaald snel...Ger schreef op woensdag 18 maart 2015 @ 14:28:
[...]
Ik had tot een maandje of 2 terug ook T-mobile via Tele2. Eind vorig jaar werd het signaal echt enorm slecht bij ons in het dorp (Midden Brabant). Heel veel gedoe later kwam men tot de conclusie dat er een zendmast niet meer functioneerde zoals het hoorde o.i.d. Ik vragen wat er dan aan gedaan zou worden en wanneer.
Antwoord: nooit.
Men was niet van plan nog te investeren in 3G aangezien alle pijlen op 4G gericht zijn. 3G was EoL. Erg fijn als 4G nog niet beschikbaar is in je regio...![]()
Abonnement per direct stop laten zetten ook al zat ik er eigenlijk nog een paar maanden aan vast. Dat kon gelukkig omdat zij niet leverden en ik dus weigerde nog te betalen. Zit nu via Ziggo bij Vodafone, stuk beter.
Misschien moet ik ook maar eens beginnen met zeuren dan, aangezien mijn contract nog tot mei 2016 loopt
U mad?
Dat had ik dus eerst ook met T-Mobile. Sinds ik overgestapt ben naar KPN nooit meer last gehad van slecht bereik.hylke94 schreef op woensdag 18 maart 2015 @ 14:40:
[...]
Ik zit dus met hetzelfde. Er staat wel een zendmast in de buurt (heb alleen geen idee van wie die is), maar het bereik is tering slecht thuis. En de uitrol van 4g in het noorden, verloopt nou ook niet bepaald snel...
Misschien moet ik ook maar eens beginnen met zeuren dan, aangezien mijn contract nog tot mei 2016 loopt.
Alleen in de trein tussen Zuidhorn en Groningen zeg... Soms dropt het tot G! Meestal eventjes 3G/H+, maar daar kan ik echt niet eens een website mee openen...
2x Dell UP2716D | R9 7950X | 128GB RAM | 980 Pro 2TB x2 | RTX2070 Super
.oisyn: Windows is net zo slecht in commandline als Linux in GUI
Bij Grijpskerk ook nog een verbinding? Daar valt bij de meeste providers de complete verbinding weg...F.West98 schreef op woensdag 18 maart 2015 @ 15:39:
Hier prima en snel 4G, en een mooi uitzicht op niets
Alleen in de trein tussen Zuidhorn en Groningen zeg... Soms dropt het tot G! Meestal eventjes 3G/H+, maar daar kan ik echt niet eens een website mee openen...
Helaas loopt (of zit) iedereen tegenwoordig met zijn mobiel in zijn hand 'interessante dingen' te doen.
Ik reis nu een stuk minder met de trein, maar nog steeds, ik check mijn mobiel vrijwel niet wanneer ik wel met de trein ga. Ook niet als ik alleen ben. Merk het ook dat wanneer ik bijv in de stad loop, iedereen kopje omlaag (kijken naar een scherm
[ Voor 13% gewijzigd door sky- op 18-03-2015 15:50 ]
don't be afraid of machines, be afraid of the people who build and train them.
Tien jaar geleden zat iedereen met een boek of krant, nu is het met een telefoon of ereader. In alle gevallen kan je best alsnog een gesprekje aanknopen hoor, het één sluit het ander zeker niet uit.sky- schreef op woensdag 18 maart 2015 @ 15:48:
Toen ik nog dagelijks met de trein reisde had ik nog gesprekken met mensen. Maakte me echt niet druk wanneer ik geen internet had. Dit is zo'n 4 jaar geleden.
Helaas loopt (of zit) iedereen tegenwoordig met zijn mobiel in zijn hand 'interessante dingen' te doen.
Ik reis nu een stuk minder met de trein, maar nog steeds, ik check mijn mobiel vrijwel niet wanneer ik wel met de trein ga. Ook niet als ik alleen ben. Merk het ook dat wanneer ik bijv in de stad loop, iedereen kopje omlaag (kijken naar een scherm) en lopen maar. Echt een vooruitgang zeg. Bleh.
Snap niet dat je de hele dag online moet zijn, op een gegeven moment is de informatie wel op.
Om heel eerlijk te zijn: Ik zit altijd in de bus vóór en na mijn werk, wil graag dat dat een momentje voor mezelf is om me klaar te maken voor werk of om me even te ontspannen voor ik thuis weer aan de slag moet met andere dingen, dan is het wel lekker om even te browsen, muziekje te luisteren en gewoon even lekker te "nietsen".
Mijn advies: gewoon bellen en aangeven dat je een contract hebt wat 2 kanten heeft: 1 met jouw verplichtingen, 1 met de verplichtingen van de provider. Indien zij niet voldoen aan hun verplichtingen moet je ze de kans geven daar binnen een redelijke termijn wel aan te voldoen en indien ze dat niet kunnen/willen kun je het contract ontbinden.hylke94 schreef op woensdag 18 maart 2015 @ 14:40:
[...]
Ik zit dus met hetzelfde. Er staat wel een zendmast in de buurt (heb alleen geen idee van wie die is), maar het bereik is tering slecht thuis. En de uitrol van 4g in het noorden, verloopt nou ook niet bepaald snel...
Misschien moet ik ook maar eens beginnen met zeuren dan, aangezien mijn contract nog tot mei 2016 loopt.
Noot hierbij: dit geldt niet als de verkopende partij c.q. de provider bij het afsluiten van het contract heeft aangegeven dat het bereik bij jou slecht zou zijn. Echter: dat moeten ze dan wel kunnen aantonen.
Tjolk is lekker. overal en altijd.
Is alleen 1 probleem: ook Vodafone en KPN is hier heel slecht te ontvangen. Ik kan dus geen kant op. Enige dat nog voor Vodafone spreekt is dat je een femtocel kan kopen voor 85E. Dat kan bij T-Mobile en dacht bij KPN niet.
Ah, dus jij bent zo'n treincreep.sky- schreef op woensdag 18 maart 2015 @ 15:48:
Toen ik nog dagelijks met de trein reisde had ik nog gesprekken met mensen. Maakte me echt niet druk wanneer ik geen internet had. Dit is zo'n 4 jaar geleden.
Ik reis nu een stuk minder met de trein, maar nog steeds, ik check mijn mobiel vrijwel niet wanneer ik wel met de trein ga. Ook niet als ik alleen ben. Merk het ook dat wanneer ik bijv in de stad loop, iedereen kopje omlaag (kijken naar een scherm) en lopen maar. Echt een vooruitgang zeg. Bleh.
Snap niet dat je de hele dag online moet zijn, op een gegeven moment is de informatie wel op.
Voor mij is de trein een plek om even tot rust te komen met een boek, een wei(lan)ds uitzicht of scrollen langs Reddit. Als 'ie rijdt natuurlijk.
https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...
Nothing to see here!
Nu moet ik wel zeggen: ik snap wel dat mensen niet direct begrijpen wat het plan inhoudt. De infographic is te summier en de PDF over de werking veel te technisch voor een doorsnee persoon. Maar hou dan gewoon je mond in plaats van met allerlei hersenloze aannames te komen.
Daarnaast zie ik net dat v2.0 nog helemaal niet is gepubliceerdNNF schreef op woensdag 18 maart 2015 @ 22:15:
De aluhoedjesbrigade is uiteraard weer in groten getale aanwezig, ja
Nu moet ik wel zeggen: ik snap wel dat mensen niet direct begrijpen wat het plan inhoudt. De infographic is te summier en de PDF over de werking veel te technisch voor een doorsnee persoon. Maar hou dan gewoon je mond in plaats van met allerlei hersenloze aannames te komen.
Nothing to see here!
Verwijderd
Ik bedoel vrijwel elke gebruiker installeert toch wel z'n favo app ondanks de gehele waslijst aan informatie die jij 'moet' delen.
Ja het is je keuze, maar in hoeverre is het je keuze als je keuze alleen Ja/Nee is?
Je schrikt gewoon hoeveel informatie de 'apps' van je weten, en je telefoon, en alles wat erop staat. Mja het is nu ingeburgerd he, net zoals het normaal is dat de AH je gewicht weet over 10 jaar elke keer dat je afrekent.
Reken nu maar af met mij als 'alu-hoedje' , quote me maar over 10 jaar.
Tbh, het kan me geen reet schelen wat er allemaal gebeurt, maar als jij niet inziet dat we over 5-10 jaar een stuk minder privacy hebben door dit soort zaken... tja open your eyes.
Late reactie, maar ik snap niet wat er handig is aan groeperen op access modifier. Meestal zet ik de zaken die logisch bij elkaar horen samen.hylke94 schreef op dinsdag 17 maart 2015 @ 15:13:
[...]
Zit standaard ook in JetBrains (of iig PhpStorm) en is vreselijk handig idd. Zet public, protected en private bij elkaar en daarna ook nog alfabetisch of op volgorde van gebruikt/aangeroepen.
https://fgheysels.github.io/
Vooral handig als het niet alleen je eigen code is. Dan is groeperen op AM handiger dan Logical, zodat je in ieder geval een soort van overzicht hebtwhoami schreef op woensdag 18 maart 2015 @ 23:01:
[...]
Late reactie, maar ik snap niet wat er handig is aan groeperen op access modifier. Meestal zet ik de zaken die logisch bij elkaar horen samen.
I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!
Ah. Een insider!Rutix schreef op woensdag 18 maart 2015 @ 22:19:
[...]
Daarnaast zie ik net dat v2.0 nog helemaal niet is gepubliceerden daarin staan echte grote verbeteringen tov v1.0. Sommige van mijn opmerkingen waren dus iets te voorbarig aangezien ik kennis heb van v2.0
Alhoewel veel punten die aluhoedjesbrigade aandragen ook al in v1.0 worden benoemd en beargumenteerd/opgelost.
Het grootste probleem is denk ik gewoon het enorme wantrouwen dat bij veel mensen heerst. Dan kun je nog zo'n mooi document schrijven waarin je hun argumenten letterlijk ontkracht, maar mensen zeggen dan gewoon doodleuk "Ik vertrouw de overheid niet, DUS ik geloof ook niet wat er in dat document staat". Dan ben je ook uitgepraat...
Natuurlijk helpt het niet mee dat de overheid in het verleden inderdaad nogal eens heeft geblunderd bij ICT-projecten, en het is altijd goed om kritisch te zijn, maar al die dystopische fantasieën die er gepost worden ("de supermarkt verkoopt mijn gegevens aan de verzekering!!!111ONE) dragen ook echt nergens aan bij.
Wat mij betreft mag de privacywetgeving heel wat strenger. En dan graag niet alleen als papieren tijger, maar met zeer hoge (tientallen procenten van de omzet) boetes.
Ik voorzie grote maatschappelijke problemen als bedrijven vrij spel krijgen met zulke gevoelige gegevens, met name in sectoren (zorg, banken, verzekeringen) waar je geen enkele keus hebt dan iig *ergens* klant zijn. Een supermarkt zal er (iig in het begin) waarschijnlijk niet mee wegkomen, maar wisselen van bank is al een fors stapje lastiger en zonder een bank kan je in deze wereld niets meer.
Des te ergerlijker is dat de overheid er geen enkele moeite mee heeft om het bedrijven nog wat makkelijker te maken.
En ja, de gemiddelde burger boeit het *nu* nog niks. Totdat het te laat is en daarom zouden de mensen die het wel begrijpen wat er gaande is diezelfde burger moeten beschermen.
Kun je mensen dan ongelijk geven? Daarbij is juist het kern probleem het wantrouwen in de toekomst. De huidige implementatie klinkt prima, zit logisch in elkaar en ga zo maar door. Punt is echter dat er altijd iemand, en deels jezelf moet bepalen welke data nu beschikbaar mag zijn voor één partij.NNF schreef op woensdag 18 maart 2015 @ 23:40:
[...]
Ah. Een insider!
Het grootste probleem is denk ik gewoon het enorme wantrouwen dat bij veel mensen heerst. Dan kun je nog zo'n mooi document schrijven waarin je hun argumenten letterlijk ontkracht, maar mensen zeggen dan gewoon doodleuk "Ik vertrouw de overheid niet, DUS ik geloof ook niet wat er in dat document staat". Dan ben je ook uitgepraat...
Natuurlijk helpt het niet mee dat de overheid in het verleden inderdaad nogal eens heeft geblunderd bij ICT-projecten, en het is altijd goed om kritisch te zijn, maar al die dystopische fantasieën die er gepost worden ("de supermarkt verkoopt mijn gegevens aan de verzekering!!!111ONE) dragen ook echt nergens aan bij.
Wat als het nu relatief normaal wordt dat je met een App in de AH loopt (wat nu al is) en dat de AH optioneel en vrijwillig een 'account' aanbied die wel gepersonaliseerd is (weet ik niet of dat er al is, dacht het wel). Stel dat zoiets over een jaar relatief "normaal" en ingeburgerd is, wat is dan de kans dat AH standaard om persoonsgegevens gaat vragen bij het online shoppen? Wat nu als de overheid daar mee akkoord gaat MITS de gebruiker dat zelf wilt? Je mag dan wel kiezen, anoniem of met je echte gegevens en dan 15% korting op alles - altijd- . Stel dat dit weer doorloopt, dan heb je misschien weer over 3 jaar later nog minder 'restricties' etc etc.
Er is nu wel een model die zover ik met mijn kennis en ervaring kan zien, goed in elkaar zit een goede basis neergezet. Zowel voor "ons" als "3e partijen". En tja, dan mag je daar wel je twijfels over hebben.
Nogmaals, het zou mij allemaal een worst wezen want ik ben er vrij makkelijk in, echter ben ik wel reëel en zie (en ervaar) ik al hoe dingen tegenwoordig gaan t.o.v. wat jaren geleden. Gewoon het simpelste voorbeeld zijn de Apps op je telefoon. Ik pak maar wat voorbeelden van een andere website:
http://privacygrade.org/a...brick.fruitninjafree.html
http://privacygrade.org/apps/com.gamecircus.songz.html
http://privacygrade.org/a...mobile.bible.android.html
En gebruikers kiezen er zelf voor, echter snapt niemand er wat van maar uiteindelijk zitten wat bedrijven wel lekker te data-minen. Dus dat er een 'keuze' is, en 'regels' boeit dan uiteindelijk vrij weinig.
[ Voor 17% gewijzigd door Douweegbertje op 19-03-2015 00:12 ]
[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]
Ik snap het probleem volkomen maar to be honest moet je ook openstaan voor vernieuwingen en die kritisch onder de loep nemen. Het schreeuwen van "HET IS OVERHEID DUS HET KLOPT AL NIET" is natuurlijk belachelijk. Er zijn zat ICT-projecten die slagen en ook goed werken maar daar hoor je natuurlijk niks van want dat is voor de media niet interessantNNF schreef op woensdag 18 maart 2015 @ 23:40:
[...]
Ah. Een insider!
Nothing to see here!
Dat weten ze nu al hoor, tenminste als jij een bonuskaart gebruikt, weten ze precies wat jouw favoriete eten is. En als je dan ook nog eens Shell tankt met airmiles, weten ze ook dat jij naast een volle tank altijd 2 repen uit het aanbiedingen bakje op de balie vist.Douweegbertje schreef op woensdag 18 maart 2015 @ 22:21:
Je schrikt gewoon hoeveel informatie de 'apps' van je weten, en je telefoon, en alles wat erop staat. Mja het is nu ingeburgerd he, net zoals het normaal is dat de AH je gewicht weet over 10 jaar elke keer dat je afrekent.
Ze mogen alleen officieel niet zo heel veel met die gegevens doen, maar dat neemt niet weg dat ze het wel weten
Driving a cadillac in a fool's parade.
Juist niet vind ik.Firesphere schreef op woensdag 18 maart 2015 @ 23:09:
[...]
Vooral handig als het niet alleen je eigen code is. Dan is groeperen op AM handiger dan Logical, zodat je in ieder geval een soort van overzicht hebt
Dit:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
| private int _x; public int X { get { return _x; } set { if( _x != value ) { _x = value; OnPropertyChanged("X"); } } } private int _y; public int Y { get { return _y; } set { if( _y != value ) { _y = value; OnPropertyChanged("Y"); } } } protected void OnPropertyChanged( string prop ) {} public void Melk(){ .... .... MelkCore(blaat); .... .... } protected virtual void MelkCore( Blaat o ) { ..... ..... } |
is imho overzichtelijker dan
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
| private int _x; private int _y; protected void OnPropertyChanged( string prop ) {} protected virtual void MelkCore( Blaat o ) { ..... ..... } public int X { get { return _x; } set { if( _x != value ) { _x = value; OnPropertyChanged("X"); } } } public int Y { get { return _y; } set { if( _y != value ) { _y = value; OnPropertyChanged("Y"); } } } public void Melk(){ .... .... MelkCore(blaat); .... .... } |
https://fgheysels.github.io/
We are shaping the future
Eens.whoami schreef op donderdag 19 maart 2015 @ 10:40:
[...]
Juist niet vind ik.
Dit:
C#:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 private int _x; public int X { get { return _x; } set { if( _x != value ) { _x = value; OnPropertyChanged("X"); } } } private int _y; public int Y { get { return _y; } set { if( _y != value ) { _y = value; OnPropertyChanged("Y"); } } } protected void OnPropertyChanged( string prop ) {} public void Melk(){ .... .... MelkCore(blaat); .... .... } protected virtual void MelkCore( Blaat o ) { ..... ..... }
C#:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 private int _x; private int _y; protected void OnPropertyChanged( string prop ) {} protected virtual void MelkCore( Blaat o ) { ..... ..... } public int X { get { return _x; } set { if( _x != value ) { _x = value; OnPropertyChanged("X"); } } } public int Y { get { return _y; } set { if( _y != value ) { _y = value; OnPropertyChanged("Y"); } } } public void Melk(){ .... .... MelkCore(blaat); .... .... }

Alex) schreef op donderdag 19 maart 2015 @ 11:08:
OnNotifyPropertyChanged. Zelden zo'n lelijke implementatie van iets gezien
1
| Install-Package PropertyChanged.Fody |
1
2
3
4
5
6
7
| public class Blaat: INotifyPropertyChanged { public int X { get; set; } public int Y { get; set; } public event PropertyChangedEventHandler PropertyChanged; } |
Done. Geen dependencies (zoals bij PostSharp) en geen squigglies (zoals ook bij PostSharp), maar wel een hersenloze implementatie van INPC.
.oisyn: Échte programmeurs haten PHP met een passie. Ben jij soms geen echte programmeur?
Ik deel de gevoelens van Douweegbertje : De privacy die we in nu weggooien krijgen we nooit en te nimmer rmeer terug, dus je moet nu waakzaam zijn waar het naar toe gaat. De overheid gaat er iig niet op letten ben ik bang.Verwijderd schreef op woensdag 18 maart 2015 @ 22:29:
Opper alu-hoedje zit hier gewoon in de Devschuur!
Denk er maar eens aan als de volgende keer als je naar porno zoekt ....
Somniferous whisperings of scarlet fields. Sleep calling me and in my dreams i wander. My reality is abandoned (I traverse afar). Not a care if I never everwake.
Ik zag het vandaag ook. Een hoop core tech van MS staat nu op GitHub. Echt bizard goed! Onderhand lijkt MS wel een van de belangrijkste open-source bedrijven. Wie had dat gedacht?Sebazzz schreef op donderdag 19 maart 2015 @ 06:33:
Zo, MSBuild is Open Source nu en staat op Github. Microsoft is goed bezig!
het natuurlijk.ObiTewodros schreef op donderdag 19 maart 2015 @ 12:49:
Is het de of het Proof of Concept?
Originally, a hacker was someone who makes furniture with an axe.
Je gaat hier er van uit dat het allemaal netjes zo op volgorde staat. Ik heb't over complete willekeur die ik nog te vaak tegenkom, dan is alfabetisch beter dan de zooi door elkaar laten staan.whoami schreef op donderdag 19 maart 2015 @ 10:40:
[...]
Juist niet vind ik.
Dit:
code:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 private int _x; public int X { get { return _x; } set { if( _x != value ) { _x = value; OnPropertyChanged("X"); } } } private int _y; public int Y { get { return _y; } set { if( _y != value ) { _y = value; OnPropertyChanged("Y"); } } } protected void OnPropertyChanged( string prop ) {} public void Melk(){ .... .... MelkCore(blaat); .... .... } protected virtual void MelkCore( Blaat o ) { ..... ..... }
code:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 private int _x; private int _y; protected void OnPropertyChanged( string prop ) {} protected virtual void MelkCore( Blaat o ) { ..... ..... } public int X { get { return _x; } set { if( _x != value ) { _x = value; OnPropertyChanged("X"); } } } public int Y { get { return _y; } set { if( _y != value ) { _y = value; OnPropertyChanged("Y"); } } } public void Melk(){ .... .... MelkCore(blaat); .... .... }
I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!
ObiTewodros schreef op donderdag 19 maart 2015 @ 12:49:
Is het de of het Proof of Concept?
Nee, volgens de officiële spellingsregels moet het de proof of concept zijn.Biersteker schreef op donderdag 19 maart 2015 @ 12:52:
het natuurlijk.
Reden: bij Engelse woorden wordt in beginsel het lidwoord de gebruikt, en het corresponderende Nederlandse woord (proef) is vrouwelijk.
Je kunt natuurlijk ook een Nederlands equivalent zoeken; proefversie of conceptbewijs of iets dergelijks (hangt er een beetje vanaf wat je wil benadrukken).
[ Voor 25% gewijzigd door Soultaker op 19-03-2015 13:04 ]
Hmz, krijg nou wat. Klinkt toch voor geen meter, de Proof of Concept.Soultaker schreef op donderdag 19 maart 2015 @ 12:58:
[...]
[...]
Nee, volgens de officiële spellingsregels moet het de proof of concept zijn.
Reden: bij Engelse woorden wordt in beginsel het lidwoord de gebruikt, en het corresponderende Nederlandse woord (proef) is vrouwelijk.
Je kunt natuurlijk ook een Nederlands equivalent zoeken; proefversie of conceptbewijs of iets dergelijks (hangt er een beetje vanaf wat je wil benadrukken).
Originally, a hacker was someone who makes furniture with an axe.
Als je de afkorting gebruikt klinkt het weer niet.... het POC....Biersteker schreef op donderdag 19 maart 2015 @ 13:06:
[...]
Hmz, krijg nou wat. Klinkt toch voor geen meter, de Proof of Concept.
Ik vind de Proof of Concept persoonlijk beter klinken dan het Proof of Concept.Biersteker schreef op donderdag 19 maart 2015 @ 13:06:
[...]
Hmz, krijg nou wat. Klinkt toch voor geen meter, de Proof of Concept.
VB:
"De gerealiseerde Proof of Concept"
"Het gerealiseerde Proof of Concept"
Ik vind hier "de gerealiseerde Proof of Concept" toch beter klinken, maar dat is een kwestie van smaak denk ik.
Bij meervoud gebruik je "de Proof of Concept's"
Bij afkorting gebruik je "De PoC"
Waarom dan moeilijk doen en bij enkelvoud "het Proof of Concept" gebruiken?
Het is toch bizar, dat je een taal hebt, en daar een discussie over moet voeren en dat het dan amper nog duidelijk is hoe je iets moet schrijven. Dan faal je als taal
FTFYDouweegbertje schreef op donderdag 19 maart 2015 @ 13:18:
Omdat fuck de het Nederlandse taal![]()
Het is toch bizar, dat je een de taal hebt, en daar een het discussie over moet voeren en dat het dan amper nog duidelijk is hoe je iets moet schrijven. Dan faal je als taal
* Hoogie2004 snapt er ook geen hol van
[ Voor 8% gewijzigd door Hoogie2004 op 19-03-2015 13:21 ]
Dit topic is gesloten.
Dit topic is niet de plaats om te lopen helpdesken. De Coffee Corner is primair bedoeld als uitlaatklep voor iedereen in de Devschuur® en niet als vraagbaak.