2x Dell UP2716D | R9 7950X | 128GB RAM | 980 Pro 2TB x2 | RTX2070 Super
.oisyn: Windows is net zo slecht in commandline als Linux in GUI
/rant
Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three
Lekker op de bank
Probeer DICSS niet als afkorting te zien, dan snap je de misschien de grapjes in de issuesFeanathiel schreef op maandag 23 maart 2015 @ 07:52:
Gaat dat over spaces vs. tabs? Anders zie ik 'm nog niet helemaal vroeg op deze ochtend.
Deze full-page foutmelding is dus nu nog steeds mega groot in beeld. Ik lag helemaal dubbel hier.
[ Voor 54% gewijzigd door Gamebuster op 23-03-2015 10:06 ]
Let op: Mijn post bevat meningen, aannames of onwaarheden
Ah, I see. Thanks.Barryvdh schreef op maandag 23 maart 2015 @ 09:12:
[...]
Probeer DICSS niet als afkorting te zien, dan snap je de misschien de grapjes in de issues
https://github.com/letsgetrandy/DICSS/issues/34
Roses are red, violets are blue, unexpected '{' on line 32.
Zo flauw maar zo prachtigI used DICSS in safe mode as instructed, but I think the wrapper is broken. What does a stdin err mean?
Die had wel wat beter gekund jaWernerL schreef op maandag 23 maart 2015 @ 10:15:
De grap van FWest is wat minder subtiel dan de andere issues:
En dan echt dood serieus travis-ci aanzetten! https://travis-ci.org/letsgetrandy/brototype/jobs/55129676 && https://github.com/letsge...type/blob/master/tests.js
Die is nog leuker dan DICCS vind ikLEDfan schreef op maandag 23 maart 2015 @ 10:45:
Van de zelfde dude als DICCS: https://github.com/letsgetrandy/brototype![]()
En dan echt dood serieus travis-ci aanzetten! https://travis-ci.org/letsgetrandy/brototype/jobs/55129676 && https://github.com/letsge...type/blob/master/tests.js
1
2
3
4
5
6
| var myURL; Bro(app) .iDontAlways('config.environment.buildURL') .butWhenIdo(function(buildURL){ myURL = buildURL('dev'); }); |
Hoe verzint ie het
Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana
“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.
Let op: Mijn post bevat meningen, aannames of onwaarheden
Heel mooi ja...502 Bad Gateway
nginx/1.4.4
We are shaping the future
Ik mis de pun
Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.
Nah. Gisteren deed de site het nog
Nothing to see here!
Vanochtend ook ;-)
Dying is God's way of telling you, you've been FIRED.
[ Voor 11% gewijzigd door mbarie op 23-03-2015 15:35 ]
Somniferous whisperings of scarlet fields. Sleep calling me and in my dreams i wander. My reality is abandoned (I traverse afar). Not a care if I never everwake.
Nee, dan deze: https://github.com/letsgetrandy/DICSS/issues/15Struikrover schreef op maandag 23 maart 2015 @ 09:16:
Haha al die issues bij DICCS zijn geniaal
https://github.com/letsgetrandy/DICSS/issues/13
Oh nee, dat is dan weer niet grappig.
Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.
Annoyingly is het praktisch instant geserialized bij XML. Straks nog eens gaan kijken voor de serialization.farlane schreef op maandag 23 maart 2015 @ 15:41:
Wat voor een entities from hell zijn dat dan? Ik heb nog nooit gehoord dat je voor (meer) snelheid bij XML moet zijn trouwens
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
| public static string Serializeer(object objekt) { var sb = new StringBuilder(); sb.AppendLine("{"); var props = ..; // magie met reflection foreach(var prop in props) { sb.AppendFormat("'{0}': '{1}',", prop.Name, objekt.GetValue(prop)); } sb.AppendLine("}"); return sb.ToString(); } |
Alex) schreef op maandag 23 maart 2015 @ 15:46:
Kom op, een beetje vent serialiseert zelf.
C#:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 public static string Serializeer(object objekt) { var sb = new StringBuilder(); sb.AppendLine("{"); var props = ..; // magie met reflection foreach(var prop in props) { sb.AppendFormat("'{0}': '{1}',", prop.Name, objekt.GetValue(prop)); } sb.AppendLine("}"); return sb.ToString(); }
Volgens mij zit hij bij namecheap en die gast komt uit de US, dus lijkt me sterk dat hij bij cloudvps.NL zit.mbarie schreef op maandag 23 maart 2015 @ 15:33:
Ah dan is 'ie misschien wel gehost bij CloudVPS. Het hele netwerk heeft daar een failover ivm doorgesneden glaskabel door grondwerkzaamheden buiten het datacenter. VPS-en zijn al uren bezig online te komen, sinds een uur of 10.
Daarbij is het ook nog eens 502 error van de server zelf, die krijg je meestal niet als je server down is, of de verbinding daar na toe (ok, proxy's, firewall etc daargelaten. ).
Ik heb zelf niet de moeite gedaan voor een whois, kan allemaal best.Douweegbertje schreef op maandag 23 maart 2015 @ 15:58:
[...]
Volgens mij zit hij bij namecheap en die gast komt uit de US, dus lijkt me sterk dat hij bij cloudvps.NL zit.
Daarbij is het ook nog eens 502 error van de server zelf, die krijg je meestal niet als je server down is, of de verbinding daar na toe (ok, proxy's, firewall etc daargelaten. ).
Hé kom op. Het was laatWernerL schreef op maandag 23 maart 2015 @ 10:15:
De grap van FWest is wat minder subtiel dan de andere issues:
Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
Dat is een fallbackmechanisme voor de backend, toch?.oisyn schreef op maandag 23 maart 2015 @ 16:22:
Het slaat ook nergens op. Waarom zou je nog een DILDO nodig hebben als je over DICSS beschikt?
Kan je het op 2 manieren tegelijk doen..oisyn schreef op maandag 23 maart 2015 @ 16:22:
Het slaat ook nergens op. Waarom zou je nog een DILDO nodig hebben als je over DICSS beschikt?
van-tilburg.info -=- meka (sega emulator) - Proud MEDION fanclub member - KOPPIG VOLHOUDEN !
Het is makkelijker te implementeren dan DICSS. Het is niet erbij, maar iets heel anders. Het is meer een lightweight-versie, je moet al die interfaces zelf implementeren, kost veel meer werk..oisyn schreef op maandag 23 maart 2015 @ 16:22:
[ Voor 6% gewijzigd door F.West98 op 23-03-2015 16:26 ]
EF blijkt child collections van eerder opgehaalde objecten aan te vullen wanneer hetzelfde object later wordt opgehaald met z'n child collections gevuld. Daardoor werkte er dus iets wat eigenlijk al veel eerder had moeten omvallen omdat de lijst leeg is

Ik snap wel waarom het gebeurt, maar toch is het irritant. EF matcht de references van de later opgehaalde objecten met eerder opgehaalde exemplaren en werkt vervolgens verder op hetzelfde object.
[ Voor 15% gewijzigd door Alex) op 23-03-2015 17:12 ]
Aaaah... een kenner.F.West98 schreef op maandag 23 maart 2015 @ 16:25:
[...]
Het is makkelijker te implementeren dan DICSS. Het is niet erbij, maar iets heel anders. Het is meer een lightweight-versie, je moet al die interfaces zelf implementeren, kost veel meer werk.
Ik kan me nog voorstellen dat het van pas kan komen bij parallel taks en ander async gebeuren, verder komt mijn kennis op dat gebied niet.
Alex) schreef op maandag 23 maart 2015 @ 17:12:
Gah, wat is de 'magie' van Entity Framework soms toch verschrikkelijk. Ik kwam er vandaag achter dat op een totaal irrelevante plek iets omviel omdat ik een stukje code had aangepast zodat een bepaald complex object uit cache wordt gehaald i.p.v. iedere keer opnieuw wordt gedownload.
EF blijkt child collections van eerder opgehaalde objecten aan te vullen wanneer hetzelfde object later wordt opgehaald met z'n child collections gevuld. Daardoor werkte er dus iets wat eigenlijk al veel eerder had moeten omvallen omdat de lijst leeg is
Ik snap wel waarom het gebeurt, maar toch is het irritant. EF matcht de references van de later opgehaalde objecten met eerder opgehaalde exemplaren en werkt vervolgens verder op hetzelfde object.
1
2
3
4
| using (var context = new DataContext()) { } |
En al je problemen verdwijnen
Dat veroorzaakte juist de problemenMegamind schreef op maandag 23 maart 2015 @ 19:49:
[...]
C#:
1 2 3 4 using (var context = new DataContext()) { }
En al je problemen verdwijnen

On a sidenote vandaag was wel heel apart. Twee conducteurs en een conductrice verdwenen in de kop van de trein (hun hokje) hoor ik ineens "nee, niet doen!" (was de vrouw). Vervolgens lange tijd hoop vage geluiden. Toen we stilstonden na 20 min kwam ze een beetje vaag dat hok uit. Enige waar ik aan kon denken is dat er misschien ook wel iets als de 140km/u-spoor club is ofzo..
.. Goed zo. Je bent er achter dat reclames eigenlijk niet echt zijn.Caelorum schreef op maandag 23 maart 2015 @ 21:03:
Zit net die reclame met die jongen van de NS eens goed te bekijken en wat een leugen is dat zeg. Dat leuke meisje en die moeder met de kind wil ik wel geloven (zie het vaak genoeg) maar een gehele coupe van mensen die aan het praten zijn met elkaar en niet bezig zijn met hun telefoon? Dat gebeurt dus echt nooooit. Ja als je 4 uurs stil staat en vast zit in de trein en dus iedere telefoon leeg is ja...
On a sidenote vandaag was wel heel apart. Twee conducteurs en een conductrice verdwenen in de kop van de trein (hun hokje) hoor ik ineens "nee, niet doen!" (was de vrouw). Vervolgens lange tijd hoop vage geluiden. Toen we stilstonden na 20 min kwam ze een beetje vaag dat hok uit. Enige waar ik aan kon denken is dat er misschien ook wel iets als de 140km/u-spoor club is ofzo..
Ooit zo'n mooie hamburger bij de mac gehad? Ooit een vrouw gezien die er net zo mooi uitzag met de kleding van de H&M? (ok die is een beetje flauw). Ooit 10 chicks achter je aan gehad nadat je AXE sprayde, of werd je feest toffer toen je een 'zero' toevoegde?
No shitFiresphere schreef op maandag 23 maart 2015 @ 22:42:
Niemand op kantoor vandaag kende Flogging Molly
[ Voor 6% gewijzigd door Douweegbertje op 23-03-2015 22:42 ]
I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!
Ik geef ze groot gelijkFiresphere schreef op maandag 23 maart 2015 @ 22:42:
Niemand op kantoor vandaag kende Flogging Molly

En daarvoor heb ik deze smiley onder een shortcut.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!
Metal is veel beterFiresphere schreef op maandag 23 maart 2015 @ 23:14:
[...]
[afbeelding]
En daarvoor heb ik deze smiley onder een shortcut.
Wat wilde je graag horen? Blood Stain Child? Of Misschien Deadlock? Of heb je liever semi-metal Sabaton? Trivium, Atreyu of Five Finger Death Punch mag ook natuurlijk als je dat liever hebt?
Liever Satyricon of Amon Amarth. Trivium is nogal gay, net zoals Five Finger Death PunchFiresphere schreef op maandag 23 maart 2015 @ 23:19:
[...]
Wat wilde je graag horen? Blood Stain Child? Of Misschien Deadlock? Of heb je liever semi-metal Sabaton? Trivium, Atreyu of Five Finger Death Punch mag ook natuurlijk als je dat liever hebt?
NeePrisonerOfPain schreef op maandag 23 maart 2015 @ 23:26:
"Mijn metal is beter dan jou metal"
Ik zie een onderwerp dat de carrousel met onderwerpen in kan.PrisonerOfPain schreef op maandag 23 maart 2015 @ 23:26:
"Mijn metal is beter dan jou metal"
Ik gok dat er hier te weinig metal-liefhebbers zijn om dat aan te gaan. Daarnaast: Ieder zijn eigen soort metal, eigenlijk kan elke metal-liefhebber wel overweg met alle andere metal-liefhebbers, welk subgenre ze dan ook preferen. Hele aardige mensen, metalheads.dcm360 schreef op maandag 23 maart 2015 @ 23:28:
[...]
Ik zie een onderwerp dat de carrousel met onderwerpen in kan.
Marduk, Behemoth, Dillinger Escape Plan, Genghis Tron, The Locust, Cattle Decapitation, Deafhaven.
Dan krijg je wel een aardig beeld denk ik
Lekker op de bank
Ik ben persoonlijk meer melodeath en folk, maar Satyricon is de eerste pure black (oude werk vooral) wat ik erg gaaf vind. Mijn vriendin is echter de blekkie van ons tweeën, ik ben minder tr00ZaZ schreef op maandag 23 maart 2015 @ 23:40:
Ik houd van redelijk veel verschillende soorten 'metal' alleen als het maar niet te amerikaans klinkt. Van die meezing-metal zeg maar... Ook houd ik erg van complexe maatsoorten en black metal.
Marduk, Behemoth, Dillinger Escape Plan, Genghis Tron, The Locust, Cattle Decapitation, Deafhaven.
Dan krijg je wel een aardig beeld denk ik
Hburger, check! Was wel een once in a lifetime, maar kwam doordat er vlak naast een kfc werd geopend. De week erop was er voor elk personeelslid, 1 trainer aanwezig ^^Douweegbertje schreef op maandag 23 maart 2015 @ 22:41:
[...]Ooit zo'n mooie hamburger bij de mac gehad? Ooit een vrouw gezien die er net zo mooi uitzag met de kleding van de H&M? (ok die is een beetje flauw). Ooit 10 chicks achter je aan gehad nadat je AXE sprayde, of werd je feest toffer toen je een 'zero' toevoegde?
[...]
Vrouw met H&M kleding, check!
Lui bij Axe en Coca Cola zijn ook leugenaars, maar daar is echt alles nep. Die van de NS viel me gewoon op doordat alles redelijk leek te kloppen op dag ene punt na. (nog afgezien van dat ik geen 100+E kwijt zou willen raken alleen maar om in een kroeg in Engeland te staan, maar ok)
En ach, 100 euro om weer een unieke ervaring te hebben valt toch wel mee? Ben wel eens een weekend new castle geweest (ook bij de voetbalwedstrijd). Was een zeer leuke ervaring.
[ Voor 38% gewijzigd door Douweegbertje op 24-03-2015 00:02 ]
Deze blijft grappig: https://www.youtube.com/watch?v=LnBdZYaIGng&spfreload=10
[ Voor 11% gewijzigd door alienfruit op 24-03-2015 00:56 ]
En black en death en folk en extreme en gothic en..._Moe_ schreef op dinsdag 24 maart 2015 @ 08:18:
The only metal is heavy metal!
Op het traject dat ik vaak reis rond Utrecht en richting Enschede valt dat best mee. Eigenlijk alleen maar geen plek als er een trein uitvalt. Anders kan ik altijd wel zitten. Treinen rijden eigenlijk ook wel bijna altijd op tijd en graffiti halen ze er blijkbaar vrij snel uit. Wel vind ik dubbeldekkers vrij ranzig. Dat dweilen dat ze doen kan zelfs mijn kat nog beterDouweegbertje schreef op dinsdag 24 maart 2015 @ 00:01:
Sowieso een NS trein die uberhaupt rijdt, zonder graffiti, met plek om te zitten is in zijn algemeenheid al fucking uniek dus het valt wel mee :)[..]
Douweegbertje schreef op dinsdag 24 maart 2015 @ 00:01:
Sowieso een NS trein die uberhaupt rijdt, zonder graffiti, met plek om te zitten is in zijn algemeenheid al fucking uniek dus het valt wel mee
Dat soort gezeik op de NS is nog bijna dommer dan "Windoze sux, elk uur een BSOD amirite!!11"

Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.
Behalve dan dat de "elk uur een BSOD" al lang niet meer zo is (vroeger wilde dat nog wel gebeuren (vooral windows 98, NIET SE), terwijl de NS problematiek nog altijd hetzelfde is. Deze is zelfs erger geworden dan vroeger.kenneth schreef op dinsdag 24 maart 2015 @ 08:48:
[...]
Dat soort gezeik op de NS is nog bijna dommer dan "Windoze sux, elk uur een BSOD amirite!!11"
Ik heb ooit een plectrum van Trivium gevangen en weer teruggegooid.Merethil schreef op maandag 23 maart 2015 @ 23:25:
[...]
Liever Satyricon of Amon Amarth. Trivium is nogal gay, net zoals Five Finger Death Punch

Ze waren voorprog. van Metallica/Machine Head
Zou ik ook doen, wat moet ik met een plectrum van een band waar ik niets mee heb?Afvalzak schreef op dinsdag 24 maart 2015 @ 08:51:
[...]
Ik heb ooit een plectrum van Trivium gevangen en weer teruggegooid.
[afbeelding]
Ze waren voorprog. van Metallica/Machine Head
Het sippe gezichtje van de jongen naast me die hem wel had willen hebben doet me nog steeds een beetje pijn.Merethil schreef op dinsdag 24 maart 2015 @ 09:02:
[...]
Zou ik ook doen, wat moet ik met een plectrum van een band waar ik niets mee heb?Heb vorig jaar een plectrum gevangen van Devin Townsend, dat was een betere prijs. Mijn vriendin direct helemaal blij, draagt hem nu constant in haar portemonnee mee.
Mietje. Kon je niet beter naar een K3-concert gaan?Afvalzak schreef op dinsdag 24 maart 2015 @ 09:23:
[...]
Het sippe gezichtje van de jongen naast me die hem wel had willen hebben doet me nog steeds een beetje pijn.
Lekker op de bank
RTFM!
Ik heb het geprobeerd maar voor ons bedrijf nog niet toegepast. Ik merk wel dat er voor Open Source projecten vaker Slack wordt gebruikt ipv IRC (zoals LaraChat) en mijn stagiairs gebruiken het ook met hun klas. Lijkt wel aardig te werken en ook cross-platform._Moe_ schreef op dinsdag 24 maart 2015 @ 09:30:
Mensen die hier hun tevredenheid over slack willen uiten? Vraag me af of ik het nu wel of niet moet testen.
Hoor ook mensen die wel positief zijn na overstappen vanaf HipChat, dus ik zou het gewoon proberen
[ Voor 4% gewijzigd door Barryvdh op 24-03-2015 09:37 ]
We hebben het met z'n allen gebruikt en toen bloedde het een beetje dood en nu zit iedereen (weer) op Skype._Moe_ schreef op dinsdag 24 maart 2015 @ 09:30:
Mensen die hier hun tevredenheid over slack willen uiten? Vraag me af of ik het nu wel of niet moet testen.
Slack werkt prima, alleen vind ik het zelf irritant dat je alleen maar een browser client hebt.
Ik heb wel geprobeerd om via het XMPP-protocol met een losse client te connecten en dat werkt maar half half.
Lekker op de bank
Er is tegenwoordig een Windows applicatie.ZaZ schreef op dinsdag 24 maart 2015 @ 09:41:
[...]
We hebben het met z'n allen gebruikt en toen bloedde het een beetje dood en nu zit iedereen (weer) op Skype.
Slack werkt prima, alleen vind ik het zelf irritant dat je alleen maar een browser client hebt.
Ik heb wel geprobeerd om via het XMPP-protocol met een losse client te connecten en dat werkt maar half half.
Ok, het is nog steeds een wrapper om de website heen, maar je kunt nu wel meerdere 'slacks' in 1 scherm hebben. Heb nu dus 1 account van m'n klant en 1 van m'n bedrijf in 1 venster.
Battle.net - Jandev#2601 / XBOX: VriesDeJ
Welk gezeik, ik zet niets meer of minder neer dan de waarheid. Prima als jij het niet ervaart of ziet maar loop niet zo dom te lullen alsof de NS een geweldige partij is of iets met zo'n vergelijking. Deze discussie is al vaker gevoerd en er zijn zat mensen die mijn zin kunnen beamen. Dat jij misschien niet in de spits hebt gereisd op een relatief druk traject en het dus niet weet, is niet mijn probleemkenneth schreef op dinsdag 24 maart 2015 @ 08:48:
[...]
Ik heb op het traject gezetten van Schiphol < - - > Brussel. Nu stap ik dan in Dordrecht in, een station voor Rotterdam. In de ochtend kon ik ooit wel eens zitten, maar de terugweg heb ik letterlijk altijd, elke dag gewoon moeten staan in een opgepropte trein.
Ik heb daarbij nog zoveel geld terug gekregen in verband met treinen die niet op tijd rijden, dus de bevestiging kun je ook domweg nog van de NS zelf krijgen.

Afvalzak schreef op dinsdag 24 maart 2015 @ 09:23:
[...]
Het sippe gezichtje van de jongen naast me die hem wel had willen hebben doet me nog steeds een beetje pijn.
Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
Nee, het is een beetje stil rond K3,ZaZ schreef op dinsdag 24 maart 2015 @ 09:25:
[...]
Mietje. Kon je niet beter naar een K3-concert gaan?
http://www.metal-archives.com/bands/K3/102688
PowerShell's Import-Csv die carriage returns opneemt in de waarde van het laatste veld als deze niet gequotet is...
Heerlijke bugs

Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir
Een verplichte vraag iets te bijdehand ingevuld werd gelijk ban zonder waarschuwing

[ Voor 11% gewijzigd door jip_86 op 24-03-2015 11:09 ]
Veel van de problemen op het spoor worden veroorzaakt door ProRail, maar de NS krijgt daar altijd de schuld van. Of zij daar nu iets aan kunnen veranderen of niet. Een aantal problemen zijn wel aan de NS te verwijten, maar veel vertragingen worden veroorzaakt door onkunde bij ProRail.
Al is het wel een tijdje geleden, af en toe komt Opeth of Ayreon nog eens voorbij, en heel occasioneel nog iets van Devin Townsend
Verder vooral Epic Soundtracks, of dingen zoals Future Sound of Londen, Hybrid enz.
Probeerde je je weer in te schrijven op FOK?jip_86 schreef op dinsdag 24 maart 2015 @ 11:06:
Designfaal van een site, reden van bannen opsturen via de PM functie van de site (krijg je dus alleen een halve zin als in de mail)![]()
Een verplichte vraag iets te bijdehand ingevuld werd gelijk ban zonder waarschuwing
In welk parallel universum? Er rijden dagelijks honderden treinen op tijd, graffiti is een véél kleiner probleem dan het ooit was en de NS werkt continu aan meer zitplaatsen.Douweegbertje schreef op dinsdag 24 maart 2015 @ 10:06:
Welk gezeik, ik zet niets meer of minder neer dan de waarheid.
Misschien hanteer je een andere betekenis van het woord uniek
Ik vind de NS helemaal geen geweldige partij, je overdrijft alleen schromelijk.Prima als jij het niet ervaart of ziet maar loop niet zo dom te lullen alsof de NS een geweldige partij is of iets met zo'n vergelijking. Deze discussie is al vaker gevoerd en er zijn zat mensen die mijn zin kunnen beamen. Dat jij misschien niet in de spits hebt gereisd op een relatief druk traject en het dus niet weet, is niet mijn probleem
Ik heb anderhalf jaar dagelijks tussen Dordrecht en Den Haag gereisd en hoewel ik vaak genoeg binnensmonds stond te vloeken om een vertraagde, bomvolle of uitgevallen trein ben ik het grootste gedeelte van de tijd tijdig en zittend op de plek van bestemming aangekomen.
Jij spreekt in algemeenheden en komt dan ter onderbouwing louter met je eigen ervaringen aanzetten. n=1.Ik heb daarbij nog zoveel geld terug gekregen in verband met treinen die niet op tijd rijden, dus de bevestiging kun je ook domweg nog van de NS zelf krijgen.
Zo kan ik ook beweren dat geweld richting NS-medewerkers onzin is omdat ik het zelf nooit heb gezien

De NS (en het hele concept van ov in het algemeen) is verre van perfect, dat maakt niet dat iedere generaliserende opmerking opeens een universele waarheid is.
Het is voornamelijk de combinatie van verschillend gedrag dat de boel hier in de soep laat lopen. Momenteel gebruik ik maar quoting=csv.QUOTE_ALL in Python.Caelorum schreef op dinsdag 24 maart 2015 @ 10:42:
Ik kan die van PowerShell niet echt een bug noemen. De carriage return is geen scheiding tussen de waardes dus hoort gewoon bij de waarde IMO. Overigens zou die dan wel zo flink moeten zijn om echt door te gaan tot de volgende scheidingsteken, maar ok, dat is wellicht wel een bug (nog niet getest overigens)
Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir
Afgelopen weekend kaarten geregeld voor Opeth in Tivoli VredenburgMercatres schreef op dinsdag 24 maart 2015 @ 11:09:
\metal/
Al is het wel een tijdje geleden, af en toe komt Opeth of Ayreon nog eens voorbij, en heel occasioneel nog iets van Devin Townsend
Ze gaan 'Ghost Reveries' integraal spelen en daarna nog wat nieuwer werk. Vervelend
Ze komen eind van het jaar nog eens naar de AB in Brussel, maar ik weet het nog niet meteen of ik ga. Begin dit jaar wel NIN gezien, wat een feest.Sardaukar schreef op dinsdag 24 maart 2015 @ 11:28:
[...]
Afgelopen weekend kaarten geregeld voor Opeth in Tivoli Vredenburg![]()
Ze gaan 'Ghost Reveries' integraal spelen en daarna nog wat nieuwer werk. Vervelend
Oh nja onderbouwing;kenneth schreef op dinsdag 24 maart 2015 @ 11:14:
[...]
In welk parallel universum? Er rijden dagelijks honderden treinen op tijd, graffiti is een véél kleiner probleem dan het ooit was en de NS werkt continu aan meer zitplaatsen.
Misschien hanteer je een andere betekenis van het woord uniek
[...]
Ik vind de NS helemaal geen geweldige partij, je overdrijft alleen schromelijk.
Ik heb anderhalf jaar dagelijks tussen Dordrecht en Den Haag gereisd en hoewel ik vaak genoeg binnensmonds stond te vloeken om een vertraagde, bomvolle of uitgevallen trein ben ik het grootste gedeelte van de tijd tijdig en zittend op de plek van bestemming aangekomen.
[...]
Jij spreekt in algemeenheden en komt dan ter onderbouwing louter met je eigen ervaringen aanzetten. n=1.
Zo kan ik ook beweren dat geweld richting NS-medewerkers onzin is omdat ik het zelf nooit heb gezien
De NS (en het hele concept van ov in het algemeen) is verre van perfect, dat maakt niet dat iedere generaliserende opmerking opeens een universele waarheid is.
http://vertraa.gd/terugkijken/ochtendspits
6% van de treinen zijn vertraagd, of zoals jij het zou zeggen 93.8% rijdt wel op tijd. Zo gaat het vrijwel altijd: http://vertraa.gd/maandgrafiek/
Nou ja, wat is nu 6%, relatief gezien misschien niet veel. Echter zul je hier op bepaalde trajecten -altijd- last van hebben en dat is klote. Ja, wellicht op sommige trajecten merk je er NIETS van en denk je; wat lult iedereen nou over de NS?
Jij pakt Dordrecht -> Denhaag, maar als je juist de andere kant op gaat (dus de trein komt van Den haag) ben je de sjaak omdat heel de trein gevuld wordt in bijv. rotterdam en wat stations daarvoor.
In feite "begint" jouw traject met vollopen bij Dordrecht zelf.
Dus ja, nogmaals leuk dat jij wel een enigszins goede ervaring hebt, maar jij zegt ook alleen maar je mening en doet dit voor als "universele waarheid"
Daarbij was in eerste instantie mijn gehele opmerking een sneer naar de NS, niet direct bestempeld als serieus commentaar hoewel het weeldegelijk gebaseerd is op mijn eigen ervaringen van jaren lange ellende. Ik snap ook niet waarom je weer zo'n vergelijking maakt alsof iemand een OS afkraakt. Ik heb gewoon erg veel valide redenen om de NS af te kraken, dat is niet discutabel of een ongegeneerde rant. Dat je dit niet globaal kan verkondigen als waarheid.. ok.. Agreed.
De hele discussie is overigens zinloos, want het is niet alsof ProRail/NS ineens wel hun werk gaan doen
Zo kun je dan elke discussie als zinloos bestempelen hoor? ImmersCaelorum schreef op dinsdag 24 maart 2015 @ 11:53:
Als je op een traject altijd last hebt van vertraging dan hou je daar toch gewoon rekening mee? ^^
De hele discussie is overigens zinloos, want het is niet alsof ProRail/NS ineens wel hun werk gaan doen
En ja, uiteraard houdt je er rekening mee. Zo ga ik standaard eerder weg en neem ik altijd een trein eerder. Althans, dat is voor werk/afspraken e.d. Tegenwoordig hoef ik niet meer elke dag met de treinDe Coffee Corner is primair bedoeld als uitlaatklep
Wilt niet zeggen dat je dan alsnog vertraging kunt hebben en dus nog meer tijd kwijt bent. Als ik een trein eerder neem en deze heeft 30 minuten vertraging, ben ik simpelweg alsnog 30 minuten kwijt.
Maargoed als ik gewoon het woordje NS hoor, denk ik direct aan al het leed dat ik ermee heb ondervonden.
Hoe zit dat dan als je je overstap mist door bijv. 5 minuten vertraging? In Nederland is het niet raar om maar 2-3 minuten (soms minder zelfs) overstaptijd te hebben.LEDfan schreef op dinsdag 24 maart 2015 @ 12:24:
Hier in het Belgenland is een trein pas na zes minuten na de geplande aankomst officieel te laat. Al de statistieken van te late treinen wijken dan minstens zes minuten af van de geplande aankomst.
Ik denk dat je dan pech hebtDouweegbertje schreef op dinsdag 24 maart 2015 @ 12:45:
[...]
Hoe zit dat dan als je je overstap mist door bijv. 5 minuten vertraging? In Nederland is het niet raar om maar 2-3 minuten (soms minder zelfs) overstaptijd te hebben.

Wat ze ook wel eens doen, is extra wachttijd inrekenen in station (in Leuven, waar zo nu en dan kop gemaakt moet worden). Op die manier worden de ritten langer, en als er een trein vertraging heeft opgelopen, heeft die dus meer marge in stations.LEDfan schreef op dinsdag 24 maart 2015 @ 12:48:
[...]
Ik denk dat je dan pech hebt. Meestal reken je hier wel wat meer tijd om over te stappen.
_Moe_ schreef op dinsdag 24 maart 2015 @ 09:30:

“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.
Ik gebruik het voor mijn werk, 100% remote met een klein team (paar man).
Ook voor studie projecten, ik werk liever thuis dan op school.
En ben ik nog actief in de SuperNET (blockchain technology) community waar we een Slack groep met ~450 man hebben.
Bijna geen reden meer om thuis te verlaten
Bij ons gebeuren dit soort dingen op de laatste dag.mbarie schreef op dinsdag 24 maart 2015 @ 14:32:
3 (werk)dagen voor live gaan zegt de redactie dat de huidige banner-implementatie niet wenselijk is. Ze hebben de designs 3 maanden geleden gezien en we hebben het veelvuldig over de nieuwe site en designs gehad. Ik heb toen al aangegeven wat de implicaties van het design zouden zijn, maar nu het te laat is om er nog wat aan te doen is het ineens verkeerd. Zucht.
Zo kwam gisteren de baas langs bij een collega om te zeggen dat het design niet goed was van de website die hij had gemaakt met als extra's "het moet vandaag af want ik ga morgen naar de klant toe". Dit terwijl de website al vele weken in test staat.
Dit topic is gesloten.
Dit topic is niet de plaats om te lopen helpdesken. De Coffee Corner is primair bedoeld als uitlaatklep voor iedereen in de Devschuur® en niet als vraagbaak.