De Devschuur Coffee Corner - Iteratie ➑ Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 74 ... 100 Laatste
Acties:
  • 366.305 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F.West98
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 02:24

F.West98

Alweer 16 jaar hier

Gelijke kans kan je op twee manieren interpreteren.
Iedereen heeft even veel kans om MEE te doen
Abo's hebben meer kans om te winnen.
Dus op de ene manier is het wel gelijk en de andere manier niet.

2x Dell UP2716D | R9 7950X | 128GB RAM | 980 Pro 2TB x2 | RTX2070 Super
.oisyn: Windows is net zo slecht in commandline als Linux in GUI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajakkes
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 16-05 22:32

ajakkes

👑

Als niet abbonee kan je dan weer een 2e account nemen om je winkans te verdubbelen. Dus de vraag is hoeveel gratis accounts heb ik nodig voor gelijke kansen?

👑

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincentio
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Koffie?

Tijd om Xcode te updaten, hopelijk hebben ze eindelijk wat bugs gefixed in plaats van meer gecreëerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HuHu
  • Registratie: Maart 2005
  • Niet online
Ik vind het maar een rare discussie, of je wel of niet "recht hebt" om mee te doen aan een prijsvraag. Talloze mensen die roepen dat niet-betalende bezoekers "geen recht" hebben op prijsvragen :') . Is iedereen soms vergeten dat 'ie ooit een niet-betalende bezoeker is geweest? Hoe websites groot worden (hint: dat komt niet door de betalende bezoekers, maar door de anonieme massa die blijft terugkomen)?

Daarnaast: wordt er wel gedacht aan de bedrijven die de producten ter beschikking stellen (of betaalt Tweakers dit zelf? Dan gaat mijn argument niet op)? Als ik een bedrijf ben/heb dat producten weggeeft voor prijsvragen (en ja, dat deed ik), dan wil ik dat mijn producten onder zo'n groot mogelijk publiek verspreid worden. Hoe meer mensen die meedoen, hoe beter mijn promotie.

Als dan elke keer mijn product wordt verloot onder hetzelfde clubje "exclusievelingen" met een "betalende status", dan houd het snel op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rutix
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 05-09-2024
ajakkes schreef op dinsdag 10 maart 2015 @ 07:48:
Als niet abbonee kan je dan weer een 2e account nemen om je winkans te verdubbelen. Dus de vraag is hoeveel gratis accounts heb ik nodig voor gelijke kansen?
Dat is echter niet toegestaan en als Tweakers daar achter komt heb je een dikke ban aan je broek denk ik.

Nothing to see here!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 11:21
HuHu schreef op dinsdag 10 maart 2015 @ 08:06:
[...] Als dan elke keer mijn product wordt verloot onder hetzelfde clubje "exclusievelingen" met een "betalende status", dan houd het snel op.
Dat gebeurt alleen niet. De groep unieke mensen waaruit wordt geselecteerd is nog steeds even groot, alleen de verdeling van de winkans niet. Ik geloof er overigens niets van dat we straks alleen nog maar betalende gebruikers zien winnen. Sterker nog, vermoed dat de groep niet betalende gebruikers die iets wint nog steeds groter gaat zijn dan betalende gebruikers. Maar daar zullen we wel even naar kijken als er een aantal (4/5?) lotingen zijn geweest.
Puur alleen doordat de groep niet betalende bezoekers gewoon zo enorm veel groter is dan de groep betalende bezoekers en ik me niet kan voorstellen dat die grotere winkans echt zoveel groter is. Hooguit twee of drie keer groter dan niet betalende bezoekers.

[ Voor 15% gewijzigd door Caelorum op 10-03-2015 08:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Nu online

BM

Moderator Spielerij
Rutix schreef op dinsdag 10 maart 2015 @ 08:30:
[...]

Dat is echter niet toegestaan en als Tweakers daar achter komt heb je een dikke ban aan je broek denk ik.
Ik weet het wel zeker ;)

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HuHu
  • Registratie: Maart 2005
  • Niet online
Caelorum schreef op dinsdag 10 maart 2015 @ 08:35:
[...]

Dat gebeurt alleen niet. De groep unieke mensen waaruit wordt geselecteerd is nog steeds even groot, alleen de verdeling van de winkans niet. Ik geloof er overigens niets van dat we straks alleen nog maar betalende gebruikers zien winnen. Sterker nog, vermoed dat de groep niet betalende gebruikers die iets wint nog steeds groter gaat zijn dan betalende gebruikers. Maar daar zullen we wel even naar kijken als er een aantal (4/5?) lotingen zijn geweest.
Puur alleen doordat de groep niet betalende bezoekers gewoon zo enorm veel groter is dan de groep betalende bezoekers en ik me niet kan voorstellen dat die grotere winkans echt zoveel groter is. Hooguit twee of drie keer groter dan niet betalende bezoekers.
Mijn bericht was vooral gericht op de mensen die vinden dat niet-betalende gebruikers überhaupt geen recht hebben om mee te doen aan prijsvragen.

edit: nu ik er nog eens over nadenk; het uitsluiten van adblock-gebruikers is ook heel vreemd. Als een bedrijf een product ter beschikking stelt, is dat natuurlijk gewoon reclame en marketing. Adblock-gebruikers zien de reclame van een bedrijf niet, maar via zo'n prijsvraag kun je ze alsnog in aanraking laten komen met je product. De "gewone" bezoekers kun je ook bereiken met advertenties, maar de adblock-gebruiker niet. Zo'n prijsvraag is een ideaal middel om deze groep toch je product te laten zien.

Maar niet op Tweakers, want daar mogen adblock-gebruikers niet meedoen aan prijsvragen. De met advertenties onbereikbare doelgroep, die je wel kunt bereiken met prijsvragen, wordt uitgesloten.

Heel tegen-intuïtief.

[ Voor 27% gewijzigd door HuHu op 10-03-2015 08:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kenneth
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

Pffff. Is www.tweakersloterijverlies.nl al geregistreerd? :{

Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mercatres
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 19-09 19:50
Vincentio schreef op dinsdag 10 maart 2015 @ 07:58:
Koffie?

Tijd om Xcode te updaten, hopelijk hebben ze eindelijk wat bugs gefixed in plaats van meer gecreëerd.
Graag. Vandaag weer een dag in XAML werken klooien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soultaker
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20-09 18:51
HuHu schreef op dinsdag 10 maart 2015 @ 08:06:
Daarnaast: wordt er wel gedacht aan de bedrijven die de producten ter beschikking stellen (of betaalt Tweakers dit zelf? Dan gaat mijn argument niet op)? Als ik een bedrijf ben/heb dat producten weggeeft voor prijsvragen (en ja, dat deed ik), dan wil ik dat mijn producten onder zo'n groot mogelijk publiek verspreid worden. Hoe meer mensen die meedoen, hoe beter mijn promotie.
Aan de andere kant: wil je dat je product bij een echte Tweaker terechtkomt, of bij iemand die snel een accountje heeft aangemaakt om mee te kunnen dingen naar de prijs, zonder dat die enige binding heeft met Tweakers.net? Betalen voor een account is wel bewijs van enige binding met Tweakers.net, al is omgekeerd niet gezegd dat alle echte Tweakers ook abo's hebben, natuurlijk.

Je zou de winstkansen ook aan karma/Tweakotine kunnen koppelen, maar dan krijg je weer het probleem dat mensen gaan karma-whoren.

Of zoals Incaz zei: doe al die loterijen gewoon lekker niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erwin537
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 04:11
Ik zie het probleem aan de loterijen niet zo. De loterijen zijn naast een aantal andere dingen zoals een leuke community bieden een goede manier voor tweakers om de community te belonen voor alle content die het genereert. Het zal ongetwijfeld ook wat meer bezoekers geven, maar ik denk dat dat nog meevalt. Verder zie je vaak dat winacties de regel hebben dat je al x aantal maanden lid moet zijn. Voor de fabrikanten biedt het een mooie promotie stunt, reviews en (ik hoop vooral) in sommige gevallen ook feedback (hele ijdele hoop dat fabrikanten óók de reviews lezen om producten te verbeteren).

Misschien is dit nog niet het perfecte model voor de loterijen, maar om het dan meteen maar af te schaffen? Je kan ook kijken naar een model dat beter werkt, bv. met strengere meespeel eisen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZaZ
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19-08 14:24

ZaZ

Tweakers abonnee

Soultaker schreef op dinsdag 10 maart 2015 @ 10:34:
[...]

Aan de andere kant: wil je dat je product bij een echte Tweaker terechtkomt, of bij iemand die snel een accountje heeft aangemaakt om mee te kunnen dingen naar de prijs, zonder dat die enige binding heeft met Tweakers.net?
Dat laatste gaat al niet omdat deelname is uitgesloten voor mensen die registreren nadat de actie is begonnen.

Lekker op de bank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devilly
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online
ZaZ schreef op dinsdag 10 maart 2015 @ 10:49:
[...]

Dat laatste gaat al niet omdat deelname is uitgesloten voor mensen die registreren nadat de actie is begonnen.
Wat als iemand zich ooit een keer had geregistreerd en nooit op Tweakers komt, maar van de gelegenheid gebruik maakt om zijn account weer eens aan te zwengelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• urk_forever
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-09 16:40
Alex) schreef op maandag 09 maart 2015 @ 15:48:
Ooit eens ergens gespot:

Cascading Stylesheet:
1
2
/* Toet toet boink boink centjes verdienen */
div.banner {
Die moet ik onthouden om ook eens te gebruiken in mijn code :P

Hail to the king baby!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erwin537
  • Laatst online: 04:11
Devilly schreef op dinsdag 10 maart 2015 @ 11:02:
[...]

Wat als iemand zich ooit een keer had geregistreerd en nooit op Tweakers komt, maar van de gelegenheid gebruik maakt om zijn account weer eens aan te zwengelen?
Diegene moet af en toe wel op tweakers komen om te controleren of er nog interessante loterijen zijn. Of iemand anders moet wat vrienden af en toe op de hoogte brengen, maar ach. hoeveel gebruikers zouden dat zijn?

Je kan ook nog gebruikers die geen content genereren uitsluiten zoals ik al zei in mijn eerdere post. Stel een minimum op karma, tweakotine, aantal reacties of forum posts.. wat dan ook. Naar de bedrijven die deze spullen 'doneren' voor de loterij valt dit perfect te verantwoorden met een aantal users dat aan deze eisen voldoet etc. Geeft nog steeds een win-win-win situatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM
  • Nu online

BM

Moderator Spielerij
Mercatres schreef op dinsdag 10 maart 2015 @ 09:47:
[...]

Graag. Vandaag weer een dag in XAML werken klooien.
XAML O+
Ben to-taal geen UI man, maar XAML vind ik toch wel erg lekker werken :)

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincentio
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Devilly schreef op dinsdag 10 maart 2015 @ 11:02:
[...]

Zo lijkt het toch elk jaar te gaan met die einde van het jaar prijsuitreiking. Als je ziet wat voor users daar geregeld dingen winnen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rutix
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 05-09-2024
Vincentio schreef op dinsdag 10 maart 2015 @ 11:25:
[...]

Zo lijkt het toch elk jaar te gaan met die einde van het jaar prijsuitreiking. Als je ziet wat voor users daar geregeld dingen winnen...
Precies. Ik ben geen sore loser maar als ik soms zie dat een account met 1 reactie, 2 post (wat helpdesken was) en verder rest alles bijna op nul dan vind ik dat toch jammer. Ik heb liever dat een tweaker die gewoon op tweakers komt het meer verdient.

Nothing to see here!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 17-09 11:07

TheNephilim

Wtfuzzle

Gadverdamme, loop alweer een half uur te klooien met cookies... :/ Voor setcookie kun je nog zo leuk een path en domain opgeven, maar voor lezen niet :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voutloos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Tja, moet je ze maar meteen op het goede pad zetten. ;)

{signature}

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hylke94
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 07-07 18:59
Of geen cookies gebruiken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pizzalucht
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 08:40

Pizzalucht

Snotneus.

TheNephilim schreef op dinsdag 10 maart 2015 @ 11:37:
Gadverdamme, loop alweer een half uur te klooien met cookies... :/ Voor setcookie kun je nog zo leuk een path en domain opgeven, maar voor lezen niet :X
Je browser stuurt die cookies toch helemaal niet mee als het pad/domain niet overeenkomt?
Waarom zou je ze dan mee willen geven :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

Tjah, genoeg fancy oplossingen, maar een simpele array met wat product ID's past prima in een cookie.
Pizzalucht schreef op dinsdag 10 maart 2015 @ 11:44:
[...]

Je browser stuurt die cookies toch helemaal niet mee als het pad/domain niet overeenkomt?
Waarom zou je ze dan mee willen geven :P
Zelfs nu ik ze goed ingesteld heb doet hij het niet :+. Maarja... het was ook te makkelijk als het meteen zou werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hylke94
TheNephilim schreef op dinsdag 10 maart 2015 @ 11:48:
Tjah, genoeg fancy oplossingen, maar een simpele array met wat product ID's past prima in een cookie.

[...]

Zelfs nu ik ze goed ingesteld heb doet hij het niet :+. Maarja... het was ook te makkelijk als het meteen zou werken.
Help het als je er eerst json van maakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mercatres
BM schreef op dinsdag 10 maart 2015 @ 11:20:
[...]

XAML O+
Ben to-taal geen UI man, maar XAML vind ik toch wel erg lekker werken :)
Ik ben ook geen UI man, en inderdaad XAML is nog net ietsje lekkerder werken dan met CSS enz. Ik vind het ook niet erg om er mee te klooien, maar het is soms zo traag (en je hebt een degelijke inspector nodig).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjolk
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 09:49
Frontpage en Apple discussies... :F

Tjolk is lekker. overal en altijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

hylke94 schreef op dinsdag 10 maart 2015 @ 11:49:
[...]

Help het als je er eerst json van maakt?
Dat deed ik al, json_encode en base64_encode, maar dat maakt niet uit.

De cookie set ik middels een AJAX request, maar blijft niet hangen. Meer dan setcookie('key', $value, '/', 'localhost') kan ik er niet van maken.

Zo zonde, want daar ben ik nu al weer een uur mee aan het klooien en het lukt nog steeds niet. Vast iets wat ik over het hoofd zie 8)7. Kan wel zo de bende uitzetten en naar huis gaan... |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pizzalucht
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 08:40

Pizzalucht

Snotneus.

TheNephilim schreef op dinsdag 10 maart 2015 @ 11:59:
[...]

Dat deed ik al, json_encode en base64_encode, maar dat maakt niet uit.

De cookie set ik middels een AJAX request, maar blijft niet hangen. Meer dan setcookie('key', $value, '/', 'localhost') kan ik er niet van maken.

Zo zonde, want daar ben ik nu al weer een uur mee aan het klooien en het lukt nog steeds niet. Vast iets wat ik over het hoofd zie 8)7. Kan wel zo de bende uitzetten en naar huis gaan... |:(
Zou goed te maken kunnen hebben met dat je localhost gebruikt als domain.
something that wasn't made clear to me here and totally confused me for a while was that domain names must contain at least two dots (.), hence 'localhost' is invalid and the browser will refuse to set the cookie! instead for localhost you should use false.

[ Voor 17% gewijzigd door Pizzalucht op 10-03-2015 12:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hylke94
En de cookie zetten met javascript zelf?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

Met JavaScript is misschien een optie, zal er eens naar kijken. Het ziet er naar uit alsof het wisselen van domain een probleem is.

---

Weer eens andere koffie in de machine! Dat scheelt toch, dan blijf je 'proeven'. Anders wen je op een gegeven moment helemaal aan een bepaalde smaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 08:50

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Ger schreef op dinsdag 10 maart 2015 @ 11:55:
Frontpage en Apple discussies... :F
Apple/Microsoft/Android is het nieuwe Godwin

I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjolk
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 09:49
Firesphere schreef op dinsdag 10 maart 2015 @ 12:46:
[...]

Af en toe wel ja...
Al heb ik het idee dat discussies over Apple producten altijd veel heftiger maar met minder argumenten gevoerd worden.

Tjolk is lekker. overal en altijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mercatres
Firesphere schreef op dinsdag 10 maart 2015 @ 12:46:
[...]

Hitler draait zich om in zijn graf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan_V
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 07:49
Ger schreef op dinsdag 10 maart 2015 @ 13:04:
[...]

Af en toe wel ja...
Al heb ik het idee dat discussies over Apple producten altijd veel heftiger maar met minder argumenten gevoerd worden.
Opsomming van de reacties bij de nieuwsberichten:
Apple nieuwsbericht = Mooi spul, maar veel te duur voor wat je krijgt
MS nieuwsbericht = Laat ze eerst maar eens een stabiele Windows versie maken dat er normaal uit ziet met het 'oude' startmenu.
Google nieuwsbericht = Ze weten al alles van me, nu kunnen ze nog meer van me weten.
Zelf vind ik het soms wel vermakelijk en kan ik zo een paar minuten door scrollen om alles te lezen :P

Battle.net - Jandev#2601 / XBOX: VriesDeJ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GateKeaper
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 05-08 21:46

GateKeaper

#1 Procastinator

Jan_V schreef op dinsdag 10 maart 2015 @ 13:30:
[...]

Opsomming van de reacties bij de nieuwsberichten:

[...]

Zelf vind ik het soms wel vermakelijk en kan ik zo een paar minuten door scrollen om alles te lezen :P
Sinds er gesorteerd kan worden op reactieniveau wil ik de eerste paar reacties wel weer eens lezen. Maar de gemiddelde reactie waag ik mij al tijden niet meer aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajakkes
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 16-05 22:32

ajakkes

👑

Goede samenvatting van de gemiddelde reactie overigens. (Ik lees ze nog wel eens)

👑

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn
  • Laatst online: 03:42

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Elke keer als ik het woord "sleepnet" tegenkom dan lees ik dat in het Engels 8)7

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EddoH
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online

EddoH

Backpfeifengesicht

ajakkes schreef op dinsdag 10 maart 2015 @ 14:51:
Goede samenvatting van de gemiddelde reactie overigens. (Ik lees ze nog wel eens)
In het lijstje mist alleen nog:
Ze doen het alleen maar om geld te verdienen!
.oisyn schreef op dinsdag 10 maart 2015 @ 15:16:
Elke keer als ik het woord "sleepnet" tegenkom dan lees ik dat in het Engels 8)7
'Elke keer'? :) Je leest dagelijks de Fisherman's Daily?

[ Voor 30% gewijzigd door EddoH op 10-03-2015 15:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Elke keer ja. Het wordt namelijk nogal vaak gebruikt in de context van afluisteren. Zo ook hier: nieuws: Wikimedia Foundation spant rechtszaak aan tegen NSA
En klik hier voor de grap eens op

Als ik de Fisherman's Daily zou lezen, dan zou ik daar het Nederlandse woord "sleepnet" niet in terugvinden, denk je ook niet? ;)

[ Voor 29% gewijzigd door .oisyn op 10-03-2015 15:57 ]

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EddoH
  • Niet online

EddoH

Backpfeifengesicht

.oisyn schreef op dinsdag 10 maart 2015 @ 15:55:

Als ik de Fisherman's Daily zou lezen, dan zou ik daar het Nederlandse woord "sleepnet" niet in terugvinden, denk je ook niet? ;)
:$

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jegorex
  • Laatst online: 03-09 23:24
.oisyn schreef op dinsdag 10 maart 2015 @ 15:55:
Het zou wel verklaren waarom je het in het Engels leest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Raven
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10-09 20:32
Nog meer mensen bezig met de Akka.Net bootcamp?

Akka.Net is een actor based framework om applicaties te bouwen gemodelleerd volgens het Actor model.
Er zitten best wel coole dingen in en de bootcamp zit best goed in elkaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxtz0r
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 17-12-2022
D-Raven schreef op dinsdag 10 maart 2015 @ 16:05:

Akka.Net is een actor based framework om applicaties te bouwen gemodelleerd volgens het Actor model.
Interessant, ingeschreven!

Dying is God's way of telling you, you've been FIRED.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®

Dat lijkt op het eerste gezicht nogal op hetgeen MS ook met "Orleans" doet ( Build presentatie van Orleans: http://channel9.msdn.com/Events/Build/2014/3-641 )

[ Voor 8% gewijzigd door Woy op 10-03-2015 16:29 ]

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mercatres
Ik stuur naar m'n baas: "Zijn er pintjes?"
Stuurt ie terug: "Nog niet, ik laat wel iets weten".
Aah, recepties :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcm360
  • Registratie: December 2006
  • Niet online

dcm360

Moderator Discord

HD7767 powered

* dcm360 zucht. Is het al weekend? Ik ben er al wel aan toe :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WernerL
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 11:37

Ik dacht eerst dat het over Akka ging. Maar er bestaat dus een .NET variant met exact dezelfde naam. :+

//edit
Akka.NET is a port of the popular
Java/Scala framework Akka to .NET.
Het is dus een port, dat verklaard de naam.

[ Voor 12% gewijzigd door WernerL op 10-03-2015 16:41 ]

Roses are red, violets are blue, unexpected '{' on line 32.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElkeBxl
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 02-07 09:03

ElkeBxl

Tassendraagster

FTFY :>

Without nipples, boobs are pointless - 365 project - In mijn hoofd is het alle dagen Kerstmis - What type of bees make milk? Boobies! - What type of bees are scary? BoooOOOOOooobeees! - Cactusliefhebster

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan_V
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 07:49
Woy schreef op dinsdag 10 maart 2015 @ 16:26:
[...]

Dat lijkt op het eerste gezicht nogal op hetgeen MS ook met "Orleans" doet ( Build presentatie van Orleans: http://channel9.msdn.com/Events/Build/2014/3-641 )
Ik had 6 maanden geleden zo'n zin om Orleans in te zetten op m'n huidige project. Helaas is dit uiteindelijk niet door (m'n eigen) de selectie gekomen. Architectuur zou iets te complex worden voor het probleem dat ik op moest lossen.

Hopelijk kan ik het wel bij een andere klant inzetten. Lijkt me super gaaf om te gebruiken.

Niet dat ik nu te klagen heb. Kan nu lekker spelen met Elastic Scale, wat ook super gaaf is!

[ Voor 4% gewijzigd door Jan_V op 10-03-2015 16:42 ]

Battle.net - Jandev#2601 / XBOX: VriesDeJ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hylke94
Of eerst maar eens een lekkere cup-a-soup :)

edit: uuh, loop een paar reacties achter...

[ Voor 34% gewijzigd door hylke94 op 10-03-2015 16:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamebuster
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 15-09 23:08
Ik verhuis vrijdag de 13e naar mijn nieuwe woning op kavelnummer 666... Dit kan nooit goed gaan :P

Let op: Mijn post bevat meningen, aannames of onwaarheden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Raven
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10-09 20:32
Ik snap m niet?
Woy schreef op dinsdag 10 maart 2015 @ 16:26:
[...]

Ah grappig, binnenkort maar eens gaan bekijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21-08 11:20
Een e-mailcursus met uitleg? Dat klinkt als iets waar ik nog wel wat mee kan in tegenstelling tot zo'n stomme video

We are shaping the future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM
  • Nu online

BM

Moderator Spielerij
Mercatres schreef op dinsdag 10 maart 2015 @ 11:53:
[...]

Ik ben ook geen UI man, en inderdaad XAML is nog net ietsje lekkerder werken dan met CSS enz. Ik vind het ook niet erg om er mee te klooien, maar het is soms zo traag (en je hebt een degelijke inspector nodig).
Geloof dat MS in VS2015 de XAML tooling nogal gaat uitbreiden. Heb me er nog niet in verdiept, maar een 'F12' voor XAML zou ik zeer toejuichen :)

Xbox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Mars Attacks nooit gezien? Moet je maar eens gaan kijken, dan snap je 'm wel ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
BM schreef op dinsdag 10 maart 2015 @ 19:10:
[...]
Geloof dat MS in VS2015 de XAML tooling nogal gaat uitbreiden. Heb me er nog niet in verdiept, maar een 'F12' voor XAML zou ik zeer toejuichen :)
Volgens mij is dat precies wat er op de planning staat: http://blogs.msdn.com/b/v...gging-tools-for-xaml.aspx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM
  • Nu online

BM

Moderator Spielerij
Dat is heel mooi :) Beetje te laat voor m'n huidige opdracht denk ik, daar werkt ik nog met 2010 :p

Xbox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

"Klik hier voor een mobiele versie"
Ja laat ik een muis aan mijn mobiel hangen zodat ik kan klikken 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThomasG
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 11:36
Teksten in de vorm van "klik hier" zijn sowieso compleet achterlijk..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Merethil
  • Nu online
.oisyn schreef op dinsdag 10 maart 2015 @ 19:58:
"Klik hier voor een mobiele versie"
Ja laat ik een muis aan mijn mobiel hangen zodat ik kan klikken 8)7
Ik vraag me af hoe hard je op je scherm moet drukken om een echt "klik"-geluid te krijgen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 08:50

Firesphere

Yoshis before Hoshis

ThomasG schreef op dinsdag 10 maart 2015 @ 20:01:
Teksten in de vorm van "klik hier" zijn sowieso compleet achterlijk..
Klopt, maar de eindgebruiker is er aan gewend, dus gebruiken we het.

I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Toch zou "tap hier" beter de lading dekken voor de betreffende doelgroep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Merethil
  • Nu online
.oisyn schreef op dinsdag 10 maart 2015 @ 20:15:
"Benadruk dit gebied met het voor u meest voor de hand liggende mechanisme waarmee u al uw handelingen op dit specifieke apparaat uitvoert"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• incaz
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 15-11-2022
.oisyn schreef op dinsdag 10 maart 2015 @ 20:15:
Nou nee, want die doelgroep kent het begrip 'tap' vaak niet.

Na een aantal teksten te hebben geschreven heb ik trouwens gemerkt dat 'klik hier voor' soms wel degelijk duidelijker is dan proberen woorden in de lopende tekst te proberen te verwerken. Gewoon, omdat de mensen eerst de tekst helemaal lezen (als het niet teveel is) en pas dan een actie kunnen uitvoeren. Een hele logische volgorde. Teruggaan in de tekst is dan helemaal niet handiger.

Wel is het accessibility-technisch handig om meer tekst op te nemen dan alleen 'klik hier.'

Never explain with stupidity where malice is a better explanation

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mercatres
BM schreef op dinsdag 10 maart 2015 @ 19:10:
[...]

:Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

incaz schreef op dinsdag 10 maart 2015 @ 20:27:
[...]

Nou nee, want die doelgroep kent het begrip 'tap' vaak niet.
Heb je daar een bron van of is het een onderbuikgevoel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• afraca
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 13-08 16:46

afraca

Open Source!

Ik zou minder gelukkig worden omdat het me dan zou blijven tegenvallen dat het niet een letterlijke tap is. Water of bier, beiden is prima :9

IMDB vote history | Next-gen OS, audio en video player, search engine en Movie DB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
.oisyn schreef op dinsdag 10 maart 2015 @ 21:51:
[...] Heb je daar een bron van of is het een onderbuikgevoel?
Ligt inderdaad heel erg aan de doelgroep. Overigens zou ik in de meeste gevallen waarbij ik echt een touchscreen verwacht toch iets als "Druk hier om..." of "Raak dit aan om..." in plaats van "Tap hier om..". Gewoon om het bij het Nederlands te houden en het risico niet te lopen dat een minder technisch iemand of iemand die wat dieper onder de steen verschuilt niet weet wat het betekent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GateKeaper

GateKeaper

#1 Procastinator

Caelorum schreef op dinsdag 10 maart 2015 @ 23:10:
[...]

Ligt inderdaad heel erg aan de doelgroep. Overigens zou ik in de meeste gevallen waarbij ik echt een touchscreen verwacht toch iets als "Druk hier om..." of "Raak dit aan om..." in plaats van "Tap hier om..". Gewoon om het bij het Nederlands te houden en het risico niet te lopen dat een minder technisch iemand of iemand die wat dieper onder de steen verschuilt niet weet wat het betekent.
Streel uw scherm om deze cookie-melding te verbergen. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 01:32

alienfruit

the alien you never expected

Microsoft gebruikt wel 'tap' in hun Engelse documentatie van hun applicaties. Interessante vraagstuk. Vraag mij af in hoeverre 'tap', 'raak', 'druk' e.d. gangbaar is in het Nederlands.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Mijn onderbuikgevoel is dat termen als tappen, swiped e.d. tegenwoordig behoorlijk ingeburgerd zijn. Maar los daarvan, stel je kent de betekenis niet, is het dan ook meteen compleet onduidelijk wat de bedoeling is? Er staat een onbekend werkwoord gevolgd door "hier", en het is een link. De eerste reactie zal gewoon zijn om daar te drukken.

Zie je mensen al hun telefoon over de grond schuiven als er "slide to unlock" staat 8)7

[ Voor 11% gewijzigd door .oisyn op 10-03-2015 23:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
Mja sinds ik bij mijn werkgever werk zou mij niets meer verbazen. Ik krijg echt de meest atechnische mensen met vragen over hoe ze dingen moeten doen. Die raken ook al in de war als je 1 ding verplaatst naar een andere pagina, waarbij je op beide pagina's uitleg zet van de wijziging en waarbij de wijziging zelf al in de weken voorafgaand meermaals is gecommuniceerd. Die personen zie ik inderdaad niet op het linkje klikken en zie ik echt instaat om een telefoon heen en weer te schuiven ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick_S
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 18-09 22:40

Nick_S

++?????++ Out of Cheese Error

afraca schreef op dinsdag 10 maart 2015 @ 22:25:
Ik zou minder gelukkig worden omdat het me dan zou blijven tegenvallen dat het niet een letterlijke tap is. Water of bier, beiden is prima :9
Vandaag probeerde iemand me een crossfit oefening uit te leggen: dat moet je aan de bar gaan hangen en dan 15 keer met je tenen de bar aanraken. Lijkt me een ideale sport...

'Nae King! Nae quin! Nae Laird! Nae master! We willna' be fooled agin!'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Biersteker
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 20-09 12:24
Caelorum schreef op woensdag 11 maart 2015 @ 00:35:
Ik krijg echt de meest atechnische mensen met vragen over hoe ze dingen moeten doen. Die raken ook al in de war als je 1 ding verplaatst naar een andere pagina
Heel herkenbaar. trouwens congratz.

Originally, a hacker was someone who makes furniture with an axe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
Biersteker schreef op woensdag 11 maart 2015 @ 03:06:
[...]
Heel herkenbaar. trouwens congratz.
Dank je ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• farlane
  • Registratie: Maart 2000
  • Nu online

Somniferous whisperings of scarlet fields. Sleep calling me and in my dreams i wander. My reality is abandoned (I traverse afar). Not a care if I never everwake.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GateKeaper

GateKeaper

#1 Procastinator

Niels Holgersson :D ... toch? ja dus, staat zelfs in de url

[ Voor 10% gewijzigd door GateKeaper op 11-03-2015 09:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devilly
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online
Cool! :D Dat introliedje was heerlijk rustgevend. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZaZ

ZaZ

Tweakers abonnee

"Niels Holgersson
vliegt op een gans naar de zon
Niels Holgersson
komt ie 't najaar weerom"

Niet meer gezien sinds de jaren 80. Volgens mij had Niels dezelfde stem als Tommie uit Pipi Langkous.
Tenminste, dat dacht ik toen altijd. Misschien dat het helemaal niet zo is. Toen was ik een koter.

Lekker op de bank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 20-09 10:53

Hoogie2004

Whohooooo

Dat liedje van Niels Holgersson is echt het irritantste intro-liedje ooit....

My iRacing profile | Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PrisonerOfPain
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 26-05 17:08
ZaZ schreef op woensdag 11 maart 2015 @ 09:39:
Niet meer gezien sinds de jaren 80.
Ik wel, hier staat 'ie op 't briefgeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZaZ

ZaZ

Tweakers abonnee

Zweden?

Lekker op de bank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EddoH
  • Niet online

EddoH

Backpfeifengesicht

Die verschrikkelijke Nederlandse stemmen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PrisonerOfPain
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 26-05 17:08

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• incaz
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 15-11-2022
.oisyn schreef op dinsdag 10 maart 2015 @ 21:51:
[...]

Heb je daar een bron van of is het een onderbuikgevoel?
Ik ga voor antwoord c. Overig nl.: meerdere mensen hebben aan mij gevraagd, 'wat bedoelen ze met tap?'

Dat leek mij een indicatie dat ze het woord niet direct konden plaatsen. Nee, dat is niet in een officieel onderzoek gedocumenteerd :)

Never explain with stupidity where malice is a better explanation

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• farlane
  • Registratie: Maart 2000
  • Nu online

Somniferous whisperings of scarlet fields. Sleep calling me and in my dreams i wander. My reality is abandoned (I traverse afar). Not a care if I never everwake.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grijze Vos
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 28-02 22:17
.oisyn schreef op dinsdag 10 maart 2015 @ 23:46:
Mijn onderbuikgevoel is dat termen als tappen, swiped e.d. tegenwoordig behoorlijk ingeburgerd zijn. Maar los daarvan, stel je kent de betekenis niet, is het dan ook meteen compleet onduidelijk wat de bedoeling is? Er staat een onbekend werkwoord gevolgd door "hier", en het is een link. De eerste reactie zal gewoon zijn om daar te drukken.
Je kunt ook gewoon schrijven "druk hier"? Dat is zowel duidelijk voor muis als touch.

Op zoek naar een nieuwe collega, .NET webdev, voornamelijk productontwikkeling. DM voor meer info

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OkkE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-09 08:16

OkkE

CSS influencer :+

Waarom niet iets als “Bezoek mobiele website >” of “Naar mobiele website >” als tekst?

Sowieso vind ik het gebruik van links met de tekst “Klik hier” of “Tap hier” heel onlogisch; dan moet eerst de hele tekst/alinea er omheen gelezen worden voor duidelijk is wat er gebeurd als ik die link volg. :{

“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voutloos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
OkkE schreef op woensdag 11 maart 2015 @ 11:00:
Waarom niet iets als “Bezoek mobiele website >” of “Naar mobiele website >” als tekst?
Iedereen gaat voorbij aan het echte probleem. 2005 is al een tijdje geleden, how about geen mobiele versie maar gewoon responsive. Bam, geen tekst nodig. :z

Overigens wel eens over zo'n tekst, zeg maar gewoon wat er gaat gebeuren en maak de besturing intuitief ipv dat je bij elk linkje toelicht hoe een linkje werkt.

[ Voor 18% gewijzigd door Voutloos op 11-03-2015 11:44 ]

{signature}

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hylke94
Voutloos schreef op woensdag 11 maart 2015 @ 11:43:
[...]
Iedereen gaat voorbij aan het echte probleem. 2005 is al een tijdje geleden, how about geen mobiele versie maar gewoon responsive. Bam, geen tekst nodig. :z
En zo zouden ze elke website moeten maken.

Maar soms nog wel een extra linkje onderaan om de desktop-versie te laten zien, want sommige sites laten imo te veel weg of werkt de "mobiele versie" gewoon totaal niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryur
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 11:41
Arg, ben ik met Xamarin bezig & Apple Push Notifications.
Op mijn Simulator gaat alles goed, maar op mijn device niet; heel irritant!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 10:00
Jeej, twee sites fuseren. Krijg je mail dat je account is overgezet, uiteraard met het mailadres en wachtwoord erbij :X
nee geen nieuw gegenereerd wachtwoord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GateKeaper

GateKeaper

#1 Procastinator

jip_86 schreef op woensdag 11 maart 2015 @ 12:03:
nee geen nieuw gegenereerd wachtwoord
Misschien is Random() nieuw wel toevallig gelijk aan je oude wachtwoord :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Douweegbertje
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 20-09 20:54

Douweegbertje

Wat kinderachtig.. godverdomme

GateKeaper schreef op woensdag 11 maart 2015 @ 13:11:
[...]

Tja goed mogelijk. 50% kans daarvoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 10:00
GateKeaper schreef op woensdag 11 maart 2015 @ 13:11:
[...]

Ik verhaspel mijn wachtwoord altijd tot een sitespecifieke variant. Dit klopt tot op de letter dus lijkt me erg sterk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geerrrt
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 18-09 13:00
jip_86 schreef op woensdag 11 maart 2015 @ 13:24:
[...]

Ik verhaspel mijn wachtwoord altijd tot een sitespecifieke variant. Dit klopt tot op de letter dus lijkt me erg sterk.
Jij hebt duidelijk geen ervaring met kansberekening, het is 50% kans. Of wel, of niet! :+

Eury#2434

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Afvalzak
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 31-08 12:02

Afvalzak

Zet jij mij even buiten?

hylke94 schreef op woensdag 11 maart 2015 @ 11:45:
[...]

En zo zouden ze elke website moeten maken.

Maar soms nog wel een extra linkje onderaan om de desktop-versie te laten zien, want sommige sites laten imo te veel weg of werkt de "mobiele versie" gewoon totaal niet...
Dat kan je aanvinken in de browser (in Chrome iig) maar dat werkt dus op veel sties niet.

Last.fm | Code Talks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hylke94
Afvalzak schreef op woensdag 11 maart 2015 @ 13:32:
[...]

Dat kan je aanvinken in de browser (in Chrome iig) maar dat werkt dus op veel sties niet.
De meeste mobiele websites werken wel goed. Alleen kom ik een enkele keer een site tegen die er niet uit ziet of gewoon helemaal niet meer werkt. Deze optie heb ik dus ook niet standaard aanstaan ;)
Pagina: 1 ... 74 ... 100 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is niet de plaats om te lopen helpdesken. De Coffee Corner is primair bedoeld als uitlaatklep voor iedereen in de Devschuur® en niet als vraagbaak.