De Devschuur Coffee Corner - Iteratie ➑ Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 73 ... 100 Laatste
Acties:
  • 366.306 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 20:07
Ik zie het probleem niet zo. Zal wel wat extra geld apart zetten. Vond 15E altijd al wat karig en wil best wat meer 'doneren' voor een site als tweakers, zolang alles nog gaat zoals ik wil ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit
  • Registratie: Maart 2003
  • Nu online

alienfruit

the alien you never expected

Goede reden om juist niet lid te worden. Maar goed, ik doe toch niet meer aan die prijsvragen. Ik heb ze eigenlijk ook maar een paar keer voorbij zien komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Alex) schreef op maandag 09 maart 2015 @ 11:18:
Betalen voor een grotere winkans? That sounds fishy...
Dat is ook mijn eerste gedachte. Maar na er wat meer over na te denken is het IMHO helemaal niet zo gek dat je als abo bijvoorbeeld gewoon 2 maal in de pool staat, en dus meer kans maakt. Het idee dat je als "gratis" gebruiker überhaupt recht zou hebben op winkansen is IMHO ook nogal vreemd.

Het is natuurlijk wel zaak dat duidelijk is hoeveel meer kans abo's hebben op het winnen, want het moet sowieso transparant blijven.

Aan de andere kant vraag ik mij wel af of dit ook niet potentiële sponsors voor prijsvragen afschrikt. Het weggeven van prijzen is immers meestal gewoon een promotie actie, en daar wil je een zo groot mogelijk publiek mee bereiken. Door abo's meer kans te geven verklein je het publiek wel iets doordat het voor niet abo's minder interessant is.

[ Voor 22% gewijzigd door Woy op 09-03-2015 11:35 ]

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Douweegbertje
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 20-09 20:54

Douweegbertje

Wat kinderachtig.. godverdomme

Weet je wel niet hoeveel geld één review oplevert? Als ik op één van m'n affiliate website een product review maak, kan ik daar op jaar basis wel 200-300 euro op verdienen (op één pagina dan).
In feite zijn wij ook het product op Tweakers, en sure je krijgt er heus wel wat voor terug maar Tweakers is wel een commercieel bedrijf met advertenties en affiliates op content die voornamelijk door users worden gegenereerd. In plaats van een blijk van waardering mag je meer betalen om nog een extratje te krijgen.
Prima om lekker mensen uit te sluiten die helemaal niets toevoegen aan Tweakers, zoals van die leechers die mee doen aan elke actie. Hoe vaak ik wel niet reviews heb gelezen van gewonnen hardware die nergens over gaan.

Oh en bijv. de titel. Geld voor een 'elite' tweaker? Sorry, maar ik kan zo 10 man opnoemen die echte elite's zijn van Tweakers puur vanwege hun kennis, talent en toevoegingen aan de community. Daar heeft tweakers zelf helemaal geen moer mee te maken.

[ Voor 14% gewijzigd door Douweegbertje op 09-03-2015 11:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voutloos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
2x kans (wat de factor is is nog niet gezegd) is misschien nog wel recht te praten, maar het hele concept is imnsho wel een dark pattern waarvan het sneu is als je je daartoe moet verlagen.

{signature}

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZaZ
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19-08 14:24

ZaZ

Tweakers abonnee

Winnen doe je bij, de Tweakers loterij.

Want dat is wat het is op het moment dat je door te betalen een grotere winkans hebt

Lekker op de bank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Douweegbertje schreef op maandag 09 maart 2015 @ 11:35:
Weet je wel niet hoeveel geld één review oplevert? Als ik op één van m'n affiliate website een product review maak, kan ik daar op jaar basis wel 200-300 euro op verdienen (op één pagina dan).
In feite zijn wij ook het product op Tweakers, en sure je krijgt er heus wel wat voor terug maar Tweakers is wel een commercieel bedrijf met advertenties en affiliates op content die voornamelijk door users worden gegenereerd. In plaats van een blijk van waardering mag je meer betalen om nog een extratje te krijgen.
Prima om lekker mensen uit te sluiten die helemaal niets toevoegen aan Tweakers, zoals van die leechers die mee doen aan elke actie. Hoe vaak ik wel niet reviews heb gelezen van gewonnen hardware die nergens over gaan.
Natuurlijk is Tweakers gewoon een commercieel bedrijf, en worden er ook inkomsten gegenereerd door mensen die geen abo hebben. Maar dat maakt nog niet meteen dat je dan rechten hebt om iets te kunnen winnen o.i.d.

Natuurlijk moet Tweakers goed afwegen wat ze hun gebruikers moeten bieden om het interessant te houden. Blijkbaar is nu de afweging gemaakt dat winnen niet bij het "gratis" pakket hoort. Persoonlijk doen die winkansen mij ook niet zo heel veel ( Al is het alleen maar omdat ik daar als vrijwilliger überhaupt nooit aan mee mag doen ;) )

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
ZaZ schreef op maandag 09 maart 2015 @ 11:37:
Winnen doe je bij, de Tweakers loterij.

Want dat is wat het is op het moment dat je door te betalen een grotere winkans hebt
Ook zonder te betalen is het al gewoon een loterij hoor ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zwijntjesdrecht
  • Registratie: September 2012
  • Niet online
Ach zolang gebruik van Adblock en dergelijke gratis is, who cares. :)

Ikzelf heb alleen een hekel aan die irritante dating reclames, voor de rest maakt het mij niet uit.
Oh, en die full page background reclames. Die zijn ook irri.

[ Voor 57% gewijzigd door Zwijntjesdrecht op 09-03-2015 11:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• incaz
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 15-11-2022
Woy schreef op maandag 09 maart 2015 @ 11:33:
Het idee dat je als "gratis" gebruiker überhaupt recht zou hebben op winkansen is IMHO ook nogal vreemd.
Doe het dan gewoon niet?

(Al dacht ik altijd dat het een manier was om Tweakers en de producten te promoten, zodat het wel degelijk zin heeft om dat bij gratis gebruikers te doen.)

Maar... als ik de reacties lees is de consensus dat aparte acties voor leden niet zo'n probleem is, maar het 'riggen' van de loterijen wel. Iets wat ik zelf ook vind trouwens. Dat het numeriek niet zoveel uitmaakt doet er niet toe, het voelt gewoon niet juist.

(En al helemaal als het wel aan betalen gekoppeld wordt, en niet aan bijvoorbeeld toegevoegde waarde van gebruikers, op gebied van reviews ofzo.)

Never explain with stupidity where malice is a better explanation

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZaZ

ZaZ

Tweakers abonnee

Woy schreef op maandag 09 maart 2015 @ 11:40:
[...]

Ook zonder te betalen is het al gewoon een loterij hoor ;)
Maar op het moment dat het betaald wordt moet je je volgens mij wel aan het hele zooi regels houden.
Prijzen weggeven mag je altijd zomaar doen maar op het moment dat je een lot 'moet' kopen wordt het een hele andere zaak.

Lekker op de bank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kenneth
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

Elke paar maanden verschijnt er wel een kop als deze:
{BigCompany} is trying to patent {ExistingTechnology}
Een hoop verontwaardiging volgt, uiteindelijk blijkt er helemaal niets aan de hand te zijn.

Is dit anders of ga ik dit lange artikel voor niets lezen?

Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
Ik verwacht zelfs met mijn huidige abbo niet dat ik ooit wat win. Heb ooit 10 jaar geleden eens iets gewonnen op het internet bij fok en toen kreeg ik fucking schaamhaarkleurmiddel, zodat het kan matchen met je geblondeerde haar. Daar had ik ook echt geen ene ruk aan ^^
Iets winnen doe je toch niet, dus daar hoef je ook niet voor te betalen. Dat je alsnog een iets grotere kans krijgt is leuk meegenomen en ergens ook wel terecht. Al zou ik het liever zien op basis van karma en dus hoeveel je bijdraagt aan de content op tweakers (en niet aan rechtstreeks aan de geldkas)

[ Voor 5% gewijzigd door Caelorum op 09-03-2015 11:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
incaz schreef op maandag 09 maart 2015 @ 11:43:
[...]
Doe het dan gewoon niet?
Waarom niet? Zolang het maar gewoon transparant is zie ik het probleem niet zo.
(Al dacht ik altijd dat het een manier was om Tweakers en de producten te promoten, zodat het wel degelijk zin heeft om dat bij gratis gebruikers te doen.)
Dat is inderdaad iets waar ik ook twijfels bij heb, maar dat is dan meer gericht op de aanbieder kant van de prijsvragen.
Maar... als ik de reacties lees is de consensus dat aparte acties voor leden niet zo'n probleem is, maar het 'riggen' van de loterijen wel. Iets wat ik zelf ook vind trouwens. Dat het numeriek niet zoveel uitmaakt doet er niet toe, het voelt gewoon niet juist.

(En al helemaal als het wel aan betalen gekoppeld wordt, en niet aan bijvoorbeeld toegevoegde waarde van gebruikers, op gebied van reviews ofzo.)
Ik snap het gevoel op zich wel hoor, maar als ik er wat langer over nadenk dan is dat gevoel IMHO niet helemaal gerechtvaardigd.
ZaZ schreef op maandag 09 maart 2015 @ 11:43:
[...]

Maar op het moment dat het betaald wordt moet je je volgens mij wel aan het hele zooi regels houden.
Prijzen weggeven mag je altijd zomaar doen maar op het moment dat je een lot 'moet' kopen wordt het een hele andere zaak.
Wie zegt dat er niet aan die regels voldaan wordt? Ik weet niet exact wat de regels zijn, maar ik ga er van uit dat Tweakers dat allemaal netjes uitgezocht heeft, en aan die regels voldoet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jegorex
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 03-09 23:24
Alex) schreef op maandag 09 maart 2015 @ 11:18:
Betalen voor een grotere winkans? That sounds fishy...
Letterlijk Pay2Win dus :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17-09 10:39

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Echt?

Je hebt een iets hogere kans, geen garandeerde win. Puur dat type abo afsluiten zodat je 'lekker kan gaan winnen' is wel behoorlijk naïef :)

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voutloos
  • Niet online
Nou ja, of het is een significant grotere kans en dan is het pay 2 win.
Je hebt een iets hogere kans, geen garandeerde win. Puur dat type abo afsluiten zodat je 'lekker kan gaan winnen' is wel behoorlijk naïef :)
Of het is een kleine kans en dan is het dusdanig verwaarloosbaar tov de gratis userbase dat het geen eens een selling point genoemd mag worden en je t misschien dan ook beter niet kan doen. :Y)

Imo blijft het hoe dan ook een dark pattern. En het niet toelichten van de factor is iets waar de aangehaalde en niet-kloppende anologien (postcodeloterij en staatsloterij) behoorlijk veel gezeik mee gehad hebben.

[ Voor 16% gewijzigd door Voutloos op 09-03-2015 11:59 ]

{signature}

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jegorex
  • Laatst online: 03-09 23:24
Cloud schreef op maandag 09 maart 2015 @ 11:51:
[...]

Echt?

Ik ga ervanuit dat het inderdaad wel mee zal vallen. Ik heb niet kunnen vinden hoe Tweakers het implementeerd, maar het zal wel iets zijn van 2 winkansen ipv 1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamebuster
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 15-09 23:08
Bestel je Windows 8.1 bij webshop X, duurde me te lang, ik koop fysiek met gedachte "stuur die ander wel terug", nemen ze 'm niet terug omdat ik zakelijk bestelde en de afkoelperiode blijkbaar niet zakelijk telt.

Flauw :(

Let op: Mijn post bevat meningen, aannames of onwaarheden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hylke94
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 07-07 18:59
Zijn alle huidige abonnees dan nu direct plus-abonnees geworden? Anders ga ik moren ff upgraden ;)...

Edit: zo te zien wel dus, krijg ineens een mooi geel plaatje naast mijn naam staan :)

[ Voor 30% gewijzigd door hylke94 op 09-03-2015 11:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barryvdh
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 19:50
hylke94 schreef op maandag 09 maart 2015 @ 11:59:
Zijn alle huidige abonnees dan nu direct plus-abonnees geworden? Anders ga ik moren ff upgraden ;)...
Staat een Tweakers Plus icoontje naast jouw naam, dus neem aan van wel ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZaZ

ZaZ

Tweakers abonnee

Woy schreef op maandag 09 maart 2015 @ 11:47:

Wie zegt dat er niet aan die regels voldaan wordt? Ik weet niet exact wat de regels zijn, maar ik ga er van uit dat Tweakers dat allemaal netjes uitgezocht heeft, en aan die regels voldoet.
Ik vraag het me alleen af. Je gaat volgens mij al snel een gebied in waar je met vergunningen en minimumleeftijd en dat soort zaken te maken krijgt.
[...]

Echt?

Het is ook naief om te denken dat je op lange termijn winst uit een eenarmige bandiet haalt. Toch zijn er duizenden gokverslaafden

Lekker op de bank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Topicstarter
hylke94 schreef op maandag 09 maart 2015 @ 11:59:

Edit: zo te zien wel dus, krijg ineens een mooi geel plaatje naast mijn naam staan :)
Als je nu al abonnee bent, dan is je abonnement omgezet in een Tweakers Plus-abonnement.
Volgens mij kwam er ook ongeveer 90 dagen bij als je bijna aan 't einde van je abo zat :)

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

[ Voor 10% gewijzigd door BtM909 op 09-03-2015 12:03 ]

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hylke94
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 07-07 18:59
BtM909 schreef op maandag 09 maart 2015 @ 12:01:
[...]

[...]

Volgens mij kwam er ook ongeveer 90 dagen bij als je bijna aan 't einde van je abo zat :)

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen
Ik had natuurlijk gewoon t abonnee-forum kunnen checken inderdaad 8)7. Toch bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Jegorex schreef op maandag 09 maart 2015 @ 11:56:
[...]

Ik ga ervanuit dat het inderdaad wel mee zal vallen. Ik heb niet kunnen vinden hoe Tweakers het implementeerd, maar het zal wel iets zijn van 2 winkansen ipv 1.
Ik las ergens een reactie als 'in plaats van dat je met één lot meedoet, doe je nu met twee loten mee'. Uiteindelijk blijft het behoorlijk afhankelijk van hoeveel mensen er meedoen met de loterij :)

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit
  • Nu online

alienfruit

Ik heb alleen wat gewonnen bij de Donald Duck. Een Dubbelpocket :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Topicstarter
alienfruit schreef op maandag 09 maart 2015 @ 12:06:
Ik heb alleen wat gewonnen bij de Donald Duck. Een Dubbelpocket :D
Maar wacht: ben je lid van de DD? Schande, zeg ik!

:+

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kenneth
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

Schande, ja! Echte DD-fans kopen de DD los zodat de adressticker het exemplaar niet verpest :+

Nee, echt. Er zijn DD-fans die dat doen.

Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Douweegbertje

Douweegbertje

Zwijntjesdrecht schreef op maandag 09 maart 2015 @ 11:40:

Ikzelf heb alleen een hekel aan die irritante dating reclames, voor de rest maakt het mij niet uit.
Ik, juist mensen als jij die niet eens volledige zinnen kunnen formulieren vernachelen websites gigantisch. Lekker lurken met je adblock zodat de fatsoenlijke mensen het dupe zijn van verminderde inkomsten op een website zodat we zulke 'features' moeten gaan krijgen.
Met je irri.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Douweegbertje

Douweegbertje

[...]

Echt?

Behalve dat er ook acties komen voor mensen met een abbo? :)

[ Voor 19% gewijzigd door BtM909 op 09-03-2015 12:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dido
  • Registratie: Maart 2002
  • Nu online

Dido

heforshe

Goede samenvatting :)

[ Voor 6% gewijzigd door BtM909 op 09-03-2015 12:31 ]

Wat betekent mijn avatar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Topicstarter
En nu klaar! Ik heb niet zoveel zin om m'n schaar erbij te pakken en replies weg te knippen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit
  • Nu online

alienfruit

Na een week hard werken is een DD erg leuk om te lezen. Die komt lig wel altijd op tijd. Kan je van de NewScientist niet zeggen. Die ligt altijd al dagen in de winkel voor dat het door de brievenbus valt.

(Dat is pas irri!)

[ Voor 5% gewijzigd door alienfruit op 09-03-2015 12:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• azerty
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 18:32
Jay, gisteren een update gepusht, werkt wel, maar krijg wat foutmails binnen en kan de oorzaak niet vinden.... Toch nog maar wat meer informatie aan de mails toegevoegd :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Douweegbertje schreef op maandag 09 maart 2015 @ 12:24:
[...]

Behalve dat er ook acties komen voor mensen met een abbo? :)
Ja maar dat zijn acties die er nu geheel niet zijn. Maar sowieso, dat is absoluut niets raars toch? :) Je kunt ook niet per definitie bij prijsvragen van bijvoorbeeld alle magazines/websites meedoen zonder dat je daadwerkelijk abonnee bent?

En dan nog is het uiteraard geen gegarandeerde win, want alle gebruikers met hetzelfde abonnement doen mee :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZaZ

ZaZ

Tweakers abonnee

Ik heb de DD voor mijn kinderen, maar lees 'm zelf ook wel eens.
Gelukkig gaat DD zelf nog niet super saiyan net zoals een hoop andere cartoonfiguren.
Of misschien word ik wel oud :P

Lekker op de bank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamebuster
Wie neemt een elite abonnement? :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Topicstarter
Ik twijfel, maar het levert mij zo weinig op :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dido
  • Nu online

Dido

heforshe

Gamebuster schreef op maandag 09 maart 2015 @ 12:59:
Wie neemt een elite abonnement? :D
http://tweakers.net/gallery/
Beiden hebben minimaal een post in dit topic :)

[ Voor 8% gewijzigd door Dido op 09-03-2015 13:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZaZ

ZaZ

Tweakers abonnee

Nerds

Lekker op de bank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voutloos
  • Niet online
2 is wel makkelijk, hoef je de volgende prijsvraag alleen nog maar een muntje te gooien. :+ >:)

{signature}

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincentio
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
:w

Al zo lang op Tweakers en afgelopen donderdag was het ook erg goed georganiseerd weer naar mijn mening, dus voor in ieder geval 1 keertje wil ik het wel doen en volgend jaar zie ik wel weer.

Edit:

En dit was extra motivatie om nu al te verlengen:
De eerste 100
De eerste honderd Tweakers die hun abonnement verlengen met een jaar 'Plus' of 'Elite', krijgen een exclusieve en eenmalige goodie.

[ Voor 37% gewijzigd door Vincentio op 09-03-2015 13:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dido
  • Nu online

Dido

heforshe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZaZ

ZaZ

Tweakers abonnee

Vincentio schreef op maandag 09 maart 2015 @ 13:17:
:w

Al zo lang op Tweakers en afgelopen donderdag was het ook erg goed georganiseerd weer naar mijn mening, dus voor in ieder geval 1 keertje wil ik het wel doen en volgend jaar zie ik wel weer.

Edit:

En dit was extra motivatie om nu al te verlengen:

[...]
Je blijft een nerd :+

Lekker op de bank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Douweegbertje

Douweegbertje

Alleen zie ik bij jou geen rood icoontje. :o
Zag overigens dat je naam ergens komt te staan "Vermelding Eliteboard op de website en Tweakers HQ". Ik zit nu even te twijfelen om een wat 'vunzige' naam te nemen om zo op dat bord te komen :+ :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincentio
  • Niet online
Dido schreef op maandag 09 maart 2015 @ 13:20:
[...]

Is je schildje nou gestolen?
Je kan het uitzetten bij je abo pagina. Hoef er niet mee te koop te lopen. Die met de rode namen doen een stuk beter werk dan die met een rood schildje imho ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• azerty
Douweegbertje schreef op maandag 09 maart 2015 @ 13:21:
Zag overigens dat je naam ergens komt te staan "Vermelding Eliteboard op de website en Tweakers HQ". Ik zit nu even te twijfelen om een wat 'vunzige' naam te nemen om zo op dat bord te komen :+ :+
Je kunt het icoontje uitzetten, maar (voorlopig) de ondertitel niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dido
  • Nu online

Dido

heforshe

Douweegbertje schreef op maandag 09 maart 2015 @ 13:21:
Mogelijke sluikreclame voor 'slands bekendste koffiebrander is niet "vunzig" genoeg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Douweegbertje

Douweegbertje

Dido schreef op maandag 09 maart 2015 @ 13:22:
[...]

Mogelijke sluikreclame voor 'slands bekendste koffiebrander is niet "vunzig" genoeg?
Nickchange svp: hardware.info-beterdanTweakers.net en dan 250 euro betalen. _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dido
  • Nu online

Dido

heforshe

Vincentio schreef op maandag 09 maart 2015 @ 13:21:
Je kan het uitzetten bij je abo pagina. Hoef er niet mee te koop te lopen. Die met de rode namen doen een stuk beter werk dan die met een rood schildje imho ;)
De "investering" voor die rode naam is ook aanzienlijk hoger... heb er tijdenlang moeilijk van gelopen :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xesxen
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 18:43
De roze namen hebben wij ook een klein tijdje gehad, krijgen we misschien ook roze shilden? :+

Rare vogel in spe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satom
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 19:58

Satom

Verzamel ervaringen

kenneth schreef op maandag 09 maart 2015 @ 12:12:
Schande, ja! Echte DD-fans kopen de DD los zodat de adressticker het exemplaar niet verpest :+

Nee, echt. Er zijn DD-fans die dat doen.
Nah, wij hebben geen adressticker. Zit altijd keurig netjes verpakt :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kenneth
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

Satom schreef op maandag 09 maart 2015 @ 13:32:
[...]
Nah, wij hebben geen adressticker. Zit altijd keurig netjes verpakt :+
Ah, hebben ze dat eindelijk opgelost. Goed, mijn DD-dagen liggen al een decennium achter me :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satom
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 19:58

Satom

Verzamel ervaringen

Ik kan mij wel herinneren dat er vroeger inderdaad wel stickers op zaten, toen was MediaExpress geloof ik nog de bezorger :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit
  • Nu online

alienfruit

Ja, dat plastic vind ik eigenlijk wel onzin. Maar goed, nu woon ik in het buitenland dus nu is het wel belangrijk, haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BikkelZ
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21-02 08:50

BikkelZ

CMD+Z

Zo. Vandaag na een ontspannend weekend met maar 10 uurtjes werken aan totaal andere dingen weer eens rustig kijken hoe het ontspoorde en te laat opgeleverde project inmiddels verder door de kreukelzone gedrukt is. De enige persoon die nog een beetje de leiding neemt op dit project is een tester in India, ik heb het gevoel dat in de VS inmiddels al helemaal niemand meer actief betrokken wil zijn bij deze ramp.

iOS developer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Moe_
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 04-08 14:45
Zwijntjesdrecht schreef op maandag 09 maart 2015 @ 11:40:

Ik gebruik hier niets om advertenties te blokken, en eerlijk gezegd vind ik het aantal adevertenties dat je hier op tweakers naar je hoofd geslingerd krijgt erg schaars. Dus ik blijf gewoon een free user tot ik me stoor aan het advertentie gegeven.

RTFM!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ObiTewodros
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 05-04 22:22
wat is een juiste korte beschrijving van de stukken code in je applicatie die de core functionaliteit implementeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 02:21

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

core

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mercatres
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 19-09 19:50
// Here be dragons
// Don't remove
// This is where the magic happens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Douweegbertje

Douweegbertje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EddoH
  • Niet online

EddoH

Backpfeifengesicht

_/-\o_

[ Voor 3% gewijzigd door EddoH op 09-03-2015 15:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 12:44

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Mercatres schreef op maandag 09 maart 2015 @ 14:59:
// Here be dragons
// Don't remove
// This is where the magic happens
:D

I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dido
  • Nu online

Dido

heforshe

En als je zeker wilt weten dat je code de komende decennia ongewijzigd en in gebruik blijft:
code:
1
// Temporary fix

Eventueel met een extra
code:
1
// TO DO: Implement permanent solution

The power of comments: je code wordt final, immutable en eventuele bugs worden automatisch geupgraded tot features.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Douweegbertje

Douweegbertje

Mijn comment stond ook ooit eens online, kreeg mailtje waarom dat er dan nog in stond. :+

code:
1
2
<!-- TODO: onderstaande comments verwijderen als het live gaat -->
<!-- Dit is kapot belangrijk -->

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EddoH
  • Niet online

EddoH

Backpfeifengesicht

Ewww. Nederlandse comments.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21-08 11:20
Ooit eens ergens gespot:

Cascading Stylesheet:
1
2
/* Toet toet boink boink centjes verdienen */
div.banner {

We are shaping the future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Douweegbertje

Douweegbertje

True, geef je groot gelijk maar er zat een marketing (ja ew marketing) medewerker op het project die ook wat in de front-end deed :) En ja.. dan werd alles wat simpeler gehouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EddoH
  • Niet online

EddoH

Backpfeifengesicht

Eewww. Marketing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincentio
  • Niet online
Marketing is dan wel weer vaker leuk uitziende dames. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OkkE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-09 08:16

OkkE

CSS influencer :+

Vincentio schreef op maandag 09 maart 2015 @ 16:07:
[...]

Maar je wil over het algemeen niemand van marketing aan de code laten “klooien”...

“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamebuster
ObiTewodros schreef op maandag 09 maart 2015 @ 14:55:
wat is een juiste korte beschrijving van de stukken code in je applicatie die de core functionaliteit implementeren?
namespace GeimplementeerdeCoreFunctionaliteit

Korte namen mogen toch niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geerrrt
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 18-09 13:00
Gamebuster schreef op maandag 09 maart 2015 @ 16:27:
[...]

namespace GeimplementeerdeCoreFunctionaliteit

Korte namen mogen toch niet?
Met daar boven als commentaar:

// To any future editors of the following code: good luck.. you will need it!

Eury#2434

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brantje
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 03-09 19:13

Brantje

De post is daar >>

Denk dat we maar een regel hier gaan invoeren.
Zinloze commit messages = trakteren.
Had net een waslijst aan commits met de commit message 'yolo'

[ Voor 111% gewijzigd door Brantje op 10-03-2015 08:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 12:44

Firesphere

Yoshis before Hoshis

GeertJam schreef op maandag 09 maart 2015 @ 16:30:
[...]

Met daar boven als commentaar:

// To any future editors of the following code: good luck.. you will need it!
// To any future editors of this code. Log the hours you spend below.
// John: 4 hours before I gave up.
// Pete: After 6 hours I decided I wanted to be a janitor.
// PM: Are you serious? It's not that big an ow, nevermind, 15 hours and it still doesn't work.
//

I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 17-09 11:07

TheNephilim

Wtfuzzle

Waarom kan ik nergens mijn eigen topics vinden? :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brantje

Brantje

De post is daar >>

TheNephilim schreef op maandag 09 maart 2015 @ 16:45:
Waarom kan ik nergens mijn eigen topics vinden? :/
Verplaatst naar /dev/null?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 17-09 11:07

TheNephilim

Wtfuzzle

Brantje schreef op maandag 09 maart 2015 @ 16:46:
[...]

Verplaatst naar /dev/null?
Haha, nee ik bedoel een lijst van topics waarvan ik de starter ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 03:42

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Opgeschoond. Brantje: je bent vrij het plaatje opnieuw te posten, maar dan wel na zorgvuldig alle gevoelige info weg te hebben gehaald.

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brantje

Brantje

De post is daar >>

.oisyn schreef op maandag 09 maart 2015 @ 16:53:
Opgeschoond. Brantje: je bent vrij het plaatje opnieuw te posten, maar dan wel na zorgvuldig alle gevoelige info weg te hebben gehaald.
Thanks, je had me nieuwe, gecensueerde plaatje al verwijderd, je bent snel :p.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• azerty
Dan posten we hem toch gewoon opnieuw? :+

http://puu.sh/gta0m/18d9b94df8.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Douweegbertje

Douweegbertje

Brantje, trakteer jij even eerst na deze enorm tripple fail?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brantje

Brantje

De post is daar >>

Douweegbertje schreef op maandag 09 maart 2015 @ 16:54:
Brantje, trakteer jij even eerst na deze enorm tripple fail?
Wanneer collega's me gebust hadden met deze fout was dat zeker wel het geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kenneth
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

En dat is dan weer een single fail :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 10:43

Matis

Rubber Rocket

Zei er iemand epic_fail?

If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Brantje schreef op maandag 09 maart 2015 @ 16:56:
[...]

Wanneer collega's me gebust hadden met deze fout was dat zeker wel het geval.
Als je collega's hier op het forum zitten, zien ze het waarschijnlijk sowieso. Daarnaast is je huidige pic nog steeds niet geheel onleesbaar. Met een beetje plak en knipwerk is je projectnaam nog aardig te lezen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Douweegbertje

Douweegbertje

Ik snap sowieso niet waarom er een plaatje nodig is om te zeggen "Mijn collega heeft 3x achter elkaar een commit gedaan met de message 'yolo' :F ".
Maar ik bemoei niet :Y)

Ik las trouwens in een hidden patch-note dat we over één maand nog maar 10 forum berichten per dag mogen posten. Mensen met een Plus abbo hebben 25 reacties en Elite 50. Iedereen kan echter wel 10 extra reacties kopen voor 0,50€.

[ Voor 40% gewijzigd door Douweegbertje op 09-03-2015 18:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• azerty
Douweegbertje schreef op maandag 09 maart 2015 @ 17:57:
Ik snap sowieso niet waarom er een plaatje nodig is om te zeggen "Mijn collega heeft 3x achter elkaar een commit gedaan met de message 'yolo' :F ".
Maar ik bemoei niet :Y)

Ik las trouwens in een hidden patch-note dat we over één maand nog maar 10 forum berichten per dag mogen posten. Mensen met een Plus abbo hebben 25 reacties en Elite 50. Iedereen kan echter wel 10 extra reacties kopen voor 0,50€.
Dan zijn we van jouw sluikreclame af? :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Douweegbertje

Douweegbertje

Hm, was het maar zo'n feest. Misschien eens een e-mail sturen of ik niet eens wat kan krijgen van DE vanwege mijn enorm goede *kuch kuch* reclame de afgelopen jaren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• incaz
Woy schreef op maandag 09 maart 2015 @ 11:47:
[...]

Waarom niet? Zolang het maar gewoon transparant is zie ik het probleem niet zo.
Als je vindt dat gratis gebruikers geen recht hebben op meedoen aan loterijen, dan moet je gewoon besluiten om ze in het geheel niet toe te staan. Of je doet het goed maar dan zijn ze ook geen tweederangs deelnemers, of je doet het niet. Ik vind die halfhalfoplossingen met nog wat 'jamaar het is gratis dus je moet niet zeuren' echt helemaal niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
Ach ze hebben het iig aangekondigd. Ze hadden het ook zonder melding kunnen invoeren. Dan hadden alleen de mensen die daadwerkelijk interesse hebben in een abbo afsluiten het gezien. Vermoed dat er dan ook niet zon commotie was ontstaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• incaz
Caelorum schreef op maandag 09 maart 2015 @ 18:47:
Ach ze hebben het iig aangekondigd. Ze hadden het ook zonder melding kunnen invoeren.
Ik denk dat dat niet mag eigenlijk. Bij loterijen moeten de voorwaarden bekend zijn toch? Bovendien zou het, als het uitgekomen zou zijn, pas echt onsympathiek zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rutix
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 05-09-2024
ach ja. Ik vind het zelf eigenlijk niet zo erg. Ik heb wel betere dingen om me druk om te maken :P

Nothing to see here!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• incaz
CSI op tv...
"We found an alphanumeric code hidden inside the message, and after we cracked our cryptographic brains on it..."
En dan zie je base64 in beeld _O-

Well done, you just cracked Trytohack level 2 d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BikkelZ
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21-02 08:50

BikkelZ

CMD+Z

Douweegbertje schreef op maandag 09 maart 2015 @ 17:57:

Nee dat kan niet waar zijn :+
Vincentio schreef op maandag 09 maart 2015 @ 16:07:
[...]

Ik haak in de kroeg eigenlijk ook af als het een of ander communicatie/marketing/HR/recruiting type is dus ik zie niet in wat het voor mij toe zou voegen op het werk, maar er zijn altijd uitzonderingen.

[ Voor 33% gewijzigd door BikkelZ op 09-03-2015 20:03 ]

iOS developer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laurens-R
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 29-12-2024
incaz schreef op maandag 09 maart 2015 @ 19:02:
CSI op tv...
"We found an alphanumeric code hidden inside the message, and after we cracked our cryptographic brains on it..."
En dan zie je base64 in beeld _O-

Well done, you just cracked Trytohack level 2 d:)b
I guess you could say it was

(•_•)

( •_•)>⌐■-■

(⌐■_■)

Based on the wrong assumption

YEEEAH!!!!!
(Sorry kwam deze ascii art tegen en moest hem ergens gebruiken)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
incaz schreef op maandag 09 maart 2015 @ 18:42:
[...]
Als je vindt dat gratis gebruikers geen recht hebben op meedoen aan loterijen,
IMHO hebben ze daar inderdaad niet principieel recht op ofzo nee. Ik denk wel dat het een leuke extra is, die er aan bijdraagt dat er bezoekers naar de site komen, die op hun beurt ook weer een bijdrage aan de site leveren.
dan moet je gewoon besluiten om ze in het geheel niet toe te staan.
Die redenatie snap ik dan niet, immers is kleine kans > geen kans toch? Waarom zou het niet acceptabel zijn als gratis gebruikers helemaal geen kans maken, maar wel als ze een iets kleinere kans hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
Woy schreef op maandag 09 maart 2015 @ 22:55:
[...]

IMHO hebben ze daar inderdaad niet principieel recht op ofzo nee. Ik denk wel dat het een leuke extra is, die er aan bijdraagt dat er bezoekers naar de site komen, die op hun beurt ook weer een bijdrage aan de site leveren.
Tja, toch heb ik zoiets van "verworven" rechten.

Ipv dat je nu de plus abbo's iets extras geeft zie ik het meer als dat je de reguliere mensen iets afneemt wat ze altijd gehad hebben (namelijk een eerlijke kans)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GateKeaper
  • Laatst online: 05-08 21:46

GateKeaper

#1 Procastinator

Gomez12 schreef op dinsdag 10 maart 2015 @ 00:12:
[...]

Tja, toch heb ik zoiets van "verworven" rechten.

Ipv dat je nu de plus abbo's iets extras geeft zie ik het meer als dat je de reguliere mensen iets afneemt wat ze altijd gehad hebben (namelijk een eerlijke kans)
Je ziet het verkeerd. Ze geven de reguliere mensen nu juist iets extra's. Voor slechts een kleine donatie, verdubbelen ze hun winkans :) Die mogelijkheid wordt de 'reguliere bezoeker' hier nu geboden. Het is niet dat er maar beperkt mag worden ingekocht gedoneerd*.

* in aantal mensen, niet in aantal loten per persoon.

Maar goed, waarom zou je je sowieso druk gaan maken om loterijen op websites. Ze bieden je de kans om iets te winnen. Zelf neem ik nog geen eens de moeite om mee te doen, maar als je dan de kans neemt, zie het dan ook als een kans. Of die nou 1:1.000 of 1:10.000 is, deelname kost je niets. Kost deelname je teveel moeite, doe dan gewoon niet mee. Vind je het oneerlijk? Dan hetzelfde, doe dan niet mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
GateKeaper schreef op dinsdag 10 maart 2015 @ 00:30:
[...]
Je ziet het verkeerd. Ze geven de reguliere mensen nu juist iets extra's. Voor slechts een kleine donatie, verdubbelen ze hun winkans :) Die mogelijkheid wordt de 'reguliere bezoeker' hier nu geboden. Het is niet dat er maar beperkt mag worden ingekocht gedoneerd*.

* in aantal mensen, niet in aantal loten per persoon.
Tja, imho verander je de uitgangssituatie (was : Iedereen gelijke kans, wordt/is : Bij donatie meer kans, dus zonder donatie minder kans)

En dat veranderen van de uitgangssituatie vind ik heel twijfelachtig. Zo kan je zoals hier al eerder geopperd is ook zeggen als nieuwe uitgangssituatie : Mensen mogen maar 10 forumposts per week maken en met donaties kan je dat aantal verdubbelen of nog verder verhogen.
Het is hetzelfde principe imho. Alleen ik ga uit van de oude uitgangssituatie (gelijke kansen) en bekijk in dat licht de nieuwe situatie en zeg dat de uitgangssituatie verslechterd is, terwijl jij enkel naar de nieuwe uitgangssituatie kijkt (er zijn ongelijke kansen) en van daaruit verder redeneert.
Pagina: 1 ... 73 ... 100 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is niet de plaats om te lopen helpdesken. De Coffee Corner is primair bedoeld als uitlaatklep voor iedereen in de Devschuur® en niet als vraagbaak.