De Devschuur Coffee Corner - Iteratie ➑ Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 72 ... 100 Laatste
Acties:
  • 366.307 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 20:07
Douweegbertje schreef op donderdag 05 maart 2015 @ 23:23:
[...]
Explain :p
Ik heb zitten nadenken maar volgens mij is er nooit een 'valide' argument :p
Ik weet niet of het op prijs wordt gesteld dat ik het hier neerzet, maar laten we het er maar op houden dat ik al sinds ik hier werk hoop dat de testomgeving er snel komt.
Van sommige queries die ik loslaat op de database hoop ik telkens weer dat het goed gaat. Nu zijn er wel backups, maar denk niet dat de klanten zitten te wachten op een rollback van een dag..

Ik melde het overigens alleen maar hier omdat ik hier toch best vaak mensen zielig zie doen om niets als ik het vergelijk met mijn werkomstandigheden. Je kiest zelf uiteindelijk elke dag om je werk te doen dus miepen heeft weinig zin IMO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GateKeaper
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 05-08 21:46

GateKeaper

#1 Procastinator

Caelorum schreef op vrijdag 06 maart 2015 @ 00:30:
[...] omdat ik hier toch best vaak mensen zielig zie doen om niets [...] Je kiest zelf uiteindelijk elke dag om je werk te doen dus miepen heeft weinig zin IMO
Dat :) 100% mee eens.

Om terug te komen op de kosten, een dev-server om dingen te testen is toch wel het minste wat je mag verwachten. Ik snap wel dat uit kostenoverweging niet altijd een complete OTAP straat kan worden aangelegd. Maar een paar eenvoudige test / dev servers, die je desnoods 's nachts en in 't weekend gewoon uitzet in het kader van kostenbesparing, waar heb je 't nog over. Het is niet dat die omgeving dan ook dezelfde kwaliteit moeten zijn. Ze mogen best wat traag en log zijn, en ook uptime garantie is lekker belangrijk.

Ik kan niet inzien waarom bedrijven niet willen begrijpen dat dergelijke investeringen zichzelf zeer snel terug verdienen. Licentiekosten, dat kan dan wel een probleem gaan vormen. Maar als dat het probleem is, dan is er iets mis met het bedrijfsbeleid / de gekozen strategie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jegorex
  • Laatst online: 03-09 23:24
Ik dacht dat het redelijk normaal was, maar blijkbaar heb ik geluk dat wij 3 servers (test, acceptatie, productie) en 3 db servers hebben voor een interne web applicatie.
Daarnaast hebben we elk een dev omgeving op onze eigen machines.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Douweegbertje
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 20-09 20:54

Douweegbertje

Wat kinderachtig.. godverdomme

Wij hebben dan een dev server met meerdere 'instanties' van de applicatie, Vervolgens 2 live servers en één 'live' c.q. dev omgeving. Deze wordt vrijwel niet gebruikt maar het in feite een sub op het live domain op de echte live server. Meestal gebruikt om bepaalde events te reproduceren die niet op de dev terug te vinden zijn. Verder af en toe gebruikt als 'test' voor bepaalde mensen die dan daar een paar dagen op werken.
Met het live zetten testen we alsnog even op één server mocht er iets raars zijn en dan komt het ook op de 2e.

Verder heb we nog een applicatie van een 3e partij, maar de hosting hiervan is vrij zwaar en dan moeten er nog wat dingen bij komen zoals verse data elke dag, licenties etc.etc. dus voorlopig zit dat er niet in omdat het kosten plaatje vrij hoog is om een test omgeving daarvan te krijgen. In zekere zin wel lastig, maar totaal niet onmogelijk.

Wel nog een test DB maar in feite is het vrijwel niet mogelijk om deze data weer naar de live te zetten dus het meeste wordt op de live wel uitgevoerd. Daarbij nog zit er meestal haast achter, dus een bepaald test traject gaat dan gewoon niet. En ja, dan gaat het liever maar fout dan dat het niet lukt. Simpele rekensom namelijk, hoe rot het dan ook voor 'ons' is :p

Betreft dat miepen: het is meer een vorm van bepaalde stukjes uiten, en je zegt het wel erg makkelijk dat iemand dan daar werkt, maar niet iedereen heeft zoveel zekerheden om even ergens anders te gaan werken. Wellicht mogen we ook wel eens wat vaker de leukere dingen neerzetten als in 'wat een leuke dag' maar ik zie dit hier meer als rant-corner dan iets anders :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wackmaniac
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 19-09 18:02

Read the code, write the code, be the code!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GateKeaper

GateKeaper

#1 Procastinator

Iedereen aan 't uitslapen? Het is nog rustig hier.
Douweegbertje schreef op vrijdag 06 maart 2015 @ 01:16:
Betreft dat miepen: het is meer een vorm van bepaalde stukjes uiten, en je zegt het wel erg makkelijk dat iemand dan daar werkt, maar niet iedereen heeft zoveel zekerheden om even ergens anders te gaan werken.
Zekerheden heb je niet wanneer je ontslag neemt en wat anders gaat doen nee. Maar het leven bestaat uit risico's nemen. Wanneer je altijd maar op safe speelt, heb je naar mijn mening niet geleefd.

Daarnaast ben ik er inmiddels wel achter, als je gewoon een normale houding hebt, en goed bent in je werk, heb je zo een andere baan. Vertrouw in je eigen kunnen, en je straalt dit naar buiten uit.

Ik heb ook lang zitten twijfelen omdat ik een overstap van baan wel erg spannend vond. Hypotheek, en geen vast contract, scarry thought. Toen ik de knoop eenmaal had doorgehakt werd ik echter zo zeker van werk, dat ik besloot om het een stapje verder te brengen, en gewoon ontslag in te dienen om voor mezelf te beginnen.

Tijdens het zoeken, heb ik dan ook meerdere aanbiedingen gekregen, en allen af moeten wijzen omdat ik "wat anders ging doen". Eng? Spannend? Ja, de eerste paar maanden wel. Maar nu, een maand of 9 verder, besef ik mij dat het gewoon een kwestie van durven en doen is.

Blijven zitten bij een werkgever waar je uitgekeken bent, je verveelt, of ergert aan bepaalde zaken. Nooit weer!

Heb een tijd terug een discussie gehad met vrienden. Iemand mopperde erover dat hij het zo druk had met zijn 32-urige werkweek, en hij zo vroeg moest beginnen. Ook het werk vond hij geen zak aan. Toen ik zei dat hij ontslag moest nemen en iets anders moet gaan doen, dat ik wel echt iedere dag weer plezier heb in mijn werk, was ik de idioot want dat bestond niet.

Echt, heb je geen plezier meer in je werk, ga je er met tegenzin heen, of blijf je 's avonds met een negatief gevoel terugkijken op de dag. Neem ontslag! Zoek wat anders, maar echt met het idee dat je iets anders gaat doen, en niet met het idee van "even rondkijken". Absoluut de beste keuze die je kan maken.

(tenzij je dicht bij je pensioenleeftijd zit, dan word het lastiger)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjolk
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 20:16
Wellicht mogen we ook wel eens wat vaker de leukere dingen neerzetten
GateKeaper schreef op vrijdag 06 maart 2015 @ 09:56:
Iedereen aan 't uitslapen? Het is nog rustig hier.
* Tjolk is vanmorgen in ondertrouw gegaan...
maar ik zie dit hier meer als rant-corner dan iets anders :p
/me ... wat eigenlijk ook alleen maar een papieren onzintijger is.

Zo goed? :P
Zekerheden heb je niet wanneer je ontslag neemt en wat anders gaat doen nee. Maar het leven bestaat uit risico's nemen. Wanneer je altijd maar op safe speelt, heb je naar mijn mening niet geleefd.

Daarnaast ben ik er inmiddels wel achter, als je gewoon een normale houding hebt, en goed bent in je werk, heb je zo een andere baan. Vertrouw in je eigen kunnen, en je straalt dit naar buiten uit.

Ik heb ook lang zitten twijfelen omdat ik een overstap van baan wel erg spannend vond. Hypotheek, en geen vast contract, scarry thought. Toen ik de knoop eenmaal had doorgehakt werd ik echter zo zeker van werk, dat ik besloot om het een stapje verder te brengen, en gewoon ontslag in te dienen om voor mezelf te beginnen.

Tijdens het zoeken, heb ik dan ook meerdere aanbiedingen gekregen, en allen af moeten wijzen omdat ik "wat anders ging doen". Eng? Spannend? Ja, de eerste paar maanden wel. Maar nu, een maand of 9 verder, besef ik mij dat het gewoon een kwestie van durven en doen is.

Blijven zitten bij een werkgever waar je uitgekeken bent, je verveelt, of ergert aan bepaalde zaken. Nooit weer!

Heb een tijd terug een discussie gehad met vrienden. Iemand mopperde erover dat hij het zo druk had met zijn 32-urige werkweek, en hij zo vroeg moest beginnen. Ook het werk vond hij geen zak aan. Toen ik zei dat hij ontslag moest nemen en iets anders moet gaan doen, dat ik wel echt iedere dag weer plezier heb in mijn werk, was ik de idioot want dat bestond niet.

Echt, heb je geen plezier meer in je werk, ga je er met tegenzin heen, of blijf je 's avonds met een negatief gevoel terugkijken op de dag. Neem ontslag! Zoek wat anders, maar echt met het idee dat je iets anders gaat doen, en niet met het idee van "even rondkijken". Absoluut de beste keuze die je kan maken.

(tenzij je dicht bij je pensioenleeftijd zit, dan word het lastiger)
Jep. Precies om de redenen die jij noemt ga ik volgende maand aan een nieuwe baan beginnen. Dagelijkse irritaties en onrealistische verwachtingen e.d. daar heb ik geen zin meer in. Nieuwe bedrijf is volgens goede kennis die er nu een jaar werkt een wereld van verschil. :)

Tjolk is lekker. overal en altijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 16:06
Gelukkig meer dan prima op mijn plek hier. Zou eerlijk gezegd geen bedrijf weten waarvan ik zeg, daar zou ik nu wel willen werken. Heb wel altijd het gevoel dat ik nog eens iets compleet anders moet gaan doen dan ontwikkelaar. Maar ben er nog niet achter wat. Komt het vanzelf wel tegen ga ik van uit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 03:42

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Ik vind dat altijd zo nietszeggend, "je hebt niet geleefd". What does that even mean?

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GateKeaper

GateKeaper

#1 Procastinator

Ger schreef op vrijdag 06 maart 2015 @ 10:17:
[...]
* GateKeaper is vanmorgen in ondertrouw gegaan...
Congratz :) De grote dag al gepland?
[...]
Jep. Precies om de redenen die jij noemt ga ik volgende maand aan een nieuwe baan beginnen.
En nogmaals :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voutloos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
.oisyn schreef op vrijdag 06 maart 2015 @ 10:53:
[...]

Ik vind dat altijd zo nietszeggend, "je hebt niet geleefd". What does that even mean?
Tja, dat zegt me ook niets. Bovendien klinkt jarenlang op de productie-omgeving je tests draaien behoorlijk als living on the edge. :+

Baan zal hopelijk wel andere pre's hebben en die weet ik uiteraard niet zomaar. Maar _als_ alles zo slecht geregeld is, zou ik zelf persoonlijk (subjectief disclaimer combo) niet het idee hebben dat developers gewaardeerd worden, en dat is iets dat ik wel zoek (lees: eis).
Ger schreef op vrijdag 06 maart 2015 @ 10:17:
* Voutloos is vanmorgen in ondertrouw gegaan...
Nice! Feli. :)

[ Voor 12% gewijzigd door Voutloos op 06-03-2015 11:04 ]

{signature}

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
Voutloos schreef op vrijdag 06 maart 2015 @ 11:03:
[...]
Tja, dat zegt me ook niets. Bovendien klinkt jarenlang op de productie-omgeving je tests draaien behoorlijk als living on the edge. :+[....]
Tests? Gewoon code schrijven, compilen en live zetten en hopen dat er niets omvalt.

Eén ding heb ik wel geleerd met dit werk en dat is dingen meteen goed doen en zoveel mogelijk je code goed doorlopen om te kijken of je niet iets bent vergeten voordat je het live zet. (ohja en sql queries driedubbel checken)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GateKeaper

GateKeaper

#1 Procastinator

.oisyn schreef op vrijdag 06 maart 2015 @ 10:53:
[...]

Dat je plezier hebt in je leven, en je leven uit meer bestaat dan de 9 tot 5 sleur. Heel veel moeilijker hoeft het niet te worden :) De definitie is voor iedereen anders.

Maar laten we realistisch zijn, een zeer groot deel van ons leven leiden wij voor de baas. Het leven van de gemiddelde loonslaaf even visualiseren? (hier en daar aannames).

Baan van half 9 tot 17, 5 dagen per week:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
7:00 uur; wekker gaat
8:00 uur; vertrekken
8:30 uur; aan het werk
12:30 uur; pauze
13:00 uur; aan het werk
17:00 uur; op naar huis
17:30 uur; thuis
18:30 uur; klaar met eten
19:00 uur; eigen tijd - veelal tv kijken
22:30 uur; douchen, wassen, huis afsluiten
23:00 uur; slapen

Op een doordeweekse dag hebben mensen ongeveer 4 uurtjes echte eigen tijd die vrij te besteden is. Wanneer je het niet naar je zin hebt op je werk, neem je dit gevoel mee in de avond. Je eigen tijd die dan nog plezierig is, bestaat dan voornamelijk uit het weekend. Waarvan je zondag dan weer ingekort wordt, omdat je zondagavond alweer begint te frustreren aan het werk.

Wanneer je het daar niet naar je zin hebt..., wel, trek je conclusie.

Terugkomend op het risico's nemen. Er zal een enkeling zijn bij wie zijn eerste baan de perfecte is, en daar gelukkig oud wordt. Dat is prima. Maar de meesten zullen ooit eens gaan job-hoppen. Dit niet aandurven om de "zekerheid" van een vast contract niet te willen verliezen, eist op een gegeven moment zijn tol op je werktevredenheid en daarmee het geluk waarmee je je leven leidt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voutloos
  • Niet online
Caelorum schreef op vrijdag 06 maart 2015 @ 11:07:
[...]

Tests? Gewoon code schrijven, compilen en live zetten en hopen dat er niets omvalt.

Eén ding heb ik wel geleerd met dit werk en dat is dingen meteen goed doen en zoveel mogelijk je code goed doorlopen om te kijken of je niet iets bent vergeten voordat je het live zet. (ohja en sql queries driedubbel checken)
Tja, dat heb ik ook geleerd, maar dan puur omdat een rood lampje op de integration server een doodzonde is. :7

Zelfs als het aanvankelijk niet te verkopen is: Doe het aub gewoon een keer. Alle capabele mensen zullen in ieder geval achteraf dankbaar zijn.

{signature}

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devilly
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online

Over het dikgedrukte: sommige mensen vinden het gewoonweg fijn om lekker hun leven te leven zonder daar iets spannends van te maken. Waarom zouden zij "niet geleefd hebben" als zij zo hun leven goed en gelukkig zijn doorgekomen?

Over het schuingedrukte: dat geldt misschien voor sommige branches (waaronder de ICT), maar in mijn omgeving heb ik gezien dat dat soms toch echt wel tegenvalt.

Over het onderstreepte: helaas is het niet voor ieder even makkelijk om vertrouwen in zichzelf te krijgen. Dit naar buiten brengen is in sommige gevallen nog wat moeilijker. Houd er rekening mee dat niet iedereen hetzelfde is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• farlane
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15:26
GateKeaper schreef op vrijdag 06 maart 2015 @ 11:12:
Dat je plezier hebt in je leven, en je leven uit meer bestaat dan de 9 tot 5 sleur. Heel veel moeilijker hoeft het niet te worden :) De definitie is voor iedereen anders.
Je kunt ook plezier in je leven hebben met een 9 tot 5 "sleur" toch? Zoals je al zei, dat is voor iedereen anders.

Somniferous whisperings of scarlet fields. Sleep calling me and in my dreams i wander. My reality is abandoned (I traverse afar). Not a care if I never everwake.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

GateKeaper schreef op vrijdag 06 maart 2015 @ 11:12:
[...]

Dat je plezier hebt in je leven, en je leven uit meer bestaat dan de 9 tot 5 sleur.
Dat is niet in welke context het gebruikte. Je zei: Zekerheden heb je niet wanneer je ontslag neemt en wat anders gaat doen nee. Maar het leven bestaat uit risico's nemen. Wanneer je altijd maar op safe speelt, heb je naar mijn mening niet geleefd.

Als je het dus redelijk goed hebt en het betrekkelijk naar je zin hebt, kun je twee dingen doen: op safe spelen en er vrede mee hebben dat dit goed genoeg is, of een risico nemen want wellicht is het ergens anders leuker. Maar het kan net zo goed ook slechter. Jij stelt: je moet risico's nemen, anders heb je niet geleefd. Dat er ook situaties zijn waarin het eigenljik alleen maar slechter kan door risico's te nemen (behalve dat je dat niet van tevoren weet) is daar dan blijkbaar ondergeschikt aan 8)7.

En goed, aan je woordkeuze ("loonslaven", "sleur" etc) is het wel duidelijk hoe jij erover denkt, maar lang niet iedereen vindt het erg om doordeweeks een crappy baan te hebben en daarbuiten gewoon een prima leven te leiden. Sterker nog, het meerendeel van de beroepsbevolking heeft amper een keuze.
Terugkomend op het risico's nemen. Er zal een enkeling zijn bij wie zijn eerste baan de perfecte is, en daar gelukkig oud wordt. Dat is prima. Maar de meesten zullen ooit eens gaan job-hoppen. Dit niet aandurven om de "zekerheid" van een vast contract niet te willen verliezen, eist op een gegeven moment zijn tol op je werktevredenheid en daarmee het geluk waarmee je je leven leidt.
Hier wil ik wel even specifiek op inhaken. Waar ik nu werk is mijn eerste en enige vaste baan die ik ooit gehad heb. Ik zit dit jaar 11 jaar bij de zaak. Het werk is leuk en uitdagend en ik kan het goed vinden met mijn collega's (die allemaal in dezelfde leeftijdscategorie zitten). Toch knaagt er al een aantal jaren iets. Ik heb buiten dit namelijk niets gezien. Wat ik me echter terdege realiseer: waarschijnlijk kan het alleen maar slechter. Eigenlijk heb ik gewoon de fout gemaakt door hier te beginnen, ipv hier te eindigen. Wat dat betreft kan ik iedereen aanraden om na je studie niet meteen de solliciteren bij je droombedrijf, maar eerst wat "crappy" baantjes aan te nemen. Voor ervaring en om sfeer te proeven, zodat je maatstaffen hebt om werkplekken aan te toetsen.

Voorlopig maak ik de keuze om op safe te spelen. Dan maar niet leven :+

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjolk
@GateKeaper & Voutloos: Thanks.
En ja, grote dag zelf is ook al gepland (anders konden we niet in ondertrouw). Hartje zomer. Had voorgesteld om in 3-delig casual te gaan (slipper links, slipper rechts, zwembroek) maar daar was mijn aanstaande het niet mee eens. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voutloos
  • Niet online
Misschien omdat een aantal vrouwen liever toch nog een bovenstukje aan wilt. :P

(cq. dat anderen het liever hebben dat de oma's dat dragen)

{signature}

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjolk
Gelukkig snapt de rest van de wereld waarschijnlijk wel dat ik het over mijn eigen kleding had. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devilly
  • Niet online
Error/Exception handling in jQuery

Waar wordt jQuery in die codevoorbeelden gebruikt? :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OkkE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-09 08:16

OkkE

CSS influencer :+

Laatste 3 regels code... 8)7

code:
1
2
3
$('img').error(function() {
  $(this).hide();
});

“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devilly
  • Niet online
Dat had ik helemaal gemist; dan is de titel terecht! (8>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

I'm just going to leave this here...

http://www.futrega.org/digger/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hylke94
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 07-07 18:59
3900 points...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F.West98
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 12:08

F.West98

Alweer 16 jaar hier

Huh? Hoe werkt dat?

2x Dell UP2716D | R9 7950X | 128GB RAM | 980 Pro 2TB x2 | RTX2070 Super
.oisyn: Windows is net zo slecht in commandline als Linux in GUI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Jonkies :P. Digger is een classic.
En jij dacht dat men in de jaren '80 internet had om dat soort dingen te vragen? Je kreeg die dingen op een floppy en je zocht zelf maar uit hoe het werkte.

[ Voor 81% gewijzigd door .oisyn op 06-03-2015 12:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WernerL
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 21:47
Frustrerend klote spel. :P
Ik kom nog niet eens aan de 2000 punten..

Roses are red, violets are blue, unexpected '{' on line 32.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan_V
  • Registratie: Maart 2002
  • Nu online
Ah, wij hadden een alternatieve Digger denk ik, Rockford.

Battle.net - Jandev#2601 / XBOX: VriesDeJ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Nee, dat is Boulder Dash. Een essentieel andere game :)

Daar heb ik trouwens nog wel een animated avatar van:
Afbeeldingslocatie: https://ic.tweakimg.net/usericons/12461/boulderdash.gif
WernerL schreef op vrijdag 06 maart 2015 @ 12:28:
Mijn highscore is 30k, maar daar heb ik geen bewijs van. Hiervan wel (zoals je ziet slechts een aantal pogingen)

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/lrQUt6p.png

[ Voor 88% gewijzigd door .oisyn op 06-03-2015 13:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devilly
  • Niet online
WernerL schreef op vrijdag 06 maart 2015 @ 12:28:
Frustrerend klote spel. :P
4400 *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Global hall of fame trouwens:
Afbeeldingslocatie: http://www.digger.org/animate.gif

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Afvalzak
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 31-08 12:02

Afvalzak

Zet jij mij even buiten?

Ik had Supaplex, die vind ik nog steeds tof :)

Last.fm | Code Talks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Topicstarter
.oisyn schreef op vrijdag 06 maart 2015 @ 12:27:
Jonkies :P. Digger is een classic.

[...]

En jij dacht dat men in de jaren '80 internet had om dat soort dingen te vragen? Je kreeg die dingen op een floppy en je zocht zelf maar uit hoe het werkte.
En in de jaren 90 en begin 2000 had je telefonische hotlines :D

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 12:44

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Of een boek met cheatcodes!

I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EddoH
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online

EddoH

Backpfeifengesicht

.oisyn schreef op vrijdag 06 maart 2015 @ 13:03:
Nee, dat is Boulder Dash. Een essentieel andere game :)

Daar heb ik trouwens nog wel een animated avatar van:
[afbeelding]
Boulder Dash op de Acorn Electron _/-\o_
Good times...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Topicstarter
Volgens mij hadden die gasten toch al die boeken beschikbaar? :P

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acid_Burn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19-09 11:23

Acid_Burn

uhuh

Mijn moeder kan volgens mijn nog het muziekje horen zo veel als ik Digger gespeeld heb... (popcorn)

Glass Eye Photography | Zelfbouw wireless fightstick | Mijn puzzel site

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hellum
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 12-09 17:03
Afvalzak schreef op vrijdag 06 maart 2015 @ 13:25:
Ik had Supaplex, die vind ik nog steeds tof :)
Niet perfect, wel erg gaaf: http://www.newsupaplex.pp.ru/sup_news_eng.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Afvalzak
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 31-08 12:02

Afvalzak

Zet jij mij even buiten?

Thuis even proberen, ik denk dat ik Supaplex met dosbox ook nog wel aan de praat krijg. Maar of de floppy nog werkt ;)

Last.fm | Code Talks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voutloos
  • Niet online
Nice. Vroegah echt te veel gespeeld. Verbaast me eigenlijk dat ik mn vaste moves niet meer weet. Als in, level starten, precies weten welke route nodig om geldzakken @ enemies te plempen etc.

{signature}

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MB113
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

MB113

Netwerken is net werken.

Heb bij mijn ouders op zolder nog een 80486 bak staan van mijn vader. Werkt nogsteeds!! Daar draait met moeite supaplex nog op. Echt hilarisch, vroeger kapot gespeeld, evenals Jazz Jackrabbit.
Edit, gekke processornamen :S

[ Voor 17% gewijzigd door MB113 op 12-03-2015 00:14 ]

Quidquid latine dictum sit, altum videtur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abeker
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 05-05 11:32

abeker

...

EddoH schreef op vrijdag 06 maart 2015 @ 13:52:
[...]
Boulder Dash op de Acorn Electron _/-\o_
Good times...
Nooit geweten dat daar ook Boulder Dash voor bestand... Ik speelde vaak Repton / Repton 2.

the less one forgets, the less one remembers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EddoH
  • Niet online

EddoH

Backpfeifengesicht

MB113 schreef op vrijdag 06 maart 2015 @ 14:18:
Heb bij mijn ouders op zolder nog een 8086 bak staan van mijn vader. Werkt nogsteeds!! Daar draait met moeite supaplex nog op. Echt hilarisch, vroeger kapot gespeeld, evenals Jazz Jackrabbit.
Jazz Jackrabbit draait niet op een 8086 :P
abeker schreef op vrijdag 06 maart 2015 @ 14:50:
[...]

Nooit geweten dat daar ook Boulder Dash voor bestand... Ik speelde vaak Repton / Repton 2.
Repton! Het was Repton! Ik wist eigenlijk niet meer hoe het spel heette, dus toen ik net Boulder Dash zag was ik er van overtuigd dat die het was.
Naast die speelde ik vaak Strike Force Harrier :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WernerL
Over games gesproken, ik kwam er zojuist achter dat je die Chrome game kunt spelen zonder je netwerk uit te zetten. Via de developers tools -> toggle device mode -> network op offline zetten. :D

Slechte game trouwens, maar prima vermaak op een vrijdagmiddag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wouterwouter2
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 23-09-2021
In sommige app stores staat t ook.

Helaas, kost nu 5 dollar. https://itunes.apple.com/us/app/supaplex/id544223337?mt=12

[ Voor 16% gewijzigd door wouterwouter2 op 06-03-2015 16:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wouterwouter2
MB113 schreef op vrijdag 06 maart 2015 @ 14:18:
Heb bij mijn ouders op zolder nog een 8086 bak staan van mijn vader. Werkt nogsteeds!! Daar draait met moeite supaplex nog op. Echt hilarisch, vroeger kapot gespeeld, evenals Jazz Jackrabbit.
Dan ken je deze ook wel

Afbeeldingslocatie: http://ts2.mm.bing.net/th?id=HN.608045688886398033&pid=1.7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GateKeaper

GateKeaper

#1 Procastinator

.oisyn schreef op vrijdag 06 maart 2015 @ 11:40:
[...]
Dat is niet in welke context het gebruikte. Je zei: Zekerheden heb je niet wanneer je ontslag neemt en wat anders gaat doen nee. Maar het leven bestaat uit risico's nemen. Wanneer je altijd maar op safe speelt, heb je naar mijn mening niet geleefd.
Ook dat stond in een bepaalde context. En dat sloeg op het niet happy zijn met je werkplek.
Als je het dus redelijk goed hebt en het betrekkelijk naar je zin hebt, kun je twee dingen doen: op safe spelen en er vrede mee hebben dat dit goed genoeg is, of een risico nemen want wellicht is het ergens anders leuker. Maar het kan net zo goed ook slechter. Jij stelt: je moet risico's nemen, anders heb je niet geleefd. Dat er ook situaties zijn waarin het eigenljik alleen maar slechter kan door risico's te nemen (behalve dat je dat niet van tevoren weet) is daar dan blijkbaar ondergeschikt aan 8)7.
Ik zeg niet dat je risico's moet nemen, maar dat je zonder risico's te nemen, niet het maximale uit je leven kunt halen. Ik schrijf dan ook; 'wanneer je altijd maar op safe speelt'.
En goed, aan je woordkeuze ("loonslaven", "sleur" etc) is het wel duidelijk hoe jij erover denkt, maar lang niet iedereen vindt het erg om doordeweeks een crappy baan te hebben en daarbuiten gewoon een prima leven te leiden. Sterker nog, het meerendeel van de beroepsbevolking heeft amper een keuze.
Ik heb niets tegen mensen die voor een werkgever werken, en lange dagen draaien. Ik heb zelfs niets tegen de mensen die hun dag schoffelend in de plantsoenen in het centrum doorbrengen. Ik begrijp alleen niet dat mensen kunnen blijven zitten waar ze zitten, terwijl ze hun werk ervaren als een crappy baan. Zoals ik al schreef, je brengt er een zeer groot deel van je leven door. Waarom er dan niet voor zorgen dat dat deel van je leven je bevalt?

Ik heb het zelf ook meegemaakt, ben net te lang bij een werkgever blijven zitten. Vooral het laatste jaar voelde ik de energie wegstromen, steeds minder productief, en een steeds groter wordende tegenzin om naar het werk te gaan.
Hier wil ik wel even specifiek op inhaken. Waar ik nu werk is mijn eerste en enige vaste baan die ik ooit gehad heb. Ik zit dit jaar 11 jaar bij de zaak. Het werk is leuk en uitdagend en ik kan het goed vinden met mijn collega's (die allemaal in dezelfde leeftijdscategorie zitten). Toch knaagt er al een aantal jaren iets. Ik heb buiten dit namelijk niets gezien. Wat ik me echter terdege realiseer: waarschijnlijk kan het alleen maar slechter. Eigenlijk heb ik gewoon de fout gemaakt door hier te beginnen, ipv hier te eindigen. Wat dat betreft kan ik iedereen aanraden om na je studie niet meteen de solliciteren bij je droombedrijf, maar eerst wat "crappy" baantjes aan te nemen. Voor ervaring en om sfeer te proeven, zodat je maatstaffen hebt om werkplekken aan te toetsen.

Voorlopig maak ik de keuze om op safe te spelen. Dan maar niet leven :+
Ik geloof dat jij je gerust onder die enkeling kan scharen waarbij wel de eerste baan de perfecte is. En daarnaast, gezien je opmerkingen de laatste tijd over je nogal hoge afdracht loonbelasting, je nieuwe huis en auto, hoef ik toch niet serieus in te gaan op je "safe spelen" en "niet leven"? Het moge vrij duidelijk zijn dat jij niet onder de doelgroep "gemiddelde loonslaaf werkend Nederlander" valt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 20:38

alienfruit

the alien you never expected

Ik heb ook een crappy baan die ik niet leuk vindt. Alleen het salaris is wel weer leuk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Merethil
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 21:26
Mijn eerste baan was echt helemaal kut, maar daar ben ik na 3 maanden weggegaan. Ik had die baan toen alleen genomen "omdat ze me aannamen" en geen enkel ander bedrijf reageerde, maar dat kon goed liggen aan het feit dat het toen zomervakantie was. Drie maanden later kwam ik binnen twee weken aan het werk waar ik nu zit en dat vind ik helemaal prima.

Collega's zijn leuk, werk is variërend en salaris is leuk. Ik zou best nog wat meer hardcore programmeren maar eigenlijk is het ook wel weer best zo, het is een heel laid-back baantje met een bedrijf wat altijd achter je staat en flink goed loopt dus ik zit er nog wel even :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

ARGH!

Kan iemand git rebase en git squash even tot de orde roepen? Wat een zootje wordt het zo!

.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Douweegbertje

Douweegbertje

GateKeaper schreef op vrijdag 06 maart 2015 @ 18:11:
[...]

Ik geloof dat jij je gerust onder die enkeling kan scharen waarbij wel de eerste baan de perfecte is.
Tja alleen zit je wel; hoe kun je nu oordelen over je enige baan als het dus je enige baan ooit is geweest :) Voor het zelfde geld kom je er achter dat je juist 11 jaar van je leven heb weg gegooid omdat het ergens anders veel leuker is :+ Baanception.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• farlane
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15:26
Tja dat weet je pas als je een baan hebt die minder leuk is. En op dat punt is het te laat. Of je hebt een net zo'n werkgever als EddoH die je wel terug wil :)

[ Voor 26% gewijzigd door farlane op 06-03-2015 21:50 ]

Somniferous whisperings of scarlet fields. Sleep calling me and in my dreams i wander. My reality is abandoned (I traverse afar). Not a care if I never everwake.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EddoH
  • Niet online

EddoH

Backpfeifengesicht

Ik was tevreden met mijn baan. Toen ging ik onder het mom van 'eens kijken hoe het ergens anders is' van baan wisselen. Toen was ik ongelukkig. Nu werk ik weer bij mijn oude werkgever, en ben ik tevreden met mijn baan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Douweegbertje

Douweegbertje

Echt wtf.
Ik snap gewoon serieus niet dat een bedrijf als http://www.mercedes-benz.nl/ zo'n achterlijk lelijke en onbruikbare website heeft. Piet's Dieren opvang in gehucht X heeft nog een betere website.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit

alienfruit

Sigh, heb je je het over je salaris en dan verlagen ze je salaris. Nu nog maar €105.000,- bruto per jaar :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Topicstarter
Wat weinig zeg :N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit

alienfruit

Ja, toch 15% loonsverlaging!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• azerty
  • Laatst online: 21:07
alienfruit schreef op zaterdag 07 maart 2015 @ 00:37:
Sigh, heb je je het over je salaris en dan verlagen ze je salaris. Nu nog maar €105.000,- bruto per jaar :(
Als je niet langer tevreden bent wil ik je plaats wel innemen... Wat doe je precies? :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamebuster
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 15-09 23:08
alienfruit schreef op zaterdag 07 maart 2015 @ 00:37:
wtf? waarom verdien je zoveel en waarom wordt het verlaagd?

Let op: Mijn post bevat meningen, aannames of onwaarheden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wouterwouter2
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/8Iy3EAs.png
Echt, kon niemand daar een betere tekst bedenken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 21:30

Sebazzz

3dp

Die drop shadow :')

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
OSX ;(

^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Die kun je uit zetten geloof ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajakkes
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 16-05 22:32

ajakkes

👑

Email, that's always out dated.

Recieve your email ones an hour and never recieve the last email in your inbox. So you can work without distraction and always have a reason to not react to mail.

👑

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• incaz
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 15-11-2022
ajakkes schreef op zaterdag 07 maart 2015 @ 10:49:

Recieve your email ones an hour and never recieve the last email in your inbox. So you can work without distraction and always have a reason to not react to mail.
Dat is in te stellen.

... en ik krijg ineens flasbacks naar de uni waar je je mail inderdaad maar eens per uur mocht checken :F

offtopic:
btw, 'once'

Never explain with stupidity where malice is a better explanation

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit

alienfruit

wsitedesign schreef op zaterdag 07 maart 2015 @ 01:25:
Als je niet langer tevreden bent wil ik je plaats wel innemen... Wat doe je precies? :p
Nou, omdat ze iedereen hetzelfde wilde laten verdienen :P
Voornamelijk SAP mooier en gebruiksvriendelijker maken :)

Salaris houd niet over hoor als je al de helft kwijt bent aan de huur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Congratulations are in order to the Google Lollipop Calendar team.

This is the team that thought that it was a good idea to introduce the "google calendar week" - that special five-day week that starts at random points in the old-fashioned 7-day calendar.

Because that is the kind of bold experimentation we want for our calendars. Look at Julius Caesar - with the introduction of the julian calendar he really put his stamp on history, and guaranteed that his name still lives on, two thousand years later.

The Lollipop Calendar team dreamed big, and wanted to play in the same league. Bold move, team! Stupid, but bold.

But then the drugs wore off, and finally somebody seems to have realized that the whole point of a calendaring application is actually to be useful in a world where you interact with all those odd old-fashioned people who still think that a week has a boring seven days.

Guys, you looked immensely stupid there for a while. But today I got a calendar update, and the weeks are seven days again, and pinch-to-zoom works again.

I congratulate you on getting off the bad drugs, and not looking quite as f*cking stupid as you did there for several months.
Go Linus. :+

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 10:43

Matis

Rubber Rocket

Man man man. Wat heb ik me boos gemaakt op dat ellendige 5day week in Calendar (overigens op KK 4.4.4). Daarnaast is de pinch to zoom ook weer terug d:)b

If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Nu de month view nog terug.

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Douweegbertje

Douweegbertje

hehe ik had gister een reactie geplaatst en ik had eigenlijk verwacht gezien mijn toon e.d. dat ik op pagina 3 gebonjourd zou worden met een -1 score. Toch wel leuk dat nieuwe 'model' aangezien blijkbaar aardig wat man het toch een goede inhoudelijke reactie vond en je dan als eerste reactie komt te staan.
Nu ben ik alleen benieuwd wat Tweakers er zelf mee gaat doen :p

ging over plan: Tweakers Bezoekersonderzoek 2015: de redactie wil jouw mening

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis

Matis

Rubber Rocket

wouterwouter2 schreef op zaterdag 07 maart 2015 @ 06:38:
[afbeelding]
Echt, kon niemand daar een betere tekst bedenken...
Om die reden heb ik voor mijn vriendin een gmail-account aangemaakt die haar beide hotmail-adressen ophaalt. Want GMail werkt tenminste wel fatsoenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcm360
  • Niet online

dcm360

Moderator Discord

HD7767 powered

Dat zal ook wel een kwestie van gewenning zijn. Die ene keer per maand dat ik in GMail terechtkom is het altijd weer van 'O ja, hoe werkte dit nu eigenlijk?'. De interface is niet bepaald intuïtief als je op zoek bent naar een mailtje van een maand terug, en als met terugbladeren blijkt dat die ergens anders heen verplaatst is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Topicstarter
Matis schreef op zaterdag 07 maart 2015 @ 17:26:
[...]
Want GMail werkt tenminste wel fatsoenlijk.
Really? Dus ongeveer 1x per uur een mail ophalen van een andere provider vind je fatsoenlijk werken? :P
Om die reden heb ik voor mijn vriendin een gmail-account aangemaakt die haar beide hotmail-adressen ophaalt.
Om die reden in het plaatje :?

[ Voor 33% gewijzigd door BtM909 op 07-03-2015 18:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis

Matis

Rubber Rocket

[b]BtM909 schreef op zaterdag 07 maart 2015 @ 18:17:[/
Really? Dus ongeveer 1x per uur een mail ophalen van een andere provider vind je fatsoenlijk werken? :P
Als GMail het eenmaal binnen heeft, krijg je wel meteen een push-message.
Om die reden in het plaatje :?
Ik zie nu dat ik aanvankelijk het verkeerde bericht gequote had :P
ajakkes schreef op zaterdag 07 maart 2015 @ 10:49:

Die had het moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Moe_
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 04-08 14:45
Douweegbertje schreef op zaterdag 07 maart 2015 @ 16:49:
hehe ik had gister een reactie geplaatst en ik had eigenlijk verwacht gezien mijn toon e.d. dat ik op pagina 3 gebonjourd zou worden met een -1 score. Toch wel leuk dat nieuwe 'model' aangezien blijkbaar aardig wat man het toch een goede inhoudelijke reactie vond en je dan als eerste reactie komt te staan.
Nu ben ik alleen benieuwd wat Tweakers er zelf mee gaat doen :p

ging over plan: Tweakers Bezoekersonderzoek 2015: de redactie wil jouw mening
Hierbij heb ik comment ook maar even opgewaardeerd!

RTFM!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WernerL
Die is inderdaad +3 waardig. Ik vind deze overigens wel hilarisch:
Als ik soms een Tweakers zie in een video denk ik dat ze blij kunnen zijn om in contact te komen met bijvoorbeeld "Lau en haar Packerd Bel Computer" Deze website krijgt zo een ICT-er zoekt vrouw functie.
Ja laten we van Tweakers een dating site maken. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

WernerL schreef op zaterdag 07 maart 2015 @ 20:40:
Die is inderdaad +3 waardig. Ik vind deze overigens wel hilarisch:

[...]

Ja laten we van Tweakers een dating site maken. :D
Die is er toch al?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WernerL
Je doelt op de 1 april grap van een paar jaar terug? Die is niet meer online toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damic
  • Registratie: September 2003

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

grmbl div's doen weer niet wat ik wil uitlijnen op 1 rij waarvan 2 met een vaste breedte

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

WernerL schreef op zaterdag 07 maart 2015 @ 21:06:
Je doelt op de 1 april grap van een paar jaar terug? Die is niet meer online toch?
Ja en helaas niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis

Matis

Rubber Rocket

De smiley nog wel /3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Deze komt daar ook van: <3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
  • Laatst online: 21-08 11:20
alienfruit schreef op zaterdag 07 maart 2015 @ 13:23:
[...]

Voornamelijk SAP mooier en gebruiksvriendelijker maken :)
Dan ben je nog wel even bezig...
Salaris houd niet over hoor als je al de helft kwijt bent aan de huur
Jij woont toch in de regio Londen? Bizar duur daarzo :X

We are shaping the future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WernerL
Scala:
1
2
scala> "blaasdfasfa.jpg".split(".")
res8: Array[String] = Array()

Dat is niet de output die ik zocht. -O-

//edit
Met een comma split hij wel correct, waarom niet op een punt? ;(

//edit2
aah input van split is een regex, dat verklaard het een en ander. :+

[ Voor 72% gewijzigd door WernerL op 08-03-2015 21:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Merethil
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 21:26
WernerL schreef op zondag 08 maart 2015 @ 21:12:
Scala:
1
2
scala> "blaasdfasfa.jpg".split(".")
res8: Array[String] = Array()

Dat is niet de output die ik zocht. -O-

//edit
Met een comma split hij wel correct, waarom niet op een punt? ;(

//edit2
aah input van split is een regex, dat verklaard het een en ander. :+
Gek genoeg werkt in Java het prima als je een split met een punt probeert. Volgens mij geeft Eclipse mij altijd aan dat het een regex zou moeten zijn, maar hij werkt gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcm360
  • Niet online

dcm360

Moderator Discord

HD7767 powered

Zojuist maar eens gaan kijken of het me zou lukken om snel met StartSSL ergens een certificaat voor aan te vragen. Het antwoord was vrij snel nee: het installeren van een certificaat in de webbrowser lijkt niet echt te lukken :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis

Matis

Rubber Rocket

Merethil schreef op zondag 08 maart 2015 @ 21:46:
Gek genoeg werkt in Java het prima als je een split met een punt probeert. Volgens mij geeft Eclipse mij altijd aan dat het een regex zou moeten zijn, maar hij werkt gewoon.
In Qt kun je een QString ook splitten op zowel een QChar, QString of QRegularExpression.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
dcm360 schreef op zondag 08 maart 2015 @ 23:10:
Zojuist maar eens gaan kijken of het me zou lukken om snel met StartSSL ergens een certificaat voor aan te vragen. Het antwoord was vrij snel nee: het installeren van een certificaat in de webbrowser lijkt niet echt te lukken :(
Wat voor exotische webbrowser gebruik je dan wel niet? Het rootcertificaat van StartSSL wordt al een aantal jaar meegeleverd in Windows, OS X en Firefox..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Voor de authenticatie bij StartSSL is een *client* certificate nodig die je moet installeren. Deze wordt bij de SSL handshake meegegeven aan de server zodat de server de identiteit van de client kan controleren.

Ik ondervond daar in z'n geheel geen problemen mee in Chrome. Maar die gebruikt de standaard certificate store van Windows. In FireFox is dat een ander verhaal, die heeft zijn eigen store.

Maar goed, los daarvan is dat natuurlijk een eenmalig proces. Niet echt eerlijk om dat bij de tijd van de aanvraag van een domein-certificaat op te tellen (wat doorgaans echt vrijwel instant is na het doorlopen van verificatie, wat zo simpel is als het ontvangen van een verificatiemail op een standaard mailadres van het domein)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcm360
  • Niet online

dcm360

Moderator Discord

HD7767 powered

Dit was dus met Opera 27, die ook de certificate store van Windows gebruikt. Nu heb ik na wat correspondentie wel een geïnstalleerd certificaat, maar kan ik daar alsnog niet mee 'inloggen'. Over de reactietijd van de medewerkers bij StartSSL heb ik niet te klagen, die antwoorden best wel vlot. Nu alleen nog uitvogelen hoe het wel werkend kan... En inderdaad is dit slechts eenmalig, maar hopelijk gaat dit bij de meeste anderen wat vlotter dan bij mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZaZ
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19-08 14:24

ZaZ

Tweakers abonnee

Reactietijd is inderdaad vrij vlot en controle doen ze ook. Ik dacht ook effe om te spelen een certificaat aan te vragen maar kreeg meteen mail dat het niet mogelijk was een gratis certificaat aan te vragen omdat op mijn adres een bedrijf geregistreerd staat.
Dus ik dacht dan doe ik het opnieuw en pak een paar straten verderop en toen kreeg ik een mail dat het een industrieterrein was met een google maps-fototje dat ik daar nooit zou kunnen wonen ;(

Lekker op de bank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Douweegbertje

Douweegbertje

Is dat dan een requirement dat het niet zakelijk is? Nooit van gehoord :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HuHu
  • Registratie: Maart 2005
  • Niet online
Dit jaar ga ik de introductie van de zomertijd missen *O*. Ik vlieg binnenkort naar een gebied waar het al is ingegaan. Oké... wel een jetlag, maar die zou ik sowieso hebben. Geen extra jetlag van de zomertijd dus B-).

Helaas ook een Goede Vrijdag en Tweede Paasdag ;(.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
ZaZ schreef op maandag 09 maart 2015 @ 01:32:
[...] Dus ik dacht dan doe ik het opnieuw en pak een paar straten verderop en toen kreeg ik een mail dat het een industrieterrein was met een google maps-fototje dat ik daar nooit zou kunnen wonen ;(
En nu is je account geflagged en gaan ze altijd alle aanvragen controleren? ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devilly
  • Niet online
Ook heb je met dit abonnement voortaan een grotere winkans bij acties van Tweakers en gaan we speciale winacties voor deze groep abonnees houden.
:|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
Betalen voor een grotere winkans? That sounds fishy...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HMS
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21-08 23:06

HMS

HP wil ook graag wat patenten aanvragen... WTF

http://blog.matthewskelto...-help-block-this-madness/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Douweegbertje

Douweegbertje

Ja dus? Nog steeds gewoon een klote regel IMO.
Mja ik heb mijn ongenoegen al eerder geuit, blijkbaar mag ik nu wel op het kantoor komen om daar te praten :+
Pagina: 1 ... 72 ... 100 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is niet de plaats om te lopen helpdesken. De Coffee Corner is primair bedoeld als uitlaatklep voor iedereen in de Devschuur® en niet als vraagbaak.