Oeh nice!Priet schreef op vrijdag 27 februari 2015 @ 08:54:
Mooooooi, in de PhpStorm 9 Development Roadmap:
[...]
Moet trouwens bijna m'n PhpStorm subscription vernieuwen, ik kreeg begin deze week de 59 dagen melding.
Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.
Oeh nice!Priet schreef op vrijdag 27 februari 2015 @ 08:54:
Mooooooi, in de PhpStorm 9 Development Roadmap:
[...]
Maar de Y-combinator is wel te implementeren in strictly-typed talen.RayNbow schreef op vrijdag 27 februari 2015 @ 09:33:
[...]
De omega-combinator heeft op zich niet zo veel nut, maar het is een simpele expressie om mee te spelen. Het idee van de omega-combinator komt terug in de Y-combinator:
[afbeelding]
Met deze combinator kun je recursieve functies uitdrukken.
1
2
3
4
5
6
7
| def Y[A,B](f: (A=>B)=>(A=>B)) = { case class W(wf: W=>A=>B) { def apply(w: W) = wf(w) } val g: W=>A=>B = w => f(w(w))(_) g(W(g)) } |
[ Voor 4% gewijzigd door WernerL op 27-02-2015 11:52 ]
Roses are red, violets are blue, unexpected '{' on line 32.
De reden waarom dat werkt staat uitgelegd bij de Haskell versie.WernerL schreef op vrijdag 27 februari 2015 @ 11:48:
[...]
Maar de Y-combinator is wel te implementeren in strictly-typed talen.
Scala:
1 2 3 4 5 6 7 def Y[A,B](f: (A=>B)=>(A=>B)) = { case class W(wf: W=>A=>B) { def apply(w: W) = wf(w) } val g: W=>A=>B = w => f(w(w))(_) g(W(g)) }
Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir
Je toon is alsof je het niet met me eens bent maar je argumenten zijn precies wat ik bedoel. Ik wil best een discussie aan gaan met je of handmatig assembler gebruiken optimaler is dan C laten compileren door een machine maar inderdaad des te dichter je richting assembler gaat des te efficiënter het is. Dus een nutteloze stap naar Javascript is precies wat het is, een nutteloze stap.RayNbow schreef op donderdag 26 februari 2015 @ 23:10:
[...]
Die bytecode wordt vervolgens omgezet naar x86 instructies. Dat is zeker ook traag omdat het C#- of Javaprogramma niet in 1x naar machinecode is vertaald? Ook programma's geschreven in C worden niet in 1x naar x86 instructies omgezet. Dat is zeker ook niet optimaal?
iOS developer
[ Voor 54% gewijzigd door .oisyn op 27-02-2015 12:28 ]
Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
Nee, bytecode kan óók gegenereerd worden voor hele flexibele talen zoals Python en Javascript, Microsoft doet het allang. Dus bytecode garandeert vooral dat je heel veel talen kunt ondersteunen en precies die taal kunt pakken die het beste werkt met wat je wil doen aan je front-end of die het beste past met wat je gebruikt in je back-end..oisyn schreef op donderdag 26 februari 2015 @ 23:30:
[...]
Je bent lekker appels met peren aan het vergelijken. Je doet net alsof bytecode impliceert dat de boel strong en statically typed is. Dát is de reden waarom dat soort dingen efficient zijn, omdat de compiler in staat is behoorlijk wat statische analyse te doen. Niet omdat de boel eerst vertaald wordt naar bytecode.
Nee want ik vind Python ook een fantastische taal, die veel beter gestructureerd is voor het opzetten en onderhouden van grotere programma's dan Javascript terwijl het wel super flexibel is. Er is een eindeloze lijst aan dingen bij Javascript die ook binnen de groep talen waarin Javascript valt nog steeds in vergelijking ondermaats zijn..oisyn schreef op donderdag 26 februari 2015 @ 23:30:
[...]
Waat het uiteindelijk op neerkomt is dat jij gewoon een strong en statically typed taal wil gebruiken ipv Javascript. Zeg dát dan gewoon. Dat maakt niet dat Javascript outdated of slecht ontworpen is. Het voldoet alleen gewoon niet aan jouw paradigma.
De grote berg geld die er tegen aan gesmeten wordt weer niet..oisyn schreef op donderdag 26 februari 2015 @ 23:30:
[...]
Lol, vertalerbouw is al een stuk ouder dan menig internetbedrijf
Dat is precies de discussie waar ik het over hebMichielPH schreef op vrijdag 27 februari 2015 @ 12:28:
Des te dichter je richting assembler gaat des te efficiënter het zou kunnen zijn. Dan is het nog altijd aan de programmeur om zo efficiënt mogelijk te maken en het zit er ook in dat het hem dat niet lukt.
Je hebt in C veel meer controle over je geheugengebruik, dus je zit dichter bij wat de machine precies doet dan bij talen zoals Java. Daarom blijken in de praktijk dat soort talen gemiddeld 30% trager te zijn, maar op sommige punten onmogelijk te zijn. Denk aan stotteringen door o.a. garbage collection in Android apps die vloeiend draaien in iOS waar je dat niet hebt (ARC telt niet). Daarom worden de meest performance kritische punten binnen een systeem (bijvoorbeeld de kernel) nog steeds in C of C++ geschreven, niet in C# of Java..oisyn schreef op vrijdag 27 februari 2015 @ 12:25:
C kan nooit meer performanter zijn dan bytecode door het simpele feit dat de beste compilers C eerst omzetten naar bytecode alvorens ze optimaliseren. Dus daar gaat je argument. Ook Javascript wordt door de beste interpreters eerst omgezet in bytecode. Nogmaals, de relatief slechte performance van javascript komt door weak dynamic typing, niet door het feit dat de boel "geïnterpreteerd" wordt. Dát is uiteindelijk je hele beef met dit alles, maar op een of andere manier weiger je dat in te zien.
[ Voor 32% gewijzigd door BikkelZ op 27-02-2015 12:37 ]
iOS developer
Als je weet wat je doet kun je in C# prima controle hebben over je geheugengebruik. Je verwart ook de runtime met de taal.BikkelZ schreef op vrijdag 27 februari 2015 @ 12:31:
[...]
Je hebt in C veel meer controle over je geheugengebruik, dus je zit dichter bij wat de machine precies doet dan bij talen zoals Java. Daarom blijken in de praktijk dat soort talen gemiddeld 30% trager te zijn, maar op sommige punten onmogelijk te zijn.
Midori is voor 99% geschreven in managed code, voornamelijk C# en varianten daarvan (Spec#). Op een boel punten is Midori veel sneller dan traditionele OS'en, juist omdat al het geheugen managed is. Features als bounds checks, memory protection en ook geavanceerdere mechanismes als ASLR zijn dan helemaal niet meer nodig.Daarom worden de meest performance kritische punten binnen een systeem (bijvoorbeeld de kernel) nog steeds in C of C++ geschreven, niet in C# of Java.
.oisyn: Échte programmeurs haten PHP met een passie. Ben jij soms geen echte programmeur?
Bytecode is echter synoniem met een taal. In het geval van .Net maakt het echt niet uit of je .Net IL genereert of C#-code.BikkelZ schreef op vrijdag 27 februari 2015 @ 12:31:
[...]
Nee, bytecode kan óók gegenereerd worden voor hele flexibele talen zoals Python en Javascript, Microsoft doet het allang. Dus bytecode garandeert vooral dat je heel veel talen kunt ondersteunen en precies die taal kunt pakken die het beste werkt met wat je wil doen aan je front-end of die het beste past met wat je gebruikt in je back-end.
[..]
Mijn klacht over Javascript is dat ik het moét gebruiken ook al ben ik performance kritische code aan het bouwen of draait mijn hele stack op Python verder. Bytecode lost een heleboel problemen op tot en met het punt dat je inderdaad C of assembler niveau performance wil hebben, maar dat is ronduit gevaarlijk om in een browser te draaien.
Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
Het maakt geen hol uit of je naar bytecode compileert of naar JavaScript qua ondersteuning van talen. Het is allemaal Turing-complete.BikkelZ schreef op vrijdag 27 februari 2015 @ 12:31:
[...]
Nee, bytecode kan óók gegenereerd worden voor hele flexibele talen zoals Python en Javascript, Microsoft doet het allang. Dus bytecode garandeert vooral dat je heel veel talen kunt ondersteunen en precies die taal kunt pakken die het beste werkt met wat je wil doen aan je front-end of die het beste past met wat je gebruikt in je back-end.
Hoe dicht denk je eigenlijk dat je bij de machine zit als je in C programmeert op een moderne pc?Je hebt in C veel meer controle over je geheugengebruik, dus je zit dichter bij wat de machine precies doet dan bij talen zoals Java.
Ik gebruik al een tijdje geen Android meer, maar of garbage collection efficient is hangt af van welk garbage collection algoritme je gebruikt en het gedrag van je programma. Zo zijn er algoritmes waarin deallocation gratis is.Denk aan stotteringen door o.a. garbage collection in Android apps
Juist met de support gebeld ipv gechat... En warempel, zij konden het WEL aanpassen...wsitedesign schreef op donderdag 26 februari 2015 @ 20:16:
FFS![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
[...]
Grootste hoop BS die ik in tijden gelezen heb
Misschien is de chat wel een botwsitedesign schreef op vrijdag 27 februari 2015 @ 13:35:
[...]
Juist met de support gebeld ipv gechat... En warempel, zij konden het WEL aanpassen...
van-tilburg.info -=- meka (sega emulator) - Proud MEDION fanclub member - KOPPIG VOLHOUDEN !
Laatste wat ik begrepen heb is dat Google zelfs penalized voor aparte mobiele sites.TheNephilim schreef op vrijdag 27 februari 2015 @ 14:21:
Lol, een klant die met een mailtje van een 'bureau' komt; "Ja want aparte mobiele website is beter, op m.domeinnaam.nl."
Om er een voorstel bij te voegen, waarin vaste prijzen voor een website staan, met maximaal 5 pagina'sNouja en nog wat van die 'ouderwetse' opvattingen, zoals per 15 webshop artikelen bijbetalen.
Dat is toch niet meer tegenwoordig? Ook de m. tussenstap (voordat responsive werkbaar werd) is toch al weer buiten beeld? Misschien voor bepaalde specifieke toepassingen, maar een normale website maak je toch responsive en een niet aparte website?
iOS developer
Doe maar normaal, dan doe je gek genoeg?BikkelZ schreef op vrijdag 27 februari 2015 @ 15:01:
[...]
Laatste wat ik begrepen heb is dat Google zelfs penalized voor aparte mobiele sites.
http://advicemedia.com/bl...-will-penalize-your-site/GateKeaper schreef op vrijdag 27 februari 2015 @ 15:19:
[...]
Doe maar normaal, dan doe je gek genoeg?
iOS developer
Als het niet Turing complete was hadden we het er niet eens over.RayNbow schreef op vrijdag 27 februari 2015 @ 13:17:
[...]
Het maakt geen hol uit of je naar bytecode compileert of naar JavaScript qua ondersteuning van talen. Het is allemaal Turing-complete.
Geen idee wat je bedoelt. De Linux kernel heel dicht iig.RayNbow schreef op vrijdag 27 februari 2015 @ 13:17:
[...]
Hoe dicht denk je eigenlijk dat je bij de machine zit als je in C programmeert op een moderne pc?
Volgens mij gebruikt Android niks bijzonders t.o.v. de normale JVM.RayNbow schreef op vrijdag 27 februari 2015 @ 13:17:
[...]
Ik gebruik al een tijdje geen Android meer, maar of garbage collection efficient is hangt af van welk garbage collection algoritme je gebruikt en het gedrag van je programma. Zo zijn er algoritmes waarin deallocation gratis is.
Lang verhaal getikt, server had mijn post opgegeten.oisyn schreef op vrijdag 27 februari 2015 @ 12:49:
[...]
Bytecode is echter synoniem met een taal. In het geval van .Net maakt het echt niet uit of je .Net IL genereert of C#-code.
Wat jij wil is een bepaalde vorm van efficientie. Bytecode gaat je die garantie niet geven. Javascript-bytecode is net zo "inefficient" als de javascript waar de bytecode van gegenereerd is. Bytecode an sich zegt helemaal niets. Het is gewoon een lijst met instructies die af te leiden zijn aan de sourcecode. Het ligt aan de mogelijkheden van de VM/runtime of dat ook rap te doen is. Bytecode impliceert niet dat je dan ineens zelf geheugenmanagement kan doen. Of dat types statisch zijn. Of dat method lookups van tevoren gecontroleerd kunnen worden. Je kent echt veel teveel eigenschappen aan bytecode toe die helemaal niet geïmpliceerd worden door het gebruik van bytecode. Daar is het een veel te vage term voor, en op zichzelf absoluut niet de heilige graal die jij denkt dat het is.
[ Voor 41% gewijzigd door BikkelZ op 27-02-2015 15:37 ]
iOS developer
Geen idee wat het zou moeten doen, maar als het een functie is die parameter x accepteert en die daarna uitvoert alsof het een functie is met zichzelf als parameter dan is dat toch prima te doen?RayNbow schreef op vrijdag 27 februari 2015 @ 07:05:
[...]
Hier is een uitdaging. Probeer de volgende functie in een statisch getypeerde taal te definiëren:
JavaScript:
1 omega = function(x){return x(x)};
1
2
3
| public T omega<T>(Func<dynamic, T> x) { return x(x); } |
Nee hoor, sinds kort draait 'ie op ARTGleighton schreef op vrijdag 27 februari 2015 @ 15:38:
Jawel, android draait Wikipedia: Dalvik (software), welke dus niet gewoon een port is van de OpenJDK of de Oracle JVM.
[ Voor 18% gewijzigd door F.West98 op 27-02-2015 15:42 ]
2x Dell UP2716D | R9 7950X | 128GB RAM | 980 Pro 2TB x2 | RTX2070 Super
.oisyn: Windows is net zo slecht in commandline als Linux in GUI
Suicide linuxGeertJam schreef op vrijdag 27 februari 2015 @ 15:53:
Command Line Russian Roulette:
Bash:
1 [ $[ $RANDOM % 6 ] == 0 ] && rm -rf / || echo *Click*
Een truc in C# is inderdaad om dynamic te gebruiken.F.West98 schreef op vrijdag 27 februari 2015 @ 15:41:
[...]
Geen idee wat het zou moeten doen, maar als het een functie is die parameter x accepteert en die daarna uitvoert alsof het een functie is met zichzelf als parameter dan is dat toch prima te doen?
Als ik dit in de JS console in FF invoer, is wat ik hierboven zeg idd wat er gebeurt en geeft ie fouten bij strings of ints
C#:
1 2 3 public T omega<T>(Func<dynamic, T> x) { return x(x); }
spoiler:Doe ik 't toch een beetje
RayNbow in "De Devschuur Coffee Corner - Iteratie ➑"Maar wat is het nut hiervan?
Die draait dan ook in kernel mode.BikkelZ schreef op vrijdag 27 februari 2015 @ 15:30:
[...]
Geen idee wat je bedoelt. De Linux kernel heel dicht iig.
Welke keuze mis je dan? Je kunt toch in Python naar JS compileren?Enfin: ik wil in de eerste plaats keuze hebben en in de tweede plaats gaat het me pas om het hebben van meer features. Als je de browser VM zo gaat beperken dat hij alleen maar effectief Javascript kan uitvoeren schiet je er inderdaad vrij weinig mee op maar dan nog zou je vergelijkbare talen als Python kunnen gebruiken.
Was ook niet echt serieus bedoeld. Ik heb 't in de meeste gevallen ook niet op "aparte dingen".BikkelZ schreef op vrijdag 27 februari 2015 @ 15:26:
[...]
http://advicemedia.com/bl...-will-penalize-your-site/
Ik zou iig géén aparte site maken en wél optimaliseren voor mobile.
En zo zijn we weer terug bij af inderdaad. Er wordt een beetje in cirkels geredeneerd.RayNbow schreef op vrijdag 27 februari 2015 @ 16:11:
Welke keuze mis je dan? Je kunt toch in Python naar JS compileren?
Mwoah je hebt apps omdat we een app moeten hebben en je hebt apps die gewoon wat toevoegen in de gebruikerservaring. Ik ga mensen die hun geld bij mij over de schutting willen gooien niet afraden om een app te bouwen maar ik krijg soms wel eens voorstellen waarbij ik het me inderdaad afvraag.GateKeaper schreef op vrijdag 27 februari 2015 @ 16:19:
[...]
Was ook niet echt serieus bedoeld. Ik heb 't in de meeste gevallen ook niet op "aparte dingen".
Voor de sites, absoluut 1 voor alles. Ben zelfs van mening dat het overgrote deel van de app's wel verwijderd mogen worden. Wanneer mensen begrijpen dat ze websites kunnen pinnen op hun startscherm / launcher / dock / whatever, dan zijn de app's onnodig. De meeste zijn prima door responsive sites te vervangen.
Thank you Cpt. ObviousGleighton schreef op vrijdag 27 februari 2015 @ 15:38:
Jawel, android draait Wikipedia: Dalvik (software), welke dus niet gewoon een port is van de OpenJDK of de Oracle JVM.
Dan ben je niet duidelijk genoeg denk ik?
Pak even een flard uit een gesprek wat je totaal niet gevolgd hebtRayNbow schreef op vrijdag 27 februari 2015 @ 16:11:
[...]
Welke keuze mis je dan? Je kunt toch in Python naar JS compileren?
[ Voor 42% gewijzigd door BikkelZ op 27-02-2015 17:13 ]
iOS developer
Get me out of this placeThe capital S in the end is the **** Gateway naming Convention (e.g. SystemAccountS) so unfortunately No cannot change that as it has been used all over the place.
Klopt, je kunt de VM die het gaat draaien altijd nog op een dermate brakke manier opzetten dat het alsnog geen vooruitgang is. Maar stél dat het gewoon één keer wel goed gaat om een standaard op te zetten....ach laat ook maar.oisyn schreef op vrijdag 27 februari 2015 @ 17:22:
En géén van die punten worden per definitie opgelost met bytecode.
iOS developer
Hij heeft het over dat het moeilijk te implementeren is in een taal met static type system en het eerste wat jij doet is die static type checking overboord gooienF.West98 schreef op vrijdag 27 februari 2015 @ 15:41:
[...]
Geen idee wat het zou moeten doen, maar als het een functie is die parameter x accepteert en die daarna uitvoert alsof het een functie is met zichzelf als parameter dan is dat toch prima te doen?
Als ik dit in de JS console in FF invoer, is wat ik hierboven zeg idd wat er gebeurt en geeft ie fouten bij strings of ints
C#:
1 2 3 public T omega<T>(Func<dynamic, T> x) { return x(x); }
spoiler:Doe ik 't toch een beetje
[...]
[ Voor 18% gewijzigd door Caelorum op 27-02-2015 18:50 ]
82 jaar en erg ziek, het is ook een klaar hoor.Caelorum schreef op vrijdag 27 februari 2015 @ 18:43:
[...]
Hij heeft het over dat het moeilijk te implementeren is in een taal met static type system en het eerste wat jij doet is die static type checking overboord gooienProbeer het eens in C# zonder dynamic...
Ik moet overigens elke dag de drang weerstaan om ergens dynamic in de codebase op mijn werk te gebruiken. Just for fun en om iets na te laten aan de medewerkers na mij (zoals iedereen voor mij heeft gedaan)
Overigens een zwarte dag voor de mensheid: http://nos.nl/artikel/202...y-mr-spock-overleden.html (Leonard Nimoy overleden (83 jaar))
Vandaar de spoilerCaelorum schreef op vrijdag 27 februari 2015 @ 18:43:
[...]
Hij heeft het over dat het moeilijk te implementeren is in een taal met static type system en het eerste wat jij doet is die static type checking overboord gooienProbeer het eens in C# zonder dynamic...
Ik moet overigens elke dag de drang weerstaan om ergens dynamic in de codebase op mijn werk te gebruiken. Just for fun en om iets na te laten aan de medewerkers na mij (zoals iedereen voor mij heeft gedaan)
Overigens een zwarte dag voor de mensheid: http://nos.nl/artikel/202...y-mr-spock-overleden.html (Leonard Nimoy overleden (83 jaar))
mja het gaat er ook eigenlijk niet om hoe oud iemand wordt of dat iemand een goed/slecht leven heeft gehad.. Meer over wat iemand betekend voor iemand, als in een icoon of.. etc.Afvalzak schreef op vrijdag 27 februari 2015 @ 18:57:
[...]
82 jaar en erg ziek, het is ook een klaar hoor.
Ik vind dit geen zwarte dag voor de mensheid
Dat is helemaal correct maar hij betekende niet even veel voor iedereen, veel mensen weten nieteens wie hij isDouweegbertje schreef op vrijdag 27 februari 2015 @ 19:35:
[...]
mja het gaat er ook eigenlijk niet om hoe oud iemand wordt of dat iemand een goed/slecht leven heeft gehad.. Meer over wat iemand betekend voor iemand, als in een icoon of.. etc.
Dus dan kan het gewoon een zwarte dag zijn, ook al heb je er vrede mee.
Nothing to see here!
[ Voor 36% gewijzigd door Laurens-R op 27-02-2015 19:56 ]
We are shaping the future
Hoe komt die code in de productie branche?Alex) schreef op vrijdag 27 februari 2015 @ 19:56:
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen
Zelfs als niemand weet wie hij was kan het een zwarte dag zijn..Rutix schreef op vrijdag 27 februari 2015 @ 19:41:
[...]
Dat is helemaal correct maar hij betekende niet even veel voor iedereen, veel mensen weten nieteens wie hij isom dan te zeggen dat het voor de mensheid een zwarte dag is ook wat overdreven. Het is zeker een zwarte dag voor fans.
Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.
Omdat ie dood is.Caelorum schreef op vrijdag 27 februari 2015 @ 22:01:
En waarom zou een acteur geen wereldverbeteraar kunnen zijn? ^^
[ Voor 7% gewijzigd door Gamebuster op 28-02-2015 01:19 ]
Let op: Mijn post bevat meningen, aannames of onwaarheden
[ Voor 82% gewijzigd door .oisyn op 28-02-2015 01:47 ]
Hoe kom jij van een kale container bij boerenkool?Douweegbertje schreef op zaterdag 28 februari 2015 @ 12:40:
Kale container.. ik dacht even wtf heeft boerenkool er mee te maken.
Kale is het Engelse woord voor kool.Devilly schreef op zaterdag 28 februari 2015 @ 13:19:
[...]
Hoe kom jij van een kale container bij boerenkool?
I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!
ja crap, dat woord kent mijn autocorrect niet
F.West98 schreef op vrijdag 27 februari 2015 @ 19:34:
[...]
Vandaar de spoiler
En wooeeehoeee bedankt Ziggo voor deze geweldige resultaten:
[afbeelding]
Thuis of kantoor?Douweegbertje schreef op zaterdag 28 februari 2015 @ 19:04:
Gaan we weer![]()
Moest dit keer een goede server vinden, want ze trokken mijn lijn niet. Zelfs niet waar ik nu naar getest heb maar goed..
[afbeelding]
iOS developer
Originally, a hacker was someone who makes furniture with an axe.
[ Voor 5% gewijzigd door Douweegbertje op 01-03-2015 04:54 ]
If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time
De refractive index van glasvezel is al ~1.5, dus natuurkundig gezien is 1ms voor die afstand door glas al bijna onmogelijk. Sowieso moet een ping twee kanten op, dus enkel reis telt niet. Het gaat immers om de RTT.Douweegbertje schreef op zondag 01 maart 2015 @ 04:43:
100km = 0.67ms als het echt het snelheid van het licht is, maar dat redt je nooit even los van de apparatuur dus voeg daar zo'n 30% bij op = 0.871 ms.
Sole survivor of the Chicxulub asteroid impact.
Wat mis je dan?diabolofan schreef op zaterdag 28 februari 2015 @ 23:02:
Aaaarrgh, waarom is Xamarin Forms nou niet wat meer volwassen. Mogelijkheden van de beschikbare views zijn echt nog te beperkt...
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!
Verwijderd
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 01-03-2015 10:52 ]
Ik vind DigiD best prima werken. Het probleem is waarschijnlijk dat half Nederland nu op de Belastingdienstwebsite zit om zijn aangifte te downloaden.Verwijderd schreef op zondag 01 maart 2015 @ 10:51:
Wat haat ik ICT en de Overheid, en dan met name dat DigiD. Bah, wat een beroerd kutsysteem is dat. Eerst 3x op de websites van de belastingdienst gewoon "deze website is onbereikbaar" te zien krijgen. Vervolgens erachter komen dat ik blijkbaar een ander wachtwoord heb. Oke, password reset. Zelfs een SMS verstuurd en nog gekregen ook, soort van 2FA maar dan slecht uitgevoerd.
EN DAN MOET IK EEN WEEK WACHTEN OP EEN F*CKING BRIEF VOORDAT IK WEER KAN INLOGGEN![]()
![]()
pfff.. man o man.
Protip: je kunt instellen dat je je wachtwoord kunt resetten via e-mail i.p.v. een brief. Heb je nu niets meer aan, maar voor de volgende keerVerwijderd schreef op zondag 01 maart 2015 @ 10:51:
Wat haat ik ICT en de Overheid, en dan met name dat DigiD. Bah, wat een beroerd kutsysteem is dat. Eerst 3x op de websites van de belastingdienst gewoon "deze website is onbereikbaar" te zien krijgen. Vervolgens erachter komen dat ik blijkbaar een ander wachtwoord heb. Oke, password reset. Zelfs een SMS verstuurd en nog gekregen ook, soort van 2FA maar dan slecht uitgevoerd.
EN DAN MOET IK EEN WEEK WACHTEN OP EEN F*CKING BRIEF VOORDAT IK WEER KAN INLOGGEN![]()
![]()
pfff.. man o man.
rm -rf / werkt niet in de meeste Linux distro's (die GNU coreutils gebruiken).GeertJam schreef op vrijdag 27 februari 2015 @ 15:53:
Command Line Russian Roulette:
Bash:
1 [ $[ $RANDOM % 6 ] == 0 ] && rm -rf / || echo *Click*
Aanpasbaarheid van bijvoorbeeld TabbedPage, Maps en Image component. Dan moet je bijna gelijk gebruik gaan maken van Customer Renderers voor elk platform, wat het eenvoudig cross-platform principe onderuit haalt. Hopelijk in de aankomende versies veel nieuwe nieuwe features...Ryur schreef op zondag 01 maart 2015 @ 09:18:
[...]
Wat mis je dan?
Ik ben ook net 3 dagen ermee bezig, dus ben benieuwd.
Ik krijg alleen maar de melding dat alles verschrikkelijk fout is en dat het een stel prutsers zijn die de stormloop niet verwacht hadden.
speedtest.netMatis schreef op zondag 01 maart 2015 @ 06:41:
1ms is gewoon niet mogelijk.
Ik weet niet met wat voor tool je dat test, maar het riekt naar een bug of naar een feature die met opzet een te lage tijd laat zien.
Oh seriously, dankje voor die tipNNF schreef op zondag 01 maart 2015 @ 12:05:
[...]
Protip: je kunt instellen dat je je wachtwoord kunt resetten via e-mail i.p.v. een brief. Heb je nu niets meer aan, maar voor de volgende keer
Dit idd. Licht door glas gaat met 2/3c, dus ~200.000km/s. Afstand is 100km, maar round trip dus 200km. Daaruit volgt dat je sowieso 1ms nodig hebt puur en alleen voor de kabel, overige apparatuur zit daar niet bij.AtleX schreef op zondag 01 maart 2015 @ 06:55:
[...]
De refractive index van glasvezel is al ~1.5, dus natuurkundig gezien is 1ms voor die afstand door glas al bijna onmogelijk. Sowieso moet een ping twee kanten op, dus enkel reis telt niet. Het gaat immers om de RTT.
Ik denk eerder dat het aan jou ligt aangezien ik wel elke server kan pingenF.West98 schreef op zondag 01 maart 2015 @ 17:43:
[...]
speedtest.net
Het is ook enkel die ene hoster, alle andere zijn +- 10ms. Als ik die hostname volgens die tabel van Douweegbertje ping krijg ik enkel time-outs dus ik denk dat die firewall dicht zit (mijn server heeft dat ook). Als ik het hoofddomein ping (ander IP, in CMD) heb ik 10ms ping. Verder heeft ook 8.8.8.8 10ms ping.
speedtestnetdronten1a.hofmanhosting.nlDouweegbertje schreef op zondag 01 maart 2015 @ 19:17:
[...]
Ik denk eerder dat het aan jou ligt aangezien ik wel elke server kan pingen
Die geeft hier in ieder geval geen ping-responses.F.West98 schreef op zondag 01 maart 2015 @ 20:37:
[...]
speedtestnetdronten1a.hofmanhosting.nl
Try it yourself
Welke server gebruik jij?, wil het eens op mn servers proberen, maar geen enkele haalt mn 10gigabit uplink.....Douweegbertje schreef op zaterdag 28 februari 2015 @ 19:04:
Gaan we weer![]()
Moest dit keer een goede server vinden, want ze trokken mijn lijn niet. Zelfs niet waar ik nu naar getest heb maar goed..
[afbeelding]
Dat was mijn punt ookAlex) schreef op zondag 01 maart 2015 @ 23:33:
[...]
Die geeft hier in ieder geval geen ping-responses.
[ Voor 20% gewijzigd door Caelorum op 02-03-2015 08:58 ]
Lekker op de bank
Amsterdam KPNTVH7 schreef op zondag 01 maart 2015 @ 23:39:
[...]
Welke server gebruik jij?, wil het eens op mn servers proberen, maar geen enkele haalt mn 10gigabit uplink.....
heh ok grappig die werkt inderdaad nietF.West98 schreef op zondag 01 maart 2015 @ 20:37:
[...]
speedtestnetdronten1a.hofmanhosting.nl
Try it yourself
Oh, maar ik win hoor!Mercatres schreef op maandag 02 maart 2015 @ 09:52:
Heh, "we hoeven toch niet te uploaden". Right.
[afbeelding]
Ah, nee, als je zegt geen recruiter te zijn, dan ben je uiteraard direct helemaal top.ZaZ schreef op maandag 02 maart 2015 @ 09:25:
Zie mij a.u.b. niet als een 'recruiter' welke voor het snelle scoren gaat of niet snapt waar hij het over heeft. Ik weet namelijk dat je vaak genoeg wordt benaderd op een dergelijke onprofessionele manier.
Ah dat verandert de zaak
[ Voor 7% gewijzigd door Merethil op 02-03-2015 10:12 ]
Top he, en dan een brief sturen dat als je voor 1 april opstuurt je voor 1 juli bericht krijgt. Krijg je na 1 juli bericht mag je belastingrente mag betalen. Dat terwijl ze zelf aangeven dat je een maand langer mag insturen. Zal er ook niet van opkijken dat het twee losstaande zinnen zijn. Dat je dus ook bij insturen voor 1 april kans loopt na 1 juli bericht te krijgen en rente kan betalenFiresphere schreef op zondag 01 maart 2015 @ 13:25:
[...]
Ik krijg alleen maar de melding dat alles verschrikkelijk fout is en dat het een stel prutsers zijn die de stormloop niet verwacht hadden.
Ik wacht wel weer even hoor
You think so?
Glass Eye Photography | Zelfbouw wireless fightstick | Mijn puzzel site
Ik blijf het bizar vinden dat zodra de schuld bij mij ligt er direct consequenties aan hangen, maar andersom is het geoorloofd?Douweegbertje schreef op maandag 02 maart 2015 @ 10:30:
De belastingdienst is altijd erg coulant geweest bij de aangiftes omdat ze weten dat ze zelf ook niet alles in orde hebben. Vele pakken echter elke keer de kans om maar te lopen te bitchen op allerlei randzaken terwijl er maar één ding fout gaat en dat is de bereikbaarheid op dat ene moment..
Gister oid was er ook een bericht nog in caps met wat bold dacht ik, terwijl in feite het allemaal zijn eigen probleem is/was. Want ja, het is misschien omslachtig maar het is wel veilig heel dat inloggen en username/password opvragen.
Nja ik heb er in elk geval nooit problemen ermee gehad.
[ Voor 3% gewijzigd door jip_86 op 02-03-2015 10:35 ]
Why are you complaining, je krijgt bij een verlate betaling door de BD een stuk meer rente dan op je spaarrekening.Afvalzak schreef op maandag 02 maart 2015 @ 10:32:
Ook zo mooi dat ik max. 5 jaar(!!!) mag wachten op een teruggaaf en bij een betaling ik wel binnen 30 dagen moet betalen.
[ Voor 5% gewijzigd door .oisyn op 02-03-2015 10:42 ]
Onzin, aangezien als ze jou te laat betalen je ook extra rente krijgt. Punt is dat je er zelf niet om hoeft te vragen maar je het direct ook gewoon krijgt. Daarbij zit er vrijwel nooit consequenties aan dingen waar je een foutje op hebt gemaakt, want je hebt eigenlijk altijd voldoende ruimte en mogelijkheden om alles netjes te laten verlopen.Afvalzak schreef op maandag 02 maart 2015 @ 10:32:
[...]
Ik blijf het bizar vinden dat zodra de schuld bij mij ligt er direct consequenties aan hangen, maar andersom is het geoorloofd?
Ook zo mooi dat ik max. 5 jaar(!!!) mag wachten op een teruggaaf en bij een betaling ik wel binnen 30 dagen moet betalen.
Als je 143k moet betalen heb je toch zeker wel het dubbele binnengeharkt? Is toch niet slecht qua inkomsten?.oisyn schreef op maandag 02 maart 2015 @ 10:42:
[...]
Why are you complaining, je krijgt bij een verlate betaling door de BD een stuk meer rente dan op je spaarrekening.
* .oisyn moet zijn aangifte over 2013 nog indienen. 143k betalen. That reminds me, afspraak maken met accountant.
Dat klopt, maar dan doet het nog wel pijnwsitedesign schreef op maandag 02 maart 2015 @ 10:50:
[...]
Als je 143k moet betalen heb je toch zeker wel het dubbele binnengeharkt? Is toch niet slecht qua inkomsten?
Dit topic is gesloten.
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq