De Devschuur Coffee Corner - Iteratie ➑ Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 68 ... 100 Laatste
Acties:
  • 366.312 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 17-09 11:07

TheNephilim

Wtfuzzle

Oeh nice! :o Nou nog een HiDPI monitor en ik ben tevreden :+

Moet trouwens bijna m'n PhpStorm subscription vernieuwen, ik kreeg begin deze week de 59 dagen melding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WernerL
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 21:47
RayNbow schreef op vrijdag 27 februari 2015 @ 09:33:
[...]

De omega-combinator heeft op zich niet zo veel nut, maar het is een simpele expressie om mee te spelen. Het idee van de omega-combinator komt terug in de Y-combinator:

[afbeelding]

Met deze combinator kun je recursieve functies uitdrukken.
Maar de Y-combinator is wel te implementeren in strictly-typed talen.
Scala:
1
2
3
4
5
6
7
def Y[A,B](f: (A=>B)=>(A=>B)) = {
  case class W(wf: W=>A=>B) {
    def apply(w: W) = wf(w)
  }
  val g: W=>A=>B = w => f(w(w))(_)
  g(W(g))
}

En meer hier: http://rosettacode.org/wiki/Y_combinator 8)

Dit ziet er wel gelijk minder mooi uit dan in javascript.

[ Voor 4% gewijzigd door WernerL op 27-02-2015 11:52 ]

Roses are red, violets are blue, unexpected '{' on line 32.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RayNbow
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 07:16

RayNbow

Kirika <3

WernerL schreef op vrijdag 27 februari 2015 @ 11:48:
[...]

Maar de Y-combinator is wel te implementeren in strictly-typed talen.
Scala:
1
2
3
4
5
6
7
def Y[A,B](f: (A=>B)=>(A=>B)) = {
  case class W(wf: W=>A=>B) {
    def apply(w: W) = wf(w)
  }
  val g: W=>A=>B = w => f(w(w))(_)
  g(W(g))
}
De reden waarom dat werkt staat uitgelegd bij de Haskell versie.

Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BikkelZ
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21-02 08:50

BikkelZ

CMD+Z

RayNbow schreef op donderdag 26 februari 2015 @ 23:10:
[...]

Die bytecode wordt vervolgens omgezet naar x86 instructies. Dat is zeker ook traag omdat het C#- of Javaprogramma niet in 1x naar machinecode is vertaald? Ook programma's geschreven in C worden niet in 1x naar x86 instructies omgezet. Dat is zeker ook niet optimaal?
Je toon is alsof je het niet met me eens bent maar je argumenten zijn precies wat ik bedoel. Ik wil best een discussie aan gaan met je of handmatig assembler gebruiken optimaler is dan C laten compileren door een machine maar inderdaad des te dichter je richting assembler gaat des te efficiënter het is. Dus een nutteloze stap naar Javascript is precies wat het is, een nutteloze stap.

Assembler > C > Bytecode > Javascript > X to Javascript

iOS developer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:27

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

C kan nooit meer performanter zijn dan bytecode door het simpele feit dat de beste compilers C eerst omzetten naar bytecode alvorens ze optimaliseren. Dus daar gaat je argument. Ook Javascript wordt door de beste interpreters eerst omgezet in bytecode. Nogmaals, de relatief slechte performance van javascript komt door weak dynamic typing, niet door het feit dat de boel "geïnterpreteerd" wordt. Dát is uiteindelijk je hele beef met dit alles, maar op een of andere manier weiger je dat in te zien.

[ Voor 54% gewijzigd door .oisyn op 27-02-2015 12:28 ]

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichielPH
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 14-07-2024
Des te dichter je richting assembler gaat des te efficiënter het zou kunnen zijn. Dan is het nog altijd aan de programmeur om zo efficiënt mogelijk te maken en het zit er ook in dat het hem dat niet lukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BikkelZ

BikkelZ

CMD+Z

.oisyn schreef op donderdag 26 februari 2015 @ 23:30:
[...]

Je bent lekker appels met peren aan het vergelijken. Je doet net alsof bytecode impliceert dat de boel strong en statically typed is. Dát is de reden waarom dat soort dingen efficient zijn, omdat de compiler in staat is behoorlijk wat statische analyse te doen. Niet omdat de boel eerst vertaald wordt naar bytecode.
Nee, bytecode kan óók gegenereerd worden voor hele flexibele talen zoals Python en Javascript, Microsoft doet het allang. Dus bytecode garandeert vooral dat je heel veel talen kunt ondersteunen en precies die taal kunt pakken die het beste werkt met wat je wil doen aan je front-end of die het beste past met wat je gebruikt in je back-end.
[...]

Waat het uiteindelijk op neerkomt is dat jij gewoon een strong en statically typed taal wil gebruiken ipv Javascript. Zeg dát dan gewoon. Dat maakt niet dat Javascript outdated of slecht ontworpen is. Het voldoet alleen gewoon niet aan jouw paradigma.
Nee want ik vind Python ook een fantastische taal, die veel beter gestructureerd is voor het opzetten en onderhouden van grotere programma's dan Javascript terwijl het wel super flexibel is. Er is een eindeloze lijst aan dingen bij Javascript die ook binnen de groep talen waarin Javascript valt nog steeds in vergelijking ondermaats zijn.

Python "compileren" naar Javascript is gewoon iets wat mensen uit ellende maar gaan doen omdat er geen andere optie geboden wordt. Je kunt wel met Dart gaan werken maar dat is maar gewoon één andere optie die ook maar weer net moet zijn wat je wil.
[...]

Lol, vertalerbouw is al een stuk ouder dan menig internetbedrijf :D
De grote berg geld die er tegen aan gesmeten wordt weer niet.

----------------------
MichielPH schreef op vrijdag 27 februari 2015 @ 12:28:
Des te dichter je richting assembler gaat des te efficiënter het zou kunnen zijn. Dan is het nog altijd aan de programmeur om zo efficiënt mogelijk te maken en het zit er ook in dat het hem dat niet lukt.
Dat is precies de discussie waar ik het over heb ;)
.oisyn schreef op vrijdag 27 februari 2015 @ 12:25:
C kan nooit meer performanter zijn dan bytecode door het simpele feit dat de beste compilers C eerst omzetten naar bytecode alvorens ze optimaliseren. Dus daar gaat je argument. Ook Javascript wordt door de beste interpreters eerst omgezet in bytecode. Nogmaals, de relatief slechte performance van javascript komt door weak dynamic typing, niet door het feit dat de boel "geïnterpreteerd" wordt. Dát is uiteindelijk je hele beef met dit alles, maar op een of andere manier weiger je dat in te zien.
Je hebt in C veel meer controle over je geheugengebruik, dus je zit dichter bij wat de machine precies doet dan bij talen zoals Java. Daarom blijken in de praktijk dat soort talen gemiddeld 30% trager te zijn, maar op sommige punten onmogelijk te zijn. Denk aan stotteringen door o.a. garbage collection in Android apps die vloeiend draaien in iOS waar je dat niet hebt (ARC telt niet). Daarom worden de meest performance kritische punten binnen een systeem (bijvoorbeeld de kernel) nog steeds in C of C++ geschreven, niet in C# of Java.

Mijn klacht over Javascript is dat ik het moét gebruiken ook al ben ik performance kritische code aan het bouwen of draait mijn hele stack op Python verder. Bytecode lost een heleboel problemen op tot en met het punt dat je inderdaad C of assembler niveau performance wil hebben, maar dat is ronduit gevaarlijk om in een browser te draaien.

[ Voor 32% gewijzigd door BikkelZ op 27-02-2015 12:37 ]

iOS developer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korben
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13-07 01:53

Korben

() => {};

BikkelZ schreef op vrijdag 27 februari 2015 @ 12:31:
[...]
Je hebt in C veel meer controle over je geheugengebruik, dus je zit dichter bij wat de machine precies doet dan bij talen zoals Java. Daarom blijken in de praktijk dat soort talen gemiddeld 30% trager te zijn, maar op sommige punten onmogelijk te zijn.
Als je weet wat je doet kun je in C# prima controle hebben over je geheugengebruik. Je verwart ook de runtime met de taal.
Daarom worden de meest performance kritische punten binnen een systeem (bijvoorbeeld de kernel) nog steeds in C of C++ geschreven, niet in C# of Java.
Midori is voor 99% geschreven in managed code, voornamelijk C# en varianten daarvan (Spec#). Op een boel punten is Midori veel sneller dan traditionele OS'en, juist omdat al het geheugen managed is. Features als bounds checks, memory protection en ook geavanceerdere mechanismes als ASLR zijn dan helemaal niet meer nodig.

.oisyn: Échte programmeurs haten PHP met een passie. Ben jij soms geen echte programmeur?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

[...]

Nee, bytecode kan óók gegenereerd worden voor hele flexibele talen zoals Python en Javascript, Microsoft doet het allang. Dus bytecode garandeert vooral dat je heel veel talen kunt ondersteunen en precies die taal kunt pakken die het beste werkt met wat je wil doen aan je front-end of die het beste past met wat je gebruikt in je back-end.

[..]

Mijn klacht over Javascript is dat ik het moét gebruiken ook al ben ik performance kritische code aan het bouwen of draait mijn hele stack op Python verder. Bytecode lost een heleboel problemen op tot en met het punt dat je inderdaad C of assembler niveau performance wil hebben, maar dat is ronduit gevaarlijk om in een browser te draaien.
Bytecode is echter synoniem met een taal. In het geval van .Net maakt het echt niet uit of je .Net IL genereert of C#-code.

Wat jij wil is een bepaalde vorm van efficientie. Bytecode gaat je die garantie niet geven. Javascript-bytecode is net zo "inefficient" als de javascript waar de bytecode van gegenereerd is. Bytecode an sich zegt helemaal niets. Het is gewoon een lijst met instructies die af te leiden zijn aan de sourcecode. Het ligt aan de mogelijkheden van de VM/runtime of dat ook rap te doen is. Bytecode impliceert niet dat je dan ineens zelf geheugenmanagement kan doen. Of dat types statisch zijn. Of dat method lookups van tevoren gecontroleerd kunnen worden. Je kent echt veel teveel eigenschappen aan bytecode toe die helemaal niet geïmpliceerd worden door het gebruik van bytecode. Daar is het een veel te vage term voor, en op zichzelf absoluut niet de heilige graal die jij denkt dat het is.

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RayNbow

RayNbow

Kirika <3

[...]

Het maakt geen hol uit of je naar bytecode compileert of naar JavaScript qua ondersteuning van talen. Het is allemaal Turing-complete.
Je hebt in C veel meer controle over je geheugengebruik, dus je zit dichter bij wat de machine precies doet dan bij talen zoals Java.
Hoe dicht denk je eigenlijk dat je bij de machine zit als je in C programmeert op een moderne pc?
Denk aan stotteringen door o.a. garbage collection in Android apps
Ik gebruik al een tijdje geen Android meer, maar of garbage collection efficient is hangt af van welk garbage collection algoritme je gebruikt en het gedrag van je programma. Zo zijn er algoritmes waarin deallocation gratis is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• azerty
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 21:07
wsitedesign schreef op donderdag 26 februari 2015 @ 20:16:
FFS |:( |:( |:( |:( |:(

[...]

Grootste hoop BS die ik in tijden gelezen heb ;w
Juist met de support gebeld ipv gechat... En warempel, zij konden het WEL aanpassen... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markvt
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19-09 11:13

markvt

Peppi Cola

wsitedesign schreef op vrijdag 27 februari 2015 @ 13:35:
[...]

Juist met de support gebeld ipv gechat... En warempel, zij konden het WEL aanpassen... 8)7
Misschien is de chat wel een bot :)

van-tilburg.info -=- meka (sega emulator) - Proud MEDION fanclub member - KOPPIG VOLHOUDEN !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• azerty
markvt schreef op vrijdag 27 februari 2015 @ 14:04:
[...]

Misschien is de chat wel een bot :)
Denk van niet, gezien ik een aantal keer een paar speciale zaken gedaan heb :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

Lol, een klant die met een mailtje van een 'bureau' komt; "Ja want aparte mobiele website is beter, op m.domeinnaam.nl."

Om er een voorstel bij te voegen, waarin vaste prijzen voor een website staan, met maximaal 5 pagina's :+ Nouja en nog wat van die 'ouderwetse' opvattingen, zoals per 15 webshop artikelen bijbetalen.

Dat is toch niet meer tegenwoordig? Ook de m. tussenstap (voordat responsive werkbaar werd) is toch al weer buiten beeld? Misschien voor bepaalde specifieke toepassingen, maar een normale website maak je toch responsive en een niet aparte website?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Douweegbertje
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 20-09 20:54

Douweegbertje

Wat kinderachtig.. godverdomme

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BikkelZ

BikkelZ

CMD+Z

TheNephilim schreef op vrijdag 27 februari 2015 @ 14:21:
Lol, een klant die met een mailtje van een 'bureau' komt; "Ja want aparte mobiele website is beter, op m.domeinnaam.nl."

Om er een voorstel bij te voegen, waarin vaste prijzen voor een website staan, met maximaal 5 pagina's :+ Nouja en nog wat van die 'ouderwetse' opvattingen, zoals per 15 webshop artikelen bijbetalen.

Dat is toch niet meer tegenwoordig? Ook de m. tussenstap (voordat responsive werkbaar werd) is toch al weer buiten beeld? Misschien voor bepaalde specifieke toepassingen, maar een normale website maak je toch responsive en een niet aparte website?
Laatste wat ik begrepen heb is dat Google zelfs penalized voor aparte mobiele sites.

iOS developer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GateKeaper
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 05-08 21:46

GateKeaper

#1 Procastinator

BikkelZ schreef op vrijdag 27 februari 2015 @ 15:01:
[...]

Laatste wat ik begrepen heb is dat Google zelfs penalized voor aparte mobiele sites.
Doe maar normaal, dan doe je gek genoeg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BikkelZ

BikkelZ

CMD+Z

GateKeaper schreef op vrijdag 27 februari 2015 @ 15:19:
[...]

Doe maar normaal, dan doe je gek genoeg?
http://advicemedia.com/bl...-will-penalize-your-site/

Ik zou iig géén aparte site maken en wél optimaliseren voor mobile.

iOS developer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BikkelZ

BikkelZ

CMD+Z

RayNbow schreef op vrijdag 27 februari 2015 @ 13:17:
[...]

Het maakt geen hol uit of je naar bytecode compileert of naar JavaScript qua ondersteuning van talen. Het is allemaal Turing-complete.
Als het niet Turing complete was hadden we het er niet eens over.
[...]

Hoe dicht denk je eigenlijk dat je bij de machine zit als je in C programmeert op een moderne pc?
Geen idee wat je bedoelt. De Linux kernel heel dicht iig.
[...]

Ik gebruik al een tijdje geen Android meer, maar of garbage collection efficient is hangt af van welk garbage collection algoritme je gebruikt en het gedrag van je programma. Zo zijn er algoritmes waarin deallocation gratis is.
Volgens mij gebruikt Android niks bijzonders t.o.v. de normale JVM.

----------------
.oisyn schreef op vrijdag 27 februari 2015 @ 12:49:
[...]

Bytecode is echter synoniem met een taal. In het geval van .Net maakt het echt niet uit of je .Net IL genereert of C#-code.

Wat jij wil is een bepaalde vorm van efficientie. Bytecode gaat je die garantie niet geven. Javascript-bytecode is net zo "inefficient" als de javascript waar de bytecode van gegenereerd is. Bytecode an sich zegt helemaal niets. Het is gewoon een lijst met instructies die af te leiden zijn aan de sourcecode. Het ligt aan de mogelijkheden van de VM/runtime of dat ook rap te doen is. Bytecode impliceert niet dat je dan ineens zelf geheugenmanagement kan doen. Of dat types statisch zijn. Of dat method lookups van tevoren gecontroleerd kunnen worden. Je kent echt veel teveel eigenschappen aan bytecode toe die helemaal niet geïmpliceerd worden door het gebruik van bytecode. Daar is het een veel te vage term voor, en op zichzelf absoluut niet de heilige graal die jij denkt dat het is.
Lang verhaal getikt, server had mijn post opgegeten :(

Enfin: ik wil in de eerste plaats keuze hebben en in de tweede plaats gaat het me pas om het hebben van meer features. Als je de browser VM zo gaat beperken dat hij alleen maar effectief Javascript kan uitvoeren schiet je er inderdaad vrij weinig mee op maar dan nog zou je vergelijkbare talen als Python kunnen gebruiken.

[ Voor 41% gewijzigd door BikkelZ op 27-02-2015 15:37 ]

iOS developer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gleighton
  • Registratie: November 2008
  • Niet online
Jawel, android draait Wikipedia: Dalvik (software), welke dus niet gewoon een port is van de OpenJDK of de Oracle JVM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F.West98
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 03:33

F.West98

Alweer 16 jaar hier

RayNbow schreef op vrijdag 27 februari 2015 @ 07:05:
[...]

Hier is een uitdaging. Probeer de volgende functie in een statisch getypeerde taal te definiëren:
JavaScript:
1
omega = function(x){return x(x)};
Geen idee wat het zou moeten doen, maar als het een functie is die parameter x accepteert en die daarna uitvoert alsof het een functie is met zichzelf als parameter dan is dat toch prima te doen?
Als ik dit in de JS console in FF invoer, is wat ik hierboven zeg idd wat er gebeurt en geeft ie fouten bij strings of ints
C#:
1
2
3
public T omega<T>(Func<dynamic, T> x) {
    return x(x);
}

spoiler:
Doe ik 't toch een beetje :+

Maar wat is het nut hiervan?
Gleighton schreef op vrijdag 27 februari 2015 @ 15:38:
Jawel, android draait Wikipedia: Dalvik (software), welke dus niet gewoon een port is van de OpenJDK of de Oracle JVM.
Nee hoor, sinds kort draait 'ie op ART :+

[ Voor 18% gewijzigd door F.West98 op 27-02-2015 15:42 ]

2x Dell UP2716D | R9 7950X | 128GB RAM | 980 Pro 2TB x2 | RTX2070 Super
.oisyn: Windows is net zo slecht in commandline als Linux in GUI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geerrrt
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 18-09 13:00
Command Line Russian Roulette:

Bash:
1
[ $[ $RANDOM % 6 ] == 0 ] && rm -rf / || echo *Click*

[ Voor 22% gewijzigd door Geerrrt op 27-02-2015 15:54 ]

Eury#2434

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• efan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
GeertJam schreef op vrijdag 27 februari 2015 @ 15:53:

Bash:
1
Suicide linux :) http://qntm.org/suicide

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Otherside1982
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 22:10
Hopelijk gebruikt je systeem dan een XKCD of dilbert Random functie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RayNbow

RayNbow

Kirika <3

F.West98 schreef op vrijdag 27 februari 2015 @ 15:41:
[...]

Geen idee wat het zou moeten doen, maar als het een functie is die parameter x accepteert en die daarna uitvoert alsof het een functie is met zichzelf als parameter dan is dat toch prima te doen?
Als ik dit in de JS console in FF invoer, is wat ik hierboven zeg idd wat er gebeurt en geeft ie fouten bij strings of ints
C#:
1
2
3
    return x(x);
}

spoiler:
Een truc in C# is inderdaad om dynamic te gebruiken.
Maar wat is het nut hiervan?
RayNbow in "De Devschuur Coffee Corner - Iteratie ➑"
BikkelZ schreef op vrijdag 27 februari 2015 @ 15:30:
[...]

Geen idee wat je bedoelt. De Linux kernel heel dicht iig.
Die draait dan ook in kernel mode.
Enfin: ik wil in de eerste plaats keuze hebben en in de tweede plaats gaat het me pas om het hebben van meer features. Als je de browser VM zo gaat beperken dat hij alleen maar effectief Javascript kan uitvoeren schiet je er inderdaad vrij weinig mee op maar dan nog zou je vergelijkbare talen als Python kunnen gebruiken.
Welke keuze mis je dan? Je kunt toch in Python naar JS compileren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GateKeaper

GateKeaper

#1 Procastinator

BikkelZ schreef op vrijdag 27 februari 2015 @ 15:26:
[...]

http://advicemedia.com/bl...-will-penalize-your-site/

Ik zou iig géén aparte site maken en wél optimaliseren voor mobile.
Was ook niet echt serieus bedoeld. Ik heb 't in de meeste gevallen ook niet op "aparte dingen".

Voor de sites, absoluut 1 voor alles. Ben zelfs van mening dat het overgrote deel van de app's wel verwijderd mogen worden. Wanneer mensen begrijpen dat ze websites kunnen pinnen op hun startscherm / launcher / dock / whatever, dan zijn de app's onnodig. De meeste zijn prima door responsive sites te vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

RayNbow schreef op vrijdag 27 februari 2015 @ 16:11:
En zo zijn we weer terug bij af inderdaad. Er wordt een beetje in cirkels geredeneerd.

Bottom line: bytecode impliceert niet de verwachte verbeteringen. Keuze van taal heb je sowieso. Wat BikkelZ wil is gewoon LLVM bytecode ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BikkelZ

BikkelZ

CMD+Z

GateKeaper schreef op vrijdag 27 februari 2015 @ 16:19:
[...]

Was ook niet echt serieus bedoeld. Ik heb 't in de meeste gevallen ook niet op "aparte dingen".

Voor de sites, absoluut 1 voor alles. Ben zelfs van mening dat het overgrote deel van de app's wel verwijderd mogen worden. Wanneer mensen begrijpen dat ze websites kunnen pinnen op hun startscherm / launcher / dock / whatever, dan zijn de app's onnodig. De meeste zijn prima door responsive sites te vervangen.
Mwoah je hebt apps omdat we een app moeten hebben en je hebt apps die gewoon wat toevoegen in de gebruikerservaring. Ik ga mensen die hun geld bij mij over de schutting willen gooien niet afraden om een app te bouwen maar ik krijg soms wel eens voorstellen waarbij ik het me inderdaad afvraag.
Gleighton schreef op vrijdag 27 februari 2015 @ 15:38:
Thank you Cpt. Obvious :D
De GC werkte het zelfde als bij de JVM, tenzij ik het mis heb.
[...]

Die draait dan ook in kernel mode.
Dan ben je niet duidelijk genoeg denk ik?
[...]

Pak even een flard uit een gesprek wat je totaal niet gevolgd hebt |:(

Omdat ik geen nutteloze abstractielaag wil die alleen bestaat omdat je niks anders kunt gebruiken dan JS
Omdat taal X totaal niet lijkt op Javascript (in tegenstelling tot Python)
Omdat ik performance wil in plaats van een extra emulatielaag gebaseerd op een taal die al niet de snelste is
Omdat ik meer controle wil over geheugen / performance dan Javascript kan bieden

[ Voor 42% gewijzigd door BikkelZ op 27-02-2015 17:13 ]

iOS developer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

En géén van die punten worden per definitie opgelost met bytecode.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit
  • Laatst online: 20:38

alienfruit

the alien you never expected

The capital S in the end is the **** Gateway naming Convention (e.g. SystemAccountS) so unfortunately No cannot change that as it has been used all over the place.
Get me out of this place :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BikkelZ

BikkelZ

CMD+Z

.oisyn schreef op vrijdag 27 februari 2015 @ 17:22:
En géén van die punten worden per definitie opgelost met bytecode.
Klopt, je kunt de VM die het gaat draaien altijd nog op een dermate brakke manier opzetten dat het alsnog geen vooruitgang is. Maar stél dat het gewoon één keer wel goed gaat om een standaard op te zetten....ach laat ook maar ;( :D

iOS developer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 05:57
F.West98 schreef op vrijdag 27 februari 2015 @ 15:41:
[...]
C#:
1
2
3
    return x(x);
}

spoiler:

[...]
Hij heeft het over dat het moeilijk te implementeren is in een taal met static type system en het eerste wat jij doet is die static type checking overboord gooien 8)7 Probeer het eens in C# zonder dynamic...

Ik moet overigens elke dag de drang weerstaan om ergens dynamic in de codebase op mijn werk te gebruiken. Just for fun en om iets na te laten aan de medewerkers na mij (zoals iedereen voor mij heeft gedaan :|)

Overigens een zwarte dag voor de mensheid: http://nos.nl/artikel/202...y-mr-spock-overleden.html (Leonard Nimoy overleden (83 jaar))

[ Voor 18% gewijzigd door Caelorum op 27-02-2015 18:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Afvalzak
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 31-08 12:02

Afvalzak

Zet jij mij even buiten?

Caelorum schreef op vrijdag 27 februari 2015 @ 18:43:
[...]

Hij heeft het over dat het moeilijk te implementeren is in een taal met static type system en het eerste wat jij doet is die static type checking overboord gooien 8)7 Probeer het eens in C# zonder dynamic...

Ik moet overigens elke dag de drang weerstaan om ergens dynamic in de codebase op mijn werk te gebruiken. Just for fun en om iets na te laten aan de medewerkers na mij (zoals iedereen voor mij heeft gedaan :|)

Overigens een zwarte dag voor de mensheid: http://nos.nl/artikel/202...y-mr-spock-overleden.html (Leonard Nimoy overleden (83 jaar))
82 jaar en erg ziek, het is ook een klaar hoor.
Ik vind dit geen zwarte dag voor de mensheid :P

Last.fm | Code Talks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F.West98

F.West98

Alweer 16 jaar hier

Caelorum schreef op vrijdag 27 februari 2015 @ 18:43:
[...]

Vandaar de spoiler :+

En wooeeehoeee bedankt Ziggo voor deze geweldige resultaten:
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/4176110721.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Douweegbertje

Douweegbertje

Afvalzak schreef op vrijdag 27 februari 2015 @ 18:57:
[...]

82 jaar en erg ziek, het is ook een klaar hoor.
Ik vind dit geen zwarte dag voor de mensheid :P
mja het gaat er ook eigenlijk niet om hoe oud iemand wordt of dat iemand een goed/slecht leven heeft gehad.. Meer over wat iemand betekend voor iemand, als in een icoon of.. etc.
Dus dan kan het gewoon een zwarte dag zijn, ook al heb je er vrede mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rutix
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 05-09-2024
Douweegbertje schreef op vrijdag 27 februari 2015 @ 19:35:
[...]

mja het gaat er ook eigenlijk niet om hoe oud iemand wordt of dat iemand een goed/slecht leven heeft gehad.. Meer over wat iemand betekend voor iemand, als in een icoon of.. etc.
Dus dan kan het gewoon een zwarte dag zijn, ook al heb je er vrede mee.
Dat is helemaal correct maar hij betekende niet even veel voor iedereen, veel mensen weten nieteens wie hij is ;) om dan te zeggen dat het voor de mensheid een zwarte dag is ook wat overdreven. Het is zeker een zwarte dag voor fans.

Nothing to see here!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laurens-R
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 29-12-2024
RIP uhhh ... LLAP Leonard Nimoy ;(

[ Voor 36% gewijzigd door Laurens-R op 27-02-2015 19:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21-08 11:20
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

We are shaping the future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laurens-R
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 29-12-2024
Alex) schreef op vrijdag 27 februari 2015 @ 19:56:
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen
Hoe komt die code in de productie branche? :P of doen jullie daar niet aan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
De binaries stonden op een testserver (vanaf waar ik een deployment heb gedaan) en kennelijk dacht iemand dat het een goed idee was om gewoon die versie te pakken. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
Rutix schreef op vrijdag 27 februari 2015 @ 19:41:
[...]

Dat is helemaal correct maar hij betekende niet even veel voor iedereen, veel mensen weten nieteens wie hij is ;) om dan te zeggen dat het voor de mensheid een zwarte dag is ook wat overdreven. Het is zeker een zwarte dag voor fans.
Zelfs als niemand weet wie hij was kan het een zwarte dag zijn..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Afvalzak

Afvalzak

Zet jij mij even buiten?

Maar het is een acteur geen wereld verbeteraar:p

Last.fm | Code Talks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kenneth
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

wereldverbeteraar*

/me is taalverbeteraar :P

Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
En waarom zou een acteur geen wereldverbeteraar kunnen zijn? ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GateKeaper

GateKeaper

#1 Procastinator

Caelorum schreef op vrijdag 27 februari 2015 @ 22:01:
En waarom zou een acteur geen wereldverbeteraar kunnen zijn? ^^
Omdat ie dood is. :+

/me runz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamebuster
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 15-09 23:08
C++ spoort niet.

Ik heb een groepje struct instances die ik wil opslaan zonder behoud van volgorde. Ik wil gewoon een ding waar ik een zooi structs in kan dumpen, structs weer eruit kan halen in welke volgorde dan ook, en kunnen iteraten over alle items die erin zitten.

Waarom werken die dingen als unordered_set zo ingewikkeld? Een C-style pointer malloc met structs is tot nu toe 10x zo simpel.

edit: Blijkbaar kan je gewoon een vector gebruiken voor gemak.

[ Voor 7% gewijzigd door Gamebuster op 28-02-2015 01:19 ]

Let op: Mijn post bevat meningen, aannames of onwaarheden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Oftewel: jij snapt de API gewoon niet. Je pullt een Fanye. ;)

Een set garandeert uniciteit, wat betekent dat je struct equality operators moet hebben. Een unordered_set is feitelijk een hashtable, dus moet je ook een valid hash functie voor je struct hebben.

Jij wil gewoon een kale container. Gebruik dan idd gewoon een vector, list of deque afhankelijk van je eisen.

[ Voor 82% gewijzigd door .oisyn op 28-02-2015 01:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Douweegbertje

Douweegbertje

Kale container.. ik dacht even wtf heeft boerenkool er mee te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devilly
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online
Douweegbertje schreef op zaterdag 28 februari 2015 @ 12:40:
Kale container.. ik dacht even wtf heeft boerenkool er mee te maken.
Hoe kom jij van een kale container bij boerenkool?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 21-09 12:44

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Devilly schreef op zaterdag 28 februari 2015 @ 13:19:
[...]

Hoe kom jij van een kale container bij boerenkool?
Kale is het Engelse woord voor kool.

I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Afvalzak

Afvalzak

Zet jij mij even buiten?

kenneth schreef op vrijdag 27 februari 2015 @ 21:59:
wereldverbeteraar*

/me is taalverbeteraar :P
ja crap, dat woord kent mijn autocorrect niet :p

Last.fm | Code Talks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hellum
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 12-09 17:03
F.West98 schreef op vrijdag 27 februari 2015 @ 19:34:
[...]

Vandaar de spoiler :+

En wooeeehoeee bedankt Ziggo voor deze geweldige resultaten:
[afbeelding]
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/4178416366.png
:+ :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Douweegbertje

Douweegbertje

Gaan we weer :+

Moest dit keer een goede server vinden, want ze trokken mijn lijn niet :S . Zelfs niet waar ik nu naar getest heb maar goed..

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/qxYo2GE.png :)F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Afvalzak

Afvalzak

Zet jij mij even buiten?

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/4178555032.png
Het gaat niet om de snelheid, het gaat erom wat je ermee doet O-) :+

Last.fm | Code Talks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PrisonerOfPain
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 26-05 17:08
Douweegbertje schreef op zaterdag 28 februari 2015 @ 19:04:

Moest dit keer een goede server vinden, want ze trokken mijn lijn niet :S . Zelfs niet waar ik nu naar getest heb maar goed..

[afbeelding] :)F
Thuis of kantoor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Douweegbertje

Douweegbertje

Kantoor :+
Thuis 120/12. Zit nog op een betere deal te wachten, waarschijnlijk binnenkort over naar 200/200

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BikkelZ

BikkelZ

CMD+Z

Na weer eens een maandje of 1,5 doorhalen op een project volgens de BCDUF* methode is het mij inmiddels wel duidelijk geworden dat ieder project of het nou uiteindelijk groot of klein wordt gewoon met hele, hele kleine stapjes gebouwd moet worden en dat je na iedere stap het eens een keer gewoon moet gaan gebruiken en dan moet gaan evalueren of het wel precies was wat je nodig had of het ontwerp in de praktijk toch wat haken en ogen had. En als mensen die ergens op moeten antwoorden niet binnen 24 uur reageren omdat het project niet genoeg prioriteit heeft gewoon er af geflikkerd moeten worden en vanaf de zijlijn mogen toekijken met hun bek dicht in plaats van de boel onnodig ophouden.

* Big Crappy Design Up Front

iOS developer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diabolofan
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 23:14
Aaaarrgh, waarom is Xamarin Forms nou niet wat meer volwassen. Mogelijkheden van de beschikbare views zijn echt nog te beperkt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F.West98

F.West98

Alweer 16 jaar hier

Maar mijn ping wint nog steeds :+
Snap niet waarom dat maar 1ms is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Douweegbertje

Douweegbertje

Ping 'server' down of gewoon enorm dichtbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Biersteker
  • Laatst online: 21-09 15:17
sowieso zijn stabiele lage pings gewoon sexy.

Originally, a hacker was someone who makes furniture with an axe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F.West98

F.West98

Alweer 16 jaar hier

De server is +- 100km verderop, maar elke test is het 1ms. Elke andere server (ook dichterbij, in Groningen (eentje die direct op AMSIX is aangesloten)) heeft +- 10ms :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Douweegbertje

Douweegbertje

100km = 0.67ms als het echt het snelheid van het licht is, maar dat redt je nooit even los van de apparatuur dus voeg daar zo'n 30% bij op = 0.871 ms.
Reken vervolgens nog zo'n 1 tot 3 ms per hop vanwege routings, routers en switches. Dus ja, technisch gezien kun je 1 ms hebben mits je een directe lijn hebt 100km verderop, maar realistisch gezien moet je blij dan als het zo'n 10 ms is.
Nog realistischer gezien is het minimaal 15ms, vooral als je UPC hebt die af en toe klote routings heeft. Vaak genoeg pak ik een omweg langs de UK of in dit geval Oostenrijk, althans daar komt het IP vandaan met 2 hops in zo'n 'land' (die van Oostenrijk, zit niet in oostenrijk, want dat zou qua latency nooit kunnen).

Wellicht leuk om zelf te testen hier alle hostnames e.d.: http://www.speedtest.net/speedtest-servers.php

[ Voor 5% gewijzigd door Douweegbertje op 01-03-2015 04:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 21-09 10:43

Matis

Rubber Rocket

1ms is gewoon niet mogelijk.
Ik weet niet met wat voor tool je dat test, maar het riekt naar een bug of naar een feature die met opzet een te lage tijd laat zien.

If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtleX
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

Douweegbertje schreef op zondag 01 maart 2015 @ 04:43:
100km = 0.67ms als het echt het snelheid van het licht is, maar dat redt je nooit even los van de apparatuur dus voeg daar zo'n 30% bij op = 0.871 ms.
De refractive index van glasvezel is al ~1.5, dus natuurkundig gezien is 1ms voor die afstand door glas al bijna onmogelijk. Sowieso moet een ping twee kanten op, dus enkel reis telt niet. Het gaat immers om de RTT.

Sole survivor of the Chicxulub asteroid impact.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryur
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 20:49
diabolofan schreef op zaterdag 28 februari 2015 @ 23:02:
Aaaarrgh, waarom is Xamarin Forms nou niet wat meer volwassen. Mogelijkheden van de beschikbare views zijn echt nog te beperkt...
Wat mis je dan?
Ik ben ook net 3 dagen ermee bezig, dus ben benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Heeft iemand wat extra koffie voor mij? Ik krijg m'n commits maar niet gerebased :F

.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat haat ik ICT en de Overheid, en dan met name dat DigiD. Bah, wat een beroerd kutsysteem is dat. Eerst 3x op de websites van de belastingdienst gewoon "deze website is onbereikbaar" te zien krijgen. Vervolgens erachter komen dat ik blijkbaar een ander wachtwoord heb. Oke, password reset. Zelfs een SMS verstuurd en nog gekregen ook, soort van 2FA maar dan slecht uitgevoerd.

EN DAN MOET IK EEN WEEK WACHTEN OP EEN F*CKING BRIEF VOORDAT IK WEER KAN INLOGGEN 8)7 |:(

pfff.. man o man.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 01-03-2015 10:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

En daar gaat VirtualBox, die weer blij al m'n netwerkinterfaces overneemt waardoor het allemaal niet meer werkt.

Oracle, fix je troep eens!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis

Matis

Rubber Rocket

Verwijderd schreef op zondag 01 maart 2015 @ 10:51:
Wat haat ik ICT en de Overheid, en dan met name dat DigiD. Bah, wat een beroerd kutsysteem is dat. Eerst 3x op de websites van de belastingdienst gewoon "deze website is onbereikbaar" te zien krijgen. Vervolgens erachter komen dat ik blijkbaar een ander wachtwoord heb. Oke, password reset. Zelfs een SMS verstuurd en nog gekregen ook, soort van 2FA maar dan slecht uitgevoerd.

EN DAN MOET IK EEN WEEK WACHTEN OP EEN F*CKING BRIEF VOORDAT IK WEER KAN INLOGGEN 8)7 |:(

pfff.. man o man.
Ik vind DigiD best prima werken. Het probleem is waarschijnlijk dat half Nederland nu op de Belastingdienstwebsite zit om zijn aangifte te downloaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NNF
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 29-11-2024

NNF

Verwijderd schreef op zondag 01 maart 2015 @ 10:51:

pfff.. man o man.
Protip: je kunt instellen dat je je wachtwoord kunt resetten via e-mail i.p.v. een brief. Heb je nu niets meer aan, maar voor de volgende keer :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soultaker
  • Laatst online: 22:43
GeertJam schreef op vrijdag 27 februari 2015 @ 15:53:
Bash:
1
rm -rf / werkt niet in de meeste Linux distro's (die GNU coreutils gebruiken). ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diabolofan
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 23:14
Ryur schreef op zondag 01 maart 2015 @ 09:18:
[...]

Wat mis je dan?
Ik ben ook net 3 dagen ermee bezig, dus ben benieuwd.
Aanpasbaarheid van bijvoorbeeld TabbedPage, Maps en Image component. Dan moet je bijna gelijk gebruik gaan maken van Customer Renderers voor elk platform, wat het eenvoudig cross-platform principe onderuit haalt. Hopelijk in de aankomende versies veel nieuwe nieuwe features...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

:F

Je eigen code niet meer in je virtual machine aan de praat krijgen. * Firesphere kan het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis

Matis

Rubber Rocket

Zo, de Belastingaangifte over 2014 is de deur uit :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Matis schreef op zondag 01 maart 2015 @ 12:51:
Zo, de Belastingaangifte over 2014 is de deur uit :*)
Ik krijg alleen maar de melding dat alles verschrikkelijk fout is en dat het een stel prutsers zijn die de stormloop niet verwacht hadden.

Ik wacht wel weer even hoor :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F.West98

F.West98

Alweer 16 jaar hier

Matis schreef op zondag 01 maart 2015 @ 06:41:
1ms is gewoon niet mogelijk.
Ik weet niet met wat voor tool je dat test, maar het riekt naar een bug of naar een feature die met opzet een te lage tijd laat zien.
speedtest.net :+

Het is ook enkel die ene hoster, alle andere zijn +- 10ms. Als ik die hostname volgens die tabel van Douweegbertje ping krijg ik enkel time-outs dus ik denk dat die firewall dicht zit (mijn server heeft dat ook). Als ik het hoofddomein ping (ander IP, in CMD) heb ik 10ms ping. Verder heeft ook 8.8.8.8 10ms ping.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Struikrover
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 20-09 12:08
NNF schreef op zondag 01 maart 2015 @ 12:05:
[...]

Protip: je kunt instellen dat je je wachtwoord kunt resetten via e-mail i.p.v. een brief. Heb je nu niets meer aan, maar voor de volgende keer :P
Oh seriously, dankje voor die tip :D. Ik had precies hetzelfde, wist m'n wachtwoord weer eens niet :P. Moet je nagaan hoe vaak ik DigID gebruik. Maar goed, binnen paar dagen zal de brief wel op de mat liggen. Wat jammer is, want ik had graag geweten hoe veel ik terug kreeg :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

AtleX schreef op zondag 01 maart 2015 @ 06:55:
[...]

De refractive index van glasvezel is al ~1.5, dus natuurkundig gezien is 1ms voor die afstand door glas al bijna onmogelijk. Sowieso moet een ping twee kanten op, dus enkel reis telt niet. Het gaat immers om de RTT.
Dit idd. Licht door glas gaat met 2/3c, dus ~200.000km/s. Afstand is 100km, maar round trip dus 200km. Daaruit volgt dat je sowieso 1ms nodig hebt puur en alleen voor de kabel, overige apparatuur zit daar niet bij.

Ik zat gisteren trouwens Iron Man 3 te kijken, daarin doet Tony Stark ook een speedtest bij speedtest.net :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Douweegbertje

Douweegbertje

F.West98 schreef op zondag 01 maart 2015 @ 17:43:
[...]

speedtest.net :+

Het is ook enkel die ene hoster, alle andere zijn +- 10ms. Als ik die hostname volgens die tabel van Douweegbertje ping krijg ik enkel time-outs dus ik denk dat die firewall dicht zit (mijn server heeft dat ook). Als ik het hoofddomein ping (ander IP, in CMD) heb ik 10ms ping. Verder heeft ook 8.8.8.8 10ms ping.
Ik denk eerder dat het aan jou ligt aangezien ik wel elke server kan pingen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F.West98

F.West98

Alweer 16 jaar hier

Douweegbertje schreef op zondag 01 maart 2015 @ 19:17:
[...]

Ik denk eerder dat het aan jou ligt aangezien ik wel elke server kan pingen ;)
speedtestnetdronten1a.hofmanhosting.nl
Try it yourself ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
F.West98 schreef op zondag 01 maart 2015 @ 20:37:
[...]

Try it yourself ;)
Die geeft hier in ieder geval geen ping-responses.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TVH7
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 21-09 12:46

TVH7

Tango Victor Hotel Seven

Douweegbertje schreef op zaterdag 28 februari 2015 @ 19:04:

[afbeelding] :)F
Welke server gebruik jij?, wil het eens op mn servers proberen, maar geen enkele haalt mn 10gigabit uplink.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F.West98

F.West98

Alweer 16 jaar hier

Alex) schreef op zondag 01 maart 2015 @ 23:33:
[...]

Die geeft hier in ieder geval geen ping-responses.
Dat was mijn punt ook ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
@DigiD en aangifte. De mijne is al bijna helemaal compleet. Was alleen vergeten dat ik ook nog omzetbelasting moet doen en dan moet neerpleuren bij de aangifte inkomstenbelasting. Kan ik het dus alsnog niet opsturen ^^ Dacht dit jaar lekker vroeg te zijn, maar zie het al gebeuren dat ik het alsnog pas over een maand heb opgestuurd.

[ Voor 20% gewijzigd door Caelorum op 02-03-2015 08:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZaZ
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19-08 14:24

ZaZ

Tweakers abonnee

Zie mij a.u.b. niet als een 'recruiter' welke voor het snelle scoren gaat of niet snapt waar hij het over heeft. Ik weet namelijk dat je vaak genoeg wordt benaderd op een dergelijke onprofessionele manier.

Ah dat verandert de zaak :P

Lekker op de bank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Douweegbertje

Douweegbertje

TVH7 schreef op zondag 01 maart 2015 @ 23:39:
[...]

Welke server gebruik jij?, wil het eens op mn servers proberen, maar geen enkele haalt mn 10gigabit uplink.....
Amsterdam KPN
F.West98 schreef op zondag 01 maart 2015 @ 20:37:
[...]

Try it yourself ;)
heh ok grappig die werkt inderdaad niet :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mercatres
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 19-09 19:50
Heh, "we hoeven toch niet te uploaden". Right.
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/4182189296.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

Mercatres schreef op maandag 02 maart 2015 @ 09:52:
Heh, "we hoeven toch niet te uploaden". Right.
[afbeelding]
Oh, maar ik win hoor! :+

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/4182197308.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

ZaZ schreef op maandag 02 maart 2015 @ 09:25:
Zie mij a.u.b. niet als een 'recruiter' welke voor het snelle scoren gaat of niet snapt waar hij het over heeft. Ik weet namelijk dat je vaak genoeg wordt benaderd op een dergelijke onprofessionele manier.

Ah dat verandert de zaak :P
Ah, nee, als je zegt geen recruiter te zijn, dan ben je uiteraard direct helemaal top.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Merethil
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 01:54
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/4182223160.png

Werk, gedeeld met 200 man. GG....
Het is wel glas trouwens, mocht iemand het boeien :+

[ Voor 7% gewijzigd door Merethil op 02-03-2015 10:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 21-09 16:06
Firesphere schreef op zondag 01 maart 2015 @ 13:25:
[...]

Ik krijg alleen maar de melding dat alles verschrikkelijk fout is en dat het een stel prutsers zijn die de stormloop niet verwacht hadden.

Ik wacht wel weer even hoor :F
Top he, en dan een brief sturen dat als je voor 1 april opstuurt je voor 1 juli bericht krijgt. Krijg je na 1 juli bericht mag je belastingrente mag betalen. Dat terwijl ze zelf aangeven dat je een maand langer mag insturen. Zal er ook niet van opkijken dat het twee losstaande zinnen zijn. Dat je dus ook bij insturen voor 1 april kans loopt na 1 juli bericht te krijgen en rente kan betalen 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Douweegbertje

Douweegbertje

De belastingdienst is altijd erg coulant geweest bij de aangiftes omdat ze weten dat ze zelf ook niet alles in orde hebben. Vele pakken echter elke keer de kans om maar te lopen te bitchen op allerlei randzaken terwijl er maar één ding fout gaat en dat is de bereikbaarheid op dat ene moment..

Gister oid was er ook een bericht nog in caps met wat bold dacht ik, terwijl in feite het allemaal zijn eigen probleem is/was. Want ja, het is misschien omslachtig maar het is wel veilig heel dat inloggen en username/password opvragen.

Nja ik heb er in elk geval nooit problemen ermee gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acid_Burn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19-09 11:23

Acid_Burn

uhuh

You think so?
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/3438138273.png

Glass Eye Photography | Zelfbouw wireless fightstick | Mijn puzzel site

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Afvalzak

Afvalzak

Zet jij mij even buiten?

Douweegbertje schreef op maandag 02 maart 2015 @ 10:30:
De belastingdienst is altijd erg coulant geweest bij de aangiftes omdat ze weten dat ze zelf ook niet alles in orde hebben. Vele pakken echter elke keer de kans om maar te lopen te bitchen op allerlei randzaken terwijl er maar één ding fout gaat en dat is de bereikbaarheid op dat ene moment..

Gister oid was er ook een bericht nog in caps met wat bold dacht ik, terwijl in feite het allemaal zijn eigen probleem is/was. Want ja, het is misschien omslachtig maar het is wel veilig heel dat inloggen en username/password opvragen.

Nja ik heb er in elk geval nooit problemen ermee gehad.
Ik blijf het bizar vinden dat zodra de schuld bij mij ligt er direct consequenties aan hangen, maar andersom is het geoorloofd?

Ook zo mooi dat ik max. 5 jaar(!!!) mag wachten op een teruggaaf en bij een betaling ik wel binnen 30 dagen moet betalen. ;(

Last.fm | Code Talks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 21-09 16:06
Ik kreeg laatst 1 euro korting als ik mijn voorlopige aanslag voor de 28e betaalde, toffe gasten daar :+

[ Voor 3% gewijzigd door jip_86 op 02-03-2015 10:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Afvalzak schreef op maandag 02 maart 2015 @ 10:32:
Ook zo mooi dat ik max. 5 jaar(!!!) mag wachten op een teruggaaf en bij een betaling ik wel binnen 30 dagen moet betalen. ;(
Why are you complaining, je krijgt bij een verlate betaling door de BD een stuk meer rente dan op je spaarrekening.

* .oisyn moet zijn aangifte over 2013 nog indienen. 143k betalen :'(. That reminds me, afspraak maken met accountant.

[ Voor 5% gewijzigd door .oisyn op 02-03-2015 10:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Douweegbertje

Douweegbertje

Afvalzak schreef op maandag 02 maart 2015 @ 10:32:
[...]

Ik blijf het bizar vinden dat zodra de schuld bij mij ligt er direct consequenties aan hangen, maar andersom is het geoorloofd?

Onzin, aangezien als ze jou te laat betalen je ook extra rente krijgt. Punt is dat je er zelf niet om hoeft te vragen maar je het direct ook gewoon krijgt. Daarbij zit er vrijwel nooit consequenties aan dingen waar je een foutje op hebt gemaakt, want je hebt eigenlijk altijd voldoende ruimte en mogelijkheden om alles netjes te laten verlopen.
Ik heb ook ooit wel eens iets 'verkeerd' gedaan, maar met een nette brief is dat allemaal recht gezet zonder dat ik daar iets van voel.

Feit is gewoon dat de belastingdienst nu één dagje problemen had waardoor een aantal (niet iedereen dus!) wat moeite hadden met hun aanvraag. Vervolgens worden er allerlei randzaken genoemd onder het mom "de belastingdienst doet niets goed". Nou, dat is echt onzin en men misbruikt dan de even 'slechte' naam van de BD om maar hun eigen bullshit erdoorheen te smijten omdat ze er zelf niets van snappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• azerty
.oisyn schreef op maandag 02 maart 2015 @ 10:42:
[...]

Why are you complaining, je krijgt bij een verlate betaling door de BD een stuk meer rente dan op je spaarrekening.

* .oisyn moet zijn aangifte over 2013 nog indienen. 143k betalen :'(. That reminds me, afspraak maken met accountant.
Als je 143k moet betalen heb je toch zeker wel het dubbele binnengeharkt? Is toch niet slecht qua inkomsten? :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

wsitedesign schreef op maandag 02 maart 2015 @ 10:50:
[...]

Als je 143k moet betalen heb je toch zeker wel het dubbele binnengeharkt? Is toch niet slecht qua inkomsten? :p
Dat klopt, maar dan doet het nog wel pijn ;)

Pagina: 1 ... 68 ... 100 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is niet de plaats om te lopen helpdesken. De Coffee Corner is primair bedoeld als uitlaatklep voor iedereen in de Devschuur® en niet als vraagbaak.