De Devschuur Coffee Corner - Iteratie ➑ Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 67 ... 100 Laatste
Acties:
  • 366.314 views

• wackmaniac
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09:15
Peter Paul Koch denk er vergelijkbaar over: http://www.quirksmode.org...5/02/tired_of_safari.html
_David_ schreef op woensdag 25 februari 2015 @ 16:10:
[...]

Helaas is Google/Blink ook gestopt met implementeren van Pointer Events :/
En dat terwijl Microsoft een tijd geleden al een patch hiervoor heeft ingediend bij Chromium bij mijn weten: https://bugs.webkit.org/show_bug.cgi?id=105463

Read the code, write the code, be the code!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 09:55
farlane schreef op donderdag 26 februari 2015 @ 08:57:
[...]
Het project komt bij KDE vandaan.
Nee, Webkit is een fork van KHTML en KJS. Webkit zelf komt bij Apple vandaan net als dat Blink bij Google vandaan komt.
Ik juich het overigens alleen maar toe dat Google een fork is begonnen ipv dat ze proberen Webkit 'over te nemen'.

[ Voor 17% gewijzigd door Caelorum op 26-02-2015 09:06 ]

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001

Bosmonster

*zucht*

Caelorum schreef op donderdag 26 februari 2015 @ 09:06:
[...]

Ik juich het overigens alleen maar toe dat Google een fork is begonnen ipv dat ze proberen Webkit 'over te nemen'.
Als je de optie "samenwerken" even achterwege laat.

• Voutloos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
GateKeaper schreef op woensdag 25 februari 2015 @ 23:22:
Omdat het een organisatie is dat zijn geld moet verdienen? Als dat je argument is, dan kan ik je zeggen dat dat precies is wat er mis is met deze wereld. Ja, geld is belangrijk. Maar als dat ten koste gaat van je userbase, dan is dat verkeerd. Vroeg of laat kost dat namelijk je gebruikers, die lopen weg omdat er een alternatief is dat ze wel aanspreekt. En deze gebruikers, dat is nu precies de markt van Google.

Leuk dat ze een goede zoekmachine hebben, of een goed lopend advertentie platform. Zonder gebruikers, hebben ze er geen zak aan.

Ik weet niet wat idioter is, je eigen principe's verloochenen, of het logisch vinden dat een organisatie dat doet.
Als je aan honderden miljoenen mensen geld kan verdienen, zelfs al zou de userbase iets teruglopen (discutabel of dat echt gebeurt)...

Het is ook niet hetzelfde clubje meer. Het is een belachelijk groot bedrijf, met aandelen en veel meer lui aan boord dan programmeurs met een initieel goed streven.

{signature}

• JaPPa03
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 04-09 08:38
Caelorum schreef op donderdag 26 februari 2015 @ 09:06:
[...]

Nee, Webkit is een fork van KHTML en KJS. Webkit zelf komt bij Apple vandaan net als dat Blink bij Google vandaan komt.
Nog meer fragmentatie in de manier van renderen van een website op het WWW toejuichen? Kun je die visie toelichten voor me?

Flight & Race simulation Discord // Mijn YouTube kanaal / Subscribe

• D-Raven
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10-09 20:32
Alex) schreef op woensdag 25 februari 2015 @ 21:41:
[...]

Dat is ook precies het probleem dat ik met EF heb. Simpele CRUD-operaties op een tabelletje werken nog wel, maar zodra je wat complexere dingen wilt gaan doen kom je soms erg raar gedrag tegen.

Één van de dingen die ik sowieso nooit meer ga doen is EF Code First gebruiken. Er gebeurt te veel magie en dingen zoals een mooie integratie van views en stored procedures kun je al helemaal vergeten :/
Ik ken eigenlijk alleen maar Code First. Kwa magie valt toch wel mee? Hij mapped een hoop automatisch, en als je expliciet wilt zijn dan kun je in je data context in de OnModelCreating zelf je model definiëren als je wilt.

Integratie van Views en SP's.. tja.. daar is niet over nagedacht inderdaad. (of juist wel en hebben ze gedacht: Fuck em!).

Kom nu de api voor set based updates/deletes tegen. Of beter gezegd: het gebrek daar aan. Set based deletes gaat nog al is de api daarvoor....vreemd.
Maar voor set based updates ben ik nog niet tegen gekomen.

Hoe moeilijk kan het zijn om zoiets als dit mogelijk te maken.

C#:
1
2
//waarbij het eerste gedeelte de where is, en het tweede een select om de te updaten props aan te geven
context.Producten.Update(p => p.Category == "Api Designers", p => new { p.Omschrijving = "Welkom tot de 20ste eeuw"  });

• Caelorum
JaPPa03 schreef op donderdag 26 februari 2015 @ 09:45:
[...]
Nog meer fragmentatie in de manier van renderen van een website op het WWW toejuichen? Kun je die visie toelichten voor me?
Fragmentatie nee, maar daar ligt de oorzaak bij de standaard organisaties en de ontwikkelaars. Als er nu gewoon een fatsoenlijke standaard zou zijn met 1 interpretatie en de ontwikkelaars van browsers en websites daaraan houden (tenzij het echt echt niet mogelijk is) dan zou de internetwereld een stuk mooier zijn. Dan kunnen browsers zich richten op innovaties in gebruiksgemak van de eindgebruiker, snelheid en veiligheid van de browser en wat je verder nog kan bedenken.
IMO staat meer rendering engines niet gelijk aan meer problematische fragmentatie.

[ Voor 5% gewijzigd door Caelorum op 26-02-2015 10:47 ]

• dcm360
  • Registratie: December 2006
  • Niet online

dcm360

Moderator Discord

HD7767 powered

Juist. 'Er gebeurt niets' en een bericht met 'Vul uw gegevens in' is blijkbaar equivalent.

• Douweegbertje
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 20-09 20:54

Douweegbertje

Wat kinderachtig.. godverdomme

Caelorum schreef op donderdag 26 februari 2015 @ 10:46:
[...]

Fragmentatie nee, maar daar ligt de oorzaak bij de standaard organisaties en de ontwikkelaars. Als er nu gewoon een fatsoenlijke standaard zou zijn met 1 interpretatie en de ontwikkelaars van browsers en websites daaraan houden (tenzij het echt echt niet mogelijk is) dan zou de internetwereld een stuk mooier zijn. Dan kunnen browsers zich richten op innovaties in gebruiksgemak van de eindgebruiker, snelheid en veiligheid van de browser en wat je verder nog kan bedenken.
IMO staat meer rendering engines niet gelijk aan meer problematische fragmentatie.
Amen.
Je ziet het eigenlijk bij HTML5 al een beetje, ze zijn te laat om de standaard officieel te maken, vervolgens knutselt iedereen wat aan en ondertussen hebben mensen al flaws bij HTML5 en willen ze liever al een nieuwere versie met feature x en y erin.

• azerty
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 21-09 21:07
dcm360 schreef op donderdag 26 februari 2015 @ 10:55:
Juist. 'Er gebeurt niets' en een bericht met 'Vul uw gegevens in' is blijkbaar equivalent.
Inderdaad. "Het werkt niet" en "Deze x bestaat reeds" is ook equivalent bij mij :(

• Grijze Vos
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 28-02 22:17
Douweegbertje schreef op donderdag 26 februari 2015 @ 11:13:
[...]

Amen.
Je ziet het eigenlijk bij HTML5 al een beetje, ze zijn te laat om de standaard officieel te maken, vervolgens knutselt iedereen wat aan en ondertussen hebben mensen al flaws bij HTML5 en willen ze liever al een nieuwere versie met feature x en y erin.
Mijn god wat een kolder. Ga je even inlezen in het standaardisatieproces ofzo. HTML 5 is een levende standaard, er komt geen 'nieuwere versie'.

Op zoek naar een nieuwe collega, .NET webdev, voornamelijk productontwikkeling. DM voor meer info

• wouterwouter2
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 23-09-2021
Grijze Vos schreef op donderdag 26 februari 2015 @ 11:19:
[...]

Mijn god wat een kolder. Ga je even inlezen in het standaardisatieproces ofzo. HTML 5 is een levende standaard, er komt geen 'nieuwere versie'.
Wat is dan de HTML 5.1 Nightly van 24 February 2015? Tuurlijk komt er te zijner tijd een nieuwere versie.
This specification defines the 5th major version, first minor revision of the core language of the World Wide Web: the Hypertext Markup Language (HTML). In this version, new features continue to be introduced to help Web application authors, new elements continue to be introduced based on research into prevailing authoring practices, and special attention continues to be given to defining clear conformance criteria for user agents in an effort to improve interoperability.

• Caelorum
Een levende standaard is sowieso al een slecht idee, maar ok.

• dcm360
  • Niet online

dcm360

Moderator Discord

HD7767 powered

Ik vind de term 'levende standaard' een contradictie: is het nu een standaard, of is het iets dat blijft veranderen?

• ZaZ
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19-08 14:24

ZaZ

Tweakers abonnee

HTML is sowieso eigenlijk al ruk voor 99% waar het voor gebruikt wordt. In de basis is het niet meer dan een opmaaktaal waar het voor elke consumer vrij is te interpreteren wat er met de suggesties moet worden gedaan. En dan eindig je vanzelf met een aan elkaar geknoopt zooitje die iedereen net effe anders ziet.

Lekker op de bank

• JaPPa03
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 04-09 08:38
Caelorum schreef op donderdag 26 februari 2015 @ 10:46:
[...]

De verschillende render-engines voor bijvoorbeeld CSS3 zijn juist de fragmentatie van de standaard. De fatsoenlijke standaard is er maar de interpretatie is engine afhankelijk. Daar zouden de browser bouwers zich moeten conformeren en de volgen de website bouwers, de website bouwers hebben immers de taak de website op alle platformen en browsers draaien te krijgen, het is dus niet aan hen om de standaard te handhaven. Dus wat Google nu doet is absoluut niet wat jij, en ik en bijna iedereen zou willen.

Flight & Race simulation Discord // Mijn YouTube kanaal / Subscribe

• Caelorum
Klopt, maar vender specific dingen gebruiken schiet ook niet op.

• BikkelZ
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21-02 08:50

BikkelZ

CMD+Z

Dit gezeur, samen met de statelesness van HTTP is voor mij wel ongeveer dé reden dat ik zo moe word van het internet. En JavaScript. Man man man man man we zitten al twintig jaar tegen de zelfde vergissing aan te kijken.

iOS developer

• wackmaniac
Nou, pak de handschoen op en stel een voorstel op voor de W3C zou ik zeggen :)

• Douweegbertje

Douweegbertje

Grijze Vos schreef op donderdag 26 februari 2015 @ 11:19:
[...]

Als jij je even inleest in sociale vaardigheden 'ofzo' dan wil ik best even ook wat lezen.
Er komt namelijk wel gewoon een nieuwere, over een paar jaar komt de 'html6' gewoon, net zoals er nu officieel geen html5 is.

• Cartman!
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
BikkelZ schreef op donderdag 26 februari 2015 @ 12:48:
Dit gezeur, samen met de statelesness van HTTP is voor mij wel ongeveer dé reden dat ik zo moe word van het internet. En JavaScript. Man man man man man we zitten al twintig jaar tegen de zelfde vergissing aan te kijken.
Wat stel jij voor dan?

• RayNbow
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 10:26

RayNbow

Kirika <3

<script language="PerlScript"> :+

Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir

• Douweegbertje

Douweegbertje

IMO.. het mooiste zou zijn als een browser niet de taak had van het interpreteren en dergelijke, maar domweg een doorgeefluik zou zijn. Het is eigenlijk "raar" dat je code maakt, maar het niet zelf 'compiled' maar dat overlaat aan de client.
Goed, hoe/wat e.d. weet ik natuurlijk ook niet, en alles heeft zijn pro's/con's.

• BertS
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 14-04 17:14
Je bedoelt iets als RDP? ;-)

• WernerL
  • Nu online
Of iets als Java applets? :P
Is compiled dus kan geen verschil opleveren tussen verschillende browsers. :+

Roses are red, violets are blue, unexpected '{' on line 32.

• RobertMe
  • Nu online
Zoiets als Opera Mini doet? Waarbij op servers van Opera een plaatje wordt gerenderd met clickable areas? Dat lijkt me nu ook niet echt ideaal namelijk.

En hoe ga je dan met responsive websites om? De client stuurt dan de resolutie door, en je gaat voor elke resolutie het plaatje renderen? Want dat lijkt mij al helemaal niet ideaal, omdat het veels teveel resources kost. Ook omdat er niet echt standaard afmetingen zijn, zie bv: http://iamthefold.com/

• RayNbow

RayNbow

Kirika <3

RobertMe schreef op donderdag 26 februari 2015 @ 13:30:
En hoe ga je dan met responsive websites om? De client stuurt dan de resolutie door, en je gaat voor elke resolutie het plaatje renderen?
En wanneer je het venster resizet stuur je uiteraard een nieuwe request. :p

• Mercatres
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 19-09 19:50
RayNbow schreef op donderdag 26 februari 2015 @ 13:31:
[...]

En wanneer je het venster resizet stuur je uiteraard een nieuwe request. :p
Er is toch genoeg bandbreedte! Zeker op mobiel verkeer :)

• ZaZ
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19-08 14:24

ZaZ

Tweakers abonnee

Gewoon XAML voor de voorkant en een interpreter open sourcen en specs vastleggen

Lekker op de bank

• wackmaniac
Zou mooi zijn als CSS overal gelijk wordt geïmplementeerd. Met de opkomst van webfonts hoef je ook hier geen problemen meer van te maken en zou je websites in theorie heel goed pixel perfect kunnen maken.

• BikkelZ

BikkelZ

CMD+Z

Bytecode a la Java / .Net

iOS developer

• Afvalzak
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 31-08 12:02

Afvalzak

Zet jij mij even buiten?

.NET is een framework, geen programmeertaal :P

Last.fm | Code Talks

• Grijze Vos
Douweegbertje schreef op donderdag 26 februari 2015 @ 12:59:
[...]

Als jij je even inleest in sociale vaardigheden 'ofzo' dan wil ik best even ook wat lezen.
Mijn tolerantie voor onzin is even laag op het moment. Ik had het misschien wat netter mogen formuleren. Maar jouw post was even de druppel in de zee van gezeur hier de afgelopen 40 posts.
Er komt namelijk wel gewoon een nieuwere, over een paar jaar komt de 'html6' gewoon, net zoals er nu officieel geen html5 is.
Nee, die komt er niet. Html 5 is ook bewust 'html' genoemd. Er blijven uitbreidingen komen, en die uitbreidingen zullen hun eigen versienummers wellicht hebben. Maar het idee van html5 is nu juist dat je niet het geheel als een standaard ziet, maar elke component los tot standaard verheft. Daardoor wordt het juist mogelijk gemaakt wel sneller tot standaarden te komen.
IMO.. het mooiste zou zijn als een browser niet de taak had van het interpreteren en dergelijke, maar domweg een doorgeefluik zou zijn. Het is eigenlijk "raar" dat je code maakt, maar het niet zelf 'compiled' maar dat overlaat aan de client.
Goed, hoe/wat e.d. weet ik natuurlijk ook niet, en alles heeft zijn pro's/con's.
Dat hebben we al heel lang. Dat heet xterm. Wordt nog steeds gebruikt, maar is niet reeel voor het web. Tenzij we quantum teleportatie van informatiestreams hebben ofzo. De hoeveelheid data die je dan zou moeten streamen is belachelijk.

We zitten nu juist op het moment waarop alle nieuwe recommendations worden voorzien van unit tests e.d. Juist om te voorkomen dat verschillende vendors verschillend de specs interpreteren. Ook het toelaten van iedereen om iets nieuws te bedenken is juist iets goeds, dat betekent dat er innovatie is. Goede ideeën worden door anderen over genomen, slechte ideeën sterven gewoon. Voor standaardisatie heb je immers minstens 2 volledige implementaties nodig.

Bedrijven als Apple, Google en Microsoft werken nu veel beter samen dan vroeger. Ja, Google kiest op een gegeven moment om webkit te forken, maar dat is niet zo gek. De belangrijkste motivator voor hun was de hoeveelheid rotzooi hacks van Apple die specifiek issues oplossen voor ios/mac maar wel problemen vormen voor de maintainability. Het is verder uiterst naïef om te denken dat er ook maar een commercieel beursgenoteerd bedrijf is dat niet als belangrijkste oogmerk winst maken heeft. Dus nee, het zijn zeker geen heilige boontjes.

[ Voor 25% gewijzigd door Grijze Vos op 26-02-2015 14:23 ]

Op zoek naar een nieuwe collega, .NET webdev, voornamelijk productontwikkeling. DM voor meer info

• Grijze Vos
Die wordt nog steeds geinterpreteerd c.q. jit compiled op de client.

[ Voor 7% gewijzigd door Grijze Vos op 26-02-2015 14:24 ]

• Voutloos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Check, Het Echte Probleem zit hem in de verschillende clients, niet in wat over het lijntje gaat. Als je 1 client kan afdwingen had je ook wel 1 browser kunnen afdwingen.

Overigens is het hebben van verschillende user agents nou net een van de beste features van het web, dus elk nadeel heb zijn grotere voordeel. :P

{signature}

• Afvalzak

Afvalzak

Zet jij mij even buiten?

Iemand hier ervaring met Virtuemart 3? Vroegah kon je producten laten downloaden, maar dat lijkt er niet meer in te zitten, hebben jullie een alternatief?

Zie wel een aantal plugins die 20$ kosten, maar ik mis ook al iDeal en Parcelware en het wordt zo steeds duurder.

Of moet ik nu echt naar Magento (wat ik echt een UI hell vind, maar dat kan aan mij liggen)...

edit: nvm

Last.fm | Code Talks

• Douweegbertje

Douweegbertje

Afvalzak schreef op donderdag 26 februari 2015 @ 15:02:

Of moet ik nu echt naar Magento (wat ik echt een UI hell vind, maar dat kan aan mij liggen)...
Lees maar een paar pagina's terug :+

• Afvalzak

Afvalzak

Zet jij mij even buiten?

Douweegbertje schreef op donderdag 26 februari 2015 @ 15:11:
[...]

Lees maar een paar pagina's terug :+
:o :>

Last.fm | Code Talks

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11:07

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Douweegbertje schreef op donderdag 26 februari 2015 @ 13:25:
Het maakt natuurlijk geen zak uit of je bytecode doorstuurt of source code. Beide zijn aan interpretatie overhevig, en source code is altijd wel weer op een of andere manier af te leiden uit bytecode. Ik vind dit argument dan ook nogal kul eerlijk gezegd. Client differentiation zit 'm vooral in ondersteunde API functies. Bytecode gaat je echt niet helpen om dat gelijk te trekken.

Verder snap ik eigenlijk niet wat er nou zo mis is met javascript. Behalve automatic semi-colon insertion dan 8)7

[ Voor 19% gewijzigd door .oisyn op 26-02-2015 15:28 ]

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Topicstarter
Afvalzak schreef op donderdag 26 februari 2015 @ 15:02:
Iemand hier ervaring met Virtuemart 3? Vroegah kon je producten laten downloaden, maar dat lijkt er niet meer in te zitten, hebben jullie een alternatief?

Zie wel een aantal plugins die 20$ kosten, maar ik mis ook al iDeal en Parcelware en het wordt zo steeds duurder.

Waarom maak je hier geen apart topic voor aan?

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

• Afvalzak

Afvalzak

Zet jij mij even buiten?

BtM909 schreef op donderdag 26 februari 2015 @ 15:27:
[...]

Waarom maak je hier geen apart topic voor aan?
Het begon als uitlaatklep iets maar werd al snel een vraag, zal er een topic voor aanmaken van de week :9

Last.fm | Code Talks

• Laurens-R
  • Laatst online: 29-12-2024
Jaaaah! Nog 1 klein weekje en dan ben ik klaar met m'n huidige SharePoint project. Daarna door naar een ASP.Net MVC project. Weer even proper coden zonder threshold geneuzel en ander ge*(&(*&$

*O*

Serieus ik snap de theorie achter de SharePoint list view threshold wel hoor, zeker als je het type farm ziet waar mijn huidige klant mee te maken heeft, maar kan Microsoft niet betere alternatieven voor developers aanbieden.

Bijvoorbeeld OR support op indexed columns in de database back-end offuh eenduidig gedrag van de threshold door alle componenten heen... Ik heb views die perfect werken met bepaalde indexed filters, totdat je ze download naar excel... Dan ineens is er een threshold probleem :(

[ Voor 58% gewijzigd door Laurens-R op 26-02-2015 15:48 ]

• BikkelZ

BikkelZ

CMD+Z

Grijze Vos schreef op donderdag 26 februari 2015 @ 14:24:
[...]

Die wordt nog steeds geinterpreteerd c.q. jit compiled op de client.
Prima, maar je kunt elke willekeurige taal bijna gebruiken op die manier. Kijk naar wat ze bij .Net of de JVM tegenwoordig kunnen. Python en JavaScript werken met .Net bytecode samen met een zwerm andere talen. Waarom zou iedereen verplicht moeten worden om JavaScript te gebruiken?
.oisyn schreef op donderdag 26 februari 2015 @ 15:24:
[...]

Verder snap ik eigenlijk niet wat er nou zo mis is met javascript. Behalve automatic semi-colon insertion dan 8)7
code:
1
2
3
4
5
6
Ik
    heb
        ook
            geen
                idee
                    eigenlijk

Nee maar ik wil gewoon een taal die fouten afvangt waar ze zitten in plaats van verder probeert te rommelen tot dat het op een rare plek fout gaat onder andere. Python kan het gewoon, toch vrijwel net zo flexibel.

[ Voor 38% gewijzigd door BikkelZ op 26-02-2015 16:07 ]

iOS developer

• dcm360
  • Niet online

dcm360

Moderator Discord

HD7767 powered

Kwestie van een betere tool gebruiken dan, want het is niet alsof de standaard zegt 'modder wat aan als er iets niet klopt'. Overigens kan je ook prima Scala laten uitvoeren door een webbrowser, zit er alleen nog wel een javascript laagje tussen maar javascript is niet de enige taal waarmee je wat kan in webbrowsers.

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

BikkelZ schreef op donderdag 26 februari 2015 @ 16:04:
Waarom zou iedereen verplicht moeten worden om JavaScript te gebruiken?
Niemand is dat verplicht. Als je bij deployment moet gaan zitten compilen naar een bepaalde bytecode, dan kun je net zo goed bij deployment gaan zitten converten van <insert taal> naar javascript. In fact, dat bestaat al.
Nee maar ik wil gewoon een taal die fouten afvangt waar ze zitten in plaats van verder probeert te rommelen tot dat het op een rare plek fout gaat onder andere
Zie boven. Waarom zou je nu al geen static code analysis kunnen gebruiken?

[ Voor 23% gewijzigd door .oisyn op 26-02-2015 18:05 ]

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

• BikkelZ

BikkelZ

CMD+Z

.oisyn schreef op donderdag 26 februari 2015 @ 18:03:
[...]

Niemand is dat verplicht. Als je bij deployment moet gaan zitten compilen naar een bepaalde bytecode, dan kun je net zo goed bij deployment gaan zitten converten van <insert taal> naar javascript. In fact, dat bestaat al.
Dat zie je ook alleen maar bij browser Javascript dat soort hacks, precies omdat je gewoon niks anders kunt en om geen enkele andere goede reden. Iedereen die een alternatief heeft gebruikt een simpelere en betrouwbaardere oplossing, maar bij browsers zit je vast een een vergissing van 20 jaar geleden. Wil je wat anders gebruiken? Hacks, hacks, hacks.

iOS developer

• WernerL
  • Nu online
Voor de Scala liefhebbers, principles of reactive programming wordt weer aangeboden op Coursera. (Het vervolg op Functional programming principles using Scala).

https://www.coursera.org/course/reactive

* WernerL heeft zich vast ingeschreven. :-) Begint 13 april.

• azerty
FFS |:( |:( |:( |:( |:(
My name is *****, I am a Specialist at Electronic Arts and have had your details passed on to me in relation to your issue where you had request to update the e-mail address on your account.

Upon reviewing the request in question, I'm afraid that we would not be able to update the e-mail address on the account to the desired origin@****.*****.*****.be.

The reason for this is because the address differs from the common e-mail domain ruling and has multiple dots spread throughout the domain. Of course multiple dots would only be allowed for recognised international domains, such as '.co.uk'.
Grootste hoop BS die ik in tijden gelezen heb ;w

• RayNbow

RayNbow

Kirika <3

WernerL schreef op donderdag 26 februari 2015 @ 20:13:
Voor de Scala liefhebbers, principles of reactive programming wordt weer aangeboden op Coursera. (Het vervolg op Functional programming principles using Scala).

https://www.coursera.org/course/reactive

* WernerL heeft zich vast ingeschreven. :-) Begint 13 april.
Eitje, die Scala courses. :p

* RayNbow heeft 100% gescoord in een vorige iteratie van beide vakken. :p

• Caelorum
wsitedesign schreef op donderdag 26 februari 2015 @ 20:16:
[...]
Ik hoop dat je terug hebt gestuurd dat ze maar moeten beginnen met het Wikipedia artikel opzoeken en die te lezen en daarna elk van de standaardendocumenten die daar worden genoemd?

Al moet ik zeggen dat ik het volgende e-mailadres zelf ook wel een beetje obscuur vind ^^
"very.(),:;<>[]\".VERY.\"very@\\ \"very\".unusual"@strange.example.com

[ Voor 17% gewijzigd door Caelorum op 26-02-2015 20:47 ]

• WernerL
  • Nu online
Ik had ook 100% kunnen scoren als ik bij de vorige cursus vanaf week 1 was begonnen. :+
Supermoeilijk was het niet mee, wel leuk en leerzaam.

In ander nieuws, blijkbaar is er een bruiloft gaande een verdieping lager. Ik was niet de eerste die de politie heeft gebeld. Ze hebben de muziek iets zachter gezet en beloofd om 10 uur de muziek uit te zetten.. Ik ben benieuwd.

Mijn eigen muziek dan ook maar wat harder gezet om die bagger van hier beneden te overstemmen.

[ Voor 13% gewijzigd door WernerL op 26-02-2015 20:48 ]

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

wsitedesign schreef op donderdag 26 februari 2015 @ 20:16:

[...]

Wellicht vonden ze je subdomein "zuigt.harige.kamelenballen" gewoon niet zo grappig.

Mijn twee jaar oude Sony Xperia-telefoon begint steeds vaker spontaan te rebooten en te weigeren om op te laden, dus waarschijnlijk ga ik binnenkort behalve een Surface ook nog een Microsoft-telefoon kopen! *O*

[ Voor 26% gewijzigd door CodeCaster op 26-02-2015 20:52 ]

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

• Caelorum
WernerL schreef op donderdag 26 februari 2015 @ 20:47:
[...] In ander nieuws, blijkbaar is er een bruiloft gaande een verdieping lager. Ik was niet de eerste die de politie heeft gebeld. Ze hebben de muziek iets zachter gezet en beloofd om 10 uur de muziek uit te zetten.. Ik ben benieuwd.
Party poopers. Laat ze lekker feest vieren joh. En als je niet kan slapen dan weet je iig waar je gratis alcohol kan afhalen ^^

• azerty
Caelorum schreef op donderdag 26 februari 2015 @ 20:47:
[...]

Ik hoop dat je terug hebt gestuurd dat ze maar moeten beginnen met het Wikipedia artikel opzoeken en die te lezen en daarna elk van de standaardendocumenten die daar worden genoemd?

Al moet ik zeggen dat ik het volgende e-mailadres zelf ook wel een beetje obscuur vind ^^
"very.(),:;<>[]\".VERY.\"very@\\ \"very\".unusual"@strange.example.com
Dat mag volgens de RFC, of het bestaat is iets anders inderdaad. In mijn geval bestaan ze, maar wilt EA om een of andere reden dus niet... (ik gok op regex + luie programmeur)

• WernerL
  • Nu online
Caelorum schreef op donderdag 26 februari 2015 @ 20:49:
[...]

Party poopers. Laat ze lekker feest vieren joh. En als je niet kan slapen dan weet je iig waar je gratis alcohol kan afhalen ^^
Als het in het weekend was en dit de eerste keer was dan had ik het ze misschien gegund. Probleem is dat ik geregeld overlast heb van die gasten.

[ Voor 47% gewijzigd door WernerL op 26-02-2015 20:51 ]

• azerty
CodeCaster schreef op donderdag 26 februari 2015 @ 20:48:
[...]

Wellicht vonden ze je subdomein "zuigt.harige.kamelenballen" gewoon niet zo grappig.
Uhm, die subdomeinen maken iets in de vorm van:

naam.tussennaam.familienaam.be

En zelfs dan nog. Zou niets mogen uitmaken.

• ThomasG
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 11:11
Er zijn zoveel websites die niet eens de + toelaten in een mail adres, waardoor je geen alias kunt gebruiken. Met dank aan de incomplete regex mail checks van voor de oorlog die veel PHP websites gebruiken.

• azerty
ThomasG schreef op donderdag 26 februari 2015 @ 21:20:
Er zijn zoveel websites die niet eens de + toelaten in een mail adres, waardoor je geen alias kunt gebruiken. Met dank aan de incomplete regex mail checks van voor de oorlog die veel PHP websites gebruiken.
Vandaar mijn subdomein, wat veel meer websites toelaten. Op EA na dus... Mag morgen naar de support bellen :+

• HuHu
  • Registratie: Maart 2005
  • Niet online
Aaaarrrgghhh... wachten op vliegvelden is saai ;(

• Caelorum
Caelorum schreef op woensdag 25 februari 2015 @ 21:39:
ARG. Ik open heel leuk een Qt project dat ik een jaar geleden heb gemaakt. Net even compilen aangezet, werd alles ineens pokke traag en later uiteraard gevolgd door een "c1060 compiler is out of heap space". Blijkt dat ding dus gewoon doodleuk op de achtergrond meer dan 2GB RAM nodig te hebben om een resource file te compilen waarin ~50MB aan plaatjes zit.[...]
Uch, die resource files worden omgezet in een source file en die wordt aan de compiler gegeven. Blijkbaar kan VC++ dan weer niet overweg met een source file die groter dan 50MB is. Ergens ook wel een beetje raar om 50MB aan plaatjes in de executable te proppen, maar het was zo makkelijk ^^

[ Voor 7% gewijzigd door Caelorum op 26-02-2015 21:36 ]

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

BikkelZ schreef op donderdag 26 februari 2015 @ 19:53:
[...]

Dat zie je ook alleen maar bij browser Javascript dat soort hacks, precies omdat je gewoon niks anders kunt en om geen enkele andere goede reden. Iedereen die een alternatief heeft gebruikt een simpelere en betrouwbaardere oplossing, maar bij browsers zit je vast een een vergissing van 20 jaar geleden. Wil je wat anders gebruiken? Hacks, hacks, hacks.
Ben je nou echt niet in staat om in te zien dat het echt geen zak uitmaakt of iets bytecode of source code is? Code transformation is allesbehalve een hack, er zit een hele tak van research achter. Maar als ik het goed begrijp is dat dus je enige argument - dat het een hack is? Sterk hoor :).

• BikkelZ

BikkelZ

CMD+Z

.oisyn schreef op donderdag 26 februari 2015 @ 22:14:
[...]

Ben je nou echt niet in staat om in te zien dat het echt geen zak uitmaakt of iets bytecode of source code is? Code transformation is allesbehalve een hack, er zit een hele tak van research achter. Maar als ik het goed begrijp is dat dus je enige argument - dat het een hack is? Sterk hoor :).
Hoe kom je er nou bij dat het "geen zak" uit maakt? C# of Java code die eerst naar Javascript omgezet wordt js altijd trager dan bytecode die op de JVM draait. Over C nog maar te zwijgen. Eerst naar JavaScript compileren is een onwenselijke tussenstap zowel gezien performance als betrouwbaarheid die eenieder die de keus heeft om het niet te doen niet eens overweegt. Alle research heeft ook maar één reden, en dat is dat grote partijen als Google géén andere keus hebben dan voort kloten met Javascript en er maar het beste van te maken.

iOS developer

• WernerL
  • Nu online
Ik mag nog steeds niet slapen van de onderburen... -O-

En om ook maar even in te haken in de JS discussie. Met javascript ansich is niets mis. Het enige waar ik mezelf nog steeds aan stoor is het feit dat het dynamisch/loosly getypeert is. Het werkt zoveel prettiger als er gewoon expliciet aangegeven wordt wat de datatypes zijn van parameters en de return type. Op die manier kan mijn IDE mij beter helpen en kan de compiler tijdens compile-time meer fouten afvangen. Daar stoor ik me in PHP ook mateloos aan overigens. :P

[ Voor 82% gewijzigd door WernerL op 26-02-2015 22:48 ]

• Caelorum
Ach het heeft ook wel weer voordelen hoor :) Je moet het alleen wel helemaal embracen.

• RayNbow

RayNbow

Kirika <3

BikkelZ schreef op donderdag 26 februari 2015 @ 22:30:
[...]

Hoe kom je er nou bij dat het "geen zak" uit maakt? C# of Java code die eerst naar Javascript omgezet wordt js altijd trager dan bytecode die op de JVM draait. Over C nog maar te zwijgen.
Die bytecode wordt vervolgens omgezet naar x86 instructies. Dat is zeker ook traag omdat het C#- of Javaprogramma niet in 1x naar machinecode is vertaald? Ook programma's geschreven in C worden niet in 1x naar x86 instructies omgezet. Dat is zeker ook niet optimaal?

• Douweegbertje

Douweegbertje

WernerL schreef op donderdag 26 februari 2015 @ 22:43:
Ik mag nog steeds niet slapen van de onderburen... -O-

En om ook maar even in te haken in de JS discussie. Met javascript ansich is niets mis. Het enige waar ik mezelf nog steeds aan stoor is het feit dat het dynamisch/loosly getypeert is. Het werkt zoveel prettiger als er gewoon expliciet aangegeven wordt wat de datatypes zijn van parameters en de return type. Op die manier kan mijn IDE mij beter helpen en kan de compiler tijdens compile-time meer fouten afvangen. Daar stoor ik me in PHP ook mateloos aan overigens. :P
Wat valt er in PHP aan te storen? Ik bedoel ik doe nu al een tijdje wat in C# e.d.(naast al x-jaar PHP) maar letterlijk het enige verschil is dat je code wat van nature netter wordt. Juist omdat het loose is, heb je er geen last van. Althans, je moet het dan -zelf- opvangen.
Sowieso een beetje je data 'checken' is dan handig, in plaats het van de IDE of wat dan ook te laten afhangen.

Of ik begrijp je nu verkeerd.

• Avalaxy
  • Laatst online: 11:18
WernerL schreef op donderdag 26 februari 2015 @ 22:43:
Ik vind het altijd mateloos irritant dat:
  • Er geen fatsoenlijke intellisense-documentatie is die beschrijft wat elke functie doet, of waar de functie überhaupt vandaan komt:

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/GvWgxr3.png

Wtf doet deze shit? Waar is de documentatie?
  • Ik geen flauw idee heb welke methodes ik aan mag roepen op een klas. Er wordt altijd een hele lijst met methodes getoond maar het gros is helemaal niet eens van toepassing:

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/6OROuOq.png
  • Je vaak een anonieme functie mee moet geven waarbij je zelf magisch parameters moet bedenken oid? Voorbeeldje:

JavaScript:
    1
    2
    3
    4
    5
    6
    7
    8
    9

$('#example').dataTable( {
      "columnDefs": [ {
        "targets": 0,
        "data": "download_link",
        "render": function ( data, type, full, meta ) {
          return '<a href="'+data+'">Download</a>';
        }
      } ]
    } );

Je geeft hier data, type, full, meta, etc. mee. Maar je kunt daar ook parameters weglaten. Wat je nou nodig hebt en wanneer je het weg kunt laten snap ik nooit. Waar die data dan vandaan komt, wat voor type het is en hoe het er uit ziet weet je ook niet.
  • Er geen methodes zijn om fatsoenlijk een datum te formatten... Wtf javascript?
  • Er geen fatsoenlijke manier is om te testen of een karakter een valide letter (Unicode) is?
Zo kan ik nog wel even doorgaan. Javascript is gewoon echt een fucking vage taal, vele malen erger dan PHP.

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

[...]

Hoe kom je er nou bij dat het "geen zak" uit maakt? C# of Java code die eerst naar Javascript omgezet wordt js altijd trager dan bytecode die op de JVM draait.
Je bent lekker appels met peren aan het vergelijken. Je doet net alsof bytecode impliceert dat de boel strong en statically typed is. Dát is de reden waarom dat soort dingen efficient zijn, omdat de compiler in staat is behoorlijk wat statische analyse te doen. Niet omdat de boel eerst vertaald wordt naar bytecode.

Waat het uiteindelijk op neerkomt is dat jij gewoon een strong en statically typed taal wil gebruiken ipv Javascript. Zeg dát dan gewoon. Dat maakt niet dat Javascript outdated of slecht ontworpen is. Het voldoet alleen gewoon niet aan jouw paradigma.
Alle research heeft ook maar één reden, en dat is dat grote partijen als Google géén andere keus hebben dan voort kloten met Javascript en er maar het beste van te maken.
Lol, vertalerbouw is al een stuk ouder dan menig internetbedrijf :D

[ Voor 5% gewijzigd door .oisyn op 26-02-2015 23:31 ]

• farlane
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21-09 22:35
Mwah, ik snap de frustratie wel. Als je het web zoals het nu is zou mogen herontwerpen zou volgens mij je echt niet voor die verzameling samengeraapte technieken kiezen die eigenlijk helemaal niet zo geschikt zijn voor waar ze voor gebruikt worden. Dat er wel iets werkt wil niet zeggen dat het nou zo'n ideaal platform is.

Somniferous whisperings of scarlet fields. Sleep calling me and in my dreams i wander. My reality is abandoned (I traverse afar). Not a care if I never everwake.

• Jegorex
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 03-09 23:24
[...]

Alle research heeft ook maar één reden, en dat is dat grote partijen als Google géén andere keus hebben dan voort kloten met Javascript en er maar het beste van te maken.
Voor zover ik weet is Google nog steeds bezig met Dart.
Wat mij betreft gaan ze dat binnenkort ondersteunen nu ze hun eigen browser engine hebben.

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

farlane schreef op donderdag 26 februari 2015 @ 23:40:
Als je het web zoals het nu is zou mogen herontwerpen zou volgens mij je echt niet voor die verzameling samengeraapte technieken kiezen die eigenlijk helemaal niet zo geschikt zijn voor waar ze voor gebruikt worden.
Maar zou men dan voor een statically typed taal gaan? Ik denk het niet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F.West98
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 03:33

F.West98

Alweer 16 jaar hier

.oisyn schreef op donderdag 26 februari 2015 @ 23:54:
[...]

Maar zou men dan voor een statically typed taal gaan? Ik denk het niet :)
Waarom niet? Ik zie daar geen redenen voor. User-input is altijd een string bijvoorbeeld (tenzij je het inputtype anders zet dan), net als Android/iOS/Windows Forms/enz.

2x Dell UP2716D | R9 7950X | 128GB RAM | 980 Pro 2TB x2 | RTX2070 Super
.oisyn: Windows is net zo slecht in commandline als Linux in GUI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Omdat dat niet de tendens is. Kijk maar naar de ontwikkelingen van Python, Ruby en zelfs Node.js.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

[quote]Avalaxy schreef op donderdag 26 februari 2015 @ 23:28:
• Je vaak een anonieme functie mee moet geven waarbij je zelf magisch parameters moet bedenken oid? Voorbeeldje:

JavaScript:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
$('#example').dataTable( {
  "columnDefs": [ {
    "targets": 0,
    "data": "download_link",
    "render": function ( data, type, full, meta ) {
      return '<a href="'+data+'">Download</a>';
    }
  } ]
} );

Je geeft hier data, type, full, meta, etc. mee. Maar je kunt daar ook parameters weglaten. Wat je nou nodig hebt en wanneer je het weg kunt laten snap ik nooit. Waar die data dan vandaan komt, wat voor type het is en hoe het er uit ziet weet je ook niet.
Denk je dat Lambda's in C# anders zijn? Ook daar geef je geen type mee. In C++ is het vooralsnog wel verplicht, maar wordt het als vervelend ervaren omdat het nodeloos verbose is, en men bezig is met een voorstel om auto toe te staan. Voor iemand die veel in C++ programmeert deel ik je frustratie absoluut niet, en vind ik de lambda's van javascript een verademing :).
Overigens: "Wat je nou nodig hebt en wanneer je het weg kunt laten snap ik nooit." -> je kunt het altijd weglaten. Missende parameters worden undefined, teveel parameters geven verder geen error (en kun je accessen via arguments)
[q]• Er geen methodes zijn om fatsoenlijk een datum te formatten... Wtf javascript?
• Er geen fatsoenlijke manier is om te testen of een karakter een valide letter (Unicode) is?
Dat zijn strict gezien natuurlijk geen taal-features maar library-features. Ik ben het wel met je eens, de browser API is nodeloos beperkt. Maar daar gaat een andere taal niet direct iets aan veranderen.
Zo kan ik nog wel even doorgaan. Javascript is gewoon echt een fucking vage taal, vele malen erger dan PHP.
Tja, totaal niet mee eens. De specificatie van JS is oneindig veel beter doordacht dan die van PHP.

[ Voor 17% gewijzigd door .oisyn op 27-02-2015 00:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devilly
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online
F.West98 schreef op vrijdag 27 februari 2015 @ 00:02:
[...]

Waarom niet? Ik zie daar geen redenen voor. User-input is altijd een string bijvoorbeeld (tenzij je het inputtype anders zet dan), net als Android/iOS/Windows Forms/enz.
Afhandeling van input en daaraan gerelateerde zaken zijn toch echt niet het enige dat wordt gedaan met JavaScript. Tegenwoordig kunnen webpagina's net normale applicaties zijn en dan gelden de algemene voor- en nadelen van de verschillende typen talen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F.West98

F.West98

Alweer 16 jaar hier

.oisyn schreef op vrijdag 27 februari 2015 @ 00:13:
[...]

Denk je dat Lambda's in C# anders zijn? Ook daar geef je geen type mee. In C++ is het vooralsnog wel verplicht, maar wordt het als vervelend ervaren omdat het nodeloos verbose is, en men bezig is met een voorstel om auto toe te staan. Voor iemand die veel in C++ programmeert deel ik je frustratie absoluut niet, en vind ik de lambda's van javascript een verademing :).
Overigens: "Wat je nou nodig hebt en wanneer je het weg kunt laten snap ik nooit." -> je kunt het altijd weglaten.
Ik denk dat hij bedoelt dat het niet eens duidelijk is hoe veel parameters er worden gevraagd.
.oisyn schreef op vrijdag 27 februari 2015 @ 00:07:
[...]

Omdat dat niet de tendens is. Kijk maar naar de ontwikkelingen van Python, Ruby en zelfs Node.js.
Dat vind ik heel erg jammer. Ik vind zelf strictly-typed zoals bijvoorbeeld C# het doet heerlijk. Het is wel strict, maar je hoeft het niet overbodig te definiëren. Je doet gewoon var xyz = blablabla en je weet dat het vanzelf een string, int, enz is en je er niets anders mee kan doen. In PHP kan je prima arrays doorgeven aan string functies totdat het runtime ineens mis gaat. Same for JS. Ik zie de voordelen daarvan niet.
Devilly schreef op vrijdag 27 februari 2015 @ 00:16:
[...]

Afhandeling van input en daaraan gerelateerde zaken zijn toch echt niet het enige dat wordt gedaan met JavaScript. Tegenwoordig kunnen webpagina's net normale applicaties zijn en dan gelden de algemene voor- en nadelen van de verschillende typen talen.
Dat was dan ook een voorbeeld ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

F.West98 schreef op vrijdag 27 februari 2015 @ 00:29:
[...]

Ik denk dat hij bedoelt dat het niet eens duidelijk is hoe veel parameters er worden gevraagd.
"Waar die data dan vandaan komt, wat voor type het is en hoe het er uit ziet weet je ook niet"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F.West98

F.West98

Alweer 16 jaar hier

.oisyn schreef op vrijdag 27 februari 2015 @ 00:34:
[...]

"Waar die data dan vandaan komt, wat voor type het is en hoe het er uit ziet weet je ook niet"
Dat weet je OOK niet nee ;)
Je vaak een anonieme functie mee moet geven waarbij je zelf magisch parameters moet bedenken oid? Voorbeeldje:

Je geeft hier data, type, full, meta, etc. mee. Maar je kunt daar ook parameters weglaten. Wat je nou nodig hebt en wanneer je het weg kunt laten snap ik nooit.
;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Doe dan niet net alsof er werd gezegd dat louter dat het vervelende was. Het was duidelijk dat mijn verhaal daar niet op in ging aangezien ik het over types had ;). Er staat zelfs nog een apart stukje bij over de tekst die jij daar quotet.

[ Voor 10% gewijzigd door .oisyn op 27-02-2015 00:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
  • Laatst online: 11:18
[...]

Deels ja. Ik heb geen idee wat er allemaal verwacht wordt (geeft m'n intellisense ook niet aan) en waar de parameters voor dienen weet ik ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F.West98

F.West98

Alweer 16 jaar hier

.oisyn schreef op vrijdag 27 februari 2015 @ 00:38:
[...]

Doe dan niet net alsof er werd gezegd dat louter dat het vervelende was. Het was duidelijk dat mijn verhaal daar niet op in ging aangezien ik het over types had ;). Er staat zelfs nog een apart stukje bij over de tekst die jij daar quotet.
Zijn hele verhaal ging over het gebruik van functies en parameters en niet om de types ;)
Jij quote dan ook nog het hele stukje en zegt dat lambda's in C# hetzelfde werken. Het was niet duidelijk dat het om die kleine zijlijn van types ging. Ook citeer je nog zijn stukje over de parameters (of je ze wel of niet weg mag laten) en je zegt daarover dat je types altijd weg mag laten. Dus ik interpreteerde dat jij het verkeerd interpreteerde ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devilly
  • Niet online
[...]

Dat was dan ook een voorbeeld ;)
Volgens mij een irrelevant voorbeeld, zoals ik hiervoor al duidelijk maakte. Daarnaast zie ik verder geen redenen waarom een nieuwe browsertaal per definitie van type X zou moeten worden, aangezien waarschijnlijk voor bijna alle typen iets te zeggen is en het aankomt op de mening van de mensen die dan net aan het roer staan van het webschip.

Jij zegt trouwens dat je geen reden ziet om de taal niet statically typed te laten zijn. Zo kan ik ook zeggen dat ik geen reden zie om hem niet dynamically typed te laten zijn. Het is een beetje een zwakke redenering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F.West98

F.West98

Alweer 16 jaar hier

Ik hoopte vooral argumenten te krijgen waarom dynamically beter zou zijn. Ik kan me namelijk geen situatie bedenken waarin het handiger is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RayNbow

RayNbow

Kirika <3

F.West98 schreef op vrijdag 27 februari 2015 @ 02:18:
Ik hoopte vooral argumenten te krijgen waarom dynamically beter zou zijn. Ik kan me namelijk geen situatie bedenken waarin het handiger is.
Hier is een uitdaging. Probeer de volgende functie in een statisch getypeerde taal te definiëren:
JavaScript:
1
omega = function(x){return x(x)};

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WernerL
  • Nu online
Douweegbertje schreef op donderdag 26 februari 2015 @ 23:17:
[...]

Wat valt er in PHP aan te storen? Ik bedoel ik doe nu al een tijdje wat in C# e.d.(naast al x-jaar PHP) maar letterlijk het enige verschil is dat je code wat van nature netter wordt. Juist omdat het loose is, heb je er geen last van. Althans, je moet het dan -zelf- opvangen.
Sowieso een beetje je data 'checken' is dan handig, in plaats het van de IDE of wat dan ook te laten afhangen.

Of ik begrijp je nu verkeerd.
Het gaat fout zodra je code van een ander moet gebruiken. Op het werk gebruiken wij een CMS die qua documentatie wat te wensen overlaat. Dus ik type bijvoorbeeld $this-> in een controller, krijg ik een leuk lijstje, maar zonder dat het me duidelijk is wat de types zijn van de properties. Mijn IDE kan mij daar dan ook niet meer mee helpen als annotations ontbreken.

Ja ik kan handmatig alles met var_dump of print_r uitprinten, maar dat is een beetje omslachtig. :+

[ Voor 5% gewijzigd door WernerL op 27-02-2015 07:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Douweegbertje

Douweegbertje

WernerL schreef op vrijdag 27 februari 2015 @ 07:19:
[...]

Het gaat fout zodra je code van een ander moet gebruiken. Op het werk gebruiken wij een CMS die qua documentatie wat te wensen overlaat. Dus ik type bijvoorbeeld $this-> in een controller, krijg ik een leuk lijstje, maar zonder dat het me duidelijk is wat de types zijn van de properties. Mijn IDE kan mij daar dan ook niet meer mee helpen als annotations ontbreken.

Ja ik kan handmatig alles met var_dump of print_r uitprinten, maar dat is een beetje omslachtig. :+
Dit is 'opgelost' met comments..

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
/**
 * Does something interesting
 *
 * @param  Place    $where  Where something interesting takes place
 * @param  integer  $repeat How many times something interesting should happen
 * @throws Some_Exception_Class If something interesting cannot happen
 * @return Status
 */

voor een functie bijvoorbeeld. De meeste IDE's herkennen dat wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RayNbow schreef op vrijdag 27 februari 2015 @ 07:05:
[...]

Hier is een uitdaging. Probeer de volgende functie in een statisch getypeerde taal te definiëren:
JavaScript:
1
Dat is een eitje in Swift hoor. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devilly
  • Niet online
Douweegbertje schreef op vrijdag 27 februari 2015 @ 08:10:
[...]

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
/**
 *
 * @return Status
 */

Volgens mij bedoelt hij dat met "Mijn IDE kan mij daar dan ook niet meer mee helpen als annotations ontbreken."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
Avalaxy schreef op vrijdag 27 februari 2015 @ 00:53:
[...]
Deels ja. Ik heb geen idee wat er allemaal verwacht wordt (geeft m'n intellisense ook niet aan) en waar de parameters voor dienen weet ik ook niet.
Dan moet je die codebouwer aan zijn haren meeslepen naar de volgende pagina: MSDN: <loc> (JavaScript)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RayNbow

RayNbow

Kirika <3

Verwijderd schreef op vrijdag 27 februari 2015 @ 08:20:
[...]

Dat is een eitje in Swift hoor. :D
Ik ben niet heel bekend met Swift, maar kom maar op? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geerrrt
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 18-09 13:00
RayNbow schreef op vrijdag 27 februari 2015 @ 08:27:
[...]

Ik ben niet heel bekend met Swift, maar kom maar op? :)
Ze heeft een paar liedjes, eentje is zelfs gecovered door een geit

Eury#2434

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RayNbow

RayNbow

Kirika <3

GeertJam schreef op vrijdag 27 februari 2015 @ 08:36:
[...]

Ze heeft een paar liedjes, eentje is zelfs gecovered door een geit
Een eitje in Swift heeft nu opeens een heel andere betekenis? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thesulac
  • Laatst online: 25-08-2024
RayNbow schreef op vrijdag 27 februari 2015 @ 08:39:
[...]

Een eitje in Swift heeft nu opeens een heel andere betekenis? ;)
:D
Vrijdag ochtend humor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Priet
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10:29

Priet

To boldly do what no one has..

Mooooooi, in de PhpStorm 9 Development Roadmap:
HiDPI support for Windows/Linux
_/-\o_

"If you see a light at the end of a wormhole, it's probably a photon torpedo!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WernerL
  • Nu online
Douweegbertje schreef op vrijdag 27 februari 2015 @ 08:10:
[...]

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
/**
 *
 * @return Status
 */

Moeten developers dat wel toevoegen aan hun code, en daar gaat het vaak fout.
[...]

JavaScript:
1
Geen probleem voor Scala :+

Scala:
1
def omega[A,B](x:A=>B):B = x(x)

niet getest trouwens, maar volgens mij moet dit het zijn.

//edit
Sinds wanneer heeft GoT syntax highlighting voor scala? :o

[ Voor 30% gewijzigd door WernerL op 27-02-2015 09:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
Sinds ze de syntax higlighter hebben verandert en die voor sommige talen slechter hebben gemaakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RayNbow

RayNbow

Kirika <3

WernerL schreef op vrijdag 27 februari 2015 @ 08:57:
niet getest trouwens, maar volgens mij moet dit het zijn.
Nee, dat merk ik... :p
Geen probleem voor Scala :+

Scala:
1
Je zegt dus dat x : A=>B is. In de expressie x(x) kunnen we dus afleiden dat ook het volgende geldt: x : A. We hebben dus de vergelijking A = A=>B. Maar dat betekent dat we ook weten dat A = (A=>B)=>B. Niet alleen dat, we weten nu ook dat A = ((A=>B)=>B)=>B...

...zie je waar dit heen gaat? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WernerL
  • Nu online
scala> def omega[A,B](x:A=>B):B = x(x)
<console>:7: error: type mismatch;
found : x.type (with underlying type A => B )
required: A
^
Hmmz, jammer. Nee dit werkt inderdaad niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• farlane
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21-09 22:35
[...]

JavaScript:
1
Probeer eens uit te leggen wat een zinnige reden zou zijn om dit te doen.

Somniferous whisperings of scarlet fields. Sleep calling me and in my dreams i wander. My reality is abandoned (I traverse afar). Not a care if I never everwake.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RayNbow

RayNbow

Kirika <3

farlane schreef op vrijdag 27 februari 2015 @ 09:27:
[...]

Probeer eens uit te leggen wat een zinnige reden zou zijn om dit te doen.
De omega-combinator heeft op zich niet zo veel nut, maar het is een simpele expressie om mee te spelen. Het idee van de omega-combinator komt terug in de Y-combinator:

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/1f98qpD.png

Met deze combinator kun je recursieve functies uitdrukken.

Pagina: 1 ... 67 ... 100 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is niet de plaats om te lopen helpdesken. De Coffee Corner is primair bedoeld als uitlaatklep voor iedereen in de Devschuur® en niet als vraagbaak.