Kippen vermoord je niet, je ontneemt ze enkel van zuurstof door een ander gas in de plaats te brengen. Dat die beesten vervolgens zich niet snel genoeg aanpassen is niet jouw schuld natuurlijkErwin537 schreef op dinsdag 24 februari 2015 @ 15:08:
[...]
Lijkt me onhandig als je bv. kippen houdt voor de slacht.
Daar zijn bepaalde etnische groepen het mee oneens.Ealanrian schreef op dinsdag 24 februari 2015 @ 15:10:
[...]
Kippen vermoord je niet, je ontneemt ze enkel van zuurstof door een ander gas in de plaats te brengen. Dat die beesten vervolgens zich niet snel genoeg aanpassen is niet jouw schuld natuurlijk
"Evolve damnit!"
Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
Ze proberen of de kippen een beetje tegen stroom kunnen. Tot nu toe gaat dat evolueren van die beesten erg langzaam.Ealanrian schreef op dinsdag 24 februari 2015 @ 15:10:
[...]
Kippen vermoord je niet, je ontneemt ze enkel van zuurstof door een ander gas in de plaats te brengen. Dat die beesten vervolgens zich niet snel genoeg aanpassen is niet jouw schuld natuurlijk
I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!
Manmanman, ze hebben er een paar miljoen jaar over gedaan om van een raptor naar een kip te gaan, gaan jullie een beetje willen dat ze in tien seconden leren gas te ademen of stroom te eten. Dat gaat toch niet zomaar!?Firesphere schreef op dinsdag 24 februari 2015 @ 15:18:
[...]
Ze proberen of de kippen een beetje tegen stroom kunnen. Tot nu toe gaat dat evolueren van die beesten erg langzaam.
Ja, natuurlijke selectie noem je dat. De eerste die het wel volhoudt, daar ga je verder mee fokken.Merethil schreef op dinsdag 24 februari 2015 @ 15:38:
[...]
Manmanman, ze hebben er een paar miljoen jaar over gedaan om van een raptor naar een kip te gaan, gaan jullie een beetje willen dat ze in tien seconden leren gas te ademen of stroom te eten. Dat gaat toch niet zomaar!?
En diegenen die't niet kunnen, tja... Die kun je dan net zo goed opeten natuurlijk.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!
Je moet niet fokken met evolutie, jeweet!Firesphere schreef op dinsdag 24 februari 2015 @ 15:40:
[...]
Ja, natuurlijke selectie noem je dat. De eerste die het wel volhoudt, daar ga je verder mee fokken.
En diegenen die't niet kunnen, tja... Die kun je dan net zo goed opeten natuurlijk.
Maarre... Natuurlijke selectie... Is dat niet de selectie die gebeurt op basis van de leefomgeving en eventuele predatoren in de buurt? Zie je ons dan als predator, leefomgeving (na opeten natuurlijk
Wij helpen de natuurlijke selectie gewoon een handjeMerethil schreef op dinsdag 24 februari 2015 @ 15:45:
[...]
Je moet niet fokken met evolutie, jeweet!
Maarre... Natuurlijke selectie... Is dat niet de selectie die gebeurt op basis van de leefomgeving en eventuele predatoren in de buurt? Zie je ons dan als predator, leefomgeving (na opeten natuurlijk) of gewoon als een externe factor waardoor de selectie niet zo natuurlijk meer is?

Het opzettelijk (laten) doden van een dier doen bijna alle eigenaren uiteindelijk, en terecht. Als eigenaar heb je het recht maar ook de plicht om te beslissen dat het op een bepaald moment niet meer kan.Jan_V schreef op dinsdag 24 februari 2015 @ 15:04:
Zou het nogal raar vinden dat er verschillende straffen op zouden staan. Het opzettelijk doden van een dier (of het nu je eigen of die van een ander is) moet naar mijn idee beide keren zwaar worden gestraft.
Daar kun je dan natuurlijk wel een hele laag bureaucratie omheen bouwen met een euthanasiewetgeving voor dieren, en aanvragen en procedures en controles, maar willen we dat echt? Persoonlijk heb ik niet het idee dat er hier een belangrijk probleem ligt dat opgelost dient te worden (eigenaren die hun eigen kat doodtrappen.)
Never explain with stupidity where malice is a better explanation
Hij was inderdaad awesome. Ben hem ook al een paar keer toen ik in Utrecht daar zat tegengekomen. Was altijd leuk beest.oisyn schreef op dinsdag 24 februari 2015 @ 14:27:
[...]
Hij was echt van de eigenaar, om muizen te verjagen in het café. Het zure is nog wel dat de eigenaar aan het overwegen was om hem in huis (privé) te nemen omdat ie al zo oud was.
Hier meer info: http://www.dichtbij.nl/ut...f-was-allemansvriend.aspx
Nothing to see here!
Goed systeem dat nieuwe My Vodafone.
Wil je iemand onbeperkt kunnen bestoken met anonieme SMS'jes:
Maak een account aan en voeg dat nummer toe en ram 800x op de knop voor de acceptatie-code-sms
Geen check op hoe vaak je het doet, geen timer, geen controle of het een vodafone nummer is, etc.. Aardige faal.
Wel heel leuk om collega's te pesten
Maak een account aan en voeg dat nummer toe en ram 800x op de knop voor de acceptatie-code-sms
Geen check op hoe vaak je het doet, geen timer, geen controle of het een vodafone nummer is, etc.. Aardige faal.
Het zal je nog opvallen hoeveel websites er geen brutefoce beveiliging hebben, en dan krijg je ook dit soort meuk.
Doe het anders nog even 5k keer, dan valt het wel op bij hun rekening.
Ik zeg even nieuws item suggesten voor T.net!Bosmonster schreef op dinsdag 24 februari 2015 @ 17:23:
Goed systeem dat nieuwe My Vodafone.
"Een anonieme tip van een tweaker bracht aan het licht dat..."
Welke rekening? Die ze krijgen van hun eigen administratie?Douweegbertje schreef op dinsdag 24 februari 2015 @ 17:32:
Het zal je nog opvallen hoeveel websites er geen brutefoce beveiliging hebben, en dan krijg je ook dit soort meuk.
En jij maar denken dat SMS'jes geld kosten voor een provider
. Nou nee... ze zijn juist zo bang voor hun omzet omdat die marges op SMS'jes (en die worden veel minder verstuurd) zo hoog waren.
Grappige FAQ over Google Chrome's Blink engine. http://prng.net/blink-faq.html
Flight & Race simulation Discord // Mijn YouTube kanaal / Subscribe
JaPPa03 schreef op dinsdag 24 februari 2015 @ 18:26:

Ja.Caelorum schreef op dinsdag 24 februari 2015 @ 18:17:
[...]
Welke rekening? Die ze krijgen van hun eigen administratie?
Eens, vaak worden huisdieren een handje geholpen. Toch zit er volgens mij wel een verschil in het geven van een 'spuitje' en het mishandelen van een dier met een mogelijke dood tot gevolg.incaz schreef op dinsdag 24 februari 2015 @ 16:56:
[...]
Het opzettelijk (laten) doden van een dier doen bijna alle eigenaren uiteindelijk, en terecht. Als eigenaar heb je het recht maar ook de plicht om te beslissen dat het op een bepaald moment niet meer kan.
Daar kun je dan natuurlijk wel een hele laag bureaucratie omheen bouwen met een euthanasiewetgeving voor dieren, en aanvragen en procedures en controles, maar willen we dat echt? Persoonlijk heb ik niet het idee dat er hier een belangrijk probleem ligt dat opgelost dient te worden (eigenaren die hun eigen kat doodtrappen.)
In het tweede geval lijkt me dat een straf even hoog zou moeten zijn als wanneer een ander (derde persoon) dat zou doen.
Battle.net - Jandev#2601 / XBOX: VriesDeJ
Vind ik nog steeds niet. Of eigenlijk, het zou juister zijn als in het tweede geval zowel de mishandeling als de vernieling apart wordt bestraft. Dezelfde straf voor mishandeling (want dat mag gewoon niet), maar als je dat bij een dier van een ander doet is het ook nog eens een keer vernieling van een eigendom. (En daar zit wel degelijk verschil tussen: je mag je eigen auto wel, maar andermans auto niet met een honkbalknuppel bewerken. Terwijl dat voor de auto in elk geval niet op dezelfde manier een probleem is als voor de kat.)Jan_V schreef op dinsdag 24 februari 2015 @ 20:39:
In het tweede geval lijkt me dat een straf even hoog zou moeten zijn als wanneer een ander (derde persoon) dat zou doen.
Komt uiteindelijk neer op hetzelfde resultaat: verschillende straffen voor situaties die gedeeltelijk hetzelfde zijn, maar niet helemaal.
De huidige wetgeving lijkt me dus eigenlijk gewoon redelijk.
Staat ook op mijn lijstje! Hou mij op de hoogte van je ervaringenDevilly schreef op dinsdag 24 februari 2015 @ 21:00:
Vandaag begonnen met me inlezen in React. Het is cool!
Ben alleen zelf meer in Ember.js (zakelijk gezien); is volgens mij een rechtstreekse concurrent van React toch?
Alleen wat ik mooi vind in podcasten dat Tom Dale (een van de bazen van Ember) ook toegeeft dat ze veel afkijken bij React
Waarheid.JaPPa03 schreef op dinsdag 24 februari 2015 @ 18:26:
Knapte enorm af toen Inbox Chrome-only was. Hoe lang geleden hebben ze WebKit geforkt? Hebben ze überhaupt tijd gehad om features te verwerken die elkaar nodig hebben?
Doet me een beetje denken aan MS-Exchange webclient in 1999. "Web? We bedoelen natuurlijk Microsoft Internet Explorer web!". Maar daar hoef je natuurlijk niks van te leren.
Zelfs de VR-bril van Microsoft is cooler tegenwoordig.
iOS developer
Hoewel ik de cynische noot snap is het wel veel 'boehoe' voor weinig waarheden. Sowieso heel dat webkit verhaal is gewoon een politiek graf spelletje maar uiteindelijk worden wij er wel veel beter van en het is niet alleen chrome/google die je moet/mag blamen.
FYI had google ook gewoon de huidige webkit kunnen 'ownen' maar ze maken gewoon een fork. In zekere zin netjes te noemen.
Ik maak mij echt geen zorgen over allerlei punten die worden aangegeven. De pro's wegen veel zwaarder tegen de eventuele platform-specific con's.
Sowieso weer biased bullshit verhaal (pardon my french) van een iOS dev'er met z'n iOS only app. whinen over compatibiliteit en dergelijke. Mis alleen nog 'posted from my iPhone'.
Leuk, maar Apple 'begon' zelf. Ja heel kinderachtig maar heel dit webkit gebeuren is zogenaamd opensource. Apple ging als een bezetene daar aan meewerken, werd in feite de grootste commiter en tja.. logisch dat dan nog één partij het zelfde gaat doen (want dat deed google al sinds ~'11 ofzo.The WebKit maintainers wouldn't let us attack Apple directly, by changing WebKit in ways that would make it perform badly on OS X and iOS.
FYI had google ook gewoon de huidige webkit kunnen 'ownen' maar ze maken gewoon een fork. In zekere zin netjes te noemen.
Ik maak mij echt geen zorgen over allerlei punten die worden aangegeven. De pro's wegen veel zwaarder tegen de eventuele platform-specific con's.
Omdat zoals al is bewezen sinds WW1 dat 'oorlog' ook garant staat voor ontwikkelingen en vernieuwingen die er anders nooit waren geweest. Zowel Google als Apple (en overigens ook vele andere dikke partijen) smijten enorm veel kennis, geld en wat dan ook tegen webkit/blink aan.1.12 Why is this is good for me as a web developer?
Sowieso weer biased bullshit verhaal (pardon my french) van een iOS dev'er met z'n iOS only app. whinen over compatibiliteit en dergelijke. Mis alleen nog 'posted from my iPhone'.
Tja, zo is het nu eenmaal.Douweegbertje schreef op dinsdag 24 februari 2015 @ 22:59:
Hoewel ik de cynische noot snap is het wel veel 'boehoe' voor weinig waarheden. Sowieso heel dat webkit verhaal is gewoon een politiek graf spelletje maar uiteindelijk worden wij er wel veel beter van en het is niet alleen chrome/google die je moet/mag blamen.
[...]
Leuk, maar Apple 'begon' zelf. Ja heel kinderachtig maar heel dit webkit gebeuren is zogenaamd opensource. Apple ging als een bezetene daar aan meewerken, werd in feite de grootste commiter en tja.. logisch dat dan nog één partij het zelfde gaat doen (want dat deed google al sinds ~'11 ofzo.
[...]
Omdat zoals al is bewezen sinds WW1 dat 'oorlog' ook garant staat voor ontwikkelingen en vernieuwingen die er anders nooit waren geweest. Zowel Google als Apple (en overigens ook vele andere dikke partijen) smijten enorm veel kennis, geld en wat dan ook tegen webkit/blink aan.
Posted from my iPhone 4GTS Ultra 16 kleppen en een idiote eigenaar
Ikzelf weet eigenlijk niets van Ember.js naast dat ik net even op de site heb gekeken en er heel wat overeenkomsten met React in zie.Ryur schreef op dinsdag 24 februari 2015 @ 21:59:
[...]
Staat ook op mijn lijstje! Hou mij op de hoogte van je ervaringen
Ben alleen zelf meer in Ember.js (zakelijk gezien); is volgens mij een rechtstreekse concurrent van React toch?
Alleen wat ik mooi vind in podcasten dat Tom Dale (een van de bazen van Ember) ook toegeeft dat ze veel afkijken bij React
Ik ben met React begonnen omdat ik een toepassing voor een dergelijke library in mijn huidige project zie en ik over deze alleen maar positieve dingen heb gehoord. Ik zal mijn (on)tevredenheid erover hier delen.
Inbox werkt nu ook in Firefox en Safari, het was chrome-only in het begin zodat ze snel konden developen, volgens hun IAmA, wat op zich nog wel een goed argument is.BikkelZ schreef op dinsdag 24 februari 2015 @ 22:06:
[...]
Waarheid.
Knapte enorm af toen Inbox Chrome-only was. Hoe lang geleden hebben ze WebKit geforkt? Hebben ze überhaupt tijd gehad om features te verwerken die elkaar nodig hebben?
En door naar de echte Chrome Blink FAQ te linken haalt hij zichzelf compleet onderuitDouweegbertje schreef op dinsdag 24 februari 2015 @ 22:59:

obligatory "Op Android heb je tenminste verschillende browser engines!1!1!"Douweegbertje schreef op dinsdag 24 februari 2015 @ 22:59:
I thought fail2ban would keep the script kiddies out but somehow you still seem to be able to login.
En je kunt ze geen van allen normaal testen als web developer, dus of iets erop werkt moet je maar hopen._David_ schreef op woensdag 25 februari 2015 @ 00:56:
[...]
obligatory "Op Android heb je tenminste verschillende browser engines!1!1!"
Vandaar dat wij altijd bug reports krijgen van mensen met een of andere wappiewappie android device waar de fabrikant zonodig weer 'verbetering' aan de standaard software moest doen._David_ schreef op woensdag 25 februari 2015 @ 00:56:
obligatory "Op Android heb je tenminste verschillende browser engines!1!1!"
Ik ben helemaal voor een totalitair geregeld systeem, niks diversiteit. Laat de opperste leider maar bepalen waar mee en waar naar wij moeten kijken op het grote Kwangmyong
Driving a cadillac in a fool's parade.
Het is op zich wel interessant om Peter-Paul Koch te volgen, die is recent best wel bezig met inventariseren wat de verschillende vendors doen qua WebViews en default browsers op Android devices.
Sole survivor of the Chicxulub asteroid impact.
Op zich wel ja. Iedereen had last van dezelfde bugsCartman! schreef op woensdag 25 februari 2015 @ 09:22:
Want dat werkte zo goed ten tijde van IE6....
Read the code, write the code, be the code!
wackmaniac schreef op woensdag 25 februari 2015 @ 10:26:
[...]
Op zich wel ja. Iedereen had last van dezelfde bugs
Zijn er uberhaupt frontend bedrijven die browser ontwikkelaars in dienst hebben om de belangrijkste bugs waar ze tegen aan lopen te fixen en eventueel nieuwe features naar FF en Chromium te pushen waar nodig?kwaakvaak_v2 schreef op woensdag 25 februari 2015 @ 09:12:
[...]
Vandaar dat wij altijd bug reports krijgen van mensen met een of andere wappiewappie android device waar de fabrikant zonodig weer 'verbetering' aan de standaard software moest doen.
Ik ben helemaal voor een totalitair geregeld systeem, niks diversiteit. Laat de opperste leider maar bepalen waar mee en waar naar wij moeten kijken op het grote Kwangmyong
In IE6's defense, er zaten nogal wat gaten in de HTML standaard destijds
Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
.oisyn schreef op woensdag 25 februari 2015 @ 10:33:
HTML:
1
| <hole></hole> |
Moggeh trouwens, zit nu in een bijna leeg pand, terwijl de andere start-ups al verhuisd zijn naar de nieuwe locatie... Ach, hier is het tenminste relatief rustig.
En ook de huidige situatie met alle verschillende rendering engines, incl. vendor prefixes en interpretaties van de standaard, is niet perfect natuurlijk..oisyn schreef op woensdag 25 februari 2015 @ 10:33:
Maar zorgt er wel voor dat ik werk heb.
“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.

Eh, ook hallo
Ik zou niet bang zijn dat het een aanval is van Korea oid, dan zou er "Herro" hebben gestaan. Gewoon negeren.Firesphere schreef op woensdag 25 februari 2015 @ 11:40:
[...]
Eh, ook hallo(Ook bron en headers zijn clean)
Sterker nog, IE6 was een hele goede browser, misschien wel een van de beste browsers releases. Het echte probleem is IE7, welke pas 42 jaar later uit kwam..oisyn schreef op woensdag 25 februari 2015 @ 10:33:
[ Voor 3% gewijzigd door Voutloos op 25-02-2015 11:57 ]
{signature}
Ow, dat was ook het plan jaMerethil schreef op woensdag 25 februari 2015 @ 11:54:
[...]
Ik zou niet bang zijn dat het een aanval is van Korea oid, dan zou er "Herro" hebben gestaan. Gewoon negeren.
Volgens mij was meer het probleem dat IE6 er een beetje lang over deed om eruit gefaseerd te worden omdat zoveel mensen het nog gebruikte. Als er iemand de schuld moet krijgen van IE6 waren het wel de gebruikers, of de dev'ers die nog geen autoupdate push ding erin hadden gemaaktVoutloos schreef op woensdag 25 februari 2015 @ 11:57:
[...]
Sterker nog, IE6 was een hele goede browser, misschien wel een van de beste browsers releases. Het echte probleem is IE7, welke pas 42 jaar later uit kwam.
IE6 kon niet uitgefaseerd worden, omdat veel webapplicaties bij bedrijven afhankelijk waren van de IE-specific implementaties en activeX voor alles wat ook maar een beetje geavanceerd was.
Daar zouden we inderdaad lessen uit kunnen trekken, en dat gaan we ongetwijfeld vooral niet doen.
Daar zouden we inderdaad lessen uit kunnen trekken, en dat gaan we ongetwijfeld vooral niet doen.
van-tilburg.info -=- meka (sega emulator) - Proud MEDION fanclub member - KOPPIG VOLHOUDEN !
Dus jullie gaan ook verhuizen?Mercatres schreef op woensdag 25 februari 2015 @ 10:58:
[...]
HTML:
1 <hole></hole>
Moggeh trouwens, zit nu in een bijna leeg pand, terwijl de andere start-ups al verhuisd zijn naar de nieuwe locatie... Ach, hier is het tenminste relatief rustig.
Nothing to see here!
Gebruikers kunnen er niets nada noppes aan doen dat IE7 niet bestond.Douweegbertje schreef op woensdag 25 februari 2015 @ 12:37:
[...]
Volgens mij was meer het probleem dat IE6 er een beetje lang over deed om eruit gefaseerd te worden omdat zoveel mensen het nog gebruikte. Als er iemand de schuld moet krijgen van IE6 waren het wel de gebruikers, of de dev'ers die nog geen autoupdate push ding erin hadden gemaakt
Als IE7 binnen 1-2 jaar in een service pack of whatever zat was er niets aan de hand geweest. Zelfde voor 't proprietary/activex argument, dat was minder erg geweest bij kleinere en vooral frequentere stapjes vooruit.
{signature}
papercut, wat een briljant tooltje voor het testen van "send mail" acties.
Wij zijn net klaar met verhuizen. Eindelijk in het nieuwe gebouw. Dat nog half in verbouwing is...
Ik gebruik altijd mailcatcher, maar da's vooral handig op virtualboxes.GateKeaper schreef op woensdag 25 februari 2015 @ 13:10:
papercut, wat een briljant tooltje voor het testen van "send mail" acties.
Google gebruikt zijn zoekmonopolie om eigen producten er door te drukken. De hele strategie rondom Google+ is gewoon een duidelijk voorbeeld van hoe Google daadwerkelijk in elkaar steekt tegenwoordig. De nerds die het opgezet hebben zitten op speelprojecties zoals zelfsturende auto's of de smartglassprojectjes van hun vriendinnetjes terwijl ouderwetse stijl managers op een standaard Amerikaanse management manier de "saaie" oude delen over hebben genomen. Google gebruikt WebKit om een browser te bouwen die zich compleet aan de standaarden houdt maar zo gauw ze een kritisch marktaandeel krijgen gaan ze forken en eigen standaarden er door drukken.
Ik voel me wel redelijk verraden door een bedrijf wat lange tijd echt het mantra "don't be evil" leek te volgen.
Ik voel me wel redelijk verraden door een bedrijf wat lange tijd echt het mantra "don't be evil" leek te volgen.
Wat een gelul. Alsof Firefox en Safari echt zo veel afwijken dat het je ontwikkelsnelheid afremt als je vanaf het begin er rekening mee houdt_David_ schreef op woensdag 25 februari 2015 @ 00:56:
[...]
Inbox werkt nu ook in Firefox en Safari, het was chrome-only in het begin zodat ze snel konden developen, volgens hun IAmA, wat op zich nog wel een goed argument is.
iOS developer
Datzelfde gaat ook op voor de laatste IE versie BikkelZ
Heb een haat liefde relatie met Entity Framework.
Momenteel is het: HAAT HAAT HAAT
Dat had ik ook deze (en deel van vorige) week. In deze kwestie heb ik het maar vervangen door MongoDBD-Raven schreef op woensdag 25 februari 2015 @ 15:10:
Ik haal data op, en insert uiteindelijk een nieuw entiteit (van een ander type als wat ik ophaal). Deze verwijst weer terug naar de data welke ik heb opgehaald.Hoogie2004 schreef op woensdag 25 februari 2015 @ 15:12:
[...]
Dat had ik ook deze (en deel van vorige) week. In deze kwestie heb ik het maar vervangen door MongoDB(was eigenlijk al geen geschikte data voor in SQL, achteraf gezien)
Vervolgens gaat EF op zn bek met FK contraint errors omdat hij toch vind dat de data welke ik heb opgehaald veranderd is en dus geupdate moet worden in de database.
Terwijl dit:
A: niet zo is
B: AsNoTracking() gebruikt wordt, dus hoezo weet die changetracker uberhaupt dat er iets gaande is
Het is dat het teveel werk is (en geen integrated data migraties) om te switchen naar NHibernate, maar anders..
Ik kan ook in specifieke gevallen terugvallen naar Dapper maar dat doe ik liever niet als het even niet hoeft.
Haha kun je ook nog wat inhoudelijks melden over Google of is het alleen maar rant haat?BikkelZ schreef op woensdag 25 februari 2015 @ 13:39:
Google gebruikt zijn zoekmonopolie om eigen producten er door te drukken. De hele strategie rondom Google+ is gewoon een duidelijk voorbeeld van hoe Google daadwerkelijk in elkaar steekt tegenwoordig. De nerds die het opgezet hebben zitten op speelprojecties zoals zelfsturende auto's of de smartglassprojectjes van hun vriendinnetjes terwijl ouderwetse stijl managers op een standaard Amerikaanse management manier de "saaie" oude delen over hebben genomen. Google gebruikt WebKit om een browser te bouwen die zich compleet aan de standaarden houdt maar zo gauw ze een kritisch marktaandeel krijgen gaan ze forken en eigen standaarden er door drukken.
[...]
Wat een gelul. Alsof Firefox en Safari echt zo veel afwijken dat het je ontwikkelsnelheid afremt als je vanaf het begin er rekening mee houdt
Alsof Apple dan zo fucking briljant is met een openplatform. Zelfs hun fancy live streams voor hun producten werken niet eens op non-apple producten

Wees dan gewoon oprecht en eerlijk; zoveel bedrijven hebben schijt aan een open standaard en iedereen wilt zijn product er doorheen douwen. Het is gewoon een tunnelvisie is je denkt dat Google de enige is, Apple is net zo erg.
Over apple gesproken
http://blog.jquery.com/2015/02/24/getting-on-point/
As a community, we can shape the future of the web right now. We need to stop letting Apple stifle the work of browser vendors and standards bodies. Too many times, we’ve seen browser vendors with the best intentions fall victim to Apple’s reluctance to work with standards bodies and WebKit’s dominance on mobile devices. We cannot let this continue to happen. The jQuery Foundation is dedicated to driving standards, like Pointer Events, to improve the developer experience and in turn, make the web a better, more accessible place for everyone. Together, we can push the web forward and let standards and better APIs win. We can choose Pointer Events over Touch Events. And we can do it right now, with PEP.
van-tilburg.info -=- meka (sega emulator) - Proud MEDION fanclub member - KOPPIG VOLHOUDEN !
Ik denk dat het eerder is: ze willen niet dat het op non-Apple producten werkt.Douweegbertje schreef op woensdag 25 februari 2015 @ 15:56:
[...] Zelfs hun fancy live streams voor hun producten werken niet eens op non-apple producten![]()
“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.
Helaas is Google/Blink ook gestopt met implementeren van Pointer Eventsmarkvt schreef op woensdag 25 februari 2015 @ 15:58:
Over apple gesproken
[...]

I thought fail2ban would keep the script kiddies out but somehow you still seem to be able to login.
Op deze manier komen we nooit tot een mooi mobiel web natuurlijk
Apple is net zo erg, maar heeft in elk geval nooit de pretentie gehad dat ze het anders zouden doen.Douweegbertje schreef op woensdag 25 februari 2015 @ 15:56:
Wees dan gewoon oprecht en eerlijk; zoveel bedrijven hebben schijt aan een open standaard en iedereen wilt zijn product er doorheen douwen. Het is gewoon een tunnelvisie is je denkt dat Google de enige is, Apple is net zo erg.
En het is erg, erg droevig dat ik op ethische gronden microsoft met WP als minst erge zag op mobile gebied.
Dat is ook niet zo raar, Microsoft heeft de marketshare op mobile gebied niet om producten er doorheen te kunnen duwen.
I know, maar als je toch naar MS moet uitwijken als tegenwicht tegen nare monopolies weet je dat het verkeerd zit.
Zucht, ik heb een aanvraag gehad om iets toe te voegen in een interne website van een zusterbedrijf. Nou heb ik die website zelf gebouwd 2 jaar geleden ofzo, maar ik wist ook niet meer precies wat er nu wel en niet inzit. Ik zit een beetje te kijken in het backend. Zit de aangevraagde functionaliteit er gewoon in. Nu is het ook niet alsof er veel menuopties zijn waardoor het niet zou opvallen. Er zijn 4 menuopties. 1 daarvan doet dus wat ze willen
Als ze nu eens verder kijken dan hun neus lang is...

Glass Eye Photography | Zelfbouw wireless fightstick | Mijn puzzel site
Dus.. een week niks doen en dan zeggen dat het af is?Acid_Burn schreef op woensdag 25 februari 2015 @ 16:32:
Zucht, ik heb een aanvraag gehad om iets toe te voegen in een interne website van een zusterbedrijf. Nou heb ik die website zelf gebouwd 2 jaar geleden ofzo, maar ik wist ook niet meer precies wat er nu wel en niet inzit. Ik zit een beetje te kijken in het backend. Zit de aangevraagde functionaliteit er gewoon in. Nu is het ook niet alsof er veel menuopties zijn waardoor het niet zou opvallen. Er zijn 4 menuopties. 1 daarvan doet dus wat ze willen![]()
Of de fontgrootte op 72 zetten
Glass Eye Photography | Zelfbouw wireless fightstick | Mijn puzzel site
Lijkt me een handleiding of instructie bug dan
Menuoptie in een <blink><marquee></marquee></blink>
En soms hebben de mensen die het moeten gebruiken geen tijd/zin, of verstand, genoeg om je interface te leren kennen. Het ligt niet altijd aan de ontwikkelaar.
Niet helemaal waar natuurlijk. Want anders zou het betekenen dat geen enkele interface goed is, ik ken namelijk mensen waar je alles maar dan ook alles moet uitleggen.
Nothing to see here!
Nja het is een perfect voorbeeld van een protocol dat apple perse wil doorvoeren als 'standaard'. Namelijk HLS (Wikipedia: HTTP Live Streaming) . Het werkt wel in VLC (sinds kort dacht ik) maar het is gewoon kansloos om zo'n apple only ding aan te bieden, vooral voor zo'n stream. Zo moeilijk is het niet om dat even in een HTML5 stream te gooien al dan niet als backup.OkkE schreef op woensdag 25 februari 2015 @ 16:03:
[...]
Ik denk dat het eerder is: ze willen niet dat het op non-Apple producten werkt.
Maar hey.. het is Apple dus dan opeens is het niet erg want dan is het wel vernieuwing en nobody gives a fuck dat niemand het 'normaal' kan zien in elke andere browser dan Safari.
En dan nog klopt het plaatje. Als jij weet dat je doelgroep ronduit digibeet is, dan kun je je UI zo maken dat ze niets fout kunnen doen al dan niet uitleg in de UI stoppen. Echter kiest men er vaak voor om de UI dan maar wat minder te maken om zo ervoor te zorgen dat er tijd wordt bespaart en dat de UI nog enigszins normaal blijft voor het grootste deel van de mensenRutix schreef op woensdag 25 februari 2015 @ 18:50:
[...]
Niet helemaal waar natuurlijk. Want anders zou het betekenen dat geen enkele interface goed is, ik ken namelijk mensen waar je alles maar dan ook alles moet uitleggen.
[ Voor 28% gewijzigd door Douweegbertje op 25-02-2015 18:58 ]
Als je doelgroep zo digibeet is dat ze niet weten hoe een computer aan moet gaat dat ook stuk. Daarnaast is een interface met daarin uitleg natuurlijk niet hetzelfde als een interface waar geen uitleg voor nodig is.Douweegbertje schreef op woensdag 25 februari 2015 @ 18:56:
[...]
En dan nog klopt het plaatje. Als jij weet dat je doelgroep ronduit digibeet is, dan kun je je UI zo maken dat ze niets fout kunnen doen al dan niet uitleg in de UI stoppen. Echter kiest men er vaak voor om de UI dan maar wat minder te maken om zo ervoor te zorgen dat er tijd wordt bespaart en dat de UI nog enigszins normaal blijft voor het grootste deel van de mensen
Hoe weet jij dat?Douweegbertje schreef op woensdag 25 februari 2015 @ 18:56:
[...]
Zo moeilijk is het niet om dat even in een HTML5 stream te gooien al dan niet als backup.
[...]
Ha, een medestanderD-Raven schreef op woensdag 25 februari 2015 @ 15:10:
We are shaping the future
Omdat het een protocol is, net zoals je 1000 andere protocollen hebt. Dat is domweg het zelfde als je zowel je website als http al dan niet https kan laten serveren. Je hebt gewoon je 'raw data' en het maakt dan geen drol meer uit hoe je dat verstuurd, het is alleen maar: doe je dat dan ook? Nou, hun dus niet.
Sterker nog, in de dev lib van iOS geven ze het zelf aan:
Zover ik weet kan jwplayer HLS aan mét een fallback, gewoon out of the box.For browsers that don’t support the HTML5 video element, or browsers that don’t support HTTP Live Streaming, you can include fallback code between the <video> and </video> tags. For example, you could fall back to a progressive download movie or an RTSP stream using the QuickTime plug-in. See Safari HTML5 Audio and Video Guide for examples.
Verder ben je Apple, en als dan niet eens een stream multiplatform, multibrowser KAN aanbieden, dan ben je gewoon dom. In dit geval zijn ze niet dom, maar gewoon eigenwijs omdat ze het wel kunnen maar niet doen.
Sterker nog, die apple streams kun je niet eens benaderen wanneer je niet op mac of iOS zit, omdat de user agent gecontroleerd wordt. Je moet eerst user agent wijzigen om de url te vinden, waarna je kan gaan prutsen om het in vlc werkend te krijgen (Hetgeen altijd lagged of uitvalt, omdat het dynamische scalen van dat stream type niet lekker werkt). Apple doet dit dus puur omdat ze niet willen dat mensen met windows of android de streams kunnen bekijken.
On a side note, I'm back
Na een tijdje extreem druk te zijn geweest (ben ik nog steeds), besloten maar weer eens vaker in de devschuur rond te hangen, en het werk aan mijn blog weer eens op te pakken
On a side note, I'm back
Apple is uiteraard wel eigenwijs, maar er kunnen zoveel redenen zijn voor het niet ondersteunen van andere browsers. Ik kan me bijvoorbeeld best voorstellen dat als je die stream ondersteunt op alle platform dmv HTML 5, de hele wereld die stream wil gaan kijken. Dat kunnen ze qua bandbreedte misschien wel helemaal niet aan.Douweegbertje schreef op woensdag 25 februari 2015 @ 19:28:
[...]
Omdat het een protocol is, net zoals je 1000 andere protocollen hebt. Dat is domweg het zelfde als je zowel je website als http al dan niet https kan laten serveren. Je hebt gewoon je 'raw data' en het maakt dan geen drol meer uit hoe je dat verstuurd, het is alleen maar: doe je dat dan ook? Nou, hun dus niet.
Sterker nog, in de dev lib van iOS geven ze het zelf aan:
[...]
Zover ik weet kan jwplayer HLS aan mét een fallback, gewoon out of the box.
Verder ben je Apple, en als dan niet eens een stream multiplatform, multibrowser KAN aanbieden, dan ben je gewoon dom. In dit geval zijn ze niet dom, maar gewoon eigenwijs omdat ze het wel kunnen maar niet doen.
Dat is maar een voorbeeld en ik kan daar uiteraard ook wel een tegenargument voor verzinnen, maar ik bedoel maar te zeggen dat er 1001 redenen te verzinnen zijn waarom ze het niet doen, dus ik vind het te kort door de bocht om te zeggen dat ze het doen omdat ze niet willen dat Windows gebruikers de streams niet kunnen zien.
Inderdaad ja
Ondertussen ben ik er al weer uit wat het (dit keer) was. Maar het is gewoon irritant dat zodra je iets meer dan basic dingen gaat doen met EF je van de ene verassing in de andere terechtkomt.
NHibernate was dan weliswaar ook niet perfect (mapping aanleggen van FK verwijzingen naar related collections e.d. blijft vreemd met zn Inverse=true). Maar als de mapping eenmaal in orde was dan werkte het wel precies zoals je zou verwachten. IMO.
Alleen jammer dat de LINQ provider van NHibernate zo wonky is. Om nog maar niet te spreken over wat je allemaal moet doen om 2th level caching te configureren. DLL versioning hell anyone?
Want het niet kunnen bedienen van de voor die doelgroep slechte interface van een computer zorgt ervoor dat de interface van de software die er op draait slecht isPatriot schreef op woensdag 25 februari 2015 @ 19:08:
[...] Als je doelgroep zo digibeet is dat ze niet weten hoe een computer aan moet gaat dat ook stuk. [...]
Het is niet hetzelfde inderdaad. Net als dat een interface met drie knoppen niet hetzelfde is als een interface met twee knoppen. Overigens uitleg dat in de interface staat is uiteraard onderdeel van die interface. (De vraag is alleen of al die lappen tekst die je wellicht nodig hebt niet voor andere problemen zorgen)Patriot schreef op woensdag 25 februari 2015 @ 19:08:
[...]. Daarnaast is een interface met daarin uitleg natuurlijk niet hetzelfde als een interface waar geen uitleg voor nodig is.
Erhm wat? Een front-end positie waar je server side gaat ontwikkelen?Hallo Werner,
Zou een JavaScript en Front-end development positie gericht op de financiële markt iets voor je kunnen zijn? (server side)
[...]
Roses are red, violets are blue, unexpected '{' on line 32.
NodejsWernerL schreef op woensdag 25 februari 2015 @ 20:37:
[...]
Erhm wat? Een front-end positie waar je server side gaat ontwikkelen?
Eh ja dat lijkt me nogal logisch in mijn ogen. Beter gezegd; heb je meerdere doelgroepen, en één komt er totaal niet uit.. dan is de UI gewoon slecht voor hun. Of dat relevant is, is een andere zaak. Mocht je direct voor één doelgroep ontwikkelen, en ze komen er niet uit, dan is je UI per definitie slecht. Voor jou persoonlijk dan misschien niet, maar IMO is een UI juist vóór de doelgroep en niet voor iets anders.Caelorum schreef op woensdag 25 februari 2015 @ 19:57:
[...]
Want het niet kunnen bedienen van de voor die doelgroep slechte interface van een computer zorgt ervoor dat de interface van de software die er op draait slecht is
[...]
Just my 2 cent tho..
Dat mag, maar ik kan er geen één bedenken wat ook realistisch zou zijn met wat er nu gebeurde.Scott schreef op woensdag 25 februari 2015 @ 19:40:
[...]
Apple is uiteraard wel eigenwijs, maar er kunnen zoveel redenen zijn voor het niet ondersteunen van andere browsers. Ik kan me bijvoorbeeld best voorstellen dat als je die stream ondersteunt op alle platform dmv HTML 5, de hele wereld die stream wil gaan kijken. Dat kunnen ze qua bandbreedte misschien wel helemaal niet aan.
Dat is maar een voorbeeld en ik kan daar uiteraard ook wel een tegenargument voor verzinnen, maar ik bedoel maar te zeggen dat er 1001 redenen te verzinnen zijn waarom ze het niet doen, dus ik vind het te kort door de bocht om te zeggen dat ze het doen omdat ze niet willen dat Windows gebruikers de streams niet kunnen zien.
Volgens mij is zelfs wat oudere meuk niet eens meer af te spelen buiten iOS om, maar ik heb nog geen zin om te zoeken
[ Voor 42% gewijzigd door Douweegbertje op 25-02-2015 21:17 ]
Dan nog vind ik het vreemd dat Patriot de UI van software slecht vind als de UI van de hardware slecht is. Wat hebben die twee nou met elkaar te maken, behalve dan dat het voor de gebruiker ruk is op een ander niveau? De UI van de software wordt er niet beter of slechter van als je twee of geen knoppen nodig hebt om de machine aan te zetten IMO. (Neemt niet weg dat het gehele proces die de gebruiker moet doorlopen duidelijk wel wat verbeterpunten heeft)Douweegbertje schreef op woensdag 25 februari 2015 @ 21:14:
[...] Eh ja dat lijkt me nogal logisch in mijn ogen. [...] Mocht je direct voor één doelgroep ontwikkelen, en ze komen er niet uit, dan is je UI per definitie slecht. [...]
Google haat? In tegendeel, van een bedrijf als Facebook verwacht je gewoon dat ze je zo'n aparte Messenger app door je strot duwen die vervolgens in Android hinderlijk aanwezig is. Google had een aparte status bij mij, van een hoge sokkel lazer je het hardste naar beneden.Douweegbertje schreef op woensdag 25 februari 2015 @ 15:56:
[...]
Haha kun je ook nog wat inhoudelijks melden over Google of is het alleen maar rant haat?![]()
Alsof Apple dan zo fucking briljant is met een openplatform. Zelfs hun fancy live streams voor hun producten werken niet eens op non-apple producten![]()
Waarom Apple er bij halen? WebKit is een engine die door heel veel organisaties gebruikt wordt. Google kiest er voor om zich af te splitsen van de rest en zaken niet compatible te maken met de rest. Als marktleider in search en operating systems met een mantra "don't be evil" mag je wat meer verwachten dan een jaren '90 Microsoft aanpak.Douweegbertje schreef op woensdag 25 februari 2015 @ 15:56:
[...]
Dat je vindt dat een stream niet mogen bekijken met een andere browser (wat verder inderdaad triest is) ongeveer gelijk is aan er bewust voor te gaan kiezen je zelf incompatible te maken met de rest van het internet zegt misschien meer over jouw tunnelvisie en merktrouw.
Inderdaadincaz schreef op woensdag 25 februari 2015 @ 16:20:
I know, maar als je toch naar MS moet uitwijken als tegenwicht tegen nare monopolies weet je dat het verkeerd zit.

Tja je hebt een event te hypen en de eerste reacties zijn het belangrijkste voor hoe het later in de pers komt. Mensen die geen Mac of iOS device hebben horen sowieso niet bij de kerk.Robbiedobbie schreef op woensdag 25 februari 2015 @ 19:35:
Sterker nog, die apple streams kun je niet eens benaderen wanneer je niet op mac of iOS zit, omdat de user agent gecontroleerd wordt. Je moet eerst user agent wijzigen om de url te vinden, waarna je kan gaan prutsen om het in vlc werkend te krijgen (Hetgeen altijd lagged of uitvalt, omdat het dynamische scalen van dat stream type niet lekker werkt). Apple doet dit dus puur omdat ze niet willen dat mensen met windows of android de streams kunnen bekijken.
[ Voor 23% gewijzigd door BikkelZ op 25-02-2015 21:31 ]
iOS developer
Volgens mij hebben wij het over iets anders althans ik volg je niet meer hahaCaelorum schreef op woensdag 25 februari 2015 @ 21:27:
[...]
Dan nog vind ik het vreemd dat Patriot de UI van software slecht vind als de UI van de hardware slecht is. Wat hebben die twee nou met elkaar te maken, behalve dan dat het voor de gebruiker ruk is op een ander niveau? De UI van de software wordt er niet beter of slechter van als je twee of geen knoppen nodig hebt om de machine aan te zetten IMO. (Neemt niet weg dat het gehele proces die de gebruiker moet doorlopen duidelijk wel wat verbeterpunten heeft)
ARG. Ik open heel leuk een Qt project dat ik een jaar geleden heb gemaakt. Net even compilen aangezet, werd alles ineens pokke traag en later uiteraard gevolgd door een "c1060 compiler is out of heap space". Blijkt dat ding dus gewoon doodleuk op de achtergrond meer dan 2GB RAM nodig te hebben om een resource file te compilen waarin ~50MB aan plaatjes zit.
Het begon voor mij met:Douweegbertje schreef op woensdag 25 februari 2015 @ 21:34:
[...]
Volgens mij hebben wij het over iets anders althans ik volg je niet meer haha
Waarmee hij IMO min of meer suggereert dat de kwaliteit van een interface van software mede wordt bepaald door de interface van de hardware.Patriot schreef op woensdag 25 februari 2015 @ 19:08:
[...] Als je doelgroep zo digibeet is dat ze niet weten hoe een computer aan moet gaat dat ook stuk. [...]
[ Voor 45% gewijzigd door Caelorum op 25-02-2015 21:41 ]
Nou kijk:BikkelZ schreef op woensdag 25 februari 2015 @ 21:28:
[...]
[...]
Waarom Apple er bij halen? WebKit is een engine die door heel veel organisaties gebruikt wordt. Google kiest er voor om zich af te splitsen van de rest en zaken niet compatible te maken met de rest. Als marktleider in search en operating systems met een mantra "don't be evil" mag je wat meer verwachten dan een jaren '90 Microsoft aanpak.
[...]

commits op webkit
Apple 'ownde' webkit sinds '06. Even heel kinderachtig maar "hun begonnen" alles door het pushen van hun eigen meuk. Even heel kort door de bocht: de grootste commiter met o.a. de meest nuttige meuk 'is eigenaar' van de 'repo'.
In '08 maar voornamelijk iets later begon Google ook maar omdat eigenlijk Apple (ieder zijn interpretatie) te groot werd qua zeggenschap. Uiteindelijk om maar niet de 'repo' te 'ownen' splitten ze hem af.
Nja leuk dat iedereen NU begint te ranten, maar rant maar gewoon op Apple in 2006, maar niemand boeide het toen. Nu opeens is het erg omdat Google het is of iets dergelijks?
Dat was meer mijn punt.
Blame beide partijen, of domweg niemand.
Dat is ook precies het probleem dat ik met EF heb. Simpele CRUD-operaties op een tabelletje werken nog wel, maar zodra je wat complexere dingen wilt gaan doen kom je soms erg raar gedrag tegen.D-Raven schreef op woensdag 25 februari 2015 @ 19:53:
[...]
Inderdaad ja
Ondertussen ben ik er al weer uit wat het (dit keer) was. Maar het is gewoon irritant dat zodra je iets meer dan basic dingen gaat doen met EF je van de ene verassing in de andere terechtkomt.
Één van de dingen die ik sowieso nooit meer ga doen is EF Code First gebruiken. Er gebeurt te veel magie en dingen zoals een mooie integratie van views en stored procedures kun je al helemaal vergeten

We are shaping the future
Volgens dat plaatje ownde Apple de repo al sinds het begin in 2002. Google kwam pas later langs. Dat is wel een groot verschil IMO. Het project komt bij Apple vandaan, dus dat zij een tijdlang de grootste contributer waren is niet gek. Toen Google met Webkit begon wisten ze waar ze aan toe warenDouweegbertje schreef op woensdag 25 februari 2015 @ 21:39:
[...]
[afbeelding]
commits op webkit
Apple 'ownde' webkit sinds '06.[...] Nu opeens is het erg omdat Google het is of iets dergelijks? [..]
[ Voor 14% gewijzigd door Caelorum op 25-02-2015 21:48 ]
Beide partijen doen gewoon niet hetzelfde, je diagram mist zo'n beetje de belangrijkste clou. Safari gebruikte altijd al webkit. Google ging kwam pas in 2008 met Chrome om de hoek kijken.Douweegbertje schreef op woensdag 25 februari 2015 @ 21:39:[afbeelding]
commits op webkit
Apple 'ownde' webkit sinds '06. Even heel kinderachtig maar "hun begonnen" alles door het pushen van hun eigen meuk. Even heel kort door de bocht: de grootste commiter met o.a. de meest nuttige meuk 'is eigenaar' van de 'repo'.
In '08 maar voornamelijk iets later begon Google ook maar omdat eigenlijk Apple (ieder zijn interpretatie) te groot werd qua zeggenschap. Uiteindelijk om maar niet de 'repo' te 'ownen' splitten ze hem af.
Nja leuk dat iedereen NU begint te ranten, maar rant maar gewoon op Apple in 2006, maar niemand boeide het toen. Nu opeens is het erg omdat Google het is of iets dergelijks?
Dat was meer mijn punt.
Blame beide partijen, of domweg niemand.
En met die data interpreteer ik ook dat Google eerst mee wilde liften en nu per se wil concurreren. Denk overigens niet per se dat dat intens slecht is. Maar Google hield zich al jaren niet meer aan zn mantra. Kan ook niet en is ook logisch.
En tja, Safari wijzigt al jaren niet meer. #care
{signature}
Bij MeteorWernerL schreef op woensdag 25 februari 2015 @ 20:37:
[...]
Erhm wat? Een front-end positie waar je server side gaat ontwikkelen?
Omdat het een organisatie is dat zijn geld moet verdienen? Als dat je argument is, dan kan ik je zeggen dat dat precies is wat er mis is met deze wereld. Ja, geld is belangrijk. Maar als dat ten koste gaat van je userbase, dan is dat verkeerd. Vroeg of laat kost dat namelijk je gebruikers, die lopen weg omdat er een alternatief is dat ze wel aanspreekt. En deze gebruikers, dat is nu precies de markt van Google.Voutloos schreef op woensdag 25 februari 2015 @ 22:30:
[...]Maar Google hield zich al jaren niet meer aan zn mantra. Kan ook niet en is ook logisch.
Leuk dat ze een goede zoekmachine hebben, of een goed lopend advertentie platform. Zonder gebruikers, hebben ze er geen zak aan.
Ik weet niet wat idioter is, je eigen principe's verloochenen, of het logisch vinden dat een organisatie dat doet.
[ Voor 53% gewijzigd door GateKeaper op 25-02-2015 23:31 ]
Dat is min of meer het tegenovergestelde van wat ik wilde suggereren, namelijk dat het niet het probleem is van de software interface als de gebruiker zo achterlijk is dat deze niet eens met de hardware interface overweg kanCaelorum schreef op woensdag 25 februari 2015 @ 21:39:
Het begon voor mij met:
[...]
Waarmee hij IMO min of meer suggereert dat de kwaliteit van een interface van software mede wordt bepaald door de interface van de hardware.
En als je vervolgens je interface volplempt met tekst, dan zie ik dat nog steeds als "uitleg" zoals de term wordt gebruikt in het plaatje dat werd gepost.
Tot nu toe vind ik het principe achter React mooi, maar omdat je de gerenderde HTML in een ander element moet stoppen en de hele inhoud van dat element wordt weggemieterd voordat de nieuwe HTML erin wordt gestopt, heb ik wat problemen om het op bepaalde plaatsen in onze al bestaande, ver gebouwde applicatie toe te passen. Gisteren aan het eind van de dag heb ik een goede (test)toepassing gevonden en ik ben benieuwd hoe ik er vanmiddag tegenover sta, zodra ik er iets nuttigs in heb gemaakt.Ryur schreef op dinsdag 24 februari 2015 @ 21:59:
[...]
Staat ook op mijn lijstje! Hou mij op de hoogte van je ervaringen
Ik moet dus wel een slechte UI maken - mijn doelgroep weigert namelijk om ueberhaupt naar de software te kijken als er geen uitleg bij geleverd wordt. (Uitleg is hier een frigging requirement, dus je kunt stellen dat een slechte UI een requirement isDouweegbertje schreef op woensdag 25 februari 2015 @ 18:56:
En dan nog klopt het plaatje. Als jij weet dat je doelgroep ronduit digibeet is, dan kun je je UI zo maken dat ze niets fout kunnen doen al dan niet uitleg in de UI stoppen.

Het project komt bij KDE vandaan.Caelorum schreef op woensdag 25 februari 2015 @ 21:42:
Het project komt bij Apple vandaan...
Somniferous whisperings of scarlet fields. Sleep calling me and in my dreams i wander. My reality is abandoned (I traverse afar). Not a care if I never everwake.
Dit topic is gesloten.
Let op:
Dit topic is niet de plaats om te lopen helpdesken. De Coffee Corner is primair bedoeld als uitlaatklep voor iedereen in de Devschuur® en niet als vraagbaak.
Dit topic is niet de plaats om te lopen helpdesken. De Coffee Corner is primair bedoeld als uitlaatklep voor iedereen in de Devschuur® en niet als vraagbaak.