De Devschuur Coffee Corner - Iteratie ➑ Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 65 ... 100 Laatste
Acties:
  • 366.321 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rutix
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 05-09-2024
Verwijderd schreef op zaterdag 21 februari 2015 @ 13:15:
[...]

Dit is echt appels met peren vergelijken. ;)

REST is helemaal resource-based, waarbij je op basis van 1 URL per resource en 5 HTTP-Verbs je volledige CRUD bewerkingen moet kunnen doen:

• POST(Create)
• GET (Read)
• PUT/PATCH (Update, al dan niet met gedeeltelijke objecten)
• DELETE (Delete)

Waar REST dus niet handig voor is, is het uitvoeren van procedures waar helemaal niet sprake is van resources; daar hebben we weer operation-based standaarden voor zoals SOAP en JSON-RPC.

[...]

whatyearisit.jpg :P
Oh wauw :D Ik was nog niet wakker blijkbaar. Ik dacht dat je namelijk zei dat je REST altijd boven SOAP zou kiezen. Misschien moet ik niet maar wall of text gaan lezen zonder bril en als ik net wakker ben :+.

Nothing to see here!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rutix
[...]

Dit is echt appels met peren vergelijken. ;)

REST is helemaal resource-based, waarbij je op basis van 1 URL per resource en 5 HTTP-Verbs je volledige CRUD bewerkingen moet kunnen doen:

• POST(Create)
• GET (Read)
• PUT/PATCH (Update, al dan niet met gedeeltelijke objecten)
• DELETE (Delete)

Waar REST dus niet handig voor is, is het uitvoeren van procedures waar helemaal niet sprake is van resources; daar hebben we weer operation-based standaarden voor zoals SOAP en JSON-RPC.

[...]

whatyearisit.jpg :P
Oh wauw :D Ik was nog niet wakker blijkbaar. Ik dacht dat je namelijk zei dat je REST altijd boven SOAP zou kiezen. Misschien moet ik niet maar wall of text gaan lezen zonder bril en als ik net wakker ben :+.

Zelfs in dit jaar heeft SOAP een veel betere tool support though. Architecten kunnen eenvoudig met tools een WSDL generen en ik kan weer met tools super makkelijk code generen die de koppeling maakt. Ik ben dat nog niet echt tegen gekomen in andere protocollen.

EDIT: ehhhhhh? waarom verschijnt mijn edit als een nieuwe post :?

Nothing to see here!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Verwijderd schreef op vrijdag 20 februari 2015 @ 19:45:
Ik snap sowieso niet waarom je voor SOAP zou willen kiezen, als je tegenwoordig met JSON-RPC gewoon hetzelfde kan doen (namelijk: procedures aanroepen van een API). [...] WSDL's, bah. :)
Zoals ik al zei, vanwege het gebruiksgemak, en zoals Rutix al aangaf, vanwege de volwassenheid van de toolset, met name aan de consumer-kant.

Een service en diens metadata (hoe te consumeren, welke structuren te gebruiken voor request en response, welke foutberichten kun je terug verwachten) beschikbaar stellen met SOAP is in .NET, Java en PHP een kwestie van enkele regels code en wellicht wat configuratie. Serializatie, authenticatie en validatie worden al voor je geregeld, net als het genereren van klassen om vanuit code gemakkelijk met de service te kunnen communiceren.

Zonder dat jij als service-aanbieder een library voor iedere consumer moet maken, is het exposen van metadata voor REST niet standaard, noch wijdverbreid geïmplementeerd. Je zal voorbeeldberichten moeten aanmaken, deze zelf up-to-date houden en hopen dat de consumer dezelfde richtlijnen zoals type mapping hanteert (hoe verstuur je een datum?).

Ik wil als consumer niet hoeven nadenken met welke HTTP-verb ik een call moet doen, welke content-type-header ik moet noemen, welke velden wel en niet gezet moeten worden en hoe de respons terugkomt en hoe HTTP wordt misbruikt (200 OK, { "success": "false" }, of "Doe toch maar een POST-request naar dat overduidelijke GET-endpoint, want de GET-url wordt waarschijnlijk te lang").

Ik wil dit kunnen doen:
C#:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
var client = new SomeServiceClient();
var request = new FooRequest
{
    Param1 = true,
    Param2 = new DateTime(2015, 02, 21, 14, 59, 00),
    Param3 = "bar"
};

var response = client.DoFooRequest(request);

Waarbij de request- en responseklassen voor me worden gegenereerd en eenvoudig zijn te updaten als de service wordt aangepast. Ik wil me niet hoeven bezighouden met hoe dit bericht wordt geserializeerd en naar de service wordt gestuurd.
Maar dan zonder die krankzinnige overhead die XML met zich mee brengt, maar gewoon met lichtgewicht en leesbare JSON.
Gekkigheid natuurlijk. Die "kranzinnige overhead" van XML ten opzichte van JSON zal vast wel een factor verschil maken, maar we zijn niet allemaal duizenden berichten per seconde aan het verwerken. Leesbaarheid is ook een non-issue, mede vanwege de eerder genoemde argumenten met betrekking tot toolset: je laat je berichten door je code genereren, of je gebruikt tools die dat voor je doen. Wanneer heb jij voor het laatst een HTTP-bericht met de hand getikt?

Totdat pure performance een harde eis is, staat implementatiegemak voorop, en wat dat betreft wint SOAP het voor mij nog steeds van welke vorm van REST dan ook bij het schrijven van een nieuwe service.

Behalve "bah, XML" lees ik niet echt argumenten in je post waarom ik géén SOAP zou gebruiken.

Ik heb verder niets tegen REST en maak er ook steeds vaker gebruik van, maar zodra er tussen verschillende partijen gecommuniceerd moet worden, heeft in mijn belevingswereld SOAP nog steeds de voorkeur.

[ Voor 12% gewijzigd door CodeCaster op 21-02-2015 15:03 ]

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• afraca
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 13-08 16:46

afraca

Open Source!

Hey, jullie zijn wel altijd aan het browsen voor leuke tooltjes toch? Ik heb hier een bestand van 2300 regels, dat met spaties (4) ingesprongen is, en een boomstructuur representeert. Leuk en aardig, maar voor overzicht wil ik graag net als code kunnen collapsen.

Dus als ik op niveau 3 zou collapsen, zou alles in niveau 4 of hoger inklappen tot niveau 3 weer bereikt is. Niet zo moeilijk toch? :+

IMDB vote history | Next-gen OS, audio en video player, search engine en Movie DB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jegorex
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 03-09 23:24
afraca schreef op zaterdag 21 februari 2015 @ 16:08:
Hey, jullie zijn wel altijd aan het browsen voor leuke tooltjes toch? Ik heb hier een bestand van 2300 regels, dat met spaties (4) ingesprongen is, en een boomstructuur representeert. Leuk en aardig, maar voor overzicht wil ik graag net als code kunnen collapsen.

Dus als ik op niveau 3 zou collapsen, zou alles in niveau 4 of hoger inklappen tot niveau 3 weer bereikt is. Niet zo moeilijk toch? :+
Vraag je nu of we een tooltje voor je kunnen maken die dat kan?
Als het niet zo moeilijk is kun je dat zelf natuurlijk ook doen. ;)

[ Voor 13% gewijzigd door Jegorex op 21-02-2015 16:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• afraca

afraca

Open Source!

Nee, of jullie toevallig iets wisten. Je zou toch denken met zoveel mensen op the interwebz, dat iemand dat al wel eens gemaakt heeft.

Ik heb er geen zin in in ieder geval, om het te maken ^_^

IMDB vote history | Next-gen OS, audio en video player, search engine en Movie DB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F.West98
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 01:22

F.West98

Alweer 16 jaar hier

Douweegbertje schreef op zaterdag 21 februari 2015 @ 13:35:
[...]

Ja, maar waarom?
Je moet de index nu niet zien als een globale logica controller of iets dergelijks he. In feite is de index wel een PHP bestand, maar het wordt gebruikt als een verkapte view met -alleen- html en een form, waarbij er dan al een deel form 'controle' wordt gedaan door alvast data in een sessie te zetten terwijl je het formulier pas later gaat afhandelen. Wat nou als je input verkeerd gaat in je index, dan heb je opeens al waardes in je 'form' c.q. sessie zitten. Wil je dat dan wel?
Het is echt 10x logischer om je form te posten, het in de go.php dan af te handelen en eventueel waardes aan de result toe te voegen.

De go is nu een afhandeling van de gehele logica van je form, zorg dan dat je ook alles daar doet en niet zo 'dom' verspreid.

@Maximized eh ik snap je niet helemaal. Je eerste alinea klopt als een bus. Vandaar ook mijn antwoord om dan toch, ongeacht het niveau een gedegen oplossing te maken. Prima als er geen MVC of wat dan ook in zit, maar probeer dan als je de mogelijkheid heb je logica te onderscheiden van je view. Sterker nog dat gebeurt ook voor het grootste deel (immers POST hij niet naar _SELF) dus stop dan met logica alsnog in je form te zetten terwijl dit helemaal niet hoeft. Handel je form af in de go.
Ik doelde hier ook meer op de specifieke implementatie. De logica van posten naar een apart bestand is natuurlijk helemaal goed. Ik bedoelde meer dat die if vóór setten van de basis-implementatie wel in de index moet, om problemen te voorkomen als je die index opnieuw bezoekt.

2x Dell UP2716D | R9 7950X | 128GB RAM | 980 Pro 2TB x2 | RTX2070 Super
.oisyn: Windows is net zo slecht in commandline als Linux in GUI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Struikrover
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 23-09 12:32
afraca schreef op zaterdag 21 februari 2015 @ 16:16:
Nee, of jullie toevallig iets wisten. Je zou toch denken met zoveel mensen op the interwebz, dat iemand dat al wel eens gemaakt heeft.

Ik heb er geen zin in in ieder geval, om het te maken ^_^
Ik vermoed dat een mod je erop gaat aanspreken om een topic te maken. Het is wel een overduidelijke vraag ;). Je kunt natuurlijk ook een topic maken, en die hier promoten. Ik denk dat er vast iemand is die het antwoord weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Of je typt "<jouw favoriete text editor> whitespace fold collapse" in bij Google en je zal vinden dat het document bewerken als taal waarbij whitespace scope aangeeft, zoals python, wellicht kan helpen.

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcm360
  • Registratie: December 2006
  • Niet online

dcm360

Moderator Discord

HD7767 powered

Notepad++ instellen op Python doet inderdaad wel wat afraca wil. Als bonus krijg je er ook nog wat gekleurde tekst bij :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Douweegbertje
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 23:11

Douweegbertje

Wat kinderachtig.. godverdomme

F.West98 schreef op zaterdag 21 februari 2015 @ 16:31:
[...]

Ik doelde hier ook meer op de specifieke implementatie. De logica van posten naar een apart bestand is natuurlijk helemaal goed. Ik bedoelde meer dat die if vóór setten van de basis-implementatie wel in de index moet, om problemen te voorkomen als je die index opnieuw bezoekt.
Dat is maar relatief, en totaal afhankelijk van de implementatie. Het lijkt mij logischer om voor de logica gewoon de gehele sessie (onder dat onderdeel dan) te unsetten, aangezien je hem toch 'fresh' gaat vullen met de nieuwe data. Kijken of hij geset is ja/nee en dan alsnog weer setten slaat IMO nergens op :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Heb je een voorbeeld? Een operation is in principe ook een nieuwe actie op een resource dus kun je prima in een POST kwijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• afraca

afraca

Open Source!

CodeCaster schreef op zaterdag 21 februari 2015 @ 17:59:
Of je typt "<jouw favoriete text editor> whitespace fold collapse" in bij Google en je zal vinden dat het document bewerken als taal waarbij whitespace scope aangeeft, zoals python, wellicht kan helpen.
dcm360 schreef op zaterdag 21 februari 2015 @ 18:03:
Notepad++ instellen op Python doet inderdaad wel wat afraca wil. Als bonus krijg je er ook nog wat gekleurde tekst bij :)
oOo Ja, het is weekend, cut me some slack.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F.West98
  • Laatst online: 01:22

F.West98

Alweer 16 jaar hier

Douweegbertje schreef op zaterdag 21 februari 2015 @ 19:24:
[...]

Dat is maar relatief, en totaal afhankelijk van de implementatie. Het lijkt mij logischer om voor de logica gewoon de gehele sessie (onder dat onderdeel dan) te unsetten, aangezien je hem toch 'fresh' gaat vullen met de nieuwe data. Kijken of hij geset is ja/nee en dan alsnog weer setten slaat IMO nergens op :p
Mijn interpretatie was dat je op die pagina dingen kon toevoegen aan je sessie, en als die er nog niet is, dat die dan eerst gevuld moet worden met de basis.
Tenminste, ik had een devpage op mijn website destijds, dus ik kan het me voorstellen dat je dat wil O-)

2x Dell UP2716D | R9 7950X | 128GB RAM | 980 Pro 2TB x2 | RTX2070 Super
.oisyn: Windows is net zo slecht in commandline als Linux in GUI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
  • Laatst online: 21-08 11:20
Goedemorgen, ligt iedereen hier nog in coma ofzo? :P

Ik heb wel zin in een lekker bakje koffie (Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/eMPsfxQ.gif), maar dat mag in deze metro niet -O-

We are shaping the future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mercatres
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 19-09 19:50
Morgeh.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan_V
  • Registratie: Maart 2002
  • Nu online
Alex) schreef op maandag 23 februari 2015 @ 09:50:

Ik heb wel zin in een lekker bakje koffie ([afbeelding]), maar dat mag in deze metro niet -O-
Laat die koffie maar zitten...
Heb nog een beetje een kater van gisteren. M'n zwager wilde graag whisky proeven, dus had ik enkele flessen naar hem meegenomen. Van 15:00 tot 21:00 zitten drinken. Voel het nu toch wel een beetje...

Battle.net - Jandev#2601 / XBOX: VriesDeJ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WernerL
  • Laatst online: 07:10

Roses are red, violets are blue, unexpected '{' on line 32.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Alex) schreef op maandag 23 februari 2015 @ 09:50:

Ik heb wel zin in een lekker bakje koffie ([afbeelding]), maar dat mag in deze metro niet -O-
Ga dan ook niet met de metro. Ik had gewoon heerlijke cappuccino in de auto vanmorgen. :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwaakvaak_v2
  • Laatst online: 02-06 12:29
Verwijderd schreef op maandag 23 februari 2015 @ 11:13:
[...]

Ga dan ook niet met de metro. Ik had gewoon heerlijke cappuccino in de auto vanmorgen. :Y
je weet dat "heerlijke cappuccino" een contradictie is he?

Driving a cadillac in a fool's parade.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamebuster
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 15-09 23:08
JavaScript:
1
2
> Undefined
ReferenceError: Undefined is not defined

goeiemorgenhumor

[ Voor 10% gewijzigd door Gamebuster op 23-02-2015 11:23 ]

Let op: Mijn post bevat meningen, aannames of onwaarheden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
  • Laatst online: 21-08 11:20
Verwijderd schreef op maandag 23 februari 2015 @ 11:13:
[...]

Waarom zou ik 60 tot 80 minuten in de auto gaan zitten als ik ook 60 tot 80 minuten in het OV kan zitten? 8)7

We are shaping the future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kwaakvaak_v2 schreef op maandag 23 februari 2015 @ 11:22:
[...]

je weet dat "heerlijke cappuccino" een contradictie is he?
Nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwaakvaak_v2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Afvalzak
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 31-08 12:02

Afvalzak

Zet jij mij even buiten?

Capuccino 's ochtends op een terrasje in Florence, veel beter wordt het niet hoor.

Last.fm | Code Talks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij dezen*.

Cappuccino is awesome, mits goed gezet. :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OkkE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-09 08:16

OkkE

CSS influencer :+

Gamebuster schreef op maandag 23 februari 2015 @ 11:23:
JavaScript:
1
2
> Undefined
ReferenceError: Undefined is not defined

goeiemorgenhumor
:)

Overigens goed nieuws mbt undefined:

Afbeeldingslocatie: https://lh5.googleusercontent.com/-6O03sFgVLRk/VOirPblXbWI/AAAAAAACSL0/JnfZoa-Ls0g/w506-h364/7687.png

https://plus.google.com/+AddyOsmani/posts/DdWkiKsvbA2

“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwaakvaak_v2
Afvalzak schreef op maandag 23 februari 2015 @ 11:32:
[...]

Capuccino 's ochtends op een terrasje in Florence, veel beter wordt het niet hoor.
Doppio Espresso.. Melk is voor baby koeien >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamebuster

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PrisonerOfPain
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 26-05 17:08
Dat kan niet snel genoeg zijn, ik van 't weekend zitten spelen met THREE.js & Ember en 't bleef maar stomme 'undefined's regenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Afvalzak

Afvalzak

Zet jij mij even buiten?

kwaakvaak_v2 schreef op maandag 23 februari 2015 @ 11:36:
[...]

:N Melk is goed voor elk ;)

Last.fm | Code Talks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erwin537
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 23-09 15:49
Ook voor mensen met een (koe)melk allergie en mensen met lactose intolerantie? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Afvalzak

Afvalzak

Zet jij mij even buiten?

Erwin537 schreef op maandag 23 februari 2015 @ 11:41:
[...]

Ook voor mensen met een (koe)melk allergie en mensen met lactose intolerantie? :+
Ze passen zich maar aan! >:)

Last.fm | Code Talks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• farlane
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20:04
Afbeeldingslocatie: https://lh6.googleusercontent.com/-s9cMOoL3FxM/UXeYpVzRDMI/AAAAAAAALIo/rzbawpCC_Lw/s320/Jacobs---Latte-Macchiato-Weniger-S%2525C3%2525BCss.png

Hmmm heeeerlijk :Y

Somniferous whisperings of scarlet fields. Sleep calling me and in my dreams i wander. My reality is abandoned (I traverse afar). Not a care if I never everwake.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Goede espresso is ook lekker, maar daar moet je even voor gaan zitten vind ik. Voor onderweg vind ik een cappuccino vaak lekkerder. Thuis drink ik vaker espresso, maar dan wel goed sterk natuurlijk. :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evilbee
  • Registratie: November 2002
  • Nu online
Afgelopen weekeind maar weer eens met Screeps bezig geweest. Zodra je de basis door hebt, begint het echt leuk te worden.

LinkedIn - Collega worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 22-09 14:14

Matis

Rubber Rocket

Sinds een kleine week wat bash-scripts omgeschreven naar Python.

Ik ga steeds meer waardering voor Python krijgen, wanneer het gaat over eenvoudige scripts.

If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• armageddon_2k1
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 27-07 10:18
Eenvoudige scripts!?
Man, ik automatiseer hele testopstellingen hier bij ons in het lab met Python. Volledig automatische rapportage. Prototypes van producten die draaien op Python.
Python is hemel.

[ Voor 3% gewijzigd door armageddon_2k1 op 23-02-2015 15:26 ]

Engineering is like Tetris. Succes disappears and errors accumulate.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 03:15

alienfruit

the alien you never expected

Ik gebruik daar Ruby voor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjolk
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 23-09 16:43
Ben sinds kort een beetje aan het stoeien met Ruby. Best geinig. :)

Tjolk is lekker. overal en altijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThomasG
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 23-09 14:00
Koeienmelk (of melk van dieren in het algemeen) is eigenlijk juist slecht voor de mens. Die melk is "ontworpen" om een kalfje in een jaar tijd naar een volgroeide koe te brengen. Mensen zijn vrijwel de enige levende wezens dat melk van een ander soort drinkt. We gaan er niet dood aan, maar het is niet bepaald goed voor ons. Het heeft een reden dat je maag zuivel er per direct weer uit kegelt wanneer je ziek bent. Daarbij zijn Nederlanders ook een raar volk, alleen wij drinken zoveel melk. Neemt niet weg dat ik zelf ook eigenlijk te veel melk drink :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Topicstarter
En enige wezens die als volwassenen melk drinken. Net zoals we eigenlijk hier onszelf immuun hebben kunnen maken voor lactose-intolerantie. Sommige landen is de intolerantie >90% :P

Melk is niet goed voor elk (dat is gewoon een commerciële leugen en wordt daarom ook niet meer gebruikt :P)

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GateKeaper
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 05-08 21:46

GateKeaper

#1 Procastinator

Ik dacht dat wij zelfs het enige wezen op deze planeet waren dat nog melk drinkt na de "baby fase". Daarnaast is het inderdaad vrij slecht voor je. Onder andere voor je slijmvorming.

"Melk is goed voor elk", was ooit een briljante reklame slogan, die tot vandaag de dag toe nog steeds zijn indruk achterlaat.

Euhm... wat hij hierboven zegt dus. :9

[ Voor 6% gewijzigd door GateKeaper op 23-02-2015 15:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kenneth
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

Zuivel is in bepaalde vormen zo lekker (desserts, kazen) dat het niet uitmaakt hoe gezond het is :P

Mensen zijn ook de enige wezens die een plant kweken, de bladeren drogen, in de fik steken en de rook ervan inademen. Laten we het daar eens over hebben :+

Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis

Matis

Rubber Rocket

armageddon_2k1 schreef op maandag 23 februari 2015 @ 15:26:
Eenvoudige scripts!?
Man, ik automatiseer hele testopstellingen hier bij ons in het lab met Python. Volledig automatische rapportage. Prototypes van producten die draaien op Python.
Python is hemel.

Ik begrijp dat Pyhton veel breder ingezet kan worden dan waarvoor ik het nu gebruik.

Maar voor mij is dit de eerste ervaring die ik heb met Python en om niet meteen te verzanden in de mogelijkheden van Python, ben ik begonnen met het omzetten van een aantal eenvoudige bash-scripts welke ik ooit geschreven heb naar Python.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Topicstarter
kenneth schreef op maandag 23 februari 2015 @ 15:57:
Mensen zijn ook de enige wezens die een plant kweken, de bladeren drogen, in de fik steken en de rook ervan inademen. Laten we het daar eens over hebben :+
Da's niet waar! T-Rexen deden dat ook!

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kenneth
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

BtM909 schreef op maandag 23 februari 2015 @ 16:04:
[...]

Da's niet waar! T-Rexen deden dat ook!
En kijk hoe het hun vergaan is!

Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Topicstarter
Da's waar :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• armageddon_2k1
  • Laatst online: 27-07 10:18
Matis schreef op maandag 23 februari 2015 @ 15:57:
[...]

Ik begrijp dat Pyhton veel breder ingezet kan worden dan waarvoor ik het nu gebruik.

Maar voor mij is dit de eerste ervaring die ik heb met Python en om niet meteen te verzanden in de mogelijkheden van Python, ben ik begonnen met het omzetten van een aantal eenvoudige bash-scripts welke ik ooit geschreven heb naar Python.
Nice, kijk ook eens naar Fabric. Dat is een manier om remote servers aan te spreken, maar de basis kan je goed gebruiken om je scripts te bundelen tot een soort pakketje.

Engineering is like Tetris. Succes disappears and errors accumulate.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 23-09 03:16

Firesphere

Yoshis before Hoshis

kenneth schreef op maandag 23 februari 2015 @ 16:17:
[...]

En kijk hoe het hun vergaan is!
Dat was alleen niet doordat ze bladeren in de fik staken.

I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mercatres
Firesphere schreef op maandag 23 februari 2015 @ 16:32:
[...]

Mwah, vuur had er toch wel mee te maken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kenneth
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

Firesphere schreef op maandag 23 februari 2015 @ 16:32:
[...]

Jawel, de bladerendrogerslobby heeft dat uit de geschiedenisboeken weten te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markvt
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23-09 13:50

markvt

Peppi Cola

kenneth schreef op maandag 23 februari 2015 @ 16:35:
[...]

Jawel, de bladerendrogerslobby heeft dat uit de geschiedenisboeken weten te houden.
:D _/-\o_

van-tilburg.info -=- meka (sega emulator) - Proud MEDION fanclub member - KOPPIG VOLHOUDEN !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mercatres
Er is helemaal geen bladerendrogerslobby. Laat dat duidelijk zijn. Géén.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mbarie
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 04-08-2021
First rule of the bladerendrogerslobby....

Storyteller @ soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Merethil
  • Laatst online: 20:43
Jongens jongens jongens... Is dit weer zo'n discussie? Kunnen jullie het weer niet laten? Laten we even heel duidelijk zijn, ik heb echt geen zin in weer zo'n discussie hoor....

Dinosaurussen hebben helemaal niet bestaan, de wereld is pas 6000 jaar oud! :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

kenneth schreef op maandag 23 februari 2015 @ 16:35:
[...]

Ahhh, dus de er zijn bij het uitsterven van de dinosauriers wel bladeren gedroogd?
Merethil schreef op maandag 23 februari 2015 @ 17:00:
Jongens jongens jongens... Is dit weer zo'n discussie? Kunnen jullie het weer niet laten? Laten we even heel duidelijk zijn, ik heb echt geen zin in weer zo'n discussie hoor....

Dinosaurussen hebben helemaal niet bestaan, de wereld is pas 6000 jaar oud! :+

.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis

Matis

Rubber Rocket

armageddon_2k1 schreef op maandag 23 februari 2015 @ 16:32:
Nice, kijk ook eens naar Fabric. Dat is een manier om remote servers aan te spreken, maar de basis kan je goed gebruiken om je scripts te bundelen tot een soort pakketje.
Thnx voor de tip. Momenteel kan ik ook gebruik maken van een API. Dus SSH access is nog niet echt nodig, maar mocht het nodig zijn, dan zal ik het er eens induiken.

Momenteel zit ik nog op 2.7. Dus dat komt goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwinuzz
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 21-09 20:47
Ik het verlengde van de melkdiscussie ben ik wel benieuwd hoe het inzicht over koolhydratenconsumptie gaat veranderen de komende jaren. De grote hoeveelheden aardappels, pasta, rijst en brood die we eten is evolutionair gezien ook niet logisch.

Dus hoog tijd voor een grote steak met een kleine salade ernaast :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Douweegbertje

Douweegbertje

fuckzooi ik kan geen verlof meer krijgen voor 5 maart om te gamen :( Baal er wel een beetje van :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamebuster
Wat is er 5 maart?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Douweegbertje

Douweegbertje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WernerL
  • Laatst online: 07:10
Ik mag ook komen, *O*
Morgen even kijken of het lukt om een dag vrij te krijgen.

Roses are red, violets are blue, unexpected '{' on line 32.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kenneth
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

alwinuzz schreef op maandag 23 februari 2015 @ 18:30:
Ik het verlengde van de melkdiscussie ben ik wel benieuwd hoe het inzicht over koolhydratenconsumptie gaat veranderen de komende jaren. De grote hoeveelheden aardappels, pasta, rijst en brood die we eten is evolutionair gezien ook niet logisch.

Dus hoog tijd voor een grote steak met een kleine salade ernaast :9~
Dat we tachtig worden is evolutionair gezien ook niet echt logisch :)

Nadeel is dat er veel rages rond diëten zijn waardoor een kritische discussie vrij snel moeilijk wordt. Zie bijvoorbeeld het paleodieet waar volgens veel voorstanders nul nadelen aan zijn verbonden. Dat ruikt heel erg naar pseudowetenschap.

Veel (meta)onderzoek komt toch weer neer op: Eet gevarieerd en gematigd, vermijd verwerkt voedsel (want: suikersuikersuikersuiker).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwinuzz
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 21-09 20:47
kenneth schreef op maandag 23 februari 2015 @ 20:22:
[...]

Dat we tachtig worden is evolutionair gezien ook niet echt logisch :)

Nadeel is dat er veel rages rond diëten zijn waardoor een kritische discussie vrij snel moeilijk wordt. Zie bijvoorbeeld het paleodieet waar volgens veel voorstanders nul nadelen aan zijn verbonden. Dat ruikt heel erg naar pseudowetenschap.

Veel (meta)onderzoek komt toch weer neer op: Eet gevarieerd en gematigd, vermijd verwerkt voedsel (want: suikersuikersuikersuiker).
Het paleo dieet zal wel niet fatsoenlijk evidence-based zijn, en waarschijnlijk is het een heerlijke marketing truc. Maar het is wel het meest logische dieet wat ik tot nu toe heb gehoord: "Het paleo dieet werkt op een manier dat het de focus legt op “echte, onbewerkte voeding” die we al duizenden jaren op deze aardbol terugvinden."
Sluit mooi aan op je (meta)onderzoek. En nee ik ga geen paleo doen :)

Volgens mij moet er meer gebeuren in het onderwijs. Geef die kinderen fatsoenlijk kookles! En dan liefst in studieverband met lange follow-up want ik ben al die subsidieslurpende projecten zonder resultaat wel beu. Het zal wel niet helpen denk ik eigenlijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Douweegbertje

Douweegbertje

Nja, zolang er gemak is en lekkerder eten voor minder geld blijf je het denk ik altijd wel zo houden. Als ik gezond eet, wat ik dan ook redelijk vaak doe.. dan ben ik gewoon vrij veel geld kwijt. In zekere zin kun je m'n voeding dan wel vergelijken met paleo diet of w/e (nooit van gehoord trouwens :p). Ik neem eigenlijk nooit hard vetten zoals magarine en dat soort meuk. Altijd olijfolie en dan ook niet die synthetische troep wat je voor 2 euro de liter kan kopen. Vervolgens goed en fatsoenlijk vlees zonder ingespoten zooi (en water dus).
Nja al met al een stuk duurder allemaal bij elkaar dan je 1kg kip voor 3 euro en de overige meuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Stomme brackets!
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/wG51k7v.png
_O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Merethil
  • Laatst online: 20:43
Curly braces brackets!!! :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markvt
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23-09 13:50

markvt

Peppi Cola

Nieuwsbrief templates die in px zijn. Hebben ze weleens aan 4K of full-hd gedacht. 320px is wel echt heel smal.

van-tilburg.info -=- meka (sega emulator) - Proud MEDION fanclub member - KOPPIG VOLHOUDEN !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 06:34
markvt schreef op maandag 23 februari 2015 @ 23:00:
Nieuwsbrief templates die in px zijn. Hebben ze weleens aan 4K of full-hd gedacht. 320px is wel echt heel smal.
Da's mobile first, en in een keer mobile last.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamebuster
wouw

dat is best creatief

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22-09 09:45

Onbekend

...

Opvallend goed te lezen ook nog. :)
Aan de hand van het inspringen zouden de haakjes automatisch nog gezet kunnen worden. Nooit meer een haakje verkeerd. d:)b

Speel ook Balls Connect en Repeat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Topicstarter
Wat the fuck heb je met brackets gedaan? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RayNbow
  • Laatst online: 21:03

RayNbow

Kirika <3

Onbekend schreef op maandag 23 februari 2015 @ 23:28:
Opvallend goed te lezen ook nog. :)
Aan de hand van het inspringen zouden de haakjes automatisch nog gezet kunnen worden. Nooit meer een haakje verkeerd. d:)b
Welkom in de wereld van 1966. :p

Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 17-02 21:20

.Gertjan.

Owl!

ARGH.... Sinds dit weekend is mijn server op mijn zenuwen aan het werken :X
Afgelopen zondag een kleine reboot gegeven na wat Windows updates, maar vervolgens is hij niet meer up gekomen uit zichzelf. Toen maar naar kantoor gegaan, blijkt dat hij vrolijk naar opstart herstel was gesprongen... Op de een of andere manier heeft die Windows update de boot gesloopt, gelukkig kon ik handmatig nog naar de 2de plex booten, die werkte wel om de een of andere reden, maar had Hyper-V uit geschakeld... Het lijkt erop dat door de crash na de update de mirror niet helemaal goed meer is, dus die was lekker aan het rebuilden de afgelopen 48 uur.

Kom ik vandaag op kantoor, reageert dat k*t ding weer niet... Na een reboot werkt het weer prima, maar hij was gewoon vast gelopen leek wel... :? Uiteraard net op het moment dat ik dat niet kan gebruiken....

Vandaag dus weer een dag vol met uitzoekwerk... :X Bah...

The #1 programmer excuse for legitimately slacking off: "My code's compiling"
Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwaakvaak_v2
misschien beter wat geld investeren in een expert dan hele dag zelf kloten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

kwaakvaak_v2 schreef op dinsdag 24 februari 2015 @ 09:12:
misschien beter wat geld investeren in een expert dan hele dag zelf kloten?
:+ Eens, maar het heeft gewoon lekker gedraaid. Het is maar een intern servertje, dus gelukkig geen klant productie machine. Het is alleen erg vervelend :'(

Misschien toch maar eens wat dingen de cloud intrappen.

Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ealanrian
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 23-09 10:29
Zo ik ben weer online. Ik had maar even de tijd genomen om mijn laptop een herinstallatie te geven nadat er toch nog een hoop om bleef vallen na de laatste crash. De unstable versie van ubuntu is echt unstable :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xesxen
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 00:50
Goh :+

Ik zit zelf nog op 12.04. Ik moet nog eens de tijd zoeken op deze een schop te geven richting 14.04

Rare vogel in spe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LEDfan
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 07:21
Ealanrian schreef op dinsdag 24 februari 2015 @ 11:14:
Zo ik ben weer online. Ik had maar even de tijd genomen om mijn laptop een herinstallatie te geven nadat er toch nog een hoop om bleef vallen na de laatste crash. De stable versie van ubuntu is echt unstable :p
FTFY

Okay het valt nog mee. (en ligt soms ook aan gebruiker) MIjn laatste ubuntu installatie was op 2 dagen kapot (wel muis maar geen linker, boven balk enz) door enkel wat docs te typen. mijn openSUSE installaties zijn nog nooit kapot gegaan.

EDIT: ken wel een basis school met 30 ubuntu laptop's. Aan die installaite is nooit iets mis :D

[ Voor 7% gewijzigd door LEDfan op 24-02-2015 11:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ealanrian
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 23-09 10:29
Voor dat ik de overstap naar unstable maakte draaide ik al 5 maand stabiel. Ik wou docker even proberen maar daarvoor moet je dus naar unstable wat er voor zorgde dat libxml2.so.2 telkens bij een update terug keerde en juist die resulteerde in problemen. De logs vulden zich met errors in de trant van: libxml2.so.2 doesn't contain version information. Hierdoor werkt dus alles wat xml gebruikt niet meer of niet stabiel meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mercatres
Geen WiFi hier, dan maar tethering. En morgen verhuizen, yay.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit
  • Laatst online: 03:15

alienfruit

the alien you never expected

.Gertjan. schreef op dinsdag 24 februari 2015 @ 09:14:
[...]

:+ Eens, maar het heeft gewoon lekker gedraaid. Het is maar een intern servertje, dus gelukkig geen klant productie machine. Het is alleen erg vervelend :'(

Misschien toch maar eens wat dingen de cloud intrappen.
Ja maar een dag aan klungelen kost je ook zo 1000euro. Ik zou het wel weten :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

alienfruit schreef op dinsdag 24 februari 2015 @ 11:57:
[...]

Ja maar een dag aan klungelen kost je ook zo 1000euro. Ik zou het wel weten :D
Heb je helemaal gelijk in, ik ga bij deze ook gewoon wat stuff de cloud in fietsen. Sommige dingen zijn niet kritiek (zoals een dev database), maar het is wel ongunstig als TFS gaat hemelen :'( Aan de andere kant heb ik ooit een week zonder internet op kantoor gezeten (afgefikte Ziggo kast in de buurt) en dan is het fijn als alles in-house staat.

Uiteindelijk blijkt dat een van mijn schijven gaar is geraakt. De mirror ging daar op laggen (je hoorde de schijf dan ook klikken). Voor de zekerheid de brakke schijf maar uitgefaseerd. Scheelt sowieso een hoop performance, want de mirror-sync is redelijk intensief.

Zit sowieso te denken om het OS niet meer te mirroren en alles helemaal in vm-s te drukken (iig wat ik behoud), nu draaien de fileshares op de hyper-v host, maar dat is eigenlijk niet nodig.

Qua kosten is het jammer, maar hoort erbij :) Zie het ook als een goede leerschool. Door dit soort dingen heb ik door de jaren heen redelijk wat geleerd over servers en hosting :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 05:42
.Gertjan. schreef op dinsdag 24 februari 2015 @ 12:37:
[...] Aan de andere kant heb ik ooit een week zonder internet op kantoor gezeten (afgefikte Ziggo kast in de buurt) en dan is het fijn als alles in-house staat.[...]
4g/(a/v)dsl backup lijntje regelen? ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Achilles
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 21-08 22:59

Achilles

Koning van de Myrmidonen

Of lekker een weekje onverwachte vakantie :+

| Cowsmology | Met een hamer past alles, met ducktape plakt alles |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

Caelorum schreef op dinsdag 24 februari 2015 @ 12:41:
[...]

4g/(a/v)dsl backup lijntje regelen? ^^
Ben al blij dat ik op kantoor een fatsoenlijke kabel verbinding kon krijgen. De dsl lijnen kwamen niet boven de 4 mbit ofzo uit... :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rutix
.Gertjan. schreef op dinsdag 24 februari 2015 @ 12:43:
[...]

Ben al blij dat ik op kantoor een fatsoenlijke kabel verbinding kon krijgen. De dsl lijnen kwamen niet boven de 4 mbit ofzo uit... :X
Maar als backup is dat opzicht toch prima?

Nothing to see here!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22-09 16:37

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

http://www.nu.nl/utrecht/...trechts-cafe-rechter.html
Mooi zo :(. Sheriff was cool ;(

[ Voor 8% gewijzigd door .oisyn op 24-02-2015 12:51 ]

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 22:59

Hoogie2004

Whohooooo

Flink aanpakken die dierenmishandelaars... Arme beestjes :(
Denk maar aan de verhalen over paardenmishandelaars die af en toe in het nieuws zijn, ook verschrikkelijk.

Voel me altijd zo machteloos als je zoiets leest, de beestjes kunnen er ook niks aan doen... Wat bezielt zo iemand.. Opsluiten die gasten!

My iRacing profile | Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rutix
Hoogie2004 schreef op dinsdag 24 februari 2015 @ 12:55:
[...]

Flink aanpakken die dierenmishandelaars... Arme beestjes :(
Denk maar aan de verhalen over paardenmishandelaars die af en toe in het nieuws zijn, ook verschrikkelijk.

Voel me altijd zo machteloos als je zoiets leest, de beestjes kunnen er ook niks aan doen... Wat bezielt zo iemand.. Opsluiten die gasten!
Ja ik ook. Ik hoop dat ik nooit die mensen in mijn klauwen krijg want dan zal ik gewoon keihard hetzelfde bij hun doen.

Nothing to see here!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Sheriff was cool ja. Waar kwam'ie eigenlijk vandaan? Gewoon aan komen wandelen of was hij ook echt van de eigenaren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dev10
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 23-09 14:31
Ik heb zelf niks met dieren, maar dit zijn nu net wel van die dingen waar ik echt enorm kwaad om kan worden. Goede zaak dat deze beste man voor de rechter staat. Onschuldige beesten trappen zodat ze overlijden. :N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwaakvaak_v2
.Gertjan. schreef op dinsdag 24 februari 2015 @ 12:37:
[...]

Heb je helemaal gelijk in, ik ga bij deze ook gewoon wat stuff de cloud in fietsen. Sommige dingen zijn niet kritiek (zoals een dev database), maar het is wel ongunstig als TFS gaat hemelen :'( Aan de andere kant heb ik ooit een week zonder internet op kantoor gezeten (afgefikte Ziggo kast in de buurt) en dan is het fijn als alles in-house staat.

Uiteindelijk blijkt dat een van mijn schijven gaar is geraakt. De mirror ging daar op laggen (je hoorde de schijf dan ook klikken). Voor de zekerheid de brakke schijf maar uitgefaseerd. Scheelt sowieso een hoop performance, want de mirror-sync is redelijk intensief.

Zit sowieso te denken om het OS niet meer te mirroren en alles helemaal in vm-s te drukken (iig wat ik behoud), nu draaien de fileshares op de hyper-v host, maar dat is eigenlijk niet nodig.

Qua kosten is het jammer, maar hoort erbij :) Zie het ook als een goede leerschool. Door dit soort dingen heb ik door de jaren heen redelijk wat geleerd over servers en hosting :)
Mijn laatste interne hyperv server had een raid 50 opstelling, best wel redelijk performant en veilig. Tuurlijk kost het wat aan schijven, maar die zijn niet zo mega duur meer tegenwoordig. 1 grote poel van paar terabyte waar zowel het OS als de VM's op stonden. Alleen op partitie niveau een twee deling gemaakt, 1 met het OS en 1 met de VM's. Maar weet niet zeker meer of Windows Server dat nu verwachte of niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan_V
  • Nu online
kwaakvaak_v2 schreef op dinsdag 24 februari 2015 @ 13:13:
[...]

Mijn laatste interne hyperv server had een raid 50 opstelling, best wel redelijk performant en veilig. Tuurlijk kost het wat aan schijven, maar die zijn niet zo mega duur meer tegenwoordig. 1 grote poel van paar terabyte waar zowel het OS als de VM's op stonden. Alleen op partitie niveau een twee deling gemaakt, 1 met het OS en 1 met de VM's. Maar weet niet zeker meer of Windows Server dat nu verwachte of niet.
Hoeft inderdaad niet per se.
Had hier thuis een 2012 (later 2012R2) server en daar stonden op de OS schijf ook gewoon een paar VMs. Let wel dat de performance van de host (en dus ook de guests) hier wel onder gaat lijden, maar dat is natuurlijk ook zo met met maken van partities.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BikkelZ
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21-02 08:50

BikkelZ

CMD+Z

Mijn god de hele ochtend al verspild aan het zoeken naar een cocoapod die instagram en/of Facebook albums wil lezen. Is het echt zo veel moeite om zoiets bij te houden als je ziet dat mensen het ook gebruiken?

iOS developer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Firesphere schreef op dinsdag 24 februari 2015 @ 13:09:
[...]

Sheriff was cool ja. Waar kwam'ie eigenlijk vandaan? Gewoon aan komen wandelen of was hij ook echt van de eigenaren?
Hij was echt van de eigenaar, om muizen te verjagen in het café. Het zure is nog wel dat de eigenaar aan het overwegen was om hem in huis (privé) te nemen omdat ie al zo oud was.

Hier meer info: http://www.dichtbij.nl/ut...f-was-allemansvriend.aspx

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan_V
  • Nu online
Hij wordt verdacht van het overtreden van het opzettelijk doden van een dier dat aan een ander toebehoort. Voor dit vergrijp staat maximaal twee jaar celstraf.
Maakt dat wat uit in de strafmaat?
Je eigen huisdier dood trappen mag dus wel, of staat een lagere straf op?

Zou het nogal raar vinden dat er verschillende straffen op zouden staan. Het opzettelijk doden van een dier (of het nu je eigen of die van een ander is) moet naar mijn idee beide keren zwaar worden gestraft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erwin537
  • Laatst online: 23-09 15:49
Jan_V schreef op dinsdag 24 februari 2015 @ 15:04:
[...]

[...]

Maakt dat wat uit in de strafmaat?
Je eigen huisdier dood trappen mag dus wel, of staat een lagere straf op?

Zou het nogal raar vinden dat er verschillende straffen op zouden staan. Het opzettelijk doden van een dier (of het nu je eigen of die van een ander is) moet naar mijn idee beide keren zwaar worden gestraft.
Lijkt me onhandig als je bv. kippen houdt voor de slacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Dat komt uit artikel 350 van het Wetboek van Strafrecht. Het wordt in hetzelfde artikel genoemd als schade toedienen aan goederen die geheel of gedeeltelijk aan iemand anders toebehoren.

Maar let op dat we per 1 juli 2014 een aparte dierenwet hebben waarin alles wat beter geregeld is.

Pagina: 1 ... 65 ... 100 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is niet de plaats om te lopen helpdesken. De Coffee Corner is primair bedoeld als uitlaatklep voor iedereen in de Devschuur® en niet als vraagbaak.