De Devschuur Coffee Corner - Iteratie ➑ Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 69 ... 100 Laatste
Acties:
  • 366.311 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• azerty
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 21:07
.oisyn schreef op maandag 02 maart 2015 @ 10:51:
[...]

Dat klopt, maar dan doet het nog wel pijn ;)
Ik wil gerust van plaats wisselen hoor :+

En meer verdienen dan de eerste minister... http://www.parlement.com/...nkomen_minister_president

[ Voor 23% gewijzigd door azerty op 02-03-2015 11:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZaZ
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19-08 14:24

ZaZ

Tweakers abonnee

jip_86 schreef op maandag 02 maart 2015 @ 10:35:
Ik kreeg laatst 1 euro korting als ik mijn voorlopige aanslag voor de 28e betaalde, toffe gasten daar :+
BTW aangifte mag je ook altijd naar hele euro's afronden in je eigen voordeel. Wie het kleine niet eert... ;)

Lekker op de bank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grijze Vos
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 28-02 22:17
Verwijderd schreef op zondag 01 maart 2015 @ 10:51:
EN DAN MOET IK EEN WEEK WACHTEN OP EEN F*CKING BRIEF VOORDAT IK WEER KAN INLOGGEN 8)7 |:(

pfff.. man o man.
Heb je dan liever dat jouw belastingcentjes naar een roemeen of bulgaar zijn verstouwt voordat je erachter komt? Of, als je nu gaat zeggen "daar ben ik te slim voor", betaal je graag mee aan de mensen die daar niet te slim voor zijn?

Voor zo'n login vind ik het nog vrij makkelijk om een nieuw wachtwoord te krijgen. Eigenlijk zou je gewoon in persoon met paspoort op het gemeentehuis je wachtwoord moeten resetten o.i.d.

Op zoek naar een nieuwe collega, .NET webdev, voornamelijk productontwikkeling. DM voor meer info

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HuHu
  • Registratie: Maart 2005
  • Niet online
ZaZ schreef op maandag 02 maart 2015 @ 10:53:
[...]

BTW aangifte mag je ook altijd naar hele euro's afronden in je eigen voordeel. Wie het kleine niet eert... ;)
Bij de vooraf ingevulde inkomstenbelasting heeft de Belastingdienst zelf al alle bedragen afgerond in jouw voordeel. Dus je inkomsten van 100,99 wordt afgerond naar 100 en de reeds ingehouden loonbelasting van 10,01 wordt 11.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StM
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 21-09 16:07

StM

.oisyn schreef op maandag 02 maart 2015 @ 10:42:
[...]

Why are you complaining, je krijgt bij een verlate betaling door de BD een stuk meer rente dan op je spaarrekening.

* .oisyn moet zijn aangifte over 2013 nog indienen. 143k betalen :'(. That reminds me, afspraak maken met accountant.
Waarom geen voorlopige aanslag. Nu moet jij rente betalen :P Mijn accountant schiet gewoon ieder jaar (fors) te hoog in en ieder jaar krijg ik een cadeautje van de belastingdienst.

Al gaat het bij mij toch om *iets* lagere bedragen dan 143k :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:27

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

StM schreef op maandag 02 maart 2015 @ 11:43:
[...]

Waarom geen voorlopige aanslag. Nu moet jij rente betalen :P
Omdat überhaupt nog niet duidelijk was hoeveel ik ging verdienen en hoeveel omzetbelasting afgedragen moest gaan worden :)

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StM
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 21-09 16:07

StM

Dan vraag je hem toch in november aan? Die laatste 6-8 weken moeten toch wel in te schatten zijn? Zelfs al is het wat te hoog, je krijgt het toch weer terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Infinitive
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 25-09-2023
BikkelZ schreef op vrijdag 27 februari 2015 @ 15:30:
Als het niet Turing complete primitive (co)recursive was hadden we het er niet eens over.

putStr $ map (x -> chr $ round $ 21/2 * x^3 - 92 * x^2 + 503/2 * x - 105) [1..4]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• incaz
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 15-11-2022
jip_86 schreef op maandag 02 maart 2015 @ 10:27:
[...]

Top he, en dan een brief sturen dat als je voor 1 april opstuurt je voor 1 juli bericht krijgt. Krijg je na 1 juli bericht mag je belastingrente mag betalen. Dat terwijl ze zelf aangeven dat je een maand langer mag insturen. Zal er ook niet van opkijken dat het twee losstaande zinnen zijn. Dat je dus ook bij insturen voor 1 april kans loopt na 1 juli bericht te krijgen en rente kan betalen 8)7
Die brief was inderdaad nogal onduidelijk :S Zoveel communicatiedeskundigen op de wereld, maar een heldere brief schrijven blijft moeilijk.

Never explain with stupidity where malice is a better explanation

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rutix
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 05-09-2024
Grijze Vos schreef op maandag 02 maart 2015 @ 11:10:
[...]

Heb je dan liever dat jouw belastingcentjes naar een roemeen of bulgaar zijn verstouwt voordat je erachter komt? Of, als je nu gaat zeggen "daar ben ik te slim voor", betaal je graag mee aan de mensen die daar niet te slim voor zijn?

Voor zo'n login vind ik het nog vrij makkelijk om een nieuw wachtwoord te krijgen. Eigenlijk zou je gewoon in persoon met paspoort op het gemeentehuis je wachtwoord moeten resetten o.i.d.
Daarvoor ligt de eis van betrouwbaarheids niveau niet hoog genoeg :). Bij het eID gaat dat straks veranderen en dan gaat dat wel komen dat je bij een identity provider langs moet om je te registreren en afhankelijk van het betrouwbaarheids niveau van de idp moet je dan ook langs voor nieuw paswoord/authenticatie middel (want als je op zo'n hoge betrouwbaarheids niveau zit dan heb je meestal ook een smartcard ofzo erbij)

Nothing to see here!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 00:04
[...]

Why are you complaining, je krijgt bij een verlate betaling door de BD een stuk meer rente dan op je spaarrekening.

* .oisyn moet zijn aangifte over 2013 nog indienen. 143k betalen :'(. That reminds me, afspraak maken met accountant.
Mooi.
Eén of andere business in Columbia ofzo ?

https://fgheysels.github.io/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laurens-R
  • Laatst online: 29-12-2024
[...]

Ik heb het verkeerde beroep uitgekozen 8)7 ... al weet ik wel dat de verwachtingen/druk binnen de gamedev wereld erg hoog kunnen liggen. (maw: er staat ook wat tegenover)

[ Voor 3% gewijzigd door Laurens-R op 02-03-2015 12:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soultaker
  • Laatst online: 22:43
Verkapte kijk-mij-eens-een-hoog-inkomen-hebben post. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Laurens-R schreef op maandag 02 maart 2015 @ 12:51:
[...]

Ik heb het verkeerde beroep uitgekozen 8)7 ... al weet ik wel dat de verwachtingen/druk binnen de gamedev wereld erg hoog kunnen liggen. (maw: er staat ook wat tegenover)
Ik denk niet dat hij dat met zijn baan als gamedev verdiend heeft. Volgens mij liggen de salarissen binnen die sector helemaal niet zo extreem hoog. ( Bij bijvoorbeeld een financiële instelling kun je denk een stuk meer verdienen als software ontwikkelaar )

[ Voor 20% gewijzigd door Woy op 02-03-2015 13:25 ]

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erwin537
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 21-09 12:35
[...]

Volgens mij zitten daar ook veel bijverdiensten bij (althans, dat heeft oisyn al eens aangegeven). Daardoor wordt het bedrag natuurlijk ook alleen maar hoger.

Neemt niet weg dat het al behoorlijk heel veel meer is dan mijn jaarsalaris :'(

[ Voor 8% gewijzigd door Erwin537 op 02-03-2015 13:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TVH7
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 21-09 12:46

TVH7

Tango Victor Hotel Seven

Zo, thuis heb ik ook weer beter internet, nog steeds niet genoeg upload, maar we komen ergens.
Woy schreef op maandag 02 maart 2015 @ 13:26:
[...]

Dat is een zakelijk Ziggo abonnement? Particulier heb je volgens mij geen abo's die een dergelijke upload hebben.
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/4182566329.png

Nog steeds wel jammer, iperf komt niet boven de 1 gigabits uit op mn 10gigabits uplink servert.., maar ach, die staat er natuurlijk niet voor een speedtest, maar juist voor meerdere gelijktijdige verbindingen..

[ ID] Interval Transfer Bandwidth
[ 5] 0.0- 9.2 sec 130 MBytes 118 Mbits/sec
[ 6] 0.0- 9.2 sec 63.9 MBytes 58.0 Mbits/sec
[ 9] 0.0- 9.2 sec 79.1 MBytes 71.9 Mbits/sec
[ 4] 0.0- 9.2 sec 66.9 MBytes 60.8 Mbits/sec
[ 8] 0.0- 9.3 sec 114 MBytes 104 Mbits/sec
[ 7] 0.0- 9.3 sec 92.8 MBytes 83.9 Mbits/sec
[ 3] 0.0- 9.3 sec 46.1 MBytes 41.7 Mbits/sec
[ 11] 0.0- 9.3 sec 100 MBytes 90.8 Mbits/sec
[ 10] 0.0- 9.3 sec 50.9 MBytes 45.9 Mbits/sec
[ 12] 0.0-10.0 sec 91.9 MBytes 77.0 Mbits/sec
[SUM] 0.0-10.0 sec 836 MBytes 701 Mbits/sec

[ Voor 85% gewijzigd door TVH7 op 02-03-2015 13:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
TVH7 schreef op maandag 02 maart 2015 @ 13:25:
Zo, thuis heb ik ook weer beter internet, nog steeds niet genoeg upload, maar we komen ergens.
[afbeelding]
Dat is een zakelijk Ziggo abonnement? Particulier heb je volgens mij geen abo's die een dergelijke upload hebben.

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TVH7

TVH7

Tango Victor Hotel Seven

Woy schreef op maandag 02 maart 2015 @ 13:26:
[...]

Dat klopt helemaal!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

[...]

Lol, mijn inkomen uit loondienst is een magere ~4k/maand ;). Ik heb "a little something on the side"

[ Voor 5% gewijzigd door .oisyn op 02-03-2015 13:47 ]

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devilly
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online
.oisyn schreef op maandag 02 maart 2015 @ 13:46:
[...]

Lol, mijn inkomen uit loondienst is een magere ~4k/maand ;)
Dan is de vraag waarmee jij de inkomsten van je loondienst aanvult dat je uiteindelijk op zulke bedragen uitkomt. Met andere woorden: wat is "a little something on the side"? :P

[ Voor 9% gewijzigd door Devilly op 02-03-2015 13:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Een cash cow :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PolarBear
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Als je zoveel IB moet betalen dan had de cashcow in een BV onderbrengen fiscaal gunstiger geweest denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Topicstarter
Misschien heeft hij dat ook gedaan en is het bedrag wat hij bij mocht schrijven nog wel hoger!

Misschien heeft hij ook nog 3 brievenbus-BV's in het buitenland (Ierland, Engeland en Argentinië) en mocht hij NOG MEER BIJSCHRIJVEN!!!!!!!1111

:+

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Douweegbertje
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 20-09 20:54

Douweegbertje

Wat kinderachtig.. godverdomme

PolarBear schreef op maandag 02 maart 2015 @ 13:56:
[...]

Als je zoveel IB moet betalen dan had de cashcow in een BV onderbrengen fiscaal gunstiger geweest denk ik.
Goede opmerking, Oisyn doe het ff in een BV zetten man.

:F Financieel advies geven met letterlijk 0 feiten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamebuster
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 15-09 23:08
Douweegbertje schreef op maandag 02 maart 2015 @ 14:30:
[...]

Goede opmerking, Oisyn doe het ff in een BV zetten man.

:F Financieel advies geven met letterlijk 0 feiten..
Doe eens lief, we houden allemaal van elkaar toch?

Let op: Mijn post bevat meningen, aannames of onwaarheden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeluxZ
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 15-09 11:49

DeluxZ

Livin' the good life

Gamebuster schreef op maandag 02 maart 2015 @ 14:40:
[...]

Nee

]|[ Apple Macbook Pro Retina 13" ]|[

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 21-09 12:44

Firesphere

Yoshis before Hoshis

[...]

Spreek voor jezelf }:| :P

I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Merethil
  • Laatst online: 01:54
[...]

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/BeywTJnCYAAV_KG.png
:+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Douweegbertje

Douweegbertje

[...]

Ik hou van iedereen, maar als het om 140k op jaarbasis gaat, en hij heeft een accountant.. moet je dan een opmerking maken van "ik zou het in een BV zetten".?

*; <3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Douweegbertje schreef op maandag 02 maart 2015 @ 14:48:
[...]

Ik hou van iedereen, maar als het om 140k op jaarbasis gaat, en hij heeft een accountant.. moet je dan een opmerking maken van "ik zou het in een BV zetten".?

*; <3
Hij heeft wel degelijk een punt. Rond de 150 is het verstandiger om het in een BV te zetten mocht dit al niet zo zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Topicstarter
Rond de 80 al :)

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 21-09 16:06
Wel goed om te weten dat ik ook mijn boekhouding kan laten doen op tweakers :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tales
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 20:04
Vanaf 20k wordt het al aantrekkelijk om het naar mij over te maken.

Momenteel even haat aan Xcode, elke 20 seconden een crash lijkt het wel -.-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Topicstarter
Douweegbertje schreef op maandag 02 maart 2015 @ 14:48:
[...]

*; <3
Die opmerking is misschien overbodig, maar is wel een realistische reactie. Helemaal omdat .oisyn aangeeft dat het on-the-side is.

Aan de andere kant, .oisyn is misschien een patser en wilt hier lekker patsen met het feit dat zijn inkomstenbelasting bijna net zo hoog is als het brutosalaris van onze minister-president >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laurens-R
Nu is iedereen wel reuze nieuwsgierig wat je doet .oisyn.

Je kan vast wel vertellen wat je doet, want je betaald belastingen dus het kan vast wel het daglicht verdragen :+

Of bang dat we je markt inpikken ;) :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Topicstarter
Laurens-R schreef op maandag 02 maart 2015 @ 15:00:

Je kan vast wel vertellen wat je doet, want je betaald belastingen dus het kan vast wel het daglicht verdragen :+

Voor €10k (want je kan minstens het tienvoudige zo terugverdienen) kan hij je wel vertellen wat hij doet om zoveel geld te verdienen... Ik begreep dat hij al veel klanten had :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laurens-R
BtM909 schreef op maandag 02 maart 2015 @ 15:02:
[...]

Voor €10k (want je kan minstens het tienvoudige zo terugverdienen) kan hij je wel vertellen wat hij doet om zoveel geld te verdienen... Ik begreep dat hij al veel klanten had :+
Ah dat doet me denken aan al die "hoe word ik snel rijk boeken".

Geef mij veel geld en ik vertel aan je hoe ik rijk ben geworden :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Douweegbertje

Douweegbertje

Verwijderd schreef op maandag 02 maart 2015 @ 14:53:
[...]

Hij heeft wel degelijk een punt. Rond de 150 is het verstandiger om het in een BV te zetten mocht dit al niet zo zijn.
Iedereen kan een punt hebben, maar dat is totaal irrelevant want je weet de totale situatie niet en daarom kun je dus ook nooit een punt maken. Zelfs bij letterlijk 0 euro inkomsten kan het verstandig zijn om een BV te hebben, daar is geen enkele regel voor, zelfs geen onbeschreven regel.

Maar in elk geval wilde ik niet bot zijn oid :p

[ Voor 4% gewijzigd door Douweegbertje op 02-03-2015 15:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grijze Vos
  • Laatst online: 28-02 22:17
Hmm, ben er nog niet over uit of ik deze shortcut de leesbaarheid vind bevorderen:

JavaScript:
1
2
3
4
5
6
7
can
    .when( current && current.isDirty() && navigation.confirm( confirmationResourceKey ) || "confirm" )
    .done(function ( result ) {
        if ( result === "confirm" ) {
            //code
        }
    });

vs:

JavaScript:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
if ( current && current.isDirty()) {
    navigation.confirm( confirmationResourceKey )
        .done( function( result ) {
            if ( result === "confirm" ) {
                //code
            }
        });
} else {
    //code
}

Op zoek naar een nieuwe collega, .NET webdev, voornamelijk productontwikkeling. DM voor meer info

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

[ Voor 7% gewijzigd door .oisyn op 03-03-2015 11:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 05:57
.oisyn schreef op maandag 02 maart 2015 @ 15:35:
[...] En je draagt natuurlijk geen privéverantwoordelijkheid, maar dat is niet bijzonder relevant als je zo goed als geen schulden maakt.[...]
Dan nog kan je verantwoordelijk worden gehouden, maar inderdaad minder risico. Neem aan dat als je 140K aan belasting betaald je ook wel een goede accountant kan nemen die een paar uurtjes je van alles kan uitleggen ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erwin537
Lang verhaal over belasting en pecentages.
Ik mis in dat verhaal een beetje wat je nou doet.. :P

Puur uit nieuwsgierigheid: klus je echt bij of heb je iets staan dat weinig onderhoud vergt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Erwin537 schreef op maandag 02 maart 2015 @ 15:42:
[...]

Ik mis in dat verhaal een beetje wat je nou doet.. :P
Dat heb ik idd niet opgeschreven :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
.oisyn is gewoon stiekem eigenaar van Nederlands grootste porno site ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laurens-R
Wat ik me eerder afvraag: als je dat bedrag afzet tegen z'n reguliere baan van 4k per maand.... waarom zou je die baan dan nog aanhouden :P... Ik zou dan van m'n hobby m'n beroep maken ...

en tja... mocht hij dan toch een porno site beheren :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HuHu
  • Niet online
Ach... een stabiel vangnet (vaste baan) is wel fijn als je er mogelijk een onstabiele hobby op nahoudt (zoals speculeren met bitcoins).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
Misschien is dat beetje werk dat die ernaast doet wel zodat hij zijn hobby (zijn werk) kan blijven doen? Misschien is die 4K/maand wel net niet genoeg :D

We moeten .oisyns klagen over hoge belastingaanslagen ook even opnemen in het rijtje met vaste onderwerpen. Dit komt nu ook gewoon om de zoveel tijd terug ^^

[ Voor 34% gewijzigd door Caelorum op 02-03-2015 15:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F.West98
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 03:33

F.West98

Alweer 16 jaar hier

Volgens mij hebben we het hier al vaker over gehad maar wil oisyn gewoon niet zeggen wat 'ie doet :P

2x Dell UP2716D | R9 7950X | 128GB RAM | 980 Pro 2TB x2 | RTX2070 Super
.oisyn: Windows is net zo slecht in commandline als Linux in GUI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erwin537
F.West98 schreef op maandag 02 maart 2015 @ 15:51:
Volgens mij hebben we het hier al vaker over gehad maar wil oisyn gewoon niet zeggen wat 'ie doet :P
Hij zal niet de eerste zijn die bezwijkt onder peer-pressure/aanhoudend gezeur >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F.West98
  • Laatst online: 03:33

F.West98

Alweer 16 jaar hier

Wij zullen eerder bezwijken onder zijn modpowers :P

2x Dell UP2716D | R9 7950X | 128GB RAM | 980 Pro 2TB x2 | RTX2070 Super
.oisyn: Windows is net zo slecht in commandline als Linux in GUI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
Pfffff. Dat durft hij toch niet.

Guess again >:)

[ Voor 29% gewijzigd door .oisyn op 02-03-2015 17:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Afvalzak
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 31-08 12:02

Afvalzak

Zet jij mij even buiten?

Wel opscheppen over hoe rijk hij is, maar niet vertellen hoe wij dat ook kunnen worden. Jammer hoor :P

Last.fm | Code Talks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Moe_
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 04-08 14:45
Afvalzak schreef op maandag 02 maart 2015 @ 16:07:
Wel opscheppen over hoe rijk hij is, maar niet vertellen hoe wij dat ook kunnen worden. Jammer hoor :P
Gewoon dat wij zijn software zullen hacken! })

RTFM!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Douweegbertje

Douweegbertje

Behalve wat saaie websites kan ik de jackpot in elk geval niet vinden :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SPee
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23:13
En winnen doe ik die ook niet :/

let the past be the past.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devilly
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online
React bevalt me erg goed. :) Sowieso omdat het wat compositie in de code aanbrengt, maar ook omdat het je in de richting van niet-spaghetti-code duwt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

HuHu schreef op maandag 02 maart 2015 @ 15:49:
Ach... een stabiel vangnet (vaste baan) is wel fijn als je er mogelijk een onstabiele hobby op nahoudt (zoals speculeren met bitcoins).
Dat is het vooral. Als het een retestabiele inkomstenbron zou zijn had ik mijn baan allang opgezegd. Maar dat is het niet; het kan elk moment ophouden. En daarnaast vind ik mijn loondienstwerk gewoon te leuk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryur
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 20:49
.oisyn schreef op maandag 02 maart 2015 @ 17:46:
[...]
En daarnaast vind ik mijn loondienstwerk gewoon te leuk :)
Toevallig heb ik dit weekend een 24/7 game weekend gehouden, en heb vooral 2 van 'jouw' spellen gespeeld:
Tomb Raider 2013
Deus Ex Human Revolution

O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Douweegbertje

Douweegbertje

.oisyn schreef op maandag 02 maart 2015 @ 17:46:
[...]

Dat is het vooral. Als het een retestabiele inkomstenbron zou zijn had ik mijn baan allang opgezegd. Maar dat is het niet; het kan elk moment ophouden. En daarnaast vind ik mijn loondienstwerk gewoon te leuk :)
In jouw situatie zou ik dan toch minder werken :p Ik weet ook niet of je 40 uur werkt of iets dergelijks?
Ik zou ook echt nooit willen stoppen met überhaupt werken, maar ik heb genoeg dingen die ik zou willen doen maar die niet passen bij een 40 uurige week

on a different note.. gister met sporten weer eens lekker op m'n bek gegaan, of beter gezegd op de zijkant van m'n onderrug :+ Gelijk heel m'n rug en bovenbenen naar de knoppen. Ik loop nu net of ik m'n zeepje heb laten vallen.

[ Voor 16% gewijzigd door Douweegbertje op 02-03-2015 18:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamebuster
Vandaag een Toyota Prius Plugin Hybrid gereden. Wat voelt die auto krap aan zeg, alsof je ingeblikt bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Topicstarter
Gamebuster schreef op maandag 02 maart 2015 @ 19:04:
Vandaag een Toyota Prius Plugin Hybrid gereden. Wat voelt die auto krap aan zeg, alsof je ingeblikt bent.
Hoe groot ben je dan? :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamebuster
1.86

Het is ook niet te klein, maar het voelt algeheel ook zeker niet ruim aan. Ook de bijrijdersstoel is gewoon krap; de Auris TS is wel gewoon ruim. De middenconsole gaf ook een claustrofobisch effect.

Het meest bijzondere is nog wel dat die stoelen totaal niet ver naar achteren kunnen. Bij bijv. de Volvo V40 kan je de bijrijdersstoel veel verder naar achteren plaatsen, terwijl de auto niet groter is.

[ Voor 22% gewijzigd door Gamebuster op 02-03-2015 19:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Monkeybrains
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:18
Gamebuster schreef op maandag 02 maart 2015 @ 19:54:
[...]

1.86

Het is ook niet te klein, maar het voelt algeheel ook zeker niet ruim aan. Ook de bijrijdersstoel is gewoon krap; de Auris TS is wel gewoon ruim. De middenconsole gaf ook een claustrofobisch effect.
grappig, dat claustrofobische had ik dus juist bij de Auris TS. Doordat het console/dashboard bijna verticaal is had ik het gevoel enorm ingeblikt te zijn. Maar de Prius heeft dat dus ook, ik had gedacht dat die iets ruimer zou zijn. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZaZ

ZaZ

Tweakers abonnee

Lekker op de bank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TVH7

TVH7

Tango Victor Hotel Seven

Laurens-R schreef op maandag 02 maart 2015 @ 15:00:

schreef op maandag 02 maart 2015 @ 15:44[/message]:[/b]
.oisyn is gewoon stiekem eigenaar van Nederlands grootste porno site ^^
.oisyn schreef op maandag 02 maart 2015 @ 15:42:
[...]

Dat heb ik idd niet opgeschreven :Y)
Die over de pornosite was wel erg leuk.. :)
Maar wil jullie opwinding hier over toch even onschadelijk maken.. haha ;)
Maar oisyn heeft het gewoon opgeschreven hoor staat op z'n profiel:

.oisyn
F.West98 schreef op maandag 02 maart 2015 @ 15:53:
Wij zullen eerder bezwijken onder zijn modpowers :P
We zullen zien daar gaan we dan:

Tromgeroffel... (staat achter een spoiler wees gerust :P )
spoiler:
Gamedeveloper @ Nixxes (Ik ben jaloers ;) )

Het pornosite idee leek me toch leuker ... 8)7

Disclaimer: Kan natuurlijk niet het enige werk zijn :)

[ Voor 23% gewijzigd door TVH7 op 03-03-2015 01:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 23:19

Onbekend

...

Ik dacht dat in de game-industrie niet zoveel meer te verdienen was. (Veel concurrentie en veel startkapitaal nodig voor een goede game.)

Speel ook Balls Connect en Repeat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korben
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13-07 01:53

Korben

() => {};

TVH7 schreef op dinsdag 03 maart 2015 @ 01:22:
spoiler:

Ehm, dat is z'n gewone loondienstbaan. Dat is niet waar ie 143k aan belastingen voor moet betalen :P

.oisyn: Échte programmeurs haten PHP met een passie. Ben jij soms geen echte programmeur?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-09 16:28

Bosmonster

*zucht*

Ryur schreef op maandag 02 maart 2015 @ 17:52:
[...]

Toevallig heb ik dit weekend een 24/7 game weekend gehouden
Is het dan niet een 24/2 game weekend?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HuHu
  • Niet online
Ow grappig, .oisyn heeft ook GIVE gestudeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Merethil
Bosmonster schreef op dinsdag 03 maart 2015 @ 09:23:
[...]

Is het dan niet een 24/2 game weekend?
Hij heeft elke 7 uur 24 minuten gegamed, duh! :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TVH7

TVH7

Tango Victor Hotel Seven

Korben schreef op dinsdag 03 maart 2015 @ 08:15:
[...]

Ehm, dat is z'n gewone loondienstbaan. Dat is niet waar ie 143k aan belastingen voor moet betalen :P
IK zie t inderdaad. :F

Dus toch de pornosite! *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Douweegbertje

Douweegbertje

TVH7 schreef op dinsdag 03 maart 2015 @ 01:22:
[...]

[...]

[...]

[...]

Die over de pornosite was wel erg leuk.. :)
Maar wil jullie opwinding hier over toch even onschadelijk maken.. haha ;)
Maar oisyn heeft het gewoon opgeschreven hoor staat op z'n profiel:

.oisyn

[...]

We zullen zien daar gaan we dan:

spoiler:

Please, mag ik nu wel een facepalm geven jongens? : F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
Nee. Haal hem weg :P

[ Voor 66% gewijzigd door Caelorum op 03-03-2015 10:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 17-02 21:20

.Gertjan.

Owl!

Members only:
Schuiven kan beperkt. Wanneer je een eenmans BV hebt zal de belastingdienst verlangen dat je een groot deel van je omzet/winst afroomt en uitkeert als loon. Als je 2 ton winst maakt gaat de belastingdienst niet akkoord met het standaard gebruikelijkloon van de DGA. Daarnaast zal het als ICT-er met een senior profiel verdraaid lastig worden om aan te tonen dat het basis DGA loon marktconform is.
Volgens mij is het zo dat de afroming zelfs bepaald wordt op je omzet en niet zozeer op je winst.

Daarnaast gaat je privéverantwoordelijkheid verder dan enkel schulden. Ook als je geen schulden maakt kan het gunstig zijn om je risico in een BV te zetten. Eventuele claims kunnen dan ook niet zomaar in je prive terecht komen (bv inbraak op intellectueel eigendom of andere zware claims). Stel dat een machtige club je voor de rechter daagt, dan kan het zomaar zijn dat ze je BV omvertrekken, dan ben je blij als ze niet bij je privé bezig kunnen komen (mits je uiteraard behoorlijk bestuur hebt gevoerd, anders ga je alsnog persoonlijk mee, maar dat is een ander verhaal).

Ik heb de boel in een BV gegoten toen ik met personeel en subcontractors aan de slag ging. Stel dat het helemaal verkeerd gaat dan stoppen de contracten van het personeel bij het omvallen van de BV. Als je een IB onderneming hebt dan zou je prive verantwoordelijk blijven voor de contracten van je personeel, ook voor bijvoorbeeld personeel wat (tijdelijk) arbeidsongeschikt is. Risico is klein, maar heeft wel een grote impact... Ook het risico op fouten (en dus claims) neemt toe als je bedrijf groeit, dus dat was voor mij ook een reden om de boel even los te weken van mijn prive situatie :)

The #1 programmer excuse for legitimately slacking off: "My code's compiling"
Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TVH7

TVH7

Tango Victor Hotel Seven

Douweegbertje schreef op dinsdag 03 maart 2015 @ 09:56:
[...]

Please, mag ik nu wel een facepalm geven jongens? : F
Dat mag zeker haha :F

[ Voor 97% gewijzigd door TVH7 op 03-03-2015 10:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EddoH
  • Niet online

EddoH

Backpfeifengesicht

[...]

Aahahahah. Ik own je echt dik jonge. 5k terug van die BD, biatch! Amateur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kenneth
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

EddoH doet het 148k beter dan .oisyn. Snel, allemaal jaloers zijn op EddoH!

Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
Ja kunnen we niet weer gewoon PHP af gaan zeiken ofzo }:|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Afvalzak
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 31-08 12:02

Afvalzak

Zet jij mij even buiten?

EddoH schreef op dinsdag 03 maart 2015 @ 10:35:
[...]

Last.fm | Code Talks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

EddoH schreef op dinsdag 03 maart 2015 @ 10:35:
[...]

:D
Members only:

[ Voor 64% gewijzigd door .oisyn op 03-03-2015 11:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erwin537
jip_86 schreef op dinsdag 03 maart 2015 @ 10:49:
Ja kunnen we niet weer gewoon PHP af gaan zeiken ofzo }:|
kenneth schreef op dinsdag 03 maart 2015 @ 10:43:
EddoH doet het 148k beter dan .oisyn. Snel, allemaal jaloers zijn op EddoH!
Jullie zijn niet goed in het verbergen van jullie jaloezie :+ >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Douweegbertje schreef op maandag 02 maart 2015 @ 17:57:
[...]

In jouw situatie zou ik dan toch minder werken :p Ik weet ook niet of je 40 uur werkt of iets dergelijks?
Ik zou ook echt nooit willen stoppen met überhaupt werken, maar ik heb genoeg dingen die ik zou willen doen maar die niet passen bij een 40 uurige week
Members only:

[ Voor 3% gewijzigd door .oisyn op 03-03-2015 11:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rutix
.oisyn schreef op dinsdag 03 maart 2015 @ 11:05:
[...]

Members only:
Members only:

Nothing to see here!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OkkE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-09 08:16

OkkE

CSS influencer :+

Ugh, ik ben duidelijk nog niet wakker. Ik finish een Git release terwijl dat (nog) niet moest... |:(

“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamebuster
Efficient verpakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 17-02 21:20

.Gertjan.

Owl!

.oisyn schreef op dinsdag 03 maart 2015 @ 10:53:
[...]

:D

[...]

Members only:
Members only:

The #1 programmer excuse for legitimately slacking off: "My code's compiling"
Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Topicstarter
Members only:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZaZ

ZaZ

Tweakers abonnee

1.87 hier 8)

Lekker op de bank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Douweegbertje

Douweegbertje

Members only:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BikkelZ
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21-02 08:50

BikkelZ

CMD+Z

Grmbl gisteren een chat interview gehad van een uur, net drie technische vragen gehad. Vond het zeker geen prettige manier van werken. Reageert die gast nou zo traag omdat hij hoopt dat ik nog wat meer zegt of staat er gewoon iemand aan zijn bureau te kletsen? Ik hoor liever iemand praten.

[ Voor 5% gewijzigd door BikkelZ op 03-03-2015 12:29 ]

iOS developer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rutix
BikkelZ schreef op dinsdag 03 maart 2015 @ 12:29:
Grmbl gisteren een chat interview gehad van een uur, net drie technische vragen gehad. Vond het zeker geen prettige manier van werken. Reageert die gast nou zo traag omdat hij hoopt dat ik nog wat meer zegt of staat er gewoon iemand aan zijn bureau te kletsen? Ik hoor liever iemand praten.
Ik vind dat inderdaad ook nooit prettig. Liever gewoon een conference call dan.

Nothing to see here!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Merethil

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZaZ

ZaZ

Tweakers abonnee

1.88?

Lekker op de bank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Merethil

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZaZ

ZaZ

Tweakers abonnee

Is het koud daarboven? :P

Lekker op de bank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Merethil
Warmte stijgt op he!? Ik ben dus heel heet :+

[ Voor 7% gewijzigd door Merethil op 03-03-2015 13:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Biersteker
  • Laatst online: 21-09 15:17
Stinkt het beneden?

Originally, a hacker was someone who makes furniture with an axe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 21-09 12:44

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Merethil schreef op dinsdag 03 maart 2015 @ 13:09:
[...]

Warmte stijgt op he!? Ik ben dus heel heet :+
Logica is niet je sterkste punt he?

I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EddoH
  • Niet online

EddoH

Backpfeifengesicht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
Of ik wil komen tekenen voor een koop aannemersovereenkomst terwijl je moet lezen dat de gemeenteraad nog bezig is met eventueel andere types woningen of andere verdeling van de types omdat nog niet alles verkocht zou zijn. Daarnaast nog wat andere signalen opgevangen dat er meer aan de hand zou zijn. Dat gaan we mooi dus even niet doen }:|

*verkapte kijk mij eens van plan zijn veel geld uit te geven post :> *
Pagina: 1 ... 69 ... 100 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is niet de plaats om te lopen helpdesken. De Coffee Corner is primair bedoeld als uitlaatklep voor iedereen in de Devschuur® en niet als vraagbaak.