De Devschuur Coffee Corner - Iteratie ➑ Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 62 ... 100 Laatste
Acties:
  • 366.941 views

• TheNephilim
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 18-12 12:14

TheNephilim

Wtfuzzle

Sowieso, kinderen en tablets :/

• Alex)
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 12-12 21:27
Misschien vindt je dochter Babysmash ook wel een leuk spelletje? En nee, het is niet hoe het klinkt :+

We are shaping the future

• .Gertjan.
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 17-02 21:20

.Gertjan.

Owl!

Voutloos schreef op maandag 16 februari 2015 @ 10:20:
[...]
Maar je overdrijft wel, form factor is juist perfect; Of je hebt een geile dunne iPad 6 (ik weiger Air 2 te zeggen), of je kiest er zelf voor om hem minder sexy te maken dmv hoesjes.
Ik zeg ook niets over de form-factor ;) Vind het wel prettige dingen, maar ik heb toch wel het vermoeden dat er iets niet helemaal optimaal is. Mijn Lumia is ook een prettig toestel en die is ook al eens vol op het scherm gedonderd, niets aan te zien. Het is volgens mij niet zozeer dat het scherm hard is, maar meer dat het scherm strak in de behuizing zit, krachten kunnen dan nergens naartoe.

Natuurlijk is het altijd een kwestie van afwegen en concessies doen, maar een telefoon zou tegen een stootje moeten kunnen. Met brute kracht tegen de stoep gooien hoeft hij niet te overleven, maar de val van een tafel zou hij toch wel tegen moeten kunnen. In mijn ogen is duurzaamheid iets wat bij een premium merk hoort, maar goed dat kan voor iedereen anders zijn.

Hoesjes helpen vaak wel, maar over het algemeen laat je hem vallen als je hem gebruikt, dan is het hoesje dus opengeklapt en kiepert hij meestal screen-first alsnog tegen de grond.

The #1 programmer excuse for legitimately slacking off: "My code's compiling"
Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.

• Voutloos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Tja, ik heb mijn iPhone 5s al 10x op de vloer laten vallen. Overigens nog nooit op een stenen vloer, maar tot nu toe niets nada noppes qua schade zichtbaar. Heb wel het apple leren hoesje. Dat hoesje helpt misschien nog wel het meest in de zin dat het stroever wordt, een naakte iPhone was wel veel vaker uit mijn handen geglibberd.
.Gertjan. schreef op maandag 16 februari 2015 @ 10:42:
Hoesjes helpen vaak wel, maar over het algemeen laat je hem vallen als je hem gebruikt, dan is het hoesje dus opengeklapt en kiepert hij meestal screen-first alsnog tegen de grond.
Meh. Al jaren dus hoesje zonder voorkant, enkel met randje zodat scherm iets verzonken.

[ Voor 72% gewijzigd door Voutloos op 16-02-2015 10:49 ]

{signature}

• OkkE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10-11 15:46

OkkE

CSS influencer :+

.Gertjan. schreef op maandag 16 februari 2015 @ 09:50:
Wel klote, snap eigenlijk niet waarom die Apple spullen bij een val ook echt totaal verwoest raken. Ik heb mijn Lumia een aantal keer echt lomp laten vallen (van trappen, op stenen vloeren, mee gegooid en gesmeten, etc) maar behalve wat krasjes niets aan het handje. Een Apple valt en de schermen lijken wel te exploderen... Eigenlijk onbegrijpelijk voor een dergelijk premium-product... :/
Of je doet iets voorzichtiger met je spullen en zorgt dat je ze niet laat vallen. 8)7 Ik gebruik al zo'n 5 jaar iPhone's en nog nooit een gebarsten scherm gehad.

Dat gaat minder op voor kleine kinderen natuurlijk, maar als ik zie hoe sommige mensen in mijn omgeving met hun telefoon omgaan. :X

“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.

• Voutloos
  • Niet online
Ook dat. Dingen heel houden is een instelling.*

( * kinderen uitgezonderd)

{signature}

• ZaZ
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21-12 00:53

ZaZ

Tweakers abonnee

Ik heb mijn iPad 3 keer laten vallen. 3 keer scherm kapot.
Maar goed, dat heb ik ook met verschillende telefoons gehad. De enige die ZaZ-proof zijn, zijn tot nu toe de Samsung Galaxy1/2/3/4 want die hebben alle klappen overleefd.
Vind ik alleen niet echt geweldige telefoons.

Lekker op de bank

• ElkeBxl
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 29-12 10:39

ElkeBxl

Tassendraagster

Mijn 4s is al meerdere malen op de grond gevallen. Asfalt, steen, ... De schade is niet merkbaar. Heel kleine krasjes die niet altijd te zien zijn. Hoe sommigen in mijn omgeving erin slagen om binnen de week dat scherm te laten barsten, snap ik echt niet... Tot ik zag dat ze echt hun gsm op hun bureau gooiden. Wie weet wat ze er dan nog mee doen...

Without nipples, boobs are pointless - 365 project - In mijn hoofd is het alle dagen Kerstmis - What type of bees make milk? Boobies! - What type of bees are scary? BoooOOOOOooobeees! - Cactusliefhebster

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

OkkE schreef op maandag 16 februari 2015 @ 10:49:
[...]
Of je doet iets voorzichtiger met je spullen en zorgt dat je ze niet laat vallen. 8)7 Ik gebruik al zo'n 5 jaar iPhone's en nog nooit een gebarsten scherm gehad.
Ik zeg alleen wat ik observeer ;) Ik ben voorzichtig met mijn spullen, alleen wel weer ontiegelijk onhandig :/ Van een mogelijk krasje krijg ik al een hartverzakking. Maar aangezien ik schijnbaar ben gezegend met de motoriek van een 5 jarige heb ik nu eenmaal wat duurzamer spul nodig :+
Zo zat mijn lumia netjes in een hoesje, maar heb ik het gepresteerd om bij het dichtklappen van het hoesje de telefoon alsnog tegen de vlakte te werken (deed hem iets te hard dicht en toen ging de zwaartekracht aan de haal met het toestel) en stak ik hem een keer langs mijn broekzak toen ik het hoesje "omgeklapt" had, toen deed hij vrolijk een pirouette over de stenen vloer met het scherm richting de vloer (dat heeft wel wat nare krassen opgeleverd) :X

Ik was overigens in de veronderstelling dat de iPod/iPad en iPhone niet voorzien waren van versterkt glas. Maar goed, dat is misschien iets wat ik klakkeloos heb aangenomen van de anti Apple lobby op internet ;)
Al mijn telefoons (en mijn oude tablet) waren voorzien van GorillaGlass of iets vergelijkbaars, just to be sure :+

Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.

• console
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 15:47
.oisyn schreef op maandag 16 februari 2015 @ 09:42:
[...]

Fuck you, dat is helemaal niet "leuk" want het is voor haar een belangeijke vorm van vermaak, met name in het vliegtuig.
Ouders dienen hun kinderen te vermaken / mak te houden i.p.v. een elektronisch apparaat.. :/

Helaas zie je dit steeds vaker en vaker.. Kind huilt / is irritant / ouders 'hebben' geen tijd, en papa en/of mama drukt een elektronisch in zijn/haar handen en denken dan bij zichzelf dat het probleem is opgelost.. En ondertussen kunnen papa en/of mama weer focussen op de dingen die 'belangrijker' zijn dan hun eigen vlees en bloed.

• TheNephilim
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 18-12 12:14

TheNephilim

Wtfuzzle

console schreef op maandag 16 februari 2015 @ 10:59:
[...]

Ouders dienen hun kinderen te vermaken / mak te houden i.p.v. een elektronisch apparaat.. :/

Helaas zie je dit steeds vaker en vaker.. Kind huilt / is irritant / ouders 'hebben' geen tijd, en papa en/of mama drukt een elektronisch in zijn/haar handen en denken dan bij zichzelf dat het probleem is opgelost.. En ondertussen kunnen papa en/of mama weer focussen op de dingen die 'belangrijker' zijn dan hun eigen vlees en bloed.
Uitermate vervelend in restaurants en dergelijke... zeker als ze verrekken om er tenminste het geluid uit te zetten :F.

---

Hmmm, jammer dat je die melding over het videoplatform niet weg kan klikken :o.

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Topicstarter
[...]

Jij bent niet opgegroeid met een boek, lego of ander speelgoed? Feit dat het nu elektronisch is doet niets af van het doel :)

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

• dev10
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 13:25
[...]

Dat is wel een beetje kort door de bocht, vind je niet?

• Cartman!
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
[...]

Mwa, eens en oneens. Kinderen vinden het (net als ouders) gewoon zelf ook leuk vermaak, tijden veranderen. In een vliegtuig even een blokkentoren bouwen of lekker met de lego spelen is niet zo praktisch hoor.

Ik ga er ook even vanuit dat je zelf geen ouder bent, de beste stuurlui... ;)

• OkkE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10-11 15:46

OkkE

CSS influencer :+

.Gertjan. schreef op maandag 16 februari 2015 @ 10:56:
Ik zeg alleen wat ik observeer ;) Ik ben voorzichtig met mijn spullen, alleen wel weer ontiegelijk onhandig :/ [...]
Mijn reactie was ook niet zo zeer tegen jou persoonlijk maar tegen iedereen die “zeurt” dat een iPhone / telefoon stuk gaat na 't vallen. En/of niet tegen een “stootje” kan...
.
Ik was overigens in de veronderstelling dat de iPod/iPad en iPhone niet voorzien waren van versterkt glas. Maar goed, dat is misschien iets wat ik klakkeloos heb aangenomen van de anti Apple lobby op internet ;)
Al mijn telefoons (en mijn oude tablet) waren voorzien van GorillaGlass of iets vergelijkbaars, just to be sure :+
Zo ver ik weet hebben iPhone's ook Gorilla Glass (of vergelijkbaar). Dat zou met de iPhone 6 eigenlijk Safire Glass worden, maar die fabriek kon niet genoeg leveren (of zo iets?). Anyway; het glas is hard genoeg dat er geen krassen op komen, maar daar zal tegenover staan dat het sneller barst bij high impact. :)

“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

BtM909 schreef op maandag 16 februari 2015 @ 11:02:
[...]

Jij bent niet opgegroeid met een boek, lego of ander speelgoed? Feit dat het nu elektronisch is doet niets af van het doel :)
Ja en nee. Vroegah, toen ik klein was, moest ik het niet in mijn hoofd halen om een boek aan tafel te zitten lezen tijdens het eten. Als helemaal niet in een restaurant. Maar goed, er waren vroeger ook vormen van vermaak, en nu zit er een stekker aan of batterij in. Op zich is het doel nog gelijk.

Overigens kan je hier weer 2 nieuwe discussies over voeren:
1. Is het uberhaubt gezond voor een klein kind om tot laat naar een scherm te kijken? Het blauwe licht heeft een redelijke invloed op je slaap, mogelijk voor kinderen nog meer.
2. Als ik vroeger met lego een motor geluid wilde horen moest ik het zelf maken of verzinnen. Tegenwoordig is er een knopje om geluid te maken. Behalve het feit dat het irritant is voor anderen (veel van die made in China troep heeft geen volume knop) neemt het een heel stuk "doen alsof" weg bij kinderen en worden ze niet meer heel erg getriggerd om creatief te zijn of hun fantasie te gebruiken.

• Afvalzak
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 07-12 14:28

Afvalzak

Zet jij mij even buiten?

.Gertjan. schreef op maandag 16 februari 2015 @ 11:06:
[...]

Ja en nee. Vroegah, toen ik klein was, moest ik het niet in mijn hoofd halen om een boek aan tafel te zitten lezen tijdens het eten. Als helemaal niet in een restaurant. Maar goed, er waren vroeger ook vormen van vermaak, en nu zit er een stekker aan of batterij in. Op zich is het doel nog gelijk.

Overigens kan je hier weer 2 nieuwe discussies over voeren:
1. Is het uberhaubt gezond voor een klein kind om tot laat naar een scherm te kijken? Het blauwe licht heeft een redelijke invloed op je slaap, mogelijk voor kinderen nog meer.
2. Als ik vroeger met lego een motor geluid wilde horen moest ik het zelf maken of verzinnen. Tegenwoordig is er een knopje om geluid te maken. Behalve het feit dat het irritant is voor anderen (veel van die made in China troep heeft geen volume knop) neemt het een heel stuk "doen alsof" weg bij kinderen en worden ze niet meer heel erg getriggerd om creatief te zijn of hun fantasie te gebruiken.
Punt 1 kan ik nog in meekomen, een grens aan aantal schermuren per dag/week lijkt mij dan ook heel normaal.
2. Dat zie ik niet hoor, ik zie kinderen oorlogje spelen op straat met een tak i.p.v. een pistool, wegrennen van een 'onzichtbaar' spook en hele verhalen hierover vertellen tegen ouders.
Die creativiteit zit nu eenmaal in kinderen maar kan natuurlijk door het te stimuleren wel verder groeien.
Ik speelde 'vroegah' ook vaak met de NES maar puntje bij paaltje vond ik buiten spelen/of binnen met de autotjes/lego toch een stuk leuker en dat is voor 99% van de kinderen denk ik nog steeds.

Last.fm | Code Talks

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 29-12 23:28

Bosmonster

*zucht*

OkkE schreef op maandag 16 februari 2015 @ 11:05:
[...]

Zo ver ik weet hebben iPhone's ook Gorilla Glass (of vergelijkbaar). Dat zou met de iPhone 6 eigenlijk Safire Glass worden, maar die fabriek kon niet genoeg leveren (of zo iets?). Anyway; het glas is hard genoeg dat er geen krassen op komen, maar daar zal tegenover staan dat het sneller barst bij high impact. :)
Alle iPhones hebben Gorilla Glass. Het wordt alleen nooit als zodanig genoemd in de marketing.

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

Afvalzak schreef op maandag 16 februari 2015 @ 11:11:
2. Dat zie ik niet hoor, ik zie kinderen oorlogje spelen op straat met een tak i.p.v. een pistool, wegrennen van een 'onzichtbaar' spook en hele verhalen hierover vertellen tegen ouders.
Die creativiteit zit nu eenmaal in kinderen maar kan natuurlijk door het te stimuleren wel verder groeien.
Ik speelde 'vroegah' ook vaak met de NES maar puntje bij paaltje vond ik buiten spelen/of binnen met de autotjes/lego toch een stuk leuker en dat is voor 99% van de kinderen denk ik nog steeds.
Dat je dat ziet, betekent niet dat er geen invloed kan zijn op de gedragingen van de kinderen. Bliepjes en bloepjes zullen nooit de fantasie van kinderen helemaal weghalen, maar hebben mogelijk een invloed. Door de grote hoeveelheid indrukken van huidig speelgoed zijn kinderen (naar mijn mening) soms redelijk snel verveeld. Het is veel makkelijker als een apparaat direct een pingeltje of pongeltje geeft, de weg van actie naar "bevrediging" is dan erg kort geworden. Dit lijkt mij niet echt goed voor de aandachtsspanne van sommige kinderen..
Ik heb het dan niet eens over games, maar meer over de hoeveelheid licht en geluid in het speelgoed van kleine kinderen. Zoals bijvoorbeeld een piano met dierengeluiden.

Of autotjes en lego nog steeds leuker zijn, durf ik in twijfel te trekken. Veel reclames rond Sinterkerstennieuw worden geënt op games. Helaas zie ik toch wel de beweging dat sommige kinderen liever snel genot hebben in games/tv dan in ouderwets speelgoed.

Overigens gaf ik aan dat het 2 punten van discussie waren, ik presenteerde het niet als feiten he ;) Ik denk dat de waarheid ergens in het midden ligt. Het zal absoluut ook iets goeds brengen hoor :)

• Voutloos
  • Niet online
Ik denk dat je wel een punt hebt hoor. Wellicht moeten ouders ook een des te bewustere keuze maken voor een of ander speelgoed.

Overigens had je natuurlijk al 25 jaar terug speeldgoed in de 'soundboard' categorie. En no way dat ik daar in een restaurant mee mocht spelen. Of je dat toen of nu ziet ligt puur aan ouders die rekening-houden-met. En voordat ik als een zeikende opa klink: ik denk niet dat dat zoveel slechter geworden is.

{signature}

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Topicstarter
Ik heb m'n nieuwe programmeertaal gevonden: http://neilk.net/blog/2015/02/14/heartforth/ :D

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)

• Douweegbertje
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 29-12 18:27

Douweegbertje

Wat kinderachtig.. godverdomme

Voutloos schreef op maandag 16 februari 2015 @ 11:41:
Ik denk dat je wel een punt hebt hoor. Wellicht moeten ouders ook een des te bewustere keuze maken voor een of ander speelgoed.

Overigens had je natuurlijk al 25 jaar terug speeldgoed in de 'soundboard' categorie. En no way dat ik daar in een restaurant mee mocht spelen. Of je dat toen of nu ziet ligt puur aan ouders die rekening-houden-met. En voordat ik als een zeikende opa klink: ik denk niet dat dat zoveel slechter geworden is.
Dit;
Ik mocht echt niet m'n gameboy meenemen in een restaurant of naar een verjaardag. Ik mocht ook mijn mobieltje niet naar school mee nemen.

Ik zie nu af en toe kinderen dingen doen terwijl ik met mijn leeftijd toen gewoon ging voetballen of verstoppertje ging spelen. Ok prima, tijden veranderen dus daar hoef je ook niet al te anal over te doen, maar sommige draaien nogal door in het anti-sociale aspect van bepaalde technieken.

Vroegáh hadden we ook gewoon telefoons (vaste lijn) en m'n ouders zeiden: ga maar gewoon langs als je wilt 'praten'.

• farlane
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 29-12 09:48
.Gertjan. schreef op maandag 16 februari 2015 @ 11:35:
Of autotjes en lego nog steeds leuker zijn, durf ik in twijfel te trekken. Veel reclames rond Sinterkerstennieuw worden geënt op games. Helaas zie ik toch wel de beweging dat sommige kinderen liever snel genot hebben in games/tv dan in ouderwets speelgoed.
Ik denk het ook als ik zie hoeveel aantrekkingskracht games op kinderen hebben ( had/heeft het ook op mij, dus het is heel herkenbaar ).
Het gevaar is dat ze maar achter dat ding blijven hangen en veel te weinig beweging krijgen bijvoorbeeld. De flitsen en indrukken kunnen ook zorgen voor een kind dat erg druk wordt.

Somniferous whisperings of scarlet fields. Sleep calling me and in my dreams i wander. My reality is abandoned (I traverse afar). Not a care if I never everwake.

• Dido
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12:41

Dido

heforshe

Voutloos schreef op maandag 16 februari 2015 @ 10:50:
Ook dat. Dingen heel houden is een instelling.*

( * kinderen uitgezonderd)
Ik zou kinderen niet uitzonderen, hoor. Sterker nog, het ligt over het algemeen in de lijn der verwachting dat je juist probeert je kinderen heel te houden.

Regelmatig een iPad mollen is redelijk sociaal geaccepteerd (zolang ze van jezelf zijn), maar regelmatig een kind kapot laten vallen op een stenen vloer wordt meestal toch als negatief gezien (of ze nu van jezelf zijn of niet).

Wat betekent mijn avatar?

• Ryur
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 29-12 19:51
Dido schreef op maandag 16 februari 2015 @ 13:03:
[...]

Ik zou kinderen niet uitzonderen, hoor. Sterker nog, het ligt over het algemeen in de lijn der verwachting dat je juist probeert je kinderen heel te houden.

Regelmatig een iPad mollen is redelijk sociaal geaccepteerd (zolang ze van jezelf zijn), maar regelmatig een kind kapot laten vallen op een stenen vloer wordt meestal toch als negatief gezien (of ze nu van jezelf zijn of niet).
_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

• Voutloos
  • Niet online
Of wederom beschermhoesjes. Helpt tegen kinderen en dus blijven je spullen heel.

{signature}

• ZaZ
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21-12 00:53

ZaZ

Tweakers abonnee

Wat voor beschermhoesjes helpen tegen kinderen, condooms bedoel je?

Lekker op de bank

• alienfruit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 29-12 21:37

alienfruit

the alien you never expected

Wow jullie hadden gewoon een GameBoy en NES toen jullie jong waren? We hadden niet eens VHS recorder. Eerste gameconsole kwam er met de Xbox omdat pa die gratis kreeg bij een groothandel :+

• kenneth
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

Voutloos schreef op maandag 16 februari 2015 @ 13:12:
Of wederom beschermhoesjes. Helpt tegen kinderen en dus blijven je spullen heel.
:D

Wat betreft elektronica en kinderen: dat hangt natuurlijk heel erg af van de leeftijd van het kind. Wij zoeken de café's en restaurants wel uit op gezinsvriendelijkheid als we met onze dochter de deur uit gaan, niemand zit immers op jengelende kinderen te wachten in een luxe restaurant, maar ik vind een tablet of smartphone (natuurlijk met het geluid (bijna) uit) perfect voor wanneer je kind te oud is om lang stil te zitten maar te jong om zich netjes te gedragen.

Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.

• Voutloos
  • Niet online
ZaZ schreef op maandag 16 februari 2015 @ 13:16:
Wat voor beschermhoesjes helpen tegen kinderen, condooms bedoel je?
Bedankt captain obvious. :O

{signature}

• Tjolk
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 15:40
alienfruit schreef op maandag 16 februari 2015 @ 13:34:
Wow jullie hadden gewoon een GameBoy en NES toen jullie jong waren? We hadden niet eens VHS recorder. Eerste gameconsole kwam er met de Xbox omdat pa die gratis kreeg bij een groothandel :+
Eerste gameconsole hadden wij in het studentenhuis. ;)

Mijn kleine (bijna 2) krijgt nooit alleen de tablet hoor. En die gaat ook niet mee naar het restaurant. Maar ja: we spelen er wel regelmatig samen mee (piano, tellen, dat soort dingen) en hij ziet er ook wel bijna dagelijks een filmpje op (en anders wel vanaf de telefoon).
Is dat erg?
Naar mijn idee valt dat wel mee. Hij speelt nog heel veel zelf, en dan neig ik eerder naar wat .Gertjan al schreef:
.Gertjan. schreef op maandag 16 februari 2015 @ 11:35:
[...]
Door de grote hoeveelheid indrukken van huidig speelgoed zijn kinderen (naar mijn mening) soms redelijk snel verveeld. Het is veel makkelijker als een apparaat direct een pingeltje of pongeltje geeft, de weg van actie naar "bevrediging" is dan erg kort geworden. Dit lijkt mij niet echt goed voor de aandachtsspanne van sommige kinderen..
Ik heb het dan niet eens over games, maar meer over de hoeveelheid licht en geluid in het speelgoed van kleine kinderen. Zoals bijvoorbeeld een piano met dierengeluiden.
De "loopkoe" van ouderwets hout, stof en rubber is veel minder interessant dan de loopauto van plastic, lampjes, speakers en batterijen. Aan de andere kant vind-ie ouderwets puzzelen en boekjes kijken ook helemaal geweldig.

Tjolk is lekker. overal en altijd.

• Gamebuster
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 22-12 13:11
JavaScript:
1
2
3
a = 2;
var a;
console.log( a );

Wat is de output? Error, undefined of 2?

JavaScript:
1
2
console.log( a );
var a = 2;

En nu? Error, undefined of 2?

Bron: https://github.com/getify...ope%20&%20closures/ch4.md

[ Voor 48% gewijzigd door Gamebuster op 16-02-2015 14:14 ]

Let op: Mijn post bevat meningen, aannames of onwaarheden

• LEDfan
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 17:13
Gamebuster schreef op maandag 16 februari 2015 @ 14:13:
JavaScript:
1
2
3
a = 2;
var a;
console.log( a );

Wat is de output? Error, undefined of 2?

JavaScript:
1
2
console.log( a );
var a = 2;

En nu? Error, undefined of 2?

Bron: https://github.com/getify...ope%20&%20closures/ch4.md
spoiler:
Mijn "pas-op-het-is-js-of-php" alarm vertelde mij 2, logica vertelde undefined. Console zegt 2 :)

• dcm360
  • Registratie: December 2006
  • Niet online

dcm360

Moderator Discord

HD7767 powered

Declaraties van variabelen worden naar voren geschoven, dus de eerste is equivalent aan:
JavaScript:
1
2
3
var a;
a = 2;
console.log( a );

Bij de tweede krijg je het volgende:
JavaScript:
1
2
3
var a;
console.log( a );
a = 2;

De eerste zet dus '2' op de console, de tweede geeft 'undefined'.

Oh, en dit uiteraard zonder spieken achter de link.

[ Voor 7% gewijzigd door dcm360 op 16-02-2015 14:31 ]

• alienfruit
  • Laatst online: 29-12 21:37

alienfruit

the alien you never expected

Argh, wat nu zelfs via Skype lastig gevallen door recruiters :/

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Topicstarter
Uit Nigeria en Rusland zeker? :P

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 29-12 23:11

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

[...]

Kinderen dienen zichzelf te kunnen vermaken. Als ze daarvoor afhankelijk zijn van hun ouders is er iets mis. (Wat uiteraard niet wil zeggen dat je niet samen speelt).

Mijn dochter heeft een enorme fantasie en je hebt er meestal geen omkijken naar. Helaas is haar manier van spelen (rondrennen, poppen naar bed brengen etc) wat minder geschikt in een vliegtuig.

Maar fijn om te horen dat je je conclusie alweer getrokken hebt. Je reactie is van het niveau frontpage - onder een wetenschappelijk artikel klagen dat het nooit kan werken zonder ook maar enig verstand van het onderwerp. Je hebt zeker zelf geen kinderen?

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

• Firesphere
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 10:32

Firesphere

Yoshis before Hoshis

.oisyn schreef op maandag 16 februari 2015 @ 17:52:
[...]

Kinderen dienen zichzelf te kunnen vermaken. Als ze daarvoor afhankelijk zijn van hun ouders is er iets mis. (Wat uiteraard niet wil zeggen dat je niet samen speelt).

Mijn dochter heeft een enorme fantasie en je hebt er meestal geen omkijken naar. Helaas is haar manier van spelen (rondrennen, poppen naar bed brengen etc) wat minder geschikt in een vliegtuig.

Maar fijn om te horen dat je je conclusie alweer getrokken hebt. Je reactie is van het niveau frontpage - onder een wetenschappelijk artikel klagen dat het nooit kan werken zonder ook maar enig verstand van het onderwerp. Je hebt zeker zelf geen kinderen?
Ja, want reageren met "Fuck you" als iemand zegt dat't beter is als een ipad kapotvalt, al is zo'n opmerking overduidelijk niet serieus bedoelt, al helemaal met de begeleidende tekst "FTFY", is ook echt een zeer hoog niveau.

I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Misschien was mijn fuck you ook niet serieus bedoeld? Grappig hoe dat altijd eenrichtingsverkeer is bij jou :)

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

• F.West98
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 12:08

F.West98

Alweer 16 jaar hier

Het verschil is hier dat we het van jou niet gewend zijn en het dus serieuzer overkomt.

2x Dell UP2716D | R9 7950X | 128GB RAM | 980 Pro 2TB x2 | RTX2070 Super
.oisyn: Windows is net zo slecht in commandline als Linux in GUI

• Mercatres
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 29-12 23:13
Yeey, Matlabscriptje uitvoeren, output verder negeren (wegens te weinig tijd) en verder devven. Om dan achteraf weer bij dat Matlabscript uit te komen en te merken dat één complete functie ontbreekt...

* Mercatres zucht

• Douweegbertje

Douweegbertje

.oisyn schreef op maandag 16 februari 2015 @ 17:52:
[...]

*lap met irrelevante tekst en een sneer*
Irrelevant op het moment toen je zelf aangaf:
want het is voor haar een belangeijke vorm van vermaak
En nee, die typo zat er al in.

Bij jou is het net zo goed eenrichtingsverkeer, vooral als iemand iets tegen je zegt.

Afbeeldingslocatie: http://cdn.meme.am/instances/500x/54388118.jpg

[ Voor 7% gewijzigd door Douweegbertje op 16-02-2015 18:27 ]

• F.West98

F.West98

Alweer 16 jaar hier

Overigens heb ik mijn telefoons diverse keren laten vallen, slechts 1x een gebroken scherm gehad. Dat was facedown op een uitstekende stoeptegelpunt :X Enkel glas gebroken en hij werkt nu nog steeds prima. (Galaxy S1)
HTC One M7 heeft hele lompe val op het asfalt overleefd, en mijn S5 heeft ook een aantal valpartijen gehad, zonder gevolgen gelukkig.

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 26-12 16:48

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Als je nu al zo onhandig bent, hoe moet dat dan straks als je mag drinken? :+

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Verwijderd

Ik werk als ontwikkelaar voor in-house applicaties voor een groot bedrijf. Deze applicaties worden met PHP/MySQL gebouwd, op een eigen custom framework. Verandering van taal/techniek is niet echt mogelijk.

Onlangs werd op m'n werk gevraagd of ik tevreden was, en of er dingen zijn die ik graag anders wilde zien.

Ik heb toen aangegeven dat ik het gevoel heb dat ik stil sta in m'n technische leerproces. Er zijn niet veel technische dingen waar ik iets van leer. Ze hebben toen gevraagd of ik dan een leerplan wilde opstellen.

Echter, ik weet niet zo goed wat ik daarin moet opnoemen. Dus ik vroeg mij af wat handige dingen zijn om te leren als ontwikkelaar. Iemand suggesties? :P

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Verwijderd schreef op maandag 16 februari 2015 @ 18:34:
Ik werk als ontwikkelaar voor in-house applicaties voor een groot bedrijf. Deze applicaties worden met PHP/MySQL gebouwd, op een eigen custom framework. Verandering van taal/techniek is niet echt mogelijk.

Onlangs werd op m'n werk gevraagd of ik tevreden was, en of er dingen zijn die ik graag anders wilde zien.

Ik heb toen aangegeven dat ik het gevoel heb dat ik stil sta in m'n technische leerproces. Er zijn niet veel technische dingen waar ik iets van leer. Ze hebben toen gevraagd of ik dan een leerplan wilde opstellen.

Echter, ik weet niet zo goed wat ik daarin moet opnoemen. Dus ik vroeg mij af wat handige dingen zijn om te leren als ontwikkelaar. Iemand suggesties? :P
Cursussen binnen je vakgebied, dingen als SCRUM trainingen, mogelijkheden voor nieuwe projecten. Dat soort zaken?

.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

Verwijderd

Firesphere schreef op maandag 16 februari 2015 @ 18:37:
[...]

Cursussen binnen je vakgebied
Kun je een paar opnoemen?
dingen als SCRUM trainingen
Dat zal voor mij wellicht minder een optie zijn, daar er niet echt in teamverband gewerkt wordt.
Meer mogelijkheden voor nieuwe projecten.
Hoe bedoel je? En is dat wel een leerpunt? :P

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Je hebt het over PHP, dus PHP certificatie van ZEND bijvoorbeeld.
[...]

Dat zal voor mij wellicht minder een optie zijn, daar er niet echt in teamverband gewerkt wordt.
SCRUM is niet alleen zinnig voor teams, ook als je minder in teamverband zit, het is een manier van werken die ook zeker nut heeft als je meer alleen werkt.
[...]

Nieuwe projecten betekend nieuwe opdrachten, dus nieuwe uitdagingen. Gewoon "iets nieuws"

• Ealanrian
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 10:50
NMe schreef op maandag 16 februari 2015 @ 18:32:
[...]

Voordat hij mag drinken is de leeftijdsgrens vast wel weer verhoogd :Y)

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

NMe schreef op maandag 16 februari 2015 @ 18:32:
[...]

Dan moeten ze bij Olivier gewoon rubber vloermatten leggen O-)

• Aherin
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 11-12 16:15
Mijn nichtjes 7 en 10) hebben twee jaar geleden allebei een iPad gekregen. In eerste instantie dachten hun ouders dat ze hier een beetje te jong voor waren, maarja dreigen met 900 euro snoepgoed werkt best goed :-) mijn jongste nichtje is nu op school met sprongen vooruit gegaan, deels omdat ze het leuk vind om te rekenen op de iPad, en deels omdat bepaalde spelletjes ook wat handigheid en vingervlugheid vergen. Ik ben dan ook van mening dat "met mate" techniek net zo gezond is voor een kind als een ouderwets boek, of in geval van mijn nichtjes een of ander poppenhuis en kappershoofd iets..

Bovendien kunnen we ze al jong leren hoe je om moet gaan met internet, en hoewel ze nog te jong zijn voor uitleg over loverboys etc, weten ze wel degelijk dat je niet zomaar alles moet doen en versturen naar andere mensen.

Nu nog afleren dat ze mijn facetimen op Zondagochtend om 07:00 👏

Verwijderd

Firesphere schreef op maandag 16 februari 2015 @ 18:40:
[...]

Je hebt het over PHP, dus PHP certificatie van ZEND bijvoorbeeld.
Ik vraag mij af of dat een meerwaarde heeft. En bovendien, kan ik zoiets wel vragen? Tevens, wat is het leerdoel daarvan?
Nieuwe projecten betekend nieuwe opdrachten, dus nieuwe uitdagingen. Gewoon "iets nieuws"
Maar nogmaals, wat is het leerdoel daarvan? Ik krijg regelmatig nieuwe projecten.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 16-02-2015 18:48 ]

• Douweegbertje

Douweegbertje

Verwijderd schreef op maandag 16 februari 2015 @ 18:34:

Nja kunt beginnen bij de vraag of je dat hier een verhaal moet gaan typen of dat een nieuw topic misschien wat geschikter is.

Los daarvan is het maar de vraag over hoe groot je huidige applicatie is, welke technieken er worden gebruikt en ga zo maar door. Wellicht kan er begonnen worden om de nieuwe code in een veel nettere OO manier geschreven worden. Zat dingen aanwezig omtrent caching op allerlei niveau's, extra fall-out's mogelijkheden etc.
Dat je één applicatie hebt, wilt nog niet zeggen dat er geen enkele verbetering toegevoegd kan worden waarbij je misschien weer nieuwere technieken kan gebruiken.

Overigens ken ik je gevoel en kan ik je ook nog wel een korter antwoord geven; blijf daar nog veel leren (ook al denk je dat je het wel kan) en doe thuis wat informatie op en ga gewoon over één jaar of twee naar een partij die wat verder is.
Soms heb je gewoon wat applicaties waarbij een junior/medi na 1-2 jaar leren wel op zijn plek is, maar naarmate je er langer zit is het gewoon een dood punt en dat zal het ook altijd blijven tenzij zaken spoedig de andere kant op gaan.

• Rutix
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 22-12 22:23
Misschien iets met database design? Of iets met software architectuur?
Verwijderd schreef op maandag 16 februari 2015 @ 18:39:
[...]

Hoezo? Een leerprocess betekent ook gewoon nieuwe dingen proberen waaruit misschien nieuwe dingen uit voortvloeien die of business binnen brengen of dingen verbeteren. Dat hoeft echter niet, maar je kunt het nooit te weten komen voordat je het een keer probeert :+.
Verwijderd schreef op maandag 16 februari 2015 @ 18:39:
[...]

Nieuwe dingen zijn toch altijd leerpunten? Ik weet niet hoeveel verschillende opdrachten er zijn waar jij werkt maar misschien is een keer een klusje op een ander project doen wel een optie?

Nothing to see here!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Verwijderd schreef op maandag 16 februari 2015 @ 18:48:
[...]

Ik vraag mij af of dat een meerwaarde heeft. En bovendien, kan ik zoiets wel vragen? Tevens, wat is het leerdoel daarvan?
Ik denk dat je hier beter zelf onderzoek naar kan doen, welke cursus of certificering voor jou van toepassing kan zijn.
En of je dat kan vragen, hoe moet ik dat weten? Ik weet niet welke positie je hebt binnen het bedrijf.
Ik weet wel, dat't voor een werkgever belangrijk is goed (opgeleid) personeel te hebben.

En het leerdoel is meer kennis opdoen. En je certificering behalen.
[...]
Maar nogmaals, wat is het leerdoel daarvan? Ik krijg regelmatig nieuwe projecten.
Dan moet je regelen dat de nieuwe projecten dus uitdagender zijn.

No offence, maar ik krijg een beetje het idee dat je meer wilt, maar eigenlijk geen zin hebt om er zelf iets voor uit te zoeken. Dat je zelfs de vraag "kan ik dit vragen" hier stelt. Ook in dit topic geldt volgens mij, dat een wat pro-actieve houding wel gewaardeerd wordt. Ik heb een beetje het idee dat we nu hier voor jou je loopbaan aan het uitstippelen zijn.

[ Voor 18% gewijzigd door Firesphere op 16-02-2015 18:54 ]

Verwijderd

Douweegbertje schreef op maandag 16 februari 2015 @ 18:50:
[...]

Nja kunt beginnen bij de vraag of je dat hier een verhaal moet gaan typen of dat een nieuw topic misschien wat geschikter is.
Je hebt gelijk, ik heb hiervoor een nieuw topic geopend.
Wellicht kan er begonnen worden om de nieuwe code in een veel nettere OO manier geschreven worden.
Er wordt hier al in een zeer nette OO geschreven. :)
Zat dingen aanwezig omtrent caching op allerlei niveau's, extra fall-out's mogelijkheden etc.
Kun je dat verduidelijken?
Dat je één applicatie hebt, wilt nog niet zeggen dat er geen enkele verbetering toegevoegd kan worden waarbij je misschien weer nieuwere technieken kan gebruiken.

Overigens ken ik je gevoel en kan ik je ook nog wel een korter antwoord geven; blijf daar nog veel leren (ook al denk je dat je het wel kan)
Bedoel je " ook al denk je dat je het niet kan"? Of moet ik je zin anders interpreteren.
en doe thuis wat informatie op en ga gewoon over één jaar of twee naar een partij die wat verder is.
Soms heb je gewoon wat applicaties waarbij een junior/medi na 1-2 jaar leren wel op zijn plek is, maar naarmate je er langer zit is het gewoon een dood punt en dat zal het ook altijd blijven tenzij zaken spoedig de andere kant op gaan.
Oke, bedankt voor je reactie.

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Douweegbertje schreef op maandag 16 februari 2015 @ 18:25:
[...]

Irrelevant op het moment toen je zelf aangaf:
Laat je nu bewust "met name in het vliegtuig" weg? Nogal een essentieel onderdeel van de zin, waarmee je argument feitelijk in het water valt.

Of hanteer je meer de Vlaamse interpretatie, waarbij "met name" "onder andere" betekent ipv "in het bijzonder" zoals in het Nederlands?

[ Voor 34% gewijzigd door .oisyn op 16-02-2015 19:08 ]

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Voor de mensen die hierboven meepraatten over de situatie van KeesJan1: hij kan vanwege onderstaande niet meer reageren:
Verwijderd schreef op maandag 16 februari 2015 @ 18:30:
(Even onder andere account, i.v.m. mogelijke herkenning).
Zet de discussie gerust voort als je hem interessant vindt, en misschien blijft KeesJan1 wel meelezen en heeft hij er alsnog wat aan. Verwacht in elk geval geen antwoord. :)

• Rutix
Bedoel je dat hij gebanned is :P? Of lees ik dat verkeerd.

Nothing to see here!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Ik zou niet weten hoe je het anders zou kunnen lezen ;)

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

.oisyn schreef op maandag 16 februari 2015 @ 19:14:
Ik zou niet weten hoe je het anders zou kunnen lezen ;)
Nouja, ik kan een wat meer lugubere manier bedenken. Maar laten we voor het gemak maar aannemen dat we hem geen betonschoenen hebben gegeven. :P

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

NMe schreef op maandag 16 februari 2015 @ 19:15:
[...]

Nouja, ik kan een wat meer lugubere manier bedenken. Maar laten we voor het gemak maar aannemen dat we hem geen betonschoenen hebben gegeven. :P
Niet? -O-

Ik zie het helemaal voor me hoe NMe met {tweaker X} op een steiger staat
En WAT zullen wij nooit weer doen?!
K-k-k-kloon maken me-me-mennn-nee-er :'(

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Je laat het stukje waarin ik hem van de pier duw wijselijk weg. :P

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

NMe schreef op maandag 16 februari 2015 @ 19:49:
Je laat het stukje waarin ik hem van de pier duw wijselijk weg. :P
Ja, maar da's direct 2 users toch? Dat mag toch niet? Max. 1 user per week meende ik ergens te hebben gelezen...

• Voutloos
  • Niet online
Pfff wat 1999. Toekomstig kloontjes let op: meld dit gewoon niet. Graag gedaan.

Serieus, stomme kutpolicy. Er is sowieso geen realname policy zoals linkedin/fb die t liefste hanteren. Respecteer dan iemand die 't vanwege een serieus onderwerp doet. Zodra er slechte intenties zijn (nepgesprekken, hoaxes, nadoen) kan je altijd nog wel optreden.

{signature}

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Ben ik het op persoonlijke titel mee eens hoor, al lag de nuance in dit geval iets lastiger gezien het feit dat dit al clone nummer 4 was, na drie verzoeken om het niet te doen. ;)

• Rutix
NMe schreef op maandag 16 februari 2015 @ 19:55:
[...]

Ben ik het op persoonlijke titel mee eens hoor, al lag de nuance in dit geval iets lastiger gezien het feit dat dit al clone nummer 4 was, na drie verzoeken om het niet te doen. ;)
Ahh dat maakt het inderdaad anders :+ ik vond eigenlijk een ban al best wel hard voor een kloon met die reden maar dit maakt het wel ietsjes anders :P

Nothing to see here!

• Douweegbertje

Douweegbertje

.oisyn schreef op maandag 16 februari 2015 @ 18:56:
[...]

Laat je nu bewust "met name in het vliegtuig" weg? Nogal een essentieel onderdeel van de zin, waarmee je argument feitelijk in het water valt.

Of hanteer je meer de Vlaamse interpretatie, waarbij "met name" "onder andere" betekent ipv "in het bijzonder" zoals in het Nederlands?
Nee, want het maakt niets uit of het nu 'in het bijzonder' is, of vooral. Los daarvan staat 'met name' ook gewoon gedefinieerd als 'vooral'. Nog eens los daarvan typ jij je zin zo:
want het is voor haar een belangeijke vorm van vermaak, met name in het vliegtuig.
En niet zo:
want het is voor haar een belangeijke vorm van vermaak met name in het vliegtuig.
Wat er op duidt dat je een bijstelling gebruikt.

• F.West98

F.West98

Alweer 16 jaar hier

Mijn code:
C#:
1
2
3
4
public void CreateSymlink(string symlinkPath, string targetPath) {
    /* Checkt of pad al bestaat en verwijdert die zo nodig */
    CreateSymbolicLink(symlinkPath, targetPath, 1); // Windows API call (kernel32.dll om precies te zijn)
}

Commentaar (van die persoon die eerder al geen backups had):
Well I confirmed it
Your C# is choking on Spaces
If I remove all the spaces it works fine
Unfortunatly, that isn't an option
Dus: de windows functie doet iets mis. Of vereist andere input. Maar de Unit Tests (mét spaties) werken....

• Merethil
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 29-12 16:49
Douweegbertje schreef op maandag 16 februari 2015 @ 20:41:
[...]

Nee, want het maakt niets uit of het nu 'in het bijzonder' is, of vooral. Los daarvan staat 'met name' ook gewoon gedefinieerd als 'vooral'. Nog eens los daarvan typ jij je zin zo:

[...]

En niet zo:

[...]

Wat er op duidt dat je een bijstelling gebruikt.
Je tweede zin klopt niet, daar hoort toch echt een komma, op geen enkele plek wordt aangegeven dat zonder komma de strekking zou veranderen (los van dat het onjuiste grammatica is door een niet-lopende zin ervan te maken)

Bron:
Taalunie en onzetaal:
https://onzetaal.nl/taaladvies/advies/met-name

• Douweegbertje

Douweegbertje

"Dit is Pieter, programmeur bij Tweakers".
En dat is precies het zelfde zoals zijn zin. Als .oisyn wil beweren dat "met name" aanduidt dat het 'alleen maar' betekend, kan daar geen komma staan althans niet in die strekking met "met name". En ja, dan heb ook jij gelijk, maar dat is precies mijn punt.

[ Voor 8% gewijzigd door Douweegbertje op 16-02-2015 21:00 ]

• Merethil
Douweegbertje schreef op maandag 16 februari 2015 @ 21:00:
"Dit is Pieter, programmeur bij Tweakers".
En dat is precies het zelfde zoals zijn zin. Als .oisyn wil beweren dat "met name" aanduidt dat het 'alleen maar' betekend, kan daar geen komma staan althans niet in die strekking met "met name". En ja, dan heb ook jij gelijk, maar dat is precies mijn punt.
Hij zegt toch nergens dat "met name" "alleen maar" betekent? Hij bedoelt dat de tablet voornamelijk gebruikt wordt in het vliegtuig als speelgoed voor zijn kind(eren), mede versterkt door zijn opmerking dat je verdomd weinig anders kan doen in een vliegtuig als kleintje zijnde. Lego, knex, poppetjes of andere zut is daar gewoon niet makkelijk, dus de voornaamste bron van plezier (met name) is de tablet.

• Douweegbertje

Douweegbertje

Nu maak je er heel iets anders van, maar maakt niet uit. Tis wel best zo :+

• Merethil
Douweegbertje schreef op maandag 16 februari 2015 @ 21:58:
Nu maak je er heel iets anders van, maar maakt niet uit. Tis wel best zo :+
Hoezo maak ik er iets heel anders van? Ik heb toch juist preciés zijn stelling overgenomen? Ik merk wel vaker dat als jij een discussie niet krijgt te winnen, aan de slag gaat met mierenneuken om kleine foutjes in de grammatica of typvaardigheid van iemand, terwijl je zelf de belachelijkste zinnen weet voort te brengen.
Als je dan zo nodig moet gaan zeuren om interpunctie, schrijfwijzes of specifieke betekenissen van woorden, kom dan ook met feiten en niet jouw interpretatie van een, technisch, incorrecte zin die jij als correct ziet.

Ik heb tot nu toe in de hele discussie over Oisyn's dochter (wat sowieso al belachelijk is, laat een ouder lekker zelf verzinnen hoe hij zijn kind opvoedt: Al helemaal wanneer je ziet dat de opvoeding sowieso niet naar schoffie met bondkraagje neigt) van jou nog niets gezien wat ook maar enigsinds een standpunt kan zijn; wat is nu helemaal je punt?

• Douweegbertje

Douweegbertje

Reacties zoals die van jouw nu verneuken een gehele discussie. Allemaal randzaken terwijl het daar niet om ging. Sowieso heel de gehele discussie gaat gewoon nergens over, maar iedereen zit wel lekker op elkaar te zeiken. Wat boeit het als ik ooit in een voorgaande reactie iets heb gedaan. Sowieso lekker onderbouwd aangezien ik vrijwel nooit ouwehoer over spelling, foutjes, grammatica noch typvaardigheid omdat ik namelijk de grootste retard ben als het gaat om de Nederlandse taal of zijn mijn d/t fouten je nooit opgevallen die namelijk constant door oisyn gecorrigeerd worden (overigens niet erg, ben er deels dankbaar voor).

Ok, maar speciaal voor jou, omdat het je zo enorm diep zit zal ik het even uitleggen hoe ik persoonlijk deze discussie zie.

Het begon met gewoon een grapje, van zowel 2 man met o.a. een 'haha' en een 'fuck you'. Vervolgens leest iemand de zin als
want het is voor haar een belangeijke vorm van vermaak.
Waarop gewoon wordt gezegd 'nou ouders dienen hun kind te vermaken' wat an sich een hele logische reactie is want dat is ook gewoon zo. Er wordt niet eens gezegd "goh wat ben jij een slechte ouder zeg".
Tis maar een stukje interpretatie.

Nja vervolgens komt oisyn er naar mijn mening lekker bovenop om zijn zin te verdedigen, terwijl ik zoiets heb.. ja je zin zelf is gewoon deels krom en kun je vanuit 2 kanten zien. Hence heel die ganze kut discussie over "met name" omdat ik probeer uit te leggen dat hij niet zo gepikeerd moet reageren omdat je de zin ook kan lezen als "ipad is enorm belangrijk" en daarmee wilde ik ook aangeven dat het bij hem net zo goed af en toe eenrichtingsverkeer is.

Vervolgens gaf ik vrij duidelijk aan hoe het zat met "met name", en persoonlijk vind ik dat ik daar redelijk gelijk in heb, maar soit jij vindt blijkbaar van niet en moet dat weer met 3 reacties gaan vermelden hoe moeilijk je het hebt omdat ik namelijk wel een zin met "met name" totaal anders interpreteer.

Dus ja, uiteindelijk gaat het helemaal nergens over en worden er nu dingen aangehaald die totaal niet relevant zijn. Wat is mijn punt, ja erm misschien moet je even mijn reacties terug lezen. Ik geef gewoon duidelijk aan hoe je naar mijn mening "met name" moet zien, en hoe ik zijn zin zag en waarom dan iemand misschien zo reageert. Kom nu zelf anders maar even met jouw punt behalve het geen waar je allemaal aan loopt te ergeren aan mij persoonlijk?

Oh en misschien helpt een stukje relativeren. Althans ik heb het helemaal niet over het ouderschap van oisyn, want wie de fuck is oisyn (met alle respect :p) ? Zou nogal dom zijn om te oordelen over iemand die ik alleen ken via een forum.

Goed nu nog even je laatste reactie, waarom maak je er iets anders van;
Lego, knex, poppetjes of andere zut is daar gewoon niet makkelijk, dus de voornaamste bron van plezier (met name) is de tablet.
Ja klopt helemaal, maar dat was niet gezegd.
want het is voor haar een belangeijke vorm van vermaak, met name in het vliegtuig.
Dat zegt, het is een belangrijke vorm van vermaak. Punt. Vooral, met name, speciaal... in het vliegtuig.

Maar daar moet je even mijn voorgaande reacties er ook even bij pakken om mij te begrijpen.

Zo... PHP is kut hé?

• orf
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 10:05

orf

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/uogLoD6aKYkTUZ8RKGl9MbIt/full.jpg

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Douweegbertje schreef op maandag 16 februari 2015 @ 20:41:
[...]

Nee, want het maakt niets uit of het nu 'in het bijzonder' is, of vooral.
Nogal wiedes, "in het bijzonder" en "vooral" zijn nagenoeg identiek. Maar ik had het vooral over het verschil "in het bijzonder" (of "vooral" zo je wilt) en "onder andere" (Vlaamse interpretatie volgens een woordenboek). Het laatste impliceert dat het in het algemeen belangrijk is, waaronder in het vliegtuig. Het eerste dat het bij uitstek (maar niet louter) in het viegtuig belangrijk is.
Nog eens los daarvan typ jij je zin zo:
Ik probeer inderdaad correcte Nederlandse zinnen te formuleren.

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Zullen we anders even geen topsporters beledigen? O-)

• Mercatres
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 29-12 23:13
* Mercatres gaapt
Goed, morgen demo voor klant. Laat nu de productowner maar uitleggen :)

• Rutix
F.West98 schreef op maandag 16 februari 2015 @ 20:45:
Mijn code:
C#:
1
2
3
4
public void CreateSymlink(string symlinkPath, string targetPath) {
    /* Checkt of pad al bestaat en verwijdert die zo nodig */
    CreateSymbolicLink(symlinkPath, targetPath, 1); // Windows API call (kernel32.dll om precies te zijn)
}

Commentaar (van die persoon die eerder al geen backups had):

[...]

Dus: de windows functie doet iets mis. Of vereist andere input. Maar de Unit Tests (mét spaties) werken....
Ik had geprobeerd om te kijken of ik de specifieke pull request/commit kan vinden waar je op doelde maar sommige van de repos waar jij aan contribute zijn echt een zooitje. De history is gewoon onleesbaar en de pull request zijn ook echt gaar :+. Misschien handig om eens iets meer over de "correct way" van contributen te lezen ;).
Ik vind die altijd zo offensive... ik snap niet waarom mensen hem grappig vinden.

[ Voor 13% gewijzigd door Rutix op 17-02-2015 08:19 ]

Nothing to see here!

• Dido

Dido

heforshe

Firesphere schreef op maandag 16 februari 2015 @ 18:40:
SCRUM is niet alleen zinnig voor teams, ook als je minder in teamverband zit, het is een manier van werken die ook zeker nut heeft als je meer alleen werkt.
Ja, die daily standups zijn een blast hier, in m'n eentje. Niet dat er veel collega's waren die dachten dat ik normaal was, maar nu zijn die er in ieder geval niet meer.

Vooral die momenten waarop mezelf als SCRUM-master moet herinneren aan het feit dat ik niet inhoudelijk de diepte in moet tijdens de stand-up, en dat ik mezelf dan als ontwikkelaar moet vertellen dat ik na de stand-up maar even moet gaan zitten met mezelf als DBA. 8)7

• Yuri_MB
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 10-12 10:35
Dido schreef op dinsdag 17 februari 2015 @ 09:05:
[...]

Ja, die daily standups zijn een blast hier, in m'n eentje. Niet dat er veel collega's waren die dachten dat ik normaal was, maar nu zijn die er in ieder geval niet meer.

Vooral die momenten waarop mezelf als SCRUM-master moet herinneren aan het feit dat ik niet inhoudelijk de diepte in moet tijdens de stand-up, en dat ik mezelf dan als ontwikkelaar moet vertellen dat ik na de stand-up maar even moet gaan zitten met mezelf als DBA. 8)7
Klinkt een beetje als zeggen dat boodschappen doen onzinnig is omdat je toch geen tampons nodig hebt als man...

Als de daily stand-up geen zin heeft doe je dat niet, wat ongetwijfeld wel meerwaarde heeft is proberen in iteraties van bijvoorbeeld 1 a 2 weken te werken en daarna weer een werkend product te hebben staan. Voor je leidinggevende/opdrachtgever vast ook fijn om weer een increment te kunnen zien.

• Ealanrian
Dido schreef op dinsdag 17 februari 2015 @ 09:05:
[...]

Jij bent zeker nooit alleen :P

• Dido

Dido

heforshe

Yuri_MB schreef op dinsdag 17 februari 2015 @ 09:11:
Klinkt een beetje als zeggen dat boodschappen doen onzinnig is omdat je toch geen tampons nodig hebt als man...
Ik was niet echt 100% helemaal volledig serieus ;)

SCRUM heeft zeker voordelen, ook in je eentje en ik raad ook iedereen aan om op die manier te leren denken.

Dat doet niets af aan de frustratie die veroorzaakt wordt door managers die het woord gehoord hebben, roepen dat ze SCRUM fantastisch vinden, maar in de praktijk ITIL aanbidden en meer pagina's tekst produceren dan ik aan code bij elkaar geklopt krijg. Als ik de fout zou maken om stand-ups te gaan doen sta ik er niet alleen: dan staan er drie levels managers omheen, en duurt de stand-up een paar uur. Een planning van minder dan zes maanden valt buiten hun waarnemingsvermogen, dus zijn mijn sprintplanningen "for my eyes only". Hun input voor de back log bestaat uit een onleesbare productspecificatie van zes(!) jaar oud, dus ook daarvan houdt ik een eigen versie bij. TFS is een back-up systeem met mooie versiering. :X
We hebben het heel gezellig samen :+

[ Voor 7% gewijzigd door Dido op 17-02-2015 09:22 ]

• Yuri_MB
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 10-12 10:35
Dido schreef op dinsdag 17 februari 2015 @ 09:21:
[...]

Ik was niet echt 100% helemaal volledig serieus ;)

SCRUM heeft zeker voordelen, ook in je eentje en ik raad ook iedereen aan om op die manier te leren denken.

Dat doet niets af aan de frustratie die veroorzaakt wordt door managers die het woord gehoord hebben, roepen dat ze SCRUM fantastisch vinden, maar in de praktijk ITIL aanbidden en meer pagina's tekst produceren dan ik aan code bij elkaar geklopt krijg. Als ik de fout zou maken om stand-ups te gaan doen sta ik er niet alleen: dan staan er drie levels managers omheen, en duurt de stand-up een paar uur. Een planning van minder dan zes maanden valt buiten hun waarnemingsvermogen, dus zijn mijn sprintplanningen "for my eyes only". Hun input voor de back log bestaat uit een onleesbare productspecificatie van zes(!) jaar oud, dus ook daarvan houdt ik een eigen versie bij. TFS is een back-up systeem met mooie versiering. :X

[...]

We hebben het heel gezellig samen :+
Ging ik van uit, mijn tamponvoorbeeld was ook niet bedoeld om een 100% accurate analogie te verwezenlijken :+.

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 28-12 13:12
Dido schreef op dinsdag 17 februari 2015 @ 09:21:
[...]

* Avalaxy huivert :X

• Merethil
Man man man.... Had ik de afdeling eindelijk zo ver om te gaan werken met branches tijdens development, dus ons CVS gebruiken waar het voor bedoeld is, kan ons nieuwe pakket totaal niet overweg met branches.

Oplossing van CVS gebruiken tijdens development met het nieuwe pakket? Zie hier:

- Code uitchecken
- Code locken
- Aanpassing doen
- Code commiten
- Code unlocken

Heerlijke manier van concurrent werken dus.... Not. Maar goed, het nieuwe pakket bestaat uit duizenden en duizenden minuscule deeltjes die samen flows moeten vormen, dus maakt het weinig uit als je iets locked hebt staan, maar toch :P

• Dido

Dido

heforshe

We zoeken nog collega's >:)

• Voutloos
  • Niet online
Merethil schreef op dinsdag 17 februari 2015 @ 10:49:
Heerlijke manier van concurrent werken dus.... Not. Maar goed, het nieuwe pakket bestaat uit duizenden en duizenden minuscule deeltjes die samen flows moeten vormen, dus maakt het weinig uit als je iets locked hebt staan, maar toch :P
Wat is 'het pakket'? En waarom is dit niet zo maar oplosbaar? Als het aantal files in je project hiervoor uit maakt doe je iets goed fout..

{signature}

• Merethil
Voutloos schreef op dinsdag 17 februari 2015 @ 11:02:
[...]
Wat is 'het pakket'? En waarom is dit niet zo maar oplosbaar? Als het aantal files in je project hiervoor uit maakt doe je iets goed fout..
"Het pakket" werkt met configuratiefiles (soort XML) die op een vrij.... unieke... manier de flows genereren waar je code in aangeroepen word. In alle tests die we hebben gedaan slopen we de boel als we proberen twee branches samen te voegen omdat je ALTIJD conflicten hebt, zelfs al heb je minuscule aanpassingen in je code of flow.

Gezien de ongelofelijke hoeveelheid kleine aanpassingen in de flows kunnen we het niet hebben om steeds weer conflicten op te lossen, dus hebben de opperhoofden maar besloten niet te gaan werken met branches. Hoezee voor ons. :P

Edit: "Het pakket" heet trouwens WebMethods van het minder bekende "Software AG" (letterlijk vertaald gewoon Software B.V. wat ik een enorm toffe naam vind :+ ). Pakket bouwt voort op een set functies en programma's die ooit bekend waren als de "SAP Business Connectors". Het pakket zelf is verder heel fijn werken, maar de ondersteuning voor welk CVS dan ook is abominabel....

[ Voor 18% gewijzigd door Merethil op 17-02-2015 11:11 ]

• Voutloos
  • Niet online
En je kan niet bijv. in plaats van hele modules/repo's ergens op hoog niveau een svn external (of soortgelijk concept) naar specifieke branch hebben?

(Zou bijna gokken van wel, desnoods op zo'n manier dat je pakket niets van versioning weet).

{signature}

• Merethil
Voutloos schreef op dinsdag 17 februari 2015 @ 11:35:
En je kan niet bijv. in plaats van hele modules/repo's ergens op hoog niveau een svn external (of soortgelijk concept) naar specifieke branch hebben?

(Zou bijna gokken van wel, desnoods op zo'n manier dat je pakket niets van versioning weet).
We hebben wel zitten kijken naar oplossingen maar hebben niets kunnen vinden, Een tijd geleden hebben we de mensen die het pakket gebouwd hebben en onderhouden ingehuurd voor training en de eerste opzet, die kregen het zelf ook voor geen meter aan de praat.

Een andere partij die implementaties doen van het pakket hebben het ook geprobeerd en hebben gezien bij andere klanten dat SVN de meest handige implementatie is, maar wel met het lock-change-unlock systeem.... Helaas, had graag de boel écht goed aangepakt nu we naar een meer gerenommeerd systeem gaan dan de homebrew die we eerst hadden :P

• Ealanrian
Afbeeldingslocatie: http://gifs.gifbin.com/052011/1304618376_tumbleweed-gif.gif

Stil hier...
De hele dag regex bouwen is best vermoeiend

• Douweegbertje

Douweegbertje

• Ealanrian
Nee helaas, het is deel van languages and machines een vak wat ik momenteel volg

• Voutloos
  • Niet online
Dus nu mag je eindelijk meepraten over pumping lemma en zo... :P

{signature}

• Ealanrian
Voutloos schreef op dinsdag 17 februari 2015 @ 16:28:
Dus nu mag je eindelijk meepraten over pumping lemma en zo... :P
Die word morgen behandeld in het college

• Voutloos
  • Niet online

Dat is echt jaaaaren geleden. Bedankt he, nu voel ik me oud. :P

{signature}

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Voutloos schreef op dinsdag 17 februari 2015 @ 16:37:

Dat is echt jaaaaren geleden. Bedankt he, nu voel ik me oud. :P
Je bent ook oud. O-)

• RayNbow
  • Laatst online: 15:11

RayNbow

Kirika <3

Nou, eens kijken of ik Theano met CUDA support aan de praat krijg op een Windows bak. :p

Een half uur later:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/K6QMkimVHwbLhG1TIzGmZr4A/full.png

*O*

[ Voor 39% gewijzigd door RayNbow op 17-02-2015 17:52 ]

Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir

Pagina: 1 ... 62 ... 100 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is niet de plaats om te lopen helpdesken. De Coffee Corner is primair bedoeld als uitlaatklep voor iedereen in de Devschuur® en niet als vraagbaak.