De Devschuur Coffee Corner - Iteratie ➑ Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 63 ... 100 Laatste
Acties:
  • 366.989 views

• Patriot
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 08-01 10:25

Patriot

Fulltime #whatpulsert

Wel grappig, alleen als je doorhebt dat er een zinnetje/woordje uitkomt dan is 't soms wel wat makkelijker :+

spoiler:
Als het bijv. "FOODFITFO.A.I.." is dan is het niet zo moeilijk om te verzinnen dat het FOODFITFORAKING moet zijn :+

[ Voor 19% gewijzigd door Patriot op 17-02-2015 18:07 ]

• Douweegbertje
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 08-01 15:38

Douweegbertje

Wat kinderachtig.. godverdomme

Mja zo is het met alles :p
Ooit nog gekomen op een random color generator in javascript.. zou dit zelf nooit bedacht hebben..

code:
1
'#'+Math.floor(Math.random()*16777215).toString(16);

• n8n
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 02-01 20:47

n8n

http://www.140byt.es staat vol met zulke, soms handige, tweetsized JavaScript snippets

• Douweegbertje

Douweegbertje

Pft. de laatste tijd te veel gedaan. Was het niet werk werk, was het wel nog voor mijzelf dingen afmaken. Ik heb eigenlijk wel behoefte aan een weekje zon, alleen dan moet ik eerst nog even gaan verdienen wat ik verdien :+ Infinite loop gevoel.

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 08-01 02:10
Gvd, kom er net weer achter dat een klant met een behoorlijk betaalachterstand op het randje van failliet staat. Nou ik kan wel weer 500 uur zien verdampen :r Ben helemaal klaar met freelance klussen.

• Martijn19
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 28-07-2025
Megamind schreef op woensdag 18 februari 2015 @ 03:26:
Gvd, kom er net weer achter dat een klant met een behoorlijk betaalachterstand op het randje van failliet staat. Nou ik kan wel weer 500 uur zien verdampen :r Ben helemaal klaar met freelance klussen.
Ai, dat is nooit leuk. Ik ben juist wel graag freelancer, maar na een soortgelijk leermoment heb ik mijn betalingsvoorwaarden scherp aangepast en ben zorgvuldiger naar mijn klanten gaan kijken.

• Douweegbertje

Douweegbertje

Megamind schreef op woensdag 18 februari 2015 @ 03:26:
Maar even serieus..niet om heel lullig te gaan doen maar misschien is het dan ook beter dat je stopt. Hoe kun je als freelancer een kostenpost open laten staan van 500 uur? Heb jij dan 12.5 week fulltime achter elkaar voor hem gewerkt zonder iets van geld te krijgen?

Ik moet eerlijk zeggen dat ik in het begin al snel een paar keer genaaid ben. Ook gewoon voor bedragen van < 100 euro e.d. 8)7 Sindsdien doe ik geen flikker meer zonder minimaal een % vooraf betaald te krijgen. Als m'n factuur niet betaald wordt binnen x-tijd (afhankelijk wie het is) stop ik gewoon.

In elk geval super klote voor je, ik hoop dat je nog wat terug gaat zien.

• Woy
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Douweegbertje schreef op woensdag 18 februari 2015 @ 08:25:
[...]

Maar even serieus..niet om heel lullig te gaan doen maar misschien is het dan ook beter dat je stopt. Hoe kun je als freelancer een kostenpost open laten staan van 500 uur? Heb jij dan 12.5 week fulltime achter elkaar voor hem gewerkt zonder iets van geld te krijgen?

Ik moet eerlijk zeggen dat ik in het begin al snel een paar keer genaaid ben. Ook gewoon voor bedragen van < 100 euro e.d. 8)7 Sindsdien doe ik geen flikker meer zonder minimaal een % vooraf betaald te krijgen. Als m'n factuur niet betaald wordt binnen x-tijd (afhankelijk wie het is) stop ik gewoon.

In elk geval super klote voor je, ik hoop dat je nog wat terug gaat zien.
Hoewel ik het met je eens bent dat 500 uur fors is zit je daar toch al snel aan. Een betalingstermijn van 2 maanden is niet vreemd, en je stuurt de eerste factuur pas aan het eind van de eerste maand.

Dus als je inderdaad 3 maanden full-time gewerkt hebt hoeft er voor 500 uur nog niet eens een betalingsachterstand te zijn.

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

• _Moe_
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 06-01 20:38
[...]

Maar even serieus..niet om heel lullig te gaan doen maar misschien is het dan ook beter dat je stopt. Hoe kun je als freelancer een kostenpost open laten staan van 500 uur? Heb jij dan 12.5 week fulltime achter elkaar voor hem gewerkt zonder iets van geld te krijgen? ...
Vind je nu zelf niet dat dit wat kort door de bocht is.
Je gaat er toch niet van uit dat je klanten op de rand van hun fallissement staan, of licht jij ze altijd helemaal door dan?
Verder is het perfect mogelijk dat je 12,5 weken werkt zonder iets van betaling gezien te hebben. Als je voorbij de 16 weken zit, ligt dit dan weer helemaal anders.
En je zou natuurlijk een zeker percentage vooraf kunnen vragen, maar ook dat vind ik persoonlijk een beetje vreemd. Wat doe je dan als de klant niet tevreden is bijvoorbeeld?

RTFM!

• Tjolk
  • Laatst online: 20:45
[...]

Kan snel gaan hoor. Ik herken het ook wel van vaste klanten waar ik al jaren voor werk op nacalculatie. Voordat je het traject van factuur, herinnering, tweede herinnering en aanmaning voorbij bent, ben je al heel wat weken (en dus uren) verder. En ga je dan voor een vaste klant meteen alles stopzetten?

Tjolk is lekker. overal en altijd.

• orf
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 23:23

orf

Wij rekenen per sprint af. Daardoor zijn het redelijk overzichtelijke bedragen. Alleen bij overheden wijken we daar wel eens vanaf vanwege de inkoopvoorwaarden. Bij ons is het debiteurensaldo enorm omlaag gegaan sinds onze administratief medewerker belt met de klant als een factuur niet voldaan is. Zij is niet betrokken bij het project en kan dus zonder alle bijzaken bellen. Betaaltermijn bij ons is 14 dagen.

Ik heb twee keer een liquidatie van een onderneming meegemaakt bij klanten. De eerste keer heb ik er direct een advocaat op gezet en hebben we al ons geld gekregen. De tweede keer lukte dat niet en heeft de advocaat ons geadviseerd om met een finale kwijting genoegen te nemen. Dat heeft ook een aanzienlijk bedrag gekost helaas. Bij dat bedrijf zag je toen betaaltermijnen oplopen en vlak voor de liquidatie kregen we nog een flinke opdracht van ze. Vanaf toen zijn we per sprint af gaan rekenen.

Volgens mij is ondernemen ook gewoon vaak leren van situaties en daar de volgende keer anders mee omgaan.

• Douweegbertje

Douweegbertje

_Moe_ schreef op woensdag 18 februari 2015 @ 08:49:
[...]

Vind je nu zelf niet dat dit wat kort door de bocht is.
Je gaat er toch niet van uit dat je klanten op de rand van hun fallissement staan, of licht jij ze altijd helemaal door dan?
Verder is het perfect mogelijk dat je 12,5 weken werkt zonder iets van betaling gezien te hebben. Als je voorbij de 16 weken zit, ligt dit dan weer helemaal anders.
En je zou natuurlijk een zeker percentage vooraf kunnen vragen, maar ook dat vind ik persoonlijk een beetje vreemd. Wat doe je dan als de klant niet tevreden is bijvoorbeeld?
Het is niet kort door de bocht. Juist niet.
Je bent een freelancer, en even afhankelijk of je er naast nog werkt is het geen wat je werkt je enige inkomsten.. dus dan is er helemaal niets kort door de bocht om financiële zekerheid te krijgen. Niet om weer lullig te doen, maar anders krijg je dus dat je 500 uur verneukt. Niet dat ik overigens weet hoe het in zijn verhaal is gegaan dus ik wil ook niet nu gaan vergelijken.

Zelfs hier bij mij op mijn werk krijgen we facturen van bepaalde 3e partijen binnen voor redelijke bedragen voor bepaald maatwerk. Nu zijn wij totaal geen 'rare' partij en doen we al jaren zaken met ze, maar de facturen zien er alsnog zo uit:
40% vooraf, 20% oplevering, 40% binnen 2 weken na oplevering.
En soms dan 30-40% vooraf, de rest na oplevering.
Het eerste is een soort tegemoetkoming. Hun hebben financiële zekerheid en wij zekerheid dat ze het product goed gaan afleveren anders krijgen ze de laatste 40% niet.

Ik vraag eigenlijk altijd een vooraf betaling, indien de kosten > xxxx bedrag en/of uren > xx. Bij nieuwe klanten wil ik vrijwel altijd een vooraf betaling tenzij ik het risico waard vind (denk aan groot bedrijf, vervolg opdrachten etc) maar dan nog doe ik geen 'gekke' dingen bij grote bedragen.

Je hoeft niet het risico alleen bij jezelf te leggen, en bedrijven vinden dit heus niet raar of kort door de bocht hoor.

En een betaaltermijn van 2 maanden, tja bij mij is het 14 dagen. Ik kan domweg niet 1 maand fulltime werken om dan pas een factuur te sturen en dan nog eens 2 maanden te moeten wachten. Dan heb ik (mocht ik fulltime freelancer zijn) weinig eten in de koelkast staan om het nog licht uit te drukken :+

[ Voor 6% gewijzigd door Douweegbertje op 18-02-2015 09:25 ]

• Afvalzak
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 04-01 17:32

Afvalzak

Zet jij mij even buiten?

Maar ga je dan ook na 15 dagen bellen? Volgens mij is 1 maand wel vrij normaal en dat hou ik zelf dan ook aan.

Meeste klanten hebben gewoon een vaste dag waarop de betalingen eruit gaan en daar valt het dan sowieso in.

Last.fm | Code Talks

• kwaakvaak_v2
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 10-10-2025
Afvalzak schreef op woensdag 18 februari 2015 @ 09:54:
Maar ga je dan ook na 15 dagen bellen? Volgens mij is 1 maand wel vrij normaal en dat hou ik zelf dan ook aan.

Meeste klanten hebben gewoon een vaste dag waarop de betalingen eruit gaan en daar valt het dan sowieso in.
Mocht ik ooit weer gaan freelancen of bedrijfje spelen is dat één van de eerste dingen die ik zou uit besteden. Debiteuren beheer en bijpassende boekhouding. Dat koste mij zoveel energie dat ik uiteindelijk van 'ellende' maar weer loonslaaf ben geworden.

Ondernemen is leuk, maar ik wil graag doen waar ik goed in ben en waar bedrijven mij voor willen inhuren en dat is niet boekhoudertje spelen.

Driving a cadillac in a fool's parade.

• Afvalzak

Afvalzak

Zet jij mij even buiten?

Ja, een boekhouder vind ik zelf ook zeer prettig, factuurtjes maken en klanten eventueel nabellen (nog nooit hoeven doen gelukkig) heb ik niet zo'n problemen mee, maar inkomstenbelasting doen etc. vond ik echt verschrikkelijk, dat had ik na 2 keer wel gehad.

Last.fm | Code Talks

• .Gertjan.
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 17-02-2025

.Gertjan.

Owl!

[...]

Vooraf betalen gaat mij momenteel nog wat te ver, maar ik factureer wel netjes iedere maand. Bij erg lang uitblijven van betalingen (of discussie over facturen), leg ik gewoon het werk neer totdat betaald wordt.

Ik werk gelukkig erg weinig op basis van fixed-price (wel fixed-fee, maar dat is gewoon een fee op basis van maandelijkse beschikbaarheid/vaste uren), dan kan het zomaar zijn dat je heel wat uren besteed voordat een betaling plaats vindt. Dat is niet tof, zeker niet als je vaste lasten hebt en/of personeel in dienst.

Blijft altijd een beetje aftasten, met een aanbetaling wek je mogelijk de indruk dat je de klant niet vertrouwt, maar aan de andere kant een klant die dat weigert is misschien ook weer wantrouwend richting jou (wie zegt dat je levert) of weet dat hij waarschijnlijk niet/lastig gaat betalen.

Gelukkig bevind ik mij in de situatie dat ik dergelijke figuren de deur kan wijzen, ik doe graag zaken, maar als het vervelend moet dan bedank ik voor de eer.

The #1 programmer excuse for legitimately slacking off: "My code's compiling"
Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.

• afraca
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 13-08-2025

afraca

Open Source!

First world problem hier:

Ik wil in PHPStorm gewoon Monokai als theme gebruiken. Maar de tab kleuren zijn dan totaal niet mee te werken! Ik wil dan in enkel dat sub-menu ( Editor -> Colors & Fonts -> File Status ) een andere Scheme gebruiken, maar dan doet hij dat voor alle settings. |:( Nu moet ik het handmatig veranderen.

Want dit is natuurlijk niks he:
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/tLE30UV.png

edit: :( :( :( :( Windows blijft bij 75% geheugengebruik mij melden: "jo dude, ik wil graag programma's sluiten, want dit gaat niet goed"

[ Voor 14% gewijzigd door afraca op 18-02-2015 10:49 ]

IMDB vote history | Next-gen OS, audio en video player, search engine en Movie DB

• incaz
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 15-11-2022
Ik zie nog een gat in de mobiele-app-markt: eentje die ook P+R mee kan nemen in de routeplanning en reisvergelijkingen (dus niet een route naar de P+R, maar auto -> P+R -> verder reizen met betreffende tram / bus / metro.)

Als iemand nog een projectje zoekt :) Doe mij een gratis licentie voor dit geweldige idee ;)

Never explain with stupidity where malice is a better explanation

• n8n

n8n

Op mijn academie werd bij ‘entrepreneurship’ nadrukkelijk verteld dat je na elke fase moet factureren, als het even kan niet beginnen zonder voorschot.
Ik kan echt totaal niet tegen regenboog op zwart. Witte achtergrond, vrijwel alle syntax highlighting er uit. O+ Zó veel rustiger

[ Voor 50% gewijzigd door n8n op 18-02-2015 12:11 ]

• BikkelZ
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 29-12-2025

BikkelZ

CMD+Z

Ben nu met een time-sensitive project bezig wat ik heb overgenomen van een of andere knul begin twintig. Uiteraard in Swift want dat is hip en nieuw en uiteraard met alle UI in code want doen álle professionals en je bent uiteraard óók een professional, ondanks dat dit een retesimpele applicatie is. Dan nog wat class name prefixes want dat is ook een standaard in iOS development (ondanks dat Swift gewoon modules heeft :+) ).

Man man man man man man

Keer of tien per uur crasht UIKit. Als ik ergens een label vergeet toe te voegen dan geeft hij soms een nuttige ReSharper achtige error maar soms ook een super vage compiler fout. Alsof de Swift compiler gewoon verdrinkt in zijn eigen kots. Oplossing: git stash en dan weer opnieuw beginnen, hopende dat je het probleem ziet.

Project zit ook precies op de punten waar het moeilijk werd met onopgeloste bugs. Nee bedankt knul. Papa ruimt wel weer achter je kont op. Veel succes bij je nieuwe puinhoop ik bedoel uitdaging ;w

[ Voor 3% gewijzigd door BikkelZ op 18-02-2015 12:12 ]

iOS developer

• Tales
  • Laatst online: 08-01 16:29
Buh, de aantal redenen om UI in code te doen m.b.t. iOS neemt al jaren af. Maar Classes prefixen is echt alleen standaard in Objective-C. In Swift is het zeker niet standaard (en ook niet nodig, want zoals je zegt modules), xcode doet het volgens mij ook niet standaard bij Swift code.

Dan wel de eindeloze discussie natuurlijk of je wel Swift moet gebruiken in productie, jonge taal die nog erg veel veranderd. De Linkedin app is wel over geloof ik. In ieder geval genoeg redenen om helemaal gek te worden dus? :P

• alienfruit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 21:50

alienfruit

the alien you never expected

Ik heb wel klanten gehad die rekeningen alleen elke 90 dagen betaalde. Als je het van te voren weet is het geen probleem...

• Douweegbertje

Douweegbertje

Afvalzak schreef op woensdag 18 februari 2015 @ 09:54:

Ja, want ik heb gewoon in het contract staan dat ze voor die datum moeten dokken, net zo goed dat ik voor een bepaalde datum iets aan moet leveren. Waarom mag een klant wel verwachten dat jij een product x gaat leveren op datum y (of in een periode), terwijl jij onzeker moet zijn over de vergoeding?
Alles is heus wel wat genuanceerder dan ik het hier zo 123 even opschrijf, maar ik ben afhankelijk (in zekere zin) van mijn centen. Ik heb het ook druk genoeg, en ik ben niet afhankelijk van mijn klant. Als ik mijn centen niet krijg (zonder reden of etc..etc.) dan stop ik, en doe ik iets waar ik wel geld mee verdien.
alienfruit schreef op woensdag 18 februari 2015 @ 12:45:
Ik heb wel klanten gehad die rekeningen alleen elke 90 dagen betaalde. Als je het van te voren weet is het geen probleem...
Ja, dat kan in overleg bijvoorbeeld. Echter -kan- ik dat niet doen met relatief grote bedragen omdat ik dan domweg inkomsten mis terwijl ik wel uitgaves moet doen. Goed, uiteindelijk ga ik niet failliet na 90 dagen maar het is wel een bepaald risico.
Uiteindelijk maakt het niet zo heel veel uit wanneer je het krijgt (binnen een normale termijn) maar dan moet je die periode wel gezond kunnen overbruggen.

[ Voor 25% gewijzigd door Douweegbertje op 18-02-2015 12:50 ]

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Topicstarter
n8n schreef op woensdag 18 februari 2015 @ 12:09:
Op mijn academie werd bij ‘entrepreneurship’ nadrukkelijk verteld dat je na elke fase moet factureren, als het even kan niet beginnen zonder voorschot.
Ik kom er even stevig in ;)

Ja want op de academie weten ze zo goed hoe het moet :') In theorie klinkt het allemaal helemaal geweldig en waus (voorschot), totdat je uren verstookt (en dus pas na x periode je uren kan overleggen) en je te maken krijgt met een betalingstermijn van 30, 45, 60 of soms zelfs 90 dagen.

Als je een grootschalig project doet, waarbij je ook nog hardware, software(licenties) en implementatie doet, dan kan je idd andere zaken afspreken. Maar dan heb je ook een salescycle van meer dan 1 dag.
Douweegbertje schreef op woensdag 18 februari 2015 @ 12:48:
[...]
Ja, want ik heb gewoon in het contract staan dat ze voor die datum moeten dokken, net zo goed dat ik voor een bepaalde datum iets aan moet leveren. Waarom mag een klant wel verwachten dat jij een product x gaat leveren op datum y (of in een periode), terwijl jij onzeker moet zijn over de vergoeding?
Het ligt idd genuanceerder, maar dat zeg je hieronder ook :)
Alles is heus wel wat genuanceerder dan ik het hier zo 123 even opschrijf, maar ik ben afhankelijk (in zekere zin) van mijn centen. Ik heb het ook druk genoeg, en ik ben niet afhankelijk van mijn klant. Als ik mijn centen niet krijg (zonder reden of etc..etc.) dan stop ik, en doe ik iets waar ik wel geld mee verdien.
Ik weet niet hoe jij precies je geld verdient, maar er zijn genoeg opdrachtgevers waar het toch ff anders gaat. Er zijn genoeg prestigebedrijven die je heel graag als klant wilt, misschien wel meer betalen dan je kan dromen, maar een gedrocht van een administratieafdeling hebben
Uiteindelijk maakt het niet zo heel veel uit wanneer je het krijgt (binnen een normale termijn) maar dan moet je die periode wel gezond kunnen overbruggen.
Daar ben je ondernemer voor he :)

[ Voor 44% gewijzigd door BtM909 op 18-02-2015 13:04 ]

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

• Douweegbertje

Douweegbertje

Maar goed, voor een prestigebedrijf wil ik best even krom liggen, echter hadden we het meer over 'in het algemeen'. Sowieso merk ik gewoon op dat vele hier een voorschot 'raar' vinden, maar voor mij (en vele andere) is dat een zeer normale zaak. Ik bedoel, je kunt ook wel zeggen dat je dan het bedrijf niet vertrouwd, maar een bedrijf die geen 20-40% voorschot durft te betalen kan ik dan ook weer niet vertrouwen... Dus het werkt wel 2 kanten op. Althans ik heb die tijd gehad dat ik achter iedereen aan hijg. Ik ben vrij hard qua zaken doen.. maar ik ben dan ook 'gezond' als 'bedrijf'.

• OkkE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10-11-2025

OkkE

CSS influencer :+

n8n schreef op woensdag 18 februari 2015 @ 12:09:
Ik kan echt totaal niet tegen regenboog op zwart. Witte achtergrond, vrijwel alle syntax highlighting er uit. O+ Zó veel rustiger
Monokai vind ik nu ook niet echt fijn, maar ik heb toch het liefst wel een donkere achtergrond.

Op dit moment is het Earthsong O+

earthsong-contrast

https://github.com/daylerees/colour-schemes

“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.

• Ryur
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 22:13
OkkE schreef op woensdag 18 februari 2015 @ 13:09:
[...]

Monokai vind ik nu ook niet echt fijn, maar ik heb toch het liefst wel een donkere achtergrond.

[afbeelding]

Lol in het commentaar erbij "Niks te maken met MJ" :P _/-\o_

• WernerL
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 21:57
* WernerL gebruikt in PyCharm darcula als theme. Zit er standaard in en bevalt prima. :P

Roses are red, violets are blue, unexpected '{' on line 32.

• n8n

n8n

BtM909 schreef op woensdag 18 februari 2015 @ 12:53:
[...]

Ik kom er even stevig in ;)

Ja want op de academie weten ze zo goed hoe het moet :') In theorie klinkt het allemaal helemaal geweldig en waus (voorschot), totdat je uren verstookt (en dus pas na x periode je uren kan overleggen) en je te maken krijgt met een betalingstermijn van 30, 45, 60 of soms zelfs 90 dagen.

Als je een grootschalig project doet, waarbij je ook nog hardware, software(licenties) en implementatie doet, dan kan je idd andere zaken afspreken. Maar dan heb je ook een salescycle van meer dan 1 dag.
De academie huurt dan iemand uit het veld in, weliswaar van een design bedrijf maar toch, voor opdrachten met meerdere opleveringen lijkt dat me niet meer dan redelijk.

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Topicstarter
n8n schreef op woensdag 18 februari 2015 @ 13:28:
[...]
De academie huurt dan iemand uit het veld in, weliswaar van een design bedrijf maar toch, voor opdrachten met meerdere opleveringen lijkt dat me niet meer dan redelijk.
Was ook maar ff om de discussie een beetje op te laaien ;)

Douweegbertje schreef op woensdag 18 februari 2015 @ 13:09:
Maar goed, voor een prestigebedrijf wil ik best even krom liggen, echter hadden we het meer over 'in het algemeen'. Sowieso merk ik gewoon op dat vele hier een voorschot 'raar' vinden, maar voor mij (en vele andere) is dat een zeer normale zaak. Ik bedoel, je kunt ook wel zeggen dat je dan het bedrijf niet vertrouwd, maar een bedrijf die geen 20-40% voorschot durft te betalen kan ik dan ook weer niet vertrouwen... Dus het werkt wel 2 kanten op. Althans ik heb die tijd gehad dat ik achter iedereen aan hijg. Ik ben vrij hard qua zaken doen.. maar ik ben dan ook 'gezond' als 'bedrijf'.
Ik vind voorschot niet raar; het hangt volledig af met wat je afspreekt en wat je voor dat bedrijf doet. :)

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)

• Firesphere
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 07-01 23:54

Firesphere

Yoshis before Hoshis

OkkE schreef op woensdag 18 februari 2015 @ 13:09:
[...]

[afbeelding]

Als je zijn demo-pagina doorscrollt, dan doen die witte themes telkens letterlijk pijn aan m'n ogen :/

I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

• TheNephilim
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 08-01 16:28

TheNephilim

Wtfuzzle

Voor PhpStorm gebruik ik https://github.com/chriskempson/tomorrow-theme; de Night versie. Ik ben daar nog steeds wel tevreden mee eigenlijk.

[ Voor 8% gewijzigd door TheNephilim op 18-02-2015 14:04 ]

• D-Raven
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16-10-2025
Voor de mensen die veel formulieren in ASP.Net MVC doen.
Check dit eens: http://www.hanselman.com/...msWithChameleonForms.aspx

• Mercatres
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 07-01 13:30
Soms mis ik het wel, themes in m'n editor. maar al bij is er genoeg styling mogelijk binnen VS2013.

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Topicstarter
Mercatres schreef op woensdag 18 februari 2015 @ 14:23:
Soms mis ik het wel, themes in m'n editor. maar al bij is er genoeg styling mogelijk binnen VS2013.
Bedoel je dat VS2013 je editor is, maar dat je geen codingthemes kan gebruiken :?

https://studiostyl.es/

• Mercatres
BtM909 schreef op woensdag 18 februari 2015 @ 14:28:
[...]

Bedoel je dat VS2013 je editor is, maar dat je geen codingthemes kan gebruiken :?

https://studiostyl.es/
Heee, bedankt! :D

Edit: Ze zijn allemaal wel donker :(

[ Voor 8% gewijzigd door Mercatres op 18-02-2015 14:39 ]

• Icekiller2k6
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 20:02
Mercatres schreef op woensdag 18 februari 2015 @ 14:30:
[...]

https://studiostyl.es/schemes/skittles-1
is mooi licht?

MT Venus E 5KW (V151) P1 HomeWizard | Hackerspace Brixel te Hasselt (BE) - http://www.brixel.be | 9800X3D, 96GB DDR5 6000MHZ, NVIDIA GEFORCE 4090, ASRock X670E Steel Legend, Seasonic GX1000

• Rutix
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 22-12-2025
https://studiostyl.es/schemes/humane-studio is toch niet zo donker ?

[ Voor 5% gewijzigd door Rutix op 18-02-2015 14:51 ]

Nothing to see here!

• Mercatres

• Mercatres
Te populair ;(

* Mercatres zal waarschijnlijk toch voor Coding Horror 2010 gaan...

• Devilly
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online
:D

[ Voor 21% gewijzigd door Devilly op 18-02-2015 14:57 ]

• Merethil
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 20:52
Mercatres schreef op woensdag 18 februari 2015 @ 14:56:
[...]

Te populair ;(

Ik zou niet met Visual Studio werken, is ook te populair :+

• Mercatres
Merethil schreef op woensdag 18 februari 2015 @ 14:57:
[...]

Ik zou niet met Visual Studio werken, is ook te populair :+
Het is niet dat je véél keuze hebt :p

• Merethil
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 20:52
Mercatres schreef op woensdag 18 februari 2015 @ 14:57:
[...]

Het is niet dat je véél keuze hebt :p
Xamarin! :+

• Mercatres

• Douweegbertje

Douweegbertje

Mercatres schreef op woensdag 18 februari 2015 @ 14:30:
[...]

Mercatres schreef op woensdag 18 februari 2015 @ 14:56:
[...]

Te populair ;(

U bent vrouw?

• Mercatres
Last time I checked: no.
U wel?

• Douweegbertje

Douweegbertje

Nein, klonk alleen net als m'n ex als ze ging shoppen.

• n8n

n8n

Firesphere schreef op woensdag 18 februari 2015 @ 13:58:
[...]

Als je zijn demo-pagina doorscrollt, dan doen die witte themes telkens letterlijk pijn aan m'n ogen :/
Dat is een teken dat je schermhelderheid te hoog staat.

• Mercatres
Douweegbertje schreef op woensdag 18 februari 2015 @ 15:40:
Nein, klonk alleen net als m'n ex als ze ging shoppen.
Why thank you :)

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

n8n schreef op woensdag 18 februari 2015 @ 15:45:
[...]

Nee, het is een te abrupte schakeling van donker naar licht die dat veroorzaakt.

Plus dat ik momenteel nog enigszins ziek ben.

.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

• Afvalzak

Afvalzak

Zet jij mij even buiten?

n8n schreef op woensdag 18 februari 2015 @ 15:45:
[...]

Daarom, F.lux O+

Last.fm | Code Talks

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Die staat overdag niet aan he ;)

• Afvalzak

Afvalzak

Zet jij mij even buiten?

Firesphere schreef op woensdag 18 februari 2015 @ 16:03:
[...]

Kan wel, dan is de max ook niet supersterk, maar dan kan je beter je helderheid fixxen ;)

Of in jouw geval niet ziek zijn.

[ Voor 25% gewijzigd door Afvalzak op 18-02-2015 16:28 ]

Last.fm | Code Talks

• Mercatres
Firesphere schreef op woensdag 18 februari 2015 @ 16:03:
[...]

Bij mij wel hoor (op dit moment 5300K).

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Mercatres schreef op woensdag 18 februari 2015 @ 16:38:
[...]

Bij mij wel hoor (op dit moment 5300K).
Vandaar dat geen enkele kleurstelling jou bevalt.

• Mercatres
Firesphere schreef op woensdag 18 februari 2015 @ 16:41:
[...]

Vandaar dat geen enkele kleurstelling jou bevalt.
Dat is een beter argument dan dat ik een vrouw zou zijn.

• ZaZ
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 07-01 10:13

ZaZ

Tweakers abonnee

Ik zit er sterk aan te twijfelen om deze aan te schaffen om op te devven
pricewatch: Philips BDM4065UC Zwart
Iemand ervaring mee? Niet per se deze monitor, maar meer de grootte en resolutie

Lekker op de bank

• Douweegbertje

Douweegbertje

Waarom zou je er één willen in plaats van 2-3 losse? Persoonlijk vind ik dat wat lekkerder werken. Niet in één keer zo 'bam in your face'. Al met al is het sowieso een persoonlijke voorkeur wat je misschien beter in een winkel kan testen.

• wackmaniac
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 05-01 10:14
Jullie worden weer bedankt; nu zit ik weer met de kleuren en fonts van mijn editor te rommelen in plaats van aan het werk zijn ...

Welk font gebruiken jullie?

Read the code, write the code, be the code!

• ZaZ

ZaZ

Tweakers abonnee

wackmaniac schreef op woensdag 18 februari 2015 @ 16:53:
Jullie worden weer bedankt; nu zit ik weer met de kleuren en fonts van mijn editor te rommelen in plaats van aan het werk zijn ...

Comic Sans natuurlijk

Lekker op de bank

• ZaZ

ZaZ

Tweakers abonnee

Douweegbertje schreef op woensdag 18 februari 2015 @ 16:48:
Waarom zou je er één willen in plaats van 2-3 losse? Persoonlijk vind ik dat wat lekkerder werken. Niet in één keer zo 'bam in your face'. Al met al is het sowieso een persoonlijke voorkeur wat je misschien beter in een winkel kan testen.
Wie zegt dat ik mijn u2711's in de prullenmand gooi? :P
Tweede en derde scherm gebruik ik vaak voor extra meuk als een VM en browser enzo.
Maar mijn watches, trace en solution explorer ook, dus dat zit elkaar vaak in de weg.

Ook vind ik de verticale ruimte niet echt optimaal. Wat wel heerlijk is aan mijn huidige ultrasharps is dat je goed 2 source files naast elkaar kan hebben met nog een toolbar ofzo.

Kortom: ruimte is zeer welkom. En met deze monitor kan je 4k draaien zonder ander dpi te moeten gebruiken en je dus ook echt ruimte wint.
Ik kan de ultrasharps nog inzetten om de vm's en browsers en meuk op te zetten

Lekker op de bank

• dev10
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 08-01 11:06

Input. (http://input.fontbureau.com/) Echt een heerlijk font voor code.

• Ryur
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 22:13

• RayNbow
  • Laatst online: 00:10

RayNbow

Kirika <3

Nieuwe koerier

Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir

• ronaldlokers
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 26-12-2025
ZaZ schreef op woensdag 18 februari 2015 @ 16:45:
Ik zit er sterk aan te twijfelen om deze aan te schaffen om op te devven
pricewatch: Philips BDM4065UC Zwart
Iemand ervaring mee? Niet per se deze monitor, maar meer de grootte en resolutie
Ik heb nu noodgedwongen een 32" staan (ivm slechte ogen door schade van diabetes) en daar kan ik nog net het hele scherm zien zonder hem ver van me af te zetten. Ga je met 40" niet krijgen dat je er dan te ver vanaf moet gaan zitten om het scherm te overzien?

• D-Raven
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16-10-2025
Consolas FTW

• n8n

n8n

- dubbel -

[ Voor 96% gewijzigd door n8n op 18-02-2015 20:29 ]

• n8n

n8n

Hier nog 1, met anderhalve regelafstand, die in kunnen stellen is een must voor mij geworden in een text editor.
Firesphere schreef op woensdag 18 februari 2015 @ 16:02:
[...]

Nee, het is een te abrupte schakeling van donker naar licht die dat veroorzaakt.

Plus dat ik momenteel nog enigszins ziek ben.
Beterschap!

• NMe
  • Laatst online: 26-12-2025

NMe

Quia Ego Sic Dico.

ronaldlokers schreef op woensdag 18 februari 2015 @ 18:13:
[...]

Ik heb nu noodgedwongen een 32" staan (ivm slechte ogen door schade van diabetes) en daar kan ik nog net het hele scherm zien zonder hem ver van me af te zetten. Ga je met 40" niet krijgen dat je er dan te ver vanaf moet gaan zitten om het scherm te overzien?
Je hoeft natuurlijk niet het hele beeld tegelijkertijd te zien. Door die UHD-resolutie en dat formaat is het een beetje alsof je 4 20"-schermen met een full HD-resolutie op en naast elkaar hebt staan. Als je nu met twee schermen kan werken, dan is de breedte van het ding alvast geen probleem. De hoogte zou IMO wel vervelend worden, ergonomisch gezien is de goede schermhoogte met de bovenbezel op ooghoogte. Dat lukt je met 40" niet. :P

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 02:14

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

@font: Source Code Pro _o_

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

• Douweegbertje

Douweegbertje

Overigens zou ik heel graag een groot scherm willen (of meerdere) maar op de één of andere manier wil ik er geen 700 euro voor uitgeven. Iets te weinig bang voor de buck qua gevoel. Dit terwijl ik dan toch ~1600 euro aan een computer heb uitgegeven maar toch..

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Topicstarter
Ja die vind ik ook erg fijn!

• F.West98
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 02:59

F.West98

Alweer 17 jaar hier

Rutix schreef op dinsdag 17 februari 2015 @ 08:13:
[...]

Ik had geprobeerd om te kijken of ik de specifieke pull request/commit kan vinden waar je op doelde maar sommige van de repos waar jij aan contribute zijn echt een zooitje. De history is gewoon onleesbaar en de pull request zijn ook echt gaar :+. Misschien handig om eens iets meer over de "correct way" van contributen te lezen ;).
Het is vooral één repo die een zooitje is. De rest valt wel mee (.NET repo's e.d.).
Die repo was van iemand die a) nog nooit Windows Forms applications heeft gemaakt, b) geen GIT-ervaring heeft, c) niets wist van web en filesystems. Dus dan krijg je dingen als alles mergen naar de master zonder te testen en dan later ineens dat het niet meer buildt...
Nu ben ik collaborator dus even snel Git Flow geïntroduceerd en alles, zou wat beter moeten gaan nu :+

Ben ik de enige die gewoon default VS Dark gebruikt? Heeerlijk thema, ook geëxporteerd (als in: handmatig overgezet) naar JetBrains-IDE's (Android Studio, IntelliJ) en ik vind 'm erg duidelijk.
En ik zou wel graag nóg een scherm hebben erbij, maar dat past niet meer op m'n bureau :+ /FWP

[ Voor 4% gewijzigd door F.West98 op 18-02-2015 21:16 ]

2x ViewSonic VP-27885K | R9 7950X | 128GB RAM | 980 Pro 2TB x2 | RTX2070 Super
.oisyn: Windows is net zo slecht in commandline als Linux in GUI

• Rutix
  • Registratie: Augustus 2009
F.West98 schreef op woensdag 18 februari 2015 @ 21:15:
[...]

Het is vooral één repo die een zooitje is. De rest valt wel mee (.NET repo's e.d.).
Die repo was van iemand die a) nog nooit Windows Forms applications heeft gemaakt, b) geen GIT-ervaring heeft, c) niets wist van web en filesystems. Dus dan krijg je dingen als alles mergen naar de master zonder te testen en dan later ineens dat het niet meer buildt...
Nu ben ik collaborator dus even snel Git Flow geïntroduceerd en alles, zou wat beter moeten gaan nu :+

Ben ik de enige die gewoon default VS Dark gebruikt? Heeerlijk thema, ook geëxporteerd (als in: handmatig overgezet) naar JetBrains-IDE's (Android Studio, IntelliJ) en ik vind 'm erg duidelijk.
En ik zou wel graag nóg een scherm hebben erbij, maar dat past niet meer op m'n bureau :+ /FWP
Ah :). Nouja het was geen kritiek maar gewoon feedback ;).

Ik gebruik VS Dark + Son of Obsidian, die vind ik echt super relaxt.

Nothing to see here!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Humble Bundle, wat doe je!
https://www.humblebundle.com/

_O_

• Matis
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 19:53

Matis

Rubber Rocket

Hebben meer mensen last dat lettertypes er op Windows Vista ineens heel raar (lees van lage kwaliteit) uitzien?
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/Qjj2BIhqRQgGoETGgIqvIWy3/thumb.jpg Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/MScKRJF0aj0IDNHp8BPrTDNJ/thumb.png

Monospaced fonts lijken sws helemaal niet goed te gaan.
Overige fonts lijken gewoon bijna niet anti-aliased te worden

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/1i7jaaJkDgAahuz0sXbCMNeZ/thumb.png Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/8ZaMT6mrZt8BoiaI3jyrYe3o/thumb.png

If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Matis schreef op woensdag 18 februari 2015 @ 21:53:
Hebben meer mensen last dat lettertypes er op Windows Vista ineens heel raar (lees van lage kwaliteit) uitzien?
[afbeelding] [afbeelding]

Well, there's your problem.

• ValHallASW
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/cn3T5CI.gif

http://www.cockos.com/licecap/

Oké, die tekst halverwege doet 't niet helemaal goed, maar ik ga dit tooltje wel onthouden voor uitleg-gifjes.

[ Voor 130% gewijzigd door ValHallASW op 18-02-2015 22:02 ]

• Matis

Matis

Rubber Rocket

Ja, maar nee :P

• Douweegbertje

Douweegbertje

Ew, ga eens weg met je vista. :+ Echt dat je dat durft te posten haha

• Alex)
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 12-12-2025
Jeetje, Vista? Wáárom?

We are shaping the future

• Hipska
  • Laatst online: 01-12-2025

monaco

• Gamebuster
  • Registratie: Juli 2007
Wtf 1 van mijn buren in de flat is aan het boren & timmeren.

Hoe fucked ben je dan in je hoofd? 22:30 gaan klussen. Weet alleen niet welke buren... dus kan ze niet aanspreken

Let op: Mijn post bevat meningen, aannames of onwaarheden

• console
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20:35
Gamebuster schreef op woensdag 18 februari 2015 @ 22:29:
Wtf 1 van mijn buren in de flat is aan het boren & timmeren.

Hoe fucked ben je dan in je hoofd? 22:30 gaan klussen. Weet alleen niet welke buren... dus kan ze niet aanspreken
Heb je geen VVE huisregelement waar de preciese tijden in staan waar iedereen aan zich dient te houden ?

Hieronder zijn ze ook aan het verbouwen én het is precies om 22:30 stil. Het zijn dan wel bouwvakkers die de C1000 om aan het toveren zijn naar een Albert Heijn :9 .

En toen gingen ze weer verder met het slopen :/

[ Voor 7% gewijzigd door console op 18-02-2015 22:40 ]

• Gamebuster
  • Registratie: Juli 2007
Kan me echt heel weinig schelen wat zo'n regelpapiertje zegt, je gaat niet om 22:29 aan de slag met een hamer en boormachine op een werkdag in een flat vol kinderen en nog belangrijker: een flat met mij erin.

Let op: Mijn post bevat meningen, aannames of onwaarheden

• Douweegbertje

Douweegbertje

hehe ik ken je frustratie.. hier heb ik ooit een heel weekend last gehad omdat ze met een drilboor alle tegeltjes eraf gingen halen in de badkamer en keuken. En dat ging echt stukje voor stukje.. nogal kansloos. Rond etenstijd gevraagd of ze even konden stoppen zodat ik nog iets van m'n serie kon horen. Voor de rest maar gewoon weg gegaan en als ik dan thuis was met de headset op iets doen. 8)7
Oh ja, en ze begonnen om 9 uur, misschien een schappelijke tijd maar niet voor mij in het weekend :+

Mja sommige kunnen misschien niet anders ivm werk of huur van een apparaat. Dus tja

• SPee
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08-01 14:59
Pas na 23.00 is het overlast.

let the past be the past.

• Douweegbertje

Douweegbertje

Zeg even waar je woont, ik kan je namelijk al om 12 uur 's middags overlast geven. O-) :+
Er is gewoon iets wat heet dat iedereen normaal moet kunnen wonen/leven, en normaal gezien dien je rond 22:00 rustig te zijn, 23:00 stil. Enorme fucking herrie maken na bijvoorbeeld 21:00 is gewoon not done, ook al 'moet' je werkzaamheden uitvoeren. De regel is domweg dat je geen overlast mag maken, niet om 22:00, of zelfs 12:00..
Niet dat de politie gaat komen om 22:30 als je zit te boren..

• n8n

n8n

Naar aanleiding van n8n in "Picture hover zoom effect" ff lopen spelen. Heb nu een gallery met afbeeldingen die zich gedragen als background-size: cover;. De tekstgrootte schaalt met een paar aanpassingen op aantal kolommen en/of breekpunt. Niet slecht*.

http://cl.ly/Zpxd/index.html

*voor de volledig optionele transform zit er alleen een -webkit-prefix.

[ Voor 4% gewijzigd door n8n op 18-02-2015 23:28 ]

• _David_
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 20:40

_David_

FP ProMod

llama llama duck

Goeie deal idd :9~

Alleen jammer dat ik ze allemaal al heb }:|

I thought fail2ban would keep the script kiddies out but somehow you still seem to be able to login.

• gvdh
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 18:49
Matis schreef op woensdag 18 februari 2015 @ 21:53:

Windows Update KB3013455 zou hier de oorzaak van zijn.

• WernerL
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 21:57
Daar zitten wel een aantal goede games tussen. Maar weer eens een keer een bundle aanschaffen :D

Roses are red, violets are blue, unexpected '{' on line 32.

• Cartman!
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Voor ons appartementencomplex is in vergadering besloten dat na 21:00 uur in principe geen herrie meer gemaakt mag worden. Je kan de politie er niet voor laten komen maar wel de eigenaar van de woning erop aanspreken. Mocht t n keer gebeuren loop ik er eerst even naar toe eigenlijk, laatst n buurman die even flink aan t boren was om 22:00 uur en dacht "dat je dat niet zou horen". Vriendelijk verzocht of ie de volgende dag verder kon gaan en was geen probleem.

• Matis

Matis

Rubber Rocket

gvdh schreef op donderdag 19 februari 2015 @ 08:23:
Windows Update KB3013455 zou hier de oorzaak van zijn.
Thnx, ik zal vanavond even de laptop fixen. Die is overigens van mijn vriendin.

Ikzelf zit op Xubuntu, maar zij zit nog op Vista. Zat bij de laptop en werkt nog naar behoren. Ik heb geen zin om voor haar Win7 aan te schaffen.

• wackmaniac
  • Laatst online: 05-01 10:14
Consolas gebruikte ik in mijn Windows-omgeving, maar nu op Ubuntu ziet het er belabberd uit :)
Ga de hier getipte fonts eens uitproberen.

[ Voor 8% gewijzigd door wackmaniac op 19-02-2015 09:32 ]

Read the code, write the code, be the code!

• ZaZ

ZaZ

Tweakers abonnee

Bij mij is het eigenlijk altijd herrie. Toen ik nog buren had moest ik er ook altijd om denken, wat ik overigens wel altijd netjes deed, maar het beklemde me enorm.
Woon nu al een aantal jaren vrijstaand met de eerste buren een metertje of 15 vanaf mijn erfgrens en ik vind het nog elke dag een bevrijdend gevoel geven. Heerlijk!

Lekker op de bank

• alienfruit
  • Laatst online: 21:50

alienfruit

the alien you never expected

Ik zou gewoon naar Zwitserland verhuizen... ooit een feestje gegeven en toen stonden de buren om 21:59 al te schreeuwen dat ze de politie gaan bellen wegens geluidsoverlast. We stonden toen al half met ons jas aan om naar een vriend te gaan waar ze niet zo vervelend zijn. Maar goed, je mag dan eigenlijk ook niet tussen 22:00-06:00 douchen of badderen.
Pagina: 1 ... 63 ... 100 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is niet de plaats om te lopen helpdesken. De Coffee Corner is primair bedoeld als uitlaatklep voor iedereen in de Devschuur® en niet als vraagbaak.