We are shaping the future
De vorige keer dat ik tegen zoiets aanliep heb ik twee forms gemaakt, aan de hand van de breedte van het scherm (met media queries) wordt form 1 of 2 getoond. Is nog wel lastig als mensen resizen oid, dus had ik ook via javascript dat als het één ingevoerd wordt in form 1, ook ingevoerd wordt in form 2 en vice versa.markvt schreef op vrijdag 13 februari 2015 @ 14:49:
[...]
Dat is niet echt gebruiksvrienlijk als je het mij vraagt
1
2
| ERROR: cannot drop type schemaname.cr_foo_bar because table schemaname.cr_foo_bar requires it HINT: You can drop table schemaname.cr_foo_bar instead. |
That's it. I quit.
edit: ah wacht! 'type' ipv 'table'.
[ Voor 12% gewijzigd door EddoH op 13-02-2015 14:55 ]
Niet een bepaalde stylesheet, je media query zit gewoon IN je stylesheet. Eventueel kan je die twee wel los van elkaar hebben, maar je moet ze gewoon allebei dan inladen.Afvalzak schreef op vrijdag 13 februari 2015 @ 14:52:
M.b.t. resoluties, de meeste websites gebruiken toch media query's om een bepaalde stylesheet voor mobiel in te laden dat gebeurd aan de hand van de resolutie? (Bootstrap bijvoorbeeld ook)
Media queries geven gewoon aan dat op bepaalde breedtes, schermen, rotaties e.d. een bepaald stuk CSS de oorspronkelijke CSS moet overriden.
Waarom niet het verborgen formulier detachen?Merethil schreef op vrijdag 13 februari 2015 @ 14:51:
[...]
De vorige keer dat ik tegen zoiets aanliep heb ik twee forms gemaakt, aan de hand van de breedte van het scherm (met media queries) wordt form 1 of 2 getoond. Is nog wel lastig als mensen resizen oid, dus had ik ook via javascript dat als het één ingevoerd wordt in form 1, ook ingevoerd wordt in form 2 en vice versa.
I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!
Ja, zo bedoel ik hetMerethil schreef op vrijdag 13 februari 2015 @ 14:53:
[...]
Niet een bepaalde stylesheet, je media query zit gewoon IN je stylesheet. Eventueel kan je die twee wel los van elkaar hebben, maar je moet ze gewoon allebei dan inladen.
Media queries geven gewoon aan dat op bepaalde breedtes, schermen, rotaties e.d. een bepaald stuk CSS de oorspronkelijke CSS moet overriden.
Ik heb meestal een aantal stylesheets(basic, mob portrait tot * pixels etc) hiervoor, en die laat ik samen voegen voor het live zetten.
Hoe bedoel je precies?Firesphere schreef op vrijdag 13 februari 2015 @ 14:53:
[...]
Waarom niet het verborgen formulier detachen?
(:isVisible).detach().destroy(), dan hoef je niet het form meer te wisselen etc. Gewoon 1 zichtbaar maken, en het daar bij laten.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!
Op zich een beter idee lijkt me, maar zoals het nu in elkaar zat schaalde het wel leuk meeFiresphere schreef op vrijdag 13 februari 2015 @ 14:56:
[...]
(:isVisible).detach().destroy(), dan hoef je niet het form meer te wisselen etc. Gewoon 1 zichtbaar maken, en het daar bij laten.
responsive opzetten uiteraard! Er zijn meer resoluties en devices dan je kunt bijhouden met sniffers en andere ellende.Afvalzak schreef op vrijdag 13 februari 2015 @ 14:18:
Hoe zouden jullie het dan doen in PHP zelf? Ik heb het daar nooit in nodig gehad, maar ben wel nieuwsgierig.
Cookie of een Property setten met javascript aan de hand van schermresolutie en die ophalen met PHP?
Driving a cadillac in a fool's parade.
Wat je kan doen is checken of de client JS heeft (+ scherm breed genoeg is) en dan de dropdown verbergen en de matrix + radio buttons opbouwen met JS & onClick de dropdown waarde goed set.markvt schreef op vrijdag 13 februari 2015 @ 14:47:
[...]
Ik weet niet direct een optie om dat makkelijk client side te regelen.
“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.
Ik heb altijd een irritante vuurrode balk bovenin mijn websites als javascript uitstaat, die alleen display:none heeft als js enabled isOkkE schreef op vrijdag 13 februari 2015 @ 15:28:
[...]
Wat je kan doen is checken of de client JS heeft (+ scherm breed genoeg is) en dan de dropdown verbergen en de matrix + radio buttons opbouwen met JS & onClick de dropdown waarde goed set.
Dat worden dan gewoon twee formulieren (matrixformulier, dropdownformulier) waarbij je het ene verbergt naargelang de resolutie. Dit kan met media queries. Bijvoorbeeld Bootstrap heeft daar utility classes voor : http://getbootstrap.com/css/#responsive-utilities . Dat lijkt me de enige manier om dit client-side te regelen.markvt schreef op vrijdag 13 februari 2015 @ 14:47:
[...]
Stel je hebt een invulformulier waar je een matrix wilt laten invullen:
[afbeelding]
Op een mobiel apparaat wil je die dan renderen als zijnde dropdowns:
[afbeelding]
van-tilburg.info -=- meka (sega emulator) - Proud MEDION fanclub member - KOPPIG VOLHOUDEN !
Ben je in een gekke bui en wil je db/schema.rb inladen via rails console?
Don't.
Let op: Mijn post bevat meningen, aannames of onwaarheden
Wat ik dus al zei een paar posts terug. Eventueel kan je nog, zoals Firesphere zei, één van de twee detachen zodra de ander getoond is.biglia schreef op vrijdag 13 februari 2015 @ 15:43:
[...]
Dat worden dan gewoon twee formulieren (matrixformulier, dropdownformulier) waarbij je het ene verbergt naargelang de resolutie. Dit kan met media queries. Bijvoorbeeld Bootstrap heeft daar utility classes voor : http://getbootstrap.com/css/#responsive-utilities . Dat lijkt me de enige manier om dit client-side te regelen.
Ehhh.... Ooit van <noscript> gehoord?!Merethil schreef op vrijdag 13 februari 2015 @ 15:32:
[...]
Ik heb altijd een irritante vuurrode balk bovenin mijn websites als javascript uitstaat, die alleen display:none heeft als js enabled is
Ik hoe er in zoverre rekening mee, dat m'n site zonder javascript in ieder geval werkt, in tegenstelling tot sommige sites waar je het halve internet aan cookies en javascripts moet inladen om uberhaupt iets te zien.biglia schreef op vrijdag 13 februari 2015 @ 15:54:
Tja, is het nodig om rekening te houden met mensen die JavaScript niet aan hebben staan? Het is bijna niet meer mogelijk.
Ik zie nog geen reden waarom dit in PHP zou moeten..markvt schreef op vrijdag 13 februari 2015 @ 14:47:
[...]
Tja, je moet maar gewoon javascript op mijn sites aan hebben staanFiresphere schreef op vrijdag 13 februari 2015 @ 15:52:
[...]
Ehhh.... Ooit van <noscript> gehoord?!
Ik heb natuurlijk altijd voor alles wel fallbacks naar non-js, maar ik gebruik js ook alleen op plekken waar het écht wat toevoegt, zoals wanneer je een searchbar zoals in de pricewatch maakt oid.
Zelfde voor cookies trouwens: Ik gebruik ze voor het onthouden van inloggegevens als mensen "remember me" aanklikken, maar verder doe ik er verdomd weinig mee
[ Voor 15% gewijzigd door Merethil op 13-02-2015 15:59 ]
Firesphere schreef op vrijdag 13 februari 2015 @ 15:52:
[...]
Ehhh.... Ooit van <noscript> gehoord?!
Nee dus
De vrijwel alle functionaliteit is te bouwen zodat het werkt zonder Javascript, waarbij je het geheel makkelijker/mooier maakt d.m.v. Javascript. Of je daar tijd/budget voor hebt is natuurlijk een tweede.biglia schreef op vrijdag 13 februari 2015 @ 15:54:
Tja, is het nodig om rekening te houden met mensen die JavaScript niet aan hebben staan? Het is bijna niet meer mogelijk.
“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.
Hahaha ik dacht dat hij noscript (de browser plugin) bedoelde
Tja... als mensen geen javascript hebben is dat vaak hun eigen bewuste keuze, en dan is het mijn bewuste keuze om te mogen beslissen tot hoever ik mee ga in hun keuze.biglia schreef op vrijdag 13 februari 2015 @ 15:54:
Tenzij het van te voren bepaald is dat het 100% drempel vrij en meer van dat soort dingen moet worden. Maar anders.. jammer joh...
Driving a cadillac in a fool's parade.
Nee. De tag <noscript> dus. Stuk beter dan javascript mishandelen om iemand te vertellen dat'ie z'n javascript moet toestaanMerethil schreef op vrijdag 13 februari 2015 @ 16:02:
[...]
Hahaha ik dacht dat hij noscript (de browser plugin) bedoelde
Als je op mijn filmsite javascript blokkeerd, worden blijkbaar fonts ook niet ingeladen.kwaakvaak_v2 schreef op vrijdag 13 februari 2015 @ 16:09:
[...]
Tja... als mensen geen javascript hebben is dat vaak hun eigen bewuste keuze, en dan is het mijn bewuste keuze om te mogen beslissen tot hoever ik mee ga in hun keuze.
Tenzij het van te voren bepaald is dat het 100% drempel vrij en meer van dat soort dingen moet worden. Maar anders.. jammer joh...
Dus ik had het lumineuze idee om dan een legenda te maken, die iets zegt van
3: 3 jaar en ouder
g: Geweld
t: weetiknietmeer
En dan die zooi in een noscript gooien (so far, so good).
En deze legenda dan uitklapbaar maken met Javascript....
Dat.... ging niet helemaal volgens plan.
[ Voor 61% gewijzigd door Firesphere op 13-02-2015 16:16 ]
Ik moet ook heel eerlijk zijn dat ik die tag nooit heb gebruikt. Een goede verbetering, thanks!Firesphere schreef op vrijdag 13 februari 2015 @ 16:10:
[...]
Nee. De tag <noscript> dus. Stuk beter dan javascript mishandelen om iemand te vertellen dat'ie z'n javascript moet toestaan
Dan past het mobiel perfect als je eerst een stelling geeft, dan een mogelijkheid met daaronder in de breedte 5 radio opties. Die kan je stylen omdat radio inputs vaak miezerig klein zijn.
Dropdown lists zie ik altijd als een last resort, zijn veel te obscuur omdat je de opties achter een control plaatst.
Ik heb niet eens kinderen en dat hele Frozen gedoe kwam me 3 maanden geleden al de strot uit.
Dat is min of meer hoe ik het deed toen ik zoiets moest maken. Iedere radio kreeg een label met de tekst die ook in het kolomhoofd stond en die werd gewoon onzichtbaar op het moment dat het geheel in de matrix stond. Als er dan niet genoeg ruimte was voor de matrix werden de vragen onder elkaar gezet met de antwoorden + zichtbaar label.n8n schreef op vrijdag 13 februari 2015 @ 16:17:
Bij een matrix formulier die vraagt naar een mening op schaal zou ik sowieso 5 opties geven en link beginnen met de negatieve optie.
Dan past het mobiel perfect als je eerst een stelling geeft, dan een mogelijkheid met daaronder in de breedte 5 radio opties. Die kan je stylen omdat radio inputs vaak miezerig klein zijn.
Dropdown lists zie ik altijd als een last resort, zijn veel te obscuur omdat je de opties achter een control plaatst.
take --dump
* Firesphere is een klein kind
Nu pas?D-Raven schreef op vrijdag 13 februari 2015 @ 16:25:
"Let it go" op de radio....
Ik heb niet eens kinderen en dat hele Frozen gedoe kwam me 3 maanden geleden al de strot uit.![]()
Without nipples, boobs are pointless - 365 project - In mijn hoofd is het alle dagen Kerstmis - What type of bees make milk? Boobies! - What type of bees are scary? BoooOOOOOooobeees! - Cactusliefhebster
Een jaar alweer?ElkeBxl schreef op vrijdag 13 februari 2015 @ 16:31:
[...]
Nu pas?Die film is toch al jaar oud ofzoiets?
Het voelde veel korter geleden. Kun je nagaan hoe vers het trauma nog is
1
2
| $ git commit -m "blablabla!" -bash: !": event not found |
Fuck you, bash. Fuck you.
Edit:
Ik heb zojuist code geschreven waarbij code d.m.v. regular expressions bewerkt wordt en doorgegeven wordt aan Eval. moet ik me nu schamen?
[ Voor 43% gewijzigd door Gamebuster op 13-02-2015 16:46 ]
JaGamebuster schreef op vrijdag 13 februari 2015 @ 16:42:
Edit:
Ik heb zojuist code geschreven waarbij code d.m.v. regular expressions bewerkt wordt en doorgegeven wordt aan Eval. moet ik me nu schamen?
Gamebuster schreef op vrijdag 13 februari 2015 @ 16:42:
code:
1 2 $ git commit -m "blablabla!" -bash: !": event not found
Fuck you, bash. Fuck you.
Edit:
1
| $ git commit -m 'yolo!' |
markvt schreef op vrijdag 13 februari 2015 @ 14:47:
[...]
[afbeelding]
[afbeelding]

Werkt op beide
[ Voor 1% gewijzigd door Sardaukar op 13-02-2015 16:55 . Reden: typo ]
Ik wil double quotes
You can't have your cake and eat it.
Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.
GniffelSardaukar schreef op vrijdag 13 februari 2015 @ 16:54:
Off-topic (voorzover dat kan hier). De laatste Resharper heeft wel fijne ondersteuning nu voor regular extensions. Gewoon rechtstreeks in je editor een match uitvoeren om je regex te kunnen testen.
Er mist nog een gezichtje:
Ik dacht eerst, waarom staan daar donkere mannetjes en waarom zijn ze in de minderheid?
Overigens - beperken van datagebruik en geheugengebruik is uberhaupt een uitdaging. Wel leuk dat je dat allemaal met css kunt verbergen, maar het voelt soms toch minder dan efficient. (En het weglaten van alle extra's zodat je op je mooie grote scherm mag genieten van oneindig veel leegte is wel heel zen maar niet gebruiksvriendelijk, en alle extra's laden met ajaxcalls is het ook niet helemaal.)
Overigens: ipv een van de forms te detachen kun je ook de elementen gewoon transformen. Da's ook niet zo'n heel ingewikkeld iets, en geeft altijd een werkend formulier, ook in een js-loos scenario. Maar uiteindelijk zou ik voor 1-7-scales vooral een slider willen gebruiken
Never explain with stupidity where malice is a better explanation
http://www.html.it/articoli/responsive-images-con-i-cookie/
Eerst de resolutie in een cookie plaatsen, dan die cookie laten uitlezen door een php script om de juiste afbeelding te tonen.
Kan zo in het slechte voorbeelden topic
Staat als voorbeeld in het boek
HTML5 and CSS3 Responsive Web Design Cookbook
9781849695442
van-tilburg.info -=- meka (sega emulator) - Proud MEDION fanclub member - KOPPIG VOLHOUDEN !
En warempel, hij heeft gelijk! Die µBlock is echt veel lichter dan AdBlock.Scott Hanselman
@shanselman
Switching off AdBlock in lieu of this new CPU and Memory efficient OSS alternative: "µBlock" chrome.google.com/webstore/detai...
9:23pm · 13 Feb 2015
De manier waarop AdBlock werkt is eigenlijk gewoon retarded.
[ Voor 18% gewijzigd door Avalaxy op 13-02-2015 22:55 ]
Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir
Niet elke webapplicatie is een SPA die met smileys bediend kan worden.
https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...
is ook maar een voorbeeld dat ik in een paar minuten in elkaar heb geflanst. Zoals eerder genoemd, een slider is ook logisch en veel minder obscuur/omslachtig dan 10 keer een option list openen. Sliders vind ik vaak alleen niet echt lekker werken met je vingers (wat meestal aan de browser is aan te merken).CodeCaster schreef op zaterdag 14 februari 2015 @ 11:18:
[...]
Niet elke webapplicatie is een SPA die met smileys bediend kan worden.
Verder: SPA?
[ Voor 23% gewijzigd door n8n op 14-02-2015 12:10 ]
Dekstopmode FTW.
Mobiel dwingt je wat harder na te denken over je prioriteiten. Deze simpele interface werkt 10 keer beter dan de afbeelding waar ik op reageerde zonder verder af te doen aan het doel, wat het belangrijkste is.CodeCaster schreef op zaterdag 14 februari 2015 @ 12:10:
Mijn reactie kwam dan ook meer voort uit de haat jegens zo'n beetje alle mobiele sites. Ze zijn onleesbaar (one large font fits all, not), onzoombaar ("want anders werkt de site niet op de iPhone"), onbruikbaar ("Hey, je hebt een mobiel apparaat, laat ik alle nuttige UI vervangen door versimpelde elementen") en in 99% van de gevallen gewoon bloedirritant.
Dekstopmode FTW.
Dat veel mobiele websites verre van optimaal zou geef ik je te kennen maar ook dat veel desktop websites onnodig veel zooi bevatten. Veel wordt ff in elkaar geflanst zonder er over na te denken, als het er maar leuk ziet en werkt is het goed.
Als simpel voorbeeld: bij tweakers op mobiel zitten de settings altijd in het menu, de notificaties daarentegen zitten onder een knop. Waarom is dat? Kan me niet voorstellen dat je op elke pagina meteen overal je settings wil wijzigen. Notificaties daarentegen hebben 2 kliks nodig, 2 kliks terwijl ik met dit voorbeeld al 3 notifocaties heb ontvangen.
[ Voor 18% gewijzigd door n8n op 14-02-2015 12:22 ]
Jouw voorbeeld heeft 15 punten om op te klikken; 3 dropdowns om dezelfde keuzes in te voeren geven je er 3, wat mijns inziens gemakkelijker te gebruiken is op een touch-apparaat.
Veelal lijkt de gedachengang niet verder te gaan dan "Oh, een mobiele site? Dan moeten we minder weergeven!", zonder verder specifiek na te denken over het waarom, wat met de resoluties van smartphones van de afgelopen twee jaar allang achterhaald is.
[ Voor 4% gewijzigd door CodeCaster op 14-02-2015 12:22 ]
De resolutie mag tegenwoordig dan wel prima zijn (sterker nog, vaak beter dan bij users thuis op de desktop), maar de grote van het scherm is ook erg bepalend. Je haat op 5 inch FullHD toch minder kwijt kunnen dan op 19 inch FullHD.CodeCaster schreef op zaterdag 14 februari 2015 @ 12:21:
Dat UX een vak apart is zul je mij niet horen ontkennen, het lijkt er alleen op dat wat er onderwezen wordt nooit in de praktijk gebracht wordt.
Jouw voorbeeld heeft 15 punten om op te klikken; 3 dropdowns om dezelfde keuzes in te voeren geven je er 3, wat mijns inziens gemakkelijker te gebruiken is op een touch-apparaat.
Veelal lijkt de gedachengang niet verder te gaan dan "Oh, een mobiele site? Dan moeten we minder weergeven!", zonder verder specifiek na te denken over het waarom, wat met de resoluties van smartphones van de afgelopen twee jaar allang achterhaald is.
Ik vind de meeste mobile-firstsites veel te beperkt en weinig overzicht bieden... In programma's zet ik ook de beginnersmode snel uit.n8n schreef op zaterdag 14 februari 2015 @ 12:15:
Dat veel mobiele websites verre van optimaal zou geef ik je te kennen maar ook dat veel desktop websites onnodig veel zooi bevatten. Veel wordt ff in elkaar geflanst zonder er over na te denken, als het er maar leuk ziet en werkt is het goed.
Bij het voorbeeld zijn de opties met 1 klik te bereiken en, minstens zo belangrijk: zichtbaar. Door de opties achter een dropdown te plaatsen weet je niet of er 2 of 200 opties zijn, dan is er nog de ‘onhandige’ manier van werken: 1) klik op de input, 2) scroll door de lijst (en onthoud de rest van de opties), 3) kies een optie, 4) input sluit. Mocht je later een keuze willen aanpassen moet je deze stappen weer nemen. Bij radio buttons is het tap, tap, tap, tap. Klaar.CodeCaster schreef op zaterdag 14 februari 2015 @ 12:21:
Dat UX een vak apart is zul je mij niet horen ontkennen, het lijkt er alleen op dat wat er onderwezen wordt nooit in de praktijk gebracht wordt.
[ Voor 68% gewijzigd door n8n op 14-02-2015 12:38 ]
Ik heb niets tegen responsive design, wel tegen rücksichtslos fixen van de grootte. Ik bepaal zelf wel wat ik lekker vind lezen.Gropah schreef op zaterdag 14 februari 2015 @ 12:25:
[...]
De resolutie mag tegenwoordig dan wel prima zijn (sterker nog, vaak beter dan bij users thuis op de desktop), maar de grote van het scherm is ook erg bepalend. Je haat op 5 inch FullHD toch minder kwijt kunnen dan op 19 inch FullHD.
Case in point, de eerste Reddit-hit:

Ik kan niet uitzoomen, er passen drie alinea's tekst in beeld terwijl ik, als ik zou kunnen zoomen, het hele artikel leesbaar in beeld zou krijgen, de share-buttons nemen nodeloos ruimte in en de afbeelding bij het artikel wordt niet responsive gerenderd maar op volle grootte... En dit gebeurt bij heel veel sites.
Ja, of tap-mis, tap-weer mis, tap-enzovoorts.n8n schreef op zaterdag 14 februari 2015 @ 12:26:
Bij radio buttons is het tap, tap, tap, tap. Klaar.
Als het goed is develop je niet voor jezelf maar voor die massa die focus goed kan gebruiken. 1 klein dingetje, als iedereen eens zou beginnen met em en % als units te gebruiken in plaats van pixels: ook voor je media queries dan is het hele probleem van afmetingen in 1 keer opgelost, jij als power-user zet je browser font-size op 14 ipv de default 16 en bam: alle websites zijn kleiner, mogelijk met een breakpoint hoger (meer zichtbare informatie). Maar dit doen we niet, sterker nog, dingen als bootstrap komen nog steeds met pixels voor alles. Gaat helemaal nergens over.incaz schreef op zaterdag 14 februari 2015 @ 12:25:
[...]
Ik vind de meeste mobile-firstsites veel te beperkt en weinig overzicht bieden... In programma's zet ik ook de beginnersmode snel uit.
Ook voor jou dan: em’s zijn de heilige graal. Safari komt trouwens standaard met Reader, een knop die een artikel format naar plain text waar je de font-grootte aan kan passen. Wellicht is dat ook te versieren op Android. Voor Chrome (desktop) weet ik dat er een extensie is die dat voor je doet.CodeCaster schreef op zaterdag 14 februari 2015 @ 12:31:
[...]
Ik heb niets tegen responsive design, wel tegen rücksichtslos fixen van de grootte. Ik bepaal zelf wel wat ik lekker vind lezen.
Case in point, de eerste Reddit-hit:
[afbeelding]
Ik kan niet uitzoomen, er passen drie alinea's tekst in beeld terwijl ik, als ik zou kunnen zoomen, het hele artikel leesbaar in beeld zou krijgen, de share-buttons nemen nodeloos ruimte in en de afbeelding bij het artikel wordt niet responsive gerenderd maar op volle grootte... En dit gebeurt bij heel veel sites.
Elke tap is 1/5 van de breedte van je scherm met een 1:1 ratio, de tap-grootte is het punt niet, mis tappen kan ook in een option list (waar elke regel nog smaller is) en dat is meer moeite om te corrigeren dan een tap ernaast. Sterker nog, ik ga er van uit dat een mistap bij een option list vaak gewoon zo gelaten wordt, oh mis: whatever. Bij een tap is de drempel (fysiek en cognitief) om het te corrigeren enorm veel lager.Ja, of tap-mis, tap-weer mis, tap-enzovoorts.
De—hier (logisch) verachtte—emoticons maken het ook een stuk transparanter, je hoeft op de vraag* en stelling na vrijwel niet te lezen. Een interface heb je het liefst ‘self-explainatory’ omdat mensen niet na willen (of kunnen) denken hoe iets werkt.
* in dit voorbeeld zou je de vraag niet eens hoeven lezen, go figure.
[ Voor 56% gewijzigd door n8n op 14-02-2015 12:47 ]
Dat is natuurlijk maar de vraag. Ik ben er nog niet van overtuigd dat 'de massa' allemaal dummymodes wil. Zeker bij applicaties (meer dan simpele sites) heb je mensen die er veel komen en dus geavanceerde mogelijkheden willen en kunnen gebruiken.n8n schreef op zaterdag 14 februari 2015 @ 12:31:
[...]
Als het goed is develop je niet voor jezelf maar voor die massa die focus goed kan gebruiken.
Boo bootstrap, dat zonder meer.1 klein dingetje, als iedereen eens zou beginnen met em en % als units te gebruiken in plaats van pixels: ook voor je media queries dan is het hele probleem van afmetingen in 1 keer opgelost, jij als power-user zet je browser font-size op 14 ipv de default 16 en bam: alle websites zijn kleiner, mogelijk met een breakpoint hoger (meer zichtbare informatie). Maar dit doen we niet, sterker nog, dingen als bootstrap komen nog steeds met pixels voor alles. Gaat helemaal nergens over.
Maar em's lossen het probleem allerminst op. Ten eerste omdat power user zijn niet veel te maken heeft met hoe goed je ogen zijn. Ten tweede omdat een mobiel device een aantal hele wezenlijke gebruiksbeperkingen / alternatieven heeft, zoals geen hover, geen pixelprecieze aanwijzing (maar bv wel weer andere interacties die nu nog niet voldoende worden ingezet, zoals swipes en multitouch en longpress.)
Simpelweg je site een tandje kleiner maken gaat dus niet werken, vergeet het maar. En het omgekeerde (overal voldoende ruimte en vooral geen hoverevents) beperkt je dus heel nadrukkelijk op desktop.
Die geavanceerde mogelijkheden zijn ook prima, toch is er een reden dat allerhande applicaties beginnen met dummy-modus. Overigens is het de kunst om basale functies ook uit te breiden op een manier dat ze voor een doorgewinterde pro makkelijk werkbaar zijn en tegelijkertijd niet het meest basale gebruik in de weg zitten. Bijvoorbeeld Adobe gebruikt de cmd/ctrl/alt/shift toetsen om alternatief gedrag aan de tools te geven (schalen vanuit het midden, met ratio-lock, of vanuit een hoek), een vector-lijn met een symmetrische radius of juist niet, etcetera.incaz schreef op zaterdag 14 februari 2015 @ 13:00:
[...]
Dat is natuurlijk maar de vraag. Ik ben er nog niet van overtuigd dat 'de massa' allemaal dummymodes wil. Zeker bij applicaties (meer dan simpele sites) heb je mensen die er veel komen en dus geavanceerde mogelijkheden willen en kunnen gebruiken.
Door em’s goed toe te passen kan je de UI en de font-size onafhankelijk schalen. Het vergt alleen een volledig andere manier (pro-expert) van denken, door standaard zaken net anders te benaderen kan je er veel meer mee dan de status quo. Dat je de desktop beperkt met veel ruimte is iets waar we het niet eens gaan worden, wat jij als loze ruimte ziet ervaar ik als rust wat me doet focussen op mijn werk (voor mij productiever). White-space heeft een functie.[...]
Boo bootstrap, dat zonder meer.
Maar em's lossen het probleem allerminst op. Ten eerste omdat power user zijn niet veel te maken heeft met hoe goed je ogen zijn. Ten tweede omdat een mobiel device een aantal hele wezenlijke gebruiksbeperkingen / alternatieven heeft, zoals geen hover, geen pixelprecieze aanwijzing (maar bv wel weer andere interacties die nu nog niet voldoende worden ingezet, zoals swipes en multitouch en longpress.)
Simpelweg je site een tandje kleiner maken gaat dus niet werken, vergeet het maar. En het omgekeerde (overal voldoende ruimte en vooral geen hoverevents) beperkt je dus heel nadrukkelijk op desktop.
Een hover hoort mijn inziens nooit doorslaggevend te zijn voor de werking van je applicatie, je zal maar net een power-user hebben die alles met het toetsenbord doet. Overigens zie je swipes (en touch) ook steeds meer naar de desktop komen. Op OS X gebruikt men al jaren swipes om tussen/in mn applicaties te navigeren, mogelijk gemaakt door het responsive trackpad.
Qua oppervlakten wordt ook al tijden geadviseerd om je click-size van navigatie of menu elementen groot te houden, dat je met een muis elke pixel kan benaderen is geen vrijbrief om alles maar zo klein mogelijk te maken. Weer Tweakers.net als voorbeeld (we zijn er toch), de navigatie-elementen zijn op de desktop even groot als mobiel. Toch ervaar ik deze site op de desktop niet als massief (persoonlijk vind ik de font-size nog wat klein).
79 jarige vrouw stuurt check met 235$ voor haar huur naar ComCast internet provider.
ComCast ziet het als betaling voor de komende x maanden.
Vrouw vraagt geld terug (die amper te verstaan is, overigens) via helpdesk, krijgt het niet terug.
Vrouw belt nieuwsbureau, ComCast geeft 2x het geld terug (235$ Cash en 235$ Check) en schrijft het teruggeschreven geld niet af van haar facturen, waardoor ze ook de komende 235$ niet hoeft te betalen.
Reacties onder nieuwsbericht: ComCast is slecht enz enz enz. Niemand merkt op dat deze vrouw wel even gratis 470$ en bijna een jaar gratis internet heeft gekregen van ComCast terwijl ze zelf een domme fout maakte.
Unrelated: 20$ per maand voor internet, 235$ per maand voor huur? Ik verhuis naar USA
[ Voor 6% gewijzigd door Gamebuster op 14-02-2015 14:45 ]
Ik moet het licht nog zien denk ik. Het idee van schalen op de ingestelde lettergrootte van de gebruiker vind ik niet verkeerd, maar omdat het op de lokale font-size gebaseerd is vind ik het in de praktijk ruk. Bovendien ben je eigenlijk handmatig bezig om een zoomfunctie na te bouwen die in een beetje fatsoenlijke browser gewoon standaard is.n8n schreef op zaterdag 14 februari 2015 @ 13:27:
[...]
Door em’s goed toe te passen kan je de UI en de font-size onafhankelijk schalen. Het vergt alleen een volledig andere manier (pro-expert) van denken, door standaard zaken net anders te benaderen kan je er veel meer mee dan de status quo. Dat je de desktop beperkt met veel ruimte is iets waar we het niet eens gaan worden, wat jij als loze ruimte ziet ervaar ik als rust wat me doet focussen op mijn werk (voor mij productiever). White-space heeft een functie.
Hoe je UI en font-size opeens onafhankelijk wil gaan schalen door zuiver en alleen te wisselen tussen absolute en relatieve eenheden is me overigens ook een raadsel.
EDIT:
Mja, ik snap de negatieve reacties wel. Het teruggeven (met extra) is puur uit eigenbelang, ze zijn gewoon bang voor de extra negatieve publiciteit die voet bij stuk houden met zich mee zou brengen. Het is niet alsof ze zo enorm nobel gehandeld hebben ofzo.Gamebuster schreef op zaterdag 14 februari 2015 @ 14:42:
http://www.philly.com/phi...ers-credit-in-return.html
79 jarige vrouw stuurt check met 235$ voor haar huur naar ComCast internet provider.
Vrouw vraagt geld terug (die amper te verstaan is, overigens) via helpdesk, krijgt het niet terug.
Vrouw belt nieuwsbureau, ComCast geeft 2x het geld terug (235$ Cash en 235$ Check) en schrijft het teruggeschreven geld niet af van haar facturen, waardoor ze ook de komende 235$ niet hoeft te betalen.
Reacties onder nieuwsbericht: ComCast is slecht enz enz enz. Niemand merkt op dat deze vrouw wel even gratis 470$ en bijna een jaar gratis internet heeft gekregen van ComCast terwijl ze zelf een domme fout maakte.
Unrelated: 20$ per maand voor internet, 235$ per maand voor huur? Ik verhuis naar USA
[ Voor 36% gewijzigd door Patriot op 14-02-2015 15:01 ]
Uhu.. lekker in een krot wonen. Sommige zijn gewoon erg arm en dan heb je nou eenmaal datGamebuster schreef op zaterdag 14 februari 2015 @ 14:42:
Hier in NL kun je ook voor 200-250 huren, maar dan kun je je kont niet keren.
Nadat anderen zich ermee gaan bemoeien ja. Dat soort zaken horen meteen opgelost te worden, niet pas nadat het in de pers gebracht wordt.Gamebuster schreef op zaterdag 14 februari 2015 @ 14:42:
Onverschuldigde betaling = gewoon terugbetalen. Lijkt me vrij simpel. Foutjes kunnen gemaakt worden, en die kun je (en dit is wellicht het ongebruikelijke deel) ook gewoon zonder veel gedoe weer herstellen. Terugboeken dus.
Maar dat deed Comcast niet - die wilde in eerste instantie niet terugboeken, ondanks dat zij geen recht op dat geld hadden. Daarmee zou de vrouw in de problemen komen, omdat ze dan de huur niet kan betalen. (Hier kunnen zulke dingen ook gebeuren: als je bepaalde betalingen niet op tijd doet kunnen de incassokosten of boetes hoog oplopen. Dus het is wel degelijk een probleem om bepaald geld een tijd lang niet terug te krijgen. Leuk theoretisch als je reserves op kunt bouwen, maar het systeem van social security is zo krap dat je dat niet kunt.)
En pas als er dan stampij over gemaakt wordt, dan kan men ineens goede sier maken...
Aangezien we het over een vrouw van 79 hebben, gok ik dat die $20 voor kabeltelevisie is, niet voor internet.Gamebuster schreef op zaterdag 14 februari 2015 @ 14:42:
Elke API die ik download, is, op het moment dat de laatste bit binnen is, alweer 923 majors verouderd.
Maar op zoek wat MS_CALLBACK nu moet voorstellen in het gedrocht OpenSSL vind ik het volgende:
Ach wat jammer, einde ondersteuning voor Windows for Workgroups 3.11Date: Mon Jan 12 17:29:26 2015 -0500
RT3548: Remove unsupported platforms
This last one for this ticket. Removes WIN16.
So long, MS_CALLBACK and MS_FAR. We won't miss you.
/me Vaan Banaan typt opgelucht verder op zijn state-of-the-art XP-bak
500 "The server made a boo boo"
2x Dell UP2716D | R9 7950X | 128GB RAM | 980 Pro 2TB x2 | RTX2070 Super
.oisyn: Windows is net zo slecht in commandline als Linux in GUI
Het afgelopen jaar is Comcast ontzettend veel, ontzettend negatief in het nieuws geweest. Daarvoor was het ook al bijzonder slecht, maar dat lijkt het afgelopen jaar alleen maar erger geworden te zijn. Jij vindt het overigens normaal dat een check die duidelijk niet bedoeld is voor Comcast, toch gewoon geïnd wordt en als ze er dan over belt ze het niet terug willen geven?Gamebuster schreef op zaterdag 14 februari 2015 @ 14:42:
http://www.philly.com/phi...ers-credit-in-return.html
$20 per maand is ook ongelooflijk laag, zeker voor Comcast. Normaal betaal je voor internet + tv zo'n $100 per maand. Deze vrouw zal misschien alleen de set-top box hebben zodat ze de gratis kanalen kan kijken of zo.
Sym- en hardlinksF.West98 schreef op zaterdag 14 februari 2015 @ 18:05:
Ik ben nu iets aan het doen met symlinks in .NET. Met Visual Basic. Ik heb het idee dat ik dit niet zou moeten doen.
Op Linux althans.
If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time
Verwijderd
Inderdaad, studentenkamertje van 10m2 kost je ~230 hier in Nijmegen. Maar goed daar moet dan ook een hoogslaper in en dan nog kun je je spullen amper kwijt.Douweegbertje schreef op zaterdag 14 februari 2015 @ 16:21:
[...]
Uhu.. lekker in een krot wonen. Sommige zijn gewoon erg arm en dan heb je nou eenmaal dat
Hier in NL kun je ook voor 200-250 huren, maar dan kun je je kont niet keren.
Probleem is meer dat je adminrights nodig hebt en je dan een nieuw (headless) proces moet starten in een ander proces met admin rights via uac, en dat je dan alle parameters moet doorgeven.
En het debuggen is vreselijk. Ik moet nu een parameter debug doorgeven, waarna het programma zelf een debugger nodig heeft, maar dat is dan wel weer een elevated debugger dus moet ik een elevated VS starten of al runnen. Vreselijk dus
edit:
Fijn.
Ik heb een stukje code bijgedragen aan een OS project (met die symlinks). Works on my machine, unit tests werken allemaal en de CI deed het ook prima.
Nu wordt de leider van het project boos op mij dat het bij hem kennelijk mis ging ("yeah I got some exception") en hij nu bestanden kwijt is. Maar die fout zal dan in ZIJN deel van het programma zitten waar ik niet aan heb gezeten.... (waar de paden voor de symlinks bepaald worden)....
edit2:
Welke CI/CD tooltjes gebruiken jullie? Travis heeft helaas een JDK versie (8u30) die een vervelende bug in de compiler heeft en dus faalt, en Drone heeft geen native android support. Dat valt te fixen door elke keer alle android libs enzo te downloaden, maar dat is niet ideaal
[ Voor 39% gewijzigd door F.West98 op 15-02-2015 03:26 ]
@Edit: Dat is inderdaad zijn probleemF.West98 schreef op zaterdag 14 februari 2015 @ 23:42:
[...]
edit:
Fijn.
Ik heb een stukje code bijgedragen aan een OS project (met die symlinks). Works on my machine, unit tests werken allemaal en de CI deed het ook prima.
Nu wordt de leider van het project boos op mij dat het bij hem kennelijk mis ging ("yeah I got some exception") en hij nu bestanden kwijt is. Maar die fout zal dan in ZIJN deel van het programma zitten waar ik niet aan heb gezeten.... (waar de paden voor de symlinks bepaald worden)....
edit2:
Welke CI/CD tooltjes gebruiken jullie? Travis heeft helaas een JDK versie (8u30) die een vervelende bug in de compiler heeft en dus faalt, en Drone heeft geen native android support. Dat valt te fixen door elke keer alle android libs enzo te downloaden, maar dat is niet ideaal
@Edit2: TFS. Alhoewel we niet echt aan CI doen gebruiken we soms wel de features ervan
Nothing to see here!
De Unit tests werkten bij hem zelfs ook. Volgens mij is hij nu wat savegames kwijt.Rutix schreef op zondag 15 februari 2015 @ 21:27:
[...]
@Edit: Dat is inderdaad zijn probleem. Hij heeft het ook zelf gemerged neem ik aan? Had die het maar eerst moeten testen ^_^
En voor Android applicaties?@Edit2: TFS. Alhoewel we niet echt aan CI doen gebruiken we soms wel de features ervan
Wij hebben voor de snelle builds (3 hoofd platformen + unittests + functional tests) buildbot opgezet zodat we binnen 15-30 minuten notificatie krijgen van success / failure in onderandere HipChat en onze interne reporting tools / dashboard. De builds worden hier gedaan in een VM per branch; rendering heeft z'n 3 main branches. Physics heeft er ook nog een stuk of wat. Verder deployen we een hoop random interne tools met buildbot.F.West98 schreef op zaterdag 14 februari 2015 @ 23:42:
[...]
edit2:
Verder hebben we onze eigen CI voor de "build die alle platformen en alle configuraties checked" maar die kan d'r soms wel een dag of zo over doen eer 'ie resultaat heeft maar we willen het liefste van deze CI "oplossing" af stappen omdat 'ie omslachtig in het gebruik is en enorm veel resources eet.
Verder hebben we nu het model waarin we de meeste dingen via Perforce deployen (I know right
delete foo WHERE EXISTS
(SELECT * FROM bar WHERE bar.a = blaat.a AND bar.b = blaat.b AND bar.c = blaat.c)
Stel nou dat a = 1 in beide tables, en b = 2 in beide tables maar c is in beide NULL dan is het alnog false..
NULL = NULL = false voor zo'n query.
Uiteindelijk wel te fixen met of een extra check if bar.a IS NULL AND blaat.a IS NULL maar beter nog met een INTERSECT
Je moet het maar weten.
Voor iedere query... altijd. Dat is toch hardstikke standaard?
Eh ja, maar dat is meer omdat je meestal een WHERE clause doet met WHERE foo IS NOT NULL, en als je vervolgens een SP hebt waar een shitload gebeurt zie je nog wel eens zo 'n stukje over het hoofdPrisonerOfPain schreef op zondag 15 februari 2015 @ 21:58:
[...]
Voor iedere query... altijd. Dat is toch hardstikke standaard?
edit;
Het is ook programmatuur van iemand anders, maar goed dat is makkelijk zeggen natuurlijk. Wellicht dat ik toen, met dezelfde data set (zonder NULL values dus) ook dezelfde fout had gemaakt. Echter nu is het wel een vrij domme fout maar goed.
Ik ben wat SP's aan het optimaliseren en ik heb de doorlooptijd al van zo'n 6-7 uur terug gebracht met 3 uur. Alles doet er dus nu zo'n 3 uur en ~ 15-30 minuten over.
Uiteindelijk wel veel ruzie gehad met MSSQL, zoals dat m'n studio manager van SQL er keer op keer mee stopte, vastliep en menig tijd crashte. Wel leuk als je eindelijk een SP hebt doorgelopen en je wilt de "explain' zien wat de manager kan genereren. Oftewel je moet het opnieuw doen.
Vervolgens nog wat problemen met indexes gehad, en het rebuilden wat ook nog eens voor crashes zorgde.
Al met al is het soms lastig debuggen met enorme dataset's, lange doorlooptijden en fluctuerende data. Zelfde wat ik had met een for loop die vervolgens updates ging uitvoeren op 8 tables per record.
Als je dat zelf invoert (die 8 updates) was het klaar binnen < 1 sec, terwijl het in de SP in de loop elk 10-15 seconden duurde. Goed, daar ben ik nog wel mee bezig maar dat soort dingen zijn gewoon ruk.
[ Voor 60% gewijzigd door Douweegbertje op 15-02-2015 22:51 ]
Het ligt een beetje aan hoe ANSI_NULLS staat. ANSI_NULLS is ON geeft inderdaad false op die query. Dit komt natuurlijk omdat NULL eigenlijk 'unknown' is en je van twee onbekende waardes niet kunt zeggen dat die gelijk aan elkaar zijnDouweegbertje schreef op zondag 15 februari 2015 @ 22:04:
[...]
Eh ja, maar dat is meer omdat je meestal een WHERE clause doet met WHERE foo IS NOT NULL, en als je vervolgens een SP hebt waar een shitload gebeurt zie je nog wel eens zo 'n stukje over het hoofd
edit;
Het is ook programmatuur van iemand anders, maar goed dat is makkelijk zeggen natuurlijk. Wellicht dat ik toen, met dezelfde data set (zonder NULL values dus) ook dezelfde fout had gemaakt. Echter nu is het wel een vrij domme fout maar goed.
Ik ben wat SP's aan het optimaliseren en ik heb de doorlooptijd al van zo'n 6-7 uur terug gebracht met 3 uur. Alles doet er dus nu zo'n 3 uur en ~ 15-30 minuten over.
Uiteindelijk wel veel ruzie gehad met MSSQL, zoals dat m'n studio manager van SQL er keer op keer mee stopte, vastliep en menig tijd crashte. Wel leuk als je eindelijk een SP hebt doorgelopen en je wilt de "explain' zien wat de manager kan genereren. Oftewel je moet het opnieuw doen.
Vervolgens nog wat problemen met indexes gehad, en het rebuilden wat ook nog eens voor crashes zorgde.
Al met al is het soms lastig debuggen met enorme dataset's, lange doorlooptijden en fluctuerende data. Zelfde wat ik had met een for loop die vervolgens updates ging uitvoeren op 8 tables per record.
Als je dat zelf invoert (die 8 updates) was het klaar binnen < 1 sec, terwijl het in de SP in de loop elk 10-15 seconden duurde. Goed, daar ben ik nog wel mee bezig maar dat soort dingen zijn gewoon ruk.
Nothing to see here!
Zijn er hier nog carnaval-vierende Tweakers?
Carnaval is totaal niet aan mij besteed...
The #1 programmer excuse for legitimately slacking off: "My code's compiling"
Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.
Ik ben de provincie net ontvlucht.Gertjan. schreef op maandag 16 februari 2015 @ 09:08:
Zijn er hier nog carnaval-vierende Tweakers?
Carnaval is totaal niet aan mij besteed...
Ik ben zo'n klootzak die uit Zuid-Holland komt, dan afgelopen zaterdagavond te veel zuipt in Brabant en blijkbaar niets van carnaval snapt.
[ Voor 4% gewijzigd door .oisyn op 16-02-2015 09:33 ]
Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
FTFY.oisyn schreef op maandag 16 februari 2015 @ 09:32:
Eerste dag in Lanzarote, dochter heeft de iPad Air stuk laten vallen op de stenen vloer
Tijd voor een iPad-Airbag... Kunnen ze bij Apple daadwerkelijk (gebakken) lucht verkopen
* .Gertjan. luistert weer verder naar muziek op zijn iPod
Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.
Fuck you, dat is helemaal niet "leuk" want het is voor haar een belangeijke vorm van vermaak, met name in het vliegtuig.
Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
Moeten we een kickstarter/donatieactie starten?.oisyn schreef op maandag 16 februari 2015 @ 09:42:
[...]
Fuck you, dat is helemaal niet "leuk" want het is voor haar een belangeijke vorm van vermaak, met name in het vliegtuig.
Want een vervelend kind in het vliegtuig gunnen we niemand.
Wel klote, snap eigenlijk niet waarom die Apple spullen bij een val ook echt totaal verwoest raken. Ik heb mijn Lumia een aantal keer echt lomp laten vallen (van trappen, op stenen vloeren, mee gegooid en gesmeten, etc) maar behalve wat krasjes niets aan het handje. Een Apple valt en de schermen lijken wel te exploderen... Eigenlijk onbegrijpelijk voor een dergelijk premium-product...
De hoeveelheid gebarste schermen die ik in het OV en op straat zie bij Apple producten is schrikbarend hoog. En dat lijkt mij niet enkel te komen doordat mensen extreem lomp zijn ofzo...
Ik denk dat het wel eens iets te maken kan hebben met het feit dat ze hun glas zo hard maken dat er niet op kan gekrast worden door bijvoorbeeld sleutels in je zak..Gertjan. schreef op maandag 16 februari 2015 @ 09:50:
[...]
Moeten we een kickstarter/donatieactie starten?
Wel klote, snap eigenlijk niet waarom die Apple spullen bij een val ook echt totaal verwoest raken. Ik heb mijn Lumia een aantal keer echt lomp laten vallen (van trappen, op stenen vloeren, mee gegooid en gesmeten, etc) maar behalve wat krasjes niets aan het handje. Een Apple valt en de schermen lijken wel te exploderen... Eigenlijk onbegrijpelijk voor een dergelijk premium-product...
De hoeveelheid gebarste schermen die ik in het OV en op straat zie bij Apple producten is schrikbarend hoog. En dat lijkt mij niet enkel te komen doordat mensen extreem lomp zijn ofzo...
Elk voordeel heeft zijn nadeel he
RTFM!
Ik heb een hele tijd een 4s gehad en nu een 5, echt al diverse keren op dezelfde lompe manier laten vallen, maar eigenlijk helemaal niks aan de hand. Gelukkig.Gertjan. schreef op maandag 16 februari 2015 @ 09:50:
[...]
Moeten we een kickstarter/donatieactie starten?
De volgende keer dit geven ter vermaak?.oisyn schreef op maandag 16 februari 2015 @ 09:42:
[...]

Kan tenminste tegen een stootje.
Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir
http://www.ebay.co.uk/itm...-iPad-2-3-4-/261584416114
Inderdaad de keerzijde van zo dun mogelijk maken + inderdaad harder/krasbestendiger..Gertjan. schreef op maandag 16 februari 2015 @ 09:50:
Een Apple valt en de schermen lijken wel te exploderen... Eigenlijk onbegrijpelijk voor een dergelijk premium-product...
Maar je overdrijft wel, form factor is juist perfect; Of je hebt een geile dunne iPad 6 (ik weiger Air 2 te zeggen), of je kiest er zelf voor om hem minder sexy te maken dmv hoesjes.
Maar ook met hoesje, zal je net zien dat je ipad met het midden vh scherm op een puntige tuinkabouter valt. #jadithadeencollega.
[ Voor 11% gewijzigd door Voutloos op 16-02-2015 10:24 ]
{signature}
Dit topic is gesloten.
![]()
Dit topic is niet de plaats om te lopen helpdesken. De Coffee Corner is primair bedoeld als uitlaatklep voor iedereen in de Devschuur® en niet als vraagbaak.