De Devschuur Coffee Corner - Iteratie ➑ Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 7 ... 100 Laatste
Acties:
  • 366.223 views

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-09 22:45
Alex) schreef op donderdag 20 november 2014 @ 18:55:
181 requests? Hebben die knakkers nog nooit van bundling gehoord?

edit: [url=view-source:http://nos.nl/]jawel[/url], het is nog erger dan dat. Ieder nieuwsitem heeft een thumbnail en die worden ook allemaal geladen :X
Leuke link :P

• Firesphere
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 11-09 05:38

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Alex) schreef op donderdag 20 november 2014 @ 18:55:
181 requests? Hebben die knakkers nog nooit van bundling gehoord?

edit: [url=view-source:http://nos.nl/]jawel[/url], het is nog erger dan dat. Ieder nieuwsitem heeft een thumbnail en die worden ook allemaal geladen :X
Ik heb er "feedback" op gegeven.

I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

• Qzar
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 10-09 14:18
Daarnet screeps geprobeerd (nieuws: Strategische mmo voor programmeurs Screeps komt op 20 november uit), helaas is het nu alleen nog maar een single player game en moeten ze het MMO gedeelte nog maken. Dat komt pas in januari (alpha) of februari (release) uit.

• Robbiedobbie
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 03-09 15:40
Hmmz... Nu moet ik opeens in php gaan werken voor een website :S

Ik heb helaas geen idee welke php versie momenteel gangbaar is. Zelf pak ik natuurlijk het allerliefst de laatste. Ik heb nog geen idee bij welke webhost het gehost gaat worden, dus dat helpt ook niet echt met inschatten... (Een goedkope goede webhost met ssl).

• Alex)
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21-08 11:20
De BBCode-parser kan niet goed omgaan met view-source-links zo te zien _O-

We are shaping the future

• Tjolk
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 11-09 16:48
Robbiedobbie schreef op donderdag 20 november 2014 @ 21:04:

Ik heb helaas geen idee welke php versie momenteel gangbaar is. Zelf pak ik natuurlijk het allerliefst de laatste. Ik heb nog geen idee bij welke webhost het gehost gaat worden, dus dat helpt ook niet echt met inschatten... (Een goedkope goede webhost met ssl).
5.4 is wat je tegenwoordig het meeste ziet. 5.3 en 5.5 ook wel, 5.6 heb ik nog niet in het wild gezien.

Tjolk is lekker. overal en altijd.

• Damic
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 07:38

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

@megamind: link doet het hier niet :/ (firefox) maar is wel leuk link zo te zien.

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

• Douweegbertje
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 08-09 15:03

Douweegbertje

Wat kinderachtig.. godverdomme

Qzar schreef op donderdag 20 november 2014 @ 20:58:
Daarnet screeps geprobeerd (nieuws: Strategische mmo voor programmeurs Screeps komt op 20 november uit), helaas is het nu alleen nog maar een single player game en moeten ze het MMO gedeelte nog maken. Dat komt pas in januari (alpha) of februari (release) uit.
Ik ben het nu ook even aan het spelen. Ik hoop echter wel dat als het mmo gedeelte er is, dat je niet perse een abbo moet hebben :/ Beter dat je het dan gewoon thuis aan kan laten staan of iets dergelijks..

edit;

en het uitvoeren van je script werkt ook een beetje anders.. in feite voert hij het laatste 'statement' uit. Stel dat je 2 if statements hebt, die beide true zijn, dan zal hij de 'laatste' in je script eerst uitvoeren, en niet de eerste zoals het normaal wel gaat :p

[ Voor 16% gewijzigd door Douweegbertje op 20-11-2014 23:00 ]

• Qzar
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 10-09 14:18
Douweegbertje schreef op donderdag 20 november 2014 @ 22:08:
[...]

Ik ben het nu ook even aan het spelen. Ik hoop echter wel dat als het mmo gedeelte er is, dat je niet perse een abbo moet hebben :/ Beter dat je het dan gewoon thuis aan kan laten staan of iets dergelijks..

edit;

en het uitvoeren van je script werkt ook een beetje anders.. in feite voert hij het laatste 'statement' uit. Stel dat je 2 if statements hebt, die beide true zijn, dan zal hij de 'laatste' in je script eerst uitvoeren, en niet de eerste zoals het normaal wel gaat :p
Zoals ik het begrijp krijg je "additional CPU" bij een betaalde abbo waardoor je grotere scripts zou kunnen draaien (of minder efficiente). Dat moeten ze dan wel goed balanceren want niemand heeft zin in een pay2win game...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Douweegbertje

Douweegbertje

Qzar schreef op donderdag 20 november 2014 @ 23:46:
[...]

Zoals ik het begrijp krijg je "additional CPU" bij een betaalde abbo waardoor je grotere scripts zou kunnen draaien (of minder efficiente). Dat moeten ze dan wel goed balanceren want niemand heeft zin in een pay2win game...
Ja ik snap het ook niet helemaal, er staat zelfs op hun indiegogo pagina dat het absoluut niet paytowin is, maar uiteindelijk lijkt het alsnog op paytowin..
Is it a pay-to-win game?
Absolutely not. We don't make a pay-to-win game, and moreover, we hate such games ourselves. All of our service plans have reasonable pricing and available to mass gamers. The gap between the CPU resources in different plans help level the possibilities of new players who have just created their first spawn and the old ones who have captured a lot of rooms. It would be unjust to match CPU needs of the players with ten creeps and the ones with thousand.
Mja, ik heb maar alvast een topic geopend zodat we daar verder kunnen :p
[JS game] Screeps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 17-02 21:20

.Gertjan.

Owl!

Hemeltje, ik heb volgens mij een complete iteratie gemist... Heb het schijnbaar te druk om doelloos rond te hangen hier :P

Zojuist eens een bugreport naar ING gestuurd, kan schijnbaar geen vermeldingen meer toevoegen of aanpassen in mijn adresboek... :/ Erg fijn... Mooie is dat als je vanuit MijnING een contact-melding stuurt je alsnog al je persoonlijke gegevens moet invullen, komop zeg, die kun je toch gewoon herleiden uit mijn account... :Z

The #1 programmer excuse for legitimately slacking off: "My code's compiling"
Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wackmaniac
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11-09 10:21

Gewoon even opvragen bij die host. Zal wss wel 5.4 of als je mazzel hebt 5.5 zijn. Als het 5.3 is moet je ze even flink door elkaar schudden; die is al redelijk end of life.

Read the code, write the code, be the code!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Moe_
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 04-08 14:45
.Gertjan. schreef op vrijdag 21 november 2014 @ 07:54:
... Heb het schijnbaar te druk om doelloos rond te hangen hier :P ...
En dat gaat er nu beter op worden? >:)

Ik sta er ook altijd versteld van hoe gebruiksvriendelijk de banken hun producten kunnen maken. NOT!
Zo heb ik bij de fortis eens belegt maar ik vind nergens een overzicht van mijn input, dus weet totaal niet of ik er momenteel al winst of verlies op heb gedraaid. (Gelukkig ging het maar om 20 euro)

RTFM!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElkeBxl
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 02-07 09:03

ElkeBxl

Tassendraagster

_Moe_ schreef op vrijdag 21 november 2014 @ 08:22:
[...]

Nope })

Without nipples, boobs are pointless - 365 project - In mijn hoofd is het alle dagen Kerstmis - What type of bees make milk? Boobies! - What type of bees are scary? BoooOOOOOooobeees! - Cactusliefhebster

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

_Moe_ schreef op vrijdag 21 november 2014 @ 08:22:
[...]
Op zich is de devschuur een leuke afleiding van de dagelijkse sleur. Hier worden geregeld boeiende en grappige gesprekken/discussies gevoerd :)

Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sky-
  • Registratie: November 2005
  • Niet online

sky-

qn ella 👌

Meestal onzinnig, zoveel spannends gebeurt hier niet. Elke keer komt hetzelfde ter sprake. :?

don't be afraid of machines, be afraid of the people who build and train them.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeluxZ
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 09-09 09:10

DeluxZ

Livin' the good life

PHP is kut.. :+

[ Voor 11% gewijzigd door DeluxZ op 21-11-2014 09:06 ]

]|[ Apple Macbook Pro Retina 13" ]|[

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

sky- schreef op vrijdag 21 november 2014 @ 09:02:
Meestal onzinnig, zoveel spannends gebeurt hier niet. Elke keer komt hetzelfde ter sprake. :?
Vooral discussies over het feit dat steeds dezelfde discussies worden gevoerd ;)
Ik vind het van tijd tot tijd wel redelijk vermakelijk, maar misschien ben ik snel entertained :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwaakvaak_v2
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 02-06 12:29

Als je nu de keuze hebt om een versie te kiezen, stap in mijn minimaal 5.5.* Zeker als je zelf de hosting omgeving mag bepalen.

5.6 is nog relatief nieuw, wel stable voor de rest. Maar 5.5 is iets meer een bewezen platform. En vergeet vooral niet op productie om de opcache aan te zetten, en op development uit. Heb mij de eerste keer verloren lopen gezocht waarom een functie niet uitgevoerd werd. Blijkt de default van opcache te zijn dat de cache minimaal 1 minuut wordt vast gehouden voor er gekeken wordt of er een nieuwere versie van de source is

* default op mamp dan he, geen idee of het ook default op andere platforms is ;)
je zus heeft een kut 8)

[ Voor 6% gewijzigd door kwaakvaak_v2 op 21-11-2014 09:13 ]

Driving a cadillac in a fool's parade.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElkeBxl

ElkeBxl

Tassendraagster

sky- schreef op vrijdag 21 november 2014 @ 09:02:
Kom dan eens met een spannend nieuw onderwerp af? :)
Captain obvious :9

Without nipples, boobs are pointless - 365 project - In mijn hoofd is het alle dagen Kerstmis - What type of bees make milk? Boobies! - What type of bees are scary? BoooOOOOOooobeees! - Cactusliefhebster

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barryvdh
  • Laatst online: 11-09 12:49
kwaakvaak_v2 schreef op vrijdag 21 november 2014 @ 09:12:
[...]

Als je nu de keuze hebt om een versie te kiezen, stap in mijn minimaal 5.5.* Zeker als je zelf de hosting omgeving mag bepalen.

5.6 is nog relatief nieuw, wel stable voor de rest. Maar 5.5 is iets meer een bewezen platform. En vergeet vooral niet op productie om de opcache aan te zetten, en op development uit. Heb mij de eerste keer verloren lopen gezocht waarom een functie niet uitgevoerd werd. Blijkt de default van opcache te zijn dat de cache minimaal 1 minuut wordt vast gehouden voor er gekeken wordt of er een nieuwere versie van de source is

* default op mamp dan he, geen idee of het ook default op andere platforms is ;)

[...]

je zus heeft een kut 8)
Ik zou ook 5.5 proberen, ivm opcache. Verder maakt het niet zo heel veel uit tussen 5.4-5.6, de meeste libraries/tools zitten op zijn hoogst op 5.4 minimum. (Tenzij je zelf natuurlijk speciale dingen wil doen)

Als je toch je omgeving mag uitkiezen, zorg dan wel dat je SSH toegang krijgt zodat je Composer/git enzo kan gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mercatres
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 11-09 12:17
Blargh, WPF-styling op een vrijdagochtend. Dat het maar snel weekend is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WernerL
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 07:42
Het is rustig vandaag op kantoor... Gebeurd zelden dat het zo stil is. :+

En ik ben weer lekker aan het prutsen. Ik heb een functie die een 2d-array teruggeeft, dan zou je verwachten dat dit werkt:
code:
1
2
3
this.groupedItems().forEach(function(elem, index, array) {
elem.forEach(...) <- error, undefined function. :(
});

* WernerL gaat verder prutsen.

//edit
Voor jquery lijsten moet het uiteraard .each() zijn. |:(

[ Voor 9% gewijzigd door WernerL op 21-11-2014 10:51 ]

Roses are red, violets are blue, unexpected '{' on line 32.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Wat een vriendin van me nu per LinkedIn krijgt! _O-
How are you? I apologize if my mail does not suit your personal or business ethics. In as much that we are on here to share professional ideas, can we go beyond the professionalism. I was fascinated with your profile, I am widow, I find you very attractive, I still confess that your smile is really inviting and are you single or married? do you mind if we get to know each other more better and see how it goes. Will be glad to hear from you.

.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Topicstarter
Douweegbertje schreef op vrijdag 21 november 2014 @ 00:03:

Mja, ik heb maar alvast een topic geopend zodat we daar verder kunnen :p
[JS game] Screeps
d:)b

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acid_Burn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11-09 16:11

Acid_Burn

uhuh

Firesphere schreef op vrijdag 21 november 2014 @ 11:09:

[...]
Is je script daar wel op ingericht :+

Glass Eye Photography | Zelfbouw wireless fightstick | Mijn puzzel site

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Acid_Burn schreef op vrijdag 21 november 2014 @ 11:18:
[...]

Is je script daar wel op ingericht :+
Nee ;w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soultaker
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 04:30
Bedoelt 'ie "widow" of "widower"? Geen onbelangrijk verschil. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BikkelZ
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21-02 08:50

BikkelZ

CMD+Z

[...]
Dat krijg je met drie endorsements voor Widows :+

iOS developer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19:58

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

En Widow XP of Widow 8.1?

.edit: grappig, typte onbewust toch tweemaal een n ertussen :P

[ Voor 63% gewijzigd door .oisyn op 21-11-2014 12:24 ]

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soundless
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 24-07 14:19
.oisyn schreef op vrijdag 21 november 2014 @ 12:24:
En Widow XP of Widow 8.1?

.edit: grappig, typte onbewust toch tweemaal een n ertussen :P
Toen ik je edit zag begon ik me al af te vragen wat je nou fout kon doen in een post van 25 karakters :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbiedobbie
  • Laatst online: 03-09 15:40
Barryvdh schreef op vrijdag 21 november 2014 @ 09:36:
[...]

Ik zou ook 5.5 proberen, ivm opcache. Verder maakt het niet zo heel veel uit tussen 5.4-5.6, de meeste libraries/tools zitten op zijn hoogst op 5.4 minimum. (Tenzij je zelf natuurlijk speciale dingen wil doen)

Als je toch je omgeving mag uitkiezen, zorg dan wel dat je SSH toegang krijgt zodat je Composer/git enzo kan gebruiken.
Ik ga idd voor nu 5.5 aanhouden.

Ik ben eigenlijk nog nooit een host (not considering a vps) met ssh toegang tegengekomen. Tenminste, alle hosts die simpelweg hosting + domeinnaam + ssl regelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WernerL
Ik heb een tijdje een hostingpakket gehad met SSH toegang. PCextreme was dat geloof ik. Maar de meeste doen dat niet inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Robbiedobbie schreef op vrijdag 21 november 2014 @ 12:40:
[...]

Ik ga idd voor nu 5.5 aanhouden.

Ik ben eigenlijk nog nooit een host (not considering a vps) met ssh toegang tegengekomen. Tenminste, alle hosts die simpelweg hosting + domeinnaam + ssl regelen.
PCExtreme heeft ssh en git etc. Of ze ook composer etc. ondersteunen weet ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WernerL
Composer is gewoon in PHP geschreven toch? Dus dat is wel aan de praat te krijgen als het moet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamebuster
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 01-08 10:05
Iemand zin in een gratis mini-gourmet in Zaandam? Ik heb vlees teveel. Heb mini biefstukjes en andere lekkere stukjes vlees dat tot vandaag houdbaar is. Ook drinken naar keuze, groentes en stokbrood met kruidenboter is beschikbaar.

Na afloop, indien het nog niet te sociaal voor je was, is er ook een 3e PC beschikbaar voor bijv. battlefield 3 of 4.

Gelegenheid: Geen. Gewoon voor de fun, omdat mn vriendin en ik zin hadden in vlees.

[ Voor 10% gewijzigd door Gamebuster op 21-11-2014 13:44 ]

Let op: Mijn post bevat meningen, aannames of onwaarheden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22:33
Derde PC? Voor wie is de tweede dan :+?

[ Voor 9% gewijzigd door alex3305 op 21-11-2014 13:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hipska
  • Laatst online: 08-09 09:58
De vriendin?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamebuster
alex3305 schreef op vrijdag 21 november 2014 @ 13:47:
Derde PC? Voor wie is de tweede dan :+?
Mn vriendin :P

Regelmatig komt mn pa langs en gaan we met zn 3en gamen. Soms zitten we hier zelfs met 4. Mn pa heeft vandaag echter geen tijd en het vlees is tot vandaag houdbaar volgens de THT datum.

[ Voor 15% gewijzigd door Gamebuster op 21-11-2014 13:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 09-09 12:00

TheNephilim

Wtfuzzle

Gamebuster schreef op vrijdag 21 november 2014 @ 13:55:
[...]

Regelmatig komt mn pa langs en gaan we met zn 3en gamen. Soms zitten we hier zelfs met 4. Mn pa heeft vandaag echter geen tijd en het vlees is tot vandaag houdbaar volgens de THT datum.
Haha nice! :p Mijn 2e PC gaat helaas geen Battlefield 4 kunnen draaien, daar heb je stevige componenten voor nodig. In ieder geval geen dual core E8400 en oude (toen high-end) HD 3870 :+

Maarja, we spelen veel Dota 2 en dat kan prima op die PC gelukkig 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22:33
Niet iedere gamer heeft een wederhelft die ook daadwerkelijk meespeelt ;). Ik heb de mijne weleens Q3A laten spelen maar dat werd niet echt een succes O-). Nu zit ze maar weer lekker Candy Crush te spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

alex3305 schreef op vrijdag 21 november 2014 @ 14:04:
Niet iedere gamer heeft een wederhelft die ook daadwerkelijk meespeelt ;). Ik heb de mijne weleens Q3A laten spelen maar dat werd niet echt een succes O-). Nu zit ze maar weer lekker Candy Crush te spelen.
De kunst is om ze een game te laten spelen die heel toegankelijk is. Guild Wars 2 is een hele goede bijvoorbeeld! :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kenneth
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

het vlees is tot vandaag houdbaar volgens de THT datum.
Mocht niemand komen opdagen: gewoon al het vlees vandaag maken en morgen als een echte zaterdaglunch opwarmen en opeten :)

Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solopher
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 11-09 14:55
Vlees in de vriezer? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamebuster
TheNephilim schreef op vrijdag 21 november 2014 @ 14:10:
[...]

De kunst is om ze een game te laten spelen die heel toegankelijk is. Guild Wars 2 is een hele goede bijvoorbeeld! :o
Zo is het ook bij ons begonnen. Het begon met Minecraft, later een sporadische Call of Duty, daarna Battlefield, veel later Command & Conquer en Company of Heroes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redbullet
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 26-12-2024
Gamebuster schreef op vrijdag 21 november 2014 @ 13:41:

Gelegenheid: Geen. Gewoon voor de fun, omdat mn vriendinzin had in vlees.
ftfy :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamebuster

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kenneth
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

Op dag van aankoop, te laat :)

Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damic

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

@gamebuster: Mee bakken en morgen opeten ;) (het vlees he)

[ Voor 14% gewijzigd door Damic op 21-11-2014 14:53 ]

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElkeBxl

ElkeBxl

Tassendraagster

TheNephilim schreef op vrijdag 21 november 2014 @ 14:10:
[...]

De kunst is om ze een game te laten spelen die heel toegankelijk is.
Die toegankelijkheid is inderdaad heel belangrijk. Maar ook dat je de tijd neemt om alles rustig uit te leggen en ook niet teveel pusht. Een vriendin van mij is zo ooit met League of Legends begonnen onder impuls van haar lief. Ze heeft dan ooit eens rustige lange introductie gegeven waarna ik het ook eens installeerde en dan hebben we lang via teamspeak samen gespeeld om zo tips en uitleg te geven :) Het feit dat ze meespeelde, op een lager niveau wou spelen dan ze gewend was en het accepteerde dat ik soms kanjers van fouten maakte, zorgde ervoor dat ik het bleef spelen. Anders was ik na die introductie eerder snel gestopt als ze zou beginnen klagen of geen geduld had :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SPee
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11-09 15:48
[...]

Mijn vader doet niet aan spelletjes. Die zit eerder filmpjes te bewerken.

Mijn moeder speelde wel nog regelmatig (tot ongenoegen van mijn vader) een spelletje Medal of Honor. :P
Ook ooit mee begonnen om de kinders van de PC te houden. ;)
Geen idee of ze het nog steeds doet, maar ze was wel een tijdje lid van een clan.
Ma: "Jij moet tafeldekken!"
...: "Maar ik zit net in een spel!"
Ma: "Dek jij de tafel, dan speel ik wel even verder in de tussentijd"
:+

let the past be the past.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Raven
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10-09 20:32
SPee schreef op vrijdag 21 november 2014 @ 15:44:
[...]

Mijn vader doet niet aan spelletjes. Die zit eerder filmpjes te bewerken.

Mijn moeder speelde wel nog regelmatig (tot ongenoegen van mijn vader) een spelletje Medal of Honor. :P
Ook ooit mee begonnen om de kinders van de PC te houden. ;)
Geen idee of ze het nog steeds doet, maar ze was wel een tijdje lid van een clan.

[...]

:+
Ik troost me met de gedachte dat mijn kinderen ooit zo'n coole vader zullen hebben. Maar zoiets hoef ik van mijn ouders echt niet te verwachten :P iets met generatie-kloof enzo :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

Nou, voor je het weet zitten ze van die domme tablet/smartphone spelletjes te spelen :X Wow hey, dat zou ik echt niet waarderen, als PC gamer ... waarop tenminste échte games gespeeld worden :+

Over een kwartiertje al biertijd! :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OkkE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-09 08:16

OkkE

CSS influencer :+

Emoji + MySQL database, dat lijkt niet helemaal goed te gaan in een Drupal website van ons. :|
.
SQL:
1
PDOException: SQLSTATE[HY000]: General error: 1366 Incorrect string value: '\xF0\x9F\x98\x8A\xF0\x9F...' for column 'data' at row 1: 

“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WernerL
TheNephilim schreef op vrijdag 21 november 2014 @ 16:16:
Nou, voor je het weet zitten ze van die domme tablet/smartphone spelletjes te spelen :X Wow hey, dat zou ik echt niet waarderen, als PC gamer ... waarop tenminste échte games gespeeld worden :+

Over een kwartiertje al biertijd! :o
Het is hier al biertijd. :+
Op http://www.ishetalbiertijd.nl/ nog niet blijkbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ieperlingetje
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Oh my god, klant vraagt of we met hun webservice (SOAP btw :r), willen communiceren om te checken of een telefoonnummer wel in het correcte formaat is. Let wel, wij doen enkel oproepen in eigen land. :')

Tijdmachine | Nieuws trends

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 00:07
Ik zie niet echt hoe je laatste zin te maken heeft met je eerste zin? En wat is er zo raar aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 07:32
Hoe moeilijk is het om zelf te checken of een Nederlands nummer in een correct formaat is? Iig totaal overbodig om je code afhankelijk te maken van een externe stukje software voor zoiets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Hebben we een nieuw biertje op kantoor. Ben ik niet op kantoor en mag ik toch geen bier :'(
Afbeeldingslocatie: https://fbcdn-sphotos-b-a.akamaihd.net/hphotos-ak-xpa1/v/t1.0-9/10368251_854681991250424_4721866944573989462_n.jpg?oh=04bfde5a8e1e687cd6349753ecd5aa6b&oe=54D86F19&__gda__=1427078305_db5af3d7e86a86129b9ab9c058443afd
Dat was mijn gedachte ;w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tribits
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 01:35

Tribits

Onkruid vergaat niet

Doet me denken aan de biertrut reclame.

[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=E8m8gtLi7sQ]
Staat me vaag bij dat ze later nog eens een keer zoiets in het echt uit hebben gebracht maar de naam is me even ontschoten.

Master of questionable victories and sheer glorious defeats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElkeBxl

ElkeBxl

Tassendraagster

WernerL schreef op vrijdag 21 november 2014 @ 16:20:
[...]

Het is hier al biertijd. :+
Op http://www.ishetalbiertijd.nl/ nog niet blijkbaar.
Hier thuis een lekkere Pecheresse opengetrokken :) Lekkere lambic met perzikensap. Fruitbieren <3

Afbeeldingslocatie: http://photos-b.ak.instagram.com/hphotos-ak-xfa1/10748302_294576614066449_186763333_n.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mercatres
ElkeBxl schreef op vrijdag 21 november 2014 @ 18:43:
[...]

Hier thuis een lekkere Pecheresse opengetrokken :) Lekkere lambic met perzikensap. Fruitbieren <3

[afbeelding]
Fruitsap ja (hap hap hap).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

fruitbier :N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElkeBxl

ElkeBxl

Tassendraagster

Het moet niet altijd iets zwaar zijn zoals een trippel hoor :)
FTFY :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Afvalzak
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 31-08 12:02

Afvalzak

Zet jij mij even buiten?

Tribits schreef op vrijdag 21 november 2014 @ 17:43:
Doet me denken aan de biertrut reclame.

[video]
Staat me vaag bij dat ze later nog eens een keer zoiets in het echt uit hebben gebracht maar de naam is me even ontschoten.

Last.fm | Code Talks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StM
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 21:58

StM

Mr Afvalzak! :o

Das lang geleden :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mercatres
ElkeBxl schreef op vrijdag 21 november 2014 @ 18:50:
[...]

Het moet niet altijd iets zwaar zijn zoals een trippel hoor :)

[...]

FTFY :*)
Nee, maar ook niet zo zoet als sommige fruitbieren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Afvalzak
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 31-08 12:02

Afvalzak

Zet jij mij even buiten?

StM schreef op vrijdag 21 november 2014 @ 18:59:
Mr Afvalzak! :o

Das lang geleden :D
:o inderdaad _O-

Last.fm | Code Talks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElkeBxl

ElkeBxl

Tassendraagster

Mercatres schreef op vrijdag 21 november 2014 @ 19:06:
[...]

Nee, maar ook niet zo zoet als sommige fruitbieren...
Deze is eerder zuur omdat het op basis van lambic is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damic

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

Bier op basis van wortelen al eens gedronken ;) mmmmh fruit bieren.

Btw Elke al eens in "Den stille genieter" geweest in Mechelen? Hebben ze veel soorten bier :) (ongeveer Nauwstraat 6)

[ Voor 47% gewijzigd door Damic op 21-11-2014 19:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 10-09 18:14

alienfruit

the alien you never expected

Hoogtijd voor een cider. Toi toi! Rent naar de Waitrose.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElkeBxl

ElkeBxl

Tassendraagster

Damic schreef op vrijdag 21 november 2014 @ 19:54:

Btw Elke al eens in "Den stille genieter" geweest in Mechelen? Hebben ze veel soorten bier :) (ongeveer Nauwstraat 6)
Wortelen? Nope :p

Nog nooit geweest, ik kom eigenlijk zelden in Mechelen :s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Styxxy
  • Laatst online: 21:18
Damic schreef op vrijdag 21 november 2014 @ 19:54:

En er is ook bier op basis van witloof (de stronk) ;) , het is een iets bitterder bier.

Biercafé's zijn altijd leuk :D (in Antwerpen hebben we er ook een paar, bv Biercentral, of de Kulminator, en achter de kathedraal is er ook één; waarvan ik toch afweet).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElkeBxl

ElkeBxl

Tassendraagster

Styxxy schreef op vrijdag 21 november 2014 @ 20:58:
[...]

En er is ook bier op basis van witloof (de stronk) ;) , het is een iets bitterder bier.

Biercafé's zijn altijd leuk :D (in Antwerpen hebben we er ook een paar, bv Biercentral, of de Kulminator, en achter de kathedraal is er ook één; waarvan ik toch afweet).
Bah witloof :p

Morgen gaan we waarschijnlijk eens naar Delirium in Brussel hier, 1 van de cafés die afwisselend het café met meeste soorten bier is in België (wisselt af en toe af met eentje in Leuven blijkbaar).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Styxxy
  • Laatst online: 21:18
ElkeBxl schreef op vrijdag 21 november 2014 @ 21:58:
[...]

Bah witloof :p

Morgen gaan we waarschijnlijk eens naar Delirium in Brussel hier, 1 van de cafés die afwisselend het café met meeste soorten bier is in België (wisselt af en toe af met eentje in Leuven blijkbaar).
Ik heb het bier zelf ook maar geproefd, was niet zo mijn meug :+ .

Ah, het Delirium café, dat is wel leuk. Ze hebben daar kriek-Delirium; is best wel lekker (wist er voor niet eens dat dat bestond :+ ). En ik ben zelf maar 2-3 keer in Brussel geweest, hehe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 00:07
Gaan jullie nou maar eens Barbãr proeven, dan hoef je al die andere rotzooi niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rutix
  • Laatst online: 05-09-2024
ieperlingetje schreef op vrijdag 21 november 2014 @ 17:00:
Oh my god, klant vraagt of we met hun webservice (SOAP btw :r), willen communiceren om te checken of een telefoonnummer wel in het correcte formaat is. Let wel, wij doen enkel oproepen in eigen land. :')
Er is helemaal niks mis met SOAP. Dat onderwerp hebben we vorige week nog gehad :+

Ik ben al sinds dinsdag ziek :( echt super kut. Word op tijden zoals nu wakker en dan kan ik niet meer slapen :(

Nothing to see here!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZaZ
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19-08 14:24

ZaZ

Tweakers abonnee

Het echte zieke heb ik gelukkig niet, maar ben al wel een paar weken aan het 'kwakkelen'.
Af en toe een dag met brandende ogen en keel en dan daarna een dag dat het weer ok is.
Wat ik wel al een tijdje heb (wordt gelukkig steeds minder) is vastzittende hoest! Steeds als ik ver uitadem begint het te pruttelen, maar kan het niet goed loshoesten.
Anyway, het is bijna over heb ik het idee.

Beterschap, Rutix

Lekker op de bank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F.West98
  • Laatst online: 01:17

F.West98

Alweer 16 jaar hier

* F.West98 zou eigenlijk veel te druk bezig moeten zijn om hier te kunnen lurken :+
Vandaar dat ik nu ook 2 dagen inhaal....

Maar: simulaties zijn best cool om te maken! En best wel moeilijk.

[ Voor 20% gewijzigd door F.West98 op 22-11-2014 03:17 ]

2x Dell UP2716D | R9 7950X | 128GB RAM | 980 Pro 2TB x2 | RTX2070 Super
.oisyn: Windows is net zo slecht in commandline als Linux in GUI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElkeBxl

ElkeBxl

Tassendraagster

Avalaxy schreef op vrijdag 21 november 2014 @ 22:39:
Gaan jullie nou maar eens Barbãr proeven, dan hoef je al die andere rotzooi niet meer.
Al gedronken :) Ooit in een café geweest waar ze dat op de tap hadden, tezamen met Manneke Pils :D Was best wel goed biertje ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mercatres
ElkeBxl schreef op zaterdag 22 november 2014 @ 05:13:
[...]

Al gedronken :) Ooit in een café geweest waar ze dat op de tap hadden, tezamen met Manneke Pils :D Was best wel goed biertje ja.
Barbar _/-\o_ heerlijke godendrank :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Welke platformen kennen (of gebruiken) jullie om je wireframe/PSD om te zetten naar HTML/CSS? Ik ken enkel "www.fiverr.com" .. .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

psd2html?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Douweegbertje

Douweegbertje

Verwijderd schreef op zaterdag 22 november 2014 @ 13:23:
Welke platformen kennen (of gebruiken) jullie om je wireframe/PSD om te zetten naar HTML/CSS? Ik ken enkel "www.fiverr.com" .. .
directbasing. In elk geval 5 jaar geleden, nu doe ik dat niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElkeBxl

ElkeBxl

Tassendraagster

Douweegbertje schreef op zaterdag 22 november 2014 @ 14:13:
[...]

directbasing. In elk geval 5 jaar geleden, nu doe ik 'dat' niet meer.
Door die quotes lijkt het wel of je over iets illegaals spreekt :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
ElkeBxl schreef op zaterdag 22 november 2014 @ 17:16:
[...]

Door die quotes lijkt het wel of je over iets illegaals spreekt :9
Door die :9 lijkt het wel alsof je illegale dingen leuk vindt.

:P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BikkelZ
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21-02 08:50

BikkelZ

CMD+Z

Alex) schreef op zaterdag 22 november 2014 @ 18:47:
[...]

COBOL-programmeuses kunnen af en toe wel eens een daad van verzet verrichten hoor. Zoals door rood licht fietsen als er niks aan komt!

iOS developer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
BikkelZ schreef op zondag 23 november 2014 @ 02:19:
[...]

COBOL-programmeuses kunnen af en toe wel eens een daad van verzet verrichten hoor. Zoals door rood licht fietsen als er niks aan komt!
:D _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Douweegbertje

Douweegbertje

Weetje, nog prima dat een website advertenties heeft, maar fuck zeg.. leer implementeren. Doe niet een achterlijke full size background die helemaal clickable is met allemaal fancy bewegende troep. Ik ben juist gewent om focus op mijn scherm te krijgen om juist buiten de echte content een clickje te geven.
Nja en dan heb je soms ook van die trage ad's die pas na 3 seconden in beeld komen als de 'echte' content al geladen is. Heel tof als opeens alles gaat verschuiven en je vervolgens zelfs mis klikt omdat je content opeens 150px lager staat. Moeilijk hé een fucking div maken die de height van je ad alvast even neerzet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElkeBxl

ElkeBxl

Tassendraagster

Alex) schreef op zaterdag 22 november 2014 @ 18:47:
[...]

Je begint me te kennen :>
BikkelZ schreef op zondag 23 november 2014 @ 02:19:
[...]

Total badass bitches! 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjolk
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 11-09 16:48
Douweegbertje schreef op zondag 23 november 2014 @ 05:52:
Weetje, nog prima dat een website advertenties heeft, maar fuck zeg.. leer implementeren. Doe niet een achterlijke full size background die helemaal clickable is met allemaal fancy bewegende troep. Ik ben juist gewent om focus op mijn scherm te krijgen om juist buiten de echte content een clickje te geven.
Nja en dan heb je soms ook van die trage ad's die pas na 3 seconden in beeld komen als de 'echte' content al geladen is. Heel tof als opeens alles gaat verschuiven en je vervolgens zelfs mis klikt omdat je content opeens 150px lager staat. Moeilijk hé een fucking div maken die de height van je ad alvast even neerzet.
precies wat ik een tijdje terug in het vervelende ads topic schreef...

Tjolk is lekker. overal en altijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz
  • Laatst online: 06:48

Sebazzz

3dp

Dat is net zoiets al de tumblr 404 pagina, daar gaat IE ook lekker van hangen :+

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WernerL
* WernerL is deze zondag aan het programmeren geslagen aan een klein project.
Ik wil gebruik maken van een API die het XML-RPC protocol gebruikt. In Scala.. De enige optie om dat snel en eenvoudig te doen is gebruik maken van org.apache.xmlrpc. Is java maar dat moet geen probleem zijn.

Het probleem is alleen dat de client.execute() functie als returnvalue java.lang.Object heeft.. Ik ben 2 uur bezig geweest om uit te zoeken hoe ik in Scala daar de values uit kan halen. Toen kwam ik op dit gedrocht uit:

code:
1
client.execute("LogIn", params).asInstanceOf[java.util.HashMap[Any, Any]].values().toArray()

Een scala developer die weet of dit mooier kan? Want ik vind het eigenlijk best lelijk :D pattern matching werkt helaas niet aangezien HashMap geen case class heeft.

//Edit
Ik heb er nu maar dit van gemaakt:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
case class LoginResult(seconds:String, status:String, token:String)

def login():LoginResult = {
      val params = new Array[Object](4)
      params(0) = new String(inp.user)
      params(1) = new String(inp.pwd)
      params(2) = new String(inp.language)
      params(3) = new String(inp.agent)

val result = client.execute("LogIn", params).asInstanceOf[java.util.HashMap[Any, Any]].values().toArray()
      new LoginResult(result(0).toString(), result(1).toString(), result(2).toString())
    }

[ Voor 26% gewijzigd door WernerL op 23-11-2014 15:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pedorus
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
Gek, hoe produceert die java code een java.util.HashMap[Any, Any] aangezien Any niet voorkomt in Java? Voor pattern matching heb je niet perse case classes nodig. En deze code geeft een ongedefinieerd resultaat, aangezien de order van een hashmap ongedefinieerd is, dus dat zou ik niet aanraden. En een object array initializeren kan gewoon met Array[Object]("a","b").

Vitamine D tekorten in Nederland | Dodelijk coronaforum gesloten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrc4nl
  • Laatst online: 07:12

mrc4nl

Procrastinatie expert

Was deze al voorbij gekomen?

Afbeeldingslocatie: https://i.chzbgr.com/maxW500/8380982784/hB9478E92/

ora et labora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 13:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Geen idee, maar ik vind 'm leuk. :P

On another note: Ik ben me gigantisch aan het bezatten. Volgende week ga ik Karmeliet brouwen en ik heb gist nodig. Dat was ik vergeten en dus moet ik vandaag zuipen als een gek om genoeg te hebben om op te kweken voor zaterdag. :D

Intussen ben ik 5 Grolschflessen met bier van 9% verder in krap anderhalf uur tijd. Wat ik al niet over heb voor een goed biertje. :D

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F.West98
  • Laatst online: 01:17

F.West98

Alweer 16 jaar hier

2x Dell UP2716D | R9 7950X | 128GB RAM | 980 Pro 2TB x2 | RTX2070 Super
.oisyn: Windows is net zo slecht in commandline als Linux in GUI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tribits
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 01:35

Tribits

Onkruid vergaat niet

Peter Ritchie, dan denk je in eerste instantie 'zeker de evil brother van Dennis', maar nee, het blijkt de auteur te zijn van 'Visual Studio 2010 Best Practices'. Doet me wel afvragen wat er allemaal in dat boek staat met zulke tips. 1001 pranks of zo?

Eigenlijk is deze nog leuker, die geeft geeneens een invalid character of zo maar een 'cannot resolve symbol' op System. Afhankelijk van het font zie je misschien wel welk karakter de Russische infiltrant is.

namespace HelloWorld
{
class Program
{
static void Main(string[] args)
{
Sуstem.Console.WriteLine("Hello, World!");
}
}
}

[ Voor 29% gewijzigd door Tribits op 24-11-2014 03:48 ]

Master of questionable victories and sheer glorious defeats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WernerL
pedorus schreef op zondag 23 november 2014 @ 22:25:
Gek, hoe produceert die java code een java.util.HashMap[Any, Any] aangezien Any niet voorkomt in Java? Voor pattern matching heb je niet perse case classes nodig. En deze code geeft een ongedefinieerd resultaat, aangezien de order van een hashmap ongedefinieerd is, dus dat zou ik niet aanraden. En een object array initializeren kan gewoon met Array[Object]("a","b").
dit is Scala. Ik maak wel gebruik van een Java library hier. Jouw code voor het initialiseren van een array werkt niet in Scala :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz
  • Laatst online: 06:48

Sebazzz

3dp

Cursusbudget voor volgend jaar moeten we nu alloceren. Iemand tips voor goede cursussen, conferenties of trainingen omtrent .NET, ASP.NET MVC, IT security of TDD?

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

Pagina: 1 ... 7 ... 100 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is niet de plaats om te lopen helpdesken. De Coffee Corner is primair bedoeld als uitlaatklep voor iedereen in de Devschuur® en niet als vraagbaak.