Op m'n werk zijn we begonnen met branches in SVN. We hebben nu de volgende situatie voor elkaar gekregen:
- Trunk: Aanpassingen voor website A
- Branches: Aanpassingen voor website B
Website B gaat live vóór website A, dus we willen alles van de branches terugmergen naar de trunk zodat we kunnen testen voor website B live gaat, maar wel makkelijk A live kunnen zetten voor B live gaat.
...... Ik ben dus nu al die conflicten aan het mergen maar manmanmanman... Ik heb iedereen eindelijk zo ver dat we de volgende keer als we twee websites tegelijkertijd maken, een branch per website maken zodat de trunk de master blijft en we twee development-branches hebben.
Eindelijk krijg ik ze zover dat ze snappen hoe het hoort, ipv hoe we het "vroeger altijd zo deden".
Edit: Waarom we niet bij één developmentbranch blijven? Dankzij de "unieke" manier waarop het bedrijf werkt kan het vaak genoeg voorkomen dat we voor twee of meer websites functionaliteit mogen maken die voor de één niet een overlap met de ander mag hebben. Omdat we verschillende go-live datums hebben en tegelijkertijd altijd meer werk moeten doen dan we afgesproken hebben aan de start van het project, waardoor alle projecten 1,5/2 keer zo lang duren als gepland, hebben we een briljante situatie die... Niet leuk is.
[
Voor 25% gewijzigd door
Merethil op 20-11-2014 10:30
]