De Devschuur Coffee Corner - Iteratie ➑ Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 59 ... 100 Laatste
Acties:
  • 366.937 views

• Dido
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 29-12 15:57

Dido

heforshe

Rutix schreef op woensdag 11 februari 2015 @ 08:32:
Ben ik helemaal mee eens. Sommige vragen waren niet specifiek genoeg en kon je op meerdere manieren interpreteren. Daarnaast hadden de kamerleden maar een paar minuten de tijd.
Misschien wordt het meer een taaltoets dan een rekentoets, maar leg mij eens uit welke vragen zo te interpreteren waren dat je een ander antwoordt dan het juiste had kunnen geven?

Dat niet iedereen in Nederland slaagt voor deze toets is niet zo gek. Maar dat mensen die pretenderen het inzicht te hebben om ons land te besturen hiervoor zakken is triest. Ja, triest. En dat er eentje zowaar de helft van de vragen goed heeft is niet minder triest. Hell, 1 of twee vragen fout omdat je gehaast of slordig bent, soit. Maar de helft?

Naast mensen die functioneel ongeletterd zijn (functional illiterate), wat betekent dat ze wel kunnen lezen en schrijven, maar dat ze een arbeidscontract, wettekst of zelf een brief van de gemeente of een incassobureau mogelijk niet begrijpend kunnen lezen, zijn ondertussen een onderkend fenomeen.

Nu nog een naam verzinnen voor mensen die niet op een functioneel niveau mee kunnen draaien omdat ze niet kunnen rekenen. Functionele discalculie? Mensen die zakken voor deze test zijn dezelfde die niet weten hoeveel korting ze krijgen bij een "geen BTW"-actie, die geen idee hebben hoeveel belasting ze betalen (jaa, over uitbetaalde vakantiedagen betaal je veel meer belasting! en dergelijke uitspraken) en, erger, die waarschijnlijk geen idee hebben over hoe hun hypotheek in elkaar zit, maar die wel vrolijk een lening van een paar ton aangaan.

Wat betekent mijn avatar?

• Rutix
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 22-12 22:23
Dido schreef op woensdag 11 februari 2015 @ 10:53:
[...]

Misschien wordt het meer een taaltoets dan een rekentoets, maar leg mij eens uit welke vragen zo te interpreteren waren dat je een ander antwoordt dan het juiste had kunnen geven?
Om er eentje uit te pakken. Vraag 5. Er is al heel wat discussie of het 42,43 of 42,68 moest zijn.

Nothing to see here!

• Acid_Burn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23-12 17:15

Acid_Burn

uhuh

Volgens mijn berekeningen is het bij benadering 42,89. Dus waar die 2 getallen vandaan komen... geen idee.

Opgave 3 vind ik vreemd met een film in gigabits :P

[ Voor 20% gewijzigd door Acid_Burn op 11-02-2015 11:35 ]

Glass Eye Photography | Zelfbouw wireless fightstick | Mijn puzzel site

• Dido

Dido

heforshe

Rutix schreef op woensdag 11 februari 2015 @ 10:57:
Om er eentje uit te pakken. Vraag 5. Er is al heel wat discussie of het 42,43 of 42,68 moest zijn.
Kun jij voor allebei die antwoorden uitleggen hoe je daar aan komt, met inachtneming van normaal ganbaar Nederlands en gangbare wiskunde?

De inhoud van de ballon komt overeen met die van een bol met een straal van 16 meter.
De inhoud van zo'n bol kun je op 1 manier berekenen met de formule die gegeven is.
De inhoud van een woonhuis is gegeven.

Hoe je uit die twee gegevens tot iets anders kunt komen dan 42.8714666..., wat je afrondt to 42,87 of 42,9 of 43 zie ik echt niet.

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:11

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Patriot schreef op woensdag 11 februari 2015 @ 08:53:
In feite zou je nu kunnen afronden op 10 getallen vóór de komma
:N
Dido schreef op woensdag 11 februari 2015 @ 11:43:
Hoe je uit die twee gegevens tot iets anders kunt komen dan 42.8714666..., wat je afrondt to 42,87 of 42,9 of 43 zie ik echt niet.
Ik kom anders op 42,893211697. Dus hoe jij aan jouw antwoord komt snap ík dan weer niet.

163*pi*4/3/400

.edit: ah ik snap het wel, jij gebruikt pi=3,14

[ Voor 54% gewijzigd door .oisyn op 11-02-2015 11:49 ]

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

• WernerL
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 21:49
Dido schreef op woensdag 11 februari 2015 @ 11:43:
[...]

Kun jij voor allebei die antwoorden uitleggen hoe je daar aan komt, met inachtneming van normaal ganbaar Nederlands en gangbare wiskunde?

De inhoud van de ballon komt overeen met die van een bol met een straal van 16 meter.
De inhoud van zo'n bol kun je op 1 manier berekenen met de formule die gegeven is.
De inhoud van een woonhuis is gegeven.

Het verschil zit hem in het gebruik van pi. Als je rekent met 3.14 dan krijg je 42.87. Als je pi gebruikt (en ieder rekenmachine heeft als het goed is een pi knop) krijg je 42.89, wat je kunt afronden naar 42.9.

43 is me ook niet gelukt om te krijgen bij vraag 5.

Roses are red, violets are blue, unexpected '{' on line 32.

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

WernerL schreef op woensdag 11 februari 2015 @ 11:50:
43 is me ook niet gelukt om te krijgen bij vraag 5.
Het is je niet gelukt om 42,89 af te ronden naar 43 :?

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

• WernerL
Voor mij was 42.89 al afgerond. Nergens in de opgave staat dat je op hele getallen moet afronden. Dido had het over 43, dat krijg ik niet zonder af te ronden nee. :+

//edit
Ik had de discussie wat verder terug moeten lezen. Ik lees nu dat het blijkbaar 42,43 of 42,68 zou moeten kunnen zijn, maar dat lijkt me beide incorrect.

[ Voor 33% gewijzigd door WernerL op 11-02-2015 11:54 ]

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Lekker arbitrair. Wel afronden op 2 decimalen achter de komma, maar niet op 0? Bovendien werd er bij vraag 3 ook gevraagd om af te ronden op gehele getallen, dus ik vind het niet vreemd dat dat vervolgens ook bij vraag 5 wordt gedaan. Daarnaast, als je de regels uit de natuurkunde volgt, dan kun je maar maximaal 2 significante cijfers gebruiken (de inhoud van de ballon is in slechts 2 significante cijfers weergegeven).

Overigens had ik daar 42. De vraag was "hoeveel huizen". Het is 42 hele huizen, en dan nog een fractie. Zo heb ik dat overigens ook bij vraag 3 gedaan.

• Merethil
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 29-12 16:49
.oisyn schreef op woensdag 11 februari 2015 @ 11:57:
Lekker arbitrair. Wel afronden op 2 decimalen achter de komma, maar niet op 0? Bovendien werd er bij vraag 3 ook gevraagd om af te ronden op gehele getallen, dus ik vind het niet vreemd dat dat vervolgens ook bij vraag 5 wordt gedaan. Daarnaast, als je de regels uit de natuurkunde volgt, dan kun je maar maximaal 2 significante cijfers gebruiken (de inhoud van de ballon is in slechts 2 significante cijfers weergegeven).

Overigens had ik daar 42. De vraag was "hoeveel huizen". Het is 42 hele huizen, en dan nog een fractie. Zo heb ik dat overigens ook bij vraag 3 gedaan.
Zo'n ballon rekt wel een beetje, 43 huizen moet dus ook wel lukken :+

• edwinjm
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 20-12 12:01

edwinjm

Webdeveloper

Waar ik van in de war raak bij de rekentoets is dat de film 37,6 Gb is. Is dat gigabit of gigabyte? Te downloaden film worden gewoonlijk uitgedrukt in bytes. Maar hoe reken je die om naar bits? Maal 8 of maal 10? Is dit verplichte kennis voor een wiskundetoets?

Op zich vind ik het goed dat scholieren wordt geleerd wiskunde in de praktijk toe te passen, maar de vragen moeten echt 100% ondubbelzinnig zijn.

• Acid_Burn

Acid_Burn

uhuh

In die ballon zit natuurlijk hele warme lucht... als dat afkoelt krimpt het en kan het makkelijk in 43 huizen :+

• Douweegbertje
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 29-12 18:27

Douweegbertje

Wat kinderachtig.. godverdomme

Acid_Burn schreef op woensdag 11 februari 2015 @ 11:26:
Volgens mijn berekeningen is het bij benadering 42,89. Dus waar die 2 getallen vandaan komen... geen idee.

Opgave 3 vind ik vreemd met een film in gigabits :P
Het gaat er om hoe je dan de vraag moet lezen.

Stel ik heb 500ml, en ik heb een blikje van 260ml. Hoeveel blikjes kan ik vullen? Dat is dan één, en niet 1,92, noch afgerond 2 want ik kan er domweg maar 1 volledig vullen. Daarom hebben ze het dus over 42, aangezien 43 sowieso niet kan en je hebt geen 42 'en een beetje' tenzij je gaat knippen.
Mja dat is dus interpretatie.

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

edwinjm schreef op woensdag 11 februari 2015 @ 12:04:
Waar ik van in de war raak bij de rekentoets is dat de film 37,6 Gb is. Is dat gigabit of gigabyte? Te downloaden film worden gewoonlijk uitgedrukt in bytes. Maar hoe reken je die om naar bits? Maal 8 of maal 10? Is dit verplichte kennis voor een wiskundetoets?
Compleet irrelevant :). Of ze nou bits of bytes bedoelen, zowel de internetsnelheid als de groote van het bestand gebruiken dezelfde eenheid (kleine letter b), dus je hoeft sowieso niet om te rekenen.

• Acid_Burn

Acid_Burn

uhuh

Douweegbertje schreef op woensdag 11 februari 2015 @ 12:08:
[...]

Het gaat er om hoe je dan de vraag moet lezen.

Stel ik heb 500ml, en ik heb een blikje van 260ml. Hoeveel blikjes kan ik vullen? Dat is dan één, en niet 1,92, noch afgerond 2 want ik kan er domweg maar 1 volledig vullen. Daarom hebben ze het dus over 42, aangezien 43 sowieso niet kan en je hebt geen 42 'en een beetje' tenzij je gaat knippen.
Mja dat is dus interpretatie.
Het ging om deze:
Er is al heel wat discussie of het 42,43 of 42,68 moest zijn.
Niet om 42 of 43.

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Merethil schreef op woensdag 11 februari 2015 @ 11:59:
[...]

Zo'n ballon rekt wel een beetje, 43 huizen moet dus ook wel lukken :+
Je kunt ook stellen dat de lucht in de ballon typisch heet is, en als je er dan huizen mee gaat vullen dat het dan afkoelt waardoor de inhoud afneemt en je er dus meer huizen mee kunt vullen :+

Sowieso, als je stelt dat je er huizen mee vult impliceert dat dat de huizen leeg zijn (dus een vacuum), waardoor de lucht enorm zal uitzetten. En dan kun je er enorm veel huizen mee vullen :P

[ Voor 20% gewijzigd door .oisyn op 11-02-2015 12:24 ]

• EddoH
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online

EddoH

Backpfeifengesicht

edwinjm schreef op woensdag 11 februari 2015 @ 12:04:

Op zich vind ik het goed dat scholieren wordt geleerd wiskunde in de praktijk toe te passen, maar de vragen moeten echt 100% ondubbelzinnig zijn.
Als het Byte wa sgeweest had er wel een hoofdletter B gestaan (SI-eenheden). Een byte is de context van internet groottes en snelheden altijd 8 bits, daar is door niemand ooit met 10 bits in een byte gerekend....

Ik weet natuurlijk niet in hoeverre deze kennis gegeven wordt aan leerlingen, maar ik neem aan dat dit gewoon onderdeel is van de lesstof.

Edit: overigens hoef je bij die vraag natuurlijk alleen maar het verschil tussen G(iga) en M(ega) te weten.

[ Voor 5% gewijzigd door EddoH op 11-02-2015 12:20 ]

• TheNephilim
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 18-12 12:14

TheNephilim

Wtfuzzle

Kwam laatst https://stackedit.io/editor tegen en dat ziet er goed uit. Alleen zouden jullie hier documenten durven schrijven die wellicht gevoelige informatie bevatten? Of iets als project documentatie, dingen die je in ieder geval niet openbaar wil maken.

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

EddoH schreef op woensdag 11 februari 2015 @ 12:16:
[...]

Als het Byte wa sgeweest had er wel een hoofdletter B gestaan (SI-eenheden)
Een byte is absoluut geen SI-eenheid ;). Je bent in de war met SI-prefixes (zoals k en M). Er zit ook geen natuurlijke grootheid achter, je kunt ze gewoon tellen.

• Ryur
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 19:51
TheNephilim schreef op woensdag 11 februari 2015 @ 12:19:
Kwam laatst https://stackedit.io/editor tegen en dat ziet er goed uit. Alleen zouden jullie hier documenten durven schrijven die wellicht gevoelige informatie bevatten? Of iets als project documentatie, dingen die je in ieder geval niet openbaar wil maken.
Bijna alles kan ook heel makkelijk lokaal ;).
Dus dan files in een private Git dumpen bijvoorbeeld.

Ik werk zelf met LaTeX, maar MD begint wel heel erg mijn interesse te krijgen.

• EddoH
  • Niet online

EddoH

Backpfeifengesicht

.oisyn schreef op woensdag 11 februari 2015 @ 12:20:
[...]

Een byte is absoluut geen SI-eenheid ;). Je bent in de war met SI-prefixes (zoals k en M). Er zit ook geen natuurlijke grootheid achter, je kunt ze gewoon tellen.
Je hebt gelijk. Het is geen SI-eenheid. Bedoelde inderdaad de SI-prefixes.

[ Voor 66% gewijzigd door EddoH op 11-02-2015 12:25 ]

• edwinjm

edwinjm

Webdeveloper

.oisyn schreef op woensdag 11 februari 2015 @ 12:13:
[...]

Compleet irrelevant :). Of ze nou bits of bytes bedoelen, zowel de internetsnelheid als de groote van het bestand gebruiken dezelfde eenheid (kleine letter b), dus je hoeft sowieso niet om te rekenen.
Hmm, "b" kan zowel bit als byte betekenen. En aangezien er geen standaardnotatie is, kan het ook hier allebei. Als ik op een switch 100Mb zie staan, dan denk ik megabits en als ik op een download 100Mb zie staan, dan denk ik megabyte. Dat ze allebei dezelfde letter gebruiken en dus hetzelfde moeten betekenen is ook maar een aanname.

Het gaat mij er om dat elke vorm van dubbelzinnigheid moet worden vermeden.

• Afvalzak
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 07-12 14:28

Afvalzak

Zet jij mij even buiten?

edwinjm schreef op woensdag 11 februari 2015 @ 12:29:
[...]

Hmm, "b" kan zowel bit als byte betekenen. En aangezien er geen standaardnotatie is, kan het ook hier allebei. Als ik op een switch 100Mb zie staan, dan denk ik megabits en als ik op een download 100Mb zie staan, dan denk ik megabyte. Dat ze allebei dezelfde letter gebruiken en dus hetzelfde moeten betekenen is ook maar een aanname.

Het gaat mij er om dat elke vorm van dubbelzinnigheid moet worden vermeden.
MB = MegaByte
Mb = Megabit.
1 MegaByte = 8 Megabit

De betekenis van de b hangt af of die caps is of niet. Of je dat zou moet weten als 'computerleek' voor een wiskunde toets is de vraag (al heb je het in dit geval helemaal niet nodig)

Last.fm | Code Talks

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

edwinjm schreef op woensdag 11 februari 2015 @ 12:29:
[...]

Hmm, "b" kan zowel bit als byte betekenen.
Nee. Tenzij je human error meeneemt. Maar dan kan alles alles betekenen.
En aangezien er geen standaardnotatie is, kan het ook hier allebei.
Er is weldegelijk een standaardnotatie. De B is het door IOS/IEC gestandaardiseerde symbool voor byte. 'b' is dan weliswaar niet gestandaardiseerd, maar wel aangeraden in IEEE 1541-2002.
en als ik op een download 100Mb zie staan
Dan denk ik "jezus snappen ze er niets van?" :). Dat is dan gewoon een bug in de UI. De "b" als byte kom je zelden tegen in daadwerkelijke programma's, maar vooral in posts van mensen op het internet die onzorgvuldig zijn.

[ Voor 18% gewijzigd door .oisyn op 11-02-2015 12:41 ]

• Mercatres
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 23:13
Reclamemakers zijn daar echter ook een held in: "Superawesome downloadspeeds van 40MB!1oneoeneone!"
* Mercatres zucht

• armageddon_2k1
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 27-07 10:18
Een snelheid aangeven zonder een eenheid/per tijdseenheid te doen is sowieso dom, ongeacht of het MB of Mb is. Een internetsnelheid van 40Mb is net zo knullig als een auto met een snelheid van 250km.

Engineering is like Tetris. Succes disappears and errors accumulate.

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Nou ja, dat gebeurt vaker dan je denkt, vooral als je het voluit schrijft/zegt. 1 gigabit. 100 megabit. Allemaal zonder "per tijdseenheid", toch is dat over het algemeen implied.

• Woy
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
.oisyn schreef op woensdag 11 februari 2015 @ 12:59:
Nou ja, dat gebeurt vaker dan je denkt, vooral als je het voluit schrijft/zegt. 1 gigabit. 100 megabit. Allemaal zonder "per tijdseenheid", toch is dat over het algemeen implied.
Als je het over ...bit hebt gaat het inderdaad meestal over een snelheid, en dus per seconde. Als het over ..byte gaat is het meestal over volume. Tenzij natuurlijk expliciet anders vermeld.

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

• Merethil
Waarom zitten we de laatste dagen allemaal zo te mierenneuken trouwens? Alles wordt helemaal dood-geanalyseerd, doen jullie dat ook bij de coffee corner op 't werk? :P

• Firesphere
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 27-12 04:33

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Merethil schreef op woensdag 11 februari 2015 @ 13:11:
Waarom zitten we de laatste dagen allemaal zo te mierenneuken trouwens? Alles wordt helemaal dood-geanalyseerd, doen jullie dat ook bij de coffee corner op 't werk? :P
In het echt praat ik niet met mensen.

I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

• Merethil
Firesphere schreef op woensdag 11 februari 2015 @ 13:17:
[...]

Jij gromt alleen wat, toch?

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Ongeveer ja.

.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

• Merethil
Dat doe ik ook wel eens, maar dan zijn ze meer geamuseerd dan bang voor me. Ik denk dat ik wat fout doe...

• EddoH
  • Niet online

EddoH

Backpfeifengesicht

Het ligt aan het weer denk ik. Mijn vriendin begon er laatst ook over. Waarom 'alles altijd zo precies moet zijn' bij mij.

Hmm...

Overigens: dingen dood-analyseren tot op de laatste puntkomma is ons werk...

[ Voor 8% gewijzigd door EddoH op 11-02-2015 13:25 ]

• Ask!
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 16-12 19:53
EddoH schreef op woensdag 11 februari 2015 @ 13:24:
[...]

Het ligt aan het weer denk ik. Mijn vriendin begon er laatst ook over. Waarom 'alles altijd zo precies moet zijn' bij mij.

Hmm...

Jij begrijpt het!

• Merethil
JIj het quote-systeem zo te zien niet :+

• Ask!
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 16-12 19:53
Ja haha ik wou alleen het onderste quoten, maar dan wel met het hele bericht erbij.
Ik wou de reactie waar het om ging "super-quoten" (Waarom bestaat dit nog niet? )

/me Tot op de bodem uitzoeken waarom het er nog niet is..

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Merethil schreef op woensdag 11 februari 2015 @ 13:21:
[...]

Dat doe ik ook wel eens, maar dan zijn ze meer geamuseerd dan bang voor me. Ik denk dat ik wat fout doe...
Je hebt het verkeerde imago.

• JaPPa03
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 18-12 23:04
Mooie website! Maar nee.. gevoelige data blijft offline tot zover dat kan.

Flight & Race simulation Discord // Mijn YouTube kanaal / Subscribe

• Mercatres
Firesphere schreef op woensdag 11 februari 2015 @ 13:17:
[...]

Ik ook niet, alleen via HipChat.

• Merethil
Ja het werkt niet zo als je de jongste bent en de grapjas bent. Maar met 2 meter en 120 kg had ik toch gehoopt dat ze een béétje bang zouden zijn.... :P

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23:18

BM

Moderator Spielerij
Pff, afgelopen vrijdag gevraagd of ik een kleine aanpassing aan een reeds bestaande ASP.Net webapplicatie kon maken. Prima, kleine aanpassing, geen probleem. Nu wil het feit dat ik al zeker zo'n 6 jaar niks met ASP.Net gedaan heb, en ik snap nu ook gelijk weer waarom....

Wat is webforms een wanstaltig product. Dat belichaamt echt alles wat ik aan webdevelopment haat. :(

En als klap op de vuurpijl krijg ik een lading politiek over me heen voor deze change waar ik ook niet gelukkig van word. Hopelijk snel verder met m'n normale werkzaamheden :X

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

• Dido

Dido

heforshe

Waarom zitten we de laatste dagen allemaal zo te mierenneuken trouwens?
Is dat nieuw dan?

• Merethil
Normaalgesproken zitten we toch lekker te vitten op PHP, HTML, CSS, Firesphere, software artists of Rubinski's werk? :+

• Mercatres
Merethil schreef op woensdag 11 februari 2015 @ 14:55:
[...]

Normaalgesproken zitten we toch lekker te vitten op PHP, HTML, CSS, Firesphere, software artists of Rubinski's werk? :+
+ FWest's encoding?
* Mercatres rent

• Merethil
Mercatres schreef op woensdag 11 februari 2015 @ 15:00:
[...]

+ FWest's encoding?
* Mercatres rent
Die heb ik expres niet meer genoemd omdat F. West met iets anders beroemd wil worden en dus eist dat we hem niet berucht maken :+

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Merethil schreef op woensdag 11 februari 2015 @ 14:55:
[...]

Huh? Ik? Wat heb ik nu weer gedaan? Grom :(

En software artists mochten we toch niks over zeggen?

• Merethil
Firesphere schreef op woensdag 11 februari 2015 @ 15:09:
[...]

Huh? Ik? Wat heb ik nu weer gedaan?

En software artists mochten we toch niks over zeggen?
Zoals ik gisteren al zei, je unieke manier van verwoording en je bijzondere karakter komen zo erg naar voren dat je wel eens lijdend voorwerp van de discussie wordt, toch? :P

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Merethil schreef op woensdag 11 februari 2015 @ 15:14:
[...]

Zoals ik gisteren al zei, je unieke manier van verwoording en je bijzondere karakter komen zo erg naar voren dat je wel eens lijdend voorwerp van de discussie wordt, toch? :P
Och, dat vind ik zel wel meevallen eigenlijk.

• markvt
  • Registratie: Maart 2001

markvt

Peppi Cola

Bots die reviews plaatsen en ook reageren op reacties.

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Interessante ontwikkeling

van-tilburg.info -=- meka (sega emulator) - Proud MEDION fanclub member - KOPPIG VOLHOUDEN !

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Waarom stom je dat in een [mo] :?

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Ik heb de reacties over mijn vraagje toch even afgesplitst: Visual Expression Editor

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

• Korben
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-11 13:15

Korben

() => {};

markvt schreef op woensdag 11 februari 2015 @ 15:47:

Members only:

Dus omdat het Nederlands bijzonder slecht is, is het gelijk een bot? Het is duidelijk dat het uit Google Translate komt, maar wellicht is het gewoon een non-native speaker.

.oisyn: Échte programmeurs haten PHP met een passie. Ben jij soms geen echte programmeur?

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

markvt schreef op woensdag 11 februari 2015 @ 15:47:

Members only:

Wat een prachtig verhaal! _O_

• markvt
  • Registratie: Maart 2001

markvt

Peppi Cola

Korben schreef op woensdag 11 februari 2015 @ 15:55:
[...]

Dus omdat het Nederlands bijzonder slecht is, is het gelijk een bot? Het is duidelijk dat het uit Google Translate komt, maar wellicht is het gewoon een non-native speaker.
Dacht meer aan de registratie datum en enige activiteit is die review :)

van-tilburg.info -=- meka (sega emulator) - Proud MEDION fanclub member - KOPPIG VOLHOUDEN !

• hellum
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 05-12 16:58
Korben schreef op woensdag 11 februari 2015 @ 15:55:
[...]

Een paar reviews daaronder die van ene JKaan, de zinnen lijken er wel verdacht veel op.

• Douweegbertje

Douweegbertje

markvt schreef op woensdag 11 februari 2015 @ 16:00:
[...]

Dacht meer aan de registratie datum en enige activiteit is die review :)
Je beledigd een bot gewoon. O-)

• Dido

Dido

heforshe

Aangezien we toch al gezien worden als mierenneukers...

• Douweegbertje

Douweegbertje

Dido schreef op woensdag 11 februari 2015 @ 16:15:
Aangezien we toch al gezien worden als mierenneukers...

[...]
Je mist een l na je i.

• Korben
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-11 13:15

Korben

() => {};

Milerenneukers? Angezilen? gezilen? :?

OMG man, zó kleinzerig had ik het me niet voorgesteld. :F

[ Voor 16% gewijzigd door Korben op 11-02-2015 16:26 ]

.oisyn: Échte programmeurs haten PHP met een passie. Ben jij soms geen echte programmeur?

• Dido

Dido

heforshe

Je bent daadwerkelijk de tweede in mijn tijd op GoT die die grap maakt! :D
De eerste was meer dan tien jaar terug.

Ik denk dat ik het onderhand wel weer als origineel kan zien. :)

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

• EddoH
  • Niet online

EddoH

Backpfeifengesicht

Dido schreef op woensdag 11 februari 2015 @ 16:46:
[...]

Je bent daadwerkelijk de tweede in mijn tijd op GoT die die grap maakt! :D
De eerste was meer dan tien jaar terug.

Ik denk dat ik het onderhand wel weer als origineel kan zien. :)
Als jij er niet bent maken we er constant grapjes over hoor.

• OkkE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10-11 15:46

OkkE

CSS influencer :+

Grmbl. Koop je voor een actie-site die snel online moet een bestaande template, binnen 2 uurtjes alle kleuren en content goed. Vervolgens nog eens 3 uur bezig geweest met debuggen omdat verschillende onderdelen in Internet Explorer (ook in 10) niet werkte... op zo'n manier levert het weinig voordeel op. :{ :X

“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.

• Dido

Dido

heforshe

EddoH schreef op woensdag 11 februari 2015 @ 16:54:
Als jij er niet bent maken we er constant grapjes over hoor.
Ja, nee, uiteraard. Dat snap ik ook wel.
Laat ik het zo zeggen, DEtje is de tweede die het in mijn gezicht zegt.

Op tweakers dan. Het kan ook een koosnaampje zijn ;)

• Alex)
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 12-12 21:27
OkkE schreef op woensdag 11 februari 2015 @ 16:56:
Grmbl. Koop je voor een actie-site die snel online moet een bestaande template, binnen 2 uurtjes alle kleuren en content goed. Vervolgens nog eens 3 uur bezig geweest met debuggen omdat verschillende onderdelen in Internet Explorer (ook in 10) niet werkte... op zo'n manier levert het weinig voordeel op. :{ :X
Dus je begint met niks en 5 uur later heb je een website die in productie kan? Dat vind ik best meevallen hoor.

Goed, dat het niet goed werkte in IE is niet heel erg netjes en daar mag je de leverancier best op aanspreken, maar verder is het toch niet zo erg?

We are shaping the future

• EddoH
  • Niet online

EddoH

Backpfeifengesicht

Dido schreef op woensdag 11 februari 2015 @ 16:57:
[...]

Het kan ook een koosnaampje zijn ;)
Dat is waar. Die van mij is 'paardenlul'.
Wel schattig.

• OkkE
  • Laatst online: 10-11 15:46

OkkE

CSS influencer :+

Alex) schreef op woensdag 11 februari 2015 @ 17:01:
[...]

Dus je begint met niks en 5 uur later heb je een website die in productie kan? Dat vind ik best meevallen hoor.

Goed, dat het niet goed werkte in IE is niet heel erg netjes en daar mag je de leverancier best op aanspreken, maar verder is het toch niet zo erg?
Nee, je hebt gelijk hoor; nog steeds ging het heel vlot allemaal. Ik moest alleen even mijn frustratie kwijt, maar zelf from scratch had het langer geduurd allemaal. :)

“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

EddoH schreef op woensdag 11 februari 2015 @ 17:02:
[...]

Dat is waar. Die van mij is 'paardenlul'.
Wel schattig.
Ik hoor regelmatig "optiefen kutjoch", dus dat zal mijn koosnaampje dan wel zijn.

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

* Firesphere heeft geen koosnaampje

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Jawel, FireSphere ;)

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Nee, da's gewoon mijn naam verbasterdsuikerd, dat is iets anders.

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Het een sluit het ander niet uit.

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

.oisyn schreef op woensdag 11 februari 2015 @ 17:08:
Het een sluit het ander niet uit.
Ach tief toch op, kutjoch :+

http://codepen.io/kowlor/pen/MYOKRd
_O_

[ Voor 12% gewijzigd door Firesphere op 11-02-2015 17:11 ]

• edwinjm

edwinjm

Webdeveloper

Firesphere schreef op woensdag 11 februari 2015 @ 17:07:
[...]

Nee, da's gewoon mijn naam verbasterdsuikerd, dat is iets anders.
Hmm, van Simon naar Firesphere? Dat is net zo iets als van Overtoom naar Manutom, Manutam, Manutam, Manutan.

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

edwinjm schreef op woensdag 11 februari 2015 @ 17:11:
[...]

Hmm, van Simon naar Firesphere? Dat is net zo iets als van Overtoom naar Manutom, Manutam, Manutam, Manutan.
}:|

• Patriot
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 29-12 18:02

Patriot

Fulltime #whatpulsert

*kuch* mag ik even melden dat ik nóg wakker was van de dag ervoor? :+

• Matis
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 29-12 15:14

Matis

Rubber Rocket

Ik word op de zaak ExStagiair genoemd :/

Na mij zijn er geen stagiairs meer aangenomen aan wie ik mijn titel kan overdragen...

If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time

• EddoH
  • Niet online

EddoH

Backpfeifengesicht

Ze hadden iets van 'eens maar nooit meer'? :+

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

Sick :o Daar kan mijn vriendin uren zoet mee zijn denk ik :9

• ZpAz
  • Laatst online: 22:48
Hij heeft hier een kleine delay na het indrukken. Maakt het wat lastig om exact mee te gaan met het liedje. Erg cool though.

Claude: "Domain patterns emerge from iteration, not generation." - Tweakers Time Machine Extension | Chrome : FF

• Matis
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 29-12 15:14

Matis

Rubber Rocket

ZpAz schreef op woensdag 11 februari 2015 @ 19:13:
Hij heeft hier een kleine delay na het indrukken. Maakt het wat lastig om exact mee te gaan met het liedje. Erg cool though.
Ik moest de songtekst er bij pakken. Ik wist dat het ergens fout ging qua tekst, maar kon niet op de goede kreet komen :/

If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time

• Douweegbertje

Douweegbertje

Gaan we dat nu al songtekst noemen :p
Na te vaak horen ben ik het nummer helemaal zat, overigens wel super leuk gemaakt (de code dan)

• Hatsieflatsie
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 28-12 13:11
Afbeeldingslocatie: http://kuehnast.com/s9y/uploads/langs.jpg

• BasieP
  • Laatst online: 19-10 08:18
Patriot schreef op dinsdag 10 februari 2015 @ 19:36:
[...]

Ok, misschien val je over het woordje triest, maar waarom heb je het daar dan niet meteen over? :P

Vind je het anders als ik zeg: "Ik vind het tamelijk slecht dat volwassen mensen dit blijkbaar niet altijd kunnen"?

[...]

Ik heb jou, noch de 10 miljoen (ik hoop ten zeerste dat dat is overdreven) anderen, niet triest genoemd. Ik vind de situatie, dat zoveel volwassenen dit niet kunnen, triest (of slecht, of vervelend, of jammer, negatief in ieder geval). Ik vind het ook triest dat er mensen omkomen in het verkeer, terwijl slechts een deel van die mensen daar zelf iets aan heeft kunnen doen.

[...]

Nou nou, het is niet alsof ik een willekeurige vaardigheid heb uitgekozen en mensen die dat niet kunnen heb besloten aan te vallen. We zijn in een situatie beland waarbij een aanzienlijk deel van de Nederlandse bevolking (volgens jou bijna 60%) van de Nederlandse bevolking zo'n toets niet voldoende af kan ronden. Ik heb het niet over 10'en hoor, maar een voldoende mag toch wel het streven zijn?

Als zoveel mensen de kennis die zij op school hebben opgedaan na, pak hem beet, 10 jaar weer kwijt zijn en we daarmee akkoord gaan. Tsja, dan blijf ik 'triest' een treffend woord vinden om de huidige situatie te beschrijven.

[...]

Ugh, dat vind ik eerlijk gezegd wel een beetje een dooddoener :P Laten we mensen niet aansporen om zich te verbeteren omdat het anders zo saai wordt? :+
rustig rustig.
Het enige dat ik probeer te zeggen is dat je bezig bent de wereld te toetsen naar jou maatstaven. En dat is jammer.
Iedereen mag zichzelf doelen stellen, maar een ander doelen opleggen vind ik triest.

This message was sent on 100% recyclable electrons.

• Douweegbertje

Douweegbertje

Argh het is nu één week geleden dat ik een spier scheurde.. eerste 2 dagen met krukken gelopen om zo min mogelijk belasting erop te hebben en daarna kon ik weer rustig lopen. Nu net toch even geprobeerd heel rustig te hardlopen maar dat gaat dus al niet :+
Echt fucking frustrerend om van zo'n 4 dagen in de week te sporten naar 0 te gaan..
Klap op de vuurpijl is nu ook mijn main beeldscherm stuk gegaan.

• Scott
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 28-12 18:18

Scott

Ik ben, dus ik tweak

Ik wist dat het slecht gesteld was met internetabonnementen in de VS, maar dit slaat echt alles.

Het begint met dit:
Peak Speeds up to 5 times faster than the typical dial-up access! Always on-line. No dialing up - no busy signals ever - and no need for that second phone line. Web sites appear many times faster than with dial-up access, and crystal clear audio flows without interruption or interference. Service includes 5 MB personal web hosting space.
Dan verwacht je er al niet te veel van, maar dan:
512/128kbps with up to 5 Gigabyte of usage* for $47.91/month
2mbps/256k with 10 Gigabyte of usage* for $77.23/month
3mbps/384k with 15 Gigabyte of usage* for $89.79/month
4mbps/1mbps with 25 Gigabyte of usage* for $119.10/month
6mbps/2mbps with 40 Gigabyte of usage* for $160.98/month
6mbps/2mbps with 60 Gigabyte of usage* for $237.79/month
6mbps/2mbps with 100 Gigabyte of usage* for $337.79/month
8)7 8)7 8)7

Verwijderd

No love for Javascript?

Over javascript gesproken:
http://www.joyent.com/abo...tablish-nodejs-foundation

Joyent gaat NodeJS van zich afzetten en een foundation opzetten. Waaronder Microsoft deel van is.
Microsoft zie je redelijk wat doen met NodeJS. Wat ik raar vind is dat Google eigenlijk niks echt met NodeJS doet maar wel de maker is van o.a. V8. :) rare wereld.

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 22-12 14:38
Scott schreef op donderdag 12 februari 2015 @ 07:24:
Ik wist dat het slecht gesteld was met internetabonnementen in de VS, maar dit slaat echt alles.

Het begint met dit:

[...]

[...]

8)7 8)7 8)7
Het is Alaska he. Dat lijken me niet de meest ideale omstandigheden om een internetverbinding te regelen.

• Otherside1982
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 22:29
Scott schreef op donderdag 12 februari 2015 @ 07:24:

Het begint met dit:

[...]

[...]

8)7 8)7 8)7
Echt recent is hun info nu ook niet echt:
How can I tell if my computer is cable modem compatible?

It should have an Ethernet network card installed along with TCP/IP networking protocol in the operating system. Most modern computers have these systems in place. Windows 95/98, Windows NT 4.0 and Mac OS 7.5x come with support for TCP/IP. We strongly recommend that your computer have a Pentium 166 or greater processor and at least 16MB of RAM.

Ik kwam laatst MarkdownPad tegen. Een offline Markdown editor met HTML en PDF export. Misschien is dat meer iets voor jou?

• Dido

Dido

heforshe

Otherside1982 schreef op donderdag 12 februari 2015 @ 08:59:
Echt recent is hun info nu ook niet echt:
Copyright © 2010 Nushagak Cooperative
Zelfs 5 jaar geleden was die info niet echt... up-to-date 8)7

• zeef
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 28-12 11:02

• WernerL
Waarom een donderdag avond? Toch maar aangemeld. :+ Geen idee waar de Tweakers HQ precies is maar volgens mij moet ik daar wel om 18:00 kunnen zijn.

[ Voor 69% gewijzigd door WernerL op 12-02-2015 09:47 ]

• zeef
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 28-12 11:02
WernerL schreef op donderdag 12 februari 2015 @ 09:46:
Waarom een donderdag avond? Toch maar aangemeld. :+ Geen idee waar de Tweakers HQ precies is maar volgens mij moet ik daar wel om 18:00 kunnen zijn.
Het was op donderdag beter te regelen qua security in ons gebouw dan op een vrijdag. Vrijdag had de eerste voorkeur bij ons.

• Jan_V
  • Laatst online: 22:10

Battle.net - Jandev#2601 / XBOX: VriesDeJ

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

Otherside1982 schreef op donderdag 12 februari 2015 @ 08:59:

[...]

Ik kwam laatst MarkdownPad tegen. Een offline Markdown editor met HTML en PDF export. Misschien is dat meer iets voor jou?
Die ga ik eens even installeren, bedankt voor de tip! 8) Wel € 15,- wil ik ook de PDF export functie gebruiken.

Overigens werkt stackedit.io wel erg goed hoor, alleen moet je daar ook betalen voor PDF export. Maar € 4,- alleen kun je alleen met creditcard betalen :/. Als workaround kun je het exporteren naar een HTML bestand en die uitprinten naar PDF :+

• farlane
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 29-12 09:48
Iig zijn we het wel allemaal eens over PHP (behalve dan de PHP gasten) :P

Somniferous whisperings of scarlet fields. Sleep calling me and in my dreams i wander. My reality is abandoned (I traverse afar). Not a care if I never everwake.

• Douweegbertje

Douweegbertje

WernerL schreef op donderdag 12 februari 2015 @ 09:46:
Het hangt er ook af waar je vandaan komt. Rond dat tijdstip met de auto is enorm ruk :+

• Cartman!
  • Niet online
Het event is gegarandeerd recruitervrij!
Mag je als deelnemer ook niet recruiten? :+

• WernerL
Douweegbertje schreef op donderdag 12 februari 2015 @ 10:43:
[...]

Het hangt er ook af waar je vandaan komt. Rond dat tijdstip met de auto is enorm ruk :+
Ik ben toch al in de randstad dus met de trein naar Amsterdam is niet zo'n probleem. Alleen geen idee hoe groot de reistijd is vanaf Amsterdam centraal. Maar goed, dat is pas een probleem op het moment dat ik mag komen. :+

Pagina: 1 ... 59 ... 100 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is niet de plaats om te lopen helpdesken. De Coffee Corner is primair bedoeld als uitlaatklep voor iedereen in de Devschuur® en niet als vraagbaak.