“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”
Visual Studio.Woy schreef op woensdag 11 februari 2015 @ 13:42:
Mmm, ik ben bezig met een applicatie waar een (and/or) expressie gebouwd moet worden. Weet iemand een goed voorbeeld van een interface waar dat intuïtief mee werkt?
.oisyn: Échte programmeurs haten PHP met een passie. Ben jij soms geen echte programmeur?
Bedoel je de editor die je kan gebruiken om workitems te query'en? Want die vind ik eerlijk gezegd niet echt duidelijk.
“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”
Ik bedoelde de tekst-editor; daar kun je heel makkelijk complexe expressies in bewerken, zelfs in meerdere talen!Woy schreef op woensdag 11 februari 2015 @ 13:50:
[...]
Bedoel je de editor die je kan gebruiken om workitems te query'en? Want die vind ik eerlijk gezegd niet echt duidelijk.
.oisyn: Échte programmeurs haten PHP met een passie. Ben jij soms geen echte programmeur?
Ook in het Frans?Korben schreef op woensdag 11 februari 2015 @ 13:54:
[...]
Ik bedoelde de tekst-editor; daar kun je heel makkelijk complexe expressies in bewerken, zelfs in meerdere talen!
Dat zei je er niet bijWoy schreef op woensdag 11 februari 2015 @ 13:50:
[...]
Je wilt dus expression trees visueel bouwen.
We are shaping the future
Korben schreef op woensdag 11 februari 2015 @ 13:54:
[...]
Ik bedoelde de tekst-editor; daar kun je heel makkelijk complexe expressies in bewerken, zelfs in meerdere talen!
Ja inderdaad, eigenlijk wel vergelijkbaar met de workitems in VS. Maar dus ook voor niet techneuten, het moet dus ook niet mogelijk zijn om een invalid expressie te bouwen.Alex) schreef op woensdag 11 februari 2015 @ 13:55:
[...]
Dat zei je er niet bij
Je wilt dus expression trees visueel bouwen.
[ Voor 31% gewijzigd door Woy op 11-02-2015 14:04 ]
Mmm, die is inderdaad wel interessant. Eens kijken of ik daar eenvoudig mee kan wat ik wilHipska schreef op woensdag 11 februari 2015 @ 14:00:
Blockly lijkt me hiervoor een kandidaat, ik wou het binnenkort ook in een project integreren.
Wat voor and/or's? Afhankelijk van wat je daadwerkelijk wilt evalueren zou de manier van Excel wellicht kunnen werken. Of als het meer "dummy" moet zijn, dan kan je natuurlijk ook de Outlook regels toepassen.Woy schreef op woensdag 11 februari 2015 @ 13:42:
Mmm, ik ben bezig met een applicatie waar een (and/or) expressie gebouwd moet worden. Weet iemand een goed voorbeeld van een interface waar dat intuïtief mee werkt?
Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.
In Outlook kun je volgens mij niet eenvoudig and/or's doen. Alleen AND toch? Je kunt natuurlijk wel meerdere rules maken.BtM909 schreef op woensdag 11 februari 2015 @ 14:12:
[...]
Wat voor and/or's? Afhankelijk van wat je daadwerkelijk wilt evalueren zou de manier van Excel wellicht kunnen werken. Of als het meer "dummy" moet zijn, dan kan je natuurlijk ook de Outlook regels toepassen.
Het is nog een beetje de vraag hoe complex ondersteund moet worden, ik neig er nu naar om een twee laags model te maken x Rules met y Condities. Tussen de Rules is het OR en tussen de Condities binnen de Rule AND. Dan is het eenvoudig in een grid weer te geven.
1
| oui non = peut-être; |
Maak maar een topic aanWoy schreef op woensdag 11 februari 2015 @ 14:17:
[...]
In Outlook kun je volgens mij niet eenvoudig and/or's doen. Alleen AND toch? Je kunt natuurlijk wel meerdere rules maken.
Het is nog een beetje de vraag hoe complex ondersteund moet worden, ik neig er nu naar om een twee laags model te maken x Rules met y Condities. Tussen de Rules is het OR en tussen de Condities binnen de Rule AND. Dan is het eenvoudig in een grid weer te geven.
Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.
Mja, ik ben op dit moment eigenlijk niet echt geïnteresseerd in de implementatie, was meer opzoek naar wat simpele voorbeeldjes om inspiratie op te doenBtM909 schreef op woensdag 11 februari 2015 @ 14:23:
[...]
Maak maar een topic aan(of verplaats deze reacties). Dan kunnen we het er verder inhoudelijk over hebben
Je hebt bijvoorbeeld deze van itunes, niet echt gebruiksvriendelijk maar wel een eind in de richting.

/me Misschien toch een idee om een los topic te maken
van-tilburg.info -=- meka (sega emulator) - Proud MEDION fanclub member - KOPPIG VOLHOUDEN !
Het filtersysteem van TestTrack (bug tracking software) is best uitgebreid, als in, je kunt er in feite arbitraire expressies mee maken met haakjes enzo. De interface is echter redelijk straightforward:Woy schreef op woensdag 11 februari 2015 @ 14:34:
[...]
Mja, ik ben op dit moment eigenlijk niet echt geïnteresseerd in de implementatie, was meer opzoek naar wat simpele voorbeeldjes om inspiratie op te doen

Elke regel heeft dus een criterium, en eventueel: NOT, haakje(s) openen, haakje(s) sluiten, en AND/OR
[ Voor 18% gewijzigd door .oisyn op 11-02-2015 15:18 ]
Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
Dat ziet er eigenlijk wel netjes en duidelijk uit ja. Hoef je alleen nog te valideren of de open/sluit haakjes well-formed zijn. Wat betekend de "Prompt" kolom?.oisyn schreef op woensdag 11 februari 2015 @ 15:10:
[...]
Het filtersysteem van TestTrack (bug tracking software) is best uitgebreid, als in, je kunt er in feite arbitraire expressies mee maken met haakjes enzo. De interface is echter redelijk straightforward:
[afbeelding]
Elke regel heeft dus een criterium, en eventueel: NOT, haakje(s) openen, haakje(s) sluiten, en AND/OR

Kan je ook and/or/andnot etc en groepen maken
Lekker op de bank
"Prompt for restriction information at runtime". Kende de optie niet echt, maar dan vraagt ie om inputwaardes voor dat criterium zodra ik dat filter selecteerWoy schreef op woensdag 11 februari 2015 @ 15:57:
[...]
Dat ziet er eigenlijk wel netjes en duidelijk uit ja. Hoef je alleen nog te valideren of de open/sluit haakjes well-formed zijn. Wat betekend de "Prompt" kolom?
[ Voor 46% gewijzigd door .oisyn op 11-02-2015 16:03 ]
Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Laatst in de video over domotica op de frontpage zat ook een soort systeem om dingen te combineren lijkt wel op die blocks van google zoals hierboven. Alleen vraag ik me af hoe fool-proof dat is.
van-tilburg.info -=- meka (sega emulator) - Proud MEDION fanclub member - KOPPIG VOLHOUDEN !