Visual Expression Editor

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Topicstarter
Afgesplitst van De Devschuur Coffee Corner - Iteratie ➑

Mmm, ik ben bezig met een applicatie waar een (and/or) expressie gebouwd moet worden. Weet iemand een goed voorbeeld van een interface waar dat intuïtief mee werkt?

[ Voor 22% gewijzigd door Woy op 11-02-2015 15:54 ]

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korben
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13-07 01:53

Korben

() => {};

Woy schreef op woensdag 11 februari 2015 @ 13:42:
Mmm, ik ben bezig met een applicatie waar een (and/or) expressie gebouwd moet worden. Weet iemand een goed voorbeeld van een interface waar dat intuïtief mee werkt?
Visual Studio.

.oisyn: Échte programmeurs haten PHP met een passie. Ben jij soms geen echte programmeur?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Topicstarter
Bedoel je de editor die je kan gebruiken om workitems te query'en? Want die vind ik eerlijk gezegd niet echt duidelijk.

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korben

Korben

() => {};

Woy schreef op woensdag 11 februari 2015 @ 13:50:
[...]

Bedoel je de editor die je kan gebruiken om workitems te query'en? Want die vind ik eerlijk gezegd niet echt duidelijk.
Ik bedoelde de tekst-editor; daar kun je heel makkelijk complexe expressies in bewerken, zelfs in meerdere talen! :+

.oisyn: Échte programmeurs haten PHP met een passie. Ben jij soms geen echte programmeur?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mercatres
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 16-10 12:48
Korben schreef op woensdag 11 februari 2015 @ 13:54:
[...]

Ik bedoelde de tekst-editor; daar kun je heel makkelijk complexe expressies in bewerken, zelfs in meerdere talen! :+
Ook in het Frans?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21-08 11:20
Woy schreef op woensdag 11 februari 2015 @ 13:50:
[...]

Dat zei je er niet bij :)

Je wilt dus expression trees visueel bouwen.

We are shaping the future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hipska
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 09-10 09:51
Blockly lijkt me hiervoor een kandidaat, ik wou het binnenkort ook in een project integreren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Topicstarter
Korben schreef op woensdag 11 februari 2015 @ 13:54:
[...]

:+, ja ik vindt het inderdaad wel intuïtief, maar mijn manager is het daar niet helemaal mee eens ;)
Alex) schreef op woensdag 11 februari 2015 @ 13:55:
[...]

Dat zei je er niet bij :)

Je wilt dus expression trees visueel bouwen.
Ja inderdaad, eigenlijk wel vergelijkbaar met de workitems in VS. Maar dus ook voor niet techneuten, het moet dus ook niet mogelijk zijn om een invalid expressie te bouwen.

[ Voor 31% gewijzigd door Woy op 11-02-2015 14:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Topicstarter
Hipska schreef op woensdag 11 februari 2015 @ 14:00:
Blockly lijkt me hiervoor een kandidaat, ik wou het binnenkort ook in een project integreren.
Mmm, die is inderdaad wel interessant. Eens kijken of ik daar eenvoudig mee kan wat ik wil :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Woy schreef op woensdag 11 februari 2015 @ 13:42:
Wat voor and/or's? Afhankelijk van wat je daadwerkelijk wilt evalueren zou de manier van Excel wellicht kunnen werken. Of als het meer "dummy" moet zijn, dan kan je natuurlijk ook de Outlook regels toepassen.

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Topicstarter
BtM909 schreef op woensdag 11 februari 2015 @ 14:12:
[...]

Wat voor and/or's? Afhankelijk van wat je daadwerkelijk wilt evalueren zou de manier van Excel wellicht kunnen werken. Of als het meer "dummy" moet zijn, dan kan je natuurlijk ook de Outlook regels toepassen.
In Outlook kun je volgens mij niet eenvoudig and/or's doen. Alleen AND toch? Je kunt natuurlijk wel meerdere rules maken.

Het is nog een beetje de vraag hoe complex ondersteund moet worden, ik neig er nu naar om een twee laags model te maken x Rules met y Condities. Tussen de Rules is het OR en tussen de Condities binnen de Rule AND. Dan is het eenvoudig in een grid weer te geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korben

Korben

() => {};

C#:
1
oui non = peut-être;

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Woy schreef op woensdag 11 februari 2015 @ 14:17:
[...]

In Outlook kun je volgens mij niet eenvoudig and/or's doen. Alleen AND toch? Je kunt natuurlijk wel meerdere rules maken.

Het is nog een beetje de vraag hoe complex ondersteund moet worden, ik neig er nu naar om een twee laags model te maken x Rules met y Condities. Tussen de Rules is het OR en tussen de Condities binnen de Rule AND. Dan is het eenvoudig in een grid weer te geven.
Maak maar een topic aan :P (of verplaats deze reacties). Dan kunnen we het er verder inhoudelijk over hebben

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Topicstarter
BtM909 schreef op woensdag 11 februari 2015 @ 14:23:
[...]

Maak maar een topic aan :P (of verplaats deze reacties). Dan kunnen we het er verder inhoudelijk over hebben
Mja, ik ben op dit moment eigenlijk niet echt geïnteresseerd in de implementatie, was meer opzoek naar wat simpele voorbeeldjes om inspiratie op te doen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markvt
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16-10 13:47

markvt

Peppi Cola

Ik heb nog nooit een goede implementatie gezien die ook gebruiksvriendelijk is. Een groot deel van onze helpdesk requests heeft ook te maken met onze and/or logica om criteria samen te stellen.

Je hebt bijvoorbeeld deze van itunes, niet echt gebruiksvriendelijk maar wel een eind in de richting.
itunes-filter-builder

/me Misschien toch een idee om een los topic te maken

van-tilburg.info -=- meka (sega emulator) - Proud MEDION fanclub member - KOPPIG VOLHOUDEN !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15-10 02:34

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Woy schreef op woensdag 11 februari 2015 @ 14:34:
[...]

Mja, ik ben op dit moment eigenlijk niet echt geïnteresseerd in de implementatie, was meer opzoek naar wat simpele voorbeeldjes om inspiratie op te doen ;)
Het filtersysteem van TestTrack (bug tracking software) is best uitgebreid, als in, je kunt er in feite arbitraire expressies mee maken met haakjes enzo. De interface is echter redelijk straightforward:
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/vkkxAyQ.png

Elke regel heeft dus een criterium, en eventueel: NOT, haakje(s) openen, haakje(s) sluiten, en AND/OR

[ Voor 18% gewijzigd door .oisyn op 11-02-2015 15:18 ]

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Topicstarter
.oisyn schreef op woensdag 11 februari 2015 @ 15:10:
[...]

Het filtersysteem van TestTrack (bug tracking software) is best uitgebreid, als in, je kunt er in feite arbitraire expressies mee maken met haakjes enzo. De interface is echter redelijk straightforward:
[afbeelding]

Elke regel heeft dus een criterium, en eventueel: NOT, haakje(s) openen, haakje(s) sluiten, en AND/OR
Dat ziet er eigenlijk wel netjes en duidelijk uit ja. Hoef je alleen nog te valideren of de open/sluit haakjes well-formed zijn. Wat betekend de "Prompt" kolom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZaZ
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 27-09 00:06

ZaZ

Tweakers abonnee

Ik vind die grids van devexpress ook wel een simpel/duidelijk filtersysteem hebben

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/8fCtEG0.png

Kan je ook and/or/andnot etc en groepen maken

Lekker op de bank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15-10 02:34

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Woy schreef op woensdag 11 februari 2015 @ 15:57:
[...]

Dat ziet er eigenlijk wel netjes en duidelijk uit ja. Hoef je alleen nog te valideren of de open/sluit haakjes well-formed zijn. Wat betekend de "Prompt" kolom?
"Prompt for restriction information at runtime". Kende de optie niet echt, maar dan vraagt ie om inputwaardes voor dat criterium zodra ik dat filter selecteer :)

[ Voor 46% gewijzigd door .oisyn op 11-02-2015 16:03 ]

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markvt

markvt

Peppi Cola

Misschien zoals "if this then that":

Afbeeldingslocatie: http://icdn3.digitaltrends.com/image/wemo-ifttt-698x416.png

Laatst in de video over domotica op de frontpage zat ook een soort systeem om dingen te combineren lijkt wel op die blocks van google zoals hierboven. Alleen vraag ik me af hoe fool-proof dat is.

van-tilburg.info -=- meka (sega emulator) - Proud MEDION fanclub member - KOPPIG VOLHOUDEN !

• markvt

markvt

Peppi Cola

Persoonlijk vind ik de filters van de pricewatch hier op t.net ook een aardig voorbeeld alleen kan je daar helaas niet heel veel kanten. Dan blijft het een beetje bij categorie x, Y en Z & P of O maar dat is misschien al voldoende voor simpelere expressies.

Pagina: 1