De Devschuur Coffee Corner - Iteratie ➑ Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 57 ... 100 Laatste
Acties:
  • 366.934 views

Verwijderd

Wat een heerlijk volk zijn we toch, lekker overal op kankeren! :D

• Dido
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 28-12 18:57

Dido

heforshe

Firesphere schreef op maandag 09 februari 2015 @ 16:07:
Daarom kom ik niet op joop.nl :P Ik zou dagelijks gelyncht worden vrees ik.
Niet van dat bange. Gelyncht worden gebeurt je hoogstens 1 keer!

Wat betekent mijn avatar?

• Firesphere
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 27-12 04:33

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Dido schreef op maandag 09 februari 2015 @ 17:23:
[...]

Niet van dat bange. Gelyncht worden gebeurt je hoogstens 1 keer!
Ja... nou... ja, het is me een beetje te definitief

I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

• Acid_Burn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23-12 17:15

Acid_Burn

uhuh

LOL... als je in die prietpraat gelooft verdien je het gewoon om zoveel geld uit te geven aan een kabeltje :P

Glass Eye Photography | Zelfbouw wireless fightstick | Mijn puzzel site

• incaz
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 15-11-2022
Douweegbertje schreef op maandag 09 februari 2015 @ 16:28:
Mja lullig voor je (oprecht trouwens :p), maar omdat jij iets hebt zou iemand anders zich dan moeten aanpassen.
Ja, gedverdemme, rekening met elkaar houden, dat moeten we niet willen met z'n allen!
Ik kan ook zoveel dingen bedenken waar ik dan "last" van heb, maar ik kan moeilijk dikke vrouwen in strakke leggings laten verbieden of hippies met zo'n inklapbare fiets.
Ik weet het niet. Kom je vaak bij de dokter voor die aandoening?

Never explain with stupidity where malice is a better explanation

• SPee
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 28-12 16:07
GateKeaper schreef op maandag 09 februari 2015 @ 17:06:
[...]

Niet dat ik met de trein ga ofzo, maar bedoel je niet "het is een beetje lullig, dat de trein zo propvol zit dat er iemand in de bergruimte moet staan/zitten"? :+

Want dat is het toch? Dat deel rond de deuren? In- / uitstap en een stukje berg- / bagageruimte?
Allang niet meer.
Het is nu ook een "vervoersbewijs" en geen "plaatsbewijs". D.w.z. het is een kaartje om van A naar B te kunnen, niet dat je ook ergens kunt zitten oid. En op sommige trajecten kan het belachelijk druk zijn (tijdens de spits), waardoor je soms als niet meer in de trein kunt. Het is heel lang geleden dat het enkel een bergruimte is en niet als bagageruim aan te raden (je tas kan zo weg zijn, zonder oppas). Vandaar de meer treinen/grote perrons/grotere treinen.

let the past be the past.

• Douweegbertje
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 28-12 00:21

Douweegbertje

Wat kinderachtig.. godverdomme

jip_86 schreef op maandag 09 februari 2015 @ 17:08:
[...]

Eh waar moet die fiets dan? Die hokken zijn er toch voor fietsen enz? Als er dan plek is om te zitten is dat mooi.
Normaal heb je 1-2 treinstellen waar speciale ruimte is voor fietsen in het algemeen. Mja als ik bijv. ga vliegen of op reis ga, ga ik daar ook heen met al m'n zooi zodat zo min mogelijk mensen er last van hebben. Daarbij mag je niet eens in de spits je fiets meenemen..
Goed, normaliter kun je inderdaad je vouwfiets en koffers kwijt bij de deuren, echter in de spits mag je blij zijn als je zelf al de trein in kan komen.

Het probleem zelf is dus de overvolle treinen, maar vouwfietsen en/of dikke reiskoffers is dan het vervolgstukje wat ergerlijk kan zijn in de spits.

Het helpt ook niet als je deze ellende jarenlang hebt meegemaakt. In de zomer zat ik bijna te twijfelen om maar een ruit in te slaan omdat ik me zo naar begon te voelen. Je stond allemaal tegen elkaar aan gedrukt en er was geen airco, en dat met zo'n 28 graden+ buiten. Varkens worden nog fatsoenlijker verplaatst.

Dit 3-4x per week.. :

Afbeeldingslocatie: http://www.treinreiziger.nl/userfiles/image/artikel/600/RolfMolovervolletrein.jpg

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 22-12 14:38
Ja ik ken het, heb een tijdje Zaltbommel, 's Hertogenbosch gereden dan zit die dus ook helemaal afgeladen omdat het het laatste station is. Overigens mag een vouwfiets, mits opgevouwen, wel mee.

• WernerL
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 11:36
Utrecht - 's Hertogenbosch is ook altijd een feest rond de spits. En als je vanaf 's Hertogenbosch naar Utrecht gaat zit je in de trein die ook op Schiphol stopt. Heb daar regelmatig hele gezinnen gezien met weet een hele berg aan koffers. Erg leuk tijdens de spits. Maar zelfs op zondagen heb ik niet altijd kunnen zitten. :')

Den Haag HS - Amsterdam is ook niet echt een feest. En weeral een trein die ook op Schiphol stopt maar hier minder last van mensen die grote koffers meenemen. In ieder geval niet tijdens de spits.

En vouwfietsen zijn inderdaad rotdingen. Waarom moeten mensen die dingen persee IN de trein in/uitklappen? Wacht effe lekker tot je op het perron staat.

[ Voor 12% gewijzigd door WernerL op 09-02-2015 19:41 ]

Roses are red, violets are blue, unexpected '{' on line 32.

• Tribits
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 05:51

Tribits

Onkruid vergaat niet

Dan NYC, daar hebben ze het gewoon verboden om je tas op de stoel naast je te zetten:
Seat Obstruction: $50 Fine
Riders may not lie down or place feet on the seat of a train, bus or platform bench or occupy more than one seat. Riders may not place bags or personal items on seats in circumstances when doing so, will interfere with transit operation or otherwise impede the comfort of other passengers.
Die laatste clausule is er geloof ik aan toegevoegd nadat een overijverige conducteur een dametje bekeurde die 's nachts haar tas naast zich neerzette 8)7 .

Master of questionable victories and sheer glorious defeats

• F.West98
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 03:10

F.West98

Alweer 16 jaar hier

Gamebuster schreef op maandag 09 februari 2015 @ 15:00:
Neeeeeeh heb per ongeluk (seriously) mijn hele tweakblog verwijderd. Allemaal. Dus niet 1 blogpost; nee, alles.

Related: Mijn tweakblog verwijderd
IIRC wordt er eens in de zoveel tijd een kopie gemaakt naar de devomgeving. Waarschijnlijk zullen ze daar dan nog wel staan ;)

2x Dell UP2716D | R9 7950X | 128GB RAM | 980 Pro 2TB x2 | RTX2070 Super
.oisyn: Windows is net zo slecht in commandline als Linux in GUI

• Alex)
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 12-12 21:27
F.West98 schreef op maandag 09 februari 2015 @ 20:20:
[...]

IIRC wordt er eens in de zoveel tijd een kopie gemaakt naar de devomgeving. Waarschijnlijk zullen ze daar dan nog wel staan ;)
Ik mag toch hopen dat de serveradmins van T.net een iets betere backupstrategie hebben dan "het staat vast wel op dev" :P

We are shaping the future

• AtleX
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

Gezien BC 1 t/m veel en de RickRAID perikelen uit het verleden mag je daar wel vanuit gaan ja. :P

Sole survivor of the Chicxulub asteroid impact.

• Douweegbertje

Douweegbertje

Alex) schreef op maandag 09 februari 2015 @ 20:27:
[...]

Ik mag toch hopen dat de serveradmins van T.net een iets betere backupstrategie hebben dan "het staat vast wel op dev" :P
Niet voor jouw blogje :)
Althans, meestal moet je dan zo'n backup gaan restoren ergens etc..etc.. niet erg voor als je heel de website kwijt ben..maar niet voor iets anders.

• F.West98
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 03:10

F.West98

Alweer 16 jaar hier

Ik had dus een bugje aangemaakt. Helaas moest die daar niet, moest in CoreCLR, dus dat deed ik.
Hmm.. Er waren nog geen tests voor mscorlib: https://github.com/dotnet/coreclr/issues/78
Maar al wel een pullrequest. Met veel discussie: https://github.com/dotnet/coreclr/pull/81
Maar eigenlijk bleek dat enums sowieso slecht zijn geïmplementeerd en dat ze geen idee hadden hoe ze dingen met mscorlib moesten doen. Maar ook anderen kwamen nu met ideeën voor verbeteringen.

Nooit gedacht dat ik zo veel teweeg zou brengen :+

2x Dell UP2716D | R9 7950X | 128GB RAM | 980 Pro 2TB x2 | RTX2070 Super
.oisyn: Windows is net zo slecht in commandline als Linux in GUI

• Rutix
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 22-12 22:23
Dat heb je met actieve open source repo's ;). Ik heb ook weleens gehad dat ik een bug in schoot (zelfs een fix provide) en daarna met de review allemaal side things werden gevonden en dus ook een domino spel terweeg bracht :+ wel leuk om te zien altijd.

Nothing to see here!

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 22-12 14:38
Dus als er straks evt een bug in Enum zit dan komt het dankzij jou :+
Maar serieus wel goed gevonden d:)b

[ Voor 6% gewijzigd door jip_86 op 09-02-2015 23:05 ]

• Patriot
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 27-12 20:22

Patriot

Fulltime #whatpulsert

roeleboel schreef op maandag 09 februari 2015 @ 15:18:
[...]

Maar dat houdt in dat je eigenlijk meer plaatsen voorziet voor mensen die roken (immers: die kunnen zowel gaan zitten waar er gerookt wordt als waar er niet gerookt wordt).

Waarom precies zou deze bevolkingsgroep bevoordeeld moeten worden?
(of waarom discrimineer je niet-rokers? - want je voorziet minder plaatsen voor hun)
Haha, nou wil ik niet zeggen dat ik erop zit te wachten dat er weer gerookt mag worden in de trein, maar volgens mij draai je de boel nu een beetje om. De niet-rokers worden bevoordeeld omdat er speciaal voor hun plekken worden aangelegd waar niet gerookt mag worden.

Het lijkt er in de praktijk niet altijd meer op, maar roken is iets wat op bepaalde plaatsen is verboden en niet iets wat op bepaalde plaatsen is toegestaan.

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Nu online
Douweegbertje schreef op maandag 09 februari 2015 @ 16:28:
[...]

Mja lullig voor je (oprecht trouwens :p), maar omdat jij iets hebt zou iemand anders zich dan moeten aanpassen. Als ik een sterk geurtje op zou doen, of firesphere, ongewassen dat hij is, langs zou lopen heb je ook domweg last. Openbaar is openbaar, en los van wat 'samenlevingsregels' moet het openbare, openbaar blijven. Ik kan ook zoveel dingen bedenken waar ik dan "last" van heb, maar ik kan moeilijk dikke vrouwen in strakke leggings laten verbieden of hippies met zo'n inklapbare fiets.
in België geldt er anders een rookverbod in openbare plaatsen (perron is ook openbaar dus niet roken). Ook in restaurants en café 's mag er niet gerookt worden. Wat een opluchting.😊

https://fgheysels.github.io/

• PrisonerOfPain
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23-12 15:42
F.West98 schreef op maandag 09 februari 2015 @ 21:24:
Nooit gedacht dat ik zo veel teweeg zou brengen :+
Ik net ook - ik was op twitter aan het zeuren op Ember.js na d'r een weekend mee aangeprutst te hebben, ineens twee core-devs op m'n dak :+

• roeleboel
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online

roeleboel

en zijn beestenboel

Patriot schreef op maandag 09 februari 2015 @ 22:19:
[...]

Haha, nou wil ik niet zeggen dat ik erop zit te wachten dat er weer gerookt mag worden in de trein, maar volgens mij draai je de boel nu een beetje om. De niet-rokers worden bevoordeeld omdat er speciaal voor hun plekken worden aangelegd waar niet gerookt mag worden.

Het lijkt er in de praktijk niet altijd meer op, maar roken is iets wat op bepaalde plaatsen is verboden en niet iets wat op bepaalde plaatsen is toegestaan.
Je beweert serieus dat je bevoordeeld wordt als je je gezondheid niet actief schade wilt laten toebrengen?

De makkelijkste manier om hyprocrieten boos te krijgen? Confronteer ze met hun eigen uitspraken...

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

PrisonerOfPain schreef op maandag 09 februari 2015 @ 23:21:
[...]

Ik net ook - ik was op twitter aan het zeuren op Ember.js na d'r een weekend mee aangeprutst te hebben, ineens twee core-devs op m'n dak :+
Hey, niet miepen, Ember == awesomesauce.

.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

• Gunirus
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 02:33
whoami schreef op maandag 09 februari 2015 @ 23:21:
[...]
in België geldt er anders een rookverbod in openbare plaatsen (perron is ook openbaar dus niet roken). Ook in restaurants en café 's mag er niet gerookt worden. Wat een opluchting.😊
Op een niet overdekt perron mag gerookt worden in België. Om nog iets preciezer te zijn: er mag niet gerookt worden in gesloten plaatsen, waarbij een gesloten plaats als volgt gedefinieerd wordt:
2° gesloten plaats : plaats door wanden afgesloten van de omgeving en voorzien van een plafond of zoldering;

• Douweegbertje

Douweegbertje

whoami schreef op maandag 09 februari 2015 @ 23:21:
[...]
in België geldt er anders een rookverbod in openbare plaatsen. Ook in restaurants en café 's mag er niet gerookt worden. Wat een opluchting.😊
En in China mag je niet naar alle websites browsen. Je punt precies? Waarom quote je me eigenlijk? :+
roeleboel schreef op maandag 09 februari 2015 @ 23:26:
[...]

Je beweert serieus dat je bevoordeeld wordt als je je gezondheid niet actief schade wilt laten toebrengen?
Eh dat maak jij er van. Het is domweg een feit dat een niet-roker bevoordeeld wordt als een roker op een openbare plek niet mag roken, noch dat er ergens plek is om het wel te doen. Sowieso begrijpelijk dat er in gesloten ruimtes niet gerookt mag worden maar gewoon buiten op straat of op het open perron? meh.
Overigens reageer je nogal biased :p

Hoe je het went of keer zijn er 2 groepen, of misschien 3. De rokers, niet rokers en de gene die er niets om geven. Hele café's zijn op hun gat gegaan omdat er niet meer gerookt mag worden, en dan spreek je 1-2 doelgroepen aan. Waarom mag er zelf geen keuze gemaakt worden dan? Ik ben voorstander om dingen te reguleren en aan te passen maar ik vind alsnog een vrije keuze veel belangrijker. Er waren vroegáh altijd restaurants en barretjes waar je niet mocht roken, maar uiteindelijk mogen we niet meer zelf beslissen want het is zo geregeld.

Leuk verder, nu heb je het roken "aangepakt", nu nog al die obesitas kinderen, tering tokkies met heel hun gezinnen, alle fastfoodtekenen, al het zuipen waar je tanden ermee uitvallen, energiedrankjes waar heel je suiker en weet ik veel wat van slag raakt, alle g33ks die 12 uur per dag alleen maar op hun gat zitten, alle auto's die ouder dan 10 jaar zijn en te veel gassen produceren, alle 3e wereldlanden een bom erop met hun dikke corporate fabrieken die een gat in de ozon branden, doe dan ook nog maar het geloof weg want ik wil geen kerk of moskee zien want dat is slecht voor mn kinderen want die worden beïnvloed, oh en dan ook nog maar de homo's en lesbo's want dat is ook niet gezond. Ahh wat een opluchting zal het dan zijn.

• PrisonerOfPain
Firesphere schreef op maandag 09 februari 2015 @ 23:42:
[...]

Hey, niet miepen, Ember == awesomesauce.
Ember Data viel tegen; de rest is inderdaad vet tof

• Patriot

Patriot

Fulltime #whatpulsert

roeleboel schreef op maandag 09 februari 2015 @ 23:26:
[...]

Ja, want het is toch de roker die een verbod opgelegd krijgt? Een roker heeft geen keuze, jij hebt dat wel. Jij kunt de afweging maken of iets je het waard is om er even voor in de rook te staan.

Of het schadelijk voor je gezondheid is doet daar weinig aan af. Stress is ook schadelijk voor de gezondheid, maar gelukkig is het niet normaal om te verwachten dat je iedereen waar je stress van krijgt een verbod op kunt leggen :')

• alienfruit
  • Laatst online: 27-12 23:36

alienfruit

the alien you never expected

De meeste rokers kunnen niet lezen :)

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-09 22:45
Afbeeldingslocatie: http://images.agoramedia.com/ugcphotoservice/100/2014/10/17/64188029/3db62e24-8721-49ee-9d71-066adf6fcb3d.jpg

• Patriot

Patriot

Fulltime #whatpulsert

alienfruit schreef op dinsdag 10 februari 2015 @ 01:19:
De meeste rokers kunnen niet lezen :)
Was dat op mij gericht? :P Ik rook niet :+

• Rutix
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 22-12 22:23
Patriot schreef op dinsdag 10 februari 2015 @ 00:10:
[...]

Ja, want het is toch de roker die een verbod opgelegd krijgt? Een roker heeft geen keuze, jij hebt dat wel. Jij kunt de afweging maken of iets je het waard is om er even voor in de rook te staan.

Of het schadelijk voor je gezondheid is doet daar weinig aan af. Stress is ook schadelijk voor de gezondheid, maar gelukkig is het niet normaal om te verwachten dat je iedereen waar je stress van krijgt een verbod op kunt leggen :')
Iedereen heeft altijd een keuze. Ze kunnen ook even niet roken :+.

Nothing to see here!

• RayNbow
  • Laatst online: 11:44

RayNbow

Kirika <3

Patriot schreef op dinsdag 10 februari 2015 @ 00:10:
[...]

Ja, want het is toch de roker die een verbod opgelegd krijgt?
Hoezo alleen rokers? Het verbod geldt ook voor niet-rokers.

Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir

• Cartman!
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Douweegbertje schreef op maandag 09 februari 2015 @ 23:47:
Leuk verder, nu heb je het roken "aangepakt", nu nog al die obesitas kinderen, tering tokkies met heel hun gezinnen, alle fastfoodtekenen, al het zuipen waar je tanden ermee uitvallen, energiedrankjes waar heel je suiker en weet ik veel wat van slag raakt, alle g33ks die 12 uur per dag alleen maar op hun gat zitten, alle auto's die ouder dan 10 jaar zijn en te veel gassen produceren, alle 3e wereldlanden een bom erop met hun dikke corporate fabrieken die een gat in de ozon branden, doe dan ook nog maar het geloof weg want ik wil geen kerk of moskee zien want dat is slecht voor mn kinderen want die worden beïnvloed, oh en dan ook nog maar de homo's en lesbo's want dat is ook niet gezond. Ahh wat een opluchting zal het dan zijn.
Als ik 12 uur op m'n gat ga zitten, ga zuipen, energy drink ga drinken, dik ben wordt jouw gezondheid daar niet direct slechter van, het belangrijke verschil. De rest van de voorbeelden slaan ook echt helemaal nergens op dus daar ga ik niet eens op in.

• Douweegbertje

Douweegbertje

Cartman! schreef op dinsdag 10 februari 2015 @ 08:47:
[...]

Als ik 12 uur op m'n gat ga zitten, ga zuipen, energy drink ga drinken, dik ben wordt jouw gezondheid daar niet direct slechter van, het belangrijke verschil. De rest van de voorbeelden slaan ook echt helemaal nergens op dus daar ga ik niet eens op in.
Je moest m'n reactie ook niet serieus nemen, alleen het geen oppikken wat ik probeer te zeggen; er zijn zoveel dingen in het leven ongezond. Als je al bang wordt als je buiten loopt en er loopt iemand rokend voorbij... tja zijn nog zat andere onderwerpen waar je dan "bang" voor mag/moet zijn.

• Martindo
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 24-10 11:15
Feest met UML _O-

• wouterwouter2
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 23-09-2021
Douweegbertje schreef op dinsdag 10 februari 2015 @ 09:31:
[...]

Je moest m'n reactie ook niet serieus nemen, alleen het geen oppikken wat ik probeer te zeggen; er zijn zoveel dingen in het leven ongezond. Als je al bang wordt als je buiten loopt en er loopt iemand rokend voorbij... tja zijn nog zat andere onderwerpen waar je dan "bang" voor mag/moet zijn.
En straks hoef je zelfs niet eens meer bang te zijn voor een terroristische aanslag :Y)

• bwerg
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

[...]

En je blijft het punt missen dat bij zoveel dingen die ongezond zijn, alleen degene die daarvoor kiest last van heeft. ;)

Nou ben ik ook geen voorstander van een verbod op straat want dan kom je er wel omheen, maar als je niet tegen roken kan is het flink kut als je ziek wordt als je over een treinperron loopt. "Dan ga je toch niet met de trein" is wel erg veel gevraagd. Rookvrije restaurants waren er voor het verbod ook wel maar bij café's, stadions, etc. viel dat allemaal zwaar tegen.

En zelfs als iets rookvrij was werd vaak toch nog wat opgestoken omdat sommige rokers het gewoon gewend waren overal te roken. En nou zijn alle rokers die ik persoonlijk ken hele aardige en begripvolle mensen die netjes even wat verderop gaan staan als ze weten dat iemand er anders last van heeft, maar in openbare gelegenheden was het niet gek dat je gewoon werd afgeblaft als je iemand er netjes op wees. "De roker" heeft het dus ook aan zichzelf te danken, helaas pindakaas voor de rokers die wel begrip tonen en die het graag van twee kanten hadden willen oplossen.

[ Voor 17% gewijzigd door bwerg op 10-02-2015 10:01 ]

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

• PrisonerOfPain
[...]

Je moest m'n reactie ook niet serieus nemen, alleen het geen oppikken wat ik probeer te zeggen; er zijn zoveel dingen in het leven ongezond.
Waarom zou iemand uberhaupt pleitten om dat zo te laten? Dat het de status quo is dat is een ding; maar waarom zou je daar genoegen mee nemen?

Hetzelfde met rokers die voor roken argumenteren. Dat jij een verslaving op hebt gedaan wil niet zeggen dat je anderen daar maar continue aam blood moet stellen. Wat een achterlijk egoistische gedachtte.

• Douweegbertje

Douweegbertje

PrisonerOfPain schreef op dinsdag 10 februari 2015 @ 09:51:
[...]

Waarom zou iemand uberhaupt pleitten om dat zo te laten? Dat het de status quo is dat is een ding; maar waarom zou je daar genoegen mee nemen?

Hetzelfde met rokers die voor roken argumenteren. Dat jij een verslaving op hebt gedaan wil niet zeggen dat je anderen daar maar continue aam blood moet stellen. Wat een achterlijk egoistische gedachtte.
Nja het is gewoon 2 kanten op hoor. De lucht is van iedereen dus wie is dan egoïstisch om te zeggen dat iemand in de open lucht niet mag roken... Voor mij zijn er bepaalde grenzen zoals binnen, in afgesloten ruimtes roken verbieden. Mja, gewoon zo op straat verbieden?.. Lijkt me iets te ver gaan.

• dcm360
  • Niet online

dcm360

Moderator Discord

HD7767 powered

In de openbare ruimte verbieden hoeft wat mij betreft ook niet. Een rookvrij station daarentegen zou ik ook wel prettig vinden, al is het omdat de rook vanuit de rokerszone daar niet blijft hangen.

• PrisonerOfPain
Douweegbertje schreef op dinsdag 10 februari 2015 @ 10:01:
[...]

Nja het is gewoon 2 kanten op hoor. De lucht is van iedereen dus wie is dan egoïstisch om te zeggen dat iemand in de open lucht niet mag roken... Voor mij zijn er bepaalde grenzen zoals binnen, in afgesloten ruimtes roken verbieden. Mja, gewoon zo op straat verbieden?.. Lijkt me iets te ver gaan.
Ugh, ok. Jij bent er dus zo een. Prima, de lucht is van iedereen dus waarom zou jij die zo nodig moeten vervuilen dan? Of uberhaupt /willen/ vervuilen?

• roeleboel
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online

roeleboel

en zijn beestenboel

[...]
Dus het is voor u perfect normaal om anderen schade te berokkenen?

De makkelijkste manier om hyprocrieten boos te krijgen? Confronteer ze met hun eigen uitspraken...

• Douweegbertje

Douweegbertje

PrisonerOfPain schreef op dinsdag 10 februari 2015 @ 10:12:
[...]

Ugh, ok. Jij bent er dus zo een. Prima, de lucht is van iedereen dus waarom zou jij die zo nodig moeten vervuilen dan? Of uberhaupt /willen/ vervuilen?
Niet zulke domme opmerkingen maken alsof je me kent want dat doe je namelijk niet. Heb ik hier ooit gezegd dat ik rook of?... En begin niet over vervuiling aangezien jij net zo goed vervuilt, of gebruik je nu geen stroom voor je PC? Fiets je die stroom zelf op een rad of laat je dat doen door een centrale?
Sommige roken nou eenmaal, en ik zie geen enkele reden waarom dat niet zou kunnen.
roeleboel schreef op dinsdag 10 februari 2015 @ 10:20:
[...]

Dus het is voor u perfect normaal om anderen schade te berokkenen?
Jouw comments geven mij stress, vindt je dat normaal om mij schade aan te doen? Sowieso probeer het eens wat breder te vragen aangezien ik hier nu voor het vuurpeloton wordt gezet omdat ik toevallig een andere mening heb. :+

[ Voor 23% gewijzigd door Douweegbertje op 10-02-2015 10:22 ]

• WernerL
dcm360 schreef op dinsdag 10 februari 2015 @ 10:07:
In de openbare ruimte verbieden hoeft wat mij betreft ook niet. Een rookvrij station daarentegen zou ik ook wel prettig vinden, al is het omdat de rook vanuit de rokerszone daar niet blijft hangen.
Meestal staan de rookpalen helemaal aan het eind van het station dus dan zou je er als niet-roker niet zoveel last van moeten hebben.

En je hoeft als niet-roker natuurlijk niet naast een roker te gaan staan. Dagelijks als ik op de tram sta te wachten kies ik bewust een plek uit waar ik ver genoeg van andere mensen afsta, als ik vervolgens iemand naast mij komt staan dan ga ik er vanuit dat hem niets kan schelen en ga ik niet een nieuw plekje zoeken om te roken. :+

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 11:47
Totdat dus iemand net heeft lopen paffen en direct naast je komt staan. Ik ben er zelf behoorlijk gevoelig voor en wordt dan echt meteen misselijk. Ik ga er dan niet over lopen zeiken hoor, maar het is wel enorm vervelend. Ik wordt dan eigenlijk gedwongen om verderop te gaan staan.
Ik wordt overigens al misselijk als iemand 10min ervoor heeft lopen roken en dan 5 meter voor me loopt :/

• RayNbow
  • Laatst online: 11:44

RayNbow

Kirika <3

Douweegbertje schreef op dinsdag 10 februari 2015 @ 10:20:
omdat ik toevallig een andere mening heb. :+
Denk je echt dat dat de reden is?

Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir

• EddoH
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online

EddoH

Backpfeifengesicht

[...]

Niet zulke domme opmerkingen maken alsof je me kent want dat doe je namelijk niet. Heb ik hier ooit gezegd dat ik rook of?...
Douweegbertje in "De Devschuur Coffee Corner - Iteratie 4"

O-)

• Hoogie2004
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 00:22

Hoogie2004

Whohooooo

Mensen zijn gewoon niet gemaakt om te roken. Als ze dat wel waren hadden ze een schoorsteen op hun hoofd :+

My iRacing profile | Strava

• PrisonerOfPain
[...]
Niet zulke domme opmerkingen maken alsof je me kent want dat doe je namelijk niet. Heb ik hier ooit gezegd dat ik rook of?... En begin niet over vervuiling aangezien jij net zo goed vervuilt, of gebruik je nu geen stroom voor je PC? Fiets je die stroom zelf op een rad of laat je dat doen door een centrale?
Sommige roken nou eenmaal, en ik zie geen enkele reden waarom dat niet zou kunnen.
Het maakt me niet uit of je rookt of niet, en ik ken je inderdaad niet. Maar je argumentatie raakt kant noch wal en daar spreek ik je op aan. Verder zijn rokers over het algemeen de enige die zo op hun pik getrapt kunnen wordenn over hun sigaretje. Wat een onzin.

[ Voor 8% gewijzigd door PrisonerOfPain op 10-02-2015 11:02 ]

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01:36

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Jouw comments geven mij stress, vindt je dat normaal om mij schade aan te doen?
Als jij discussies als stressvol ervaart moet je er misschien niet aan meedoen. Daar kun je moeilijk je opponent de schuld van geven ;).

Mijn mening over dit onderwerp: tenzij je op een aangewezen rookplek staat, heb je er als roker maar voor te zorgen dat jouw rook andere mensen niet hindert, want het is gewoonweg schadelijk. En ja, dat impliceert dat je op een druk perron in de openlucht ook niet kunt roken (maar hebben die in NL niet gewoon allemaal rookpalen?). Het feit dat andere dingen zoals uitlaatgassen dat ook zijn is geen valide tegenargument.

[ Voor 40% gewijzigd door .oisyn op 10-02-2015 11:12 ]

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

• whoami
  • Nu online
[...]

Ik wil gewoon niet dat mijn kleren stinken naar jouw rook.
Net zoals ik niet wil dat ik jouw peuken op de grond moet zien liggen.

• dcm360
  • Niet online

dcm360

Moderator Discord

HD7767 powered

WernerL schreef op dinsdag 10 februari 2015 @ 10:20:
[...]

Meestal staan de rookpalen helemaal aan het eind van het station dus dan zou je er als niet-roker niet zoveel last van moeten hebben.
Op de meeste stations zal het inderdaad wel wat beter gaan ja, hier in Rijswijk staan die dingen ongeveer in het midden van de tunnel.

• Douweegbertje

Douweegbertje

PrisonerOfPain schreef op dinsdag 10 februari 2015 @ 11:01:
[...]

Het maakt me niet uit of je rookt of niet, en ik ken je inderdaad niet. Maar je argumentatie raakt kant noch wal en daar spreek ik je op aan. Verder zijn rokers over het algemeen de enige die zo op hun pik getrapt kunnen wordenn over hun sigaretje. Wat een onzin.
Nja ik geef er anders vrij weinig om heel het gebeuren, ik rook net zo goed nergens. Ik pas me uiteindelijk wel aan maar...Waar ik wel om geef is, zoals ik nogmaals aangeef, een bepaalde vorm van vrijheid en dat men eigen keuzes zou moeten maken. Overigens vraag ik me wel af wie er nu op zijn pik is getrapt. Niet rokers kunnen net zo goed er heel moeilijk over doen, zie alle reacties hier die even hun zegje willen doen hoeveel moeite ze er wel niet mee hebben :)

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Douweegbertje schreef op dinsdag 10 februari 2015 @ 11:26:
[...]

Nja ik geef er anders vrij weinig om heel het gebeuren, ik rook net zo goed nergens. Ik pas me uiteindelijk wel aan maar...Waar ik wel om geef is, zoals ik nogmaals aangeef, een bepaalde vorm van vrijheid en dat men eigen keuzes zou moeten maken. Overigens vraag ik me wel af wie er nu op zijn pik is getrapt. Niet rokers kunnen net zo goed er heel moeilijk over doen, zie alle reacties hier die even hun zegje willen doen hoeveel moeite ze er wel niet mee hebben :)
Vooral ex-rokers hebben de neiging om te gaan preken.

• ZaZ
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21-12 00:53

ZaZ

Tweakers abonnee

Ik vind dat veel anti-rokers wel heel erg doorgeslagen zijn met vaak het argument "want het is schadelijk"
Daarbij vind ik veel rokers ook asocialer worden. Misschien het gevolg van alles met regels dicht proberen te timmeren?
Zoals eerder aangehaald zijn er veel dingen schadelijk die we wel voor lief nemen. Wonen in een stedelijke omgeving is bewezen ongezond te zijn. Sluit jezelf op in je badkamer en zet een barbeque erbij en het is je laatste dag op aarde als je een tijdje blijft zitten. Probeer hetzelfde met een pakje peuken en ik denk dat je er relatief ongeschonden weer uitloopt. Dus conclusie is dat mijn buren niet meer mogen barbequen want dat is schadelijk :P

Sommige mensen stinken naar rook of zweet of iets anders. Dat is onprettig maar hoeft geen regelgeving voor worden verzonnen. Dat lost het sociale aspect als het goed is uiteindelijk wel op.
Alles binnen de perken. Dan kan die man verderop in de straat in het weekend aan zijn auto staan sleutelen en gassen, kan mijn buurvrouw in de zomer haar sigaretje roken in de tuin en de klusser verderop met zijn zaagtafel gaan spelen en mag de dieselbus gewoon langs mijn huis rijden.
Wanneer ik last heb probeer ik een afspraak te maken en dan is het meestal klaar omdat mensen in staat zijn om er zelf uit te komen. Betutteling werkt niet. Dan ga je op de regels leven en kan je het 'gezeik' er niet meer bij hebben.

Lekker op de bank

• Douweegbertje

Douweegbertje

whoami schreef op dinsdag 10 februari 2015 @ 11:21:
[...]

Echt bekrompen much? Mijn peuken zie je niet op de grond en tenzij we samen knus in een dicht hokje gaan zitten gaan je kleren echt niet stinken. Verder weer dat argument van "ik wil", ja net zoals "ik wil iemand die zo bekrompen is niet tegenkomen op straat" want los van een onderwerp verschillen wij nu helemaal niets qua argumentatie...
Ik snap heus wel bepaalde ergernissen maar het is hier voornamelijk een persoonlijke voorkeur en eventuele 'haat' richting iets. En dat is nog geen reden om zo erg je zin door te drukken.

• kenneth
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

whoami schreef op dinsdag 10 februari 2015 @ 11:21:
Peuken en kauwgom. Je ziet in Nederland amper troep op de straten liggen maar die ellende kom je overal tegen :( En dan vooral die mensen die denken "netjes" te zijn door hun kauwgom/peuk in (de buurt van) een put te gooien :N

Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.

• Korben
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-11 13:15

Korben

() => {};

Douweegbertje schreef op dinsdag 10 februari 2015 @ 11:31:
[...]

Echt bekrompen much? Mijn peuken zie je niet op de grond en tenzij we samen knus in een dicht hokje gaan zitten gaan je kleren echt niet stinken. Verder weer dat argument van "ik wil", ja net zoals "ik wil iemand die zo bekrompen is niet tegenkomen op straat" want los van een onderwerp verschillen wij nu helemaal niets qua argumentatie...
Als een voormalig roker: de eerste roker die zijn peuken niet gewoon op de grond laat vallen als er geen asbak in de buurt is, moet nog geboren worden. Dus, schijnheilig much?

.oisyn: Échte programmeurs haten PHP met een passie. Ben jij soms geen echte programmeur?

• whoami
  • Nu online
[...]

Echt bekrompen much? Mijn peuken zie je niet op de grond en tenzij we samen knus in een dicht hokje gaan zitten gaan je kleren echt niet stinken.
Bekrompen ? Dacht het niet.
Hoeveel rokers zie je niet die hun peuk gewoon achteloos op straat of in een rioolputje gooien ?
En ik hoef helemaal niet in een knus hokje gaan zitten voordat mijn kleren naar rook ruiken. Ik kan begrijpen dat je dat als roker niet opvalt, want die ruiken die rook zelfs niet (meer) in hun eigen kleren.
Als ik in een (ruime) kamer ben waar gerookt wordt, ruiken mijn kleren naar rook.
. En dat is nog geen reden om zo erg je zin door te drukken.
Mja, hetzelfde kan van rokers gezegd worden. :) Jouw vrijheid eindigt waar iemand anders z'n vrijheid begint.

• Douweegbertje

Douweegbertje

Korben schreef op dinsdag 10 februari 2015 @ 11:37:
[...]
Als een voormalig roker: de eerste roker die zijn peuken niet gewoon op de grond laat vallen als er geen asbak in de buurt is, moet nog geboren worden. Dus, schijnheilig much?
Aannames.. ik rook 'maar' een paar per dag en dat is voornamelijk één 's ochtends thuis, op m'n werk waar ik zelf een asbak heb gekocht, vervolgens onderweg naar huis en dan s'avonds thuis. Onderweg rook ik eigenlijk niet als in als ik bijvoorbeeld door de stad loop.
Punt is, jullie reageren allemaal op mij en daar moet je mee stoppen tenzij je me goed kent en dan kun je inderdaad argumentatie verzinnen die op mij als persoon slaan. Nu vertel ik dit een tweede keer, maar alsnog betrekt men het op mij alsof ik hier alles doe.
Ja, ik heb mijn foute en asociale punten en zoals je misschien weet boeit het me vrij weinig om dat publiekelijk toe te geven.

Had je nu het globaal gezegd had ik je zeker gelijk gegeven. Iedereen tieft z'n troep op straat, net als blikjes en kauwgom. Dat hoor je mij niet ontkennen. Punt is echter dat ik gewoon een goede opvoeding heb gehad, en dat zul je mij niet zien doen. :Y)

[ Voor 11% gewijzigd door Douweegbertje op 10-02-2015 11:47 ]

• GateKeaper
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 05-08 21:46

GateKeaper

#1 Procastinator

[...]
... en tenzij we samen knus in een dicht hokje gaan zitten gaan je kleren echt niet stinken. ...
Daar ga je wel de fout in. Wanneer ik op visite ben geweest bij een roker, dan ruikt mijn kleding echt naar de rook wanneer ik thuis kom. Daar uiteraard ook al, maar dan ruik je het niet omdat je de ruimte ruikt. Eenmaal thuis gekomen, in een fris ruikende omgeving, ruik je hoe je kleding stinkt.

Bij mijn vorige werkgever had je zo'n rookhok waar rokers in konden staan roken. Mijn collega maakte daar geregeld gebruik van (5 á 6x per dag, voor 5 tot 10 minuten). Wanneer hij terug kwam, kon je letterlijk op een 5 meter afstand ruiken dat hij er weer was.

Mijn vriendin klaagde destijds wel eens dat ik naar rook ruikte, wanneer ik thuis kwam. Ik kan niets anders bedenken dan dat het zijn as-lucht heeft moeten zijn die op één of andere manier toch over werd gedragen aan mijn kleding. Hij zat naast mij, op een afstand van zo'n 3 meter.

Dus ja, kleding gaat wel degelijk stinken. Alleen ruiken rokers dat helaas niet. Net als dat je veilig op de wc kan zitten, maar niet moet terugkeren zodra je de ruimte hebt verlaten.

• Douweegbertje

Douweegbertje

Punt was
Mja, gewoon zo op straat verbieden?.. Lijkt me iets te ver gaan.
Waarop werd gezegd:
Dus ja. Verder nooit het geen ontkent wat jij nu aangeeft.

• DeluxZ
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 19-12 16:03

DeluxZ

Livin' the good life

De Devschuur Smoke Corner :+

Iemand een jointje ? :P

zonder mij

[ Voor 20% gewijzigd door DeluxZ op 10-02-2015 12:12 ]

]|[ Apple Macbook Pro Retina 13" ]|[

• ZaZ
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21-12 00:53

ZaZ

Tweakers abonnee

Ik lik gewoon de hele dag LSD-zegeltjes. Heeft niemand last van.

Lekker op de bank

• EddoH
  • Niet online

EddoH

Backpfeifengesicht

GateKeaper schreef op dinsdag 10 februari 2015 @ 11:52:
[...]

Bij mijn vorige werkgever had je zo'n rookhok waar rokers in konden staan roken. Mijn collega maakte daar geregeld gebruik van (5 á 6x per dag, voor 5 tot 10 minuten). Wanneer hij terug kwam, kon je letterlijk op een 5 meter afstand ruiken dat hij er weer was.

Mijn vriendin klaagde destijds wel eens dat ik naar rook ruikte, wanneer ik thuis kwam. Ik kan niets anders bedenken dan dat het zijn as-lucht heeft moeten zijn die op één of andere manier toch over werd gedragen aan mijn kleding. Hij zat naast mij, op een afstand van zo'n 3 meter.

Dus ja, kleding gaat wel degelijk stinken. Alleen ruiken rokers dat helaas niet. Net als dat je veilig op de wc kan zitten, maar niet moet terugkeren zodra je de ruimte hebt verlaten.
Sorry hoor, maar dat is echt dikke onzin :) Je kleren gaan echt niet naar rook stinken omdat iemand anders een sigaret heeft gerookt. Tenzij je de hele dag bij hem op schoot zat of elke dag afscheid nam door innig te knuffelen....

Zo ken ik er nog wel een paar:
- stinkt je overhemd ook naar de graflucht die uit je collega's mond komt?
- loop je rond met een chanel #19 luchtje omdat je tegelijk met je vriendin opstond?
- stinkt je jas naar de knoflook omdat je in de bus anast iemand zat die gister shoarma heeft gegeten?

[ Voor 21% gewijzigd door EddoH op 10-02-2015 12:22 ]

• Merethil
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 27-12 22:54
EddoH schreef op dinsdag 10 februari 2015 @ 12:16:
[...]

Sorry hoor, maar dat is echt dikke onzin :)
Heb je ook onderbouwing voor "dikke onzin" of is het een kwestie van ervaring? :P

Edit: ah je hebt ge-ninja-edit. Dan nog steeds: Rook en de geur van rook verspreid zich gewoon door het hok waar je je in bevindt, gezien de geur gewoon in de lucht gaat hangen en die overal heen drijft. Ik merk het ook bij mijn vader thuis: Zelfs als hij er niet is, het huis ruikt naar rook. Loop je er even doorheen, zit die geur direct vast aan je kleding, je haar en zelfs dingen als je tas. Vooral als je zelf niet rookt, merk je het best wel goed.

Edit-edit: Sidenote; ik lig niet wakker van rook, noch van de geur, maar dat is in deze discussie niet bijzonder interessant verder :P

[ Voor 55% gewijzigd door Merethil op 10-02-2015 12:20 ]

• EddoH
  • Niet online

EddoH

Backpfeifengesicht

Merethil schreef op dinsdag 10 februari 2015 @ 12:17:
[...]

Heb je ook onderbouwing voor "dikke onzin" of is het een kwestie van ervaring? :P
'Dikke onzin' behoeft geen onderbouwing 8)

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Topicstarter
EddoH schreef op dinsdag 10 februari 2015 @ 12:18:
[...]
Dikke onzin behoeft geen onderbouwing 8)
Je weet dat je daarmee direct je eigen uitspraak onderuit haalt? :+

edit:

En nou niet zeggen dat je edit geldt :+

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

• EddoH
  • Niet online

EddoH

Backpfeifengesicht

BtM909 schreef op dinsdag 10 februari 2015 @ 12:21:
[...]

Je weet dat je daarmee direct je eigen uitspraak onderuit haalt? :+

edit:

En nou niet zeggen dat je edit geldt :+
Welke edit? O-)

• Douweegbertje

Douweegbertje

[...]

Edit: ah je hebt ge-ninja-edit. Dan nog steeds: Rook en de geur van rook verspreid zich gewoon door het hok waar je je in bevindt, gezien de geur gewoon in de lucht gaat hangen en die overal heen drijft. Ik merk het ook bij mijn vader thuis: Zelfs als hij er niet is, het huis ruikt naar rook. Loop je er even doorheen, zit die geur direct vast aan je kleding, je haar en zelfs dingen als je tas. Vooral als je zelf niet rookt, merk je het best wel goed.

Edit-edit: Sidenote; ik lig niet wakker van rook, noch van de geur, maar dat is in deze discussie niet bijzonder interessant verder :P
Ik rook light en net mn collega gevraagd en hij merkt er niets van als die thuis is :p. Zware shag zal wel een ander verhaal zijn, dat stinkt relatief harder :p

inb4 shag grapjes

• EddoH
  • Niet online

EddoH

Backpfeifengesicht

Douweegbertje schreef op dinsdag 10 februari 2015 @ 12:23:
[...]

Ik rook light en net mn collega gevraagd en hij merkt er niets van als die thuis is :p. Zware shag zal wel een ander verhaal zijn, dat stinkt relatief harder :p

inb4 shag grapjes
Jezus. Is het wereld-onzin dag ofzo? Alsof light sigarettenrook minder stinkt dan shag-rook.
[...]

Maar die rookt dan binnen lijkt me?

[ Voor 42% gewijzigd door EddoH op 10-02-2015 12:27 ]

• Merethil
[...]

inb4 shag grapjes
Maar sta jij dan ook in een rookhut te meuren met meerdere mensen? Anders zit er op jouw kleding uiteindelijk ook maar weinig rook gok ik :P

• Korben
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-11 13:15

Korben

() => {};

EddoH schreef op dinsdag 10 februari 2015 @ 12:25:
[...]
Jezus. Is het wereld-onzin dag ofzo? Alsof light sigarettenrook minder stinkt dan shag-rook.
Dat is geen onzin, dat is gewoon zo. Zware shag heeft een bijzonder veel heftigere geur dan sigaretten, light of niet.

.oisyn: Échte programmeurs haten PHP met een passie. Ben jij soms geen echte programmeur?

• Douweegbertje

Douweegbertje

EddoH schreef op dinsdag 10 februari 2015 @ 12:25:
[...]

Aangezien we jouw zin wel als onzin kunnen definiëren wil ik er best wel een wereld dag van maken hoor :+
Merethil schreef op dinsdag 10 februari 2015 @ 12:29:
[...]

Maar sta jij dan ook in een rookhut te meuren met meerdere mensen? Anders zit er op jouw kleding uiteindelijk ook maar weinig rook gok ik :P
Nah gewoon buiten met één iemand. Als je in een hok zit dan ruikt inderdaad alles er wel naar. Daarna was ik vrijwel altijd m'n handen even met zeep e.d. dus qua geur valt het reuze mee. Een niet roker zal het vast even ruiken daar niet van.

• alienfruit

alienfruit

Ik heb ook huisgenoten die roken in het huis. Eigenlijk wil ik ze er wel aannaaien bij de huisbaas. Volgens §4.4.16 mag het namelijk niet :) Maar te veel moeite. Omdat die nooit op mails/telefoontjes reageert. Eerst rookte ze alleen in de keuken maar nu roken ze ook in de woonkamer en dan stinkt heel de verdieping. Niet leuk :/

Meest storende zijn de mensen die voor een rookverbodsbord staan en lekker gaan roken op treinstations (*kuch* Paddington Train Station,London)

[ Voor 18% gewijzigd door alienfruit op 10-02-2015 12:45 ]

• WernerL
Binnen roken is wel ranzig. Thuis gebruik ik gewoon mijn elektronische peuk bij gebrek aan tuin/balkon. :P

• dcm360
  • Niet online

dcm360

Moderator Discord

HD7767 powered

Jee, een telefoonhoesje ontvangen. Een felblauwe, en ik had een zwarte besteld...

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

ZaZ schreef op dinsdag 10 februari 2015 @ 11:28:
Zoals eerder aangehaald zijn er veel dingen schadelijk die we wel voor lief nemen.
Zoals eerder aangehaald is dat een drogredenatie. Puur omdat er dingen zijn die schadelijk zijn die we voor lief nemen impliceert niet dat dat voor alle schadelijke dingen moet gelden. Sowieso is schadelijkheid is niet binair en wel cumulatief (bbq én roken is nog altijd schadelijker dan alleen bbq).
Dus conclusie is dat mijn buren niet meer mogen barbequen want dat is schadelijk :P
Ik kan me nauwelijks voorstellen dat je veel last hebt van de rook van je buren met een fatsoenlijke schutting. Daarentegen, als ik aan het barbecueën ben en de wind staat zo onfortuinlijk dat het meerendeel van de rook toch in de tuin van de buren belandt, dan probeer ik daar wat aan te doen. Common courtesy, right?
Dan kan die man verderop in de straat in het weekend aan zijn auto staan sleutelen en gassen, kan mijn buurvrouw in de zomer haar sigaretje roken in de tuin en de klusser verderop met zijn zaagtafel gaan spelen
Niemand heeft het erover dat je helemaal niet mag roken in het openbaar, dus je overdrijft nu een beetje. Het voorbeeld in kwestie van een druk perron. Dan stel ik me voor dat de dichtstbijzijnde persoon maximaal een meter van je afstaat.
en mag de dieselbus gewoon langs mijn huis rijden.
Niet als die dieselbus van voor 2005 is en je in Utrecht woont (random voorbeeld) ;). Zo zie je maar dat daar weldegelijk iets aan wordt gedaan.
Betutteling werkt niet. Dan ga je op de regels leven en kan je het 'gezeik' er niet meer bij hebben.
Nou heb ik zelf nergens gepleit voor regels, alleen geüit hoe ik wens dat men zich gedraagt.

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

[...]

Ik rook light en net mn collega gevraagd en hij merkt er niets van als die thuis is :p
Dús het is niet waar? Of zijn er andere verklaringen mogelijk. Bijvoorbeeld dat hij het niet ruikt wegens een onderontwikkeld reukorgaan / verkoudheid / whatever. Met een steekproef van 1 ga je niet aantonen dat iets niet waar is ;)

• Douweegbertje

Douweegbertje

.oisyn schreef op dinsdag 10 februari 2015 @ 12:52:
[...]

Dús het is niet waar? Of zijn er andere verklaringen mogelijk. Bijvoorbeeld dat hij het niet ruikt wegens een onderontwikkeld reukorgaan / verkoudheid / whatever. Met een steekproef van 1 ga je niet aantonen dat iets niet waar is ;)
Hij vertelde als eerste een argument, zet even dit dan bij zijn ding :p Dus het is wél waar wat hij zegt, of zijn er andere verklaringen mogelijk? :+ Gaf overigens alleen één gegeven, wat je er mee wilt doen is aan jou, nooit gezegd dat het een algemeen feit was :p

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Douweegbertje schreef op dinsdag 10 februari 2015 @ 13:00:
Dus het is wél waar wat hij zegt, of zijn er andere verklaringen mogelijk?
Ik trek wat hij zei niet in twijfel, maar ik maakte de aanname dat jij dat postte om de "dikke onzin" opmerking van "rooklucht gaat in je kleren zitten" kracht bij te zetten ;)

• Acid_Burn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23-12 17:15

Acid_Burn

uhuh

Open anders even een apart topic over roken ofzo...

Glass Eye Photography | Zelfbouw wireless fightstick | Mijn puzzel site

• Merethil
Acid_Burn schreef op dinsdag 10 februari 2015 @ 13:08:
Heb jij dit soort discussies dan nooit bij de coffee corner op je werk? :+

• wackmaniac
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 17-12 10:53
Nee, de rokers staan buiten :)

Read the code, write the code, be the code!

• Merethil
Deze discussie kan je ook zonder rokers hebben he!? ;)

• alienfruit

alienfruit

Hetzelfde is met liften die kunnen ook naar rook stinken :) Verder stinkt sigarenrook een stuk minder maar daar ben ik mee opgegroeid ;)

• EddoH
  • Niet online

EddoH

Backpfeifengesicht

Korben schreef op dinsdag 10 februari 2015 @ 12:36:
[...]

Dat is geen onzin, dat is gewoon zo. Zware shag heeft een bijzonder veel heftigere geur dan sigaretten, light of niet.
Hm.. Nooit wat van gemerkt. Het stinkt allebei. Het één ruikt misschien anders dan het andere, maar of het 1 nou veel eerder in je kleren gaat zitten dan het ander...

• Douweegbertje

Douweegbertje

Acid_Burn schreef op dinsdag 10 februari 2015 @ 13:08:
Open anders even een apart topic over het openen van een apart topic ofzo... :+

Ok, volgend onderwerp drank? Elke keer als ik uitga stinkt m'n kleding naar bier en plakken m'n schoenen van de rotzooi. :Y

• Merethil
Douweegbertje schreef op dinsdag 10 februari 2015 @ 13:15:
[...]

Open anders even een apart topic over het openen van een apart topic ofzo... :+

Ok, volgend onderwerp drank? Elke keer als ik uitga stinkt m'n kleding naar bier en plakken m'n schoenen van de rotzooi. :Y
Dat ligt aan de plekken waar je uitgaat. Ik ben wel eens te vinden bij metal-concerten (oke, wel vaker dan wel eens, in December heb ik er 5 gehad bijvoorbeeld :+ ) en daar kom ik meestal helemaal schoon en plakvrij van terug.

...Tenzij het Black of Thrash metal is, dan zit je onder het bier vanwege mensen die graag een pit starten :P

• DeluxZ

DeluxZ

Livin' the good life

Sowieso metal :X :+

iederen zijn ding natuurlijk :)

[ Voor 64% gewijzigd door DeluxZ op 10-02-2015 13:18 ]

• Ealanrian
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09:59
Als je op een plek komt waar de vloer plakt van het bier ben je omgeven door mensen die geen bier kunnen drinken

• Merethil
DeluxZ schreef op dinsdag 10 februari 2015 @ 13:18:
Sowieso metal :X :+

iederen zijn ding natuurlijk :)
Ah gelukkig, je [small] maakt het goed :P Ik wilde namelijk al gaan preken :+

[ Voor 7% gewijzigd door Merethil op 10-02-2015 13:19 ]

• EddoH
  • Niet online

EddoH

Backpfeifengesicht

Merethil schreef op dinsdag 10 februari 2015 @ 13:17:
[...]

Dat ligt aan de plekken waar je uitgaat. Ik ben wel eens te vinden bij metal-concerten (oke, wel vaker dan wel eens, in December heb ik er 5 gehad bijvoorbeeld :+ ) en daar kom ik meestal helemaal schoon en plakvrij van terug.

...Tenzij het Black of Thrash metal is, dan zit je onder het bier vanwege mensen die graag een pit starten :P
Ik vind het vies dat als je in de kroeg staat en iemand laat een scheet je het sinds het rookverbod nogal goed ruikt.

Steek dan maar liever een sigaret op.

• Tjolk
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 09:57

Tjolk is lekker. overal en altijd.

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Ooooh!

Ealanrian schreef op dinsdag 10 februari 2015 @ 13:18:
Als je op een plek komt waar de vloer plakt van het bier ben je omgeven door mensen die geen bier kunnen drinken
Of die mensen hebben katten O-)

[ Voor 41% gewijzigd door Firesphere op 10-02-2015 13:19 ]

• Merethil
Jeeeeej melo-death! Mijn favoriete metal-genre :D

• DeluxZ

DeluxZ

Livin' the good life

Merethil schreef op dinsdag 10 februari 2015 @ 13:19:
[...]

Ah gelukkig, je [small] maakt het goed :P Ik wilde namelijk al gaan preken :+
Not my piece of cookie zullen we maar zeggen :)

• Afvalzak
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 07-12 14:28

Afvalzak

Zet jij mij even buiten?

Merethil schreef op dinsdag 10 februari 2015 @ 13:20:
[...]

Jeeeeej melo-death! Mijn favoriete metal-genre :D
Thrash metal _/-\o_ >:)

Last.fm | Code Talks

• Merethil
DeluxZ schreef op dinsdag 10 februari 2015 @ 13:20:
[...]

Not my piece of cookie zullen we maar zeggen :)
Ieder inderdaad zijn smaak. Ik kan niet zo goed tegen mensen die gaat zeuren om andermans muzieksmaak dus je small was net op tijd :+
Probleem met dat gezeur is vaak dat iedereen vindt dat zijn eigen muziek-genre het enige échte genre met de beste muziek evah is.... Terwijl dat natuurlijk metal is, dus alle andere mensen zijn gewoon stom :+
Kan ik ook zeker van genieten hoor ;) Ik vind black meestal net té, melo-death en death vind ik briljant. Folk luister ik ook nog wel eens, Cruachan vind ik bijvoorbeeld heel gaaf, vooral live :P

[ Voor 25% gewijzigd door Merethil op 10-02-2015 13:24 ]

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Je bedoelt trash metal :+. Past verder wel bij je ondertitel.

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Van jou had ik niet anders verwacht :P

Pagina: 1 ... 57 ... 100 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is niet de plaats om te lopen helpdesken. De Coffee Corner is primair bedoeld als uitlaatklep voor iedereen in de Devschuur® en niet als vraagbaak.