De Devschuur Coffee Corner - Iteratie ➑ Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 56 ... 100 Laatste
Acties:
  • 366.931 views

• Martindo
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 24-10 11:15
Vanochtend zat ik weer eens in de trein. Plots komt er een jongeman in de coupé zitten. Deze jongeman draagt een vuilniszakjas met een bontkraag, voor de rest een trainingsbroek en versleten schoenen. Na ongeveer vijf minuten komt de conducteur binnengelopen om netjes iedereen even te controleren of ze wel zijn ingecheckt. En uiteraard zodra de conducteur roept 'Uw vervoersbewijs aub' zie ik de jongeman opstaan en met een vrij snelle pas doorlopen. Helaas voor hem was dit de laatste coupé en kon de conducteur er in een nog snellere looppas snel achteraan. Na een korte woordenwisseling zie ik dat de jongeman plots heel lief is terwijl die daarvoor als een stoere jongen aan kwam lopen..

Man man, sommige mensen zijn soms toch echt dom in hun acties.

• Afvalzak
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 07-12 14:28

Afvalzak

Zet jij mij even buiten?

Martindo schreef op maandag 09 februari 2015 @ 10:09:
Vanochtend zat ik weer eens in de trein. Plots komt er een jongeman in de coupé zitten. Deze jongeman draagt een vuilniszakjas met een bontkraag, voor de rest een trainingsbroek en versleten schoenen. Na ongeveer vijf minuten komt de conducteur binnengelopen om netjes iedereen even te controleren of ze wel zijn ingecheckt. En uiteraard zodra de conducteur roept 'Uw vervoersbewijs aub' zie ik de jongeman opstaan en met een vrij snelle pas doorlopen. Helaas voor hem was dit de laatste coupé en kon de conducteur er in een nog snellere looppas snel achteraan. Na een korte woordenwisseling zie ik dat de jongeman plots heel lief is terwijl die daarvoor als een stoere jongen aan kwam lopen..

Hij kon het allicht proberen ;)

Last.fm | Code Talks

• _Moe_
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 25-12 06:29
Afvalzak schreef op maandag 09 februari 2015 @ 10:10:
[...]

Hij kon het allicht proberen ;)
Dus jij zit met een boete nu? Of hoe moet ik dat zien @Afvalzak :)

RTFM!

• Afvalzak

Afvalzak

Zet jij mij even buiten?

_Moe_ schreef op maandag 09 februari 2015 @ 10:28:
[...]

Dus jij zit met een boete nu? Of hoe moet ik dat zien @Afvalzak :)
:D
Gelukkig draag ik (ondanks mijn voorliefde voor afvalzakken) geen vuilniszakjassen met nepbont eraan, en de laatste keer dat ik ge-ov't heb had je nog geen OV chipkaart nodig O+

Last.fm | Code Talks

• Soultaker
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 04:08
Firesphere schreef op zondag 08 februari 2015 @ 23:10:
Pro-tip: Begin nu met afbetalen! Hoe meer je nu afbetaald, hoe lager je maandbedrag is zodra je *moet* afbetalen ;) Wat je nu kan missen, is straks ruimte in je budget als DUO aanklopt.
Omgekeerd: wat je nu afbetaald kun je later niet meer zo voordelig lenen. Aangezien de rente momenteel 0,12% is, kun je net zo goed een spaarpotje aanleggen. Die kun je later alsnog gebruiken als DUO aanklopt.
GateKeaper schreef op maandag 09 februari 2015 @ 09:54:
Maar wanneer je forse bedragen in een renteloze-schuld hebt zitten, verdien je elk jaar toch zo'n 2% aan inflatie.

Dan hoef je nog geen eens te gaan rekenen met rentes, en manieren om het geleende geld om te zetten naar een hoger kapitaal. Geld wordt elk jaar weer minder waard, 20k van nu, is over 10 jaar ook 20k, maar je kan er dan wel minder mee dan nu.
Eh, wat 8)7 Zowel je geld als je spaargeld wordt minder waard (hoewel de inflatie ook praktisch nihil is momenteel), dus ga je er ook helemaal niets vooruit. Als dit typisch is voor je economisch inzicht kun je maar beter je schulden aflossen. ;) (Wel eerst schulden met hogere rentepercentage, zoals je hypotheek [voor zover mogelijk] aflossen; daar bespaar je wel echt mee.)

• TheNephilim
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 18-12 12:14

TheNephilim

Wtfuzzle

Zijn er hier mensen die wel eens wat met Odoo (OpenERP) gedaan hebben?

• Mercatres
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 25-12 11:05
TheNephilim schreef op maandag 09 februari 2015 @ 10:44:
Zijn er hier mensen die wel eens wat met Odoo (OpenERP) gedaan hebben?
Niet direct, ken wel een ontwikkelaar van Odoo. We hebben het ook even overwogen om het in gebruik te nemen voor het beheer van de hackerspace, maar daar was het toch iets te uitgebreid voor...

• GateKeaper
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 05-08 21:46

GateKeaper

#1 Procastinator

Soultaker schreef op maandag 09 februari 2015 @ 10:39:
[...]
Eh, wat 8)7 Zowel je geld als je spaargeld wordt minder waard (hoewel de inflatie ook praktisch nihil is momenteel), dus ga je er ook helemaal niets vooruit. Als dit typisch is voor je economisch inzicht kun je maar beter je schulden aflossen. ;) (Wel eerst schulden met hogere rentepercentage, zoals je hypotheek [voor zover mogelijk] aflossen; daar bespaar je wel echt mee.)
Je moet het dan ook niet op een spaarrekening zetten, maar gewoon gebruiken. :P Als je het nu echt kan missen, dan inderdaad gewoon altijd zoveel mogelijk aflossen. Zoals ik zei, zelf heb ik naast mijn hypotheek geen schulden. En ik hoop dat ik die ooit gewoon kan 'aftikken'.

Mijn idee was, en dan lichtelijk overdreven, je hebt 10 jaar terug 30k geleend, vandaag de dag leef je redelijk luxe, maar de lening was renteloos. Over 50 jaar is die 30k schuld nog steeds 30k schuld. Tegen die tijd is er echter zoveel inflatie geweest, dat die 30k geen "jaarsalaris" meer is, maar een "maandsalaris".

Zoals ik zei, lichtelijk overdreven. Daarnaast hang je wanneer er geen inflatie is maar deflatie. Maar exact zoals jij zegt; "je geld wordt minder waard". Dus over 50 jaar los je 30k makkelijker af dan nu.

Dit is zo'n beetje waar ik op hoop voor mijn huis. De waarde is afgelopen jaren flink gedaald. Heb mijn eerste huis op de top van de markt bubbel gekocht. Ik verwacht niet dat ik het verlies ooit weer terug "verdien". Maar, een huis mag best geld kosten van mij. Je woont er, en "gebruikt" het object. Waar ik op hoop, is dat het verlies dat ik maak tegen de tijd zo weinig is geworden door de inflatie, dat ik me er niet meer druk om kan maken.

Wat dat betreft, zou hyperinflatie wel een uitkomst zijn. Ipv dat je dan uiteten gaat, loop je naar de bank om je hypotheek (inclusief boete) even af te lossen. :) [/dreaming]

• Soultaker
GateKeaper schreef op maandag 09 februari 2015 @ 11:06:
Mijn idee was, en dan lichtelijk overdreven, je hebt 10 jaar terug 30k geleend, vandaag de dag leef je redelijk luxe, maar de lening was renteloos. Over 50 jaar is die 30k schuld nog steeds 30k schuld. Tegen die tijd is er echter zoveel inflatie geweest, dat die 30k geen "jaarsalaris" meer is, maar een "maandsalaris".
Okee, dat kan inderdaad. Dat is een beetje het model van consequent teveel geld uitgeven dat de Nederlandse overheid ook aanhangt. Voor mensen in plaats van overheden vind ik dat niet heel verstandig; je kunt niet zomaar uitgaan van inkomensgroei, en ik zou zelf liever sparen voor een vroeg pensioen dan dat ik nu luxe leef. Het blijft een beetje een balans zoeken tussen wat je nu wil en wat je later nog wil, natuurlijk.

Overigens denk dat het erg optimistisch is om te denken dat je je studieschuld vanzelf zal verdampen. Je moet sowieso na twee jaar al beginnen met afbetalen, dus dan is van inflatie nauwelijks sprake geweest, en ook over de komende tien jaar zal de inflatie niet heel hoog zijn. Als je over een paar jaar toch moet beginnen met afbetalen, kun je daar m.i. beter nu al je uitgavenpatroon op aanpassen (en het bespaarde geld dus opzij zetten), want bezuinigen is altijd lastig.
Wat dat betreft, zou hyperinflatie wel een uitkomst zijn. Ipv dat je dan uiteten gaat, loop je naar de bank om je hypotheek (inclusief boete) even af te lossen. :)
Als de inflatie stijgt, stijgt over het algemeen ook de rente, dus daar schiet je alleen wat mee op voor zover je schulden een vast rentepercentage hebben. Rente is ten dele ook gewoon compensatie voor inflatie.

[ Voor 25% gewijzigd door Soultaker op 09-02-2015 11:29 ]

• Voutloos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Tevens bestaat er een hardnekkige mythe dat DUO geen significante rente hanteert. Afhankelijk van je laatste jaar en per welke 5 jr het bepaald wordt etc. kan de gebruikte rente echt enorm verschillen!

Zie https://duo.nl/particulie...icht-rentepercentages.asp, verschillen tussen 0.12% en 1.5%

Overigens zaten er dacht ik ook een paar nog hogere tussen, maar die periodes zijn blijkbaar afgelopen. (zie http://www.nu.nl/economie...ijft-historisch-laag.html, obv 2007 was het 3.5% en mijn slot zat ook ergens in de 3% ooit)

(En ja, genoeg leningen vragen meer dan 1.5%, maar dan nog is een dergelijk pct niet per se verwaarloosbaar)

[ Voor 59% gewijzigd door Voutloos op 09-02-2015 11:36 ]

{signature}

• GateKeaper

GateKeaper

#1 Procastinator

Ondanks dat ik iemand ben die niet van leningen houd, en wel altijd geld achter de hand heeft, ben ik toch meer van het nu luxe leven dan van sparen voor de toekomst. Ik spaar voor korte termijn doelen, en hou geld achter de hand voor onvoorziene gebeurtenissen.

Sparen voor een pensioen geeft op dit moment een behoorlijk dubbel gevoel. Aan de ene kant ben ik voorstander, want ook dan wil ik toch lekker kunnen rondkomen. Maar aan de andere kant, als ik zie hoe ze nu ook in de pensioenen lopen te snoeien, ben ik er vrij zeker van dat alles wat je via een pensioenfonds(achtige constructie) spaart, weggegooid geld is.

Op dit moment heb ik mijn "pensioensparen" dus ook een halt toegeroepen. Ik heb nog 40 jaar de tijd om iets voor mijn pensioen te regelen, pensioenfonds is de oplossing niet, gewoon sparen op de spaarrekening ook niet. Ik gebruik dat geld wat ik nu in het pensioen zou pompen, dan ook liever voor luxe nu, en het genereren van een hogere structurele inkomstenbron voor later door het zelf te beheren / investeren.

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

Mercatres schreef op maandag 09 februari 2015 @ 10:59:
[...]

Niet direct, ken wel een ontwikkelaar van Odoo. We hebben het ook even overwogen om het in gebruik te nemen voor het beheer van de hackerspace, maar daar was het toch iets te uitgebreid voor...
Nee, 'uitbreidbaar' en te uitgebreid gaan hier inderdaad wel samen. Het ziet er soms zelfs wat onsamenhangend uit.

Een klant heeft het al in gebruik en wil graag integreren met website en dergelijke. Misschien maar de Web Service API gebruiken, volgens mij kun je daar alles mee.

• Soultaker
Voutloos schreef op maandag 09 februari 2015 @ 11:30:
Tevens bestaat er een hardnekkige mythe dat DUO geen significante rente hanteert. Afhankelijk van je laatste jaar en per welke 5 jr het bepaald wordt etc. kan de gebruikte rente echt enorm verschillen!

Zie https://duo.nl/particulie...icht-rentepercentages.asp, verschillen tussen 0.12% en 1.5%
Dat dacht ik ook, maar ze lijken zich daar niet aan te houden. Dit jaar betaal ik die 0,12% terwijl ik in 2013 afgestudeerd ben en dus 0,81% zou moeten betalen.
Overigens zaten er dacht ik ook een paar nog hogere tussen, maar die periodes zijn blijkbaar afgelopen.
Ik meen dat de koppeling aan de rente op Nederlandse staatsobligaties relatief recent is. Daarvoor werd waarschijnlijk een min-of-meer marktconforme rente gehanteerd, en die zal een stuk hoger geweest zijn.

• Voutloos
  • Niet online
Had nog wat edits gedaan.. heb zelf ook tijdje ~3% gehad.

{signature}

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Topicstarter
Oh oh:

Afbeeldingslocatie: http://static.adzerk.net/Advertisers/c04cf56ad5914b93bbeba1a933eb35c3.png

[ Voor 20% gewijzigd door BtM909 op 09-02-2015 12:02 ]

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

• GateKeaper

GateKeaper

#1 Procastinator

Ik was begonnen, maar halverwege afgehaakt. Survey heeft net wat teveel vragen.

• BikkelZ
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 24-11 23:24

BikkelZ

CMD+Z

Martindo schreef op maandag 09 februari 2015 @ 10:09:

Het is op zich een prima strategie, als je je zo kleedt herinner je zo'n conducteur aan die ene gast die hem destijds recht in zijn bek fluimde en/of helemaal flipte, grote kans dat ze je met rust laten en zo niet is het op veel trajecten de boete incasseren nog steeds lonender dan die chipkaart te gebruiken.

iOS developer

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Topicstarter
GateKeaper schreef op maandag 09 februari 2015 @ 11:59:
[...]

Ik was begonnen, maar halverwege afgehaakt. Survey heeft net wat teveel vragen.
Ik dacht eerlijk gezegd ook dat het alleen om de tabs vs spaces war ging, maar het is ordinaire doelgroepvragenspam ipv die simpele vraag :(

Haal die link wel weg :P

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)

• Merethil
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 27-12 22:54
BtM909 schreef op maandag 09 februari 2015 @ 12:02:
[...]

Ik dacht eerlijk gezegd ook dat het alleen om de tabs vs spaces war ging, maar het is ordinaire doelgroepvragenspam ipv die simpele vraag :(

Haal die link wel weg :P
Ik wilde heel moedig doorgaan en uiteindelijk zeggen "Haha, ik heb hem wel ingevuld!" maar ook ik vond het wel heul veul vragen. Zonde, ik wilde best zien wie waar vandaan kwam en zei "spaces" of "tabs"...

• BikkelZ

BikkelZ

CMD+Z

Ik heb hem natuurlijk braaf ingevuld. Ben op zich ook wel geïnteresseerd net in de dingen die ze vragen.

iOS developer

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 07:40
BikkelZ schreef op maandag 09 februari 2015 @ 12:01:
[...]
Het is op zich een prima strategie, als je je zo kleedt herinner je zo'n conducteur aan die ene gast die hem destijds recht in zijn bek fluimde en/of helemaal flipte, grote kans dat ze je met rust laten en zo niet is het op veel trajecten de boete incasseren nog steeds lonender dan die chipkaart te gebruiken.
Het enige waar dat in resulteert is dat ze even wachten met je storen totdat de andere conducteurs in de buurt zijn.

• BikkelZ

BikkelZ

CMD+Z

Caelorum schreef op maandag 09 februari 2015 @ 12:27:
[...]

Het enige waar dat in resulteert is dat ze even wachten met je storen totdat de andere conducteurs in de buurt zijn.
Geen idee hoe het tegenwoordig gaat ook, ik probeer de NS te vermijden en zo gauw ik me toch verleid voel ze te gebruiken (naar Schiphol gaan bijvoorbeeld) is het gelijk gezeik.

iOS developer

• Caelorum
Op het traject waar ik op reis hoef je over het algemeen niets te proberen. Zodra je gaat dreigen ben je best zwaar de lul. Als je fysiek geweld pleegt stoppen ze gewoon op het volgende station waarbij de politie je staat op te wachten.
Wat dat betreft is er de afgelopen jaren wel veel verbeterd, want in de trein zelf gebeurt nog amper iets.

• Voutloos
  • Niet online
Welk spannende traject is dat?

{signature}

• Mercatres
Caelorum schreef op maandag 09 februari 2015 @ 13:04:
Als je fysiek geweld pleegt stoppen ze gewoon op het volgende station waarbij de politie je staat op te wachten.
En dat is vreemd? Of was dat vroeger anders?

• ZaZ
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21-12 00:53

ZaZ

Tweakers abonnee

Ja, mis het wel.
De tijd dat je een conducteur vlak kon meppen en soms bijval kreeg van je medepassagiers die 'm dan effe voor je gingen vasthouden zodat je 'm ook nog creatief kon afrossen.
En dat de politie dan achteraf zei "Ja, snap het eigenlijk wel. Had ik ook zo gedaan denk ik..."
Mooie tijden waren dat.

Lekker op de bank

• Merethil
ZaZ schreef op maandag 09 februari 2015 @ 13:26:
Ja, mis het wel.
De tijd dat je een conducteur vlak kon meppen en soms bijval kreeg van je medepassagiers die 'm dan effe voor je gingen vasthouden zodat je 'm ook nog creatief kon afrossen.
En dat de politie dan achteraf zei "Ja, snap het eigenlijk wel. Had ik ook zo gedaan denk ik..."
Mooie tijden waren dat.
Leuker was het als je dan kreeg dat het treinpersoneel het opnam tegen de gebruikers. Dikke veldslagen, heb er zelf nog wel een paar littekens van. War of the Trains, supertoffe periode in mijn leven... :+

• ZaZ

ZaZ

Tweakers abonnee

In de tijd dat autorijden nog gevaarlijk was en seks veilig!

Lekker op de bank

• Merethil
Is dat dezelfde tijd waarin vreemdgaan ook alleen dat was als je je niet eerst voorstelde voor je het deed?

• Firesphere
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 27-12 04:33

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Merethil schreef op maandag 09 februari 2015 @ 14:00:
Is dat dezelfde tijd waarin vreemdgaan ook alleen dat was als je je niet eerst voorstelde voor je het deed?
Nee, dat was daarna pas. Toen de seks vies werd.

I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

• Caelorum
Mercatres schreef op maandag 09 februari 2015 @ 13:18:
[...] En dat is vreemd? Of was dat vroeger anders?
Zijn meerdere trajecten, maar het stuk Arnhem naar Utrecht Centraal was vroeger wel wat onrustiger dan nu. Vooral in de late avonduren kon het nog wel eens uit de hand lopen. Dat is nu wel anders. Laatste keer dat ik iemand problemen heb zien maken stond de trein een tijd stil op Arnhem en stond de politie met honden buiten (drugshonden btw, die zijn er wel vaker op Arnhem).

• Merethil
Firesphere schreef op maandag 09 februari 2015 @ 14:02:
[...]

Nee, dat was daarna pas. Toen de seks vies werd.
Seks is toch alleen vies als je het goed doet? :+

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Merethil schreef op maandag 09 februari 2015 @ 14:11:
[...]

Seks is toch alleen vies als je het goed doet? :+
Andersom ook. Seks is alleen goed als je het vies doet :Y)

.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

• BikkelZ

BikkelZ

CMD+Z

Ja lach maar kinderen. Er was inderdaad een tijd dat als je in een rookcoupé een joint zat te roken je het verzoek van de conducteur kreeg om wel even een raampje open te draaien. De verbodscultuur tegenwoordig plus het feit dat iedere scheet die je laat die enigszins afwijkt van de norm direct door minimaal drie mensen tegelijk (uiteraard verticaal!) gefilmd wordt maakt me niet direct jaloers op mensen die nu jong moeten zijn.
Firesphere schreef op maandag 09 februari 2015 @ 14:23:
[...]

Vieze sex, maar dan wel met schone mensen :Y

Nederlanders die een bidet raar vinden :X

[ Voor 24% gewijzigd door BikkelZ op 09-02-2015 14:25 ]

iOS developer

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

BikkelZ schreef op maandag 09 februari 2015 @ 14:23:
Ja lach maar kinderen. Er was inderdaad een tijd dat als je in een rookcoupé een joint zat te roken je het verzoek van de conducteur kreeg om wel even een raampje open te draaien. De verbodscultuur tegenwoordig plus het feit dat iedere scheet die je laat die enigszins afwijkt van de norm direct door minimaal drie mensen tegelijk (uiteraard verticaal!) gefilmd wordt maakt me niet direct jaloers op mensen die nu jong moeten zijn.
Eensch! Betuttelen en verbieden vieren hoogtij vandaag de dag; jammer voor een eens zo tolerant en vrij land.

• Merethil
Firesphere schreef op maandag 09 februari 2015 @ 14:23:
[...]

Is dit nou mutually exclusive of inclusive? Hoe dan ook:

Afbeeldingslocatie: http://www.thethingswesay.com/img/2948.jpg
TheNephilim schreef op maandag 09 februari 2015 @ 14:25:
[...]

Eensch! Betuttelen en verbieden vieren hoogtij vandaag de dag; jammer voor een eens zo tolerant en vrij land.
Zullen we anders de conducteurs bewapenen met shotguns met beanbags en pistolen met rubberen kogels? Dat zal die kwajongens leren! :+

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Merethil schreef op maandag 09 februari 2015 @ 14:31:
[...]

Is dit nou mutually exclusive of inclusive? Hoe dan ook:

[afbeelding]
* Firesphere wijst voorzichtig naar de sig van Rubinski.

On february 9th 2015, Skynet became self aware.
http://www.dailymail.co.u...e-began-sucking-hair.html

[ Voor 47% gewijzigd door Firesphere op 09-02-2015 14:34 ]

• kenneth
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

TheNephilim schreef op maandag 09 februari 2015 @ 14:25:
[...]

Tolerantie en vrijheid werken beide kanten op. Ik gun iedereen de vrijheid om tabak of wiet (gedoogbeleid :') legaliseren die handel!) te roken, ik gun mezelf ook de vrijheid om niet in die stank te zitten. En buiten even door een rookwolk lopen vind ik niet erg, een hele treinreis erin zitten wel.

Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

kenneth schreef op maandag 09 februari 2015 @ 14:37:
[...]

Tolerantie en vrijheid werken beide kanten op. Ik gun iedereen de vrijheid om tabak of wiet (gedoogbeleid :') legaliseren die handel!) te roken, ik gun mezelf ook de vrijheid om niet in die stank te zitten. En buiten even door een rookwolk lopen vind ik niet erg, een hele treinreis erin zitten wel.
Als je zelf in een rookcoupe gaat zitten... is dat jouw keuze, je kan ook gewoon in een rookvrije coupe gaan zitten he.

• Merethil
kenneth schreef op maandag 09 februari 2015 @ 14:37:
[...]

Legaliseren willen ze helaas niet vanwege "aanzien van andere landen" voor zover ik heb begrepen. Heb me best eens een tijdje erin verdiept gezien het dé oplossing is om een groot deel van de rotzooi die de staatsschuld heet te kunnen bestrijden, maar de regering wil er gewoon niet aan...
Ik denk dat als je constante kwaliteit aflevert, net zoals shag, sigaretten en drank, maar een kleine accijns erop gooit, de Nederlandse burger maar al te graag afneemt van zo'n gecertificeerde "dealer". En naast de Nederlandse burger voorkom je dan ook dat de politie met borden met "Dangerous cocaine given to foreigners" moet gaan staan omdat buitenlanders die hierheen komen voor drugs gewoon naar gecentraliseerde plekken kunnen gaan.
Firesphere schreef op maandag 09 februari 2015 @ 14:38:
[...]

Als je zelf in een rookcoupe gaat zitten... is dat jouw keuze, je kan ook gewoon in een rookvrije coupe gaan zitten he.
Nou zit ik vaak in de trein, maar rookcoupé's? Bestaan die nog? Wauw.

[ Voor 12% gewijzigd door Merethil op 09-02-2015 14:42 ]

• Douweegbertje
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 28-12 00:21

Douweegbertje

Wat kinderachtig.. godverdomme

Volgens mij al 10 jaar niet meer.

• Struikrover
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 27-12 23:08
Nooo, bug in SailsJS gevonden, heeft me uren gekost :+. Korte schets: ik geef een array van id's op die ik uit de database wil hebben, maar Sails inspecteert de query, komt tot de conclusie dat er een primary key in staat, en gaat vervolgens de findOne methode gebruiken ipv find, terwijl er heel vrolijk in de documentatie staat dat je find een array kunt meegeven en dan meerdere documenten terug krijgt...

Nou goed, blij dat de culprit gevonden is, gelijk maar ff een issue aangemaakt.

[ Voor 8% gewijzigd door Struikrover op 09-02-2015 14:46 ]

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Merethil schreef op maandag 09 februari 2015 @ 14:41:
[...]

Nou zit ik vaak in de trein, maar rookcoupé's? Bestaan die nog? Wauw.
Nee, die bestaan in Nederland niet meer, maar in de lijn met wat Kenneth zei, is klagen over "ik zit in de rook" terwijl je de keuze hebt om ergens anders waar in ieder geval niet gerookt wordt te gaan zitten.

• Tjolk
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 22:30
Merethil schreef op maandag 09 februari 2015 @ 14:41:
[...]

Legaliseren willen ze helaas niet vanwege "aanzien van andere landen" voor zover ik heb begrepen. Heb me best eens een tijdje erin verdiept gezien het dé oplossing is om een groot deel van de rotzooi die de staatsschuld heet te kunnen bestrijden, maar de regering wil er gewoon niet aan...
Ik denk dat als je constante kwaliteit aflevert, net zoals shag, sigaretten en drank, maar een kleine accijns erop gooit, de Nederlandse burger maar al te graag afneemt van zo'n gecertificeerde "dealer". En naast de Nederlandse burger voorkom je dan ook dat de politie met borden met "Dangerous cocaine given to foreigners" moet gaan staan omdat buitenlanders die hierheen komen voor drugs gewoon naar gecentraliseerde plekken kunnen gaan.
YouTube: Osdorp Posse - Bestrijd het drugsbeleid ;)

Tjolk is lekker. overal en altijd.

• Merethil
Iets dat "[Nederlandse wijk] posse" heet kan ik toch niet serieus nemen, man? :+

• alienfruit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 27-12 23:36

alienfruit

the alien you never expected

Struikrover schreef op maandag 09 februari 2015 @ 14:45:
Nooo, bug in SailsJS gevonden, heeft me uren gekost :+. Korte schets: ik geef een array van id's op die ik uit de database wil hebben, maar Sails inspecteert de query, komt tot de conclusie dat er een primary key in staat, en gaat vervolgens de findOne methode gebruiken ipv find, terwijl er heel vrolijk in de documentatie staat dat je find een array kunt meegeven en dan meerdere documenten terug krijgt...

Ik ben probleem nog niet tegen gekomen. De query log laat zien dat het werkt :)

• Gamebuster
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 22-12 13:11
Neeeeeeh heb per ongeluk (seriously) mijn hele tweakblog verwijderd. Allemaal. Dus niet 1 blogpost; nee, alles.

Related: Mijn tweakblog verwijderd

Let op: Mijn post bevat meningen, aannames of onwaarheden

• Gamebuster
Struikrover schreef op maandag 09 februari 2015 @ 14:45:

Weet je zeker dat het een bug van SailsJS is? Ik ben wel benieuwd nu. Ik kan me niet voorstellen dat zoiets "simpels" fout gaat.

• RayNbow
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 07:18

RayNbow

Kirika <3

Gamebuster schreef op maandag 09 februari 2015 @ 15:00:
Neeeeeeh heb per ongeluk (seriously) mijn hele tweakblog verwijderd. Allemaal. Dus niet 1 blogpost; nee, alles.

De volgende keer je blog in een VCS gooien? :+

(En daar natuurlijk meerdere kopieen van hebben, anders helpt 't nog niet als je je hele repo weggooit...)

[ Voor 14% gewijzigd door RayNbow op 09-02-2015 15:06 ]

Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir

• Gamebuster
Ja ik maak overal netjes backups van. Ik maak backups voor dit soort stomme acties, gezien ik vaker data kwijt maak dan dat gebroken hardware voor dataverlies zorgt.

Magoed... tweakblogs kon ik dus niet backuppen en nu ben ik mijn blogposts kwijt. Ze waren niet super indrukwekkend maar het is wel een stukje persoonlijke historie die ik even met wat verkeerde klikjes heb verwijderd :(

• Evilbee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 28-12 13:49
Altijd leuk als je planning wordt omgegooid. Er is net een mail verstuurd naar een projectleider waarin 2 opties worden gegeven: ik zit volgende week wel in de US en ik zit volgende week niet in de US.

Gelukkig zijn er nog geen vluchten geboekt.

LinkedIn - Collega worden?

• roeleboel
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online

roeleboel

en zijn beestenboel

Firesphere schreef op maandag 09 februari 2015 @ 14:45:
[...]
Nee, die bestaan in Nederland niet meer, maar in de lijn met wat Kenneth zei, is klagen over "ik zit in de rook" terwijl je de keuze hebt om ergens anders waar in ieder geval niet gerookt wordt te gaan zitten.
Maar dat houdt in dat je eigenlijk meer plaatsen voorziet voor mensen die roken (immers: die kunnen zowel gaan zitten waar er gerookt wordt als waar er niet gerookt wordt).

Waarom precies zou deze bevolkingsgroep bevoordeeld moeten worden?
(of waarom discrimineer je niet-rokers? - want je voorziet minder plaatsen voor hun)

De makkelijkste manier om hyprocrieten boos te krijgen? Confronteer ze met hun eigen uitspraken...

• WernerL
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 07:07
Gamebuster schreef op maandag 09 februari 2015 @ 15:09:
Ja ik maak overal netjes backups van. Ik maak backups voor dit soort stomme acties, gezien ik vaker data kwijt maak dan dat gebroken hardware voor dataverlies zorgt.

Magoed... tweakblogs kon ik dus niet backuppen en nu ben ik mijn blogposts kwijt. Ze waren niet super indrukwekkend maar het is wel een stukje persoonlijke historie die ik even met wat verkeerde klikjes heb verwijderd :(
Misschien dat je nog een gedeelte terug kunt halen via archive.org? Anders hopen dat de T.net sysadmins lief backups hebben gemaakt die ze terug voor je willen zetten. :-)

Wel vreemd dat je zo makkelijk je blog kunt verwijderen, je zou toch op zijn minst een "Weet je het heeeel zeker?" scherm verwachten.

Roses are red, violets are blue, unexpected '{' on line 32.

• LEDfan
  • Registratie: Juni 2012
  • Nu online
Of zoals bij Git repos, de naam van de repo in typen :) (Github & bitbucket)

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

roeleboel schreef op maandag 09 februari 2015 @ 15:18:
[...]

Maar dat houdt in dat je eigenlijk meer plaatsen voorziet voor mensen die roken (immers: die kunnen zowel gaan zitten waar er gerookt wordt als waar er niet gerookt wordt).

Waarom precies zou deze bevolkingsgroep bevoordeeld moeten worden?
(of waarom discrimineer je niet-rokers? - want je voorziet minder plaatsen voor hun)
Ik discrimineer niemand. Ik haat iedereen evenveel.

Discriminatie overal en nergens bij slepen is geen argument.

Daarnaast zijn de voor rokers specifieke plaatsen vaak gewoon aangeduidt. Als je als niet-roker dan gaat roepen "Ik word gediscrimineerd want ik kan niet op een rookplek gaan staan/zitten/liggen/rollen zonder last van rook te hebben", moet je je maar even na laten kijken door een psychiater en misschien alvast zo'n jas met hele lange mouwen kopen.

• Gamebuster
WernerL schreef op maandag 09 februari 2015 @ 15:19:
[...]

Misschien dat je nog een gedeelte terug kunt halen via archive.org? Anders hopen dat de T.net sysadmins lief backups hebben gemaakt die ze terug voor je willen zetten. :-)

Wel vreemd dat je zo makkelijk je blog kunt verwijderen, je zou toch op zijn minst een "Weet je het heeeel zeker?" scherm verwachten.
Die is er ook, alleen ik besefte niet dat het ging om de hele set aan posts; ik dacht dat het ging om mijn ene blogpost die ik wilde verwijderen

• roeleboel
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online

roeleboel

en zijn beestenboel

Firesphere schreef op maandag 09 februari 2015 @ 15:21:
[...]

Daarnaast zijn de voor rokers specifieke plaatsen vaak gewoon aangeduidt. Als je als niet-roker dan gaat roepen "Ik wordt gediscrimineerd want ik kan niet op een rookplek gaan staan/zitten/liggen/rollen zonder last van rook te hebben", moet je je maar even na laten kijken door een psychiater en misschien alvast zo'n jas met hele lange mouwen kopen.
Dus jij moet het recht hebben om mijn gezondheid naar de zak te helpen (met je tabaksrook) en als ik er iets over zeg mag ik naar de zielenknijper? Prachtig stuk asociaal gedrag...

Een voordeel toekennen aan een bepaalde groep mensen, is wel degelijk (positieve) discriminatie.
Iedereen evenveel haten is evenzeer geen argument, en neemt niet weg dat je een onderscheid aanbrengt tussen 2 bevolkingsgroepen.

De makkelijkste manier om hyprocrieten boos te krijgen? Confronteer ze met hun eigen uitspraken...

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Topicstarter
Gamebuster schreef op maandag 09 februari 2015 @ 15:00:

Gewoon ff afwachten wat admins / devvers voor je kunnen betekenen :)

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

roeleboel schreef op maandag 09 februari 2015 @ 15:31:
[...]

Dus jij moet het recht hebben om mijn gezondheid naar de zak te helpen (met je tabaksrook) en als ik er iets over zeg mag ik naar de zielenknijper? Prachtig stuk asociaal gedrag...
Nee, men moet het domme boerenverstand hebben om te snappen dat als je in een rookruimte bent, er om je heen gerookt wordt.
Als dat niet tot je doordringt, dan heb je inderdaad enige psychische hulp nodig ja.

• StM
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 07:41

StM

Er zijn alleen geen rookruimtes meer. Dus ********* met die gifstok :)

[ Voor 4% gewijzigd door StM op 09-02-2015 15:39 ]

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

StM schreef op maandag 09 februari 2015 @ 15:38:
Er zijn nog zat rookruimtes (in verschillende kroegen bijvoorbeeld), en op stations heb je ook nog altijd rookplekken op het perron.

• Afvalzak

Afvalzak

Zet jij mij even buiten?

StM schreef op maandag 09 februari 2015 @ 15:38:
Nog nooit in een gemiddeld poppodium geweest?

Last.fm | Code Talks

• StM
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 07:41

StM

We hadden het toch over de specifieke context van het OV?

• Gamebuster
Firesphere schreef op maandag 09 februari 2015 @ 15:39:
[...]

Er zijn nog zat rookruimtes (in verschillende kroegen bijvoorbeeld), en op stations heb je ook nog altijd rookplekken op het perron.
Vergeet de deuren van de trein niet, ideale plek blijkbaar om je stinkstokkie even snel aan te steken voor de 10 seconden dat de deur open staat. Ook handig om zo de doorgang te blokkeren voor anderen.

Zo stil je je verslaving, kreek je longkanker bij jezelf en bijstaanders, stinkt de hele cabine en blokkeer je mensen, allemaal tegelijk!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

StM schreef op maandag 09 februari 2015 @ 15:41:
We hadden het toch over de specifieke context van het OV?
Dan heb je't perron altijd nog toch :)

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Topicstarter
[...]

Daarnaast zijn de voor rokers specifieke plaatsen vaak gewoon aangeduidt. Als je als niet-roker dan gaat roepen "Ik wordt gediscrimineerd want ik kan niet op een rookplek gaan staan/zitten/liggen/rollen zonder last van rook te hebben", moet je je maar even na laten kijken door een psychiater en misschien alvast zo'n jas met hele lange mouwen kopen.
Als het de bedoeling is om zaken in den extreme te trekken, dan wil ik je vragen om je een klein beetje in te houden.

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

BtM909 schreef op maandag 09 februari 2015 @ 15:42:
[...]

Als het de bedoeling is om zaken in den extreme te trekken, dan wil ik je vragen om je een klein beetje in te houden.
offtopic:
Eh...? Zo ernstig extreem is dat toch niet? Zoals ik al aangeef, als je niet het boeren verstand hebt om te realizeren dat je last hebt van rook in een _rook_ ruimte, dat je dan wel een paar draadjes los hebt zitten o.i.d.

• Douweegbertje

Douweegbertje

Firesphere schreef op maandag 09 februari 2015 @ 15:45:
[...]

offtopic:
Eh...? Zo ernstig extreem is dat toch niet? Zoals ik al aangeef, als je niet het boeren verstand hebt om te realizeren dat je last hebt van rook in een _rook_ ruimte, dat je dan wel een paar draadjes los hebt zitten o.i.d.
Nee je mag niet zeggen dat iemand alvast een witte jas met lange mouwen aan mag doen. Heb het dan liever over dat je plezier hebt om een medewerker van de NS in elkaar te rossen, dat mag dan weer wel.
Of ik mis heel erg het bordje sarcasm van BtM909.. :z

• Merethil
Douweegbertje schreef op maandag 09 februari 2015 @ 15:48:
[...]

Nee je mag niet zeggen dat iemand alvast een witte jas met lange mouwen aan mag doen. Heb het dan liever over dat je plezier hebt om een medewerker van de NS in elkaar te rossen, dat mag dan weer wel.
Of ik mis heel erg het bordje sarcasm van BtM909.. :z
Ik denk dat het zeggen dat je "graag een NS-medewerker in elkaar rost" door meerdere mensen die daar heel duidelijk hun sarcasme in door laten schemeren anders overkomt dan Firesphere die rant op mensen met zijn unieke manier van bewoording.
Het probleem met zijn bewoording is dat, doordat het vaker voorkomt dat hij ietwat grover of directer uit de hoek komt, het veel serieuzer overkomt. Want laten we eerlijk zijn: Dacht jij nou echt dat de paar mensen boven je graag mensen van de NS in elkaar slaan en veldslagen starten in de trein? ;)

• Struikrover
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 27-12 23:08
alienfruit schreef op maandag 09 februari 2015 @ 14:56:
[...]

Ik ben probleem nog niet tegen gekomen. De query log laat zien dat het werkt :)
Mijn methode past het req.methods.where attribuut aan. Misschien doe jij het op een andere manier? Dan hoor ik die graag ;) (misschien via DM)

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 22-12 14:38
Merethil schreef op maandag 09 februari 2015 @ 15:51:
[...]

Ik denk dat het zeggen dat je "graag een NS-medewerker in elkaar rost" door meerdere mensen die daar heel duidelijk hun sarcasme in door laten schemeren anders overkomt dan Firesphere die rant op mensen met zijn unieke manier van bewoording.
Andere delen van het internet (joop.nl enz) zouden mensen daar anders heel gepikeerd over zijn :/

[ Voor 72% gewijzigd door jip_86 op 09-02-2015 15:53 ]

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Topicstarter
Struikrover schreef op maandag 09 februari 2015 @ 15:52:
[...]

Mijn methode past het req.methods.where attribuut aan. Misschien doe jij het op een andere manier? Dan hoor ik die graag ;) (misschien via DM)
Of maak ff een nieuw topic aan ;)

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Merethil schreef op maandag 09 februari 2015 @ 15:51:
[...]

Het probleem met zijn bewoording is dat, doordat het vaker voorkomt dat hij ietwat grover of directer uit de hoek komt, het veel serieuzer overkomt. Want laten we eerlijk zijn: Dacht jij nou echt dat de paar mensen boven je graag mensen van de NS in elkaar slaan en veldslagen starten in de trein? ;)
_O- :D

• jip_86
Zie je de koppen al voor je: "Extremistische tweakers beramen aanslagen op conducteurs" _O-

Verwijderd

[...]

En gelijk een lesje Nederlands erbij! :Y Als ik het zo lees weet ik niet zeker of het zo bedoeld werd... Maar als je graag rookvrij in een rookruimte wil zitten, dan ben je behoorlijk de weg kwijt. Of spoor je niet, indien je met de trein gaat. :+

• Merethil
jip_86 schreef op maandag 09 februari 2015 @ 16:03:
Zie je de koppen al voor je: "Extremistische tweakers beramen aanslagen op conducteurs" _O-
"NS-personeel staakt vanwege nerds met moordneigingen"

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Verwijderd schreef op maandag 09 februari 2015 @ 16:03:
[...]

En gelijk een lesje Nederlands erbij! :Y Als ik het zo lees weet ik niet zeker of het zo bedoeld werd... Maar als je graag rookvrij in een rookruimte wil zitten, dan ben je behoorlijk de weg kwijt. Of spoor je niet, indien je met de trein gaat. :+
Waar haal jij die t vandaan? O-)
jip_86 schreef op maandag 09 februari 2015 @ 15:53:
[...]

Andere delen van het internet (joop.nl enz) zouden mensen daar anders heel gepikeerd over zijn :/
Daarom kom ik niet op joop.nl :P Ik zou dagelijks gelyncht worden vrees ik.
Merethil schreef op maandag 09 februari 2015 @ 16:04:
[...]

"NS-personeel staakt vanwege nerds met moordneigingen"
Angstaanjagend hoor, al die lui met mechanische toetsenborden, die dingen komen nog best hard aan!

• Merethil
Firesphere schreef op maandag 09 februari 2015 @ 16:07:
[...]

Angstaanjagend hoor, al die lui met mechanische toetsenborden, die dingen komen nog best hard aan!
Als we nou beloven alleen met softkey-toetsenborden te slaan, zouden ze dan gewoon gaan rijden?

• dcm360
  • Registratie: December 2006
  • Niet online

dcm360

Moderator Discord

HD7767 powered

Na een paar keer klikken op een knop kom je er achter dat de knop het niet doet:
a) Je gaat er van uit dat de knop niet werkt
b) De 5 minuten er na klik je er nog maar eens 150 keer op

(Er is iets stuk, en ik heb nu binnen 5 minuten 160 ongelezen e-mails dat het stuk is...)

• Mercatres
Firesphere schreef op maandag 09 februari 2015 @ 16:07:
Ik las eerste, 'lui met mechanische borden' en dacht: "zo ouderwets is de NS nu ook weer niet?"

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

dcm360 schreef op maandag 09 februari 2015 @ 16:08:
Na een paar keer klikken op een knop kom je er achter dat de knop het niet doet:
a) Je gaat er van uit dat de knop niet werkt
b) De 5 minuten er na klik je er nog maar eens 150 keer op

(Er is iets stuk, en ik heb nu binnen 5 minuten 160 ongelezen e-mails dat het stuk is...)
Dat is de wetenschappelijke wijze!
How could you choose avoiding a little pain over understanding a magic lightning machine?
Merethil schreef op maandag 09 februari 2015 @ 16:08:
[...]

Als we nou beloven alleen met softkey-toetsenborden te slaan, zouden ze dan gewoon gaan rijden?
Ja, moet ik dat ding weer uit't stof gaan halen, dat schiet ook weer niet op.

• Merethil
Firesphere schreef op maandag 09 februari 2015 @ 16:12:
[...]

Ja, moet ik dat ding weer uit't stof gaan halen, dat schiet ook weer niet op.
Moet je ook weer gaan uitkijken dat je niet degene met een stof-allergie slaat anders gaan ze alsnog dood. Ja laat maar zitten hoor, veel teveel regeltjes bij de NS...

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Merethil schreef op maandag 09 februari 2015 @ 16:12:
[...]

Moet je ook weer gaan uitkijken dat je niet degene met een stof-allergie slaat anders gaan ze alsnog dood. Ja laat maar zitten hoor, veel teveel regeltjes bij de NS...
Zul je zien dat't achteraf helemaal niet is toegestaan om in de rookruimte te gaan lopen miepen dat je last hebt van de rook en daarom maar een conducteur in elkaar hebt getimmerd met je toetsenbord.

• Jegorex
  • Laatst online: 01-12 17:20
Heb vorige maand een Surface Pro 3 gekocht, krijg ik nu opeens een email dat er toen blijkbaar een actie was en dat ik een litho heb gewonnen. :?

• Ryur
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 28-12 19:13
Firesphere schreef op maandag 09 februari 2015 @ 14:45:
[...]

Nouja, wat ik zo haat dat in het openbaar ook gerookt mag worden.
Ikzelf ben zwaar astmastisch voor (sigaretten)rook. Zo zwaar dat er even 'langslopen' al voldoende is.

Normaal hoor je mij er niet over. Maar 's ochtends op het station is het zo irritant.
Ga ik al speciaal ergens staan zodat ik niet in de lucht van rokers sta, gaat er 1 minuut later een roker naast mij staan. Zo ben ik het hele station aan het aflopen :S

En vorige week zag ik helemaal een aso: was hij nog aan het hijsen buiten de trein (terwijl wij allemaal staan te wachten totdat wij naar binnen mogen). En dan ging hij IN de trein uitademen.
Ja vind je het dan gek als ik een aanval krijg! Serieus, als ik geen aanval had gehad, had ik hem aangevallen!

[ Voor 16% gewijzigd door Ryur op 09-02-2015 16:26 ]

• Merethil
Firesphere schreef op maandag 09 februari 2015 @ 16:19:
[...]

Zul je zien dat't achteraf helemaal niet is toegestaan om in de rookruimte te gaan lopen miepen dat je last hebt van de rook en daarom maar een conducteur in elkaar hebt getimmerd met je toetsenbord.
En dát is er dus mis met de samenleving. Ik draag geen messen, pistolen of honkbalknuppels mee, want die zijn als wapen illegaal. Maar als je dan met je toetsenbord zelfs al niemand meer in elkaar mag timmeren... :N

• Douweegbertje

Douweegbertje

Ryur schreef op maandag 09 februari 2015 @ 16:22:
[...]

Ikzelf ben zwaar astmastisch voor (sigaretten)rook. Zo zwaar dat er even 'langslopen' al voldoende is.

Normaal hoor je mij er niet over. Maar 's ochtends op het station is het zo irritant.
Ga ik al speciaal ergens staan zodat ik niet in de lucht van rokers sta, gaat er 1 minuut later een roker naast mij staan. Zo ben ik het hele station aan het aflopen :S
Mja lullig voor je (oprecht trouwens :p), maar omdat jij iets hebt zou iemand anders zich dan moeten aanpassen. Als ik een sterk geurtje op zou doen, of firesphere, ongewassen dat hij is, langs zou lopen heb je ook domweg last. Openbaar is openbaar, en los van wat 'samenlevingsregels' moet het openbare, openbaar blijven. Ik kan ook zoveel dingen bedenken waar ik dan "last" van heb, maar ik kan moeilijk dikke vrouwen in strakke leggings laten verbieden of hippies met zo'n inklapbare fiets.

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Ryur schreef op maandag 09 februari 2015 @ 16:22:
[...]

En vorige week zag ik helemaal een aso: was hij nog aan het hijsen buiten de trein (terwijl wij allemaal staan te wachten totdat wij naar binnen mogen). En dan ging hij IN de trein uitademen.
Ja vind je het dan gek als ik een aanval krijg! Serieus, als ik geen aanval had gehad, had ik hem aangevallen!
Op een enkeling na, zal een roker die naast jou een sigaret opsteekt, rustig een eind verderop gaan staan als je'm dat vriendelijk vraagt.
Douweegbertje schreef op maandag 09 februari 2015 @ 16:28:
[...]

Mja lullig voor je (oprecht trouwens :p), maar omdat jij iets hebt zou iemand anders zich dan moeten aanpassen. Als ik een sterk geurtje op zou doen, of firesphere, ongewassen dat hij is, langs zou lopen heb je ook domweg last. Openbaar is openbaar, en los van wat 'samenlevingsregels' moet het openbare, openbaar blijven. Ik kan ook zoveel dingen bedenken waar ik dan "last" van heb, maar ik kan moeilijk dikke vrouwen in strakke leggings laten verbieden of hippies met zo'n inklapbare fiets.
HEY! :(

• ZaZ

ZaZ

Tweakers abonnee

Hoe dan ook, conducteurs aanvallen is echt zo 2006. Ambulancepersoneel is where it's at.
Je mag trouwens ook niet eens meer roken in ambulances.

Lekker op de bank

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

ZaZ schreef op maandag 09 februari 2015 @ 16:31:
Hoe dan ook, conducteurs aanvallen is echt zo 2006. Ambulancepersoneel is where it's at.
Je mag trouwens ook niet eens meer roken in ambulances.
Ah, vandaar dat't zo rustig was op't station laatst.

• Ealanrian
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 21:11
Douweegbertje schreef op maandag 09 februari 2015 @ 16:28:
[...]
hippies met zo'n inklapbare fiets.
Zo'n inklapbare fiets, een vouwfiets! is echt verdomd handig als je veel met ov reist en niet altijd naar de zelfde plek. Je moet je wel iets aanpassen dus als laatste de trein in en als laatste (of soms als eerste) de trein uit om te voorkomen dat je teveel in de weg loopt

• Douweegbertje

Douweegbertje

Ealanrian schreef op maandag 09 februari 2015 @ 16:39:
[...]

Zo'n inklapbare fiets, een vouwfiets! is echt verdomd handig als je veel met ov reist en niet altijd naar de zelfde plek. Je moet je wel iets aanpassen dus als laatste de trein in en als laatste (of soms als eerste) de trein uit om te voorkomen dat je teveel in de weg loopt
uhu hoe vaak ik wel niet kon zitten omdat iemand z'n fiets als soulmate zag en hem op z'n stoel naast hem zetten. Of dat ze hem al in de trein in elkaar gaan zetten...
Dan wil ik zo'n ding heel graag zonder vasaline bij hem inbrengen.

• Ealanrian
Douweegbertje schreef op maandag 09 februari 2015 @ 16:44:
[...]

uhu hoe vaak ik wel niet kon zitten omdat iemand z'n fiets als soulmate zag en hem op z'n stoel naast hem zetten. Of dat ze hem al in de trein in elkaar gaan zetten...
Dan wil ik zo'n ding heel graag zonder vasaline bij hem inbrengen.
Het ding op een zitplaats zetten is not done tenzij het een van de klapstoelen bij de deur is waar ze horen. Wat wel echt heel vervelend is zijn de mensen die voor de deur staan op het perron en vervolgens niet aan de kant gaan als je uitstapt maar dat geld ook als je enkel normale bagage mee hebt.

• Douweegbertje

Douweegbertje

Ealanrian schreef op maandag 09 februari 2015 @ 16:50:
[...]

Het ding op een zitplaats zetten is not done tenzij het een van de klapstoelen bij de deur is waar ze horen. Wat wel echt heel vervelend is zijn de mensen die voor de deur staan op het perron en vervolgens niet aan de kant gaan als je uitstapt maar dat geld ook als je enkel normale bagage mee hebt.
Op het traject waar ik vaak te vinden was, was de trein altijd rete vol. Dus als je dan dat ding bij de klapstoelen gaat neerzetten is het nog steeds not done IMO. Leuk als het dan lijkt als bagage maar een tas neem je nog op je schoot (of koffer). Nja tis gewoon meer iets van geven/nemen, en ik heb altijd het idee dat ze dat ding zo neer pleuren van.. ik zit. Het is een beetje lullig als de trein propvol zit, dat je dan een gehele plek in beslag neemt waar iemand nog kan staan/zitten.
Anyway mijn mening is sowieso biased want ik heb na 4-5 jaar OV er een enorme graf hekel aan gekregen :+

• GateKeaper

GateKeaper

#1 Procastinator

Douweegbertje schreef op maandag 09 februari 2015 @ 16:59:
[...]
Het is een beetje lullig als de trein propvol zit, dat je dan een gehele plek in beslag neemt waar iemand nog kan staan/zitten.
Niet dat ik met de trein ga ofzo, maar bedoel je niet "het is een beetje lullig, dat de trein zo propvol zit dat er iemand in de bergruimte moet staan/zitten"? :+

Want dat is het toch? Dat deel rond de deuren? In- / uitstap en een stukje berg- / bagageruimte?

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Ik kan nergens vinden hoe MVC 6 / vNext te compileren vanuit Visual Studio 2015 Preview, noch of het überhaupt mogeklijk is. Voorlopig wordt het vrij essentiële System.Object niet eens gevonden, dus bouwt er niet veel. :+

Nu hebben de features van MVC altijd al een eind voorgelopen op de documentatie, maar met de huidige versie lijken ze helemaal de Umbraco-aanpak te hebben omarmd: publieke prototypes releasen waarvan de interfaces gegarandeerd veranderen of die helemaal komen te vervallen, terwijl de enige vorm van documentatie nog maar bestaat uit blogposts met meme-plaatjes.

Desalniettemin heb ik een hoop te lezen over CoreCLR, kvm, Bower, kpm, vNext en wat er nog meer voorbij komt. :D

[ Voor 9% gewijzigd door CodeCaster op 09-02-2015 17:12 ]

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

• jip_86
[...]

Op het traject waar ik vaak te vinden was, was de trein altijd rete vol. Dus als je dan dat ding bij de klapstoelen gaat neerzetten is het nog steeds not done IMO. Leuk als het dan lijkt als bagage maar een tas neem je nog op je schoot (of koffer). Nja tis gewoon meer iets van geven/nemen, en ik heb altijd het idee dat ze dat ding zo neer pleuren van.. ik zit. Het is een beetje lullig als de trein propvol zit, dat je dan een gehele plek in beslag neemt waar iemand nog kan staan/zitten.
Anyway mijn mening is sowieso biased want ik heb na 4-5 jaar OV er een enorme graf hekel aan gekregen :+
Eh waar moet die fiets dan? Die hokken zijn er toch voor fietsen enz? Als er dan plek is om te zitten is dat mooi.

• Ealanrian
[...]

Ik heb juist 3 jaar met een vouwfiets het OV gebruikt :P. Koffers in de paden kon ik me meer aan storen eigenlijk

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Pagina: 1 ... 56 ... 100 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is niet de plaats om te lopen helpdesken. De Coffee Corner is primair bedoeld als uitlaatklep voor iedereen in de Devschuur® en niet als vraagbaak.