Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
Duik ik in de code, zie ik dat ik bij een refactorslag per ongeluk vergeten ben de encoding er weer in te bouwen.... Wauw, such good, much smart... Oeps
Dus dan zat er wel een typo in je postalienfruit schreef op donderdag 05 februari 2015 @ 15:39:
Nee, je tikt in 1234,7250 en dat werd vervolgens 1234,7300... Ze willen nu dus precisie met drie decimalen
Bij het dik gedrukte ben je een 4 vergetenalienfruit schreef op donderdag 05 februari 2015 @ 14:35:
Ai, salaris- en bonusbedragen van 1234,7250 werden afgerond naar 123,7300. Kregen een hoop medewerkers toch te veel salarisOpgelost de 5.000 medewerkers zullen blij met mij zijn
Nothing to see here!
PHP is niet mijn favoriete taal. Maar Laravel is wel daar mijn go-to framework. De verbeteringen zien er goed uit. Maar ik houd het voor mijn huidige project wel bij 4. Een groot gedeelte al gedaan, dus nja. Soit._Moe_ schreef op woensdag 04 februari 2015 @ 16:04:
Voor de PHP-lovers en daar bovenop nog eens Laravel-lovers:
Laravel 5 is uit!
Claude: "Domain patterns emerge from iteration, not generation." - Tweakers Time Machine Extension | Chrome : FF
Hier draait er ook nog een REST api in Laravel 4, vind het wel prima zo.ZpAz schreef op vrijdag 06 februari 2015 @ 11:39:
[...]
PHP is niet mijn favoriete taal. Maar Laravel is wel daar mijn go-to framework. De verbeteringen zien er goed uit. Maar ik houd het voor mijn huidige project wel bij 4. Een groot gedeelte al gedaan, dus nja. Soit.
Nieuwe projecten worden wel verder gezet in Node.js en/of Go.
Ja dat is net geluk hebben!_Moe_ schreef op woensdag 04 februari 2015 @ 16:04:
Voor de PHP-lovers en daar bovenop nog eens Laravel-lovers:
Laravel 5 is uit!
Geluk hebben? Maar het is toch php?TheNephilim schreef op vrijdag 06 februari 2015 @ 12:00:
[...]
Ja dat is net geluk hebben!Binnenkort begin ik aan een project waarvoor we Laravel gebruiken, dus meteen met 5 aan de slag
.
Got me there
Het omzetten naar Laravel 5 zou niet zo veel tijd in beslag nemen. Er is sprake van 3 uur werk bij een gemiddelde applicatie.ZpAz schreef op vrijdag 06 februari 2015 @ 11:39:
[...]
PHP is niet mijn favoriete taal. Maar Laravel is wel daar mijn go-to framework. De verbeteringen zien er goed uit. Maar ik houd het voor mijn huidige project wel bij 4. Een groot gedeelte al gedaan, dus nja. Soit.
RTFM!
Op het oog: 19". Maar maak even een testrit. Het kan zijn dat je behoorlijk op comfort in gaat boeten.
Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'
Ik zou sowieso voor de 19" gaan. Met de 17" zie je veel te veel rubber imho.
[ Voor 13% gewijzigd door EddoH op 06-02-2015 13:37 ]
Veel vraag, weinig aanbod, is stijging in waarde?TheNephilim schreef op vrijdag 06 februari 2015 @ 16:00:
De (waarschijnlijke) eigenaar van mijn favoriete energy drink (Blue Bastard) maar eens een mailtje gestuurd; waarom de prijzen zo enorm stijgen (35 ct -> 59 ct) en de beschikbaarheid in de supermarkt zo te wensen over laat
Nou als ik naar het aanbod kijk, zou ik eerder concluderen dat ze wachten tot niemand het meer koopt om het uit de handel te halenGateKeaper schreef op vrijdag 06 februari 2015 @ 16:03:
[...]
Veel vraag, weinig aanbod, is stijging in waarde?
Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.
I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!
Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.
"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney
Daar is .Gertjan. het wel mee eenskenneth schreef op vrijdag 06 februari 2015 @ 16:40:
Devschuur Biercorner klinkt inderdaad nog het beste van allemaal
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!
Ik ook wel.
Originally, a hacker was someone who makes furniture with an axe.
Was het nog maar zo'n feestkenneth schreef op vrijdag 06 februari 2015 @ 16:13:
Energy drink, dat is toch voor schoolgaande tieners?
---
Meerdere JS bestanden naar één bestand, in PhpStorm?
Ik gebruik daar gewoon Grunt voor.TheNephilim schreef op vrijdag 06 februari 2015 @ 17:09:
[...]
Was het nog maar zo'n feest
---
offtopic:
Meerdere JS bestanden naar één bestand, in PhpStorm?
Oké, ga ik zoiets moet ik hebben volgens mij ja! Thanks ^^
Even kijken of nog lukt om een pilsje te drinken voor ik weg moet
2x ViewSonic VP-27885K | R9 7950X | 128GB RAM | 980 Pro 2TB x2 | RTX2070 Super
.oisyn: Windows is net zo slecht in commandline als Linux in GUI
iOS developer
* Firesphere bouwt een zender-verberg-kies systeem
90% van de bezoekers verbergt NPO
3% verbergt HBO zenders.
Of Gulp.
Claude: "Domain patterns emerge from iteration, not generation." - Tweakers Time Machine Extension | Chrome : FF
Een collega van mij drinkt iets van 3 flesjes cola per dag.
Er was nog een tijd dat er ook nog wat energie drankjes bij zaten, maar daar is hij mee gestopt.
Toen de blikjes nog gratis waren (jaren geleden) hield ik het bij 3. Nu is dat 0.
let the past be the past.
Ben net nog naar de winkel gevlogen omdat ik nog maar 1 fles had en het dan misschien niet tot morgen ging 'halen'
[ Voor 64% gewijzigd door ZaZ op 06-02-2015 22:18 ]
Lekker op de bank
Kssst, weg, hush! Weg hier, niet-koffie-drinker!ZaZ schreef op vrijdag 06 februari 2015 @ 22:16:
Ik ben colajunk. Geen koffie voor mij.
edit:
Ben net nog naar de winkel gevlogen omdat ik nog maar 1 fles had en het dan misschien niet tot morgen ging 'halen'![]()
Die animated gif die ik daar had zijn gebaseerd op de originele 17" velgen die ik met photoshop 1,12% groter heb gemaakt. Ik wil sowieso nog winterbanden aanschaffen en dus een extra setje velgen. Eigenlijk wil ik gewoon winterbanden over mijn huidige 17" velgen, en dan nog een setje 19" + zomerbanden.EddoH schreef op vrijdag 06 februari 2015 @ 13:36:
Ik vind juist mijn 2" grotere velgen lekkerder rijden dan mijn kleinere variant. Moet wel gezegd worden dat de 1 winterbanden en de andere zomerbanden hebben, maar ik heb het dan ook meer over de vering en algeheel rijcomfort. Niet zozeer wegligging.
Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
Oftewel je hebt je keuze allang gemaakt, en wil alleen nog maar even showen.oisyn schreef op vrijdag 06 februari 2015 @ 23:29:
[...]
Die animated gif die ik daar had zijn gebaseerd op de originele 17" velgen die ik met photoshop 1,12% groter heb gemaakt. Ik wil sowieso nog winterbanden aanschaffen en dus een extra setje velgen. Eigenlijk wil ik gewoon winterbanden over mijn huidige 17" velgen, en dan nog een setje 19" + zomerbanden.
“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”
Verwijderd
Weinig rubber zegt nog niks. Wil je echt goede stance moet je gaan tire stretchen en met spacers gaan werken om de offset te gaan veranderen. Je kan alles berekenen met hele goede websites op het internet.EddoH schreef op vrijdag 06 februari 2015 @ 13:36:
Ik vind juist mijn 2" grotere velgen lekkerder rijden dan mijn kleinere variant. Moet wel gezegd worden dat de 1 winterbanden en de andere zomerbanden hebben, maar ik heb het dan ook meer over de vering en algeheel rijcomfort. Niet zozeer wegligging.
Meer tire stretch betekend ook meer clearance voor je offset.
Daarnaast nog misschien instelbare vering kopen om alles echt super netjes af te stellen voor de beste looks.
Heb zelf 350z en ben gek op stance looks, en lichte hellaflush stijl. Is een leuke hobby.
Maar leuk dat je een goede hobby gevonden hebt hoor
[ Voor 69% gewijzigd door afraca op 07-02-2015 14:50 ]
IMDB vote history | Next-gen OS, audio en video player, search engine en Movie DB
Nothing to see here!
Firesphere schreef op zaterdag 07 februari 2015 @ 14:57:
Ja, het is de Devschuur Rubber Corner geworden
Gelukkig hebben we 5 versnellingen vooruit en slechts 1 achteruit. En ook 1 achterruit, denk ik.Rutix schreef op zaterdag 07 februari 2015 @ 15:19:
Nou inderdaadGoT is toch echt wel achteruit aan het gaan XD
[ Voor 5% gewijzigd door Firesphere op 07-02-2015 15:22 ]
veels is niet een bestaand woord in deze context.wsitedesign schreef op zaterdag 07 februari 2015 @ 15:25:
[...]
Jij bent toch ook vééls te ongeduldig
GoT snapt meerdere parameters niet.
[ Voor 27% gewijzigd door Firesphere op 07-02-2015 15:27 ]
Links 19, rechts 17?
Never explain with stupidity where malice is a better explanation
Zodat zijn auto toch recht staat wanneer hij alleen rijdt?
Ik denk voor kleiner dan achter?
Dat kan interessant worden.
Net als bij tafels: gewoon een bierviltje eronderAfvalzak schreef op zaterdag 07 februari 2015 @ 15:33:
Linksvoor kleiner dan rechtsvoor en rechtsachter kleiner dan linksachter.
Dat kan interessant worden.
Never explain with stupidity where malice is a better explanation
Dat zijn een hoop filtjes dan! Per dag!incaz schreef op zaterdag 07 februari 2015 @ 15:34:
[...]
Net als bij tafels: gewoon een bierviltje eronder
Dat jaGateKeaper schreef op zaterdag 07 februari 2015 @ 15:30:
[...]
Zodat zijn auto toch recht staat wanneer hij alleen rijdt?
Ik denk voor kleiner dan achter?
Wist niet eens dat dat mocht, dacht dat je banden gelijkwaardig moesten zijn (qua formaat en loopvlak enzo). Maar dat geldt dus alleen maar per as. Interessantorf schreef op zaterdag 07 februari 2015 @ 15:41:
[...]
Dat jaAchter ook een heel stukje breder. Zodat het zonder stuurbekrachtiging nog te sturen is en toch het vermogen op de weg komt.
Afgelopen week voor het eerst wat zitten pielen met bootstrap, moet zeggen dat het wel handig is om heel snel een schilletje op je applicatie te gooien. Hoewel ik graag mooie designs zie (en toepas), heb ik er geen zin in om daar altijd veel tijd aan te besteden. Ook omdat ik totaal retarded ben met Photoshop en het opzetten van een design vanuit het niets ook best lastig is...
Als je kleine innovatieve projectjes wil demo-en, dan is zo'n bootstrap laagje best handig
Kwam ermee in aanraking toen ik per ongeluk een standaard template in VS koos.
The #1 programmer excuse for legitimately slacking off: "My code's compiling"
Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.

Iets heel anders:
Ik ben bezig met de inrichting van ons nieuwe kantoor. Binnen enkele weken verhuizen we naar een nieuw kantoor. Wat komt daar toch veel bij kijken. Vergaderruimtes, apparatuur, bureaus, kantine, keuken, bekabeling, meubels, receptie met balie, dingen op de muur, kleuren, etc. Ik vind het heel leuk om te doen, maar het is wel écht veel. Zeker als het bovenop je normale werk komt. Gelukkig ook met een architect en een ontwerper in de weer, maar nog steeds moet je de keuzes maken, dingen beoordelen, kijken bij verschillende leveranciers. Hele weekenden worden er door opgeslokt.
[ Voor 62% gewijzigd door orf op 07-02-2015 16:06 ]
Ik heb er 6Firesphere schreef op zaterdag 07 februari 2015 @ 15:22:
[...]
Gelukkig hebben we 5 versnellingen vooruit
(Maar bij 80 adviseert hij naar de 6e te schakelen
[ Voor 13% gewijzigd door .oisyn op 07-02-2015 16:36 ]
Dat is een klein beetje vroeg....oisyn schreef op zaterdag 07 februari 2015 @ 16:35:
[...]
Ik heb er 6
(Maar bij 80 adviseert hij naar de 6e te schakelen)
Ik heb het zelf eens goed getest en voor mij is pas efficiënt om rond de 100-110 naar z'n 6 te gaan, althans bij versnellen dan. In z'n 6 rijdt hij wel zuinig mits je dan maar niet gaat accelereren onder de 110 oid. Rij je ergens 80-100 kun je hem zeker in z'n 6 zetten, dat scheelt maar als je dan gas zou geven, al is het maar een beetje dan verbruik je relatief gezien zo ontzettend veel..oisyn schreef op zaterdag 07 februari 2015 @ 16:35:
[...]
Ik heb er 6
De 6 is meestal een soort van cruise versnelling.
Jemig...is dat standaard tegenwoordig of heb je maximaal geleend? Blij dat ik nooit studieschulden heb gehad...Firesphere schreef op zaterdag 07 februari 2015 @ 16:45:
Yay, nog 30k kwijtschelding op m'n stufi!
Ken er genoeg die behoorlijke aantallen bijlenen, voornamelijk voor luxe dingen als kleding, computer, vakanties en uitgaan. Dacht dat je iets van 700 euro kan lenen elke maand, dat tikt wel aan na een paar jaar. Lenen was hier geen optie, kon van mijn ouders gewoon werk zoeken voor op de zaterdag als ik leuke dingen wilde doen. Niet willen werken > dan zoek je maar een andere plek op om te wonen. Studie werd wel betaald overigens.Cartman! schreef op zaterdag 07 februari 2015 @ 18:57:
[...]
Jemig...is dat standaard tegenwoordig of heb je maximaal geleend? Blij dat ik nooit studieschulden heb gehad...
Vraag mij wel af waarom dat van Firesphere kwijtgescholden is? Misschien nog basisbeurs + ov-kaart dat altijd pas na een jaar o.i.d. definitief kwijtgescholden wordt?
Persoonlijk zelf tijdens mijn HBO studie zoveel bijverdiend dat ik niet meer genoeg aftrekposten kan vinden en ik mijn recht op basisbeurs en OV verloren heb. Als Informatica student is het leuk vertoeven zo, zat werk te vinden als je maar creatief genoeg bent.
Nou, wees blij dat je "de standaard" niet bent joh.Cartman! schreef op zaterdag 07 februari 2015 @ 18:57:
[...]
Jemig...is dat standaard tegenwoordig of heb je maximaal geleend? Blij dat ik nooit studieschulden heb gehad...
JohFiresphere schreef op zaterdag 07 februari 2015 @ 19:31:
[...]
Nou, wees blij dat je "de standaard" niet bent joh.
Bij de bedragen die jij verdient?Firesphere schreef op zaterdag 07 februari 2015 @ 16:45:
Ik had ook vól moeten lenen
iOS developer
Nu begrijp ik eindelijk wat de HR-dame denkt aan de lunchtafel tijdens een programmeer-gerelateerde discussie.Verwijderd schreef op zaterdag 07 februari 2015 @ 11:52:
[...]
Weinig rubber zegt nog niks. Wil je echt goede stance moet je gaan tire stretchen en met spacers gaan werken om de offset te gaan veranderen. Je kan alles berekenen met hele goede websites op het internet.
Meer tire stretch betekend ook meer clearance voor je offset.
Daarnaast nog misschien instelbare vering kopen om alles echt super netjes af te stellen voor de beste looks.
Heb zelf 350z en ben gek op stance looks, en lichte hellaflush stijl. Is een leuke hobby.
Precies dit!EddoH schreef op zaterdag 07 februari 2015 @ 21:08:
[...]
Nu begrijp ik eindelijk wat de HR-dame denkt aan de lunchtafel tijdens een programmeer-gerelateerde discussie.
Nothing to see here!
Ik doe even, als compleet auto-leek een poging: bij spacers stel ik me een soort doppen voor die tussen de band en de velg zitten, om wat extra afstand te creeëren (moeten banden dan > inch hebben dan de velgen? ... ) Tire stretch is ehm.... Hoe strak je banden om de velg zitten?
Ik fiets voorlopig nog even...
[ Voor 37% gewijzigd door afraca op 08-02-2015 00:00 ]
IMDB vote history | Next-gen OS, audio en video player, search engine en Movie DB
Ja sorry maar dat vind ik dus ronduit lelijk. Hoe verkracht je een auto... (nofi, ieder z'n ding natuurlijkVerwijderd schreef op zaterdag 07 februari 2015 @ 11:52:
Heb zelf 350z en ben gek op stance looks, en lichte hellaflush stijl.
[ Voor 12% gewijzigd door .oisyn op 08-02-2015 03:21 ]
Tuurlijk, wat dacht je wel, zonder body kit rondrijden....oisyn schreef op zondag 08 februari 2015 @ 03:20:
[...]
Ja sorry maar dat vind ik dus ronduit lelijk. Hoe verkracht je een auto... (nofi, ieder z'n ding natuurlijk). Straks ga je ook nog suggereren dat ik er een body kit op moet zetten
EddoH schreef op zaterdag 07 februari 2015 @ 21:08:
[...]
Nu begrijp ik eindelijk wat de HR-dame denkt aan de lunchtafel tijdens een programmeer-gerelateerde discussie.
Hahahahaha! Precies dit inderdaad!EddoH schreef op zaterdag 07 februari 2015 @ 21:08:
[...]
dit ^.oisyn schreef op zondag 08 februari 2015 @ 03:20:
[...]
Ja sorry maar dat vind ik dus ronduit lelijk. Hoe verkracht je een auto... (nofi, ieder z'n ding natuurlijk). Straks ga je ook nog suggereren dat ik er een body kit op moet zetten
Echt het zal vast wel mooi kunnen maar als ik die pauper auto's zie, dan denk ik echt van.. man-man-man.. Overdreven uitlaten op zo'n oude barrel, zo verlaagd dat je met 3km/u over de hobbels/drempels moet. Ik heb dan altijd het idee dat ze geen geld hebben en dan maar zo'n oude bak kopen om er vervolgens dan elke maand wat geld tegenaan gooien om hem te 'pimpen'.
Ik heb zelf een golf 3 cabrio uit '95, deze heb ik gewoon netjes gemaakt en geen rare fratsen mee gedaan. Zo'n bak kun je inderdaad verlagen en weet ik veel wat maarja.. ieder zijn ding
Als ik iets meer centen heb wil ik uiteindelijk een tour auto kopen, een chevrolet camaro 69
Maarja, ik vind het 'tunen' van zo'n oud barrel ook niet echt een gewenste optie. Geef mij dat geld maar voor een mooie normale auto.
Dat is natuurlijk geheel afhankelijk van je autoDouweegbertje schreef op zaterdag 07 februari 2015 @ 18:56:
[...]
Ik heb het zelf eens goed getest en voor mij is pas efficiënt om rond de 100-110 naar z'n 6 te gaan, althans bij versnellen dan.
Ehm, meestal? Koop dan een echte auto.
De 6 is meestal een soort van cruise versnelling.
Ach, die van mij schakelt ook wel naar 6 als ik 50 rij.oisyn schreef op zaterdag 07 februari 2015 @ 16:35:
[...]
Ik heb er 6
Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.
Beste <naam>,Hi Alex,
Dat is lang geleden!! Alles wel?
Laatste keer dat ik jou sprak gaf je aan dat ik jou rond deze periode weer eens mocht mailen. Sta jij nu open voor een nieuwe uitdaging?
Groet,
<naam>
Wij hebben elkaar nog niet eerder gesproken en ik heb al helemaal nooit gezegd dat ik je mij 'rond deze periode' weer eens zou mogen mailen. Daarnaast zie ik dat je voor een bedrijf werkt dat bekend staat als een CV-schuiver en dat vrij regelmatig wordt genoemd op www.blacklist-recruiters.nl.
Dus nee, ik sta op dit moment niet open voor een nieuwe uitdaging.
Groeten,
Alex
We are shaping the future
Nja niet echt. Een 6e versnelling is domweg niet het zelfde als random auto X met dan NOG een extra versnelling er boven op...BtM909 schreef op zondag 08 februari 2015 @ 17:03:
[...]
Dat is natuurlijk geheel afhankelijk van je auto
[...]
Ehm, meestal? Koop dan een echte auto![]()
WTF is er met die maximaal 12 karakters. En ik vul een sterk wachtwoord in van 18 karakters, hoofdletters en cijfers. Zegt ie "je hebt een zwak wachtwoord ingevuld".Je hebt een zwak wachtwoord ingevuld. Je wachtwoord moet minimaal:
8 karakters minimaal lang zijn
12 karakters maximaal lang zijn
Een hoofdletter bevatten
Een kleine letter bevatten
Een cijfer bevatten
Een speciaal karakter bevatten
uitgesloten karakters %s
Overigens, die zinnen
"Je wachtwoord moet minimaal 8 karakters minimaal lang zijn"
"Je wachtwoord moet minimaal 12 karakters maximaal lang zijn"
[ Voor 13% gewijzigd door Struikrover op 08-02-2015 20:40 ]
Ik moet ook met 3km/u over drempels. Heb helaas al 2x de voorlip kapot gereden, terwijl mijn auto helemaal stock is. Zelfs de sportuitlaat is een standaard af-fabriek optie. Maargoed, dat deze auto niet praktisch zou zijn wist ik al voordat ik 'm kocht. Het is wel superleuk om in te rijden.Douweegbertje schreef op zondag 08 februari 2015 @ 15:28:
[...]
dit ^
Echt het zal vast wel mooi kunnen maar als ik die pauper auto's zie, dan denk ik echt van.. man-man-man.. Overdreven uitlaten op zo'n oude barrel, zo verlaagd dat je met 3km/u over de hobbels/drempels moet. Ik heb dan altijd het idee dat ze geen geld hebben en dan maar zo'n oude bak kopen om er vervolgens dan elke maand wat geld tegenaan gooien om hem te 'pimpen'.
Ik heb zelf een golf 3 cabrio uit '95, deze heb ik gewoon netjes gemaakt en geen rare fratsen mee gedaan. Zo'n bak kun je inderdaad verlagen en weet ik veel wat maarja.. ieder zijn ding
Als ik iets meer centen heb wil ik uiteindelijk een tour auto kopen, een chevrolet camaro 69
Out-of-memory error.
Swapoff
Alles draait alleen maar sneller en soepeler dan verwacht.
WTF Linux?
[ Voor 6% gewijzigd door Firesphere op 08-02-2015 22:07 ]
Doet me denken aan:Douweegbertje schreef op zondag 08 februari 2015 @ 20:26:
[...]
Nja niet echt. Een 6e versnelling is domweg niet het zelfde als random auto X met dan NOG een extra versnelling er boven op...
Ook MariaDB heeft hier last van. Postgresql heb ik nog niet getest. Lijkt me wel leuk, maar in productie dingen testen daarentegen, vind ik dan weer wat minder grappig.
Postgres of Cassandra zijn nog wel mogelijke opties als het niet met Maria kan.
stock, beetje ruime term net als je uitlaat. Dat het een stock optie is wilt nog niet zeggen dat je dat op je renault twingo kan krijgenorf schreef op zondag 08 februari 2015 @ 21:36:
[...]
Ik moet ook met 3km/u over drempels. Heb helaas al 2x de voorlip kapot gereden, terwijl mijn auto helemaal stock is. Zelfs de sportuitlaat is een standaard af-fabriek optie. Maargoed, dat deze auto niet praktisch zou zijn wist ik al voordat ik 'm kocht. Het is wel superleuk om in te rijden.
Mja net als zo'n amerikaanse auto die ik wil, is ook niet praktisch. Echter wil ik daar dan af en toe mee rijden, en hem niet voor woon/werk verkeer gebruiken. De liefde voor bepaalde 'oude pimp bakken' heb ik zelf nooit begrepen. Het is voor mij allemaal 'te' op zulke oude dingen. Ik denk dat het voornamelijk die combinatie is wat me niet zo aanstaat
Hoe heb je in godsnaam 30k schuld op je stufi? En hoe wordt dat kwijtgescholden?? Ik heb ook nog wel wat schuld van m'n studie en dat betaal ik gewoon af per maand (4 tientjes in de maand, jaja)Firesphere schreef op zaterdag 07 februari 2015 @ 16:45:
ik had meer dan een ton studieschuldsig69 schreef op zondag 08 februari 2015 @ 22:45:
[...]
Hoe heb je in godsnaam 30k schuld op je stufi? En hoe wordt dat kwijtgescholden?? Ik heb ook nog wel wat schuld van m'n studie en dat betaal ik gewoon af per maand (4 tientjes in de maand, jaja)
En nee, ik heb geen problemen met het terugbetalen daarvan. Maar als ik kwijtschelding kan krijgen.... doe ik dat natuurlijk, zo Nederlander ben ik uiteraard wel.
[ Voor 18% gewijzigd door Firesphere op 08-02-2015 22:48 ]
Edit: en tuurlijk, als je er vanaf kan komen moet je dat doen.
[ Voor 21% gewijzigd door sig69 op 08-02-2015 22:53 ]
Gewoon aanvragen? Formuliertje invullen, formuliertje uitprinten, formuliertje opsturen en dan wachten op reactie.sig69 schreef op zondag 08 februari 2015 @ 22:51:
Ok, maar hoe? Ben wel benieuwd eigenlijk. Ik heb ook wel aardig bijgeleend om de borrels te financieren maar zoveel?
Ow, je bedoelt zoveel studieschuld?
0.5. Nul krijgen van je ouders, dus 100% moeten bijlenen om uberhaupt te overleven. Daarna...
1. Beginnen aan informatica, daar P verdienen en gratis de Propedeuse van Bedrijfskundige Informatica krijgen.
2. Stoppen.
3. Beginnen aan Technische Natuurkunde.
4. Propedeuse Technische Natuurkunde verdienen.
5. Technische Natuurkunde afronden ofzo.
6. Beginnen aan opleiding Docent Natuur/Scheikunde
7. Propedeuses halen voor beide, maar niet afmaken.
Over bovenstaande verhaal ruim ruim 10 jaar doen.
[ Voor 60% gewijzigd door Firesphere op 08-02-2015 22:56 ]
Niet, is gebaseerd op inkomen van 2 jaar geleden. Dus... tja.Megamind schreef op zondag 08 februari 2015 @ 22:55:
Onder welke voorwaarde?
Nope, je moet aantonen dat je de afgelopen X jaar niet hebt kunnen voldoen aan terugbetaaleis Y.sig69 schreef op zondag 08 februari 2015 @ 22:56:
Ik dacht dat je dan in ieder geval moet kunnen aantonen dat je geen mogelijkheid hebt tot aflossen (wat er eigenlijk op neer komt dat je geen werk hebt)
Zelfs als je dat misschien wel kan, is het gebaseerd op je inkomen, dus krijg je vaak alsnog kwijtschelding.
[ Voor 54% gewijzigd door Firesphere op 08-02-2015 22:58 ]
Maar het is inderdaad wel een berg geld. Ik heb flink waar voor m'n geld gekregen, maar omdat ik gewoon te laat was, geen enkele kwijtschelding gekregen in beginsel (plm. 30k). Deze krijg ik nu achteraf wel, wat me wel wat financiele rust geeft.
Nogmaals, ik heb't niet nodig, maar het scheelt wel (En ik heb nu een afbetalings-pauze, omdat ik even wat extra ruimte in m'n budget wil hebben om wat spaargeld opnieuw op te bouwen)
Hoe meer je nu afbetaald, hoe lager je maandbedrag is zodra je *moet* afbetalen
Wat je nu kan missen, is straks ruimte in je budget als DUO aanklopt.
[ Voor 23% gewijzigd door Firesphere op 08-02-2015 23:10 ]
Het blijft even veel geld hoorsig69 schreef op zondag 08 februari 2015 @ 23:18:
Oh ik betaal al jaren hoor. Het zit gewoon zo: die vier tientjes in de maand voel ik niet. Als ik in een keer 5k neerleg ben ik er vanaf, maar dat is dan ineens best een hoop geld.
In goede financiële tijden kun je beter het maar aflossen zodat je die 40 euro zelf kan sparen voor wanneer je het dan misschien wel nodig hebt.
Mn eigen risico had ik ook maar even in termijnen gedaan, omdat ik niet in één keer 500 kwijt wilde. Uiteindelijk een meevaller ergens anders en het toen maar in één keer afgelost. Op de één of andere manier toch wat veiliger gevoel, dan dat je maandlasten hoe dan ook groter zijn. Juist dat opstapelen van maandkosten is af en toe killing bij mij
[ Voor 34% gewijzigd door Douweegbertje op 08-02-2015 23:28 ]
Mijn ouders betalen ook (nagenoeg) niks, zodat ik redelijk veel moest lenen. Je hoeft maar iets onfortuinlijks in je leven tegen te komen of je bent 'de lul' qua studievertraging. Ik ben juist heel blij dat de mogelijkheid tot lenen bestaat, anders had ik mijn studie allang moeten stoppen. Daar staat tegenover dat ik straks ongeveer 40k zal moeten aflossen. Als, dan maar zo snel mogelijk
Huh? Die snap ik nietDouweegbertje schreef op zondag 08 februari 2015 @ 20:26:
[...]
Nja niet echt. Een 6e versnelling is domweg niet het zelfde als random auto X met dan NOG een extra versnelling er boven op...
Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
Geen idee hoe het met rente zit op dat soort leningen (heb zelf nooit bijgeleend, ook 0 van ouders, maar zelf altijd prima geld weten te verdienen), maar als het renteloos is, is het financieel juist voordeliger om betaling uit te stellen.Douweegbertje schreef op zondag 08 februari 2015 @ 23:26:
[...]
In goede financiële tijden kun je beter het maar aflossen zodat je die 40 euro zelf kan sparen voor wanneer je het dan misschien wel nodig hebt.
Ik ben absoluut voorstander van geen leningen hebben, op mijn hypotheek na (ja, dat is ook een lening). Maar wanneer je forse bedragen in een renteloze-schuld hebt zitten, verdien je elk jaar toch zo'n 2% aan inflatie.
Dan hoef je nog geen eens te gaan rekenen met rentes, en manieren om het geleende geld om te zetten naar een hoger kapitaal. Geld wordt elk jaar weer minder waard, 20k van nu, is over 10 jaar ook 20k, maar je kan er dan wel minder mee dan nu.
Dat een auto met 6 versnellingen, niet het zelfde is als een andere auto met 5, waarbij je dan nog één extra erbij hebt alsof er dan niets veranderd is met je overige 5 versnellingen. De 6e zit vrijwel altijd heel laag in toeren waardoor je hem niet direct als extra gebruikt als in acceleratie (uiteraard wel boven een bepaalde snelheid...) maar meer als 'cruise versnelling' waarbij je dan wat efficiënter kan rijden.
Het is niet zo dat je opeens een 6e hebt met de zelfde 'kracht' als je andere 5 versnellingen. Alles zit wat lager in toeren.
Kijk met dit soort zinsconstructies ben ik een beetje lostDouweegbertje schreef op maandag 09 februari 2015 @ 10:03:
[...]
Dat een auto met 6 versnellingen, niet het zelfde is als een andere auto met 5, waarbij je dan nog één extra erbij hebt alsof er dan niets veranderd is met je overige 5 versnellingen.
Daarom maakte ik toch ook de grap om een echte auto te kopenDe 6e zit vrijwel altijd heel laag in toeren waardoor je hem niet direct als extra gebruikt als in acceleratie (uiteraard wel boven een bepaalde snelheid...) maar meer als 'cruise versnelling' waarbij je dan wat efficiënter kan rijden.
Bij mij is dat dus niet. M'n 6e versnelling is een echte versnelling en geen cruise-versnelling.Het is niet zo dat je opeens een 6e hebt met de zelfde 'kracht' als je andere 5 versnellingen. Alles zit wat lager in toeren.
Dit topic is gesloten.
![]()
Dit topic is niet de plaats om te lopen helpdesken. De Coffee Corner is primair bedoeld als uitlaatklep voor iedereen in de Devschuur® en niet als vraagbaak.