De Devschuur Coffee Corner - Iteratie ➑ Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 52 ... 100 Laatste
Acties:
  • 366.927 views

• Firesphere
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 27-12 04:33

Firesphere

Yoshis before Hoshis

|:(

Bijna 3 uur lang bezig geweest met het uitzoeken waarom de migraties niet werden toegepast.
Valt het me ineens op dat er meer kolommen missen...

* Firesphere zat naar de live ipv de test database te kijken

I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 23:56
Yielden in en catch block in c# is toch iets dat ze met de nieuwe versie gaan toevoegen?

• Korben
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-11 13:15

Korben

() => {};

Caelorum schreef op vrijdag 30 januari 2015 @ 16:20:
Yielden in en catch block in c# is toch iets dat ze met de nieuwe versie gaan toevoegen?
Nee, dat is await in een catch of een finally.

.oisyn: Échte programmeurs haten PHP met een passie. Ben jij soms geen echte programmeur?

• WernerL
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 22:04
Firesphere schreef op vrijdag 30 januari 2015 @ 16:18:
|:(

Bijna 3 uur lang bezig geweest met het uitzoeken waarom de migraties niet werden toegepast.
Valt het me ineens op dat er meer kolommen missen...

* Firesphere zat naar de live ipv de test database te kijken
_O-

* WernerL heeft ook wel eens de live site zitten refreshen terwijl hij zich afvroeg waarom de changes niet zichtbaar werden... :')

Roses are red, violets are blue, unexpected '{' on line 32.

• Jegorex
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 01-12 17:20
ElkeBxl schreef op vrijdag 30 januari 2015 @ 12:20:
Oh help... Website van mijn werkgever heeft een 0 :o
2 CSS syntax errors, 1580 globabl variables in de JS, 8 404-pagina's, ...

Het team dat die website maakt zit hier vlak achter mij, ik zou ze eens linkje moeten sturen...
Doet mijn werkgever het beter, die heeft een 1/100 :'(

• Mercatres
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 25-12 11:05
WernerL schreef op vrijdag 30 januari 2015 @ 16:25:
[...]

_O-

* WernerL heeft ook wel eens de live site zitten refreshen terwijl hij zich afvroeg waarom de changes niet zichtbaar werden... :')
Vroegâh, toen ik nog webdevelopment deed had ik een Chrome-plugin die m'n background naar knalrood veranderde. Zo wist ik meteen dat ik op productie zat of niet :)

• SPee
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 27-12 01:04
Styxxy schreef op vrijdag 30 januari 2015 @ 15:53:
[...]

61/100 voor de website van mijn werkgever :+ .
60/100 voor de klant waar ik nu zit.

Gezien de NL cultuur met cijfertjes: d:)b

Ik ga eens testen hoe de nieuwe versie het gaat doen

let the past be the past.

• BikkelZ
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 24-11 23:24

BikkelZ

CMD+Z

Mijn persoonlijke site krijgt 98/100, niet verwacht. Ben er wel mee aan de slag geweest samen met de Google Page Speed tool om hem "sneller" te krijgen door middel van wat deferred loading van grotere dingen, de basis staat er super snel maar je wacht nog even op wat content.

iOS developer

• alienfruit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 23:36

alienfruit

the alien you never expected

Ik weet inmiddels ook waarom ik mijn SSL certificaat nog niet heb. Blijkt de hostingpartij die mail afhandelt naar admin@ en webmaster@ middels hun Symantec oplossing wegfilterde... Sjonguh jonguh. Lekker handig!

• Gamebuster
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 22-12 13:11
Koopcontract woning getekend. Spannend!

[ Voor 9% gewijzigd door Gamebuster op 30-01-2015 21:31 ]

Let op: Mijn post bevat meningen, aannames of onwaarheden

• F.West98
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 05:03

F.West98

Alweer 16 jaar hier

WTF

Er is dus nu ook "referral-spam". Dat sites andere sites bezoeken in de hoop in hun hopelijk publieke logboeken terecht te komen. Waarna Google die hopelijk indexeert en denkt dat het 'slachtoffer' linkt naar de site in kwestie en die site dus hoger in de zoekresultaten terecht komt...

2x Dell UP2716D | R9 7950X | 128GB RAM | 980 Pro 2TB x2 | RTX2070 Super
.oisyn: Windows is net zo slecht in commandline als Linux in GUI

• Rutix
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 22-12 22:23
F.West98 schreef op vrijdag 30 januari 2015 @ 23:03:
WTF

Er is dus nu ook "referral-spam". Dat sites andere sites bezoeken in de hoop in hun hopelijk publieke logboeken terecht te komen. Waarna Google die hopelijk indexeert en denkt dat het 'slachtoffer' linkt naar de site in kwestie en die site dus hoger in de zoekresultaten terecht komt...
Dat bestaat al een tijdje hoor.

De corporate website van mijn werkgever krijgt 0/100 >.>. Site scored vooral slecht op DOM manipulations. Ik weet mijn god niet wie de site heeft gemaakt maar lijkt niet echt goed in elkaar te zitten :+

[ Voor 19% gewijzigd door Rutix op 30-01-2015 23:10 ]

Nothing to see here!

• F.West98

F.West98

Alweer 16 jaar hier

Rutix schreef op vrijdag 30 januari 2015 @ 23:08:
[...]

Dat bestaat al een tijdje hoor.
Voor mij is het nieuw :+

• dcm360
  • Niet online

dcm360

Moderator Discord

HD7767 powered

Ik kom het ook al wel een aardig tijdje tegen, mijn gok is al enkele jaren. Als ik Piwik moet geloven was het ongeveer 10% van de 'bezoeken' in 2014.

• Ealanrian
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 27-12 08:14
Ik kom er net achter dat ik 2 dagen geen email heb kunnen ontvangen op mijn privé email adres door een fuckup van mij. Oeps...

• GateKeaper
  • Laatst online: 05-08 21:46

GateKeaper

#1 Procastinator

Ealanrian schreef op zaterdag 31 januari 2015 @ 12:29:
Ik kom er net achter dat ik 2 dagen geen email heb kunnen ontvangen op mijn privé email adres door een fuckup van mij. Oeps...
In het kader van geen mail, sinds Google mijn mail groepeert in primair, sociaal, reclame, updates en forums, lees ik eigenlijk mijn privé mail niet meer. Moet echt wat bedenken op het managen van mijn digitale postvak. Mis geregeld mailtjes van mensen, waar ik dan later aan herinnerd word door de persoon in kwestie.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/IYUUjih.png

• .Gertjan.
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 17-02 21:20

.Gertjan.

Owl!

F.West98 schreef op vrijdag 30 januari 2015 @ 23:03:
WTF

Een redelijk achterlijke manier van spam als je mij vraagt... :/

Ik vroeg mij een tijdje geleden af waar mijn bezoekers-spike vandaan kwam, schijnbaar een hoop hits uit China... Ik dacht, mmmm verdacht, eens verder kijken (misschien een hackpoging). Stond er een hostname die spammerig was... 8)7

The #1 programmer excuse for legitimately slacking off: "My code's compiling"
Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.

• Ealanrian
  • Laatst online: 27-12 08:14
GateKeaper schreef op zaterdag 31 januari 2015 @ 14:17:
[...]

In het kader van geen mail, sinds Google mijn mail groepeert in primair, sociaal, reclame, updates en forums, lees ik eigenlijk mijn privé mail niet meer. Moet echt wat bedenken op het managen van mijn digitale postvak. Mis geregeld mailtjes van mensen, waar ik dan later aan herinnerd word door de persoon in kwestie.

[afbeelding]
Ik had wat DNS records aangepast waardoor mail dus gewoon niet meer bij de mail server terecht kwam.

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

.Gertjan. schreef op zaterdag 31 januari 2015 @ 15:00:
[...]

Een redelijk achterlijke manier van spam als je mij vraagt... :/

Ik vroeg mij een tijdje geleden af waar mijn bezoekers-spike vandaan kwam, schijnbaar een hoop hits uit China... Ik dacht, mmmm verdacht, eens verder kijken (misschien een hackpoging). Stond er een hostname die spammerig was... 8)7
hulfingtonpost, blackhatworth etc.

Komen allemaal wel in analytics, maar zijn geen echte bezoeken, maar een of ander script dat een bezoek simuleert.

.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

• Biersteker
  • Laatst online: 27-12 15:56
Gamebuster schreef op vrijdag 30 januari 2015 @ 21:31:
Koopcontract woning getekend. Spannend!
Congratz! (In de zaanstreek?)

------------------------------------
Ben afgelopen week maar eens laravel gaan bekijken.Was altijd een beetje links blijven liggen, maar volgens mij had ik dat eerder moeten doen, vind het een leuker framework dan de micro mcvframeworks die ik eerst gebruikte.

Originally, a hacker was someone who makes furniture with an axe.

• Gamebuster
Biersteker schreef op zaterdag 31 januari 2015 @ 15:53:
[...]

Congratz! (In de zaanstreek?)

------------------------------------
Ben afgelopen week maar eens laravel gaan bekijken.Was altijd een beetje links blijven liggen, maar volgens mij had ik dat eerder moeten doen, vind het een leuker framework dan de micro mcvframeworks die ik eerst gebruikte.
Nee, ik woon nu in Zaandam, maar m'n nieuwe woning ligt in Swifterbant (bij Dronten & Lelystad)

Ik ga van een klein appartement in een "cultuur-rijke buurt" naar een vrijstaande woning met garage in een lekker rustige wijk.

• Rutix
GateKeaper schreef op zaterdag 31 januari 2015 @ 14:17:
[...]

[afbeelding]
Ik heb dat daarom ook snel uitgezet toen. Ik heb mijn eigen label systeem en ik wil helemaal niet dat Google gaat proberen te beslissen in welke groep die hoort. Sowieso vind ik die default groepen echt nergens op slaan.

Nothing to see here!

• Matis
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 22:22

Matis

Rubber Rocket

Rutix schreef op zaterdag 31 januari 2015 @ 16:48:
Ik heb dat daarom ook snel uitgezet toen. Ik heb mijn eigen label systeem en ik wil helemaal niet dat Google gaat proberen te beslissen in welke groep die hoort. Sowieso vind ik die default groepen echt nergens op slaan.
Wacht maar, totdat je binnenkort over "mag" naar Inbox. Daar gaat Google zelf bepalen of iets belangrijk is en of je het daarmee dus in je inbox krijgt, of dat het meteen middels een tag gearchiveerd wordt...

If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time

• Martijn19
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 28-07 12:47
Ik gebruik Airmail op m'n Mac, werkt prima, geen last van aparte folders o.i.d.
En Markdown support :)

• F.West98

F.West98

Alweer 16 jaar hier

Versleutelde email... Wat een gedoe zeg.
Vooral als StartSSL nog steeds niet overal vertrouwd blijkt te zijn....

C#:
1
2
3
4
5
/* Plek 1 in de code */
Roles.GetUsersInRole("SomeRole"); // doet het

/* Plek 2 in de code */
Roles.GetUsersInRole("SomeRole"); // NotSupportedException

Right.... Tijd om te slapen dus O-)

[ Voor 50% gewijzigd door F.West98 op 01-02-2015 03:29 ]

• Woy
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
F.West98 schreef op zaterdag 31 januari 2015 @ 23:39:

C#:
1
2
3
4
5
/* Plek 1 in de code */
Roles.GetUsersInRole("SomeRole"); // doet het

/* Plek 2 in de code */
Roles.GetUsersInRole("SomeRole"); // NotSupportedException

Right.... Tijd om te slapen dus O-)
Daarom moet je ook nooit zulke magic values gebruiken maar gewoon ergens een constant definiëren met een duidelijke naam.

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

• F.West98

F.West98

Alweer 16 jaar hier

Woy schreef op zondag 01 februari 2015 @ 09:01:
[...]

Daarom moet je ook nooit zulke magic values gebruiken maar gewoon ergens een constant definiëren met een duidelijke naam.
Die heb ik ook, en als de role niet zou bestaan zou ik een andere Exception krijgen. Dit is gewoon dat de method niet wordt ondersteund (volgens de stacktrace is het dan de method die deze method aanroept die niet wordt ondersteund...).
Straks maar eens onderzoeken...

• Rutix
Matis schreef op zaterdag 31 januari 2015 @ 18:58:
[...]

Wacht maar, totdat je binnenkort over "mag" naar Inbox. Daar gaat Google zelf bepalen of iets belangrijk is en of je het daarmee dus in je inbox krijgt, of dat het meteen middels een tag gearchiveerd wordt...
Inbox vind ik daarentegen wel weer handig voor eerste blik op nieuwe mails. Vooral omdat die ook jou custom labels gebruikt en niet alleen die domme 3 groepen ;).

Nothing to see here!

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 22-12 14:38
Vind op het moment alleen de snooze functie handig. Vaak komt mail al overdag langs maar heb je savonds thuis pas tijd om het op te pakken, dan is het wel handig die notificatie nog een keer te krijgen.

• GateKeaper

GateKeaper

#1 Procastinator

Valt me tegen dat Youtube nog niet iets van ruis-onderdrukking heeft. Dat whitenoise geluid, moet er toch gewoon uit te filteren zijn.

• RayNbow
  • Nu online

RayNbow

Kirika <3

Ik weet niet hoe gemakkelijk is om dat volautomatisch te doen. Je moet namelijk eerst uitvogelen waar het signaal dat je wilt behouden zich bevindt.

Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 00:12
Heeft iemand nog ideeën voor toffe foto's/schetsen/schilderijen om aan de muur te hangen in de woonkamer? Ik wil iets bijzonders ophangen maar heb moeite iets te vinden (wat niet te duur is) :P

• GateKeaper

GateKeaper

#1 Procastinator

Avalaxy schreef op zondag 01 februari 2015 @ 18:46:
Heeft iemand nog ideeën voor toffe foto's/schetsen/schilderijen om aan de muur te hangen in de woonkamer? Ik wil iets bijzonders ophangen maar heb moeite iets te vinden (wat niet te duur is) :P
http://shop.deviantart.com/ ?

En op https://www.1000museums.com heb ik ook wel mooie stukken gezien. Al hangt het uiteraard allemaal van je smaak af, en jouw idee van "niet duur".

Goede stukken kosten gewoon geld, en dan heb ik het nog geen eens over unieke stukken.

Heb laatste ook ergens iets gelezen over dat je ook gewoon opzoek kan gaan naar mooie high-res afbeeldingen, en deze dan op canvas laten zetten door een (lokale) drukker. Opzich geen gek idee, maar dan moet je wel mooie afbeeldingen kunnen vinden. :P

Kopie voor eigen gebruik mag toch? O-)

[ Voor 46% gewijzigd door GateKeaper op 01-02-2015 19:32 ]

• BikkelZ

BikkelZ

CMD+Z

Ik zou posters ophangen van goede bands, films of boeken. Space Odyssey 2001 bijvoorbeeld, gewoon een klassieker die over twintig jaar nog aan de muur kan hangen. Ook geinig is een houder die bijvoorbeeld 4x4 platenhoezen vasthoudt waar je je mooiste en favoriete platenhoezen in hangt.

Wij proberen inmiddels juist vooral nog plekken leeg te laten aan de muur, we hebben redelijk wat kunst en posters.

[ Voor 11% gewijzigd door BikkelZ op 01-02-2015 19:52 ]

iOS developer

• PrisonerOfPain
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23-12 15:42
Avalaxy schreef op zondag 01 februari 2015 @ 18:46:
Wij hebben een tijd terug wat leuks bij http://www.juniqe.com/ gevonden :)

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 02:33

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Zoeken op mandelbulb of mandelbox. Of zelf aan de slag met mandelbulb 3d oid ;)

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

• PrisonerOfPain
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23-12 15:42
.oisyn schreef op zondag 01 februari 2015 @ 20:12:
Zoeken op mandelbulb of mandelbox. Of zelf aan de slag met mandelbulb 3d oid ;)
Screenshots van een demo van iq :9

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 00:12
GateKeaper schreef op zondag 01 februari 2015 @ 19:22:
[...]

Heb laatste ook ergens iets gelezen over dat je ook gewoon opzoek kan gaan naar mooie high-res afbeeldingen, en deze dan op canvas laten zetten door een (lokale) drukker. Opzich geen gek idee, maar dan moet je wel mooie afbeeldingen kunnen vinden. :P
Zoiets idd, en dat is dan weer te combineren met BikkelZ z'n idee. Misschien kan ik iets moois vinden van Interstellar ofzo.

• ElkeBxl
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 18-12 08:47

ElkeBxl

Tassendraagster

GateKeaper schreef op zondag 01 februari 2015 @ 19:22:
[...]
Heb ik tijdje geleden gedaan met eigen foto's :) Voor zo'n 60€ kon ik ze laten printen (3 foto's) op A1 formaat. 3 eenvoudige zwarte kaders gekocht in Ikea en mijn muren zijn nu mooi gedecoreerd. Ook wel leuk om mensen hun reactie te zien als ze horen dat het zelf getrokken foto's zijn :)

Without nipples, boobs are pointless - 365 project - In mijn hoofd is het alle dagen Kerstmis - What type of bees make milk? Boobies! - What type of bees are scary? BoooOOOOOooobeees! - Cactusliefhebster

• GateKeaper

GateKeaper

#1 Procastinator

ElkeBxl schreef op zondag 01 februari 2015 @ 21:39:
[...]

Heb ik tijdje geleden gedaan met eigen foto's :) Voor zo'n 60€ kon ik ze laten printen (3 foto's) op A1 formaat. 3 eenvoudige zwarte kaders gekocht in Ikea en mijn muren zijn nu mooi gedecoreerd. Ook wel leuk om mensen hun reactie te zien als ze horen dat het zelf getrokken foto's zijn :)
Door eigen foto's te gebruiken heb je ook nog iets waarvan je zeker weet dat het uniek is :)

• Gamebuster
Mijn WTF momentje van net:

Ruby:
1
2
3
4
5
6
Integer.superclass
 => Numeric 
Integer.is_a? Numeric
 => false 
Integer.is_a? Integer.superclass
 => false 

Ik ben er inmiddels achter waarom dit false teruggeeft, maar het duurde wel even :P

[ Voor 30% gewijzigd door Gamebuster op 01-02-2015 22:43 ]

• Rutix
[...]

Ik heb dat gedaan maar dan met eigen art kind of :P. Nouja ze zijn getekend door een maatje als schets en ik heb ze toen digitaal ingekleurd/overgetrokken en nu heb ik een paar mooie CGI posters hangen ^_^

Nothing to see here!

• alienfruit
  • Laatst online: 23:36

alienfruit

the alien you never expected

Leuk idee! Misschien ook maar eens doen met mijn foto's.

• ElkeBxl

ElkeBxl

Tassendraagster

Rutix schreef op zondag 01 februari 2015 @ 22:59:
[...]

Ik heb dat gedaan maar dan met eigen art kind of :P. Nouja ze zijn getekend door een maatje als schets en ik heb ze toen digitaal ingekleurd/overgetrokken en nu heb ik een paar mooie CGI posters hangen ^_^
Dat is ook een leuk idee :)

Ik heb eigen foto's gebruikt omdat ze anders toch maar stonden te roesten op mijn HDD :p Nu hebben ze tenminste een tweede leven gekregen :)

Without nipples, boobs are pointless - 365 project - In mijn hoofd is het alle dagen Kerstmis - What type of bees make milk? Boobies! - What type of bees are scary? BoooOOOOOooobeees! - Cactusliefhebster

• Feanathiel
  • Registratie: Juni 2007
  • Niet online

Feanathiel

Cup<Coffee>

Gamebuster schreef op zondag 01 februari 2015 @ 22:42:

Ruby:
1
2
3
4
5
6
Integer.superclass
 => Numeric 
Integer.is_a? Numeric
 => false 
 => false 

Ik ben er inmiddels achter waarom dit false teruggeeft, maar het duurde wel even :P
Ik ken ruby niet, maar als ik de documentatie bekijk moet het een instance en niet een type zijn? :) Anders zul je wel een soort metatype terug krijgen. Ben gewoon benieuwd.

[ Voor 4% gewijzigd door Feanathiel op 02-02-2015 08:48 ]

• Otherside1982
  • Laatst online: 26-12 23:36
Even een defragmentatie starten terwijl er een virtuele machine draait is niet zo handig als het bestand met de virtuele hardeschijf wordt gedefragmenteerd.
* Otherside1982 moet nu even wachten tot de defragger klaar is met dat ene fragment te verplaatsen, de hele VM hangt vast. :F

• jip_86
[...]

Heb ook een en ander van mezelf ophangen. Onder andere een drieluik met 10x15 foto's van de Ikea, met een aantal zonsondergangen, een iemand dacht dat ik de voorbeeldplaatjes van de winkel er nog in had laten zitten (heb het maar als compliment opgevat :P), en een andere op canvas 60x40 die er eigenlijk om vraagt om op een veel groter formaat afgedrukt te worden. Selectie is echt wel moeilijk, op de computer heb je vaak een rijtje met topplaten, maar dan moet het wel echt een topplaat2 zijn wil ik hem aan de muur hangen.

• ElkeBxl

ElkeBxl

Tassendraagster

jip_86 schreef op maandag 02 februari 2015 @ 09:46:
[...]

Heb ook een en ander van mezelf ophangen. Onder andere een drieluik met 10x15 foto's van de Ikea, met een aantal zonsondergangen, een iemand dacht dat ik de voorbeeldplaatjes van de winkel er nog in had laten zitten (heb het maar als compliment opgevat :P), en een andere op canvas 60x40 die er eigenlijk om vraagt om op een veel groter formaat afgedrukt te worden. Selectie is echt wel moeilijk, op de computer heb je vaak een rijtje met topplaten, maar dan moet het wel echt een topplaat2 zijn wil ik hem aan de muur hangen.
Haha, ik zou het maar als compliment opvatten ;)

Selectie is inderdaad heel moeilijk. Ik heb best wel wat foto's die ik leuk/mooi vind maar ik ben toch wel eventjes bezig geweest eer ik er 3 had gevonden die me echt aanspraken... Ben ik dan eerst ook nog in Photoshop bezig geweest om kleine foutjes weg te werken. Zo heb ik een grote rode bloem op een zwarte achtergrond (kamer donker gemaakt, met lamp op de bloem geschenen) waar ik de achtergrond egaler heb gemaakt (je kon nog silhouetten van de kamer zien :p). Ook wat zitten prutsen met de kleuren en contrasten. Ik heb niet teveel aangepast maar wel genoeg om het wow-effect ietsje omhoog te krijgen :)

• kenneth
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

Grrr. Een week met F# aan het spelen geweest en nu tik ik de hele tijd:
C#:
1
if (foo = 1)
En dan nog een halve minuut naar het scherm staren omdat ik niet zie wat er fout aan is 8)7

Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.

• D-Raven
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16-10 10:47
kenneth schreef op maandag 02 februari 2015 @ 10:08:
C#:
1
if (foo = 1)
En dan nog een halve minuut naar het scherm staren omdat ik niet zie wat er fout aan is 8)7
Haha, zo herkenbaar. Heb een tijdje zitten spelen met F# en toen had ik precies dezelfde problemen nadat ik weer terugschakelde naar c#.

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Gamebuster schreef op zondag 01 februari 2015 @ 22:42:

Ruby:
1
2
3
4
5
6
Integer.superclass
 => Numeric 
Integer.is_a? Numeric
 => false 
 => false 

Duh :P. In Java en .Net zijn willekeurige objecten ook geen instance van het type Class resp. Type ;)

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

• .Gertjan.
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 17-02 21:20

.Gertjan.

Owl!

kenneth schreef op maandag 02 februari 2015 @ 10:08:
C#:
1
if (foo = 1)
Leuk als je dit mee weet te nemen naar Javascript :X Dan is het statement true, (foo = 1 => 1, dus true in js). Daarnaast is tevens je variabele naar 1 geset... Kan erg leuke debug momentje opleveren 8)7
Been there, done that, got the pictures ;)

Voor dat soort dingen is mij ooit geleerd dat het beter is om te zeggen:
if(1 == foo) {}, mocht je een = vergeten schopt de compiler je meteen tegen je schenen. Maar, persoonlijk vind ik het niet lekker lezen en doen we het maar niet :+

The #1 programmer excuse for legitimately slacking off: "My code's compiling"
Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

.Gertjan. schreef op maandag 02 februari 2015 @ 11:58:
[...]

Leuk als je dit mee weet te nemen naar Javascript :X
Of elke andere C-achtige taal waarin het type van de expressie in een if niet per se boolean hoeft te zijn ;)

• Caelorum
Ik gebruik het wel eens gewoon om anderen te pesten ^^

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Ik doe heel vaak zoiets:
C++:
1
2
if (Node * pNode = pParent->GetChild())
    doSomething(pNode);

• cytherea
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 25-09 10:57
.Gertjan. schreef op maandag 02 februari 2015 @ 11:58:
[...]

Leuk als je dit mee weet te nemen naar Javascript :X Dan is het statement true, (foo = 1 => 1, dus true in js). Daarnaast is tevens je variabele naar 1 geset... Kan erg leuke debug momentje opleveren 8)7
Been there, done that, got the pictures ;)

Voor dat soort dingen is mij ooit geleerd dat het beter is om te zeggen:
if(1 == foo) {}, mocht je een = vergeten schopt de compiler je meteen tegen je schenen. Maar, persoonlijk vind ik het niet lekker lezen en doen we het maar niet :+
In javascript is het ook leuk om undefined = true te doen >:)

Die stijl noemen ze Yoda conditions, persoonlijk vind ik het erg lelijk maar het werkt wel. Ik heb lieven een IDE die gaat zeuren over dat soort dingen.

• SPee
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 27-12 01:04
En het helpt ook tegen extra null-checks wanneer je een functie, zoals equals() gebruikt.

if( person.getName().equals("CONSTANT") ){ /* true, false or NullPointerException */ }
vs
if( "CONSTANT".equals(person.getName()) ){ /* true or false */ }

let the past be the past.

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Changing a minor thing on a production server

Afbeeldingslocatie: https://i.imgflip.com/h48ka.gif

[ Voor 50% gewijzigd door .oisyn op 02-02-2015 13:17 ]

• Gamebuster
Feanathiel schreef op maandag 02 februari 2015 @ 08:46:
[...]

Ik ken ruby niet, maar als ik de documentatie bekijk moet het een instance en niet een type zijn? :) Anders zul je wel een soort metatype terug krijgen. Ben gewoon benieuwd.
dat is correct :)

Ruby:
1
2
2.1.5 :001 > Integer.is_a? Class
 => true

• Soultaker
  • Laatst online: 03:33
.oisyn schreef op maandag 02 februari 2015 @ 12:21:
Ik doe heel vaak zoiets:
C++:
1
2
if (Node * pNode = pParent->GetChild())
    doSomething(pNode);
Wie zet er nu een spatie aan beide kanten van de asterisk bij een pointer-declaratie‽ Ik moest de expressie tien keer lezen voor ik door had dat het een declaratie en geen vermenigvuldiging was.

• roeleboel
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online

roeleboel

en zijn beestenboel

pfff, koffiemachine kapot :( dit gaat zo een kutweek worden (overheid hier, dus vervangende machine zorgen is waarschijnlijk een 3-jaren plan)

In ander nieuws: kranten zijn ook niet meer wat ze geweest zijn...
Dit pareltje komt uit 'de standaard' (Belgische krant)
De grote ondernemingen hadden ook minder gas nodig, maar wel meer gas.

De makkelijkste manier om hyprocrieten boos te krijgen? Confronteer ze met hun eigen uitspraken...

• Mercatres
roeleboel schreef op maandag 02 februari 2015 @ 13:47:
pfff, koffiemachine kapot :( dit gaat zo een kutweek worden (overheid hier, dus vervangende machine zorgen is waarschijnlijk een 3-jaren plan)

[...]
Diezelfde krant heeft trouwens wel net een leuk artikeltje over mijn werkgever geschreven. Is natuurlijk ook aan hem te danken, als ie een award wint :p

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

roeleboel schreef op maandag 02 februari 2015 @ 13:47:

[...]
Overheid? Dus, staken. No coffee, no workee

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Soultaker schreef op maandag 02 februari 2015 @ 13:31:
[...]

Wie zet er nu een spatie aan beide kanten van de asterisk bij een pointer-declaratie‽ Ik moest de expressie tien keer lezen voor ik door had dat het een declaratie en geen vermenigvuldiging was.
Ik. Al jaren :+. Het zou fijn zijn als het gewoon onderdeel van het type was geweest, maar dat is het niet, dus int* ptr is verwarrend. En int *ptr vind ik gewoon lelijk.

• NC83
  • Laatst online: 20-11 17:32
[...]

Wie gebruikt er nou geen curly braces om een block te beginning ook al is het maar een regel.

ex-FE Programmer: CMR:DiRT2,DiRT 3, DiRT Showdown, GRID 2, Mad Max

• OkkE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10-11 15:46

OkkE

CSS influencer :+

Eigenlijk net te laat aangezien de Javascript lib. discussie eigenlijk al weer voorbij is, maar goed:

is.js — Check types, regexps, presence, time and more...

“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

NC83 schreef op maandag 02 februari 2015 @ 14:14:
[...]

Wie gebruikt er nou geen curly braces om een block te beginning ook al is het maar een regel.
Wie zegt er nou "curly braces" 8)7

• Afvalzak
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 07-12 14:28

Afvalzak

Zet jij mij even buiten?

.oisyn schreef op maandag 02 februari 2015 @ 14:19:
[...]

Gekrulde beugels? :P

Last.fm | Code Talks

• jip_86
[...]

Ik :w

Mits geen else, en het geen onduidelijke meuk word bij geneste ifs etc

• BikkelZ

BikkelZ

CMD+Z

[...]

TRWTF is twee acties in één regel in een taal die daar niet echt voor gebouwd lijkt te zijn. Alsof één regel code meer typen zo veel werk is in een fatsoenlijke IDE.
[...]

Ik.

In Python.

Waren alle talen maar zo strikt met syntax als Python d:)b

[ Voor 23% gewijzigd door BikkelZ op 02-02-2015 14:24 ]

iOS developer

• RayNbow
  • Nu online

RayNbow

Kirika <3

[...]

Inderdaad, noem die dingen gewoon accolades. :+

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

In het Engels is het "curly brackets" of "braces". Er is maar 1 soort brace, de { }

• Caelorum
.oisyn schreef op maandag 02 februari 2015 @ 13:59:
[...]

Ik. Al jaren :+. Het zou fijn zijn als het gewoon onderdeel van het type was geweest, maar dat is het niet, dus int* ptr is verwarrend. En int *ptr vind ik gewoon lelijk.
Ik doe meestal toch int* ptr |:( Geeft me ok genoeg problemen, maar kan er gewoon niet mee ophouden :/

• WernerL
  • Laatst online: 22:04
BikkelZ schreef op maandag 02 februari 2015 @ 14:22:
[...]

TRWTF is twee acties in één regel in een taal die daar niet echt voor gebouwd lijkt te zijn. Alsof één regel code meer typen zo veel werk is in een fatsoenlijke IDE.

[...]

Ik.

In Python.

Python heeft wel een mooie syntax, maar... "IndentationError".. Hoevaak ik die al langs heb zien komen. :') Tabs moet je niet mixen met spaties, dat gaat fout. :+

Roses are red, violets are blue, unexpected '{' on line 32.

• BikkelZ

BikkelZ

CMD+Z

WernerL schreef op maandag 02 februari 2015 @ 14:27:
[...]

Python heeft wel een mooie syntax, maar... "IndentationError".. Hoevaak ik die al langs heb zien komen. :') Tabs moet je niet mixen met spaties, dat gaat fout. :+
Gebruik een goede IDE zoals PyCharm. Die geeft meteen ook hints over andere formatting issues in je code.

iOS developer

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01:49
.oisyn schreef op maandag 02 februari 2015 @ 13:12:
Changing a minor thing on a production server

[afbeelding]
Iedere dag een 9gagje delen :P

https://fgheysels.github.io/

• RayNbow
  • Nu online

RayNbow

Kirika <3

BikkelZ schreef op maandag 02 februari 2015 @ 14:22:
[...]

Ik.

In Python.

from __future__ import braces :+

• NC83
[...]

Ik vind de snake syntax maar afschuwelijk, vooral als je voornamelijk libs moet extenden die geen documentatie hebben. Geef my maar gewoon een taal die wel aan strict typing doet, heb geen probleem met type inference, wel met duck typing.

• RayNbow
  • Nu online

RayNbow

Kirika <3

[...]

Syntax van Haskell is beter. Je kunt gemakkelijk een expressie over meerdere regels uitsmeren zonder speciale linecontinuationtekens te hoeven gebruiken. In Python werkt dit alleen voor gehaakte expressies.

• BikkelZ

BikkelZ

CMD+Z

NC83 schreef op maandag 02 februari 2015 @ 14:41:
[...]

Ik vind de snake syntax maar afschuwelijk, vooral als je voornamelijk libs moet extenden die geen documentatie hebben. Geef my maar gewoon een taal die wel aan strict typing doet, heb geen probleem met type inference, wel met duck typing.
Dat heeft niets te maken met syntax

iOS developer

• NC83
BikkelZ schreef op maandag 02 februari 2015 @ 16:01:
[...]

Dat heeft niets te maken met syntax
Klopt idd het is maandag merk ik :(

• Matis
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 22:22

Matis

Rubber Rocket

RayNbow schreef op maandag 02 februari 2015 @ 14:22:
Inderdaad, noem die dingen gewoon accolades. :+
Wij noemen ze chocolade-haken.

If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time

• Feanathiel
  • Niet online

Feanathiel

Cup<Coffee>

RayNbow schreef op maandag 02 februari 2015 @ 14:37:
[...]

from __future__ import braces :+
Onder het mom van.. brace yourself :+

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

"Curly brace yourself" dan he :+

• Douweegbertje
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 00:21

Douweegbertje

Wat kinderachtig.. godverdomme

[...]

Die gene die ook zeggen; 'de e met zo'n schuin streepje erop'.

• kenneth
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

Douweegbertje schreef op maandag 02 februari 2015 @ 19:45:
[...]

Die gene die ook zeggen; 'de e met zo'n schuin streepje erop'.
Of slash zeggen en een backslash bedoelen (en die "en\of" schrijven).

Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.

• dev10
  • Laatst online: 24-12 11:57
kenneth schreef op maandag 02 februari 2015 @ 19:59:
[...]

Dat vind ik bijna net zo erg als mensen die als/dan fouten maken.

• incaz
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 15-11-2022
kenneth schreef op maandag 02 februari 2015 @ 19:59:
Nou, dat! :)F

Die en\of heb ik regelmatig in de opmerkingen bij de nipo-enquetes ingevuld, maar heel veel effect had dat niet. :/

Overigens vind ik assignment ipv condition niet altijd onduidelijk. De IDE klaagt netjes, en terecht, en ik laat het in sommige situaties toch gewoon staan. En al helemaal in loops, omdat het echt heel vervelend is om dezelfde assignment twee keer te doen, (buiten en binnen de loop).

Yoda-style vind ik lastig te lezen, dat gebruik ik uberhaupt niet. En eigenlijk is assignment ipv condition niet een fout die ik vaak maak.

Never explain with stupidity where malice is a better explanation

• BikkelZ

BikkelZ

CMD+Z

Ik zat nog wel te denken dat het wellicht een soort van nut kan hebben voor de scope.
incaz schreef op maandag 02 februari 2015 @ 20:39:
[...]

En al helemaal in loops, omdat het echt heel vervelend is om dezelfde assignment twee keer te doen, (buiten en binnen de loop).
Geef eens een voorbeeld?

[ Voor 13% gewijzigd door BikkelZ op 02-02-2015 21:41 ]

iOS developer

• incaz
PHP:
1
while ($token = $this->next()) { /* ... */ }

(Niet mijn code trouwens, maar ik zou het vermoedelijk wel exact zo doen.)

Grappig trouwens. Nu ik het concreet op probeer te zoeken kan ik geen eigen voorbeeld vinden. Terwijl ik zou zweren dat ik die melding recentelijk nog had gehad. Blijkbaar doe ik het niet vaak :)

• BikkelZ

BikkelZ

CMD+Z

incaz schreef op maandag 02 februari 2015 @ 22:33:
[...]

PHP:
1

(Niet mijn code trouwens, maar ik zou het vermoedelijk wel exact zo doen.)

Grappig trouwens. Nu ik het concreet op probeer te zoeken kan ik geen eigen voorbeeld vinden. Terwijl ik zou zweren dat ik die melding recentelijk nog had gehad. Blijkbaar doe ik het niet vaak :)
Oh ja. Wel eens gedaan in Java. Meestal gebruik je wel een for...in achtige constructie.

iOS developer

• Feanathiel
  • Niet online

Feanathiel

Cup<Coffee>

incaz schreef op maandag 02 februari 2015 @ 22:33:
[...]
PHP:
1

[...]
Zou opzich wel mooi zijn als $this Iterator implementeerd (http://php.net/manual/en/class.iterator.php). Dan kun je er gewoon overheen foreachen (door Traversable).

• Tjolk
  • Laatst online: 27-12 17:04
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Tjolk is lekker. overal en altijd.

• incaz
Feanathiel schreef op dinsdag 03 februari 2015 @ 09:00:
Zou opzich wel mooi zijn als $this Iterator implementeerd (http://php.net/manual/en/class.iterator.php). Dan kun je er gewoon overheen foreachen (door Traversable).
Op zich wel ja. Van de andere kant vind ik de winst in leesbaarheid toch weer vrij beperkt, terwijl het wel wat werk is om je class als Iterator te implementeren. Als dat alleen maar is om een assignment ivp condition die niet tot problemen leidt te vervangen, zou ik er toch even over nadenken of dat de moeite is. Hangt ook af van de context. (Performance, kans dat de class wordt geextend / hergebruikt op andere plekken. Kortom: de gronden waarop je beslist hoe ver je wilt gaan in het afwerken van je classes.)

• Otherside1982
Yay, ik mag beginnen aan een grote aanpassing die grotendeels analoog is aan een wijziging uit 2006. De technishe analyse is maar 23 blz, maar er wordt wel verwezen naar de analyse uit 2006 en die is 116 blz :'(
Dit wordt interessant :o
Gelukkig kan ik wat hulp verwachten van een collega die de wijziging in 2006 heeft uitgevoerd.

• Alex)
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 12-12 21:27
Otherside1982 schreef op dinsdag 03 februari 2015 @ 11:16:

Gelukkig kan ik wat hulp verwachten van een collega die de wijziging in 2006 heeft uitgevoerd.
Want die weet 9 jaar na dato nog zo goed wat hij toen heeft gedaan? :)

We are shaping the future

• Woy
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Ger schreef op dinsdag 03 februari 2015 @ 09:13:
Members only:
Members only:

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

• Mercatres
Pfew, na anderhalve dag sukkelen eindelijk weer vooruitgang.

• Otherside1982
Alex) schreef op dinsdag 03 februari 2015 @ 11:22:
[...]

Want die weet 9 jaar na dato nog zo goed wat hij toen heeft gedaan? :)
Ze weet de details wellicht niet meer, maar ze heeft wel nog een goed idee van de flow van de code en de relaties tussen de verschillende zaken. Wat mij betreft is alle hulp welkom, want ik weet dat het niet makkelijk wordt ;)

• ValHallASW
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
As part of your school’s participation in Space Race, you received 15 GB of additional Dropbox space. The Space Race promotional period expires on March 4, 2015, at which point your Dropbox limit will automatically return to 6 GB.
:'(
Pagina: 1 ... 52 ... 100 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is niet de plaats om te lopen helpdesken. De Coffee Corner is primair bedoeld als uitlaatklep voor iedereen in de Devschuur® en niet als vraagbaak.