De Devschuur Coffee Corner - Iteratie ➑ Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 51 ... 100 Laatste
Acties:
  • 366.918 views

• RayNbow
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 12:00

RayNbow

Kirika <3

console.table() ftw :+

Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir

• Styxxy
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 24-12 20:20
Firesphere schreef op donderdag 29 januari 2015 @ 11:46:
[...]
Ach, dat land van jullie heeft 8 overheden, 4 officiele talen die geen hond spreekt, 12 bestuurslagen en 21 hoofdsteden. Regel dat eerst eens voor je jezelf "enige echte" noemt.
Cute. Het is wel koddig dat NL'ers daarop reageren :+ .
De grap is meer voor Belgen ;) . Antwerpenaars vinden zichzelf vaak beter en zijn erg chauvinistisch. Ik niet, maar vind het wel leuk om de grappen daarover te maken.

• alienfruit
  • Laatst online: 18:22

alienfruit

the alien you never expected

Wie gebruikt er dan ook console.log?
Wat is er mis met console.log?

Zit nu al 48 uur te wachten op SSL certificaat :/ Je zou denken dat 48 uur wel genoeg is voor een certificaat aan te vragen voor een domeinnaam. Mooi niet dus.

• Mercatres
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 25-12 11:05
alienfruit schreef op donderdag 29 januari 2015 @ 14:48:
[...]

Wat is er mis met console.log?
Dat IE7 het niet ondersteunt? :+

• Devilly
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online
Mercatres schreef op donderdag 29 januari 2015 @ 14:50:
[...]

Is dat geen pluspunt?

• incaz
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 15-11-2022
Mercatres schreef op donderdag 29 januari 2015 @ 14:50:
[...]

Erger, dat het IE7 over de zeik helpt :(

(En bovendien, debuggen met alert() is veel leuker! }:O )

Never explain with stupidity where malice is a better explanation

• Firesphere
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 09:10

Firesphere

Yoshis before Hoshis

JavaScript:
1
2
3
4
5
6
7
8
// Enable logging and/or accidental logs work.
window.log = function () {
    log.history = log.history || [];
    log.history.push(arguments);
    if (this.console && typeof(dev) !== 'undefined') {
        console.log(Array.prototype.slice.call(arguments));
    }
};

Stuk handiger. variabele dev definieren en gewoon log('dinges'); gebruiken. Geen variabele dev, dus ook geen logging. Dus ook geen development zooi wat in live verschijnt.

I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

• OkkE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10-11 15:46

OkkE

CSS influencer :+

Of je nu console.log() gebruikt of een eigen log()-functie definieert, punt was dat die debug-code in je JS file blijft staan (dat was iig waar de post over ging, dat Grunt/uglify/whatever die code niet automatisch weghaalde).

Edit: Ik ben ook voorstander van een eigen log()-functie hoor. :)

[ Voor 13% gewijzigd door OkkE op 29-01-2015 15:06 ]

“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.

• Merethil
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 14:55
Oh god why..... Ik moet "class.FastTemplate.php3" voor PHP 5 weten te vinden. Dus de versie "fasttemplate 1.6". Deze versie kwam in 2009 uit en sindsdien is hij op ALLE websites een dead URL. Zelfs op Debian's FTP's....

We hebben nu versie 1.0 en die draaide "perfect" op PHP 5.3, maar PHP 5.4 en hoger werken er niet meer mee. Ik denk dat, toen ze deze website 10 jaar geleden in elkaar draaiden, niemand nadacht over hoe ik hier nu mee zou zitten :P

• Alex)
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 12-12 21:27
wsitedesign schreef op donderdag 29 januari 2015 @ 10:21:
[...]

Je hoort Rubinski nochtans niet klagen hoor :+
Nah, ik had niet verwacht dat het Rubinski zou zijn. Die heeft toch geen tijd :+

We are shaping the future

• Jan_V
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20:29
Wow, just wow...
code:
1
2
INSERT INTO @table 
    SELECT [EenTabel].*, [EenAndereTabel_CTE].[Level] FROM [EenAndereTabel]

Betreft code dat in een bepaalde SQL functie staat die ik tegen kom.
Lekker handig om een * te gebruiken.
Tabel is nu gewijzigd, dus werkt die functie ook niet meer.

[ Voor 4% gewijzigd door Jan_V op 29-01-2015 15:26 ]

Battle.net - Jandev#2601 / XBOX: VriesDeJ

• Gamebuster
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 22-12 13:11
Iets of iemand heeft op een productie server een symbolic link willen maken naar een map vol data, maar heeft in plaats daarvan de symlink gemaakt onder de naam van dezelfde map (dus een link naar zichzelf)

Gevolg: Alle data pleite.

Gelukkig hebben we backups van die productie servers.....

...toch...?

....nee?

....ow

Let op: Mijn post bevat meningen, aannames of onwaarheden

• WernerL
  • Registratie: December 2006
  • Nu online
Gamebuster schreef op donderdag 29 januari 2015 @ 15:28:
Iets of iemand heeft op een productie server een symbolic link willen maken naar een map vol data, maar heeft in plaats daarvan de symlink gemaakt onder de naam van dezelfde map (dus een link naar zichzelf)

...toch...?

....nee?

....ow
_O-

Roses are red, violets are blue, unexpected '{' on line 32.

• Jan_V

...toch...?

....nee?

....ow
Daarom zoek je nu een nieuwe Collega Webdeveloper? *sig*

• EddoH
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online

EddoH

Backpfeifengesicht

...toch...?

....nee?

....ow
Alleen een symlink maken delete geen data?

• StM
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 15:53

StM

Ow hmm, er bestaat al zoiets met dezelfde naam. Even verwijderen. :P

Zoiets? ;)

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 04:22

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Linux dan denk ik? Onder Windows kan dat niet.
EddoH schreef op donderdag 29 januari 2015 @ 15:36:
[...]

Alleen een symlink maken delete geen data?
Unlink je (onder linux) niet gewoon waar de node in eerste instantie naar wijst? Dus if(--refcount == 0) deleteData();

[ Voor 76% gewijzigd door .oisyn op 29-01-2015 15:47 ]

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

• Ealanrian
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 21:15
code:
1
2
ln -s -f linktest/
ln: 'linktest/'  and './linktest' are the same file

Linux slikt het niet.

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Maar link nu eens een bestaande dir met data naar een andere dir?

We hebben er weer een. https://aansluitingen.nl/aanvrager/aanmelden.php
Daar kun je niet je gegenereerde wachtwoord in het wachtwoordenveld pasten |:(

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Dus een klacht indienen en er weg blijven.

.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Wegblijven ja inderdaad. Dan maar geen gas/water/electriciteit/kabel/telefoon/glasvezel naar mijn nieuwbouwhuis, want dit is een principekwestie ;)

[ Voor 12% gewijzigd door .oisyn op 29-01-2015 16:00 ]

• Ealanrian
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 21:15
Als ik een bestaande dir link naar een bestaande dir komt de link in de dir.

En gas/water/electriciteit/kabel/telefoon/glasvezel is toch allemaal overbodig? gewoon zonnepanelen en 4g gebruiken :P

• Jan_V
.oisyn schreef op donderdag 29 januari 2015 @ 15:59:
Wegblijven ja inderdaad. Dan maar geen gas/water/electriciteit/kabel/telefoon/glasvezel naar mijn nieuwbouwhuis, want dit is een principekwestie ;)
Moet je dat soort dingen zelf regelen? Ik had verwacht dat de uitvoerder dit soort dingen wel voor je zou regelen.

• Soultaker
  • Laatst online: 18:13
.oisyn schreef op donderdag 29 januari 2015 @ 15:46:
Unlink je (onder linux) niet gewoon waar de node in eerste instantie naar wijst? Dus if(--refcount == 0) deleteData();
Als je een bestand over een ander bestand heenmovet werkt het inderdaad zo, en met symlinks (wat feitelijk bestanden met een speciale bit zijn) ook, maar voor directories werkt dat niet.

De functie unlink() werkt dan ook alleen op bestanden. Je kunt een directory alleen verwijderen met rmdir() en dan alleen als 'ie leeg is. Dit zorgt ervoor dat je geen dangling pointers in je filesystem kunt krijgen.

Kortom, het scenario dat Gamebuster beschrijft is onmogelijk. Om een map vol data te verwijderen zul je eerst recursief de inhoud moeten verwijderen. Dat kan natuurlijk impliciet met een rm -R ... of een find ... -delete maar alle andere tools die bestanden overschrijven doen dat niet.

• alienfruit

alienfruit

incaz schreef op donderdag 29 januari 2015 @ 14:52:
[...]

Erger, dat het IE7 over de zeik helpt :(

(En bovendien, debuggen met alert() is veel leuker! }:O )
IE8 en IE9 ook niet hoor ;)

• EddoH
  • Niet online

EddoH

Backpfeifengesicht

Soultaker schreef op donderdag 29 januari 2015 @ 16:08:
[...]

Als je een bestand over een ander bestand heenmovet werkt het inderdaad zo, en met symlinks (wat feitelijk bestanden met een speciale bit zijn) ook, maar voor directories werkt dat niet.

De functie unlink() werkt dan ook alleen op bestanden. Je kunt een directory alleen verwijderen met rmdir() en dan alleen als 'ie leeg is. Dit zorgt ervoor dat je geen dangling pointers in je filesystem kunt krijgen.

Kortom, het scenario dat Gamebuster beschrijft is onmogelijk. Om een map vol data te verwijderen zul je eerst recursief de inhoud moeten verwijderen. Dat kan natuurlijk impliciet met een rm -R ... of een find ... -delete maar alle andere tools die bestanden overschrijven doen dat niet.
Dat ^
Gamebuster probeert gewoon z'n eigen fuckup in z'n collega's schoenen te schuiven :P

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

.oisyn schreef op donderdag 29 januari 2015 @ 15:59:
Ik vond jou toch het type dat elke dag op een kampvuur een zelfgevangen varken roosterde.

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Jan_V schreef op donderdag 29 januari 2015 @ 16:02:
[...]

Moet je dat soort dingen zelf regelen? Ik had verwacht dat de uitvoerder dit soort dingen wel voor je zou regelen.
Ligt er een beetje aan. Die website bestaat niet voor niets ;), maar is denk ik meer als je een hutje op de hei gaat bouwen. In mijn geval is het inderdaad zo dat de projectontwikkelaar het regelt, al werd er in het geval van kabel verwarring gezaaid door Ziggo omdat het bij hen nog niet in het systeem stond danwel de helpdesk was aan het prutsen, en dan word je dus ook verwezen naar die site. Achteraf blijkt nu dat er gewoon een kabelaansluiting is geregeld.

Desalniettemin, het kan dus weldegelijk zijn dat je het nodig hebt, en het gebruik ervan weegt denk ik toch wel wat zwaarder dan het principe om er geen gebruik van te maken omdat ze pasten in wachtwoordveld verbieden ;)

Het spreekt overigens wel voor ze dat ze van tevoren duidelijk kenbaar maken dat privacy heel belangrijk voor ze is en dat je gegevens veilig zijn opgeslagen. Ze zijn er alleen iets te ver in doorgeschoten. Liever dat dan dat ze er helemaal niet om geven.

[ Voor 25% gewijzigd door .oisyn op 29-01-2015 16:31 ]

• Jan_V
.oisyn schreef op donderdag 29 januari 2015 @ 16:30:
[...]

Ligt er een beetje aan. Die website bestaat niet voor niets ;), maar is denk ik meer als je een hutje op de hei gaat bouwen. In mijn geval is het inderdaad zo dat de projectontwikkelaar het regelt, al werd er in het geval van kabel verwarring gezaaid door Ziggo omdat het bij hen nog niet in het systeem stond danwel de helpdesk was aan het prutsen, en dan word je dus ook verwezen naar die site. Achteraf blijkt nu dat er gewoon een kabelaansluiting is geregeld.

Desalniettemin, het kan dus weldegelijk zijn dat je het nodig hebt, en het gebruik ervan weegt denk ik toch wel wat zwaarder dan het principe om er geen gebruik van te maken omdat ze pasten in wachtwoordveld verbieden ;)

Het spreekt overigens wel voor ze dat ze van tevoren duidelijk kenbaar maken dat privacy heel belangrijk voor ze is en dat je gegevens veilig zijn opgeslagen. Ze zijn er alleen iets te ver in doorgeschoten. Liever dat dan dat ze er helemaal niet om geven.
Klopt, heb er ook ooit op gekeken om een waterleiding te verplaatsen in m'n huidige woonhuis.
Moest nog behoorlijk veel doen en regelen om dat voor elkaar te krijgen.

Uiteindelijk heb ik de hoofdleiding maar gelaten waar die is, weggewerkt achter een kastje in de keuken. Normale mensen kunnen er nog wel bij, inspecteren en vervangen. Wanneer ze weer eens langs komen voor iets moeten ze dus geen dikke monteur sturen, die past niet door een kastje van 45cm breedte :P

• afraca
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 13-08 16:46

afraca

Open Source!

alienfruit schreef op donderdag 29 januari 2015 @ 13:43:
Grr, Grunt's uglify_js wilt mijn console.log's niet weghalen :(
Ik zat eens even in die docs van Uglify te kijken, die naam is toch intrigerend, maar dit deed mij toch wel fronzen:
First make sure you have installed the latest version of node.js (You may need to restart your computer after this step).
Om de windows-developers tegemoet te komen? Met k-splice hoef je een Linux bak praktisch nooit meer te rebooten, maar zelfs op Windows hoef je volgens mij voor Node.js dat niet te doen...

IMDB vote history | Next-gen OS, audio en video player, search engine en Movie DB

• Martijn19
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 28-07 12:47
Vandaar dat er staat may need, heb je ook gelijk het probleem opgelost als iemand z'n terminal nog open had staan o.i.d. Je vangt in elk geval een heleboel situaties op met een simpele reboot :)

• Kobus Post
  • Laatst online: 24-12 08:50
Wat een gezeur met de NOS. Ben wel benieuwd wat die 'hackers' nou te melden hadden.

En NOS technici ga jullie schamen, niet eens op afstand bij je systemen kunnen.

No trees were harmed in the creation of this message, but several thousand electrons were mildly inconvenienced.

• Douweegbertje
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 10-12 09:56

Douweegbertje

Wat kinderachtig.. godverdomme

Kobus Post schreef op donderdag 29 januari 2015 @ 21:37:
Wat een gezeur met de NOS. Ben wel benieuwd wat die 'hackers' nou te melden hadden.

En NOS technici ga jullie schamen, niet eens op afstand bij je systemen kunnen.
uhuh.. gezeur. En ja, waarom zouden ze zich moeten schamen.. echt fack waarom heeft de NOS remote access voor -alles- nodig?

• Rhapsody
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21:36

Rhapsody

In Metal We Trust

Het is juist veiliger om er niet bij te kunnen op afstand. Dan zouden die hackers niet eens naar de studio hoeven komen.

🇪🇺 pro Europa! | Puinhoop Veroorzaken en Vertrekken (PVV)

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Rhapsody schreef op donderdag 29 januari 2015 @ 21:54:
Het is juist veiliger om er niet bij te kunnen op afstand. Dan zouden die hackers niet eens naar de studio hoeven komen.
Dat was ook mijn eerste gedachte ja.

• Kobus Post
  • Laatst online: 24-12 08:50
Rhapsody schreef op donderdag 29 januari 2015 @ 21:54:
Hoeft niet perse remote te kunnen, maar een link tussen Studio Den Haag <-> Studio Hilversum lijkt me toch wel handig. Zeker voor dit soort gevallen, dan is het enkel in Hilversum kunnen regelen van uitzendingen toch een Single Point of Failure.

No trees were harmed in the creation of this message, but several thousand electrons were mildly inconvenienced.

• Douweegbertje

Douweegbertje

Hoe noem je dat dan? Niet remote, maar stiekem toch wel? Of trek je dan een kabel even door.

• Matis
  • Registratie: Januari 2007
  • Nu online

Matis

Rubber Rocket

Ikzelf werk in de broadcast industry. En dat is zo ouderwets, daar staan systemen zonder internettoegang, dus ook niet vice versa.
Er is naar één Master Control Room voor de hele NPO in de playout.
Vanuit Hilversum gaat het op zender.

In Den Haag zit wss een kleine regiekamer met een uplink naar de zender, met een beetje pech via Luxemburg ivm uitzendrechten.

Het feit dat de niet-live programma's gewoon door blijven lopen, is omdat dat allemaal middels playlists uitgekauwd is.

Vergeet overigens ook niet dat het allemaal ruwe video betreft met een bandbreedte van minimaal 1.5Gbps over coax. Vermenigvuldig dat met het aantal camera's en dan zie je dat er niet zo heel eenvoudig even remote gewerkt kan worden.
Er vindt nu pas heel voorzichtig een transitie plaats waar SDI over IP gedistribueerd wordt, AVB genaamd. Voordat studio's over zijn op deze techniek zijn we twee decennia verder. Sommige studios draaien nog steeds op analoge video....

[ Voor 32% gewijzigd door Matis op 29-01-2015 22:32 ]

If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time

• F.West98
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 25-12 03:46

F.West98

Alweer 16 jaar hier

Matis schreef op donderdag 29 januari 2015 @ 22:27:
[..]

Het feit dat de niet-live programma's gewoon door blijven lopen, is omdat dat allemaal middels playlists uitgekauwd is.
En aangezien ze die waarschijnlijk uit hebben gezet toen het journaal begon kon WIDM ook niet doorgaan...

2x Dell UP2716D | R9 7950X | 128GB RAM | 980 Pro 2TB x2 | RTX2070 Super
.oisyn: Windows is net zo slecht in commandline als Linux in GUI

• Matis
  • Registratie: Januari 2007
  • Nu online

Matis

Rubber Rocket

F.West98 schreef op donderdag 29 januari 2015 @ 22:32:
En aangezien ze die waarschijnlijk uit hebben gezet toen het journaal begon kon WIDM ook niet doorgaan...
Klopt, op NPO1 wel ja. Daar moest na het journaal met de hand weer de playlist gestart worden.

If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time

• F.West98

F.West98

Alweer 16 jaar hier

Waarom was NPO2 dan even 10min op zwart? Dus niet de hele tijd...

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

• F.West98

F.West98

Alweer 16 jaar hier

Matis schreef op donderdag 29 januari 2015 @ 22:27:
Ikzelf werk in de broadcast industry. En dat is zo ouderwets, daar staan systemen zonder internettoegang, dus ook niet vice versa.
Er is naar één Master Control Room voor de hele NPO in de playout.
Vanuit Hilversum gaat het op zender.

In Den Haag zit wss een kleine regiekamer met een uplink naar de zender, met een beetje pech via Luxemburg ivm uitzendrechten.

Vergeet overigens ook niet dat het allemaal ruwe video betreft met een bandbreedte van minimaal 1.5Gbps over coax. Vermenigvuldig dat met het aantal camera's en dan zie je dat er niet zo heel eenvoudig even remote gewerkt kan worden.
Er vindt nu pas heel voorzichtig een transitie plaats waar SDI over IP gedistribueerd wordt, AVB genaamd. Voordat studio's over zijn op deze techniek zijn we twee decennia verder. Sommige studios draaien nog steeds op analoge video....
Wel via Luxemburg zeggen ze net

• Douweegbertje

Douweegbertje

Waar kan ik stalkers aanmelden?

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Dus, "It only takes about 1 minute" is ongeveer 5 minuten :(

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Bij mij :+

• Douweegbertje

Douweegbertje

Overigens wel een unicum dat ik mannetje word genoemd :+

• _David_
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 25-12 12:22

_David_

FP ProMod

llama llama duck

Normaal ben je het vrouwtje? :P

/inkoppertje

I thought fail2ban would keep the script kiddies out but somehow you still seem to be able to login.

• azerty
  • Laatst online: 20:05
Afbeeldingslocatie: http://puu.sh/fda4f/1344f1787e.png

En ja, pwd is dus een gewone MD5 hash -_-

En het stopt niet... Als je je wachtwoord wilt resetten...

Dan krijg je een linkje toegestuurd in de mail:

http://www.audio-surf.com...30061582fb2662ccb457db88e

Waar de code... (u raad het al...) je wachtwoord is -_-

[ Voor 61% gewijzigd door azerty op 30-01-2015 01:33 ]

• .Gertjan.
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 17-02 21:20

.Gertjan.

Owl!

wsitedesign schreef op vrijdag 30 januari 2015 @ 01:31:
[afbeelding]

En ja, pwd is dus een gewone MD5 hash -_-

En het stopt niet... Als je je wachtwoord wilt resetten...

Dan krijg je een linkje toegestuurd in de mail:

http://www.audio-surf.com...30061582fb2662ccb457db88e

Waar de code... (u raad het al...) je wachtwoord is -_-
Op zich geen groot probleem als de hash nog wat salting zou bevatten. De hash meesturen als extra token is zelfs "handig" om te voorkomen dat de link bruikbaar blijft na het wijzigen en om te voorkomen dat je andere resets kan brute-forcen.

Daarnaast, als je ww te reversen is via de hash heb je mogelijk geen sterk ww of ben je de gelukkige eigenaar van een plekje in een rainbowtable.

Zou mijzelf daar niet al te druk om maken eigenlijk... :)

The #1 programmer excuse for legitimately slacking off: "My code's compiling"
Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.

• azerty
  • Laatst online: 20:05
Het gaat me meer om het WTF gehalte dan daadwerkelijk zorgen maken hoor... die site is nu eenmaal niet levensnoodzakelijk :+

• armageddon_2k1
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 27-07 10:18
Dat die site niet levensnoodzakelijk is maakt niet uit he? Als je als gebruiker zo stom bent om overal hetzelfde wachtwoord te gebruiken en de niet-levensnoodzakelijke site z'n database wordt gekraakt, dan ligt mooi je Gmail/Facebook/iCloud/whatever password open en bloot :)

Engineering is like Tetris. Succes disappears and errors accumulate.

• AtleX
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

.Gertjan. schreef op vrijdag 30 januari 2015 @ 08:00:
[...]

Op zich geen groot probleem als de hash nog wat salting zou bevatten.
Jawel, ook dan. De snelheid waarmee MD5 hashes gegenereert kunnen worden op moderne hardware maakt brute forcing tegen salted hashes zelfs bereikbaar. En kom je rekenpower te kort als would-be hacker? Op Azure of AWS trek je aan wat sliders en je hebt voor een appel en een ei tientallen CPU cores en honderden gigabytes aan geheugen tot je beschikking.
De hash meesturen als extra token is zelfs "handig" om te voorkomen dat de link bruikbaar blijft na het wijzigen en om te voorkomen dat je andere resets kan brute-forcen.
Daar genereer je een andere one-time hash voor die je ergens in de DB mikt.Er wordt nu over een onveilig medium, mail, een password verstuurd wat in unsecure storage, de mailbox, wordt opgeslagen voor de lange termijn. Dat een hash nu misschien onkraakbaar is wil niet zeggen dat het over vijf jaar ook nog het geval is. Misschien is er dan al wel een weakness gevonden die de gemidddelde smartphone in 6 ms een MD5 hash laat brute forcen, lekker dat het dan nog in je mailbox staat.
Daarnaast, als je ww te reversen is via de hash heb je mogelijk geen sterk ww of ben je de gelukkige eigenaar van een plekje in een rainbowtable.
Niet waar. Collision attacks zijn geen theoretisch iets bij MD5 en brute forcing tegen MD5 is zoals gezegd ook geen rocket science.
Zou mijzelf daar niet al te druk om maken eigenlijk... :)
Ik wel. Ik heb dan misschien wel een veilig en uniek wachtwoord daar, maar 90% van de gebruikers waarschijnlijk niet. Da's fijn, dat je met zo'n mailtje ook direct bij FB kan inloggen als die persoon.

Sole survivor of the Chicxulub asteroid impact.

• .Gertjan.
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 17-02 21:20

.Gertjan.

Owl!

AtleX schreef op vrijdag 30 januari 2015 @ 08:46:
[...]

Jawel, ook dan. De snelheid waarmee MD5 hashes gegenereert kunnen worden op moderne hardware maakt brute forcing tegen salted hashes zelfs bereikbaar. En kom je rekenpower te kort als would-be hacker? Op Azure of AWS trek je aan wat sliders en je hebt voor een appel en een ei tientallen CPU cores en honderden gigabytes aan geheugen tot je beschikking.
Je moet het ook wel afwegen tegen de software waar het wachtwoord voor is. Voor je internetbankieren heb je absoluut een punt, maar voor een game (volgens mij was het een pw van audio-surf) gaat men echt geen geld investeren aan Azure AWS om je hash te kraken.
[...]
Daar genereer je een andere one-time hash voor die je ergens in de DB mikt.
I know, dat is de gebruikelijke manier, maar helaas zie je dat niet altijd gebeuren. Vaak resetten tools gewoon je wachtwoord en sturen je een mail met je nieuwe PW, ook erg leuk als je dat kan forceren op andere accounts. Dit is in ieder geval beter dan geen beveiliging. Ik zeg niet dat het het beste is, maar het is ook zeker niet de slechtste methode.
Er wordt nu over een onveilig medium, mail, een password verstuurd wat in unsecure storage, de mailbox, wordt opgeslagen voor de lange termijn. Dat een hash nu misschien onkraakbaar is wil niet zeggen dat het over vijf jaar ook nog het geval is. Misschien is er dan al wel een weakness gevonden die de gemidddelde smartphone in 6 ms een MD5 hash laat brute forcen, lekker dat het dan nog in je mailbox staat.
Dan hebben ze de beschikking over je oude wachtwoord. Daarnaast wordt niet het wachtwoord verstuurd, maar de hash (wat dan misschien te herleiden is naar een PW op termijn).
Niet waar. Collision attacks zijn geen theoretisch iets bij MD5 en brute forcing tegen MD5 is zoals gezegd ook geen rocket science.
Bij een collision hebben ze gelukkig niet meteen je echte wachtwoord ;) Ik zeg ook niet dat het rocket science is, bruteforcen is het simpelste wat je kan doen, maar zodra er maar enige logica zit achter je hash of one-time tokens heb je een kwetsbaarheid. In principe is alles wat door mensen gemaakt wordt (zelfs softwarematige randomness) te herleiden naar logica en een potentieel probleem.
Ik wel. Ik heb dan misschien wel een veilig en uniek wachtwoord daar, maar 90% van de gebruikers waarschijnlijk niet. Da's fijn, dat je met zo'n mailtje ook direct bij FB kan inloggen als die persoon.
Dat is dan niet zo slim van die mensen ;) Maar laten we wel realistisch blijven, als iemand je audiosurf password moet reversen, dan uitzoeken wat je facebook is en dan weer verder kan "hacken", dan moet dat echt wel de moeite waard zijn.

Sommige mensen (bedoel niet jou hoor) staan direct klaar met een belerend vingertje als een of andere pret-app of niet cruciale site de boel niet netjes beveiligd. Maar laten we realistisch blijven, aan de ene kant is het niet waarschijnlijk dat ze een poging doen om die zaken te kraken, en aan de andere kant, wat is het verlies als het gebeurt.

Dat een bank tonnen/miljoenen besteed aan beveiliging is logisch en mag je verwachten, maar voor een game/pret site/app mag je dat gewoon niet verwachten. Maar dat is slechts mijn bescheiden mening :)

The #1 programmer excuse for legitimately slacking off: "My code's compiling"
Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:01

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

Er zijn veel te veel niet cruciale sites waarmee je moet inloggen met je e-mail adres en een wachtwoord. En waarme log je in bij flink wat andere sites? Juist........
En erg veel mensen gebruiken nu eenmaal hetzelfde wachtwoord. En natuurlijk moeten die mensen opgevoed worden dat niet te doen, maar om die mensen nu zelf de schuld te geven terwijl 1 of andere niet cruciale site de beveiliging niet goed op orde heeft........

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

• Soultaker
  • Laatst online: 18:13
Goed nieuws: deze week heeft de IETF de ASCII standaard erkend. Nu kan ik eindelijk al m'n bestanden gaan converteren van EBCDIC naar ASCII!

• Cloud
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22-12 16:59

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Soultaker schreef op vrijdag 30 januari 2015 @ 09:48:
Goed nieuws: deze week heeft de IETF de ASCII standaard erkent. Nu kan ik eindelijk al m'n bestanden gaan converteren van EBCDIC naar ASCII!.
Huh? :F

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana

• Struikrover
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online
Coole test-tool voor website snelheid: http://yellowlab.tools

93/100 op een hele oude PHP website :P

• alienfruit

alienfruit

Wacht nog steeds op zijn SSL certificaat :(

• Douweegbertje

Douweegbertje

dan fork je hem toch :+

• WernerL
  • Nu online
Struikrover schreef op vrijdag 30 januari 2015 @ 10:11:

Eens mijn site getest. 57/100 op een wordpress site. Dit weekend maar eens mijn Scala play versie afmaken. Die is lokaal wel rete snel. Alleen het aanbod aan CMS systemen is nogal beperkt I.T.T PHP. Ben dus zelf wat in elkaar aan het bouwen. :+

• Gamebuster
Jan_V schreef op donderdag 29 januari 2015 @ 15:33:
[...]

Daarom zoek je nu een nieuwe Collega Webdeveloper? *sig*
Nee, daarom ben ik tegen outsourcing. Het was zo'n indiaan.

Wel leuk dat we toevallig diezelfde dag nog over backups praatte

[ Voor 34% gewijzigd door Gamebuster op 30-01-2015 10:25 ]

• EddoH
  • Niet online

EddoH

Backpfeifengesicht

Test failed
TypeError: Cannot read property '0' of undefined

:')

• Gamebuster
Soultaker schreef op donderdag 29 januari 2015 @ 16:08:
Geen idee hoe-ie het gedaan heeft dan, enige wat ik zag is een symlink naar de map zelf, zeg maar op deze manier:

code:
1
2
3
$ cd /var/www/epicsite/shared
$ ls foo
foo -> /var/www/epicsite/shared/foo

In foo stond eerst alle data. Hoe diegene dat voor elkaar gekregen heeft: Geen idee.

De bash history is "vreemd genoeg" verdwenen dus originele commands kan ik niet terugvinden.

[ Voor 3% gewijzigd door Gamebuster op 30-01-2015 10:30 ]

• EddoH
  • Niet online

EddoH

Backpfeifengesicht

Gamebuster schreef op vrijdag 30 januari 2015 @ 10:29:
[...]

Geen idee hoe-ie het gedaan heeft dan, enige wat ik zag is een symlink naar de map zelf, zeg maar op deze manier:

code:
1
2
3
$ cd /var/www/epicsite/shared
$ ls foo
foo -> /var/www/epicsite/shared/foo

In foo stond eerst alle data. Hoe diegene dat voor elkaar gekregen heeft: Geen idee.

De bash history is "vreemd genoeg" verdwenen dus originele commands kan ik niet terugvinden.
Die symlink is opzichzelf niets mis mee (of hij nuttig is is een tweede). Het maken ervan zal in ieder geval niets deleten. Dus foo bestond al niet, of was al gedelete voordat de link gemaakt werd.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
$ mkdir symlinktest
$ mkdir symlinktest/data
$ touch symlinktest/data/mydata.txt
$ ln -s symlinktest/data/ data
$ ll symlinktest/data/
total 0
-rw-rw-r--. 1 user user 0 Jan 30 10:41 mydata.txt

$ ln -s -f symlinktest/data/ data
$ ll symlinktest/data/
total 0
lrwxrwxrwx. 1 user user 17 Jan 30 10:42 data -> symlinktest/data/
-rw-rw-r--. 1 user user  0 Jan 30 10:41 mydata.txt

[ Voor 22% gewijzigd door EddoH op 30-01-2015 10:47 ]

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 21:53
95/100 ^^ Kreeg punten aftrek vanwege 53 unused css rules en een verouderde jquery versie (1.7 nog :D) Zo zie je maar weer dat Orchard CMS in de basis toch wel best goed is.

[ Voor 25% gewijzigd door Caelorum op 30-01-2015 10:48 ]

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:01

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

Soultaker schreef op vrijdag 30 januari 2015 @ 09:48:
Goed nieuws: deze week heeft de IETF de ASCII standaard erkend. Nu kan ik eindelijk al m'n bestanden gaan converteren van EBCDIC naar ASCII!
_O-

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

• Jan_V
Caelorum schreef op vrijdag 30 januari 2015 @ 10:47:
95/100 ^^ Kreeg punten aftrek vanwege 53 unused css rules en een verouderde jquery versie (1.7 nog :D) Zo zie je maar weer dat Orchard CMS in de basis toch wel best goed is.
Orchard is ook wel een prima CMS.
Alleen qua gebruikersvriendelijkheid laat het wat te wensen over (ervaring tot versie 1.7, dus misschien tegenwoordig beter).
Ook als dev heb ik er vaak genoeg tegen geschreeuwd. Dat terwijl het technisch toch wel geweldig is om van te kunnen leren.

M'n standaard MiniBlog site is 92/100.
Gaat ook de mist in bij wat CSS regels. Blijkbaar vinden ze !important niet cool :P

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

77/100, teveel DOM-elements :P

• Erwin537
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 13:42
Ik heb een 98/100 op een website die ik gemaakt heb.. de 2 puntjes aftrek komen door een javascript error op een script dat ervoor zorgt dat de CSS later wordt ingeladen. Dat script is een suggestie van google om er voor te zorgen dat de content sneller wordt ingeladen.
error:
ReferenceError: Can't find variable: requestAnimationFrame - http://scheldestad.nl/:185

En daardoor wordt de CSS natuurlijk niet ingeladen door die test :+

• ytterx
  • Laatst online: 05-12 21:55
Heb een site gevonden met 0/100 :p (had laag verwacht maar niet zo laag)
De site die ik beheer 86/100 wat voornamelijk 1 css syntax error is (moet er ingeslopen zijn..)

• TheNephilim
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 18-12 12:14

TheNephilim

Wtfuzzle

86/100 en 87/100 op een twee recent opgeleverde websites, 93/100 op onze eigen website! :o Allemaal WordPress overigens :>

[ Voor 5% gewijzigd door TheNephilim op 30-01-2015 12:17 ]

• ElkeBxl
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 18-12 08:47

ElkeBxl

Tassendraagster

Oh help... Website van mijn werkgever heeft een 0 :o
2 CSS syntax errors, 1580 globabl variables in de JS, 8 404-pagina's, ...

Het team dat die website maakt zit hier vlak achter mij, ik zou ze eens linkje moeten sturen...

Without nipples, boobs are pointless - 365 project - In mijn hoofd is het alle dagen Kerstmis - What type of bees make milk? Boobies! - What type of bees are scary? BoooOOOOOooobeees! - Cactusliefhebster

• F.West98

F.West98

Alweer 16 jaar hier

99/100 :D

• tommieonos
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 10:48
100/100 :*)

• Rikkiz0r
  • Niet online
99/100 op een site die ik gebouwd heb :D

• dcm360
  • Niet online

dcm360

Moderator Discord

HD7767 powered

Hm, 94 punten op de 10 jaar oude meuk van mij, dat valt nog best mee. Met name als je bedenkt dat de afgeronde hoeken gemaakt worden met png's omdat border-radius destijds nog niet heel erg een optie was.

• incaz
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 15-11-2022
62/100 -O-
CSS complexity en het advies om de smilies te spriten. (Maar ik weet niet zeker of dat echt zoveel beter werkt? Tweakers sprite in elk geval ook niet.)

Never explain with stupidity where malice is a better explanation

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

incaz schreef op vrijdag 30 januari 2015 @ 12:47:
62/100 -O-
CSS complexity en het advies om de smilies te spriten. (Maar ik weet niet zeker of dat echt zoveel beter werkt? Tweakers sprite in elk geval ook niet.)
spriten zorgt voor minder request => minder lookup & wait enzo.

• Rutix
  • Laatst online: 22-12 22:23
http://yellowlab.tools/result/e09xwj8p54 <--- tweakers scored niet echt super :P

Nothing to see here!

• Gamebuster
incaz schreef op vrijdag 30 januari 2015 @ 12:47:
62/100 -O-
je hebt diverse spritemap generators, dan gaat het volledig automagisch

• Struikrover
  • Nu online
Komt omdat ze zichzelf te !important vinden :+

Overigens vind ik dat complexiteit van de website eigenlijk ook meegenomen zou moeten worden in de maatstaaf. Een <html></html> heeft natuurlijk 0 HTML errors. Tweakers heeft een heel wat grotere kans.

[ Voor 29% gewijzigd door Struikrover op 30-01-2015 13:06 ]

• WernerL
  • Nu online
Even een andere site getest die ik gemaakt heb
Bij de CSS check 0 punten gekregen:
Warning

This rule reached the abnormality threshold, which means there is a real problem you should care about.
Website doet het prima in alle browsers.. Blijkbaar toch ergens een foutje gemaakt. :+

• Afvalzak
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 07-12 14:28

Afvalzak

Zet jij mij even buiten?

Heeft die tool problemen met https websites?

Last.fm | Code Talks

• Struikrover
  • Nu online
Volgens mij niet per definitie? http://yellowlab.tools/result/e09yoq0074

• Afvalzak

Afvalzak

Zet jij mij even buiten?

Apart, ik krijg op 2 https sites:
Test failed
Error 254: page loading failed in Phantomas

Last.fm | Code Talks

• Gamebuster
Mijn HTTPS site doet t wel :)

Ik kreeg die error die jij omschrijft bij een http 401 auth required response. Misschien herkent je server dat het een bot is o.i.d.?

[ Voor 70% gewijzigd door Gamebuster op 30-01-2015 13:24 ]

• diabolofan
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 25-12 22:02
http://yellowlab.tools/result/e09yvh08im <-- Even yellowlab.tools getest, hebben score van 98/100...

Trouwens eerste website die ik opende met zo'n nieuwe .tools extensie..

• Afvalzak

Afvalzak

Zet jij mij even buiten?

Gamebuster schreef op vrijdag 30 januari 2015 @ 13:23:
Mijn HTTPS site doet t wel :)

Ik kreeg die error die jij omschrijft bij een http 401 auth required response. Misschien herkent je server dat het een bot is o.i.d.?
Zou kunnen, even een ticket aangemaakt :)

Last.fm | Code Talks

• ElkeBxl

ElkeBxl

Tassendraagster

diabolofan schreef op vrijdag 30 januari 2015 @ 13:25:
Trouwens eerste website die ik opende met zo'n nieuwe .tools extensie..
Ik had dat niet eens door! :o

Without nipples, boobs are pointless - 365 project - In mijn hoofd is het alle dagen Kerstmis - What type of bees make milk? Boobies! - What type of bees are scary? BoooOOOOOooobeees! - Cactusliefhebster

• D-Raven
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16-10 10:47
81 van 100 op onze bedrijfs website. Ik ben tevreden :P

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Heuj, verkopertje circuleren!
Collega
U kunt ook een e-mail sturen naar afdeling-financiën@bedrijf.nl.
Met een trema op de e ja.
_O-

[ Voor 68% gewijzigd door Firesphere op 30-01-2015 14:44 ]

• Alex)
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 12-12 21:27
Error 88
Cannot yield a value in the body of a try block with a catch clause
-O-

Waarom nou weer niet? :|

We are shaping the future

• GateKeaper
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 05-08 21:46

GateKeaper

#1 Procastinator

Geen idee welke taal, maar ook niet wanneer je in de finally yield? Lijkt me een logischere plek.

• Korben
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-11 13:15

Korben

() => {};

GateKeaper schreef op vrijdag 30 januari 2015 @ 14:51:
Geen idee welke taal, maar ook niet wanneer je in de finally yield? Lijkt me een logischere plek.
Wat hij bedoelt is dit:
C#:
1
2
3
4
5
6
7
try
{
    yield return 1;
}
catch
{
}

Anyway, het probleem is dat de runtime het niet toestaat dat je een jump maakt naar een try-block. Microsoft hadden dit kunnen oplossen met een special-case, maar ze hebben gekozen voor de elegantere en simpelere oplossing.

.oisyn: Échte programmeurs haten PHP met een passie. Ben jij soms geen echte programmeur?

• Feanathiel
  • Registratie: Juni 2007
  • Niet online

Feanathiel

Cup<Coffee>

Waar verwacht je eventuele exceptions dan? yield implementeert een IEnumerable class in c#.

[ Voor 11% gewijzigd door Feanathiel op 30-01-2015 15:03 ]

• GateKeaper
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 05-08 21:46

GateKeaper

#1 Procastinator

Korben schreef op vrijdag 30 januari 2015 @ 14:59:
[...]

Wat hij bedoelt is dit:
C#:
1
2
3
4
5
6
7
try
{
    yield return 1;
}
catch
{
}

Anyway, het probleem is dat de runtime het niet toestaat dat je een jump maakt naar een try-block. Microsoft hadden dit kunnen oplossen met een special-case, maar ze hebben gekozen voor de elegantere en simpelere oplossing.
Begreep wel wat voor constructie hij bedoelde, maar niet in welke taal hij de oplossing zocht.

Had dus verwacht dat zoiets wel zou werken:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
try {
  var foo = "bar";
}
catch (ex) {
}
finally {
  yield return foo;
}

Maar dat werkt dus ook niet? Dan blijft dus over return value buiten het try / catch block halen. Opzich vind ik het niet eens zo'n raar idee, om geen yield in een try block toe te staan.

• kenneth
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.

• Styxxy
  • Laatst online: 24-12 20:20
ElkeBxl schreef op vrijdag 30 januari 2015 @ 12:20:
Oh help... Website van mijn werkgever heeft een 0 :o
2 CSS syntax errors, 1580 globabl variables in de JS, 8 404-pagina's, ...

Het team dat die website maakt zit hier vlak achter mij, ik zou ze eens linkje moeten sturen...
61/100 voor de website van mijn werkgever :+ .

• ElkeBxl

ElkeBxl

Tassendraagster

Styxxy schreef op vrijdag 30 januari 2015 @ 15:53:
[...]

61/100 voor de website van mijn werkgever :+ .
Erdoor is erdoor he ;)

Pagina: 1 ... 51 ... 100 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is niet de plaats om te lopen helpdesken. De Coffee Corner is primair bedoeld als uitlaatklep voor iedereen in de Devschuur® en niet als vraagbaak.