De Devschuur Coffee Corner - Iteratie ➑ Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 53 ... 100 Laatste
Acties:
  • 366.928 views

• Soultaker
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 03:33
ValHallASW schreef op dinsdag 03 februari 2015 @ 11:47:
"As part of your school’s participation in Space Race, you received 15 GB of additional Dropbox space. The Space Race promotional period expires on March 4, 2015, at which point your Dropbox limit will automatically return to 6 GB."
:'(
Switchen naar Google Drive dan maar? ;)

edit:
Wat is dat trouwens voor onzin dat je quotes niet mag nesten op GoT?

[ Voor 85% gewijzigd door Soultaker op 03-02-2015 12:00 ]

• RayNbow
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 14:22

RayNbow

Kirika <3

Nee, OneDrive. ;)

<3 1 TB

Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir

• ZaZ
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21-12 00:53

ZaZ

Tweakers abonnee

Gewoon in eigen beheer met een btsync of owncloud of whatever. Legio mogelijkheden.
Ik ben al een tijdje Dropbox-af en geen moment gemist.

Lekker op de bank

• .oisyn
  • Laatst online: 13:15

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Soultaker schreef op dinsdag 03 februari 2015 @ 11:58:
[...]

Switchen naar Google Drive dan maar? ;)

edit:
Wat is dat trouwens voor onzin dat je quotes niet mag nesten op GoT?
Dat is echt al 100 jaar zo 8)7. Wel een beetje jammer idd. Doen dan iig 2 niveaus diep.
:Y
1,04TB bij mij om precies te zijn :+

15GB Free
10GB Loyalty bonus
15GB Camera Roll bonus
1024GB Office365 subscription

[ Voor 37% gewijzigd door .oisyn op 03-02-2015 12:14 ]

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

• ValHallASW
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Delen jullie geen bestanden met anderen? Zeker de helft van mijn ruimte is met één of meerdere mensen gedeeld...

Maargoed, dan kan ik in ieder geval die ándere helft anders in de cloud hangen :-)

• TheNephilim
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 18-12 12:14

TheNephilim

Wtfuzzle

ZaZ schreef op dinsdag 03 februari 2015 @ 12:06:
Gewoon in eigen beheer met een btsync of owncloud of whatever. Legio mogelijkheden.
Ik ben al een tijdje Dropbox-af en geen moment gemist.
Yup, hier ook BT Sync in gebruik! Al moet je dan eigenlijk wel een NAS oid. hebben; wel makkelijk een always-on-device.

• ZaZ

ZaZ

Tweakers abonnee

Syno 1815+ staat thuis lekker te pruttelen :P

Lekker op de bank

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Heeft BT Sync geen standaard Synology client?

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

• ZaZ

ZaZ

Tweakers abonnee

Volgens mij alleen voor de x86 modellen

Lekker op de bank

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

http://www.getsync.com/download#NAS

Daar staan ook clients voor andere CPU's. Maar ik zie Synology niet tussen de NAS devices staan onderaan. Ik kan natuurlijk ook wel zo'n linux binary pakken en configgen via de command prompt, maar ik install liever gewoon een package via de UI. Overigens heb ik een 412+, die is x86

Niet dat het boeit overigens, ik gebruik CloudStation.

.edit: ah er schijnt wel een onofficiele package te staan op SynoCommunity :)

[ Voor 23% gewijzigd door .oisyn op 03-02-2015 12:52 ]

• ZaZ

ZaZ

Tweakers abonnee

Had je niet een 1513 of iets dergelijks? Dan is er via synocommunity gewoon een package beschikbaar.

Lekker op de bank

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Ja dat zeg ik ;)

• ZaZ

ZaZ

Tweakers abonnee

Wordt tijd dat edits ook een refresh/notification of iets dergelijks krijgen :)

Lekker op de bank

• Tjolk
  • Registratie: Juni 2007
Woy schreef op dinsdag 03 februari 2015 @ 11:27:
[...]

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Tjolk is lekker. overal en altijd.

• RayNbow

RayNbow

Kirika <3

.oisyn schreef op dinsdag 03 februari 2015 @ 12:07:
[...]

:Y
1,04TB bij mij om precies te zijn :+

15GB Free
10GB Loyalty bonus
15GB Camera Roll bonus
1024GB Office365 subscription
Momenteel hier 1254.5 GB, bestaande uit:
  • 15 GB gratis
  • 200 GB Surface bonus (tot 26-01-2016)
  • 0.5 GB uitnodigingsbonus
  • 15 GB camera roll bonus
  • 1 TB Office 365
*O*

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 22-12 14:38
Leuk ja die tijdelijke bonussen. Had ook dropbox ruimte bij mijn Note gehad. Zat na afloop gelukkig nog binnen de ruimte die ik in die tijd bij elkaar gesprokkeld had. Maar anders moet je toch ineens gaan dokken. Dan vind ik een TB voor een tientje toch wel erg veel cloudruimte als je nu iets van 5-6 GB gebruikt. Google heeft met 100 GB dan toch een mooie tussenstap.

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Topicstarter
ACCESS LIMITS: Clients may maintain connections to the server for no more than 86,400 seconds per day. If you need additional time, you may contact IERS to file a request for up to one additional second.

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

[quote]RayNbow schreef op dinsdag 03 februari 2015 @ 13:16:
• 200 GB Surface bonus (tot 26-01-2016)
Waarom heb ik die niet? :(

• Firesphere
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 27-12 04:33

Firesphere

Yoshis before Hoshis

QFT

I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

• RayNbow

RayNbow

Kirika <3

Bij de Surface Pro 2 (mogelijk ook de Surface 2) zat een coupon bij. Zat er bij jou niets bij dan?

• AtleX
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

Waar vullen jullie in vredesnaam al die cloud storage mee? Ik gebruik Dropbox en daar heb ik nu zo'n anderhalve GB in gebruik, waarvan ruim een gigabyte met mijn private Git repos. De rest met wat documenten, mijn 1Password vaults, wat Podcasts voor in de auto en mijn wallpapers.

Wat voor mij trouwens best wel een dealbreaker is, is dat je bij geen enkele cloud storage VHD's op kunt slaan. Zowel bij Dropbox als Drive als OneDrive raken VHD's heel snel (direct) corrupt. Ik ben een groot fan van die dingen, heb een stapeltje Bitlocker-encrypted VHD's, maar die meenemen om USB-stick is weleens wat onhandig.

Sole survivor of the Chicxulub asteroid impact.

• wackmaniac
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 17-12 10:53
Gebruik Dropbox voor van alles en nog wat; e-books, git-repo's, bestanden die ik misschien ergens anders ook wil gebruiken etc. Heerlijk man.

Ze zijn bij Google trouwens wel lekker consequent; heb een kleine issue met IE10 en Prototype. Prototype wordt geladen vanaf Google's //ajax.googleapis.com/ajax/libs/prototype/1.7/prototype.js. Je zou denken dat je dan de laatste 1.7.x-versie krijgt, wat op dit moment 1.7.2 is, maar nee, je krijgt dan 1.7.1. Owkee, dan pak ik eigenhandig 1.7.2 wel (want daar zit de fix in); die bestaat niet, 1.7.1 wel en 1.7.2.0 ook, maar 1.7.2 niet ... schiet mij maar lek.

[ Voor 62% gewijzigd door wackmaniac op 03-02-2015 14:18 ]

Read the code, write the code, be the code!

• Koetjeboe
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 27-12 08:18

Koetjeboe

Boe, zegt de koe

Gebruik het voor alles, maar de meeste ruimte nemen mijn foto's + raws in. Raw van 25 MB + jpg van gemiddeld 15 MB telt toch op :P

• Douweegbertje
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 00:21

Douweegbertje

Wat kinderachtig.. godverdomme

wackmaniac schreef op dinsdag 03 februari 2015 @ 14:15:
Gebruik Dropbox voor van alles en nog wat; e-books, git-repo's, bestanden die ik misschien ergens anders ook wil gebruiken etc. Heerlijk man.

Ze zijn bij Google trouwens wel lekker consequent; heb een kleine issue met IE10 en Prototype. Prototype wordt geladen vanaf Google's //ajax.googleapis.com/ajax/libs/prototype/1.7/prototype.js. Je zou denken dat je dan de laatste 1.7.x-versie krijgt, wat op dit moment 1.7.2 is, maar nee, je krijgt dan 1.7.1. Owkee, dan pak ik eigenhandig 1.7.2 wel (want daar zit de fix in); die bestaat niet, 1.7.1 wel en 1.7.2.0 ook, maar 1.7.2 niet ... schiet mij maar lek.
Want er zit verschil in 1.7.2.0 en 1.7.2? Lijkt mij niet. Ik zie hem hier zelfs niet eens: http://prototypejs.org/download/
Sowieso staan hier alle versies:
https://developers.google...raries/devguide#prototype

Dus waar jij nou zo moeilijk over doet snap ik dan niet. de /1.7/ is eigenlijk een bad url, mja soit. Die staat ook niet bij de supported versie list.

[ Voor 17% gewijzigd door Douweegbertje op 03-02-2015 14:25 ]

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Google als CDN?
Ik gebruik zelf liever CDNJS

.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

• AtleX
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

Koetjeboe schreef op dinsdag 03 februari 2015 @ 14:19:
Gebruik het voor alles, maar de meeste ruimte nemen mijn foto's + raws in. Raw van 25 MB + jpg van gemiddeld 15 MB telt toch op :P
Mja, dat sla ik dus niet in cloud storage op. Mijn fotocollectie, ik fotografeer auto's & autosport, is zo'n 700GB en dat is nergens goedkoop op te slaan. Daarnaast is het, door de permanente syncing, niet als backup te beschouwen.

Ik heb mijn foto's lokaal op mijn machine in een RAID 1 array, daarnaast een on-site backup met Robocopy via iSCSI en een off-site backup bij KPN Online Backup. Qua prijs/prestatie is KPN Online Backup moeilijk te verslaan trouwens, heb er bijna 900GB staan voor €5,99 per maand.

En ja, ik neem backups best wel serieus. :P Het is tegenwoordig zonder moeite en tegen lage kosten te doen, dus er is geen excuus om het niet goed te regelen. Ben dan ook regelmatig erg verbaasd over sommige topics in OH.

[ Voor 14% gewijzigd door AtleX op 03-02-2015 14:38 ]

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

RayNbow schreef op dinsdag 03 februari 2015 @ 14:03:
[...]

Bij de Surface Pro 2 (mogelijk ook de Surface 2) zat een coupon bij. Zat er bij jou niets bij dan?
Ik heb een Pro 1. Geïmporteerd uit de VS.

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

[...]

Ah, ik heb een first-generation.

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

Firesphere schreef op dinsdag 03 februari 2015 @ 14:27:
[...]

Google als CDN?
Hmmm, nice die kende ik nog niet! Meestal gebruik ik nu http://www.jsdelivr.com/, alleen kun je daar niet alles vinden.

• wackmaniac
[...]

Google als CDN?
Nou, dat het een bad url is ben ik niet met je eens; is juist een elegante en wel meer gebruikte manier om aan te geven dat je de laatste (stabiele) 1.7-branch wilt.

Het gaat er vooral om dat het inconsistent is èn niet overeenkomt met de versienummering die Prototype zelf hanteert.
[...]

Google als CDN?
https://cdnjs.com/libraries/prototype geeft een Application Error. Is niet echt vertrouwenswekkend :)

[ Voor 25% gewijzigd door wackmaniac op 03-02-2015 14:31 ]

• Jegorex
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 01-12 17:20
[...]

De Pro 3 heeft waarschijnlijk geen coupon. Ik heb er in elk geval geen gekregen.

• RayNbow

RayNbow

Kirika <3

.oisyn schreef op dinsdag 03 februari 2015 @ 14:28:
[...]

Ik heb een Pro 1. Geïmporteerd uit de VS.
Firesphere schreef op dinsdag 03 februari 2015 @ 14:28:
[...]

Ah, ik heb een first-generation.
Ah, die heb ik ook gehad, daar zat ie idd niet bij. Toen de Pro 2 uitkwam heb ik 'm meteen aangeschaft (vanwege de betere accuduur) en m'n Pro 1 heeft een tweede leven gekregen bij een familielid.

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

wackmaniac schreef op dinsdag 03 februari 2015 @ 14:30:
Nou, dat het een bad url is ben ik niet met je eens; is juist een elegante en wel meer gebruikte manier om aan te geven dat je de laatste (stabiele) 1.7-branch wilt.

[...]

https://cdnjs.com/libraries/prototype geeft een Application Error. Is niet echt vertrouwenswekkend :)
:D Dat is dan wel weer heel toevallig :D
Ik heb nooit problemen gehad met cdnjs though

• Soultaker
Dat is echt al 100 jaar zo 8)7. Wel een beetje jammer idd. Doen dan iig 2 niveaus diep.
Voor de duidelijkheid: ik wist wel dat de quote-knop ze wegfilterde (wat imo ook wel zinnig gedrag is), maar ik dacht dat je ze wel kon posten als je zelf de quote-tags invoegde. (Maar ik geloof wel dat het nooit kon -- het zal lang geleden zijn dat ik het voor het laatst geprobeerd had.)
Blijkbaar zijn ze vergeten de aliasen te updaten nadat ze versie 1.7.2.0 hebben toegevoegd. Waarop baseer je trouwens dat die aliasen überhaupt zouden moeten bestaan? In de devguide wordt daar niets over gezegd, en de daar genoemde versies bestaan allemaal gewoon.

Als je zelf ongedocumenteerde URLs gaat verzinnen moet je ook niet klagen als sommige 404 of een andere versie dan je verwacht teruggeven. ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Soultaker op 03-02-2015 14:57 ]

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Soultaker schreef op dinsdag 03 februari 2015 @ 14:57:
quote:

Voor de duidelijkheid: ik wist wel dat de quote-knop ze wegfilterde (wat imo ook wel zinnig gedrag is), maar ik dacht dat je ze wel kon posten als je zelf de quote-tags invoegde. (Maar ik geloof wel dat het nooit kon -- het zal lang geleden zijn dat ik het voor het laatst geprobeerd had.)
Bij mijn weten heeft het nooit gekund. Ik kan het overigens wel >:)

• Soultaker
Nice, maar je moet nog een paar tags fixen. edit: Ok, zo is 'ie mooi. :P

[ Voor 29% gewijzigd door Soultaker op 03-02-2015 15:10 ]

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Zo :+ Er zat nog een rml-sluit-tag in de weg.

[ Voor 80% gewijzigd door .oisyn op 03-02-2015 15:05 ]

• Jan_V
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 27-12 23:47
AtleX schreef op dinsdag 03 februari 2015 @ 14:27:
[...]

Mja, dat sla ik dus niet in cloud storage op. Mijn fotocollectie, ik fotografeer auto's & autosport, is zo'n 700GB en dat is nergens goedkoop op te slaan. Daarnaast is het, door de permanente syncing, niet als backup te beschouwen.

Ik heb mijn foto's lokaal op mijn machine in een RAID 1 array, daarnaast een on-site backup met Robocopy via iSCSI en een off-site backup bij KPN Online Backup. Qua prijs/prestatie is KPN Online Backup moeilijk te verslaan trouwens, heb er bijna 900GB staan voor €5,99 per maand.

En ja, ik neem backups best wel serieus. :P Het is tegenwoordig zonder moeite en tegen lage kosten te doen, dus er is geen excuus om het niet goed te regelen. Ben dan ook regelmatig erg verbaasd over sommige topics in OH.
CrashPlan is redelijk betaalbaar bij grote hoeveelheden GB's opslag (unlimited plan), heb er inmiddels ook zo'n 900GB tot 1TB opgeslagen. Het is natuurlijk niet zo cool zoals OneDrive/DropBox/Drive, maar zeker goed voor backups.

Werkte eerst ook met robocopy en dergelijke, maar nu alles gewoon via CrashPlan geregeld. M'n onsite backup-server is een Vriend van me, zodat ik daar gewoon backups naar toe kan sturen en aangezien ik er nu ook voor betaal doe ik off-site naar de CrashPlan cloud.
Dit geldt voor al m'n systemen, inclusief de systemen van m'n vriendin. Is dan wel gelijk 150$ per jaar voor een family abonement, maar kan zeker uit voor ons.

Battle.net - Jandev#2601 / XBOX: VriesDeJ

• Douweegbertje

Douweegbertje

Wat ik niet snap, is waarom dit ooit is toegestaan: :+
้้้้้็็็็็้้้้้็็็็็้้้้้้้้็็็็็้้้้้็็็็็้้้้้้้้็็็็็้้้้้็็็็็้้้้้้้้็็็็็้้

• Struikrover
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 27-12 23:08
Ja, diacritic marks op tekens is tot daar aan toe, maar realistisch gezien zou het misschien veiliger zijn om er een hele ruimte limiet op te zetten :P.

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Douweegbertje schreef op dinsdag 03 februari 2015 @ 15:27:
Wat ik niet snap, is waarom dit ooit is toegestaan: :+
Hey je bent wat uitgeschoten met het schrijven van je post :+

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

Wat is er aan de hand met al die oude posts/blogs in het 'Uit de community' gedeelte op de front page? :o

• _David_
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 26-12 23:49

_David_

FP ProMod

llama llama duck

Kees schreef op dinsdag 03 februari 2015 @ 15:56:
Omdat iets of iemand (vanuit rusland) die blog elke minuut 1 keer opvraagt. Daardoor word hij weer populair.
^ Dat dus

I thought fail2ban would keep the script kiddies out but somehow you still seem to be able to login.

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

Thnx! ^^ Ik onderschatte zo te zien de kans dat er al een topic over gestart was :9

• hellum
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 05-12 16:58
[...]

Google als CDN?
Meeste mensen in mijn omgeving gebruiken Google als CDN, als iedereen zijn eigen CDN gaat gebruiken heeft het geen zin meer :+

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

hellum schreef op dinsdag 03 februari 2015 @ 17:18:
[...]

Meeste mensen in mijn omgeving gebruiken Google als CDN, als iedereen zijn eigen CDN gaat gebruiken heeft het geen zin meer :+
CDNJS is niet van mij he :+

• Douweegbertje

Douweegbertje

Voor een aantal websites voor mijzelf gebruik ik een CDN, meer omdat ik lazy as fuck ben om zelf de meuk te 'downloaden'. Nu is het een simpele include.
Op mijn werk laad ik alles local. Ten eerste is alles via https, niet dat dat tegen hoeft te werken maar ik ben gewoon tegen het idee dat alles "super veilig" is, los van een script include van een 3e partij...
Daarbij zou ik dan nog overhead hebben om een backup plannetje te hebben in het uitzonderlijke geval dat de CDN down is.

In elk geval een persoonlijke keuze, en het is heus niet zo dat ik ergens bang voor ben, maar ik heb, net zoals met alle andere aspecten van de applicatie het risico liever zelf in de hand.

• Rutix
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 22-12 22:23
De bedrijven waar wij projecten voor doen zijn meestal tegen een CDN. Daarbij komen de volgende redenen vaak naar voren:
1) Je hebt geen controle over wat er in de .js (of andere) file staat.
2) Ze hebben geen contract met die CDN partij.

Opzicht hebben ze een punt en dus worden de libs enzo gewoon gedownload.

Nothing to see here!

• BikkelZ
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 24-11 23:24

BikkelZ

CMD+Z

Ik include geen 3rd party libs meer. Nog beter.

iOS developer

• Douweegbertje

Douweegbertje

BikkelZ schreef op dinsdag 03 februari 2015 @ 18:47:
uhu.. het wiel opnieuw uitvinden is altijd beter.. onderbouw eens wat dan?

• Rutix
Volgens mij hebben we die discussie een paar pagina's geleden ookal gehad :+

Nothing to see here!

• RayNbow

RayNbow

Kirika <3

BikkelZ schreef op dinsdag 03 februari 2015 @ 18:47:
De volgende stap is het niet gebruiken van 3rd party compilers/interpreters/run-time systems. :+

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-09 22:45
Mijn toetsenbord heeft ook maar 2 toetsen, een 0 en een 1, volledige controle :+

• alwinuzz
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 11:34
Jan_V schreef op dinsdag 03 februari 2015 @ 15:22:
[...]

CrashPlan is redelijk betaalbaar bij grote hoeveelheden GB's opslag (unlimited plan), heb er inmiddels ook zo'n 900GB tot 1TB opgeslagen. Het is natuurlijk niet zo cool zoals OneDrive/DropBox/Drive, maar zeker goed voor backups.

Werkte eerst ook met robocopy en dergelijke, maar nu alles gewoon via CrashPlan geregeld. M'n onsite backup-server is een Vriend van me, zodat ik daar gewoon backups naar toe kan sturen en aangezien ik er nu ook voor betaal doe ik off-site naar de CrashPlan cloud.
Dit geldt voor al m'n systemen, inclusief de systemen van m'n vriendin. Is dan wel gelijk 150$ per jaar voor een family abonement, maar kan zeker uit voor ons.
Heb je al eens een restore gedaan van die 1 TB?

Ik laatst wel, en dat ging echt heel traag. Als in een maand bezig geweest. Als je dan googlet merk je dat dit een vaker voorkomend probleem is bij CrashPlan. Nja je kan niet alles krijgen voor die prijs.

• GateKeaper
  • Laatst online: 05-08 21:46

GateKeaper

#1 Procastinator

9 maart verloopt mijn "samsung promotion". Dan verlies ik even 48gb opslag capaciteit. :'(

Gelukkig is mijn zakelijke onedrive 1tb groot. Ik zit voorlopig dus nog niet zonder cloud-storage. :D

volgende keer misschien even refreshen voor ik reageer. O-)

[ Voor 10% gewijzigd door GateKeaper op 03-02-2015 22:54 ]

• Rutix
alwinuzz schreef op dinsdag 03 februari 2015 @ 20:30:
[...]

Ik laatst wel, en dat ging echt heel traag. Als in een maand bezig geweest. Als je dan googlet merk je dat dit een vaker voorkomend probleem is bij CrashPlan. Nja je kan niet alles krijgen voor die prijs.
Je kunt sneller een backup terug krijgen met hun premium service volgens mij. Maar inderdaad 1TB backup terug zetten duurt aardig lang ;).

Nothing to see here!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

alwinuzz schreef op dinsdag 03 februari 2015 @ 20:30:
[...]

Dat suckt wel heel hard dan zeg :/. Op het moment dat ik god verhoede een restore moet gaan doen dan heb ik geen zin om daar een maand op te wachten |:(

• wackmaniac
Rutix schreef op dinsdag 03 februari 2015 @ 18:38:
De bedrijven waar wij projecten voor doen zijn meestal tegen een CDN. Daarbij komen de volgende redenen vaak naar voren:
1) Je hebt geen controle over wat er in de .js (of andere) file staat.
2) Ze hebben geen contract met die CDN partij.

Opzicht hebben ze een punt en dus worden de libs enzo gewoon gedownload.
Je kan een CDN natuurlijk ook gewoon in eigen beheer draaien. Je klanten zijn waarschijnlijk tegen CDN's van derden :)

• Douweegbertje

Douweegbertje

Wel leuk voor bijv. plaatjes en dat soort meuk mits je internationale klanten hebt oid.. maar het leukste is voor jquery oid dat je de cache kan aanspreken.

• Ryur
  • Registratie: December 2007
  • Nu online
Ik ben nu al 3 dagen zakelijk bezig met Xamarin.
Heel mooi pakket!

Vind alleen de iOS deployment traag; terwijl de Windows Visual Studio in Parallels draait op mijn Macbook.
Ik heb nog niet met Android geprobeerd (ga ik vandaag doen)

Wat zijn jullie ervaringen met Xamarin?
(Icm Forms)

Als ik meer hulp wil, wordt een aparte topic. Maar dit is om ervaringen te delen.

[ Voor 13% gewijzigd door Ryur op 04-02-2015 09:55 ]

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 14:07
wackmaniac schreef op woensdag 04 februari 2015 @ 08:39:
[...]
Je kan een CDN natuurlijk ook gewoon in eigen beheer draaien. Je klanten zijn waarschijnlijk tegen CDN's van derden :)
Daar haal je maar weinig voordelen van en de vraag is of het de moeite wel waard is.

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Caelorum schreef op woensdag 04 februari 2015 @ 10:00:
[...]

Daar haal je maar weinig voordelen van en de vraag is of het de moeite wel waard is.
Het draaien van een eigen CDN is best zinvol als je veel moet serveren. Een static server is vele malen sneller dan iets wat vanalles nog (denkt te moeten) berekenen.

Een nginx static server voor afbeeldingen etc. is best handig.

• alwinuzz
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 11:34
.oisyn schreef op dinsdag 03 februari 2015 @ 23:54:
[...]

Dat suckt wel heel hard dan zeg :/. Op het moment dat ik god verhoede een restore moet gaan doen dan heb ik geen zin om daar een maand op te wachten |:(
Ja eigenlijk heb je dus een lokale mirror naar een extra HDD nodig als je HDD stuk gaat. En als dát faalt heb je altijd nog CrashPlan. Of als je huis in de fik staat, of als er ingebroken wordt etc. Of als je per ongeluk een bestand hebt overschreven... CrashPlan heeft me wel al een paar keer uit de brand geholpen :)

• Korben
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-11 13:15

Korben

() => {};

Firesphere schreef op woensdag 04 februari 2015 @ 10:06:
[...]

Het draaien van een eigen CDN is best zinvol als je veel moet serveren. Een static server is vele malen sneller dan iets wat vanalles nog (denkt te moeten) berekenen.

Een nginx static server voor afbeeldingen etc. is best handig.
Eén server maakt nog geen CDN. Pas als je meerdere machines hebt op geografisch gespreiden locaties spreek je van een CDN.

.oisyn: Échte programmeurs haten PHP met een passie. Ben jij soms geen echte programmeur?

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Korben schreef op woensdag 04 februari 2015 @ 10:46:
[...]

Eén server maakt nog geen CDN. Pas als je meerdere machines hebt op geografisch gespreiden locaties spreek je van een CDN.
Da's waar, het is in het geval van 1 server meer een static delivery system dan een CDN. CDN is een beetje een automatische/ingeburgerde term geworden.

• .Gertjan.
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 17-02 21:20

.Gertjan.

Owl!

Ryur schreef op woensdag 04 februari 2015 @ 09:34:
Ik ben nu al 3 dagen zakelijk bezig met Xamarin.
Heel mooi pakket!

Vind alleen de iOS deployment traag; terwijl de Windows Visual Studio in Parallels draait op mijn Macbook.
Ik heb nog niet met Android geprobeerd (ga ik vandaag doen)

Wat zijn jullie ervaringen met Xamarin?
(Icm Forms)

Als ik meer hulp wil, wordt een aparte topic. Maar dit is om ervaringen te delen.
De mogelijkheden zijn groots met Xamarin, maar heb nog steeds het idee dat het op sommige momenten een ontiegelijk brak product is. Als je ooit tegen problemen loopt, dan ben je even zoet met het zoeken naar een oplossing. Achterlijke zaken zoals een klok die niet gelijk loopt kan al redelijk roet in het eten gooien.

Wij gebruiken de versie met VS integratie en gebruiken de designer, maar dat ding laat regelmatig een steekje vallen of loopt te klooien met je provisioning profiles. Sowieso vond ik het publishen van een iOS app een zware bevalling, maar dat is een ander verhaal.

Voor het bedrag wat ik mocht doneren aan Xamarin had ik eigenlijk wel iets meer verwacht dan deze brakke ervaring. Maar goed, so be it, leren van Objective-C stond niet echt op mijn wensenlijstje :+

Overigens wordt het wel steeds beter, begin vorig jaar zijn we begonnen met Xamarin en toen heb ik mij regelmatig afgevraagd of ik er goed aan heb gedaan om het pakket te kopen...

The #1 programmer excuse for legitimately slacking off: "My code's compiling"
Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.

• Douweegbertje

Douweegbertje

alwinuzz schreef op woensdag 04 februari 2015 @ 10:46:
[...]

Ja eigenlijk heb je dus een lokale mirror naar een extra HDD nodig als je HDD stuk gaat. En als dát faalt heb je altijd nog CrashPlan. Of als je huis in de fik staat, of als er ingebroken wordt etc. Of als je per ongeluk een bestand hebt overschreven... CrashPlan heeft me wel al een paar keer uit de brand geholpen :)
Nja of een fatsoenlijke host waarbij je je bestanden gewoon met een dikke lijn kan binnenhalen. 1TB binnenhalen is namelijk niet zo'n kunst maar anno 2015.. Echter moet je content provider het wel aankunnen.

• xleeuwx
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 12-12 21:57

xleeuwx

developer Tweakers Elect
CDN in China is ook not done, het werkt gewoonweg niet achter de muur.

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

xleeuwx schreef op woensdag 04 februari 2015 @ 11:05:
CDN in China is ook not done, het werkt gewoonweg niet achter de muur.
Om iets van een server of domein in China te parkeren moet je ook een enorme administratieve rompslomp door.

• xleeuwx

xleeuwx

developer Tweakers Elect
Firesphere schreef op woensdag 04 februari 2015 @ 11:08:
[...]

Om iets van een server of domein in China te parkeren moet je ook een enorme administratieve rompslomp door.
Valt mee als je bedrijf er gevestigd is (dus niet in hongkong maar echt in China)

• dcm360
  • Registratie: December 2006
  • Niet online

dcm360

Moderator Discord

HD7767 powered

Wat leuk, iedere nieuwe pagina die ik opvraag krijg ik een nieuw PHP-session-id. Behalve als ik Opera gebruik, dan blijft het id wel hetzelfde. En het is niet eens maandagochtend :(

• Xesxen
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 27-12 13:47
Wij gebruiken ook de CDN van Google, maar hebben dan wel een fallback toegevoed om een lokale versie te serveren mocht de CDN niet werken. Prima toch? :)

Rare vogel in spe

• xleeuwx

xleeuwx

developer Tweakers Elect
dcm360 schreef op woensdag 04 februari 2015 @ 11:32:
Wat leuk, iedere nieuwe pagina die ik opvraag krijg ik een nieuw PHP-session-id. Behalve als ik Opera gebruik, dan blijft het id wel hetzelfde. En het is niet eens maandagochtend :(
Cookies uit in andere browsers ?
php sessie slaat een cookie op als hij deze niet kan vinden maakt hij een nieuwe aan ;)

• Douweegbertje

Douweegbertje

Xesxen schreef op woensdag 04 februari 2015 @ 11:35:
Wij gebruiken ook de CDN van Google, maar hebben dan wel een fallback toegevoed om een lokale versie te serveren mocht de CDN niet werken. Prima toch? :)
Nee.

• Xesxen
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 27-12 13:47
:(

Rare vogel in spe

• GateKeaper
  • Laatst online: 05-08 21:46

GateKeaper

#1 Procastinator

Pfff.. kinderachtig hoor. :+

• kenneth
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

xleeuwx schreef op woensdag 04 februari 2015 @ 11:10:
[...]

Valt mee als je bedrijf er gevestigd is (dus niet in hongkong maar echt in China)
Taiwan dus?

Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.

• dcm360
  • Niet online

dcm360

Moderator Discord

HD7767 powered

xleeuwx schreef op woensdag 04 februari 2015 @ 11:36:
[...]

php sessie slaat een cookie op als hij deze niet kan vinden maakt hij een nieuwe aan ;)
Het issue lijkt een reverse proxy te zijn. Waarom ik er in Opera dan geen last van heb is dan ook wel weer een interessante vraag.

• xleeuwx

xleeuwx

developer Tweakers Elect
dcm360 schreef op woensdag 04 februari 2015 @ 12:27:
[...]

Het issue lijkt een reverse proxy te zijn. Waarom ik er in Opera dan geen last van heb is dan ook wel weer een interessante vraag.
Dat had je er niet bij gezegd :X

• dcm360
  • Niet online

dcm360

Moderator Discord

HD7767 powered

xleeuwx schreef op woensdag 04 februari 2015 @ 12:28:
[...]

Dat had je er niet bij gezegd :X
Ik ben er ook met name pas net achter ;)

• Rutix
wackmaniac schreef op woensdag 04 februari 2015 @ 08:39:
[...]

Jup ;) ik doelde vooral op de google cdn enzo

Nothing to see here!

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 03:21

Sebazzz

3dp

xleeuwx schreef op woensdag 04 februari 2015 @ 11:36:
[...]

En ASP.NET blijft sessies maken totdat je sessie ook daadwerkelijk wat bevat heb ik begrepen (of dat was enkel met OWIN zo).

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

• WernerL
  • Laatst online: 14:33
24 miljoen records importeren en het gaat met een snelheid van ongeveer 400 records per seconde. Volgens mijn berekeningen gaat dit zo ongeveer 16 uur duren 8)7

Misschien eens kijken of het lukt een mooie multithreaded oplossing te schrijven in Python ofzo. Geen idee of MySQL sneller wordt als ik meerdere connecties openzet maar het is te proberen.

Roses are red, violets are blue, unexpected '{' on line 32.

• Gleighton
  • Registratie: November 2008
  • Niet online
Transactions!

• WernerL
Transactions? Nooit van gehoord :D Even googlen.

• Hipska
  • Laatst online: 01-12 09:00
WernerL schreef op woensdag 04 februari 2015 @ 13:27:
Transactions? Nooit van gehoord :D Even googlen.
:| :?

• WernerL
Ik doelde op MySQL transactions. Ik heb dat nog nooit eerder nodig gehad. Maar dat lijkt geen oplossing te zijn voor mij.

//edit
Misschien wel.

[ Voor 9% gewijzigd door WernerL op 04-02-2015 13:31 ]

• DeluxZ
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 19-12 16:03

DeluxZ

Livin' the good life

Sebazzz schreef op woensdag 04 februari 2015 @ 13:23:
[...]

En ASP.NET blijft sessies maken totdat je sessie ook daadwerkelijk wat bevat heb ik begrepen (of dat was enkel met OWIN zo).
Ja, in OWIN zat er een bug waar je eerst iets in de sessie moet zetten anders werkt het niet. Zoiets staat me nog bij in ieder geval.

]|[ Apple Macbook Pro Retina 13" ]|[

• WernerL
Met een MySQL transaction gaat het inderdaad een heel stuk sneller. 50% van de eerste batch is klaar.

[ Voor 4% gewijzigd door WernerL op 04-02-2015 13:40 ]

• AtleX
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

Je indexes e.d. worden pas bijgewerkt bij het committen van een transaction, dus je 'verspilt' veel minder tijd. Ook commit-to-storage zal batchgewijs plaatsvinden.

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

alwinuzz schreef op woensdag 04 februari 2015 @ 10:46:
[...]

M'n NAS doet RAID5 dus er kan wel een HDD stuk.
Verder hoor ik wel goede verhalen over Backblaze, maar helaas hebben die alleen Windows en Mac clients, en ze kunnen geen network shares backuppen. Wel mooi hoe ze op hun website met "No Java Software" adverteren als een van hun key features :+

[ Voor 3% gewijzigd door .oisyn op 04-02-2015 14:02 ]

• dcm360
  • Niet online

dcm360

Moderator Discord

HD7767 powered

.oisyn schreef op woensdag 04 februari 2015 @ 13:58:
[...] Wel mooi hoe ze op hun website met "No Java Software" adverteren als een van hun key features :+
Wel jammer dat ze er mee aangeven hoe erg ze geen idee hebben hoe Java werkt.

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Weten ze het niet of maken ze bewust misbruik van de ongeïnformeerdheid van hun publiek?

• dcm360
  • Niet online

dcm360

Moderator Discord

HD7767 powered

Beiden zijn wat mij betreft even erg.

Overigens, als ze nu wel Java hadden gebruikt, had het makkelijker geweest om ook Linux te ondersteunen en was hun product wel interessant (voor mij). Geen pijnpunt voor het grote publiek, maar het maakt hun punt voor (niet-)potentiële klanten nog lachwekkender.

• alienfruit
  • Laatst online: 27-12 23:36

alienfruit

the alien you never expected

Java runtime moet je wel weer downloaden enzo. Bah :+

• DeluxZ
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 19-12 16:03

DeluxZ

Livin' the good life

Yes, we hebben er weer een gevonden. Bezig met een project wat we overgenomen hebben van een andere partij... :'(

C#:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
[Serializable]
public class CreatePrizeViewModel
{
    [Required]
    public string Text { get; set; }
    [Required]
    public string Title { get; set; }
    [Required]
    public string Description { get; set; }
    [Required]
    public string SocialText { get; set; }
    [Required]
    public string StartDateTime { get; set; }
    [Required]
    public string EndDateTime { get; set; }
    [Required]
    [Range(0, Int64.MaxValue)]
    public int NumberOfPrizes { get; set; }
    [Required]
    public string Value { get; set; }
    public bool IsPublished { get; set; }
    [Required]
    public string SelectedPage { get; set; }
    [Required]
    public HttpPostedFileBase Photo { get; set; }
}

C#:
1
2
3
4
5
6
7
8
[HttpPost]
public async Task<ActionResult> Create(CreatePrizeViewModel model)
{
    DateTime startDateTime, endDateTime;
    if (!GetDateTimeFromString(model.StartDateTime, out startDateTime))
        ModelState.AddModelError("StartDateTime", new Exception("Invalid date and time, please supply a valid value"));
    if (!GetDateTimeFromString(model.EndDateTime, out endDateTime))
        ModelState.AddModelError("EndDateTime", new Exception("Invalid date and time, please supply a valid value"));

C#:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
private bool GetDateTimeFromString(string input, out DateTime result)
{
    try
    {
        var splitDateAndTime = input.Split(' ');
        var splittedDate = splitDateAndTime[0].Split('/');
        var splittedTime = splitDateAndTime[1].Split(':');

var day = int.Parse(splittedDate[0]);
        var month = int.Parse(splittedDate[1]);
        var year = int.Parse(splittedDate[2]);
        var hour = int.Parse(splittedTime[0]);
        var min = int.Parse(splittedTime[1]);

result = new DateTime(year, month, day, hour, min, 0);
    }
    catch (Exception ex)
    {
        result = DateTime.MinValue;
        return false;
    }

return true;
}

8)7 :F 8)7 :F 8)7 :F 8)7 :F 8)7 :F 8)7 :F 8)7 :F 8)7 :F 8)7 :F 8)7 :F 8)7 :F 8)7 :F 8)7 :F 8)7 :F

]|[ Apple Macbook Pro Retina 13" ]|[

• kenneth
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

Heel slim. Zo ontloop je eventuele bugs in DateTime.TryParse!

Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

dcm360 schreef op woensdag 04 februari 2015 @ 14:37:
Beiden zijn wat mij betreft even erg.
Even erg misschien, maar zeker niet erg.
Overigens, als ze nu wel Java hadden gebruikt, had het makkelijker geweest om ook Linux te ondersteunen en was hun product wel interessant (voor mij).
Daarentegen heeft CrashPlan een kutclient die veel teveel CPU en mem vreet, waardoor mijn NAS nooit meer in slaapstand gaat. Of dat door Java komt laat ik maar even in het midden.

[ Voor 10% gewijzigd door .oisyn op 04-02-2015 15:32 ]

• D-Raven
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16-10 10:47
kenneth schreef op woensdag 04 februari 2015 @ 15:30:
Heel slim. Zo ontloop je eventuele bugs in DateTime.TryParse!
En weet je tenminste zeker dat andere datum formats niet ondersteund worden. Want dat is echt veel te gevaarlijk...ofzo..

Overigens, FOK ligt plat. Kom ik ook eens daar, krijg je doctrine exceptions rond de oren gegooid.
Weet ik ook meteen weer waarom ik daar zo weinig kom :P

• PrisonerOfPain
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23-12 15:42
dcm360 schreef op woensdag 04 februari 2015 @ 14:06:
[...]

Wel jammer dat ze er mee aangeven hoe erg ze geen idee hebben hoe Java werkt.
In welke wereld leef jij waarin Java wel een fatsoenlijk alternatief is voor client applicaties? ;)
Pagina: 1 ... 53 ... 100 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is niet de plaats om te lopen helpdesken. De Coffee Corner is primair bedoeld als uitlaatklep voor iedereen in de Devschuur® en niet als vraagbaak.