Moggeh. Er is nog geen koffie 
Er is wel koffie

Er is wel koffie
[ Voor 31% gewijzigd door Mercatres op 04-12-2014 09:10 ]
Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.
[ Voor 31% gewijzigd door Mercatres op 04-12-2014 09:10 ]
De relatie tussen computo en amputo is op hetzelfde niveau als verwerpen en ontwerpen, afslaan en verslaan, bestaan en verstaan, etc..oisyn schreef op donderdag 04 december 2014 @ 00:01:
[...]
Bronvermelding graag, hier geloof ik geen snars van
[...]
[...]
Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir
Bij 'ons' lopen ook wat vrouwelijke devs rond en ik moet zeggen, de hier eerder genoemde vergelijking gaat niet op hoorVerwijderd schreef op donderdag 04 december 2014 @ 08:57:
Hier loopt anders best wel mooi volk rond. Echter zijn het allemaal vrouwen die ofwel een technisch domein leiden (SAP Finance bijvoorbeeld) of een of andere PMO rol vervullen. Super technisch zijn ze dus niet echt
We are shaping the future
Wij hebben een vrouwelijke dev die er ook echt vrouwelijk uitziet én ongelofelijk goed kan devven. Als je iets moet weten kan zij meestal als eerste of zelfs als enige de juiste antwoorden opratelen, ook handigAlex) schreef op donderdag 04 december 2014 @ 09:18:
[...]
Bij 'ons' lopen ook wat vrouwelijke devs rond en ik moet zeggen, de hier eerder genoemde vergelijking gaat niet op hoor
Jij ziet doorgroeien naar een managementfunctie ook niet als een bevestiging van technische kunde dusElkeBxl schreef op donderdag 04 december 2014 @ 08:59:
[...]
Bij ons zijn er een paar doorgegroeid naar managementfuncties maar hebben wel een goede technische achtergrond
Somniferous whisperings of scarlet fields. Sleep calling me and in my dreams i wander. My reality is abandoned (I traverse afar). Not a care if I never everwake.
Lekker op de bank
QFTMerethil schreef op donderdag 04 december 2014 @ 09:33:
[...]
Het prototype grotbewoner-vrouw-is-developer ken ik zelf dan ook niet echt. Grotbewoner-man-is-developer echter wel
We hebben hier in het bedrijf wel een paar managers rondlopen die geen technische achtergrond hebben. Ze doen het wel goed voor zover ik weet maar zodra er bijvoorbeeld een nieuwe release is in het weekend, kunnen ze nooit als standby fungeren. Ook hebben ze niet altijd een idee hoe ingewikkeld een request kan zijn, al een geluk dat ze wat luisteren naar de developers en geen onredelijke eisen stellen. Al kan ik me best wel voorstellen dat het kan fout lopen als je met een manager zit die paardenlappen op zijn/haar ogen heeft en geen technische achtergrond heeft.farlane schreef op donderdag 04 december 2014 @ 09:41:
[...]
Jij ziet doorgroeien naar een managementfunctie ook niet als een bevestiging van technische kunde dus
Without nipples, boobs are pointless - 365 project - In mijn hoofd is het alle dagen Kerstmis - What type of bees make milk? Boobies! - What type of bees are scary? BoooOOOOOooobeees! - Cactusliefhebster
Jij wel dan?farlane schreef op donderdag 04 december 2014 @ 09:41:
[...]
Jij ziet doorgroeien naar een managementfunctie ook niet als een bevestiging van technische kunde dus
[ Voor 5% gewijzigd door alienfruit op 04-12-2014 10:10 ]
Verwijderd
Ik verschiet er toch elke keer van hoeveel kennis onze managers en senior managers hebben.
Dat is het voordeel van Green-field implementations: werken met de nieuwste technologieënalienfruit schreef op donderdag 04 december 2014 @ 10:07:
Rubinski heeft wel een nieuwere versie van SAP GUI! Die kom ik zelf niet zo vaak tegen
Maar SAP zelf ziet er meestal wel lelijk uit bijv. SAP Portal. Maar je kan er een schil om heen bouwen. We gebruiken bijvoorbeeld Angular of SAPUI5 om allemaal wat mooier en gebruiksvriendelijker te maken. Hangen er vaak een transparante proxy server tussen die rechtstreeks met ABAP praat.
Verwijderd
Wel, dit is nog maar mijn 2e project hoor. Het eerste project was niet echt een Green-field implementation: De klant had al SAP (R2, 20 jaar oud) draaien maar besloot alles gewoon opnieuw te doen en over te schakelen op ECC.alienfruit schreef op donderdag 04 december 2014 @ 10:22:
Doe je Green-field projecten dan? We vervangen meestal bestaande SAP portal implementaties met wat gebruiksvriendelijker. Maar goed, vandaag zijn de tax codes op bij de klant, gehehehe.
De Developer Tools voor IE9 zijn toch waardeloos, dus wat is het verschil?alienfruit schreef op donderdag 04 december 2014 @ 12:06:
Argh, ze hebben hier Developer Tools uitgeschakeld voor IE9![]()
![]()
![]()
En hoe wil je in een andere browser IE9 bugs testen?
“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.
I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!
"Interessant" en "Almere". Contradictio in terminisRutix schreef op donderdag 04 december 2014 @ 17:30:
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen
Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
Verwijderd
Avenade?Rutix schreef op donderdag 04 december 2014 @ 17:30:
Members only:
Oh ik heb er weer een hoor
Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
Alex) schreef op donderdag 04 december 2014 @ 19:31:
[...]
Members only:
Nothing to see here!
[ Voor 96% gewijzigd door azerty op 14-01-2015 01:38 ]
Is dat niet heel toevallig iemand die ik ook ken?Ryur schreef op donderdag 04 december 2014 @ 08:54:
[...]
Ze heeft al een vriend, en anders nam ik een poging!
4 jaar lang hopeloos verliefd op dr geweest!
[ Voor 32% gewijzigd door F.West98 op 05-12-2014 00:46 ]
2x Dell UP2716D | R9 7950X | 128GB RAM | 980 Pro 2TB x2 | RTX2070 Super
.oisyn: Windows is net zo slecht in commandline als Linux in GUI
De enige meid die wij gezamenlijk kennen is toch geen programmeur? Ik heb dr al een hele tijd niet gesproken dus ik weet niet.F.West98 schreef op vrijdag 05 december 2014 @ 00:38:
[...]
Is dat niet heel toevallig iemand die ik ook ken?
Gelukkig besta ikF.West98 schreef op vrijdag 05 december 2014 @ 00:38:
[...]
@vrouwelijke programmeurs die ik ken:
Bestaan die?!
Without nipples, boobs are pointless - 365 project - In mijn hoofd is het alle dagen Kerstmis - What type of bees make milk? Boobies! - What type of bees are scary? BoooOOOOOooobeees! - Cactusliefhebster
Hier in de opleiding ASP.NET zitten er ook enkele, maar meerderheid is toch man.ElkeBxl schreef op vrijdag 05 december 2014 @ 08:32:
[...]
Gelukkig besta ikEn heb ik ook paar vrouwelijke collega's, anders was het hier helemaal een sausagefest hier op het werk
In mijn recentste opleidingen voor het werk was het bij ASP.NET 1 vrouw (zo alleen...) en 4 mannen, C# 2 vrouwen en 5 mannen en bij Cobol 3 vrouwen en 14 mannen. Altijd een duidelijke minderheid helaas. Op zich waren de meeste mannen wel leuke kerels om mee te lunchen en sommigen konden hun eigen met smaak kleden enzoMercatres schreef op vrijdag 05 december 2014 @ 09:01:
[...]
Hier in de opleiding ASP.NET zitten er ook enkele, maar meerderheid is toch man.
Zo wereldvreemd zijn wij mannelijker IT-ers ook weer niet hoorElkeBxl schreef op vrijdag 05 december 2014 @ 09:07:
[...]
In mijn recentste opleidingen voor het werk was het bij ASP.NET 1 vrouw (zo alleen...) en 4 mannen, C# 2 vrouwen en 5 mannen en bij Cobol 3 vrouwen en 14 mannen. Altijd een duidelijke minderheid helaas. Op zich waren de meeste mannen wel leuke kerels om mee te lunchen en sommigen konden hun eigen met smaak kleden enzo
Dat is anders wel het cliché. Gelukkig zijn het steeds meer uitzonderingen die wereldvreemd zijn die ik tegenkom in het bedrijfslevenMercatres schreef op vrijdag 05 december 2014 @ 09:10:
[...]
Zo wereldvreemd zijn wij mannelijker IT-ers ook weer niet hoor
nou... je hebt er bij... Het is toch wel een dingetje wat in ons vak, of eigenlijk de meer beta vakken, meer voor lijkt te komen dan in andere vakgebieden.Mercatres schreef op vrijdag 05 december 2014 @ 09:10:
[...]
Zo wereldvreemd zijn wij mannelijker IT-ers ook weer niet hoor
Driving a cadillac in a fool's parade.
Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.
Nee niet per definitie, vandaar de 'ook' in mijn vraag.
Somniferous whisperings of scarlet fields. Sleep calling me and in my dreams i wander. My reality is abandoned (I traverse afar). Not a care if I never everwake.
of souteneur..BtM909 schreef op vrijdag 05 december 2014 @ 09:16:
Jongens, jullie zitten in de verkeerde business! Als je vrouwen wilt ontmoeten, moet je DJ worden of met callcenters werken
Woehaaa epic
Nee callcentermedewerker is een eervol beroep
van-tilburg.info -=- meka (sega emulator) - Proud MEDION fanclub member - KOPPIG VOLHOUDEN !
Verwijderd
[ Voor 97% gewijzigd door azerty op 14-01-2015 01:38 ]
Verwijderd
[ Voor 91% gewijzigd door Creepy op 05-12-2014 11:13 ]
MacsVerwijderd schreef op vrijdag 05 december 2014 @ 10:04:
Over vrouwelijke programmeurs gesproken, zo ziet dat er uit bij mijn werkgever (van uit een mailtje ivm "diversity" dat net is binnengerold):
[afbeelding]
Links van de tweede van rechts ziet ge toch een mannenkop?Otherside1982 schreef op vrijdag 05 december 2014 @ 10:22:
Ik zie ook geen mannen, dus waar is die diversity
Twig is leuk en ook heel lekker te configureren en extenden, helaas nooit mee in full development gebruikt, hooguit wat experimenteel.wsitedesign schreef op vrijdag 05 december 2014 @ 10:26:
[...]
Een basic template engine class van phpclasses. Voldeed tot een tijdje geleden voor mijn doelen. Twig is beter uiteraard
Je beschrijving van waar je een mannenkop ziet kostte me zo veel tijd om te begrijpen dat ik bijna had opgegeven te spotten wie je nou bedoelde, maar na drie keer je zin lezen snapte ik het eindelijk.ElkeBxl schreef op vrijdag 05 december 2014 @ 10:59:
Links van de tweede van rechts ziet ge toch een mannenkop?Meer dan genoeg!
Ik spreek toch geen chinees?Merethil schreef op vrijdag 05 december 2014 @ 11:03:
[...]
Je beschrijving van waar je een mannenkop ziet kostte me zo veel tijd om te begrijpen dat ik bijna had opgegeven te spotten wie je nou bedoelde, maar na drie keer je zin lezen snapte ik het eindelijk.
Wel een minuscuul hoofd hoor, zijn die vrouwen zo gigantisch bij jullie in de IT-wereld?
Maar in ieder geval ook geen Nederlands
[ Voor 98% gewijzigd door azerty op 14-01-2015 01:38 ]
Das just, ik klap bekan altaaid vlomsTheNephilim schreef op vrijdag 05 december 2014 @ 11:07:
[...]
Maar in ieder geval ook geen Nederlands
Eter ier untwien die eur verstoat? Aw'ier allemoalle dialect goan klappen verstaon we mekoar nimme wi!ElkeBxl schreef op vrijdag 05 december 2014 @ 11:11:
[...]
Das just, ik klap bekan altaaid vlomsAl houvek mezelf ewa in oept werk en oept internet. Mor assek op vadroei ga, ouvek maa ni in
Ikke voor 97%Otherside1982 schreef op vrijdag 05 december 2014 @ 11:16:
[...]
Eter ier untwien die eur verstoat? Aw'ier allemoalle dialect goan klappen verstaon we mekoar nimme wi!
Battle.net - Jandev#2601 / XBOX: VriesDeJ
Zullen we de PC / Mac discussie weer eens aanslingeren
Dacht eerst dat je de 3de griet van rechts bedoeldeLinks van de tweede van rechts ziet ge toch een mannenkop?Meer dan genoeg!
The #1 programmer excuse for legitimately slacking off: "My code's compiling"
Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.
Not that shit again. Praat dan LimbuuuurgsOtherside1982 schreef op vrijdag 05 december 2014 @ 11:16:
[...]
Eter ier untwien die eur verstoat? Aw'ier allemoalle dialect goan klappen verstaon we mekoar nimme wi!
West-Vlaams is beterMercatres schreef op vrijdag 05 december 2014 @ 11:58:
[...]
Not that shit again. Praat dan Limbuuuurgs
Banink joeng, just die keisfretters gon os ni verstoanOtherside1982 schreef op vrijdag 05 december 2014 @ 11:16:
[...]
Ik heb zelf een MBP die ik in de laatste 2 jaar van mijn studies ook gebruikte voor al mijn projecten. Werkte heel goed, al was er zelden gebruik van bv. .Net of iets dergelijks. Mijn MBP vind ik een geweldig ding, die is nu meer dan 3 jaar oud en heeft nog steeds een mooie batterijduur. Ik game toch bijna nooit en wat ik game, League Of Legends, draait erop.Gertjan. schreef op vrijdag 05 december 2014 @ 11:43:
[...]
Zullen we de PC / Mac discussie weer eens aanslingeren![]()
Als je er mee kan werken, prachtige dingenVanuit een ICT beheer optiek vind ik het gruwelijke ondingen. Bij windows mik je een group policy neer en alle machines gaan daar mee aan de slag, maar dat kan je met een Mac vergeten
Ik heb toch nergens 3e ofzo gezegd?.Gertjan. schreef op vrijdag 05 december 2014 @ 11:43:
[...]
Dacht eerst dat je de 3de griet van rechts bedoelde
Bestaat de westvlaamse Google ook nog?Otherside1982 schreef op vrijdag 05 december 2014 @ 12:02:
[...]
West-Vlaams is beter, we hebben ook onze eigen wikipedia: Welgekommn by de West-Vlamsche Wikipedia
Links van de 2de van rechts, dat las ik als 3de van rechts
The #1 programmer excuse for legitimately slacking off: "My code's compiling"
Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.
Ik snap de verwarring.Gertjan. schreef op vrijdag 05 december 2014 @ 12:17:
[...]
Links van de 2de van rechts, dat las ik als 3de van rechts
http://www.hoehel.be/
En als je het voltooid deelwoord van bedoelen had bedoeld, dan had je zeker ook wel bedoeld geschreven?ElkeBxl schreef op vrijdag 05 december 2014 @ 12:21:
[...]
Ik snap de verwarringMaar had ik echt de 3e van rechts bedoelt, had ik direct "3e van rechts" gezet.
Muggenzifter.oisyn schreef op vrijdag 05 december 2014 @ 12:27:
[...]
En als je het voltooid deelwoord van bedoelen had bedoeld, dan had je zeker ook wel bedoeld geschreven?
https://fgheysels.github.io/
Rutix schreef op donderdag 04 december 2014 @ 20:33:
[...]
Members only:
van-tilburg.info -=- meka (sega emulator) - Proud MEDION fanclub member - KOPPIG VOLHOUDEN !
Leuk artikelwhoami schreef op vrijdag 05 december 2014 @ 12:41:
Een leuk / interessant artikel over het feit waarom er zo weinig vrouwen in IT (of andere tech related jobs) zitten
http://www.linuxjournal.com/content/girls-and-software
Ik ben ook Vlaams, maar hier kan ik toch niet al te veel van maken hoorElkeBxl schreef op vrijdag 05 december 2014 @ 11:11:
[...]
Das just, ik klap bekan altaaid vlomsAl houvek mezelf ewa in oept werk en oept internet. Mor assek op vadroei ga, ouvek maa ni in
RTFM!
Mwa, lukt nog wel om er wat van te brouwen. Antwerpenaar meldt zich_Moe_ schreef op vrijdag 05 december 2014 @ 13:30:
[...]
Ik ben ook Vlaams, maar hier kan ik toch niet al te veel van maken hoor
Nochtans klap ik Brabants met wat Brusselse en Oilsjterse invloeden_Moe_ schreef op vrijdag 05 december 2014 @ 13:30:
[...]
Ik ben ook Vlaams, maar hier kan ik toch niet al te veel van maken hoor
Is ook zo. Maar toch is dat (Oost- en West-Vlaams) toch maar lelijk...ElkeBxl schreef op vrijdag 05 december 2014 @ 13:40:
[...]
Nochtans klap ik Brabants met wat Brusselse en Oilsjterse invloedenMij hebben ze gezegd dat het Brabants het meeste aanleunt met het algemenere vlaams en nederlands.
Gents bijvoorbeeldMercatres schreef op vrijdag 05 december 2014 @ 13:43:
[...]
Is ook zo. Maar toch is dat (Oost- en West-Vlaams) toch maar lelijk...
https://fgheysels.github.io/
whoami schreef op vrijdag 05 december 2014 @ 14:02:
Juist omgekeerd. West Vlaams, en de Oost Vlaamse dialecten aan de goeie kant van O-VL () vind ik best OK. Dat Aalsters, Zottegems, etc.... da's echt niet om aan te horen.
don't be afraid of machines, be afraid of the people who build and train them.
Dat is properkes vlaamssky- schreef op vrijdag 05 december 2014 @ 14:40:
Ik ben van het niveau Samson en Gert vlaams. Dat zal wel niet veel zijn
I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!
Niemand houdt je tegen om het niveau te verlagenFiresphere schreef op vrijdag 05 december 2014 @ 14:50:
Waar is de tijd dat't hier over programmeren ging ipv vlamingenaren
Roses are red, violets are blue, unexpected '{' on line 32.
En wat heeft dat met elkaar te maken?markvt schreef op vrijdag 05 december 2014 @ 14:55:
Resharper 9 is uit. Maar de test afdeling heeft wel zitten pitten dit keer.
Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.
Dit topic is gesloten.
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq