De Devschuur Coffee Corner - Iteratie ➑ Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 15 ... 100 Laatste
Acties:
  • 366.233 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voutloos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Martijndoes en incaz maken een klassieke fout, en je zal dan waarschijnlijk ook de quiz met 3 deuren (http://en.wikipedia.org/wiki/Monty_Hall_problem) fout hebben. ;)

Het is namelijk niet eerlijk om die 3 combinaties hetzelfde gewicht te geven als je volgorde negeert.

Je kan de vraag ook terugbrengen naar de eenvoudigste versie: Na openen deur is er 1 onbekend kind. Wat is de kans dat het een jongen is?

De verwarring (ook bij Monty Hall) zit hem in de kansen bij aanvang en in hoeverre ze effect hebben op het moment van stellen vraag. En die zijn door Kenneth al correct benoemd, en zou je zelf ook goed hebben adhv je 1e lijstje.

[ Voor 41% gewijzigd door Voutloos op 03-12-2014 10:22 ]

{signature}

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VyperX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-08 13:04
Martijndoes schreef op woensdag 03 december 2014 @ 10:01:
[...]

Volgens mij 2/3:

De mogelijkheden voordat iemand open doet zijn:
M/M
V/M
M/V
V/V
Nadat degene die opendoet een meisje blijkt te zijn blijft over:
V/M
M/V
V/V

Er zijn dus nog 3 mogelijke personen waarvan 2 een man zijn en 1 een vrouw
Als je het echt netjes doet, zijn er de volgende mogelijkheden over:
V/M
M/V
V/V
V/V

Oftewel, nog steeds 50% dat hij een zoon heeft. :)

My Dwarf Fortress ASCII Reward: ~~@~~####,.".D",.B""

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijndoes
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 04-09 15:12
Ik weet niet zeker of ik het goed heb hoor laat ik dat vooropstellen, maar volgens mij is het Monty Hall probleem hier niet van toepassing. (en ja die had ik idd fout de eerste keer dat ik dat probleem voorgelegd kreeg)

Bij dat probleem is de kennis van de presentator namelijk de factor waardoor de waarde van de overgebleven deur verhoogd wordt.
Omdat hier niet een mogelijkheid uitgesloten wordt door kennis van een presentator maar random kun je volgens mij de combinaties wel hetzelfde gewicht geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voutloos
  • Niet online
Sorry, had er nog wat bijgezet:
Voutloos schreef op woensdag 03 december 2014 @ 10:16:
Je kan de vraag ook terugbrengen naar de eenvoudigste versie: Na openen deur is er 1 onbekend kind. Wat is de kans dat het een jongen is?

De verwarring (ook bij Monty Hall) zit hem in de kansen bij aanvang en in hoeverre ze effect hebben op het moment van stellen vraag. En die zijn door Kenneth al correct benoemd, en zou je zelf ook goed hebben adhv je 1e lijstje.

{signature}

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcm360
  • Registratie: December 2006
  • Niet online

dcm360

Moderator Discord

HD7767 powered

Of het wordt duidelijke als je het in groepjes van 3 opschrijft:
geboren/geboren/doet open
M1/M2/M1
M1/M2/M2
M1/V2/M1
M1/V2/V2
V1/M2/V1
V1/M2/M2
V1/V2/V1
V1/V2/V2

Met wegstrepen hou je over:
M1/V2/V2 -> M1 is de andere
V1/M2/V1 -> M2 is de andere
V1/V2/V1 -> V2 is de andere
V1/V2/V2 -> V1 is de andere

En dan merk je dat er nog 50% kans is dat de andere een man is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soultaker
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15:51
[b]Voutloos schreef op woensdag 03 december 2014 @ 09:59:B ) We aannemen dat 50/50 kans op zoon of dochter zonder invloed op volgende kind. Het raadsel mag zich dus niet in China afspelen. :7
Ook in Nederland worden er ~6% meer jongens dan meisjes geboren. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijndoes
VyperX schreef op woensdag 03 december 2014 @ 10:19:
[...]

Als je het echt netjes doet, zijn er de volgende mogelijkheden over:
V/M
M/V
V/V
V/V

Oftewel, nog steeds 50% dat hij een zoon heeft. :)
Goed punt, brengt me weer aan het twijfelen :)

Misschien dat Dido inmiddels het goede antwoord kan neerzetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voutloos
  • Niet online
Nog eenvoudiger, en omdat 't praktisch te doen is misschien wel de enige manier is voor mensen die de theorie niet accepteren/volledig begrijpen:

Neem 2 munten. Gooi er 1, en kijk of kop of munt. Wat is nu de kans dat de andere worp kop oplevert? Doe 't gerust 10,20,30 keer tot je ziet of het richting 50% of 66% gaat.

[ Voor 9% gewijzigd door Voutloos op 03-12-2014 10:30 ]

{signature}

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcm360
  • Niet online

dcm360

Moderator Discord

HD7767 powered

Soultaker schreef op woensdag 03 december 2014 @ 10:25:
[...]

Ook in Nederland worden er ~6% meer jongens dan meisjes geboren. ;)
Ach, de discussie begon ook met een jaar van 52 weken, dat klopt ook niet geheel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijndoes
lol ok...zo simpel is het dus niet blijkbaar:
http://en.wikipedia.org/w...l_paradox#Second_question

Ik snap het verschil nog niet helemaal:
Mr. Smith has two children. At least one of them is a boy. What is the probability that both children are boys?

From all families with two children, at least one of whom is a boy, a family is chosen at random. This would yield the answer of 1/3.
From all families with two children, one child is selected at random, and the sex of that child is specified. This would yield an answer of 1/2.[3][4]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultimation
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 12-09 19:10

Ultimation

Het is als Appels en peren

Jongens. Het is 10:49. Ik heb net mijn eerste kop koffie op en dan lees ik bovenstaande reacties.. Komop.

[ Voor 4% gewijzigd door Ultimation op 03-12-2014 10:50 ]

MacBook Pro 2023 [14-inch, M2 Pro, 32GB RAM, 512GB]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Raven
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10-09 20:32
Bezig met APS package development uitzoeken. Na een paar dagen beginnen de puzzelstukjes eindelijk op zn plek te vallen.

De documentatie is wel volledig, maar van slechte kwaliteit.
- gevuld met aannames over kennis. (de afkortingen vliegen je rond de oren zonder een link naar de definitie)
- Gebrekkige beschrijvingen bij stap-gewijs procedure omschrijving. (klik op knop X. 'welke knop x?? -- na het random openen van schermen -- owwww die knop!'.

En zo kan ik nog wel even doorgaan. Wat een exercitie in frustratie is dit zeg.. :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcm360
  • Niet online

dcm360

Moderator Discord

HD7767 powered

Martijndoes schreef op woensdag 03 december 2014 @ 10:40:
lol ok...zo simpel is het dus niet blijkbaar:
http://en.wikipedia.org/w...l_paradox#Second_question

Ik snap het verschil nog niet helemaal:

[...]
De eerste heeft 4 permutaties, de tweede heeft er 8. Bij de eerste voldoen er 3 van de 4 aan het eerste selectiecriterium, bij de tweede zijn dat er 4 van de 8. Voor het tweede selectiecriterium voldoet er bij de eerste nog 1 van de 3 overgebleven, bij de tweede voldoen er nog 2 van de 4.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijndoes
Haha sorry, vind het altijd interessante vraagstukken. Nog wat meer leesvoer:
http://en.wikipedia.org/w...nt#.22Two_boys.22_problem

Vooral mooi het einde:
Finally she began a survey, asking female readers with exactly two children, at least one of them male, to give the sex of both children. Of the 17,946 women who responded, 35.9%, about 1 in 3, had two boys.[28]
anyway...tijd om weer wat nuttigs doen.

[ Voor 5% gewijzigd door Martijndoes op 03-12-2014 10:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dido
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 17:59

Dido

heforshe

Martijndoes schreef op woensdag 03 december 2014 @ 10:28:
Goed punt, brengt me weer aan het twijfelen :)

Misschien dat Dido inmiddels het goede antwoord kan neerzetten
Je zat in de goede richting, maar nam 1 verkeerde afslag.

De man heeft twee kinderen, dat betekent dat er vier mogelijke situaties zijn:

M/M, M/V, V/M, V/V

Waarom V/M en M/V? Wel, het eerste kind kan een jongetje of een meisje zijn, en het tweede kind ook. De kans op twee zoons is 1/4, op twee dochters ook. Er is 1/2 kans op een zoon en een dochter.

Nu doet er een meisje de deur open, en weten we dus dat M/M geen mogelijkheid meer is.

Nu lijkt het misschien alsof daarmee de kans op een jongen 2/3 is omdat we M/V en V/M hebben, maar we hebben in onze drie mogelijkheden 4 meisjes die de deur open kunnen doen:

V/M: Oudste kind doet de deur open => andere kind is een zoon
M/V: Jongste kind doet de deur open => andere kind is een zoon
V/V: Oudste kind doet de deur open => ander kind is een dochter
V/V: Jongste kind doet de deur open => ander kind is een dochter

De kans is dus gewoon 50% dat het tweede kind een zoon is.

De originele vraagstelling is iets anders: Een man heeft twee kinderen, en minstens 1 is een dochter. Wat is de kans dat de ander een zoon is?
In dat geval is de kans wel 2/3, omdat we niet de "verdubbeling" van de kans hebben dat een dochter de deur opendoet in het V/V geval!

(Ja, de originele vraagstelling loopt iets anders maar vraagt gewoon om dezelfde kansverdelingen)

[ Voor 3% gewijzigd door Dido op 03-12-2014 10:59 ]

Wat betekent mijn avatar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn
  • Laatst online: 12-09 15:22

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Seikeau schreef op woensdag 03 december 2014 @ 10:13:
[...]

Kan iemand mij uitleggen waarom de volgorde hier uitmaakt? V/M en M/V is toch het zelfde in deze?
De mogelijkheid 1 meisje + 1 jongen komt toch 2x zoveel voor? Met 2 kinderen zijn er 4 mogelijkheden. 2 voor het eerste kind, en 2 voor het tweede kind. De M/V situatie komt voor bij eerste kind een meisje + tweede een jongen, en eerste kind een jongen en tweede een meisje.

.edit: wat Dido zegt dus 8)7

[ Voor 3% gewijzigd door .oisyn op 03-12-2014 11:29 ]

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamebuster
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 01-08 10:05
Gangnam style heeft meer dan 231 views, youtube moest code ervoor aanpassen.

https://plus.google.com/+youtube/posts/BUXfdWqu86Q

Let op: Mijn post bevat meningen, aannames of onwaarheden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Douweegbertje schreef op woensdag 03 december 2014 @ 02:09:
Hoe dan ook, blijft deze week nog steeds willekeurig. Al geef je niet aan welke week het is, je moet ze alle 4 'rollen' om te zien of het allemaal gelijk is. Het is niet zo dat je uit het niets één variabele mag weg denken.
Als de vraag was geweest: "ik ben in week 5 jarig, wat is de kans dat de overige 3 in dezelfde week jarig zijn? " , dan heb je gelijk. Nu niet :p
Euh, nee. Als het een specifieke week was geweest, dan had jij belijk, en niet dcm360 8)7

Wat is de kans dat 1 persoon in week 5 jarig is? 52-1
Wat is de kans dat 2 personen in week 5 jarig zijn? 52-2
Wat is de kans dat N personen in week 5 jarig zijn? 52-N

Als je wilt berekenen wat de kans is dat N personen in dezelfde week jarig zijn, dan pak je een willekeurige persoon uit de groep, en die bepaalt de week. Dan blijven er N-1 personen over. De kans dat er N personen in dezelfde week jarig zijn is 52N-1. dcm360 heeft dus gelijk, jij hebt het fout.
Volgens mij is het precies het zelfde met dobbelstenen. Wat is de kans dat ik 4x een 6 gooi? 1/6 1/6 1/6 1/6.
Dat klopt, maar dat was de vraagstelling niet. Jij ging berekenen wat de kans was dat jullie alle 4 in dezelfde week jarig zouden zijn. Met dobbelstenen is dat dus: wat is de kans dat je 4 keer hetzelfde gooit. Dat is één keer gooien, die bepaalt de waarde die de anderen moeten hebben, en daarna nog 3 keer precies die waarde gooien: 1/6 1/6 1/6 oftewel 6-3

Met kop-of-munt en 4 keer hetzelfde gooien is het ook 1/8, niet 1/16. Mogelijkheden:

kop kop kop kop
kop kop kop munt
kop kop munt kop
kop kop munt munt
kop munt kop kop
kop munt kop munt
kop munt munt kop
kop munt munt munt
munt kop kop kop
munt kop kop munt
munt kop munt kop
munt kop munt munt
munt munt kop kop
munt munt kop munt
munt munt munt kop
munt munt munt munt

2 van de 16 situaties zijn 4x hetzelfde, dus de kans is 1/8.

[ Voor 30% gewijzigd door .oisyn op 03-12-2014 11:49 ]

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EddoH
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online

EddoH

Backpfeifengesicht

Oeps...

sshd op een remote server gekilled...

:$

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Otherside1982
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 12:25
EddoH schreef op woensdag 03 december 2014 @ 11:42:
Oeps...

sshd op een remote server gekilled...

:$
Als de server nog niet gepatched is voor Shellshock even die exploit misbruiken om sshd terug te starten? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EddoH
  • Niet online

EddoH

Backpfeifengesicht

Helaas draait er nog vrijwel niets op behalve sshd. Nouja. Draaide. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 12-09 14:37

TheNephilim

Wtfuzzle

Gamebuster schreef op woensdag 03 december 2014 @ 11:40:
Gangnam style heeft meer dan 231 views, youtube moest code ervoor aanpassen.

https://plus.google.com/+youtube/posts/BUXfdWqu86Q
Haha, dat is ook wel heel wel erg veel natuurlijk! :o

Toch als je dan kijkt naar wat er in een BIGINT past, dan vraag ik me af waar die aanpassing dan precies voor nodig was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Voutloos schreef op woensdag 03 december 2014 @ 10:30:
Nog eenvoudiger, en omdat 't praktisch te doen is misschien wel de enige manier is voor mensen die de theorie niet accepteren/volledig begrijpen:

Neem 2 munten. Gooi er 1, en kijk of kop of munt. Wat is nu de kans dat de andere worp kop oplevert? Doe 't gerust 10,20,30 keer tot je ziet of het richting 50% of 66% gaat.
Niet eerlijk. Je kijkt namelijk altijd naar de eerste keer gooien. Oftewel analoog aan dat altijd het oudste kind de deur opendoet. Bij een willekeurig kind dat de deur open doet, moet je dus ook twee keer gooien en daarna van een willekeurig muntje kijken of het munt is, om daarna de kans te bepalen dat de ander kop is.

Het antwoord is hetzelfde, maar om een andere reden.

Dit zijn alle mogelijkheden:
Gooi 1, gooi 2, kijk naar munt 1 of 2, de andere munt is...
kop, kop, 1, kop
kop, kop, 2, kop
kop, munt, 1, munt
kop, munt, 2, kop
munt, kop, 1, kop
munt, kop, 2, munt
munt, munt, 1, munt
munt, munt, 2, munt

De doorgestreepte mogelijkheden komen niet voor (je hebt namelijk vastgesteld dat het muntje dat je bekijkt munt is). In 2 van de 4 situaties is de andere munt kop, in de andere 2 is het munt.

[ Voor 32% gewijzigd door .oisyn op 03-12-2014 12:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 11-09 05:38

Firesphere

Yoshis before Hoshis

TheNephilim schreef op woensdag 03 december 2014 @ 11:56:
[...]

Haha, dat is ook wel heel wel erg veel natuurlijk! :o

Toch als je dan kijkt naar wat er in een BIGINT past, dan vraag ik me af waar die aanpassing dan precies voor nodig was.
Als ik't goed begrijp, is het probleempje dat ze een signed integer ipv unsigned integer hadden gebruikt.

Wat op zich apart is, aangezien een video geen negatieve views kan hebben lijkt me.

I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voutloos
  • Niet online
.oisyn schreef op woensdag 03 december 2014 @ 11:57:
[...]

Niet eerlijk. Je kijkt namelijk altijd naar de eerste keer gooien.
[...]
Het antwoord is hetzelfde, maar om een andere reden.

Dit zijn alle mogelijkheden:
[...]
Klopt. Het is een vereenvoudiging. De vereenvoudiging is acceptabel als je accepteert dat de 2 worpen elkaar niet beinvloeden. Als je liever de complete versie doet prima, dan is jouw lijst van mogelijke scenarios inderdaad juist.

{signature}

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryur
  • Registratie: December 2007
  • Nu online
Wat doen jullie moeilijk?
De kans is toch altijd 50%? Het gebeurd of het gebeurd niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ryur schreef op woensdag 03 december 2014 @ 12:11:
Wat doen jullie moeilijk?
De kans is toch altijd 50%? Het gebeurd of het gebeurd niet!
With ^^.
Ik ben echt slecht in kansberekening: toen ik de eerste lessen kansberekening had en de eerste vragen moest beantwoorden dacht ik ook steeds dat de kans 50% is.
In het voorbeeld van de kinderen: het is ofwel een jongen, ofwel een meisje, wat maakt het nou uit wie de deur open doet ...

Afbeeldingslocatie: http://2.bp.blogspot.com/-q83tVbujRrY/UOccP0M03nI/AAAAAAAAInE/r0iv9S_i0Cs/s640/Forrest-Gump-i-am-not-a-smart-man.png

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 03-12-2014 12:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• incaz
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 15-11-2022
.oisyn schreef op woensdag 03 december 2014 @ 11:57:
Niet eerlijk. Je kijkt namelijk altijd naar de eerste keer gooien. Oftewel analoog aan dat altijd het oudste kind de deur opendoet. Bij een willekeurig kind dat de deur open doet, moet je dus ook twee keer gooien en daarna van een willekeurig muntje kijken of het munt is, om daarna de kans te bepalen dat de ander kop is.
Dit houdt mij bezig. Maar als het kind niet willekeurig is, maar bv 'als er een meisje is, dan doet het de deur open' dan zou je weer een andere verdeling krijgen, toch?

oudste | jongste | doet deur open | andere
j | j | j | j
j | m | m | j
m | j | m | j
m | m | m | m

Dan kom je volgens mij wel op twee derde, en ik bedenk nu dat ik die aanname inderdaad had gedaan dat het openen niet willekeurig was.

Never explain with stupidity where malice is a better explanation

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Dat klopt idd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Nieuwe avatar, werd wel weer eens tijd... jammer dat dynamische icons niet meer zijn toegestaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cartman! schreef op woensdag 03 december 2014 @ 15:13:
Nieuwe avatar, werd wel weer eens tijd... jammer dat dynamische icons niet meer zijn toegestaan.
Gelukkig ben je nog relatief in dezelfde lijn gebleven. Je vorige avatar was toch ook eentje (Cartman) van South Park he?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Niet online
Nope, ik heb jaren t actuele weer gehad en in de tussentijd m'n oude "Bericht is daar". Fijn dat je m'n posts met zoveel aandacht bekeken hebt iig ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markvt
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12-09 12:08

markvt

Peppi Cola

Verwijderd schreef op woensdag 03 december 2014 @ 15:15:
[...]

Gelukkig ben je nog relatief in dezelfde lijn gebleven. Je vorige avatar was toch ook eentje (Cartman) van South Park he?
Volgens mij een pijltje naar rechts oid

van-tilburg.info -=- meka (sega emulator) - Proud MEDION fanclub member - KOPPIG VOLHOUDEN !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cartman! schreef op woensdag 03 december 2014 @ 15:17:
Nope, ik heb jaren t actuele weer gehad en in de tussentijd m'n oude "Bericht is daar". Fijn dat je m'n posts met zoveel aandacht bekeken hebt iig ;)
Oh right! Loopt hier op Tweakers niet iemand rond met een avatar van Cartman zelf?
Verwarring alom :$.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Niet online
markvt schreef op woensdag 03 december 2014 @ 15:17:
[...]
Volgens mij een pijltje naar rechts oid
Correct, kudo voor jou ;)
Verwijderd schreef op woensdag 03 december 2014 @ 15:18:
Oh right! Loopt hier op Tweakers niet iemand rond met een avatar van Cartman zelf?
Verwarring alom :$.
Vast wel, GoT heeft best veel users en SouthPark draait al wat jaartjes mee ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OkkE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-09 08:16

OkkE

CSS influencer :+

Ik heb ook al een aantal keer overwogen een ander icoon te nemen, maar ik kan geen geschikte (die ook herkenbaar is) vinden. Ook geen idee of mensen mij herkennen aan deze. :)

“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Kudos is geen meervoud ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

OkkE schreef op woensdag 03 december 2014 @ 16:46:
Ik heb ook al een aantal keer overwogen een ander icoon te nemen, maar ik kan geen geschikte (die ook herkenbaar is) vinden. Ook geen idee of mensen mij herkennen aan deze. :)
Niet veranderen. Ik weet zonder te kijken dat je OkkE bent :)
Je zou nog kunnen overwegen om je foto van Twitter te nemen, die herken ik ook zo O+ </stalkingmode>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• azerty
  • Laatst online: 16:21
Jij mag ook niet veranderen hoor Rubinski :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wsitedesign schreef op woensdag 03 december 2014 @ 18:18:
Jij mag ook niet veranderen hoor Rubinski :p
Dat ben ik ook niet meteen van plan. Alhoewel, binnen enkele dagen is het weer tijd voor mijn super coole kerst avatar:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Ow ja, bijna kerstavatartijd

.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 13:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Ok, WTF PHP: https://eval.in/229981
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
$arr = range(1, 10);
var_dump(current($arr));
foreach ($arr as $r)
{
    var_dump(current($arr));
}
var_dump(current($arr));

int(1)
int(2)
int(2)
int(2)
int(2)
int(2)
int(2)
int(2)
int(2)
int(2)
int(2)
int(2)

Foreach gebruikt dus de internal array pointer niet bij het traversen van de array, maar om goed met jou als programmeur te kloten hogen ze de pointer bij de eerste iteratie wel even op, for good measure. :D

En om het helemaal funky te maken, het resultaat wanneer je each gebruikt in plaats van current: https://eval.in/229989. Geen sprongetje. 8)7
Jawel, maar het enkelvoud "bestaat" niet (lees: wordt niet gebruikt): http://dictionary.reference.com/browse/kudos. Het Griekse κῦδος waar het woord van afgeleid was is wel enkelvoud, maar in hedendaags dagelijks gebruik werkt het woord niet meer zo. :P

[ Voor 17% gewijzigd door NMe op 03-12-2014 18:42 ]

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

NMe schreef op woensdag 03 december 2014 @ 18:28:
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
$arr = range(1, 10);
var_dump(current($arr));
foreach ($arr as $r)
{
    var_dump(current($arr));
}
var_dump(current($arr));

int(1)
int(2)
int(2)
int(2)
int(2)
int(2)
int(2)
int(2)
int(2)
int(2)
int(2)
int(2)

Foreach gebruikt dus de internal array pointer niet bij het traversen van de array, maar om goed met jou als programmeur te kloten hogen ze de pointer bij de eerste iteratie wel even op, for good measure. :D

[...]
Je kan zeggen wat je wil maar in mijn ogen is dit toch echt wel een valid argument om PHP te beginnen bashen |:( O-) })

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Styxxy
  • Registratie: Augustus 2009
EddoH schreef op woensdag 03 december 2014 @ 11:56:
Helaas draait er nog vrijwel niets op behalve sshd. Nouja. Draaide. :/
Hehe _O- _O- _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orf
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 16:09

orf

Oude note op PHP.net (staat er nu niet meer)
Unless the array is referenced, foreach operates on a copy of the specified array and not the array itself. foreach has some side effects on the array pointer. Don't rely on the array pointer during or after the foreach without resetting it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21-08 11:20
Op FOK! heb ik al enige tijd een Sinterklaasavatar. :P

We are shaping the future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BikkelZ
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21-02 08:50

BikkelZ

CMD+Z

Ik ben ietwat verveeld. Waar kan ik nog goede nerdblogs vinden? Hacker news en Reddit al gehad.

iOS developer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Douweegbertje
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 08-09 15:03

Douweegbertje

Wat kinderachtig.. godverdomme

NMe schreef op woensdag 03 december 2014 @ 18:28:
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
$arr = range(1, 10);
var_dump(current($arr));
foreach ($arr as $r)
{
    var_dump(current($arr));
}
var_dump(current($arr));

int(1)
int(2)
int(2)
int(2)
int(2)
int(2)
int(2)
int(2)
int(2)
int(2)
int(2)
int(2)

En om het helemaal funky te maken, het resultaat wanneer je each gebruikt in plaats van current: https://eval.in/229989. Geen sprongetje. 8)7

[...]
Tja, niet om PHP te verdedigen maar wat je doet 'klopt' ook gewoon niet.

https://eval.in/230012
Werkt prima, einde van de array.

Of natuurlijk gewoon de goede manier:
https://eval.in/230013

Wil je hem itereren dan doe je gewoon

code:
1
2
$arr = range(1, 10);
$foo = each($arr);

Wil je de keys dan kun je ook gewoon het volgende doen.

code:
1
foreach ($arr as $key => $value)

In elk geval gebruik je nu 2 dingen door elkaar, en dat werkt ook gewoon niet lekker. Foreach zet de pointer 1 omhoog, terwijl je normaal met each/current etc de pointer een reset moet geven. Ze door elkaar gebruiken (wat absoluut niet nodig is!) is dan ook deels vragen om problemen.

[ Voor 10% gewijzigd door Douweegbertje op 03-12-2014 20:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
  • Laatst online: 09-09 13:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Dat hoef je me allemaal niet uit te leggen, we kwamen hierop uit omdat een collega in de knoop raakte door prev/next in een foreach te gebruiken en we hebben haar inderdaad afgeraden dat te doen. Maar toen zijn we met een paar man eens gaan kijken waar het nu zat en dat bleek dus te komen omdat PHP onder bepaalde voorwaarden wel en onder bepaalde voorwaarden niet aan die pointer zit te morren in een foreach.

Het probleem is verder ook niet dat current niet ophoogt in mijn voorbeeld, maar dat de pointer één keer ophoogt. Je zou verwachten dat 'ie ofwel de interne pointer gebruikt en dus netjes ophoogt bij elke iteratie, ofwel dat hij die pointer niet gebruikt en hij dus op 1 blijft staan. ;)

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Biersteker
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 09:58
NMe schreef op woensdag 03 december 2014 @ 20:09:
Dat hoef je me allemaal niet uit te leggen, we kwamen hierop uit omdat een collega in de knoop raakte door prev/next in een foreach te gebruiken en we hebben haar inderdaad afgeraden dat te doen. Maar toen zijn we met een paar man eens gaan kijken waar het nu zat en dat bleek dus te komen omdat PHP onder bepaalde voorwaarden wel en onder bepaalde voorwaarden niet aan die pointer zit te morren in een foreach.

Het probleem is verder ook niet dat current niet ophoogt in mijn voorbeeld, maar dat de pointer één keer ophoogt. Je zou verwachten dat 'ie ofwel de interne pointer gebruikt en dus netjes ophoogt bij elke iteratie, ofwel dat hij die pointer niet gebruikt en hij dus op 1 blijft staan. ;)
...haar?.... Pic or it didn't happen.

Als php dev geef ik Nme een punt, valt wat mij betreft toch wel onder unexpected behavior.

Originally, a hacker was someone who makes furniture with an axe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PrisonerOfPain
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 26-05 17:08
Dat hoef je me allemaal niet uit te leggen, we kwamen hierop uit omdat een collega in de knoop raakte door prev/next in een foreach te gebruiken en we hebben haar inderdaad afgeraden dat te doen.
Waarom liep 'ie daar in hemelsnaam mee aan te klungelen? :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
Wat een geweldige site, Rubinski :D
Creating 1000 SAP Users with roles : One day !
Pfft, dit doe ik in 5 minuten :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BikkelZ

BikkelZ

CMD+Z

Verwijderd schreef op woensdag 03 december 2014 @ 19:44:
Members only:
Holy stock photo! :D

iOS developer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbiedobbie
  • Laatst online: 03-09 15:40
Verwijderd schreef op woensdag 03 december 2014 @ 19:44:
Members only:
Wat mij nog het meest opvalt is het Engels. O god, dat Engels. Zooo slecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Robbiedobbie schreef op woensdag 03 december 2014 @ 22:20:
[...]

Wat mij nog het meest opvalt is het Engels. O god, dat Engels. Zooo slecht.
Members only:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElkeBxl
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 02-07 09:03

ElkeBxl

Tassendraagster

Biersteker schreef op woensdag 03 december 2014 @ 20:12:
[...]

...haar?.... Pic or it didn't happen.
Nog nooit een vrouwelijke developer gezien? :) Gelukkig bestaan wij wel, al blijft het wel een stevig sausagefest in de IT :(

Mooie site Rubinski :p

/me gaat misschien ook een kerstversie maken van haar avatar

Without nipples, boobs are pointless - 365 project - In mijn hoofd is het alle dagen Kerstmis - What type of bees make milk? Boobies! - What type of bees are scary? BoooOOOOOooobeees! - Cactusliefhebster

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
Members only:

Errr...? Wat doet dat daar? _O-

[ Voor 10% gewijzigd door Alex) op 03-12-2014 22:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

ElkeBxl schreef op woensdag 03 december 2014 @ 22:33:
[...]

Nog nooit een vrouwelijke developer gezien? :) Gelukkig bestaan wij wel, al blijft het wel een stevig sausagefest in de IT :(

Mooie site Rubinski :p

/me gaat misschien ook een kerstversie maken van haar avatar
Members only:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Firesphere schreef op woensdag 03 december 2014 @ 22:42:
[...]

Members only:
Members only:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rutix
  • Laatst online: 05-09-2024
Verwijderd schreef op woensdag 03 december 2014 @ 22:47:
[...]

Members only:
Members only:

Nothing to see here!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElkeBxl

ElkeBxl

Tassendraagster

[...]

Members only:
Members only:
Rutix schreef op woensdag 03 december 2014 @ 22:54:
[...]

Members only:
Members only:

[ Voor 31% gewijzigd door ElkeBxl op 03-12-2014 22:54 ]

Without nipples, boobs are pointless - 365 project - In mijn hoofd is het alle dagen Kerstmis - What type of bees make milk? Boobies! - What type of bees are scary? BoooOOOOOooobeees! - Cactusliefhebster

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rutix
ElkeBxl schreef op woensdag 03 december 2014 @ 22:54:
[...]

Members only:
Members only:

Nothing to see here!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElkeBxl

ElkeBxl

Tassendraagster

Rutix schreef op woensdag 03 december 2014 @ 22:55:
[...]

Members only:
Members only:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
ElkeBxl schreef op woensdag 03 december 2014 @ 22:55:
[...]

Members only:
Members only:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rutix
ElkeBxl schreef op woensdag 03 december 2014 @ 22:54:
[...]

Members only:
Members only:

Nothing to see here!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElkeBxl

ElkeBxl

Tassendraagster

Alex) schreef op woensdag 03 december 2014 @ 22:56:
[...]

Members only:
Members only:
Rutix schreef op woensdag 03 december 2014 @ 22:56:
[...]

Members only:
Members only:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
Members only:
ElkeBxl schreef op woensdag 03 december 2014 @ 22:57:
[...]

Members only:
:P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

[...]

Members only:
Members only:
[...]

Members only:
Members only:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Nee, kudos is geen meervoud
http://nl.wikipedia.org/wiki/Kudos_(computerterm)
Het Griekse κῦδος waar het woord van afgeleid was is wel enkelvoud
Dan is kudos nog steeds geen meervoud, maar dus enkelvoud.
maar in hedendaags dagelijks gebruik werkt het woord niet meer zo. :P
Waar ik wat van zeg door te zeggen dat het geen meervoud is. Net zoals ik er wat van zeg als iemand "groter als" zegt, ookal is dat "standaard taalgebruik". Dus. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rutix
[...]

Members only:

[...]

Members only:
Members only:

Nothing to see here!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Alex) schreef op woensdag 03 december 2014 @ 22:58:
Members only:

[...]

Members only:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
Verwijderd schreef op woensdag 03 december 2014 @ 23:07:
[...]

Members only:
Members only:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Douweegbertje

Douweegbertje

Ik moet nog de eerste normale vrouwelijke ITster tegenkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BikkelZ

BikkelZ

CMD+Z

Wat is normaal eigenlijk?

iOS developer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Douweegbertje

Douweegbertje

gemiddeld, doorsnee, gewoon standaard ideaal normaliter, doorgaans, gebruikelijk, gewoonlijk, in de regel loodlijn, gangbaar, gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _js_
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 18-08 21:31
.oisyn schreef op woensdag 03 december 2014 @ 23:03:
[...]

Nee, kudos is geen meervoud

[...]

http://nl.wikipedia.org/wiki/Kudos_(computerterm)

[...]

Dan is kudos nog steeds geen meervoud, maar dus enkelvoud.

[...]

Waar ik wat van zeg door te zeggen dat het geen meervoud is. Net zoals ik er wat van zeg als iemand "groter als" zegt, ookal is dat "standaard taalgebruik". Dus. :)
Is er überhaupt 1 woord dat in al z'n geschiedenis niet van betekenis is veranderd? Misschien `uhm` en `mama`--hoewel van de laatste wel de uitspraak en spelling is veranderd--veel meer zijn er niet.

Ik hoop trouwens dat je nooit het woord computer gebruikt, want dat heeft meer met snoeien te maken dan een apparaat waarop je programmeert (de `put` in amputatie heeft dezelfde oorsprong als de `put` in computer).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Douweegbertje

Douweegbertje

Ik ben de grootste noob in spelling maar volgens mij komt het woord computer gewoon uit het woord 'compute' vandaan wat weer van het latijnse woord 'computare' komt. Verder wel +1 kudo voor jouw uitleg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

_js_ schreef op woensdag 03 december 2014 @ 23:39:
Is er überhaupt 1 woord dat in al z'n geschiedenis niet van betekenis is veranderd? Misschien `uhm` en `mama`--hoewel van de laatste wel de uitspraak en spelling is veranderd--veel meer zijn er niet.
Destemeer reden om daar een stokje voor te steken of het iig zo lang mogelijk uit te stellen!
Ik hoop trouwens dat je nooit het woord computer gebruikt, want dat heeft meer met snoeien te maken dan een apparaat waarop je programmeert (de `put` in amputatie heeft dezelfde oorsprong als de `put` in computer).
Bronvermelding graag, hier geloof ik geen snars van :)
1375-1425 for earlier sense; 1580-90 for def 6; (v.) < Latin computāre, equivalent to com- com- + putāre to think; (noun) late Middle English < Middle French < Late Latin computus calculation, number, noun derivative of computāre; cf. putative, count1
1630-40; < Latin amputātus pruned, trimmed (past participle of amputāre), equivalent to am (bi) around (cf. ambi- ) + put- trim + -ātus -ate1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BikkelZ

BikkelZ

CMD+Z

Douweegbertje schreef op woensdag 03 december 2014 @ 23:32:
gemiddeld, doorsnee, gewoon standaard ideaal normaliter, doorgaans, gebruikelijk, gewoonlijk, in de regel loodlijn, gangbaar, gewoon.
saai, bouwvakvakantie all-in Turkije, houdt van Robbie Williams, Ford Ka, cup B, kilootje of 73, leest de VIVA?

iOS developer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElkeBxl

ElkeBxl

Tassendraagster

Rutix schreef op woensdag 03 december 2014 @ 23:04:
[...]

Members only:
Members only:
BikkelZ schreef op donderdag 04 december 2014 @ 03:05:
[...]

saai, bouwvakvakantie all-in Turkije, houdt van Robbie Williams, Ford Ka, cup B, kilootje of 73, leest de VIVA?
Mag je bijna allemaal al schrappen bij mij :p Ik lees bijna zelden een magazine, de meeste boybands en solozangers hoor ik niet echt graag, ik rij graag met iets met meer power dan een Ford Ka, ik weeg stuk minder dan 73 (maar ik ga dat niet aan jullie neus hang), ik hou écht niet van all-in vakanties (ik ga liever zelf op pad in een land/stad) en over mijn tetten praat ik hier niet :p Dat saai zijn beoordeel ik niet zelf over mij, dat zou wat raar zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbiedobbie
  • Laatst online: 03-09 15:40
Belgen kunnen sowieso niks })

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Douweegbertje

Douweegbertje

BikkelZ schreef op donderdag 04 december 2014 @ 03:05:
[...]

Ja, dit is een beetje simpel aangezien je wel weet wat ik bedoel. Althans, probeer het anders even te snappen :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryur
  • Nu online
Alex) schreef op woensdag 03 december 2014 @ 23:09:
[...]

Members only:
Vraagje voor de SAP developers. Ziet SAP er nu echt zo uit?!
Ik dacht dat Microsoft Dynamics NAV lelijk was! (Mijn wereldje)

Goedemorgen trouwens! Net even bijgelezen, schitterende gesprekken hier! _/-\o_

Over vrouwelijke programmeurs: op mijn opleiding zat een vrouw, net afgestudeerd. Naast dat ze een hele goede programmeur is, is ze ook echt een hele mooie meid om te zien (en mijn beste vriendin nog steeds)
Ben wel benieuwd hoe Elke eruit ziet trouwens ;)

[ Voor 30% gewijzigd door Ryur op 04-12-2014 08:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElkeBxl

ElkeBxl

Tassendraagster

Jawel, frieten bakken en bier brouwen :Y) d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonPr0n
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 12-09 09:32
ElkeBxl schreef op donderdag 04 december 2014 @ 08:29:
[...]

Jawel, frieten bakken en bier brouwen :Y) d:)b
En deze dan ook zeer smakelijk nuttigen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElkeBxl

ElkeBxl

Tassendraagster

DonPr0n schreef op donderdag 04 december 2014 @ 08:32:
[...]

En deze dan ook zeer smakelijk nuttigen!
Natuurlijk :)

Blijkbaar is het nu week van de frieten hier in la Belgique, morgen dus eens een goei pak gaan hale nmet een stevig pintje erbij :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• curry684
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 06-09 00:37

curry684

left part of the evil twins

Douweegbertje schreef op woensdag 03 december 2014 @ 23:32:
Die van ons zou je blind op straat echt niet als 'IT-vrouw' eruit halen hoor. En kan nog een verdomd goed potje programmeren ook, wat hopelijk uit mijn mond afdoende compliment is.

Ze kan verder absoluut "de vrouw uithangen" hoor, maar ook dat is in mijn ervaring redelijk a-typisch voor IT-vrouwen :P

Professionele website nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OkkE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-09 08:16

OkkE

CSS influencer :+

Verwijderd schreef op woensdag 03 december 2014 @ 18:15:
[...]

Niet veranderen. Ik weet zonder te kijken dat je OkkE bent :)
Je zou nog kunnen overwegen om je foto van Twitter te nemen, die herken ik ook zo O+ </stalkingmode>
Stalker?! :o O+

Die van Twitter zou kunnen ja, hoewel ik die eigenlijk ook niet geweldig vind, hehe. Nee, blijft gewoon Malibu.
Ook al vind ik dat spul eigenlijk helemaal niet lekker (meer).
.
Yes, bijna kerstavatars :D

Afbeeldingslocatie: https://ic.tweakimg.net/usericons/14385/malibu_kerst.gif

“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ryur schreef op donderdag 04 december 2014 @ 08:26:
[...]

Vraagje voor de SAP developers. Ziet SAP er nu echt zo uit?!
Ik dacht dat Microsoft Dynamics NAV lelijk was! (Mijn wereldje)
Ik vind het eigenlijk best wel meevallen hoor.

Afbeeldingslocatie: http://www.guixt.com/products/images/desktop_mm.png

Zeker met de opkomst van SAP Fiori gaat het de goede kant op:

Afbeeldingslocatie: https://experience.sap.com/wp-content/themes/experience-main/fiori/img/section1.png
Goedemorgen trouwens! Net even bijgelezen, schitterende gesprekken hier! _/-\o_

Over vrouwelijke programmeurs: op mijn opleiding zat een vrouw, net afgestudeerd. Naast dat ze een hele goede programmeur is, is ze ook echt een hele mooie meid om te zien (en mijn beste vriendin nog steeds)
Shotgun!
Kan jij mijn wingman zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wackmaniac
  • Laatst online: 11-09 10:21

Beetje laat op het feestje, sorry. Ik zou gewoon een bug inschieten bij PHP, wie weet hebben ze een snedige repliek waarom dit gebeurt :)

Read the code, write the code, be the code!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Otherside1982
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 12:25
Alex) schreef op woensdag 03 december 2014 @ 22:58:
Members only:

[...]

Members only:

[ Voor 4% gewijzigd door Otherside1982 op 04-12-2014 08:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeluxZ
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 09-09 09:10

DeluxZ

Livin' the good life

SAP -O-

]|[ Apple Macbook Pro Retina 13" ]|[

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElkeBxl

ElkeBxl

Tassendraagster

Ryur schreef op donderdag 04 december 2014 @ 08:26:
[...]
Curieuzeneus :p
curry684 schreef op donderdag 04 december 2014 @ 08:45:
[...]
Ze kan verder absoluut "de vrouw uithangen" hoor, maar ook dat is in mijn ervaring redelijk a-typisch voor IT-vrouwen :P
Nu ben ik curieus wat je onder "de vrouw uithangen" verstaat :)
Verwijderd schreef op donderdag 04 december 2014 @ 08:46:
[...]
Shotgun!
Kan jij mijn wingman zijn?
Haha, heb je dan hulp nodig bij het aanspreken van onbekende vrouwen? :) Toen we gingen lunchen ging het toch vlot? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Douweegbertje

Douweegbertje

curry684 schreef op donderdag 04 december 2014 @ 08:45:
[...]

Die van ons zou je blind op straat echt niet als 'IT-vrouw' eruit halen hoor. En kan nog een verdomd goed potje programmeren ook, wat hopelijk uit mijn mond afdoende compliment is.

Ja ik heb het niet eens over dat iemand niet een tik kan hebben, of een nerd is. IMO hoort dat haast bij het vak programmeren. Alsof alle mannelijke programmeurs zo normaal zijn.. Kijk naar .oisyn die overal gelijk wilt hebben :+
Mijn ervaring is echter dat ik op school met 2 dames zat waarvan de één in een rolstoel zat en spastisch was, en de ander had op jonge leeftijd een hersenbloeding gehad en was qua groei iets mannelijker geworden e.d. Vervolgens op stage een vrouwelijke collega die lesbisch was en niets van haar vrouwelijke kant liet zien. Toen bij een andere werkgever nog een collega die eigenlijk een beetje van het padje af was en enorm vreemd gedrag had.

Nou, verder allemaal geweldige mensen, maar gewoon helemaal anders dan elke medewerkster van P&O of administratie die ik ben tegengekomen bijvoorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryur
  • Nu online
Verwijderd schreef op donderdag 04 december 2014 @ 08:46:
[...]

Ik vind het eigenlijk best wel meevallen hoor.

[afbeelding]

Zeker met de opkomst van SAP Fiori gaat het de goede kant op:

[afbeelding]
Als ik zo de foto's kijk, dan lijkt het wel heel erg op NAV (dus al stukken beter). Paar jaar terug (2013 volgens mij?) kwamen ze met een nieuwe Desktopclient (RTC genaamd). En in NAV2015 (nog niet meegespeeld) zit een tablet/Windows-8 variant.

Enige nadeel is nog de Developersclient, die is oud! Maarja, valt mee te werken.
Ze heeft al een vriend, en anders nam ik een poging!
4 jaar lang hopeloos verliefd op dr geweest!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• curry684
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 06-09 00:37

curry684

left part of the evil twins

Oh ik zit 15 jaar professioneel in IT, daarvoor een paar jaar TU Informatica, en inderdaad: de technische capaciteiten van een vrouwelijke IT'er zijn in de praktijk vrijwel altijd omgekeerd evenredig aan het gemak waarmee je ze op 5 meter afstand als vrouw herkent. Voordat iemand me daarvoor een sexistisch varken noemt: just stating statistical facts from experience.

Maar die van ons is een zeldzame positieve uitzondering :)

Professionele website nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ElkeBxl schreef op donderdag 04 december 2014 @ 08:50:

[...]

Haha, heb je dan hulp nodig bij het aanspreken van onbekende vrouwen? :) Toen we gingen lunchen ging het toch vlot? ;)
Ja maar wij hadden al min of meer kennisgemaakt via GoT. We hebben dus ineens ook een onderwerp om over te praten.

Ik kan moeilijk op de vriendin van Ryur afstappen en zeggen "zeg, jij bent toch die beste vriendin van Ryur he? Leuk!" waarop zij gewoon "Ja." zou antwoorden. *einde gesprek*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier loopt anders best wel mooi volk rond. Echter zijn het allemaal vrouwen die ofwel een technisch domein leiden (SAP Finance bijvoorbeeld) of een of andere PMO rol vervullen. Super technisch zijn ze dus niet echt :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElkeBxl

ElkeBxl

Tassendraagster

curry684 schreef op donderdag 04 december 2014 @ 08:55:
de technische capaciteiten van een vrouwelijke IT'er zijn in de praktijk vrijwel altijd omgekeerd evenredig aan het gemak waarmee je ze op 5 meter afstand als vrouw herkent
Damn dan ben jij al veel clichés tegengekomen :s Ben ik blij dat ik collega's heb die dan een "uitzondering" zijn (en ik hoop dat ik mezelf er ook mag bijrekenen :p).
Verwijderd schreef op donderdag 04 december 2014 @ 08:55:
[...]

Ja maar wij hadden al min of meer kennisgemaakt via GoT. We hebben dus ineens ook een onderwerp om over te praten.

Ik kan moeilijk op de vriendin van Ryur afstappen en zeggen "zeg, jij bent toch die beste vriendin van Ryur he? Leuk!" waarop zij gewoon "Ja." zou antwoorden. *einde gesprek*
Ja als je zo het gesprek zou beginnen kan het inderdaad rap stilvallen. Maar begin met iets van "hebben jullie samen gestudeerd?" of iets algemeners als "vanwaar kennen jullie mekaar?" en je hebt al meer kans om iets te bereiken :)
Verwijderd schreef op donderdag 04 december 2014 @ 08:57:
Hier loopt anders best wel mooi volk rond. Echter zijn het allemaal vrouwen die ofwel een technisch domein leiden (SAP Finance bijvoorbeeld) of een of andere PMO rol vervullen. Super technisch zijn ze dus niet echt :(
Bij ons zijn er een paar doorgegroeid naar managementfuncties maar hebben wel een goede technische achtergrond :) Vrouwen aan de macht! :*)

Pagina: 1 ... 15 ... 100 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is niet de plaats om te lopen helpdesken. De Coffee Corner is primair bedoeld als uitlaatklep voor iedereen in de Devschuur® en niet als vraagbaak.