Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.
Ja dusQ. Does Route 53 offer privacy protection for domain names I have registered?
Yes, Route 53 provides privacy protection (which hides your personal phone number, email address, and physical address) free of charge for domain names that you register as an individual. Instead, the Whois contains the registrar’s name and mailing address, along with a registrar-generated forwarding email address that third parties may use if they wish to contact you. Domain names registered by companies or organizations are not eligible for privacy protection.
Binnenkort ook maar is kijken naar transferren van mn domains, zit nu bij mijndomein, en daar is privacy protection aardig duur
I thought fail2ban would keep the script kiddies out but somehow you still seem to be able to login.
Zoals _David_ zegt zit dat standaard inbegrepen. Let wel dat je 50 dollarcent per domain betaald als je daar ook je DNS laat hosten. Wat wel vervelend is dat ze elke maand het privacy emailadres wijzigen en daar krijg je dan weer een email over can ICANNBtM909 schreef op dinsdag 02 december 2014 @ 00:09:
Maar hebben die whois protection?
AWS koopt weer van Gandi, dus je kan enorm veel domeinen registreren.
Alleen bij AWS krijg je geen support, alleen community, tenzij je minimaal 100$ per maand dokt.
[ Voor 11% gewijzigd door Megamind op 02-12-2014 00:28 ]
Je moet eens weten hoe vaak ik mailtjes a la "Donuts in the cantine area" ontvangPrisonerOfPain schreef op maandag 01 december 2014 @ 18:59:
[...]
Same here, iemand in Canada hoeft echt niet te weten dat ik taart heb gebakken. Al zouden ze het weten - die taart is al lang op als ze aankomen.
(en dat weet je waarschijnlijk ook
Nog veel irritanter is dat ik invites krijg voor meetings in California. Tja, denk niet dat ze me in gaan vliegen voor een "Team Update"

[ Voor 15% gewijzigd door .oisyn op 02-12-2014 00:43 ]
Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
Thanks for the korekshun!- and i logged in from my account and all the builds were incomtible
- incomptabible*
iOS developer
Tijdens het hele proces dat de NEX5 het niet meer doet, heb ik 'm meerdere keren aan en uit gezet. Aan het eind had ik 'm blijkbaar aan gelaten, want tijdens het kopen zie ik opeens dat de camera "spontaan" aan gaat.
Accu vol geladen, uren lang van alles proberen, niets werkt meer, alleen zwart scherm met achtergrond verlichting... "opeens" gaat-ie aan. Dafuq...
MFW

Let op: Mijn post bevat meningen, aannames of onwaarheden
Moggel
/me duikt weg voor rondvliegende hete koffie
Leuk nieuws gekregen, we hadden nipt onze deadline gehaald vorige week zodat ze demo konden geven. Demo lukte en tijdens die meeting zou dan ook beslist worden of de user acceptance tests mochten beginnen van de eerste versie. Wat blijkt nu? Er zijn niet genoeg testers voorzien om alles grondig te testen, met andere woorden: het had geen zak uitgemaakt of wij die deadline nu hadden gehaald of niet --' We hadden meer op ons gemak kunnen werken gezien de nieuwe deadline pas over een maand is. Leuke is dan wel dat we nu al bijna klaar zijn, wat opkuiswerk kunnen doen en rustig sommige features van de geplande tweede versie kunnen beginnen te developpen

Without nipples, boobs are pointless - 365 project - In mijn hoofd is het alle dagen Kerstmis - What type of bees make milk? Boobies! - What type of bees are scary? BoooOOOOOooobeees! - Cactusliefhebster
[ Voor 38% gewijzigd door DeluxZ op 02-12-2014 09:29 ]
]|[ Apple Macbook Pro Retina 13" ]|[
Hoe vaak wij dat niet gehad hebben. Klant wil aanpassingen aan het pakket en dat moet dan persé datum x opgeleverd worden. Zet je alles op alles om dat voor elkaar te krijgen, stuur je het op en vervolgens hoor je 2 maanden niets meer. Als je dan weer eens contact hebt krijg je te horen dat ze er nog niet naar gekeken hebben, want 'geen tijd/druk'. En dat dan niet 1 keer, dat kwam redelijk vaak voor. Dan heb je op een gegeven moment ook wel zoiets van 'het is goed met je deadline'.
Glass Eye Photography | Zelfbouw wireless fightstick | Mijn puzzel site
Ik ga er tegenwoordig standaard vanuit dat de deadline naar achteren wordt geschoven omdat het zo vaak voorkomtElkeBxl schreef op dinsdag 02 december 2014 @ 09:13:
[...]
/me duikt weg voor rondvliegende hete koffie
Leuk nieuws gekregen, we hadden nipt onze deadline gehaald vorige week zodat ze demo konden geven. Demo lukte en tijdens die meeting zou dan ook beslist worden of de user acceptance tests mochten beginnen van de eerste versie. Wat blijkt nu? Er zijn niet genoeg testers voorzien om alles grondig te testen, met andere woorden: het had geen zak uitgemaakt of wij die deadline nu hadden gehaald of niet --' We hadden meer op ons gemak kunnen werken gezien de nieuwe deadline pas over een maand is. Leuke is dan wel dat we nu al bijna klaar zijn, wat opkuiswerk kunnen doen en rustig sommige features van de geplande tweede versie kunnen beginnen te developpenDus stress gehad voor niets
Verwijderd
Ik gebruik nu Inoreader nadat Google Reader er mee gestopt was. Erg tevreden.Verwijderd schreef op dinsdag 02 december 2014 @ 10:06:
Welke tools gebruiken jullie om je blogs bij te houden & te lezen? Misschien tools zoals newsblur of feedly? Zo ja, welke tools zijn hier de populairste voor?
De Coffee CornerVerwijderd schreef op dinsdag 02 december 2014 @ 10:06:
Welke tools gebruiken jullie om je blogs bij te houden & te lezen? Misschien tools zoals newsblur of feedly? Zo ja, welke tools zijn hier de populairste voor?

I didn't get the t-shirtAcid_Burn schreef op dinsdag 02 december 2014 @ 09:34:
@ElkeBxl Been there, done that, got the t-shirt.
2 maand? AmaiAcid_Burn schreef op dinsdag 02 december 2014 @ 09:34:Hoe vaak wij dat niet gehad hebben. Klant wil aanpassingen aan het pakket en dat moet dan persé datum x opgeleverd worden. Zet je alles op alles om dat voor elkaar te krijgen, stuur je het op en vervolgens hoor je 2 maanden niets meer. Als je dan weer eens contact hebt krijg je te horen dat ze er nog niet naar gekeken hebben, want 'geen tijd/druk'. En dat dan niet 1 keer, dat kwam redelijk vaak voor. Dan heb je op een gegeven moment ook wel zoiets van 'het is goed met je deadline'.
Without nipples, boobs are pointless - 365 project - In mijn hoofd is het alle dagen Kerstmis - What type of bees make milk? Boobies! - What type of bees are scary? BoooOOOOOooobeees! - Cactusliefhebster
Verwijderd
Vroeger gebruikte ik Reader tegenwoordig bezoek ik de blogs om de x tijd gewoon zelf even opnieuw. Toen Reader er mee stopte, vond ik geen gepast alternatief maar ik denk dat er tegenwoordig wel wat alternatieven op de markt zijn.Verwijderd schreef op dinsdag 02 december 2014 @ 10:06:

We are shaping the future
Mensen die hun werk dus niet deden, altijd leukAlex) schreef op dinsdag 02 december 2014 @ 10:13:
Ach, zo heb ik ook nog een leuke. De UAT-ronde is hier achter de rug en binnenkort gaat de boel naar productie. En juist nu kom ik soms achter dingen waarvan ik denk "Hoe kan dit in vredesnaam ooit door de UAT zijn gekomen? Het werkt niet eens!"
ElkeBxl schreef op dinsdag 02 december 2014 @ 10:17:
[...]
Mensen die hun werk dus niet deden, altijd leuk

Vooral omdat het geen bugs zijn van het type "in deze en deze randsituaties gebeurt er iets wat ik niet helemaal verwacht", maar eerder "Als ik hierop klik krijg ik een exception."
Jamaar bij mij werkte dat wel hoor als ik daar op klikte! Ook al zit je op dezelfde server dezelfde handelingen te doenAlex) schreef op dinsdag 02 december 2014 @ 10:18:
[...]
Vooral omdat het geen bugs zijn van het type "in deze en deze randsituaties gebeurt er iets wat ik niet helemaal verwacht", maar eerder "Als ik hierop klik krijg ik een exception."

ElkeBxl schreef op dinsdag 02 december 2014 @ 10:22:
[...]
Jamaar bij mij werkte dat wel hoor als ik daar op klikte! Ook al zit je op dezelfde server dezelfde handelingen te doen
Herkenbaar

Je zou ze dan zo door den telefoon willen trekken
Al heb ik ook al pareltjes van bugreports gehad. Zo een vreselijke mix van frans, nederlands én engels. Thank god dat onze derde landstaal duits haast niet gesproken wordt of ze zouden dat er ook nog durven in smijten...
Het werkt niet

I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!
Developer: "Wat werkt er niet dan?"
Klant: "Niks!"
/me kijkt mee
Error: Kan taak x niet doen: want reden y
[ Voor 3% gewijzigd door Geerrrt op 02-12-2014 11:33 ]
Of: RTFM.GeertJam schreef op dinsdag 02 december 2014 @ 11:33:
[...]
/me kijkt mee
Waar reden y dan vaak iets is a'la "klant heeft stap 2 niet correct gedaan"GeertJam schreef op dinsdag 02 december 2014 @ 11:33:
[...]
/me kijkt mee
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!
Het vinkje: 'Ik heb de gegevens gecontroleerd' niet aangevinkt oid.Firesphere schreef op dinsdag 02 december 2014 @ 11:36:
[...]
Waar reden y dan vaak iets is a'la "klant heeft stap 2 niet correct gedaan"
Twitter en Feedly. Enige nadeel van Feedly vind ik dat ze een selectie maken van berichten per categorie, waardoor ik soms 's morgen thuis iets interessants zie dat dan een uur later op kantoor weer onvindbaar is geworden. Lang leve de markeerfunctieVerwijderd schreef op dinsdag 02 december 2014 @ 10:06:
Read the code, write the code, be the code!
Het leuke is wel als ze dan eindelijk gaan testen het wel verwachten dat alles opgelost binnen een weekAcid_Burn schreef op dinsdag 02 december 2014 @ 09:34:
@ElkeBxl Been there, done that, got the t-shirt.
Hoe vaak wij dat niet gehad hebben. Klant wil aanpassingen aan het pakket en dat moet dan persé datum x opgeleverd worden. Zet je alles op alles om dat voor elkaar te krijgen, stuur je het op en vervolgens hoor je 2 maanden niets meer. Als je dan weer eens contact hebt krijg je te horen dat ze er nog niet naar gekeken hebben, want 'geen tijd/druk'. En dat dan niet 1 keer, dat kwam redelijk vaak voor. Dan heb je op een gegeven moment ook wel zoiets van 'het is goed met je deadline'.

Kijkt naar een grote autofabrikant
Een maandje Aruba en Curaçao en misschien een eilandje in de buurt
[ Voor 4% gewijzigd door alienfruit op 02-12-2014 11:42 ]

Omdat we er van uitgingen dat er klanten kunnen zijn die hun wachtwoord niet meer weten, hebben we een duidelijke 'wachtwoord vergeten'-knop geplaatst.
Nadat het live werd gezet, werd de helpdesk echt een paar weken overspoeld met mensen die hun wachtwoord niet meer wisten. In plaats van op de 'wachtwoord vergeten'-knop te drukken besluiten ze dan om de helpdesk te bellen. We vertelden ze dan natuurlijk netjes dat ze de 'wachtwoord vergeten'-knop konden gebruiken. Er zaten dus echt klanten bij die hierop reageerden met 'ow, die had ik wel gezien maar ik durfde er niet op te klikken'.......

Klanten, laat maar... ik dacht dat je medewerkers bedoelde.
[ Voor 24% gewijzigd door Alex) op 02-12-2014 11:50 ]
Die gaan altijd bij mij terug met "Cannot reproduce"GeertJam schreef op dinsdag 02 december 2014 @ 11:33:
[...]
/me kijkt mee
Nothing to see here!
Ja verschrikkelijk.oisyn schreef op dinsdag 02 december 2014 @ 00:41:
[...]
Je moet eens weten hoe vaak ik mailtjes a la "Donuts in the cantine area" ontvang
(en dat weet je waarschijnlijk ook)
Het is eigenlijk van de zotte dat je die niet weg kunt filteren in Outlook, ik krijg ze echt van all over the place. Vooral Khronos heeft er een handje van om mij meeting invites te sturen voor niet relevante dingen (WebCL/ WebGL) overigens.Nog veel irritanter is dat ik invites krijg voor meetings in California. Tja, denk niet dat ze me in gaan vliegen voor een "Team Update"
Omdat dat een drama is? En je bedoelt ADFS-achtige systemen neem ik aan? Single Sign-On hebben wij zelf ook wel gebouwd op basis van Kerberos; maakt je OS niet meer uit!Alex) schreef op dinsdag 02 december 2014 @ 11:50:
Waarom geen gebruik maken van single sign-on (aannemende dat je op Windows draait, zoals in 95% van de bedrijven)?
Klanten, laat maar... ik dacht dat je medewerkers bedoelde.
Read the code, write the code, be the code!
Hoe herkenbaar.Soundless schreef op dinsdag 02 december 2014 @ 11:49:
We hebben een tijdje terug een wijziging gedaan in de manier van inloggen in onze applicatie. In de UI veranderde er niks maar ze moesten wel eenmalig hun wachtwoord opnieuw invullen (99% van de klanten gebruiken de 'wachtwoord onthouden' functie).
Omdat we er van uitgingen dat er klanten kunnen zijn die hun wachtwoord niet meer weten, hebben we een duidelijke 'wachtwoord vergeten'-knop geplaatst.
Nadat het live werd gezet, werd de helpdesk echt een paar weken overspoeld met mensen die hun wachtwoord niet meer wisten. In plaats van op de 'wachtwoord vergeten'-knop te drukken besluiten ze dan om de helpdesk te bellen. We vertelden ze dan natuurlijk netjes dat ze de 'wachtwoord vergeten'-knop konden gebruiken. Er zaten dus echt klanten bij die hierop reageerden met 'ow, die had ik wel gezien maar ik durfde er niet op te klikken'.......
Zo hebben wij een klant die ons 1x in de x weken mailt met de vraag wat de inloggegevens van het systeem zijn.
Wij, vriendelijk als we zijn, zoeken in onze mailbox naar het mailtje dat ZIJ ons gestuurd heeft, waarin ze verteld dat ze inlogt met {username} en {wachtwoord}.
"Komt er een melding dan? Wat doet ie precies niet?"
- "Ja, dat ie het niet doet"
Lekker op de bank
Het probleem wat wij vaak hebben is dat een feature tijdelijk stuk is (moet je maar niet perse op de dev-line willen werkenZaZ schreef op dinsdag 02 december 2014 @ 12:02:
[...]
"Komt er een melding dan? Wat doet ie precies niet?"
- "Ja, dat ie het niet doet"

Kan je niet een regel maken die automatisch dat mailtje terugstuurt?Firesphere schreef op dinsdag 02 december 2014 @ 11:55:
[...]
Hoe herkenbaar.
Zo hebben wij een klant die ons 1x in de x weken mailt met de vraag wat de inloggegevens van het systeem zijn.
Wij, vriendelijk als we zijn, zoeken in onze mailbox naar het mailtje dat ZIJ ons gestuurd heeft, waarin ze verteld dat ze inlogt met {username} en {wachtwoord}.
Btw, jij & vriendelijk?
De autoreply staat ondertussen waarschijnlijk wel ingesteld ja. Op elk mailtje dat zij nu stuurt krijgt ze haar inloggegevens teruggemailtRyur schreef op dinsdag 02 december 2014 @ 12:07:
[...]
Kan je niet een regel maken die automatisch dat mailtje terugstuurt?
Btw, jij & vriendelijk?
En het sarcasme was niet duidelijk?
Artists.. Te druk bezig met mooi maken en te weinig met iets bruikbaars produceren. En dat gaat helaas voor alle artistieke mensen op heb ik het idee. 3d artists, sound effect lui, webdesigners. Noem maar opPrisonerOfPain schreef op dinsdag 02 december 2014 @ 12:07:
[...]
Het probleem wat wij vaak hebben is dat een feature tijdelijk stuk is (moet je maar niet perse op de dev-line willen werken) en dat er ipv een bugreport gefiled word, de artists maar gewoon aan kloten met random andere features tot 't lijkt op wat ze voor ogen hadden. Weken gaan voorbij en ineens krijg je een bugreport "all faces glow in the dark". Ja wtf
Vind het zelf overigens altijd heerlijk werken met dat soort mensen. Wat dat betreft schiet mijn huidige baan wel een beetje te kort. Heerlijk om artistieke mensen uit te leggen hoe zij kunnen bereiken wat ze willen zonder idioot te gaan lopen doen.
[ Voor 15% gewijzigd door Caelorum op 02-12-2014 12:20 ]
Ooit heb ik wat bijverdiend als baser (jaja, ik was ooit zo zot om .psd's om te zetten in html & css). Sommige opdrachtjes weigerde ik gewoon omdat ze een veel te ingewikkeld design hadden getekend of dat de .psd gewoon onbruikbaar was. Meermaals gehad dat ik een .psd kreeg waarin alle layers gemerged warenCaelorum schreef op dinsdag 02 december 2014 @ 12:16:
[...]
Artists.. Te druk bezig met mooi maken en te weinig met iets bruikbaars produceren. En dat gaat helaas voor alle artistieke mensen op heb ik het idee. 3d artists, sound effect lui, webdesigners. Noem maar op

Ik bedoelde eigenlijk de "Windows Authentication"-setting van IIS.wackmaniac schreef op dinsdag 02 december 2014 @ 11:55:
[...]
Omdat dat een drama is? En je bedoelt ADFS-achtige systemen neem ik aan? Single Sign-On hebben wij zelf ook wel gebouwd op basis van Kerberos; maakt je OS niet meer uit!
Ik vind ADFS op zich best wel goed werken, het scheelt een hoop geklootviool met gebruikersnamen en wachtwoorden overal en nergens.Nadeel is wel dat WS-Federation zo overdreven enterprisey is, zoals alle WS-*-standaarden.

Hehehe, die heb ik zo vaak meegemaakt in de tijd dat ik dat nog leuk vond om te doen. Net zoals foto's aanleveren als .gif, of logo's aanleveren met dikke jpg compressie. Of wat dacht je van .jpg bestanden met CMYK profiel in plaats van RGBElkeBxl schreef op dinsdag 02 december 2014 @ 12:21:
[...]
Ooit heb ik wat bijverdiend als baser (jaja, ik was ooit zo zot om .psd's om te zetten in html & css). Sommige opdrachtjes weigerde ik gewoon omdat ze een veel te ingewikkeld design hadden getekend of dat de .psd gewoon onbruikbaar was. Meermaals gehad dat ik een .psd kreeg waarin alle layers gemerged waren

Kunnen ze het niet gewoon uitkeren aan de werknemersalienfruit schreef op dinsdag 02 december 2014 @ 12:47:
Eind van het jaar, oh nee, we hebben nog geld over, gemeuk komt er weer aan hoor.
Nee, je moet het geld uitgeven. Vaak in de vorm van "iedereen krijgt een cadeautje"Soundless schreef op dinsdag 02 december 2014 @ 13:16:
[...]
Kunnen ze het niet gewoon uitkeren aan de werknemers
Haha, foute kleurprofielen zijn leuk heInZane schreef op dinsdag 02 december 2014 @ 12:34:
[...]
Hehehe, die heb ik zo vaak meegemaakt in de tijd dat ik dat nog leuk vond om te doen. Net zoals foto's aanleveren als .gif, of logo's aanleveren met dikke jpg compressie. Of wat dacht je van .jpg bestanden met CMYK profiel in plaats van RGB
Wij hebben er hier geen tekort aanCaelorum schreef op dinsdag 02 december 2014 @ 12:16:
[...]
Artists.. Te druk bezig met mooi maken en te weinig met iets bruikbaars produceren. En dat gaat helaas voor alle artistieke mensen op heb ik het idee. 3d artists, sound effect lui, webdesigners. Noem maar op
Vind het zelf overigens altijd heerlijk werken met dat soort mensen. Wat dat betreft schiet mijn huidige baan wel een beetje te kort. Heerlijk om artistieke mensen uit te leggen hoe zij kunnen bereiken wat ze willen zonder idioot te gaan lopen doen.
Hier slagen ze erin om keer op keer met een design te komen dat zou kunnen doorgaan als folder. Tientalle afbeeldingen over elkaar, ... Oja, en ze moeten responsive natuurlijk ook nog allemaal zichtbaar zijn
En maar klagen waarom het zoveel tijd in beslag neemt om een ontwerp om te zetten.
HTML is geen photoshop!
[ Voor 6% gewijzigd door _Moe_ op 02-12-2014 14:50 ]
RTFM!

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
Verwijderd
Helaas ben ik er omwille van technische issues niet in geslaagd de meeting bij te wonen. Er waren ongeveer een 240 tal andere geïnteresseerden waarvan een vierde er niet in slaagde de call te joinen.
De online meeting werd georganiseerd via Lync die duidelijk het aantal attendees niet kon managen. Ik ben praktisch een heel uur verloren met het proberen de meeting te joinen.
Jammer.
Want: Beter voor te bereiden, retakes, perfectie, en kijkbaar + herkijkbaar op eigen geschikt moment.
{signature}
Verwijderd
Wel, het is natuurlijk niet echt een meeting maar eerder een presentatie over een bepaalde tool. Voordeel van deze aanpak is natuurlijk dat je een Q&A sessie kan houden waar de andere attendees ook wat van kunnen bijleren.Voutloos schreef op dinsdag 02 december 2014 @ 15:07:
De echte wtf is een meeting met 240 man. Weet je zeker dat je niet gewoon een fimpje van een presentatie had moeten zien?
Want: Beter voor te bereiden, retakes, perfectie, en kijkbaar + herkijkbaar op eigen geschikt moment.
Dat en dan heb je ook niet die ene gast die z'n mic niet mute en d'r de hele tijd door heen loopt te kuchen en te doen.Voutloos schreef op dinsdag 02 december 2014 @ 15:07:
De echte wtf is een meeting met 240 man. Weet je zeker dat je niet gewoon een fimpje van een presentatie had moeten zien?
Bij Lync kan de presenter gewoon de mic van de deelnemers muten.PrisonerOfPain schreef op dinsdag 02 december 2014 @ 15:26:
[...]
Dat en dan heb je ook niet die ene gast die z'n mic niet mute en d'r de hele tijd door heen loopt te kuchen en te doen.
“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”
Jawel hooralienfruit schreef op dinsdag 02 december 2014 @ 14:17:
Ja, het is niet alleen dat, maar als uitvoerende partij moet je ook de werk in dit jaar hebben gedaan. Je kan niet een factuur alvast vooruit sturen ofzo.
Tjolk is lekker. overal en altijd.
Verwijderd
Dit dusWoy schreef op dinsdag 02 december 2014 @ 15:36:
[...]
Bij Lync kan de presenter gewoon de mic van de deelnemers muten.
Klopt idd, ik was in de war met reguliere conf-calls waarbij we dit een aantal keer gehad hebben.
Heb je dat mailtje nog wel?Ger schreef op dinsdag 02 december 2014 @ 15:45:
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen
Het systeem waar ik aan werk zijn dr een stuk of 5 BA's per module, en iedereen spreekt elkaar zoals gewoonlijk tegen. Tijdens meetings komen ze dr niet uit, en na de hand komen ze stuk voor stuk apart naar je toe om iets aan te passen. Tegenwoordig kan dat bij mij dus alleen nog maar per email
Verwijderd
Wat je ook altijd kan doen is gewoon achteraf een mailtje tikken met de change die je hebt gemaakt na mondeling overleg:wouterwouter2 schreef op dinsdag 02 december 2014 @ 17:02:
[...]
Heb je dat mailtje nog wel?
Het systeem waar ik aan werk zijn dr een stuk of 5 BA's per module, en iedereen spreekt elkaar zoals gewoonlijk tegen. Tijdens meetings komen ze dr niet uit, en na de hand komen ze stuk voor stuk apart naar je toe om iets aan te passen. Tegenwoordig kan dat bij mij dus alleen nog maar per email
Als je geen antwoord krijgt op de mail, wil het zeggen dat allesHi,
As discussed in our last meeting, I have changed feature X so it does Y.
Please validate in system Z and let me know if this does not represent what we have discussed during the meeting.
Kind regards,
Rubinski
Daarom werk je dus zo veelVerwijderd schreef op dinsdag 02 december 2014 @ 17:07:
[...]
Wat je ook altijd kan doen is gewoon achteraf een mailtje tikken met de change die je hebt gemaakt na mondeling overleg:
[...]
Als je geen antwoord krijgt op de mail, wil het zeggen dat allesis.
Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

2x Dell UP2716D | R9 7950X | 128GB RAM | 980 Pro 2TB x2 | RTX2070 Super
.oisyn: Windows is net zo slecht in commandline als Linux in GUI
Vaak mag dit dus niet volgens de accountancy regels bij de multinationalsNNF schreef op dinsdag 02 december 2014 @ 15:43:
Jawel hoorIk zie het bij ons in ieder geval regelmatig gebeuren aan het einde van het jaar. Klanten die dan nog budget over hebben en dat op willen maken komen dan ineens met een aanzienlijke opdracht, en die wordt dan meteen gefactureerd en betaald maar het jaar daarna pas uitgevoerd.
Verwijderd
Waarom zou je als SAP partner informatie over PHP + MSSQL met PDO & SQLSRV hebben?alienfruit schreef op dinsdag 02 december 2014 @ 19:05:
Als je SAP partner bent dan heb je die informatie toch al beschikbaar? Volgens mij zelf on-demand.
[...]
Vaak mag dit dus niet volgens de accountancy regels bij de multinationals
Nog nooit gezien, het zit er kennelijk al sinds Outlook 2010 in

If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time
Verwijderd
Seriously? Dat is nochtans een functie die bij ons regelmatig gebruikt wordt.Matis schreef op dinsdag 02 december 2014 @ 20:31:
WTF, krijg ik een mailtje van een collega, zit er ineens een mogelijkheid in om te stemmen
Dan kan je lekker aangeven welke soort taart je wil halen bij de koffie automaat
[ Voor 3% gewijzigd door Douweegbertje op 03-12-2014 00:13 ]
(en dan hoop ik dat dit niet net zo fout ging als mijn stukje kansrekening van vangisterochtend)
Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.
@dcm360 '1ste reactie:
Ik zou niet weten waarom het een factor 52 kleiner moet zijn. De stelling is; wat is de kans dat 4 man in dezelfde week jarig zijn. IMO jouw berekening is voor; wat is de kans dat 3 man jarig zijn in de zelfde week als man X.
[ Voor 30% gewijzigd door Douweegbertje op 03-12-2014 01:46 ]
Of in code:
1
| success = v1 == v2 == v3 == v4 |
Je doet 3 vergelijkingen die ieder een kans van 1 op 52 van slagen hebben.
[ Voor 18% gewijzigd door dcm360 op 03-12-2014 02:02 ]
2x Dell UP2716D | R9 7950X | 128GB RAM | 980 Pro 2TB x2 | RTX2070 Super
.oisyn: Windows is net zo slecht in commandline als Linux in GUI
Als de vraag was geweest: "ik ben in week 5 jarig, wat is de kans dat de overige 3 in dezelfde week jarig zijn? " , dan heb je gelijk. Nu niet
Volgens mij is het precies het zelfde met dobbelstenen. Wat is de kans dat ik 4x een 6 gooi? 1/6 1/6 1/6 1/6. Dat je opeens bepaald dat het een zes moet zijn maakt dan niet uit. Tenzij je zegt dat de eerste gooi al een 6 is, maar dat is niet toepassing.
quote het nogmaals
de kans was dat wij 4e van de afdeling in dezelfde week jarig zijn
[ Voor 6% gewijzigd door dcm360 op 03-12-2014 02:29 ]
Hier ook nog nooit gezienMatis schreef op dinsdag 02 december 2014 @ 20:31:
WTF, krijg ik een mailtje van een collega, zit er ineens een mogelijkheid in om te stemmen

[ Voor 12% gewijzigd door HuHu op 03-12-2014 08:17 ]
Dus volgens jou zijn deze twee hetzelfde:Douweegbertje schreef op woensdag 03 december 2014 @ 02:09:
Volgens mij is het precies het zelfde met dobbelstenen. Wat is de kans dat ik 4x een 6 gooi? 1/6 1/6 1/6 1/6. Dat je opeens bepaald dat het een zes moet zijn maakt dan niet uit. Tenzij je zegt dat de eerste gooi al een 6 is, maar dat is niet toepassing.
enWat is de kans dat ik 4 keer een 6 gooi?
?Wat is de kans dat ik 4 keer hetzelfde gooi?
Jouw oorspronkelijke vraag was "in dezelfde week" => vier keer hetzelfde gooien.
Jouw oorsronkelijke berekening was "in deze specifieke week" => 4 keer een zes gooien.
Kansrekenen blijft leuk. En best lastig, zoals blijkt
Iemand zin om rode en witte ballen uit een zak te trekken?
Dido schreef op woensdag 03 december 2014 @ 09:00:
Iemand zin om rode en witte ballen uit een zak te trekken?

Om half tien 's ochtends klinkt dit dan weer heel logisch, thanksdcm360 schreef op woensdag 03 december 2014 @ 01:39:
Het verschil is met name dat bij de verjaardagenparadox de succeskans met een toenemende hoeveelheid personen rap oploopt, terwijl het in dit geval rap afloopt. Bij de verjaardagenparadox is succes ook het maken van een willekeurige match, terwijl hier de match voor iedereen moet gelden.
[ Voor 27% gewijzigd door kenneth op 03-12-2014 09:33 ]
Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.
Nou, nou... het is een bona fide kansberekeningsraadseltje hoor.
Vrij simpel ook nog
Ongeveer in lijn met: je weet dat een man twee kinderen heeft. Je belt bij hem aan en een van zijn kinderen, een meisje, doet de deur open. Wat is de kans dat de man een zoon heeft?
[ Voor 30% gewijzigd door Dido op 03-12-2014 09:42 ]
Integer overflow op youtube
Ik was altijd een ramp in kansrekenenDido schreef op woensdag 03 december 2014 @ 09:41:
[...]
Nou, nou... het is een bona fide kansberekeningsraadseltje hoor.
Vrij simpel ook nog
Ongeveer in lijn met: je weet dat een man twee kinderen heeft. Je belt bij hem aan en een van zijn kinderen, een meisje, doet de deur open. Wat is de kans dat de man een zoon heeft?
0,5 tochDido schreef op woensdag 03 december 2014 @ 09:41:
En voor je de deur opendoet, is de kans dat hij minimaal één zoon heeft 0,75
Dat laatste vind ik gevoelsmatig hoog maar je hebt vier permutaties die allemaal even vaak voorkomen, slechts een daarvan is twee dochters 1 - 1/4 = 0,75.
Yep. Tenzij Douweegbertje 't per se over jarig zijn in week 49 zit hij er toch echt naast.F.West98 schreef op woensdag 03 december 2014 @ 02:06:
Als in: persoon 1 is altijd in week x jarig, en de kans dat 2, 3 en 4 OOK in die week jarig zijn is dus 1/52^3. Toch?
Correct, mits:kenneth schreef op woensdag 03 december 2014 @ 09:55:
[...]
0,5 toch
Dat laatste vind ik gevoelsmatig hoog maar je hebt vier permutaties die allemaal even vaak voorkomen, slechts een daarvan is twee dochters 1 - 1/4 = 0,75.
A ) Er met 'een' niet 'exact 1' bedoeld wordt. Maar dan had er waarschijnlijk wel 'één' gestaan.
B ) We aannemen dat 50/50 kans op zoon of dochter zonder invloed op volgende kind. Het raadsel mag zich dus niet in China afspelen.
C ) Ik weet niet of er bij tweelingen dezelfde kans is op alle geslachtscombinaties.
[ Voor 5% gewijzigd door Voutloos op 03-12-2014 10:17 ]
{signature}
Tjolk is lekker. overal en altijd.
Volgens mij 2/3:kenneth schreef op woensdag 03 december 2014 @ 09:55:
[...]
0,5 toch
De mogelijkheden voordat iemand open doet zijn:
M/M
V/M
M/V
V/V
Nadat degene die opendoet een meisje blijkt te zijn blijft over:
V/M
M/V
V/V
Er zijn dus nog 3 mogelijke personen waarvan 2 een man zijn en 1 een vrouw
Kan iemand mij uitleggen waarom de volgorde hier uitmaakt? V/M en M/V is toch het zelfde in deze?Martijndoes schreef op woensdag 03 december 2014 @ 10:01:
[...]
Volgens mij 2/3:
De mogelijkheden voordat iemand open doet zijn:
M/M
V/M
M/V
V/V
Nadat degene die opendoet een meisje blijkt te zijn blijft over:
V/M
M/V
V/V
Er zijn dus nog 3 mogelijke personen waarvan 2 een man zijn en 1 een vrouw
Never explain with stupidity where malice is a better explanation
Dit topic is gesloten.
Dit topic is niet de plaats om te lopen helpdesken. De Coffee Corner is primair bedoeld als uitlaatklep voor iedereen in de Devschuur® en niet als vraagbaak.