Heeft de DS214+ een meerwaarde boven de DS214? De DS214 kost € 245,- terwijl de DS214+ ongeveer 300 euro kost.
De DS214+ heeft daarvoor dubbele geheugengrootte, een iets snellere kloksnelheid, 1 extra netwerkaansluiting en een eSATA. Wel 'mist' het een USB Server volgens de specificaties, maar daar mis ik geloof ik helemaal nergens aan.
Ik wil de NAS gaan gebruiken als filmopslag, gecombineerd met een Rasberry Pi 2, en om films op de televisie mee te kijken. Dat betekent dus op de laptop de Torrent aanklikken, waarna deze naar de NAS wordt gedow
nload en ik de laptop ondertussen uit kan zetten.
Dan heb ik uiteraard nog een harde schijf nodig. Een WD wordt aangeraden, Red of Green. Als ik een Green neem moet ik de firmware aanpassen, de Red zou er zo in te klikken zijn? Als het goed is zijn het verder dezelfde 'schijven'? Heb al
https://www.synology.com/en-us/compatibility/hd/DS214+ gevonden om te controleren welke serie nummers compatibel zijn.
Dan zou ik
pricewatch: Synology DiskStation DS214+
en
pricewatch: WD Red SATA 6 Gb/s WD30EFRX, 3TB
nodig. In principe denk ik dat ik aan 1 schijf meer dan voldoende heb, dan heeft het toch geen nut om er 2 te bestellen?