[Synology] Vraag en antwoord - deel 2 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 110 ... 114 Laatste
Acties:
  • 645.473 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WRT54G
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13-09 20:42
@kraades
Graag gedaan of course! :)

Ik was al verbonden via RDP maar zoals gezegd 1 core en 2GB.
Wellicht gewoon te licht ingezet. Maar op dit moment heb ik het eigenlijk ook niet nodig dus bij mij is ie er weer af. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darklord007
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 13-09 16:44
Toen ik mijn nas 2 jaar geleden (ds214+) kreeg heb ik snel een boel packages geinstalleerd.
Echter hebben mijn schijven nooit willen hibernaten.

Nu ben ik aan het zoeken waardoor dit komt.
Ik heb gevonden dat hier een debug script voor is, maar omdat ik niet zo handig ben met telnet ed wilde ik het ff op de quick and dirty manier doen door alle packages uit te schakelen.

Echter, dan wil hij nog steeds niet hibernaten.......

Nu komen we bij mijn vraag:
wat mij opvalt is dat er continue data verkeer plaatsvind. Wanneer ik de netwerkkabel los koppel en ff wacht gaat hij netjes hibernaten.

In de standaard logfiles zie ik nix verdachts.
Iemand een idee wat dit kan veroorzaken of dat dit normaal is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makooy
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 23:30
darklord007 schreef op vrijdag 12 mei 2017 @ 11:19:
Toen ik mijn nas 2 jaar geleden (ds214+) kreeg heb ik snel een boel packages geinstalleerd.

Ik heb gevonden dat hier een debug script voor is, maar omdat ik niet zo handig ben met telnet ed wilde ik het ff op de quick and dirty manier doen door alle packages uit te schakelen.

wat mij opvalt is dat er continue data verkeer plaatsvind. Wanneer ik de netwerkkabel los koppel en ff wacht gaat hij netjes hibernaten.

Ik lees in de verhaal het antwoord al :o
Packages.... Welke heb je allemaal geinstalleerd?

TWEAKERS EREDIVISIE VOETBALPOULE!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pietje63
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22:57

pietje63

RTFM

TerrorSource schreef op vrijdag 12 mei 2017 @ 11:27:
[...]

Let er daarbij op dat ook Synology packages (cloudsync, download station, backup) voor data verkeer kunnen zorgen.
Met de juiste Synology kun je in resource monitor zien welk proces dataverkeer gebruikt

De grootste Nederlandstalige database met informatie over computers met zoekfunctie!!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• armageddon_2k1
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 27-07 10:18
DukeBox schreef op donderdag 11 mei 2017 @ 00:03:
Sinds upgrade naar DSM 6.1.1-15101 Update 2 heb ik een hoge cpu én memory load door smbd-notifyd
Ben ik de enige ?
Sinds die update is mijn NAS niet meer vooruit te branden (een DS212). Constant 99% CPU en transfer speeds < 1MB/s. Ben er dus ook echt niet blij mee. In de process-list staat ook geen enkel proces dat veel CPU claimt.

Engineering is like Tetris. Succes disappears and errors accumulate.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darklord007
TerrorSource schreef op vrijdag 12 mei 2017 @ 11:27:
[...]

Ik heb alles wat ik kon stoppen gestopt. Ik neem aan dat dat voldoende is om het uit te sluiten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-09 19:57
NiGeLaToR schreef op maandag 8 mei 2017 @ 20:40:
Gekke vraag, maar 1 van de 2 DS1517+'en die vandaag zijn binnengekomen is DOA. Er blijkt een printje op het mobo te zitten met een sticket 'DSM 6.x' erop. Bij de defecte NAS zat deze niet vastgedrukt op de printplaat. Nu die erop zit doet ie nog steeds niets (blauwe powerled blijft knipperen). Onze gok is dat dit een flashmodule met DSM is, die dus leeg is. Enig idee of dit via USB oid te flashen is - want DSM update doet het uiteraard niet zonder DSM.

Zo irritant dat de DOA procedure weer een poos gaat kosten, terwijl het wellicht te fixen is.
-> Jep, die ene NAS was gewoon kaduuk / niet goed geassembleerd. Beetje vaag, ik had iets meer verwacht van Synology.

En verder: happy, superhappy.. DS1517+ is geniaal apparaat. Ook al is de CPU al tijdje op de markt doet ie het prima.. en de rest vd machine is ook geweldig. Wellicht zal een Windows VM niet echt lekker draaien, maar ook de Docker DSM die erbij zit is top.

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philip J. Dijkstra
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 30-08 12:43
darklord007 schreef op vrijdag 12 mei 2017 @ 11:19:

Mijn ds916+ komt ook telkens weer uit hibernate. Stel de tijd zo kort mogelijk in voordat hij in hibernation gaat en zorg dat je hibernation ook logt. Bij mij gaat de nas elke 4 uur uit hibernation en af en toe tussendoor nog eens. Na eindeloos googlen en reddit draadjes lezen kom ik niet verder dan "er zit een apparaat in mijn netwerk die 'joehoe wie is daar' roept en mijn nas reageert daar op". Wel irritant want ik ben vaak het hele weekend weg en dan zou de nas mooi een tijd uit kunnen staan maar dat wil ik niet met het handje doen. Ik heb trouwens geen backup scripts of packages draaien en ook geen ddns, de nas is niet eens benaderbaar van buitenaf. De oorzaak moet dus in mijn netwerk zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 02:40

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Ik heb een gek probleem met mijn NAS. Hij heeft een paar maanden uit gestaan vanwege mijn verhuizing. Sinds gisteren heb ik een vaste internetverbinding (glasvezel) waarbij ik op een router Fritzbox 7560 mijn Switch heb aangesloten en daarop weer al mijn apparaten. Mijn mediaplayer (Minix) maakt via deze verbinding probleemloos verbinding met het internet. Hieruit concludeer ik dat de apparaten in elk geval verbinding hebben met de router. Mijn Diskstation 413 is echter niet te bereiken. Niet via mijn laptop (5Ghz WiFi naar de Fritzbox); niet via de mediaspeler (bedraad, zoals hierboven beschreven). In de Synology Assistent zie ik de NAS staan, incl. IP-adres; MAC-adres, softwareversie; Model en serienummer, máár de status geeft aan "verbinding mislukt". Ik kan hem via mijn browser niet bereiken; niet via Windows verkenner; niet via de directe bureaubladlink naar de netwerklocatie. Niks. Zoeken op "verbinding mislukt" geeft allerlei hits, ook in dit topic. Ik heb echter geen idee wat relevant is en waar ik moet beginnen. Wellicht is het zeer simpel op te lossen, maar hoe?

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiGeLaToR
@Jorgen begin eens met het uitsluiten van je switch en/of kabeltjes door deze evt (tijdelijk) te vervangen. Link lampjes branden wel?
Verder: had je NAS ms een vast IP in de oude situatie die niet meer past in je huidige reeks?

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

@NiGeLaToR Ik heb in mijn browser gewoon altijd hetzelfde 192.xxx.x.x adres, als ik de NAS benader, als je dat bedoelt. Maar dat lijkt me normaal. Hij was (en is - zover ik weet) overigens niet van buitenaf benaderbaar, mocht dat van enig belang zijn.

Ik heb de Switch ertussenuit gehaald en de NAS direct op mijn UPS aangesloten. (En router ook op de UPS natuurlijk). Zelfde verhaal. Niet via verkenner; browser; of Synology Assistent.
Daarna de NAS direct op de router. Ook niet benaderbaar.

Ik heb nu overigens mijn NAS niet opnieuw opgestart, maar dat lijkt me niet nodig toch? Dat hoefde voorheen ook niet als de router wel eens uit gezet werd. Dit heb ik vanavond eerder wel geprobeerd. Switch aan/uit, NAS aan/uit: alle geen effect.

[ Voor 7% gewijzigd door Jorgen op 12-05-2017 22:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kraats
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21:31

kraats

Ik rol

@Jorgen je hebt nu een andere router gekregen? Had je eerst een vast ip-adres en nu een andere interne reeks gekregen? Misschien is het netwerk van je NAS resetten wel handig: https://www.synology.com/...eset_your_Synology_NAS#t2

Hoe wil je 'm eigenlijk benaderen? Quickconnect? Netwerknaam? Ip-adres? En wat probeer je dan te benaderen? SMB, of de webinterface? Maakt het allemaal wel wat anders om er een oplossing bij te zoeken.

[ Voor 26% gewijzigd door kraats op 12-05-2017 23:12 ]

Waar is Jos de Nooyer toch gebleven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiGeLaToR
Een reboot van je NAS klinkt ook niet overbodig als ie nog niet uit is geweest na wijzigen van je netwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

@NiGeLaToR Ik heb de NAS meermaals gereboot nadat ik de router aan de switch had verbonden. Ik heb hem alleen niet gereboot bij het direct op de UPS en direct op de router aansluiten.

@kraats ja. Mijn Telfort modem heb ik een paar maanden geleden ingeleverd en sindsdien had ik geen vast internet. Aangezien ik de NAS sowieso niet benaderen kon zonder router (kennelijk kan dat wel, maar ik heb geen kennis van ssh en zo) heb ik die uitgelaten totdat ik gisteren vast internet kreeg. Van Telfort DSL in mijn oude huis naar glasvezel van Trined in mijn nieuwe huis.

Via Kodi (laptop en mediaspeler) benaderde ik de NAS via NFS.
Via Windows ging ik altijd via de browser (Chrome) naar 192.xxx.x.x voor DSM en 192.xxx.x.x:poortnummer voor de packages.

De NAS is vandaag wel een keer of 3 gereboot. (Lang de aan/uitknop indrukken tot hij uit gaat, even wachten, knop weer indrukken voor een start)

Dubbelklikken op het ip-nummer in de Syno Assistent helpt me ook niet om erin te komen. Bovendien is dat hetzelfde nr als wat het in mijn oude huis was.

Kunnen jullie hier iets mee?

[ Voor 7% gewijzigd door Jorgen op 12-05-2017 23:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kraats

kraats

Ik rol

@Jorgen verwijder 'm eens uit je Synology Assistant en laat 'm opnieuw zoeken. Lijkt er op dat hij nu nog naar het vorige ip-adres aan het zoeken is en hij toch echt een nieuwe heeft gekregen. Anders even in je router kijken welk ip hij heeft gekregen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Verwijderen kon niet. Heb bij installatie gekeken. Eerst handmatig (met de reeds ingegeven waarden) en daarna automatisch gezocht. Krijg dan een melding over DHCP. Toen was het lijstje leeg. Zoeken opnieuw gedaan en krijg nu een ander IP-adres en status gereed. Kan er nu weer in! :) :) Wel apart, want gisteren ook die dingen geprobeerd en toen werkte het niet. Dankjewel!

[ Voor 17% gewijzigd door Jorgen op 13-05-2017 09:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaZnGaNL
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 22:39
na installatie van SABnzbd, kan de DS414 heb niet starten. Krijg namelijk de volgende melding: "Kon de pakket service niet uitvoeren."

Heeft iemand hier een oplossing voor?

Zelf heb ik SAB al verwijderd, Syno opnieuw laten opstarten, en vervolgens opnieuw geïnstalleerd. Betreft om SABnzbd v.2.0.0-24.

Mijn Synology draait op: DSM 6.1.1-15101 Update 2.

Jewel 4 Kids voor leuke haarknipjes voor baby's & kinderen, Chunks en de nieuwste rage van Loom Bands!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boborc
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 22-07 11:39
Hallo,

Ik hoop dat dit het juiste topic is, ik vond geen ander dat beter zou passen. Ik zou DS File willen gebruiken om bestanden vanaf mijn NAS te openen op mijn gsm. Dit werkt perfect voor bestanden die in het MS Office bestandsformaat zijn bewaard (xls, xlsx, doc, docx, ... ) of pdf's, echter gebruik ik ook veel ODF (LibreOffice op mijn computer), dus .odt, .ods, ... en ik krijg deze niet open. Ik heb al 2 odf readers geïnstalleerd. Ik heb sinds 2 dagen een ios toestel omdat ik dacht dat het aan de windows 10 mobile app lag maar op ios heb ik hetzelfde issue. Iemand raad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chronoz
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 09-10-2022
Kun je trouwens het main menu automatisch laten sorteren? Anders is het altijd even zoeken, naar bijvoorbeeld Web Station.

Sommige dingen zijn anders wel lastig te vinden, http://i.imgur.com/7JRYcpx.png.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darklord007
kan iemand mij zeggen hoe ik die hibernation logging aan krijg.
Ik probeer verschillende tutorials te volgen, maar overal staat dat ik moet inloggen als root, dat is gelukt en dan het volgende commando moet geven:

syno_hibernate_debug_tool --enable 1

Echter krijg ik terug dat dit commando onbekend is.

tutorial: https://forum.synology.co...5edec31730a2850984e171748

kan iemand mij zeggen wat (voor iets stoms) ik hier fout doe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tortelli
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 14-09 11:04

Tortelli

mixing gas and haulin ass

kraades schreef op donderdag 11 mei 2017 @ 15:56:
[...]

2 cores met 4 GB maar nog steeds traag. Wat nog wel eens helpt is om via RDP te connecten. Dat moet ik nog eens proberen.

Netwerk werkt nu. Bedankt.
Draai voor de grap eens Cinebnech op die machine? :P.
Krijg het zelf niet draaiende omdat ik geen BTFRS opslag heb :'(.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 13-09 14:18
Waarom is btrfs nodig?

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tortelli

Tortelli

@kraades goeie vraag!, je hebt een volume nodig waarop BTFRS draait, en aangezien mijn NAS vol zit met hdd's kan ik ook niet zo 123 een schijf erbij drukken om dit even te testen...... :(.

Kan goed zijn dat dit bij de uiteindelijke versie aangepast wordt natuurlijk.

[ Voor 17% gewijzigd door Tortelli op 14-05-2017 21:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Zie vandaag in mijn Norton Security werkbalk in Chrome de medeling dat het ip-adres van mijn Synology verdacht wordt. Deze melding krijg ik op puur het ip-adres, maar ook op de combinaties van dit ip-adres met de poortnummers van de verschillende packages. Deze melding levert de volgende informatie op:
Safe Web-rapport voor:
192.x.x.x
Locatie van website: Onbekend
icoCaution
LET OP
Site-eigenaar? Klik hier
Norton-rating

Norton Safe Web analyseerde 192.x.x.x voor problemen met veiligheid en beveiliging. Dit is een voorbeeld van de gevonden bedreigingen.
Overzicht

Computerbedreigingen: 1
Identiteitsbedreigingen: 0
Ergernisfactoren: 0
Totaalaantal bedreigingen op deze site: 1
Websites met de classificatie ‘Let op’ kunnen een klein aantal bedreigingen en ergernissen bevatten, maar worden niet als gevaarlijk genoeg beschouwd om een rode ‘Waarschuwing’ af te geven. Voorzichtig verdergaan.
De Norton-beoordeling is het resultaat van het geautomatiseerde analysesysteem van Symantec. Meer informatie.
Rapport van bedreiging

small-caution Drive-bydownloads Gevonden bedreigingen: 1
Hier volgt een volledige lijst: (voor meer informatie over een specifieke bedreiging klikt u op de onderstaande bedreigingsnaam.)

Naam van bedreiging: Malicious Site: Malicious Domain Request 2
Verder de informatie volgend, lees ik dit:
Malicious Site: Malicious Domain Request 2
Severity: High
This attack could pose a serious security threat. You should take immediate action to stop any damage or prevent further damage from happening.
Description
This signature detects a request to specific domains which characteristically has been known to host malicious exploits and executable files.
Additional Information
This signature detects a request to specific domains which characteristically has been known to host malicious exploits and executable files. Download of these files may result in the compromise of the target computer.
Response
The following instructions pertain to all current and recent Symantec antivirus products, including the Symantec AntiVirus and Norton AntiVirus product lines.

1. Disable System Restore (Windows Me/XP).
2. Update the virus definitions.
3. Run a full system scan.
Nu zou ik werkelijk niet weten waarom mijn ip-adres opvallend of gevaarlijk is. Dat was het vorige ip-adres ook niet. Ben wel voorzichtig. Ik kan hier weinig over vinden. Wat moet ik hiermee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 13-09 14:18
Tortelli schreef op zondag 14 mei 2017 @ 21:27:
@kraades goeie vraag!, je hebt een volume nodig waarop BTFRS draait, en aangezien mijn NAS vol zit met hdd's kan ik ook niet zo 123 een schijf erbij drukken om dit even te testen...... :(.

Kan goed zijn dat dit bij de uiteindelijke versie aangepast wordt natuurlijk.
Om VMM te draaien heb je geen btrfs nodig hoor. Heb ik ook niet.

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pietje63

pietje63

RTFM

Jorgen schreef op maandag 15 mei 2017 @ 02:10:
Zie vandaag in mijn Norton Security werkbalk in Chrome de medeling dat het ip-adres van mijn Synology verdacht wordt. Deze melding krijg ik op puur het ip-adres, maar ook op de combinaties van dit ip-adres met de poortnummers van de verschillende packages. Deze melding levert de volgende informatie op:

[...]

Verder de informatie volgend, lees ik dit:

[...]

Nu zou ik werkelijk niet weten waarom mijn ip-adres opvallend of gevaarlijk is. Dat was het vorige ip-adres ook niet. Ben wel voorzichtig. Ik kan hier weinig over vinden. Wat moet ik hiermee?
Een snelle lezing: Norton ziet "drive by downloads", zou dat te maken kunnen hebben met de wijze van voorschotelen van bestanden door DSM Filemanager?

--
Ik heb mij Synology nu ongeveer 1.5 jaar. Gebruik hem vooral als backup icm ene macbook. Hierop draai ik ook timemachine. Na ongeveer 10 maanden kreeg ik de eerste keer een "corrupte backup" melding, nu komende ze meldingen steeds sneller (heb je net 150GB via wifi gebackupt, kun je na twee weken weer opnieuw beginnen).

Dit is vervelend omdat (i) je zo je geschiedenis verliest (voor mijn bestanden heb ik nog Cloudsync) en (ii) het opnieuw backuppen veel tijd/energie kost (ik gebruik de laptop ca. een uur per dag).

Gisteren een paar uur gestoken in het herstellen van de backup (share mounten en checkdisk draaien), maar tevergeefs. Op internet lees je meer problemen, niet enkel Synology maar wel veel.

-> Draait dit bij anderen wel stabiel? Nog bijzondere settings?
-> Of gebruiken jullie een alternatief?

Mijn doel: (i) meest eenvoudige restore na een crash / bij een nieuwe computer, en (ii) backups in verschillende formats.

[ Voor 36% gewijzigd door pietje63 op 15-05-2017 11:07 ]

De grootste Nederlandstalige database met informatie over computers met zoekfunctie!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alexji
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 12-09 12:12
Herkent misschien iemand anders dit "probleem" met de DS214 Play?

Aantal weken geleden naar 500mbit up/down overgestapt.

Nou klapt de NAS helemaal dicht (99% CPU) zodra NZBGet over de ~18MB/s gaat downloaden. Ook de upload extern blijft steken. Familie heeft toegang tot mijn NAS en die krijgen de downloadsnelheid (via file station web) niet hoger dan 13 á 14 MB/s (hierbij loopt de CPU echter niet hoger dan 35-40%). Heb dit zelf ook getest door vanaf buiten een bestand van ~3GB te downloaden en die gaat inderdaad gewoon niet verder dan 13.4MB/s.

Speedtests halen gewoon netjes de 500 mbit, bekabeling is OK (netwerkschijven gemount en dit loopt prima).

Wel loopt de newsreader over SSL en ook web station gaat i.c.m. LetsEncrypt over SSL. Ik wil binnenkort nog even gaan testen door alles weer via plaintext te laten lopen maar misschien herkent iemand deze issues?

[ Voor 8% gewijzigd door Alexji op 15-05-2017 12:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22:42
Alexji schreef op maandag 15 mei 2017 @ 12:07:
Herkent misschien iemand anders dit "probleem" met de DS214 Play?

Aantal weken geleden naar 500mbit up/down overgestapt.

Nou klapt de NAS helemaal dicht (99% CPU) zodra NZBGet over de ~18MB/s gaat downloaden. Ook de upload extern blijft steken. Familie heeft toegang tot mijn NAS en die krijgen de downloadsnelheid (via file station web) niet hoger dan 13 á 14 MB/s (hierbij loopt de CPU echter niet hoger dan 35-40%). Heb dit zelf ook getest door vanaf buiten een bestand van ~3GB te downloaden en die gaat inderdaad gewoon niet verder dan 13.4MB/s.

Speedtests halen gewoon netjes de 500 mbit, bekabeling is OK (netwerkschijven gemount en dit loopt prima).

Wel loopt de newsreader over SSL en ook web station gaat i.c.m. LetsEncrypt over SSL. Ik wil binnenkort nog even gaan testen door alles weer via plaintext te laten lopen maar misschien herkent iemand deze issues?
Boosdoener is de encryptie inderdaad.
Dit vraagt CPU cycles en aangezien je Play vermoed ik een Duo core (al dan niet middels HT) versie is lijkt het 35-45% te zijn maar in werkelijkheid is de koek op. (De transfer loopt op 1 core)
NZBGet weet wel de 18MB/s aan te tikken omdat die meerdere sessies/verbindingen/threads maakt naar je nieuwsgroepen. Maar zodra beide cores vol zitten heb je natuurlijk exact het problem wat je beschrijft.

Betreft een DualCore inderdaad.

[ Voor 9% gewijzigd door GeeMoney op 15-05-2017 12:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alexji
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 12-09 12:12
GeeMoney schreef op maandag 15 mei 2017 @ 12:45:
[...]

Boosdoener is de encryptie inderdaad.
Dit vraagt CPU cycles en aangezien je Play vermoed ik een Duo core (al dan niet middels HT) versie is lijkt het 35-45% te zijn maar in werkelijkheid is de koek op. (De transfer loopt op 1 core)
NZBGet weet wel de 18MB/s aan te tikken omdat die meerdere sessies/verbindingen/threads maakt naar je nieuwsgroepen. Maar zodra beide cores vol zitten heb je natuurlijk exact het problem wat je beschrijft.

Betreft een DualCore inderdaad.
Vermoeden had ik al inderdaad. TLS is toch wel een vereiste bij mij voor het downloaden via nieuwsgroepen + toegang extern. Zal maar een bandbreedtelimiet gaan instellen :'(

Hebben de modernere varianten (216+) hier ook nog veel last van of kan ik beter een modelletje hoger (4 bay of meer) gaan zoeken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22:42
Alexji schreef op maandag 15 mei 2017 @ 14:39:
[...]

Vermoeden had ik al inderdaad. TLS is toch wel een vereiste bij mij voor het downloaden via nieuwsgroepen + toegang extern. Zal maar een bandbreedtelimiet gaan instellen :'(

Hebben de modernere varianten (216+) hier ook nog veel last van of kan ik beter een modelletje hoger (4 bay of meer) gaan zoeken?
Modellen hoger ook nog wel last van al zal de performance dan wel wat hoger liggen.
Er is nog geen model wat makkelijk die 500Mbit dicht trekt inclusief encryptie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiGeLaToR
@Alexji @GeeMoney Haalde van de week op m'n nieuwe DS1517+ bij wijze van test zo'n 40MB/s, dus 320Mbit - 32 threads, SSL aan. Geen idee of het sneller kan, maar gezien de verhouding threads en mbits denk ik dat de newsserver de limiet was. CPU load was ~20%. Dat kan dus 1 CPU bijna 100% zijn, aangezien het een quadcore is ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tortelli

Tortelli

Minder treads wil nog wel eens helpen, daarnaast data cachen in ramgeheugen (in Sabnzbd kan dit iig). Heb al eens users gezien welke > 500Mbit haalde met een C2538 gebaseerde CPU.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Ik weet niet zeker of ik het in dit topic moet vragen of het Plex topic.

Ik heb Plex Media Server op mijn DS214se staan.
Ik kijk films en series op Plex op mijn tv.
Afspelen gaat prima (decoden gebeurt op de tv), maar het browsen gaat behoorlijk traag
TV series kiezen -> wachten -> goede serie kiezen -> wachten -> seizoen kiezen -> wachten -> aflevering kiezen -> wachten -> hij speelt, hèhè.
Of films, telkens volgende pagina inladen in de filmlibrary is ook weer wachten...

Als test installeerde ik PMS op mijn laptop en toen ging het als een speer. Heerlijk.

Nu is mijn vraag als volgt.
Als ik upgrade van mijn DS214se naar een DS216j, merk ik dan het verschil?
Verschillen zijn:
CPU: Marvell Armada 370 vs Marvell Armada 385
Cores: 1 vs 2
CPU speed: 800Mhz vs 1Ghz
Memory: 256Mb vs 512Mb

Het grote verschil is dus single-/multicore en het geheugen.

Er draait verder vanalles op (Transmission, Sickbeard, Couchpotato, NZBGet, Surveillance Station, Photo Station, Cloud Station en Cloud Sync).

Nu zal Plex uiteraard beter draaien, maar is het merkbaar beter. Merkbaar genoeg om een upgrade goed te praten?
Ik heb het gevoel dat het aan de ene kant een wereld van verschil kan zijn (dualcore én meer geheugen, een wereld van verschil, minder afhankelijk van de andere apps), maar aan de andere kant is de bottleneck misschien dusdanig dat zelf dualcore en 512Mb geen verschil gaat maken).
Ik vind het moeilijk in te schatten.

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tcviper
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 21:24
Nee dat zal niet veel beter zijn, met al die apps erbij is die NAS echt niet krachtig genoeg voor, dan kun je beter naar de 1515 of 1815+ kijken.

PSN: tcviper | Steam: Viper | TechConnect - MikeRedfields

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kraats

kraats

Ik rol

tcviper schreef op dinsdag 16 mei 2017 @ 00:34:
Nee dat zal niet veel beter zijn, met al die apps erbij is die NAS echt niet krachtig genoeg voor, dan kun je beter naar de 1515 of 1815+ kijken.
:? Waarom kijken naar een 5 of 8 bay NAS? Dan is bijvoorbeeld een 716 toch veel praktischer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
  • Laatst online: 21:28
kraats schreef op dinsdag 16 mei 2017 @ 06:37:
[...]
:? Waarom kijken naar een 5 of 8 bay NAS? Dan is bijvoorbeeld een 716 toch veel praktischer?
Vanwege de CPU architectuur die is krachtiger in die grotere modellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kraats

kraats

Ik rol

stormfly schreef op dinsdag 16 mei 2017 @ 07:37:
Vanwege de CPU architectuur die is krachtiger in die grotere modellen.
Maar voor minder geld heb je een 716+II of een 916+ 8GB met veel meer geheugen en een modernere processor. Ik dacht dat die Celeron of Pentium sneller waren dan de Atom in bijvoorbeeld de 1515+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiGeLaToR
@kraats @stormfly

DS716+II heeft een Intel Celeron N3160
DS1517+ heeft een Intel Atom C2538

Hoewel beide krachtige 64 bit quadcore CPU's zijn met een max burst frequentie van 2,4Ghz lijkt de Atom me krachtiger dan de Celeron.

Ten opzichte van wat je krijgt met een Marvell CPU is het sowieso een stap voorwaarts, ik denk zelf dat de DS716+II ook retesnel zal zijn. Wat bij mijn DS713+ uiteindelijk vooral een bottleneck is geworden is de disk I/O die met 2 SATA disks in JBOD gewoon niet zo hoog is. Nu een DS1517+ met 1 SSD en 4 x Sata disk in SHR helpt dan dus ook.

Edit: De Celeron is idd een volledig nieuwe CPU met nieuwere architectuur, maar wel bedoeld voor een laptop. Kan geen head-on CPU benchmarks vinden nog, maar wellicht is die Celeron niet ondergeschikt aan de Atom. Voordelen zijn lagere TDP bijvoorbeeld.

De DS713+ komt binnenkort in de verkoop dus :+

[ Voor 16% gewijzigd door NiGeLaToR op 16-05-2017 08:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
  • Laatst online: 21:28
kraats schreef op dinsdag 16 mei 2017 @ 08:19:
[...]
Maar voor minder geld heb je een 716+II of een 916+ 8GB met veel meer geheugen en een modernere processor. Ik dacht dat die Celeron of Pentium sneller waren dan de Atom in bijvoorbeeld de 1515+
Nee, zover ik weet zonder verder onderzoek op google. Wint de C architectuur van de N architectuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tcviper
Een 716 kan ook ja, ik was puur twee modellen aant opnoemen die Intel CPU's hebben waarvan ik weet dat ze het makkelijker hebben met dat soort taken. Maar uiteraard zijn er ook 2 bay modellen die dat kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tcviper
Misschien een stomme vraag maar hoe richten jullie Webstation in zodat www.domein.com en domein.com beiden naar zelfde site gaan en alles www. automatisch word? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiGeLaToR
tcviper schreef op dinsdag 16 mei 2017 @ 11:05:
Misschien een stomme vraag maar hoe richten jullie Webstation in zodat www.domein.com en domein.com beiden naar zelfde site gaan en alles www. automatisch word? :)
Dat doe ik in de DNS instellingen, bij voorkeur bij je domain hoster. Dan kun je records aanmaken waarbij zowel www. als . gewoon naar de site verwijzen.

Wellicht zou je het op Webstation met .htaccess op kunnen lossen, maar dat zou dan een redirect op de webserver zijn ipv een DNS verwijzing. Dat is niet helemaal hetzelfde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tcviper
NiGeLaToR schreef op dinsdag 16 mei 2017 @ 12:38:
[...]

Dat doe ik in de DNS instellingen, bij voorkeur bij je domain hoster. Dan kun je records aanmaken waarbij zowel www. als . gewoon naar de site verwijzen.

Wellicht zou je het op Webstation met .htaccess op kunnen lossen, maar dat zou dan een redirect op de webserver zijn ipv een DNS verwijzing. Dat is niet helemaal hetzelfde.
Dat snap ik dat dat bij de hoster moet ;) En dat heb ik allang. Het ging mij puur erom of het wel of niet mogelijk is om bijv *.domein.com op te vangen in 1 record op Web station ;) Of dat je dus per subdomein (en www.) een aparte virtual host moet maken.

Krijg verder Let's encrypt wel aktief op de andere domeinen op de synology maar blijf niks dan errors krijgen via websites dat het ssl certificaat niet klopt :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kraats

kraats

Ik rol

@tcviper Volgens mij moet je wel per subdomein een virtual host aanmaken. En omdat je bij Let's Encrypt toch geen *.domein.tld kunt opgeven om het certificaat aan te vragen is dat ook niet zo erg. Daar moet je al al je gebruikte subdomeinen in opgeven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tcviper
kraats schreef op dinsdag 16 mei 2017 @ 15:17:
@tcviper Volgens mij moet je wel per subdomein een virtual host aanmaken. En omdat je bij Let's Encrypt toch geen *.domein.tld kunt opgeven om het certificaat aan te vragen is dat ook niet zo erg. Daar moet je al al je gebruikte subdomeinen in opgeven.
Yeps, thanks :) Is inmiddels gelukt je moet nadat je certificaat erin gezet hebt op configureer duwen om dan het juiste certificaat per domein in te stellen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
@tcviper @kraats @stormfly @NiGeLaToR dank voor de antwoorden!

Dan ben ik misschien beter af om niet de ds214se te vervangen, maar gewoon de ds216j ernaast te nemen (nog steeds goedkoper dan de genoemde opties) en zo te zorgen dat de load verdeeld wordt (backup, photos, surveillance, etc op de ds214se en dan Plex en de downloadprogramma's op de ds216j).
Denk ik?

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johan1989
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 05-09 19:48
Ik kan geen topic vinden over Synologie Cloud Server, dus ik probeer het hier.

Momenteel ben ik via Cloud Station een hele rits data aan het backuppen.
Ik zou graag het aantal uploads wat hij tegelijkertijd uitvoerd, willen veranderen. Weet iemand of dat mogelijk is? Ik kan het nergens vinden.

Hij is een virtual machine aan het uploaden van 25GB. Die is hij 3maal opnieuw begonnen omdat hij dan halverwege word afgebroken omdat de verbinding onderbroken wordt in het lokaal netwerk (ongetwijfeld door mijn fritzbox).

Dus zolang hij met grote bestanden bezig is 1 tegelijk (minder risico), als hij mijn foto's gaat uploaden 10 tegelijk (voor een zo hoog mogelijke bandbreedte gebruik)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NiGeLaToR
@johan1989 wat bedoel je met 'backuppen'? Cloud server is geen backup he, maar een tool om bestanden tussen systemen in sync te houden. Ik gebruik het voor mijn bedrijf zodat iedereen dezelfde files heeft - maar maak ook nog backups van deze bestanden op externe/offsite media.

Ik bedoel.. als een Wannacry encryptie virus een van de systemen beetpakt dan synct ie netjes alle files alle kanten op. Oke, er zit versiebeheer op, zodat ik nog terug kan.. maar écht een backup is het absoluut niet.

Qua je vraag: hoe het precies werkt is inderdaad een beetje duister - hij doet dingen en dat gaat goed, maar zulke grote files hebben wij er niet in zitten. We hebben zo'n < 10Gb aan typische 'kantoor documenten'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BEVEL
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20-08 16:34

BEVEL

s9.BeVeL

BEVEL schreef op dinsdag 9 mei 2017 @ 18:39:
Korte vraag,
Ik heb een pricewatch: Synology DiskStation DS416play
met 2x pricewatch: WD Red WD40EFRX, 4TB
deze zijn als 1 volume gemount SHR / btrfs

Nu zijn schijven bijna vol en wil ik een 8Tb erbij doen.
Kan dat ook met 1x 8 Tb ? en hoe werkt dat dan?
Ik heb gister 2 x 4 TB schijven erbij geprikt in mijn DS412 play
Daarna heb ik de huidige volume 1 uitgebreid met deze 2 schijven.

Vervolgens start de synology met een pariteitsconsistentie controle.
14 uur later staat dit op 23 %.
Even googelen leert dat dit een bekend “probleem” is.

Toch even 2 vragen:
1. Is dit proces te versnellen? Ik heb zoveel mogelijk achtergrondprocessen gestopt.
2. Schijf 3 staat in Opslagbeheer op status “normaal”
Schijf 4 staat echter op status “geïnitialiseerd”
Klopt dit?
Ik zou het heel vervelend vinden om na 60 uur erachter te komen dat het niet werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacko
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 18-04-2022
Ik heb een DS212j die het altijd goed gedaan heeft. Nu is het uploaden naar de NAS de afgelopen weken ontzettend traag geworden, en ik heb geen idee waar het aan ligt.

De network interface geeft aan dat de verbinding 1000 mbit is, ik heb een hele zooi packages disabled (video station, media server, photo station, etc) die invloed zouden kunnen hebben op het netwerk verkeer/processor, maar dat lost niks op.

Zelfs via LAN is de upload traag...

Heeft iemand een idee waar het aan zou kunnen liggen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• chronoz
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 09-10-2022
Ultimate Search was bij mij destijds de dooddoener met hoge CPU load op mijn DS414+, uit te schakelen via sudo synoservice --disable pkgctl-SynoFinder hielp veel. Maar die draait wel erg snel op nieuwe NAS met btrfs.

Je kunt via DSM ook met de Resource Monitor kijken welke processen de NAS traag maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrBashir
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 08-09 17:58
2017-05-17T00:28:01+02:00 [HOSTNAME] kernel: [93132.481278] ata5.00: exception Emask 0x0 SAct 0x0 SErr 0x0 action 0x6 frozen
2017-05-17T00:28:01+02:00 [HOSTNAME] kernel: [93132.489190] ata5.00: failed command: SMART
2017-05-17T00:28:01+02:00 [HOSTNAME] kernel: [93132.493788] ata5.00: cmd b0/d0:01:00:4f:c2/00:00:00:00:00/00 tag 10 pio 512 in
2017-05-17T00:28:01+02:00 [HOSTNAME] kernel: [93132.493788] res 40/00:00:00:00:00/00:00:00:00:00/00 Emask 0x4 (timeout)
2017-05-17T00:28:01+02:00 [HOSTNAME] kernel: [93132.510171] ata5.00: status: { DRDY }

Zie dit telkens terug komen in mijn DS415+ /var/log/messages. Herhaalt zich (nu nog steeds) elke 10 seconden. DS 6.1.1-15101 update 2. Kan alleen met PuTTY inloggen zodra ik ping reply terug krijg na een harde reset (stekker eruit/in). Als ik langer wacht, dan kan ik username en ww invullen in de sessie, maar de sessie hangt daarna, terwijl mijn eerdere sessie gewoon door loopt.

De webadmin werkt helemaal niet, zo ook de docker images niet. NZBGet package werkt wel.

Waarschijnlijk 1 van m'n schijven die vaag doet. Maar welke schijf/bay is ata5.00?

Edit:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
Filesystem         Size  Used Avail Use% Mounted on
/dev/md0           2.3G  877M  1.4G  40% /
none               990M  4.0K  990M   1% /dev
/tmp               994M  1.2M  993M   1% /tmp
/run               994M  3.2M  991M   1% /run
/dev/shm           994M  4.0K  994M   1% /dev/shm
none               4.0K     0  4.0K   0% /sys/fs/cgroup
cgmfs              100K     0  100K   0% /run/cgmanager/fs
/dev/vg3/volume_1  1.8T   13G  1.8T   1% /volume1
/dev/vg1/volume_2  2.7T  1.3T  1.4T  48% /volume2

Ik kan wel navigeren naar volume1 en volume2, maar het gaat onzettend traag.

[ Voor 21% gewijzigd door DrBashir op 17-05-2017 12:14 ]

D3: SuHwak-2244

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 20:23
Misschien is er nog iemand met hetzelfde probleem...

Als ik Cloud sync laat draaien, dan kom ik op afstand niet meer in de Synology (via quickconnect). Alleen als cloud sync uit staat kan ik verbinding krijgen.

Als ik de upload-snelheid limiteer kan ik wel verbinding krijgen, maar dat is weer niet ideaal natuurlijk.

Zijn daar oplossingen voor? En is dit een bekend "probleem"? of moet ik het probleem ergens anders zoeken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Worst
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 21:15

The_Worst

Unox

@Waah: het enige moment dat ik niet in mijn NAS kom is wanneer de processor volledig belast wordt. Zojuist toevallig CloudSync ingesteld maar zelfs met een 30MB/s upload reageert deze nog steeds vlot. Hoe is jouw processor gebruik?

If you hide your whole life, you'll forget who you even are. Uplay: TheWorstNL | Steam + Origin + PSN: The_Worst_NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
The_Worst schreef op donderdag 18 mei 2017 @ 12:50:
@Waah: het enige moment dat ik niet in mijn NAS kom is wanneer de processor volledig belast wordt. Zojuist toevallig CloudSync ingesteld maar zelfs met een 30MB/s upload reageert deze nog steeds vlot. Hoe is jouw processor gebruik?
Zodra ik thuis ben zal ik dat bekijken :+
VPN werkt niet (via nas) nu die weer draait. Had een nieuwe job aangemaakt en vergeten een limiet te stellen.
Maar thuis kan ik wel inloggen op het eigen netwerk. Dus zodra ik thuis ben zal ik er naar kijken.

Momenteel stel ik hem vaak op 900 kb/s per file in (3 simultanious). Dat komt op 2,7MB/s. Dat ligt niet heel ver van de 30 mbit upload die ik heb.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22:41
DukeBox schreef op donderdag 11 mei 2017 @ 00:03:
Sinds upgrade naar DSM 6.1.1-15101 Update 2 heb ik een hoge cpu én memory load door smbd-notifyd
Ben ik de enige ?
Kleine update, het werd zelf zo erg dat ik al meerde malen een synology had die nergens meer op reageerde. Zelfs de shutdown met de knop voorop blijft deze knipperen maar gaat niet uit (> 4 uur gewacht). Er zit dan niets anders op dan de knop ingedrukt te houden.

Ben er achter waardoor het veroorzaakt wordt, de fast file clone optie werkt niet lekker meer. Wanneer je continue met grote files bezig bent (in mijn geval video bewerking) lijkt het er op dat het geheugen gebruik niet meer wordt vrijgegeven.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
@The_Worst CPU is het zeker niet. Die zit rond de 30%. Geheugen op 82%.
Upload is tussen de 3,8 en 4,5 MB/s. Misschien dat die mijn volledige upload dichttrekt waardoor er geen communicatie meer is van buitenaf?

Blijft een vreemd verhaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Worst
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 21:15

The_Worst

Unox

@Waah Dan is het inderdaad niet het processorgebruik. Je kan eventueel in het controlpanel bij netwerkverkeer de maximale output op 80% zetten en kijken wat er dan gebeurt.

https://www.synology.com/...on_network_trafficcontrol

If you hide your whole life, you'll forget who you even are. Uplay: TheWorstNL | Steam + Origin + PSN: The_Worst_NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
The_Worst schreef op donderdag 18 mei 2017 @ 18:14:
@Waah Dan is het inderdaad niet het processorgebruik. Je kan eventueel in het controlpanel bij netwerkverkeer de maximale output op 80% zetten en kijken wat er dan gebeurt.

https://www.synology.com/...on_network_trafficcontrol
Helaas staat Cloud Sync niet tussen de apps die je kan kiezen. En als ik All kies, geld dat ook direct voor file transfer tussen de PC en de NAS. Niet echt een optie dus.

Ik Cloud Sync kan je ook een max snelheid aangeven. Maar had liever gehad dat het gewoon werkte zonder dat je restricties moet opleggen. Maar dan laat ik het wel zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• biomass
  • Laatst online: 23:33
BEVEL schreef op woensdag 17 mei 2017 @ 08:06:
[...]

Ik heb gister 2 x 4 TB schijven erbij geprikt in mijn DS412 play
Daarna heb ik de huidige volume 1 uitgebreid met deze 2 schijven.

Vervolgens start de synology met een pariteitsconsistentie controle.
14 uur later staat dit op 23 %.
Even googelen leert dat dit een bekend “probleem” is.

Toch even 2 vragen:
1. Is dit proces te versnellen? Ik heb zoveel mogelijk achtergrondprocessen gestopt.
2. Schijf 3 staat in Opslagbeheer op status “normaal”
Schijf 4 staat echter op status “geïnitialiseerd”
Klopt dit?
Ik zou het heel vervelend vinden om na 60 uur erachter te komen dat het niet werkt.
Heb je ook file services uit staan? Zolang je geen diskerrors hebt, duurt de operatie die je gestart hebt gewoon lang..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vso
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

vso

tja...

Ik zit al een tijdje te twisten over een nieuwe nas en mijn voorkeur gaat uit naar een Synology

Ik draai nu een RAID 10 (ander merk nas) en dit bevalt me wel goed, maar ik wil vraag me af of het nuttig is om een ssd read/write cache erbij te zetten .. ik wil echter niet te veel geld uit geven.

Hebben jullie een advies voor mij ?

Tja vanalles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krisp
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

Krisp

like.no.other

Ik heb een beetje ruzie met Web station, in combinatie met een pakket genaamd Firefly, geschreven door @JCE. Ik krijg de installatie op mijn DS214play niet rond, omdat Web station en PHP bepaalde extentions niet ondersteunen. Op basis van de foutmeldingen van composer komt het neer op de volgende missende extenties:
- PHP Tokenizer
- PHP MBstring

Waar ik andere extenties gewoon kan aanvinken in de PHP settings van Web station, staan deze er niet tussen. Ik heb eigenlijk geen goed inzicht in hoeverre ik ze op een alternatieve manier wel kan toevoegen. Opties die ik kon vinden:
- php.ini file (is het toevoegen van een regel voldoende?)
- via chroot -> hoe werkt dat?

Heeft iemand dit eerder bij de hand gehad, en hier een oplossing voor? :?

Life is what happens to you, while you're busy making other plans (John Lennon) - Ioniq 28kWh / 9,9kWP zonnepanelen (west) / Panasonic 9kW WP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yorroy
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 13-09 20:43
Ik heb ruzie met downloadstation op de nas van een vriend van mij.
Er worden bij het zoeken naar Torrents elke keer geen zoekresultaten gegeven.
vorige week werkte alles nog piekfijn.

NAS herstarten en downloadstation opnieuw installeren heeft niks uitgehaald. iemand een idee?

[ Voor 7% gewijzigd door yorroy op 20-05-2017 19:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kraats

kraats

Ik rol

@yorroy Ik heb hetzelfde. Nog geen oplossing gevonden, maar ik maak er ook maar af en toe gebruik van. Maar als ik niet de enige ben ligt het misschien aan de NAS, maar aan de diensten die hij bevraagt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heggico
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 15:49
Weet iemand hoe/of je notificaties van docker uit kan zetten? Docker staat niet bij de notification settings en niet in controlpanel->notification. Ook kan ik hier geen instelling van vinden in docker zelf. DSM versie 6.0.2-8451, docker package: 1.11.2-0270.

Ik draai een script dat automatisch containers start en stopt, maar bij ieder docker stop krijg ik bv de notificatie: "Docker container: /Nginx unexpected stopped."

Vrij irritant, dus die wil ik graag uitzetten (of als iemand anders weet hoe je containers via command line kan stoppen zonder deze melding, ook prima!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quakie
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14-09 12:08
@kraats / @yorroy ik heb er ook last van.... Sinds een paar dagen dat download station niks meer vindt.
Er is een torrent lijst, en deze is ook up to date. Misschien worden die geblockt??

Ik teken nergens meer voor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Virtua
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 14-09 14:20
Bij mij laat download station ook niet lekker, gaat bij mij alleen maar om YouTube te downloaden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiGeLaToR
Als we toch klagen over dwarse pakketjes: Sonarr doet het bij mij niet meer. Vond wel wat fixes die verwezen naar een ander pakket, maar dat heeft bij mij niet geholpen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kraats

kraats

Ik rol

Quakie schreef op maandag 22 mei 2017 @ 11:23:
@kraats / @yorroy ik heb er ook last van.... Sinds een paar dagen dat download station niks meer vindt.
Er is een torrent lijst, en deze is ook up to date. Misschien worden die geblockt??
ik heb met de DLMs van deze site weer zoekresultaten: http://www.dlm.codemonster.be

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quakie
thx @kraats .. niet zo rap als voorheen maar we hebben resultaten....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darklord007
Ik wil eens diagnostiseren waarom mijn ds214+ niet wil hibernaten.
Dit zou met het volgende commando via telnet moeten kunnen:

Connect with a CLI (Telnet/SSH) to the NAS, enter the CLI-command "syno_hibernate_debug_tool --enable 1", wait for hibernation time to pass, enter the CLI-command "syno_hibernate_debug_tool --disable" and post the /var/log/messages (e.g. in the "Hibernation Room" of this forum) and wait for someone to post an advise based on your post.

Ik log in als superuser, maar wanneer ik dan syno_hibernate_debug_tool --enable 1 typ geeft ie aan dat hij het script niet kan vinden.

In alle tutorials die ik vind staat alleen dit commando als uitleg.

Kan iemand zeggen wat ik hier fout doe of wat ik nou precies moet intypen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmiGueL
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 14-09 02:26
darklord007 schreef op maandag 22 mei 2017 @ 23:47:
Ik wil eens diagnostiseren waarom mijn ds214+ niet wil hibernaten.
[...]

Ik log in als superuser, maar wanneer ik dan syno_hibernate_debug_tool --enable 1 typ geeft ie aan dat hij het script niet kan vinden.

In alle tutorials die ik vind staat alleen dit commando als uitleg.

Kan iemand zeggen wat ik hier fout doe of wat ik nou precies moet intypen?
Staat het sinds DSM 6.x oid niet standaard in de log wanneer hij uit hibernate komt?
Misschien dat het script daarom niet meer werkt..

De topics die ik zo tegen kom over dat script zijn iig al jaren oud.. :/

*Ik zie het zelf niet terug in de logs, maar gezien alle draaiende packages verbaasd mij dit weinig..

[ Voor 41% gewijzigd door SmiGueL op 23-05-2017 13:27 ]

Delidded 4770K 4.7GHz @ H220 || Gigabyte Z87X-UD4H || 16GB @ 2400MHz || Gigabyte GTX 760 || 2x128GB Samsung 830 @ RAID-0 & WD 3 TB || Iiyama XB2483HSU-B1 || Synology DS916+ 3x6TB + 120GB SSD Cache || Synology DS213+ 6TB backup

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cky
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 06-08 16:44

cky

Is het mogelijk om een Synology 4bay NAS als volgt in te delen?
2*3 tb in raid 1 (dus 3 tb beschikbaar)
+
1* 4tb erbij als extra opslag (deze hoeft niet gebackupped te worden)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mentox
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 10-09 23:11
cky schreef op dinsdag 23 mei 2017 @ 12:35:
Is het mogelijk om een Synology 4bay NAS als volgt in te delen?
2*3 tb in raid 1 (dus 3 tb beschikbaar)
+
1* 4tb erbij als extra opslag (deze hoeft niet gebackupped te worden)
Dat is mogelijk.

Wat ik echter zou aanraden is om ze alle drie in SHR1 te doen, dan heb je 4TB beschikbaar en ben je beschermt tegen het uitvallen van een schijf.

Het leven is als een medaille, het heeft een glimmende en een donkere kant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JacobsT
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 09-09 10:20
Ik heb een probleem.

Ik heb voor men collega een nieuwe synology NAS helpen opzetten.

Deze doet dienst als NAS in de meest zuivere zin van het woord: een gedeelde hardeschijf.

De migratie van bestanden is voltooid, echter krijgen ze wat issues bij het gebruik van de schijf.
Ze gebruiken dit voor web development en ik krijg volgende error:

./composer.json is not readable

Rechten van de gebruiker staan op read/write. Iemand een idee wat hier aan de hand is?

Internet Entrepreneur / Petrolhead / Vaper / Poker Player / Nontheist

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SmiGueL
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 14-09 02:26
Mentox schreef op dinsdag 23 mei 2017 @ 18:06:
[...]

Dat is mogelijk.

Wat ik echter zou aanraden is om ze alle drie in SHR1 te doen, dan heb je 4TB beschikbaar en ben je beschermt tegen het uitvallen van een schijf.
6TB ;)

En als dat vol zit kun je gewoon een 4TB erbij prikken, om zo naar een 10TB volume te gaan. :)

[ Voor 18% gewijzigd door SmiGueL op 23-05-2017 23:50 ]

Delidded 4770K 4.7GHz @ H220 || Gigabyte Z87X-UD4H || 16GB @ 2400MHz || Gigabyte GTX 760 || 2x128GB Samsung 830 @ RAID-0 & WD 3 TB || Iiyama XB2483HSU-B1 || Synology DS916+ 3x6TB + 120GB SSD Cache || Synology DS213+ 6TB backup

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 12-09 14:19
Weet iemand of er een vmware of virtual box image is van DSM6.1?
Deze wil ik gaan draaien voor test doeleinde en heb weinig zin deze op mijn productie systeem te gaan draaien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Quakie
Update3 met een reboot!

Advanced Search gaat er na flink aan de slag met indexeren!! Kan dus voor sommige 100% load veroorzaken..

Version: 6.1.1-15101-3

(2017/05/23)
Important Note
The update is expected to be available for all regions within the next few days, although the time of release in each region may vary slightly.
This update will restart your Synology NAS.
Fixed Issues
Fixed a security vulnerability regarding Linux kernel (CVE-2017-7308).
Enhanced the stability of DSM when establishing a network connection.
Fixed an issue where DNS server might fail to add IPv6 subnet.

https://www.synology.com/nl-nl/releaseNote/DS415+

[ Voor 10% gewijzigd door Quakie op 24-05-2017 10:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentox
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 10-09 23:11
schumi2004 schreef op woensdag 24 mei 2017 @ 08:34:
Weet iemand of er een vmware of virtual box image is van DSM6.1?
Deze wil ik gaan draaien voor test doeleinde en heb weinig zin deze op mijn productie systeem te gaan draaien.
Niet legaal maar je kunt als alternatief DSM draaien in Docker op DSM

Het leven is als een medaille, het heeft een glimmende en een donkere kant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philip J. Dijkstra
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 30-08 12:43
Ja ja deze keer laat ik hem mooi een week liggen, mogen jullie de beta testers zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjant2
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 21:58
Philip J. Dijkstra schreef op woensdag 24 mei 2017 @ 11:20:
Ja ja deze keer laat ik hem mooi een week liggen, mogen jullie de beta testers zijn.
Heb hem zojuist geinstalleerd, rebooting nu.

Niets te merken van een hoge load voor indexatie. Sterker nog CPU is gewoon idle.

[ Voor 14% gewijzigd door Arjant2 op 24-05-2017 11:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WRT54G
Quakie schreef op woensdag 24 mei 2017 @ 09:54:
Update3 met een reboot!

Advanced Search gaat er na flink aan de slag met indexeren!! Kan dus voor sommige 100% load veroorzaken..

(2017/05/23)
Important Note
The update is expected to be available for all regions within the next few days, although the time of release in each region may vary slightly.
Fixed Issues

Had hem vanochtend vroeg geüpdate.
Draait bij mij prima! CPU was idle na reboot (welke idd vereist was). :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tiimmeh
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 13-09 08:58
Ha Tweakers,

Ik heb een klein probleempje wat betreft het Admin account van onze Synology NAS. Hoewel ik bij een gebruikersaccount gewoon kan inloggen krijg in bij het admin account de eis om 2-staps authenticatie toe te voegen. Druk ik echter op "next", dan krijg ik een popup dat de bewerking is mislukt.

Zie hiervoor ook onderstaand plaatje:

Afbeeldingslocatie: https://4xuqzg.bn1302.livefilestore.com/y4m7AsxiJrMqHyeem6pjFlrJEptH1YSUnJ5Gxdmj9kgeD2BO7BOCV9KHEjmAaf3VymviHlZ0hRzm_4fg1Br_CSvcffMEo5bK0A3fxNN8VqrtigPJ2HDORckk3_AN4usYP0ANTU_zUhJ9AdMkIf7qEp5GxSGa7UAf-8zU6hxfE6VPoYwADoI5l_hIP1_71HPdHlXV0GTCGDQLc47wkyXuJuPCA/Naamloos.png?psid=1

Enig idee hoe ik hierlangs kom?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SpeedingWilly
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13-09 15:59
Let op met deze update!

Er wordt o.a. wat aan de netwerkinstellingen gewijzigd:
- 'Enhanced the stability of DSM when establishing a network connection.'

Ik heb problemen met mijn 2 aangemaakte bonds na de update.

Ik heb 1 bond met "Adaptive Loadbalancing" waarbij je een 'normale switch' kunt gebruiken en 1 bond met "IEEE 802.3ad Dynamic Link Aggregation" waarbij een speciale switch nodig is die dit ondersteund.

Na de update werkt mijn "Adaptive Loadbalancing" bond niet meer. Na de update zijn bovenstaande opties ook niet meer beschikbaar en zijn vervangen door de volgende opties:
- Balance-SLB
- Balance-TCP (IEEE 802.3ad LACP)

Dus als je 1 bond hebt ingesteld met Adaptive Loadbalancing kom je mischien na je update je NAS niet meer in! Ik kon gelukkig via mijn "IEEE 802.3ad Dynamic Link Aggregation" bond mijn Nas nog benaderen.

Dus als je bond(s) hebt ingesteld zou ik die eerst verwijderen voor de update en na de update weer opnieuw aanmaken!!!

[ Voor 5% gewijzigd door SpeedingWilly op 24-05-2017 13:18 ]

Drone Insight - De plek waar jouw drone avontuur een vlucht krijgt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
Tiimmeh schreef op woensdag 24 mei 2017 @ 11:48:
Enig idee hoe ik hierlangs kom?
Heeft je synology internet toegang (dns resolving voor google authenticator) ? Staat je admin account wel op enabled ?
SpeedingWilly schreef op woensdag 24 mei 2017 @ 13:13:
Let op met deze update!

Na de update werkt mijn "Adaptive Loadbalancing" bond niet meer. Na de update zijn bovenstaande opties ook niet meer beschikbaar
Welk model gebruik je ? Heb de update hier namelijk op diverse modellen getest maar nergens verdwijnt de optie ALB. Ook geen problemen met verbinden naar systemen waar dit gebruikt wordt.

[ Voor 47% gewijzigd door DukeBox op 24-05-2017 13:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pietje63

pietje63

RTFM

Quakie schreef op woensdag 24 mei 2017 @ 09:54:
Update3 met een reboot!

(2017/05/23)
Important Note
Fixed Issues

Dank voor het delen. Hier (evenals anderen) geen issues met CPU/indexeren (@DS115J)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpeedingWilly
DukeBox schreef op woensdag 24 mei 2017 @ 13:35:
[...]
Welk model gebruik je ? Heb de update hier namelijk op diverse modellen getest maar nergens verdwijnt de optie ALB. Ook geen problemen met verbinden naar systemen waar dit gebruikt wordt.
Ik heb de DS3617xs met 4 netwerkpoorten. Misschien doe ik iets fout en heb ik een loop gemaakt.

Mijn situatie

- router hangt aan internet
- router hangt ook aan 2 switches (1 ondersteund LACP)
- 1 switch hangt via bond 1 aan poort 1 en 2 van mijn NAS
- 1 switch (met LACP) hangt via bond 2 aan poort 3 en 4 van mijn NAS

Dit heeft maanden lang goed gewerkt voor de update. Na de update was er geen netwerkverkeer mogelijk op bond 1. Doe ik iets fout?

Zoals gezegd, na de update is"Adaptive Loadbalancing" verandert in Balance-SLB en "IEEE 802.3ad Dynamic Link Aggregation" in Balance-TCP (IEEE 802.3ad LACP.

Dit was het vroeger:
https://www.synology.com/...n_network_linkaggr/02.png

Nu heb ik de volgende opties (zie "create bond" in de network interface settings):
- Balance-SLB
- Balance-TCP (IEEE 802.3ad LACP)
- Active/Backup mode

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DukeBox
SpeedingWilly schreef op woensdag 24 mei 2017 @ 13:53:
- router hangt ook aan 2 switches (1 ondersteund LACP)
- 1 switch hangt via bond 1 aan poort 1 en 2 van mijn NAS
- 1 switch (met LACP) hangt via bond 2 aan poort 3 en 4 van mijn NAS
Daar heb je inderdaad een loop, mogelijk dat (R)STP op je switch(es) actief staat en een loop werd voorkomen maar echt handig is dat niet op een gemixte netwerk omgeving (managed / unmanaged).

Ik heb nog niet getest op een synology met meer dan 2 bonds en dan ook nog eens verschillende types, mogelijk dat dat nog iets uitmaakt.
Nu heb ik de volgende opties (zie "create bond" in de network interface settings):
Ik behoud alle 4 de opties op al mijn synos, meest in de buurt komt denk ik de RS4017xs+ qua architectuur, daar ook.

[ Voor 14% gewijzigd door DukeBox op 24-05-2017 14:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpeedingWilly
DukeBox schreef op woensdag 24 mei 2017 @ 13:57:
[...]

Daar heb je inderdaad een loop, mogelijk dat (R)STP op je switch(es) actief staat en een loop werd voorkomen maar echt handig is dat niet op een gemixte netwerk omgeving (managed / unmanaged).

Ik heb nog niet getest op een synology met meer dan 2 bonds en dan ook nog eens verschillende types, mogelijk dat dat nog iets uitmaakt.
Ik heb nu idd bond1 ook op de 2e switch aangesloten en dat gaat goed. Raar dat dit voor de update wel bleef werken.

Hoe moet ik e.e.a dan aansluiten. Ik wil de situatie creperen dat als er een switch kapot gaat de boel nog blijkt werken via de andere switch. En uiteraard heb ik door de bonds 2Gbit beschikbaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DukeBox
SpeedingWilly schreef op woensdag 24 mei 2017 @ 14:01:
Hoe moet ik e.e.a dan aansluiten. Ik wil de situatie creperen dat als er een switch kapot gaat de boel nog blijkt werken via de andere switch.
Óf managed switches met bijv. distributed trunking of via spanning tree laten oplossen óf ALB over al je links. bij simpele hardware. (Je kan ook via de commandline 2 bonds in failover zetten).
En uiteraard heb ik door de bonds 2Gbit beschikbaar.
Niet helemaal.. je behoud gewoon 1Gbit p2p pas bij meerdere clients kan je daar gebruik van maken.

[ Voor 13% gewijzigd door DukeBox op 24-05-2017 14:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpeedingWilly
DukeBox schreef op woensdag 24 mei 2017 @ 14:05:
[...]
Niet helemaal.. je behoud gewoon 1Gbit p2p pas bij meerdere clients kan je daar gebruik van maken.
Wel als de andere kant (mijn PC b.v.) ook 2 NICS in bond heeft. :P Dan heb je wel de volle 2Gb. Maar dat heb ik niet, dus jouw situatie klopt in mijn geval. Dat wist ik al.

Ik ga in de toekomst (een deel van) mijn netwerkt op 10Gb laten draaien. De NIC (SFP+) voor mijn Synology heb ik al, nu nog een switch en een netwerkkaart voor mijn PC. En dan nog trekt mijn PC dit niet om 10Gb te benutten. Dus ik wacht eerst totdat mijn PC een M.2 SSD heeft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DukeBox
Nee, zo werkt trunking niet. Tenzij je met multipath protocollen aan de slag gaat maar dat werkt op een andere OSI laag, dat gaat bij synology alleen nog maar op voor iSCSI want SMB4 mp/mc (SMB multi-channel) ondersteund ie (nog) niet.

[ Voor 12% gewijzigd door DukeBox op 24-05-2017 15:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpeedingWilly
DukeBox schreef op woensdag 24 mei 2017 @ 15:02:
[...]
Nee, tenzij je met multipath protocollen aan de slag gaat. Dat gaat bij synology alleen nog maar op voor iSCSI want SMB4 mp/mc (SMB multi-channel) ondersteund ie (nog) niet.
OK, dat wist ik niet, weer wat geleerd! Maar zoals al vermeld was dit ook niet mijn doel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pietje63

pietje63

RTFM

Version: 6.1.1-15101-4

(2017/05/25)

Important Note
1.The update is expected to be available for all regions within the next few days, although the time of release in each region may vary slightly.

Fixed Issues
1.Fixed a security vulnerability regarding samba service (CVE-2017-7494).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WRT54G
Update 4 is weer verwerkt.
SMB en Diskstation services moesten herstart worden.
Verder was een volledige herstart dus niet nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lucifertje
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 14-09 11:57
Aan de hand van dit topic en alle reacties recentelijk een DS216+II aangeschaft met om te beginnen 2x WD Red 2TB. Vluchtige installatie gedaan en Cloud Sation Server Sync tussen laptop en NAS aangezet zodat gegevens 1 op 1 gekopieerd worden naar de NAS, later viel me op dat het niet de backup functionaliteit was maar toen was er 120 GB overgepompt waar zo'n 12 uur mee gemoeid was.

Nu heb ik via de NAS de snapshot functie aangezet, kan ik dan via een eerdere snapshot bestanden terugzetten die verwijderd zijn en middels de two-way sync ook niet meer op de NAS staan?

[ Voor 3% gewijzigd door Lucifertje op 26-05-2017 15:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiGeLaToR
Inmiddels is mijn DS1517+ helemaal up and running.. helemaal top. Gebruik de VM DSM ook, ideaal om taken te scheiden. Ben wel gestopt met al die Docker packages, dat schoot me uiteindelijk te weinig op. Wellicht in de toekomt.

Dat betekent dat m'n DS713+, na trouwe dienst, op zoek mag naar een nieuw baasje.

[ Voor 7% gewijzigd door NiGeLaToR op 26-05-2017 16:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvkreg
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13-09 22:36
Marcel_EA schreef op vrijdag 26 mei 2017 @ 13:10:
Update 4 is weer verwerkt.
SMB en Diskstation services moesten herstart worden.
Verder was een volledige herstart dus niet nodig.
Eindelijk eens echt geen reboot :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheffed
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 25-06-2024
Hallo,

Ik heb vandaag mijn (nieuwe) synology ds414 binnen gekregen. Echter krijg ik geen toegang tot de machine. Ik heb via de 'synology assistent' de laatste dsm geïnstalleerd, echter kan ik er niet in. De machine wordt wel gevonden maar ik heb geen toegang. Led 1 en 2 blinken, de overigen ( status, 3 en 4) branden. Ik heb de machine al eens gereset maar ook dit geeft geen verschil. Kan iemand mij helpen?

Opgelost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -DG-
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 31-07 16:31
Ik heb een DS1515 gekocht.
Ik zit in een appartement waar ik geen ethernet aansluiting op de router kan hebben. Later zal ik de nas via wifi benaderen, maar in eerste instantie wil ik veel data over pompen via een directe ethernetkabel tussen een laptop en de nas.
De verbinding opzetten en het benaderen van de nas lukt en ik heb ze beide op die ethernetpoorten een oplopend ip nummer gegeven in dezelfde range. De verbinding werkt dan in eerste instantie, maar na een paar minuten kopiëren vliegt de verbinding er telkens uit.
Ik kan zo niet vinden wat het mogelijke probleem kan zijn. Wat zou de oplossing kunnen zijn?
Pagina: 1 ... 110 ... 114 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is onderdeel van de drie topics over Synology:In dit Vraag en Antwoord topic mogen alle vragen over Synology-producten tenzij:
  • ... het een vraag betreft over een addon package voor Synology; daar is een apart topic voor.
  • ... het een aankondiging of discussie-item betreft wat in het Nieuws en discussie topic hoort.
  • ... jouw vraag al beantwoord is in de Veelgestelde vragen (FAQ).