Kan ik 1 van de 5 sloten gebruiken als SSD-cache i.p.v. van een M.2 SSD adapterkaart?
Dus met een SATA-SSD i.p.v. M2-SSD.
Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.
In welk apparaat?chronoz schreef op zaterdag 29 april 2017 @ 18:33:
Kan ik 1 van de 5 sloten gebruiken als SSD-cache i.p.v. van een M.2 SSD adapterkaart?
In welk apparaat?chronoz schreef op zaterdag 29 april 2017 @ 18:33:
Het is slechts 1 line. Iets met gateway ref1 uit mijn hoofd. Hij staat er al in, je hoeft alleen het # teken te verwijderen.Repi3 schreef op zaterdag 29 april 2017 @ 18:28:
[...]
wat heb je aangepast in de openvpn config, zodat al je verkeer via je NAS gaat?
Ik werk ook zo, super makkelijk, maar eigenlijk wil ik al mijn internet verkeer via mijn NAS (en dus dat IP) laten verlopen.
Nu gebeurd zoiets niet, heb al wat zitten prullen in config maar krijg het niet voor elkaar...
(bv handig voor tv in het buitenland, want ik reis ook vaak)
DS1517+
[ Voor 13% gewijzigd door chronoz op 29-04-2017 19:11 ]
[ Voor 67% gewijzigd door chronoz op 29-04-2017 21:59 ]
Bovenstaande brengt mij op de volgende vraagStevenT1987 schreef op vrijdag 15 april 2016 @ 09:54:
Beste leden,
Ik voel me een beetje bezwaard om mijn vraag hier tussen te gooien, echter is mij geadviseerd dit wel te doen.
Mocht ik toch fout zitten, mijn exvussen en hoor ik graag hoe ik het wel moet doen.
Tot mijn beschikking heb ik een DS215 met daarop Cloudstation Server
Op PC1 heb ik Cloud Station Drive
Op PC2 heb ik Cloud Station Drive
Op PC3 heb ik Cloud Station Drive
Het volgende zou ik graag willen (heb ik).
Ik heb (momenteel) 3 gebruikers Gebruiker1 Gebruiker2 Gebruiker3
Ik heb (momenteel) 3 mappen MAPA MAPB MAPC
Gebruiker1 heeft alle rechten op alle mappen (MAPA MAPB MAPC)
Gebruiker 2 heeft rechten op MAPA en MAPB
Gebruiker3 heeft rechten op MAPB en MAPC
Ik krijg het niet voor elkaar (theorie of logisch) om het gewenste resultaat uit mijn NAS te krijgen.
Wat heb ik gedaan?
Ik heb 3 Gesharede mappen gemaakt MAPA MAPB MAPC
(control panel -> Shared Folder)
Vervolgens ben ik naar de Cloud Station Drive gegaan en heb ingelogd met Gebruiker2
Hier gewoon ingelogd maar dan komt het...... Ik log in met Gebruiker2 (toegang tot MAPA en MAPB).
Echter kan ik maar 1 map selecteren ipv alle 2 de mappen.
Wanneer ik op dat potloodje klik, zie ik wel de MAPA en MAPB maar meer kan ik niet doen dan 1 van de 2 mappen selecteren.
Belangrijk is namelijk dat MAPB voor Gebruiker1,2,3 benaderbaar zijn.
Ik kan het dus ook niet opsplitsen en een map GEBRUIKER2 aanmaken met daarin MAPA en MAPB dat gaat dus niet.
Dan moet ik MAPB ook in map GEBRUIKER3 aanmaken en dat steeds in de gaten houden..... Dat werkt toch niet....
Wie o Wie heeft hier de oplossing voor? Wanneer ik dit niet voor elkaar krijg, is de use van de NAS een beetje nutteloos.....
Wie helpt mij uit de brand!! Voornamelijk, wat zie ik over het hoofd?
Met vriendelijke groet,
Steven
PS... Wat ik ook nog gedaan heb is 1 shared folder gemaakt: SYNOLOGY. GEBRUIKER1,2en3 alle rechten gegeven. Daarin MAPA MAPB en MAPC gemaakt.... Maar daar hield het op. GEBRUIKER1,2en3 hebben daar alle 3 toegang tot alle mappen. Dat gaat ook niet op..... Toch?
[ Voor 13% gewijzigd door Sildenafil op 30-04-2017 09:53 ]
Niets, je begrijpt me verkeerd. Van buitenaf vpn ik naar de router (via L2TP of openVPN), en vanaf dan zit ik op mijn LAN. Via mijn LAN kan ik dan naar de NAS of naar internet. Krijg ook een ip uit dezelfde range als het lan.Repi3 schreef op zaterdag 29 april 2017 @ 18:28:
[...]
wat heb je aangepast in de openvpn config, zodat al je verkeer via je NAS gaat?
Ik werk ook zo, super makkelijk, maar eigenlijk wil ik al mijn internet verkeer via mijn NAS (en dus dat IP) laten verlopen.
[ Voor 17% gewijzigd door Hmmbob op 30-04-2017 03:23 ]
Sometimes you need to plan for coincidence
Terwijl de nassen er vandaag de dag soms beter en sneller in zijn vanwege de grotere CPU. Je zou eens moeten testen. Mijn UBNT USG router is fors trager met VPN dan de NAS 916+.Hmmbob schreef op zondag 30 april 2017 @ 02:28:
[...]
Mijn NAS is een NAS, mijn router doet router dingetjes (zoals VPN).
KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!
[ Voor 7% gewijzigd door Tortelli op 30-04-2017 14:25 ]
Altijd goed om even te scrubben. tbv je data integriteit.mickjuh schreef op maandag 1 mei 2017 @ 08:57:
Ik krijg nu sinds een paar dagen de melding dat RAID scrubbing al een tijdje niet gedaan is. Dit heb ik eigenlijk nog nooit gedaan dus weet niet waar deze melding vandaan komt. Is dit verstandig of kan ik dit negeren?
[ Voor 5% gewijzigd door Waah op 01-05-2017 10:22 ]
Ryzen 5950x + 32GB GSKILL @3600 op Rog Strix Gaming E x570 + Asrock Phantom Gaming 6800XT+ Gigabyte Aorus FV43U Zwart + DS1621+ + DS414 + MacbookPro 16" 2021 + Mac Mini M4 Pro + Tesla MY RWD 2023 BYD
[ Voor 9% gewijzigd door chronoz op 01-05-2017 12:29 ]
Verwijderd
Ik heb via Hyper Backup alles bij Amazon Drive gezet. 4 weken aan het uploaden geweest.Waah schreef op maandag 1 mei 2017 @ 10:04:
Momenteel ben ik bezig om mijn backup weer in orde te krijgen. Dat was een beetje blijven liggen en daardoor bijna files kwijt (HDD moest eruit, en file recovery via pc). Nu heb ik een hyper Backup naar een externe schijf van belangrijke bestanden en een cloud sync voor alle bestanden.
Echter wil ik die Hyper Backup ook graag online. Alleen dat is niet ideaal om direct een sync te doen naar de cloud want dat gaat heel... erg... traag...
Kan ik de Hyper Backup naar de externe schijf niet gewoon syncen via Cloud Sync? Mocht de boel in brand vliegen kan ik dan de hyper backup alsnog inladen op een externe schijf en de NAS terugzetten. Of moet dat per se via Hyper backup?
En een tweede vraag. Momenteel heb ik een WD TV Live waarmee ik films kijk. Echter zoek ik een simpel te gebruiken media player die gebruiksvriendelijk is en niet ellenlange laadtijden heeft. Mensen hier ervaring met de combi Synology Nas (zonder plex oid, is de NAS te zwak voor) met een media player? Zat zelf te denken aan een Raspberry Pi oid. Ingewikkelde setup is niet erg, maar moet wel simpel in gebruik zijn.
Maar nogmaals dan mijn vraag:Verwijderd schreef op maandag 1 mei 2017 @ 15:23:
[...]
Ik heb via Hyper Backup alles bij Amazon Drive gezet. 4 weken aan het uploaden geweest.En? Nu ben ik wel veilig als er brand, diefstal of een echte crash gebeurt.
Geduld is een schone zaak!
Verwijderd
Probeer het eens, al zie ik het nut niet. Waarom zou dat sneller zijn? Je hoeveelheid data die je upload blijft toch hetzelfde? Overigens heb ik de bestanden ook nog gecodeerd geupload ivm privacy. Denk daar ook aan.Waah schreef op maandag 1 mei 2017 @ 15:28:
[...]
Maar nogmaals dan mijn vraag:
Waarom niet een lokale backup via Hyper Backup maken... en dan de bestanden die daarmee gecreerd worden (dus de hele directory) uploaden naar Amazon Drive?
Dat gaat volgens mij een HEEL stuk sneller. de volledige backup duurde hier (700GB) nog geen 24 uur om het lokaal te krijgen. Dan is het enkel nog uploaden. Lijkt mij een stuk sneller dan opnieuw dezelfde hyper backup laten draaien, met dezelfde bestanden... en de NAS nogmaals in het zweet te laten werken voor essentieel hetzelfde werk.
OF kan dat niet?
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 01-05-2017 15:33 ]
Privacy gaat hier out the window. Dat trekt de nas sowieso niet.Verwijderd schreef op maandag 1 mei 2017 @ 15:31:
[...]
Probeer het eens, al zie ik het nut niet. Waarom zou dat sneller zijn? Je hoeveelheid data die je upload blijft toch hetzelfde? Overigens heb ik de bestanden ook nog gecodeerd geupload ivm privacy. Denk daar ook aan.
[ Voor 4% gewijzigd door Waah op 01-05-2017 15:39 ]
Ryzen 5950x + 32GB GSKILL @3600 op Rog Strix Gaming E x570 + Asrock Phantom Gaming 6800XT+ Gigabyte Aorus FV43U Zwart + DS1621+ + DS414 + MacbookPro 16" 2021 + Mac Mini M4 Pro + Tesla MY RWD 2023 BYD
Dat begrijp ik. Maar dan nog snap ik het voordeel niet van 2x een hyper backup draaien. De wijzigingen worden ook direct gesynct zodra Hyper Backup zijn incrementele wijzigingen heeft doorgevoerd toch?winwiz schreef op maandag 1 mei 2017 @ 15:46:
Je vergeet 1 belangrijk ding en dat is dat je bijvoorbeeld wekelijks een backup kunt instellen. Dat zijn alleen de veranderingen en in notime klaar. Initieel mag het misschien eenmalig iets langer duren maar daarna is het een eitje.
Ik doe trouwens mee aan de Beta van Synology C2. Ik heb 1 TB gekregen maar wat het verder gaat kosten.... Upload is wat traag met 10 Mbit terwijl ik 30 Mbit upload heb. Nou ja het gaat vanzelf. Een share van 300 GB staat nu op 85% dus nog heel even te gaan.
[ Voor 3% gewijzigd door Waah op 01-05-2017 15:49 ]
Mijn NAS is opgebouwd uit diverse shares zoals Data, Muziek, Ebook, enz.... Dat zijn allemaal aparte backups. De ene dagelijks en een andere wekelijks of per maand. Je kunt eens met een kleine share ( of even aanmaken met test data ) controleren of jouw systeem zou gaan werken.Waah schreef op maandag 1 mei 2017 @ 15:49:
[...]
Dat begrijp ik. Maar dan nog snap ik het voordeel niet van 2x een hyper backup draaien. De wijzigingen worden ook direct gesynct zodra Hyper Backup zijn incrementele wijzigingen heeft doorgevoerd toch?
Ik ga wel een test draaienMaar was benieuwd of er meer mensen waren met deze werkwijze. (daarnaast vind ik 4 weken toch echt te gortig voor een initiële backup)
Nu pas?Viper® schreef op maandag 1 mei 2017 @ 15:50:
Dit weekend mijn ds412+ eens opgeschroefd en er een 2 Gb Samsung sodimm ingezet.
Ding was behoorlijk stoffig trouwens.
Always tell people you have a plan even if you don't. People will always love to hear that you have a plan. It gives hope.
Verwijderd
Maar ik heb dan ook ff iets meer dan 700GB.Waah schreef op maandag 1 mei 2017 @ 15:49:
Ik ga wel een test draaienMaar was benieuwd of er meer mensen waren met deze werkwijze. (daarnaast vind ik 4 weken toch echt te gortig voor een initiële backup)
dd if=/dev/zero of=/volume2/raid0/test.bin bs=16k count=163840 2684354560 bytes (2.7 GB) copied, 9.5863 s, 280 MB/s dd if=/dev/zero of=/volume1/Files/test.bin bs=16k count=163840 2684354560 bytes (2.7 GB) copied, 8.58584 s, 313 MB/s
/dev/vg1000/lv btrfs 7.0T 4.1T 3.0T 58% /volume1 /dev/vg1/volume_2 ext4 7.3T 2.6G 7.3T 1% /volume2
Personalities : [linear] [raid0] [raid1] [raid10] [raid6] [raid5] [raid4] md3 : active raid0 sde3[1] sdd3[0] 7804393088 blocks super 1.2 64k chunks [2/2] [UU] md2 : active raid5 sda5[0] sdc5[2] sdb5[1] 7804374912 blocks super 1.2 level 5, 64k chunk, algorithm 2 [3/3] [UUU] md1 : active raid1 sde2[4] sdd2[3] sda2[0] sdb2[1] sdc2[2] 2097088 blocks [5/5] [UUUUU] md0 : active raid1 sde1[4] sdd1[3] sda1[0] sdb1[1] sdc1[2] 2490176 blocks [5/5] [UUUUU] unused devices: <none>
Ik teken nergens meer voor
Ja, je weet hoe het gaat he, uitstel uitstelSpoekGTi schreef op maandag 1 mei 2017 @ 16:00:
[...]
Nu pas?
Dat deed ik toen ik hem 3,5 jaar geleden binnenkreeg
Always tell people you have a plan even if you don't. People will always love to hear that you have a plan. It gives hope.
Ga dan gewoon voor RAID6 of die hot er als cold naast leggen.chronoz schreef op maandag 1 mei 2017 @ 16:57:
Ik denk eraan om uit te breiden naar 4x SHR raid-5 met 1 hot spare
Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.
Hier probleemloos geïnstalleerd. Update duurde wel 8 minuten! DS916 8 GB plus DX513.Quakie schreef op dinsdag 2 mei 2017 @ 08:27:
@wvkreg Het lijkt mij niet meer dan logisch dat Synology goed gekeken heeft waarom het bij sommige fout ging en dat gefixt heeft voordat het weer online kwam.
Mocht je echt angstig zijn, wacht je even de reacties af (synology forum)..
Geheugentest gedaan met de Synology Assistant? Duurt wel enige uren maar dan weet je dat je data goed blijft. Heb ik ook vorige week gedaan met m'n DS1512 met een Hynix SODIMM van 2GB. Hoezo EOL?Viper® schreef op maandag 1 mei 2017 @ 15:50:
Dit weekend mijn ds412+ eens opgeschroefd en er een 2 Gb Samsung sodimm ingezet.
Ding was behoorlijk stoffig trouwens.
Goeie, ga ik nog even doen.biomass schreef op woensdag 3 mei 2017 @ 01:07:
[...]
Geheugentest gedaan met de Synology Assistant? Duurt wel enige uren maar dan weet je dat je data goed blijft. Heb ik ook vorige week gedaan met m'n DS1512 met een Hynix SODIMM van 2GB. Hoezo EOL?
(shameless plug) https://github.com/biocoder-frodo/SynoDuplicateFolders
3 zoekwoorden in Google reset nas synologyzeropatience schreef op woensdag 3 mei 2017 @ 13:47:
Ik heb gisteravond iets stoms gedaan volgens mij.
Nadat ik de nieuwste update had geïnstalleerd op de NAS D216J heb ik firewall en nog iets aangevinkt om aanvallen van buitenaf buiten de deur te houden.
Maar nu kom ik zelf met geen mogelijkheid meer in de NAS, zowel niet via lokaal ip adres of via Quick connect of DS Finder.
Mijn vraag is, moet ik nu de NAS resetten met behoud van data of is er nog een andere manier om er in te komen? Via SSH gaat niet lukken, dit heb ik uit staan.
Gasloos huis 9kW Panasonic WH-MDC09J3E5 | Atlantic Explorer V4 270L | 8715Wp @ SMA Tripower 6.0-3AV-40 (4150Wp NO, 4565Wp ZW)
[ Voor 5% gewijzigd door winwiz op 03-05-2017 13:55 ]
Hoe bedoel je 'spotweb op het system'?SpoekGTi schreef op maandag 1 mei 2017 @ 21:05:
Die van mij draait:
Download station
Sftp
Cloudstation
Spotweb op het system
In docker: sabnzbd, headphones, couchpotato, sickbeard, en nog twee andere
Draai CMS voor beheer andere 12 nassen inclusief monitoring.
En nog wat kleine tools, standaard nu nog vaak 1GB over
En hij zit dan pairbonded aan de switch omdat hij ook nog als databank fungeert voor mijn plex
Spotweb op/in OS van NAS zelf en de rest (of meeste) in een Docker container, zo lees ik het.
Ja ik ook, maar ik vraag me dus af hoe/waar hij dan Spotweb heeft geinstalleerd als het géén docker container is en geen package.schumi2004 schreef op donderdag 4 mei 2017 @ 11:23:
[...]
Spotweb op/in OS van NAS zelf en de rest (of meeste) in een Docker container, zo lees ik het.
Volgens mij is het linkje van Quakie naar een package maar anders kun je Spotweb ook ouderwets op de CLI installeren op je Synology en dat is wat er bedoeld wordt.The_Admin schreef op donderdag 4 mei 2017 @ 13:35:
[...]
Ja ik ook, maar ik vraag me dus af hoe/waar hij dan Spotweb heeft geinstalleerd als het géén docker container is en geen package.
KloptQuakie schreef op vrijdag 5 mei 2017 @ 10:44:
Ik had even ge googled en eerste gepakt.. Zijn diverse links beschikbaar dus met kleine beetje moeite vind hij zijn antwoorden wel.
[ Voor 13% gewijzigd door HenkDePoema op 05-05-2017 18:55 ]
KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!
Waarom gebruik je dan geen cloud sync ? Dan heb je 'realtime' een backup en dat gaat pèr bestand. Of betreft het hier alleen hele grote files o.i.d. ?_Teq_ schreef op maandag 8 mei 2017 @ 21:21:
handmatig via CloudStation een backup naar de NAS
Hoe het precies werkt op Synology weet ik niet, maar algemeen Docker ken ik wel. Je kan twee dingen doen. Je kan host networking aanzetten op de containers. In dat geval is het netwerk van de containers niet geïsoleerd dus kunnen ze overal bij.NiGeLaToR schreef op maandag 8 mei 2017 @ 22:38:
Was er eigenlijk al een Docker topic?![]()
Heb docker draaien en wil vanuit 1 container verbinding maken naar een andere container en dat werkt niet. Dat snap ik op zich, maar krijg het niet ingesteld. Ik hoef ze toch niet met hoge privileges te draaien?
You see things; and you say, "Why?" But I dream things that never were; and I say, "Why not?"
Ik werk lokaal (op het mobiele workstation), ik gebruik CloudStation om te syncen met de NAS. 'Handmatig', als in: ik heb CloudStation niet constant draaien i.v.m. grote bestanden die langdurig in gebruik zijn, dat gaf wat issues (CloudStation wilde dan ook steeds de tijdelijke bestanden syncen). Het enige wat ik doe is meerdere keren handmatig CloudStation starten en stoppen.DukeBox schreef op maandag 8 mei 2017 @ 21:38:
[...]
Waarom gebruik je dan geen cloud sync ? Dan heb je 'realtime' een backup en dat gaat pèr bestand. Of betreft het hier alleen hele grote files o.i.d. ?
[ Voor 6% gewijzigd door _Teq_ op 09-05-2017 08:03 ]
Ja, en alleen de delta's van dat bestand._Teq_ schreef op dinsdag 9 mei 2017 @ 08:02:
Als ik de taak wel constant zou draaien dan zou het ook per bestand en realtime zijn toch?
Thanks voor het meedenkenDukeBox schreef op dinsdag 9 mei 2017 @ 09:19:
[...]
Ja, en alleen de delta's van dat bestand.
Maar dan begrijp ik inderdaad dat dat niet perse de meest handige oplossing is.
Je kan ook 2 syno's onderling laten syncen met Cloud Station ShareSync zodat je er een ergens anders kan plaatsen met een fixed ip-adres (of desnoods neem je die altijd met je mee).
Je wilt je data niet in 'de cloud' hebben ?
Geen enkele sync kan je geven wat een FileSystem op 1 server je kan geven. Wat jij wil betekend dat binnen ms het afsluiten van een file al doorgegeven moet zijn op een andere server, toch?_Teq_ schreef op dinsdag 9 mei 2017 @ 09:52:
[...]
Thanks voor het meedenken![]()
2 Syno's onderling laten syncen heb ik ook over nagedacht. Dus degene op kantoor (public IP) laten syncen naar degene thuis (private IP, dus benaderbaar). Kost me wel een extra NAS die ik eigenlijk niet nodig heb, dus niet optimaal?
Alles in de Cloud heb ik zeker overwogen, ik werk echter met grote bestanden (enkele honderden MB's), dat werkt dan niet 'realtime' genoeg. Als in: als er meerdere mensen vanaf een NAS werken is dat 'direct', als er meerdere mensen vanaf de Cloud (say: Google Drive) werken dan zit daar altijd de vertraging van het up- en downloaden bij, iets dat gegarandeerd voor problemen gaat zorgen bij het samenwerken binnen projecten.
Het is dus de bedoeling dat ik op kantoor de NAS kan gebruiken als fileserver, met meerdere gelijktijdige gebruikers. Ik moet op een random woensdagmiddag naar een klant kunnen gaan met m'n laptop onder de arm, op de laptop wil ik dan idealiter alles (al mijn bedrijfsgegevens) bij me hebben. Misschien wil ik wel teveel
Q: How many geeks does it take to ruin a joke? A: You mean nerd, not geek. And not joke, but riddle. Proceed.
Heb sowieso nog een andere uitdaging: ik heb een share gemount aan docker images, vanaf de docker console kan ik er een map op maken en verwijderen maar de applicatie die in de docker omgeving draait kan dat niet. Ik heb geen idee welke rechten ik waar moet zetten op die folder. Aangezien ik vanuit de console al schrijfrechten heb vermoed ik dat ik het daar moet doen? Dan een Chmod 777 op de map doen - in de docker console? Alleen: raakt dat de rechten buiten docker dan ook?ShadowLord schreef op dinsdag 9 mei 2017 @ 07:41:
[...]
Hoe het precies werkt op Synology weet ik niet, maar algemeen Docker ken ik wel. Je kan twee dingen doen. Je kan host networking aanzetten op de containers. In dat geval is het netwerk van de containers niet geïsoleerd dus kunnen ze overal bij.
De andere optie is om poorten open te zetten door ze te binden (bijvoorbeeld met de -p command line optie).
Hmm, ik neem even aan dat de docker console je commando's binnen de docker container uitvoert.NiGeLaToR schreef op dinsdag 9 mei 2017 @ 14:07:
[...]
Heb sowieso nog een andere uitdaging: ik heb een share gemount aan docker images, vanaf de docker console kan ik er een map op maken en verwijderen maar de applicatie die in de docker omgeving draait kan dat niet. Ik heb geen idee welke rechten ik waar moet zetten op die folder. Aangezien ik vanuit de console al schrijfrechten heb vermoed ik dat ik het daar moet doen? Dan een Chmod 777 op de map doen - in de docker console? Alleen: raakt dat de rechten buiten docker dan ook?
Netwerkdingetje heb ik ook nog niet helemaal getackeld, maar wilde nu eerst dit fixen.
You see things; and you say, "Why?" But I dream things that never were; and I say, "Why not?"
[ Voor 45% gewijzigd door NiGeLaToR op 09-05-2017 15:06 ]
Ik denk dat ik het ook zo ga doen: vaste basis gewoon native/lokaal en evt extra losse dingetjes wel via Docker.Hmmbob schreef op dinsdag 9 mei 2017 @ 15:30:
Was eigenlijk alleen op zoek naar een minecraft servertje voor de kinderen - plex en download station draaien al als gewoon pakket.
[ Voor 7% gewijzigd door NiGeLaToR op 09-05-2017 15:34 ]
Draait die webapp dan wel met de juiste user? Vaak proberen dit soort applicaties zaken te doen onder een eigen user, chroot, etc in verband met veiligheid. Het kan goed zijn dat dit niet fijn samenwerkt met Docker omdat die zelf dit soort zaken (en meer) ook al toepast.NiGeLaToR schreef op dinsdag 9 mei 2017 @ 14:54:
@ShadowLord ik heb Chmod 777 uitgevoerd en dat werkt wonderwel!Idd vanuit de Docker-terminal / container.
Ah en nu kan de webapp die in de container draait alsnog geen bestanden maken in de mapjes waar ik al CHMOD 777 op heb losgelaten. Tricky.. weet even niet waar dit aan kan liggen.
Ja daar ziet het wel naar uit: wat ook niet helpt is dat de 2 Docker images die ik heb gedownload verschillende Linux versies lijken te zijn. De console is anders en op de 1 werkt oa ifconfig en ls wél en op de andere gewoon niet. Op die manier wordt het voor mij wel wat erg ingewikkeld.ShadowLord schreef op dinsdag 9 mei 2017 @ 15:38:
[...]
Draait die webapp dan wel met de juiste user? Vaak proberen dit soort applicaties zaken te doen onder een eigen user, chroot, etc in verband met veiligheid. Het kan goed zijn dat dit niet fijn samenwerkt met Docker omdat die zelf dit soort zaken (en meer) ook al toepast.
Klopt, het syncen kan niet op tegen 'live' vanaf een fileserver werken. Ik zoek dus de volgende beste oplossing.Tukk schreef op dinsdag 9 mei 2017 @ 09:55:
[...]
Geen enkele sync kan je geven wat een FileSystem op 1 server je kan geven. Wat jij wil betekend dat binnen ms het afsluiten van een file al doorgegeven moet zijn op een andere server, toch?
Klinkt meer dat je een NFS verbinding wil hebben vanuit verschillende plekken naar 1 server toe. Syncs en backups hebben een andere toepassing dan wat jij wil, IMHO.
Nee, want ik heb geen 'eigen' IP waar ik naartoe kan om de verbinding te maken, we zitten met z'n allen op één IP adres.winwiz schreef op dinsdag 9 mei 2017 @ 10:21:
Dit kan toch gewoon met een WebDAV verbinding? Je moet dan uiteraard wel internet toegang hebben
Er is geen it man? Wie moet je benaderen indien er een probleem is? Kan je bijv op je werk router (dus van het pand) inloggen / laten inloggen?_Teq_ schreef op dinsdag 9 mei 2017 @ 16:06:
[...]
Klopt, het syncen kan niet op tegen 'live' vanaf een fileserver werken. Ik zoek dus de volgende beste oplossing.
NFS ken ik niet, wat ik ervan lees gaat m'n ICT kennis al snel te boven![]()
[...]
Nee, want ik heb geen 'eigen' IP waar ik naartoe kan om de verbinding te maken, we zitten met z'n allen op één IP adres.
Als je een nu een SHR hebt van twee 4TB schijven en voegt daar 1 8TB schijf aan toe, zul je gaan naar een een volume van 8TB. Daarbij blijft de helft van de 8TB schijf ongebruikt (maw een RAID-1 naar RAID-5 omzetting binnen SHR-1).BEVEL schreef op dinsdag 9 mei 2017 @ 18:39:
Korte vraag,
Ik heb een pricewatch: Synology DiskStation DS416play
met 2x pricewatch: WD Red WD40EFRX, 4TB
deze zijn als 1 volume gemount SHR / btrfs
Nu zijn schijven bijna vol en wil ik een 8Tb erbij doen.
Kan dat ook met 1x 8 Tb ? en hoe werkt dat dan?
Tja, zonder poorten te openen blijft er weinig over. Je kan gebruik maken van quickconnect, maar dan zit je op een pc al snel vast aan cloud station (syncen dus)._Teq_ schreef op dinsdag 9 mei 2017 @ 16:38:
Daar zit m'n hele vraag ook: wat kan ik het beste doen als ik een NAS heb staan op een plek waar ik er van buiten niet bij kan? Volgens mij ben ik aan het vragen naar de bekende weg en is de beste optie: daar geen NAS neerzetten. Waar wat dan?
[ Voor 19% gewijzigd door job op 09-05-2017 19:19 ]
Waarom benader je hem dan niet gewoon via Synology Quickconnect ?_Teq_ schreef op dinsdag 9 mei 2017 @ 16:38:
Ja, er is een IT man voor het hele gebouw, hij beheert het gehele netwerk. Nee, hij kan wil geen poorten open zetten zodat de NAS benaderbaar is vanaf extern. Wat hij wel wil is een privéverbinding aan mij proberen te slijten voor een veel te hoog bedrag.
Daar zit m'n hele vraag ook: wat kan ik het beste doen als ik een NAS heb staan op een plek waar ik er van buiten niet bij kan? Volgens mij ben ik aan het vragen naar de bekende weg en is de beste optie: daar geen NAS neerzetten. Waar wat dan?
ik heb twee syno's._Teq_ schreef op dinsdag 9 mei 2017 @ 16:38:
Ja, er is een IT man voor het hele gebouw, hij beheert het gehele netwerk. Nee, hij kan wil geen poorten open zetten zodat de NAS benaderbaar is vanaf extern. Wat hij wel wil is een privéverbinding aan mij proberen te slijten voor een veel te hoog bedrag.
Thanks, daar ga ik ook eens naar kijken!koesie schreef op dinsdag 9 mei 2017 @ 21:49:
[...]Ik heb deze informatie gebruikt op de VPN connectie live te houden: http://der-zyklop.de/blog...onsynology-nas-has-failed
Jewel 4 Kids voor leuke haarknipjes voor baby's & kinderen, Chunks en de nieuwste rage van Loom Bands!
Thanks! Maar het is een "gewone" NTFS geformatteerde schijf. Deze pakt de PC wel gewoon. Maar zal vanavond wel even kijken wat er precies aan de hand is. Nu namelijk op het werk.NiGeLaToR schreef op woensdag 10 mei 2017 @ 09:45:
@BaZnGaNL de disk is niet in een formaat die DSM kan lezen blijkbaar. Als je naar opslagbeheer gaat, wat zie je dan? In screenshot 1 staat 'niet ondersteund' bij bestandsformaat, dus kijk wel uit dat je hem niet per abuis even leeg maakt door er een ondersteund bestandssysteem op te zetten
Jewel 4 Kids voor leuke haarknipjes voor baby's & kinderen, Chunks en de nieuwste rage van Loom Bands!
Het is misschien ver gezocht, en ben er zelf niet zo in thuis..
[ Voor 6% gewijzigd door Quakie op 10-05-2017 17:28 . Reden: extra info ]
[ Voor 3% gewijzigd door technorabilia op 10-05-2017 21:20 ]
👉🏻 Blog 👈🏻
👉🏻 Blog 👈🏻
Hier op een 412+ geen hoge CPU moet die versie.DukeBox schreef op donderdag 11 mei 2017 @ 00:03:
Sinds upgrade naar DSM 6.1.1-15101 Update 2 heb ik een hoge cpu én memory load door smbd-notifyd
Ben ik de enige ?
Robert Elsinga =8-) | IT security, Scouting, zendamateur (PC5E, WC5E) | www.elsinga.net/robert, www.pc5e.nl
Sowieso, ook ik ging uit als een "even snel iets op Windows doen" machine en niet als vervanger van een laptop/desktop. Alleen liep het bij mij zo traag dat ook dat niet te doen was.kraades schreef op donderdag 11 mei 2017 @ 06:49:
@Marcel_EA
Ok, zal ik eens proberen.
Ja de performance is matig. Net als virtual box mijns inziens. Ik zie het ook meer als je even iets op Windows moet draaien en niet zozeer als volwaardig alternatief voor een Windows client.
Ik heb een DS415+ en zie dit probleem niet terug. 0 - 1% CPU belasting atm, Syno is aan het idlen.DukeBox schreef op donderdag 11 mei 2017 @ 00:03:
Sinds upgrade naar DSM 6.1.1-15101 Update 2 heb ik een hoge cpu én memory load door smbd-notifyd
Ben ik de enige ?
[ Voor 18% gewijzigd door WRT54G op 11-05-2017 07:55 ]
2 cores met 4 GB maar nog steeds traag. Wat nog wel eens helpt is om via RDP te connecten. Dat moet ik nog eens proberen.Marcel_EA schreef op donderdag 11 mei 2017 @ 07:52:
[...]
Sowieso, ook ik ging uit als een "even snel iets op Windows doen" machine en niet als vervanger van een laptop/desktop. Alleen liep het bij mij zo traag dat ook dat niet te doen was.
Heb jij 1 cpu/core toegekend aan je VM of meerdere? Ik had een Windows 10 x64 machine aangemaakt met 1 core en 2GB. Wellicht dat dat het probleem was. In Windows zag ik een continue belasting van 100%.
👉🏻 Blog 👈🏻
Dit topic is gesloten.
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq