[Synology] Vraag en antwoord - deel 2 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 109 ... 114 Laatste
Acties:
  • 645.474 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chronoz
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 09-10-2022
Kan ik 1 van de 5 sloten gebruiken als SSD-cache i.p.v. van een M.2 SSD adapterkaart?
Dus met een SATA-SSD i.p.v. M2-SSD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
chronoz schreef op zaterdag 29 april 2017 @ 18:33:
Kan ik 1 van de 5 sloten gebruiken als SSD-cache i.p.v. van een M.2 SSD adapterkaart?
In welk apparaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
chronoz schreef op zaterdag 29 april 2017 @ 18:33:
In welk apparaat?
Repi3 schreef op zaterdag 29 april 2017 @ 18:28:
[...]

wat heb je aangepast in de openvpn config, zodat al je verkeer via je NAS gaat?
Ik werk ook zo, super makkelijk, maar eigenlijk wil ik al mijn internet verkeer via mijn NAS (en dus dat IP) laten verlopen.
Nu gebeurd zoiets niet, heb al wat zitten prullen in config maar krijg het niet voor elkaar...
(bv handig voor tv in het buitenland, want ik reis ook vaak)
Het is slechts 1 line. Iets met gateway ref1 uit mijn hoofd. Hij staat er al in, je hoeft alleen het # teken te verwijderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chronoz
DS1517+

Ik heb namelijk nog een Samsung 850 EVO SATA.

[ Voor 13% gewijzigd door chronoz op 29-04-2017 19:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Jeps dat kan. Let wel op dat je dan alleen een read cache hebt. Pas vanaf 2 SSD's is het een read en write cache.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chronoz
Ah goede tip, dankje! Dat verklaart dat mobile-disk ook combinatieaanbiedingen ervoor heeft, maar altijd met 2 ssd's. Al komt de combinatieaanbieding neer op dezelfde prijs als alles los kopen.

https://www.mobile-harddi...12090/synology-m2d17.html

Dan met 2x256gb Samsung Evo 850. M2 NVMe zou ook moeten kunnen toch? Kost 20 euro meer per SSD, maar misschien wat toekomstbestendiger. Ik heb er al 1 van, goed excuus op mijn eigen SSD te upgraden van 256 naar 512 en die Samsung Evo 960 256GB als 1 van de SSD's te gebruiken voor de Synology.

[ Voor 67% gewijzigd door chronoz op 29-04-2017 21:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chronoz
Nederlandse online handleiding gevonden: https://global.download.s.../Syno_HIG_DS1517+_nld.pdf

Opmerking: alleen DS1517+ met M2D17 ondersteunt M.2 SATA SSD. M.2 NVMe/AHCI PCIe SSD wordt niet
ondersteund.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sildenafil
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23-04 08:57
StevenT1987 schreef op vrijdag 15 april 2016 @ 09:54:
Beste leden,

Ik voel me een beetje bezwaard om mijn vraag hier tussen te gooien, echter is mij geadviseerd dit wel te doen.

Mocht ik toch fout zitten, mijn exvussen en hoor ik graag hoe ik het wel moet doen.

Tot mijn beschikking heb ik een DS215 met daarop Cloudstation Server
Op PC1 heb ik Cloud Station Drive
Op PC2 heb ik Cloud Station Drive
Op PC3 heb ik Cloud Station Drive

Het volgende zou ik graag willen (heb ik).

Ik heb (momenteel) 3 gebruikers Gebruiker1 Gebruiker2 Gebruiker3
Ik heb (momenteel) 3 mappen MAPA MAPB MAPC

Gebruiker1 heeft alle rechten op alle mappen (MAPA MAPB MAPC)
Gebruiker 2 heeft rechten op MAPA en MAPB
Gebruiker3 heeft rechten op MAPB en MAPC

Ik krijg het niet voor elkaar (theorie of logisch) om het gewenste resultaat uit mijn NAS te krijgen.

Wat heb ik gedaan?

Ik heb 3 Gesharede mappen gemaakt MAPA MAPB MAPC
(control panel -> Shared Folder)

Vervolgens ben ik naar de Cloud Station Drive gegaan en heb ingelogd met Gebruiker2
Hier gewoon ingelogd maar dan komt het...... Ik log in met Gebruiker2 (toegang tot MAPA en MAPB).
Echter kan ik maar 1 map selecteren ipv alle 2 de mappen.
Wanneer ik op dat potloodje klik, zie ik wel de MAPA en MAPB maar meer kan ik niet doen dan 1 van de 2 mappen selecteren.
Belangrijk is namelijk dat MAPB voor Gebruiker1,2,3 benaderbaar zijn.
Ik kan het dus ook niet opsplitsen en een map GEBRUIKER2 aanmaken met daarin MAPA en MAPB dat gaat dus niet.
Dan moet ik MAPB ook in map GEBRUIKER3 aanmaken en dat steeds in de gaten houden..... Dat werkt toch niet....

Wie o Wie heeft hier de oplossing voor? Wanneer ik dit niet voor elkaar krijg, is de use van de NAS een beetje nutteloos.....

Wie helpt mij uit de brand!! Voornamelijk, wat zie ik over het hoofd?

Met vriendelijke groet,
Steven

PS... Wat ik ook nog gedaan heb is 1 shared folder gemaakt: SYNOLOGY. GEBRUIKER1,2en3 alle rechten gegeven. Daarin MAPA MAPB en MAPC gemaakt.... Maar daar hield het op. GEBRUIKER1,2en3 hebben daar alle 3 toegang tot alle mappen. Dat gaat ook niet op..... Toch?
Bovenstaande brengt mij op de volgende vraag
Ik neem aan dat je alle 3 pc's hetzelfde hebt ingericht voor alle drie de gebruikers.Ik ben geïnteresseerd waar je op de lokale pc MAPA MAPB en MAPC hebt staat, bv bij een Windows pc in een submap van de gebruiker "mijn documenten map" (dus sommige mappen staan meerdere keren op dezelfde pc en hd (MAPA voor gebruiker 1 en voor gebruiker 2 in de eigen directory) of op de c schijf in een andere map, en gaat het dan in de laatste geval goed met de rechten? C schijf willekeurige map mits niet in c:\users kan iedere gebruiker aan. Kan gebruiker 3 niet bij map MAPA. Heb je data dubbel op de pc staan? Zo niet hoe heb je dat dan ingericht? Maakt Synology van die lokale pc map de rechten zo net alsof deze op de SD zou staan? Ik hoop dat je wat duidelijkheid kan verschaffen. Ben me op dit moment aan het verdiepen over het (her)inrichten van mijn pc's NAS..

Kan je het volgende doen (zie foto)? Oranje, groen en blauw zijn geografisch andere lokaties Nassen syncen de gebruikersmappen met cloud station server en sharsync (daarnaast ook nog backup van 1 nas naar een andere met versiebeheer) De gebruikers.zijn windows gebruikers op die pc (geen windows server omgeving), dezelfde gebruikersnamen op de NAS.Verschillende toegang en rechten. Nu wordt gebruik gemaakt van netwerkschijfkoppelingen, maar echter allemaal naar dezelfde geografische lokatie en dat is te traag (wachttijd om bestand te openen), geen versie terugzetten vanaf de pc zoals bij Cloud Station Drive.. .
Afbeeldingslocatie: https://teurling.home.xs4all.nl/pics/nas2017klein.jpg

[ Voor 13% gewijzigd door Sildenafil op 30-04-2017 09:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21:48
Repi3 schreef op zaterdag 29 april 2017 @ 18:28:
[...]

wat heb je aangepast in de openvpn config, zodat al je verkeer via je NAS gaat?
Ik werk ook zo, super makkelijk, maar eigenlijk wil ik al mijn internet verkeer via mijn NAS (en dus dat IP) laten verlopen.
Niets, je begrijpt me verkeerd. Van buitenaf vpn ik naar de router (via L2TP of openVPN), en vanaf dan zit ik op mijn LAN. Via mijn LAN kan ik dan naar de NAS of naar internet. Krijg ook een ip uit dezelfde range als het lan.

Mijn NAS is een NAS, mijn router doet router dingetjes (zoals VPN).

[ Voor 17% gewijzigd door Hmmbob op 30-04-2017 03:23 ]

Sometimes you need to plan for coincidence

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hmmbob schreef op zondag 30 april 2017 @ 02:28:
[...]
Mijn NAS is een NAS, mijn router doet router dingetjes (zoals VPN).
Terwijl de nassen er vandaag de dag soms beter en sneller in zijn vanwege de grotere CPU. Je zou eens moeten testen. Mijn UBNT USG router is fors trager met VPN dan de NAS 916+.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-09 19:57
Mijn Asus RT-AC87U doet zo'n 40mbit U/D OpenVPN performance. Dat kan een / mijn NAS wellicht sneller, ware het niet dat mijn router niets anders te doen heeft en mijn NAS wel.

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tortelli
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 14-09 11:04

Tortelli

mixing gas and haulin ass

AC68U deed zo'n 20Mbit op VPN, DS1815+ (Intel C2538) gaat > 100Mbit op OpenVPN.

[ Voor 7% gewijzigd door Tortelli op 30-04-2017 14:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mickjuh
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 09-09 16:55

mickjuh

Good news everyone!

Ik krijg nu sinds een paar dagen de melding dat RAID scrubbing al een tijdje niet gedaan is. Dit heb ik eigenlijk nog nooit gedaan dus weet niet waar deze melding vandaan komt. Is dit verstandig of kan ik dit negeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
mickjuh schreef op maandag 1 mei 2017 @ 08:57:
Ik krijg nu sinds een paar dagen de melding dat RAID scrubbing al een tijdje niet gedaan is. Dit heb ik eigenlijk nog nooit gedaan dus weet niet waar deze melding vandaan komt. Is dit verstandig of kan ik dit negeren?
Altijd goed om even te scrubben. tbv je data integriteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 14-09 20:23
Momenteel ben ik bezig om mijn backup weer in orde te krijgen. Dat was een beetje blijven liggen en daardoor bijna files kwijt (HDD moest eruit, en file recovery via pc). Nu heb ik een hyper Backup naar een externe schijf van belangrijke bestanden en een cloud sync voor alle bestanden.

Echter wil ik die Hyper Backup ook graag online. Alleen dat is niet ideaal om direct een sync te doen naar de cloud want dat gaat heel... erg... traag...

Kan ik de Hyper Backup naar de externe schijf niet gewoon syncen via Cloud Sync? Mocht de boel in brand vliegen kan ik dan de hyper backup alsnog inladen op een externe schijf en de NAS terugzetten. Of moet dat per se via Hyper backup?

En een tweede vraag. Momenteel heb ik een WD TV Live waarmee ik films kijk. Echter zoek ik een simpel te gebruiken media player die gebruiksvriendelijk is en niet ellenlange laadtijden heeft. Mensen hier ervaring met de combi Synology Nas (zonder plex oid, is de NAS te zwak voor) met een media player? Zat zelf te denken aan een Raspberry Pi oid. Ingewikkelde setup is niet erg, maar moet wel simpel in gebruik zijn.

[ Voor 5% gewijzigd door Waah op 01-05-2017 10:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• winwiz
  • Registratie: September 2000
  • Nu online
Nividia Shield speelt bijna alles af. Hiervoor kun je WEL Plex gebruiken op je NAS omdat de shield alles zelf via direct play kan afspelen. Er is geen transcoding nodig.

Ryzen 5950x + 32GB GSKILL @3600 op Rog Strix Gaming E x570 + Asrock Phantom Gaming 6800XT+ Gigabyte Aorus FV43U Zwart + DS1621+ + DS414 + MacbookPro 16" 2021 + Mac Mini M4 Pro + Tesla MY RWD 2023 BYD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chronoz
Welke zou de beste keuze zijn voor de DS1517+ caching met de M2D17-kaart?
https://www.amazon.de/gp/product/B00TGIVZTW (Samsung Evo 850)
https://www.amazon.de/gp/product/B01M2WYNP2 (WD Green)
https://www.amazon.de/gp/product/B01IAGSDJ0 (Crucial MX300)

[ Voor 9% gewijzigd door chronoz op 01-05-2017 12:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Je moet nagaan dat alle data eerst door de SSD gaat lopen. Je moet eens zoeken op TBW volgens mijn. De terra byte written voordat een disk defect is.

Als cache zou ik pro SSD's aanbevelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Waah schreef op maandag 1 mei 2017 @ 10:04:
Momenteel ben ik bezig om mijn backup weer in orde te krijgen. Dat was een beetje blijven liggen en daardoor bijna files kwijt (HDD moest eruit, en file recovery via pc). Nu heb ik een hyper Backup naar een externe schijf van belangrijke bestanden en een cloud sync voor alle bestanden.

Echter wil ik die Hyper Backup ook graag online. Alleen dat is niet ideaal om direct een sync te doen naar de cloud want dat gaat heel... erg... traag...

Kan ik de Hyper Backup naar de externe schijf niet gewoon syncen via Cloud Sync? Mocht de boel in brand vliegen kan ik dan de hyper backup alsnog inladen op een externe schijf en de NAS terugzetten. Of moet dat per se via Hyper backup?

En een tweede vraag. Momenteel heb ik een WD TV Live waarmee ik films kijk. Echter zoek ik een simpel te gebruiken media player die gebruiksvriendelijk is en niet ellenlange laadtijden heeft. Mensen hier ervaring met de combi Synology Nas (zonder plex oid, is de NAS te zwak voor) met een media player? Zat zelf te denken aan een Raspberry Pi oid. Ingewikkelde setup is niet erg, maar moet wel simpel in gebruik zijn.
Ik heb via Hyper Backup alles bij Amazon Drive gezet. 4 weken aan het uploaden geweest. 8) En? Nu ben ik wel veilig als er brand, diefstal of een echte crash gebeurt. :*) Geduld is een schone zaak!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
Verwijderd schreef op maandag 1 mei 2017 @ 15:23:
[...]

Ik heb via Hyper Backup alles bij Amazon Drive gezet. 4 weken aan het uploaden geweest. 8) En? Nu ben ik wel veilig als er brand, diefstal of een echte crash gebeurt. :*) Geduld is een schone zaak!
Maar nogmaals dan mijn vraag:
Waarom niet een lokale backup via Hyper Backup maken... en dan de bestanden die daarmee gecreerd worden (dus de hele directory) uploaden naar Amazon Drive?

Dat gaat volgens mij een HEEL stuk sneller. de volledige backup duurde hier (700GB) nog geen 24 uur om het lokaal te krijgen. Dan is het enkel nog uploaden. Lijkt mij een stuk sneller dan opnieuw dezelfde hyper backup laten draaien, met dezelfde bestanden... en de NAS nogmaals in het zweet te laten werken voor essentieel hetzelfde werk.

OF kan dat niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waah schreef op maandag 1 mei 2017 @ 15:28:
[...]

Maar nogmaals dan mijn vraag:
Waarom niet een lokale backup via Hyper Backup maken... en dan de bestanden die daarmee gecreerd worden (dus de hele directory) uploaden naar Amazon Drive?

Dat gaat volgens mij een HEEL stuk sneller. de volledige backup duurde hier (700GB) nog geen 24 uur om het lokaal te krijgen. Dan is het enkel nog uploaden. Lijkt mij een stuk sneller dan opnieuw dezelfde hyper backup laten draaien, met dezelfde bestanden... en de NAS nogmaals in het zweet te laten werken voor essentieel hetzelfde werk.

OF kan dat niet?
Probeer het eens, al zie ik het nut niet. Waarom zou dat sneller zijn? Je hoeveelheid data die je upload blijft toch hetzelfde? Overigens heb ik de bestanden ook nog gecodeerd geupload ivm privacy. Denk daar ook aan.

Beperking in de upload snelheid zit hem met name in je internet verbinding.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 01-05-2017 15:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
Verwijderd schreef op maandag 1 mei 2017 @ 15:31:
[...]

Probeer het eens, al zie ik het nut niet. Waarom zou dat sneller zijn? Je hoeveelheid data die je upload blijft toch hetzelfde? Overigens heb ik de bestanden ook nog gecodeerd geupload ivm privacy. Denk daar ook aan.
Privacy gaat hier out the window. Dat trekt de nas sowieso niet.

Het is sneller, omdat het niet zo is dat Hyper Backup eerst al je bestanden bekijkt en indexeert etc, en DAN upload... Dat zou teveel ruimte nemen. Het maakt (volgens mij) een bestand, die wordt geupload, en dan bekijkt die het volgende bestand. Die wordt geupload etc. Nog los van de encryptie.

Dus hij is 2x de bestanden aan het doornemen/encrypten etc, (voor de Hyper Backup van Amazon, en voor de Hyper Backup van de externe schijf) wat dus ook langer duurt.
De 700GB uploaden zou hier bijvoorbeeld in 3 dagen (30mbit) op Amazon kunnen staan. Dat is wat anders dan 4 weken :9

[ Voor 4% gewijzigd door Waah op 01-05-2017 15:39 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• winwiz
  • Nu online
Je vergeet 1 belangrijk ding en dat is dat je bijvoorbeeld wekelijks een backup kunt instellen. Dat zijn alleen de veranderingen en in notime klaar. Initieel mag het misschien eenmalig iets langer duren maar daarna is het een eitje.

Ik doe trouwens mee aan de Beta van Synology C2. Ik heb 1 TB gekregen maar wat het verder gaat kosten.... Upload is wat traag met 10 Mbit terwijl ik 30 Mbit upload heb. Nou ja het gaat vanzelf. Een share van 300 GB staat nu op 85% dus nog heel even te gaan.

Ryzen 5950x + 32GB GSKILL @3600 op Rog Strix Gaming E x570 + Asrock Phantom Gaming 6800XT+ Gigabyte Aorus FV43U Zwart + DS1621+ + DS414 + MacbookPro 16" 2021 + Mac Mini M4 Pro + Tesla MY RWD 2023 BYD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
winwiz schreef op maandag 1 mei 2017 @ 15:46:
Je vergeet 1 belangrijk ding en dat is dat je bijvoorbeeld wekelijks een backup kunt instellen. Dat zijn alleen de veranderingen en in notime klaar. Initieel mag het misschien eenmalig iets langer duren maar daarna is het een eitje.

Ik doe trouwens mee aan de Beta van Synology C2. Ik heb 1 TB gekregen maar wat het verder gaat kosten.... Upload is wat traag met 10 Mbit terwijl ik 30 Mbit upload heb. Nou ja het gaat vanzelf. Een share van 300 GB staat nu op 85% dus nog heel even te gaan.
Dat begrijp ik. Maar dan nog snap ik het voordeel niet van 2x een hyper backup draaien. De wijzigingen worden ook direct gesynct zodra Hyper Backup zijn incrementele wijzigingen heeft doorgevoerd toch?

Ik ga wel een test draaien :+ Maar was benieuwd of er meer mensen waren met deze werkwijze. (daarnaast vind ik 4 weken toch echt te gortig voor een initiële backup)

[ Voor 3% gewijzigd door Waah op 01-05-2017 15:49 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Dit weekend mijn ds412+ eens opgeschroefd en er een 2 Gb Samsung sodimm ingezet.

Ding was behoorlijk stoffig trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• winwiz
  • Nu online
Waah schreef op maandag 1 mei 2017 @ 15:49:
[...]

Dat begrijp ik. Maar dan nog snap ik het voordeel niet van 2x een hyper backup draaien. De wijzigingen worden ook direct gesynct zodra Hyper Backup zijn incrementele wijzigingen heeft doorgevoerd toch?

Ik ga wel een test draaien :+ Maar was benieuwd of er meer mensen waren met deze werkwijze. (daarnaast vind ik 4 weken toch echt te gortig voor een initiële backup)
Mijn NAS is opgebouwd uit diverse shares zoals Data, Muziek, Ebook, enz.... Dat zijn allemaal aparte backups. De ene dagelijks en een andere wekelijks of per maand. Je kunt eens met een kleine share ( of even aanmaken met test data ) controleren of jouw systeem zou gaan werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpoekGTi
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 13-09 08:36
Viper® schreef op maandag 1 mei 2017 @ 15:50:
Dit weekend mijn ds412+ eens opgeschroefd en er een 2 Gb Samsung sodimm ingezet.

Nu pas?

Dat deed ik toen ik hem 3,5 jaar geleden binnenkreeg :D

Always tell people you have a plan even if you don't. People will always love to hear that you have a plan. It gives hope.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waah schreef op maandag 1 mei 2017 @ 15:49:

Maar ik heb dan ook ff iets meer dan 700GB. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chronoz
Ik heb een test gedaan met raid-0 vs raid-5, raid-5 komt er sneller uit. Verbaast me een beetje.

dd if=/dev/zero of=/volume2/raid0/test.bin bs=16k count=163840
  2684354560 bytes (2.7 GB) copied, 9.5863 s, 280 MB/s
  dd if=/dev/zero of=/volume1/Files/test.bin bs=16k count=163840
  2684354560 bytes (2.7 GB) copied, 8.58584 s, 313 MB/s

Specificaties:
  • Synology DS1517+ (8GB)
  • 5x 4TB disks
  • Raid-0 2x WD Red 4TB
  • Raid-5 3x WD Desktop 4TB
The /volume1 is de raid-5 die ik normaal gebruik voor back-ups e.d.
  /dev/vg1000/lv    btrfs     7.0T  4.1T  3.0T  58% /volume1
  /dev/vg1/volume_2 ext4      7.3T  2.6G  7.3T   1% /volume2

Raid set-ups aangemaakt door Synology, 1x raid-0 en 1x Synology hybrid raid 3 disk.
  Personalities : [linear] [raid0] [raid1] [raid10] [raid6] [raid5] [raid4]
  md3 : active raid0 sde3[1] sdd3[0]
        7804393088 blocks super 1.2 64k chunks [2/2] [UU]

md2 : active raid5 sda5[0] sdc5[2] sdb5[1]
        7804374912 blocks super 1.2 level 5, 64k chunk, algorithm 2 [3/3] [UUU]

md1 : active raid1 sde2[4] sdd2[3] sda2[0] sdb2[1] sdc2[2]
        2097088 blocks [5/5] [UUUUU]

md0 : active raid1 sde1[4] sdd1[3] sda1[0] sdb1[1] sdc1[2]
        2490176 blocks [5/5] [UUUUU]

unused devices: <none>

Ik was gewoon even de performance aan het testen. Ik weet nog niet welke raid ik wil gebruiken met 5 schijven. Ik denk eraan om uit te breiden naar 4x SHR raid-5 met 1 hot spare en binnenkort 2x256SSD (850 EVO M2) als caching toe te voegen.

Sorry dat ik SHR en Raid-5 door elkaar haal, ik bedoel dus altijd SHR met gegevensbeveiliging van 1 schijf fouttolerantie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Quakie
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14-09 12:08
@chronoz

Zal dat niet komen door het feit dat je toch drie schrijven gebruikt ipv twee? Vroeger was het "meerwerk" intensief, maar vermoed dat hedendaagse cpu er niet meer van opschikt.

Paar pagina's terug zie je discussie over nut van SSD Caching voor thuisgebruik.
Je betaalt aardig wat geld waarvan je niet zeker weet of je echte performance er voor terug krijgt.

Ik heb zelf wel een kleine ssd cache van 128GB, maar meer omdat ik het leuk vind.
Uitbreiding van 2GB naar 8GB had tot gevolg dat nut van SSD cache nog minder werd omdat een groot gedeelte al in memory cache staat.
Als je voornamelijk met 1 gebruiker te werk gaat zou je ook voor 16GB geheugen kunnen gaan?

Ik teken nergens meer voor

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Viper®
  • Niet online
SpoekGTi schreef op maandag 1 mei 2017 @ 16:00:
[...]

Nu pas?

Dat deed ik toen ik hem 3,5 jaar geleden binnenkreeg :D
Ja, je weet hoe het gaat he, uitstel uitstel

Eigenlijk is het niet eens nodig, ik gebruik eigenlijk alleen Downloadstation, raid 5 voor opslag en de opslaganalyzer.
1 Gb was volgens mij dik voldoende maar toch, kon voor een paar euro een dimm via V&A kopen en dacht toch ff openmaken, schoonmaken en tweaken :)

Nu wachten tot er een nieuwe komt met nieuwe cpu voordat deze vol zit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpoekGTi
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 13-09 08:36
Die van mij draait:

Download station
Sftp
Cloudstation
Spotweb op het system
In docker: sabnzbd, headphones, couchpotato, sickbeard, en nog twee andere
Draai CMS voor beheer andere 12 nassen inclusief monitoring.

En nog wat kleine tools, standaard nu nog vaak 1GB over

En hij zit dan pairbonded aan de switch omdat hij ook nog als databank fungeert voor mijn plex

Always tell people you have a plan even if you don't. People will always love to hear that you have a plan. It gives hope.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22:41
Ik heb sinds de laatste update dat fast file clone niet meer werkt.. iemand van jullie daar ook last van ?
Het zou evt. ook aan een recente windows update geweest kunnen zijn.
chronoz schreef op maandag 1 mei 2017 @ 16:57:
Ik denk eraan om uit te breiden naar 4x SHR raid-5 met 1 hot spare
Ga dan gewoon voor RAID6 of die hot er als cold naast leggen.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvkreg
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13-09 22:36
Iemand op de laatste firmware op de ds916+ geïnstalleerd. Die was eerst teruggetrokken maar staat nu weer online. Heb een beetje angst omdat de vorige keer nogal wat bricked synology NAS voorkwamen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quakie
@wvkreg Het lijkt mij niet meer dan logisch dat Synology goed gekeken heeft waarom het bij sommige fout ging en dat gefixt heeft voordat het weer online kwam.
Mocht je echt angstig zijn, wacht je even de reacties af (synology forum)..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philip J. Dijkstra
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 30-08 12:43
Ja ik heb de update op mijn 916+ gezet voor hij terug getrokken werd en geen centje pijn gehad. Ik schrok toen ik hier gisteren las dat er issues waren en las vervolgens op het Synology forum hoe serieus de issues zijn.
Voortaan laat ik elke nieuwe update eerst 2 weken liggen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Quakie
Version: 6.1.1-15101-1

(2017/05/02)
Important Note
The update is expected to be available for all regions within the next few days, although the time of release in each region may vary slightly.
This update will restart Synology NAS models supporting SSD cache.
Fixed Issues
Fixed an issue where domain users/groups might be displayed incorrectly when a file ACL is checked via Samba.
Fixed an issue where users might experience failure or receive no response when updating domain data.
Fixed an issue where volumes might not function normally when read-write SSD cache is used with advanced iSCSI LUNs.
Fixed an issue where encrypted shared folders cannot be unmounted when connections with Samba clients have been established.
Fixed an issue where failure of installation or upgrade might occur in Package Center.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvkreg
  • Laatst online: 13-09 22:36
Quakie schreef op dinsdag 2 mei 2017 @ 08:27:
@wvkreg Het lijkt mij niet meer dan logisch dat Synology goed gekeken heeft waarom het bij sommige fout ging en dat gefixt heeft voordat het weer online kwam.
Mocht je echt angstig zijn, wacht je even de reacties af (synology forum)..
Hier probleemloos geïnstalleerd. Update duurde wel 8 minuten! DS916 8 GB plus DX513.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• biomass
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 23:33
Viper® schreef op maandag 1 mei 2017 @ 15:50:

Geheugentest gedaan met de Synology Assistant? Duurt wel enige uren maar dan weet je dat je data goed blijft. Heb ik ook vorige week gedaan met m'n DS1512 met een Hynix SODIMM van 2GB. Hoezo EOL?

(shameless plug) https://github.com/biocoder-frodo/SynoDuplicateFolders/wiki

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Niet online
biomass schreef op woensdag 3 mei 2017 @ 01:07:
[...]

Geheugentest gedaan met de Synology Assistant? Duurt wel enige uren maar dan weet je dat je data goed blijft. Heb ik ook vorige week gedaan met m'n DS1512 met een Hynix SODIMM van 2GB. Hoezo EOL?

(shameless plug) https://github.com/biocoder-frodo/SynoDuplicateFolders
Goeie, ga ik nog even doen.

Had specifiek gezocht naar een Samsung 2 Gb dimm, ik las ergens op het synology forum dat daar het minst problemen mee waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeropatience
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 08:03
Ik heb gisteravond iets stoms gedaan volgens mij.
Nadat ik de nieuwste update had geïnstalleerd op de NAS D216J heb ik firewall en nog iets aangevinkt om aanvallen van buitenaf buiten de deur te houden.
Maar nu kom ik zelf met geen mogelijkheid meer in de NAS, zowel niet via lokaal ip adres of via Quick connect of DS Finder.
Mijn vraag is, moet ik nu de NAS resetten met behoud van data of is er nog een andere manier om er in te komen? Via SSH gaat niet lukken, dit heb ik uit staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• winwiz
  • Nu online
zeropatience schreef op woensdag 3 mei 2017 @ 13:47:
Ik heb gisteravond iets stoms gedaan volgens mij.
Nadat ik de nieuwste update had geïnstalleerd op de NAS D216J heb ik firewall en nog iets aangevinkt om aanvallen van buitenaf buiten de deur te houden.
Maar nu kom ik zelf met geen mogelijkheid meer in de NAS, zowel niet via lokaal ip adres of via Quick connect of DS Finder.
Mijn vraag is, moet ik nu de NAS resetten met behoud van data of is er nog een andere manier om er in te komen? Via SSH gaat niet lukken, dit heb ik uit staan.
3 zoekwoorden in Google reset nas synology

https://www.synology.com/...o_reset_your_Synology_NAS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timovd
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 08:31

timovd

Voorsprong door techniek

Ik neem aan dat @zeropatience dat zelf wel weet, aangezien hij daar niet specifiek om vraagt. Je kunt proberen om je client een ander IP-adres te geven, maar ik vermoed dat daar niet het probleem ligt. Volgende keer eerst een config-backup maken.

Gasloos huis 9kW Panasonic WH-MDC09J3E5 | Atlantic Explorer V4 270L | 8715Wp @ SMA Tripower 6.0-3AV-40 (4150Wp NO, 4565Wp ZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
@timovd Ik denk wel dat @zeropatience dat bedoeld. Zoals daar staat, kort indrukken is netwerk settings reset (naar dhcp, incl. firewall op disabled) en nieuw password.
Lang indrukken is een re-install van DSM, hiermee raak je alleen DSM instellingen kwijt alles wat op je de volumes staat blijft gewoon in tact.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• winwiz
  • Nu online
via die reset knop krijg je dus ook deze optie en dat is wat hij nodig heeft.

2. Het wachtwoord van de administrator en de netwerkinstellingen opnieuw instellen

Dit gedeelte beschrijft de vereiste stappen om het wachtwoord van de administrator en de netwerkinstellingen opnieuw in te stellen. Na het opnieuw instellen van uw Synology NAS ziet uw systeemconfiguratie er als volgt uit:
  • de admin-account terug te zetten naar de standaardwaarde
  • de UI-beheerpoort naar 5000/5001 resetten
  • IP, DNS, gateway en andere netinterfaces herstellen naar DHCP
  • PPPoE uitschakelen
  • automatisch blokkeren uitschakelen
  • firewall-regels uitschakelen
  • gecodeerde mappen ontkoppelen en Automatisch koppelen bij opstarten uitschakelen
  • high-availability cluster verwijderen

[ Voor 5% gewijzigd door winwiz op 03-05-2017 13:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeropatience
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 08:03
Ik heb de reset procedure van 1x induwen en wachten tot de piep uitgevoerd maar daar kwam ik helaas niet verder mee, kon nog steeds niet in de NAS komen ook niet via Synology assistant.
Toen maar de procedure van 2x de reset knop induwen gevolgd, op dit moment word DSM weer geïnstalleerd met behoud van data. @timovd , ik had gelukkig gisteravond nog een config back-up gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Admin
  • Registratie: Maart 2011
  • Nu online
SpoekGTi schreef op maandag 1 mei 2017 @ 21:05:
Die van mij draait:

Download station
Sftp
Cloudstation
Spotweb op het system
In docker: sabnzbd, headphones, couchpotato, sickbeard, en nog twee andere
Draai CMS voor beheer andere 12 nassen inclusief monitoring.

En nog wat kleine tools, standaard nu nog vaak 1GB over

En hij zit dan pairbonded aan de switch omdat hij ook nog als databank fungeert voor mijn plex
Hoe bedoel je 'spotweb op het system'?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• schumi2004
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online
The_Admin schreef op donderdag 4 mei 2017 @ 11:09:
[...]

Hoe bedoel je 'spotweb op het system'?
Spotweb op/in OS van NAS zelf en de rest (of meeste) in een Docker container, zo lees ik het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Admin
  • Nu online
schumi2004 schreef op donderdag 4 mei 2017 @ 11:23:
[...]

Spotweb op/in OS van NAS zelf en de rest (of meeste) in een Docker container, zo lees ik het.
Ja ik ook, maar ik vraag me dus af hoe/waar hij dan Spotweb heeft geinstalleerd als het géén docker container is en geen package.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Quakie
@The_Admin

http://www.snelrennen.nl/synology/spotweb/#.WQsfmIN97IU

weet nog niet of het werkt.. al aardig tijdje geleden voor mij.. Ik heb het in het verleden gewoon draaiend gehad. Het is tenslotte gewoon een website en een database.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online
The_Admin schreef op donderdag 4 mei 2017 @ 13:35:
[...]

Ja ik ook, maar ik vraag me dus af hoe/waar hij dan Spotweb heeft geinstalleerd als het géén docker container is en geen package.
Volgens mij is het linkje van Quakie naar een package maar anders kun je Spotweb ook ouderwets op de CLI installeren op je Synology en dat is wat er bedoeld wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quakie
Ik had even ge googled en eerste gepakt.. Zijn diverse links beschikbaar dus met kleine beetje moeite vind hij zijn antwoorden wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Admin
  • Nu online
Quakie schreef op vrijdag 5 mei 2017 @ 10:44:
Ik had even ge googled en eerste gepakt.. Zijn diverse links beschikbaar dus met kleine beetje moeite vind hij zijn antwoorden wel.
Klopt ;) Het mdevries package is er niet meer, maar wel via andere bronnen te krijgen/vinden :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HenkDePoema
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 13-09 14:37
edit:
Ik zit met het volgende: ik wil voor een specifieke gebruiker een subfolder delen via Cloud Station Server, maar het lijkt of de maprechten anders werken dan voor File Station. Voor laatstgenoemde kan ik bij de bovenliggende mappen voor deze gebruiker alleen deze rechten toestaan:
- Mappen doorbladeren/Bestanden uitvoeren
- Lijst van mappen maken/Gegevens lezen
En bij de toegestane map geef ik deze gebruiker wel alle rechten. Hierdoor kan wel naar de bewuste map genavigeerd worden, maar kunnen andere mappen en bestanden, hoewel zichtbaar, niet ingezien worden. Dat is dan ook de bedoeling!

Wanneer ik deze gebruiker echter via Cloud Station Drive aanmeld, krijg ik de melding "Er is geen gedeelde map beschikbaar voor synchronisatie". Het toestaan van alle leesrechten heeft hetzelfde resultaat. Andere gebruikers kunnen wel gewoon inloggen, CSS functioneert dus wel goed. Ook heeft deze gebruiker toepassingsmachtiging voor CSS. Homefolder is bewust uitgeschakeld.

Dit heeft natuurlijk met de aangepaste gebruikersrechten op de share root te maken, maar ik vind dit toch raar. Mijn vraag is dus kortom: wat zijn de minimale (aangepaste) maprechten die een gebruiker nodig heeft om aan te kunnen melden bij CSD?

Nvm, blijkbaar moet je eerst nadenken voordat je vragen stelt! 8)7
Door voor de bovenliggende mappen, inclusief de share root ook schrijfrechten in te stellen (alleen 'Kenmerken schrijven' blijkt voldoende), en bij 'Toepassen op' telkens alleen 'Deze map' te selecteren, is de map nu ook met Cloud Share Drive te benaderen. Zónder dat overige mappen te openen of aan te passen zijn.

[ Voor 13% gewijzigd door HenkDePoema op 05-05-2017 18:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ieperlingetje
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Deze ochtend was de getrouwe DS211J niet meer bereikbaar (zelfs ssh gaf broken pipe bij het proberen te connecteren) Lukt het eindelijk om in te loggen, zie ik dat de load 37 (!) is. Ook was de diskstation weer vrolijk thumbnails aan te maken en bestanden aan het indexeren, terwijl ik dat om performance redenen had uitgezet. Bij vorige minor updates had ik dat probleem niet. Iemand een idee wat de oorzaak kan zijn? Ik heb geen mail gekregen dat de diskstation werd bijgewerkt vannacht.

Tijdmachine | Nieuws trends

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiGeLaToR
Gekke vraag, maar 1 van de 2 DS1517+'en die vandaag zijn binnengekomen is DOA. Er blijkt een printje op het mobo te zitten met een sticket 'DSM 6.x' erop. Bij de defecte NAS zat deze niet vastgedrukt op de printplaat. Nu die erop zit doet ie nog steeds niets (blauwe powerled blijft knipperen). Onze gok is dat dit een flashmodule met DSM is, die dus leeg is. Enig idee of dit via USB oid te flashen is - want DSM update doet het uiteraard niet zonder DSM.

Zo irritant dat de DOA procedure weer een poos gaat kosten, terwijl het wellicht te fixen is.

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Teq_
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 07:42
Voor de zaak zit ik een beetje met m'n NAS in m'n maag (figuurlijk dan 8)7)
Ik gebruik de NAS (DS214+) als fileserver voor mijn bedrijf, er zitten 2 x 2TB schijven in.

Situatie nu:
De NAS hangt thuis in de meterkast aan het internet. Mijn huidige workstation is een laptop, eveneens met een 2TB HDD erin. Handig, want dat ding gaat mee naar kantoor en klanten, dus altijd alles bij de hand. Ik werk dus geheel en primair lokaal vanaf de laptop, een aantal keren per week maak ik (vanuit huis, dus aan hetzelfde netwerk) handmatig via CloudStation een backup naar de NAS. Duurt een half uurtje ofzo per keer. De NAS backup ik 1x per maand naar een externe HDD via CloudBackup. Werkt naar tevredenheid.

Gewenste situatie:
Ik huur een kantoorruimte waar ik een vast workstation wil gaan plaatsen. Ik wil dus eigenlijk de NAS meenemen naar dat kantoor om vanaf te gaan werken. Via CloudStation kan ik dan mijn laptop up-2-date houden voor het geval dat ik extern / bij klanten werk. Maar: ik zit in een bedrijfsverzamelgebouw, we hebben één shared public IP, ik kan de NAS dus niet bereiken 'van buitenaf' via FTP / VPN / WEBDAV, etc. Ik kan wel inloggen via QuickConnect (denk ik) maar dat is alleen leuk voor enkele bestanden in geval van nood (want: alleen de app / webacces). Het probleem is dus dat ik mijn laptop niet up-2-date kan houden over het internet, en dat ik vanaf thuis (waar de laptop vooral blijft staan) niet via VPN o.i.d. bij mijn bestanden kan via NetDrive ofzo. Ik wil:
  • Werken op het nieuwe vaste workstation (in de kantoorruimte), vanaf de NAS;
  • Mijn mobiele workstation wel in sync houden met de NAS, in verband met extern werken (en als verkapte backup);
OK, wat is je vraag?
  • Denk ik verkeerdom? Zijn er handigere manieren?
  • Is er een manier om de NAS toch te kunnen benaderen op een public IP?
  • Ik heb zitten denken om de NAS iedere dag naar Drive te backuppen, op die manier kan ik er dan toch bij, is dat handig? Ik ben dan alleen nooit 'real-time' up-2-date met het mobiele workstation, iets dat ik wel wil
De kortste klap is: zorgen voor een eigen IP adres, alleen de netwerkbeheerder van ons gebouw rekent daar ongezellig hoge tarieven voor, that's a no-go

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
_Teq_ schreef op maandag 8 mei 2017 @ 21:21:
handmatig via CloudStation een backup naar de NAS
Waarom gebruik je dan geen cloud sync ? Dan heb je 'realtime' een backup en dat gaat pèr bestand. Of betreft het hier alleen hele grote files o.i.d. ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NiGeLaToR
Was er eigenlijk al een Docker topic? :+

Heb docker draaien en wil vanuit 1 container verbinding maken naar een andere container en dat werkt niet. Dat snap ik op zich, maar krijg het niet ingesteld. Ik hoef ze toch niet met hoge privileges te draaien?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ShadowLord
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 14-09 07:39
NiGeLaToR schreef op maandag 8 mei 2017 @ 22:38:
Was er eigenlijk al een Docker topic? :+

Heb docker draaien en wil vanuit 1 container verbinding maken naar een andere container en dat werkt niet. Dat snap ik op zich, maar krijg het niet ingesteld. Ik hoef ze toch niet met hoge privileges te draaien?
Hoe het precies werkt op Synology weet ik niet, maar algemeen Docker ken ik wel. Je kan twee dingen doen. Je kan host networking aanzetten op de containers. In dat geval is het netwerk van de containers niet geïsoleerd dus kunnen ze overal bij.
De andere optie is om poorten open te zetten door ze te binden (bijvoorbeeld met de -p command line optie).

You see things; and you say, "Why?" But I dream things that never were; and I say, "Why not?"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Teq_
DukeBox schreef op maandag 8 mei 2017 @ 21:38:
[...]

Waarom gebruik je dan geen cloud sync ? Dan heb je 'realtime' een backup en dat gaat pèr bestand. Of betreft het hier alleen hele grote files o.i.d. ?
Ik werk lokaal (op het mobiele workstation), ik gebruik CloudStation om te syncen met de NAS. 'Handmatig', als in: ik heb CloudStation niet constant draaien i.v.m. grote bestanden die langdurig in gebruik zijn, dat gaf wat issues (CloudStation wilde dan ook steeds de tijdelijke bestanden syncen). Het enige wat ik doe is meerdere keren handmatig CloudStation starten en stoppen.

Als ik de taak wel constant zou draaien dan zou het ook per bestand en realtime zijn toch?

[ Voor 6% gewijzigd door _Teq_ op 09-05-2017 08:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
_Teq_ schreef op dinsdag 9 mei 2017 @ 08:02:
Als ik de taak wel constant zou draaien dan zou het ook per bestand en realtime zijn toch?
Ja, en alleen de delta's van dat bestand.

Maar dan begrijp ik inderdaad dat dat niet perse de meest handige oplossing is.

Je kan ook 2 syno's onderling laten syncen met Cloud Station ShareSync zodat je er een ergens anders kan plaatsen met een fixed ip-adres (of desnoods neem je die altijd met je mee).

Je wilt je data niet in 'de cloud' hebben ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Teq_
DukeBox schreef op dinsdag 9 mei 2017 @ 09:19:
[...]

Ja, en alleen de delta's van dat bestand.

Maar dan begrijp ik inderdaad dat dat niet perse de meest handige oplossing is.

Je kan ook 2 syno's onderling laten syncen met Cloud Station ShareSync zodat je er een ergens anders kan plaatsen met een fixed ip-adres (of desnoods neem je die altijd met je mee).

Je wilt je data niet in 'de cloud' hebben ?
Thanks voor het meedenken :)

2 Syno's onderling laten syncen heb ik ook over nagedacht. Dus degene op kantoor (public IP) laten syncen naar degene thuis (private IP, dus benaderbaar). Kost me wel een extra NAS die ik eigenlijk niet nodig heb, dus niet optimaal?

Alles in de Cloud heb ik zeker overwogen, ik werk echter met grote bestanden (enkele honderden MB's), dat werkt dan niet 'realtime' genoeg. Als in: als er meerdere mensen vanaf een NAS werken is dat 'direct', als er meerdere mensen vanaf de Cloud (say: Google Drive) werken dan zit daar altijd de vertraging van het up- en downloaden bij, iets dat gegarandeerd voor problemen gaat zorgen bij het samenwerken binnen projecten.

Het is dus de bedoeling dat ik op kantoor de NAS kan gebruiken als fileserver, met meerdere gelijktijdige gebruikers. Ik moet op een random woensdagmiddag naar een klant kunnen gaan met m'n laptop onder de arm, op de laptop wil ik dan idealiter alles (al mijn bedrijfsgegevens) bij me hebben. Misschien wil ik wel teveel :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tukk
  • Laatst online: 11-09 14:19

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

_Teq_ schreef op dinsdag 9 mei 2017 @ 09:52:
[...]

Thanks voor het meedenken :)

2 Syno's onderling laten syncen heb ik ook over nagedacht. Dus degene op kantoor (public IP) laten syncen naar degene thuis (private IP, dus benaderbaar). Kost me wel een extra NAS die ik eigenlijk niet nodig heb, dus niet optimaal?

Alles in de Cloud heb ik zeker overwogen, ik werk echter met grote bestanden (enkele honderden MB's), dat werkt dan niet 'realtime' genoeg. Als in: als er meerdere mensen vanaf een NAS werken is dat 'direct', als er meerdere mensen vanaf de Cloud (say: Google Drive) werken dan zit daar altijd de vertraging van het up- en downloaden bij, iets dat gegarandeerd voor problemen gaat zorgen bij het samenwerken binnen projecten.

Het is dus de bedoeling dat ik op kantoor de NAS kan gebruiken als fileserver, met meerdere gelijktijdige gebruikers. Ik moet op een random woensdagmiddag naar een klant kunnen gaan met m'n laptop onder de arm, op de laptop wil ik dan idealiter alles (al mijn bedrijfsgegevens) bij me hebben. Misschien wil ik wel teveel :'(
Geen enkele sync kan je geven wat een FileSystem op 1 server je kan geven. Wat jij wil betekend dat binnen ms het afsluiten van een file al doorgegeven moet zijn op een andere server, toch?

Klinkt meer dat je een NFS verbinding wil hebben vanuit verschillende plekken naar 1 server toe. Syncs en backups hebben een andere toepassing dan wat jij wil, IMHO.

Q: How many geeks does it take to ruin a joke? A: You mean nerd, not geek. And not joke, but riddle. Proceed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• winwiz
  • Nu online
Dit kan toch gewoon met een WebDAV verbinding? Je moet dan uiteraard wel internet toegang hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mark-
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 05-09 08:22
Werkt CMS beheer niet via QuickConnect? Ik kreeg 'Cannot connect to CMS host' bij alle externe NASsen die ik wil beheren. Syno's in het lokale netwerk of via IPSEC tunnel zijn geen probleem.

Wil liever niet bij alle klanten die een NAS hebben draaien een inkomende poort openzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiGeLaToR
ShadowLord schreef op dinsdag 9 mei 2017 @ 07:41:
[...]

Hoe het precies werkt op Synology weet ik niet, maar algemeen Docker ken ik wel. Je kan twee dingen doen. Je kan host networking aanzetten op de containers. In dat geval is het netwerk van de containers niet geïsoleerd dus kunnen ze overal bij.
De andere optie is om poorten open te zetten door ze te binden (bijvoorbeeld met de -p command line optie).
Heb sowieso nog een andere uitdaging: ik heb een share gemount aan docker images, vanaf de docker console kan ik er een map op maken en verwijderen maar de applicatie die in de docker omgeving draait kan dat niet. Ik heb geen idee welke rechten ik waar moet zetten op die folder. Aangezien ik vanuit de console al schrijfrechten heb vermoed ik dat ik het daar moet doen? Dan een Chmod 777 op de map doen - in de docker console? Alleen: raakt dat de rechten buiten docker dan ook?

Netwerkdingetje heb ik ook nog niet helemaal getackeld, maar wilde nu eerst dit fixen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ShadowLord
NiGeLaToR schreef op dinsdag 9 mei 2017 @ 14:07:
[...]

Heb sowieso nog een andere uitdaging: ik heb een share gemount aan docker images, vanaf de docker console kan ik er een map op maken en verwijderen maar de applicatie die in de docker omgeving draait kan dat niet. Ik heb geen idee welke rechten ik waar moet zetten op die folder. Aangezien ik vanuit de console al schrijfrechten heb vermoed ik dat ik het daar moet doen? Dan een Chmod 777 op de map doen - in de docker console? Alleen: raakt dat de rechten buiten docker dan ook?

Netwerkdingetje heb ik ook nog niet helemaal getackeld, maar wilde nu eerst dit fixen.
Hmm, ik neem even aan dat de docker console je commando's binnen de docker container uitvoert.

Wat zou kunnen is dat de user in de docker container niet de juiste rechten heeft en dat de applicatie daar last van heeft. Je kan inderdaad even een chmod 777 uitproberen maar die raakt volgens mij wel de privileges buiten de container.
Tenminste, dat is hier wel het geval (docker op Ubuntu) maar wij draaien docker in privileged mode wat sowieso een stuk meer controle geeft over het host systeem vanuit de container.
Als je docker draait om een je software goed geïsoleerd te houden kan ik dat niet aanraden (behalve dan om even uit te proberen of dat helpt).

You see things; and you say, "Why?" But I dream things that never were; and I say, "Why not?"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiGeLaToR
@ShadowLord ik heb Chmod 777 uitgevoerd en dat werkt wonderwel! :) Idd vanuit de Docker-terminal / container.

Ah en nu kan de webapp die in de container draait alsnog geen bestanden maken in de mapjes waar ik al CHMOD 777 op heb losgelaten. Tricky.. weet even niet waar dit aan kan liggen.

[ Voor 45% gewijzigd door NiGeLaToR op 09-05-2017 15:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
Ik wilde ook met Docker gaan spelen, maar klopt het dat die niet op de DS216play draait?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NiGeLaToR
@Hmmbob ja, je hebt een Intel CPU met virtualisatie nodig meen ik. Het zit ook niet op mijn DS713+.

Overigens twijfel ik inmiddels of ik er wel veel mee wil doen... het is echt een flinke klus om de reeds beschikbare pakketten te laten werken. Laat staan als je ze samen wilt laten werken. Weet niet of het echt opweegt tegen de toegevoegde veiligheid bijvoorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
Was eigenlijk alleen op zoek naar een minecraft servertje voor de kinderen - plex en download station draaien al als gewoon pakket.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiGeLaToR
Hmmbob schreef op dinsdag 9 mei 2017 @ 15:30:
Was eigenlijk alleen op zoek naar een minecraft servertje voor de kinderen - plex en download station draaien al als gewoon pakket.
Ik denk dat ik het ook zo ga doen: vaste basis gewoon native/lokaal en evt extra losse dingetjes wel via Docker.

(Ben m'n nieuwe DS1517+ aan het uitproberen, vandaar.. )

[ Voor 7% gewijzigd door NiGeLaToR op 09-05-2017 15:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowLord
NiGeLaToR schreef op dinsdag 9 mei 2017 @ 14:54:
@ShadowLord ik heb Chmod 777 uitgevoerd en dat werkt wonderwel! :) Idd vanuit de Docker-terminal / container.

Ah en nu kan de webapp die in de container draait alsnog geen bestanden maken in de mapjes waar ik al CHMOD 777 op heb losgelaten. Tricky.. weet even niet waar dit aan kan liggen.
Draait die webapp dan wel met de juiste user? Vaak proberen dit soort applicaties zaken te doen onder een eigen user, chroot, etc in verband met veiligheid. Het kan goed zijn dat dit niet fijn samenwerkt met Docker omdat die zelf dit soort zaken (en meer) ook al toepast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiGeLaToR
ShadowLord schreef op dinsdag 9 mei 2017 @ 15:38:
[...]

Draait die webapp dan wel met de juiste user? Vaak proberen dit soort applicaties zaken te doen onder een eigen user, chroot, etc in verband met veiligheid. Het kan goed zijn dat dit niet fijn samenwerkt met Docker omdat die zelf dit soort zaken (en meer) ook al toepast.
Ja daar ziet het wel naar uit: wat ook niet helpt is dat de 2 Docker images die ik heb gedownload verschillende Linux versies lijken te zijn. De console is anders en op de 1 werkt oa ifconfig en ls wél en op de andere gewoon niet. Op die manier wordt het voor mij wel wat erg ingewikkeld.

Een 2e DSM instantie bouwen kan overigens wel/ook en dan kan ik m'n pakketjes gewoon via de Package center inrichten. Voordeel: gescheiden users/rechten én ik kan m'n virtuele DSM gebruiken voor netwerk verbonden zaken en m'n fysieke DSM alleen voor interne zaken. Cool 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Teq_
Tukk schreef op dinsdag 9 mei 2017 @ 09:55:
[...]

Geen enkele sync kan je geven wat een FileSystem op 1 server je kan geven. Wat jij wil betekend dat binnen ms het afsluiten van een file al doorgegeven moet zijn op een andere server, toch?

Klinkt meer dat je een NFS verbinding wil hebben vanuit verschillende plekken naar 1 server toe. Syncs en backups hebben een andere toepassing dan wat jij wil, IMHO.
Klopt, het syncen kan niet op tegen 'live' vanaf een fileserver werken. Ik zoek dus de volgende beste oplossing.
NFS ken ik niet, wat ik ervan lees gaat m'n ICT kennis al snel te boven :*)
winwiz schreef op dinsdag 9 mei 2017 @ 10:21:
Dit kan toch gewoon met een WebDAV verbinding? Je moet dan uiteraard wel internet toegang hebben
Nee, want ik heb geen 'eigen' IP waar ik naartoe kan om de verbinding te maken, we zitten met z'n allen op één IP adres.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quakie
_Teq_ schreef op dinsdag 9 mei 2017 @ 16:06:
[...]

Klopt, het syncen kan niet op tegen 'live' vanaf een fileserver werken. Ik zoek dus de volgende beste oplossing.
NFS ken ik niet, wat ik ervan lees gaat m'n ICT kennis al snel te boven :*)

[...]

Nee, want ik heb geen 'eigen' IP waar ik naartoe kan om de verbinding te maken, we zitten met z'n allen op één IP adres.
Er is geen it man? Wie moet je benaderen indien er een probleem is? Kan je bijv op je werk router (dus van het pand) inloggen / laten inloggen?

domein nemen
cloustation poorten moeten geforward worden naar je nas..
jij logt in op je cloudstation met je domein naam
je exclude je temp folder van je sync folders

Is dat geen optie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• winwiz
  • Nu online
zijn er meerdere met een Synology? Als nee, kun je dan poorten 5000-5005 forwarden naar de Syno? Dan kun je dus wel webdav doen en alles extern benaderen. Of je kiest gewoon andere poorten, als je maar kunt natten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Teq_
Ja, er is een IT man voor het hele gebouw, hij beheert het gehele netwerk. Nee, hij kan wil geen poorten open zetten zodat de NAS benaderbaar is vanaf extern. Wat hij wel wil is een privéverbinding aan mij proberen te slijten voor een veel te hoog bedrag.

Daar zit m'n hele vraag ook: wat kan ik het beste doen als ik een NAS heb staan op een plek waar ik er van buiten niet bij kan? Volgens mij ben ik aan het vragen naar de bekende weg en is de beste optie: daar geen NAS neerzetten. Waar wat dan? :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BEVEL
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20-08 16:34

BEVEL

s9.BeVeL

Korte vraag,
Ik heb een pricewatch: Synology DiskStation DS416play
met 2x pricewatch: WD Red WD40EFRX, 4TB
deze zijn als 1 volume gemount SHR / btrfs

Nu zijn schijven bijna vol en wil ik een 8Tb erbij doen.
Kan dat ook met 1x 8 Tb ? en hoe werkt dat dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• biomass
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 23:33
BEVEL schreef op dinsdag 9 mei 2017 @ 18:39:
Korte vraag,
Ik heb een pricewatch: Synology DiskStation DS416play
met 2x pricewatch: WD Red WD40EFRX, 4TB
deze zijn als 1 volume gemount SHR / btrfs

Nu zijn schijven bijna vol en wil ik een 8Tb erbij doen.
Kan dat ook met 1x 8 Tb ? en hoe werkt dat dan?
Als je een nu een SHR hebt van twee 4TB schijven en voegt daar 1 8TB schijf aan toe, zul je gaan naar een een volume van 8TB. Daarbij blijft de helft van de 8TB schijf ongebruikt (maw een RAID-1 naar RAID-5 omzetting binnen SHR-1).

De extra ruimte op de derde schijf ga je dan pas gebruiken als je ook schijf 1 en 2 (een voor een) wisselt naar 8TB . Dan ben je 900 euro verder en heb je een 16TB SHR array met drie schijven. Het toevoegen van de 8TB schijven is wel kritiek, want als bv. halverwege het toevoegen van de eerste 8TB schijf de nieuwe schijf het begeeft (of je een van je bestaande schijven), ben je waarschijnlijk toe aan het restoren van je backup.

Je kunt ook twee 4TB schjiven kopen en daar een tweede volume mee maken op een nieuwe SHR-1 diskgroep. Dan ga je naar 8TB met 2x SHR-1, met als voordeel dat je originele volume niet kan crashen door het toevoegen van de derde (en vierde) schijf.

https://www.synology.com/...me_diskgroup_what_is_raid
https://www.synology.com/en-us/support/RAID_calculator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13-09 12:49
_Teq_ schreef op dinsdag 9 mei 2017 @ 16:38:
Daar zit m'n hele vraag ook: wat kan ik het beste doen als ik een NAS heb staan op een plek waar ik er van buiten niet bij kan? Volgens mij ben ik aan het vragen naar de bekende weg en is de beste optie: daar geen NAS neerzetten. Waar wat dan? :|
Tja, zonder poorten te openen blijft er weinig over. Je kan gebruik maken van quickconnect, maar dan zit je op een pc al snel vast aan cloud station (syncen dus).

Een geheel andere oplossing voor gezamelijk aan documenten werken (gelijktijdig zelfs) is een dienst als office365.

[ Voor 19% gewijzigd door job op 09-05-2017 19:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• winwiz
  • Nu online
Of gewoon Google Docs.... gratisch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlorisVN
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 12-09 15:58
Ja, er is een IT man voor het hele gebouw, hij beheert het gehele netwerk. Nee, hij kan wil geen poorten open zetten zodat de NAS benaderbaar is vanaf extern. Wat hij wel wil is een privéverbinding aan mij proberen te slijten voor een veel te hoog bedrag.

Waarom benader je hem dan niet gewoon via Synology Quickconnect ?
Dit is de eenvoudigste en beste manier..
Wordt hierboven ook al aangegeven..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiGeLaToR
@winwiz en tevens te syncen met je Syno
@FlorisVN hij wil direct kunnen editten op files op de server. Ik zou Dscloud ook gebruiken (sterker nog, dat doen we), maar dat werkt minder lekker als je met veel aan dezelfde files gaat prutsen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• koesie
  • Niet online

ik heb twee syno's.
Een is mijn NAS thuis, de andere is mijn backup NAS op een andere locatie.
Daar waar de backup NAS staat kan ik wel poorten open zetten maar dat wil ik niet.
Om hem te beheren gebruik ik quickconnect.

Om mijn backup te maken heb ik op mijn NAS thuis de VPN server geïnstalleerd
De backup NAS verbind met de NAS bij mij thuis, op het IP adres wat hij krijgt van de VPN server is hij dan benaderbaar vanaf mijn thuis NAS.
En zo maak ik mijn backup met de hyperbackup applicatie.

Ik heb deze informatie gebruikt op de VPN connectie live te houden: http://der-zyklop.de/blog...onsynology-nas-has-failed

Waar je wel op moet letten is dat je (standaard) geen vast IP kan uitdelen met de VPN server.
Dus als je nog meer van de VPN server gebruik maakt moet je daar wel rekening mee houden.
Iets andere situatie maar wellicht te gebruiken voor je

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Teq_
koesie schreef op dinsdag 9 mei 2017 @ 21:49:
[...]Ik heb deze informatie gebruikt op de VPN connectie live te houden: http://der-zyklop.de/blog...onsynology-nas-has-failed
Thanks, daar ga ik ook eens naar kijken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaZnGaNL
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 22:39
Iemand een idee waarom ik mijn externe HDD niet zie in de webinterface?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/XqfQfbb9EgYCBjGqY0KUFLDk/full.png

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/YLcYYINCJiIZwzFVZ0evz7QR/full.png

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/z3hwkBXxnc2ZbgppCW2Qub8V/full.png

Jewel 4 Kids voor leuke haarknipjes voor baby's & kinderen, Chunks en de nieuwste rage van Loom Bands!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiGeLaToR
@BaZnGaNL de disk is niet in een formaat die DSM kan lezen blijkbaar. Als je naar opslagbeheer gaat, wat zie je dan? In screenshot 1 staat 'niet ondersteund' bij bestandsformaat, dus kijk wel uit dat je hem niet per abuis even leeg maakt door er een ondersteund bestandssysteem op te zetten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaZnGaNL
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 22:39
NiGeLaToR schreef op woensdag 10 mei 2017 @ 09:45:
@BaZnGaNL de disk is niet in een formaat die DSM kan lezen blijkbaar. Als je naar opslagbeheer gaat, wat zie je dan? In screenshot 1 staat 'niet ondersteund' bij bestandsformaat, dus kijk wel uit dat je hem niet per abuis even leeg maakt door er een ondersteund bestandssysteem op te zetten ;)
Thanks! Maar het is een "gewone" NTFS geformatteerde schijf. Deze pakt de PC wel gewoon. Maar zal vanavond wel even kijken wat er precies aan de hand is. Nu namelijk op het werk.

Jewel 4 Kids voor leuke haarknipjes voor baby's & kinderen, Chunks en de nieuwste rage van Loom Bands!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quakie
_Teq_ schreef op woensdag 10 mei 2017 @ 07:23:
[...]

Thanks, daar ga ik ook eens naar kijken!
Het is misschien ver gezocht, en ben er zelf niet zo in thuis..

maar ben nu paar keer op youtube tegen gekomen, dat ze hun "private" ip koppelen aan een dynamic dns adresje.... dan zit je alleen nog met poorten. Echter kan die IT de dikke vinger krijgen en de poorten van je service wijzigen op je NAS.. volgens mij moet je webdav zo wel aan de praat krijgen via poort 80 (unsecure) of 443 (secure). Geen idee of dat handig is want zit limiet aan bestandsgrootte (50MB)..

kom je er dan?

Loopt denk ik vast op hoe geef je private ip door? Vast iemand die mij gaat corrigeren...maar goed.. wie weet ;)

[ Voor 6% gewijzigd door Quakie op 10-05-2017 17:28 . Reden: extra info ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• sanderdw
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 10-09 23:40
Dit is tof, met https://www.synology.com/en-global/beta/2017_VMM nu ook virtuele Windows machines draaien op je NAS.

Ik heb een DS415+ die ook niet officieel gesupport wordt maar door hier de installer te downloaden: https://usdl.synology.com...irtualization/2.0.0-7933/ kon ik hem wel gewoon installeren.

De Win10_1703 (Redstone 2) werkt niet maar Win10_1607 (Redstone 1) wel, ook werkt de Windows2012 R2. Daarna gewoon updaten.

Zorg ook dat je de volgende ISO toevoegt en deze als extra mount aan je VM hangt om je schijf te kunnen vinden.
https://global.download.s...s/syno-virtio-win-1.3.iso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 13-09 14:18
@sanderdw
Hier op een DS716+ gaat de handmatige installatie ook goed.
Windows 10 (1607) installatie gaat ook goed alleen ik heb geen netwerkverbinding?
Enig idee? De VM zit wel gekoppeld aan de virtuele switch.

[ Voor 3% gewijzigd door technorabilia op 10-05-2017 21:20 ]

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WRT54G
  • Laatst online: 13-09 20:42
Had VMM ook geprobeerd op mijn Syno DS415+ maar vond de performance belabberd.
Voorheen (op DSM 6.0) heb ik VirtualBox gedraaid en dat vond ik een stuk beter draaien.
VMM is natuurlijk nog wel beta.

@kraades
Deze ISO koppelen: https://global.download.s...s/syno-virtio-win-1.3.iso

Daarna in Windows de "cd-rom" openen en de guest addons installeren.
Dan moet het goedkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik heb mijn nas met LACP aan een switch gekoppeld. Maar dan stelt hij lastige handmatige vragen voor de vSwitch.

Vorige keer kwam ik zonder toegang.

Iemand de werkende combinatie die hij wil delen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
Sinds upgrade naar DSM 6.1.1-15101 Update 2 heb ik een hoge cpu én memory load door smbd-notifyd
Ben ik de enige ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
@Marcel_EA
Ok, zal ik eens proberen.
Ja de performance is matig. Net als virtual box mijns inziens. Ik zie het ook meer als je even iets op Windows moet draaien en niet zozeer als volwaardig alternatief voor een Windows client.

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elsinga
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 08:01

elsinga

=8-)

DukeBox schreef op donderdag 11 mei 2017 @ 00:03:
Sinds upgrade naar DSM 6.1.1-15101 Update 2 heb ik een hoge cpu én memory load door smbd-notifyd
Ben ik de enige ?
Hier op een 412+ geen hoge CPU moet die versie.

Robert Elsinga =8-) | IT security, Scouting, zendamateur (PC5E, WC5E) | www.elsinga.net/robert, www.pc5e.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WRT54G
  • Laatst online: 13-09 20:42
kraades schreef op donderdag 11 mei 2017 @ 06:49:
@Marcel_EA
Ok, zal ik eens proberen.
Ja de performance is matig. Net als virtual box mijns inziens. Ik zie het ook meer als je even iets op Windows moet draaien en niet zozeer als volwaardig alternatief voor een Windows client.
Sowieso, ook ik ging uit als een "even snel iets op Windows doen" machine en niet als vervanger van een laptop/desktop. Alleen liep het bij mij zo traag dat ook dat niet te doen was.
Heb jij 1 cpu/core toegekend aan je VM of meerdere? Ik had een Windows 10 x64 machine aangemaakt met 1 core en 2GB. Wellicht dat dat het probleem was. In Windows zag ik een continue belasting van 100%.
DukeBox schreef op donderdag 11 mei 2017 @ 00:03:
Ben ik de enige ?
Ik heb een DS415+ en zie dit probleem niet terug. 0 - 1% CPU belasting atm, Syno is aan het idlen.

[ Voor 18% gewijzigd door WRT54G op 11-05-2017 07:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
Marcel_EA schreef op donderdag 11 mei 2017 @ 07:52:
[...]

Sowieso, ook ik ging uit als een "even snel iets op Windows doen" machine en niet als vervanger van een laptop/desktop. Alleen liep het bij mij zo traag dat ook dat niet te doen was.
Heb jij 1 cpu/core toegekend aan je VM of meerdere? Ik had een Windows 10 x64 machine aangemaakt met 1 core en 2GB. Wellicht dat dat het probleem was. In Windows zag ik een continue belasting van 100%.
2 cores met 4 GB maar nog steeds traag. Wat nog wel eens helpt is om via RDP te connecten. Dat moet ik nog eens proberen.

Netwerk werkt nu. Bedankt.

👉🏻 Blog 👈🏻

Pagina: 1 ... 109 ... 114 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is onderdeel van de drie topics over Synology:In dit Vraag en Antwoord topic mogen alle vragen over Synology-producten tenzij:
  • ... het een vraag betreft over een addon package voor Synology; daar is een apart topic voor.
  • ... het een aankondiging of discussie-item betreft wat in het Nieuws en discussie topic hoort.
  • ... jouw vraag al beantwoord is in de Veelgestelde vragen (FAQ).