Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• Pykow
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 16-11 20:55
yinx84 schreef op dinsdag 3 januari 2017 @ 08:05:
[...]

Ik hoor nog steeds alleen maar geklaag van iemand die binnen drie weken 10 potjes speelt en verwacht dat 'ie een mooie rating voorgeschoteld krijgt. Hoeveel heb je aan je skills gewerkt buiten die 10 potjes? Aan je aim, je positioning, je game sense. Of zijn al die zaken al helemaal 100% perfect? Je hebt praktisch Platinum, waar zo'n beetje het grootste deel van de community in zit. Denk je zelf echt dat je boven het grootste gedeelte van de community staat? Denk je echt dat je entitled bent aan Diamond zonder er voor te werken? Platinum is toch een hartstikke mooi/normaal resultaat voor iemand die niet heel vaak speelt.

Je noemt een waslijst aan kritiek over het spel en Blizzard, maar enige zelfreflectie hó maar.

Als je een mooie rating wil, dan moet je grinden net als iedereen.
Ik had gehoopt op platinum net als vorig seizoen, maar ik kwam nu in gold terwijl ik veel meer gewonnen had in mijn placements dan voorheen. Ik verwacht dan een stukje hoger uit te komen dan mijn vorige ranking. Nu is dat wel weer op te halen, maar doordat ik de laatste 3 potjes van mijn placements weer bij trollers en leavers kwam te zitten heb ik het weer opgegeven.

De "angst" dan ik straks weer ofzak naar low/mid gold zoals in seizoen 2 zit ik echt niet meer op te wachten. Daar heb je zovaak leavers en trollers of spelers met een te lage gamesens, waar ik me gewoon niet bij thuis voel.

Competive Overwatch of PCW Team Fortress 2 verschillen niet zoveel van elkaar.
Ja andere maps etc. maar het is nog steeds steen,papier,schaar. Je moet gewoon weten wat je target is als je een bepaalde hero/class speelt. Je moet op elkaar wachten en samen pushen want anders verlies je.
en ga zo maar door.
YoshiBignose schreef op dinsdag 3 januari 2017 @ 09:26:
[...]

Mwah hij heeft wel deels gelijk. Ik speel nu al een tijdje, maar stel ik krijg een rating van 2000 en ik blijf een tijdje spelen dan zal ik tussen de 1500 en 2500 schommelen waarschijnlijk, met moeite soms. Echter, stel ik ga spelen op het account van een vriend die 4000 heeft, dan is dat niveau helemaal niet zo veel hoger (er vanuit gaande dat je wel wat ervaring hebt natuurlijk, niet na 2 weekjes spelen). Je zal echt nooit afzwakken van 4000 naar 1500. Ondanks dat je misschien hetzelfde speelt als de persoon die op 2000 begon en wel naar 1500 afzwakt.
Natuurlijk ben ik geen Master of Grandmaster want 4000 is voor mij gewoon niet haalbaar.
Maar het is precies wat je zegt. als je 2500 bent, dan speel je of met Platinum spelers (wat voor mij het gemiddelde niveau lijkt te zijn) of je speelt opeens met Silver (in mijn ogen de mindere spelers) wanneer je paar keer achter elkaar hebt verloren.
Daarnaast weet ik niet of Seizoen 3 ook een skillgap van 1000 heeft, waardoor je gematch kan worden tussen 1500 en 3500.

Angelo NL / Global Cargo VTC

• Erasmo
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Erasmo

Laadpaaljager

Dit seizoen is de distributie ook aangepast he, gold is nu het gemiddelde en plat is bovengemiddeld. Bovendien is er ook aangegeven dat de placements ook veranderd zijn waardoor je waarschijnlijk wat lager wordt ingeschaald.

Het gaat hier trouwens aardig in S3, van 1300 opgeklommen naar 2195 :9

Doet iets met stroom, motors en nu ook auto's op YouTube

• Spud82
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 23:25
Erasmo schreef op dinsdag 3 januari 2017 @ 10:10:
Dit seizoen is de distributie ook aangepast he, gold is nu het gemiddelde en plat is bovengemiddeld. Bovendien is er ook aangegeven dat de placements ook veranderd zijn waardoor je waarschijnlijk wat lager wordt ingeschaald.

Het gaat hier trouwens aardig in S3, van 1300 opgeklommen naar 2195 :9
Nice, dat was ongeveer mijn doelstelling maar het lukt me maar niet om boven die 2000 te komen.

Begonnen rond de 1200, geklommen naar season high van 1980, maar nu inmiddels weer enigszins terug bij af en rond de 1600. Gisterenavond weinig écht leuke potten gehad: of je wordt keihard afgemaakt of je walst er zelf overheen. En dan dat eerste vaker dan het tweede.

Was er ineens een beetje klaar mee :P

• Plainside
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 19-11 14:20

Plainside

I browse when I'm at work

Tja het beetje comp ervaring dat ik heb is 1 lose en 2 wins.
Waarvan de lose kwam door de mensen met wie ik samen speelde die alleen maar zaten te kloten.
De 2 wins waren verrassend spannende potjes die ook close waren.
Denk niet dat ik ook de placements af ga spelen aangezien die potjes mij wat te lang 'kunnen' duren.

• Splitinfinitive
  • Laatst online: 16-11 18:58

Splitinfinitive

Is altijd net iets te laat :/

Gundogan schreef op dinsdag 3 januari 2017 @ 08:51:
[...]

Ik verwacht ook niet dat elk potje op z'n minst 2/2/2 is, maar een beetje gezond verstand mag wel. Als je als laatste je hero kiest en je ziet al 3-4 dps waarvan 1 widowmaker, is het misschien niet handig om dan stug nog een dps/Hanzo te kiezen. Vraag dan op z'n minst of iemand dan naar de missende tank/healer switcht en als niemand het doet, jammer dan voor jou dit potje. Blijft wel een teamgame waar je er ook rekening mee moet houden dat niet iedereen het leuk vindt als je 'maar wat doet', quickplay of niet.
ik heb nu zo'n 260 uur in de game zitten waarvan meeste deel quickplay,

in het begin was ik steeds de healer, was ik steeds de tank en dacht ik mee over teamcomp. Helaas gaven er maar weinig mensen iets om. rond level 150 had ik het wel een beetje gehad met steeds maar op anderen aanpassen in quickplay en ben ik ook meer offense gaan spelen.

In comp dan speel ik wat het team nodig heeft in quickplay laat de gast met 70 uur in genji die "we need a healer" spamt maar switchen. die door zijn tunnelvisie niet ziet dat genji gewoon ruk is tegen 3 tanks en een Ana die doodleuk van achter die tanks 100hp per seconde in die tanks pompt.
Plainside schreef op dinsdag 3 januari 2017 @ 08:05:
De companion app ook even gedownload... hier een paar random heroes.
Quickplay:
Roadhog gold 4
Pharah Bronze
Reaper Silver
Bastion(Sorry) platinum 2
Mei Bronze
Junkrat Bronze
Genji Gold 1(whut)
Zenyatta Bronze
Reinhardt Gold 2
Symmetra Gold 3

Dat bastion though xD

Comp(Bwhahah):
Mercy Grandmaster
Reinhardt Bronze
Soldier 76 Master

Klopt toch iets niet helemaal haha.
in quickplay vooral alle hero's gold dus zit redelijk goed op mijn niveau denk ik met de meeste toch 50%

alleen d.va plat, en sombra plat,

comp is dan weer leuker :P

zen Diamond
Mei plat
soldier master
mercy diamond
d.va plat
mcree diamond
zarya grandmaster
hog master
en de rest die ik gespeeld heb bronze XD

maar hoe moet ik dit zien dan is dat gewoon op basis van mensen op jou niveau of op basis van alle niveaus?

[ Voor 27% gewijzigd door Splitinfinitive op 03-01-2017 10:44 ]

• Erasmo
  • Niet online

Erasmo

Laadpaaljager

Spud82 schreef op dinsdag 3 januari 2017 @ 10:33:
[...]

Nice, dat was ongeveer mijn doelstelling maar het lukt me maar niet om boven die 2000 te komen.

Begonnen rond de 1200, geklommen naar season high van 1980, maar nu inmiddels weer enigszins terug bij af en rond de 1600. Gisterenavond weinig écht leuke potten gehad: of je wordt keihard afgemaakt of je walst er zelf overheen. En dan dat eerste vaker dan het tweede.

Was er ineens een beetje klaar mee :P
Als je de 1980 hebt aangetikt moet je gold op z'n minst nog wel kunnen halen :) Doe je solo que? Met een team speelt het toch veel lekkerder in comp, helemaal in silver aangezien voice chat daar vaak niet optimaal gebruikt wordt.

• Spud82
  • Laatst online: 23:25
Speel de laatste tijd vaak samen in een team van 3, met nog twee mensen van hier. Maar soms kan ik het niet laten om toch een 'gokje te wagen' en ga ik weer solo, mede omdat ik QP geen reet aan vind. En inderdaad, solo moet je eigenlijk niet willen.

Zou er nog wel 1 of 2 spelers bij willen hebben, om het aantal retards in je team nog wat meer uit te sluiten (ja ik weet het, het ligt altijd aan iemand anders :P).

Dus als mensen zich geroepen voelen, op de PS4, dan hoor ik het wel!
YoshiBignose schreef op dinsdag 3 januari 2017 @ 09:26:
[...]

Mwah hij heeft wel deels gelijk. Ik speel nu al een tijdje, maar stel ik krijg een rating van 2000 en ik blijf een tijdje spelen dan zal ik tussen de 1500 en 2500 schommelen waarschijnlijk, met moeite soms. Echter, stel ik ga spelen op het account van een vriend die 4000 heeft, dan is dat niveau helemaal niet zo veel hoger (er vanuit gaande dat je wel wat ervaring hebt natuurlijk, niet na 2 weekjes spelen). Je zal echt nooit afzwakken van 4000 naar 1500. Ondanks dat je misschien hetzelfde speelt als de persoon die op 2000 begon en wel naar 1500 afzwakt.
Maar een Diamond speler in League of legends zal ook nooit zakken naar gold of silver.
Zo werken rating games toch altijd..

ik merk het nu aan me zelf dat ik echt beter ben geworden in de laatste maand en ik ben nu dus ook aan het klimmen. al bijna 400 punten omhoog gegaan.
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/wx9vlqD.png

4 December was ik 2183 en nu 2538 met voornamelijk soloQ
elke keer dat ik premade ging proberen ging het vaak juist mis.
maar mijn goal voor dit seizoen was veranderd om gewoon in platinum te komen omdat dat best een opgaven ging worden dacht ik aangezien ik in 2100 zat. maar nu ik dat gehaald heb boeit het me gelijk veel minder en ga ik gewoon lekker premade :P heb me 800 CP nu toch al verdient bij het einde straks ;p

een rating van 2500 is voor elke casual speler imho een prima rating.
wil je hoger zal je veel meer moeten spelen.. niet perce om beter te worden maar gewoon om de rating te grinden.

Je hebt ook wel is games waar je geen placements hebt maar gewoon op 0 begint en omhoog moet.
zo heb je op mobile bijvoorbeeld Clash Royale.. begint iedereen op 0 en de gemiddelde speler zal zonder al te veel moeite naar 2000 kunnen komen (als ik naar me vriendenkring keek) maar om dan hoger te komen was gewoon een heeeel stuk moeilijker. dan is dat misschien niet het beste voorbeeld want die game is echt pay to win maar toch.

hoe veel potjes heb je dit seizoen ranked gespeeld? ik denk dat je bijvoorbeeld moet kijken hoe erg je bent geschommeld na 100 games.. niet wat er gebeurd binnen 10 games.

[ Voor 12% gewijzigd door Ricmaniac op 03-01-2017 11:13 ]

WoW: Rogue, FFXIV: Sasuke Uchiha, TWITCH

• Plainside

Plainside

Splitinfinitive schreef op dinsdag 3 januari 2017 @ 10:40:
maar hoe moet ik dit zien dan is dat gewoon op basis van mensen op jou niveau of op basis van alle niveaus?
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/GvdCoxI.png
Wordt gecontroleerd op bepaalde stats lijkt het op.
Als je een hero aan klikt/drukt op de app krijg je de stats ervan te zien.
Dit zijn die van mij met Roadhog.
En deze van Bastion:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/aOTSoc0.png

[ Voor 1% gewijzigd door Plainside op 03-01-2017 10:58 . Reden: Plaatjes maar even aangepast haha. ]

• Techno Overlord
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 19:40

Techno Overlord

Nocturnal Metamorphoses™

Ik speel met een draadloze Logitech MX Performance op de standaard Windows instellingen (dus met muis acceleratie aan). Na dit seizoen in de placement matches 8 wins, 1 loss en 1 draw te hebben gehad, ingeschaald geworden op 2540. Seizoen 1 was ik lvl 57 en seizoen 2 geëindigd op 2771. Nu zit ik weer tegen mijn Career High aan te hikken van bijna 2900. Ik ben dus 400 punten gestegen tijdens seizoen 3. Ik speel alleen maar Competitive en vrijwel altijd D.Va. Als die al gekozen is, of de teamcomp is al bezet met genoeg tanks, dan speel ik met Mercy. Ik doe alles soloQ want mijn matties zitten met meer dan 1000 punten verschil onder mij dus kan ik geen Competitive met hun doen.

Ik ga echt wel die 3000 aanraken voor mijn gevoel. Ik verlies zeker maar ik win er ook genoeg. De stijgende lijn is aanwezig. Het duurt alleen zo tergend langzaam. Maargoed, de game is gewoon top. Af en toe wat potjes waarin de toxicity erg hoog is en dat fucked de game op en dus een loss als gevolg. Ronde daarna is het doorgaans weer gewoon 'normaal'.

Wat ik hier lees over muis instellingen en over het zakken en steigen in Competitive heeft ook gewoon te maken met je eigen skill. Mensen denken ook vaak dat ze altijd maar moeten steigen terwijl ze niet door hebben dat ze aan hun eigen max zitten.

Zelf heb ik het gevoel dat ik in 3000+ nog steeds goed kan meekomen of dat ik daar zelfs thuis hoor. Zo voelt het gewoon.

TL;dr Om progressie te maken moet je gewoon heel veel spelen en daar hoort veel verliezen ook bij. Zelfevaluatie is vervolgens onmisbaar om die progressie te verzilveren.

Forever raver!
Specs: Workstation Server

• Kek
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 19-11 11:45

Kek

3flix

Manman, ik dacht ik speel wat potjes inde vroege ochtend vandaag, maar wat een stel randebielen spelen er rond deze tijd. niet te filmen zo slecht....

• TheNiker2
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 23:55
De 2000 / 2500 rating voor casual is best te doen alleen de weg er naar toe is vrij lang voor mij.

Het vorige seizoen vrijwel niet gespeeld en daar krijg je ellende van. Na een 7 win 3 loss placement kreeg ik een rating van een whopping 1055. Maar ik moet zeggen in bronze spelen is ook wel weer grappig. Bij vlagen kom je lui tegen die echt willen en dan krijg je best leuke matches.

En als ik dan kijk naar wat zo'n companion dan zegt qua rating dan kan ik alleen maar glimlachen naar mijn huidige rating, mijn top 3

Roadhog: gold II 10 hours played
Reinhardt: silver 3 hours played
mercy: gold IV 2 hours played

• Joarie
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 21:51
Kek schreef op dinsdag 3 januari 2017 @ 11:54:
Manman, ik dacht ik speel wat potjes inde vroege ochtend vandaag, maar wat een stel randebielen spelen er rond deze tijd. niet te filmen zo slecht....
Het is echt wachten tot de vakantie voorbij is. Ook duidelijk zichtbaar dat we veel nieuwe instappers hebben sinds de kerstdagen.

Zelfs potjes tegen de AI zijn al een grotere uitdaging geworden. Er zijn nauwelijks meer high-levels te vinden die exp aan het grinden zijn

The chances of being killed by a cow are low but never 0%. 1x Venus-E 5.12 kW, FW153. 3-fasen. CT003

• Lekker Ventje
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 17:40
Kek schreef op dinsdag 3 januari 2017 @ 11:54:
Dat is op elk moment van de dag helaas :'(

Ik ben zelf ook niet super goed maar het is gewoon ergerlijk om te zien dat mensen de aanvallende partij op staan te wachten terwijl ik wel bij het punt blijf om te verdedigen. De tegenpartij komt met twee door de hoofduitgang, vier gaan via de zij uitgang en staan binnen een minuut voor mijn neus waardoor ik totaal kansloos ben. Eerste punt in een minuut kwijt. Heb op die manier Hanamura al eens in drie minuten kansloos verloren.
Afgelopen week zat ik in de aanvallende partij en we hadden in anderhalve minuut het eerste punt te pakken waardoor iedereen meteen naar het respawnpunt van de tegenpartij ging om ze daar op te wachten. Ik ben toen maar achter de payload gaan lopen want blijkbaar dachten die andere dat de payload uit zichzelf gaat rijden. Volgens mij hoor je als Soldier 76 niet daar te lopen.

Deze game is erg leuk maar ik hoop dat Blizzard niet deze game naar de knoppen laat gaan door trollen te accepteren. Ik ben al ontelbare keren tegen een ice wall van een Mei uit het eigen team aan gelopen, die op het moment dat het spel begint meteen de deur blokkeert waardoor we later dan de tegenpartij bij het in te nemen punt zijn. Of een Symmetra die de portal zo weg zet dat als je er door gaat meteen de afgrond inlazert. Dat is 1x leuk maar geen tweede keer. Waar blijft de report functie?

Daarnaast zouden ze teamplay kunnen proberen te bevorderen door teamplay te belonen. Ik kom regelmatig een Torbjörn tegen die geen armorpack uitdeelt. Halveer het aantal punten voor kills vanaf een bepaalde afstand van het te verdedigen punt zodat je spawncampers ook meteen aanpakt. Geef extra punten voor healing. Nu krijg ik als Zenyetta 5 punten, met kills verdien ik meer.

Dat mensen als kippen zonder kop rondlopen alsof het CoD is blijf je houden maar een andere puntentelling zou wel verschil uit kunnen maken.

Verder valt het me op dat er de laatste dagen op de XBO enorm veel disconnects zijn, de een na de ander vliegt er uit. Geloof er niets van dat het allemaal leavers zijn, waarom zou je dat doen als je aan de winnende hand bent?

Switch - XBox Series X - PS5 -Vita - 3DS - Primo XL - Monolith Classic - Monolith Junior

• Gundogan
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 22:15

Gundogan

Rip and tear, until it is done

Splitinfinitive schreef op dinsdag 3 januari 2017 @ 10:40:
[...]

ik heb nu zo'n 260 uur in de game zitten waarvan meeste deel quickplay,

in het begin was ik steeds de healer, was ik steeds de tank en dacht ik mee over teamcomp. Helaas gaven er maar weinig mensen iets om. rond level 150 had ik het wel een beetje gehad met steeds maar op anderen aanpassen in quickplay en ben ik ook meer offense gaan spelen.

In comp dan speel ik wat het team nodig heeft in quickplay laat de gast met 70 uur in genji die "we need a healer" spamt maar switchen. die door zijn tunnelvisie niet ziet dat genji gewoon ruk is tegen 3 tanks en een Ana die doodleuk van achter die tanks 100hp per seconde in die tanks pompt.
Zeer begrijpbaar uiteraard, vooral in quick play. Ik ben dan misschien nog te veel van 'een beter Overwatch begint bij jezelf', maar met sommigen is het al een verloren zaak ja. Blijft uiteindelijk ook wel slechts een spelletje. :+

(hoewel sommigen dan misschien beter een ander spelletje kunnen spelen! O-) )

Ryzen 5 5600, 32GB, Gigabyte B550M DS3H, RX 9060 XT 16GB

• pvink
  • Laatst online: 12-11 10:24
Ik denk dat je ongeveer met 200-300 punten blijft schommelen en vanuit die 'schommelingen' gemiddeld toch langzaam aan beter wordt als je goed genoeg speelt en het spelt echt probeert te snappen. Op SR 3000-3500 merk ik dat de trolls er bijna niet zijn gelukkig.

Die app lijkt me niet echt accuraat? Op mijn twee mains zit ik op Grand Master niveau qua accuracy :P Wat opzich wel iets laat zien dat ik me meer moet focussen op surivability en dus positioning. Weet iemand zo even welke pro speler Zenyatta goed kan spelen?

• Splitinfinitive

Splitinfinitive

Plainside schreef op dinsdag 3 januari 2017 @ 10:57:
[...]

[afbeelding]
Wordt gecontroleerd op bepaalde stats lijkt het op.
Als je een hero aan klikt/drukt op de app krijg je de stats ervan te zien.
Dit zijn die van mij met Roadhog.
En deze van Bastion:
[afbeelding]
ik bedoelde eigenlijk meer met wie wordt je vergeleken om tot die "rating" te komen zijn dit mensen van mijn eigen sr/skillevel of is dit de complete player pool?
Lekker Ventje schreef op dinsdag 3 januari 2017 @ 12:15:
[...]

Waar blijft de report functie?

Daarnaast zouden ze teamplay kunnen proberen te bevorderen door teamplay te belonen. Ik kom regelmatig een Torbjörn tegen die geen armorpack uitdeelt. Halveer het aantal punten voor kills vanaf een bepaalde afstand van het te verdedigen punt zodat je spawncampers ook meteen aanpakt. Geef extra punten voor healing. Nu krijg ik als Zenyetta 5 punten, met kills verdien ik meer.
de report functie is er gewoon althans op pc, (zag te laat dat je XBO was :+ )

maar die punten telling werkt natuurlijk niet altijd. Als ik tracer speel zit ik vooral achter de enemy en als ik al 10 seconden objective time heb is het veel. Want ik ben dan gewoon annoying as fuck. en probeer een aantal van hun mij gewoon te focussen. Vaak genoeg dat 2 tanks mij achterna zitten, en dus niet op de point.

• aaaido
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 17-11 22:35
Er is toch zeker wel groot verschil tussen solo pvp in overwatch en andere spellen zoals bf1, cod, titanfall etc. Al deze andere spellen zijn veel belonender dan overwatch. Dat komt vooral omdat overwatch zo leunt op teamwork. Heb je 1 van de 6 spelers die niet samenwerkt, heroes niet afstemt op tegenstander etc dan speel je vaak al 5 vs 6. Met bijv een bf1 kan je prima solo een goede score neerzetten zonder al teveel teamwork.

Natuurlijk zou iedereen moeten worden gestimuleerd om met een fullteam of meerdere samen te spelen echter dat is simpelweg in veel gevallen niet mogelijk door afwezigheid of beperkingen in rating. Stel al mijn vrienden zijn grand master en ik zilver dan kan ik nooit comp met ze spelen. Dat is een groot gemis.

• Plainside

Plainside

Splitinfinitive schreef op dinsdag 3 januari 2017 @ 12:44:
[...]

ik bedoelde eigenlijk meer met wie wordt je vergeleken om tot die "rating" te komen zijn dit mensen van mijn eigen sr/skillevel of is dit de complete player pool?
Ik denk een player pool persoonlijk.
Dan kan je wss het beste resultaat krijgen of tenminste een accuraat resultaat.

Deze site is ook wel leuk voor stats

[ Voor 15% gewijzigd door Plainside op 03-01-2017 12:49 ]

• Lekker Ventje
Splitinfinitive schreef op dinsdag 3 januari 2017 @ 12:44:
[...]

[...]

de report functie is er gewoon althans op pc, (zag te laat dat je XBO was :+ )

maar die punten telling werkt natuurlijk niet altijd. Als ik tracer speel zit ik vooral achter de enemy en als ik al 10 seconden objective time heb is het veel. Want ik ben dan gewoon annoying as fuck. en probeer een aantal van hun mij gewoon te focussen. Vaak genoeg dat 2 tanks mij achterna zitten, en dus niet op de point.
Je hoeft niet op het punt zelf te zijn maar wat is er mis mee dat je als verdediger in de omgeving bent? Er is volgens mij geen enkele reden waarom de verdedigende partij de uitgangen van het respawnpunt van de tegenpartij moet campen. Bij een payload is het uiteraard wat anders maar wanneer het er puur om gaat dat je een punt moet verdedigen lijkt het mij het handigst dat je daar ook in de buurt bent. Zeker nu je een hero hebt die met onzichtbaarheid door linies kan sluipen.

Switch - XBox Series X - PS5 -Vita - 3DS - Primo XL - Monolith Classic - Monolith Junior

• Morphs
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21-05 09:45
Tot wanneer duurt Winter Wonderland exact? Het is nog steeds gaande terwijl het al 3 januari is, ook in de VS. Het event zou tot 2 januari duren namelijk.

Heb uit nervositeit uiteindelijk maar m'n laatste item gekocht (Highlight intro van Widow)

• Plainside

Plainside

Lekker Ventje schreef op dinsdag 3 januari 2017 @ 13:07:
Zeker nu je een hero hebt die met onzichtbaarheid door linies kan sluipen.
Dit, DIT!
Veel mensen negeren het ook nog eens als dat rondje langzaam vol loopt.
Sombra kan idd bloed irritant zijn.

Klein vraag ivm Sombra, kan je haar hooken wanneer ze invisible is, dat lijkt me nog eens een uitdaging.

[ Voor 14% gewijzigd door Plainside op 03-01-2017 13:13 ]

• Lekker Ventje
Plainside schreef op dinsdag 3 januari 2017 @ 13:13:
[...]

Dit, DIT!
Veel mensen negeren het ook nog eens als dat rondje langzaam vol loopt.
Sombra kan idd bloed irritant zijn.

Klein vraag ivm Sombra, kan je haar hooken wanneer ze invisible is, dat lijkt me nog eens een uitdaging.
En daarom ben ik voorstander van het verdedigen rondom het punt. Een voetbalcoach zet zijn verdediging toch ook niet in het strafschopgebied van de tegenstander?

• Splitinfinitive

Splitinfinitive

Lekker Ventje schreef op dinsdag 3 januari 2017 @ 13:07:
[...]

Je hoeft niet op het punt zelf te zijn maar wat is er mis mee dat je als verdediger in de omgeving bent? Er is volgens mij geen enkele reden waarom de verdedigende partij de uitgangen van het respawnpunt van de tegenpartij moet campen. Bij een payload is het uiteraard wat anders maar wanneer het er puur om gaat dat je een punt moet verdedigen lijkt het mij het handigst dat je daar ook in de buurt bent. Zeker nu je een hero hebt die met onzichtbaarheid door linies kan sluipen.
ik ben in de buurt als het nodig is. Maar weet je hoe schijt irritant het is om als healer zo'n beetje in spawn te worden gedwongen door een tracer? in het beste geval jaag je hun teamcomp helemaal naar de filistijnen.

dan ben ik dus aan het spawncampen, als één dps zich even omdraait en mij het leven zuur maak ben ik weer op onze eigen point. Maar als ik het leven zuur kan maken van mensen die net uit spawn komen en hen gewoon vertraag dan is het altijd in het voordeel van mijn team. Dan ben ik wel het verst van de point verwijderd.

het is geen COD campen is hier gewoon nodig. spawncampen is wel een cheese tactic maar als de tegenstander hun healers niet protect is het hun probleem.

• Plainside

Plainside

Lekker Ventje schreef op dinsdag 3 januari 2017 @ 13:14:
[...]

En daarom ben ik voorstander van het verdedigen rondom het punt. Een voetbalcoach zet zijn verdediging toch ook niet in het strafschopgebied van de tegenstander?
Tenzij ik echt aan het klooien ben(anubis bij de fontein blijven staan en wachten op het moment).
Zal je mij vinden bij de point en mocht ik daar niet zijn en dat rondje loopt ben ik al onderweg.
Morphs schreef op dinsdag 3 januari 2017 @ 13:12:
Tot wanneer duurt Winter Wonderland exact? Het is nog steeds gaande terwijl het al 3 januari is, ook in de VS. Het event zou tot 2 januari duren namelijk.

Heb uit nervositeit uiteindelijk maar m'n laatste item gekocht (Highlight intro van Widow)
hmm zou de 2e zijn inderdaad. ik heb toen ook al het resterende gekocht.
heb nu alle winter skins, highlight intro's en emotes.

• Techno Overlord

Techno Overlord

Nocturnal Metamorphoses™

Splitinfinitive schreef op dinsdag 3 januari 2017 @ 13:16:
[...]

ik ben in de buurt als het nodig is. Maar weet je hoe schijt irritant het is om als healer zo'n beetje in spawn te worden gedwongen door een tracer? in het beste geval jaag je hun teamcomp helemaal naar de filistijnen.

dan ben ik dus aan het spawncampen, als één dps zich even omdraait en mij het leven zuur maak ben ik weer op onze eigen point. Maar als ik het leven zuur kan maken van mensen die net uit spawn komen en hen gewoon vertraag dan is het altijd in het voordeel van mijn team. Dan ben ik wel het verst van de point verwijderd.

het is geen COD campen is hier gewoon nodig. spawncampen is wel een cheese tactic maar als de tegenstander hun healers niet protect is het hun probleem.
Ik ben wel benieuwd naar jouw gemiddelde Objective Time eerlijk gezegd. Persoonlijk vind ik het zwaar irritant als lui ver buiten de capture point of payload lopen te knokken. Mijn Objective Time is in seizoen 3 met mijn main char 2 minuut 18. Heb redelijk vaak de gold medal op dit vlak.

Forever raver!

Techno Overlord schreef op dinsdag 3 januari 2017 @ 13:38:
[...]

Ik ben wel benieuwd naar jouw gemiddelde Objective Time eerlijk gezegd. Persoonlijk vind ik het zwaar irritant als lui ver buiten de capture point of payload lopen te knokken. Mijn Objective Time is in seizoen 3 met mijn main char 2 minuut 18. Heb redelijk vaak de gold medal op dit vlak.
mijn average objective time is 1:58 seizoen 3

• JST94
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 31-07 13:28
[...]

Als je met zijn 5'en rondom de payload rent en nummer 6 telkens bij de tegenstander zijn spawn vervelend loopt te doen tegen hun supports is dat toch niet heel erg? Dan ben je m.i. van toegevoegde waarde voor je team.

Zelf probeer ik wel altijd rondom de payload/gegroepeerd te blijven. :)

• Lekker Ventje
JST94 schreef op dinsdag 3 januari 2017 @ 13:47:
[...]

Als je met zijn 5'en rondom de payload rent en nummer 6 telkens bij de tegenstander zijn spawn vervelend loopt te doen tegen hun supports is dat toch niet heel erg? Dan ben je m.i. van toegevoegde waarde voor je team.

Zelf probeer ik wel altijd rondom de payload/gegroepeerd te blijven. :)
Zolang 1 persoon het doet is het niet erg maar ik vraag me regelmatig af of dat ik het spel niet snap want ik ben meestal de enige die niet aan het spawn campen is.

• Rule
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 10-10 09:46
Lekker Ventje schreef op dinsdag 3 januari 2017 @ 13:49:
[...]

Zolang 1 persoon het doet is het niet erg maar ik vraag me regelmatig af of dat ik het spel niet snap want ik ben meestal de enige die niet aan het spawn campen is.
Dit gebeurt inderdaad zo ontzettend vaak. Sta vaak als enige op de payload terwijl heel het andere team al kapot is. Echt bizar.

• Joarie
Rule schreef op dinsdag 3 januari 2017 @ 13:50:
[...]

Dit gebeurt inderdaad zo ontzettend vaak. Sta vaak als enige op de payload terwijl heel het andere team al kapot is. Echt bizar.
Yup, de COD-mentaliteit is gegroeid de laatste weken.
Ik zie ook regelmatig tanks of ana's al meteen naar de spawn rennen bij Hanamura. Erg nuttig en dan is het een rickroll voor de overgebleven schietschijven die wel bij de choke/control point blijven. Je herpakt je dan niet meer en B is dan ook peuleschil voor de andere partij

The chances of being killed by a cow are low but never 0%. 1x Venus-E 5.12 kW, FW153. 3-fasen. CT003

• Rule
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 10-10 09:46
Joarie schreef op dinsdag 3 januari 2017 @ 13:52:
[...]

Yup, de COD-mentaliteit is gegroeid de laatste weken.
Ik zie ook regelmatig tanks of ana's al meteen naar de spawn rennen bij Hanamura. Erg nuttig en dan is het een rickroll voor de overgebleven schietschijven die wel bij de choke/control point blijven. Je herpakt je dan niet meer en B is dan ook peuleschil voor de andere partij
Als je merkt dat je team dit doet, hoe kan je daar dan het beste mee omgaan? Welke hero kan in zijn eentje het meeste betekenen bij een choke point? Wil je dan juist damage zoals mccree/soldier.. of een Mei die alles nog kan uitrekken....

• Lekker Ventje
Ik snap best dat een Sombrera of een Tracer kan lopen zieken een eind buiten het te verdedigen punt, maar het probleem is dat bijna iedereen dat doet. Je hoort niet in drie minuten punt B in handen te hebben of te verliezen, op welke map dan ook.

Ik heb al aan meneer pastoor gevraagd om wat kaarsjes te branden in de hoop dat we een hele goede nieuwe CoD gaan krijgen dit jaar zodat de team based games weer leuk worden. :)

• Joarie
Rule schreef op dinsdag 3 januari 2017 @ 13:56:
[...]

Als je merkt dat je team dit doet, hoe kan je daar dan het beste mee omgaan? Welke hero kan in zijn eentje het meeste betekenen bij een choke point? Wil je dan juist damage zoals mccree/soldier.. of een Mei die alles nog kan uitrekken....
Het antwoord is heel erg onbevredigend: niks

Je legt gewoon het loodje als er 3-6 tegenstanders op je af komen. Daar zit vaak wel een counter tussen voor datgene wat jij dan hebt. Zelfs een muur van lood door Bastion helpt dan niet omdat je het kwetsbaarst bent tijdens reload en/of flanking.

Het enige wat helpt is gewoon teamplay en een beetje strategisch inzicht van je medespelers

Ik merk ook in me laatste 10 tal games dat het zoooo erg veel kan helpen als je gewoon echt vriendelijk blijft praten. ook al praten mensen niet direct terug. vraag gewoon of ze voice chat joinen en begin te praten.
meerdere keren echt leuke potjes aan overgehouden en wat uiteindelijk ook echt goed gecommuniceerd werd.

Wel valt me op dat echt weinig mensen het initiatief nemen. meestal ben ik degene die het start :P

• MonkeySleeve
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 22:23

MonkeySleeve

It's just Monkey business

Vriendelijk zijn tot daar aan toe, begin het inmiddels wel beetje zat te worden dat als ik met mijn vrienden speel en met een paar andere premades worden gezet, zij telkens maar 1 hero blijven instalocken elke ronde.

Prima, wil best een ronde een andere rol pakken maar vertik om ze telkens hun zin te geven.

Did you bring the banana's? Steam-id: MonkeySleeve

• Splitinfinitive

Splitinfinitive

[...]

https://www.overbuff.com/players/pc/Klumsy-11682
https://playoverwatch.com/en-us/career/pc/eu/Klumsy-11682

ik zie gewoon af en toe het nut niet om op een objective te staan, bij hanamura bijvoorbeeld sta ik pas op het tweede point op de objective, en het eerste point ben ik gewoon dicht op de choke.

same voor king's row eerste punt, daarbij als je voorkomt dat ze niet op de point kunnen komen dan bouw je ook geen objective time op.

verder als mijn team pleite/dood is op een point en er staan er 5 van de tegenstander op dan heeft het geen zin om free ult charge te geven.

[ Voor 7% gewijzigd door Splitinfinitive op 03-01-2017 14:42 ]

• Erasmo
  • Niet online

Erasmo

Laadpaaljager

Morphs schreef op dinsdag 3 januari 2017 @ 13:12:

Het zal denk ik wel ieder moment ophouden nu, Blizzard patcht meestal op dinsdag.
Ricmaniac schreef op dinsdag 3 januari 2017 @ 14:07:
Ik merk ook in me laatste 10 tal games dat het zoooo erg veel kan helpen als je gewoon echt vriendelijk blijft praten. ook al praten mensen niet direct terug. vraag gewoon of ze voice chat joinen en begin te praten.
meerdere keren echt leuke potjes aan overgehouden en wat uiteindelijk ook echt goed gecommuniceerd werd.

Wel valt me op dat echt weinig mensen het initiatief nemen. meestal ben ik degene die het start :P
Dat dus! Gewoon lekker in de spawn room al lekker een beetje lullen met elkaar, dan komen de callouts vanzelf wel.
En durf ook gewoon een compliment te geven als iemand een mooie actie doet, zo'n moraal boost werkt echt.

Ook qua off meta heroes(als of het veel uit maakt op non-esport niveau) heeft Unit Lost er wel wat zinnigs over te zeggen. Ik denk ook vaak zat ''Oh nee..'' als er weer eens een Genji en/of Hanzo in het team zitten maar laat ze lekker, het werkt meestal redelijk ook omdat het andere team het vaak niet verwacht.

• Ereaser
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 31-03 09:48
Erasmo schreef op dinsdag 3 januari 2017 @ 14:56:
Ook qua off meta heroes(als of het veel uit maakt op non-esport niveau) heeft Unit Lost er wel wat zinnigs over te zeggen. Ik denk ook vaak zat ''Oh nee..'' als er weer eens een Genji en/of Hanzo in het team zitten maar laat ze lekker, het werkt meestal redelijk ook omdat het andere team het vaak niet verwacht.
Wij hadden vorige week ook een potje tegen 2 spelers in een party.

1e potje zaten ze bij ons en ze waren me toch bagger, Sombra op defense die er niks van bakte en een Genji. Verloren dus, want het enemy team speelde goed samen en pushte met 6 man als team.

2e potje komen we ze weer tegen, speelt er 1 Hanzo en de andere Zarya. Wij denken dit kunnen we makkelijk hebben. Blijkt 1 van hun dus een rete goede Hanzo te zijn... Uiteindelijk in Overtime verloren.

3e potje zitten ze bij ons, dezelfde gast weer Hanzo en wonnen we dik :P

(Dit was 4-5 uur s'nachts dus we kwamen veel dezelfde mensen tegen).

• Pat-Juh
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 11-11 20:25

Pat-Juh

Patrick

Hierbij meld ik mij ook maar als Overwatch speler (PatrickNL#21855). Nu ik eindelijk weer een notebook heb waar ik ook enigszins wat op kan gamen... Vandaag Overwatch aangeschaft en mij de afgelopen anderhalf uur vermaakt met AI trainingsmatches haha... Echt een flinke diversiteit aan heroes en synergie die het spelen erg interessant maken. Ik merkte gelijk dat als het niet werkt je snel moet switchen naar een andere hero om je team aan te vullen en verstevigen :).

• kazuka
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Patch 2.02 is nu uit voor de PS4. Hier zit neem ik aan de nieuwe Oasis map ook in? Merk in elk geval al nieuwe voice lines over new years resolutions :P

• Splitinfinitive

Splitinfinitive

kazuka schreef op dinsdag 3 januari 2017 @ 20:41:
Patch 2.02 is nu uit voor de PS4. Hier zit neem ik aan de nieuwe Oasis map ook in? Merk in elk geval al nieuwe voice lines over new years resolutions :P
yep start hem net op oasis zit erin

nou GG geen enkele game mode werkt meer :/

steeds error can't connect to game

[ Voor 12% gewijzigd door Splitinfinitive op 03-01-2017 20:47 ]

Nog 1 win dan eindelijk me golden weapon :) die ga ik sowieso voor D.Va halen. is echt me nieuwe favoriete hero. eerst vond ik haar al vanaf de beta gewoon niet leuk om te spelen XD

Me win ratio in ranked dit seizoen met haar is 70%

Denk wel dat er soon weer een nerfje komt ofzo. zoo vaak heb ik ook golden damage met haar.

• YoshiBignose
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 04-11 09:07
Ja Dva is wel erg sterk, ik heb ook vaak meerdere gold medals met haar. Je hebt wel een goede healer nodig, maar dan ben je zo goed als niet te doden.

Facts don't care about your feelings

• pvink
  • Laatst online: 12-11 10:24
Ik ga voor de Golden Nuts >:)
hoppa volgende weer een win. nu 2651 rating. gewoon in 1 week van 2183 naar 2651 (soloQ)

nu 3007 CP eindelijk :P Me eerste golden weapon toch maar D.Va geworden :)

• Splitinfinitive

Splitinfinitive

Ricmaniac schreef op dinsdag 3 januari 2017 @ 22:39:
hoppa volgende weer een win. nu 2651 rating. gewoon in 1 week van 2183 naar 2651 (soloQ)

nu 3007 CP eindelijk :P Me eerste golden weapon toch maar D.Va geworden :)
congrats!

>not picking mercy golden weapon

• Vertor
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 19-11 15:36
Vandaag al mijn comp games verloren: -200 ranking ofzo.

Wat een teammorons ik vandaag ben tegengekomen.
Hoeveel pech kan je hebben :p

EDIT: -270 tijd om te gaan slapen

[ Voor 12% gewijzigd door Vertor op 04-01-2017 00:32 ]

• Plainside

Plainside

I gave in.
Toch de placements maar gespeeld met 6 wins en 4 lost kwam ik uit op Gold(weet ff de precieze SR niet(huidig 2035)).
Ik moet zeggen het is een stuk leuker dan quickplay maar kan soms lastig zijn.
in de laatste match gisteren(die we met gemak konden winnen) hadden we 1 speler die gewoon tegen de stroom in gong.
Constant symmetra, torb en dan ook nog slecht spelen, Shield plaatsen wanneer iedereen al dood is en bezig is met respawnen.
Geen level 2 turret gezien.
Iedereen roepen ga nou eens gewoon een healer dat hij nog een beetje waardevol was maar nee stug vol houden dat hij het op YT had gezien en dat het moet werken.... FML.

Vanavond maar weer eens spelen om te zien of het dan wat beter gaat

Edit, toch wel een beetje trots op dit:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/cjubDMlxfOUPrMQRCsrHzCZG/full.png

Snap nu waarom mensen het leuk vinden om als soldier te spelen.

[ Voor 11% gewijzigd door Plainside op 04-01-2017 08:51 ]

• ErA
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19:12

ErA

Roadhog Hook changes confirmed:

https://us.battle.net/for...0752659040?page=3#post-58

Als ze nou nog ff Anna fixxen (grenade Nerf en kleine damage nerf)
Diva Fixxen (-50 HP en defence matrix tunen)

Dan is de game per-fect.

• Techno Overlord

Techno Overlord

Nocturnal Metamorphoses™

Gister mijn Career High bijna geëvenaard. Sta nu op 2842 terwijl Career High 2843 is. SPANNEND!!! :D

Ik kan ook mijn tweede Gouden Wapen kiezen. Die van D.Va had ik al na seizoen 1. Ben alleen aan het twijfelen welke ik nu moet gaan kopen...

Forever raver!

• kazuka
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Plainside schreef op woensdag 4 januari 2017 @ 08:47:
I gave in.
Toch de placements maar gespeeld met 6 wins en 4 lost kwam ik uit op Gold(weet ff de precieze SR niet(huidig 2035)).
Ik moet zeggen het is een stuk leuker dan quickplay maar kan soms lastig zijn.
in de laatste match gisteren(die we met gemak konden winnen) hadden we 1 speler die gewoon tegen de stroom in gong.
Constant symmetra, torb en dan ook nog slecht spelen, Shield plaatsen wanneer iedereen al dood is en bezig is met respawnen.
Geen level 2 turret gezien.
Iedereen roepen ga nou eens gewoon een healer dat hij nog een beetje waardevol was maar nee stug vol houden dat hij het op YT had gezien en dat het moet werken.... FML.

Vanavond maar weer eens spelen om te zien of het dan wat beter gaat

Edit, toch wel een beetje trots op dit:
[afbeelding]

Snap nu waarom mensen het leuk vinden om als soldier te spelen.
Toevallig gisteren ook de placement matches gedaan. S1 had ik al meegedaan (7 losses, 2 win, 1 draw) en S2 heb ik overgeslagen. Gisteren 7 wins, 2 loss, 1 draw en werd op 2200 (gold) ingeschaald. Dacht zelf dat ik hoger zou plaatsen omdat ik ook 800+ van die paarse punten had maar misschien tellen de slechte placement matches van S1 nog mee ofzo, geen idee.

De eerste 2 placement matches waren trouwens echt heel raar met enkel nieuwelingen waar ik zelf als lvl 370 behoorlijk bovenuit stak en ook behoorlijk kon domineren. De matches daarna echter waren ineens stukken pittiger en meer op mijn eigen niveau.

Ik blijf het trouwens opvallend vinden hoe bizar veel smurf accounts ik tegenkom op de PS4. Moet je daar niet ook een 2e kopie van Overwatch voor kopen of een 2e PSN Plus account voor aanschaffen?

• Plainside

Plainside

Eindelijk! en jammer, begon net een beetje decent met die hooks te worden haha.
kazuka schreef op woensdag 4 januari 2017 @ 10:15:
[...]

Toevallig gisteren ook de placement matches gedaan. S1 had ik al meegedaan (7 losses, 2 win, 1 draw) en S2 heb ik overgeslagen. Gisteren 7 wins, 2 loss, 1 draw en werd op 2200 (gold) ingeschaald. Dacht zelf dat ik hoger zou plaatsen omdat ik ook 800+ van die paarse punten had maar misschien tellen de slechte placement matches van S1 nog mee ofzo, geen idee.
Volgens mij tellen de vorige seizoenen niet mee als de nieuwe is gestart might be wrong not sure
De eerste 2 placement matches waren trouwens echt heel raar met enkel nieuwelingen waar ik zelf als lvl 370 behoorlijk bovenuit stak en ook behoorlijk kon domineren. De matches daarna echter waren ineens stukken pittiger en meer op mijn eigen niveau.
Ik zit zelf nog maar op level 40-42 op het moment had alleen in de losses dat ik tegen 3 level 300+ speelde lijkt mij een beetje unfair.
Ik blijf het trouwens opvallend vinden hoe bizar veel smurf accounts ik tegenkom op de PS4. Moet je daar niet ook een 2e kopie van Overwatch voor kopen of een 2e PSN Plus account voor aanschaffen?
Uhh tja als je teveel geld hebt he.
En je kan overwatch nog wel goedkoop krijgen als je dat wilt maakt niet uit welk platform.

• Grotman
  • Registratie: November 2013
  • Niet online
Je laatste SR-rating bepaalt je uitgangspositie van je placement matches voor zover ik gelezen heb een paar maanden terug. Als je bijv S3 eindigt met 2000SR en je wint alle 10 je placement matches voor S4, dan zul je niet ineens met 4000SR ingeschaald worden, maar eerder rond 2500SR ofzo.

Ik vind het placementsysteem dus ook een beetje raar, want volgens mij kun je dan net zo goed direct verder met je SR van je vorige seizoen.

Overigens is er dit seizoen (dus bij de start van S3) een correctie omlaag toegepast, maar klim je wel wat sneller. Was nodig om een betere verdeling te krijgen in plaats van iedereen, goed en minder goed, op één hoop.

• ErA

ErA

Grotman schreef op woensdag 4 januari 2017 @ 10:32:

Ik vind het placementsysteem dus ook een beetje raar, want volgens mij kun je dan net zo goed direct verder met je SR van je vorige seizoen.
Klopt, en wat mij betreft voeren ze dat ook gewoon in. Waarbij een Seizoen enkel het einde van een periode betekend en een uitkering van de winsten.

Het probleem met iedere keer op reset drukken is dat de eerste weken voor zeer achterlijke situatie gaan zorgen.

Stel dat jij gedurende je placements tegen allemaal voorheen bronzen tegenstanders moet (dit kan het is immers random) en jij bent goud. Dan eindig je je placement matches relatief goed. Je krijgt bijvoorbeeld een rating van 3000.

Maar nu moet jij ineens tegen allemaal mensen die voorheen Master en grand master waren. Zij hebben hun placements ook goed gedaan. Het zal niet voor iedereen zo zijn, maar er gaan zich situaties voordoen waarbij iemand door Randomness veel te hoog of veel te laag wordt ingeschaald, met complete inbalans en frustraties tot gevolg.

• TheNiker2
  • Laatst online: 23:55
Plainside schreef op woensdag 4 januari 2017 @ 10:24:
[...]

Volgens mij tellen de vorige seizoenen niet mee als de nieuwe is gestart might be wrong not sure

[...]
En of de vorige seizoenen meetellen, S1 heb ik zo half gespeeld S2 heb ik overgeslagen. S3 placement doorlopen met 7 en 3 verloren en kreeg een rating van 1055.

In mijn geval was het leuker geweest als ze de vorige seasons niet hadden meegenomen. Gevalletje ach ja dan maar weer onderaan beginnen.

Wat zijn hier de ervaringen op de nieuwe map? Gisteren heb ik hem een keer voorbij zien komen en wat mij opviel was dat het lang duurde voordat het objective gecaptured was. Kan zijn dat toevallig de teams vrij gelijk waren qua skill, maar het was wel een leuk potje.

• Kashika
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 18-11 14:50
TheNiker2 schreef op woensdag 4 januari 2017 @ 11:03:
[...]

En of de vorige seizoenen meetellen, S1 heb ik zo half gespeeld S2 heb ik overgeslagen. S3 placement doorlopen met 7 en 3 verloren en kreeg een rating van 1055.

In mijn geval was het leuker geweest als ze de vorige seasons niet hadden meegenomen. Gevalletje ach ja dan maar weer onderaan beginnen.

Wat zijn hier de ervaringen op de nieuwe map? Gisteren heb ik hem een keer voorbij zien komen en wat mij opviel was dat het lang duurde voordat het objective gecaptured was. Kan zijn dat toevallig de teams vrij gelijk waren qua skill, maar het was wel een leuk potje.
Als je onderaan begint, werk je wel snel omhoog. In de bronze tier kauwen mensen hun op controller.

• Plainside

Plainside

TheNiker2 schreef op woensdag 4 januari 2017 @ 11:03:
[...]

Ik heb minder gespeeld in S1 en S2 totaal niet gespeeld.
En heb nog een win minder ook misschien word er ook naar de stats gekeken per hero die je speelt in de placements.

• Lekker Ventje
Zag op het forum net een post van iemand die vraagt waarom Roadhog geen Butcher skin heeft gekregen vanwege het 20 jarige jubileum van Diablo. Vind dat eigenlijk niet eens zo'n gek idee. Sta er ook niet van te kijken als Roadhog op the Butcher is gebaseerd.

Was gisteren met Arcade 6 vs 6 bezig en moest wachten op de volgende match. Opeens zat ik in een competitieve match. Wilde niet leaven vanwege de anderen maar heb er ook niet bepaald van genoten. Ons team werd met boter en suiker ingemaakt, het had weinig met gelijkwaardig niveau te maken. Alsof we tegen profs speelden. Weer een goede reden om het bij arcade en QP te houden.

• Plainside

Plainside

Lekker Ventje schreef op woensdag 4 januari 2017 @ 11:25:
Zag op het forum net een post van iemand die vraagt waarom Roadhog geen Butcher skin heeft gekregen vanwege het 20 jarige jubileum van Diablo. Vind dat eigenlijk niet eens zo'n gek idee. Sta er ook niet van te kijken als Roadhog op the Butcher is gebaseerd.

Was gisteren met Arcade 6 vs 6 bezig en moest wachten op de volgende match. Opeens zat ik in een competitieve match. Wilde niet leaven vanwege de anderen maar heb er ook niet bepaald van genoten. Ons team werd met boter en suiker ingemaakt, het had weinig met gelijkwaardig niveau te maken. Alsof we tegen profs speelden. Weer een goede reden om het bij arcade en QP te houden.
Volgens mij was dat een bug dat je via Arcade bij comp terecht kwam die gefixt was in een recente patch.

• Lekker Ventje
Plainside schreef op woensdag 4 januari 2017 @ 11:28:
[...]

Volgens mij was dat een bug dat je via Arcade bij comp terecht kwam die gefixt was in een recente patch.
Het was gisterenmiddag, dan is die patch gisteravond geweest of de bug zit er nog.

• Plainside

Plainside

Lekker Ventje schreef op woensdag 4 januari 2017 @ 11:30:
[...]

Het was gisterenmiddag, dan is die patch gisteravond geweest of de bug zit er nog.
Weet ook niet meer waar ik het gelezen had(volgens mij in de b.net launcher) of welke patch het was eigenlijk.
Misschien maar melden bij Blizzard.
ErA schreef op woensdag 4 januari 2017 @ 10:46:
[...]

Klopt, en wat mij betreft voeren ze dat ook gewoon in. Waarbij een Seizoen enkel het einde van een periode betekend en een uitkering van de winsten.

Het probleem met iedere keer op reset drukken is dat de eerste weken voor zeer achterlijke situatie gaan zorgen.
maar ze drukken niet op reset.
ze doen een soft reset. jij zal nooit als je geëindigd was op 2500 in je placements komen met iemand die 4500 was.

• ErA

ErA

Ricmaniac schreef op woensdag 4 januari 2017 @ 11:53:
[...]

ze doen een soft reset. jij zal nooit als je geëindigd was op 2500 in je placements komen met iemand die 4500 was.
Dat zeg ik ;) .

Ik geef juist aan wat het probleem is al ze WEL iedere keer op reset drukken.

Verwijderd

Ricmaniac schreef op woensdag 4 januari 2017 @ 11:53:
[...]

Ik zou best graag een jaarlijkse complete reset willen zien ook van de hidden mmr die aan je account hangt, hoeft niet elk seizoen. Maar het is nu zo dat als je in S1 60+ was dat je eigenlijk standaard in Diamond/Master gezet wordt ook als je bijna al je placements verliest.

Zojuist een 10 min. comp ban gekregen omdat ik de game niet eens kon joinen na het laden van de map (Illios) das dan best wel weer jammer, de SR is er dan wel weer afgegaan :(

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 04-01-2017 21:25 ]

• VySio
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 22:17
ErA schreef op woensdag 4 januari 2017 @ 10:46:
[...]

Stel dat jij gedurende je placements tegen allemaal voorheen bronzen tegenstanders moet (dit kan het is immers random) en jij bent goud. Dan eindig je je placement matches relatief goed. Je krijgt bijvoorbeeld een rating van 3000.

Maar nu moet jij ineens tegen allemaal mensen die voorheen Master en grand master waren. Zij hebben hun placements ook goed gedaan. Het zal niet voor iedereen zo zijn, maar er gaan zich situaties voordoen waarbij iemand door Randomness veel te hoog of veel te laag wordt ingeschaald, met complete inbalans en frustraties tot gevolg.
Dat is juist het idee van de huidige placements. Als jij in je vorige seizoen gold was dan kom je in je placements nooit voormalige masyers tegen. Je speelt altijd tegen je eigen niveau. Dat is ook de reden dat je niet ineens bv 3500sr krijgt na 10x win, tegen 3500 spelers heb je dan nog nooit gespeeld.
Verwijderd schreef op woensdag 4 januari 2017 @ 21:21:
[...]

Ik zou best graag een jaarlijkse complete reset willen zien ook van de hidden mmr die aan je account hangt, hoeft niet elk seizoen. Maar het is nu zo dat als je in S1 60+ was dat je eigenlijk standaard in Diamond/Master gezet wordt ook als je bijna al je placements verliest.
Eerste seizoen was season high 67, in s2 was het 3270 (eind op 3050).na 6 wins 1 draw ben ik op 2850 geplaatst. Inmiddels weer 3250 Dus het klopt niet helemaal met wat je zegt.

Ik zou opteren om placements zwaarder mee te laten wegen dan nu het geval was

[ Voor 25% gewijzigd door VySio op 04-01-2017 22:51 ]

• Splitinfinitive

Splitinfinitive

holy hell man,

ik weet niet wat het is maar tot nu toe 3 of 4 keer oasis gespeeld en allemaal waren ze stomps van de andere kant.

quickplay precies hetzelfde helemaal gesloopt wordt ik nu. Normaal zit er ook wel een a twee matches in, maar tot nu toe elke match keihard gepaald door de tegenstander. ik wil mijn scrub mmr terug ;( :+

Verwijderd

VySio schreef op woensdag 4 januari 2017 @ 22:43:
[...]

Dat is juist het idee van de huidige placements. Als jij in je vorige seizoen gold was dan kom je in je placements nooit voormalige masyers tegen. Je speelt altijd tegen je eigen niveau. Dat is ook de reden dat je niet ineens bv 3500sr krijgt na 10x win, tegen 3500 spelers heb je dan nog nooit gespeeld.

[...]

Eerste seizoen was season high 67, in s2 was het 3270 (eind op 3050).na 6 wins 1 draw ben ik op 2850 geplaatst. Inmiddels weer 3250 Dus het klopt niet helemaal met wat je zegt.

Ik zou opteren om placements zwaarder mee te laten wegen dan nu het geval was
Yup. Enige moment waarop je "fresh" in je placements gaat is als het je eerste seizoen is, en dan krijg je denk ik een mmr mee van iets van 2000-2500. Ik kwam in ieder geval op 2650ish uit na mijn placements in S3 zonder dat ik daarvoor competitive had gespeeld met een score van 6-4 of 7-3.

• Plainside

Plainside

Nou gisteren begon lekker ongeveer 8 matches gespeeld de eerste 3 waren het ergste.
In elke match 1 leaver en bij de derde matc was ik het zat om nog een fucking halfuur te spelen dus ook maar ge-leaved zonder impact(was het echt zat).
De andere matches waren alles behalve optimaal veel 4 man en 5 man pre-mades die gewoon niet ingame praten en aan de eind van de match allemaal zaten te zeuren dat ik niet goed communiceerde... no fucking shit im not in your circle jerk.
Het was even frustrerend maar toch nog m'n gold weten vast te houden(op t nippertje) met 2010 SR.
Laagste drop was naar 1955 SR dus viel opzich wel mee gelukkig.

W/L/D ratio atm is 10-12-0

Wel meerdere keren gedropt natuurlijk maar ik weet wel dat ik nog even wat meer Quick Play ga spelen om toch wat beter te worden.
Het blijft een beetje lastig om met gold mee te spelen dus eerst maar een beetje mijzelf verbeteren voordat ik de COMP Q weer ga uitdagen.

[ Voor 4% gewijzigd door Plainside op 05-01-2017 08:38 ]

• Techno Overlord

Techno Overlord

Nocturnal Metamorphoses™

Season High nu 2938. Vanavond weer mijn best doen. Ik zal hoe dan ook in Diamond komen. oOo

Forever raver!

Verwijderd

Ik ben ook weer door de 3k heen na een drop naar 2350. Was eigenlijk best eenvoudig toen ik gewoon besloot alleen maar offense heroes te spelen. Aardig zijn en fillen werkt gewoon niet omdat ik geen reet bak van de rest en andere mensen offense laten spelen nogal hit en miss (pun intended) is. Waarom iemand die 5-10% lagere accuracy heeft hitscan laten spelen? Nu op naar Master.

• The Chosen One
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 21:25

The Chosen One

Zie signature!

Mijn LEGALE dvd collectie; (altijd onder constructie) http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/The%20Chosen%20One - - - - - - - - - Quietum Grandis: https://nl.hardware.info/usersystemen/28203/quietum-grandis---ryzen-2700x-game-pc

• Joarie
aaaido schreef op vrijdag 6 januari 2017 @ 08:51:
[...]

Goed gedaan Blizzard. Mooie nerfs :)
Copy-paste please voor iemand achter een corporate-block-wall? Ben benieuwd wat ze willen gaan nerfen. DVa is namelijk steeds meer mijn prefered tank geworden

• crazyguy
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 06-10 09:19
Overwatch Patch Notes – January 5, 2017

A new patch is now live. Read below to learn about the latest changes.

To share your feedback, please post in the General Discussion forum.
For a list of known issues, visit our Bug Report forum.
For troubleshooting assistance, visit our Technical Support forum.

GENERAL UPDATES

General

Emote Wheel
Players can now equip up to 4 emotes, sprays, and voice lines from within the hero gallery
Voice line and emote submenus can be accessed using the left and right mouse buttons from within the Communication wheel
Players can now bind individual sprays, emotes, and voice lines to unique keys or mouse buttons
HERO BALANCE UPDATES

Ana

Biotic Grenade
Healing boost on allies has been decreased by 50%
Developer Comments: The healing boost from Ana’s Biotic Grenade was providing too much healing, especially when used on targets with large health pools.

D.Va

Health increased from 200 to 400
Armor decreased from 400 to 200
Fusion Cannons
Bullet damage decreased from 3 to 2
Number of bullets per shot has been increased from 8 to 11
Developer Comments: D.Va’s armor often made her feel like she had no weaknesses, even against heroes that are often effective against bigger targets (like Reaper). The changes to her Fusion Cannons will result in a small overall decrease in damage, but they should feel more consistent now.

Roadhog

Chain Hook
Targets are now pulled directly in front of Roadhog (rather than straight to him), except in cases where Roadhog drastically rotates
Hooked targets are now released if they leave Roadhog’s line-of-sight before being pulled
Line-of-sight checks (which detect if targets should be initially hit by the hook) are now done from Roadhog’s position, rather than the hook’s position
Developer Comments: The hook should now feel more consistent for Roadhog players, but it should also feel more reasonable to his enemies, as they cannot be hooked or pulled around corners anymore.

Sombra

Hack
The time it takes to hack a target has been decreased from 1 second to 0.8 seconds
Developer Comments: Sombra often had difficulty hacking enemies, even when she surprised the target. This change should help her execute hacks more easily.

USER INTERFACE UPDATES

The “Stay as Team” button lights up when anyone on your team clicks it
Kill Feed

Hero ability icons are now displayed
Ultimate abilities are now indicated with an orange arrow
Headshot eliminations are now indicated with a red icon
BUG FIXES

General

Fixed a bug that allowed spectators to click the “Stay as Team” button after a game ended
Fixed a bug that caused the “Stay as Team” button to overlap with the “Back” button on the Social menu
Fixed a bug causing the “Mouse 4” button to execute the “Back” function during menu navigation, preventing it from being used for other features
Fixed a bug preventing the Social menu from correctly displaying World of Warcraft zones that have a single quotation mark in the name
Fixed a bug causing heroes to display a “T-pose” on the victory screen following a Mystery Heroes brawl
AI

Fixed a bug that prevented the Roadhog bot from grabbing enemies with his Chain Hook through a friendly Reinhardt’s Barrier Field
Fixed a bug that allowed the Sombra bot to hack through barriers
Fixed a bug that made the Torbjörn bot unresponsive after placing his turret
Competitive Play

Fixed a bug preventing players from receiving experience points when playing offseason games
Heroes

Fixed a bug that would cause the cup in Ana’s “Toast” victory pose to appear blurry on the right side of the screen
Fixed a bug causing several visual effect issues on McCree’s “Hat Trick” emote
Fixed a bug causing Mercy’s wings to be improperly placed on her Valkyrie and Sigrún skins
Fixed a bug that sometimes prevented Symmetra’s Photon Barrier from playing a sound effect when destroyed
Fixed a bug that sometimes prevented Widowmaker’s Venom Mine from attaching to walls
Fixed a bug that prevented Zenyatta’s Nutcracker skin from glowing when his Transcendence ultimate ability was activated
Maps

Fixed a bug that allowed Widowmaker to reach an unintended location on Eichenwalde
Fixed a bug that allowed Widowmaker to reach unintended locations on Ecopoint: Antarctica
Fixed a bug that allowed Sombra to reach unintended locations on Dorado
Fixed a bug that allowed Sombra to reach unintended locations on Watchpoint: Gibraltar
Fixed a bug on Oasis's garden tier where the border around the capture point inaccurately marked the bounds of the capture point
Fixed an issue causing texture fragmentation on the Practice Range
Fixed a bug preventing some projectiles from destroying the piñatas on Dorado
Fixed an issue preventing the glass railings on Oasis from being easily broken by a melee attack

• VySio
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 22:17
Joarie schreef op vrijdag 6 januari 2017 @ 08:55:
[...]

Copy-paste please voor iemand achter een corporate-block-wall? Ben benieuwd wat ze willen gaan nerfen. DVa is namelijk steeds meer mijn prefered tank geworden
Dva hád 400 armor 200 Hp, dit wordt nu omgedraaid. Daarbij (maar is niet echt een nerf) gaat damage per shot naar 2 maar komen meer shots tegelijk (totale damage dacht ik gelijk) . Ik denk dat dva nog meer close combat hiermee wordt.

Ana grenade gaat van 100% healing naar 50

Sombra hacking time 1s>0,8s

Roadhog hook verbetering

Je krijgt een emote wheel waar je tot 4 emotes (en voicelines?) kan plaatsen

• apNia
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 19-11 13:21

apNia

Schreeuwen en Nibbits eten!

Ben benieuwd wanneer ze Symmetra eens gaan nerfen.

• Joarie
Ah ja dan heeft het echt geen zin meer om medium-long range op enemies te gaan schieten als DVa. Eens kijken hoe het gevoel dan bij haar is met potjes.
Wat me nog niet duidelijk is: doet haar rocketboost nou damage als je een enemy raakt? Het is een uitstekend middel om een healer bij een tank weg te drukken, maar kun je er ook eentje met low-life mee omleggen?

• Plainside

Plainside

Joarie schreef op vrijdag 6 januari 2017 @ 10:03:
Ah ja dan heeft het echt geen zin meer om medium-long range op enemies te gaan schieten als DVa. Eens kijken hoe het gevoel dan bij haar is met potjes.
Wat me nog niet duidelijk is: doet haar rocketboost nou damage als je een enemy raakt? Het is een uitstekend middel om een healer bij een tank weg te drukken, maar kun je er ook eentje met low-life mee omleggen?
Volgens mij doet die 25 damage of zelfs minder.
Ik weet het niet honderd procent zeker.

• Joarie
Plainside schreef op vrijdag 6 januari 2017 @ 10:10:
[...]

Volgens mij doet die 25 damage of zelfs minder.
Ik weet het niet honderd procent zeker.
Hmm dat wordt op google inderdaad ook geroepen als je er op zoekt. Wel interessant om dat eens te testen

• Erasmo
  • Niet online

Erasmo

Laadpaaljager

Extra emotes etc, commence the BM-ing! :D
apNia schreef op vrijdag 6 januari 2017 @ 09:10:
Symmetra is juist aardig in balans imho.

• Plainside

Plainside

apNia schreef op vrijdag 6 januari 2017 @ 09:10:
Ze is niet echt een nerf nodig als je het mij vraagt.
Haar enigste attack is als je in close range bent bij haar dus gewoon een soldier is al genoeg om haar neer te halen.
Enigste irritante is dat de killrooms soms als verassing komen haha.

• Beavbusi
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 20:28
Ik vind dat symmetra niet sterkere dmg moet hebben dan bijv winston maarja...

• Joarie
Beavbusi schreef op vrijdag 6 januari 2017 @ 10:33:
Waarom niet? Haar dmg vergroot naarmate er meer contact is. Duurt wel even voordat ze zo ver is. Dan loop je toch wel een beetje te slapen of neem je onnodig risico door naast haar te gaan staan.

• Zalaroth
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 00:17
Beavbusi schreef op vrijdag 6 januari 2017 @ 10:33:
Winston is een tank en blijft veel langer in leven. De balans is dus prima dat de kwetsbare symmetra meer damage doet.

• fjux
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 19-11 11:18
voor symmetra vind ik dat moeten zorgen dat die beam damage meer reset.

ik heb al zo vaak gehad dat sym zich flink heeft opgeladen (bijvoorbeeld aan een tank of mei wall, en vervolgens mij als soldier target. je bent dan binnen 2 seconden dood.

Je kan het overleven door heel snel headshot te schieten en je rockets direct te raken, maar is erg lastig.

ps. die PTR changes zien er goed uit! hoop dat het lekker werkt en snel naar live komt!

[ Voor 11% gewijzigd door fjux op 06-01-2017 10:38 ]

• Joarie
fjux schreef op vrijdag 6 januari 2017 @ 10:38:

ik heb al zo vaak gehad dat sym zich flink heeft opgeladen (bijvoorbeeld aan een tank of mei wall, en vervolgens mij als soldier target. je bent dan binnen 2 seconden dood.

Je kan het overleven door heel snel headshot te schieten en je rockets direct te raken, maar is erg lastig.

ps. die PTR changes zien er goed uit! hoop dat het lekker werkt en snel naar live komt!
Tja, dan heb je gewoon een egoistische Mei rondlopen (of een goede symmetra). Die wall van haar komt gewoon met een pay off. Net zoals de turret van TB waar Zarya dankbaar gebruik van kan maken om te chargen.

• fjux
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 19-11 11:18
Joarie schreef op vrijdag 6 januari 2017 @ 10:40:
[...]

Tja, dan heb je gewoon een egoistische Mei rondlopen (of een goede symmetra). Die wall van haar komt gewoon met een pay off. Net zoals de turret van TB waar Zarya dankbaar gebruik van kan maken om te chargen.
true, maar het is meestal toch een tank of iets anders waar ze aan opladen.

Het 'opladen' duurt ook maar 2 seconden. daarna doet ze 120 DPS. en dat met een 7m range is heel deadly ;)

Maar gelukkig gaat ze wel snel dood als ze gefocust wordt.

Het vervelendste is als er een Dva bij staat om haar te beschermen tegen soldier. dan is het echt hopeloos. (maar WP van de tegenstander)

• Puc van S.
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18-11 09:21
fjux schreef op vrijdag 6 januari 2017 @ 10:43:
[...]

Het 'opladen' duurt ook maar 2 seconden. daarna doet ze 120 DPS. en dat met een 7m range is heel deadly ;)

Het vervelendste is als er een Dva bij staat om haar te beschermen tegen soldier. dan is het echt hopeloos. (maar WP van de tegenstander)
Mja dat is dus na de volgende patch niet meer mogelijk met D.va, effectief zal ze ongeveer dubbel zo snel neergehaald kunnen worden met die massive critbox die ze heeft :(

[http://www.okbreijnen.nl] [Overwatch] [Cennahysh]

• nemesis2212
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14-12-2024
fjux schreef op vrijdag 6 januari 2017 @ 10:43:
[...]

ik vroeg mij altijd al af waarom ik met dva geen dmg doe de eerste paar seconde terwijl ik iemand in ze face aan het hitten ben. ik dacht al kan ik nou niet aimen of is het een bug.

ergens vind ik het ook vaag, dat ze eerst 2 sec moet schieten voordat er daadwerkelijk damage output is. kogels zijn toch kogels of schiet ze eerst rubber bullets 2 seconde.... 8)7

van mij apart removen ze die delay

• Joarie
Wat echt? Dat verklaart een hoop frustratie

• aaaido
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 17-11 22:35
Joarie schreef op vrijdag 6 januari 2017 @ 08:55:
[...]

lol. Speel zelf ook veel Dva en Dva is redelijk OP tegenwoordig. Je kan als Dva zelfs makkelijk 1vs1 een Reaper solo-en. Dit komt vooral door de shield ability van Dva. Reaper schiet magazijn leeg op Dva -> Dva zet shield op en wacht tot Reaper magazijn leeg is -> Dva knalt Reaper af. Dat hoort eigenlijk niet. Reaper hoort een counterpick te zijn tegen Dva. Geldt eigenlijk voor vele offense heroes. Dus ja deze nerf is alleen maar goed.

• Plainside

Plainside

aaaido schreef op vrijdag 6 januari 2017 @ 11:12:
[...]

lol. Speel zelf ook veel Dva en Dva is redelijk OP tegenwoordig. Je kan als Dva zelfs makkelijk 1vs1 een Reaper solo-en. Dit komt vooral door de shield ability van Dva. Reaper schiet magazijn leeg op Dva -> Dva zet shield op en wacht tot Reaper magazijn leeg is -> Dva knalt Reaper af. Dat hoort eigenlijk niet. Reaper hoort een counterpick te zijn tegen Dva. Geldt eigenlijk voor vele offense heroes. Dus ja deze nerf is alleen maar goed.
Als een reaper dat doet is die echt dom bezig.
Gewoon de Dva blijven uitdagen mocht het nodig zijn en wanneer shield omhoog gaat gewoon niet schieten.
beetje hetzelfde als wanneer je bastion speelt en een genji deflect tegen komt

• Thomas
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Thomas

☷☰

aaaido schreef op vrijdag 6 januari 2017 @ 11:12:
[...]

Dan moet je niet schieten als Reaper ;) . 1 vs 1 is het lastig een DVA te verslaan maar ik speel nog wel eens als Symmetra of Mei en dan lukt het me meestal wel.

• kazuka
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Als Mei kun je D'va dusdanig trollen door haar continue te freezen totdat ze het beu worden en vervolgens de rest van het potje bij je uit de buurt blijft :P

Sowieso vind ik Mei het grootste troll character in de game. Leuk om er zelf mee te spelen, super irritant om tegen te spelen :D

• Puc van S.
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18-11 09:21
nemesis2212 schreef op vrijdag 6 januari 2017 @ 11:03:
[...]

ik vroeg mij altijd al af waarom ik met dva geen dmg doe de eerste paar seconde terwijl ik iemand in ze face aan het hitten ben. ik dacht al kan ik nou niet aimen of is het een bug.

ergens vind ik het ook vaag, dat ze eerst 2 sec moet schieten voordat er daadwerkelijk damage output is. kogels zijn toch kogels of schiet ze eerst rubber bullets 2 seconde.... 8)7

van mij apart removen ze die delay
die 2 seconde gaat over Sym en niet over D.va ;)
Denk toch dat het het eerste is, dat je niet kan mikken ;)
Thomas schreef op vrijdag 6 januari 2017 @ 11:16:
[...]

Dan moet je niet schieten als Reaper ;) . 1 vs 1 is het lastig een DVA te verslaan maar ik speel nog wel eens als Symmetra of Mei en dan lukt het me meestal wel.
Zoals je zelf al zegt, 1v1 gewoon niet schieten op D.va als die het schild up heeft en zodra die gedropt is wel schieten.

1v1 zou een D.va niet mogen winnen van een Reaper en een Soldier (zeker inc biotic field)

Dat word dadelijk alleen nog maar makkelijker voor Reaper/Soldier als je dubbel zo snel door de armor heen bent..

[ Voor 32% gewijzigd door Puc van S. op 06-01-2017 11:21 ]

[http://www.okbreijnen.nl] [Overwatch] [Cennahysh]

• Joarie
kazuka schreef op vrijdag 6 januari 2017 @ 11:19:
Als Mei kun je D'va dusdanig trollen door haar continue te freezen totdat ze het beu worden en vervolgens de rest van het potje bij je uit de buurt blijft :P

Sowieso vind ik Mei het grootste troll character in de game. Leuk om er zelf mee te spelen, super irritant om tegen te spelen :D
Datzelfde heb ik ook met Sombra en Tracer. Super annoying als je mercy, zenyetta of Reinhard bent

• Erasmo
  • Niet online

Erasmo

Laadpaaljager

fjux schreef op vrijdag 6 januari 2017 @ 10:38:

Klopt Symmetra doet veel schade als ze volledig is opgeladen maar wat doe je als squishy in range? Daar hoor je helemaal niet te zijn dan. Als soldier trek je je terug buiten beam bereik en pak je d'r dan.

• Joarie
Waarschijnlijk een verdwaalde COD-speler die een makkelijke knife-kill denk te kunnen maken ;)

Pagina: 1 ... 100 ... 115 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Wil je graag met andere Tweakers samenspelen? In de mooie uitgebreide topicstart staat veel informatie over de game, inclusief de nieuwe Tweakers spelerlijst (PC, PS4, XBOX) en de Teamspeak-server.