ik denk zelf dat het ranking systeem gewoon beter geschikt is voor 6 man teams en voor samenwerken. Dat laatste gebeurt gewoon te weinig. Toch is het nog steeds hit en mis. Je speelt niet met bots maar mensen de geschiedenis wat vooraf is gegaan aan de match kan veel invloed hebben, season 2 bijvoorbeeld deed ik ongeacht een win of een lose streak gewoon doorspelen. Ook al was ik enorm tilted, result defeat after defeat. laten we zeggen dat ik naar 3 losses en een tilt aan mijn kant gewoon ruk speelde.
dit kan ook bij de andere 5 spelers voorkomen.
daarbij zit er ook een factor luck bij, je kan zo 10 matches achter elkaar gewoon kei goede spelers krijgen en klimmen in rank alsof het niets is. Andersom kan natuurlijk ook.
Ik hoor vaak je moet carryen als tank of DPS iets wat ik denk dat voor mij niet mogelijk is gewoon omdat ik te slecht ben. Ik zit nu high gold en merk dat de potjes vaak spannend genoeg zijn. medals maken mij niet veel meer uit. Als dps verwacht ik gewoon een medal in objective kills/eliminations/damage. Dit wordt ook verwacht. als ik op gold uitkom blame ik het team gewoon niet meer voor de loss. en ga ik niet met medals rondgooien. ik probeer doormiddel van plays.tv matches terug te kijken en hoe kan ik volgende keer beter doen.
als blizzard een ranking systeem vooral af laat hangen van individuele skill dan heb je alleen nog maar pro gengus in diamond en hoger
even in teamchat effe hallo zeggen als healer callouts doen, en gewoon goed opletten, beetje cheery attitude en je kunt leuke games hebben. Tuurlijk kan iemand een mindere pick hebben maar als hij 2/3 keer al gecounterd wordt probeer hem/haar te overtuigen om een switch te maken. Toxic typen e.d. werkt averechts en voor je het weet zit je met iemand die de game throwed.
Er zit een persoonlijke skillrating in. speel jij zenyatta wordt jou performance op die map vergeleken met andere zenytta's rond jou skill level op die map. Ik zou je de blue post sturen maar die is al zo oud dan zou ik in de archieven moeten duiken denk ik.
season 1 ging juist zeer goed voor mij ik kon toen beter tryharden maar ondanks dat mic usage op een minimum zat ging het wel gewoon goed. Lucio/mercy waren toen mijn mains in dat seizoen en ben toen begonnen op 66 SR goede games gehad en tuurlijk de mindere maar terugkijkend kwam dat op het moment dat ik het season eigenlijk wel gezien had en ook dps ging spelen.
je kunt de sterren van de hemel spelen, maar je moet het nog steeds doen met het team. Probeer dan de leidende rol op je te nemen, jezelf ruilen voor 2 kills heeft geen zin als je niet aangeeft dat ze nu moeten pushen. wil je dit niet of werkt dit niet duo/trio que werkt perfect. probeer dan gewoon 3 rollen te vervullen dps/tank/healer
van verliezen wordt je niet beter, je wordt beter door jezelf te analyseren. Wat deed
ik fout. wat kon
ik beter doen, wat had
ik beter kunnen picken in plaats van die hero. (key word:
ik)
en natuurlijk op een gegeven moment accepteren dat je zit waar je hoort te zitten. Op reddit zijn er zelfs gastjes die je voor hun plezier doen analyseren. En met tips en tricks komen. Je moet niet vergeten je speelt tegen 6 idioten en jou team heeft er maar 5 want zelf horen we allemaal in grandmaster thuis.
Ach wie weet is er over twee a drie maanden wel 1vs1 competitive dan kun je altijd daar je luck proberen.
Naar de pro's moet je niet teveel kijken, speel op een setting die je lekker ligt. laag kan goed zijn maar als je daar niet mee overweg kan dan is mischien hoger beter.
ik dacht ook van oh laat ik het eens als die pro's doen. op long range ging het redelijk maar close range was gewoon ruk, nu iets omhoog en het gaat gewoon kei lekker. terug naar de 1600dpi met 30 sensivity doen we niet meer

maar wat de pro's doen gaat mij gewoon veels te traag.
Gundogan schreef op maandag 2 januari 2017 @ 11:45:
[...]
Meta? Wat is dat? In quick play zie ik bijna alleen maar insta 4-5 dps locks, het liefst altijd Junkrat + Hanzo + Widowmaker. Tanks en healers doen we maar niet aan, behalve op ze zeuren als het niet lukt.

meta is dat ding dat iedereen wilt dat je speelt maar in feite maar de helft van het werk is.
ik wordt altijd kots misselijk als er eentje met het woordje meta in de teamchat begint te smijten. Meta spelen wil ik gerust maar dan wil ik ook de communicatie die erbij hoort.
in quickplay speel ik vanalles, ik vind de laatste tijd hanzo niet verkeerd om te spelen, alleen veel oefening nodig. Dan offer ik soms teamcomp op, speel genoeg healers/tanks etc. dit doe ik niet omdat ik wil dat we verliezen maar soms heb ik zo iets van nu even niet. sorry alvast als we elkaar tegenkomen ingame

Cassius schreef op maandag 2 januari 2017 @ 16:40:
[...]
Voila, maar ik had niet voor niets een G502 gekocht

. Als je hiermee bezig bent heb je een fatsoenlijke muis, anders is het als wielrennen willen leren/proberen met een stadsfiets. Maar ok, de FK was ook een echte gamemuis en had dit nog wel. Even checken welke sensor-muis combinaties dit niet doen dus.
same muis, alleen even een vraagje tussendoor weet jij waar je macro's enzo kunt instellen gebruik die logitech app maar kijk er volgens mij gruwelijk overheen.