• fjux
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 18-09 13:08
Pykow schreef op donderdag 22 december 2016 @ 10:20:
[...]

<knip>
Ik ben benieuw welke score ik dit seizoen ga halen na mijn placements.
Tot dus ver 4x gewonnen en 1x verloren, nog 1 winst te pakken en dan ben ik tevreden ;).
toch zal ik niet verbaast zijn, als ik gewoon op Silver uit kom, omdat heel veel spelers veelste laag ingeschaald worden.

Gisteren was een Reinhardt boos op mij (ik was Soldier)
Ik schoot steeds zijn schild stuk en bleef of mid-range afstanden staan om echt iedereen schade toe te brengen.
Mijn team was verbaast over mijn speelstijl, want blijkbaar deed ik met 15.000 damage hele goede zaken voor het team en was ik meer een teamplayer dan een solo carrier (zoals ze dat beschreven in de chat)
Het hangt allemaal heel sterk af van je raiting in het vorige seizoen, en van het idee dat de bliz servers hebben van jouw niveau.

Ik heb met mijn placements er 5 gewonnen, 2 gelijk en 3 verloren, en ben 250SR lager ingeschaald dan ik season 2 was geëindigd.

Gelukkig zit ik ondertussen weer 500 punten hoger :)

(had 2500 in S2)

En ja, soldier is een beest nu, leukste met reinharts is als je jezelf zo kan positioneren dat hij tussen 2 attackers staat, dan weet ie niet meer waar hij zijn schild op moet richten.
(helaas kiezen ze meestal alsnog om het schild naar soldier te richten...... maarja dood is dood)

ps. hou er wel rekening mee dat zelf als soldier het niet al te veel nut heeft om in je eentje op het schild van rein te blijven knallen, maar met 2 dps ben je er zo doorheen.

• Ereaser
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 31-03 09:48
Splitinfinitive schreef op woensdag 21 december 2016 @ 10:15:
[...]
Waar ik mij dan weer enorm kwaad om kan maken is het feit dat d.va een elf costuum aan heeft in de comic en deze niet ingame zit

:(
Vind het ook nog steeds jammer dat ze voor soldier niet een ugly christmas sweater skin hebben gemaakt, zou perfect bij hem passen :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Splitinfinitive
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 01-09 08:33

Splitinfinitive

Is altijd net iets te laat :/

Pykow schreef op donderdag 22 december 2016 @ 10:20:
[...]

Waarom bannen wij niet gewoon de russen van heel Overwatch ;)
Gemiddelde Russische speler is een verslechtering van de game.
Of moeten we Zarya en Volkaya industrie hernoemen/aanpassen.
Dit is zo niet waar ik heb leukere matches met russen dan met hollanders. Die laatste zijn zo'n beetje het ergst. Alleen vallen russen gewoon sneller op door hun andere alphabet.

Wat ik vooral merk is dat russen vooral stil zijn en gewoon tryharden. Veel anderen zoals "westerse" spelers zijn zo overtuigd van hun kunnen dat zodra het niey hun gangetje gaat dan is het team kut en moet iedereen maar de tering krijgen want ik throw de match. Of in quickplay als het even slecht gaat zijn hey meestal niet de Russische namen die pleite gaan.

Toxiticity over de mic idem ditto. De meeste russen zullen ook gewoon engels proberen te spreken als je daar om vraagt. Dit kun je vergeten bij fransen, spanjaarden en vaak ook duitsers

Over het algemeen zit er gewoon uitshot in elke nationaliteit

[ Voor 75% gewijzigd door Splitinfinitive op 22-12-2016 11:20 ]

• Tonymalony
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 17-05 16:32
Splitinfinitive schreef op donderdag 22 december 2016 @ 11:12:
[...]
Over het algemeen zit er gewoon uitshot in elke nationaliteit
Ik denk dat het hier vooral op neerkomt! ;) Van elke nationaliteit heb ik met aardige lui gespeeld, maar ook met de meest onmogelijke klootzakjes. Uiteindelijk heb ik vooral de schurft aan competitive spelers die het na 1 ronde, of soms zelfs na 1 minuut het al opgeven en de game "throwen".

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pimsch
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 10-07 16:25
Nanette schreef op donderdag 22 december 2016 @ 10:47:
Zijn er ook mensen op Master die samen competitive willen spelen? Speel vaak alleen en vind het leuker met 2.

Lori#21903
Zekerr, Melt#2518

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fjux
  • Laatst online: 18-09 13:08
Tonymalony schreef op donderdag 22 december 2016 @ 12:36:
[...]

Ik denk dat het hier vooral op neerkomt! ;) Van elke nationaliteit heb ik met aardige lui gespeeld, maar ook met de meest onmogelijke klootzakjes. Uiteindelijk heb ik vooral de schurft aan competitive spelers die het na 1 ronde, of soms zelfs na 1 minuut het al opgeven en de game "throwen".
Ik heb gewoon in het algemeen een hekel aan mensen die de game 'Throwen'. ik vind gewoon dat je tot het bittere einde door moet gaan! niet halverwege roepen van, laat maar lukt toch niet...
Zelfs niet in de laatste minuut

Verwijderd

Splitinfinitive schreef op donderdag 22 december 2016 @ 11:12:
[...]

Dit is zo niet waar ik heb leukere matches met russen dan met hollanders. Die laatste zijn zo'n beetje het ergst.
Zal wel aan Overwatch liggen dan...want in al die jaren dat ik Counter-Strike speel zijn het vaak de russen/polen die de meest negatieve invloed hebben op een potje.
Communiceren in het engels doen ze zelden om een potje goed te laten verlopen, maar owee als er iets fout gaat wat hun niet aanstaat, dan spreken ze het vloeiend en krijg je tevens een lading scheldwoorden bij.

Nu ik erover nadenk...ik kan me niet herinneren ook maar één keer een Russische naam te hebben gezien in Overwatch, ging er dus ook altijd vanuit dat die lui hun eigen region hadden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Psyonara
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 10:42
yrosma schreef op woensdag 21 december 2016 @ 08:52:
[...]

Ik weet zelf niet meer precies welke toets combinatie het is, maar volgens mij was het left-alt shift. daarmee switch je tussen 2 keyboard language inputs. Dan kan het inderdaad kloppen dat toetsen opeens anders zijn.

Meeste mensen hebben een international keyboard indeling maar omdat ze een nederlandse windows gebruiken krijg je de nederlandse indeling er ook bij. Als je die dan perongeluk kiest zitten sommige tekens ergens anders. Wil je daar helemaal vanaf gewoon zorgen dat je alleen nog de juiste indeling in je lijst heb staan en de andere dus weggooien. Kun je ook niet meer perongeluk switchen.
Volgens mij ooit wel eens NL verwijderd daarvan maar kwam het elke keer weer terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albinoraptor
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18-09 20:07
Ben na jarenlang console gamen, weer over gestapt naar PC gamen, vond Overwatch wel perfecte game om weer met FPS shooters op PC te beginnen.

Ben net level 20, maar wil wel eens samen spelen met wat andere. Zeker om wat tips en tactieken van te leren. :) Heb wel nog geen mic, maar ben niet te beroerd om via chat/voice wel goed mee te luisteren en te teamplayen.

Dus al iemand zin om eens wat samen te spelen zie ik mss wel uitnodiging verschijnen. :P
FINLUX#21482

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• yinx84
  • Laatst online: 03-09 14:14

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 07:41
Origins Edition bij de Mediamarkt nu €30,-. Ik had nog een kortingskaart van 15,- dus vanavond Overwatch eens oppakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12-09 14:51
Furinax schreef op donderdag 22 december 2016 @ 09:41:
[...]

https://us.battle.net/forums/en/overwatch/topic/20752647034
3400 haat/liefde replies. Heeft best wat indruk gemaakt geloof ik ;)
Arme Mccree >:)

Facts don't care about your feelings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yinx84
5 gratis lootboxes. Dank u Blizzard! :D

Had de Nutcracker skin in èèn van de dozen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fixer
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 18-09 23:30

Fixer

FP ProMod
yinx84 schreef op zondag 25 december 2016 @ 09:50:
5 gratis lootboxes. Dank u Blizzard! :D

Had de Nutcracker skin in èèn van de dozen.
Juh, keek vannacht raar op toen ik opeens 5 lootboxes had na afloop van een match. Al snel echter een berichtje in beeld dat het een kerstcadeautje van de Overwatch-crew was o<:)

Gelijk in de eerste box kerstvrouw Mei en haar Snowman emote :>

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Erasmo
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Erasmo

Laadpaaljager

Gelukkig bijna uit elo hell kom ik dit soort dingen minder tegen:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/yR4Qopb.jpg

Gelukkig nog wel een draw eruit kunnen trekken.

Doet iets met stroom, motors en nu ook auto's op YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Erasmo schreef op zondag 25 december 2016 @ 14:16:
Gelukkig bijna uit elo hell kom ik dit soort dingen minder tegen:

[afbeelding]

Gelukkig nog wel een draw eruit kunnen trekken.
Welkom bij de realiteit, dit gebeurt overal. Elo hell is ook een mooie onzin term die je alleen rondgooit omdat je vind dat je beter bent (zoals iedereen hoor)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRAXION
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-09 23:11
Verwijderd schreef op maandag 26 december 2016 @ 08:52:
[...]

Welkom bij de realiteit, dit gebeurt overal. Elo hell is ook een mooie onzin term die je alleen rondgooit omdat je vind dat je beter bent (zoals iedereen hoor)
Nee elo hell bestaat echt ik stond op 3900 punten vervolgens 9 of 10 rondes verloren zodat ik op 3400 uitkwam doordat iedereen salty was die dag,
Tjorb picks widows die niks raakten en hanzo's die het hele seizoen reinhardt hebben gespeeld.

Lijkt erop dat er veel mensen van 4000+ aan het deranken, mijn vermoeden zelf is dat ze of allemaal 3000 willen zijn en dan pre mades maken om te stompen voor de lol.
Of omdat ze hun grand master hebben gehaald en andere mensen willen trollen.

Ondertussen weer 3700 na een paar potjes vandaag maar eens kijken of er een winning streak in zit gisteren geëindigd met een 4 win streak :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TRAXION schreef op maandag 26 december 2016 @ 09:41:
[...]

Nee elo hell bestaat echt ik stond op 3900 punten vervolgens 9 of 10 rondes verloren zodat ik op 3400 uitkwam doordat iedereen salty was die dag,
Tjorb picks widows die niks raakten en hanzo's die het hele seizoen reinhardt hebben gespeeld.

Lijkt erop dat er veel mensen van 4000+ aan het deranken, mijn vermoeden zelf is dat ze of allemaal 3000 willen zijn en dan pre mades maken om te stompen voor de lol.
Of omdat ze hun grand master hebben gehaald en andere mensen willen trollen.

Ondertussen weer 3700 na een paar potjes vandaag maar eens kijken of er een winning streak in zit gisteren geëindigd met een 4 win streak :9
Dus alles onder 4000 is elo hell? Dan is dat ongeveer dus 90% van de game? Sounds legit.

Uiteindelijk vind iedereen dat hij in elo hell zit en is het gewoon onzin. Je moet het spel spelen en er lol in hebben, natuurlijk is het niet leuk als je weer met een team trolls komt maar dat gebeurt in iedere rank helaas.

Ik had er in het begin ook wel moeite mee maar ik speel nu gewoon voor het leuk en wat iedereen verder doet zal me een worst wezen. De goede potjes zijn natuurlijk het leukste en soms verlies je, welcome to life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erasmo
  • Niet online

Erasmo

Laadpaaljager

Verwijderd schreef op maandag 26 december 2016 @ 08:52:
[...]

Valt mee hoor, ik ben een gemiddelde Rein/Lucio speler en kan daar mee leven, Platinum halen is mijn einddoel voor dit seizoen bijvoorbeeld.
Maar door een drankje te veel tijdens placements kon ik dit seizoen beginnen op 1300 en sommige dingen die je daar ziet... Torbs die een turret bouwen in spawn en daar blijven zitten, Lucios die alleen maar speedboosten om hun wallriding te oefenen en comps die echt niet werken, soms moet je kiezen of je de enige support of tank wil worden want de rest van het team instalockt direct op een Genji/Hanzo/WM combinatie.

Ben ondertussen opgeklommen naar 1800 en in deze regio kun je tenminste normaal een ronde spelen zonder trolls en teams die redelijk gematcht zijn. En soms zelfs teamwork over voice :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aaaido
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 18:40
Ik geef het op met Overwatch op de ps4. Ben dit seizoen begonnen met een rating van 2400 ofzo en zit nu op de 2100. Dat is opzich nog niet zo heel erg alleen het niveau van de medespelers is bedroevend. Het is geeneens dat ze de heroes niet kunnen spelen, het is vooral niet in het team belang spelen. Symmetra pakken op attack met Payload en dan niet switchen als niks lukt etc. Hoe lager je in de rating komt, hoe lastiger het is om tactische potjes te spelen. Het is vaak wie kan er het snelst de tegenstander doden met wat geluk van gebruik van ults...

Overwatch is echt een tof spel maar solo is het niet te doen. Met een team is het zeker leuk en beter te doen maar speel over het algemeen toch vaker solo. Dat is bij andere shooters makkelijker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Erasmo schreef op maandag 26 december 2016 @ 11:15:
[...]

Valt mee hoor, ik ben een gemiddelde Rein/Lucio speler en kan daar mee leven, Platinum halen is mijn einddoel voor dit seizoen bijvoorbeeld.
Maar door een drankje te veel tijdens placements kon ik dit seizoen beginnen op 1300 en sommige dingen die je daar ziet... Torbs die een turret bouwen in spawn en daar blijven zitten, Lucios die alleen maar speedboosten om hun wallriding te oefenen en comps die echt niet werken, soms moet je kiezen of je de enige support of tank wil worden want de rest van het team instalockt direct op een Genji/Hanzo/WM combinatie.

Ben ondertussen opgeklommen naar 1800 en in deze regio kun je tenminste normaal een ronde spelen zonder trolls en teams die redelijk gematcht zijn. En soms zelfs teamwork over voice :P
Ja maar hiervoor geldt hetzelfde, 1800 is geen platinum maar je gaat er wel van uit dat je het kan halen. Dit was trouwens echt totaal geen belediging hé, ik heb hetzelfde en zit ook rond de 1800 SR. Hou mezelf ook echt niet voor dat ik Diamond of Master niveau ben oid. Maar veel mensen hebben wel het idee dat ze beter zijn dan iedereen in hun team.

Maar hoger komen zorgt er echt niet voor dat je geen trolls hebt en dat iedereen communiceert. Tuurlijk gebeurt het meer maar het is echt niet opeens een veel betere wereld waarin iedereen elkaar liefde en geluk toewenst. Zeker met de manier waarop blizzard SR spreidt is van een elo hell niet echt sprake. Als je niet hoger komt zijn er gewoon te veel mensen beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dawofl
  • Laatst online: 18-09 14:17

dawofl

?

momenteel zie ik toch vrij vaak Symetra voorbij komen en ik merk met name dat de shield generator behoorlijk sterk kan zijn als je die bij bepaalde chokes neerzet.

Wat ik me nu afvraag is moet je Symetra zien als support of als DPS / Defence hero. ik heb vaak moeite met opvullen als iemand Sym heeft gepicked ga je voor 1 support (lucio of ana) of zie je sym als DPS en vul je aan met 1 support etc.

I wanted to change the world but god wouldnt give me the source code

Acties:
  • 0 Henk 'm!
dawofl schreef op dinsdag 27 december 2016 @ 09:46:
momenteel zie ik toch vrij vaak Symetra voorbij komen en ik merk met name dat de shield generator behoorlijk sterk kan zijn als je die bij bepaalde chokes neerzet.

Wat ik me nu afvraag is moet je Symetra zien als support of als DPS / Defence hero. ik heb vaak moeite met opvullen als iemand Sym heeft gepicked ga je voor 1 support (lucio of ana) of zie je sym als DPS en vul je aan met 1 support etc.
ik zie en speel haar als DPS.

Haar shield generator ultimate is echt ontiechelijk sterk eigenlijk. en ook op attack werkt het super prima omdat je hem gelijk terug krijgt als je een checkpoint bereikt en hem opnieuw kan plaatsen en de range ook aanzienlijk ver is.

defensive bestaat voor mij niet eigenlijk. ik vind alle defensive heroes ook gewoon DPS characters.

meestal als iemand al een symmetra heeft en iemand een Ana dan is het vaak alsnog geen slecht idee om een lucio te pakken.
Dan moet je alleen hopen dat die symmetra een beetje agressief speelt en niet alleen maar achter blijft want dan heb je er weinig aan.

Ik heb nu bijna 3000 CP en denk dat Symm mijn volgende golden gun word.

WoW: Rogue, FFXIV: Sasuke Uchiha, TWITCH

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalSonic
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 13:11
Ik krijg er koppijn van wat een klote filmpje. Een halve minuut is het wel grappig dat ze elkaar woorden afmaken maar daarna geeft het maagzuur. Totaal niet boeiend verhaal ook. Ik snap dat ze het gevoel van competitive willen verwoorden maar dat had veel korter gekund :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
dawofl schreef op dinsdag 27 december 2016 @ 09:46:

Ik denk dat Symm nu meer een Defense hero is dan een support. Alhoewel de shield generator wel erg helpt, maar een Torbjorn kan ook 75 armor geven. Een Soldier kan healen. Die shield helpt op sommige punten nog best wel goed, maar de turrets kan je toch voornamelijk alleen defensief gebruiken. Symm op attack kan werken als ze echt vrij scheel zijn. Ik maak er nog redelijk vaak een roadhog of een reaper mee af.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• VySio
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 14:39
Ricmaniac schreef op dinsdag 27 december 2016 @ 11:42:
[...]

Haar shield generator ultimate is echt ontiechelijk sterk eigenlijk. en ook op attack werkt het super prima omdat je hem gelijk terug krijgt als je een checkpoint bereikt en hem opnieuw kan plaatsen en de range ook aanzienlijk ver is.

defensive bestaat voor mij niet eigenlijk. ik vind alle defensive heroes ook gewoon DPS characters.

meestal als iemand al een symmetra heeft en iemand een Ana dan is het vaak alsnog geen slecht idee om een lucio te pakken.
Dan moet je alleen hopen dat die symmetra een beetje agressief speelt en niet alleen maar achter blijft want dan heb je er weinig aan.

Ik zou echt 1 healer willen hebben. Ik als Lucio main vind het sowieso heel prettig om bij control point of defense maps de solohealer te zijn. Laat mij maar lekker overleven en anderen lekker damage doen met speedsboost wanneer nodig. Als er duo heal is dan is mijn mening dat er te weinig damage is. Dan zet de damage met het grotere risico van gekilled worden als lucio geen zoden aan de dijk.

Symmetra geeft echt zoveel tijd voor healers om ze weer op te lappen dat ik van mening ben dat ze echt een support is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ambition88
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 12:50
Jongens, wie is er nog in de kerststemming en kan een uurtje van zijn tijd opgeven om mij te helpen de genji skin te unlocken? heb de game al installed en al, maar geen vrienden /sadface mucho appreciated

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Chosen One
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 19:38

The Chosen One

Zie signature!

Lucio als solohealer werkt meestal niet zo goed. Lucio healt veel totaal maar voor echte gevechten werkt dat vaak niet. Je wordt weggeblazen door een goede push.

Mercy/Ana kunnen veel beter healen in die momenten. Ana kan ook nog prima damage doen, vooral i.c.m grenade. (niet healen is ook veel damage)
Een agressive Lucio (beetje rondrentjes rennen of over payload dashen) kan storend zijn, beetje dps, en goed ondersteunend healen.

Een Zenyetta kan ook gigantisch veel damage doen en met discord nog meer damage enablen.

Symettra zie ik ook meer als een offensive hero met utility.

Mijn LEGALE dvd collectie; (altijd onder constructie) http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/The%20Chosen%20One - - - - - - - - - Quietum Grandis: https://nl.hardware.info/usersystemen/28203/quietum-grandis---ryzen-2700x-game-pc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Thomas

☷☰

The Chosen One schreef op dinsdag 27 december 2016 @ 16:44:
Lucio als solohealer werkt meestal niet zo goed. Lucio healt veel totaal maar voor echte gevechten werkt dat vaak niet. Je wordt weggeblazen door een goede push.

Mercy/Ana kunnen veel beter healen in die momenten. Ana kan ook nog prima damage doen, vooral i.c.m grenade. (niet healen is ook veel damage)
Een agressive Lucio (beetje rondrentjes rennen of over payload dashen) kan storend zijn, beetje dps, en goed ondersteunend healen.

Een Zenyetta kan ook gigantisch veel damage doen en met discord nog meer damage enablen.

Symettra zie ik ook meer als een offensive hero met utility.
Lucio met Zenyatta óf een goede Ana (maar die zijn er minder) is IMO het beste. Lucio om iedereen enigszins op te kunnen lappen, Zen en Ana om wat meer te focussen, en die kunnen ook de nodige DPS leveren waar nodig. Als Lucio probeer ik altijd gewoon niet dood te gaan en van achter de linies damage te doen, je kunt bijv. best doorknallen op een Reinhardt terwijl je bezig bent. Op control maps speel ik 'm vaak wat offensiever omdat je op veel plekken makkelijk lui van een richel af kan knallen. Heerlijk is dat, bij Night Market (geloof ik) eens 3 van die lui in één keer van de rand af geknald :D .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plainside
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 17-09 12:37

Plainside

I browse when I'm at work

Gisteren zowaar maar weer even een paar potjes gespeeld.
Toch maar even neit op team comp gelet had ik ook nog plezier.
Later nog 3v3's met 2 random lui waarmee we domineerde met de Mercy, Rein, Bastion combo(ik was bastion).
Altijd leuk om aan het eind te zien dat de 3 rondes die zijn gespeeld je hele team leeft.
Zelfs tegen een D.Va, Roadhog en tracer overleefde we het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thundermouse
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 26-03 16:45
Aan allen een goeiendag.

Mijn seizoen 3 valt wat tegen, en zoek eigl iemand die 's avonds enkele potjes op pc wilt spelen!
Season 2 was hoogste iets rond de 2620 +- (vooral reaper gespeeld)
Season 3 speel ik enorm graag ana en zoek een goeie dpser om mee te spelen
In de laatste 4 dagen gezakt van 2300 naar 1900 +- ; nooit platinum bereikt in huidig seizoen toen ik dat in seizoen 2 wel een makkie vond.

Mijn ana skills vind ik redelijk goed en krijg vaak goeie reacties van andere spelers die mij dan toevoegen, velen die ook vragen wat ik in gold doe ... tja mij amuseren hé :)

dus voelt er iemand zich geroepen (een dpser) om wat te duo queuen?
add me: Watashimori#2989

• Joarie
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 17:31
Het is trouwens goed te merken dat veel mensen het spel met de kerst cadeau hebben gekregen. Daarmee bedoel ik niet het spelniveau, voordat er mensen zich aangevallen voelen :+
Het is merkbaar in de vs-AI-modus want opeens ben ik met mijn magere lvl 94 de hoogste uitschieter tussen de 10-tot-25-levelaars :)
Dat heeft mij het laatste zetje gegeven om lekker de Random 6vs6 te gaan spelen in Arcade. Lekker iedereen gehandicapt door de random hero's en verrassend leuk. Wat ook wel zo verfrissend is, is dat je niet meer insta-death bent door die uber-auto-aim van de Hard AI :D

The chances of being killed by a cow are low but never 0%. 1x Venus-E 5.12 kW, FW151. 3-fasen. HW P1.

• Erasmo
  • Niet online

Erasmo

Laadpaaljager

Verwijderd schreef op maandag 26 december 2016 @ 14:38:
[...]

Ja maar hiervoor geldt hetzelfde, 1800 is geen platinum maar je gaat er wel van uit dat je het kan halen. Dit was trouwens echt totaal geen belediging hé, ik heb hetzelfde en zit ook rond de 1800 SR. Hou mezelf ook echt niet voor dat ik Diamond of Master niveau ben oid. Maar veel mensen hebben wel het idee dat ze beter zijn dan iedereen in hun team.

Maar hoger komen zorgt er echt niet voor dat je geen trolls hebt en dat iedereen communiceert. Tuurlijk gebeurt het meer maar het is echt niet opeens een veel betere wereld waarin iedereen elkaar liefde en geluk toewenst. Zeker met de manier waarop blizzard SR spreidt is van een elo hell niet echt sprake. Als je niet hoger komt zijn er gewoon te veel mensen beter.
Vorig seizoen kon ik de helft niet meedoen en ben toen halverwege goud uit gekomen. Sindsdien is mijn Rein play merkbaar beter geworden dus Platinum aantikken is wel een mooi streefdoel wat te halen moet zijn.
Elo hell is een groot woord maar in de lagere regionen is het soms wel frustrerend, ik heb geen problemen met verliezen als iedereen meespeelt maar als je effectief 4vs6 speelt omdat er twee spelers besluiten in de spawnroom te chillen is het gewoon niet leuk.
Maar goed, even een bakkie koffie doen en opnieuw! Als je het niveau hebt klim je uiteindelijk vanzelf naar boven, al duurt het wat langer soms.

• wvdveer
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 08:24
ELO hell is gewoon een term om het eigen falen te ontkennen. Natuurlijk kom je incompetente teams tegen, maar hetzelfde niveau zit ook in het andere team. Dus als je een beetje je best doet ben jij in die matches juist de beslissende factor, of niet.. en dan hoor je op dat niveau. Dit is het eerste seizoen dat ik meer dan een stuk of 10 comp potjes heb gedaan en was in een avond of 5 van bronze naar platinum geknald.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Techno Overlord
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 09:37

Techno Overlord

Nocturnal Metamorphoses™

Ricmaniac schreef op dinsdag 27 december 2016 @ 11:42:
[...]

Symmetra is erg sterk geworden idd. En ik had al een hekel aan haar omdat mijn main char D.Va is. Al een paar keer meegemaakt dat een goede aanvallende Symmetra ons team de overwinning gaf. Natuurlijk met goede teamspelers maar toch.... Symmetra was de char die het geheel deed carryen.

Forever raver!
Specs: Workstation Server

Techno Overlord schreef op donderdag 29 december 2016 @ 13:37:
[...]

Symmetra is erg sterk geworden idd. En ik had al een hekel aan haar omdat mijn main char D.Va is. Al een paar keer meegemaakt dat een goede aanvallende Symmetra ons team de overwinning gaf. Natuurlijk met goede teamspelers maar toch.... Symmetra was de char die het geheel deed carryen.
ik blijf het wel een goeie change vinden hoor. dat zij nu een 2e ult heeft gekregen is echt nice. het is het nu gewoon waar om op een map symmetra te houden. en niet na punt a te moeten switchen.

ook haar shield die ze af schiet kan voor leuke acties zorgen :P zo rende ik op een ana af die op me schild zat te schieten en eenmaal dichtbij genoeg kon ik haar killen.

• Joarie
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 17:31
Ricmaniac schreef op donderdag 29 december 2016 @ 15:24:
[...]

ik blijf het wel een goeie change vinden hoor. dat zij nu een 2e ult heeft gekregen is echt nice. het is het nu gewoon waar om op een map symmetra te houden. en niet na punt a te moeten switchen.

ook haar shield die ze af schiet kan voor leuke acties zorgen :P zo rende ik op een ana af die op me schild zat te schieten en eenmaal dichtbij genoeg kon ik haar killen.
Wat ook fijn is, is dat de shield stacked als er twee symmetra's zijn. Als je het een beetje in je bol hebt als team dan kun je met een 2+ symmetra's van iedereen bijna een tank maken :+

The chances of being killed by a cow are low but never 0%. 1x Venus-E 5.12 kW, FW151. 3-fasen. HW P1.

• Techno Overlord
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 09:37

Techno Overlord

Nocturnal Metamorphoses™

Ricmaniac schreef op donderdag 29 december 2016 @ 15:24:
[...]

Op Temple of Anubis is Symmetra echt heel sterk. Vooral op punt B. De shield generator up en de hele tijd shield schieten over de brug naar de middelste ingang/uitgang van de tempel. Zo forceer je het andere team bijna om over de flanken te komen en dat zie je vrijwel altijd aankomen.

Forever raver!
Specs: Workstation Server

Joarie schreef op donderdag 29 december 2016 @ 15:27:
[...]

Wat ook fijn is, is dat de shield stacked als er twee symmetra's zijn. Als je het een beetje in je bol hebt als team dan kun je met een 2+ symmetra's van iedereen bijna een tank maken :+
ik speel alleen bijna nooit unlimited heroes :P altijd gewoon competitive of quickplay .. en een aantal keer 3v3 per week voor de lootboxes maar daar gebruik ik symm bijna nooit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou ik heb Diamond weer gehaald in seizoen 3. Denk niet dat ik goed genoeg ben om nog de push naar Master te halen dit seizoen maar we gaan het wel weer zien :)

Weet iemand toevallig ook wanneer S3 eindigt? Kon het zelf zo snel niet vinden namelijk.

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 30-12-2016 01:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 30 december 2016 @ 00:59:
Nou ik heb Diamond weer gehaald in seizoen 3. Denk niet dat ik goed genoeg ben om nog de push naar Master te halen dit seizoen maar we gaan het wel weer zien :)

Weet iemand toevallig ook wanneer S3 eindigt? Kon het zelf zo snel niet vinden namelijk.
Seizoenen duren 3 maanden, dus je hebt nog wel een flink tijdje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plainside

Plainside

Laatste tijd maar weer eens meer de tank heroes geprobeerd.
Vooral Hog en Rein, zeer goede ervaringen mee gehad tot nu toe.

Begin nu te begrijpen waarom Hog zo lastig is om te killen met z'n OP heal haha.
Vooral mensen lastig vallen met de hook(zeker mercy en lucio hehe) maar merk ook dat 1v1's tegen een Hog lastig zijn.

Ook is het leuk om met hog/rein vooral de overtime te forceren door gewoon op de point/payload te staan en kijken hoe je team langzaam maar zeker toch richting de point komen.
Ga je net dood is de rest van je team er wel om het over te nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pvink
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 15-09 14:56
Plainside schreef op vrijdag 30 december 2016 @ 08:23:
Laatste tijd maar weer eens meer de tank heroes geprobeerd.
Vooral Hog en Rein, zeer goede ervaringen mee gehad tot nu toe.

Begin nu te begrijpen waarom Hog zo lastig is om te killen met z'n OP heal haha.
Vooral mensen lastig vallen met de hook(zeker mercy en lucio hehe) maar merk ook dat 1v1's tegen een Hog lastig zijn.

Ook is het leuk om met hog/rein vooral de overtime te forceren door gewoon op de point/payload te staan en kijken hoe je team langzaam maar zeker toch richting de point komen.
Ga je net dood is de rest van je team er wel om het over te nemen.
Dat laatste kun je op hogere ranking beter niet doen. Als 1 team een kill heeft gemaakt, springt iedereen er direct op vanwege het voordeel dat ze hebben. :D
Edit: Voor overtime moet je het uiteraard wel doen |:( |:(

[ Voor 3% gewijzigd door pvink op 30-12-2016 09:12 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Plainside

Plainside

pvink schreef op vrijdag 30 december 2016 @ 09:04:
[...]

Dat laatste kun je op hogere ranking beter niet doen. Als 1 team een kill heeft gemaakt, springt iedereen er direct op vanwege het voordeel dat ze hebben. :D
ik vermijd comp als de pest.
is toch maar grotendeels toxic gezeur dat je team noob is en bal bla bla who gives a shit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erasmo
  • Niet online

Erasmo

Laadpaaljager

pvink schreef op vrijdag 30 december 2016 @ 09:04:
[...]

Edit: Voor overtime moet je het uiteraard wel doen |:( |:(
Ah de bekende overtime charge naar point en dan gaan huilend in een hoekje gaan zitten met je schild en hopen dat de rest van het team er aan komt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thompson
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 13:50

Thompson

Beeromaniac

Ik heb er zelf eigenlijk nog vrij weinig last van gehad die zogenaamde "ELO hell". Tuurlijk, soms zit je in een team met spelers en vraag je je af, waar de fuck ben jij nou weer mee bezig... Maar dat is bij de tegenstander ook wel eens. Vaak toch gewoon redelijk goede potjes de laatste tijd.

Was dit seizoen door slechte placements ook erg laag gestart, 1250 ofzo. Je merkt daar inderdaad wel dat het niveau over het algemeen wel regelmatig beroerd is, veel mensen die champs pas een paar keer gespeeld hebben maar ze toch al in comp gebruiken. Eigenlijk vanaf 1600+ is dat al een stuk minder heb ik het idee. Ik zit nu zelf op 1850 ongeveer (en nog wel stijgende, ik hoop eind van het seizoen in de buurt van Platinum te kunnen komen) en de potjes die ik nu speel zijn vaak gewoon spannende potjes waar ook al wel eens goed in wordt gecommuniceerd en picks op elkaar af worden gestemd, zelfs met solo-que.

Voordat ik overwatch ging spelen heb ik veel HotS gespeeld, dat was opzich nog prima. Daarvoor veel LoL gespeeld, dat was pas een ramp als het aankwam op trolls/tocix e.d. De OW community is wat dat betreft zeer prima als je het mij vraagt.

Vraagje; Welke gamemode spelen jullie het liefste en welke gamemode zou je in de toekomst misschien nog wel willen zien?

Ik speel zelf vooral het liefst Control. Mede ook omdat Junkrat een van mijn favoriete heroes is en die komt op de meeste control maps goed tot zijn recht :9
Mij lijkt een wat klassiekere FPS vorm als Capture The Flag of Domination erg gaaf.

[ Voor 13% gewijzigd door Thompson op 30-12-2016 09:57 ]

Beeromaniac

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Thompson schreef op vrijdag 30 december 2016 @ 09:54:
Ik heb er zelf eigenlijk nog vrij weinig last van gehad die zogenaamde "ELO hell". Tuurlijk, soms zit je in een team met spelers en vraag je je af, waar de fuck ben jij nou weer mee bezig... Maar dat is bij de tegenstander ook wel eens. Vaak toch gewoon redelijk goede potjes de laatste tijd.

Was dit seizoen door slechte placements ook erg laag gestart, 1250 ofzo. Je merkt daar inderdaad wel dat het niveau over het algemeen wel regelmatig beroerd is, veel mensen die champs pas een paar keer gespeeld hebben maar ze toch al in comp gebruiken. Eigenlijk vanaf 1600+ is dat al een stuk minder heb ik het idee. Ik zit nu zelf op 1850 ongeveer (en nog wel stijgende, ik hoop eind van het seizoen in de buurt van Platinum te kunnen komen) en de potjes die ik nu speel zijn vaak gewoon spannende potjes waar ook al wel eens goed in wordt gecommuniceerd en picks op elkaar af worden gestemd, zelfs met solo-que.

Voordat ik overwatch ging spelen heb ik veel HotS gespeeld, dat was opzich nog prima. Daarvoor veel LoL gespeeld, dat was pas een ramp als het aankwam op trolls/tocix e.d. De OW community is wat dat betreft zeer prima als je het mij vraagt.

Vraagje; Welke gamemode spelen jullie het liefste en welke gamemode zou je in de toekomst misschien nog wel willen zien?

Ik speel zelf vooral het liefst Control. Mede ook omdat Junkrat een van mijn favoriete heroes is en die komt op de meeste control maps goed tot zijn recht :9
Mij lijkt een wat klassiekere FPS vorm als Capture The Flag of Domination erg gaaf.
Ik speel het liefst een payload map zoals dorado ofzo.

Zelf lijkt mij een Domination mode ook wel lachen ja of het bekende Hardpoint van CoD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Idanue
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 18-09 15:57
Ricmaniac schreef op vrijdag 30 december 2016 @ 11:34:
[...]
Ik speel het liefst een payload map zoals dorado ofzo.

Zelf lijkt mij een Domination mode ook wel lachen ja of het bekende Hardpoint van CoD
Daarom hoop ik nog steeds dat ze er een optie in maken dat je een gamemode kan kiezen, ik heb namelijk helemaal niks met de payload maps. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik ben net toch op iets gestuit en dat is echt compleet "What the actual fuck"...een dedicated reddit pagina aan overwatch porn... /r/overwatch_porn

ik ben serieus geshokkeerd wat mensen allemaal maken.
aan de andere kant kan ik er ook weer hard om lachen.

[ Voor 11% gewijzigd door Ricmaniac op 30-12-2016 21:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pvink
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 15-09 14:56
Veel en lang moeten werken deze week en weekend waardoor ik iets te snel rage. VAn 3450 naar 3150 gezakt. Toch maar even een pauze inlassen, meestal ben je weer een stuk beter na 4-5 dagen rust, haha.

@Ricmaniac, dat mensen hier inderdaad serieus tijd in steken om te maken. Doe mij maar gewoon de tentakel variant >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pykow
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 17-09 11:11
Vandaag een ragequitter in het andere team en weer een overwinning in mijn placement matches. 5 gewonnen en 1 verloren.
Ik denk dat ik morgen even de andere matches ga spelen.

Speel dit seizoen soldier, reaper , mccree of pharah.

Angelo NL / Global Cargo VTC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pvink schreef op vrijdag 30 december 2016 @ 22:19:
Veel en lang moeten werken deze week en weekend waardoor ik iets te snel rage. VAn 3450 naar 3150 gezakt. Toch maar even een pauze inlassen, meestal ben je weer een stuk beter na 4-5 dagen rust, haha.

@Ricmaniac, dat mensen hier inderdaad serieus tijd in steken om te maken. Doe mij maar gewoon de tentakel variant >:)
Krijg je met spelen in vakantieperiodes, dan is de kwaliteit van je teamgenoten merkbaar slechter over het algemeen zelf ook weer 200SR gezakt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aaaido
Had gisteren een potje waarbij de match zeker al een paar minuten bezig was. Bij de tegenstander was er een leaver en de match werd auto beëindigd.. Dat gebeurd toch alleen als het potje nog niet is gestart of in de eerste minuut?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VySio
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 14:39
Verwijderd schreef op vrijdag 30 december 2016 @ 23:20:
[...]

Krijg je met spelen in vakantieperiodes, dan is de kwaliteit van je teamgenoten merkbaar slechter over het algemeen zelf ook weer 200SR gezakt.
Ja viel mij ook al op. En de tegenstander lijkt in de vakantieperiode alleen maar beter te worden... :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

VySio schreef op zaterdag 31 december 2016 @ 04:58:
[...]

Ja viel mij ook al op. En de tegenstander lijkt in de vakantieperiode alleen maar beter te worden... :/
Net 2 potjes gespeeld en krijg je iemand die 7 min. totaal op Widow heeft gespeeld die haar picked in comp, ik ga ook maar op mijn 2e account Widow spammen in comp denk ik. Spelen op main account is nu een kansloze missie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
yes laatste dag dat ik kon spelen tot 2 januari (weet niet zeker of die dag ook nog kan) maar nu uit me laatste arcade box de tracer elf skin gekregen. en omdat ik nog 1 3000 skin heb gekregen nu heb ik precies genoeg credits om de overige skins, emotes en highlight intro's van het winter event te kopen :) emblems en sprays boeien me niet.

geen geld hoeven uitgeven aan lootboxes dit keer :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekker Ventje
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 18:03
Ik geef sowieso geen geld uit aan lootboxes. Heb er nu ruim veertig gehad sinds de holiday patch en heb "al" drie kerst skins. Ik krijg ze continu dubbel, als het al kerst skins zijn.

Switch - XBox Series X - PS5 -Vita - 3DS - Primo XL - Monolith Classic - Monolith Junior

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Weet niet wat er gebeurd is maar ik heb zojuist me 6e ranked game in a row gewonnen.. ik speel er 1 dan stop ik even en later speel ik er weer 1.

wel allemaal soloQ though. zit nu op 2481. eergisteren nog op 2300 ofzo

Acties:
  • 0 Henk 'm!
fuck :'( moest me laatste win voor platinum.. word het 3-3 op payload map.. verliezen we met 2meter verschil :'( nu moet ik er weer 2 winnen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yinx84
Het is alsof ik in een nachtmerrie beland ben :'( Van +3100 season high naar 2663 nu. En ik kom er ook niet meer uit lijkt het. Weet niet waardoor het komt, maar pech is zeker een onderdeel. Leavers bij potjes die een sure-win waren, zelf een keer stroomuitval gehad. Ook veel potjes die geen pech waren maar waar mijn team echt gesteamrolled werd... keer op keer. Dat terwijl ik het idee heb dat mijn skill niet achteruit gegaan is. S1 rank 67, S2 ook bijna volledig in mid-diamond... S3 qualify was ook diamond. Gewoon een slechte anderhalve week hoop ik.

Gelukkig zijn die diamond punten al binnen en duurt het seizoen nog wel even dus heb nog tijd om er uit te klimmen... maar man o man wat een frustratie.

[ Voor 6% gewijzigd door yinx84 op 01-01-2017 21:12 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
yinx84 schreef op zondag 1 januari 2017 @ 20:47:
Het is alsof ik in een nachtmerrie beland ben :'( Van +3100 season high naar 2663 nu. En ik kom er ook niet meer uit lijkt het. Weet niet waardoor het komt, maar pech is zeker een onderdeel. Leavers bij potjes die een sure-win waren, zelf een keer stroomuitval gehad. Veel losing streaks gehad. Dat terwijl ik het idee heb dat mijn skill niet achteruit gegaan is. S1 rank 67, S2 ook bijna volledig in mid-diamond... S3 qualify was ook diamond. Gewoon een slechte anderhalve week hoop ik.

Gelukkig zijn die diamond punten al binnen en duurt het seizoen nog wel even dus heb nog tijd om er uit te klimmen... maar man o man wat een frustratie.
Hmm ik vraag me af of dat ergens aan ligt qua game zeg maar. ik zit nu al de hele dag op de grens van platinum. had een 7 win streak en toen zag ik op 2493, toen was het loss, win, loss, win, loss, win en toen zat ik op 2497 en kan die platinum maar net niet aan tikken nu want toen weer 2 verloren en nu zit ik weer op het punt dat ik minder krijg dan verlies.

Maar wat me ook op viel is dat ik samen gequeued werd met echt veel diamonds. dan ga ik kijk en is hun season high bijv 3000-3100 maar current elo gewoon 2550-2650.. dan denk ik echt van hoe de fuck daal je als diamond 400 of meer in rating.

misschien komt het toch nog als after effect van de verkeerde rating dat vorig seizoen uitgegeven hadden.

Nu heb ik na die 2 loses toch weer 2 potjes gewonnen en zit ik op 2490 .. duim voor me dat ik de volgende win en in plat zit :D Jeuj.. 3 wins op een rij :D Back in Platinum baby!

nog steeds denk ik trouwens dat er echt veel mensen of boosted zijn of te hoog geplaatst.
ik merk als ik met wat hogere gequeued word dat er gewoon minder communicatie is en vaak gewoon veel slechter geluisterd word dan wanneer ik met alleen maar goldies/ begin plat word geplaatst. echt raar.

[ Voor 9% gewijzigd door Ricmaniac op 01-01-2017 21:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zelfde hier hoor, heb een keer dronken gespeeld en van 3150 naar 2700 gedropped. Nu kom ik niet meer omhoog, zelfs niet met de meest belachelijke mccree games :(. Zit nu op 2400 ofzo :D.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 02-01-2017 00:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yinx84
Ricmaniac schreef op zondag 1 januari 2017 @ 21:04:
[...]
Jeuj.. 3 wins op een rij :D Back in Platinum baby!
Congrats! :D
Verwijderd schreef op maandag 2 januari 2017 @ 00:20:
Zelfde hier hoor, heb een keer dronken gespeeld en van 3150 naar 2700 gedropped. Nu kom ik niet meer omhoog, zelfs niet met de meest belachelijke mccree games :(. Zit nu op 2400 ofzo :D.
Ach, voor mij wellicht een mooi moment om Overwatch wat terug te schroeven. Ik spendeer er nu 100% van m'n (best gelimiteerde) gametijd aan terwijl ik nog een backlog heb met games die ik wil spelen (Titanfall 2, Uncharted 4 heb ik o.a. nog liggen). Het is en blijft een ijzersterk spel, maar met de mindset die ik nu heb is het meer een grind dan dat ik met plezier de potjes speel. Aan het einde van de avond ben ik vaker gefrustreerd dan dat ik een leuke gamesessie achter de rug heb. Ik ga maar terug naar m'n max twee potjes per dag... dat beviel me prima :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vind het niet zo erg. Op 3100 kon ik met McCree niet gelijk meekomen vanuit het niets, nu leer ik met hem omgaan. Qua aim is het 90% van de tijd dramatisch op 2400, dus als ik een boo boo maak heeft dat weinig impact. Ben nu onderweg naar een positieve winrate met hem (ik speelde eerst voornamelijk Reaper/Pharah/Soldier). Zelfde voor Tracer. Net de 2600 weer aangetikt met alleen die twee spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dawofl

dawofl

?

Verwijderd schreef op maandag 2 januari 2017 @ 09:03:
Ik vind het niet zo erg. Op 3100 kon ik met McCree niet gelijk meekomen vanuit het niets, nu leer ik met hem omgaan. Qua aim is het 90% van de tijd dramatisch op 2400, dus als ik een boo boo maak heeft dat weinig impact. Ben nu onderweg naar een positieve winrate met hem (ik speelde eerst voornamelijk Reaper/Pharah/Soldier). Zelfde voor Tracer. Net de 2600 weer aangetikt met alleen die twee spelen.
Maar speel je dan alleen dedicated dps? want de meta is momenteel toch wel trip-tank , 2 heal en een soldier. Als jij dan constant 1 dps locked dan krijg je wel vaak afwijkende comps (want er is vast nog iemand die DPS wil) en leg je het veelal af te tegen meta-teams.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cassius
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

Cassius

Moogles!

Hm, "de meta" van 3-4 tanks met 2 healers en een optionele DPS zelfs ... die telt gewoon helemaal niet onder de 3500-4000SR. Tenzij we praten over klimmende 6-stacks, maar zodra je solo of met 2~3 man queued komt het 90% neer op individuele skill en de 10% schaarse hopelijk positieve communicatie die de losse groepjes bij elkaar moet houden in vooral ult en counter timings. Zit zelf op 3100 en dan kan je fantaseren wat je wil over de meta, maar als je dan een 4k-4.5k+ tracer tegen je 4 tanks krijgt moet jij eens kijken hoe leuk dat afloopt :D .

De meeste mensen deugen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dawofl

dawofl

?

Cassius schreef op maandag 2 januari 2017 @ 09:51:
Hm, "de meta" van 3-4 tanks met 2 healers en een optionele DPS zelfs ... die telt gewoon helemaal niet onder de 3500-4000SR. Tenzij we praten over klimmende 6-stacks, maar zodra je solo of met 2~3 man queued komt het 90% neer op individuele skill en de 10% schaarse hopelijk positieve communicatie die de losse groepjes bij elkaar moet houden in vooral ult en counter timings. Zit zelf op 3100 en dan kan je fantaseren wat je wil over de meta, maar als je dan een 4k-4.5k+ tracer tegen je 4 tanks krijgt moet jij eens kijken hoe leuk dat afloopt :D .
haha misschien wel maar ik speel nu tussen 3k en 32xx en de games die ik win zijn altijd die waarbij mensen soepel met hun picks zijn er gestart wordt met een 3 tank / soldier / 2 support setup. Het zijn altijd de games waarbij meerdere mensen insta-locken op een DPS hero die je verliest. Ik speel dan alleen solo que maar die "meta" maakt echt wel verschil, voornamelijk ook omdat de solo q'ers die er zonder te veel overleg en gezeur automatisch op picken het spelletje snappen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ebayzo
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17-10-2022

Ebayzo

hij/hem

Hehe, momenteel vermaak ik me vooral (heel erg) met no limits arcade. Hopeloos gefrusteerd door ranked dat ik nu dit gewoon voor de lol doe. Ik beleef meer plezier aan een potje arcade met full pharah, torb of wat dan ook dan aan die zure ranked. Als ik een dedicated 4+ premade had was ik wel weer ranked gaan spelen, maar momenteel vind ik het zonde van mijn tijd.

Laatste keren wat met pharah gaan spelen, maar dit is toch voorlopig wel weer mijn main.

Ben ook mijn muis sensitiviteit steeds verder aan het terugschroeven en merk ook dat dit wel stukken beter werkt.

Default blanke hetero

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dawofl schreef op maandag 2 januari 2017 @ 09:44:
[...]

Maar speel je dan alleen dedicated dps? want de meta is momenteel toch wel trip-tank , 2 heal en een soldier. Als jij dan constant 1 dps locked dan krijg je wel vaak afwijkende comps (want er is vast nog iemand die DPS wil) en leg je het veelal af te tegen meta-teams.
Ja. Twee dps is prima totdat je echt heel hoog komt. Ik heb sowieso veel meer impact als dps dan als wat dan ook. Alleen op 3100ish speelde ik nog af en toe tank, maar de aim van mensen in plat en gold is over het algemeen zo slecht dat ik het liever niet aan anderen overlaat (al meerdere group invites gehad door mn McCree op 2400, zelfs van de tegenstanders :+ ) . Support? Misschien moet ik Ana eens proberen.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 02-01-2017 11:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ebayzo schreef op maandag 2 januari 2017 @ 11:00:
Ben ook mijn muis sensitiviteit steeds verder aan het terugschroeven en merk ook dat dit wel stukken beter werkt.
Dit is inderdaad wat de meeste spelers tegenhoud. Ik speel zelf met 45cm/360. Overwatch is relatief traag, dus daar kan ik hiermee wel mee wegkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op maandag 2 januari 2017 @ 11:16:
[...]

Dit is inderdaad wat de meeste spelers tegenhoud. Ik speel zelf met 45cm/360. Overwatch is relatief traag, dus daar kan ik hiermee wel mee wegkomen.
doe ik nu ook ja. ik weet niet precies wat me afstand voor 360 is maar ik heb dit weekend ook pas geleerd over eDPI (je mouse sensitivity keer je ingame sensitivity)

ik speelde (blijkbaar) op een eDPI van 10500.
gemiddelde pro spelers spelen rond de 4500-6000

nu me eDPI op 5500 gezet. 900 mouse sensitivity en 6.1 in game.
Was heel even wennen maar na 1 of 2 potjes ging het al aanzienlijk zo veel beter met mid-long range.
Wel is het wat moeilijker om natuurlijk snel rond te draaien voor close range maar dit Arm aiming ipv pols aiming bevalt me nu prima. krijg ook minder gauw koude vingers hahah :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gundogan
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 15:34

Gundogan

Rip and tear, until it is done

Cassius schreef op maandag 2 januari 2017 @ 09:51:
Meta? Wat is dat? In quick play zie ik bijna alleen maar insta 4-5 dps locks, het liefst altijd Junkrat + Hanzo + Widowmaker. Tanks en healers doen we maar niet aan, behalve op ze zeuren als het niet lukt. :*) :'(

Ryzen 5 5600, 32GB, Gigabyte B550M DS3H, RX 9060 XT 16GB

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Erasmo
  • Niet online

Erasmo

Laadpaaljager

Verwijderd schreef op zaterdag 31 december 2016 @ 13:42:
[...]

Net 2 potjes gespeeld en krijg je iemand die 7 min. totaal op Widow heeft gespeeld die haar picked in comp, ik ga ook maar op mijn 2e account Widow spammen in comp denk ik. Spelen op main account is nu een kansloze missie.
Stel je niet zo aan. Als het even tegenzit met je smurf gaan trollen in comp, hoe haal je het in überhaupt in je hoofd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cassius
  • Niet online

Cassius

Moogles!

Ricmaniac schreef op maandag 2 januari 2017 @ 11:35:
[...]

doe ik nu ook ja. ik weet niet precies wat me afstand voor 360 is maar ik heb dit weekend ook pas geleerd over eDPI (je mouse sensitivity keer je ingame sensitivity)

ik speelde (blijkbaar) op een eDPI van 10500.

nu me eDPI op 5500 gezet. 900 mouse sensitivity en 6.1 in game.
Was heel even wennen maar na 1 of 2 potjes ging het al aanzienlijk zo veel beter met mid-long range.
Wel is het wat moeilijker om natuurlijk snel rond te draaien voor close range maar dit Arm aiming ipv pols aiming bevalt me nu prima. krijg ook minder gauw koude vingers hahah :P
Stap af van dpi en edpi termen en meet het dan zoals de "pro" spelers het ook meten, cm/360 (of cm/180, whatever floats your boat). Puur naar DPI kijken geeft je niet dezelfde ervaring door factoren (al dan niet samenhangend) als resolutie, FOV, schermgrootte, muis Hz, acceleratie, smoothing, (software) skipping etc.

Gewoon echt meten (want weten (8> ) hoeveel centimeter jij jouw muis moet bewegen ingame om een vast aantal graden te maken. Gebruik dat door je games heen en bij voorkeur zelfs op je desktop zodat "je aim" de enige manier is dat je weet dat je muis beweegt zonder ongein als (inverse/smoothin) acceleratie.

P.S. Met op je desktop bedoel ik dus dat van compleet links naar compleet rechts evenveel cm is als ingame je muis binnen 1 view helemaal van links naar rechts (met crosshair) af te gaan :) .

45cm/360 is al vrij laag, probeer eerst maar eens goed te worden met 20-25cm want de LAN ervaring leert dat heel veel midrangers (zoals ik) standaard (heel veel) sneller spelen. Of je kan cold turkey naar 30cm/360 springen, maar niet schrikken als je dan een paar honderd punten dropped ;) .

Selectie van bekende streamers die ook allemaal in pro team zitten en hun cm/360 (via http://on-winning.com/ove...r-mouse-keyboard-headset/ ):
  • Seagull: 28
  • INTERNETHULK: 28
  • Shadder2K: 28
  • Surefour: 25
  • IDDQD: 43
  • KyKy: 35
  • Taimou: 34
  • Harryhook: 34
  • Shadowburn: 16 (uitzondering, wel een ziek goede Genji)

[ Voor 18% gewijzigd door Cassius op 02-01-2017 13:22 ]

De meeste mensen deugen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• corset
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 25-07 13:11
Wel geinig, net begonnen en heb Oversumo gedownload, die geeft nu de volgende stats aan:

Zenyata: Gold IV
Soldier: Gold 1
Reinhardt: Bronze
Pharah: Silver
Torbjörn: Gold 1
Lucio: Bronze
Mercy: Bronze
Tracer: Bronze

Het is wel te zien wie mijn favoriete hero is :D

Wel leuke manier om die stats in te zien.

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A.W.E.S.O.M.-0
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 24-08 16:56
Cassius schreef op maandag 2 januari 2017 @ 13:13:
[...]

Stap af van dpi en edpi termen en meet het dan zoals de "pro" spelers het ook meten, cm/360 (of cm/180, whatever floats your boat). Puur naar DPI kijken geeft je niet dezelfde ervaring door factoren (al dan niet samenhangend) als resolutie, FOV, schermgrootte, muis Hz, acceleratie, smoothing, (software) skipping etc.

Gewoon echt meten (want weten (8> ) hoeveel centimeter jij jouw muis moet bewegen ingame om een vast aantal graden te maken. Gebruik dat door je games heen en bij voorkeur zelfs op je desktop zodat "je aim" de enige manier is dat je weet dat je muis beweegt zonder ongein als (inverse/smoothin) acceleratie.

P.S. Met op je desktop bedoel ik dus dat van compleet links naar compleet rechts evenveel cm is als ingame je muis binnen 1 view helemaal van links naar rechts (met crosshair) af te gaan :) .
Voor de desktop settings maakt alleen uit dat je accelleratie 100% uit staat, al dan niet met de MarkC mousefix. Er is verder niet zoveel overeenkomsten tussen dekstop (2D) en ingame (3D) met hoogteverschillen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
corset schreef op maandag 2 januari 2017 @ 13:20:
Wel geinig, net begonnen en heb Oversumo gedownload, die geeft nu de volgende stats aan:

Zenyata: Gold IV
Soldier: Gold 1
Reinhardt: Bronze
Pharah: Silver
Torbjörn: Gold 1
Lucio: Bronze
Mercy: Bronze
Tracer: Bronze

Het is wel te zien wie mijn favoriete hero is :D

Wel leuke manier om die stats in te zien.
cool, kon die companion app nog niet. nu ook even gedownload.
bij competitive staan al me heroes in gold 3-1 behalve D.Va die staat op plat1 ;p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cassius
  • Niet online

Cassius

Moogles!

A.W.E.S.O.M.-0 schreef op maandag 2 januari 2017 @ 13:23:
[...]

Voor de desktop settings maakt alleen uit dat je accelleratie 100% uit staat, al dan niet met de MarkC mousefix. Er is verder niet zoveel overeenkomsten tussen dekstop (2D) en ingame (3D) met hoogteverschillen.
Hoogteverschillen hebben er niets mee te maken. Wat ik bedoel (en volgens mij valide is, want hier werkt het zo) is:

Desktop:
[i_i_i_i_i_i] (brackets zijn einde scherm, i zijn iconen)
Game:
[___c___] (game met "c"rosshair)

Of je nu op het meest linker icoon klikt op je desktop (als je muis op het midden van je desktop staat) of je crosshair zo verplaats vanaf het initiële scherm dat hij dus effectief zo gericht staat:
[c______] (wat er dus helemaal links in beeld was bij initiële view, ook al staat dat nu natuurlijk centraal en is met FOV/3D anders weergegeven)

Dat kan precies dezelfde afstand zijn hoor. En dat heeft in zoverre met elkaar te maken dat je dus flicks/sweeps/bewegingen dus wel degelijk "altijd hetzelfde zijn". Ik zeg niet dat het moet, maar vind het gewoon prettig dat je op je desktop en ingame niet moet omschakelen qua sens.

De meeste mensen deugen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A.W.E.S.O.M.-0
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 24-08 16:56
Cassius schreef op maandag 2 januari 2017 @ 13:36:
[...]

Hoogteverschillen hebben er niets mee te maken. Wat ik bedoel (en volgens mij valide is, want hier werkt het zo) is:

Desktop:
[i_i_i_i_i_i] (brackets zijn einde scherm, i zijn iconen)
Game:
[___c___] (game met "c"rosshair)

Of je nu op het meest linker icoon klikt op je desktop (als je muis op het midden van je desktop staat) of je crosshair zo verplaats vanaf het initiële scherm dat hij dus effectief zo gericht staat:
[c______] (wat er dus helemaal links in beeld was bij initiële view, ook al staat dat nu natuurlijk centraal en is met FOV/3D anders weergegeven)

Dat kan precies dezelfde afstand zijn hoor. En dat heeft in zoverre met elkaar te maken dat je dus flicks/sweeps/bewegingen dus wel degelijk "altijd hetzelfde zijn". Ik zeg niet dat het moet, maar vind het gewoon prettig dat je op je desktop en ingame niet moet omschakelen qua sens.
Wat ik bedoel is dat je ingame rond je eigen character draait (letterlijk rond je 'ogen' in de character model), in plaats van de muiscursor parallel aan de desktop.

Hou in-game je muis maar eens horizontaal en beweeg X aantal cm, kijk daarna eens onder een hoek omhoog of naar beneden en beweeg je muis dezelfde X aantal cm. In-game draai je dan minder graden in het horizontale vlak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cassius schreef op maandag 2 januari 2017 @ 13:13:
[...]

45cm/360 is al vrij laag, probeer eerst maar eens goed te worden met 20-25cm want de LAN ervaring leert dat heel veel midrangers (zoals ik) standaard (heel veel) sneller spelen. Of je kan cold turkey naar 30cm/360 springen, maar niet schrikken als je dan een paar honderd punten dropped ;) .

Selectie van bekende streamers die ook allemaal in pro team zitten en hun cm/360 (via http://on-winning.com/ove...r-mouse-keyboard-headset/ ):
  • Seagull: 28
  • INTERNETHULK: 28
  • Shadder2K: 28
  • Surefour: 25
  • IDDQD: 43
  • KyKy: 35
  • Taimou: 34
  • Harryhook: 34
  • Shadowburn: 16 (uitzondering, wel een ziek goede Genji)
Op je desktop meten heeft geen zin, behalve als je in-game een sens gebruikt van 1 en je de rest regelt met de dpi instellingen.

Qua sensitivity is het echt een kwestie van proberen. Het ligt er enorm aan wat je gewend bent en welke heroes je speelt. Gemiddeld gezien zijn de meeste mensen het beste af tussen 30 en 35 cm, maar er zijn uitschieters naar boven en beneden. Ik heb jarenlang met ongeveer 30/360 gespeeld voor projectile classes in TF2 en 35-40 voor hitscan (zal vanavond eens precies meten wat het nu is, 45 kan misschien iets langzamer zijn dan wat ik echt heb). Maar je moet het vooral zelf uitvinden. Uit de TF2 scene kan ik zo een paar top aimers noemen die varieren tussen de <15cm/360 en 35+/360. Veel daarvan spelen nu ook Overwatch (behalve als Taimou ineens veel beter is geworden, was hij bijv. nooit een top aimer). Seagull was altijd wel goed, maar niet het beste wat ik gezien heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cassius
  • Niet online

Cassius

Moogles!

Verwijderd schreef op maandag 2 januari 2017 @ 13:44:
[...]

Op je desktop meten heeft geen zin, behalve als je in-game een sens gebruikt van 1 en je de rest regelt met de dpi instellingen.
Dat heb ik dus ook zo :) . Wil a) niet dat software aan de sens zit en b) die consistentie. Zie ook punt 7 wat ik maanden geleden schreef in productreview: Logitech G502 Proteus Core Tunable Gaming Mouse review door Cassius (UT2016 dan).

Voor puntje a, zie bijv. YouTube: EnVyUs Taimou - Pixelskipping demonstrated . Je hebt dus wel een muis nodig met afstelbare cpi en tenminste 500hz polling, maar een hoge cpi is dan weer niet per se nodig (zie je juist heel weinig met die 30cm+/360).

Maar uiteindelijk, als je de sens en de aim te pakken hebt ... is het alsnog 90% oefening en teamwork hehe.

[ Voor 24% gewijzigd door Cassius op 02-01-2017 13:52 ]

De meeste mensen deugen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cassius schreef op maandag 2 januari 2017 @ 13:49:
[...]

Dat heb ik dus ook zo :) . Wil a) niet dat software aan de sens zit en b) die consistentie. Zie ook punt 7 wat ik maanden geleden schreef in productreview: Logitech G502 Proteus Core Tunable Gaming Mouse review door Cassius (UT2016 dan).

Voor puntje a, zie bijv. YouTube: EnVyUs Taimou - Pixelskipping demonstrated . Je hebt dus wel een muis nodig met afstelbare cpi en tenminste 500hz polling, maar een hoge cpi is dan weer niet per se nodig (zie je juist heel weinig met die 30cm+/360).

Maar uiteindelijk, als je de sens en de aim te pakken hebt ... is het alsnog 90% oefening en teamwork hehe.
Het is héél slecht advies om alles met CPI/DPI te doen en je in-game instelling op 1 te zetten. Niet elke muis werkt even goed op alle dpi instellingen. De sensor in deze Logitech modellen werkt prima op elke DPI instelling (voor zover ik weet), maar bijvoorbeeld de eerste Zowie FK (kon ook een ander model zijn hoor) kon je het beste instellen op stappen van 40dpi. Koos je wat niet binnen de 40 dpi intervallen viel dan kreeg je interpolatie. Wat je moet uitvogelen is welke DPI stappen jouw muis goed werkt. Over het algemeen zijn dit in ieder geval de default stappen die je krijgt wanneer je jouw muis zonder software gebruikt of die default onder de DPI switch staan.

Dat je een minimaal aantal DPI nodig hebt is niet meer dan logisch, Taimou had dat ook gewoon kunnen uitrekenen. Het is simpelweg afhankelijk van je resolutie, bij een hogere resolutie heb je meer DPI nodig. Als Taimou op 800x600 speelde had hij aan 400 DPI voldoende gehad en kon hij gewoon met zijn sensitivity op 10 spelen. Als je geen zin hebt om constant van DPI te wisselen kies je voor een DPI instelling die in Windows en in-game goed werkt, bij mij is dat 1600 dpi. Ik ben de calculator hiervoor even kwijt, als ik 'm vind laat ik het je weten.

Pollingrate heeft hier 0,0 mee te maken. Instelbare DPI heb je niet eens nodig (alleen in Windows wordt het een beetje snel als je muis default op 3000+ zit ;)), zolang het maar voldoende is voor de resolutie waarop je speelt.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 02-01-2017 16:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cassius
  • Niet online

Cassius

Moogles!

Verwijderd schreef op maandag 2 januari 2017 @ 16:27:
[...]
Het is héél slecht advies om alles met CPI/DPI te doen en je in-game instelling op 1 te zetten. Niet elke muis werkt even goed op alle dpi instellingen. De sensor in deze Logitech modellen werkt prima op elke DPI instelling (voor zover ik weet), maar bijvoorbeeld de eerste Zowie FK (kon ook een ander model zijn hoor) kon je het beste instellen op stappen van 40dpi. Koos je wat niet binnen de 40 dpi intervallen viel dan kreeg je interpolatie. Wat je moet uitvogelen is welke DPI stappen jouw muis goed werkt. Over het algemeen zijn dit in ieder geval de default stappen die je krijgt wanneer je jouw muis zonder software gebruikt of die default onder de DPI switch staan.
Voila, maar ik had niet voor niets een G502 gekocht :p . Als je hiermee bezig bent heb je een fatsoenlijke muis, anders is het als wielrennen willen leren/proberen met een stadsfiets. Maar ok, de FK was ook een echte gamemuis en had dit nog wel. Even checken welke sensor-muis combinaties dit niet doen dus.
Dat je een minimaal aantal DPI nodig hebt is niet meer dan logisch, Taimou had dat ook gewoon kunnen uitrekenen. Het is simpelweg afhankelijk van je resolutie, bij een hogere resolutie heb je meer DPI nodig. Als Taimou op 800x600 speelde had hij aan 400 DPI voldoende gehad en kon hij gewoon met zijn sensitivity op 10 spelen. Als je geen zin hebt om constant van DPI te wisselen kies je voor een DPI instelling die in Windows en in-game goed werkt, bij mij is dat 1600 dpi. Ik ben de calculator hiervoor even kwijt, als ik 'm vind laat ik het je weten.
Wat hij aangeeft in de video is dat als je -even los van resolutie- ingame sensitivities gebruikt van 4 en hoger, dat doordat Overwatch dan middels software je crosshair beweegt je (in combinatie met bepaalde resolutie/cpi) skipping kan krijgen. Dat is voor iemand die vaak McCree speelt niet handig kan ik me voorstellen :> .
Pollingrate heeft hier 0,0 mee te maken. Instelbare DPI heb je niet eens nodig (alleen in Windows wordt het een beetje snel als je muis default op 3000+ zit ;)), zolang het maar voldoende is voor de resolutie waarop je speelt.
Polling rate is een hygiëne factor, meer als "dat moet je wel hebben". Want dat verbetert juist wel de responsiviteit van de muis, in tegenstelling tot de cpi wat veel mensen denken.

Instelbaar is nodig als je nog aan het proberen bent, anders moet je alles softwarematig doen. Voor de persoon die het 1:1 als waarheid weet natuurlijk niet.

De meeste mensen deugen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

"TLDR; Use 800-1600 DPI and under 4 in-game sensitivity! 3 in-game if you play 1440p resolution"

Het is wel afhankelijk van resolutie dus ;). Zal het 'm vanavond even vragen als hij online is. Maar hier is in ieder geval de tool voor Overwatch, kan je zelf zien dat het afhankelijk is van de resolutie. Je kan een sensitivity van 10 gebruiken, maar dan zit je op een resolutie van 640x480 waarop je moet spelen. Het skipt bij hem omdat hij duidelijk niet op die resolutie speelt. Weet niet hoe het precies zit met renderscale (hij speelt op 75% zo uit mijn hoofd), maar goed...

https://pyrolistical.github.io/overwatch-dpi-tool/

En natuurlijk wil je een hogere polling rate (500hz is prima, de meeste muizen houden 1000hz niet stabiel), maar dat heeft 0,0 invloed op pixel skipping.

[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 02-01-2017 17:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thompson
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 13:50

Thompson

Beeromaniac

Hmm nooit gedacht dat de pro's schijnbaar met zo'n lage gevoeligheid spelen. Ik heb net even geprobeerd en mijn 360 zet eerder op 3a4 CM lol...

Maar hoe stel ik DPI makkelijk in? Ik heb even gekeken onder controlpanel->mouse->pointer options en daar kan ik wel speed instellen maar dat is gewoon een slider van slow->fast?

/me werkt nog lekker op W7

Beeromaniac

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Thompson schreef op maandag 2 januari 2017 @ 18:39:
Hmm nooit gedacht dat de pro's schijnbaar met zo'n lage gevoeligheid spelen. Ik heb net even geprobeerd en mijn 360 zet eerder op 3a4 CM lol...

Maar hoe stel ik DPI makkelijk in? Ik heb even gekeken onder controlpanel->mouse->pointer options en daar kan ik wel speed instellen maar dat is gewoon een slider van slow->fast?

/me werkt nog lekker op W7
Met de software van je muis of de knoppen op je muis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pykow
Zo placement matches gespeeld.
6 gewonnen, 1 gelijk (er kwam opeens geen 3e ronde van te pas), 3 verloren.
waarvan 4x play of the game en heel veel gold.

Verlies omdat je solo speelt.

SR:2496

Conclusie:
Delete game. Jammer van mijn geld die ik erin heb gestoken.

[ Voor 17% gewijzigd door Pykow op 02-01-2017 21:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pykow schreef op maandag 2 januari 2017 @ 21:58:
Zo placement matches gespeeld.
6 gewonnen, 1 gelijk (er kwam opeens geen 3e ronde van te pas), 3 verloren.
waarvan 4x play of the game en heel veel gold.

Verlies omdat je solo speelt.

SR:2496

Conclusie:
Delete game. Jammer van mijn geld die ik erin heb gestoken.
Ik heb tot 3150 solo gespeeld. Daarna nog steeds solo. Met je eigen skills kan je makkelijk hoger komen.

@De rest, heb trouwens even gecheckt ik zit op 35 cm in OW. 45 is in CS:GO.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 02-01-2017 22:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pykow
Verwijderd schreef op maandag 2 januari 2017 @ 22:03:
[...]

Ik heb tot 3150 solo gespeeld. Daarna nog steeds solo. Met je eigen skills kan je makkelijk hoger komen.

@De rest, heb trouwens even gecheckt ik zit op 35 cm in OW. 45 is in CS:GO.
Reden dat ik de game nu voorgoed heb verwijderd is mijn probleem tijdens de introductie van Seizoen 1.
Tijden de BETA werd nog gesproken over een persoonlijke Skill ranking er zal gekeken worden na je eigen skill wat betreft kills,Deaths, healing , support etc.
Helaas is dat niet het geval. Als je verliest door Trollers of leavers, dan zak je gewoon in rank.

In Seizoen 1 ging dit al de mist in, Nummer waarin je belande gaf niks aan.
1 lose kon er al voor zorgen dat je bij de wat mindere gamers of trollers terecht kwam

Seizoen 2 heeft Blizzard zelf aangegeven dat het een rotzooi was.
Lage spelers worden te hoog ingedeeld, daardoor win je soms heel erg hard of verlies je heel erg hard.
Er was geen balans en het was meer random dan dat je echt het gevoel had dat je iets kon betekenen.

Seizoen 3 is al een stuk beter dan de vorige seizoenen, maar als ik na mijn placement matches onder de 2500 zit, doordat ik 3 potjes heb verloren met trollers, dan weet ik niet hoe het ranking systeem werkt.
Misschien spelers die van CS:GO of andere "competitve gamemodes" komen, klinkt dit heel normaal.
Maar voor mij is het erg frustrerend om zo goed je best te doen, maar steeds in een lage rank te blijven.

Mensen zeggen dat je van verliezen beter kan worden.
Maar ik denk dat iemand alleen beter kan worden als hij eens in de zoveel tijd meegetrokken wordt of begeleid wordt door een betere / ervaren persoon.
Helaas laat het ranking systeem dit niet toe.
Je hebt spelers die hetzelfde probleem als mij ervaren en na een tijdje salty worden.
Trollers die zeer vervelend zijn of gewoon puur spelers die al blij zijn met een rank van 2000.

Dus ik heb het een goede kans gegeven, maar helaas.
Wil ik een classed based shooter spelen, dan ga ik lekker Team Fortress 2 spelen.
Wil ik een mooie shooter ervaring meemaken, dan speel ik wel Battlefield 1.
Als ik shooter moe word, dan ga ik lekker Planet coaster, Euro truck simulator of Pokemon spelen hahaha.

Laten we zo zeggen, weer een ervaring rijker en complimenten aan Blizzard.
Ze hebben mij hypt gemaakt aan de game, maar helaas valt niet alles op zijn plek zoals ik had verwacht.
Vanaf nu denk ik nog eens na voordat ik een game ga aanschaffen.
Ik kijk wat vrienden spelen en andere games wacht ik rustig paar maandjes af tot dat de bugs en gamedesign problemen zijn opgelost.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Ranking is zoals in elke moba: winnen met je team.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• aaaido
Veel mensen hebben met Overwatch een haat liefde verhouding. Dat komt grotendeels door competetive. Zonder competetive zou overwatch helaas snel dood zijn. Dat komt grotendeels omdat er buitenom ranking en lootboxen weinig te bereiken is. Bij de gemiddelde scooter heb je een zichtbare kd ratio of scorebord.

Overwatch doet dat anders en dat is prima. Het heeft echter wel consequenties. Samenwerking (heroes kennen, flanken etc) is bij overwatch nog belangrijker als bij andere spellen. Hierdoor zit de meerderheid van de spelers in zilver/gold.

In principe zou je Quick play kunnen spelen als je geen competetive wil spelen. Echter QP is nu vooral een speeltuin waarin men enkel voor zichzelf speelt. Als QP niet zo verpest is als het nu is dan heb je denk ik minder bagger in competetive.

Daarbij maakt Blizzard er een potje van hoe ze je rating berekenen.

Ik denk dat ik nog de meeste fun heb gehaald uit 6vs6 match tijdens holiday event met random heroes. Teams waren redelijk in balans wat betreft skills. Ok, attack op kings row is vaak insta win maar toch.

Het blijft haat en liefde overwatch :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pykow
aaaido schreef op dinsdag 3 januari 2017 @ 00:18:
Veel mensen hebben met Overwatch een haat liefde verhouding. Dat komt grotendeels door competetive. Zonder competetive zou overwatch helaas snel dood zijn. Dat komt grotendeels omdat er buitenom ranking en lootboxen weinig te bereiken is. Bij de gemiddelde scooter heb je een zichtbare kd ratio of scorebord.

Overwatch doet dat anders en dat is prima. Het heeft echter wel consequenties. Samenwerking (heroes kennen, flanken etc) is bij overwatch nog belangrijker als bij andere spellen. Hierdoor zit de meerderheid van de spelers in zilver/gold.

In principe zou je Quick play kunnen spelen als je geen competetive wil spelen. Echter QP is nu vooral een speeltuin waarin men enkel voor zichzelf speelt. Als QP niet zo verpest is als het nu is dan heb je denk ik minder bagger in competetive.

Ik denk dat ik nog de meeste fun heb gehaald uit 6vs6 match tijdens holiday event met random heroes. Teams waren redelijk in balans wat betreft skills. Ok, attack op kings row is vaak insta win maar toch.

Ik kan het niet beter uitleggen haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

aaaido schreef op dinsdag 3 januari 2017 @ 00:18:

Zelfs al zou iedereen samenspelen, dan nog zou de meerderheid in zilver/gold zitten.

Is het geen ELO based systeem dan sinds S2/3?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Splitinfinitive
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 01-09 08:33

Splitinfinitive

Is altijd net iets te laat :/

ik denk zelf dat het ranking systeem gewoon beter geschikt is voor 6 man teams en voor samenwerken. Dat laatste gebeurt gewoon te weinig. Toch is het nog steeds hit en mis. Je speelt niet met bots maar mensen de geschiedenis wat vooraf is gegaan aan de match kan veel invloed hebben, season 2 bijvoorbeeld deed ik ongeacht een win of een lose streak gewoon doorspelen. Ook al was ik enorm tilted, result defeat after defeat. laten we zeggen dat ik naar 3 losses en een tilt aan mijn kant gewoon ruk speelde.

dit kan ook bij de andere 5 spelers voorkomen.

daarbij zit er ook een factor luck bij, je kan zo 10 matches achter elkaar gewoon kei goede spelers krijgen en klimmen in rank alsof het niets is. Andersom kan natuurlijk ook.

Ik hoor vaak je moet carryen als tank of DPS iets wat ik denk dat voor mij niet mogelijk is gewoon omdat ik te slecht ben. Ik zit nu high gold en merk dat de potjes vaak spannend genoeg zijn. medals maken mij niet veel meer uit. Als dps verwacht ik gewoon een medal in objective kills/eliminations/damage. Dit wordt ook verwacht. als ik op gold uitkom blame ik het team gewoon niet meer voor de loss. en ga ik niet met medals rondgooien. ik probeer doormiddel van plays.tv matches terug te kijken en hoe kan ik volgende keer beter doen.

als blizzard een ranking systeem vooral af laat hangen van individuele skill dan heb je alleen nog maar pro gengus in diamond en hoger :+

even in teamchat effe hallo zeggen als healer callouts doen, en gewoon goed opletten, beetje cheery attitude en je kunt leuke games hebben. Tuurlijk kan iemand een mindere pick hebben maar als hij 2/3 keer al gecounterd wordt probeer hem/haar te overtuigen om een switch te maken. Toxic typen e.d. werkt averechts en voor je het weet zit je met iemand die de game throwed.

Er zit een persoonlijke skillrating in. speel jij zenyatta wordt jou performance op die map vergeleken met andere zenytta's rond jou skill level op die map. Ik zou je de blue post sturen maar die is al zo oud dan zou ik in de archieven moeten duiken denk ik.

season 1 ging juist zeer goed voor mij ik kon toen beter tryharden maar ondanks dat mic usage op een minimum zat ging het wel gewoon goed. Lucio/mercy waren toen mijn mains in dat seizoen en ben toen begonnen op 66 SR goede games gehad en tuurlijk de mindere maar terugkijkend kwam dat op het moment dat ik het season eigenlijk wel gezien had en ook dps ging spelen.

je kunt de sterren van de hemel spelen, maar je moet het nog steeds doen met het team. Probeer dan de leidende rol op je te nemen, jezelf ruilen voor 2 kills heeft geen zin als je niet aangeeft dat ze nu moeten pushen. wil je dit niet of werkt dit niet duo/trio que werkt perfect. probeer dan gewoon 3 rollen te vervullen dps/tank/healer

van verliezen wordt je niet beter, je wordt beter door jezelf te analyseren. Wat deed ik fout. wat kon ik beter doen, wat had ik beter kunnen picken in plaats van die hero. (key word: ik)

en natuurlijk op een gegeven moment accepteren dat je zit waar je hoort te zitten. Op reddit zijn er zelfs gastjes die je voor hun plezier doen analyseren. En met tips en tricks komen. Je moet niet vergeten je speelt tegen 6 idioten en jou team heeft er maar 5 want zelf horen we allemaal in grandmaster thuis.

Ach wie weet is er over twee a drie maanden wel 1vs1 competitive dan kun je altijd daar je luck proberen.
Ricmaniac schreef op maandag 2 januari 2017 @ 11:35:
[...]

Naar de pro's moet je niet teveel kijken, speel op een setting die je lekker ligt. laag kan goed zijn maar als je daar niet mee overweg kan dan is mischien hoger beter.

ik dacht ook van oh laat ik het eens als die pro's doen. op long range ging het redelijk maar close range was gewoon ruk, nu iets omhoog en het gaat gewoon kei lekker. terug naar de 1600dpi met 30 sensivity doen we niet meer :+ maar wat de pro's doen gaat mij gewoon veels te traag.
Gundogan schreef op maandag 2 januari 2017 @ 11:45:
[...]

Meta? Wat is dat? In quick play zie ik bijna alleen maar insta 4-5 dps locks, het liefst altijd Junkrat + Hanzo + Widowmaker. Tanks en healers doen we maar niet aan, behalve op ze zeuren als het niet lukt. :*) :'(
meta is dat ding dat iedereen wilt dat je speelt maar in feite maar de helft van het werk is.

ik wordt altijd kots misselijk als er eentje met het woordje meta in de teamchat begint te smijten. Meta spelen wil ik gerust maar dan wil ik ook de communicatie die erbij hoort.

in quickplay speel ik vanalles, ik vind de laatste tijd hanzo niet verkeerd om te spelen, alleen veel oefening nodig. Dan offer ik soms teamcomp op, speel genoeg healers/tanks etc. dit doe ik niet omdat ik wil dat we verliezen maar soms heb ik zo iets van nu even niet. sorry alvast als we elkaar tegenkomen ingame :+
Cassius schreef op maandag 2 januari 2017 @ 16:40:
[...]

Voila, maar ik had niet voor niets een G502 gekocht :p . Als je hiermee bezig bent heb je een fatsoenlijke muis, anders is het als wielrennen willen leren/proberen met een stadsfiets. Maar ok, de FK was ook een echte gamemuis en had dit nog wel. Even checken welke sensor-muis combinaties dit niet doen dus.
same muis, alleen even een vraagje tussendoor weet jij waar je macro's enzo kunt instellen gebruik die logitech app maar kijk er volgens mij gruwelijk overheen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plainside

Plainside

De companion app ook even gedownload... hier een paar random heroes.
Quickplay:
Roadhog gold 4
Pharah Bronze
Reaper Silver
Bastion(Sorry) platinum 2
Mei Bronze
Junkrat Bronze
Genji Gold 1(whut)
Zenyatta Bronze
Reinhardt Gold 2
Symmetra Gold 3

Dat bastion though xD

Comp(Bwhahah):
Mercy Grandmaster
Reinhardt Bronze
Soldier 76 Master

Klopt toch iets niet helemaal haha.

[ Voor 19% gewijzigd door Plainside op 03-01-2017 08:09 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• yinx84
Ik hoor nog steeds alleen maar geklaag van iemand die binnen drie weken 10 potjes speelt en verwacht dat 'ie een mooie rating voorgeschoteld krijgt. Hoeveel heb je aan je skills gewerkt buiten die 10 potjes? Aan je aim, je positioning, je game sense. Of zijn al die zaken al helemaal 100% perfect? Je hebt praktisch Platinum, waar zo'n beetje het grootste deel van de community in zit. Denk je zelf echt dat je boven het grootste gedeelte van de community staat? Denk je echt dat je entitled bent aan Diamond zonder er voor te werken? Platinum is toch een hartstikke mooi/normaal resultaat voor iemand die niet heel vaak speelt.

Je noemt een waslijst aan kritiek over het spel en Blizzard, maar enige zelfreflectie hó maar.

Als je een mooie rating wil, dan moet je grinden net als iedereen.

[ Voor 3% gewijzigd door yinx84 op 03-01-2017 08:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cassius
  • Niet online

Cassius

Moogles!

Of als je de team factor eruit wil halen ga je 1v1 koning worden. Wil je met een team spelen zorg dat je met friends in premades komt. Anders is het suck it up!

De meeste mensen deugen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gundogan
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 15:34

Gundogan

Rip and tear, until it is done

Splitinfinitive schreef op dinsdag 3 januari 2017 @ 02:18:
meta is dat ding dat iedereen wilt dat je speelt maar in feite maar de helft van het werk is.

ik wordt altijd kots misselijk als er eentje met het woordje meta in de teamchat begint te smijten. Meta spelen wil ik gerust maar dan wil ik ook de communicatie die erbij hoort.

in quickplay speel ik vanalles, ik vind de laatste tijd hanzo niet verkeerd om te spelen, alleen veel oefening nodig. Dan offer ik soms teamcomp op, speel genoeg healers/tanks etc. dit doe ik niet omdat ik wil dat we verliezen maar soms heb ik zo iets van nu even niet. sorry alvast als we elkaar tegenkomen ingame :+
Ik verwacht ook niet dat elk potje op z'n minst 2/2/2 is, maar een beetje gezond verstand mag wel. Als je als laatste je hero kiest en je ziet al 3-4 dps waarvan 1 widowmaker, is het misschien niet handig om dan stug nog een dps/Hanzo te kiezen. Vraag dan op z'n minst of iemand dan naar de missende tank/healer switcht en als niemand het doet, jammer dan voor jou dit potje. Blijft wel een teamgame waar je er ook rekening mee moet houden dat niet iedereen het leuk vindt als je 'maar wat doet', quickplay of niet.

Ryzen 5 5600, 32GB, Gigabyte B550M DS3H, RX 9060 XT 16GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankh
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 19:40

Ankh

|true

Hier nog mensen die de Nexus Challenge moeten halen? Ik heb weinig mensen die Hots spelen.. :-)
Even kort een AI Rush doen..

-Ankh- Camera Gear: Nikon D7000 | Nikon AF-S DX 16-85mm f3.5-5.6 AF-S DX VR & Tokina AT-X 116 Pro DX AF 11-16mm f2,8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
yinx84 schreef op dinsdag 3 januari 2017 @ 08:05:
[...]

Ik hoor nog steeds alleen maar geklaag van iemand die binnen drie weken 10 potjes speelt en verwacht dat 'ie een mooie rating voorgeschoteld krijgt. Hoeveel heb je aan je skills gewerkt buiten die 10 potjes? Aan je aim, je positioning, je game sense. Of zijn al die zaken al helemaal 100% perfect? Je hebt praktisch Platinum, waar zo'n beetje het grootste deel van de community in zit. Denk je zelf echt dat je boven het grootste gedeelte van de community staat? Denk je echt dat je entitled bent aan Diamond zonder er voor te werken? Platinum is toch een hartstikke mooi/normaal resultaat voor iemand die niet heel vaak speelt.

Je noemt een waslijst aan kritiek over het spel en Blizzard, maar enige zelfreflectie hó maar.

Als je een mooie rating wil, dan moet je grinden net als iedereen.
Mwah hij heeft wel deels gelijk. Ik speel nu al een tijdje, maar stel ik krijg een rating van 2000 en ik blijf een tijdje spelen dan zal ik tussen de 1500 en 2500 schommelen waarschijnlijk, met moeite soms. Echter, stel ik ga spelen op het account van een vriend die 4000 heeft, dan is dat niveau helemaal niet zo veel hoger (er vanuit gaande dat je wel wat ervaring hebt natuurlijk, niet na 2 weekjes spelen). Je zal echt nooit afzwakken van 4000 naar 1500. Ondanks dat je misschien hetzelfde speelt als de persoon die op 2000 begon en wel naar 1500 afzwakt.

Pagina: 1 ... 99 ... 115 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Wil je graag met andere Tweakers samenspelen? In de mooie uitgebreide topicstart staat veel informatie over de game, inclusief de nieuwe Tweakers spelerlijst (PC, PS4, XBOX) en de Teamspeak-server.