Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• Plainside
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 14:20

Plainside

I browse when I'm at work

Joarie schreef op vrijdag 6 januari 2017 @ 11:39:
Waarschijnlijk een verdwaalde COD-speler die een makkelijke knife-kill denk te kunnen maken ;)
zeker weten dat je zo over jezelf wilt praten :+

Als soldier blijf je altijd ver van sym vandaan tenminste uit ervaring doe ik het gewoon automatisch.
Tenzij ik een mooie hook heb :)

• Beavbusi
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 20:28
Zalaroth schreef op vrijdag 6 januari 2017 @ 10:36:
[...]

Winston is een tank en blijft veel langer in leven. De balans is dus prima dat de kwetsbare symmetra meer damage doet.
Nouja, je verliest als winston volgens mij gewoon altijd van symmetra.

• fjux
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 19-11 11:18
Erasmo schreef op vrijdag 6 januari 2017 @ 11:35:
[...]

Klopt Symmetra doet veel schade als ze volledig is opgeladen maar wat doe je als squishy in range? Daar hoor je helemaal niet te zijn dan. Als soldier trek je je terug buiten beam bereik en pak je d'r dan.
dat is ook zeker de oplossing, maar met control is dat een stukje lastiger, en soms moet je door een choke heenkomen ;)

Voor de rest blijf ik als soldier overal lekker uit de buurt hoor

Maar hoop dat die Dva nerf snel door komt. Nu als soldier is er 1 manier om een dva te overleven die in je face gaat staan. Field droppen, en vervolgens alleen maar headshot shieten en zorgen dat je rockets niet opgegeten worden. Als dat ook maar op 1 punt fout gaat ben je de lul.

Beetje idioot dat Dva zo makkelijk tegen offence kan. maar dit klinkt als een goede manier om het probleem op te lossen.

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21:06
Beavbusi schreef op vrijdag 6 januari 2017 @ 11:49:
[...]

Nouja, je verliest als winston volgens mij gewoon altijd van symmetra.
Maar je bent wel super effectief in het neerhalen van haar turrets.
En als je slim bent dan gebruik je je jump om haar beam te verbreken zodat ze weer met lage DPS zit.

Daarnaast is dit geen 1v1 spel maar een teamgame.

TheS4ndm4n#1919

• Rule
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 10-10 09:46
RocketKoen schreef op vrijdag 6 januari 2017 @ 12:09:
[...]

Maar je bent wel super effectief in het neerhalen van haar turrets.
En als je slim bent dan gebruik je je jump om haar beam te verbreken zodat ze weer met lage DPS zit.

Daarnaast is dit geen 1v1 spel maar een teamgame.
Alleen zou je verwachten dat winston met meer HP toch wel een support 1v1 aan moet kunnen. Winston's range is volgens mij ook net iets minder dan die van symmetra sinds de laatste patch. Waardoor winston toch tegen problemen aan loopt.

• pvink
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 12-11 10:24
Iemand zin om vanavond comp te gaan doen met mij? Ik wil Master toch eens aantikken en merk dat er nu toch ineens veel troll teams zijn die geen fatsoenlijke comp pakken om hoger te geraken (Hanzo en Widowmaker bijv. samen op Volskaya Industrie attack)
Ik ben van plan om Zenyatta te mainen, dat werkt de laatste tijd erg goed met de 3 tank setup.

• RocketKoen
Rule schreef op vrijdag 6 januari 2017 @ 12:12:
[...]

Alleen zou je verwachten dat winston met meer HP toch wel een support 1v1 aan moet kunnen. Winston's range is volgens mij ook net iets minder dan die van symmetra sinds de laatste patch. Waardoor winston toch tegen problemen aan loopt.
Symmetra moet gewoon niet meer als support in de lijst staan. Ze is een damage dealer (defensive).
Torbjorn staat ook niet als support.

TheS4ndm4n#1919

• Tonymalony
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 17-05 16:32
Oh god de hook 2.0 is nu online @ PTR... Waarom is fatsoenlijk balancen voor Blizzard zo'n probleem?

Enkele voorbeelden:

https://gfycat.com/ColossalMixedJunco

https://clips.twitch.tv/shadder2k/EnergeticMinkUnSane

https://gfycat.com/LividFragrantClam

• ktulu666
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 05-11 17:57
Na master en top 500 te zijn geworden op ps4 heb ik de overstap gemaakt naar de pc en
Jezus wat zijn sommige teams slecht, ben uitgekomen op silver na de placements.

Mochten er mensen zijn die samen met mij uit de zogenaamde elo hell willen klimmen dan mag je me toevoegen.

Enzym#21374

• Joarie
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 21:51
Tonymalony schreef op vrijdag 6 januari 2017 @ 13:24:
Oh god de hook 2.0 is nu online @ PTR... Waarom is fatsoenlijk balancen voor Blizzard zo'n probleem?

Enkele voorbeelden:

Dat ziet er uit als opgelost :)
Je kunt immers niet meer door objecten heen getrokken worden. Net zoals dat een shield van symmetra ook beeindigd wordt als die een obstakel raakt :+

The chances of being killed by a cow are low but never 0%. 1x Venus-E 5.12 kW, FW153. 3-fasen. CT003

• Tonymalony
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 17-05 16:32
Joarie schreef op vrijdag 6 januari 2017 @ 13:29:
[...]
Dat ziet er uit als opgelost :)
Je kunt immers niet meer door objecten heen getrokken worden. Net zoals dat een shield van symmetra ook beeindigd wordt als die een obstakel raakt :+
Dit ziet er niet uit als opgelost want op deze manier maak je Roadhog compleet nutteloos. Als je ziet hoe Shadder2k in dat filmpje Zarya hooked dan is dat gewoon een legit hook! Als je dat opgelost noemt dan speel je niet of zelden Roadhog of je hebt echt een gruwelijke hekel aan Roadhog.

• Techno Overlord
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 19:40

Techno Overlord

Nocturnal Metamorphoses™

Ben benieuwd wat de D.Va nerf voor een exacte invloed heeft op mijn speelstijl. Ik speel al vanaf de release het meeste met D.Va. Denk wel dat het mee gaat vallen of dat ik er snel op aanpas.

Nerf this! is nu wel een beetje ironisch he... :+

Forever raver!
Specs: Workstation Server

• fjux
Techno Overlord schreef op vrijdag 6 januari 2017 @ 13:41:
Ben benieuwd wat de D.Va nerf voor een exacte invloed heeft op mijn speelstijl. Ik speel al vanaf de release het meeste met D.Va. Denk wel dat het mee gaat vallen of dat ik er snel op aanpas.

Nerf this! is nu wel een beetje ironisch he... :+
denk dat de speel stijl verandering wel mee valt.

Je moet nu alleen wat meer gaan opletten voor reaper,tracer en soldier (wat de bedoeling ook is)
Bijvoorbeeld soldier, doet max 15 damage op armor en 20 normaal. Dus die gaat je nu wel wat sneller neer krijgen.

• fjux
Tonymalony schreef op vrijdag 6 januari 2017 @ 13:34:
[...]

Dit ziet er niet uit als opgelost want op deze manier maak je Roadhog compleet nutteloos. Als je ziet hoe Shadder2k in dat filmpje Zarya hooked dan is dat gewoon een legit hook! Als je dat opgelost noemt dan speel je niet of zelden Roadhog of je hebt echt een gruwelijke hekel aan Roadhog.
Ik vind juist die hook op zarya prima zo, die duikt duidelijk weg. het probleem van de hook is namelijk dat het veel te makkelijk is om te raken. en bij veel hero's een instant kill is.

nu komt de timing veel nauwkeuriger voor de hook, en vergeet niet he, er zit maar 6 seconden cooldown op!

Wat ik wel een beetje belachelijk vind is die hook op sombra bij de lantarenpaal, en het laatste filmpje op lucio bij de boom. dat vind ik toch een beetje te ver gaan, lucio kan gewoon om de boom heen blijven lopen en de hook doet niets.

als je wegduikt achter een muur oid vind ik het een ander verhaal,

• VySio
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 22:17

Enkele voorbeelden:

Hoewel ik blij ben dat het eindelijk verandert lijkt mij dit ook wat veel van het goede.

De oplossing is denk ik dat je niet een tijdje stilstaat als de hook geland is. Als je nu achter een muur springt mag je het traject van de sprong afmaken. Een hook baiten wordt zo wel heel makkelijk.
Of bv bij een hooksnap dat de abilty gereset wordt.

• Vildhjarta
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 18-11 22:17
Nog Ps4 lui die hier goed met Rein overweg kunnen, speel samen regelmatig met Spud en wat lui Ranked en we merken dat we een goede Reinhardt missen en we zelf te slecht zijn met hem ;)

• Ereaser
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 31-03 09:48

Enkele voorbeelden:

Dat is erg, maar andersom is het ook erg.

Ik gisteren op Xbox:

• Morphs
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21-05 09:45
Lekker Ventje schreef op woensdag 4 januari 2017 @ 11:25:
Opeens zat ik in een competitieve match. [..] Ons team werd met boter en suiker ingemaakt, het had weinig met gelijkwaardig niveau te maken. Alsof we tegen profs speelden. Weer een goede reden om het bij arcade en QP te houden.
Dit kom je vaker tegen. Als het ene team iets beter is dan snowballt het vaak tot een trieste loss. Zeker als je team niet communiceert of geen fatsoenlijke heropicks heeft.

Comp vind ik uiteindelijk wel toffer als je een goed team hebt en mensen gebruiken de voice comm. Dan zijn matches heel tense en voelen overwinningen ook beter. Maar het is ook stressvoller en daarom niet geschikt voor iedereen.

Gisteren nog iets van een 8 win streak gehad met een groepje dat ik tijdens comp bij elkaar harkte :)

• Plainside

Plainside

Ik denk dat ze nu idd een beetje te ver zijn gegaan met de hook.
Hoewel ik het ook kan waarderen dat ze dit nu hebben 'opgelost'.

Wat er moet gebeuren zodra de hook raakt moet de geraakte direct worden getrokken en dus niet een spring traject af kunnen maken.
Hier krijg je dan alsnog wel het probleem dat je soms om een hoek/object getrokken kan worden.
Maar dan moet je ook in gedachten houden dat Roadhog jou toch moet zien aangezien het oog in de hook nu weg is.
Plainside schreef op vrijdag 6 januari 2017 @ 15:38:
Ik denk dat ze nu idd een beetje te ver zijn gegaan met de hook.
Hoewel ik het ook kan waarderen dat ze dit nu hebben 'opgelost'.

Wat er moet gebeuren zodra de hook raakt moet de geraakte direct worden getrokken en dus niet een spring traject af kunnen maken.
Hier krijg je dan alsnog wel het probleem dat je soms om een hoek/object getrokken kan worden.
Maar dan moet je ook in gedachten houden dat Roadhog jou toch moet zien aangezien het oog in de hook nu weg is.
Maar dat is vooral latency wat er voor zorgt dat je soms die hooks om een hoekje had enzo.
Niet zeker of ze dat ooit echt kunnen fixen. ik vond de hook nooit echt OP ofzo. het was voor mij altijd gewoon een kwestie van onvoorspelbaar bewegen. ik heb zo vaak met verschillende heroes tegenover roadhog gestaan en die hook weten te dodgen.. ik denk dat ik meer gedodged hebt dan dat ik werd gepakt.

Al ontken ik niet dat er hele raar hooks tussen zaten natuurlijk waar je door 20 bochten en vloeren heen werd getrokken. dat is dan ook weer te veel van het goede

WoW: Rogue, FFXIV: Sasuke Uchiha, TWITCH

• Plainside

Plainside

Ricmaniac schreef op vrijdag 6 januari 2017 @ 15:42:
[...]

Maar dat is vooral latency wat er voor zorgt dat je soms die hooks om een hoekje had enzo.
Niet zeker of ze dat ooit echt kunnen fixen.
Het was ook meer dat het oog op de Hook zat die registreerde ook of je wel/niet raakte
Latency is idd een gedeelte van het probleem geweest maar dat zou nu niet meer zo vaak moeten voor komen.

• Amrezy
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 18-11 16:13
Iemand die me kan helpen?

YouTube: Overwatch fps @6700k, gtx1060

Mijn game start soms gewoon met 7fps op. Andere keren gebeurt het in-game. Durf geen competitive meer te spelen voordat ik een fps drop krijg. Specs staan in de titel op yt! Enige manier is pc opnieuw opstarten, maar om dat te doen tijdens ranked play zie ik niet echt zitten.

edit; spoelen naar 1:05 voor gameplay

[ Voor 4% gewijzigd door Amrezy op 06-01-2017 18:30 ]

• BlackMage
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 06-11 07:53
Amrezy schreef op vrijdag 6 januari 2017 @ 18:23:
Iemand die me kan helpen?

YouTube: Overwatch fps @6700k, gtx1060

Mijn game start soms gewoon met 7fps op. Andere keren gebeurt het in-game. Durf geen competitive meer te spelen voordat ik een fps drop krijg. Specs staan in de titel op yt! Enige manier is pc opnieuw opstarten, maar om dat te doen tijdens ranked play zie ik niet echt zitten.
Wat heb je zelf al geprobeerd dan?

Ik zou in ieder geval dit aanraden:
- nVidia driver helemaal verwijderen (Zoek op Display Driver Uninstaller, een tooltje die je daarbij kan helpen)
- Geforce experience ook helemaal eraf
- Nieuwste drivers van de site downloaden en installeren. Geforce experience overslaan.
- Als je de laatste Win10 update gebruikt (build 1607) dan even opzoeken hoe je die ingebouwde opname features uitzet, vast genoeg over te vinden.
- Zorg dat je alle andere applicaties sluit, alleen Battle.net client en Overwatch aan. Dat is dus zelfs je virusscanner en dergelijke, alles uit. Kijk ook naar je systemtray of je nog wat vergeten bent.
- Kijken of het nu wel goed gaat. Zo ja, een voor een de applicaties die je gesloten hebt weer terug aan zetten.

Nog niet goed? Dan zou ik persoonlijk een complete herinstallatie van de pc overwegen. Maar met bovenstaande lijstje heb je in ieder geval de basis gedekt, alle andere hulp die je op internet kan krijgen gaat er in principe vanuit dat je bovenstaande al geprobeerd hebt.

• Amrezy
BlackMage schreef op vrijdag 6 januari 2017 @ 18:39:
[...]

Wat heb je zelf al geprobeerd dan?

Ik zou in ieder geval dit aanraden:
- nVidia driver helemaal verwijderen (Zoek op Display Driver Uninstaller, een tooltje die je daarbij kan helpen)
- Geforce experience ook helemaal eraf
- Nieuwste drivers van de site downloaden en installeren. Geforce experience overslaan.
- Als je de laatste Win10 update gebruikt (build 1607) dan even opzoeken hoe je die ingebouwde opname features uitzet, vast genoeg over te vinden.
- Zorg dat je alle andere applicaties sluit, alleen Battle.net client en Overwatch aan. Dat is dus zelfs je virusscanner en dergelijke, alles uit. Kijk ook naar je systemtray of je nog wat vergeten bent.
- Kijken of het nu wel goed gaat. Zo ja, een voor een de applicaties die je gesloten hebt weer terug aan zetten.

Nog niet goed? Dan zou ik persoonlijk een complete herinstallatie van de pc overwegen. Maar met bovenstaande lijstje heb je in ieder geval de basis gedekt, alle andere hulp die je op internet kan krijgen gaat er in principe vanuit dat je bovenstaande al geprobeerd hebt.
Alright, thanks. Heb zelf windows7 nog. Ga bovenstaande later proberen als ik weer fps drops krijg.

Ik had net wel wat drops, maar toen ik alt+enter drukte om windowed screen te krijgen kreeg ik mn normale fps weer terug. Ook als ik terug ging naar fullscreen mode. Het gebeurt ook best veel sinds de oasis map uit is. Daarvoor kreeg ik het bijna nooit.

• Lekker Ventje
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 17:40
Morphs schreef op vrijdag 6 januari 2017 @ 15:19:
[...]

Dit kom je vaker tegen. Als het ene team iets beter is dan snowballt het vaak tot een trieste loss. Zeker als je team niet communiceert of geen fatsoenlijke heropicks heeft.

Comp vind ik uiteindelijk wel toffer als je een goed team hebt en mensen gebruiken de voice comm. Dan zijn matches heel tense en voelen overwinningen ook beter. Maar het is ook stressvoller en daarom niet geschikt voor iedereen.

Gisteren nog iets van een 8 win streak gehad met een groepje dat ik tijdens comp bij elkaar harkte :)
Het andere team was niet "iets" beter, was gewoon heel erg veel beter. Alsof we tegen 12 man speelden, ze kwamen overal vandaan.

Competitieve voegt voor mij niets toe. En ik zou het alleen doen met mensen die ik ken en met voiche chat.

Switch - XBox Series X - PS5 -Vita - 3DS - Primo XL - Monolith Classic - Monolith Junior

• Amrezy
Zijn er nog meer mensen die last hebben van game throwers lately? Gewoon derankers enzo. Ik krijg best wel veel games in Diamond van mensen die expres verliezen om iemand anders te boosten. Als ik naar hun season high kijk zie ik masters staan en dan zijn ze nu opeens 3100sr. Season 2 is vaak low diamond/platinum. Kon mezelf op een of ander manier carryen naar 3356sr, maar daar kreeg ik weer trollers. feelsbadman

• aaaido
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 17-11 22:35
Ik dacht laat ik eens met mijn tweede account comp gaan doen (ps4). Eerst opwerken naar level 25. Placement matches voltooid 6w/4l en 2300 gekregen. Opzich niet gek met 4 losse alleen wat een treurnis waren de meeste potjes.

3 potjes leaver gehad waarbij bij de derde keer wij wonderbaarlijk nog wonnen met 4 vs 5. De tegenstander was echt heeeel slecht. Een healer pick en counterpick op ons was voldoende geweest voor een win... Verder veel irritaties als teamies die bastion kiezen en dan gezellig midden in zicht van vijand gaat staan terwijl we ook een Reinhardt hebben maar nee daar zou je niet achter het schild kunnen staan...
Ik heb werkelijk geen enkel potje gehad waar er teamwork was!

Al met al: comp is redelijk verrot solo.

• pvink
Eindelijk Master behaald! Hoe ik eerst erg blij was met Diamond, ben ik dat nu voor Master :*) :*) Op naar de Grand Master als dat er in zit? Ik merk dat ik nog wel veel fouten maak, dus rek is er nog wel in te vinden.
Amrezy schreef op zaterdag 7 januari 2017 @ 13:30:
Zijn er nog meer mensen die last hebben van game throwers lately? Gewoon derankers enzo. Ik krijg best wel veel games in Diamond van mensen die expres verliezen om iemand anders te boosten. Als ik naar hun season high kijk zie ik masters staan en dan zijn ze nu opeens 3100sr. Season 2 is vaak low diamond/platinum. Kon mezelf op een of ander manier carryen naar 3356sr, maar daar kreeg ik weer trollers. feelsbadman
Ik zie wel veel mensen die geboost zijn en enorm slecht spelen t.o.v. hun hoogste rank. Ze spelen ook ineens andere heroes die enorm minder gespeeld zijn dan hun andere heroes.

• Splitinfinitive
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 16-11 18:58

Splitinfinitive

Is altijd net iets te laat :/

man als je lekker geboost wordt kun je echt snel je ult chargen als reinhardt in 30 seconden effe 2 keer ulten :D

http://plays.tv/video/587...t-ult-charge-reinhardt-op

• Zironako
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 18-11 09:07
Begin echt schijtziek te worden van de servers. Ben in de afgelopen week wel vijf keer uit het potje gegooid, waarbij vervolgens de rejoin match knop niet werkt en ik rating verlies en een suspension krijg. Ben nu weer 8 uur gebanned, terwijl mijn internet het gewoon perfect doet. Was niet aan het laggen of niks; gewoon uit het niets flikkeren ze me uit het potje.

• pvink
Zironako schreef op zondag 8 januari 2017 @ 14:33:
Begin echt schijtziek te worden van de servers. Ben in de afgelopen week wel vijf keer uit het potje gegooid, waarbij vervolgens de rejoin match knop niet werkt en ik rating verlies en een suspension krijg. Ben nu weer 8 uur gebanned, terwijl mijn internet het gewoon perfect doet. Was niet aan het laggen of niks; gewoon uit het niets flikkeren ze me uit het potje.
Hier heb ik ook regelmatig last van. Gelukkig bij comp kan je rejoinen zonder problemen...buiten dat het niet fijn is om op belangrijke punten eruit gegooid te worden :/

Verwijderd

Zironako schreef op zondag 8 januari 2017 @ 14:33:
100% zeker dat dit niet de servers zijn. Ik heb dit nog nooit gehad in al mijn speeltijd. Waarschijnlijk ligt het probleem bij je ISP. Je zou daar eens contact mee kunnen opnemen en vragen naar hun routing.

• yinx84
  • Laatst online: 12-11 19:49
Net twee potjes... Oasis en Illios. Beide 0-2 achter en come back naar Victory. Ik trek dit niet hoor :D Binnen 40 min 10 jaar ouder geworden. Wel allemaal waard als je de trash talkers zodra het 0-2 wordt ziet afhaken na je comeback/victory.

• Zironako
Verwijderd schreef op zondag 8 januari 2017 @ 20:57:
[...]

100% zeker dat dit niet de servers zijn. Ik heb dit nog nooit gehad in al mijn speeltijd. Waarschijnlijk ligt het probleem bij je ISP. Je zou daar eens contact mee kunnen opnemen en vragen naar hun routing.
Weet zeker dat het niet aan mijn internet ligt. Op het moment dat ik eruit gegooid wordt doen Teamspeak, Skype etc het nog perfect. M'n web browser werkt ook gewoon goed. In andere games heb ik ook nooit last van disconnects of lag; puur bij Overwatch. Speel al sinds release en dit probleem is pas sinds een week aanwezig. Ook op het officiele forum zijn er meer mensen die hier last van hebben.

Verwijderd

Zironako schreef op zondag 8 januari 2017 @ 21:18:
[...]

Weet zeker dat het niet aan mijn internet ligt. Op het moment dat ik eruit gegooid wordt doen Teamspeak, Skype etc het nog perfect. M'n web browser werkt ook gewoon goed. In andere games heb ik ook nooit last van disconnects of lag; puur bij Overwatch. Speel al sinds release en dit probleem is pas sinds een week aanwezig. Ook op het officiele forum zijn er meer mensen die hier last van hebben.
Je skype en teamspeak worden richting een andere server gerouted (spelling?), de routing naar de Blizzard servers is gewoon niet goed vanuit je ISP. Als het de server was dan ging hij down voor iedereen.

• Plainside

Plainside

Laatst weer Zenyatta gespeeld in QP.
Het blijft een leuke hero om te spelen.
Valt me op dat mensen van als counter een Zenyatta pakken(wss laten zien ik ben beter).
Hij blijft fijn om tanks mee te melten vooral als je team een beetje oplet en je helpt die roadhog neer te halen.
Simpelste counter blijft toch wel Rein shield omhoog en zenyatta is grotendeels waardeloos.
Moet alleen echt werken aan positioning en mijn aim met hem aangezien die naar de klote gaat zodra ik zenyatta aanraak(wss door zijn travel delay met LMB).
RMB is meestal ook lastig om te raken tenzij je een domme rein hebt staan en je staat achter zijn schild hehe.

• Joarie
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 21:51
De RMB gebruik je meestal om een turret om zeep te helpen vanuit cover. Of een stomme Mei die haar healing gebruikt :)

The chances of being killed by a cow are low but never 0%. 1x Venus-E 5.12 kW, FW153. 3-fasen. CT003

• Plainside

Plainside

Joarie schreef op maandag 9 januari 2017 @ 09:52:
De RMB gebruik je meestal om een turret om zeep te helpen vanuit cover. Of een stomme Mei die haar healing gebruikt :)
Een bastion ben ik niet bang voor, meestal wanneer je de discord op een bastion krijgt beginnen ze met rennen hehe.
En torbs.... tja nooit echt last van haha.
Mei kom ik bijna tot nooit tegen gelukkig :D

Tenzij ik iemand bij het enemy team wil irriteren dan speel ik haar(Mei) meestal wel hehe(Dva usually)

[ Voor 11% gewijzigd door Plainside op 09-01-2017 10:16 ]

• nemesis2212
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14-12-2024
yinx84 schreef op zondag 8 januari 2017 @ 21:15:
Net twee potjes... Oasis en Illios. Beide 0-2 achter en come back naar Victory. Ik trek dit niet hoor :D Binnen 40 min 10 jaar ouder geworden. Wel allemaal waard als je de trash talkers zodra het 0-2 wordt ziet afhaken na je comeback/victory.
gebeurt mij ook regelmatig. weekend nog potje gehad waar ik 0-2 stond en dan nog winnen met 3-2. lekker demotiverend voor de tegenstanders als het dan opeens 2-2 staat haha. heb het ook wel is andersom gehad en dan voelt het echt als een throw game.

• pvink
Plainside schreef op maandag 9 januari 2017 @ 08:43:
Laatst weer Zenyatta gespeeld in QP.
Het blijft een leuke hero om te spelen.
Valt me op dat mensen van als counter een Zenyatta pakken(wss laten zien ik ben beter).
Hij blijft fijn om tanks mee te melten vooral als je team een beetje oplet en je helpt die roadhog neer te halen.
Simpelste counter blijft toch wel Rein shield omhoog en zenyatta is grotendeels waardeloos.
Moet alleen echt werken aan positioning en mijn aim met hem aangezien die naar de klote gaat zodra ik zenyatta aanraak(wss door zijn travel delay met LMB).
RMB is meestal ook lastig om te raken tenzij je een domme rein hebt staan en je staat achter zijn schild hehe.
Zenyatta is mijn main _/-\o_ Heerlijke DPS hero waar je ook het overzicht behoudt. Aim is inderdaad wennen, maar heerlijk als je headshots maakt met dat ping geluidje.

Tip: Gebruik je discord trouwens ook om heroes te tracken die achter de muren staan.

• Plainside

Plainside

pvink schreef op maandag 9 januari 2017 @ 10:36:
[...]

Zenyatta is mijn main _/-\o_ Heerlijke DPS hero waar je ook het overzicht behoudt. Aim is inderdaad wennen, maar heerlijk als je headshots maakt met dat ping geluidje.

Tip: Gebruik je discord trouwens ook om heroes te tracken die achter de muren staan.
Doe ik al haha.
Multiple Reapers have fallen victim :D
Speel hem maar nog niet te veel in een COMP game wil het wel maar meestal lastig als je de aim nog niet helemaal hebt.
Ga vanavond maar even extra hard er tegen aan.

• dawofl
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13:54

dawofl

?

Plainside schreef op maandag 9 januari 2017 @ 10:38:
[...]
Doe ik al haha.
Multiple Reapers have fallen victim :D
Speel hem maar nog niet te veel in een COMP game wil het wel maar meestal lastig als je de aim nog niet helemaal hebt.
Ga vanavond maar even extra hard er tegen aan.
ik heb helaas Zen pas ontdekt in S3 van competative.... Is inderdaad super fijn om te spelen :) lekker de discords callen in voice en als je beetje slim team hebt is het gg ez :) Wat ik vooral erg fijn vindt is dat ik gemiddeld in de 20+ elims, silver/gold healing en hoge dmg & obj kills eindig :D je kan van alles wat doen en dat maakt het tot een leuke hero.

Met Lucio pak je ook wel eens hoge elims maar dat vaak omdat je mee spammed met Zen maak je ook echt de kills.

I wanted to change the world but god wouldnt give me the source code

• Plainside

Plainside

dawofl schreef op maandag 9 januari 2017 @ 14:09:
[...]

ik heb helaas Zen pas ontdekt in S3 van competative.... Is inderdaad super fijn om te spelen :) lekker de discords callen in voice en als je beetje slim team hebt is het gg ez :) Wat ik vooral erg fijn vindt is dat ik gemiddeld in de 20+ elims, silver/gold healing en hoge dmg & obj kills eindig :D je kan van alles wat doen en dat maakt het tot een leuke hero.

Met Lucio pak je ook wel eens hoge elims maar dat vaak omdat je mee spammed met Zen maak je ook echt de kills.
20 elims is wijnig als je het mij vraagt.
Met soldier haal ik met gemak 40-50 bij een goeie match en anders 30.
Maar dat is ook mijn main zo'n beetje zal vanavond eens zien of ik aan zen comp toe kom haha.

• JST94
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 31-07 13:28
Maar Soldier is dan ook echt een DPS class en Zenyatta een support ;-)

• dawofl

dawofl

?

Plainside schreef op maandag 9 januari 2017 @ 14:15:
[...]

20 elims is wijnig als je het mij vraagt.
Met soldier haal ik met gemak 40-50 bij een goeie match en anders 30.
Maar dat is ook mijn main zo'n beetje zal vanavond eens zien of ik aan zen comp toe kom haha.
Yeh was JSTzegt, ZEn is een support maar je pakt ook nog even 20+ elims en gold/silver healing mee dus je doet veel van alles. En als je beetje handig bent met je ult maak je de tegenstander helemaal dol :)

• Plainside

Plainside

JST94 schreef op maandag 9 januari 2017 @ 14:16:
Maar Soldier is dan ook echt een DPS class en Zenyatta een support ;-)
I know but still.
Jammer dat ik alleen geen golden nuts heb ;)

• dawofl

dawofl

?

Plainside schreef op maandag 9 januari 2017 @ 14:17:
[...]

I know but still.
Jammer dat ik alleen geen golden nuts heb ;)
haha ik heb die skin van de wintereditie (notenkraker) het moeten walnoten voorstellen haha maar t voelt soms ook als een constante t-bag |:(

Afbeeldingslocatie: https://i.ytimg.com/vi/I01qHsPaxWM/maxresdefault.jpg

• Plainside

Plainside

dawofl schreef op maandag 9 januari 2017 @ 14:36:
[...]

haha ik heb die skin van de wintereditie (notenkraker) het moeten walnoten voorstellen haha maar t voelt soms ook als een constante t-bag |:(

snip
Heb hem ook wss eerste gold weapons worden de Zenyatta Balls :+ golden nut attack haha

Dont BLINK! Whatever you Do do not blink!
Dat is het gevoel van die look van hem haha

[ Voor 19% gewijzigd door Plainside op 09-01-2017 15:00 ]

• Zironako
Ik main dit seizoen ook Zenyatta. Anderhalve week geleden mijn golden wapen gehad.

Afbeeldingslocatie: http://image.prntscr.com/image/b3b40e45a34e47a1a697f8bf4d176849.png

• dawofl

dawofl

?

Zironako schreef op maandag 9 januari 2017 @ 15:38:
Ik main dit seizoen ook Zenyatta. Anderhalve week geleden mijn golden wapen gehad.

[afbeelding]
Oh nice :) ik zit op 200 punten van mijn volgende golden weapon :) Heb al Reinhart, Roadhog en Soldier twijfel voor mijn 4e tussen Dva, Zarya of deze Zen omdat ik die laatste tijd wel vaak speel.

• Zironako
dawofl schreef op maandag 9 januari 2017 @ 15:44:
[...]

Oh nice :) ik zit op 200 punten van mijn volgende golden weapon :) Heb al Reinhart, Roadhog en Soldier twijfel voor mijn 4e tussen Dva, Zarya of deze Zen omdat ik die laatste tijd wel vaak speel.
Nice man, dit was mijn eerste haha. Als je in gold speelt, krijg je helaas maar 400 bonuspunten per seizoen. En als student heb ik niet zo super veel tijd om te spelen, dus meestal 40-60 uur per seizoen. Was wel een hele toffe ervaring om mijn eerste gouden wapen te krijgen; op naar de tweede!

• NLRev0lution
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 21-10 21:29
Dus.. na lange tijd afwezig te zijn geweest (vlak voor dat ranked kwam gestopt op lvl20 ofz) gisteren weer wat potjes gespeeld.. voelde weer lekker als vanouds met m'n favo chars Lucio (primary) en junkrat(secondary).

Naast destiny (dag in dag uit gespeeld, ff klaar nu) en battlefield1 opzoek naar wat "nieuws" en dacht er dus aan om Overwatch weer op te pakken en weer wat meer (ranked zodra het kan) te gaan spelen en vroeg me dus af of men hier nog tips en trucs heeft.

Speel op de ps4, psn is NLRev0lution (zie overwatch tracker voor stats ;) )

PSN/XBL/Steam: NLRev0lution

• Zironako
NLRev0lution schreef op maandag 9 januari 2017 @ 18:32:
Dus.. na lange tijd afwezig te zijn geweest (vlak voor dat ranked kwam gestopt op lvl20 ofz) gisteren weer wat potjes gespeeld.. voelde weer lekker als vanouds met m'n favo chars Lucio (primary) en junkrat(secondary).

Naast destiny (dag in dag uit gespeeld, ff klaar nu) en battlefield1 opzoek naar wat "nieuws" en dacht er dus aan om Overwatch weer op te pakken en weer wat meer (ranked zodra het kan) te gaan spelen en vroeg me dus af of men hier nog tips en trucs heeft.

Speel op de ps4, psn is NLRev0lution (zie overwatch tracker voor stats ;) )
Ik speel ook op de PS4 (PC en PS4) psn is Rhcpmikey. Speel op platinum niveau.

• daredha
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 20:31
Zeg, weet iemand of er wallhacks actief zijn?
Ik had gister een irritante match waarbij een enemy tracer als een bloedhond door de hele map direct naar mijn shieldgenerator rende zodra ik hem neer had gezet. Echt direct. Het viel me bij de eerste twee al snel op dat ze vrijwel direct warden vernield, maar bij de derde hadden we een Widowmaker-ult actief. Ik zette mijn shieldgenerator in een hoek die echt compleet uit de route lag, wij waren aanvallend en naar de derde checkpoint onderweg en ik had 'm tussen tweede en derde checkpoint gezet.

Wat denk je? Direct zag ik de tracer omdraaien, om mijn team heen rennen en linea recta naar mijn shieldgenerator rennen.

• Plainside

Plainside

Gisteren gehoopt op een paar leuke matches... nope.
Eerste Comp Game was gelijk de laatste van de avond.
Had iemand in het team toen we 3-3 gelijk speelde op mumbani(???) dat die leaved, daar ging onze 'decent' DPS.
Ik speelde Zen dus toch maar ff soldier switchen kregen we verdomme 1 min om de point te defenden dat zo voorbij was om vervolgens de enemy 4 min te geven.... lekker balanced is het ook.
Waarom trekken ze die dingen niet gewoon gelijk iedereen een minuut ofzo en niet een ander een tijd voor/nadeel geven.

Gelukkig nog steeds gold met 2006 SR misschien toch maar eens kijken welke tweakers interesse hebben in een paar Comp games.

[ Voor 10% gewijzigd door Plainside op 10-01-2017 08:03 ]

• Puc van S.
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18-11 09:21
Plainside schreef op dinsdag 10 januari 2017 @ 08:02:
Gisteren gehoopt op een paar leuke matches... nope.
Eerste Comp Game was gelijk de laatste van de avond.
Had iemand in het team toen we 3-3 gelijk speelde op mumbani(???) dat die leaved, daar ging onze 'decent' DPS.
Ik speelde Zen dus toch maar ff soldier switchen kregen we verdomme 1 min om de point te defenden dat zo voorbij was om vervolgens de enemy 4 min te geven.... lekker balanced is het ook.
Waarom trekken ze die dingen niet gewoon gelijk iedereen een minuut ofzo en niet een ander een tijd voor/nadeel geven.

Gelukkig nog steeds gold met 2006 SR misschien toch maar eens kijken welke tweakers interesse hebben in een paar Comp games.
*Numbani

Jullie kregen 1 minuut omdat jullie (waarschijnlijk) in Overtime de payload tot het einde gebracht hadden.
De tegenstander had daarentegen nog 3 minuten tijd over toen ze de payload op het einde gebracht hadden.

In tegenstelling tot seizoen 1 (waar jullie ongeveer instant verloren hadden) krijgen je nu minimaal 1 minuut om toch een poging te doen, echter krijgt je tegenstander dezelfde bonustijd erbij die jullie ook krijgen (juist om het balanced te houden)
daredha schreef op maandag 9 januari 2017 @ 19:22:
Zeg, weet iemand of er wallhacks actief zijn?
Ik had gister een irritante match waarbij een enemy tracer als een bloedhond door de hele map direct naar mijn shieldgenerator rende zodra ik hem neer had gezet. Echt direct. Het viel me bij de eerste twee al snel op dat ze vrijwel direct warden vernield, maar bij de derde hadden we een Widowmaker-ult actief. Ik zette mijn shieldgenerator in een hoek die echt compleet uit de route lag, wij waren aanvallend en naar de derde checkpoint onderweg en ik had 'm tussen tweede en derde checkpoint gezet.

Wat denk je? Direct zag ik de tracer omdraaien, om mijn team heen rennen en linea recta naar mijn shieldgenerator rennen.
Als eerste: Ja, er zullen ongetwijfeld (wall)hacks zijn.

Ten tweede: was het competative? Of zat de kans erin dat de tegenstander samenwerkte? Als jij als Sym namelijk iemand doodmaakt kan die op zijn killcam zien waar de teleporter/shieldgenerator staat.

En wellicht ook goede map awareness van die Tracer, het is haar taak om dat soort dingen als (snelle) Flanker op te zoeken en direct met een pulsebomb uit te schakelen. Je weet overigens dat de tegenstander een melding krijgt als je een teleporter/shield generator plaatst he?

[ Voor 34% gewijzigd door Puc van S. op 10-01-2017 08:19 ]

[http://www.okbreijnen.nl] [Overwatch] [Cennahysh]

• Shrake
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 26-09 20:06
Er is een programma genaamd Watchover Tyrant die mensen in staat stelt om door muren te kunnen zien, dus ja, wall hacking is wel degelijk een dingetje. Het gaat zelfs zo ver dat er aimbots in omloop zijn waarbij projectile prediction berekend wordt, zodat zelfs heroes als Hanzo, Pharah, Mei etc behoorlijk effectief met aimbots gespeeld kunnen worden.

In hoeverre deze wel of niet door Blizzard al afgeschermd zijn durf ik niet te zeggen.

• apNia
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 19-11 13:21

apNia

Schreeuwen en Nibbits eten!

Heel erg eens met Puc. Als je ziet dat er mensen geshield worden en je plaatst je generator op de wat gebruikelijkere plekken, dan is het vrij snel gebeurd.

• Bloodhoundje
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 00:21
Gister een leuke clutch-play in een 3v3 gehad. De enemy soldier76 gaf het uiteindelijk op toen hij het geluid van mijn landende mech hoorde :+ :

Verwijderd

Zijn er nog tweakers die op xboxone spelen, voeg me toe Medo099.

• snowD
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-11 12:46
Bloodhoundje schreef op dinsdag 10 januari 2017 @ 10:06:
Gister een leuke clutch-play in een 3v3 gehad. De enemy soldier76 gaf het uiteindelijk op toen hij het geluid van mijn landende mech hoorde :+ :
[video]
een clutch waar de vijand stil staat? :?

• pvink
Bloodhoundje schreef op dinsdag 10 januari 2017 @ 10:06:
[video]
Soldier kan D'va best wel outplayen

• Bloodhoundje
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 00:21
snowD schreef op dinsdag 10 januari 2017 @ 12:36:
[...]

een clutch waar de vijand stil staat? :?
Het was een clutch, alleen de soldier gaf het op zodra ik mijn mech call had gedaan. :P
pvink schreef op dinsdag 10 januari 2017 @ 12:45:
[...]

Mee eens, doe ik zelf ook regelmatig. Daarom ook mijn verbazing dat de enemy soldier het niet eens probeerde. Healfield en het gevecht daarin afdwinen en je kan de mech outtanken :) .

p.s.
Voor wie de term "Clutch" afvraagt:
In FPS games such as Counter-Strike or Call of Duty, I've always heard the term used with a slightly different meaning.

If everyone on your team dies and you are now alone against multiple enemies, and you win the round, we'd say it "was a clutch" or you "clutched".

In this context, it means you won the round against all odds. It doesn't necessarily mean the round was critical or game-changing.

[ Voor 54% gewijzigd door Bloodhoundje op 10-01-2017 13:08 ]

• Plainside

Plainside

Tja als ik die soldier was had ik t wss of ook opgegeven of weg gerent om ergens rustig te recoveren en vervolgens vol de aanval in(met alles van cooldown af).
En ligt trouwens heel erg aan de Dva of de soldier dat gevecht wint of verliest.
Een beetje goede Dva lokt de helix uit en gebruikt dan defense matrix en dan is soldier opeens veel damage kwijt.
Maar ga je een beetje stil staan als Dva en dan alleen schieten zal je wss gelijk verliezen als de soldier een beetje kan aimen.

• Ebayzo
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17-10-2022

Ebayzo

hij/hem

Plainside schreef op dinsdag 10 januari 2017 @ 15:13:
Tja als ik die soldier was had ik t wss of ook opgegeven of weg gerent om ergens rustig te recoveren en vervolgens vol de aanval in(met alles van cooldown af).
En ligt trouwens heel erg aan de Dva of de soldier dat gevecht wint of verliest.
Een beetje goede Dva lokt de helix uit en gebruikt dan defense matrix en dan is soldier opeens veel damage kwijt.
Maar ga je een beetje stil staan als Dva en dan alleen schieten zal je wss gelijk verliezen als de soldier een beetje kan aimen.
Aimen kon hij niet in iedergeval, want dan was je 1vs1 zonder mech wel weg geweest.

Default blanke hetero

• aaaido

• The Chosen One
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 21:25

The Chosen One

Zie signature!

Vind 200 armor nerf ook wel flink. Ze moeten gewoon meer babysteps proberen.
Ze doet ieg veel damage en tanked veel maar laat haar iets minder van 1 van de 2e doen, niet gelijk beide hard nerfen. Probeer 50 nerf, dan 100 etc.

Mijn LEGALE dvd collectie; (altijd onder constructie) http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/The%20Chosen%20One - - - - - - - - - Quietum Grandis: https://nl.hardware.info/usersystemen/28203/quietum-grandis---ryzen-2700x-game-pc

• aaaido
Snap ook nooit hoe ze deze nerfs in ptr gooien. Lijkt mij dat je als Blizzard er met testen zelf ook wel achterkomt dat dva nu wel erg snel dood is.. Of dat moet ook de reden zijn ivm de huidige meta die niet echt creatief is ;)

Verwijderd

The Chosen One schreef op dinsdag 10 januari 2017 @ 21:22:
Ze doet ieg veel damage en tanked veel maar laat haar iets minder van 1 van de 2e doen, niet gelijk beide hard nerfen. Probeer 50 nerf, dan 100 etc.
Prima nerf, DVA is complete broken op dit moment.

• snowD
  • Laatst online: 13-11 12:46
Deden ze bij Widow wel, kleine aanpassingen, en dan kijken wat de community ervan vind.. zo te zien zetten ze dat dus niet door met andere heroes (symmetra) en nu dus ook met dva :(

• The Chosen One
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 21:25

The Chosen One

Zie signature!

Verwijderd schreef op dinsdag 10 januari 2017 @ 22:57:
[...]

Prima nerf, DVA is complete broken op dit moment.
Blijkbaar niet dus... 8)7

Mijn LEGALE dvd collectie; (altijd onder constructie) http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/The%20Chosen%20One - - - - - - - - - Quietum Grandis: https://nl.hardware.info/usersystemen/28203/quietum-grandis---ryzen-2700x-game-pc

Verwijderd

Ze is gewoon anti fun om tegen te spelen.

• Plainside

Plainside

Verwijderd schreef op woensdag 11 januari 2017 @ 00:26:
[...]

Ze is gewoon anti fun om tegen te spelen.
If you cant beat them, join them.

En alweer 2 comp games gespeeld gisteren... 2x verloren 2x een leaver.
CAN THIS F***ING STOP ALREADY |:(
Ik verwacht als ik nu vanavond weer speel dat ik weer een paar leavers tegen kom tis gewoon niet meer leuk zo.

[ Voor 35% gewijzigd door Plainside op 11-01-2017 08:56 ]

• VySio
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 22:17
Idd kleine stapjes. Ze is niet zwaar OP ofzo. Ze is moeilijk te killen maar het is geen carry hero zoals genji was (buiten de tank meta), roadhog en tracer kan zijn. Op middellange en lange afstand is ze toch slecht, ze moet in je face zitten.

Health nerf prima, maar ik zou alleen 100hp doen en van de armor afblijven

• Zironako
Plainside schreef op woensdag 11 januari 2017 @ 08:54:
[...]

Ik verwacht als ik nu vanavond weer speel dat ik weer een paar leavers tegen kom tis gewoon niet meer leuk zo.
Welcome to the club. Heb gisteren zo'n 6 uur comp gespeeld. Ik denk dat ik wel 90% van de potjes verloren heb... Als support speler is het soms echt super frustrerend als je een team krijgt met dps die letterlijk niks killen.

Verwijderd

Je hebt nu in totaal 3 keer een berichtje geplaatst en daarin alleen maar gevraagd of mensen je willen toevoegen. Dit is spammen en niet toegestaan. Zet je gamertag etc in je signature en post inhoudelijk, dan voegen mensen je vanzelf wel toe. Het staat nota bene in de topicwarning hoe je mensen kunt vinden

[ Voor 93% gewijzigd door Grotman op 11-01-2017 21:58 ]

• pvink
Zironako schreef op woensdag 11 januari 2017 @ 11:17:
[...]

Welcome to the club. Heb gisteren zo'n 6 uur comp gespeeld. Ik denk dat ik wel 90% van de potjes verloren heb... Als support speler is het soms echt super frustrerend als je een team krijgt met dps die letterlijk niks killen.
Probeer je DPS ook eigen te maken. Dan kun je altijd je team vragen of ze willen wisselen met jou. Zelf geef ik wanneer mijn DPS slecht is ook aan of ik kan wisselen met een Support of Tank.

• Vildhjarta
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 18-11 22:17
VySio schreef op woensdag 11 januari 2017 @ 09:12:
[...]

[...]

Idd kleine stapjes. Ze is niet zwaar OP ofzo. Ze is moeilijk te killen maar het is geen carry hero zoals genji was (buiten de tank meta), roadhog en tracer kan zijn. Op middellange en lange afstand is ze toch slecht, ze moet in je face zitten.

Health nerf prima, maar ik zou alleen 100hp doen en van de armor afblijven
Heb veel Dva gespeeld maar als je ziet hoe snel ze uit haar Mech geslingerd wordt op Youtube PTR filmpjes denk ik dat ze misschien wel wat minder hard generfed kan worden maar we gaan het zien. Ik speel ook veel Zenyatta en met een Discord Orb op DVA is ze snel down hoor. Ik weet niet overigens of de balance op PC en Console echt hetzelfde zijn?

• Zironako
pvink schreef op woensdag 11 januari 2017 @ 11:43:
[...]

Probeer je DPS ook eigen te maken. Dan kun je altijd je team vragen of ze willen wisselen met jou. Zelf geef ik wanneer mijn DPS slecht is ook aan of ik kan wisselen met een Support of Tank.
De reden dat ik vooral support speel is omdat ik weet dat ik als DPS niet super nuttig ben. M'n aim met soldier bijvoorbeeld is gewoon niet goed genoeg om hoog mee te komen in competitive (op de pc, op ps4 is het beter). Speel dus voornamelijk support en wissel soms af met tanks.

• Sn0wblind
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23-07 21:54
pvink schreef op dinsdag 10 januari 2017 @ 12:45:
[...]

Wilde net zeggen. Als ik Soldier speel ga ik juist achter Dva en Reinhardts aan. De makkelijkste tanks om als S76 down te krijgen naar mijn mening.

• YoshiBignose
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 04-11 09:07
Ik heb zelf (en hoor/zie het ook bij anderen) best weleens 4 gold medals met Dva. Als je een beetje goeie healer heb dan is ze echt te sterk. En als je haar dan stuk krijgt dan nog heb je de kans dat ze niet sterft (en zelfs met nog redelijke dps). Met Reaper krijg je Dva ook niet echt goed stuk, dus deze nerf lijkt me terecht.

Die granaat van Ana kan inderdaad ook wel zwakker. Ik zie geen problemen met deze nerfs. Alleen Symmetra blijft nog wel dubieus. Die shield generator is erg sterk (teleporter verdwijnt na 6 stuks, maar shield niet) en ook een charged symmetra kan heel wat mensen uitschakelen. Misschien in de pro scene wat minder omdat mensen dan sowieso wel aim hebben.

Winston mag wel wat sterker worden. Ik speel hem vaak en kan zeker wel goed zijn door ze te irriteren maar je bent zelf vrij snel dood en soms kun je sommige gasten ook nauwelijks dood krijgen. Soldier met z'n heal bijv. of een symmetra die charged is is al spannend. Van alle tanks verlies je het sowieso, reaper krijgt helemaal zo weg en mccree ook wel, dan kun je echt alleen nog maar beetje jagen op supports en een zwakke junk, genji. Ana kan haar sleep dart niet missen en zen doet nog schrikbarend veel damage.
Zironako schreef op woensdag 11 januari 2017 @ 11:53:
[...]

De reden dat ik vooral support speel is omdat ik weet dat ik als DPS niet super nuttig ben. M'n aim met soldier bijvoorbeeld is gewoon niet goed genoeg om hoog mee te komen in competitive (op de pc, op ps4 is het beter). Speel dus voornamelijk support en wissel soms af met tanks.
Dit heb ik ook. Nou lukt het me met soldier en ana de laatste tijd wel wat beter, maar ik speel toch liever characters waar je geen aim voor nodig hebt :P Winston, symm, torb, mercy, lucio.

[ Voor 16% gewijzigd door YoshiBignose op 11-01-2017 13:07 ]

Facts don't care about your feelings

• CrapperDeCrap
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 18-11 00:22
Dva is nogal sterk nu, zet daar n goeie Ana achter en ze is OP.

Hoop dat de veranderingen snel worden door gevoerd. Comp vind ik nu behoorlijk saai. Dva, rhein, hog/zarya en Ana bijna elke pot als tegenstander, Soldier vaak de dps en Lucio of zen als xtra support, jammer. Het is niet onverslaanbaar of zo, maar ik mis variatie. 8 vd 10 potjes kom je van dat saaie tuig tegen, want, meta.

Genoeg gezeik. Ik ben aardig wat tracer gaan spelen, mocht de tegenstander een mercy in de gelederen hebben. Ten eerste vind ik t n tof character om te spelen, maar die pulsebomb doet t m voor mercy. Wanneer ik m'n ult heb wacht ik rustig af tot mercy achter haar team staat, vervolgens blink ik r als n malle naartoe en shiet dan n paar keer op haar. Vaak kicked dan t mercy instinct in en vliegt ze naar haar teammates, en dan dump je die pulsebomb erop. Het lukt niet altijd, maar nu wel steeds vaker. Het is duidelijk te zien welke kant mercy op gaat vliegen en daardoor veel makkelijker om die bomb te sticken. Vast al veel vaker gedaan of besproken, maar mij viel t nu pas op om zo "makkelijke" multi kills te maken.

• Thompson
  • Laatst online: 23:10

Thompson

Beeromaniac

Ik zie zelden Junkrat in competitive. Voor mij is dat mijn main. Ik zit nu op rank 2070. Hoe kijken jullie aan tegen Junkrat in competitive?

Ik gebruik hem vaak op maps met een overduidelijk chokepoint en op control maps.
Wanneer we dan voorbij de chokepoint zijn wissel ik wel regelmatig naar een andere champ die we op dat moment wellicht beter kunnen gebruiken.
Vaak eindig ik als top damage en regelmatig ook top kills / top objective kills.

Ik heb het idee dat veel mensen hem negeren omdat ze hem te noob vinden, maar junkrat goed spelen zit toch echt wel een moeilijkheidsgraad in. Je granaten onder de juiste hoek schieten of via een muur ergens heen laten ketsen kan veel verschil maken in hoe effectief je met hem bent.
En een mine naar een pharah toegooien en haar op die manier in de lucht laten exploderen blijft prachtig :D

Beeromaniac

• YoshiBignose
Ik speel Junk ook weleens en is inderdaad echt niet slecht hoor, maar ja je vertrouwt toch iets meer op geluk dan op aim waardoor het voor pro's wat minder nuttig is. Zelden geen gold voor dmg gehad met junkrat.

• looyenss
  • Laatst online: 15-09 18:59
top damage is overrated. Je kan ook rheins schild spammen voor topdamage. Zal eens in mn screenshot historie zoeken. had laatst een match met 12.000+ damage done (gold), als zarya, 0 kills ^^
je kan nog zoveel damage doen. Als je het niet af maakt kan je net zo goed met aardappels gaan schieten

Energie idioot | Gek op gelijkspanning | DC-pel

• pimsch
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 05-11 10:00
Junkrat vind ik de slechtste pick die er is in comp. Veel damage maar het is vrijwel allemaal trash damage en als er gefocusst moet worden kan dat bijna nooit.

• looyenss
  • Laatst online: 15-09 18:59
pimsch schreef op donderdag 12 januari 2017 @ 00:01:
Junkrat vind ik de slechtste pick die er is in comp. Veel damage maar het is vrijwel allemaal trash damage en als er gefocusst moet worden kan dat bijna nooit.
Speel vooral zarya.. Dan ben je blij als je tegenstander een junk heeft! Free energy haha

Energie idioot | Gek op gelijkspanning | DC-pel

• aaaido
Probleem met de meeste junkrats is dat ze niet goed weten te positioneren en zo snel dood zijn. Ik zie er genoeg en vaak zijn het debielen ;)

• YoshiBignose
looyenss schreef op woensdag 11 januari 2017 @ 23:53:
top damage is overrated. Je kan ook rheins schild spammen voor topdamage. Zal eens in mn screenshot historie zoeken. had laatst een match met 12.000+ damage done (gold), als zarya, 0 kills ^^
je kan nog zoveel damage doen. Als je het niet af maakt kan je net zo goed met aardappels gaan schieten
Uiteraard, maar shield slopen is echt niet zo gek hoor. Of wou je hele tijd wachten tot rein stopt met z'n shield?
aaaido schreef op donderdag 12 januari 2017 @ 09:03:
Probleem met de meeste junkrats is dat ze niet goed weten te positioneren en zo snel dood zijn. Ik zie er genoeg en vaak zijn het debielen ;)
Ja, net als met Torb. Die heeft een slechte naam omdat de meeste niet snappen hoe je hem speelt. Ik ben voor mijn gevoel vaak erg nuttig met Junk en Torb. Misschien heb ik het wel mis, maar meestal kun je wel zien of je waardeloos bezig bent of je werk doet.

[ Voor 32% gewijzigd door YoshiBignose op 12-01-2017 09:23 ]

• MxMayne1
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 19-11 08:56

MxMayne1

Blijf kalm en grappig

pimsch schreef op donderdag 12 januari 2017 @ 00:01:
Ik moet de eerste goede junkrat nog tegen komen, als een speler echter met andere heroes nog slechter is kan je hem beter junk laten spelen dan dat je hem laat switchen naar een hero die wel nuttig is maar verkeerd gebruikt wordt.

Lege virente, virent cuncta

• kazuka
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Junkrat is denk ik alleen bij specifieke chokepoints echt van toegevoegde waarde; eerste chokepoints van Eichenwald, Hanamura, Volskaya en de B vlag van 2 laatstgenoemde bijvoorbeeld.

Ben je eenmaal aan de wandel met een payload of in open grote ruimtes wordt het stukken lastiger. Ook met capture points hangt het erg van de map af. Je moet tegenstanders op een kluitje hebben in een krappe ruimte, dan kun je best leuke dingen doen met Junkrat.

• Shrake
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 26-09 20:06
Ik speelde in het begin ontzettend veel Junkrat en hoewel ik zijn potentieel wel degelijk kan zien, ben ik uiteindelijk toch overgestapt naar andere hero's die uiteindelijk toch beter in het totaalplaatje passen.

Dat terzijde is Junkrat zoals hierboven al aangegeven zeker wel nuttig op bepaalde maps, zeker Eichenwalde is Junkrat heaven, als je je trap bij de ingang boven de poort legt en zelf een oogje op de poort ingang houdt is het voor de tegenstander behoorlijk tricky om heelhuids binnen te komen.

Speel nu echter toch wel vooral Ana, de veelzijdigheid in haar ontwerp is gewoon heel tof als je het een beetje kan benutten.

• Grotman
  • Registratie: November 2013
  • Niet online
Het probleem met Junkrat is dat de tegenstanders hun ults snel kunnen opladen en daardoor juist eerder door chokepoints kunnen pushen. Reinhard kan zijn shield even laten zakken zodat de healers kunnen healen, Zarya laadt snel op etc. Als ze daarna hun ults timen zijn ze erdoor. En meestal pakken de minst goede spelers Junkrat, en die zijn daarna een stuk minder nuttig.

Het is een leuke hero hoor, en als ik geen zin heb om te aimen of niet zo scherp ben is het een leuke pick tussendoor, maar het is wel met een reden dat hij niet in hogere SR-regionen gepickt wordt.

[ Voor 29% gewijzigd door Grotman op 12-01-2017 11:32 ]

• RocketKoen
Grotman schreef op donderdag 12 januari 2017 @ 11:29:
Het probleem met Junkrat is dat de tegenstanders hun ults snel kunnen opladen en daardoor juist eerder door chokepoints kunnen pushen. Reinhard kan zijn shield even laten zakken zodat de healers kunnen healen, Zarya laadt snel op etc. Als ze daarna hun ults timen zijn ze erdoor. En meestal pakken de minst goede spelers Junkrat, en die zijn daarna een stuk minder nuttig.

Het is een leuke hero hoor, en als ik geen zin heb om te aimen of niet zo scherp ben is het een leuke pick tussendoor, maar het is wel met een reden dat hij niet in hogere SR-regionen gepickt wordt.
Als je geen zin hebt om te aimen kun je beter healer spelen. Of een "auto-aim" hero als symetra of harambe. Meestal wil iedereen de DD spelen en niemand de healer of tank.

TheS4ndm4n#1919

• Biggtazz
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 02-05 08:37
Plainside schreef op woensdag 11 januari 2017 @ 08:54:
[...]

Haha altijd hetzelfde met die rotgames (LOL, Overwatch etc.) Er is bijna altijd wel iemand met z'n verkeerde been uit bed gestapt 8)7

• dawofl

dawofl

?

RocketKoen schreef op donderdag 12 januari 2017 @ 12:03:
[...]

Als je geen zin hebt om te aimen kun je beter healer spelen. Of een "auto-aim" hero als symetra of harambe. Meestal wil iedereen de DD spelen en niemand de healer of tank.
Even bruggetje maken naar Harambe (Winston) zijn er mensen die deze tank spelen? ik ben zelf echte tank speler en speel veel d.va, zarya, roadhog of reinhart maar met Winston kan ik echt helemaal niets... je bent altijd binnen no-time kapot.... je wordt gecounterd door zo'n beetje alles in de game en je verliest alles 1on1.

Iemand die wel weet hoe je deze tank speelt?

• RocketKoen
dawofl schreef op donderdag 12 januari 2017 @ 12:08:
[...]

Even bruggetje maken naar Harambe (Winston) zijn er mensen die deze tank spelen? ik ben zelf echte tank speler en speel veel d.va, zarya, roadhog of reinhart maar met Winston kan ik echt helemaal niets... je bent altijd binnen no-time kapot.... je wordt gecounterd door zo'n beetje alles in de game en je verliest alles 1on1.

Iemand die wel weet hoe je deze tank speelt?
Ik vind hem leuk om te spelen. Maar als je iemand tegenkomt met shotguns (Dva, Reaper, Roadhog) dan ben je kansloos.
Hij is wel heel effectief tegen een team met veel squishy hero's die graag op afstand blijven. zoals widowmaken en hanzo. Of die moeilijk te raken zijn zoals tracer en genji. En heel goed in healers uitschakelen.
Op het moment speel ik het liefst Dva als tank.

TheS4ndm4n#1919

• pvink
RocketKoen schreef op donderdag 12 januari 2017 @ 12:13:
[...]

Ik vind hem leuk om te spelen. Maar als je iemand tegenkomt met shotguns (Dva, Reaper, Roadhog) dan ben je kansloos.
Hij is wel heel effectief tegen een team met veel squishy hero's die graag op afstand blijven. zoals widowmaken en hanzo. Of die moeilijk te raken zijn zoals tracer en genji. En heel goed in healers uitschakelen.
Op het moment speel ik het liefst Dva als tank.
Klopt, als je een beetje oplet hoe de tegenstander zichzelf positioneerd en welke hero's ze pakken kun je je eigen hero daar op aanpassen. Dus als er een bijv. een hanzo of ana alleen ergens achteraan staat dan kun je best Winston gaan pakken en diegene te killen of te irriteren. Als je daarbij een kill maakt of minimaal 2 mensen op je laat focussen heeft je team al een voordeel. Winston heeft geode escapes met zijn shield. Je moet alleen zeer voorzichtig spelen met hem en soms alleen maar gebruiken om chaos te creeëren.

Winston pak ik soms vanuit Zenyatta

• Thompson
  • Laatst online: 23:10

Thompson

Beeromaniac

Zarya is inderdaad een uitzondering, wanneer die in het team van de tegenstander zit wissel ik vaak al van junkrat naar iemand anders.

Het feit "thrash" damage is ook maar tot op zekere hoogte waar denk ik. Het scheelt als DPS met gerichte damage (soldier, mcree, widow etc.) nogal of je 100 damage moet doen voor iemand dood is (dankzij thrash damage) of 250 damage.
Een reinhard shield damagen met junkrat zie ik ook juist als een positief punt.

Mikken met junkrat is inderdaad een verhaal apart, je kunt niet van een grote afstand een kogel op iemand z'n mik landen. Maar je kunt wel degelijk vanaf grote afstand die granaat precies krijgen waar je hem wil hebben, of juist door slim gebruik te maken van je omgeving mensen te damagen die anders niet te bereiken zijn (een Bastion, hanzo of widow die ergens sneaky staat opgesteld bijvoorbeeld).

Ik pak Winston soms als ik merk dat we er als team een beetje vastlopen op een bepaald punt (en wanneer Junkrat dan niet de oplossing zou bieden). Eigenlijk met maar 1 doel; chaos veroorzaken.
Spring erin -> doe heel even wat damage -> Shield om wat damage te ontwijken -> spring naar dekking plaats of terug naar je team -> herhaal.
En wanneer je je ult hebt -> spring erin -> mep iedereen zoveel mogelijk uit elkaar.
Wat hier ook al werd aangehaald, als jij als Winston 2 mensen weet bezig te houden ben je in principe al goed bezig want dan creeer je voor je team een overtal situatie.

Beeromaniac

• mrsar
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13:37

mrsar

waar een sar is,is een wodka

Winston pak ik meestal alleen als we ergens niet doorheen komen, shield/doorspringen en ze lokken naar een andere plek zodat de rest van team kan doorbreken,verder kan ik er inderdaad ook niet super veel mee

zoals hierboven dus :P

speel momenteel voornamelijk brawl, gister uiteindelijk als solo begonnen en 2 uur later gestopt met toen een compleet team,dat werkte erg goed blijkbaar haha erg veel lol gehad en sommige potjes zo close met alleen offence of defence,alleen tanks,blijf het geweldig vinden laat je toch anders denken

[ Voor 39% gewijzigd door mrsar op 12-01-2017 13:41 ]

steam: mr_sar1 / Battle.net : mrsar#2189 / xbox : mrsar1

Pagina: 1 ... 101 ... 115 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Wil je graag met andere Tweakers samenspelen? In de mooie uitgebreide topicstart staat veel informatie over de game, inclusief de nieuwe Tweakers spelerlijst (PC, PS4, XBOX) en de Teamspeak-server.